SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Gisteren nog voor 50 cent een vierendeel setje op de kop weten te tikkenquote:Op zondag 28 april 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ging er gewoon van uit dat de temperatuur op z'n minst richting de normaal terug zou keren en dat de zon zich wat meer zou laten zien. Niks speciaals aan
Er was ook iemand die voorspelde dat heel mei prachtig zou worden.
Ja.quote:Op zondag 28 april 2024 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Heerlijk om eindelijk weer zonder jas naar buiten te kunnen
Hier wel. Ramen ook vol open. Ik kijk uit naar woensdag als de atmosfeer eindelijk gaat ontploffenquote:
Dat worden straks 2 vierendelingenquote:Op zondag 28 april 2024 12:47 schreef Evangelion het volgende:
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Ik ook, opbokken met die hitte. Laat de weersomslag maar gauw komenquote:Op zondag 28 april 2024 12:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier wel. Ramen ook vol open. Ik kijk uit naar woensdag als de atmosfeer eindelijk gaat ontploffen
Beter de weerberichten volgen Djeez.quote:Op zondag 28 april 2024 13:33 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat het een prachtige dag zou worden. Het is echter zwaar bewolkt en het waait hier flink
Als ik naar het noorden kijk zie ik inderdaad dat het daar dichter bewolkt is. Maar hier in Twente blauwe lucht met witte wolkjesquote:Op zondag 28 april 2024 13:33 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat het een prachtige dag zou worden. Het is echter zwaar bewolkt en het waait hier flink
weg zonnenpanelen, iedereen een molentje op het dakquote:Op zondag 28 april 2024 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is droog. De zon schijnt. Graadje of 17/18.
Maar waarom dan weer die hoerenwind?
Echt dikke tering wind ook weerquote:Op zondag 28 april 2024 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is droog. De zon schijnt. Graadje of 17/18.
Maar waarom dan weer die hoerenwind?
Ja het startschot voor de zomer is gevallen.quote:Op zondag 28 april 2024 17:05 schreef ZaZoe het volgende:
Na al het water gaat nu gelukkig de zon overheersen.
Water is op peil, de natuur gaat ontploffen de komende weken, want water + zonlicht = groei
Het is hier al overal zo bizar groen in de grootste bomen dat het soms lijkt of we al in hartje zomer volgroeid zijn.quote:Op zondag 28 april 2024 17:05 schreef ZaZoe het volgende:
Water is op peil, de natuur gaat ontploffen de komende weken, want water + zonlicht = groei
quote:Op zondag 28 april 2024 18:11 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik word hier compleet van het terras geblazen. De stoelen op de kop in de vijver, mijn haan waait luid kakelend over de kop.![]()
Altijd die gore rotwind in dit land.
Inderdaad, je merkt aan alles dat de natuur op het punt staat te 'exploderen'.quote:Op zondag 28 april 2024 17:05 schreef ZaZoe het volgende:
Het betere voorjaarsweer komt eraan.quote:
Een bos vol stront.quote:Op zondag 28 april 2024 18:38 schreef StateOfMind het volgende:
Gelukkig geen Oekraïnse natuur hier 😱
ellen en nynkequote:Op zondag 28 april 2024 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.nu.nl/nujij/6(...)ht-vrolijk-zijn.html
Is @:Geschiedkundige mogelijk familie van Edward Kock?
Edward, wat een held.quote:Op zondag 28 april 2024 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.nu.nl/nujij/6(...)ht-vrolijk-zijn.html
Is @:Geschiedkundige mogelijk familie van Edward Kock?
Edit > zat de nujij reacties beetje door te neuzen maar toch wel opvallend hoeveel mensen reageren (en flink wat duimpjes krijgen) dat ze een hekel hebben aan de zomer, warmte en lang licht.
Ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk. Maar biologisch gezien heeft het lichaam toch echt licht en (ook) zonlicht nodig voor o.a. vitamine D aanmaak, en voor een gezond circadiaan ritme.
Anderzijds, het zal ook een genetisch iets zijn misschien. Zag ook aantal reacties van mensen die zeggen echt fysiek zich slecht/ziek te voelen bij 20+ temperaturen. Dan moet er biologisch wel iets gaande zijn anders kan ik het niet verklaren.
Gewicht en fitheid maakt ook veel uit. Maar ongetwijfeld zullen genen een rol spelen.quote:Op zondag 28 april 2024 22:17 schreef dick_laurent het volgende:
Anderzijds, het zal ook een genetisch iets zijn misschien. Zag ook aantal reacties van mensen die zeggen echt fysiek zich slecht/ziek te voelen bij 20+ temperaturen. Dan moet er biologisch wel iets gaande zijn anders kan ik het niet verklaren.
Nou zeg dat! Ik moest een stuk fietsen, dat was wel NK tegenwind fietsen nominatie waardigquote:Op zondag 28 april 2024 16:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt dikke tering wind ook weer![]()
Wel fijn dat het niet meer koud is
quote:Warmer weer op komst, zelfs uitschieter van 25 graden voorspeld
Het is al een week of vijf lente, maar het weer is er tot nu toe nauwelijks naar geweest. Komende week lijkt dat eindelijk te veranderen. Het wordt meerdere dagen rond de 20 graden en zonnig, waarbij lokaal zelfs 25 graden mogelijk is. Wel moeten we rekening houden met een klap onweer.
De meeste mensen zullen wel toe zijn aan wat beter weer. Zeker na de natte Koningsdag en een bijna stormachtige zondag. In het noordenwesten van het land geldt aan het einde van dit weekeinde zelfs code geel om de harde windstoten van ruim 80 kilometer per uur.
In de loop van zondagavond blaast die wind de meeste buien weg en breekt er een periode van een stuk beter weer aan. Maandag begint nog fris, met maximaal 7 graden in de ochtend. Maar als de zon eenmaal gaat schijnen, warmt het al snel op tot rond de 15 graden Celsius, weet Weerplaza. Daarbij waait een zwak zuiderwindje. Het blijft droog en zonnig, waardoor in de loop van de middag in het oosten van het land al de 20 graden aangetikt kan worden.
Dinsdag en woensdag zet dat goede weer door en wordt het op de meeste plaatsen 20 tot 23 graden. Als er genoeg zon schijnt, voorspelt Weerplaza woensdag in het oosten lokaal 25 graden. Mogelijk voelt het nog warmer, door de druk van de hoge luchtvochtigheid. Die zorgt er ook voor dat beide dagen kunnen worden afgesloten met een flinke onweersbui.
Normale temperaturen
Vanaf donderdag blijven de temperaturen tussen de 15 en 20 graden liggen, wat normaal is voor de tijd van het jaar. Weerplaza durft nog niet heel hard te zeggen wat het weer volgend weekeinde wordt, met 4 en 5 mei. Het lijkt er vooralsnog op dat het wat fris wordt met zo’n 15 graden. Maar het kan ook zijn dat het warme, drukkende weer blijft hangen. In dat geval kan het ook tijdens de herdenkings- en feestdag ruim 20 graden worden. De komende week wordt daar meer over duidelijk.
De kans is in elk geval groot dat het met dodenherdenking droog blijft. Ook lijkt het erop dat bevrijdingsfestivals volgende week zondag rekening kunnen houden met vrij droog weer. Er kunnen best wat buien vallen, maar heel veel zal dat volgens de huidige voorspellingen niet zijn.
Gewoon omdraaien, heb je wind mee.quote:Op maandag 29 april 2024 02:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou zeg dat! Ik moest een stuk fietsen, dat was wel NK tegenwind fietsen nominatie waardig![]()
Ik zag hem eerst, is van mijquote:Op maandag 29 april 2024 07:41 schreef onlogisch het volgende:
Hij bestaat gewoon nog, de zon. Ik heb hem gezien mensen
12 uur geleden ook alquote:Op maandag 29 april 2024 07:41 schreef onlogisch het volgende:
Hij bestaat gewoon nog, de zon. Ik heb hem gezien mensen
Oei, vandaag nog even genieten dus.quote:Op maandag 29 april 2024 08:19 schreef aloa het volgende:
Woensdag de warmste dag. Wel toenemende kans op onweer vanaf dinsdag.
[ link | afbeelding ]
Cape en neerslag
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hoho, morgen ook.quote:Op maandag 29 april 2024 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, vandaag nog even genieten dus.
Precies dit en voorlopig niet meer klagen over de droogte.quote:Op maandag 29 april 2024 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
Sowieso fijn dat het eindelijk aangenaam is betreft temperatuur. T/m half oktober mag het sowieso niet meer onder de 18 komen eigenlijk
Dat gaat zelfs dit weekend al niet lukken.quote:Op maandag 29 april 2024 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
Sowieso fijn dat het eindelijk aangenaam is betreft temperatuur. T/m half oktober mag het sowieso niet meer onder de 18 komen eigenlijk
Als dat even kan.quote:Op maandag 29 april 2024 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zie nog 18 graden staan voor hierquote:Op maandag 29 april 2024 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat gaat zelfs dit weekend al niet lukken.
Morgen al grotere kans op regen/onweer.quote:Op maandag 29 april 2024 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, vandaag nog even genieten dus.
Kun je ook mijn toekomst voorspellen? Wist niet dat je tarotkaartenlegger was.quote:Op maandag 29 april 2024 10:24 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie echt niets in de kaarten dat op terreurbuien wijst. Convectiebuien zijn wel mogelijk, maar er zit een plafond precies op de hoogte waar wolkvorming begint. Het enige positieve is dat er geen/amper wind is tot 5km hoogte om die buien kapot te blazen als ze ontstaan.
Dat is wel het fijnste aan al die regen die gevallen is hé. Dat het deze zomer niet over droogte zal gaanquote:Op maandag 29 april 2024 09:11 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Precies dit en voorlopig niet meer klagen over de droogte.
Ik zie door de regen fietsen in mijn glazen bol voor je.quote:Op maandag 29 april 2024 10:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kun je ook mijn toekomst voorspellen? Wist niet dat je tarotkaartenlegger was.
quote:Op maandag 29 april 2024 10:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is wel het fijnste aan al die regen die gevallen is hé. Dat het deze zomer niet over droogte zal gaan
Jij en ik weten allebei dat droog weer per definitie tot gejank gaat leiden. Vorig jaar begonnen ze ook al terwijl we een uitzonderlijk natte eerste helft van het jaar hadden.quote:
Een verzengende 14 graden 😱quote:
Tijd voor de herfst/winter. Dit is niet te doenquote:Op maandag 29 april 2024 11:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een verzengende 14 graden 😱
RIP bossen
quote:Op maandag 29 april 2024 09:16 schreef StateOfMind het volgende:
Volle bak zon
Smurfenlucht
Aangename temperatuur![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |