SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Gisteren nog voor 50 cent een vierendeel setje op de kop weten te tikkenquote:Op zondag 28 april 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ging er gewoon van uit dat de temperatuur op z'n minst richting de normaal terug zou keren en dat de zon zich wat meer zou laten zien. Niks speciaals aan
Er was ook iemand die voorspelde dat heel mei prachtig zou worden.
Ja.quote:Op zondag 28 april 2024 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Heerlijk om eindelijk weer zonder jas naar buiten te kunnen
Hier wel. Ramen ook vol open. Ik kijk uit naar woensdag als de atmosfeer eindelijk gaat ontploffenquote:
Dat worden straks 2 vierendelingenquote:Op zondag 28 april 2024 12:47 schreef Evangelion het volgende:
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Ik ook, opbokken met die hitte. Laat de weersomslag maar gauw komenquote:Op zondag 28 april 2024 12:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier wel. Ramen ook vol open. Ik kijk uit naar woensdag als de atmosfeer eindelijk gaat ontploffen
Beter de weerberichten volgen Djeez.quote:Op zondag 28 april 2024 13:33 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat het een prachtige dag zou worden. Het is echter zwaar bewolkt en het waait hier flink
Als ik naar het noorden kijk zie ik inderdaad dat het daar dichter bewolkt is. Maar hier in Twente blauwe lucht met witte wolkjesquote:Op zondag 28 april 2024 13:33 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat het een prachtige dag zou worden. Het is echter zwaar bewolkt en het waait hier flink
weg zonnenpanelen, iedereen een molentje op het dakquote:Op zondag 28 april 2024 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is droog. De zon schijnt. Graadje of 17/18.
Maar waarom dan weer die hoerenwind?
Echt dikke tering wind ook weerquote:Op zondag 28 april 2024 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is droog. De zon schijnt. Graadje of 17/18.
Maar waarom dan weer die hoerenwind?
Ja het startschot voor de zomer is gevallen.quote:Op zondag 28 april 2024 17:05 schreef ZaZoe het volgende:
Na al het water gaat nu gelukkig de zon overheersen.
Water is op peil, de natuur gaat ontploffen de komende weken, want water + zonlicht = groei
Het is hier al overal zo bizar groen in de grootste bomen dat het soms lijkt of we al in hartje zomer volgroeid zijn.quote:Op zondag 28 april 2024 17:05 schreef ZaZoe het volgende:
Water is op peil, de natuur gaat ontploffen de komende weken, want water + zonlicht = groei
quote:Op zondag 28 april 2024 18:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik word hier compleet van het terras geblazen. De stoelen op de kop in de vijver, mijn haan waait luid kakelend over de kop.![]()
Altijd die gore rotwind in dit land.
Inderdaad, je merkt aan alles dat de natuur op het punt staat te 'exploderen'.quote:Op zondag 28 april 2024 17:05 schreef ZaZoe het volgende:
Het betere voorjaarsweer komt eraan.quote:
ellen en nynkequote:Op zondag 28 april 2024 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.nu.nl/nujij/6(...)ht-vrolijk-zijn.html
Is @:Geschiedkundige mogelijk familie van Edward Kock?
Edward, wat een held.quote:Op zondag 28 april 2024 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.nu.nl/nujij/6(...)ht-vrolijk-zijn.html
Is @:Geschiedkundige mogelijk familie van Edward Kock?
Edit > zat de nujij reacties beetje door te neuzen maar toch wel opvallend hoeveel mensen reageren (en flink wat duimpjes krijgen) dat ze een hekel hebben aan de zomer, warmte en lang licht.
Ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk. Maar biologisch gezien heeft het lichaam toch echt licht en (ook) zonlicht nodig voor o.a. vitamine D aanmaak, en voor een gezond circadiaan ritme.
Anderzijds, het zal ook een genetisch iets zijn misschien. Zag ook aantal reacties van mensen die zeggen echt fysiek zich slecht/ziek te voelen bij 20+ temperaturen. Dan moet er biologisch wel iets gaande zijn anders kan ik het niet verklaren.
Gewicht en fitheid maakt ook veel uit. Maar ongetwijfeld zullen genen een rol spelen.quote:Op zondag 28 april 2024 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
Anderzijds, het zal ook een genetisch iets zijn misschien. Zag ook aantal reacties van mensen die zeggen echt fysiek zich slecht/ziek te voelen bij 20+ temperaturen. Dan moet er biologisch wel iets gaande zijn anders kan ik het niet verklaren.
Nou zeg dat! Ik moest een stuk fietsen, dat was wel NK tegenwind fietsen nominatie waardigquote:Op zondag 28 april 2024 16:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt dikke tering wind ook weer![]()
Wel fijn dat het niet meer koud is
quote:Warmer weer op komst, zelfs uitschieter van 25 graden voorspeld
Het is al een week of vijf lente, maar het weer is er tot nu toe nauwelijks naar geweest. Komende week lijkt dat eindelijk te veranderen. Het wordt meerdere dagen rond de 20 graden en zonnig, waarbij lokaal zelfs 25 graden mogelijk is. Wel moeten we rekening houden met een klap onweer.
De meeste mensen zullen wel toe zijn aan wat beter weer. Zeker na de natte Koningsdag en een bijna stormachtige zondag. In het noordenwesten van het land geldt aan het einde van dit weekeinde zelfs code geel om de harde windstoten van ruim 80 kilometer per uur.
In de loop van zondagavond blaast die wind de meeste buien weg en breekt er een periode van een stuk beter weer aan. Maandag begint nog fris, met maximaal 7 graden in de ochtend. Maar als de zon eenmaal gaat schijnen, warmt het al snel op tot rond de 15 graden Celsius, weet Weerplaza. Daarbij waait een zwak zuiderwindje. Het blijft droog en zonnig, waardoor in de loop van de middag in het oosten van het land al de 20 graden aangetikt kan worden.
Dinsdag en woensdag zet dat goede weer door en wordt het op de meeste plaatsen 20 tot 23 graden. Als er genoeg zon schijnt, voorspelt Weerplaza woensdag in het oosten lokaal 25 graden. Mogelijk voelt het nog warmer, door de druk van de hoge luchtvochtigheid. Die zorgt er ook voor dat beide dagen kunnen worden afgesloten met een flinke onweersbui.
Normale temperaturen
Vanaf donderdag blijven de temperaturen tussen de 15 en 20 graden liggen, wat normaal is voor de tijd van het jaar. Weerplaza durft nog niet heel hard te zeggen wat het weer volgend weekeinde wordt, met 4 en 5 mei. Het lijkt er vooralsnog op dat het wat fris wordt met zo’n 15 graden. Maar het kan ook zijn dat het warme, drukkende weer blijft hangen. In dat geval kan het ook tijdens de herdenkings- en feestdag ruim 20 graden worden. De komende week wordt daar meer over duidelijk.
De kans is in elk geval groot dat het met dodenherdenking droog blijft. Ook lijkt het erop dat bevrijdingsfestivals volgende week zondag rekening kunnen houden met vrij droog weer. Er kunnen best wat buien vallen, maar heel veel zal dat volgens de huidige voorspellingen niet zijn.
Gewoon omdraaien, heb je wind mee.quote:Op maandag 29 april 2024 02:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou zeg dat! Ik moest een stuk fietsen, dat was wel NK tegenwind fietsen nominatie waardig![]()
Ik zag hem eerst, is van mijquote:Op maandag 29 april 2024 07:41 schreef onlogisch het volgende:
Hij bestaat gewoon nog, de zon. Ik heb hem gezien mensen
12 uur geleden ook alquote:Op maandag 29 april 2024 07:41 schreef onlogisch het volgende:
Hij bestaat gewoon nog, de zon. Ik heb hem gezien mensen
Oei, vandaag nog even genieten dus.quote:Op maandag 29 april 2024 08:19 schreef aloa het volgende:
Woensdag de warmste dag. Wel toenemende kans op onweer vanaf dinsdag.
[ link | afbeelding ]
Cape en neerslag
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hoho, morgen ook.quote:Op maandag 29 april 2024 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, vandaag nog even genieten dus.
Precies dit en voorlopig niet meer klagen over de droogte.quote:Op maandag 29 april 2024 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
Sowieso fijn dat het eindelijk aangenaam is betreft temperatuur. T/m half oktober mag het sowieso niet meer onder de 18 komen eigenlijk
Dat gaat zelfs dit weekend al niet lukken.quote:Op maandag 29 april 2024 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
Sowieso fijn dat het eindelijk aangenaam is betreft temperatuur. T/m half oktober mag het sowieso niet meer onder de 18 komen eigenlijk
Als dat even kan.quote:Op maandag 29 april 2024 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zie nog 18 graden staan voor hierquote:Op maandag 29 april 2024 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat gaat zelfs dit weekend al niet lukken.
Morgen al grotere kans op regen/onweer.quote:Op maandag 29 april 2024 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, vandaag nog even genieten dus.
Kun je ook mijn toekomst voorspellen? Wist niet dat je tarotkaartenlegger was.quote:Op maandag 29 april 2024 10:24 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie echt niets in de kaarten dat op terreurbuien wijst. Convectiebuien zijn wel mogelijk, maar er zit een plafond precies op de hoogte waar wolkvorming begint. Het enige positieve is dat er geen/amper wind is tot 5km hoogte om die buien kapot te blazen als ze ontstaan.
Dat is wel het fijnste aan al die regen die gevallen is h. Dat het deze zomer niet over droogte zal gaanquote:Op maandag 29 april 2024 09:11 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Precies dit en voorlopig niet meer klagen over de droogte.
Ik zie door de regen fietsen in mijn glazen bol voor je.quote:Op maandag 29 april 2024 10:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kun je ook mijn toekomst voorspellen? Wist niet dat je tarotkaartenlegger was.
quote:Op maandag 29 april 2024 10:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is wel het fijnste aan al die regen die gevallen is h. Dat het deze zomer niet over droogte zal gaan
Jij en ik weten allebei dat droog weer per definitie tot gejank gaat leiden. Vorig jaar begonnen ze ook al terwijl we een uitzonderlijk natte eerste helft van het jaar hadden.quote:
Een verzengende 14 graden 😱quote:
Tijd voor de herfst/winter. Dit is niet te doenquote:Op maandag 29 april 2024 11:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een verzengende 14 graden 😱
RIP bossen
quote:Op maandag 29 april 2024 09:16 schreef StateOfMind het volgende:
Volle bak zon
Smurfenlucht
Aangename temperatuur![]()
[ afbeelding ]
Je bent zelf een terreurbuiquote:Op maandag 29 april 2024 11:43 schreef INViCTuS het volgende:
Mensen die koud weer preferen boven dit. Koekoek
Kans op terreur buien is er wel degelijk, @:terreurkat
quote:Op maandag 29 april 2024 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
2e dag op rij regen hier.... alles nat buiten. Ik weet niet wat me overkomt
Terwijl ik altijd broodnuchter benquote:Op maandag 29 april 2024 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ik moet de laatste tijd altijd zo om jou lachen, alsof je de hele dag stoned bent of zo!
Updraft rond 1km hoogte is heel zwak. Dat is tevens de hoogte waar wolkenvorming begint. Er kunnen best pittige buien ontstaan als het uiteindelijk is doorgedrongen in de hogere luchtlagen, maar heel veel van die CAPE gaat dan al verloren aan het berhaupt opbouwen van die wolken.quote:Op maandag 29 april 2024 11:43 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is prima zo jaquote:Op maandag 29 april 2024 11:43 schreef INViCTuS het volgende:
Haha, gerechtigheidquote:Op maandag 29 april 2024 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Hier is het vandaag 19 graden en geheel bewolkt...
... de buren hebben zojuist de open haard aan gegooid. Geen grap.
quote:
Waanzinquote:Op maandag 29 april 2024 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Hier is het vandaag 19 graden en geheel bewolkt...
... de buren hebben zojuist de open haard aan gegooid. Geen grap.
En morgen nog mooierquote:Op maandag 29 april 2024 17:08 schreef aloa het volgende:
Mooie dag vandaag. Heerlijk weer met een graad of 19
Dat zal best ja, boefje!quote:Op maandag 29 april 2024 18:10 schreef Maver24 het volgende:
Ik ben in mijn spijker kortebroek naar buiten geweest. Pohhh doet voelt lekker
quote:Op maandag 29 april 2024 18:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat zal best ja, boefje!
[ afbeelding ]
die spinnen eten muggenquote:Op maandag 29 april 2024 18:48 schreef Evangelion het volgende:
1 dag alle ramen open, meteen dikke vette spin in huis.
Ik haat lente nu.
Ik heb al dagen alle ramen open. Ik durf niet meer naar huis nuquote:Op maandag 29 april 2024 18:48 schreef Evangelion het volgende:
1 dag alle ramen open, meteen dikke vette spin in huis.
Ik haat lente nu.
Koop een hond, die eet het op.quote:Op maandag 29 april 2024 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb al dagen alle ramen open. Ik durf niet meer naar huis nu
En hij geloofde mij niet.quote:Op maandag 29 april 2024 20:05 schreef INViCTuS het volgende:
waarschijnlijk ontbreekt de trigger
[ x ]
Die trigger mis ik al jaren daar waar wij wonen.quote:
Paar jaar terug ging het nog helemaal los. Geen overdosis onweer, maar wel een mooie storm.quote:Op maandag 29 april 2024 20:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Die trigger mis ik al jaren daar waar wij wonen.
Laatste keer fatsoenlijk onweer was in ehm... ja welk jaartal was dat??
prima maar ons gebbetje met code geel <-> zon blijft bestaanquote:Op maandag 29 april 2024 20:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Paar jaar terug ging het nog helemaal los. Geen overdosis onweer, maar wel een mooie storm.
Estofex maar weer eens in de gaten houden de komende dagen.quote:Op maandag 29 april 2024 20:05 schreef INViCTuS het volgende:
waarschijnlijk ontbreekt de trigger
[ x ]
Dat schreef ik iig niet. De kans en ingredinten zijn er wel degelijk. Of dat benut gaat worden is de vraagquote:
Je ging tegen mijn "het is onwaarschijnlijk" inquote:Op maandag 29 april 2024 20:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat schreef ik iig niet. De kans en ingredinten zijn er wel degelijk. Of dat benut gaat worden is de vraag
misschien donderdagquote:Op maandag 29 april 2024 20:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je ging tegen mijn "het is onwaarschijnlijk" in
Als je echt leuke terreurbuien wil, moet het eerst bloedverziekend benauwd zijn. Geen inversie die daar tegen is opgewassen, en hele lage wolken
Inderdaad!quote:Op maandag 29 april 2024 20:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je ging tegen mijn "het is onwaarschijnlijk" in
Als je echt leuke terreurbuien wil, moet het eerst bloedverziekend benauwd zijn. Geen inversie die daar tegen is opgewassen, en hele lage wolken
oke dan,quote:Op maandag 29 april 2024 21:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Inderdaad!Als het echt zou gaan knallen dan had Estofex er ook wel een extended forecast uit gegooid en dan zagen we kaartjes als deze (wat zelfs dn nog geen 100% garantie is!):
[ afbeelding ]
Disclaimer: Nee, dit kaartje is niet voor deze week.
quote:Op maandag 29 april 2024 21:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Inderdaad!Als het echt zou gaan knallen dan had Estofex er ook wel een extended forecast uit gegooid en dan zagen we kaartjes als deze (wat zelfs dn nog geen 100% garantie is!):
[ afbeelding ]
quote:Disclaimer: Nee, dit kaartje is niet voor deze week.
Ik heb vorig jaar geleerd dat Harmonie altijd dronken is wat CAPE betreft.quote:
Verpest het nou nietquote:Op maandag 29 april 2024 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar geleerd dat Harmonie altijd dronken is wat CAPE betreft.
Het leuke is dat Harmonie altijd dit soort kaartjes laat zien als de CAPE eens boven de 1000 lijkt uit te komen. Het is niet eens cherrypicking, dit is altijd.quote:Op maandag 29 april 2024 21:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Verpest het nou niet, ik mag toch wel cherrypicking doen
quote:Op maandag 29 april 2024 21:32 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit dan, dit is gewoon dood gaan terwijl het maar 20 graden is buiten.
Lekker manquote:Op maandag 29 april 2024 21:32 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit dan, dit is gewoon dood gaan terwijl het maar 20 graden is buiten.
Nog een laatste keer koelenquote:Op dinsdag 30 april 2024 07:51 schreef INViCTuS het volgende:
Huh vrijdag temperatur strz? 12/13 graden maar. Niet de bedoeling dat het weer koud wordt
Heb je nog gewaarschuwdquote:Op dinsdag 30 april 2024 07:51 schreef INViCTuS het volgende:
Huh vrijdag temperatur strz? 12/13 graden maar. Niet de bedoeling dat het weer koud wordt
Veel mensen gaan deze week echt totaal de mist in in het voorspellingstopic (myself includedquote:Op dinsdag 30 april 2024 07:51 schreef INViCTuS het volgende:
Iedereen*quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Veel mensen gaan deze week echt totaal de mist in in het voorspellingstopic (myself included)
Fucking lenzen ook altijd!quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
Man. Man. Man. Temperatuur goed, gaat het weer lenzen
[ x ]
Nee het gaat plessen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fucking lenzen ook altijd!
[ afbeelding ]
@RamboDirk in het openingsbericht van dit topic kun je precies aangeven waar je woont. Kun je daar even voor zorgen?quote:Op dinsdag 30 april 2024 07:51 schreef INViCTuS het volgende:
Daglenzen ftwquote:Op dinsdag 30 april 2024 11:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fucking lenzen ook altijd!
[ afbeelding ]
Heb ik ook! En 'smorgens haal je een nieuwe uit de verpakking en zeg je dag lenzen!quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daglenzen ftw
's Avonds die je ze uit en gaan ze de vuilnisbak in, dag lenzen
Dat zijn dan hallolenzen 's ochtendsquote:Op dinsdag 30 april 2024 11:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heb ik ook! En 'smorgens haal je een nieuwe uit de verpakking en zeg je dag lenzen!
Heeft niks te maken met vierendelenquote:Op dinsdag 30 april 2024 11:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
@:RamboDirk in het openingsbericht van dit topic kun je precies aangeven waar je woont. Kun je daar even voor zorgen?
Gewoon geen lenzen, dan komt de werkelijkheid ook niet zo hard binnen. Zoals spiegels.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daglenzen ftw
's Avonds die je ze uit en gaan ze de vuilnisbak in, dag lenzen
Autorijden wordt dan met -6 een dure en bloederige aangelegenheid 😱quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:33 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Gewoon geen lenzen, dan komt de werkelijkheid ook niet zo hard binnen. Zoals spiegels.
Nee, dit is prima.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nog steeds die line
Come on, you can do better
quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dit kan niet beter. Het is perfect, en het raakt je nog ook.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Temperaturen blijven vooralsnog prima met +/- 16 - 21 graden tot half mei.
quote:
Ik heb alleen lenzen om te lezen. Dat is toch wel handig als je dat kunt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:33 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Gewoon geen lenzen, dan komt de werkelijkheid ook niet zo hard binnen. Zoals spiegels.
Dat sowieso, die heb ik gisteren al ritueel verbrand op zolder gehangenquote:
Gelukkig zandgrond hier, droogt relatief lekker snel op. Kunnen we midden juni weer een sproeiverbod instellenquote:Op dinsdag 30 april 2024 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Normaal valt er zo'n 40mm in april.
Dit is echt alleen Harmonie, geen enkel ander model gaat hierin mee. Afgelopen zomer heb ik Harmonie er ook al meerdere malen op kunnen betrappen op het dauwpunt veel te hoog leggen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:03 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen bijna tropisch, joh
Lekker vocht verdampen
[ x ]
quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:56 schreef Red_85 het volgende:
30 april weer beter dan de 27ste. En op een door de weekse dag.
We zijn genaaid. Ik zeg het je, we zijn genaaid.
Flatbewoner gespot.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:07 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit niet in de tuin.
Ik denk dat als ik daar wel zou zitten, mijn onderbuurman mij eruit zou jagen![]()
Bovenwoningquote:
Of gewoon weinig gefietst met je luie lijf!quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb 20 minuten gefietst en m'n hele gezicht is rood
Ben heel die zon niet meer gewend. Zo weinig heeft ie geschenen.
Lopen daar veel schapen?quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:03 schreef Djeez het volgende:
Ik heb voor het eerst dit jaar de korte broek aan. Deze midweek vakantie en zonder kinderen, dus dat wordt neuken op de Drentse heide
Ik heb genoeg gefietst, ben alleen vaker natgeregend dan dat ik die zon in m'n bakkes heb gehad.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of gewoon weinig gefietst met je luie lijf!
Serieuzekat. 9 van de 10 dingen moet je hier niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb genoeg gefietst, ben alleen vaker natgeregend dan dat ik die zon in m'n bakkes heb gehad.
Wie zegt dat die reactie serieus was?quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Serieuzekat. 9 van de 10 dingen moet je hier niet serieus nemen.
Vroeger wel, toen was het hier nog een serieus forum. Met grafieken en wetenschappelijke onderbouwingen.
Vandaag is beter dan vrijdagquote:Op dinsdag 30 april 2024 15:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag is echt alweer flink afzien buiten. Ik vrees voor morgen
Vrijdag weer betere temperatuur
Paint gok ik.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:35 schreef Nattekat het volgende:
https://www.weerwoord.be/m/2989901
@:dick_laurent jij als Weerwoordbezoeker kan vast wel deze gast vragen hoe ie dit plaatje heeft gemaakt
Nee, de tool bestaat echt, ik weet alleen niet hoe ie hem data voedt.quote:
Zijn we er weer ingetuind.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:37 schreef Nattekat het volgende:
Ohw, onweer des doods komt pas heel laat in de nacht en in de vroege ochtend. Gaap.
Windstil hierquote:Op dinsdag 30 april 2024 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Regen? Benauwdheid? Wind? Ja er is nog steeds te veel wind
Dit is toch gewoon heerlijk weer? Vanmiddag lekker een mooi rondje door de Broekpolder gelopen in het zonnetje, windje was juist lekker en geen druppel regen gehad vanmiddag.quote:Op dinsdag 30 april 2024 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Regen? Benauwdheid? Wind? Ja er is nog steeds te veel wind
Ik zeg niet dat er iets moet opbokkenquote:Op dinsdag 30 april 2024 16:55 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon heerlijk weer? Vanmiddag lekker een mooi rondje door de Broekpolder gelopen in het zonnetje, windje was juist lekker en geen druppel regen gehad vanmiddag.
"Voldoende drinken", zegt Jos Koelewijn!quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:28 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
EXTREEM!
Extreme propaganda ja![]()
![]()
Wtf man, is dit een de Speld artikel ofzoquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:28 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
EXTREEM!
![]()
Die user is een notoire BNW-er.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wtf man, is dit een de Speld artikel ofzo
Ah oke, maar t artikel is ook van Nieuwspaal zie ik nu, een soort van de Speld.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die user is een notoire BNW-er.
Negeren.
Klopt, die kijken alleen maar naar wat in hun straatje past.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah oke, maar t artikel is ook van Nieuwspaal zie ik nu, een soort van de Speld.
Al heeft deze user dat ws niet eens in de gaten![]()
Nieuwspaal, wappie.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:28 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
EXTREEM!
![]()
Bekijk de site eens.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wtf man, is dit een de Speld artikel ofzo
Het westen klam en het oosten warm. Gaan we nu al beginnen met die onzin?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:23 schreef aloa het volgende:
Morgen nog een stuk warmer.
Voor het gevoel ook met een dauwpunt tussen de 15 en 18 graden.
[ afbeelding ]
Daarna ziet het er weer beter uit volgens mij.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:23 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Jij woont ook in den Haag toch?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het westen klam en het oosten warm. Gaan we nu al beginnen met die onzin?
Dat wordt de rode draad deze zomer. Er is zoveel regen gevallen, dus dat moet ook weer verdampen. Vochtig benauwde en klamme bendequote:Op dinsdag 30 april 2024 19:23 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Geniet er van. (Vrijdag alweer voorbij!)quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:46 schreef Djeez het volgende:
Ik zit hier op het moment te barbecuen in mijn korte broek. Zelfs mijn vrouw loopt er 's zomers bij. Bizar dat dit kan, eind april!
Heb je nog goed nieuws?quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat wordt de rode draad deze zomer. Er is zoveel regen gevallen, dus dat moet ook weer verdampen. Vochtig benauwde en klamme bende
Tenzij je in blote vrouwen handeltquote:Op dinsdag 30 april 2024 19:37 schreef Bocaj het volgende:
2 zomerse dagen voor de boeg.
Vrouwen bloot, handel dood!![]()
[ afbeelding ]
sudgewitterquote:Op dinsdag 30 april 2024 20:47 schreef aloa het volgende:
[..]
OstgewitterDie buien kunnen vaak lang aanhouden.
Ben je al oververhit?quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:52 schreef heywoodu het volgende:
Boh, dat moment dat je op zulke dagen de boel weer open gooit en de frissere lucht naar binnen stroomt
Ik ben banger voor morgen dan ik voor vandaag wasquote:
Morgen airco-genot als het zo drukkend gaat zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben banger voor morgen dan ik voor vandaag was
Wel blij dat het geen kantoordag is, die ouboullige onzin dat je een lange broek aan moet hebben enzo, dat hete proppen in de trein, bah. Lekker thuis met de ventilator
Even h, ik zit al 30 minuten te zoeken naar iets wat jij had moeten vragenquote:Op dinsdag 30 april 2024 18:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah oke, maar t artikel is ook van Nieuwspaal zie ik nu, een soort van de Speld.
Al heeft deze user dat ws niet eens in de gaten![]()
De eerste aircodag. We hadden een ziener.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Morgen airco-genot als het zo drukkend gaat zijn.
Jep.. 1 mei, direct de apparaten laten zwetenquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De eerste aircodag. We hadden een ziener.
@:rambodirk
quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Morgen airco-genot als het zo drukkend gaat zijn.
Temperatuur binnen is prima, dus hopelijk valt het mee. Anders toch ff wat vocht uit de lucht blazenquote:Op dinsdag 30 april 2024 22:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]lol
Ik verwacht de airco niet aan te gaan zetten tot eind mei op zn minst.
quote:A level 2 was issued across France mainly for large to very large hail, severe wind gusts and to the lesser degree for heavy rainfall and tornadoes.
A level 1 was issued across Belgium mainly for large to very large hail, severe wind gusts and to the lesser degree for tornadoes.
A level 1 was issued across S Netherlands and W Germany mainly for severe wind gusts and large hail.
Echt he. Damn .quote:Op woensdag 1 mei 2024 03:02 schreef MissHobje het volgende:
Zo ik krijg al een uur ee volle laag onweer en regen in De Bilt. Wat een bak herrie wn lichtshow, ongekend!en als toegift ff 2 inslagen vlakbij, zat rechtop in bed zo hard..schrok me de vinkenete
Was er even uitgegaan..straten zijn volgelopen zoveel water.
Wat een lichtshow ook echt..lijkt wat rustiger te worden.
Ook wederom veel te nat en te somber, dus boeie te warm. Beter iets te warm dan te koudquote:Op dinsdag 30 april 2024 23:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
April was overigens wederom een maand die bovengemiddeld warm was. De eerste twee weken waren een pak te warm, gevolgd door twee weken te fris weer. De laatste dagen van de maand waren dan wel weer warmer dan het maandgemiddelde.
Benieuwd naar komende maanden..
Ja, dat was idd niet al te best gemiddeld gezienquote:Op woensdag 1 mei 2024 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ook wederom veel te nat en te somber, dus boeie te warm. Beter iets te warm dan te koud
Ik was er ook 20 minuten even wakker door. Wat een knallen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 03:30 schreef Tijn het volgende:
Sodeju, wat een noodweer opeens joh. Wtf. Onweer, hagel, niet normaal gewoon.
quote:
Weerman nattekatquote:Op dinsdag 30 april 2024 16:53 schreef Nattekat het volgende:
Raar dat Estofex nog helemaal niets eruit heeft gegooid. Er is toch wel de potentie dat het gaat spoken vannacht. Dronken Harmonie of niet.
Ik heb toch wat gedonder gehad hier. Stelde weinig voor maar het was in ieder geval iets.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:47 schreef Nattekat het volgende:
@:Haags mijn nachtelijke pakketje is per ongeluk in Amsterdam afgeleverd, sorry
Ik meen wat geflits te hebben gezien rond middernacht, maar denk niet dat dat onweer was.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik heb toch wat gedonder gehad hier. Stelde weinig voor maar het was in ieder geval iets.
Wat dan?quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik meen wat geflits te hebben gezien rond middernacht, maar denk niet dat dat onweer was.
Ik bestel altijd heel simpel 2 kugeln Choco und 1 kugel Vanillequote:Op woensdag 1 mei 2024 10:00 schreef Bocaj het volgende:
Welke smaak?
[ afbeelding ]
Ik houd meestal wel van citroen/lemon smaak.
Mag wel weer eens. Sowieso het beste en mooiste onweer, ostgewitterquote:Op woensdag 1 mei 2024 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ziet er vrij pittig uit voor morgenavond qua buien.
Nummer 3.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:00 schreef Bocaj het volgende:
Welke smaak?
[ afbeelding ]
Ik houd meestal wel van citroen/lemon smaak.
Ziet er interessant uit idd. Eind van de middag ontstaat het boven Duitsland en dan trekt het Nederland in...quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ziet er vrij pittig uit voor morgenavond qua buien.
Daardoor krijgen we dus wel een vrij frisse vrijdag.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mag wel weer eens. Sowieso het beste en mooiste onweer, ostgewitter
Schei uit, nog even en ik lig al voor pampusquote:Op woensdag 1 mei 2024 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Max temp hier vandaag: 22c
Max temp in zuid NL vandaag: 26c
[ afbeelding ]
@:Geschiedkundige
Zou heel goed kunnen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat dan?
Was je overbuurvrouw die foto's nam voor d'r onlyfans pagina?
Ik heb mijn regenvoorspelling voor deze maand maar ff omhoog gegooidquote:Op woensdag 1 mei 2024 08:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
De Bilt al 20.2 mm aan neerslag in mei![]()
@:RamboDirk![]()
quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
De Bilt al 20.2 mm aan neerslag in mei![]()
@:RamboDirk![]()
Inb4 droogte voor de rest van de maandquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb mijn regenvoorspelling voor deze maand maar ff omhoog gegooid
quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Inb4 droogte voor de rest van de maand
Vochtquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:19 schreef PSVCL het volgende:
Iemand een verklaring voor de witte lucht/waas ?
Ga weg met je onzin iedere keerquote:Op woensdag 1 mei 2024 12:19 schreef PSVCL het volgende:
Iemand een verklaring voor de witte lucht/waas ?
?quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ga weg met je onzin iedere keer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |