Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik vond het echt een beleving. Een boek dat ik nooit zal vergetenquote:
Meer dat je therapie nodig hebt na de laatste bladzijdequote:
Ik ga 'm niet lezen, mij te heftig. Ik hou daar ook wel van, maar niet op de manier zoals het in dit boek voorkomt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Meer dat je therapie nodig hebt na de laatste bladzijde
Hij heet ook echt Teun van de keukenquote:Op zondag 5 mei 2024 18:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Heb eigenlijk een hekel aan deze man, maar dit is een goed boek voor mensen die geïnteresseerd zijn in wat ze eten.
Valt wel mee hoor. Het is aangrijpend, maar er gebeurt net te veel om het nog heel geloofwaardig te vinden. Daarom ebt het gevoel ook snel weg. Althans, zo ging het bij mij.quote:
Ben nu op blz 130 het leest wel makkelijk wegquote:Op zondag 5 mei 2024 19:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Het is aangrijpend, maar er gebeurt net te veel om het nog heel geloofwaardig te vinden. Daarom ebt het gevoel ook snel weg. Althans, zo ging het bij mij.
Neemt niet weg dat ik het een heel boeiend en mooi boek vond om te lezen. Maar geen therapie nodig voor mij.
edit: geloofwaardig is niet het juiste woord. Er gebeurt zo ontzettend veel dat je het niet meer kunt plaatsen als iets wat jezelf of je geliefden snel zal overkomen. Nou ja, ik kan het geloof ik niet goed uitleggen. Ik kan alleen maar aanraden om het boek wel te lezen.
Het leest als een achtbaan. Grappig dat je zegt dat je 'm nooit gaat vergeten, ik heb juist als een soort roes beleefd, waardoor ondanks dat ik 'm echt te gek vond, is de inhoud voor mij ook vrij vluchtig juist.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:49 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik vond het echt een beleving. Een boek dat ik nooit zal vergeten
Die heb ik op de middelbare school gelezen. Vond het vreselijk destijds, benieuwd wat ik er nu van zou vinden.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:07 schreef tufkac het volgende:
[ afbeelding ]
Traditioneel lees ik elk jaar rond deze tijd een oorlogsboek.
Ik vond het een aardig boek, maar wel het minste wat ik tot nu toe van Steinbeck heb gelezen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die heb ik op de middelbare school gelezen. Vond het vreselijk destijds, benieuwd wat ik er nu van zou vinden.
Prachtig boek!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hier ben ik voorlopig even zoet mee.
[ afbeelding ]
ongemakkelijk prachtigquote:
Ik moest hier serieus een overzicht van de karakters maken want anders snapte ik het niet meer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het een misleidende cover en titel. Want een heel groot deel gaat gewoon over dat Marengo proces, had ik ook, tsja ik zie er wel eens wat over maar ga geen 400+ blz over lezen wat Peter Schouten en Nabil en Laila nou weer hebben gezegd. Echt saai. En dan dat gepoch van Royce hoevaak ze op vakantie gaan en waar naartoe, en welke dure horloge er wordt gekocht en dat hij op zijn 18e al bijna elk land op de wereld had gezien. Stoer hoor.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:25 schreef kwiwi het volgende:
Was is dit boek bezig, maar kom er niet doorheen.. het kan mijn aandacht totaal niet vasthouden. De delen van Peter gaan nog enigszins, maar die van Royce sla ik liever over. En dat terwijl ik de boeken van Peter R. de Vries normaal altijd in één ruk uitlas![]()
[ afbeelding ]
Zo ver was ik nog niet eens, kan het nu zeker laten liggen danquote:Op woensdag 8 mei 2024 07:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een misleidende cover en titel. Want een heel groot deel gaat gewoon over dat Marengo proces, had ik ook, tsja ik zie er wel eens wat over maar ga geen 400+ blz over lezen wat Peter Schouten en Nabil en Laila nou weer hebben gezegd. Echt saai. En dan dat gepoch van Royce hoevaak ze op vakantie gaan en waar naartoe, en welke dure horloge er wordt gekocht en dat hij op zijn 18e al bijna elk land op de wereld had gezien. Stoer hoor.
Snap ook alle lovende recensies online niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo ver was ik nog niet eens, kan het nu zeker laten liggen danVond die god weet hoeveel pagina's over het uurtarief van de 2 peters al niet te doen
ik vond 't een behoorlijk slecht boek. Maar ik weet dat velen het niet met me eens zijn.quote:
ik niet hoor, heb me vooral geërgerd aan de stijl en het 'Hollywood' gehalte. Allemaal mensen die fantastische levens hebben, slagen als kunstenaar, etc. en dan één die zo bizar veel ellende meemaakt, heel ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Meer dat je therapie nodig hebt na de laatste bladzijde
Ik ben pas op bladzijde 80 en als ik nu al zie hoeveel karakters er geïntroduceerd worden kan ik me dat goed voorstellen. Achteraan staat een lijst met personages gelukkig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 06:51 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik moest hier serieus een overzicht van de karakters maken want anders snapte ik het niet meer.
Ik lees nu
[ afbeelding ]
Is dat nu wat leesbaar die Russische literatuur?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Anna Karenina is subliem in ieder geval van Tolstoj. Oorlog en Vrede nog nooit gelezenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat nu wat leesbaar die Russische literatuur?
Ja het is prima leesbaar. Dit is wel een vertaling uit 2006 geloof ik, dus wel modern taalgebruik. Het is alleen een enorm dikke pil met nog vele pagina's filosofische beschouwingen achteraan, maar zo ver ben ik nog niet. Totaal 1632 pagina's dus ben nog maar aan het begin.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vond het boek ook te ongeloofwaardig. Vooral het leven van de hoofdpersoon (of de persoon die het meeste te verduren heeft) vond ik echt te bizar om te geloven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:23 schreef trui het volgende:
[..]
ik niet hoor, heb me vooral geërgerd aan de stijl en het 'Hollywood' gehalte. Allemaal mensen die fantastische levens hebben, slagen als kunstenaar, etc. en dan één die zo bizar veel ellende meemaakt, heel ongeloofwaardig.
Zoveel effectbejag, ik trok het niet.
Maar dan kan het boek zelf alsnog goed geschreven zijn natuurlijk. In het echte leven zal dit niet snel voorkomen neequote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef PunkieePie het volgende:
[..]
Ik vond het boek ook te ongeloofwaardig. Vooral het leven van de hoofdpersoon (of de persoon die het meeste te verduren heeft) vond ik echt te bizar om te geloven.
Dat is zeker zo, maar juist omdat het zo ongeloofwaardig was vond ik het hele boek al minder.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dan kan het boek zelf alsnog goed geschreven zijn natuurlijk. In het echte leven zal dit niet snel voorkomen nee
Het is vooral even opletten met al die verschillende namen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Oorlog en Vrede is niet bepaald leesbaar om mee te beginnen. Als je eens in de Russische Literatuur wilt duiken die je niet wegjaagt begin dan eens metquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Heb het uitgelezen. Pff, langdradig, en zo ontroerend vond ik het niet. Verhaal had ook wel 300 blz korter gekund.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Het is aangrijpend, maar er gebeurt net te veel om het nog heel geloofwaardig te vinden. Daarom ebt het gevoel ook snel weg. Althans, zo ging het bij mij.
Neemt niet weg dat ik het een heel boeiend en mooi boek vond om te lezen. Maar geen therapie nodig voor mij.
edit: geloofwaardig is niet het juiste woord. Er gebeurt zo ontzettend veel dat je het niet meer kunt plaatsen als iets wat jezelf of je geliefden snel zal overkomen. Nou ja, ik kan het geloof ik niet goed uitleggen. Ik kan alleen maar aanraden om het boek wel te lezen.
Bijzonder! En hoe is het om het nu opnieuw te lezen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:04 schreef livelink het volgende:
Ik was gisteren bij mijn ouders en hun huis heeft een schat aan boeken die ik als kind helemaal stuk heb gelezen. Het liefst zou ik ze allemaal mee naar mijn eigen huis nemen, maar dan moet ik eerst nog de slag met mijn zus aangaan, die dezelfde boeken stuk heeft gelezen en wil hebben. Maar dit boek heb ik dan toch stiekem meegejat en ben ik nu aan het herlezen. Kwam nog uit het huis van mijn opa en oma en was ongeveer het enige boek dat ze daar hadden. Dus tijdens logeerpartijen daar las ik dit boek steeds weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De voorloper van de kinderkaravaan en de Tillerman-boeken.
De omslag is trouwens van Rien Poortvliet.
Ja, leuk. Een feest der herkenning. Dat je het allemaal net niet meer weet, maar meteen naar boven komt zodra je het leest.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:17 schreef trui het volgende:
[..]
Bijzonder! En hoe is het om het nu opnieuw te lezen?
Ja, dat het een stuk korter kon ben ik met je eens. Ik vond het niet onplezierig om te lezen en raakte bij stukken ook wel ontroerd, ondanks het effectbejag, zoals @trui zei. Daar ben ik dan kennelijk toch wel gevoelig voorquote:Op donderdag 9 mei 2024 15:00 schreef roos94 het volgende:
[..]
Heb het uitgelezen. Pff, langdradig, en zo ontroerend vond ik het niet. Verhaal had ook wel 300 blz korter gekund.
quote:In de zomer van 1937 neemt de advocaat Louis Seghers de opdracht aan om de verdwijning van een Bataviase zakenman te onderzoeken. In de Zuid-Chinese havenstad Amoy lijkt de gruwelijke oorlog, die kort tevoren tussen China en Japan is uitgebroken, nog ver weg. Terwijl de verdwijning van de zakenman steeds geheimzinniger kanten krijgt, valt Seghers op het nabijgelegen Go Long Su, Slauerhoffs 'Lente-eiland', voor de charmes van de mooie echtgenote van een steenrijke Chinees. Onverwacht blijken zijn opdracht en zijn verliefdheid niet alleen met elkaar verbonden te zijn, maar ook met de oorlog, die ineens heel dichtbij komt.
quote:Het eerste deel van een spannende trilogie, nu in een nieuw jasje
Evert Struyck, gelukkig getrouwd, vader van twee kinderen en succesvol zakenman, drogeert op een koude winternacht zijn vrouw en kinderen, drinkt een fles wodka leeg en steekt vervolgens zijn huis in brand. Zijn vrouw Babette en hun kinderen weten ternauwernood te ontsnappen, hijzelf komt om het leven. Hun vriendenclub is geschokt en verbijsterd. Maar wanneer hun vriendin Karin Babette en haar kinderen opvangt, komt zij spoedig tot de ontdekking dat de onderlinge vriendschappen binnen hun eetclub niet zo onvoorwaardelijk zijn als ze eerst leken. Wanneer andere vriendinnen bij onwaarschijnlijke ongelukken betrokken raken, wordt langzaam maar zeker duidelijk dat er meerdere personen zijn die belang hadden bij de dood van Evert.
Goh, wordt dit tegenwoordig niet meer als "Literaire" thriller in de markt gezet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:11 schreef TargaFlorio het volgende:
De eetclub - Saskia Noort
[ afbeelding ]
[..]
Haha, ik wilde daarstraks nog een opmerking plaatsen dat er weinig literair aan deze thriller is toen het mij opviel dat ze het niet langer een literaire thriller noemen. Niet dat het mij veel uitmaakt, een boek is goed, minder goed of niet goed. Voor een thriller is dit boek trouwens ook niet echt spannend. Leest wel makkelijk weg en prima als tussendoortje.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goh, wordt dit tegenwoordig niet meer als "Literaire" thriller in de markt gezet?
Ik ben gek op goede thrillers, en snap nooit zo goed waarom daar zo een dedain over is. Niet alleen in Nederland trouwens, las een interview met Neal Stephenson die ergens in academia was waar schrijvers waren uitgenodigd. Een vrouw vroeg hem wat hij voor zijn werk deed. Hij zei, ik schrijf. Ja ja dat doen we allemaal hier, maar wat doe je voor een werk. Hij zei dat ie boeken schrijft. De vrouw begreep hem volkomen niet dat hij een bijzonder succesvol schrijver is, alle schrijvers die zij kende waren academisch werkzaam voor een inkomen en schreven er naast. Toen duidelijk werd dat hij heel goed kan leven van zijn boeken toonde ze daar een dedain voor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Haha, ik wilde daarstraks nog een opmerking plaatsen dat er weinig literair aan deze thriller is toen het mij opviel dat ze het niet langer een literaire thriller noemen. Niet dat het mij veel uitmaakt, een boek is goed, minder goed of niet goed. Voor een thriller is dit boek trouwens ook niet echt spannend. Leest wel makkelijk weg en prima als tussendoortje.
Vond ik erg indrukwekkend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:07 schreef Buitendam het volgende:
[ afbeelding ]
Een klein boekje vol ellende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 12 mei 2024 08:04 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Heel heftig verhaal over een moeder die een dochter krijgt met een dodelijke ziekte en daarna nog een dochter met dezelfde ziekte.Nou daar raak je wel vrolijk van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Dit vond ik een erg goed boek, heb het in één ruk uitgelezen. Kende het verhaal verder niet. Is denk ik iets minder spannend als je het verhaal en de rechtszaak al kent.quote:
Wat vind je ervan?quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit vond ik een erg goed boek, heb het in één ruk uitgelezen. Kende het verhaal verder niet. Is denk ik iets minder spannend als je het verhaal en de rechtszaak al kent.
Nu begonnen aan deze, zag 'm hier langskomen.
[ afbeelding ]
Was een goed boek, ook weer in 1x uitgelezenquote:
Ja prima geschreven. Is weer eens wat anders ook dan normale true crime boeken, een kijkje in hoe zo'n geheim team in Nederland opereert.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 07:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Interessant, leest het lekker?
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja prima geschreven. Is weer eens wat anders ook dan normale true crime boeken, een kijkje in hoe zo'n geheim team in Nederland opereert.
ik wou dat ik dat ooit had... ik heb kasten vol met boekenquote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:59 schreef kwiwi het volgende:
Ben binnen een week al door al m'n nieuwe boeken heen@:roos94 nog Nederlandse true crime tips?
Wist ik niet, ik ga kijken..quote:Op zondag 19 mei 2024 00:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n nieuwe favoriete schrijverin januari komt z'n nieuwe uit.
Oh dit lijkt me heel interessantquote:Op zondag 19 mei 2024 15:07 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Uit boekenbieb geplukt vandaag en meteen in begonnen.
Tof!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heb je gelijk in.quote:Op maandag 20 mei 2024 15:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het boek van vd Ven is zeker interessant maar op een gegeven moment wel meer van hetzelfde.
Ja mee eens, maar komt misschien ook omdat hij niet té veel uit te doeken kan doen?quote:Op maandag 20 mei 2024 15:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het boek van vd Ven is zeker interessant maar op een gegeven moment wel meer van hetzelfde.
Goed punt, al vond ik sommige operaties best wel in detail beschreven.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja mee eens, maar komt misschien ook omdat hij niet té veel uit te doeken kan doen?
Tja, belachelijk. Maar dat is blijkbaar wat het volk wilquote:Op woensdag 22 mei 2024 09:35 schreef trui het volgende:
Wel triest he, die verhoging op BTW voor boeken. Waarom in hemelsnaam? Ontlezing is al een groot probleem.
[ afbeelding ]
hier zijn wss dingen uitgeruild. ik kan me niet goed voorstellen dat leesbevordering in het hoofdlijnen akkoord is benoemd en men toch hier mee komt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:00 schreef tufkac het volgende:
[..]
Tja, belachelijk. Maar dat is blijkbaar wat het volk wil
Boeken zijn nu al taffesduur.quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:35 schreef trui het volgende:
Wel triest he, die verhoging op BTW voor boeken. Waarom in hemelsnaam? Ontlezing is al een groot probleem.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:35 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Komt doordat een uitgever een vaste prijs voor Nederlandstalige boeken kan vaststellen, die overal gehanteerd moet worden. Er is dus geen sprake van concurrentie waardoor de prijzen kunstmatig hoog blijven, in tegenstelling tot anderstalige boeken die daardoor vaak een stuk goedkoper zijn.quote:
Lijkt dit niet wat op de marktwerking die de overheid op zoveel vlakken ingevoerd heeft?quote:Op woensdag 22 mei 2024 23:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Komt doordat een uitgever een vaste prijs voor Nederlandstalige boeken kan vaststellen, die overal gehanteerd moet worden. Er is dus geen sprake van concurrentie waardoor de prijzen kunstmatig hoog blijven, in tegenstelling tot anderstalige boeken die daardoor vaak een stuk goedkoper zijn.
Marktwerking is geen vaste prijs vaststellen, maar juist loslaten, waardoor er concurrentie is. Dat is hier niet het geval. De prijzen worden nu kunstmatig hoog gehouden doordat de uitgever zelf de prijs kan vaststellen die door de boekwinkels gehanteerd moet worden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Lijkt dit niet wat op de marktwerking die de overheid op zoveel vlakken ingevoerd heeft?
Correctquote:Op donderdag 23 mei 2024 09:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Marktwerking is geen vaste prijs vaststellen, maar juist loslaten, waardoor er concurrentie is. Dat is hier niet het geval. De prijzen worden nu kunstmatig hoog gehouden doordat de uitgever zelf de prijs kan vaststellen die door de boekwinkels gehanteerd moet worden.
https://nl.wikipedia.org/(...)r%20wordt%20gebracht.quote:De Nederlandse wet is ingegaan in 2005. Uitvoering en handhaving van de wet zijn in handen van het Commissariaat voor de Media.[1] De wet geldt niet alleen voor Nederlands- en Friestalige boeken maar is ook van toepassing op bladmuziekuitgaven.
In Nederland biedt de wet de uitgever wel mogelijkheden om voor een beperkte periode actieprijzen vast te stellen. Na een half jaar mag een uitgever de prijs van een boek aanpassen en na een jaar mag de vaste prijs opgeheven worden. Schoolboeken zijn uitgezonderd van de vaste boekenprijs, evenals tweedehands boeken. Ook voor e-boeken geldt de wet niet.
De wet wordt regelmatig geëvalueerd om te beoordelen of deze voldoet aan de doelstellingen. Dit werd bij de eerste twee evaluaties, in 2010 en 2015, geconstateerd. Tussentijds is de wet op enkele onderdelen aangepast en geactualiseerd. De evaluaties worden namens het boekenvak begeleid door de Koninklijke Vereniging van het Boekenvak (KVB).
Ik wil vooral graag dat schrijvers betaald worden voor hun werk, zodat ze ermee door kunnen gaan, dus ik vind het niet erg om iets voor een boek te betalen. Maar er extra belasting op heffen is gewoon bewust ontmoedigen, dat vind ik wel kwalijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 08:33 schreef roos94 het volgende:
Snap nooit echt het gezeur om boekenprijzen. Lees via bibliotheek 50eu per jaar of kobo plus 10tje per maand. Ik lees heel veel en het kost haast niets. En als je perse een boek wil houden dan zijn er genoeg tweedehands winkels waar ze als euroknallers te koop liggen (1/2/3 euro)
Oh dan ken je deze vast ook wel. Haakt wel een beetje in op die periode:quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]Dat vind ik nou echt één van de laatste dingen waar je de btw van zou moeten verhogen.
Vandaag in deze begonnen. Nou ja, begonnen.. wil steeds beginnen in de trein maar dan zit er weet iemand te praten naast me waardoor ik me niet kan concentreren
[ afbeelding ]
Zoals bij prorail?quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Marktwerking is geen vaste prijs vaststellen, maar juist loslaten, waardoor er concurrentie is. Dat is hier niet het geval. De prijzen worden nu kunstmatig hoog gehouden doordat de uitgever zelf de prijs kan vaststellen die door de boekwinkels gehanteerd moet worden.
Ken ik niet, maar gaat op de lijst. Dankje!quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh dan ken je deze vast ook wel. Haakt wel een beetje in op die periode:
[ afbeelding ]
Is ervaringsverhalen van mensen van kindermisbruik/mishandeling ook true crime voor jou?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:59 schreef kwiwi het volgende:
Ben binnen een week al door al m'n nieuwe boeken heen@:roos94 nog Nederlandse true crime tips?
Ja vind ik ook interessant. Las eigenlijk altijd in het Engels maar ben laatst weer naar het Nederlands overgestapt, dus sowieso al zulke boeken in het Nederlands ben ik in geinteresseerdquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is ervaringsverhalen van mensen van kindermisbruik/mishandeling ook true crime voor jou?daar heb ik wel een hoop pareltjes van namelijk
Jij mag nablijven Ireen van Engelenquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja vind ik ook interessant. Las eigenlijk altijd in het Engels maar ben laatst weer naar het Nederlands overgestapt, dus sowieso al zulke boeken in het Nederlands ben ik in geinteresseerd
Ik geloof dat maar 1,50 per boek bij de schrijver komt nu.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:01 schreef trui het volgende:
[..]
Ik wil vooral graag dat schrijvers betaald worden voor hun werk, zodat ze ermee door kunnen gaan, dus ik vind het niet erg om iets voor een boek te betalen. Maar er extra belasting op heffen is gewoon bewust ontmoedigen, dat vind ik wel kwalijk.
quote:Ooit was Iris gelukkig. Ze had een huis, een man, de belofte van een gezin. Nu is ze gescheiden en verhuurt ze haar logeerkamer om rond te komen. Het had erger gekund – maar het ook béter gekund. Als Maddy er niet was geweest. Maddy, de vrouw die haar leven heeft verpest.
Influencer Maddy heeft haar merk opgebouwd rondom ‘haar gelukkige gezinnetje’. Ze is beroemd om haar wholesome video’s over het leven met haar man en schattige tweeling. Iris gelooft er geen bal van. En ze gaat bewijzen dat het allemaal nep is...
Annie MG Schmidt, Willem Frederik Hermans en Han Voskuil.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:26 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga verder met klassiekers uit de Nederlandse literatuur.
Wie is eigenlijk jullie favoriete Nederlandse auteur?
[ afbeelding ]
Op het moment:quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:26 schreef PippenScottie het volgende:
Hermans, Bordewijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:26 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga verder met klassiekers uit de Nederlandse literatuur.
[ afbeelding ]
Hermansquote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:26 schreef PippenScottie het volgende:
Open daar dan een apart topic over.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:26 schreef PippenScottie het volgende:
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Open daar dan een apart topic over.
Dit topic gaat over welk boek je nu leest/luistert.
Deze tekenen dus!quote:Op woensdag 22 mei 2024 09:35 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
gedaan!quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:29 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Deze tekenen dus!
https://petities.nl/petit(...)-een-waardeloos-idee
Gedaan!quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:29 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Deze tekenen dus!
https://petities.nl/petit(...)-een-waardeloos-idee
haha ja mooie scene, maar inderdaad tegelijkertijd een steeds realistischer schrikbeeld!quote:Op zondag 26 mei 2024 07:34 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Gedaan!
Hoewel het tegenwoordig stikt van de boekenbiebjes waar je gratis lezen kunt, en je voor weinig bij de kringloop kopen kunt, ben ik toch wel een beetje bang voor een toekomst zoals hieronder
(Ok ik moest om deze scene wel heel hard lachen)
https://www.facebook.com/share/v/GpfgcZKKC54qypRo/
Kafkaquote:
Is altijd hip geweestquote:
Prachtig! Ik twijfel altijd of ik het proces of het slot zijn beste vind.quote:
Toen hij leefde niet.quote:
Oeh, allebei prachtig! Niet te vergelijken, die twee. Ik zou ze sowieso allebei lezen, de volgorde maakt niet uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ga beginnen aan óf Het Slot van Kafka of Honderd Jaar Eenzaamheid van Marquez. Welke moet ik doen?
Liever Kafka.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ga beginnen aan óf Het Slot van Kafka of Honderd Jaar Eenzaamheid van Marquez. Welke moet ik doen?
Begin met deze dan. Het is een klein boekje immers.quote:
Ik zou daarna 100 jaar eenzaamheid lezen!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Begin met deze dan. Het is een klein boekje immers.
Daarna denk ik Dr. Faustus van Mann. Of eerst even wat kleine dingen van Lovecraft lezen.
Dan zou ik eerder voor Lovecraft gaan boven Kafka.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Begin met deze dan. Het is een klein boekje immers.
Daarna denk ik Dr. Faustus van Mann. Of eerst even wat kleine dingen van Lovecraft lezen.
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:58 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ik zou daarna 100 jaar eenzaamheid lezen!
Ik wist niet eens dat er meer delen warenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jaren nadat ik Interview with the vampire kocht en las en wel degelijk wist dat er meer delen waren ben ik gisteren begonnen in Lestat
[ afbeelding ]
Er zijn er 13 in de Vampire Cronicles en dan zijn er nog 6 in de serie Mayfair Witches, die er min of meer parallel mee lopen en ook ermee samenkomen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:37 schreef coinchantal het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er meer delen waren
Dat is het enige deel dat hier in huis is zelfsquote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:37 schreef coinchantal het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er meer delen waren
Even op pauze gezet want de nieuwe Ralf König is gekomen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Jaren nadat ik Interview with the vampire kocht en las en wel degelijk wist dat er meer delen waren ben ik gisteren begonnen in Lestat
[ afbeelding ]
quote:Warschau, 1939. Jakub Shapiro, vroeger koning van de onderwereld, strijdt een uitzichtloze strijd. Zijn gangsterrijk valt uiteen en het luxe leven is voorbij, zijn vrouw en zonen verlaten hem. Zijn oude geliefde Ryfka neemt hem onder haar hoede. Ze heeft maar één doel: overleven. Tienerzoon Dawid begint voedsel het Joodse getto binnen te smokkelen om zijn moeder en broer in leven te houden. Als de stad in puin ligt, vecht Ryfka met alles wat ze heeft voor het leven van Shapiro, terwijl Dawid nog maar één ding wil: wraak.
Szczepan Twardoch schildert een indringend portret van een gewelddadige tijd: de Duitse bezetting van het getto van Warschau. Met schitterende, ijskoude spanning vertelt hij over de zwaarste beproeving: mens te blijven.
Ik heb de De Opwindvogelkronieken hier liggen, maar waarom Murakami? Wat is er zo bijzonder aan die man; waarom moet ik het gaan lezen?quote:
Hard-boiled Wonderland.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik beluister nu de nieuwe van Murakami. Krijg er een enorm deja vu-gevoel bij dat ik niet kan plaatsen. Misschien bestaat er een kort verhaal van Murakami dat erop lijkt?
Goeie auteur! Kafka on the Shore, Norwegian Wood, 1Q84. Eigenlijk alles wat ik van hem gelezen heb beviel goed. Moet er weer eens een lezen!quote:Op zaterdag 15 juni 2024 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb de De Opwindvogelkronieken hier liggen, maar waarom Murakami? Wat is er zo bijzonder aan die man; waarom moet ik het gaan lezen?
Nog zo'n waslijst van to read dingen, vandaar de vraag.
Maar waarom?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Goeie auteur! Kafka on the Shore, Norwegian Wood, 1Q84. Eigenlijk alles wat ik van hem gelezen heb beviel goed. Moet er weer eens een lezen!
Doen! Ik zit nu in het derde deel van 1q84quote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar waarom?
Ik wil er ook graag aan beginnen hoor.
Hij beheerst de kunst om je echt volledig in een bepaalde sfeer/wereld te trekken. Vaak met die magisch realistische elementen, maar soms ook zonder die elementen (Norwegian Wood, Spoetnikliefde). En dat is wat ik ook zoek in een goed boek: er helemaal in verdwijnen, en continue verder willen lezenquote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar waarom?
Ik wil er ook graag aan beginnen hoor.
Ben nu bezig met Het Slot van Kafka. Daarna maar de Opwindvogelkronieken van Murakami.quote:Op zondag 16 juni 2024 10:49 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hij beheerst de kunst om je echt volledig in een bepaalde sfeer/wereld te trekken. Vaak met die magisch realistische elementen, maar soms ook zonder die elementen (Norwegian Wood, Spoetnikliefde). En dat is wat ik ook zoek in een goed boek: er helemaal in verdwijnen, en continue verder willen lezen
quote:
Heerlijk! De hele reeks 2x compleet gelezenquote:
Snel doen zou ik zeggenquote:Op woensdag 19 juni 2024 11:16 schreef tufkac het volgende:
En Murakami is zo'n schrijver die al heel lang op mijn te lezen lijst staat, maar waar ik nog steeds niet aan toegekomen ben.
Nou, ben heel benieuwd. Ik begin er aan na het boek wat ik nu aan het lezen ben.quote:Op woensdag 19 juni 2024 09:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
O.T. 'Kafka op het strand' van Murakami aan het lezen
En zoals hierboven beschreven; ik kan niet wachten om vanavond weer verder te lezen
Toevallig net 'Het geval Charles Dexter Ward' gekocht. Leuk man, Lovecraft.quote:
Dit is de 2 de keer voor mij. Ik heb boek 1-5 een jaar of 15 geleden gelezen maar inmiddels heb ik ook boek 6. En ik hoop ook die ooit te lezen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]Lang geleden dat ik die gezien heb. Die boeken heb ik gelezen toen ik 11/12 was, zou ik eigenlijk nog wel een keer willen lezen.
Tweede deel in de serie over de Haagse hoofdinspecteur Charlie Swieninck. Kuipers weet de sfeer goed neer te zetten, maar het verhaal zou wel wat spannender mogen. Doet denken aan de Bernie Gunther serie van Philip Kerr en de boeken van Tomas Ross waarbij feiten en fictie door elkaar lopen.quote:Zomer 1941. Met de vondst van een lijk in de Hofvijver ontbrandt de strijd om een gestolen meesterwerk van Frans Hals
In de Hofvijver, pal naast het Binnenhof, drijft op een kille ochtend in augustus 1941 een lijk. Het is de Brusselse kunstexpert Joseph Foulon, die voor het naastgelegen Mauritshuis bezig was een opgedoken werk van de meesterschilder Frans Hals te onderzoeken. Een dag na de vondst van het lichaam blijkt dat het bewuste paneel, Lachend meisje, is verdwenen en vervangen door een vervalsing.
Charlie Swieninck, chef van het Bureau Bijzondere Delicten van de Haagse politie, gaat op zoek naar de moordenaar en de dief. Hij krijgt hulp van kunsthistorica Rosalie Callenbach. Die maakt hem vertrouwd met de complexe kunstwereld, die wemelt van de hebberige kopers, charlatans, vervalsers en kenners. Niet alleen het Mauritshuis wilde de Hals kopen, ook de machtige Duitse rijksmaarschalk Hermann Göring heeft listige handlangers naar voren geschoven om het portret in handen te krijgen.
Vind de Eragon serie goedquote:
Ik vind het tot nu toe leuk. Maar ben pas op 1/3 van het boek.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 17:15 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik ben hier ook aan begonnen. Hoe vind jij hem?
quote:Drie jaar na het overlijden van zijn opa en de verdwijning van diens vrouw Pepa krijgt Ruben Kruijssen de opdracht de Alquerías, het familiehuis in Spanje, te verkopen. In Utrecht werkt Ruben tegen wil en dank als makelaar, en hij besluit af te reizen naar Spanje.
Als hij eenmaal in de streek van zijn jeugd is, komen er vele herinneringen boven. Waarom wordt er nog steeds gezwegen over de rol van zijn opa Herman, in de Spaanse Burgeroorlog? Hoe kwam Pepa in Hermans leven? En waarom was haar liefde zo belangrijk voor hem en voor hun nazaten? Hoe goed kende Ruben haar eigenlijk? En waarom is zij verdwenen?
Tijdens Rubens verblijf in de Alquería, dringt het tot hem door hoe belangrijk zijn eigen kijk op het familieverhaal is en waar zijn hart ligt. Maar om de Alquería te kunnen behouden moet hij Pepa vinden.
Dat is nou net het enige van Murakami waar ik nooit doorheen ben gekomen. Nog eens proberen?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hard-boiled Wonderland.
Dat lijkt me wel.quote:Op zondag 30 juni 2024 21:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat is nou net het enige van Murakami waar ik nooit doorheen ben gekomen. Nog eens proberen?
Oh, van mij ook! Ik heb net een mooie gebonden uitgave in originele taal (Duits) gekocht en ben er nu in bezig.quote:
De Aardkinderen heb ik juist weg gedaan. ik begon me bij boek 3 (of 4?) enorm te irriteren aan Ayla. Ze kan alles, weet alles, doet onmogelijke dingen...Zo vervelend.Maar ieder z'n ding. Ik snap wel dat mensen het mooi vinden.quote:Op woensdag 19 juni 2024 09:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk! De hele reeks 2x compleet gelezen
Echt zo'n reeks boeken die ik nooit weg zal doen![]()
Ik snap jou! Ik erger me vooral aan de vele erotische scènes met Jondalar, bijna pornografisch en tooooo much voor mij, hahaquote:Op dinsdag 2 juli 2024 08:27 schreef Morri2 het volgende:
[..]
De Aardkinderen heb ik juist weg gedaan. ik begon me bij boek 3 (of 4?) enorm te irriteren aan Ayla. Ze kan alles, weet alles, doet onmogelijke dingen...Zo vervelend.Maar ieder z'n ding. Ik snap wel dat mensen het mooi vinden.
Herkenbaar ja. En dat word herhaald en herhaald. En ook die sex.. is gewoon porno hahahquote:Op dinsdag 2 juli 2024 08:27 schreef Morri2 het volgende:
[..]
De Aardkinderen heb ik juist weg gedaan. ik begon me bij boek 3 (of 4?) enorm te irriteren aan Ayla. Ze kan alles, weet alles, doet onmogelijke dingen...Zo vervelend.Maar ieder z'n ding. Ik snap wel dat mensen het mooi vinden.
Doet mij denken aan een ander boek, ook uit die tijd. Over tijdrovers, oid. Weet ff niet meer hoe dat heette (Niet Tijdrovers van Tanja de Jonge, ook niet de killers van Marten Toonder....)quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:51 schreef Morri2 het volgende:
Na Krabat van Otfried Preussler dit jeugdsentiment herlezen.
[ afbeelding ]
Het gaat over een meisje dat in een amfitheater woont. Mensen uit de buurt gaan naar haar toe omdat ze zo goed luisteren kan. Tot de Grijze Heren verschijnen, die de mensen overhalen om tijd te sparen en op de tijdbank te zetten. Alles wat niet noodzakelijk is, zoals tijd steken in familie en vrienden, kan op de tijdbank om te sparen. Echter, de Grijze Heren stelen de tijd voor eigen gebruik. Maar op Momo krijgen ze maar geen vat.
Het boek is uit de jaren '70, maar het lijkt wel actueler dan ooit. Met de sociale media die tijd opslokken en influencers en tech bedrijven die die tijd omzetten in geld, om er dus zelf beter van te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |