abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213330529
Zoon was nog niet op school of hij kon alweer naar huis. Iets met een examenstunt :')
Dag eerder vakantie, dat dan wel :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_213332602
Net meegelopen met een speurtocht in de klas van N (groep 5).
Helemaal shellshocked :o Vier jongetjes (een aanvoerder, drie meelopers) die niets aan de speurtocht deden, consant overal aan zaten (afval van de grond rapen en gooien enz.), vieze liedjes en woorden gillen, sowieso niet onder de 120 decibel praten, eentje had zelfs een bushokje ondergeklad met vieze woorden :o Terwijl de drie meisjes wel wilden meedoen en zich duidelijk liepen te ergeren. Dus ik moest met flinke stemverheffing en dreigen ze terug naar school te sturen maar proberen de schade te beperken.
Nu weet ik weer waarom ik niet in het onderwijs werk :P
Hoe en waarom zijn sommige kinderen zo???
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_213333315
Dat is wel pittig, zo’n groepje. Niet leuk ook, vooral voor die meiden niet. Maar ook wel heftig dat ze op die leeftijd ook al een bushokje onder kladderen, dat is gewoon vandalisme. Daar zou ik als ouder behoorlijk van schrikken. Maar ik moet zeggen dat er zowel bij de jongste als bij de oudste ook altijd wel zo’n kind in de klas zat, die geen regels mee gekregen heeft en dat soort baldadig gedrag vertoont.

Maar ik zou persoonlijk in zo’n geval wel aangeven bij de juf dat als het op deze manier moet, ik een volgende keer absoluut niet meer mee kom helpen.

Ik kom zojuist bij mijn moeder vandaan, ze heeft vanmorgen een lintje mogen ontvangen van de burgemeester vanwege al haar vrijwilligerswerk wat ze doet zo lang ik me kan herinneren. Zo trots op haar!! O+
Vanavond nog even terug, dan komt de harmonie nog langs voor een serenade en komen er nog wat familie en vrienden langs. Ook leuk, ze had echt niks in de gaten van te voren!
pi_213333731
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 14:11 schreef hilliebillie het volgende:
Ik kom zojuist bij mijn moeder vandaan, ze heeft vanmorgen een lintje mogen ontvangen van de burgemeester vanwege al haar vrijwilligerswerk wat ze doet zo lang ik me kan herinneren. Zo trots op haar!! O+
Wat leuk!
pi_213334652
Wat stom SaskiaR. Hadden jullie geen contactnummer van de juf? Die zou ik bij dergelijk gedrag wel gebeld hebben eigenlijk, en de aanstichter mee laten nemen. En foto’s maken van wat hij gedaan heeft om dat ook naar de juf te sturen zodat ze daarmee naar de ouders kan stappen. Een op laten halen zorgt er ook direct voor dat de andere jongens makke lammetjes worden.

Normaal gesproken gaan probleemgevallen hier in het groepje bij hun eigen ouder, of met een juf, om dit soort dingen te voorkomen. Zij hebben ervaring met die kinderen.

Ik had alleen wat hanggroepjongens van groep 8 die vanaf 10:00 uur al klaar waren met de Koningsspelen. Een volle dag was voor alle kinderen te lang overigens, alleen voor de stormbaan was het nog te kort.
pi_213334892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 16:58 schreef FlyingFish het volgende:
Wat stom SaskiaR. Hadden jullie geen contactnummer van de juf? Die zou ik bij dergelijk gedrag wel gebeld hebben eigenlijk, en de aanstichter mee laten nemen. En foto’s maken van wat hij gedaan heeft om dat ook naar de juf te sturen zodat ze daarmee naar de ouders kan stappen. Een op laten halen zorgt er ook direct voor dat de andere jongens makke lammetjes worden.

Normaal gesproken gaan probleemgevallen hier in het groepje bij hun eigen ouder, of met een juf, om dit soort dingen te voorkomen. Zij hebben ervaring met die kinderen.

Ik had alleen wat hanggroepjongens van groep 8 die vanaf 10:00 uur al klaar waren met de Koningsspelen. Een volle dag was voor alle kinderen te lang overigens, alleen voor de stormbaan was het nog te kort.
Ik had ze wel terug kunnen brengen naar school, maar we hadden niet zo veel tijd voor de speurtocht en ik wilde het graag afmaken voor de rest.
Normaal vind ik het altijd leuk om dingen te doen met de klas en ik ga ook heel vaak mee, maar dit jongetje had ik nog niet eerder meegemaakt op zijn wildst… Zijn moeder is trouwens heel tof, dus ik vind het dan ook een beetje awkward om haar er nog eens op aan te spreken.
Bij het ophalen om half 3 waren er ook meerdere kinderen in tranen, dus ik denk dat het tijd was voor vakantie :D
pi_213334909
Ik zou het bij een moeder waar je op goede voet mee staat juist wel aankaarten. Dat de speurtocht vandaag niet helemaal goed verliep en waarom. Ik zou het ook willen weten als mijn kind zich misdraagt zodat ik ze er op aan kan spreken. Wellicht voorkomt het herhaling. En toe aan vakantie heeft er waarschijnlijk ook wel mee te maken gehad idd.
pi_213338947
Ik zou het niet meteen bij die moeder aankaarten. Eerst bij de juf. Het gebeurt onder schooltijd, dus dan is het in eerste instantie aan de juf om er iets mee te doen.

Dan kun je altijd later nog als je op het schoolplein een praatje staat te maken aan die moeder vragen "Hey, had juf nog met je besproken hoe de speurtocht was gegaan?"
  zaterdag 27 april 2024 @ 08:28:46 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213339110
Reveille :O

Je zal weten dat je in een dorp woont.

Gefeliciteerd met onze koning! w/
pi_213339115
Meester, trouwens :) Ik laat het voor nu maar even, het is vakantie en daarna zijn alle kinderen vast weer helemaal rustig :D Volgens N is dit kind in de klas wel rustig maar moet ie dan buiten stoom afblazen. Het is ook lang stilzitten in de klas voor een 9-jarige die het liefst de hele dag voetbalt.
pi_213339116
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:

Woon jij in een dorp?

Leve de Koning *O*
pi_213340179
Wij liepen over de vrijmarkt en toen regende het iets. Nu regent het hard dus broodjes bij jumbo gekocht en de auto ingevlucht. Wacht wel tot het wat droger is :')

Fijne Koningsdag allemaal! w/
If they say
pi_213340394
Wij moeten Koningsdag ‘helaas’ missen.
Zijn lekker in Hongarije waar de zon goed schijnt. Komende week wordt het hier een zonnige 26 graden zelfs *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_213340673
Fijne vakantie @LeSage en geniet van het droge weer!

Het klaart hier nu wat op, kunnen we zo de auto uit :+
If they say
pi_213341965
Ha, de kinderen zijn op de vrijmarkt hun verdiende geld aan t uitgeven. Ze hebben om de beurt ieder een uurtje muziek gemaakt en samen 25,- verdiend. Ben benieuwd of ze alles weer uitgeven en hoop vooral dat ze niet te grote dingen kopen. Tot nu toe hebben ze al wel 3 boeken (grijze jager, dinobaai, Julius Zebra) thuisgebracht en een pijl en boog.
pi_213342816
De kinderen zijn om 21.00 naar bed gegaan uit zichzelf. En gingen om 6.15 naar de stad toe om een goed plekje te vinden voor de vrijmarkt.
Ik kreeg net een foto doorgestuurd van mijn zus. Met Tyler en mijn vader in de rolstoel die samen nu 'op wacht' staan. Terwijl Kim nu een rondje loopt met mijn moeder. Mijn ouders zijn er alleen even om rond te struinen en uiteraard bij de kleinkinderen langs.
Zo te horen gaan de zaken goed. :) Ben benieuwd waar ze mee terug komen.

Wij gaan zo naar de bouwmarkt en dan sleutelen aan de auto (nouja ik help mee waar ik kan) en ik ga de tuin in als het droog blijft tenminste. Misschien eerst nog ff bij het buurthuis langs, daar is ook van alles te doen en een vrijmarkt met kraampjes.

Fijne koningsdag allemaal!
pi_213343340
Wij zijn alweer thuis. Schaafijs gegeten, bara's gekocht en zoon heeft 50 euro uitgegeven aan Pokémonkaarten :') 30 stuks en wat hij wilde hebben dus onder de streep goedkoper dan 50 euro aan pakjes waar maar een paar goeie tussen zitten. Hij blij :+
If they say
  zaterdag 27 april 2024 @ 14:17:06 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213343361
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 08:30 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Woon jij in een dorp?

Leve de Koning *O*
Delfgauw ;) Drie keer vallen vanaf het centrum van Delft, maar ook toch echt dorps op dagen als dit.
pi_213343800
De oudste is met een grote stapel Duck-pockets naar huis gegaan, de jongste heeft alleen 1 Lego-setje gekocht voor 3,50. Verder is het weer wel om te huilen hier. Wij gingen aan het einde van de ochtend, maar de vrijmarkt was een stuk leger dan anders en er zaten echt verzopen mensen/spullen bij. Het was lang zo levendig/gezellig niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213343892
In ons dorp was het tot een uur of één droog gelukkig. Ik heb voor de (jarige!!) poezen wat speelgoed gescoord, een stoer t-shirt voor zoon en 3 mini Rituals voor mijn verjaardag binnenkort.
In het andere dorp regende het wel en waren veel mensen al aan het inpakken rond 14.00. Daar nog cadeautjes voor de juffen gehaald en een Nike muts :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_213343908
We zijn met vakantie in de buurt van Hellendoorn en zijn daar vanochtend even naar de kleedjesmarkt geweest. Een stuk kleinschaliger dan thuis, was wel fijn.

Daarna naar het pretpark gegaan. Lekker rustig, nergens rijen. Maar alsnog (logischerwijs) wel heel veel prikkels voor de jongste, dus die is inmiddels met mijn man naar huis terwijl oudste en ik nog 15x in de wildwaterbaan gaan :D
pi_213344044
Hier was het wel belachelijk druk op de vrijmarkt, maar het aanbod viel erg tegen. En ook wat mensen die de buien vanmorgen blijkbaar niet zo erg vonden en gewoon zijn blijven zitten met alle spullen open en bloot. Die verkochten kletsnatte spullen. En sowieso viel het aanbod tegen.

De kinderen hebben uiteindelijk niets gekocht, maar m’n moeder heeft wel (op een andere vrijmarkt) vanmorgen een lading (gevraagde) boeken en Donald Ducks gescoord. Ik heb zelf niets eens iets gezien wat ik überhaupt wilde kopen voor een euro. Komende jaren maar weer gewoon op vakantie in de meivakantie!
pi_213344050
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:36 schreef Amsel het volgende:
We zijn met vakantie in de buurt van Hellendoorn en zijn daar vanochtend even naar de kleedjesmarkt geweest. Een stuk kleinschaliger dan thuis, was wel fijn.

Daarna naar het pretpark gegaan. Lekker rustig, nergens rijen. Maar alsnog (logischerwijs) wel heel veel prikkels voor de jongste, dus die is inmiddels met mijn man naar huis terwijl oudste en ik nog 15x in de wildwaterbaan gaan :D
Leuk! Wij willen in juni gaan, studiedag ;) Veel plezier nog!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_213344056
Vriend kijkt op de vrijmarkt meestal naar spelcomputers en spellen, maar daar waren er eigenlijk geen van dit jaar. Er was vooral heel veel babyspeelgoed.
Kind kocht een paar Pokemonkaarten.
De spellenmiddag voor de kinderen is hier morgen pas.
pi_213344519
Heerlijke Koningsdag! Vanochtend rondje vrijmarkt waar we vooral veel hebben staan ouwehoeren omdat we bekenden tegen bleven komen. B 3 Pokemon pockets gekocht en Juul wat los spul.
Vanmiddag kinderspelletjes in het park, ook erg gezellig.

Elk jaar roepen we: zullen we juist op Koningsdag naar de Efteling ofzo gaan, maar het is zo leuk en gezellig en kneuterig. Dus geen spijt, helemaal niet omdat B zijn kaarsje om half 12 uitdoofde, die jongen is zo moe. Die ging lekker naar huis en heeft de rest van de dag op de bank gehangen.
pi_213345691
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 08:28 schreef Quoi het volgende:

Hier ook vanmorgen om half 6 *O* zo'n 80 motoren die door de straten en steegjes racen om het dorp wakker te maken. Ach het is traditie en hoort echt bij koningsdag. (9 jaar geleden op mn 1e koningsdag hier dacht ik dat de pleuris was uitgebroken)

Verder vanmorgen pannenkoeken gebakken op het dorpsplein en vanmiddag de koek en zopie kraam vd speeltuinvereniging bemand. Kinderen hebben de hele dag rondgerend op het dorpsplein en stormbaan dus die zullen vast lekker slapen.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 27 april 2024 @ 19:53:46 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213345767
Wij hadden een kraampje. Gewoon in de wijk en begon pas s middags dus weer was oke. Best goed verkocht, hoeveelheid aangekochte spullen bleef gelukkig ook beperkt.
  zaterdag 27 april 2024 @ 19:54:26 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213345774
Hier is het ook luilak, maar ik ben er vanochtend dwars door heen geslapen. Volgens mijn man is het een enorm lawaai geweest tussen 04.00 en 06.00

De eerste jaren dat wij hier woonden was luilakken helaas minder onschuldig. Er is bij ons wel eens vuurwerk door de brievenbus gegooid en eieren tegen het raam. Er waren jaren dat ik standaard de bel uit zette en de brievenbus dichtplakte. Nadat het een keer echt uit de hand is gelopen waarbij een huis in brand vloog door het vuurwerk door de brievenbus, waarna de bewoners uit het raam moesten springen een verdieping hoger en 1 iemand daarbij haar rug brak, is er vervolgens strenge handhaving geweest. En nu sinds een aantal jaren is het weer alleen motoren en veel lawaai.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213346429
Vroeger bij ons (NH) werd er wel geluilakt, maar dat was niet op dezelfde dag als koningsdag.

Hier was het erg druk, na 10 uur prima weer. Niet veel gekocht, alleen 15 Donald Duck pockets :)

Net heeft iemand onze vlag gestolen van de gevel :( Niks van gemerkt terwijl we gewoon thuis waren.
  zaterdag 27 april 2024 @ 21:05:55 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_213346655
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 20:49 schreef SaskiaR het volgende:
Vroeger bij ons (NH) werd er wel geluilakt, maar dat was niet op dezelfde dag als koningsdag.

Hier was het erg druk, na 10 uur prima weer. Niet veel gekocht, alleen 15 Donald Duck pockets :)

Net heeft iemand onze vlag gestolen van de gevel :( Niks van gemerkt terwijl we gewoon thuis waren.
De zaterdag voor Pinksteren :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213346807
quote:

Wie steelt er nou een vlag?! Vast baldadigheid.

En wat een verhaal @livelink :o
  zaterdag 27 april 2024 @ 21:22:33 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213346851
quote:

Nou ja, zeg. Waarschijnlijk dronken baldadigheid, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 27 april 2024 @ 22:56:27 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213347886
Maar luilak is toch ook wat anders, of niet?

Koningsdag was beregezellig hier :O :z
pi_213348603
Hier niet zoveel gedaan met koningsdag. Man was thuis wat aan het werk en hier in het dorp valt het altijd tegen vind ik. Heel kleinschalig maar wel een hele hoop man die zich tussen die paar kraampjes en kleedjes door wringen. De oudste is wel even geweest met een vriendje en die beaamde dat.

Wilde nog wel even in een wat groter dorp/stad verderop gaan kijken, maar toen man eenmaal klaar was was het de moeite niet meer omdat we ook een escaperoom gepland hadden.

Dus met z’n vieren een leuke escaperoom gedaan en daarna nog lekker gegeten. Prima dagje wat ons betreft.
pi_213349912
Hier een redelijk rustige Koningsdag. Simon heeft voor 5 Dubbelpockets van Donald Duck gescoord voor ¤ 2 en nog wat andere kleine dingen.
's Middags nog even gefietst en in een speeltuin gespeeld tot het ging regenen en daarna thuis spelletjes gedaan.

Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum (Arnhem)?

Morgen wordt het prachtig weer, dus we willen wat gaan doen :). Andere tips zijn uiteraard ook welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 28-04-2024 10:14:32 ]
pi_213349959
T en ik hebben meuk verkocht. T had heel veel gehaakt en dat verkocht echt goed. Samen ruim ¤180 opgehaald
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213350167
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 09:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier een redelijk rustige Koningsdag. Simon heeft voor 5 Dubbelpockets van Donald Duck gescoord voor ¤ 2 en nog wat andere kleine dingen.
's Middags nog even gefietst en in een speeltuin gespeeld tot het ging regenen en daarna thuis spelletjes gedaan.

Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum?

Morgen wordt het prachtig weer, dus we willen wat gaan doen :). Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
Archeon is sowieso leuk O+
pi_213350267
quote:

Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum?

Archeon is leuk! En lekkere hand gebakken pannenkoeken (niet uit zo’n pannenkoekencarrousel) die je daar als lunch kan eten.

Openluchtmuseum zijn er meerdere in Nederland dus weet niet op welke je doelt. Maar bijvoorbeeld pré historisch dorp in Eindhoven is ook erg leuk. Beetje vergelijkbaar met Archeon meer net wat anders van opzet.

quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 09:44 schreef Vicky het volgende:
T en ik hebben meuk verkocht. T had heel veel gehaakt en dat verkocht echt goed. Samen ruim ¤180 opgehaald
Goeie business!
pi_213350315
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 10:09 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Openluchtmuseum zijn er meerdere in Nederland dus weet niet op welke je doelt.
Ik bedoel die in Arnhem!
pi_213350445
Archeon is leuk, en gratis met museumjaarkaart. Mijn kinderen vonden de activiteiten die ze konden doen (waarvoor je een activiteitenkaart moet kopen bij de kassa) ook erg leuk, en best goed te doen ook al voor 6 jaar.
pi_213350455
Archeon is heel erg leuk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213350461
Wij gaan naar Naturalis overigens. Dat had ik zoon al heel lang beloofd. Dat is het populairste museum bij mijn kinderen. (Hoewel ik Nemo ook verwacht, maar daar zijn we nog nooit geweest).
  zondag 28 april 2024 @ 10:26:00 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213350473
Nemo is imho echt studiedagmateriaal, lekker rustig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213350631
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 10:26 schreef Leandra het volgende:
Nemo is imho echt studiedagmateriaal, lekker rustig.
Wij willen inderdaad Nemo bezoeken tijdens een studiedag ergens in juni :)
pi_213351017
Nu we het over uitjes hebben: Tikibad is dat nog wat? Ik lees gemixte reviews, ik ben er een jaar of 20 geleden voor het laatst geweest.
We denken erover om er volgende week maandag (6 mei dus) heen te gaan.

Wij wilden morgen naar Oerrr maar helaas zijn die op maandag gesloten. Tenminste het bezoekerscentrum en dus geen speurtochten. Waarschijnlijk blijven wij in de buurt, maar toch van het zonnetje genieten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  zondag 28 april 2024 @ 11:15:26 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_213351216
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 22:56 schreef Quoi het volgende:
Maar luilak is toch ook wat anders, of niet?

Koningsdag was beregezellig hier :O :z
Klopt. Maar volgens mij is het helemaal hip om midden in de nacht anderen wakker te schreeuwen, zonder reden dan dat men dat leuk vindt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 28 april 2024 @ 11:18:01 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213351245
quote:
Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum (Arnhem)?
Openluchtmuseum is vooral leuk als er extra activiteiten zijn, in de kerstvakantie en in de zomervakantie. Ik weet niet of dat nu ook het geval is.
  zondag 28 april 2024 @ 11:18:21 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_213351254
Ik zat gisteren en vandaag totaal niet lekker in mijn vel. Ik heb met oudste een paar dagen weggeboekt naar Berlijn meteen na de examens, maar volgens mij doet hij het vooral omdat ik dat graag wil.

Vandaag een was gedraaid en buiten gehangen. Morgen het laatste restje folderwijk van jongste.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 28 april 2024 @ 11:19:11 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213351265
Ik zoek voor dinsdag een uitstapje. Slecht weer voorspeld dus dan zijn alle binnen activiteiten ook overvol natuurlijk. Iemand nog een goede tip? (11 en 12 jaar).
  zondag 28 april 2024 @ 11:19:59 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_213351271
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2024 11:19 schreef Kyara het volgende:
Ik zoek voor dinsdag een uitstapje. Slecht weer voorspeld dus dan zijn alle binnen activiteiten ook overvol natuurlijk. Iemand nog een goede tip? (11 en 12 jaar).
Museum?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')