Het leest als een achtbaan. Grappig dat je zegt dat je 'm nooit gaat vergeten, ik heb juist als een soort roes beleefd, waardoor ondanks dat ik 'm echt te gek vond, is de inhoud voor mij ook vrij vluchtig juist.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:49 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik vond het echt een beleving. Een boek dat ik nooit zal vergeten
Die heb ik op de middelbare school gelezen. Vond het vreselijk destijds, benieuwd wat ik er nu van zou vinden.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 21:07 schreef tufkac het volgende:
[ afbeelding ]
Traditioneel lees ik elk jaar rond deze tijd een oorlogsboek.
Ik vond het een aardig boek, maar wel het minste wat ik tot nu toe van Steinbeck heb gelezen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 21:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die heb ik op de middelbare school gelezen. Vond het vreselijk destijds, benieuwd wat ik er nu van zou vinden.
Prachtig boek!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hier ben ik voorlopig even zoet mee.
[ afbeelding ]
ongemakkelijk prachtigquote:
Ik moest hier serieus een overzicht van de karakters maken want anders snapte ik het niet meer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het een misleidende cover en titel. Want een heel groot deel gaat gewoon over dat Marengo proces, had ik ook, tsja ik zie er wel eens wat over maar ga geen 400+ blz over lezen wat Peter Schouten en Nabil en Laila nou weer hebben gezegd. Echt saai. En dan dat gepoch van Royce hoevaak ze op vakantie gaan en waar naartoe, en welke dure horloge er wordt gekocht en dat hij op zijn 18e al bijna elk land op de wereld had gezien. Stoer hoor.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:25 schreef kwiwi het volgende:
Was is dit boek bezig, maar kom er niet doorheen.. het kan mijn aandacht totaal niet vasthouden. De delen van Peter gaan nog enigszins, maar die van Royce sla ik liever over. En dat terwijl ik de boeken van Peter R. de Vries normaal altijd in één ruk uitlas![]()
[ afbeelding ]
Zo ver was ik nog niet eens, kan het nu zeker laten liggen danquote:Op woensdag 8 mei 2024 07:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een misleidende cover en titel. Want een heel groot deel gaat gewoon over dat Marengo proces, had ik ook, tsja ik zie er wel eens wat over maar ga geen 400+ blz over lezen wat Peter Schouten en Nabil en Laila nou weer hebben gezegd. Echt saai. En dan dat gepoch van Royce hoevaak ze op vakantie gaan en waar naartoe, en welke dure horloge er wordt gekocht en dat hij op zijn 18e al bijna elk land op de wereld had gezien. Stoer hoor.
Snap ook alle lovende recensies online niet.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo ver was ik nog niet eens, kan het nu zeker laten liggen danVond die god weet hoeveel pagina's over het uurtarief van de 2 peters al niet te doen
ik vond 't een behoorlijk slecht boek. Maar ik weet dat velen het niet met me eens zijn.quote:
ik niet hoor, heb me vooral geërgerd aan de stijl en het 'Hollywood' gehalte. Allemaal mensen die fantastische levens hebben, slagen als kunstenaar, etc. en dan één die zo bizar veel ellende meemaakt, heel ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Meer dat je therapie nodig hebt na de laatste bladzijde
Ik ben pas op bladzijde 80 en als ik nu al zie hoeveel karakters er geïntroduceerd worden kan ik me dat goed voorstellen. Achteraan staat een lijst met personages gelukkig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 06:51 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik moest hier serieus een overzicht van de karakters maken want anders snapte ik het niet meer.
Ik lees nu
[ afbeelding ]
Is dat nu wat leesbaar die Russische literatuur?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Anna Karenina is subliem in ieder geval van Tolstoj. Oorlog en Vrede nog nooit gelezenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat nu wat leesbaar die Russische literatuur?
Ja het is prima leesbaar. Dit is wel een vertaling uit 2006 geloof ik, dus wel modern taalgebruik. Het is alleen een enorm dikke pil met nog vele pagina's filosofische beschouwingen achteraan, maar zo ver ben ik nog niet. Totaal 1632 pagina's dus ben nog maar aan het begin.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vond het boek ook te ongeloofwaardig. Vooral het leven van de hoofdpersoon (of de persoon die het meeste te verduren heeft) vond ik echt te bizar om te geloven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:23 schreef trui het volgende:
[..]
ik niet hoor, heb me vooral geërgerd aan de stijl en het 'Hollywood' gehalte. Allemaal mensen die fantastische levens hebben, slagen als kunstenaar, etc. en dan één die zo bizar veel ellende meemaakt, heel ongeloofwaardig.
Zoveel effectbejag, ik trok het niet.
Maar dan kan het boek zelf alsnog goed geschreven zijn natuurlijk. In het echte leven zal dit niet snel voorkomen neequote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef PunkieePie het volgende:
[..]
Ik vond het boek ook te ongeloofwaardig. Vooral het leven van de hoofdpersoon (of de persoon die het meeste te verduren heeft) vond ik echt te bizar om te geloven.
Dat is zeker zo, maar juist omdat het zo ongeloofwaardig was vond ik het hele boek al minder.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dan kan het boek zelf alsnog goed geschreven zijn natuurlijk. In het echte leven zal dit niet snel voorkomen nee
Het is vooral even opletten met al die verschillende namen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |