Bij ons gaat het vooral om Lego Hero Factory. Daar heb ik het idee dat ze wel echt compleet moeten zijn. En misschien dat zoonlief ze zelf wel wil houden als ze weer in elkaar gezet zijn. Daar had hij toch het meeste plezier van. De overige lego heb ik inderdaad niet echt de behoefte om het bij elkaar te zoeken.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:39 schreef exode het volgende:
Mijn ervaring is dat als er 1 iemand thuis komt te zitten, de troep alleen maar toeneemt![]()
Ik zou Lego alleen volledig sorteren en compleet maken als het nog waarde heeft, anders wordt iemand er ook blij van als er 1 blokje ontbreekt. Dat geldt niet voor de duurdere/bijzondere sets maar voor gewoon de Lego City etc etc etc maakt 1 blokje meer of minder niet uit.
Voor zover ik weet geloofde de familie dat je begraven moest worden om in de hemel te komen. Maar er zaten wel wat ongelovigen tussen. De kerk heeft er bij mijn opa&oma te vaak een potje van gemaakt.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan waar je in gelooft
Zo heb ik jongste pas ook uitgelegd dat als je in de hemel komt, dat je dan mensen niet herkent als zijnde je partner en dergelijke (had ik tenminste nog iets aan mijn bijbelkennis)
Die reservedingen zijn vooral kleine blokjes, bloemblaadjes enzo. Niet van die grotere blokjes, maar ik kon ook alweer wat wegstrepen toen ik vond wat er voor die extra dingetjes nodig was. Ik denk dat ik het grotendeels heb opgelost zo. Die ene slinger planten, hoort denk ik nog bij een set die al in een zakje zit, verkeerd geteld waarschijnlijk en zo nog een paar dingen.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Elke legoset heeft toch ook wat reservedingen? Misschien zijn dat wel de overgebleven blokjes. Ergens stond op mijn to-do-lijst ook om een keer al het lego uit te zoeken en wellicht te verkopen wat nog een geheel is. Maar ik moet dan eerst een keer langdurig uitvallen op mijn werk, want een fulltime baan en huishouden laat zich moeilijk combineren met alles wat ik nog wil doen. En langdurig uitvallen zie ik ook niet zitten, dus dan blijft de lego maar ongesorteerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door _Ingrid_ op 18-04-2024 20:14:29 ]
Hij waggelt als een pinguin, maar is redelijk pijnvrij met een paracetamolspiegel. Niet volledig pijnvrij, dus dat is wel pech voor hem.quote:
Mag hij er niks anders bij? Als het echt zeer doet...quote:Op donderdag 18 april 2024 20:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij waggelt als een pinguin, maar is redelijk pijnvrij met een paracetamolspiegel. Niet volledig pijnvrij, dus dat is wel pech voor hem.
Nouja, ik denk dat het grootste probleem is dat hij niet zo heel erg netjes is met zijn paracetamol innemen en dat hij daar pas wat mee doet als het pijn doet. Ondanks dat ik het voor hem klaar leg, hem help herinneren en dergelijke. Ik kan nog diclofenac bijgeven, maar weet neit of het daar echt anders van wordt als hij telkens wacht totdat het echt veel pijn gaat doen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mag hij er niks anders bij? Als het echt zeer doet...
Ik ben zo moe. Man heeft straks vakantie, maar ik heb nog een week te gaan. En toen bleek vanochtend dat de biebboeken niet meer verlengd konden worden, dat er vandaag pianoles was voor de oudste en dat het brood op was. Alles geregeld nu, maar ik duik met een grote kop thee op de bank en de kinderen mogen 'bioscoopje spelen'.
Hij maakt het zichzelf onnodig lastig zo! Helpt het als je het hem zo uitlegt?quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het grootste probleem is dat hij niet zo heel erg netjes is met zijn paracetamol innemen en dat hij daar pas wat mee doet als het pijn doet. Ondanks dat ik het voor hem klaar leg, hem help herinneren en dergelijke. Ik kan nog diclofenac bijgeven, maar weet neit of het daar echt anders van wordt als hij telkens wacht totdat het echt veel pijn gaat doen.
Tot nu toe niet helaasquote:Op vrijdag 19 april 2024 15:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hij maakt het zichzelf onnodig lastig zo! Helpt het als je het hem zo uitlegt?
Eigenwijze puber?quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het grootste probleem is dat hij niet zo heel erg netjes is met zijn paracetamol innemen en dat hij daar pas wat mee doet als het pijn doet. Ondanks dat ik het voor hem klaar leg, hem help herinneren en dergelijke. Ik kan nog diclofenac bijgeven, maar weet neit of het daar echt anders van wordt als hij telkens wacht totdat het echt veel pijn gaat doen.
Ahwquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:32 schreef TolstoiFan het volgende:
Diploma in the pocket![]()
![]()
Wat zijn we trots op Simon! Het zwembad had er echt een feestje van gemaakt, inclusief een dubbele ereronde om aan al het publiek de diploma's te showen
.
quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:33 schreef Hupje het volgende:
De ergernis van de dag: 20 km omrijden vanwege wegwerkzaamheden die op het laatste moment afgelast blijken te zijn8 uur voor de start stonden de borden er nog en op internet was er geen informatie te vinden én Google Maps zei dat de weg dicht was. Maar dat was een grapje
Dat verschilt zo per kind. Ikzelf als kind en mijn kinderen hebben de Avondvierdaagse nooit echt leuk gevonden. De drukte en het massale van het gebeuren moet je liggen. Mijn dochter heeft hem een paar keer uitgelopen omdat de hele klas natuurlijk mee deed, maar echt leuk was het niet. In die tijd zat ik ook in de oudercommissie, dus was ik in die periode extra druk met koffie zetten vooraf en bij de bevoorradingsplekken staan. Het was echt een idiote week. En dan ook nog in juni, in de maand dat alles al zo enorm druk is met alles wat clubs en scholen kunnen verzinnen aan eindejaars-dingen.quote:Op zondag 21 april 2024 10:08 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Hupje, dat is flink balen!
Morgen sluit bij ons de inschrijving voor de avondvierdaagse. We waren het een beetje vergeten, hadden al een tijdje geleden een mailing erover gehad, maar afgelopen week tijdens mijn schoolbieb tijd hoorde ik er kinderen over praten en toen dacht ik "o, ja, sh*t helemaal vergeten".
We twijfelen een beetje of we Simon willen inschrijven. Hij zit nu in groep 3 en mag dus voor het eerst meedoen.
Start is altijd 's avonds 18 uur en groep 3 en 4 lopen 5 km. Geen idee hoe lang zo'n groep kinderen over 5 km. doet. Hij zegt de ene keer dat hij mee wil doen en de andere keer niet.
De reden dat we twijfelen (met name ik) is dat hij overdag natuurlijk gewoon naar school moet. Normaal ligt ie om 19 uur in bed, dat zal dan tijdens de Vierdaagse wel zo'n 1 - 1,5 uur later zijn. Afgelopen week hebben we ook een paar drukke dagen achter elkaar gehad en gisteravond toen we uit eten waren, was ie rond 19 uur zo moe dat ie naar huis wilde. En tijdens de Avondvierdaagse heeft ie ook nog 1 middag zwemles, dus extra vermoeiend.
Er doen redelijk wat kinderen uit zijn klas mee, dus dat is wel weer leuk om dan ook mee te doen (ik wil ook niet dat hij de enige is niet meedoet).
Stel ik me aan en moet ik niet zo moeilijk doen? Of is die Vierdaagse niet zo leuk/bijzonder?
Ik heb het zelf nooit meegemaakt (kom uit een heel klein dorpje,waar het nooit was), dus kan het moeilijk inschatten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |