Hier ook heel lang gedaan. Maar sinds zoon 11 is ongeveer vind hij het verschrikkelijk om mij naakt te zien of in ondergoed. Andersom maakt het hem (nu 12) niet uit overigens, wellicht dat dat veranderd tegen de tijd dat zijn lichaam veranderd maar dat zien we dan wel weer.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
De school waar onze oudste heen gaat, heeft dit beleid ook sinds november. Ze zijn heel erg positief over de eerste periode. Kinderen houden zich er goed aan en zijn eigenlijk ook wel blij dat er in de pauzes weer gewoon gesprekken gevoerd worden of een balletje getrapt op het voetbalveld.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Over school gesproken, de school van mijn meiden gaat helemaal telefoonvrij. Kregen we gister bericht over. Tel moet in de ochtend in de kluis gestopt worden en mag er pas uit als ze naar huis gaan, dus ook niet in de pauzes, of hij moet thuis blijven. Wie wel met een telefoon op school rondloopt kan sancties verwachten.
Ik ben héél benieuwd hoe dit uit gaat pakken maar ben er wel blij mee.
Ja precies, daar hoop ik idd ook op.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De school waar onze oudste heen gaat, heeft dit beleid ook sinds november. Ze zijn heel erg positief over de eerste periode. Kinderen houden zich er goed aan en zijn eigenlijk ook wel blij dat er in de pauzes weer gewoon gesprekken gevoerd worden of een balletje getrapt op het voetbalveld.
Dat ging hier ook prima. Tot oudste met een jaar of 11/12 opeens preuts werd. Jongste begint het nu ook te krijgen, maar die is nog wat chiller.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende: Zien jullie elkaar niet naakt? Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
De school van mijnes gaat dat in het nieuwe schooljaar ook doen. En ze gaan van lesuren van 40 minuten naar lesuren van 60 minuten. Wordt dus een heleboel aanpassen voor de tieners volgend schooljaarquote:Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Over school gesproken, de school van mijn meiden gaat helemaal telefoonvrij. Kregen we gister bericht over. Tel moet in de ochtend in de kluis gestopt worden en mag er pas uit als ze naar huis gaan, dus ook niet in de pauzes, of hij moet thuis blijven. Wie wel met een telefoon op school rondloopt kan sancties verwachten.
De twee volwassenen hier lopen gewoon in hun nakie, maar de pubers vinden dat wat minder prettig. Overigens is dat vooral omdat samengesteld gezin. Mijn jongens zien mij wel gewoon naakt en ik hun ook wel zonder enig probleem.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
Geen idee hoor of ze dat nog doen, maar het lijkt me een verschrikking als die pubers de eerste 2 uur LO gehad hebben en nog de hele dag lopen stinken.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:51 schreef mignonne het volgende:
Doen ze dat nog ja? Verplicht douchen op school na gym? Dat het nodig is, is 1 dingmaar kan me voorstellen dat scholen daar tegenwoordig wat huiverig voor zijn.
Snap wel wat je bedoelt met dat de pubers dat onprettig vinden. Dat mag, maar ik ben er hier thuis wel duidelijk over dat ik hier ook woon en dat ik die 2 meter van mn slaapkamer naar de douche en weer terug gewoon in mn blote kont afleg.
Een heel ander iets is dat we wel echt duidelijke afspraken hebben moeten maken, juist ook in dit licht, over het eindeloze videobellen van de dames. Dat mogen ze alleen nog op hun kamer.
Hier is dat sinds de kerstvakantie. Maar ja, wat krijg je als je voor veel lessen een iPad nodig hebt, dan worden daar spellen op gespeeld in de pauze, dus het hele idee van met elkaar communiceren tijdens de pauze is alsnog weg. (We zitten dan bij elkaar en praten dan met elkaar tijdens het gamen. Uhm ja, ik hoor je ook wel eens bellen tijdens het gamen, dat valt bij mij niet onder de noemer praten met elkaar, maar roepen naar elkaar over wat er in het spel gebeurd).quote:Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Ik woon hier. De weg naar mijn wc is dan wel maar een paar meter, maar toevallig is de badkamer bij ons de trap af en nog niet misschien ga ik me aankleden daarvoor. Als iemand mij niet zou willen zien, mag ie wegkijken. Dat is uiteraard prima. Als het fatsoenlijk wordt aangegeven blijf ik ook best buiten douche en slaapkamer als dat wordt gewaardeerd ivm naaktheid, maar zo lang het niet wordt gevraagd, zal ik het ook niet initiëren.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:51 schreef mignonne het volgende:
Snap wel wat je bedoelt met dat de pubers dat onprettig vinden. Dat mag, maar ik ben er hier thuis wel duidelijk over dat ik hier ook woon en dat ik die 2 meter van mn slaapkamer naar de douche en weer terug gewoon in mn blote kont afleg.
Oeh!quote:Op woensdag 17 april 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Ik had net een Marktplaatskoper in huis voor de massagestoel. Normaal werk ik ze snel de deur uit maar onze woonkamer ligt bezaaid met Donald Ducks en de vrouw is jaren tekenaar voor de Donald Duck geweest. Geweldige verhalen had zeKan Marktplaats toch leuk zijn.
krijg je lekker doorrookt fruit van.quote:Op zondag 14 april 2024 20:57 schreef Vicky het volgende:
Er komen nog 2 bakken tegen de zijkant met fruitstruiken.
Dak is open aan 2 kanten. Rook kan er prima uit.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:51 schreef trui het volgende:
[..]
Oeh!dat zou onze Cato ook erg leuk vinden! (nog altijd helemaal fan van Donald Duck)
[..]
krijg je lekker doorrookt fruit van.(maar serieus, waar moet de rook naartoe met zo'n dakje er vlak boven? heb je 't al een keer getest in de praktijk?)
En beterschap voor je zoon, Troel, hopelijk verloopt het herstel voorspoedig!
ah fijn, ook als er straks aan 2 kanten fruitstruiken naast komen? nou ja, maakt misschien ook niet uit hoor, ik vond 't er alleen wat onlogisch uitzien.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dak is open aan 2 kanten. Rook kan er prima uit.
En er hangt al 2 jr een aardbeiplant naast de BBQ. Je proeft echt niks van rook
Welke verhalen dan? Nondeju!!quote:Op woensdag 17 april 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Ik had net een Marktplaatskoper in huis voor de massagestoel. Normaal werk ik ze snel de deur uit maar onze woonkamer ligt bezaaid met Donald Ducks en de vrouw is jaren tekenaar voor de Donald Duck geweest. Geweldige verhalen had zeKan Marktplaats toch leuk zijn.
Ja zeg, verkoop zelf lekker een massagestoelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons komt er links ook een doorgang en rechts een raam/Chinees doorgeefluik. Alleen die lage kasten links kunnen bij ons niet vanwege de kadastrale grenzen. (daar komt de muur van de buren ons huis binnen en 2 meter verderop maakt ons huis juist een knik hun huis in, daar zit een nis van 110 cm waar nu de koelkast oa ingebouwd is, gaan we weer doen)
En het mooie is, het zijn standaard maten, dus Ikea basis met deurtjes en blad van een van de goede tips hier kan.
quote:Op woensdag 17 april 2024 15:50 schreef exode het volgende:
Nou hehe, de aflevering van Kopen zonder Kijken van gisteren hadden wij dus vorige week al gezien op Videoland. Nu kon ik eindelijk de keuken en de afmetingen achterhalen en het past dus gewoon he.De kleur wordt het niet (roze) maar de indeling is eigenlijk precies wat wij zochten en het is zo fijn om in beeld te zien hoe dat dus past. Ik ben zo slecht in tekeningen en ontwerpen. Dus dank Kopen zonder kijken
![]()
Deze dusWelke kleur wel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons komt er links ook een doorgang en rechts een raam/Chinees doorgeefluik. Alleen die lage kasten links kunnen bij ons niet vanwege de kadastrale grenzen. (daar komt de muur van de buren ons huis binnen en 2 meter verderop maakt ons huis juist een knik hun huis in, daar zit een nis van 110 cm waar nu de koelkast oa ingebouwd is, gaan we weer doen)
En het mooie is, het zijn standaard maten, dus Ikea basis met deurtjes en blad van een van de goede tips hier kan.
Ik heb de aflevering gezien en vond het een prachtige keuken. Leuk en slim dat ze al die keukens online hebben gezet.
Daar zijn we nog niet uit, verloofde weet alleen dat ze geen witte keuken wil, ik neig naar Koningsblauw, iig voor de onderkasten.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:55 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Welke kleur wel?
Ik heb de aflevering gezien en vond het een prachtige keuken. Leuk en slim dat ze al die keukens online hebben gezet.
Ik zat laatst een live te kijken op TikTok. En die dame ging live vanaf haar bureau en achter haar zie je dan de slaapkamerdeur.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:51 schreef mignonne het volgende:
Doen ze dat nog ja? Verplicht douchen op school na gym? Dat het nodig is, is 1 dingmaar kan me voorstellen dat scholen daar tegenwoordig wat huiverig voor zijn.
Een heel ander iets is dat we wel echt duidelijke afspraken hebben moeten maken, juist ook in dit licht, over het eindeloze videobellen van de dames. Dat mogen ze alleen nog op hun kamer.
Bij mijn kinderen hangt overal in de school de slogan: thuis of in de kluis.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Whatsapp en webwhatsapp zijn op de schoolwifi geblokkeerd.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook geen wijzigingen gehoord op het telefoonbeleid. Maar bij jongste heeft iedereen whatsapp op de laptop staan en de halve klas ook een telefoon emulator voor suffe spelletjes.
Oudste gaat bij Engels een zak snoep krijgen als hij zo doorgaat. Hij is de enige braverik die consequent zijn telefoon in de telefoontas doet![]()
En oudste heeft gym op uur 1&2, dat is een stinkende kudde pubers de rest van de dag. Douchen kan daar niet op elke locatie.
quote:Op woensdag 17 april 2024 18:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Overigens was er laatst een nl alert en toen bleek hoeveel kinderen hun telefoon in hun tas hadden nog 🙈
Dat is wel handig dan. Maar dan gebruiken ze wel discord of een andere app toch?quote:Op woensdag 17 april 2024 18:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Whatsapp en webwhatsapp zijn op de schoolwifi geblokkeerd.
Wij hebben een dubbele douche en een bad. Heel soms zijn ze alledrie tegelijk in gebruik. Ook gezelligquote:Op woensdag 17 april 2024 17:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier wordt ook gewoon bloot rondgehuppeld in huis. Zowel door de volwassenen als de tieners. Zelfs de dochter van 14 met haar toch al wel volwassen lijf gaat gewoon nog samen in bad samen met haar broers. Vinden ze nog steeds prima en ik geniet soms stiekem vanachter de deur van de gezellige gesprekken die ze dan voeren.
Ik zat zelf vroeger vaak te kletsen met mijn vader terwijl hij stond te douchen en nu doen mijn kinderen dat bij ons ook. We hebben zelfs een krukje in de badkamer gezet om dat mogelijk te maken. Die gebruik ik zelf ook vaak om met mijn man te kletsen terwijl hij doucht.
Ja dat is raar.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:13 schreef amaranta het volgende:
Is dit raar? Ze heeft het toch cadeau gedaan aan mijn dochter?
En terecht. Er op terugkomen dat je iets hebt gegeven is al not done.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:54 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat 2/4 kleinkinderen geeneens van het bestaan afweten. Tenzij zij zelf verteld heeft dat mijn dochter dat horloge heeft. En haar kennende zal ze er dan ook bij vermelden dat dochter het gaat/moet verkopen.
Als het aan mij ligt verkoopt dochter het niet en blijft het tot in den eeuwigheid bij mij in de la liggen.
Ik ben dan super principieel.
Wij omzeilden de blokkades vroeger door een eigen forum te bouwen met vriendenquote:Op woensdag 17 april 2024 18:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Whatsapp en webwhatsapp zijn op de schoolwifi geblokkeerd.
Nou, ik ga het zeer zeker niet teruggeven.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:13 schreef livelink het volgende:
Ik zou het horloge direct teruggeven. "Hier, verkoop het zelf maar en kijk maar wat je met het geld doet". Ik zou me toch echt niet gek laten maken over een horloge waar je dochter zelf ook niks mee heeft.
Naar eigen zeggen was ze altijd al van plan om het horloge aan mijn dochter te geven.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:57 schreef BE het volgende:
Ik snap op zich wel dat oma het eerlijk wil verdelen. Het is alleen wel heel gek dat dat na zo veel jaar ineens op komt borrelen.
Zijn de andere kleinkinderen ook allemaal kleinkinderen van de ex-schoonmoeder van oma?
Dan zou ik zeggen 'vertel ze gerust over het horloge, het ligt bij ons achterin de kast en als jij overlijdt en de anderen willen dat, dan laten we het taxeren en dan kijken we dan wel wat we doen. Of het alsnog verkocht wordt, of dat dochter de anderen een evenredig deel geeft.'
Het kan natuurlijk best dat er nog meer te verdelen valt en dat het straks op een hele simpele manier 'rechtgetrokken' kan worden.
Ik zou oma zelf niks geven, want het horloge is nota bene van haar ex-schoonmoeder, dus daar heeft zij toch al helemaal niks mee van doen.
Stel nou dat het zou gaan om een streng parels van ikzegmaariets 2000 euro en er valt verder niks te erven, dan is het wel krom dat jouw dochter dat zou hebben en de rest dus niks, toch?
Tenzij de andere kleinderen niks van de ex-schoonmoeder zijn, maar dan hebben die sws nergens recht op.
Alleen ik zou het idd niet nu teruggeven en ook niet nu verkopen. Dat komt wel als oma eenmaal overleden is.
Dan hoeft ze nog maar twee kleinkinderen een cadeau te geven (als dat inderdaad niet ook al eens gedaan is). Of heeft ze dat andere kleinkind ook gevraagd de fiets te verkopen en het geld te verdelen tussen de kleinkinderen en haarzelfquote:Op donderdag 18 april 2024 07:43 schreef amaranta het volgende:
Ik bedacht ineens dat ze ook haar oude (elektrische) fiets aan een van de (andere)kleinkinderen heeft gegeven. Prima moet je doen hoor je mij ook niet over. En zo zal ze wel vaker cadeautjes hebben gegeven.
Gezellig mens!quote:Op donderdag 18 april 2024 07:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Naar eigen zeggen was ze altijd al van plan om het horloge aan mijn dochter te geven.
Het zijn allemaal kleinkinderen (4) van dezelfde kant.
Ik vind ook dat het horloge niet bij haar hoort.
Ik bedacht ineens dat ze ook haar oude (elektrische) fiets aan een van de (andere)kleinkinderen heeft gegeven. Prima moet je doen hoor je mij ook niet over. En zo zal ze wel vaker cadeautjes hebben gegeven.
Wat zij vergeet is dat ik niks vergeet. Mijn hoofd zit vol met “anekdotes”. Zo ook die ene keer dat we met z’n allen sinterklaas vierden. Mijn man woonde destijds in haar huis. Zij was gaan samenwonen met haar partner. En mijn man moest huur betalen. Helemaal prima. Maar mijn man liep wat achter.
Had ze voor iedereen cadeautje gekocht, behalve voor hem. Hij kreeg een kartonnetje waarop stond. Voor jou geen cadeau. Ik hou het geld voor het cadeau in op je huurschuld.
Naaaah, doe je toch niet. Desnoods geef je een flacon doucheschuim.
Hahaha zo doe ik het ookquote:Op woensdag 17 april 2024 16:07 schreef BE het volgende:
Mijn oudste wilde mij ook niet meer naakt zien zo rond zijn 12e. En ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ik loop wel gewoon in mijn blootje rond maar als ik hem dan de trap af hoor komen dan roep ik heel hard 'blote moeder!' en dan houdt hij even in. Werkt prima.
quote:Op donderdag 18 april 2024 07:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Naar eigen zeggen was ze altijd al van plan om het horloge aan mijn dochter te geven.
Het zijn allemaal kleinkinderen (4) van dezelfde kant.
Ik vind ook dat het horloge niet bij haar hoort.
Wat zij vergeet is dat ik niks vergeet. Mijn hoofd zit vol met “anekdotes”. Zo ook die ene keer dat we met z’n allen sinterklaas vierden. Mijn man woonde destijds in haar huis. Zij was gaan samenwonen met haar partner. En mijn man moest huur betalen. Helemaal prima. Maar mijn man liep wat achter.
Had ze voor iedereen cadeautje gekocht, behalve voor hem. Hij kreeg een kartonnetje waarop stond. Voor jou geen cadeau. Ik hou het geld voor het cadeau in op je huurschuld.
Naaaah, doe je toch niet. Desnoods geef je een flacon doucheschuim.
Inderdaad, dat hoop ik hier ook.quote:Op donderdag 18 april 2024 09:05 schreef exode het volgende:
Het lijkt me zo naar als het bij een erfenis misgaat, daar heeft BE vast een hoop van gezien van dichtbij. Families die ruzies hebben of krijgen.
Ik hoop dat mijn moeder gewoon alles opmaaktNiet dat ik ruzie verwacht, helemaal niet, maar maak het lekker zelf op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens heeft mijn schoonzus en geen kinderen en wil ze dan wel weer regelen dat onze kinderen ze erven als zij komt te overlijden en dat ze dus niet naar haar schoonfamilie gaan.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja, daar sta ik dus precies andersom in qua opmaken.quote:Op donderdag 18 april 2024 09:05 schreef exode het volgende:
Het lijkt me zo naar als het bij een erfenis misgaat, daar heeft BE vast een hoop van gezien van dichtbij. Families die ruzies hebben of krijgen.
Ik hoop dat mijn moeder gewoon alles opmaaktNiet dat ik ruzie verwacht, helemaal niet, maar maak het lekker zelf op.
Maar schoonmoeder heeft wel mogelijk gemaakt dat schoonvader hard kon werken. Waarom zou zij er nu niet van mogen genieten? Alles opmaken is echt heel lastig hoor, zeker voor mensen die altijd op hun geld gelet hebben. Mijn ouders hebben beide een goed pensioen en een afbetaald huis, maar hebben nog steeds die mindset van vroeger toen ze elk dubbeltje om moesten draaien. Aardbeien van ¤4? Dacht het niet, ook al hebben ze er trek in. Vorig jaar zijn ze naar de VS geweest, voor het eerst. Hebben ze uiteindelijk ook meerdere nachten in hun auto geslapen omdat ze de hotels te duur vondenquote:Op donderdag 18 april 2024 12:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, daar sta ik dus precies andersom in qua opmaken.
Mijn schoonvader heeft altijd mega hard gewerkt en daarmee een mooi huis afgelost. Mijn schoonmoeder zou het liefst nu gaan huren en dat geld gewoon ‘even’ opmaken, terwijl mijn schoonvader altijd als wens heeft uitgesproken om ons ook nog iets achter te laten.
Dan zou ik het dus eeuwig zonde vinden als het gewoon maar op gaat aan huur, terwijl je veel verstandiger kan kopen bijvoorbeeld.
Dat is dan geen hebberigheid, want wij redden het ook goed zonder erfenis. Maar wel dat het zonde is om na zoveel jaar hard werken voor je gezin het maar op te brassen om het opbrassen.
Gelukkig heeft schoonmoeder het geloof ik inmiddels zelf ook wel door dat dat zonde zou zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt het eventueel in het legotopic even vragen?quote:Op donderdag 18 april 2024 12:28 schreef Nijna het volgende:
Even heel andere vraag, was er nou een site of iets waar je legoblokjes op de foto kon zetten en dat ze dan zeggen welke set het zou kunnen zijn?
Ik heb alle lego uitgezocht, maar ik heb nog wat overwaar ook geen boekje van is en ik kan me niet voorstellen dat ik een boekje heb weggedaan...
En ik mis nog wat andere onderdelen, een aantal ben ik inmiddels tegengekomen, maar ik heb ook het vermoeden dat er met hoofdjes iets mis is gegaan... eigenlijk zou ik alle sets nog eens na moeten lopen... Ben er nog niet uit of ik daar zin in heb, maar eigenlijk wil ik het ook gewoon goed uitgezocht hebben (zei de perfectionist in mij).
Maar dan heb je denk ik niet gelezen wat ik schreef.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar schoonmoeder heeft wel mogelijk gemaakt dat schoonvader hard kon werken. Waarom zou zij er nu niet van mogen genieten? Alles opmaken is echt heel lastig hoor, zeker voor mensen die altijd op hun geld gelet hebben. Mijn ouders hebben beide een goed pensioen en een afbetaald huis, maar hebben nog steeds die mindset van vroeger toen ze elk dubbeltje om moesten draaien. Aardbeien van ¤4? Dacht het niet, ook al hebben ze er trek in. Vorig jaar zijn ze naar de VS geweest, voor het eerst. Hebben ze uiteindelijk ook meerdere nachten in hun auto geslapen omdat ze de hotels te duur vonden
Zo te lezen inderdaad een andere situatie, mijn moeder gaat niet meer volledig zelfstandig wonen bij deze stap. Mijn vader wilde ons ook geld nalaten, maar mijn moeder heeft haar hele leven superzuinig geleefd, hard gewerkt en altijd alles voor ons gedaan.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, daar sta ik dus precies andersom in qua opmaken.
Mijn schoonvader heeft altijd mega hard gewerkt en daarmee een mooi huis afgelost. Mijn schoonmoeder zou het liefst nu gaan huren en dat geld gewoon ‘even’ opmaken, terwijl mijn schoonvader altijd als wens heeft uitgesproken om ons ook nog iets achter te laten.
Dan zou ik het dus eeuwig zonde vinden als het gewoon maar op gaat aan huur, terwijl je veel verstandiger kan kopen bijvoorbeeld.
Dat is dan geen hebberigheid, want wij redden het ook goed zonder erfenis. Maar wel dat het zonde is om na zoveel jaar hard werken voor je gezin het maar op te brassen om het opbrassen.
Gelukkig heeft schoonmoeder het geloof ik inmiddels zelf ook wel door dat dat zonde zou zijn.
Dat snap ik heel goed. En als dat de situatie zou zijn zou ik dat ook vinden.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:04 schreef exode het volgende:
[..]
Zo te lezen inderdaad een andere situatie, mijn moeder gaat niet meer volledig zelfstandig wonen bij deze stap. Mijn vader wilde ons ook geld nalaten, maar mijn moeder heeft haar hele leven superzuinig geleefd, hard gewerkt en altijd alles voor ons gedaan.
Vebrassen lukt haar niet eens, maar we sporen haar wel aan om bijvoorbeeld eens een keer lekker uit eten te gaan, alle uitjes die ze wil doen met 2 de verenigingen waar ze lid van ons ook echt te gaan doen. Ze draaide alles nog steeds 100x om voordat ze het uitgaf.
Ik heb veel liever dat ze nu nog geniet dan dat ik dadelijk een paar duizend Euro krijg.
quote:Op donderdag 18 april 2024 12:22 schreef Amsel het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik zo blij met m'n broertjeWe hebben zonder enige wanklank alles heel eerlijk kunnen verdelen. Waarbij emotionele waarde belangrijker was dan de geldelijke waarde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vanaf geboorte is dat zo geweest, geen geld hebben, altijd hard werken dat krijg je er zomaar niet uit.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. En als dat de situatie zou zijn zou ik dat ook vinden.
Ik vind het altijd wel sneu om te lezen dat ouders zo weinig voor zichzelf doen.
Gelukkig zijn mijn ouders én schoonouders zo niet.
Maar als ze door te huren nu meer geld krijgt om leuke dingen te kunnen doen, is dat het toch gewoon waard voor haar? Dan gooit ze welliswaar geld weg door te huren, maar dat betekent wel dat ze nu wel meer geld tot haar beschikking heeft. Tenzij ze nu ook al tienduizenden euro's vrij te besteden heeft en die droomvakantie van ¤20.000 pp gewoon kan doen uiteraard, dan is er weinig winst aan verkopen en gaan huren (hoewel dat wel qua erven veel minder gedoe is dan een koophuis erven, dus daar zitten ook wel wat praktische voordelen voor jullie aan, nog afgezien van het 'opruimen' dat bij een verhuizing gebeurt, wat ook veel werk scheelt).quote:Op donderdag 18 april 2024 12:38 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar dan heb je denk ik niet gelezen wat ik schreef.
Ik zei nergens dat ze niet moesten genieten. Als het op gaat aan genieten van het leven, helemaal goed.
Als het op gaat aan huren, is dat gewoon hartstikke zonde. Zeker omdat schoonvader dat eigenlijk nooit wilde.
En geloof me, mijn schoonouders zijn bepaald niet van het zuinige soortdie leven (gelukkig) heel riant, zullen nooit een etentje voorbij laten gaan, borrelen bij het leven, gaan op alle vakanties die ze willen.
Dus nee, ik hoop echt van harte niet dat ze op een houtje gaan bijten.
Google kon me ook helpen, brick it is een app waar dat mee kan maar alleen op apple.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je kunt het eventueel in het legotopic even vragen?
Ik zou willen dat dat bij ons ook zo was. Maar ik weet nu al dat als ik bv een bepaald meubelstuk zou willen dat zij die dan ook wil (ook al past dat totaal niet in haar huis).quote:Op donderdag 18 april 2024 13:27 schreef BE het volgende:
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat mijn zus en ik ruzie zouden krijgen na het overlijden van onze ouders.
Mijn moeder heeft heel wat zilveren kettingen maar er zijn er niet echt bij waar ik bijzondere waarde aan hecht en ik denk mijn zus ook niet.
Ik kan me nu iig niet 1-2-3 iets bedenken wat ik echt per se zou willen hebben en ik geloof ook niet dat ik de meetlat qua waarde er naast zou gaan leggen. Er is er 1 die ik heel mooi vind en graag zou willen hebben en ik weet nagenoeg zeker dat mijn zus daar niet per se iets mee heeft dus ik zou het fijn vinden om die te krijgen maar mocht het een probleem zijn dan is het wmb ook echt prima om er van af te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou mijn hart vast als mijn vader komt te overlijden..![]()
Er is volgens mij niet zo’n hele gekke gedachte voor nodig om te bedenken dat huren geen voordeel heeft boven kopenquote:Op donderdag 18 april 2024 13:34 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar als ze door te huren nu meer geld krijgt om leuke dingen te kunnen doen, is dat het toch gewoon waard voor haar? Dan gooit ze welliswaar geld weg door te huren, maar dat betekent wel dat ze nu wel meer geld tot haar beschikking heeft. Tenzij ze nu ook al tienduizenden euro's vrij te besteden heeft en die droomvakantie van ¤20.000 pp gewoon kan doen uiteraard, dan is er weinig winst aan verkopen en gaan huren (hoewel dat wel qua erven veel minder gedoe is dan een koophuis erven, dus daar zitten ook wel wat praktische voordelen voor jullie aan, nog afgezien van het 'opruimen' dat bij een verhuizing gebeurt, wat ook veel werk scheelt).
Ik laat ook graag mijn kinderen tzt goed verzorgd achter, maar ik vind mijn eigen levensplezier wel veel meer prioriteit hebben dan mijn kinderen, er vanuitgaande dat zij er financieel gezond voor staan, te spekken. Dat doe ik sowieso bij voorkeur bij leven al omdat dat veel gunstiger is. Ook omdat 10.000 euro als je 20 bent veel meer impact heeft dan wanneer je 40+ bent. Wij hebben wel in de planning staan om als we rond de 65 zijn weer te gaan huren. Iets gelijkvloers zodat je daar ook geen gedoe meer mee hebt. En dan kopen we een camper ofzo voor de helft van het jaar.
Maar er zijn wel voordelen aan huren, een huis onderhouden kost veel geld.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:23 schreef LeSage het volgende:
Er is volgens mij niet zo’n hele gekke gedachte voor nodig om te bedenken dat huren geen voordeel heeft boven kopen
Als iemand de wens heeft om begraven te worden, zou ik er uit respect nooit voor kiezen om direct te cremeren. Na 10 jaar is dat anders. Mijn ouders zijn begraven in een algemeen graf, dat wordt per definitie na 10 jaar geruimd (in deze gemeente, dat is soms ook 15 of 20 jaar). Maar omdat zij gelovig waren, wilden ze pertinent niet gecremeerd worden. Wat ik beter vind, doet er mijns inziens niet toe.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat ik wel een ding vindt is het begraven van mijn schoonvader. Mijn schoonmoeder ligt in een koopgraf, daar wil hij ooit graag bij zegt hij, maar hij is op dit moment de enige die dat graf bezoekt. Kortom, ik zou het liefst als hij overlijdt mijn schoonmoeder op laten graven en ze samen laten cremeren. Stukken beter dan een graf hebben waar niemand naar omkijkt, want dat vind ik heel verdrietig. Eindstand zal de beste man denk ik gewoon het koopgraf in gaan voor een jaar of 10, want dat is zijn wens, maar daarna zijn man en ik zéker niet van plan om dat nog te verlengen, dat heb ik voor mijn eigen moeder ook niet gedaan omdat we gewoon niets vinden op een begraafplaats.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Phaidra op 18-04-2024 14:49:04 ]Venus in pocketformaat
© loveli
Dat zou kunnen, maar als ik naar de Randstad kijk, daar is een gemiddeld appartement duurder dan een (grotere) eengezinswoning. Iets anders kopen is dan dus niet voordeliger tenzij je echt een groot huis hebt om achter te laten.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:42 schreef Tink89 het volgende:
Maar als zij nu in een groot huis woont dat (rekenvoorbeeldje dit) verkocht wordt voor 6 ton. En ze koopt voor 4 ton hypotheekvrij een klein huisje gelijkvloers. Dan heeft ze dus geen hypotheeklasten en is er toch 2 ton vrijgekomen om de rest van haar leven riant van te leven. Tov van verkopen voor 6 ton en huren voor 600 per maand ofzo is dat dan toch helemaal niet gunstiger? Ik snap de logica van LeSage wel...
Oh echt, hou op, schei uit… die kunnen soms zo irritant dominant aanwezig zijn…quote:Op donderdag 18 april 2024 14:07 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons wil waarschijnlijk eentje het afbetaalde huis van mijn ouders, komt mooi uit want ik hoef dat echt niet een dat geeft ons mooi de uitkoopsom.
Voor de rest blijft er vast wel wat over, waarover ik niet denk dat wij onderling ruzie zouden krijgen. De enige die ik misschien wel moeilijk zie doen is een van mijn zwagers. Dat lijkt me nog wel ongemakkelijk.
Dit, met andere bedragen en geen huurprijs van 600 euro, maar meer richting de 2000 euro zeg maar.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:42 schreef Tink89 het volgende:
Maar als zij nu in een groot huis woont dat (rekenvoorbeeldje dit) verkocht wordt voor 6 ton. En ze koopt voor 4 ton hypotheekvrij een klein huisje gelijkvloers. Dan heeft ze dus geen hypotheeklasten en is er toch 2 ton vrijgekomen om de rest van haar leven riant van te leven. Tov van verkopen voor 6 ton en huren voor 600 per maand ofzo is dat dan toch helemaal niet gunstiger? Ik snap de logica van LeSage wel...
quote:Op donderdag 18 april 2024 14:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als iemand de wens heeft om begraven te worden, zou ik er uit respect nooit voor kiezen om direct te cremeren. Na 10 jaar is dat anders. Mijn ouders zijn begraven in een algemeen graf, dat wordt per definitie na 10 jaar geruimd (in deze gemeente, dat is soms ook 15 of 20 jaar). Maar omdat zij gelovig waren, wilden ze pertinent niet gecremeerd worden. Wat ik beter vind, doet er mijns inziens niet toe.Je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Mijn schoonouders zijn overigens nog niet echt oud. 67 en mijn schoonvader zou werkelijk wegkwijnen in een appartement.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar als ik naar de Randstad kijk, daar is een gemiddeld appartement duurder dan een (grotere) eengezinswoning. Iets anders kopen is dan dus niet voordeliger tenzij je echt een groot huis hebt om achter te laten.
En huren is in principe geld weggooien maar daarvoor krijg je ook voordelen die zeker als oudere veel waard zijn. Geen gedoe met onderhoud, evt kans om naar gelijkvloers te gaan, je kinderen met minder gedoe achterlaten rondom het huis. Ik zou iedereen die dat kan aanraden om te kopen, met uitzondering van ouderen.
En ik zie je absoluut niet als geldwolf LeSage
Elke legoset heeft toch ook wat reservedingen? Misschien zijn dat wel de overgebleven blokjes. Ergens stond op mijn to-do-lijst ook om een keer al het lego uit te zoeken en wellicht te verkopen wat nog een geheel is. Maar ik moet dan eerst een keer langdurig uitvallen op mijn werk, want een fulltime baan en huishouden laat zich moeilijk combineren met alles wat ik nog wil doen. En langdurig uitvallen zie ik ook niet zitten, dus dan blijft de lego maar ongesorteerd.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:28 schreef Nijna het volgende:
Even heel andere vraag, was er nou een site of iets waar je legoblokjes op de foto kon zetten en dat ze dan zeggen welke set het zou kunnen zijn?
Ik heb alle lego uitgezocht, maar ik heb nog wat overwaar ook geen boekje van is en ik kan me niet voorstellen dat ik een boekje heb weggedaan...
En ik mis nog wat andere onderdelen, een aantal ben ik inmiddels tegengekomen, maar ik heb ook het vermoeden dat er met hoofdjes iets mis is gegaan... eigenlijk zou ik alle sets nog eens na moeten lopen... Ben er nog niet uit of ik daar zin in heb, maar eigenlijk wil ik het ook gewoon goed uitgezocht hebben (zei de perfectionist in mij).
Het ligt er maar net aan waar je in gelooftquote:Op donderdag 18 april 2024 16:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Je bent dan wel soort van samen, maar of dat nou echt zo werkt
Ik moet je uit de droom helpen, uitvallen helpt je ook geen steek verder in het sorteren van je Lego.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Elke legoset heeft toch ook wat reservedingen? Misschien zijn dat wel de overgebleven blokjes. Ergens stond op mijn to-do-lijst ook om een keer al het lego uit te zoeken en wellicht te verkopen wat nog een geheel is. Maar ik moet dan eerst een keer langdurig uitvallen op mijn werk, want een fulltime baan en huishouden laat zich moeilijk combineren met alles wat ik nog wil doen. En langdurig uitvallen zie ik ook niet zitten, dus dan blijft de lego maar ongesorteerd.
quote:Op donderdag 18 april 2024 17:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik moet je uit de droom helpen, uitvallen helpt je ook geen steek verder in het sorteren van je Lego.
Bij ons gaat het vooral om Lego Hero Factory. Daar heb ik het idee dat ze wel echt compleet moeten zijn. En misschien dat zoonlief ze zelf wel wil houden als ze weer in elkaar gezet zijn. Daar had hij toch het meeste plezier van. De overige lego heb ik inderdaad niet echt de behoefte om het bij elkaar te zoeken.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:39 schreef exode het volgende:
Mijn ervaring is dat als er 1 iemand thuis komt te zitten, de troep alleen maar toeneemt![]()
Ik zou Lego alleen volledig sorteren en compleet maken als het nog waarde heeft, anders wordt iemand er ook blij van als er 1 blokje ontbreekt. Dat geldt niet voor de duurdere/bijzondere sets maar voor gewoon de Lego City etc etc etc maakt 1 blokje meer of minder niet uit.
Voor zover ik weet geloofde de familie dat je begraven moest worden om in de hemel te komen. Maar er zaten wel wat ongelovigen tussen. De kerk heeft er bij mijn opa&oma te vaak een potje van gemaakt.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan waar je in gelooft
Zo heb ik jongste pas ook uitgelegd dat als je in de hemel komt, dat je dan mensen niet herkent als zijnde je partner en dergelijke (had ik tenminste nog iets aan mijn bijbelkennis)
Die reservedingen zijn vooral kleine blokjes, bloemblaadjes enzo. Niet van die grotere blokjes, maar ik kon ook alweer wat wegstrepen toen ik vond wat er voor die extra dingetjes nodig was. Ik denk dat ik het grotendeels heb opgelost zo. Die ene slinger planten, hoort denk ik nog bij een set die al in een zakje zit, verkeerd geteld waarschijnlijk en zo nog een paar dingen.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Elke legoset heeft toch ook wat reservedingen? Misschien zijn dat wel de overgebleven blokjes. Ergens stond op mijn to-do-lijst ook om een keer al het lego uit te zoeken en wellicht te verkopen wat nog een geheel is. Maar ik moet dan eerst een keer langdurig uitvallen op mijn werk, want een fulltime baan en huishouden laat zich moeilijk combineren met alles wat ik nog wil doen. En langdurig uitvallen zie ik ook niet zitten, dus dan blijft de lego maar ongesorteerd.
[ Bericht 23% gewijzigd door _Ingrid_ op 18-04-2024 20:14:29 ]
Hij waggelt als een pinguin, maar is redelijk pijnvrij met een paracetamolspiegel. Niet volledig pijnvrij, dus dat is wel pech voor hem.quote:
Mag hij er niks anders bij? Als het echt zeer doet...quote:Op donderdag 18 april 2024 20:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij waggelt als een pinguin, maar is redelijk pijnvrij met een paracetamolspiegel. Niet volledig pijnvrij, dus dat is wel pech voor hem.
Nouja, ik denk dat het grootste probleem is dat hij niet zo heel erg netjes is met zijn paracetamol innemen en dat hij daar pas wat mee doet als het pijn doet. Ondanks dat ik het voor hem klaar leg, hem help herinneren en dergelijke. Ik kan nog diclofenac bijgeven, maar weet neit of het daar echt anders van wordt als hij telkens wacht totdat het echt veel pijn gaat doen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mag hij er niks anders bij? Als het echt zeer doet...
Ik ben zo moe. Man heeft straks vakantie, maar ik heb nog een week te gaan. En toen bleek vanochtend dat de biebboeken niet meer verlengd konden worden, dat er vandaag pianoles was voor de oudste en dat het brood op was. Alles geregeld nu, maar ik duik met een grote kop thee op de bank en de kinderen mogen 'bioscoopje spelen'.
Hij maakt het zichzelf onnodig lastig zo! Helpt het als je het hem zo uitlegt?quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het grootste probleem is dat hij niet zo heel erg netjes is met zijn paracetamol innemen en dat hij daar pas wat mee doet als het pijn doet. Ondanks dat ik het voor hem klaar leg, hem help herinneren en dergelijke. Ik kan nog diclofenac bijgeven, maar weet neit of het daar echt anders van wordt als hij telkens wacht totdat het echt veel pijn gaat doen.
Tot nu toe niet helaasquote:Op vrijdag 19 april 2024 15:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hij maakt het zichzelf onnodig lastig zo! Helpt het als je het hem zo uitlegt?
Eigenwijze puber?quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het grootste probleem is dat hij niet zo heel erg netjes is met zijn paracetamol innemen en dat hij daar pas wat mee doet als het pijn doet. Ondanks dat ik het voor hem klaar leg, hem help herinneren en dergelijke. Ik kan nog diclofenac bijgeven, maar weet neit of het daar echt anders van wordt als hij telkens wacht totdat het echt veel pijn gaat doen.
Ahwquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:32 schreef TolstoiFan het volgende:
Diploma in the pocket![]()
![]()
Wat zijn we trots op Simon! Het zwembad had er echt een feestje van gemaakt, inclusief een dubbele ereronde om aan al het publiek de diploma's te showen
.
quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:33 schreef Hupje het volgende:
De ergernis van de dag: 20 km omrijden vanwege wegwerkzaamheden die op het laatste moment afgelast blijken te zijn8 uur voor de start stonden de borden er nog en op internet was er geen informatie te vinden én Google Maps zei dat de weg dicht was. Maar dat was een grapje
Dat verschilt zo per kind. Ikzelf als kind en mijn kinderen hebben de Avondvierdaagse nooit echt leuk gevonden. De drukte en het massale van het gebeuren moet je liggen. Mijn dochter heeft hem een paar keer uitgelopen omdat de hele klas natuurlijk mee deed, maar echt leuk was het niet. In die tijd zat ik ook in de oudercommissie, dus was ik in die periode extra druk met koffie zetten vooraf en bij de bevoorradingsplekken staan. Het was echt een idiote week. En dan ook nog in juni, in de maand dat alles al zo enorm druk is met alles wat clubs en scholen kunnen verzinnen aan eindejaars-dingen.quote:Op zondag 21 april 2024 10:08 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Hupje, dat is flink balen!
Morgen sluit bij ons de inschrijving voor de avondvierdaagse. We waren het een beetje vergeten, hadden al een tijdje geleden een mailing erover gehad, maar afgelopen week tijdens mijn schoolbieb tijd hoorde ik er kinderen over praten en toen dacht ik "o, ja, sh*t helemaal vergeten".
We twijfelen een beetje of we Simon willen inschrijven. Hij zit nu in groep 3 en mag dus voor het eerst meedoen.
Start is altijd 's avonds 18 uur en groep 3 en 4 lopen 5 km. Geen idee hoe lang zo'n groep kinderen over 5 km. doet. Hij zegt de ene keer dat hij mee wil doen en de andere keer niet.
De reden dat we twijfelen (met name ik) is dat hij overdag natuurlijk gewoon naar school moet. Normaal ligt ie om 19 uur in bed, dat zal dan tijdens de Vierdaagse wel zo'n 1 - 1,5 uur later zijn. Afgelopen week hebben we ook een paar drukke dagen achter elkaar gehad en gisteravond toen we uit eten waren, was ie rond 19 uur zo moe dat ie naar huis wilde. En tijdens de Avondvierdaagse heeft ie ook nog 1 middag zwemles, dus extra vermoeiend.
Er doen redelijk wat kinderen uit zijn klas mee, dus dat is wel weer leuk om dan ook mee te doen (ik wil ook niet dat hij de enige is niet meedoet).
Stel ik me aan en moet ik niet zo moeilijk doen? Of is die Vierdaagse niet zo leuk/bijzonder?
Ik heb het zelf nooit meegemaakt (kom uit een heel klein dorpje,waar het nooit was), dus kan het moeilijk inschatten.
Nee dat hadden wij niet. Mijn moeder deed wel altijd een appel met de appelboor en daar dan een veter door zodat ik em kon omhangen.quote:Op zondag 21 april 2024 18:27 schreef Bami het volgende:
Ohhh ik vond avondvierdaagse zo leuk.Maar dat was idd met de hele school, dus als klas liep je ook samen en dan liedjes zingen, zwaaien naar je ouders, veel snoep in ontvangst nemen. Was top!
Hadden jullie ook een halve citroen met pepermuntjes erop en een zakdoek er overheen?
Ja hier ook de citroen traditie!quote:Op zondag 21 april 2024 18:27 schreef Bami het volgende:
Ohhh ik vond avondvierdaagse zo leuk.Maar dat was idd met de hele school, dus als klas liep je ook samen en dan liedjes zingen, zwaaien naar je ouders, veel snoep in ontvangst nemen. Was top!
Hadden jullie ook een halve citroen met pepermuntjes erop en een zakdoek er overheen?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nt-zakdoek-traditiesquote:Op zondag 21 april 2024 19:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat houdt die citroentraditie dan in?
Maar hoe eet je dit? Moet je erop sabbelen? En hoe dan? Ik snap hier echt niks van...quote:Op zondag 21 april 2024 19:37 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nt-zakdoek-tradities
Dat is hier nu ook. In mijn dorp vroeger liepen er een paar hulpouders per schoolgroep mee en kon je als groep ook prijzen winnen door leuk te zingen enzquote:Op zondag 21 april 2024 16:36 schreef Tink89 het volgende:
Zingen? Bij ons werd er niet gezongen, ouders liepen in kleine groepjes te kletsen, kinderen vaak een stukje vooruit of - de hele kleintjes - bij papa of mama aan de hand...
Ik woon in de fruitregio en daar is dit toch wel elk jaar aan de orde. Altijd wel een mooi gezicht om in de vroege ochtend de sproeiers aan te zien staan en dan het ijs aan de knoppen te zien hangen.quote:Op zondag 21 april 2024 20:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben even blij dat wij niet komende week op vakantie gaan, maar die erna. Het gaat gewoon vriezen! Vriezen! Arme bomen vol bloesem...
Wat leuk!!quote:Op zondag 21 april 2024 21:26 schreef Quoi het volgende:
Vanaf de kleuterklas wordt hier gelopen, vaak bijna met de hele klas. Ze hebben dan zo'n lol dat ze ongeveer 5x de afstand lopen, heen en weer. En juf maakt dat iets leuks voor ze bij binnenkomst de laatste avond, opa's en oma's langs de kant, drumband mee... ik krijg er altijd tranen van in mijn ogen, want zo herinner ik het me uit mijn eigen jeugd.
Vorig jaar was ik de chef route en liep voorop en liepen we dus per ongeluk de lange afstand met groep 3. Nooit aan iemand met een chemobrein overlaten
Knijpen en dan tegelijk sabbelen/likken. Plakzooi is wel gegarandeerd.quote:Op zondag 21 april 2024 20:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar hoe eet je dit? Moet je erop sabbelen? En hoe dan? Ik snap hier echt niks van...
quote:Op zondag 21 april 2024 22:31 schreef Donna het volgende:
Ik moet echt even iets kwijt. Sinds kort nieuwe liefde, helemaal in de 7de hemel.Oh sjezus Donna!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat tof zeg, hoteldebotel!
Maar wat een schrik zeg!![]()
Ik moet echt even iets kwijt. Sinds kort nieuwe liefde, helemaal in de 7de hemel.Och neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wel schrikken lijkt me! Maar inderdaad, dan merk je pas echt hoeveel je in korte tijd om iemand kan geven!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik moet echt even iets kwijt. Sinds kort nieuwe liefde, helemaal in de 7de hemel.Wat een schrik! Gelukkig is het oke!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker verder in de 7e hemel![]()
quote:Op maandag 22 april 2024 08:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Waarom zitten jullie naakt? Het is stervenskoud hier
Likken en zuigen.quote:Op zondag 21 april 2024 20:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar hoe eet je dit? Moet je erop sabbelen? En hoe dan? Ik snap hier echt niks van...
@:Bami: met mooi weer in de zon open laten staan, af en toe omscheppen als het begint te drogen en dan gaat het als het straks wat warmer is, vanzelf.
Ik ben even blij dat wij niet komende week op vakantie gaan, maar die erna. Het gaat gewoon vriezen! Vriezen! Arme bomen vol bloesem...
Wij hadden een bouwzeil over onze schelpzandbak gedaan en hij is droog gebleven deze winterquote:Op maandag 22 april 2024 10:51 schreef Bami het volgende:
[..]
Likken en zuigen.
Ja ik hoop dat dit water niveau geen terugkerend ding wordt, maar we gaan er wel gaten in boren ofzo.
We wilden jou hierheen lokken…quote:Op maandag 22 april 2024 08:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Waarom zitten jullie naakt? Het is stervenskoud hier
Ja, de schelp heeft wel extra afdekking nodig. Of gaten in de bodem, dat zou ook best nog kunnen werken, want het water kan natuurlijk nergens heen.quote:Op maandag 22 april 2024 12:54 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wij hadden een bouwzeil over onze schelpzandbak gedaan en hij is droog gebleven deze winter
Maar je hoeft toch niet naar de vierdaagse?quote:Op maandag 22 april 2024 13:18 schreef Clubsoda het volgende:
Bij onze avondvierdaagse is het zo stom dat ze een studiedag zouden hebben op vrijdag, dat klinkt mooi. Maar de avondvierdaagse is normaal ma-do maar is nu verschoven naar di-vr en daarmee kun je dus maar heel weinig met die studiedag want dingen met veel lopen of andere activiteit is niet handig en je moet ook op tijd weer thuis zijn. Wij zouden een lang weekend weg en dat gaat dus ook niet.
Is geen verplichting inderdaad toch?quote:Op maandag 22 april 2024 13:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch niet naar de vierdaagse?
Bedoel: afmelden is dan ook een optie, zou ik denken als je graag dat weekend weg gaat.
Spruit is oké. Ik heb een schram op m'n hand. En nu overal spierpijn. En ik ben nogal huilerig... Auto belt de verzekering nog over, maar we verwachten total loss.quote:Op maandag 22 april 2024 14:37 schreef exode het volgende:
Nou ja, wat waardeloos zeg Tink, wat een enorme schrik. Jullie hebben niets?
Let je wel op jezelf?! Die auto komt wel goed, maar wel even op je lichaam en je geestelijke gesteldheid letten.quote:Op maandag 22 april 2024 14:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Spruit is oké. Ik heb een schram op m'n hand. En nu overal spierpijn. En ik ben nogal huilerig... Auto belt de verzekering nog over, maar we verwachten total loss.
Tuurlijk, maar mijn kind vindt dit superleuk en het is de laatste keer, dus ik wil het hem ook niet ontnemen.quote:Op maandag 22 april 2024 13:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch niet naar de vierdaagse?
Bedoel: afmelden is dan ook een optie, zou ik denken als je graag dat weekend weg gaat.
Ah zo. Ik was benieuwd naar de oorsprong van het probleem.quote:Op maandag 22 april 2024 16:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar mijn kind vindt dit superleuk en het is de laatste keer, dus ik wil het hem ook niet ontnemen.
Het is vooral vrij dom dat de boel verschoven wordt (vanwege de Europese verkiezingen, allemaal heel begrijpelijk maar wel wat ondoordacht).
wat een schrik, Tink. Total loss, dat is dan best een klap geweest? Veel sterkte! En hopelijk lukt het toch nog om een (tijdelijke) auto te vinden voor jullie kampeerplan.quote:Op maandag 22 april 2024 14:35 schreef Tink89 het volgende:
Die nieuwe auto he, waar ik zo ongelooflijk blij mee was? Die reed ik vanochtend total loss met m'n kind achterin. Ik ben al jaren niet zo in paniek geweest als toen ik 'm er niet uit kon halen, omdat de deur niet meer open ging.
We zaten overigens allebei fout. Had m'n tegenligger niet gezien en sloeg linksaf, maar hij reed veel te hard... Ik zie wel wat de verzekering zegt, gelukkig all risk verzekerd. Maar toch. Tering.
En volgende week op vakantie met de caravan. Of niet, want geen auto die m kan trekken nu. En ook wrs niet op tijd uitsluitsel van de verzekering en een nieuwe gekocht.
Kutdag
Ik moet echt even iets kwijt. Sinds kort nieuwe liefde, helemaal in de 7de hemel.(sorry ik lees achterstevoren bij)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heftig. Super voor je dat je een nieuwe liefde gevonden hebt! Maar een hartinfarct.. wat ontzettend eng. Kunnen ze al iets zeggen over de ernst? Wat is zijn leeftijd? Sterkte ermee!in de haak.
hier wordt dat met sinaasappels gedaan. En dan likken dus.quote:Op zondag 21 april 2024 18:27 schreef Bami het volgende:
Ach Tinkquote:Op maandag 22 april 2024 14:35 schreef Tink89 het volgende:
Die nieuwe auto he, waar ik zo ongelooflijk blij mee was? Die reed ik vanochtend total loss met m'n kind achterin. Ik ben al jaren niet zo in paniek geweest als toen ik 'm er niet uit kon halen, omdat de deur niet meer open ging.
We zaten overigens allebei fout. Had m'n tegenligger niet gezien en sloeg linksaf, maar hij reed veel te hard... Ik zie wel wat de verzekering zegt, gelukkig all risk verzekerd. Maar toch. Tering.
En volgende week op vakantie met de caravan. Of niet, want geen auto die m kan trekken nu. En ook wrs niet op tijd uitsluitsel van de verzekering en een nieuwe gekocht.
Kutdag
43 en voor de derde keer in dezelfde ader, dus doodeng als je het mij vraagt.quote:Op maandag 22 april 2024 16:38 schreef trui het volgende:
[..]
(sorry ik lees achterstevoren bij)
Wat heftig. Super voor je dat je een nieuwe liefde gevonden hebt! Maar een hartinfarct.. wat ontzettend eng. Kunnen ze al iets zeggen over de ernst? Wat is zijn leeftijd? Sterkte ermee!
Ik kreeg toen ik mijn auto total loss reed (althans, dat deed mijn medeweggebruikerquote:Op maandag 22 april 2024 17:56 schreef Tink89 het volgende:
Dank lieverds! Het ging inderdaad best hard, andere auto is met flinke snelheid in onze rechterzijachterkant geknald. Spruit zat aan die kant, dus was echt heel eng.
Schadebedrijf belde: hun oordeel is totaal verlies. Nu mailde de verzekering dat ze er tien werkdagen over gaan doen om een schade expert te laten oordelen en we krijgen maximaal 10 kalenderdagen vervangend vervoer (en die auto kan de caravan niet trekken). En in de tussentijd krijg je logischerwijs nog geen geld, want misschien zegt de expert wel dat de auto toch gerepareerd moet worden. Maar wat je dan na die tien kalenderdagen moet doen, weet niemand. Behalve afwachten en maar vast op zoek naar een andere auto... Maar die kun je nog niet kopen, want je hebt nog geen zekerheid of geld. Ik snap echt niks van dit systeem.
Maar goed, het is zo. Desnoods huren we een auto voor de eerste en laatste dag van onze vakantie, gelukkig hebben we dichtbij huis de camping geboekt. Ik leg spruit zo in bed en kruip bij prul, die klaagt over pijn in haar oor. Maak dus maar een campingbedje op naast haar bed. En morgen ga ik nog even niet werken, alles doet pijn en ik ben echt enorm schrikkerig.
Oh getsie dat is schrikken, gelukkig vooral schade aan de autoquote:Op maandag 22 april 2024 14:35 schreef Tink89 het volgende:
Kutdag
Ja, ook al 3x nu. Zit zowat een trein aan stents in zou je zeggen, maar goed. Hij is positief, dus dan probeer ik dat ook.quote:Op maandag 22 april 2024 20:50 schreef trui het volgende:
Pff Donna, de derde keer al, dat is inderdaad erg griezelig. Hebben ze die ader al eens gedotterd of stents geplaatst oid?
Ah dat is wel balen BEquote:Op maandag 22 april 2024 22:32 schreef BE het volgende:
Jemig Tink! Wat een schrik zeg!![]()
In het kader van enorme firstworldproblems hebben wij er hier even flink de pest erover in dat onze vakantiereis naar Afrika gecancelled is wegens niet genoeg deelnemers.
We kunnen een andere reisboeken en krijgen dan 50 eur p.p. korting ter compensatieof gewoon ons geld terug.
Aangezien we echt graag de self-drive wilden en die sws niet beschikbaar meer is denk ik dat we maar gaan voor het geld terug, maar ja... wat dan... alles wat we nu nog zouden willen boeken is natuurlijk vol of duur...
Het is misschien een mini-blessing-in-disguise want het gaat wel echt steeds minder goed met mijn moeder, maar goed, daar valt natuurlijk geen peil op te trekken verder, hoe dat gaat lopen.
Vlgs mij is er nog helemaal geen vlucht geboekt, je kunt normaliter ook pas 4wk van te voren je boekingscode krijgen van hen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:47 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ah dat is wel balen BEkun je bij die organisatie niet een reis zelf samenstellen? Dat je de vlucht die al geboekt/gereserveerd is kunt behouden (want ik denk dat dat prijstechnisch veel verschil zou maken met nu opnieuw boeken). En dan losse accommodaties boeken en dan met een huurauto zelf rond. Of willen jullie graag met andere gezinnen op pad? Wij hebben er juist voor gekozen om in zuid Afrika zelf rond te gaan, zodat we juist niet met anderen rekening hoeven te houden en echt kunnen doen wat we zelf willen. Een aantal excursies staan vast, maar ook nog genoeg dagen dat we zelf dingen kunnen plannen (vooraf of ad hoc).
Maar kan me voorstellen dat het lastig is een verre vakantie te plannen als het met je moeder minder goed gaat.
Helemaal zelf uitgezocht hebben we het ook niet hoor. Ik had globaal gekeken naar wat ik dacht graag te willen zien en daarmee zijn we naar het reisbureau gegaan. Zij heeft toen twee touroperators een reisvoorstel laten maken, die we nog konden finetunen (en voor sommigequote:Op dinsdag 23 april 2024 07:21 schreef BE het volgende:
[..]
Vlgs mij is er nog helemaal geen vlucht geboekt, je kunt normaliter ook pas 4wk van te voren je boekingscode krijgen van hen.
En zelf rondreizen zie ik in Z-A niet zo zitten, ik hoef niet met een groep hoor (liever niet), daarom wilden we iig self-drive, maar helemaal zelf uitzoeken… nah, dat is niet echt mijn ding als het om vakanties gaat. Er zijn mensen die daar uren aan kunnen besteden maar ik heb dat helemaal niet.
Stoer hoor, dat julie dat jullie dat gaan doen!
Hij stuurde me een berichtje via Badoo en had geen idee wie ik was, maar ik herkende hem wel als een vriend van een van mijn broers van vroeger. Bleken we ook nog maar 300 meter bij elkaar vandaan te wonen.quote:Op maandag 22 april 2024 22:31 schreef Phaidra het volgende:
Wat jong @:Donna om al 3x een infarct gehad te hebben. Lijkt me ook heel eng. Maar bedenk wel dat hij ook onder controle staat, er zijn zat mensen met hartklachten waarbij dat niet zo is. En onwijs leuk een nieuwe liefde
. Vertel eens, waar heb je hem ontmoet?
@:Tink89 ook al zo’n schrik! Wat heftig! Je zal het morgen ook wel overal voelen. Fijn dat jullie er verder goed vanaf zijn gekomen, al heeft het natuurlijk emotioneel wel enorme impact.
Jeetje wat een schrikquote:Op maandag 22 april 2024 17:56 schreef Tink89 het volgende:
Dank lieverds! Het ging inderdaad best hard, andere auto is met flinke snelheid in onze rechterzijachterkant geknald. Spruit zat aan die kant, dus was echt heel eng.
Schadebedrijf belde: hun oordeel is totaal verlies. Nu mailde de verzekering dat ze er tien werkdagen over gaan doen om een schade expert te laten oordelen en we krijgen maximaal 10 kalenderdagen vervangend vervoer (en die auto kan de caravan niet trekken). En in de tussentijd krijg je logischerwijs nog geen geld, want misschien zegt de expert wel dat de auto toch gerepareerd moet worden. Maar wat je dan na die tien kalenderdagen moet doen, weet niemand. Behalve afwachten en maar vast op zoek naar een andere auto... Maar die kun je nog niet kopen, want je hebt nog geen zekerheid of geld. Ik snap echt niks van dit systeem.
Maar goed, het is zo. Desnoods huren we een auto voor de eerste en laatste dag van onze vakantie, gelukkig hebben we dichtbij huis de camping geboekt. Ik leg spruit zo in bed en kruip bij prul, die klaagt over pijn in haar oor. Maak dus maar een campingbedje op naast haar bed. En morgen ga ik nog even niet werken, alles doet pijn en ik ben echt enorm schrikkerig.
Misschien, maar niemand die 1300 kilo mag trekken. Ik zoek nog even door.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Jeetje wat een schrik![]()
Is er voor de vakantie niet toevallig een familielid/kennis/collega die de caravan naar de camping kan rijden als het toch in de buurt is?
Ik zou daar bijvoorbeeld mijn schoonouders echt wel voor durven vragen.
En zeker nu is het wel welkom om even weg te gaan
Staat de caravan in een stalling? De stalling waar onze vouwwagen stond had ook service voor van die grote caravans om die naar seizoenscampings te vervoeren.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Misschien, maar niemand die 1300 kilo mag trekken. Ik zoek nog even door.
Waar in Afrika wilden jullie heen gaan? Een vriend van mij woont in Kenia en organiseert daar reizen in de omgeving. Misschien zit daar nog iets tussen voor jullie? Edit: ik zie dat het Zuid-Afrika was, dat is niet bepaald hetzelfdequote:Op maandag 22 april 2024 22:32 schreef BE het volgende:
In het kader van enorme firstworldproblems hebben wij er hier even flink de pest erover in dat onze vakantiereis naar Afrika gecancelled is wegens niet genoeg deelnemers.
We kunnen een andere reisboeken en krijgen dan 50 eur p.p. korting ter compensatieof gewoon ons geld terug.
Aangezien we echt graag de self-drive wilden en die sws niet beschikbaar meer is denk ik dat we maar gaan voor het geld terug, maar ja... wat dan... alles wat we nu nog zouden willen boeken is natuurlijk vol of duur...
Het is misschien een mini-blessing-in-disguise want het gaat wel echt steeds minder goed met mijn moeder, maar goed, daar valt natuurlijk geen peil op te trekken verder, hoe dat gaat lopen.
ANWB is ook zoquote:Op dinsdag 23 april 2024 00:30 schreef Amsel het volgende:
Tip van flip: de annuleringsverzekering van FBTO. Daarmee krijg je je geld terug als "een persoon om wie je veel geeft" overlijdt. Ze doen niet aan 1e/2e/3e graad. Dus als jij in puin ligt omdat de zwager van de buurvrouw van je achternicht is overleden, vergoeden ze je reis.
En ook als je hond of kat doodgaat
Geen idee trouwens of andere verzekeraars dat ook zo doen. Of dat FBTO daardoor een stuk duurder is. Maar ik vind het toffe voorwaarden![]()
En heel hele dikkevoor iedereen die een slechte dag had vandaag, het zit allemaal niet mee zeg!
Hier dus ook niet helaasquote:Op dinsdag 23 april 2024 09:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat toevallig inderdaad!quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Hij stuurde me een berichtje via Badoo en had geen idee wie ik was, maar ik herkende hem wel als een vriend van een van mijn broers van vroeger. Bleken we ook nog maar 300 meter bij elkaar vandaan te wonen.
Ja, die woningen zijn vorige maand allemaal toegewezen. Helaas niet aan mij. Ik ben opzich wel wat rustiger onder de hele situatie, maar toevallig stond de buurman weer in z'n achtertuin te pissen zondagavond. Dus weer de politie en woningbouw ingeschakeld. Dat moest ook, direct zodra er weer wat voor zou vallen. Wegwezen met zulke viespeuken. Daar wil ik niet naast wonen met kinderen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat toevallig inderdaad!![]()
![]()
Over wonen gesproken: had je je nog ingeschreven voor dat nieuwbouwproject?
En even een wild idee, maar bijvoorbeeld werkspot (iemand met een werkbus die dat voor een klein prijsje wil doen) of oproep op Facebook?quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Auto huren een optie?quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zou het even aangeven bij de huisarts sowieso. Dan kan het in de gaten gehouden worden. Want het is toch wel een van de kenmerken die kunnen voorkomen na een tekenbeet. Natuurlijk is de kans zeker zo groot dat het een griepje is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 20:19 schreef Hupje het volgende:
Ik weet het, geen medisch advies enzo, maar toch: kind had 1,5 week geleden een teek in de nek. Heeft er waarschijnlijk niet lang gezeten, was nog niet volgezogen, liet zich goed verwijderen en geen kring gezien. Nu is hij vandaag ziek geworden: koorts en overgeven. Ik maakte me niet druk, schoolstress komt er uit in de vakantie, gewoon uizieken... maar ineens denk ik aan die teek. Kan dit samenhangen?
Ik bel morgen sowieso de huisarts voor advies.
Fijn dat jullie zo’n leuke dag hebben gehad. Zo fijn wat vakantie kan doen toch! Hopelijk de rest van de vakantie ook zo!quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:58 schreef LeSage het volgende:
Ik had afgelopen weken nogal veel gedoe met onze oudste. We botsten veel en hij is zo moeilijk en brutaal. Zag eigenlijk behoorlijk op tegen de vakantie (vrijdag gaan we 1200 km samen in een auto zitten).
Vandaag was mijn eerste vakantiedag en zijn we met mijn zussen en 2 vriendinnen gaan zwemmen bij het Vennenbos en het was zoooo genieten.
Van 11 tot 7 gezwommen en alleen maar genoten met de jongens.
![]()
zo’n dag kan dan ineens zoveel goed maken gelukkig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag met de kinderen een dagje een dagje beekse bergen. Eerst lekker spelen en daarna naar de dieren kijken. Het was niet heel warm maar ik ben aardig verbrand in m’n gezicht (en de jongste ook een beetje, team bleekscheet!), had die met de voorspelde temperatuur niet helemaal aan zien komen![]()
Da's plan C zegmaar. Had nagevraagd wat dat kost en een auto die de caravan mag trekken, kost minstens 60 euro per dagdeel. Dus die heb ik wel op het lijstje.quote:
Wat rot zeg, alles bij elkaar!quote:Op maandag 22 april 2024 22:32 schreef BE het volgende:
quote:Op woensdag 24 april 2024 11:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Wat rot zeg, alles bij elkaar!
Ach wat jammer van de woning. Goed dat je actie onderneemt tegen de buurman, hopelijk heeft het effect. Het lijkt me inderdaad niet prettig om daarnaast te wonen, zeker niet met kinderen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, die woningen zijn vorige maand allemaal toegewezen. Helaas niet aan mij. Ik ben opzich wel wat rustiger onder de hele situatie, maar toevallig stond de buurman weer in z'n achtertuin te pissen zondagavond. Dus weer de politie en woningbouw ingeschakeld. Dat moest ook, direct zodra er weer wat voor zou vallen. Wegwezen met zulke viespeuken. Daar wil ik niet naast wonen met kinderen.
En gisteren kwam m'n vriend net bij me en stond buurman net buiten en toen heeft vriend hem even goed aangesproken op z'n gedrag. Wie weet helpt het nog.![]()
Qua woning zou ik echt graag blijven namelijk.
Iets totaal anders, maar over superkleine kans gesproken: de vader van een vriendin had laatst een beetje een ontstoken vinger en vervolgens kreeg hij last van zijn oksels. Dus hij via google zoeken en zegt: ik denk dat het tetanus is. Iedereen deed er een beetje lacherig over, zo van ja hoor, tuurlijk, via google heb je altijd wel iets. Maar goed, toch maar even langs de dokter. Dat was een arts in opleiding, die wist eigenlijk ook niet wat hij aanmoest met die bejaarde die beweert tetanus te hebben. Voor de zekerheid toch maar even een bloedonderzoek. En verdomd! Toch tetanusquote:
Heb ik gedaan inderdaad.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:14 schreef Phaidra het volgende:
TLDR: belletje naar de dokter kan nooit kwaad!
De echte opleidingen heb ik nog wel, het gaat om van die een of tweedaagse cursussen van mijn werk. Jammer als ik niet kan bewijzen dat ik die heb gedaan, maar geen grote ramp.quote:
Zo die heeft een engeltje op zn schouder gehadquote:Op woensdag 24 april 2024 16:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Iets totaal anders, maar over superkleine kans gesproken: de vader van een vriendin had laatst een beetje een ontstoken vinger en vervolgens kreeg hij last van zijn oksels. Dus hij via google zoeken en zegt: ik denk dat het tetanus is. Iedereen deed er een beetje lacherig over, zo van ja hoor, tuurlijk, via google heb je altijd wel iets. Maar goed, toch maar even langs de dokter. Dat was een arts in opleiding, die wist eigenlijk ook niet wat hij aanmoest met die bejaarde die beweert tetanus te hebben. Voor de zekerheid toch maar even een bloedonderzoek. En verdomd! Toch tetanus![]()
. Niks grappigs aan natuurlijk, want behoorlijk ernstig. Maar wel bizar dat hij dat zomaar zelf had vastgesteld terwijl er maar 2-4 gevallen per jaar bekend zijn. Gelukkig was hij nog niet echt ziek, dus met antibiotica was het snel over.
TLDR: belletje naar de dokter kan nooit kwaad!
Vergeet MingleMush niet, die dáár weer naast zit. Foodhall met leuke multiculti-tentjes en speelplek voor kinderen.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:54 schreef FlyingFish het volgende:
Tip voor 5 mei met kinderen:
https://www.nationaalarch(...)or-kinderen-20240505
Zit praktisch naast centraal station, en het kinderboekenmuseum zit daar weer naast, als je er een langer uitje van wil maken. En via de htm app is een kinderticket voor het ov in de vakantie 1 cent, dus je kan daarvoor of daarna ook goedkoop naar Scheveningen, Delft of Zoetermeer met het openbaar vervoer, bijvoorbeeld naar de Waalsdorpervlakte waar ze de avond ervoor de grote bel hebben geluid en kransen hebben gelegd, of naar het Oranjehotel (gevangenis) in Scheveningen om een beetje in thema te blijven. Mocht je er een weekend van maken, dan is er op zaterdagavond ook de kinderherdenking in Madurodam (maar geen idee van de details daarvan).
Wat leuk!quote:Op vrijdag 26 april 2024 14:11 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kom zojuist bij mijn moeder vandaan, ze heeft vanmorgen een lintje mogen ontvangen van de burgemeester vanwege al haar vrijwilligerswerk wat ze doet zo lang ik me kan herinneren. Zo trots op haar!!![]()
Ik had ze wel terug kunnen brengen naar school, maar we hadden niet zo veel tijd voor de speurtocht en ik wilde het graag afmaken voor de rest.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:58 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom SaskiaR. Hadden jullie geen contactnummer van de juf? Die zou ik bij dergelijk gedrag wel gebeld hebben eigenlijk, en de aanstichter mee laten nemen. En foto’s maken van wat hij gedaan heeft om dat ook naar de juf te sturen zodat ze daarmee naar de ouders kan stappen. Een op laten halen zorgt er ook direct voor dat de andere jongens makke lammetjes worden.
Normaal gesproken gaan probleemgevallen hier in het groepje bij hun eigen ouder, of met een juf, om dit soort dingen te voorkomen. Zij hebben ervaring met die kinderen.
Ik had alleen wat hanggroepjongens van groep 8 die vanaf 10:00 uur al klaar waren met de Koningsspelen. Een volle dag was voor alle kinderen te lang overigens, alleen voor de stormbaan was het nog te kort.
Woon jij in een dorp?quote:Op zaterdag 27 april 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:
Reveille![]()
Je zal weten dat je in een dorp woont.
Gefeliciteerd met onze koning!
Delfgauwquote:Op zaterdag 27 april 2024 08:30 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Woon jij in een dorp?
Leve de Koning
Leuk! Wij willen in juni gaan, studiedagquote:Op zaterdag 27 april 2024 15:36 schreef Amsel het volgende:
We zijn met vakantie in de buurt van Hellendoorn en zijn daar vanochtend even naar de kleedjesmarkt geweest. Een stuk kleinschaliger dan thuis, was wel fijn.
Daarna naar het pretpark gegaan. Lekker rustig, nergens rijen. Maar alsnog (logischerwijs) wel heel veel prikkels voor de jongste, dus die is inmiddels met mijn man naar huis terwijl oudste en ik nog 15x in de wildwaterbaan gaan
Hier ook vanmorgen om half 6quote:Op zaterdag 27 april 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:
Reveille![]()
Je zal weten dat je in een dorp woont.
Gefeliciteerd met onze koning!
De zaterdag voor Pinksterenquote:Op zaterdag 27 april 2024 20:49 schreef SaskiaR het volgende:
Vroeger bij ons (NH) werd er wel geluilakt, maar dat was niet op dezelfde dag als koningsdag.
Hier was het erg druk, na 10 uur prima weer. Niet veel gekocht, alleen 15 Donald Duck pockets
Net heeft iemand onze vlag gestolen van de gevelNiks van gemerkt terwijl we gewoon thuis waren.
Wie steelt er nou een vlag?! Vast baldadigheid.quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:49 schreef SaskiaR het volgende:
Net heeft iemand onze vlag gestolen van de gevelNiks van gemerkt terwijl we gewoon thuis waren.
Nou ja, zeg. Waarschijnlijk dronken baldadigheid, ja.quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:49 schreef SaskiaR het volgende:
Archeon is sowieso leukquote:Op zondag 28 april 2024 09:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier een redelijk rustige Koningsdag. Simon heeft voor 5 Dubbelpockets van Donald Duck gescoord voor ¤ 2 en nog wat andere kleine dingen.
's Middags nog even gefietst en in een speeltuin gespeeld tot het ging regenen en daarna thuis spelletjes gedaan.
Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum?
Morgen wordt het prachtig weer, dus we willen wat gaan doen. Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
Archeon is leuk! En lekkere hand gebakken pannenkoeken (niet uit zo’n pannenkoekencarrousel) die je daar als lunch kan eten.quote:Op zondag 28 april 2024 09:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier een redelijk rustige Koningsdag. Simon heeft voor 5 Dubbelpockets van Donald Duck gescoord voor ¤ 2 en nog wat andere kleine dingen.
's Middags nog even gefietst en in een speeltuin gespeeld tot het ging regenen en daarna thuis spelletjes gedaan.
Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum?
Morgen wordt het prachtig weer, dus we willen wat gaan doen. Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
Goeie business!quote:Op zondag 28 april 2024 09:44 schreef Vicky het volgende:
T en ik hebben meuk verkocht. T had heel veel gehaakt en dat verkocht echt goed. Samen ruim ¤180 opgehaald
Ik bedoel die in Arnhem!quote:Op zondag 28 april 2024 10:09 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Openluchtmuseum zijn er meerdere in Nederland dus weet niet op welke je doelt.
Wij willen inderdaad Nemo bezoeken tijdens een studiedag ergens in juniquote:Op zondag 28 april 2024 10:26 schreef Leandra het volgende:
Nemo is imho echt studiedagmateriaal, lekker rustig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Klopt. Maar volgens mij is het helemaal hip om midden in de nacht anderen wakker te schreeuwen, zonder reden dan dat men dat leuk vindtquote:Op zaterdag 27 april 2024 22:56 schreef Quoi het volgende:
Maar luilak is toch ook wat anders, of niet?
Koningsdag was beregezellig hier![]()
Openluchtmuseum is vooral leuk als er extra activiteiten zijn, in de kerstvakantie en in de zomervakantie. Ik weet niet of dat nu ook het geval is.quote:Op zondag 28 april 2024 09:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum (Arnhem)?
Museum?quote:Op zondag 28 april 2024 11:19 schreef Kyara het volgende:
Ik zoek voor dinsdag een uitstapje. Slecht weer voorspeld dus dan zijn alle binnen activiteiten ook overvol natuurlijk. Iemand nog een goede tip? (11 en 12 jaar).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |