abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213295455
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:56 schreef Tink89 het volgende:
Dank lieverds! Het ging inderdaad best hard, andere auto is met flinke snelheid in onze rechterzijachterkant geknald. Spruit zat aan die kant, dus was echt heel eng.

Schadebedrijf belde: hun oordeel is totaal verlies. Nu mailde de verzekering dat ze er tien werkdagen over gaan doen om een schade expert te laten oordelen en we krijgen maximaal 10 kalenderdagen vervangend vervoer (en die auto kan de caravan niet trekken). En in de tussentijd krijg je logischerwijs nog geen geld, want misschien zegt de expert wel dat de auto toch gerepareerd moet worden. Maar wat je dan na die tien kalenderdagen moet doen, weet niemand. Behalve afwachten en maar vast op zoek naar een andere auto... Maar die kun je nog niet kopen, want je hebt nog geen zekerheid of geld. Ik snap echt niks van dit systeem.

Maar goed, het is zo. Desnoods huren we een auto voor de eerste en laatste dag van onze vakantie, gelukkig hebben we dichtbij huis de camping geboekt. Ik leg spruit zo in bed en kruip bij prul, die klaagt over pijn in haar oor. Maak dus maar een campingbedje op naast haar bed. En morgen ga ik nog even niet werken, alles doet pijn en ik ben echt enorm schrikkerig.
Ik kreeg toen ik mijn auto total loss reed (althans, dat deed mijn medeweggebruiker }:| ) kreeg ik vervangend vervoer in afwachtend op het expertonderzoek inderdaad. Ik kreeg als snel een inschatting van de dagwaarde en daarmee ben ik vast naar de garage gegaan waar ik de eerste auto gekocht had. Daarmee hebben we vast opties zitten afwegen en toen het definitieve rapport kwam, auto gereserveerd. Het verzekeringssgeld kwam echt snel en toen hebben we de koop definitief gemaakt. Volgens moi heb ik 17 dagen na het ongeluk de auto opgehaald.

Wat een schrik he? De tip om direct weer te rijden is een hele goede :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_213295666
@Donna, *O* voor de nieuwe liefde, echt leuk voor je! Wel jammer van zijn gezondheidsproblemen, hopelijk herstelt hij voorspoedig.

@Tink89, wat een grote schrik! Ik kan me helemaal voorstellen dat je flink in paniek was. De tip van Mushanga om wel zo snel mogelijk weer achter het stuur te gaan zitten is wel echt goed. Tijdens mijn zwangerschap heb ik mijn eigen auto total loss gereden, wel meteen weer achter het stuur gaan zitten tegen de mogelijke angst.
Heel goed dat je morgen nog een dagje bij kan komen. Dikke knuffel voor jou en kind :*
pi_213295730
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 14:35 schreef Tink89 het volgende:
Die nieuwe auto he, waar ik zo ongelooflijk blij mee was? Die reed ik vanochtend total loss met m'n kind achterin. Ik ben al jaren niet zo in paniek geweest als toen ik 'm er niet uit kon halen, omdat de deur niet meer open ging.

We zaten overigens allebei fout. Had m'n tegenligger niet gezien en sloeg linksaf, maar hij reed veel te hard... Ik zie wel wat de verzekering zegt, gelukkig all risk verzekerd. Maar toch. Tering.

En volgende week op vakantie met de caravan. Of niet, want geen auto die m kan trekken nu. En ook wrs niet op tijd uitsluitsel van de verzekering en een nieuwe gekocht.

Kutdag
Oh getsie dat is schrikken, gelukkig vooral schade aan de auto :* pas goed op jezelf. Verstandig om morgen nog niet te gaan werken!

@Donna, wat schrikken zeg :*
Fake it till you make it...
  maandag 22 april 2024 @ 20:04:36 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213296215
Oh pfff, wat schrikken Tink. Zeker met je kind in de auto. Even goed op jezelf passen nu.

Donna, wat naar. Superfijn dat je weer O+ gevonden hebt. Hopelijk herstelt hij snel.
  maandag 22 april 2024 @ 20:50:42 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213296794
Pff Donna, de derde keer al, dat is inderdaad erg griezelig. Hebben ze die ader al eens gedotterd of stents geplaatst oid?
in de haak.
  Moderator / Colorchick maandag 22 april 2024 @ 22:06:00 #206
382129 crew  Donna
pi_213297524
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:50 schreef trui het volgende:
Pff Donna, de derde keer al, dat is inderdaad erg griezelig. Hebben ze die ader al eens gedotterd of stents geplaatst oid?
Ja, ook al 3x nu. Zit zowat een trein aan stents in zou je zeggen, maar goed. Hij is positief, dus dan probeer ik dat ook. O+
pi_213297756
Wat jong @Donna om al 3x een infarct gehad te hebben ;(. Lijkt me ook heel eng. Maar bedenk wel dat hij ook onder controle staat, er zijn zat mensen met hartklachten waarbij dat niet zo is. En onwijs leuk een nieuwe liefde O+. Vertel eens, waar heb je hem ontmoet?

@Tink89 ook al zo’n schrik! Wat heftig! Je zal het morgen ook wel overal voelen. Fijn dat jullie er verder goed vanaf zijn gekomen, al heeft het natuurlijk emotioneel wel enorme impact :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 22 april 2024 @ 22:32:10 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213297758
Jemig Tink! Wat een schrik zeg! :o

In het kader van enorme firstworldproblems hebben wij er hier even flink de pest erover in dat onze vakantiereis naar Afrika gecancelled is wegens niet genoeg deelnemers. -O-
We kunnen een andere reisboeken en krijgen dan 50 eur p.p. korting ter compensatie :') of gewoon ons geld terug.
Aangezien we echt graag de self-drive wilden en die sws niet beschikbaar meer is denk ik dat we maar gaan voor het geld terug, maar ja... wat dan... alles wat we nu nog zouden willen boeken is natuurlijk vol of duur...
Het is misschien een mini-blessing-in-disguise want het gaat wel echt steeds minder goed met mijn moeder, maar goed, daar valt natuurlijk geen peil op te trekken verder, hoe dat gaat lopen.
  maandag 22 april 2024 @ 22:53:21 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213297898
Wat een domper, BE. 🫤 maar het leek me inderdaad ook al wel spannend om zo ver van huis te gaan terwijl je ouders zo ziek zijn. (Vond het ook wel stoer dat jullie het toch geboekt hadden tegelijkertijd hoor!). Misschien dan nu iets dichter bij huis en dit plan nog even bewaren voor een andere keer?

Donna, 3x al. Sjonge, daar is hij inderdaad wel erg jong voor, wat heftig. Knap dat hij er zelf positief in staat. Hopelijk is er qua behandeling nog iets anders mogelijk, dat wat langer effect heeft.
in de haak.
pi_213298187
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:32 schreef BE het volgende:

In het kader van enorme firstworldproblems hebben wij er hier even flink de pest erover in dat onze vakantiereis naar Afrika gecancelled is wegens niet genoeg deelnemers. -O-
We kunnen een andere reisboeken en krijgen dan 50 eur p.p. korting ter compensatie :') of gewoon ons geld terug.
Aangezien we echt graag de self-drive wilden en die sws niet beschikbaar meer is denk ik dat we maar gaan voor het geld terug, maar ja... wat dan... alles wat we nu nog zouden willen boeken is natuurlijk vol of duur...
Het is misschien een mini-blessing-in-disguise want het gaat wel echt steeds minder goed met mijn moeder, maar goed, daar valt natuurlijk geen peil op te trekken verder, hoe dat gaat lopen.
Ah dat is wel balen BE :{ kun je bij die organisatie niet een reis zelf samenstellen? Dat je de vlucht die al geboekt/gereserveerd is kunt behouden (want ik denk dat dat prijstechnisch veel verschil zou maken met nu opnieuw boeken). En dan losse accommodaties boeken en dan met een huurauto zelf rond. Of willen jullie graag met andere gezinnen op pad? Wij hebben er juist voor gekozen om in zuid Afrika zelf rond te gaan, zodat we juist niet met anderen rekening hoeven te houden en echt kunnen doen wat we zelf willen. Een aantal excursies staan vast, maar ook nog genoeg dagen dat we zelf dingen kunnen plannen (vooraf of ad hoc).

Maar kan me voorstellen dat het lastig is een verre vakantie te plannen als het met je moeder minder goed gaat.
pi_213298234
Is het slechtnieuws-maandag vandaag? Gelukkig is het bijna vrolijke-dinsdag met hopelijk wat vrolijkere berichten.

Fijn dat jullie met de schrik weg zijn gekomen Tink. Vervelend van het gedoe rondom de auto, maar jullie gaan gelukkig niet ver weg, dus ik zou gewoon even rondvragen in de buurt of er iemand de caravan naar de camping wil trekken. Niet geschoten is altijd mis enzo.

Dat is heftig Donna. Hopelijk kunnen de artsen een herhaling voorkomen. Het scheelt al enorm dat hij weet hoe het voelt waardoor hij er sneller op kan reageren. Mijn vader heeft ook 2 keer in 1,5 jaar een hartinfarct gehad (rond de 50 jaar oud) maar nadat ze zijn medicijnen getweakt hadden heeft hij daar geen last meer van gehad. De tweede keer had hij overigens al na een paar minuten door dat het weer een infarct was waardoor ze heel snel in konden grijpen.

Wat zuur BE. Zijn er geen andere onbekendere organisaties die een soortgelijke reis aanbieden? Ik weet dat een van de originele K3's ook reizen in Zuid Afrika organiseert, via haar hebben de ouders van mn schoonzus een reis door Zuid Afrika gedaan. Ik vind kwakkelende ouders ook wel een dingetje rondom het boeken van een vakantie. Maar ik heb dan ook al drie keer een vakantie moeten afbreken vanwege zoiets. Alle keren een wintersport overigens... Wel een goede reden om vooraf de dekking van je verzekering goed na te kijken, de eerste keer dekte de verzekering helemaal niets, ondanks overleden 1e graads familielid (van mn vader).
  dinsdag 23 april 2024 @ 00:30:13 #212
344469 Amsel
zonder t
pi_213298319
Tip van flip: de annuleringsverzekering van FBTO. Daarmee krijg je je geld terug als "een persoon om wie je veel geeft" overlijdt. Ze doen niet aan 1e/2e/3e graad. Dus als jij in puin ligt omdat de zwager van de buurvrouw van je achternicht is overleden, vergoeden ze je reis.

En ook als je hond of kat doodgaat O+

Geen idee trouwens of andere verzekeraars dat ook zo doen. Of dat FBTO daardoor een stuk duurder is. Maar ik vind het toffe voorwaarden :)

En heel hele dikke :* voor iedereen die een slechte dag had vandaag, het zit allemaal niet mee zeg! :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 23-04-2024 00:38:52 ]
  dinsdag 23 april 2024 @ 07:03:32 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213298739
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 april 2024 @ 07:21:53 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213298770
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:47 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ah dat is wel balen BE :{ kun je bij die organisatie niet een reis zelf samenstellen? Dat je de vlucht die al geboekt/gereserveerd is kunt behouden (want ik denk dat dat prijstechnisch veel verschil zou maken met nu opnieuw boeken). En dan losse accommodaties boeken en dan met een huurauto zelf rond. Of willen jullie graag met andere gezinnen op pad? Wij hebben er juist voor gekozen om in zuid Afrika zelf rond te gaan, zodat we juist niet met anderen rekening hoeven te houden en echt kunnen doen wat we zelf willen. Een aantal excursies staan vast, maar ook nog genoeg dagen dat we zelf dingen kunnen plannen (vooraf of ad hoc).

Maar kan me voorstellen dat het lastig is een verre vakantie te plannen als het met je moeder minder goed gaat.
Vlgs mij is er nog helemaal geen vlucht geboekt, je kunt normaliter ook pas 4wk van te voren je boekingscode krijgen van hen.

En zelf rondreizen zie ik in Z-A niet zo zitten, ik hoef niet met een groep hoor (liever niet ;) ), daarom wilden we iig self-drive, maar helemaal zelf uitzoeken… nah, dat is niet echt mijn ding als het om vakanties gaat. Er zijn mensen die daar uren aan kunnen besteden maar ik heb dat helemaal niet.

Stoer hoor, dat julie dat jullie dat gaan doen!
pi_213298987
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 07:21 schreef BE het volgende:

[..]
Vlgs mij is er nog helemaal geen vlucht geboekt, je kunt normaliter ook pas 4wk van te voren je boekingscode krijgen van hen.

En zelf rondreizen zie ik in Z-A niet zo zitten, ik hoef niet met een groep hoor (liever niet ;) ), daarom wilden we iig self-drive, maar helemaal zelf uitzoeken… nah, dat is niet echt mijn ding als het om vakanties gaat. Er zijn mensen die daar uren aan kunnen besteden maar ik heb dat helemaal niet.

Stoer hoor, dat julie dat jullie dat gaan doen!
Helemaal zelf uitgezocht hebben we het ook niet hoor. Ik had globaal gekeken naar wat ik dacht graag te willen zien en daarmee zijn we naar het reisbureau gegaan. Zij heeft toen twee touroperators een reisvoorstel laten maken, die we nog konden finetunen (en voor sommige
Overnachtingslocaties waren er al twee opties (bijvoorbeeld luxe of juist wat meer basic). En dus ook een aantal excursies al geregeld (townshiptour en ook de safari’s).

Een van de voorstellen kwam echt goed overeen met wat we wilde en daar hebben we ook geen aanpassing meer op gedaan (behalve dus de keuze uit een aantal accommodaties).
Maar wellicht kan je op die manier de reis die je had nog los vastleggen?

Maar ik kan me ook voorstellen dat dat misschien te kortdag is inderdaad. Het is gewoon ontzettend balen dat ze het zo relatief kort van te voren afmelden.

Wij gaan vandaag een klein voorproefje doen ;) m’n zus en haar gezin zitten op de beekse Bergen en hadden gevraagd of we een dagje langs kwamen.
pi_213299211
@Tink89 Hoe is het vandaag? Vaak is de spierpijn de dag erna nog erger. Even rustig aan doen is een goed plan!

Het geeft ook zoveel gedoe. Naast de mentale dreun ook al dat geregel.
pi_213299221
Dat is wel balen BE, ga je iets nieuws zoeken of weet je het nog niet zo goed?

Hoe gaat het vandaag Tink? Een beetje kunnen slapen?
  Moderator / Colorchick dinsdag 23 april 2024 @ 08:54:29 #218
382129 crew  Donna
pi_213299264
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:31 schreef Phaidra het volgende:
Wat jong @:Donna om al 3x een infarct gehad te hebben ;(. Lijkt me ook heel eng. Maar bedenk wel dat hij ook onder controle staat, er zijn zat mensen met hartklachten waarbij dat niet zo is. En onwijs leuk een nieuwe liefde O+. Vertel eens, waar heb je hem ontmoet?

@:Tink89 ook al zo’n schrik! Wat heftig! Je zal het morgen ook wel overal voelen. Fijn dat jullie er verder goed vanaf zijn gekomen, al heeft het natuurlijk emotioneel wel enorme impact :*.
Hij stuurde me een berichtje via Badoo en had geen idee wie ik was, maar ik herkende hem wel als een vriend van een van mijn broers van vroeger. Bleken we ook nog maar 300 meter bij elkaar vandaan te wonen. O+
  dinsdag 23 april 2024 @ 09:00:23 #219
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213299291
Nieuwe liefdes *O* wat een toeval Donna! Het is je enorm gegund.

BE, wat balen! Ik zou toch nog een paar reisbureaus mailen of bellen of er nog iets te regelen valt.

En ik heb ruk geslapen en nu idd overal spierpijn. Het is wachten op definitief total loss, maar ik ben maar vast op zoek naar een nieuwe. Maar die zijn natuurlijk allemaal minder mooi, of met slechtere opties, of met een veel hogere km-stand, of twee jaar ouder of veel duurder... Ik had echt een lot uit de loterij gekocht en ik vind mezelf effe heel stom nu.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213299323
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:56 schreef Tink89 het volgende:
Dank lieverds! Het ging inderdaad best hard, andere auto is met flinke snelheid in onze rechterzijachterkant geknald. Spruit zat aan die kant, dus was echt heel eng.

Schadebedrijf belde: hun oordeel is totaal verlies. Nu mailde de verzekering dat ze er tien werkdagen over gaan doen om een schade expert te laten oordelen en we krijgen maximaal 10 kalenderdagen vervangend vervoer (en die auto kan de caravan niet trekken). En in de tussentijd krijg je logischerwijs nog geen geld, want misschien zegt de expert wel dat de auto toch gerepareerd moet worden. Maar wat je dan na die tien kalenderdagen moet doen, weet niemand. Behalve afwachten en maar vast op zoek naar een andere auto... Maar die kun je nog niet kopen, want je hebt nog geen zekerheid of geld. Ik snap echt niks van dit systeem.

Maar goed, het is zo. Desnoods huren we een auto voor de eerste en laatste dag van onze vakantie, gelukkig hebben we dichtbij huis de camping geboekt. Ik leg spruit zo in bed en kruip bij prul, die klaagt over pijn in haar oor. Maak dus maar een campingbedje op naast haar bed. En morgen ga ik nog even niet werken, alles doet pijn en ik ben echt enorm schrikkerig.
Jeetje wat een schrik :o

Is er voor de vakantie niet toevallig een familielid/kennis/collega die de caravan naar de camping kan rijden als het toch in de buurt is?
Ik zou daar bijvoorbeeld mijn schoonouders echt wel voor durven vragen.
En zeker nu is het wel welkom om even weg te gaan :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 23 april 2024 @ 09:53:34 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213299616
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:08 schreef LeSage het volgende:

[..]
Jeetje wat een schrik :o

Is er voor de vakantie niet toevallig een familielid/kennis/collega die de caravan naar de camping kan rijden als het toch in de buurt is?
Ik zou daar bijvoorbeeld mijn schoonouders echt wel voor durven vragen.
En zeker nu is het wel welkom om even weg te gaan :*
Misschien, maar niemand die 1300 kilo mag trekken. Ik zoek nog even door.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213299942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 09:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Staat de caravan in een stalling? De stalling waar onze vouwwagen stond had ook service voor van die grote caravans om die naar seizoenscampings te vervoeren.
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 12:38:03 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213301150
quote:

Waar in Afrika wilden jullie heen gaan? Een vriend van mij woont in Kenia en organiseert daar reizen in de omgeving. Misschien zit daar nog iets tussen voor jullie? Edit: ik zie dat het Zuid-Afrika was, dat is niet bepaald hetzelfde :+

En @Donna :o nieuwe liefde O+ Wel schrikken van het hartinfarct ;(

En Tink heel heel veel sterkte, dat is ook echt een hele schrik allemaal :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 23 april 2024 @ 12:39:55 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213301165
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 00:30 schreef Amsel het volgende:
Tip van flip: de annuleringsverzekering van FBTO. Daarmee krijg je je geld terug als "een persoon om wie je veel geeft" overlijdt. Ze doen niet aan 1e/2e/3e graad. Dus als jij in puin ligt omdat de zwager van de buurvrouw van je achternicht is overleden, vergoeden ze je reis.

En ook als je hond of kat doodgaat O+

Geen idee trouwens of andere verzekeraars dat ook zo doen. Of dat FBTO daardoor een stuk duurder is. Maar ik vind het toffe voorwaarden :)

En heel hele dikke :* voor iedereen die een slechte dag had vandaag, het zit allemaal niet mee zeg! :o
ANWB is ook zo :Y Al heel veel vergoed gekregen bij het overlijden van mijn schoonmoeder, vader en ook toen mijn moeder in het ziekenhuis lag. Zonder bewijs vaak ook, gewoon meteen teruggestort ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:54:20 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_213301335
quote:

[..]
Hier dus ook niet helaas :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213302564
Donna, dat is flink schrikken zeg! :o
En tink ook al pech, lijkt me heel eng met je kind erbij. :X

BE wat balen zeg! Weinig goede raad, maar hoop wel dat er een voor jullie fijne oplossing komt. En sterkte met de situatie rond je moeder. :*

Morgen gaat E. op groep 8 kamp (voor mijn gevoel brachten we haar pas vorig jaar in groep 1, iets met cliché maar echt waar).
Hopelijk gaat het goed, ze heeft de laatste tijd veel buikpijn. Al meerdere keren bij de huisarts geweest maar niks te vinden. Ik hou het vooralsnog op spanningsbuikpijn. Maar houden het wel in de gaten.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_213303652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 08:54 schreef Donna het volgende:

[..]
Hij stuurde me een berichtje via Badoo en had geen idee wie ik was, maar ik herkende hem wel als een vriend van een van mijn broers van vroeger. Bleken we ook nog maar 300 meter bij elkaar vandaan te wonen. O+
Wat toevallig inderdaad! :D O+

Over wonen gesproken: had je je nog ingeschreven voor dat nieuwbouwproject?

@BE wat balen -O-. Ik ga in september voor mijn werk naar Zuid-Afrika en na afloop van het congres ga ik met mijn collega nog een korte rondreis doen. Deze hebben we geboekt via https://www.getyourguide.nl/. Is zoiets misschien een optie, dat je zelf de vlucht boekt en daarna via een touroperator een rondreis boekt? Maar ook wel een lastige keuze nu het met je moeder niet zo goed gaat :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator / Colorchick dinsdag 23 april 2024 @ 19:36:58 #228
382129 crew  Donna
pi_213305330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wat toevallig inderdaad! :D O+

Over wonen gesproken: had je je nog ingeschreven voor dat nieuwbouwproject?

Ja, die woningen zijn vorige maand allemaal toegewezen. Helaas niet aan mij. Ik ben opzich wel wat rustiger onder de hele situatie, maar toevallig stond de buurman weer in z'n achtertuin te pissen zondagavond. Dus weer de politie en woningbouw ingeschakeld. Dat moest ook, direct zodra er weer wat voor zou vallen. Wegwezen met zulke viespeuken. Daar wil ik niet naast wonen met kinderen.
En gisteren kwam m'n vriend net bij me en stond buurman net buiten en toen heeft vriend hem even goed aangesproken op z'n gedrag. Wie weet helpt het nog. :Y

Qua woning zou ik echt graag blijven namelijk.
pi_213306029
Ik weet het, geen medisch advies enzo, maar toch: kind had 1,5 week geleden een teek in de nek. Heeft er waarschijnlijk niet lang gezeten, was nog niet volgezogen, liet zich goed verwijderen en geen kring gezien. Nu is hij vandaag ziek geworden: koorts en overgeven. Ik maakte me niet druk, schoolstress komt er uit in de vakantie, gewoon uizieken... maar ineens denk ik aan die teek. Kan dit samenhangen?
Ik bel morgen sowieso de huisarts voor advies.
  dinsdag 23 april 2024 @ 20:32:25 #230
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213306222
Die kans is superklein.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213307382
quote:

[..]
En even een wild idee, maar bijvoorbeeld werkspot (iemand met een werkbus die dat voor een klein prijsje wil doen) of oproep op Facebook?
Geen idee of dat zou werken.
pi_213307429
Ik had afgelopen weken nogal veel gedoe met onze oudste. We botsten veel en hij is zo moeilijk en brutaal. Zag eigenlijk behoorlijk op tegen de vakantie (vrijdag gaan we 1200 km samen in een auto zitten :') ).
Vandaag was mijn eerste vakantiedag en zijn we met mijn zussen en 2 vriendinnen gaan zwemmen bij het Vennenbos en het was zoooo genieten.
Van 11 tot 7 gezwommen en alleen maar genoten met de jongens.
O+ O+ zo’n dag kan dan ineens zoveel goed maken gelukkig.
pi_213307545
quote:

[..]
Auto huren een optie?
pi_213307877
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:19 schreef Hupje het volgende:
Ik weet het, geen medisch advies enzo, maar toch: kind had 1,5 week geleden een teek in de nek. Heeft er waarschijnlijk niet lang gezeten, was nog niet volgezogen, liet zich goed verwijderen en geen kring gezien. Nu is hij vandaag ziek geworden: koorts en overgeven. Ik maakte me niet druk, schoolstress komt er uit in de vakantie, gewoon uizieken... maar ineens denk ik aan die teek. Kan dit samenhangen?
Ik bel morgen sowieso de huisarts voor advies.
Ik zou het even aangeven bij de huisarts sowieso. Dan kan het in de gaten gehouden worden. Want het is toch wel een van de kenmerken die kunnen voorkomen na een tekenbeet. Natuurlijk is de kans zeker zo groot dat het een griepje is.

Beterschap in ieder geval!

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:58 schreef LeSage het volgende:
Ik had afgelopen weken nogal veel gedoe met onze oudste. We botsten veel en hij is zo moeilijk en brutaal. Zag eigenlijk behoorlijk op tegen de vakantie (vrijdag gaan we 1200 km samen in een auto zitten :') ).
Vandaag was mijn eerste vakantiedag en zijn we met mijn zussen en 2 vriendinnen gaan zwemmen bij het Vennenbos en het was zoooo genieten.
Van 11 tot 7 gezwommen en alleen maar genoten met de jongens.
O+ O+ zo’n dag kan dan ineens zoveel goed maken gelukkig.
Fijn dat jullie zo’n leuke dag hebben gehad. Zo fijn wat vakantie kan doen toch! Hopelijk de rest van de vakantie ook zo!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag met de kinderen een dagje een dagje beekse bergen. Eerst lekker spelen en daarna naar de dieren kijken. Het was niet heel warm maar ik ben aardig verbrand in m’n gezicht (en de jongste ook een beetje, team bleekscheet!), had die met de voorspelde temperatuur niet helemaal aan zien komen :D
  woensdag 24 april 2024 @ 06:46:11 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213309002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:07 schreef Hupje het volgende:

[..]
Auto huren een optie?
Da's plan C zegmaar. Had nagevraagd wat dat kost en een auto die de caravan mag trekken, kost minstens 60 euro per dagdeel. Dus die heb ik wel op het lijstje.

Maaaar de verzekering belde gisteren al dat ze de schade volledig vergoeden, dus we kunnen ook keihard op zoek naar een nieuwe auto nu. Boven verwachting snel O+
pi_213310615
Wat fijn @Tink89, zo snel al bericht! Hoe voel je je vandaag? Wat een schrik moet het geweest zijn.

@Donna nieuwe liefde O+ maar wat eng ook, hopelijk is het nu voor heeel lang de laatste keer geweest!
  woensdag 24 april 2024 @ 11:35:48 #237
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_213311373
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 13:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
We wilden jou hierheen lokken…
Dat is gelukt *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 24 april 2024 @ 11:39:44 #238
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213311413
Dat is echt super fijn @Tink89!!
  woensdag 24 april 2024 @ 11:41:08 #239
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_213311426
quote:

Wat rot zeg, alles bij elkaar!
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:44:56 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213312050
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]
Wat rot zeg, alles bij elkaar!
O+ :*
pi_213313513
Ik ben voor een registratie allerlei oude diplomas en certificaten op aan het zoeken, maar kan niet van alles wat ik heb gedaan een bewijs vinden -O- Zo balen dit. Soms kan ik me niet eens heugen of ik ergens een certificaat van heb gehad. Terwijl ik dacht dat ik best gestructureerd ben wat dat betreft.
pi_213313579
Niet via Duo te vinden?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_213313829
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:36 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja, die woningen zijn vorige maand allemaal toegewezen. Helaas niet aan mij. Ik ben opzich wel wat rustiger onder de hele situatie, maar toevallig stond de buurman weer in z'n achtertuin te pissen zondagavond. Dus weer de politie en woningbouw ingeschakeld. Dat moest ook, direct zodra er weer wat voor zou vallen. Wegwezen met zulke viespeuken. Daar wil ik niet naast wonen met kinderen.
En gisteren kwam m'n vriend net bij me en stond buurman net buiten en toen heeft vriend hem even goed aangesproken op z'n gedrag. Wie weet helpt het nog. :Y

Qua woning zou ik echt graag blijven namelijk.
Ach wat jammer van de woning. Goed dat je actie onderneemt tegen de buurman, hopelijk heeft het effect. Het lijkt me inderdaad niet prettig om daarnaast te wonen, zeker niet met kinderen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213313901
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:32 schreef Lemijn het volgende:
Die kans is superklein.
Iets totaal anders, maar over superkleine kans gesproken: de vader van een vriendin had laatst een beetje een ontstoken vinger en vervolgens kreeg hij last van zijn oksels. Dus hij via google zoeken en zegt: ik denk dat het tetanus is. Iedereen deed er een beetje lacherig over, zo van ja hoor, tuurlijk, via google heb je altijd wel iets. Maar goed, toch maar even langs de dokter. Dat was een arts in opleiding, die wist eigenlijk ook niet wat hij aanmoest met die bejaarde die beweert tetanus te hebben. Voor de zekerheid toch maar even een bloedonderzoek. En verdomd! Toch tetanus :') _O-. Niks grappigs aan natuurlijk, want behoorlijk ernstig. Maar wel bizar dat hij dat zomaar zelf had vastgesteld terwijl er maar 2-4 gevallen per jaar bekend zijn. Gelukkig was hij nog niet echt ziek, dus met antibiotica was het snel over.

TLDR: belletje naar de dokter kan nooit kwaad! :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213314033
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:14 schreef Phaidra het volgende:
Heb ik gedaan inderdaad.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:25 schreef SaskiaR het volgende:
Niet via Duo te vinden?
De echte opleidingen heb ik nog wel, het gaat om van die een of tweedaagse cursussen van mijn werk. Jammer als ik niet kan bewijzen dat ik die heb gedaan, maar geen grote ramp.

[ Bericht 34% gewijzigd door Hupje op 24-04-2024 16:42:34 ]
pi_213314152
Dat zoekwerk levert frustratie op (waarom heb ik niet consequent die dingen gescand en op dezelfde plek opgeslagen?) terwijl ik al stressig genoeg ben over allerlei uitzoekwerk voor een eigen bedrijfje.
*Adem in, adem uit*
pi_213314603
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Iets totaal anders, maar over superkleine kans gesproken: de vader van een vriendin had laatst een beetje een ontstoken vinger en vervolgens kreeg hij last van zijn oksels. Dus hij via google zoeken en zegt: ik denk dat het tetanus is. Iedereen deed er een beetje lacherig over, zo van ja hoor, tuurlijk, via google heb je altijd wel iets. Maar goed, toch maar even langs de dokter. Dat was een arts in opleiding, die wist eigenlijk ook niet wat hij aanmoest met die bejaarde die beweert tetanus te hebben. Voor de zekerheid toch maar even een bloedonderzoek. En verdomd! Toch tetanus :') _O-. Niks grappigs aan natuurlijk, want behoorlijk ernstig. Maar wel bizar dat hij dat zomaar zelf had vastgesteld terwijl er maar 2-4 gevallen per jaar bekend zijn. Gelukkig was hij nog niet echt ziek, dus met antibiotica was het snel over.

Zo die heeft een engeltje op zn schouder gehad :o
:)
pi_213317171
Fijn dat de verzekering vergoed Tink. Ik woon wel iets bij je in de buurt heb een auto die de caravan mag trekken maar geen BE rijbewijs heb je dus niks aan.

Donna een nieuwe liefde het is je gegund maar wat heftig van de hartklachten.

Wij hebben er 3 dagen A'dam opzitten en vandaag is onze trouwdag dus met de kinderen wezen zwemmen.

Zag ik een gemiste oproep van mijn moeder dus ik app of het dringend is want in het zwembad. Krijg ik als reactie ja zegt je vader zijn telefoon is kapot.

Hij wilde weten of we nog een reserve telefoon hadden. Hij heeft nu de oude telefoon van mijn jongste met een mooi glitter hoesje met vlinders we hebben de family link naar even uitgezet zodat hij geen bedtijd heeft maar kunnen hem wel volgen en apps kan hij niet downloaden zonder toestemming van een van ons. Big brother is watching you. Mijn oudste vind het helemaal hilarisch dat opa nu last heeft van family link.

[ Bericht 45% gewijzigd door F_r op 25-04-2024 11:36:18 ]
pi_213321330
Tip voor 5 mei met kinderen:
https://www.nationaalarch(...)or-kinderen-20240505

Zit praktisch naast centraal station, en het kinderboekenmuseum zit daar weer naast, als je er een langer uitje van wil maken. En via de htm app is een kinderticket voor het ov in de vakantie 1 cent, dus je kan daarvoor of daarna ook goedkoop naar Scheveningen, Delft of Zoetermeer met het openbaar vervoer, bijvoorbeeld naar de Waalsdorpervlakte waar ze de avond ervoor de grote bel hebben geluid en kransen hebben gelegd, of naar het Oranjehotel (gevangenis) in Scheveningen om een beetje in thema te blijven. Mocht je er een weekend van maken, dan is er op zaterdagavond ook de kinderherdenking in Madurodam (maar geen idee van de details daarvan).
  donderdag 25 april 2024 @ 15:13:05 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213322953
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:54 schreef FlyingFish het volgende:
Tip voor 5 mei met kinderen:
https://www.nationaalarch(...)or-kinderen-20240505

Zit praktisch naast centraal station, en het kinderboekenmuseum zit daar weer naast, als je er een langer uitje van wil maken. En via de htm app is een kinderticket voor het ov in de vakantie 1 cent, dus je kan daarvoor of daarna ook goedkoop naar Scheveningen, Delft of Zoetermeer met het openbaar vervoer, bijvoorbeeld naar de Waalsdorpervlakte waar ze de avond ervoor de grote bel hebben geluid en kransen hebben gelegd, of naar het Oranjehotel (gevangenis) in Scheveningen om een beetje in thema te blijven. Mocht je er een weekend van maken, dan is er op zaterdagavond ook de kinderherdenking in Madurodam (maar geen idee van de details daarvan).
Vergeet MingleMush niet, die dáár weer naast zit. Foodhall met leuke multiculti-tentjes en speelplek voor kinderen.
pi_213330529
Zoon was nog niet op school of hij kon alweer naar huis. Iets met een examenstunt :')
Dag eerder vakantie, dat dan wel :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_213332602
Net meegelopen met een speurtocht in de klas van N (groep 5).
Helemaal shellshocked :o Vier jongetjes (een aanvoerder, drie meelopers) die niets aan de speurtocht deden, consant overal aan zaten (afval van de grond rapen en gooien enz.), vieze liedjes en woorden gillen, sowieso niet onder de 120 decibel praten, eentje had zelfs een bushokje ondergeklad met vieze woorden :o Terwijl de drie meisjes wel wilden meedoen en zich duidelijk liepen te ergeren. Dus ik moest met flinke stemverheffing en dreigen ze terug naar school te sturen maar proberen de schade te beperken.
Nu weet ik weer waarom ik niet in het onderwijs werk :P
Hoe en waarom zijn sommige kinderen zo???
pi_213333315
Dat is wel pittig, zo’n groepje. Niet leuk ook, vooral voor die meiden niet. Maar ook wel heftig dat ze op die leeftijd ook al een bushokje onder kladderen, dat is gewoon vandalisme. Daar zou ik als ouder behoorlijk van schrikken. Maar ik moet zeggen dat er zowel bij de jongste als bij de oudste ook altijd wel zo’n kind in de klas zat, die geen regels mee gekregen heeft en dat soort baldadig gedrag vertoont.

Maar ik zou persoonlijk in zo’n geval wel aangeven bij de juf dat als het op deze manier moet, ik een volgende keer absoluut niet meer mee kom helpen.

Ik kom zojuist bij mijn moeder vandaan, ze heeft vanmorgen een lintje mogen ontvangen van de burgemeester vanwege al haar vrijwilligerswerk wat ze doet zo lang ik me kan herinneren. Zo trots op haar!! O+
Vanavond nog even terug, dan komt de harmonie nog langs voor een serenade en komen er nog wat familie en vrienden langs. Ook leuk, ze had echt niks in de gaten van te voren!
pi_213333731
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 14:11 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kom zojuist bij mijn moeder vandaan, ze heeft vanmorgen een lintje mogen ontvangen van de burgemeester vanwege al haar vrijwilligerswerk wat ze doet zo lang ik me kan herinneren. Zo trots op haar!! O+
Wat leuk!
pi_213334652
Wat stom SaskiaR. Hadden jullie geen contactnummer van de juf? Die zou ik bij dergelijk gedrag wel gebeld hebben eigenlijk, en de aanstichter mee laten nemen. En foto’s maken van wat hij gedaan heeft om dat ook naar de juf te sturen zodat ze daarmee naar de ouders kan stappen. Een op laten halen zorgt er ook direct voor dat de andere jongens makke lammetjes worden.

Normaal gesproken gaan probleemgevallen hier in het groepje bij hun eigen ouder, of met een juf, om dit soort dingen te voorkomen. Zij hebben ervaring met die kinderen.

Ik had alleen wat hanggroepjongens van groep 8 die vanaf 10:00 uur al klaar waren met de Koningsspelen. Een volle dag was voor alle kinderen te lang overigens, alleen voor de stormbaan was het nog te kort.
pi_213334892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 16:58 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom SaskiaR. Hadden jullie geen contactnummer van de juf? Die zou ik bij dergelijk gedrag wel gebeld hebben eigenlijk, en de aanstichter mee laten nemen. En foto’s maken van wat hij gedaan heeft om dat ook naar de juf te sturen zodat ze daarmee naar de ouders kan stappen. Een op laten halen zorgt er ook direct voor dat de andere jongens makke lammetjes worden.

Normaal gesproken gaan probleemgevallen hier in het groepje bij hun eigen ouder, of met een juf, om dit soort dingen te voorkomen. Zij hebben ervaring met die kinderen.

Ik had alleen wat hanggroepjongens van groep 8 die vanaf 10:00 uur al klaar waren met de Koningsspelen. Een volle dag was voor alle kinderen te lang overigens, alleen voor de stormbaan was het nog te kort.
Ik had ze wel terug kunnen brengen naar school, maar we hadden niet zo veel tijd voor de speurtocht en ik wilde het graag afmaken voor de rest.
Normaal vind ik het altijd leuk om dingen te doen met de klas en ik ga ook heel vaak mee, maar dit jongetje had ik nog niet eerder meegemaakt op zijn wildst… Zijn moeder is trouwens heel tof, dus ik vind het dan ook een beetje awkward om haar er nog eens op aan te spreken.
Bij het ophalen om half 3 waren er ook meerdere kinderen in tranen, dus ik denk dat het tijd was voor vakantie :D
pi_213334909
Ik zou het bij een moeder waar je op goede voet mee staat juist wel aankaarten. Dat de speurtocht vandaag niet helemaal goed verliep en waarom. Ik zou het ook willen weten als mijn kind zich misdraagt zodat ik ze er op aan kan spreken. Wellicht voorkomt het herhaling. En toe aan vakantie heeft er waarschijnlijk ook wel mee te maken gehad idd.
pi_213338947
Ik zou het niet meteen bij die moeder aankaarten. Eerst bij de juf. Het gebeurt onder schooltijd, dus dan is het in eerste instantie aan de juf om er iets mee te doen.

Dan kun je altijd later nog als je op het schoolplein een praatje staat te maken aan die moeder vragen "Hey, had juf nog met je besproken hoe de speurtocht was gegaan?"
  zaterdag 27 april 2024 @ 08:28:46 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213339110
Reveille :O

Je zal weten dat je in een dorp woont.

Gefeliciteerd met onze koning! w/
pi_213339115
Meester, trouwens :) Ik laat het voor nu maar even, het is vakantie en daarna zijn alle kinderen vast weer helemaal rustig :D Volgens N is dit kind in de klas wel rustig maar moet ie dan buiten stoom afblazen. Het is ook lang stilzitten in de klas voor een 9-jarige die het liefst de hele dag voetbalt.
pi_213339116
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:

Woon jij in een dorp?

Leve de Koning *O*
pi_213340179
Wij liepen over de vrijmarkt en toen regende het iets. Nu regent het hard dus broodjes bij jumbo gekocht en de auto ingevlucht. Wacht wel tot het wat droger is :')

Fijne Koningsdag allemaal! w/
If they say
pi_213340394
Wij moeten Koningsdag ‘helaas’ missen.
Zijn lekker in Hongarije waar de zon goed schijnt. Komende week wordt het hier een zonnige 26 graden zelfs *O*
pi_213340673
Fijne vakantie @LeSage en geniet van het droge weer!

Het klaart hier nu wat op, kunnen we zo de auto uit :+
If they say
pi_213341965
Ha, de kinderen zijn op de vrijmarkt hun verdiende geld aan t uitgeven. Ze hebben om de beurt ieder een uurtje muziek gemaakt en samen 25,- verdiend. Ben benieuwd of ze alles weer uitgeven en hoop vooral dat ze niet te grote dingen kopen. Tot nu toe hebben ze al wel 3 boeken (grijze jager, dinobaai, Julius Zebra) thuisgebracht en een pijl en boog.
pi_213342816
De kinderen zijn om 21.00 naar bed gegaan uit zichzelf. En gingen om 6.15 naar de stad toe om een goed plekje te vinden voor de vrijmarkt.
Ik kreeg net een foto doorgestuurd van mijn zus. Met Tyler en mijn vader in de rolstoel die samen nu 'op wacht' staan. Terwijl Kim nu een rondje loopt met mijn moeder. Mijn ouders zijn er alleen even om rond te struinen en uiteraard bij de kleinkinderen langs.
Zo te horen gaan de zaken goed. :) Ben benieuwd waar ze mee terug komen.

Wij gaan zo naar de bouwmarkt en dan sleutelen aan de auto (nouja ik help mee waar ik kan) en ik ga de tuin in als het droog blijft tenminste. Misschien eerst nog ff bij het buurthuis langs, daar is ook van alles te doen en een vrijmarkt met kraampjes.

Fijne koningsdag allemaal!
pi_213343340
Wij zijn alweer thuis. Schaafijs gegeten, bara's gekocht en zoon heeft 50 euro uitgegeven aan Pokémonkaarten :') 30 stuks en wat hij wilde hebben dus onder de streep goedkoper dan 50 euro aan pakjes waar maar een paar goeie tussen zitten. Hij blij :+
If they say
  zaterdag 27 april 2024 @ 14:17:06 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213343361
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 08:30 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Woon jij in een dorp?

Leve de Koning *O*
Delfgauw ;) Drie keer vallen vanaf het centrum van Delft, maar ook toch echt dorps op dagen als dit.
pi_213343800
De oudste is met een grote stapel Duck-pockets naar huis gegaan, de jongste heeft alleen 1 Lego-setje gekocht voor 3,50. Verder is het weer wel om te huilen hier. Wij gingen aan het einde van de ochtend, maar de vrijmarkt was een stuk leger dan anders en er zaten echt verzopen mensen/spullen bij. Het was lang zo levendig/gezellig niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213343892
In ons dorp was het tot een uur of één droog gelukkig. Ik heb voor de (jarige!!) poezen wat speelgoed gescoord, een stoer t-shirt voor zoon en 3 mini Rituals voor mijn verjaardag binnenkort.
In het andere dorp regende het wel en waren veel mensen al aan het inpakken rond 14.00. Daar nog cadeautjes voor de juffen gehaald en een Nike muts :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_213343908
We zijn met vakantie in de buurt van Hellendoorn en zijn daar vanochtend even naar de kleedjesmarkt geweest. Een stuk kleinschaliger dan thuis, was wel fijn.

Daarna naar het pretpark gegaan. Lekker rustig, nergens rijen. Maar alsnog (logischerwijs) wel heel veel prikkels voor de jongste, dus die is inmiddels met mijn man naar huis terwijl oudste en ik nog 15x in de wildwaterbaan gaan :D
pi_213344044
Hier was het wel belachelijk druk op de vrijmarkt, maar het aanbod viel erg tegen. En ook wat mensen die de buien vanmorgen blijkbaar niet zo erg vonden en gewoon zijn blijven zitten met alle spullen open en bloot. Die verkochten kletsnatte spullen. En sowieso viel het aanbod tegen.

De kinderen hebben uiteindelijk niets gekocht, maar m’n moeder heeft wel (op een andere vrijmarkt) vanmorgen een lading (gevraagde) boeken en Donald Ducks gescoord. Ik heb zelf niets eens iets gezien wat ik überhaupt wilde kopen voor een euro. Komende jaren maar weer gewoon op vakantie in de meivakantie!
pi_213344050
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:36 schreef Amsel het volgende:
We zijn met vakantie in de buurt van Hellendoorn en zijn daar vanochtend even naar de kleedjesmarkt geweest. Een stuk kleinschaliger dan thuis, was wel fijn.

Daarna naar het pretpark gegaan. Lekker rustig, nergens rijen. Maar alsnog (logischerwijs) wel heel veel prikkels voor de jongste, dus die is inmiddels met mijn man naar huis terwijl oudste en ik nog 15x in de wildwaterbaan gaan :D
Leuk! Wij willen in juni gaan, studiedag ;) Veel plezier nog!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_213344056
Vriend kijkt op de vrijmarkt meestal naar spelcomputers en spellen, maar daar waren er eigenlijk geen van dit jaar. Er was vooral heel veel babyspeelgoed.
Kind kocht een paar Pokemonkaarten.
De spellenmiddag voor de kinderen is hier morgen pas.
pi_213344519
Heerlijke Koningsdag! Vanochtend rondje vrijmarkt waar we vooral veel hebben staan ouwehoeren omdat we bekenden tegen bleven komen. B 3 Pokemon pockets gekocht en Juul wat los spul.
Vanmiddag kinderspelletjes in het park, ook erg gezellig.

Elk jaar roepen we: zullen we juist op Koningsdag naar de Efteling ofzo gaan, maar het is zo leuk en gezellig en kneuterig. Dus geen spijt, helemaal niet omdat B zijn kaarsje om half 12 uitdoofde, die jongen is zo moe. Die ging lekker naar huis en heeft de rest van de dag op de bank gehangen.
pi_213345691
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:

Hier ook vanmorgen om half 6 *O* zo'n 80 motoren die door de straten en steegjes racen om het dorp wakker te maken. Ach het is traditie en hoort echt bij koningsdag. (9 jaar geleden op mn 1e koningsdag hier dacht ik dat de pleuris was uitgebroken)

Verder vanmorgen pannenkoeken gebakken op het dorpsplein en vanmiddag de koek en zopie kraam vd speeltuinvereniging bemand. Kinderen hebben de hele dag rondgerend op het dorpsplein en stormbaan dus die zullen vast lekker slapen.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 27 april 2024 @ 19:53:46 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213345767
Wij hadden een kraampje. Gewoon in de wijk en begon pas s middags dus weer was oke. Best goed verkocht, hoeveelheid aangekochte spullen bleef gelukkig ook beperkt.
  zaterdag 27 april 2024 @ 19:54:26 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213345774
Hier is het ook luilak, maar ik ben er vanochtend dwars door heen geslapen. Volgens mijn man is het een enorm lawaai geweest tussen 04.00 en 06.00

De eerste jaren dat wij hier woonden was luilakken helaas minder onschuldig. Er is bij ons wel eens vuurwerk door de brievenbus gegooid en eieren tegen het raam. Er waren jaren dat ik standaard de bel uit zette en de brievenbus dichtplakte. Nadat het een keer echt uit de hand is gelopen waarbij een huis in brand vloog door het vuurwerk door de brievenbus, waarna de bewoners uit het raam moesten springen een verdieping hoger en 1 iemand daarbij haar rug brak, is er vervolgens strenge handhaving geweest. En nu sinds een aantal jaren is het weer alleen motoren en veel lawaai.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213346429
Vroeger bij ons (NH) werd er wel geluilakt, maar dat was niet op dezelfde dag als koningsdag.

Hier was het erg druk, na 10 uur prima weer. Niet veel gekocht, alleen 15 Donald Duck pockets :)

Net heeft iemand onze vlag gestolen van de gevel :( Niks van gemerkt terwijl we gewoon thuis waren.
  zaterdag 27 april 2024 @ 21:05:55 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_213346655
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:49 schreef SaskiaR het volgende:
Vroeger bij ons (NH) werd er wel geluilakt, maar dat was niet op dezelfde dag als koningsdag.

Hier was het erg druk, na 10 uur prima weer. Niet veel gekocht, alleen 15 Donald Duck pockets :)

Net heeft iemand onze vlag gestolen van de gevel :( Niks van gemerkt terwijl we gewoon thuis waren.
De zaterdag voor Pinksteren :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213346807
quote:

Wie steelt er nou een vlag?! Vast baldadigheid.

En wat een verhaal @livelink :o
  zaterdag 27 april 2024 @ 21:22:33 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213346851
quote:

Nou ja, zeg. Waarschijnlijk dronken baldadigheid, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 27 april 2024 @ 22:56:27 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213347886
Maar luilak is toch ook wat anders, of niet?

Koningsdag was beregezellig hier :O :z
pi_213348603
Hier niet zoveel gedaan met koningsdag. Man was thuis wat aan het werk en hier in het dorp valt het altijd tegen vind ik. Heel kleinschalig maar wel een hele hoop man die zich tussen die paar kraampjes en kleedjes door wringen. De oudste is wel even geweest met een vriendje en die beaamde dat.

Wilde nog wel even in een wat groter dorp/stad verderop gaan kijken, maar toen man eenmaal klaar was was het de moeite niet meer omdat we ook een escaperoom gepland hadden.

Dus met z’n vieren een leuke escaperoom gedaan en daarna nog lekker gegeten. Prima dagje wat ons betreft.
pi_213349912
Hier een redelijk rustige Koningsdag. Simon heeft voor 5 Dubbelpockets van Donald Duck gescoord voor ¤ 2 en nog wat andere kleine dingen.
's Middags nog even gefietst en in een speeltuin gespeeld tot het ging regenen en daarna thuis spelletjes gedaan.

Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum (Arnhem)?

Morgen wordt het prachtig weer, dus we willen wat gaan doen :). Andere tips zijn uiteraard ook welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 28-04-2024 10:14:32 ]
pi_213349959
T en ik hebben meuk verkocht. T had heel veel gehaakt en dat verkocht echt goed. Samen ruim ¤180 opgehaald
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213350167
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 09:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier een redelijk rustige Koningsdag. Simon heeft voor 5 Dubbelpockets van Donald Duck gescoord voor ¤ 2 en nog wat andere kleine dingen.
's Middags nog even gefietst en in een speeltuin gespeeld tot het ging regenen en daarna thuis spelletjes gedaan.

Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum?

Morgen wordt het prachtig weer, dus we willen wat gaan doen :). Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
Archeon is sowieso leuk O+
pi_213350267
quote:

Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum?

Archeon is leuk! En lekkere hand gebakken pannenkoeken (niet uit zo’n pannenkoekencarrousel) die je daar als lunch kan eten.

Openluchtmuseum zijn er meerdere in Nederland dus weet niet op welke je doelt. Maar bijvoorbeeld pré historisch dorp in Eindhoven is ook erg leuk. Beetje vergelijkbaar met Archeon meer net wat anders van opzet.

quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 09:44 schreef Vicky het volgende:
T en ik hebben meuk verkocht. T had heel veel gehaakt en dat verkocht echt goed. Samen ruim ¤180 opgehaald
Goeie business!
pi_213350315
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 10:09 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Openluchtmuseum zijn er meerdere in Nederland dus weet niet op welke je doelt.
Ik bedoel die in Arnhem!
pi_213350445
Archeon is leuk, en gratis met museumjaarkaart. Mijn kinderen vonden de activiteiten die ze konden doen (waarvoor je een activiteitenkaart moet kopen bij de kassa) ook erg leuk, en best goed te doen ook al voor 6 jaar.
pi_213350455
Archeon is heel erg leuk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213350461
Wij gaan naar Naturalis overigens. Dat had ik zoon al heel lang beloofd. Dat is het populairste museum bij mijn kinderen. (Hoewel ik Nemo ook verwacht, maar daar zijn we nog nooit geweest).
  zondag 28 april 2024 @ 10:26:00 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213350473
Nemo is imho echt studiedagmateriaal, lekker rustig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213350631
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 10:26 schreef Leandra het volgende:
Nemo is imho echt studiedagmateriaal, lekker rustig.
Wij willen inderdaad Nemo bezoeken tijdens een studiedag ergens in juni :)
pi_213351017
Nu we het over uitjes hebben: Tikibad is dat nog wat? Ik lees gemixte reviews, ik ben er een jaar of 20 geleden voor het laatst geweest.
We denken erover om er volgende week maandag (6 mei dus) heen te gaan.

Wij wilden morgen naar Oerrr maar helaas zijn die op maandag gesloten. Tenminste het bezoekerscentrum en dus geen speurtochten. Waarschijnlijk blijven wij in de buurt, maar toch van het zonnetje genieten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  zondag 28 april 2024 @ 11:15:26 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_213351216
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:56 schreef Quoi het volgende:
Maar luilak is toch ook wat anders, of niet?

Koningsdag was beregezellig hier :O :z
Klopt. Maar volgens mij is het helemaal hip om midden in de nacht anderen wakker te schreeuwen, zonder reden dan dat men dat leuk vindt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 28 april 2024 @ 11:18:01 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213351245
quote:
Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum (Arnhem)?
Openluchtmuseum is vooral leuk als er extra activiteiten zijn, in de kerstvakantie en in de zomervakantie. Ik weet niet of dat nu ook het geval is.
  zondag 28 april 2024 @ 11:18:21 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_213351254
Ik zat gisteren en vandaag totaal niet lekker in mijn vel. Ik heb met oudste een paar dagen weggeboekt naar Berlijn meteen na de examens, maar volgens mij doet hij het vooral omdat ik dat graag wil.

Vandaag een was gedraaid en buiten gehangen. Morgen het laatste restje folderwijk van jongste.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 28 april 2024 @ 11:19:11 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213351265
Ik zoek voor dinsdag een uitstapje. Slecht weer voorspeld dus dan zijn alle binnen activiteiten ook overvol natuurlijk. Iemand nog een goede tip? (11 en 12 jaar).
  zondag 28 april 2024 @ 11:19:59 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_213351271
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2024 11:19 schreef Kyara het volgende:
Ik zoek voor dinsdag een uitstapje. Slecht weer voorspeld dus dan zijn alle binnen activiteiten ook overvol natuurlijk. Iemand nog een goede tip? (11 en 12 jaar).
Museum?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')