Ik hou zo nu en dan wel van een flutthriller en deze leest tot nu toe lekker wegquote:
Dit is de 2 de keer voor mij. Ik heb boek 1-5 een jaar of 15 geleden gelezen maar inmiddels heb ik ook boek 6. En ik hoop ook die ooit te lezen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 23:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]Lang geleden dat ik die gezien heb. Die boeken heb ik gelezen toen ik 11/12 was, zou ik eigenlijk nog wel een keer willen lezen.
Tweede deel in de serie over de Haagse hoofdinspecteur Charlie Swieninck. Kuipers weet de sfeer goed neer te zetten, maar het verhaal zou wel wat spannender mogen. Doet denken aan de Bernie Gunther serie van Philip Kerr en de boeken van Tomas Ross waarbij feiten en fictie door elkaar lopen.quote:Zomer 1941. Met de vondst van een lijk in de Hofvijver ontbrandt de strijd om een gestolen meesterwerk van Frans Hals
In de Hofvijver, pal naast het Binnenhof, drijft op een kille ochtend in augustus 1941 een lijk. Het is de Brusselse kunstexpert Joseph Foulon, die voor het naastgelegen Mauritshuis bezig was een opgedoken werk van de meesterschilder Frans Hals te onderzoeken. Een dag na de vondst van het lichaam blijkt dat het bewuste paneel, Lachend meisje, is verdwenen en vervangen door een vervalsing.
Charlie Swieninck, chef van het Bureau Bijzondere Delicten van de Haagse politie, gaat op zoek naar de moordenaar en de dief. Hij krijgt hulp van kunsthistorica Rosalie Callenbach. Die maakt hem vertrouwd met de complexe kunstwereld, die wemelt van de hebberige kopers, charlatans, vervalsers en kenners. Niet alleen het Mauritshuis wilde de Hals kopen, ook de machtige Duitse rijksmaarschalk Hermann Göring heeft listige handlangers naar voren geschoven om het portret in handen te krijgen.
Vind de Eragon serie goedquote:
Ik vind het tot nu toe leuk. Maar ben pas op 1/3 van het boek.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 17:15 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik ben hier ook aan begonnen. Hoe vind jij hem?
quote:Drie jaar na het overlijden van zijn opa en de verdwijning van diens vrouw Pepa krijgt Ruben Kruijssen de opdracht de Alquerías, het familiehuis in Spanje, te verkopen. In Utrecht werkt Ruben tegen wil en dank als makelaar, en hij besluit af te reizen naar Spanje.
Als hij eenmaal in de streek van zijn jeugd is, komen er vele herinneringen boven. Waarom wordt er nog steeds gezwegen over de rol van zijn opa Herman, in de Spaanse Burgeroorlog? Hoe kwam Pepa in Hermans leven? En waarom was haar liefde zo belangrijk voor hem en voor hun nazaten? Hoe goed kende Ruben haar eigenlijk? En waarom is zij verdwenen?
Tijdens Rubens verblijf in de Alquería, dringt het tot hem door hoe belangrijk zijn eigen kijk op het familieverhaal is en waar zijn hart ligt. Maar om de Alquería te kunnen behouden moet hij Pepa vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |