Jaartje jonger en als ik op de bank in slaap val, is dat een teken dat ik het ergens rustiger aan moet doenquote:Op vrijdag 19 april 2024 14:47 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ben 43 en val na het avondeten bijna elke avond op de bank in slaap voor 30 minuten. Mag ik nu ook president worden?
Ik weet zeker dat je het beter doet dan Don. En ik ken je niet eens!quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:47 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ben 43 en val na het avondeten bijna elke avond op de bank in slaap voor 30 minuten. Mag ik nu ook president worden?
Is al voorbijgekomen hoor. Wordt morgen eindelijk over gestemd idd en ja MTG dreigt al tijden met afzetting van Johnson.quote:Op vrijdag 19 april 2024 18:21 schreef Hanca het volgende:
Tussen al dat gedoe over die rechtszaken (kan daar echt niet zoals vaker geopperd is een aparte topicreeks voor?), eens interessant beleidsnieuws: https://www.trouw.nl/buit(...)kop-kosten~b3183fc1/
De wetten over steun aan Oekraïne en Israël lijken er te komen, maar zouden wel eens het laatste kunnen zijn wat Mike Johnson doet.
De laatste stemming over foreign aid haalt het met meer Dem voorstemmers dan RNC voorstemmers (315 voor, 165 D's) en zeer tegen de zin van de MAGA RNC'ers, het zou mij totaal niet verbazen als ze Johnson pootje lichten. MTG is daarin uiteraard niet bepalend.quote:Op vrijdag 19 april 2024 18:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is al voorbijgekomen hoor. Wordt morgen eindelijk over gestemd idd en ja MTG dreigt al tijden met afzetting van Johnson.
En nee Trump's rechtszaken zijn ivm de verkiezingen ook belangrijk.
Ben je in Kenia geboren?quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:47 schreef Vis1980 het volgende:
Met zo'n kleine meerderheid van de Republikeinen ligt het lot van Mike Johnson geheel in handen van de Democraten mocht MTG het lef hebben haar motie in stemming te brengen wat betwijfeld wordt want haar achterban wordt daar ook niet blij van.quote:Op vrijdag 19 april 2024 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De laatste stemming over foreign aid haalt het met meer Dem voorstemmers dan RNC voorstemmers (315 voor, 165 D's) en zeer tegen de zin van de MAGA RNC'ers, het zou mij totaal niet verbazen als ze Johnson pootje lichten. MTG is daarin uiteraard niet bepalend.
Ik zie eerder de vertrekkende republikeinen MTG en de MAGA caucus een pootje lichten door op Jeffries te stemmen. Die hebben toch niets te verliezen, en vertrekken met een 'ik kies voor mijn land in plaats van voor die geschifte bitch en haar kutclub' is op de lange termijn beter voor je reputatie.quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Met zo'n kleine meerderheid van de Republikeinen ligt het lot van Mike Johnson geheel in handen van de Democraten mocht MTG het lef hebben haar motie in stemming te brengen wat betwijfeld wordt want haar achterban wordt daar ook niet blij van.
Nee, je bent veel te jong. Kom in 2060 nog maar eens terug.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:47 schreef Vis1980 het volgende:
Chaos als beleidsinstrument. Triest gedoe.quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Met zo'n kleine meerderheid van de Republikeinen ligt het lot van Mike Johnson geheel in handen van de Democraten mocht MTG het lef hebben haar motie in stemming te brengen wat betwijfeld wordt want haar achterban wordt daar ook niet blij van.
Met de verkiezingen komend is het zelfdestructief als de republikeinen zo fel elkaar bestrijden.quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Chaos als beleidsinstrument. Triest gedoe.
quote:
Jeetje, waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Is er ooit wel eens iemand geweest die zei: 'oh, ja als je jezelf in brand steekt krijg jij wel je zin!'?quote:
Lijkt me niet nee, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat er in zijn bolletje iets meer aan de hand was.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Jeetje, waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Is er ooit wel eens iemand geweest die zei: 'oh, ja als je jezelf in brand steekt krijg jij wel je zin!'?
Het was een nogal krachtig symbool, dat wijst het verleden wel uit maar of er tegenwoordig nog iemand warm(!) of koud van word...ik betwijfel het.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Jeetje, waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Is er ooit wel eens iemand geweest die zei: 'oh, ja als je jezelf in brand steekt krijg jij wel je zin!'?
Tja, crazies gonna crazy, welcome to the USA.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het schijnt dat hij pamfletten verspreidde over een knettergekke samenzwering tussen Trump en Biden. Niet iets dat met de rechtszaak te maken had, iemand die maximaal aandacht zocht en vond. Hij is naar een vrandwondencentrum gebracht.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het schijnt dat hij pamfletten verspreidde over een knettergekke samenzwering tussen Trump en Biden. Niet iets dat met de rechtszaak te maken had, iemand die maximaal aandacht zocht en vond. Hij is naar een brandwondencentrum gebracht.
Met pamfletten vooraf?quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:09 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Het zal wel iets anders zijn maar het kan ook gewoon statische elektriciteit zijn geweest.
Hebben Biden en de liberals al de schuld gekregen?quote:
Tunesische Revolutie van 2010-11 was een succes.quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
quote:
Helemaal in deze zaak. Het begon met Stormy maar nu is het vooral windy.quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:04 schreef V. het volgende:
De volledige deconfiture van Trump de afgelopen week is van een historische sneuheid die alle verwachtingen overtreft en nog veel belooft voor de komende weken![]()
![]()
And the Margje Fikse Award of The Decade goes to...quote:Op vrijdag 19 april 2024 20:26 schreef heywoodu het volgende:
ACTIVE SHOOTER, ACTIVE SHOOTER!
Oh nee, iemand heeft zich in de fik gestoken.
[ x ]
Krijgt wel vooral veel lof, niet onterecht me dunkt. Ze doet live verslag daar, er gebeurt iets bizars en daar doet ze heel duidelijk verslag van. Zoals ze zou moeten doen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
And the Margje Fikse Award of The Decade goes to...
Wat een krankzinnige manier van verslaggeven bij zo'n tafereel. Somt de tijdsgeest wel goed op.
Ja, zoals ik al zei: Het somt de tijdsgeest goed op.quote:Op zaterdag 20 april 2024 12:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Krijgt wel vooral veel lof, niet onterecht me dunkt. Ze doet live verslag daar, er gebeurt iets bizars en daar doet ze heel duidelijk verslag van. Zoals ze zou moeten doen.
Dat kan inderdaad ook een mening zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2024 12:34 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al zei: Het somt de tijdsgeest goed op.
Zo'n seconde-tot-seconde verslag van een man die zichzelf in brand gezet heeft is alleen prijzenswaardig voor spektakelverslaafde Youtube- of TikTok-zombies die meer geïnteresseerd zijn in of er nu 1 of 2 armen in de fik staan dan in enige blijk van medemenselijkheid, of wat voor emotie rondom de situatie dan ook. Stilte zegt soms meer dan 300 woorden per minuut.
Zou je in eigen woorden kunnen opschrijven waar dit precies over gaat?quote:Op zaterdag 20 april 2024 13:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zeer belangrijke wetgeving natuurlijk voor de Amerikanen die het moeilijk hebben. Hoeveel gematigde democraten zouden dit een goed idee vinden?
De echte tekst kun je hier lezen: https://www2.ed.gov/about(...)t9nprm-factsheet.pdfquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zeer belangrijke wetgeving natuurlijk voor de Amerikanen die het moeilijk hebben. Hoeveel gematigde democraten zouden dit een goed idee vinden?
De VS word grotendeels door een gerontocratie geregeerd. Verbazingwekkend genoeg.quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:46 schreef Hyperdude het volgende:
Zit nu op c-span debat te kijken.
Wel erg veel oude knakkers weer. Kunnen veel fris bloed gebruiken, dunkt mij.
Ff verder luisteren.
https://www.c-span.org/video/?535072-1/house-session&live
Hoe langer in de politiek, hoe meer $$ voor campagne = grotere kans op winst?quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS word grotendeels door een gerontocratie geregeerd. Verbazingwekkend genoeg.
Verkeerd stemmen.quote:
Ja, dat is wel het mechanisme, lijkt hetquote:Op zaterdag 20 april 2024 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe langer in de politiek, hoe meer $$ voor campagne = grotere kans op winst?
Top. Maandag even door de senaat jassen en gaan met die banaan.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:47 schreef ETA het volgende:
en genoeg votes binnen voor de Oekraine bill!
Gezien dat tot nu toe alle democraten en bijna de helft de R's voor stemmen, zou dat in principe geen probleem moeten zijn. Maar ja, eerst zien, dan geloven, en dan knallen maar.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Top. Maandag even door de senaat jassen en gaan met die banaan.
Ja, nog steeds. De Law and Order is nog steeds keihard van toepassing op iedereen, uiteraard zichzelf uitgezonderd.quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:49 schreef trein2000 het volgende:
Meer R’s tegen dan er voor zijn. Dat was toch ooit de law and order partij?
Deze ook. Prof Snyder (die een paar dagen geleden in het Congres getuigde over de misinformatie die Rusland en China verspreiden die MAGA's in het Huis napapegaaien) reageert op MTG met het bekende Putin-argument dat Oekraine een nazi-land zou zijn:quote:
Het is veel interessanter om te vergelijken met de tijd in de aanloop naar WOII toen de democratie ook in gevaar was in de VS:quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:51 schreef Cilantro het volgende:
Hoe zou er tijdens de koude oorlog omgegaan zijn met een figuur als Moscow Marge?
Wat betreft zijn immuniteit-zaak het zoveelste dreigement Biden te vervolgen als hij zijn zin niet krijgt en wint in november:quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:32 schreef AnneX het volgende:
Drukke week komt eraan voor de man, die nooit voor 11 uur achter zijn bureau zat in de Oval Office.
[ x ]
Wat reacties:quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:55 schreef ETA het volgende:
Israel vote nu. Er zijn redelijk wat D's en R's die tegenstemmen, maar voldoende stemmen om bill aan te nemen,
en hij ging er altijd prat op dat-ie maar 4 uur slaap per nacht nodig had?quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:32 schreef AnneX het volgende:
Drukke week komt eraan voor de man, die nooit voor 11 uur achter zijn bureau zat in de Oval Office.
[ x ]
Billen wassen, haren föhnen, privé zaken regelen aka play doorspoelen met secret docs.quote:Op zondag 21 april 2024 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
en hij ging er altijd prat op dat-ie maar 4 uur slaap per nacht nodig had?
De rest van de nacht deed ie altijd spelletjes met Melanie. Maar dat is niet meer.quote:Op zondag 21 april 2024 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
en hij ging er altijd prat op dat-ie maar 4 uur slaap per nacht nodig had?
Toen was er een andere McCarthy.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:51 schreef Cilantro het volgende:
Hoe zou er tijdens de koude oorlog omgegaan zijn met een figuur als Moscow Marge?
Wie bedénkt ditquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Pecker kocht het verhaal en onderdrukte het ten behoeve van Trumps campagne vanuit de National Enquirer oid?quote:Op zondag 21 april 2024 23:11 schreef Kijkertje het volgende:
David Pecker is de eerste getuige voor de aanklager:
Uitgebreid draadje over Trump's contacten met Pecker:
[ x ]
Nee, maar dat maakt voor de gelovigen in woke en librul media niet uit, dat weet je.quote:Op maandag 22 april 2024 00:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Pecker kocht het verhaal en onderdrukte het ten behoeve van Trumps campagne vanuit de National Enquirer oid?
Met al het gelul over "liberal media", vraag ik me af of er uberhaupt ooit een zaak vergelijkbaar is geweest vanuit de gerenommeerde media in de recente geschiedenis om een Democratische kandidaat te steunen.
En hij kocht niet alleen het verhaal van Stormy Daniels maar ook het verhaal van Karen McDougal en van de Trump Tower-portier over een buitenechtelijk kind van Trump (wat achteraf geloof ik niet waar bleek te zijn?). Bovendien plaatste de Enquirer tig verzonnen verhalen over Hillary Clinton.quote:Op maandag 22 april 2024 00:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Pecker kocht het verhaal en onderdrukte het ten behoeve van Trumps campagne vanuit de National Enquirer oid?
Met al het gelul over "liberal media", vraag ik me af of er uberhaupt ooit een zaak vergelijkbaar is geweest vanuit de gerenommeerde media in de recente geschiedenis om een Democratische kandidaat te steunen.
quote:Only AMI and prosecutors know what that might entail, but it's clear that Pecker's assistance to Trump did not end with the catch-and-kill, or even with the outlandish Cruz story. As Quartz's Heather Timmons documented a few months ago, the National Enquirer and its sister publication the Globe ran 35 covers with anti-Hillary Clinton stories. It's worth considering whether these stories helped decide the outcome of the election.
The anti-Clinton stories ran the gamut from the false but vaguely plausible ("Hillary Failed Secret FBI Lie Detector!") to workaday, equally bogus conspiracy theories ("Hillary: Six Months to Live!") to the completely batty ("Hillary Gains 103 Lbs!" as though the public wouldn't notice if that had happened, and "Hillary Hitman Tells All.")
quote:Sinds het Hooggerechtshof het landelijke recht op abortus in de Verenigde Staten bijna twee jaar geleden terugdraaide, mogen staten zelf beslissen of ze abortus willen verbieden of niet. Het heeft in veel staten geleid tot strengere abortuswetgeving. In Arizona is nu een politieke strijd losgebarsten over de herinvoering van een 160 jaar oude anti-abortuswet, die stamt uit de tijd van de Amerikaanse burgeroorlog toen vrouwen nog geen stemrecht hadden.
Al voordat het hoogste hof van het land uitspraak deed, werd abortus tot op zekere hoogte in staten verboden maar dan waren er uitzonderingen in gevallen van incest en verkrachting. In Arizona herstelde het hooggerechtshof van de staat eerder deze maand een wet uit 1864. Als de wet er binnenkort ingaat, betekent dat dat abortussen slechts zijn toegestaan als het leven van de vrouw ermee kan worden gered. Overtreding kan celstraffen opleveren tot vijf jaar.
Het zou een einde maken aan een abortuswet uit 2022, die abortus in Arizona toestaat tot de 15e week van de zwangerschap. Maar als het aan de Democraten ligt, komt het niet zo ver. Na de uitspraak van het statelijke hof dienden ze gelijk een voorstel in om het verbod uit 1864 uit het wetboek te schrappen.
De Republikeinen wilden niet over het voorstel stemmen en schorsten de zitting. De Democraten schreeuwden hen na terwijl ze de vloer verlieten: "Jullie hebben bloed aan jullie handen!" Ook een tweede poging eerder deze week mislukte. De Democraten kwamen één stem tekort.
'In 1940 meer rechten'
Toch heeft Democratisch Congreslid Stephanie Stahl-Hamilton, die het voorstel indiende, er nog vertrouwen in: "We zullen doorgaan." Ze vindt de kwestie zo urgent dat het die inzet volgens haar ook verdient: "De overgrootmoeder van mijn dochter had in 1940 meer rechten dan zij nu heeft in 2024."
In een abortuskliniek in Phoenix, Arizona werkt dokter Barbara Zipkin. In de kliniek loopt een klein hondje rond, bedoeld om troost te geven aan vrouwen. Ook hangen er overal posters, bedoeld om vrouwen gerust te stellen. Zipkin is heel boos over de beslissing van het Hooggerechtshof: "Vrouwen zijn zo bang dat ze de kliniek nu haastig opbellen omdat ze vrezen dat ze over twee weken geen keus meer hebben."
En niet alleen dat frustreert haar: "Een verbod op abortus heeft zoveel effect op hun leven, het is een te belangrijk onderwerp om spelletjes mee te spelen. En dat is wat precies wat er nu gebeurt: we zijn een pion in hun politieke spel. Dat is simpelweg verkeerd."
Bij een speeltuintje in een buitenwijk in Phoenix staat Chelsea, ze duwt de schommel. Haar zoontje zit in de schommel. Ze heeft al twee kinderen, maar ze kon er nu geen derde kind bij hebben. Daarom is ze een abortus ondergaan: "Ik was doodsbang, als ik langer had gewacht was het misschien onmogelijk geweest."
Ze is een alleenstaande moeder, en vindt het nu al lastig om rond te komen. In combinatie met problemen met mentale gezondheid vindt ze het geen goede situatie voor een kind. Voor vrouwen in soortgelijke situaties houdt ze haar hart vast: "Er zijn veel redenen waarom vrouwen een abortus krijgen, en om dat recht weg te nemen, is onmenselijk."
De vrouwen krijgen steun uit onverwachte hoek. Voormalig president Trump vindt ook dat Arizona met deze oude anti-abortuswet een grens heeft overschreden. En dat terwijl hij altijd trots is geweest op het feit dat hij de conservatieve rechters heeft benoemd die het landelijk recht op abortus hebben teruggedraaid. Maar op de vraag van een journalist of hij vindt dat Arizona te ver is gegaan, antwoordde hij bevestigend; hij wil dat er een oplossing wordt gevonden.
Het is een poging van Trump de stem van vrouwen voor zich te winnen. Maar volgens de Republikeinse politiekstrateeg Barrett Marson kan het al te laat zijn om het tij nog te keren: "Eerder werd de kans groot geacht dat Trump Arizona zou winnen, maar ik denk dat door het abortusonderwerp de winst nu naar Joe Biden kan gaan. Dat ziet Trump ook, vandaar dat hij z'n standpunt heeft herzien." Een riskante strategie, want het kan hem ook stemmen kosten binnen zijn conservatieve achterban.
Vrouwen keer op keer vóór zelfbeschikking
Sinds het landelijke recht op abortus is afgeschaft, zijn er in meer dan de helft van de Amerikaanse staten beperkingen opgelegd om abortus uit te voeren. In sommige staten mochten mensen erover naar de stembus en keer op keer bleken vrouwen te kiezen voor het behoud van hun zelfbeschikkingsrecht, ook in conservatieve staten als Kansas en Kentucky.
Daarom is abortus misschien wel het belangrijkste onderwerp voor de Democraten, die beloven het recht op abortus in de wet te verankeren als Biden herkozen wordt. Niet voor niets vloog vicepresident Kamala Harris de dag na de uitspraak van het Hooggerechtshof in Arizona naar de staat om haar afkeer uit te spreken over de wet uit 1864. De campagne reageerde ook vliegensvlug met een spotje op tv die de gevolgen van een verbod op abortus laat zien met de tekst 'Trump did this.'
Goede casus om even op te slaan om elke keer weer te herhalen. Net als hoe WaPo omging met het sturen van een fake verkrachte vrouw door project "vertisas", hoewel dat vast voor hen minder overtuigend zal zijn gezien daar meer ruimte voor twijfel zal zijn.quote:Op maandag 22 april 2024 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt voor de gelovigen in woke en librul media niet uit, dat weet je.
inmiddels zijn we een paar dagen verder en heeft Trump tussen al zijn Court troubles door Johnson twee keer verdedigd. denk dat Moscow Marge voorlopig even haar mond houdtquote:Op zondag 21 april 2024 01:21 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en Mike Johnson is uiteraard het slachtoffer van de Deep State nu hij zich bedacht heeft en eindelijk de steun voor Oekraine in stemming heeft gebracht!![]()
[ x ]
[ x ]
Doet hem niets, want hij betaalt toch niet. Enige is hem de cel ingooien, maar dat is wat hij wil en wat de rechter daarom niet wil. Maar ik denk dat het daar toch op uitdraait. Op een gegeven moment komt er een laatste waarschuwing, wordt er nadrukkelijk uitgelegd dat de volgende keer cel is en dan BAM!quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:28 schreef AnneX het volgende:
Als ik judge zou zijn…vanaf nu iedere overtreding de fine verdubbelen.
1-2-4-8-16-32 etc. duizend dollars.
Pecker lijkt op Fred Trump vind ik.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:40 schreef Kijkertje het volgende:
Samenvatting vervolg getuigenis David Pecker:
[ x ]
[ x ]
FAKE NEWS!![]()
[ x ]
Ja, dat zie ik ook alsmaar!quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Pecker lijkt op Fred Trump vind ik.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:40 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
FAKE NEWS!![]()
[ x ]
quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:40 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
FAKE NEWS!![]()
[ x ]
Ik weet niet of het kan maar ik zou hem een taakstraf geven. Papier prikken of schoffelen in downtown New York. Community service... publiek werk met je grote mond. In zo'n fluoriscerend hesje met "shame" eropquote:Op dinsdag 23 april 2024 17:43 schreef V. het volgende:
[..]
Doet hem niets, want hij betaalt toch niet. Enige is hem de cel ingooien, maar dat is wat hij wil en wat de rechter daarom niet wil. Maar ik denk dat het daar toch op uitdraait. Op een gegeven moment komt er een laatste waarschuwing, wordt er nadrukkelijk uitgelegd dat de volgende keer cel is en dan BAM!
Leuk idee, maar denk niet dat het gebruikelijk is om bejaarden papier te laten ruimen of andere fysieke arbeid te laten leveren.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:30 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik weet niet of het kan maar ik zou hem een taakstraf geven. Papier prikken of schoffelen in downtown New York. Community service... publiek werk met je grote mond. In zo'n fluoriscerend hesje met "shame" erop
Kan best... Trump heeft dezelfde lengte en hetzelfde gewicht als Chris Hemsworth, las ik, en volgens Ronny Jackson is het de gezondste gozer ooit!quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Leuk idee, maar denk niet dat het gebruikelijk is om bejaarden papier te laten ruimen of andere fysieke arbeid te laten leveren.
Hm, ja, Ronny Jackson....lijkt mij niet de meest betrouwbare bron. Teruggezet in rang wegens alcohol en drugs misbruik en het maken van sexuele en denigrerende opmerkingen over ondergeschikten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 23:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Kan best... Trump heeft dezelfde lengte en hetzelfde gewicht als Chris Hemsworth, las ik, en volgens Ronny Jackson is het de gezondste gozer ooit!
Dat schijnt niet kunnen hoorde ik van Neal Katyal. De advocaten kunnen ook niet zelf opstappen. Alleen de rechter kan dat beslissen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 23:24 schreef AnneX het volgende:
Zou trump er op aansturen om de advocaten te ontslaan?
Dus weer uitstel te genereren. Kan dat?
Man man man…en werkt de rechter alleen? Of zit er nog wat assistentie achter de coulissen?
Alle talkshows draaien overuren met het afbranden van zijn advocaten en analyseren en judge Juan Merchan lijkt in zijn eentje het verloop in het gareel te houden.
P.S. “duizenden protesters buiten het gerechtsgebouw” …volgens ?
Dat zou lachen zijn. Of marine one die hem ophaalt als zijn straf erop zit.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:42 schreef Dutch_view het volgende:
. Wat als hij het gevang in moet en President wordt, dan moet er iemand met hem mee voor de koffer met nuke-codes?
Heeft ze haar naam veranderd na haar zangcarrière?quote:
Al dat opspuiten en gladrekken en die oorlogskleuren zijn toch om mooier te lijken? Ik zie wel dat ze voor de Cameron Diaz-look gaat, maar ze wordt met de dag lelijker, die lippen lijken wel het resultaat van een allergische voedsel-reactie.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heeft ze haar naam veranderd na haar zangcarrière?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op woensdag 24 april 2024 23:38 schreef Ulx het volgende:
[ x ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
Tja, als Biden te rechts voor ze is, gaan ze dan Trump aan de macht helpen door niet te stemmen?quote:Op donderdag 25 april 2024 09:26 schreef Dutch_view het volgende:
Gister wel een interessante reportage in EenVandaag over Democraten die helemaal klaar zijn met Biden vanwege zijn houding t.o.v. Israël. Dit kan best wel eens een groeiend probleem worden voor Biden om deze mensen aan zijn kant te krijgen én op hem te laten stemmen.
Brengen felle Gaza-protesten in de VS president Biden straks in de problemen bij de verkiezingen? 'We zijn er helemaal klaar mee'
https://eenvandaag.avrotr(...)-helemaal-klaar-mee/
Ja. Als Biden en de Democraten liever een massaslachting van de Palestijnen door Israel wil faciliteren, dan dat hij de verkiezingen wil winnen terwijl hij ook nog eens vele onschuldige levens red, dan is dat wel het gevolg.quote:Op donderdag 25 april 2024 09:39 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Tja, als Biden te rechts voor ze is, gaan ze dan Trump aan de macht helpen door niet te stemmen?
een aantal Islamitische congresleden heeft geprobeerd om tijdens de primaries de moslim gemeenschap niet op Biden te laten stemmen, maar een onthouding in te dien en maar een onthouding in te dienen, voting present heet dat. dat heeft in twee Staten inderdaad tot ongeveer 100.000 stemmen "present" geleid. sindsdien heb ik van dat voornemen weinig meer vernomen, en hebben onder andere omar en tlaib Biden steun uitgesproken, het alternatief is met Donald en die gekke Kennedy als independent immers te gruwelijk. het lijkt erop dat No labels het inmiddels ook heeft opgegeven. ze hebben nog geprobeerd om een aantal kandidaten te strikken bij de republikeinen en ook Jo Manchin n gepolst maar die weigerden allemaal.quote:Op donderdag 25 april 2024 09:26 schreef Dutch_view het volgende:
Gister wel een interessante reportage in EenVandaag over Democraten die helemaal klaar zijn met Biden vanwege zijn houding t.o.v. Israël. Dit kan best wel eens een groeiend probleem worden voor Biden om deze mensen aan zijn kant te krijgen én op hem te laten stemmen.
Brengen felle Gaza-protesten in de VS president Biden straks in de problemen bij de verkiezingen? 'We zijn er helemaal klaar mee'
https://eenvandaag.avrotr(...)-helemaal-klaar-mee/
Het is een groot ding, omdat het chefsache is van de Bidens regering. Ze vliegen de hele tijd naar het Midden-Oosten, doneren enorme sommen geld en wapens aan Israel; uiteraard word je daar dan ook op afgerekend.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:04 schreef Basp1 het volgende:
Dat sowieso het geneuzel over Israël steun zo'n groot issue aan het worden is in de vs daar verbaas ik me wel over.
Jammer dat ze relatief weinig stemmen, terwijl ze het langst te leven hebben met het beleid wat nu gemaakt wordt. Ook qua klimaatverandering moeilijk te begrijpen onverschilligheid van de groep niet-stemmers.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:36 schreef Ulx het volgende:
Onder de 18-30 jarigen heeft Biden iets van 30 punten voorsprong op Trump.
Volkomen irrelevant of er een voorsprong is, het gaat om het totaal aan stemmen dat je wint of misloopt bij een dergelijke groep met je beleid. Het uitgesproken pro-Israelbeleid van Biden, medeverantwoordelijk voor de tienduizenden Palestijnse doden en de gigantische hoeveelheid destructie in de Gazastrook die al heeft plaatsgevonden door toedoen van het op hol geslagen Israëlische leger, heeft het aantal stemmen vanuit die groep niet laten toenemen. Net zoals het het aantal stemmen uit minderheidsgroepen en dan met name Arabieren, niet heeft laten toenemen.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:36 schreef Ulx het volgende:
Onder de 18-30 jarigen heeft Biden iets van 30 punten voorsprong op Trump.
Die komen echt wel.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jammer dat ze relatief weinig stemmen, terwijl ze het langst te leven hebben met het beleid wat nu gemaakt wordt. Ook qua klimaatverandering moeilijk te begrijpen onverschilligheid van de groep niet-stemmers.
Is het daadwerkelijk wel een groot deel van het democratische electoraat of wordt het zoals veel dingen in de VS weer eens stukken groter gemaakt dan het daadwerkelijk is. Waarbij het electoraat in de VS natuurlijk helaas voor hun maar de keuze tussen 2 hebben.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:16 schreef VoMy het volgende:
Als je tentoongestelde visie dan niet aansluit bij een groot deel van je potentiële electoraat, dan wordt het moeilijker om hun stemmen te winnen.
Als ik de verslaggever mag geloven is het volgens hem een behoorlijke groep mensen binnen de Democraten. Cijfers zijn er natuurlijk niet. Maar als mensen aangeven niet te gaan stemmen, zelfs wanneer het betekend dat Trump gaat winnen, is dat wel een ding aan het worden. En de kans is groot dat dit conflict er ook in November nog wel is.quote:Op donderdag 25 april 2024 09:58 schreef Hexagon het volgende:
Nouja dat het niet meer over zijn leeftijd of de inflatie gaat lijkt me juist voordelig voor Biden tov zwevende kiezers die Gaza niet belangrijk vinden. En het is ook niet alsof Donald Trump een alternatief voor dit stelletje schreeuwers heeft. Bovendien vraag ik me af over hoeveel mensen dit nu werkelijk gaat.
Ja als er geen cijfers van zijn kan een journalist daar een mooi sensatie dingetje van maken. Maar het blijft de vraag hoeveel mensen 1. Gaza nu echt iets boeit. 2. Bereid zijn met Trump verder van de regen in de drup te raken.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Als ik de verslaggever mag geloven is het volgens hem een behoorlijke groep mensen binnen de Democraten. Cijfers zijn er natuurlijk niet. Maar als mensen aangeven niet te gaan stemmen, zelfs wanneer het betekend dat Trump gaat winnen, is dat wel een ding aan het worden. En de kans is groot dat dit conflict er ook in November nog wel is.
Het kiesmannenstelsel en de FPTP voor Huis- en Senaat is in dit geval een voordeel en een nadeel voor Biden. Hoewel het deel dat hij van zich vervreemd misschien niet groot is, is het wel in bepaalde cruciale staten waar het draait om enkele tienduizenden stemmen bovengemiddeld aanwezig en kan het daar het verschil maken. Aan de andere kant, als het dat toch (net) niet doet win je nog steeds de verkiezingen, ondanks je verminderde steun.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het daadwerkelijk wel een groot deel van het democratische electoraat of wordt het zoals veel dingen in de VS weer eens stukken groter gemaakt dan het daadwerkelijk is. Waarbij het electoraat in de VS natuurlijk helaas voor hun maar de keuze tussen 2 hebben.
Vier jaar daarvoor verloor Hillary Clinton anders wel gewoon de verkiezingen. De vete tussen Clinton en Sanders was ook een stuk heftiger, vooral omdat de Democratische voorverkiezingen toen nog veel meer gestoken waren in het voordeel van Hillary.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als er geen cijfers van zijn kan een journalist daar een mooi sensatie dingetje van maken. Maar het blijft de vraag hoeveel mensen 1. Gaza nu echt iets boeit. 2. Bereid zijn met Trump verder van de regen in de drup te raken.
Los daarvan, mensen die iets aangeven en er naar handelen zijn ook twee verschillende dingen. Je had ook van die Bernie Sanders fanboys zie zeiden niet op Biden te gaan stemmen, en dat uiteindelijk toch deden.
Het zijn natuurlijk net zo goed de Democraten van Biden die Trump dan maar laten winnen door hun kiezers niet voldoende tegemoet te komen. Als je aan de macht bent en je voert beleid uit waar je kiezers niet warm van worden, dan gaan ze ook niet op je stemmen.quote:Overigens ben je als linkserd wel zo dom als het achterend van een varken als je hierom Trump maar laat winnen.
Nou nee, Biden moet hierin balanceren tussen mensen met meerdere meningen hierover. Dat is nou eenmaal gevolg van een grote volkspartij zijn. Dus er zijn ook veel kiezers die Biden hier wel tegemoet komt.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:34 schreef VoMy het volgende:
Het zijn natuurlijk net zo goed de Democraten van Biden die Trump dan maar laten winnen door hun kiezers niet voldoende tegemoet te komen. Als je aan de macht bent en je voert beleid uit waar je kiezers niet warm van worden, dan gaan ze ook niet op je stemmen.
Niet helemaal waar natuurlijk, met slecht beleid kun je nog wel eens moeite hebben met oud worden, zo is het ook weer.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jammer dat ze relatief weinig stemmen, terwijl ze het langst te leven hebben met het beleid wat nu gemaakt wordt. Ook qua klimaatverandering moeilijk te begrijpen onverschilligheid van de groep niet-stemmers.
En zijn balans wordt niet beloond. Dat is het nadeel van aan de macht zijn, dat je wordt afgerekend op je acties, en daar moet je iets op verzinnen in plaats van klagen dat het oneerlijk is want de ander is ook slecht.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, Biden moet hierin balanceren tussen mensen met meerdere meningen hierover. Dat is nou eenmaal gevolg van een grote volkspartij zijn. Dus er zijn ook veel kiezers die Biden hier wel niet tegemoet komt.
Als Biden per se zijn linkerflank voor lief wil nemen en beleid wil voeren dat ze niet zint en een bijzonder grote impact heeft, dan verliest hij gewoon stemmen. Dat is niet oerdom van de kiezer die hij kwijtraakt, dat is een bewuste gok van Joe Biden en de Democratische partijtop.quote:En als je uit wrok omdat politicus X niet precies doet wat jij wilt, maar politicus Y laat winnen, die precies hetzelfde doet wat jij niet wilt + nog nog veel meer wat jij niet wilt, dan ben je gewoon oerdom.
Dit is gewoon onzin. Biden voert precies het beleid wat hij al heel lang heeft gevoerd. Waar het overgrote deel van de VS ook achter staat. Het is ook niet alsof Biden kritiekloos Israel z'n gang laat gaan.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
En zijn balans wordt niet beloond. Dat is het nadeel van aan de macht zijn, dat je wordt afgerekend op je acties, en daar moet je iets op verzinnen in plaats van klagen dat het oneerlijk is want de ander is ook slecht.
De achteloosheid waarmee Biden in de eerste 6 maanden van de Israelische inval in Gaza achter Netanyahu cs. heeft gestaan, was van meet af aan al niet midden op de balans maar zeer ver aan de pro-Israelzijde binnen de kiezers die doorgaans Democratisch kiezen. Dat is een politieke keuze geweest van Biden, al dan niet vanuit zijn diepste overtuiging dat het de juiste is, maar wel eentje waar hij vervolgens op afgerekend wordt.
[..]
Als Biden per se zijn linkerflank voor lief wil nemen en beleid wil voeren dat ze niet zint en een bijzonder grote impact heeft, dan verliest hij gewoon stemmen. Dat is niet oerdom van de kiezer die hij kwijtraakt, dat is een bewuste gok van Joe Biden en de Democratische partijtop.
Dat Biden verwacht consequentieloos zaken te kunnen doen waar een groot deel van zijn achterban niet achter staat, want hij kan de verkiezingen winnen met de slogan 'Trump is nog erger', straalt uit dat hij qua beleid ook geen stem waard is.
Bidens approval rate over de situatie in Israel stond in maart op 27% gemeten onder alle stemmers.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is gewoon onzin. Biden voert precies het beleid wat hij al heel lang heeft gevoerd. Waar het overgrote deel van de VS ook achter staat. Het is ook niet alsof Biden kritiekloos Israel z'n gang laat gaan.
Dat zal best, iedereen is ontevreden. Dit is, net als de terugtrekking uit Afghanistan, een onderwerp waar een president alleen maar op kan verliezen. Maar je leeft hopelijk niet onder de illusie dat de mensen in de independent groep een hoger cijfer zouden geven als Biden een extreem-linkse koers gaat varen op dit onderwerp?quote:Op donderdag 25 april 2024 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bidens approval rate over de situatie in Israel stond in maart op 27% gemeten onder alle stemmers.
https://news.gallup.com/p(...)e-east-approval.aspx
[ afbeelding ]
Dat is niet omdat hij beleid uitvoert waar iedereen achter staat. Zowel bij de Independents als bij de Democraten staat dat lager dan 50%, en scoort hij bij die groepen op dat onderwerp het slechtst.
Maar hij doet wat iedereen wil hoor! Je ziet het alleen niet terug in hoe mensen denken over wat hij doet, gek genoeg.
Je ziet het nu ook weer, die zijn nog steeds bitter over 2016 en het feit dat Clinton makkelijk won van Sanders toen.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als die linkerflink van de partij een andere kandidaat wil zouden de primaries het strijdtoneel moeten zijn om dat te proberen te bereiken. Als dat niet lukt is het natuurlijk oliedom om dan maar een kandidaat te laten winnen die nog veel verder van je afstaat op tal van belangrijke beleidsvlakken.
Niemand in de VS neemt nog de telefoon op zonder nummerherkenning, alleen oudere conservatieven met een landlijn. Ik heb veel kritiek op het 1Vandaag Opiniepanel, maar het is bizar hoe ze in de VS niet doorhebben dat hun model al lang dood en begraven is.quote:Interviews are conducted with U.S. adults aged 18 and older living in all 50 states and the District of Columbia using a dual-frame design, which includes both landline and cellphone numbers. Gallup samples landline and cellphone numbers using random-digit-dial methods. Gallup purchases samples for this study from Dynata. Gallup chooses landline respondents at random within each household based on which member had the next birthday.
Goh!quote:Het Israelbeleid van Joe Biden laat zien dat hij qua beleid niet het midden zoekt van wat zijn kiezers willen, zoals je misschien zou verwachten, maar at best het midden zoekt van wat de gehele bevolking wil
Je doet alsof dat logisch is, maar dat is het niet. Het hele concept van stemmen en vertegenwoordigen is dat je doet of probeert te doen wat je kiezers graag zien. Waarom anders nog stemmen?quote:
Tja, Biden zal zijn redenen hebben deze koers te kiezen. Maar kennelijk vind je dan de oorlog in verweggistan blijkbaar belangrijker dan de toekomst van je land.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
En zijn balans wordt niet beloond. Dat is het nadeel van aan de macht zijn, dat je wordt afgerekend op je acties, en daar moet je iets op verzinnen in plaats van klagen dat het oneerlijk is want de ander is ook slecht.
De achteloosheid waarmee Biden in de eerste 6 maanden van de Israelische inval in Gaza achter Netanyahu cs. heeft gestaan, was van meet af aan al niet midden op de balans maar zeer ver aan de pro-Israelzijde binnen de kiezers die doorgaans Democratisch kiezen. Dat is een politieke keuze geweest van Biden, al dan niet vanuit zijn diepste overtuiging dat het de juiste is, maar wel eentje waar hij vervolgens op afgerekend wordt.
Tja kiezers die iemand laten winnen die geen ander beleid komt bieden op Gaza, maar wel van alles doet wat ze ook niet willen, die zijn gewoon niet zo slim.quote:As Biden per se zijn linkerflank voor lief wil nemen en beleid wil voeren dat ze niet zint en een bijzonder grote impact heeft, dan verliest hij gewoon stemmen. Dat is niet oerdom van de kiezer die hij kwijtraakt, dat is een bewuste gok van Joe Biden en de Democratische partijtop.
Dat Biden verwacht consequentieloos zaken te kunnen doen waar een groot deel van zijn achterban niet achter staat, want hij kan de verkiezingen winnen met de slogan 'Trump is nog erger', straalt uit dat hij qua beleid ook geen stem waard is.
De oorlog in Verweggistan is qua beleid anders helemaal niet zo ver weg. Er gaat direct voor vele miljarden Amerikaans geld heen, dat niet naar andere zaken gaat. De impact van dat geld, en de overige zaken zoals de wapens, op mensen daar valt ook niet te onderschatten.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, Biden zal zijn redenen hebben deze koers te kiezen. Maar kennelijk vind je dan de oorlog in verweggistan blijkbaar belangrijker dan de toekomst van je land.
De enige die hier acteren, zijn de Democraten uit de regering Biden. Die voeren beleid uit waar mensen niet op willen stemmen, terwijl ze ook iets anders kunnen doen.quote:Hoe stompzinnig moet je zijn om dat te doen?
Als jouw lijn uitvoeren de winnende strategie was geweest, dat was dat wel gedaan waarschijnlijk.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
De oorlog in Verweggistan is qua beleid anders helemaal niet zo ver weg. Er gaat direct voor vele miljarden Amerikaans geld heen, dat niet naar andere zaken gaat. De impact van dat geld, en de overige zaken zoals de wapens, op mensen daar valt ook niet te onderschatten.
Blijkbaar vinden de Democraten het belangrijker om die extra Palestijnse doden te veroorzaken, dan dat ze een belangrijk cohort onder hun kiezers tevreden stellen en zo een betere toekomst voor hun land kunnen regelen.
[..]
De enige die hier acteren, zijn de Democraten uit de regering Biden. Die voeren beleid uit waar mensen niet op willen stemmen, terwijl ze ook iets anders kunnen doen.
De volgende presidentsverkiezingen zijn waarschijnlijk niet zo heel belangrijk. Trump kan probleemloos nog een keer herkozen worden. Als het daadwerkelijk belangrijk was om Trump te verslaan, dan zouden de Democraten namelijk wel iets beter hun best doen in de aanloop naar de verkiezingen, door bijvoorbeeld beleid uit te voeren waar een groot deel van de Democratische kiezers op zit te wachten, in plaats van Republikeins beleid uit voeren omdat de mannen en vrouwen uit het bejaardentehuis zich daar het prettigst bij voelen.
Hele goede vraag. Daarom zou Biden ook gewoon expliciet moeten oproepen dat extreem-linksen niet op hem hoeven te stemmen want van hem hoeven ze niets verwachten.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je doet alsof dat logisch is, maar dat is het niet. Het hele concept van stemmen en vertegenwoordigen is dat je doet of probeert te doen wat je kiezers graag zien. Waarom anders nog stemmen?
Maar weer niet Trump zelf.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:07 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Voiceover: Christina Bobb is nu hoofd stemfraudebestrijding bij de RNC.
Een vreemd narratief wat je hier toont, dat er zogenaamd extra doden veroorzaakt worden omdat er preciesie wapens aan Israël geleverd worden..quote:Op donderdag 25 april 2024 13:32 schreef VoMy het volgende:
Blijkbaar vinden de Democraten het belangrijker om die extra Palestijnse doden te veroorzaken, dan dat ze een belangrijk cohort onder hun kiezers tevreden stellen en zo een betere toekomst voor hun land kunnen regelen.
[..
Degenen die niet logisch nadenken en blijven zeuren, zijn de 'stem Biden wat hij ook doet'-figuren die elke kritiek op Biden wegwuiven onder de noemer 'ach, Trump was nog erger geweest'. Vertegenwoordiging moet je verdienen, niet verwachten op basis van je mening over een andere kandidaat.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als jouw lijn uitvoeren de winnende strategie was geweest, dat was dat wel gedaan waarschijnlijk.
Nou blijkbaar vinden die drammende Gaza-activisten te toekomst van hun eigen land niet belangrijk omdat ze een kandidaat laten winnen die op het gebied van dat onderwerp precies hetzelfde zal doen. Dan is de enige reden die over blijft rancune aangezien er verder niemand wat mee opschiet. Dus als niemand er in de praktijk wat mee opschiet, is het geen goed idee om iets te doen.
Maargoed, logisch en pragmatisch nadenken is niet iedereen gegeven blijkt wel.
Ik denk het ook niet, maar gezien dat de Democraten een veel grotere base hebben dan de Republikeinen is het gevaar nooit zo dat stemmen gewonnen moeten worden, maar dat voter apathy en suppression vermeden moeten worden.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:59 schreef MoreDakka het volgende:
Het idee dat Biden stemmen zou gaan winnen bij het voeren van een extreem-linkse koers op dit onderwerp is echt van de zotte. Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Ja het is een beetje de logica van een labiel vriendinnetje die iedere keer dreigt zelfmoord te plegen als je niet precies doet wat ze wilt.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:59 schreef MoreDakka het volgende:
Het idee dat Biden stemmen zou gaan winnen bij het voeren van een extreem-linkse koers op dit onderwerp is echt van de zotte. Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Uit het feit dat die 'extreemlinkse' koers (lol) zoals uit alle peilingen blijkt onder steun kan rekenen van de meeste Democratische kiezers. Die peilingen die vanuit tal van bureaus te vinden zijn en je gewoon kan naslaan als het gaat om het verkrijgen van een inzicht in hoe de meningen in Amerika over dit onderwerp verdeeld zijn, zodat je niet in het wilde weg dingen hoeft te roepen over wat de Amerikanen wel en niet zouden denken over Israel.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:59 schreef MoreDakka het volgende:
Deze drogreden gooi je er al 10x in om uit te leggen waarom iedereen braaf achter Biden aan moet lopen terwijl hij Republikeins beleid uitvoert, maar de enige partij die iets doet in deze, is de regering van Biden. Zij voeren zaken uit en verwachten dat iedereen, ongeacht wat ze doen, toch wel op ze gaat stemmen.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het is een beetje de logica van een labiel vriendinnetje die iedere keer dreigt zelfmoord te plegen als je niet precies doet wat ze wilt.
Nee dat is gewoon realisme en dealen met de situatie die er is.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Degenen die niet logisch nadenken en blijven zeuren, zijn de 'stem Biden wat hij ook doet'-figuren die elke kritiek op Biden wegwuiven onder de noemer 'ach, Trump was nog erger geweest'. Vertegenwoordiging moet je verdienen, niet verwachten op basis van je mening over een andere kandidaat.
Nog een keer. Bij Trump krijg je je humane Israel-beleid ook niet. Wat je wel krijgt is een hoop ander beleid dat je niet wilt. Dus wanneer je een beetje logisch nadenkt, is er geen enkele goede reden Trump dan maar te laten winnen.quote:Biden gedraagt zich als de kandidaat voor de Republikeinen die niet op Trump willen stemmen. Dat is zijn keuze. Dat anderen daarom maar op Biden moeten stemmen, is onzin. Als Biden vindt dat er op hem gestemd moet worden, moet hij zich zo opstellen dat hij de moeite van het stemmen waard is, voor iedereen van wie hij en zijn aanhangers willen dat er op hem gestemd wordt.
Blijkbaar vindt Biden het niet de moeite waard om een humaan Israel-beleid te voeren, en voert hij liever zijn huidige lijn. Dat hij daarmee aan de rechterflank van de Democratische partij zit kijkend naar zijn kiezers, is niet iets wat je de linkerflank hoeft te verwijten. Als het hem de zege kost, is dat volledig aan hem en de strategie vanuit de Democratische top te danken, en zeker niet aan de mensen die niet op hem gestemd hebben omdat hij nou eenmaal niet hun beleid uitvoert.
Verkiezingen verlies je omdat je zelf te weinig stemmen krijgt, niet omdat anderen de fout maakten om niet op jou te stemmen. Biden vindt zijn Israel-beleid belangrijk genoeg om het door te drukken ondanks de te verwachten weerstand, en dat is een gok die hem kan opbreken. Het geeft zijn prioriteiten keurig aan, nu nog hopen voor hem dat het electoraat dezelfde prioriteiten heeft als hij.
Ik ga er vanuit dat er een hoop bots de boel in linkse social media aan het opruien zijn. Israel - Gaza is voor Biden sowieso een losing issue. Als hij plots heel streng tegen Israel gaat doen en openlijk gaza gaat steunen gaan de artikelen precies omgekeerd zijn: "Gaat Biden de verkiezingen verliezen omdat hij alle pro-Israelische democraten kwijtraakt?'. Ik snap wel dat men op de roeptoeterkanalen hier heel erg mee bezig is, gezien Biden niet kan winnen met dit issue.quote:Op donderdag 25 april 2024 10:04 schreef Basp1 het volgende:
Dat sowieso het geneuzel over Israël steun zo'n groot issue aan het worden is in de vs daar verbaas ik me wel over.
En dat is een risico dat Biden bereid is om te nemen.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:07 schreef Hexagon het volgende:
Nog een keer. Bij Trump krijg je je humane Israel-beleid ook niet. Wat je wel krijgt is een hoop ander beleid dat je niet wilt.
Nee dat is een keuze die je dan als kiezer helemaal zelf maakt. Biden heb je er persoonlijk waarschijnlijk niet mee.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
En dat is een risico dat Biden bereid is om te nemen.
Precies, gewoon wat contra-bots inhuren die ook nog even lekker over abortus gaan drammen.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:07 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er een hoop bots de boel in linkse social media aan het opruien zijn. Israel - Gaza is voor Biden sowieso een losing issue. Als hij plots heel streng tegen Israel gaat doen en openlijk gaza gaat steunen gaan de artikelen precies omgekeerd zijn: "Gaat Biden de verkiezingen verliezen omdat hij alle pro-Israelische democraten kwijtraakt?'. Ik snap wel dat men op de roeptoeterkanalen hier heel erg mee bezig is, gezien Biden niet kan winnen met dit issue.
Ik zie de republikeinen nog wel hun best doen om juist nog meer wapens aan Israel te leveren als dit betekent dat ze Oekraine minder hoeven te geven. Het 'strenge' tegen Netananyu zal er ook wel van af gaan. Trump zal geen onvertogen woord tegen 'm spreken en eerder de Palestijnen beesten noemen die krijgen wat ze verdienen.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:26 schreef Hexagon het volgende:
Tja kiezers die iemand laten winnen die geen ander beleid komt bieden op Gaza, maar wel van alles doet wat ze ook niet willen, die zijn gewoon niet zo slim.
Inderdaad, zolang zinloos je onderbuik leegkakken belangrijker is dan strategisch en pragmatisch denken, dan gaat er voor die linkse kiezers niet veel veranderen.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik zie de republikeinen nog wel hun best doen om juist nog meer wapens aan Israel te leveren als dit betekent dat ze Oekraine minder hoeven te geven. Het 'strenge' tegen Netananyu zal er ook wel van af gaan. Trump zal geen onvertogen woord tegen 'm spreken en eerder de Palestijnen beesten noemen die krijgen wat ze verdienen.
Maar goed beste US -stemmer, blijf vooral thuis.
Hij voert geen republikeins beleid uit. Die zitten hem overal dwars. Israel steunen is Amerikaans non-partisan beleid.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:05 schreef VoMy het volgende:
Deze drogreden gooi je er al 10x in om uit te leggen waarom iedereen braaf achter Biden aan moet lopen terwijl hij Republikeins beleid uitvoert, maar de enige partij die iets doet in deze, is de regering van Biden. Zij voeren zaken uit en verwachten dat iedereen, ongeacht wat ze doen, toch wel op ze gaat stemmen.
Dat is ook precies de reden waarom Biden het beleid voert zoals hij het voert. Het zou hem persoonlijk niet raken als hij de verkiezingen verliest, dus hij is bereid om tegen een breed gedragen wens van zijn vertegenwoordigende groep in te gaan en Israel te blijven faciliteren in het bombarderen van de Gazastrook.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is een keuze die je dan als kiezer helemaal zelf maakt. Biden heb je er persoonlijk waarschijnlijk niet mee.
Er verandert dus sowieso niets voor de linkse kiezer want Biden geeft aan toch zijn eigen beleid wel uit te voeren, geholpen door de linkse stem die nergens anders heen kan.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, zolang zinloos je onderbuik leegkakken belangrijker is dan strategisch en pragmatisch denken, dan gaat er voor die linkse kiezers niet veel veranderen.
De Amerikaanse democratische partij is net zo rechts als de vvd hier, de maga gop is een foute kruising tussen de fvd en pvv.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er verandert dus sowieso niets voor de linkse kiezer want Biden geeft aan toch zijn eigen beleid wel uit te voeren, geholpen door de linkse stem die nergens anders heen kan.
Dit is onzin. De meeste kiezers zijn ontevreden over Biden en zijn beleid wat betreft Israel, maar dat is niet omdat hij Israel te veel steunt. Integendeel juist.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Uit het feit dat die 'extreemlinkse' koers (lol) zoals uit alle peilingen blijkt onder steun kan rekenen van de meeste Democratische kiezers. Die peilingen die vanuit tal van bureaus te vinden zijn en je gewoon kan naslaan als het gaat om het verkrijgen van een inzicht in hoe de meningen in Amerika over dit onderwerp verdeeld zijn, zodat je niet in het wilde weg dingen hoeft te roepen over wat de Amerikanen wel en niet zouden denken over Israel.
Dat is een probleem voor extreem-links, niet voor Biden.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er verandert dus sowieso niets voor de linkse kiezer want Biden geeft aan toch zijn eigen beleid wel uit te voeren, geholpen door de linkse stem die nergens anders heen kan.
Je blijft dit soort dingen maar zeggen, maar vanuit de Democratische kant - wat toch de helft van de mensen is en een groot deel van de stemmers op Biden - is het dus andersom, zoals bleek uit peilingen die ik hier geplaatst heb. Als je een recent onderzoek hebt dat iets anders zegt, plaats het vooral, maar stop anders met het verspreiden van dit idee want het is gewoon niet waar. Je gelooft het zelf misschien, maar je kunt het niet onderbouwen terwijl de negatie wel te onderbouwen valt.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is onzin. De meeste kiezers zijn ontevreden over Biden en zijn beleid wat betreft Israel, maar dat is niet omdat hij Israel te veel steunt. Integendeel juist.
Nee hoor.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je blijft dit soort dingen maar zeggen, maar vanuit de Democratische kant - wat toch de helft van de mensen is en een groot deel van de stemmers op Biden - is het dus andersom, zoals bleek uit peilingen die ik hier geplaatst heb. Als je een recent onderzoek hebt dat iets anders zegt, plaats het vooral, maar stop anders met het verspreiden van dit idee want het is gewoon niet waar. Je gelooft het zelf misschien, maar je kunt het niet onderbouwen terwijl de negatie wel te onderbouwen valt.
Dat onderzoek laat precies mijn punt zien. Biden neigt naar de Republikeinse lijn terwijl er aan de Democratische kant vooral kritiek is dat hij veel teveel pro-Israel is. Dat is, voor de duidelijkheid, de kant die Biden vertegenwoordigt.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor.
https://www.pewresearch.o(...)he-same-about-hamas/
De grote meerderheid van het land zit op dezelfde lijn als Biden, met veel twijfel. Jongeren zijn, zoals je zegt, de uitzondering. Maar die stemmen nauwelijks.
even voor de duidelijkheid, de republikeinse lijn van Biden is dan wel de lijn van de Reaganites van vroeger. De huidige republikeinse lijn zit op de lijn van Woodrow Wilson en Herbert Hoover tussen de twee oorlogenquote:Op donderdag 25 april 2024 14:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat onderzoek laat precies mijn punt zien. Biden neigt naar de Republikeinse lijn terwijl er aan de Democratische kant vooral kritiek is dat hij veel teveel pro-Israel is. Dat is, voor de duidelijkheid, de kant die Biden vertegenwoordigt.
Onzin. Je moet echt even beter kijken hoor.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat onderzoek laat precies mijn punt zien. Biden neigt naar de Republikeinse lijn
Het is geen belangrijk punt voor de overgrote meerderheid.quote:Many Americans are also disengaged: Relatively few (22%) say they are closely following news about the war, and half can correctly report that more Palestinians than Israelis have died since the war's start. On many questions about the war, sizable numbers express no opinion.
Niemand vraagt of Biden steun uitspreekt voor Hamas, maar of hij eventjes geen blinde steun inclusief wapens en miljarden aan belastinggeld aan een extreemrechts welhaast genocidaal regime kan geven.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onzin. Je moet echt even beter kijken hoor.
Vrijwel niemand behalve de extreem-linksen steunen Hamas. Dus daar steun voor uitspreken gaat niets opleveren. Er zijn aan de extremen vrijwel net zoveel mensen die hem er van beschuldigen te veel voor de andere kant te zijn. Dat heeft niets met Republikeinen te maken, die sowieso alles wat Biden doet slecht vinden. Dat zag je ook eerder in dat grafiekje, Biden zou bij wijze van spreken de ambassade in Israel naar Jerusalem verplaatsen en dan nog vinden de Republikeinen dat niet goed.
Er is geen verschil tussen die posities. Sowieso is 'blinde steun' onzin, Biden is geen Trump.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:57 schreef viagraap het volgende:
[..]
Niemand vraagt of Biden steun uitspreekt voor Hamas, maar of hij eventjes geen blinde steun inclusief wapens en miljarden aan belastinggeld aan een extreemrechts welhaast genocidaal regime kan geven.
Dat is jouw mening, die kant noch wal raakt.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen verschil tussen die posities. Sowieso is 'blinde steun' onzin, Biden is geen Trump.
Welk persoonlijk belang heeft Biden dan precies bij het huidige Israel-beleid? En verder zal zijn eigen positie hem als 80-jarige ook niet echt meer wat kunnen schelen.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is ook precies de reden waarom Biden het beleid voert zoals hij het voert. Het zou hem persoonlijk niet raken als hij de verkiezingen verliest, dus hij is bereid om tegen een breed gedragen wens van zijn vertegenwoordigende groep in te gaan en Israel te blijven faciliteren in het bombarderen van de Gazastrook.
Dat dat een reden zou moeten zijn om juist toch op hem te stemmen, lijkt me niet, en als kiezers zich er niet door aangespoord voelen om op hem te stemmen, kan ik me dat goed voorstellen.
Maar volgens de oligarchische Democratische partijtop ligt het toch al nooit aan de acties van de Democraten en altijd aan de kiezer als ze niet winnen terwijl ze nota bene aan alle kanten geholpen worden door de tegenpartij die hoogst onpopulaire maatregelen indient en kandidaten stuurt. Je zou bijna denken dat de Democraten vooral bezig zijn met hun eigen posities binnen het kader en zich helemaal niet zo druk maken om de toekomst van het land.
Die linkse stem kon zeker ergens anders heen aangezien er primaries waren. Daar is geen overtuigende superlinkse kandidaat uit komen rollen. Dus dan is de keuzequote:Op donderdag 25 april 2024 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk je dat Trump wel zou oproepen om een onderzoek naar het massagraf in Gaza te doen?quote:Op donderdag 25 april 2024 15:00 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, die kant noch wal raakt.
Met jouw instelling zou je dus op beleidspunt F nooit enige verandering kunnen bewerkstelligen. Maar dat kan wel degelijk, precies door druk te zetten op de een kandidaat als Biden.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welk persoonlijk belang heeft Biden dan precies bij het huidige Israel-beleid? En verder zal zijn eigen positie hem als 80-jarige ook niet echt meer wat kunnen schelen.
Het is meer dat hij met een bepaalde realiteit moet dealen. En daar valt ook onder dat die protesterende utralinkse studenten niet de gehele achterban van de Democraten zijn, ook al denken ze dat van zichzelf wel.
[..]
Die linkse stem kon zeker ergens anders heen aangezien er primaries waren. Daar is geen overtuigende superlinkse kandidaat uit komen rollen. Dus dan is de keuze
Kandidaat 1
-Heeft beleidspunt A dat de linkse kiezer niet wil
-Heeft beleidspunt B dat de linkse kiezer niet wil
-Heeft beleidspunt C dat de linkse kiezer niet wil
-Heeft beleidspunt D dat de linkse kiezer niet wil
-Heeft beleidspunt E dat de linkse kiezer niet wil
-Heeft beleidspunt F dat de linkse kiezer niet wil
Kandidaat 2
-Heeft beleidspunt F dat de linkse kiezer niet wil
Dus als je dan gaat roepen: "jA kAndIdAat 1 mOeT hEt wOrDeN, wAnt DiE Ik BeN heT nIet EenS mEt bEleidSpunt F", dan ben je jezelf als linkse kiezer ongekend in je voet aan het schieten en derhalve niet zo snugger en stabiel van geest te noemen.
Natuurlijk wel. Je kunt demonstreren, je mening van de daken schreeuwen om zo de publieke opinie te beïnvloeden, andere beleidsmakers aansporen, en in de primaries andere kandidaten steunen.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:17 schreef VoMy het volgende:
Met jouw instelling zou je dus op beleidspunt F nooit enige verandering kunnen bewerkstelligen. Maar dat kan wel degelijk, precies door druk te zetten op de een kandidaat als Biden.
Dat kan wel. Door meer draagvlak in de samenleving te maken voor jouw visie op beleidspunt F.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Met jouw instelling zou je dus op beleidspunt F nooit enige verandering kunnen bewerkstelligen. Maar dat kan wel degelijk, precies door druk te zetten op de een kandidaat als Biden.
Ja nog een keer, die demonstranten vertegenwoordigen niet het hele electoraat van de Democraten. In het Amerikaanse systeem win je door te schipperen. Niet met een "alles of niets"-houding.quote:Biden kan natuurlijk doorgaan met het spelen van een game of chicken op een in jouw woorden onbenullig dossier in Verweggistan, of hij frist zijn archaische beleid op dit onderwerp op op een manier wat meer recht doet aan wat zijn digen electoraat rechtvaardig acht.
Evengoed is het aan die kiezer om te bepalen of ze liever hun zin niet hebben op enkel beleidspunt F, of dat ze hun zin niet hebben op beleidspunt F en ook nog niet op beleidspunten A, B, C, D, en E.quote:Het is helemaal aan Biden. Hij is degene die president is op dit moment, niet de kiezer.
Dat draagvlak is er, maar je geliefde kandidaat die je door dik en dun moet steunen, doet er niets mee.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan wel. Door meer draagvlak in de samenleving te maken voor jouw visie op beleidspunt F.
Of Biden moet gewoon Trump doodschieten. Hij is toch onschendbaar.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:34 schreef Korenfok het volgende:
Dus Scotus moet beslissen of een president immuniteit en of vervolgd mag worden? Dus wordt deze uitspraak gedaan voor of na de verkiezingen?
Als ik biden was zou ik verkiezingen opschuiven tot deze uitspraak is gedaan en eerst wet zo regelen dat een president wel ter verantwoording geroepen kan worden voor misdaden. Want mocht trump winnen, weten we dat maga reps vinden dat een (hun) president niet geimpeached mag worden, want is president, dat verkiezingsuitslagen ontkent mogen worden, want er zou misschien 1 stem verkeerd kunnen zijn...
Van Trump weet je het nooit, die zou wellicht eerder dan Biden denken dat je sterk overkomt door je niet te laten piepelen door een ander staatshoofd. Want de ruil is nu niet bepaald zonneklaar voor Biden. Biden is overigens een zelfverklaard zionist.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denk je dat Trump wel zou oproepen om een onderzoek naar het massagraf in Gaza te doen?
Just like people vehemently denying back then (when??) that Michelle O. was going to run? Like that?quote:Op woensdag 24 april 2024 17:23 schreef Kyle griffin het volgende:
More than 155,000 Pennsylvania Republican primary voters cast a ballot for Nikki Haley yesterday
Ik begin te denken dat het best wel eens problematisch voor de GOP kan gaan worden in november. Dit is geen goed teken.
Ik zou het heel nauwlettend in de gaten houden. want als de scotus beslist dat de uitspraak tot na de verkiezingen kunnen wachten.... is er een coup door de maga's imprincipe. wanneer ze voor onschendbaar stemmen, dan kan Biden blijven zitten (dit gaan ze nooit doen), dus de vraag is gaat de scotus de zaak behandelen voor of na de verkiezingen.quote:Op donderdag 25 april 2024 16:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat verwachten mensen hiervan? Dat wordt toch gewoon een 9-0 uitspraak voor niet onschendbaar over een paar dagen?
quote:Op donderdag 25 april 2024 15:00 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, die kant noch wal raakt.
Je bent dus voorstander van die taktiek?quote:Op donderdag 25 april 2024 15:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
De reden dat de Republikeinen volledig naar rechts zijn afgedreven is dat Trump en zijn kiezers enkel nog komen als je het hun lijn volgt.
U is een optimist, zie ik.quote:Op donderdag 25 april 2024 16:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat verwachten mensen hiervan? Dat wordt toch gewoon een 9-0 uitspraak voor niet onschendbaar over een paar dagen?
Nou ja, ik heb er geen twijfel over dat ze het luchtballonnetje afschieten. Het enige twijfelpuntje bij me is de termijn waarop ze dat doen.quote:
Christina Bobb in 2022:quote:Op donderdag 25 april 2024 13:07 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Voiceover: Christina Bobb is nu hoofd stemfraudebestrijding bij de RNC.
quote:GOP lawmakers continue pushing legislation to increase religious influence in government. Here are some proposals introduced in Oklahoma rooted in Christian Nationalism:
- Designating the Bible as the Official State Book.
- Establishing the nation's first taxpayer-funded religious charter school.
- Displaying the Ten Commandments at the state capitol.
- Mandating the Ten Commandments be displayed in every public school classroom.
- Using Bible verses to justify spanking children with disabilities in school.
- Religious school tax credits.
- Banning the teaching of evolution in public schools.
- The governor claiming the state of Oklahoma for Christ in his inaugural speech.
Welk draagvlak precies? Op dit onderwerp zijn meningen verdeeld. Er zullen vast ook Democraten zijn die vinden dat Biden te weinig steun geeft aan Israel.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat draagvlak is er, maar je geliefde kandidaat die je door dik en dun moet steunen, doet er niets mee.
Om te kunnen winnen moet je durven verliezen. De reden dat de Republikeinen volledig naar rechts zijn afgedreven is dat Trump en zijn kiezers enkel nog komen als je het hun lijn volgt. De reden dat de gematigde Republikeinen nergens nog het beleid kunnen uitzetten, is doordat dat zij toch wel elke keer meestemmen op de radicalen want het alternatief is de Democraten.
Makheid brengt geen beleidswijzigingen. Als je niet durft te verliezen, win je ook nooit.
Trump zal denk ik gewoon "Hup Netanyahu" gaan roepen en verder zal het hem een worst zijn denk ik.quote:Op donderdag 25 april 2024 16:44 schreef viagraap het volgende:
[..]
Van Trump weet je het nooit, die zou wellicht eerder dan Biden denken dat je sterk overkomt door je niet te laten piepelen door een ander staatshoofd. Want de ruil is nu niet bepaald zonneklaar voor Biden. Biden is overigens een zelfverklaard zionist.
Verder zou ik iedereen in de VS aanraden Biden te stemmen, dan is het maar de keuze tussen zeer kut en iets minder kut. Totdat je dat kunt fixen zul je voor iets minder kut moeten kiezen want anders wordt het alleen maar sneller nog kutter.
quote:Op donderdag 25 april 2024 18:45 schreef Kijkertje het volgende:
In plaats van 'WOKENESS!" op scholen krijg je nu dit![]()
[ x ]
[..]
Ze moeten gewoon vragen of een vrouwelijke president strafbaar is als ze abortus zou ondergaan in een staat als Texas.quote:Op donderdag 25 april 2024 16:45 schreef AnneX het volgende:
Het gaat mij te snel. Dit was wel een leuke reactie.
[ x ]
Maar blijkt ergens uit dan dat Trump niet voor Israël zou kiezen, misschien heb ik iets gemist, dat kan.quote:Op donderdag 25 april 2024 16:44 schreef viagraap het volgende:
[..]
Van Trump weet je het nooit, die zou wellicht eerder dan Biden denken dat je sterk overkomt door je niet te laten piepelen door een ander staatshoofd. Want de ruil is nu niet bepaald zonneklaar voor Biden. Biden is overigens een zelfverklaard zionist.
Verder zou ik iedereen in de VS aanraden Biden te stemmen, dan is het maar de keuze tussen zeer kut en iets minder kut. Totdat je dat kunt fixen zul je voor iets minder kut moeten kiezen want anders wordt het alleen maar sneller nog kutter.
Amerika wordt een soort kalifaat.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:45 schreef Kijkertje het volgende:
In plaats van 'WOKENESS!" op scholen krijg je nu dit![]()
[ x ]
[..]
Hij erkende nota bene Jerusalem als hoofdstad van Israel.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar blijkt ergens uit dan dat Trump niet voor Israël zou kiezen, misschien heb ik iets gemist, dat kan.
Precies.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij erkende nota bene Jerusalem als hoofdstad van Israel.
En wilders en zijn antiglobalistische globalistische makkers gaan in Europa zo'n beetje hetzelfde proberen:quote:
Heerlijk weer terug naar de middeleeuwen en dat allemaal voor iets dat niet bestaat.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wilders en zijn antiglobalistische globalistische makkers gaan in Europa zo'n beetje hetzelfde proberen:
Orbán wijst Wilders de weg, rechts-conservatief congres Boedapest begonnen
...waarna ze zich na 27 maanden diepe studie onontvankelijk verklaren... zoiets?quote:Op donderdag 25 april 2024 18:01 schreef Kijkertje het volgende:
Ik verwacht vooral dat ze nog lekker lang over de uitspraak gaan doen.
Ultraconservatieven, ik ben blij dat de NOS waar we helaas met zijn alleen aan meebetalen objectief en onbevooroordeeld verslag geeft…….quote:Op donderdag 25 april 2024 20:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wilders en zijn antiglobalistische globalistische makkers gaan in Europa zo'n beetje hetzelfde proberen:
Orbán wijst Wilders de weg, rechts-conservatief congres Boedapest begonnen
Hoe zou jij het omschrijven? Het zijn zeker niet de traditioneel conservatieven a la CDA, CDU, Tories enzo, toch?quote:Op donderdag 25 april 2024 21:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ultraconservatieven, ik ben blij dat de NOS waar we helaas met zijn alleen aan meebetalen objectief en onbevooroordeeld verslag geeft…….
Dat zijn toch ook nauwelijks nog conservatieve partijen te noemen. Ze conserveren helemaal niets en willen vooral vooruit in de globale utopie die ze trachten te creëeren.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe zou jij het omschrijven? Het zijn zeker niet de traditioneel conservatieven a la CDA, CDU, Tories enzo, toch?
Hiermee geef je gewoon aan dat je lekker verder rechts op het bankje bent gaan zitten. Enige zelfrectie zou je goed doen.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zijn toch ook nauwelijks nog conservatieve partijen te noemen. Ze conserveren helemaal niets en willen vooral vooruit in de globale utopie die ze trachten te creëeren.
Conservatieve partijen had volstaan.
Iets met niet voeren.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hiermee geef je gewoon aan dat je lekker verder rechts op het bankje bent gaan zitten. Enige zelfrectie zou je goed doen.
Nergens komt de vraag in je op waarom al die oud conservatieve partijen zo slecht peilen? En waarom dat de “ultra conservatieve” partijen het wel zo goed doen in de peilingen? Zou het niet logischer zijn om te concluderen dat de partijen wellicht zijn opgeschoven en dat de burgers een alternatief zoeken?quote:Op donderdag 25 april 2024 21:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hiermee geef je gewoon aan dat je lekker verder rechts op het bankje bent gaan zitten. Enige zelfrectie zou je goed doen.
Ook wel lekker makkelijk. Hij is denk ik niet echt een troll, waar epicbeardman ofzo dat wel is. Houdt er imho wel erg rare meningen op na, maar ja, dat mag.quote:
quote:North America's Building Trades Union (NABTU) became the latest union to endorse Joe Biden in a video released Wednesday. The video features NABTU President Sean McGarvey drawing a blistering comparison between Biden and disgraced former President Donald Trump, in which McGarvey recalled his own history of working with Trump to deliver an unbelievably forceful takedown.
[..]
Onder andere, ja: https://www.cnbc.com/2018(...)payments-report.htmlquote:Op donderdag 25 april 2024 23:01 schreef Bluesdude het volgende:
Kennelijk was David Pecker strafbaar met het achterhouden van trumponvriendelijke verhalen?
Dat snap ik niet
Tenzij zijn betalingen aan 'getuigen' gezien wordt als campagne-bijdragen en moet hij dat zo in de boekhouding vermelden ?
Ligt dat zo ?
Waarom zou hij zich daar wel aan houden?quote:Op vrijdag 26 april 2024 01:25 schreef Kijkertje het volgende:
Update gag order perikelen, hij moet volgende week woensdag nablijven:
[ x ]
Gewoon spijbelen?quote:Op vrijdag 26 april 2024 02:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waarom zou hij zich daar wel aan houden?
Zoals Gorsuch opmerkte tijdens de hearing:quote:Op donderdag 25 april 2024 21:13 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
...waarna ze zich na 27 maanden diepe studie onontvankelijk verklaren... zoiets?
Dat gaat wel even duren ....quote:“We’re writing a rule for the ages!”
Maar ja Biden is oud en steunt Israel!quote:Samuel Alito is 74. Clarence Thomas is 75. Roberts and Sotomayor are 69. The next president may very well nominate replacements for multiple (if not all!) of these justices. If Trump is president, the Supreme Court is gone for the rest of our lifetimes. That means an all-powerful executive that can commit criminal acts with impunity, a nationwide abortion ban, no restrictions on firearms, a complete dissolution of the Voting Rights Act, election vigilanteism, legalized voter suppression, and so much more.
What we saw today at SCOTUS was a preview; it will be exponentially worse if Trump wins in November.
Verwachting: '5-4 one way or the other' volgens het duo Weismann/Katyalquote:Op donderdag 25 april 2024 16:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
quote:Op donderdag 25 april 2024 20:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar blijkt ergens uit dan dat Trump niet voor Israël zou kiezen, misschien heb ik iets gemist, dat kan.
Nee natuurlijk blijft Trump aan de kant van Israël staan, genoeg mensen in het Witte Huis die hem eraan herinneren hoe handig zo'n bondgenoot in het Midden-Oosten is. Ik liep slechts maar in de lucht te speculeren hoe de onnavolgbare redenaties van Trump zouden kunnen leiden tot een andere beslissing in de huidige oorlog in Gaza. Ik zou verder niet mensen aanraden op Trump te stemmen om die reden.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij erkende nota bene Jerusalem als hoofdstad van Israel.
Zeker, de GOP is extreem-rechts geworden en de democraten een tikje linkser.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nergens komt de vraag in je op waarom al die oud conservatieve partijen zo slecht peilen? En waarom dat de “ultra conservatieve” partijen het wel zo goed doen in de peilingen? Zou het niet logischer zijn om te concluderen dat de partijen wellicht zijn opgeschoven en dat de burgers een alternatief zoeken?
Jup en dan zit de rest links van hem.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 april 2024 09:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
Nee natuurlijk blijft Trump aan de kant van Israël staan, genoeg mensen in het Witte Huis die hem eraan herinneren hoe handig zo'n bondgenoot in het Midden-Oosten is. Ik liep slechts maar in de lucht te speculeren hoe de onnavolgbare redenaties van Trump zouden kunnen leiden tot een andere beslissing in de huidige oorlog in Gaza. Ik zou verder niet mensen aanraden op Trump te stemmen om die reden.
amerikaans grootste bondgenoot in het Midden Oosten is Saudi Arabie, en Saudi Arabie zal nooit van de VS af willen, aangezien de vriendschap met de VS en daarvoor VK, beschermd hun Mekka tegen alle islamitische stromingen wie ook over Mekka willen heersen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 09:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
Nee natuurlijk blijft Trump aan de kant van Israël staan, genoeg mensen in het Witte Huis die hem eraan herinneren hoe handig zo'n bondgenoot in het Midden-Oosten is. Ik liep slechts maar in de lucht te speculeren hoe de onnavolgbare redenaties van Trump zouden kunnen leiden tot een andere beslissing in de huidige oorlog in Gaza. Ik zou verder niet mensen aanraden op Trump te stemmen om die reden.
Met wie denk je dat Trump zich meer verbonden voelt, een paar woestijnkoningen met theedoeken op hun hoofd of een zeer rechtse regering met mensen van Europees allooi?quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
[..]
amerikaans grootste bondgenoot in het Midden Oosten is Saudi Arabie, en Saudi Arabie zal nooit van de VS af willen, aangezien de vriendschap met de VS en daarvoor VK, beschermd hun Mekka tegen alle islamitische stromingen wie ook over Mekka willen heersen.
Als ik in zij hoofd kruip, bekruipt me het gevoel datquote:Op vrijdag 26 april 2024 10:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Met wie denk je dat Trump zich meer verbonden voelt, een paar woestijnkoningen met theedoeken op hun hoofd of een zeer rechtse regering met mensen van Europees allooi?
Ik probeer maar in zijn hoofd te kruipen, voor de duidelijkheid.
Trump geeft enkel vooral om Trump. Dus met de persoon die het meeste veren in zijn reet steekt voelt hij zich het meeste verbonden.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Met wie denk je dat Trump zich meer verbonden voelt, een paar woestijnkoningen met theedoeken op hun hoofd of een zeer rechtse regering met mensen van Europees allooi?
De theedoeken leverden hem, indirect, heel, heel veel geld op dus dan is de keuze simpel, theedoeken dus.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik ga nog even nalezen. Want de terminologie en afkortingen zijn niet altijd even makkelijk te volgen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:31 schreef AnneX het volgende:
@:Bugno3 Gag order is inmiddels naar woensdag 30 april
De confidential hearing wordt opgehouden door de rookie rechter, trump adept, aldaar in Florida.
Post # 69 Lopende zaken:
[ x ]
Trump voelt zich niet verbonden met SA nog met Israel, nog met Europa. Zijn achterban denkt dat amerikanen een ras / volk losstaand zijn van Europeanen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Met zichzelf.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:40 schreef viagraap het volgende:
Wtf?! Da's nog wel even wat anders dan Romney die 12 uur reed met zijn doodsbange hond op het dak van zijn auto, wat op zich al bizar op me overkwam ...quote:Op zaterdag 27 april 2024 02:22 schreef Ulx het volgende:
Kristi Noem (contender voor de VP spot) heeft haar hond zelf afgeschoten omdat die niet wilde opzitten. En ze is heel trots op die daad want politiek incorrect.
Zelf vind ik dat wel meevallen. Echt incorrect is zo'n dier eerst goed mishandelen. Dat is volgens mij pas een winnende strategie.
quote:In June 1983, the Romney family left their Belmont, Massachusetts home on their way to Romney's parents' cottage in Beach O' Pines, Ontario for an annual vacation along the shore of Lake Huron. Their dog, Seamus, rode in a carrier on the roof of the family's Chevrolet Caprice station wagon for the 12-hour trip. Romney had built a windshield for the carrier to make the ride more comfortable for the dog.[1] During the 650-mile (1,050 km) trip, Seamus got diarrhea. The Romneys were first alerted to the Irish Setter’s bowel issues when Tagg noticed brown liquid pouring down the back window, followed immediately by him and his younger brothers yelling in disgust. Romney stopped at a gas station to wash the dog, the carrier, and the car. With Seamus back in the carrier, the family continued on their way.[1][2]
Wait what now?quote:Op zaterdag 27 april 2024 02:22 schreef Ulx het volgende:
Kristi Noem (contender voor de VP spot) heeft haar hond zelf afgeschoten omdat die niet wilde opzitten. En ze is heel trots op die daad want politiek incorrect.
Zelf vind ik dat wel meevallen. Echt incorrect is zo'n dier eerst goed mishandelen. Dat is volgens mij pas een winnende strategie.
Nou daar ga je puntjes mee scoren hoor. Chapeauquote:Op zaterdag 27 april 2024 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit:
https://edition.cnn.com/2(...)lling-dog/index.html
Nieuwe TT is bekend, Trump and Trampquote:Op zaterdag 27 april 2024 02:22 schreef Ulx het volgende:
Ik kan me toch niet voorstellen dat dierenmishandeling en idioterie als dit echt goed valt bij welke dom-rechtse mongool dan ook. Juist bij de zwakzinnigen onder ons zie je een enigszins overdreven aanbidding van dieren, want "mijn hond bedriegt mij nooit!".quote:Op zaterdag 27 april 2024 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit:
https://edition.cnn.com/2(...)lling-dog/index.html
Een Duitse Staande Draadhaar van 14 maanden oud. Iedere jager weet dat nog ongeleide projectielen zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2024 02:22 schreef Ulx het volgende:
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Hyperdude op 27-04-2024 19:30:00 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
quote:Op zaterdag 27 april 2024 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een Duitse Staande Draadhaar van 14 maanden oud. Iedere jager weet dat nog ongeleide projectielen zijn.
Briljante (jacht-)honden. Stom wijf.
Filmpje met hond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een vroegere New York playboy nam ons onze rechten op abortus af.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |