abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213235167
Gezellig O+
pi_213235241
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
Hier ook heel lang gedaan. Maar sinds zoon 11 is ongeveer vind hij het verschrikkelijk om mij naakt te zien of in ondergoed. Andersom maakt het hem (nu 12) niet uit overigens, wellicht dat dat veranderd tegen de tijd dat zijn lichaam veranderd maar dat zien we dan wel weer.

Ik vond het vroeger ook niet fijn om m’n ouders naakt te zien trouwens. Dus ik snap hem wel.

Al had ik er dan weer geen moeite mee om na het sporten met het team te douchen, en nu ook op het werk of op de sportschool niet.

Waar zoon er niet aan moet denken dat te doen (nou doet hij aan tennis en atletiek dus ook niet de sporten waar op locatie al gedoucht wordt door de jeugd, maar dat zal wat worden tegen de tijd dat ze het op school verplichten na de gym). Maar goed dat is zijn issue. Ik geef zelf als het er over gaat wel aan dat het voor mij geen probleem is en ook waarom. Maar hij moet er mee doen waar hij zichzelf prettig bij voelt. (Al vind ik dat we echt wel weer een hele preutse generatie aan komt , die enerzijds wel in en string bikini en laag decolleté loopt en anderzijds naakt ‘eng’ vinden ;) )
pi_213235289
Doen ze dat nog ja? Verplicht douchen op school na gym? Dat het nodig is, is 1 ding :D maar kan me voorstellen dat scholen daar tegenwoordig wat huiverig voor zijn.

Snap wel wat je bedoelt met dat de pubers dat onprettig vinden. Dat mag, maar ik ben er hier thuis wel duidelijk over dat ik hier ook woon en dat ik die 2 meter van mn slaapkamer naar de douche en weer terug gewoon in mn blote kont afleg.
Een heel ander iets is dat we wel echt duidelijke afspraken hebben moeten maken, juist ook in dit licht, over het eindeloze videobellen van de dames. Dat mogen ze alleen nog op hun kamer. :')
:)
pi_213235311
Over school gesproken, de school van mijn meiden gaat helemaal telefoonvrij. Kregen we gister bericht over. Tel moet in de ochtend in de kluis gestopt worden en mag er pas uit als ze naar huis gaan, dus ook niet in de pauzes, of hij moet thuis blijven. Wie wel met een telefoon op school rondloopt kan sancties verwachten.
Ik ben héél benieuwd hoe dit uit gaat pakken maar ben er wel blij mee.
pi_213235341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Over school gesproken, de school van mijn meiden gaat helemaal telefoonvrij. Kregen we gister bericht over. Tel moet in de ochtend in de kluis gestopt worden en mag er pas uit als ze naar huis gaan, dus ook niet in de pauzes, of hij moet thuis blijven. Wie wel met een telefoon op school rondloopt kan sancties verwachten.
De school waar onze oudste heen gaat, heeft dit beleid ook sinds november. Ze zijn heel erg positief over de eerste periode. Kinderen houden zich er goed aan en zijn eigenlijk ook wel blij dat er in de pauzes weer gewoon gesprekken gevoerd worden of een balletje getrapt op het voetbalveld.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213235372
Het was voor ons een van de eerste tekenen dat B de puberteit al in was gegaan. Hij stuurt ons de badkamer uit als hij moet plassen en doet na het douchen heel snel een onderbroek aan.
Op kamp doucht en wast hij ook niet.

Ik ben opgegroeid met bloot is heel normaal, ik ging al vroeg mee naar de sauna met mijn ouders.

Maar B geeft heel duidelijk zijn grenzen aan dus dat respecteer ik 100%. Hij vindt het ook niet prettig als wij naakt door de gang lopen, maar dan doet ie zijn ogen maar dicht of blijft op zijn kamer tot we klaar zijn met douchen.

En over bloot gesproken, wij gaan in de meivakantie weer lekker met zijn 2tjes naar de sauna *O*
pi_213235392
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De school waar onze oudste heen gaat, heeft dit beleid ook sinds november. Ze zijn heel erg positief over de eerste periode. Kinderen houden zich er goed aan en zijn eigenlijk ook wel blij dat er in de pauzes weer gewoon gesprekken gevoerd worden of een balletje getrapt op het voetbalveld.
Ja precies, daar hoop ik idd ook op.
Hier hadden ze vanaf september van die zakken in de klas hangen. Maar was er toch nog een hoop telefoongebruik enzo tussen lessen door en in de pauzes.
pi_213235462
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende: Zien jullie elkaar niet naakt? Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
Dat ging hier ook prima. Tot oudste met een jaar of 11/12 opeens preuts werd. Jongste begint het nu ook te krijgen, maar die is nog wat chiller.

Ik loop die paar meter van slaapkamer naar badkamer gewoon in mijn niksie hoor. Maar oudste heeft dan heel snel zijn hoofd weg gedraaid als zijn kamerdeur open is.

Dus ik laat zien dat het oke is, maar het blijft een persoonlijke keuze..
pi_213235520
quote:
De school van mijnes gaat dat in het nieuwe schooljaar ook doen. En ze gaan van lesuren van 40 minuten naar lesuren van 60 minuten. Wordt dus een heleboel aanpassen voor de tieners volgend schooljaar :D

Overigens ook team "ik loop in mijn blootje als dat zo uitkomt en als zij dat niet wil, is dat ook prima". Gaat nog prima. Ze wil alleen niet meer mee naar de sauna, dat vind ik wel jammer, want dat vond ze erg fijn. Ze momet nog erg wennen aan haar nieuwe lichaam, geloof ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 17 april 2024 @ 11:20:02 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_213235562
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
De twee volwassenen hier lopen gewoon in hun nakie, maar de pubers vinden dat wat minder prettig. Overigens is dat vooral omdat samengesteld gezin. Mijn jongens zien mij wel gewoon naakt en ik hun ook wel zonder enig probleem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213235587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:51 schreef mignonne het volgende:
Doen ze dat nog ja? Verplicht douchen op school na gym? Dat het nodig is, is 1 ding :D maar kan me voorstellen dat scholen daar tegenwoordig wat huiverig voor zijn.

Snap wel wat je bedoelt met dat de pubers dat onprettig vinden. Dat mag, maar ik ben er hier thuis wel duidelijk over dat ik hier ook woon en dat ik die 2 meter van mn slaapkamer naar de douche en weer terug gewoon in mn blote kont afleg.
Een heel ander iets is dat we wel echt duidelijke afspraken hebben moeten maken, juist ook in dit licht, over het eindeloze videobellen van de dames. Dat mogen ze alleen nog op hun kamer. :')
Geen idee hoor of ze dat nog doen, maar het lijkt me een verschrikking als die pubers de eerste 2 uur LO gehad hebben en nog de hele dag lopen stinken. :D

Hier loop ik ook nog steeds naakt rond hoor. Hij kijkt maar even weg dan, of als ik hoor dat hij mijn kant op komt geef ik hem wel een seintje dat ik naakt ben of me om aan het kleden ben. Dat stelt hij erg op prijs.

quote:
Hier is dat sinds de kerstvakantie. Maar ja, wat krijg je als je voor veel lessen een iPad nodig hebt, dan worden daar spellen op gespeeld in de pauze, dus het hele idee van met elkaar communiceren tijdens de pauze is alsnog weg. (We zitten dan bij elkaar en praten dan met elkaar tijdens het gamen. Uhm ja, ik hoor je ook wel eens bellen tijdens het gamen, dat valt bij mij niet onder de noemer praten met elkaar, maar roepen naar elkaar over wat er in het spel gebeurd).

Nou laat zoon z’n leerwerk een beetje versloffen door het gamen dus hij heeft van mij dat spel van z’n iPad af moeten halen (want school iPad die hij daar voor van ons heeft gekregen) en als ik merk dat het er toch stiekem op staat, dan levert ie hem in en gaat ie maar elke dag op school een iPad lenen in de mediatheek wanneer hij er een nodig heeft, en dat is iets wat hij vreselijk zou vinden, dus hopelijk is het voldoende.

Telefoon blijft trouwens regelmatig thuis aangezien hij toch in z’n kluisje moet blijven, tenminste zie hem regelmatig op z’n bureau liggen. (Hoeft ook maar 5 minuten te fietsen dus heeft hem voor onderweg ook niet nodig)
pi_213235590
10 en 13 hier, de oudste kan om redenen nog geen issue zijn, de jongste heeft het in fases. Maar hier geldt ook dit

quote:
Ik woon hier. De weg naar mijn wc is dan wel maar een paar meter, maar toevallig is de badkamer bij ons de trap af en nog niet misschien ga ik me aankleden daarvoor. Als iemand mij niet zou willen zien, mag ie wegkijken. Dat is uiteraard prima. Als het fatsoenlijk wordt aangegeven blijf ik ook best buiten douche en slaapkamer als dat wordt gewaardeerd ivm naaktheid, maar zo lang het niet wordt gevraagd, zal ik het ook niet initiëren.

Ik ben ook van plan om deze zomer weer vrolijk zonder bikini en afhankelijk van mijn stemming broek in ons zwembadje te dobberen. Veel leuker/lekkerder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213235635
Ik had net een Marktplaatskoper in huis voor de massagestoel. Normaal werk ik ze snel de deur uit maar onze woonkamer ligt bezaaid met Donald Ducks en de vrouw is jaren tekenaar voor de Donald Duck geweest. Geweldige verhalen had ze O+ Kan Marktplaats toch leuk zijn.
pi_213235983
Ik heb hier nog niks gehoord over verandering van het mobieltjes beleid. De ene school daar mogen ze hem alleen buiten of in de schoolzaal.
De andere school mag het ding gewoon niet in de les, maar verder geen afspraken voor zover ik weet.
Fake it till you make it...
pi_213236386
Hier ook geen wijzigingen gehoord op het telefoonbeleid. Maar bij jongste heeft iedereen whatsapp op de laptop staan en de halve klas ook een telefoon emulator voor suffe spelletjes.

Oudste gaat bij Engels een zak snoep krijgen als hij zo doorgaat. Hij is de enige braverik die consequent zijn telefoon in de telefoontas doet :D

En oudste heeft gym op uur 1&2, dat is een stinkende kudde pubers de rest van de dag. Douchen kan daar niet op elke locatie.
  woensdag 17 april 2024 @ 12:51:47 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213236447
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Ik had net een Marktplaatskoper in huis voor de massagestoel. Normaal werk ik ze snel de deur uit maar onze woonkamer ligt bezaaid met Donald Ducks en de vrouw is jaren tekenaar voor de Donald Duck geweest. Geweldige verhalen had ze O+ Kan Marktplaats toch leuk zijn.
Oeh! O+ dat zou onze Cato ook erg leuk vinden! (nog altijd helemaal fan van Donald Duck)

quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 20:57 schreef Vicky het volgende:

Er komen nog 2 bakken tegen de zijkant met fruitstruiken.
krijg je lekker doorrookt fruit van. ;) (maar serieus, waar moet de rook naartoe met zo'n dakje er vlak boven? heb je 't al een keer getest in de praktijk?)

En beterschap voor je zoon, Troel, hopelijk verloopt het herstel voorspoedig!
in de haak.
pi_213236668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 12:51 schreef trui het volgende:

[..]
Oeh! O+ dat zou onze Cato ook erg leuk vinden! (nog altijd helemaal fan van Donald Duck)
[..]
krijg je lekker doorrookt fruit van. ;) (maar serieus, waar moet de rook naartoe met zo'n dakje er vlak boven? heb je 't al een keer getest in de praktijk?)

En beterschap voor je zoon, Troel, hopelijk verloopt het herstel voorspoedig!
Dak is open aan 2 kanten. Rook kan er prima uit.
En er hangt al 2 jr een aardbeiplant naast de BBQ. Je proeft echt niks van rook

[ Bericht 4% gewijzigd door Vicky op 17-04-2024 14:59:17 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213236772
Onze 9-jarige is vandaag voor het eerst naar het centrum van onze met een vriendinnetje om te winkelen. Op de step, met GPS-horloge om. En ik zit in een koffietentje in de buurt voor het geval dat, maar in principe moet ze het allemaal zelfstandig doen. Ik vind het een stuk spannender dan zij :D Maar ze stuurde net wel spontaan een berichtje dat het goed ging O+
  woensdag 17 april 2024 @ 15:07:10 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213238080
Dat lijkt mij ook wel heel spannend hoor, Amsel! Lief dat ze een berichtje stuurde!
in de haak.
  woensdag 17 april 2024 @ 15:08:52 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213238103
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 13:12 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dak is open aan 2 kanten. Rook kan er prima uit.
En er hangt al 2 jr een aardbeiplant naast de BBQ. Je proeft echt niks van rook
ah fijn, ook als er straks aan 2 kanten fruitstruiken naast komen? nou ja, maakt misschien ook niet uit hoor, ik vond 't er alleen wat onlogisch uitzien.
in de haak.
pi_213238287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Welke verhalen dan? Nondeju!!
pi_213238468
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Welke verhalen dan? Nondeju!!
Ja zeg, verkoop zelf lekker een massagestoel ;)

Zij verNederlandste onder andere de Donald Duck verhaaltjes die in Amerika op krantenpapier werden gedrukt. Die tekende zij dan over via een raster en gaf er een Nederlands tintje aan. Dat in Nederland de lijnen 'zachter' waren en de verhalen wat meer pit kregen, minder Disneyzoetsappig.

Ze vond Donald Duck zelf altijd het leukste om te tekenen vooral in boze vorm.
pi_213238516
Nou hehe, de aflevering van Kopen zonder Kijken van gisteren hadden wij dus vorige week al gezien op Videoland. Nu kon ik eindelijk de keuken en de afmetingen achterhalen en het past dus gewoon he. *O* De kleur wordt het niet (roze) maar de indeling is eigenlijk precies wat wij zochten en het is zo fijn om in beeld te zien hoe dat dus past. Ik ben zo slecht in tekeningen en ontwerpen. Dus dank Kopen zonder kijken _O-

Deze dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons komt er links ook een doorgang en rechts een raam/Chinees doorgeefluik. Alleen die lage kasten links kunnen bij ons niet vanwege de kadastrale grenzen. (daar komt de muur van de buren ons huis binnen en 2 meter verderop maakt ons huis juist een knik hun huis in, daar zit een nis van 110 cm waar nu de koelkast oa ingebouwd is, gaan we weer doen)

En het mooie is, het zijn standaard maten, dus Ikea basis met deurtjes en blad van een van de goede tips hier kan.
  woensdag 17 april 2024 @ 16:07:35 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213238697
Mijn oudste wilde mij ook niet meer naakt zien zo rond zijn 12e. En ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ik loop wel gewoon in mijn blootje rond maar als ik hem dan de trap af hoor komen dan roep ik heel hard 'blote moeder!' en dan houdt hij even in. Werkt prima. :D
  woensdag 17 april 2024 @ 16:55:53 #25
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_213239290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:50 schreef exode het volgende:
Nou hehe, de aflevering van Kopen zonder Kijken van gisteren hadden wij dus vorige week al gezien op Videoland. Nu kon ik eindelijk de keuken en de afmetingen achterhalen en het past dus gewoon he. *O* De kleur wordt het niet (roze) maar de indeling is eigenlijk precies wat wij zochten en het is zo fijn om in beeld te zien hoe dat dus past. Ik ben zo slecht in tekeningen en ontwerpen. Dus dank Kopen zonder kijken _O-

Deze dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons komt er links ook een doorgang en rechts een raam/Chinees doorgeefluik. Alleen die lage kasten links kunnen bij ons niet vanwege de kadastrale grenzen. (daar komt de muur van de buren ons huis binnen en 2 meter verderop maakt ons huis juist een knik hun huis in, daar zit een nis van 110 cm waar nu de koelkast oa ingebouwd is, gaan we weer doen)

En het mooie is, het zijn standaard maten, dus Ikea basis met deurtjes en blad van een van de goede tips hier kan.
Welke kleur wel?
Ik heb de aflevering gezien en vond het een prachtige keuken. Leuk en slim dat ze al die keukens online hebben gezet.
pi_213239419
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 16:55 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Welke kleur wel?
Ik heb de aflevering gezien en vond het een prachtige keuken. Leuk en slim dat ze al die keukens online hebben gezet.
Daar zijn we nog niet uit, verloofde weet alleen dat ze geen witte keuken wil, ik neig naar Koningsblauw, iig voor de onderkasten.
Ik weet alleen zeker dat ik geen zwart of pasteltinten wil.

Ons Pinterest bord staat inmiddels vol _O- maar ik wil het gewoon kunnen zien. Dus in de meivakantie staat behalve een dagje sauna ook een dagje keukens kijken 'gepland'.
pi_213239836
Hier wordt ook gewoon bloot rondgehuppeld in huis. Zowel door de volwassenen als de tieners. Zelfs de dochter van 14 met haar toch al wel volwassen lijf gaat gewoon nog samen in bad samen met haar broers. Vinden ze nog steeds prima en ik geniet soms stiekem vanachter de deur van de gezellige gesprekken die ze dan voeren. O+

Ik zat zelf vroeger vaak te kletsen met mijn vader terwijl hij stond te douchen en nu doen mijn kinderen dat bij ons ook. We hebben zelfs een krukje in de badkamer gezet om dat mogelijk te maken. Die gebruik ik zelf ook vaak om met mijn man te kletsen terwijl hij doucht. O+
  woensdag 17 april 2024 @ 17:59:24 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213240048
quote:

Ik zat laatst een live te kijken op TikTok. En die dame ging live vanaf haar bureau en achter haar zie je dan de slaapkamerdeur.
Die stond open en toen liep er dus iemand naakt naar de badkamer.
  woensdag 17 april 2024 @ 18:02:28 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213240100
quote:
Bij mijn kinderen hangt overal in de school de slogan: thuis of in de kluis.
Toevallig vertelt mijn zoon net dat hij z’n telefoon gewoon in z’n tas laat.
Ik ga daar niks van vinden, maar als hij betrapt wordt mag hij ook zelf de consequenties dragen.

Overigens was er laatst een nl alert en toen bleek hoeveel kinderen hun telefoon in hun tas hadden nog 🙈
  woensdag 17 april 2024 @ 18:04:10 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213240129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 12:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook geen wijzigingen gehoord op het telefoonbeleid. Maar bij jongste heeft iedereen whatsapp op de laptop staan en de halve klas ook een telefoon emulator voor suffe spelletjes.

Oudste gaat bij Engels een zak snoep krijgen als hij zo doorgaat. Hij is de enige braverik die consequent zijn telefoon in de telefoontas doet :D

En oudste heeft gym op uur 1&2, dat is een stinkende kudde pubers de rest van de dag. Douchen kan daar niet op elke locatie.
Whatsapp en webwhatsapp zijn op de schoolwifi geblokkeerd.
pi_213240174
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 18:02 schreef amaranta het volgende:

[..]

Overigens was er laatst een nl alert en toen bleek hoeveel kinderen hun telefoon in hun tas hadden nog 🙈
:D :D :D
  woensdag 17 april 2024 @ 18:13:30 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213240222
Oké. Wat vinden jullie…

10 jaar geleden dacht mijn schoonmoeder dat ze dood zou gaan. Wij zagen dat zo niet, maar goed.
Dus is ze bezig gegaan met erfenis en dergelijken. Ik kan het me niet meer precies herinneren.
Zij heeft toen een horloge aan mijn dochter gegeven.
Dat horloge was van haar ex-schoonmoeder. De oma van mijn man dus, aan zijn vaders kant.
In mijn optiek hoorde het horloge ook niet bij haar. MaarGoed. Ik was er niet bij, dus hoe zij daar destijds aan is gekomen is mij onbekend.
Maar omdat mijn dochter haar enige kleindochter is, wilde zij dat mijn dochter het zou hebben.
Ik heb dat horloge in een kast gelegd. En dat was het.
Toen bleek dat ze toch niet dood ging, belde ze mij en zei ze dat ze het horloge niet terug hoefde.
Ik had zoiets van. Hoezo? Je hebt het aan haar gegeven. Tuurlijk krijg je het niet terug.

Nou. Zondag begon ze tegen mijn dochter en mijn man weer over dat horloge. Of dat wij het nog hadden. Mijn man en dochter hadden geen idee.
Dus toen ik gisteren bij haar op bezoek ging in het ziekenhuis, begon ze er ook tegen mij over.
Ze wil dat mijn dochter het horloge verkoopt en de opbrengst verdeeld over de andere kleinkinderen.
Want, het is in haar ogen niet eerlijk dat zij nu iets heeft, en de rest niet. Voor haar moet alles voor alle kleinkinderen gelijk zijn.
Oh, en zelf wil ze ook een deel van de opbrengst zei ze.

Is dit raar? Ze heeft het toch cadeau gedaan aan mijn dochter?
  woensdag 17 april 2024 @ 18:19:13 #33
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213240267
Ja. Dat is heel raar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213240385
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 18:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat is wel handig dan. Maar dan gebruiken ze wel discord of een andere app toch?

Ik ben ook niet voor mobieltjes op school, maar ik denk dat als je bij veel vakken een laptop gebruikt je genoeg andere dingen hebt die je daarop kunt doen dan leren.

Bij oudste zou het kunnen, als ze tenminste een alternatief hebben voor magister.

Dat horloge klinkt raar. Opzich mooi dat ze dingen netjes wil verdelen, maar dit is al zo een lang geleden gegeven, daar had ze destijds over na moeten denken
pi_213240438
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 17:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier wordt ook gewoon bloot rondgehuppeld in huis. Zowel door de volwassenen als de tieners. Zelfs de dochter van 14 met haar toch al wel volwassen lijf gaat gewoon nog samen in bad samen met haar broers. Vinden ze nog steeds prima en ik geniet soms stiekem vanachter de deur van de gezellige gesprekken die ze dan voeren. O+

Ik zat zelf vroeger vaak te kletsen met mijn vader terwijl hij stond te douchen en nu doen mijn kinderen dat bij ons ook. We hebben zelfs een krukje in de badkamer gezet om dat mogelijk te maken. Die gebruik ik zelf ook vaak om met mijn man te kletsen terwijl hij doucht. O+
Wij hebben een dubbele douche en een bad. Heel soms zijn ze alledrie tegelijk in gebruik. Ook gezellig :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213240522
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 18:13 schreef amaranta het volgende:

Is dit raar? Ze heeft het toch cadeau gedaan aan mijn dochter?
Ja dat is raar.

En dan staat het horloge nu opeens voor een geldelijke waarde die verdeeld moet worden, in plaats van als een mooi geschenk met een herinnering eraan verbonden.

Al heeft ze dat laatste eigenlijk zelf verpest nu. Nu staat het horloge voor vervelend erfenisgedoe. Zo zonde.
  woensdag 17 april 2024 @ 18:54:19 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213240580
Ik denk dat 2/4 kleinkinderen geeneens van het bestaan afweten. Tenzij zij zelf verteld heeft dat mijn dochter dat horloge heeft. En haar kennende zal ze er dan ook bij vermelden dat dochter het gaat/moet verkopen.

Als het aan mij ligt verkoopt dochter het niet en blijft het tot in den eeuwigheid bij mij in de la liggen.
Ik ben dan super principieel.
  woensdag 17 april 2024 @ 19:35:06 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213241005
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 18:54 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat 2/4 kleinkinderen geeneens van het bestaan afweten. Tenzij zij zelf verteld heeft dat mijn dochter dat horloge heeft. En haar kennende zal ze er dan ook bij vermelden dat dochter het gaat/moet verkopen.

Als het aan mij ligt verkoopt dochter het niet en blijft het tot in den eeuwigheid bij mij in de la liggen.
Ik ben dan super principieel.
En terecht. Er op terugkomen dat je iets hebt gegeven is al not done.

Dat 10 jaar láter doen is bizar.
Eisen dat het gegeven goed verkocht wordt is mindblowing.
Zelf ook nog een deel van de opbrengst willen hebben is gewoon geschift (vind ik).

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-04-2024 20:38:41 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213242078
Of geef dat mens gewoon vijf tientjes “daar is het voor verkocht, meer was het niet waard”. Zij en alle kleinkinderen ieder een tientje, ben je van het gezeik af. Soms is dat het geld wel waard, ook al is het onterecht.

Mijn schoonmoeder had het met Pasen ook over haar sieraden, en dat er wat erfstukken voor mij waren, oa een armbandje met een bedeltje van m’n man en een van m’n schoonzus die naar mij moest gaan. Ik geef echt niets om sieraden. Haar eigen dochter die er naast zat wel dus die zat echt met een (terechte) blik van “huh? Ben je nou mijn dingen weg aan het geven?”. Ik heb richting schoonzus ook maar aangegeven dat ik wellicht alleen twee dingetjes voor mijn dochters wil, de rest mag zij hebben.
pi_213242351
Dat vind ik ook vreemd amaranta. Ik zou het ook niet verkopen. Het is gegeven met het idee dat het in de familie blijft en nu moet het ineens verkocht worden. Dat is vreemd als het als aandenken gegeven is.

Maar los daarvan is het vreemd om er na 10 jaar op terug te komen en het verdeeld wil hebben. Ze kan beter voor de optie gaan, ik geef de andere kleinkinderen ook wat, zodat iedereen iets soortgelijks (of soortgelijk qua waarde) heeft gehad.

Maar dat zal er wel niet in zitten aangezien ze zelf ook een deel van het bedrag wil. Dat vind ik overigens erg vreemd (zeker zonder toelichting er bij of dat ze het geld nodig heeft of zo, maar dat ter zijde)
  woensdag 17 april 2024 @ 21:13:01 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213242524
Ik zou het horloge direct teruggeven. "Hier, verkoop het zelf maar en kijk maar wat je met het geld doet". Ik zou me toch echt niet gek laten maken over een horloge waar je dochter zelf ook niks mee heeft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213242984
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 18:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij omzeilden de blokkades vroeger door een eigen forum te bouwen met vrienden :+
We hadden allerlei topics, zoals: wie gaat er mee stappen zaterdag, wat ga je vandaag doen, slowchat.
Was echt een fantastische manier voor ons O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_213243064
Ik heb zoveel schrik voor erfenisgedoe (oa door gezeik in mijn familie en in de familie van vriend op dit gebied) dat ik liever geen spullen ontvang.
Sowieso hecht ik meer aan herinneringen dan aan spullen, maar zeker gezeik is het mij niet waard.

Sowieso, is het een vintage Rolex in perfecte staat? Want anders gaat het toch niet om écht geld. Voor een paar tientjes lijkt het me de praat niet waard.
  woensdag 17 april 2024 @ 21:57:20 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213243109
Ik snap op zich wel dat oma het eerlijk wil verdelen. Het is alleen wel heel gek dat dat na zo veel jaar ineens op komt borrelen.
Zijn de andere kleinkinderen ook allemaal kleinkinderen van de ex-schoonmoeder van oma?
Dan zou ik zeggen 'vertel ze gerust over het horloge, het ligt bij ons achterin de kast en als jij overlijdt en de anderen willen dat, dan laten we het taxeren en dan kijken we dan wel wat we doen. Of het alsnog verkocht wordt, of dat dochter de anderen een evenredig deel geeft.'
Het kan natuurlijk best dat er nog meer te verdelen valt en dat het straks op een hele simpele manier 'rechtgetrokken' kan worden.
Ik zou oma zelf niks geven, want het horloge is nota bene van haar ex-schoonmoeder, dus daar heeft zij toch al helemaal niks mee van doen.

Stel nou dat het zou gaan om een streng parels van ikzegmaariets 2000 euro en er valt verder niks te erven, dan is het wel krom dat jouw dochter dat zou hebben en de rest dus niks, toch?
Tenzij de andere kleinderen niks van de ex-schoonmoeder zijn, maar dan hebben die sws nergens recht op.

Alleen ik zou het idd niet nu teruggeven en ook niet nu verkopen. Dat komt wel als oma eenmaal overleden is.
  donderdag 18 april 2024 @ 07:35:38 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213245074
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 21:13 schreef livelink het volgende:
Ik zou het horloge direct teruggeven. "Hier, verkoop het zelf maar en kijk maar wat je met het geld doet". Ik zou me toch echt niet gek laten maken over een horloge waar je dochter zelf ook niks mee heeft.
Nou, ik ga het zeer zeker niet teruggeven.
  donderdag 18 april 2024 @ 07:43:56 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213245116
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 21:57 schreef BE het volgende:
Ik snap op zich wel dat oma het eerlijk wil verdelen. Het is alleen wel heel gek dat dat na zo veel jaar ineens op komt borrelen.
Zijn de andere kleinkinderen ook allemaal kleinkinderen van de ex-schoonmoeder van oma?
Dan zou ik zeggen 'vertel ze gerust over het horloge, het ligt bij ons achterin de kast en als jij overlijdt en de anderen willen dat, dan laten we het taxeren en dan kijken we dan wel wat we doen. Of het alsnog verkocht wordt, of dat dochter de anderen een evenredig deel geeft.'
Het kan natuurlijk best dat er nog meer te verdelen valt en dat het straks op een hele simpele manier 'rechtgetrokken' kan worden.
Ik zou oma zelf niks geven, want het horloge is nota bene van haar ex-schoonmoeder, dus daar heeft zij toch al helemaal niks mee van doen.

Stel nou dat het zou gaan om een streng parels van ikzegmaariets 2000 euro en er valt verder niks te erven, dan is het wel krom dat jouw dochter dat zou hebben en de rest dus niks, toch?
Tenzij de andere kleinderen niks van de ex-schoonmoeder zijn, maar dan hebben die sws nergens recht op.

Alleen ik zou het idd niet nu teruggeven en ook niet nu verkopen. Dat komt wel als oma eenmaal overleden is.
Naar eigen zeggen was ze altijd al van plan om het horloge aan mijn dochter te geven.

Het zijn allemaal kleinkinderen (4) van dezelfde kant.

Ik vind ook dat het horloge niet bij haar hoort.

Ik bedacht ineens dat ze ook haar oude (elektrische) fiets aan een van de (andere)kleinkinderen heeft gegeven. Prima moet je doen hoor je mij ook niet over. En zo zal ze wel vaker cadeautjes hebben gegeven.

Wat zij vergeet is dat ik niks vergeet. Mijn hoofd zit vol met “anekdotes”. Zo ook die ene keer dat we met z’n allen sinterklaas vierden. Mijn man woonde destijds in haar huis. Zij was gaan samenwonen met haar partner. En mijn man moest huur betalen. Helemaal prima. Maar mijn man liep wat achter.
Had ze voor iedereen cadeautje gekocht, behalve voor hem. Hij kreeg een kartonnetje waarop stond. Voor jou geen cadeau. Ik hou het geld voor het cadeau in op je huurschuld.
Naaaah, doe je toch niet. Desnoods geef je een flacon doucheschuim.
pi_213245135
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 07:43 schreef amaranta het volgende:

Ik bedacht ineens dat ze ook haar oude (elektrische) fiets aan een van de (andere)kleinkinderen heeft gegeven. Prima moet je doen hoor je mij ook niet over. En zo zal ze wel vaker cadeautjes hebben gegeven.

Dan hoeft ze nog maar twee kleinkinderen een cadeau te geven (als dat inderdaad niet ook al eens gedaan is). Of heeft ze dat andere kleinkind ook gevraagd de fiets te verkopen en het geld te verdelen tussen de kleinkinderen en haarzelf :{
  donderdag 18 april 2024 @ 08:14:12 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213245254
quote:

[..]
Naar eigen zeggen was ze altijd al van plan om het horloge aan mijn dochter te geven.

Wat zij vergeet is dat ik niks vergeet. Mijn hoofd zit vol met “anekdotes”. Zo ook die ene keer dat we met z’n allen sinterklaas vierden. Mijn man woonde destijds in haar huis. Zij was gaan samenwonen met haar partner. En mijn man moest huur betalen. Helemaal prima. Maar mijn man liep wat achter.
Had ze voor iedereen cadeautje gekocht, behalve voor hem. Hij kreeg een kartonnetje waarop stond. Voor jou geen cadeau. Ik hou het geld voor het cadeau in op je huurschuld.
Gezellig mens! ;)
in de haak.
  donderdag 18 april 2024 @ 08:15:58 #49
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213245266
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 16:07 schreef BE het volgende:
Mijn oudste wilde mij ook niet meer naakt zien zo rond zijn 12e. En ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ik loop wel gewoon in mijn blootje rond maar als ik hem dan de trap af hoor komen dan roep ik heel hard 'blote moeder!' en dan houdt hij even in. Werkt prima. :D
Hahaha zo doe ik het ook :D
  donderdag 18 april 2024 @ 08:42:06 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_213245398
Bijzondere situatie @amaranta

Ik zou ook niet zo goed weten wat ik ermee zou moeten als ik in de situatie zou zitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213245451
Ik denk dat onze schoonmoeders besties kunnen zijn Amaranta.
Maar wat een gedoe, om een horloge....
pi_213245513
Jeetje, wat een mens amaranta. Ik zou dat ding lekker in de la laten liggen :P wat vindt je man er van?

Ik vind erfenisdingen zo naar. Bij mijn moeders familie is dat ook helemaal uit de hand gelopen (en er viel niet eens zoveel te erven :')). Als mijn eigen ouders ooit dood gaan denk ik dat het wel losloopt allemaal (er is niet zoveel en wij zijn allemaal het synoniem van relaxtheid dus kan mij niet eens voorstellen dat we daar gedoe over krijgen), maar ben erg benieuwd hoe dat gaat verlopen bij mijn schoonfamilie... Daar kan het denk ik wel alle kanten op :P
pi_213245602
Het lijkt me zo naar als het bij een erfenis misgaat, daar heeft BE vast een hoop van gezien van dichtbij. Families die ruzies hebben of krijgen.

Ik hoop dat mijn moeder gewoon alles opmaakt 8-) Niet dat ik ruzie verwacht, helemaal niet, maar maak het lekker zelf op.
  FOK!fotograaf donderdag 18 april 2024 @ 09:31:57 #54
148247 taxibabe
pi_213245849
Ik verwacht hier ook wel ruzie als mijn vader komt te overlijden. Ik heb geen contact met mijn zus, vooral om de reden dat zij overal ruzie over gaat maken. Als er geen reden is voor een ruzie dan draait ze een gebeurtenis zo om in haar hoofd dat ze er wel ruzie over kan maken. (En dat is dan een volwassen vrouw :? )

Dus ik heb mijn vader, na het overlijden van zijn vriendin (en het gedoe rond haar erfenis,) ook gevraagd om tot in detail alles op papier te zetten met wat hij ook als uitvaart etc wil. Zodat daar geen gedoe over kan komen.
  donderdag 18 april 2024 @ 09:52:57 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213246022
quote:

[..]

:o :X

En goed dat je dat van die fiets ook nog weet, dat maakt de situatie zeker wel anders dat kan zij toch ook niet ontkennen. ;)
pi_213246089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 09:05 schreef exode het volgende:
Het lijkt me zo naar als het bij een erfenis misgaat, daar heeft BE vast een hoop van gezien van dichtbij. Families die ruzies hebben of krijgen.

Ik hoop dat mijn moeder gewoon alles opmaakt 8-) Niet dat ik ruzie verwacht, helemaal niet, maar maak het lekker zelf op.
Inderdaad, dat hoop ik hier ook.
pi_213246300
Ik hoop ook dat mijn ouders het lekker opmaken en ik zie niet zo hoe we er ruzie over zouden moeten krijgen.
Ik kan me niet voorstellen dat mijn broertje en ik er niet uitkomen samen (als er nog wat over is ;) ).
Van mijn oma heb ik het snoeppotje van vroeger, niet om de waarde maar om de herinnering O+ . Mijn ouders kwamen ermee aanzetten toen ze het huis hadden leeggemaakt en mijn nichten wilden het allemaal niet hebben.

Mijn schoonfamilie daar is wel eens gedoe geweest over spullen. Oma had iets uitgedeeld aan haar kleinkinderen en oom was het daar niet mee eens en dat moest herverdeeld. Heel gedoe volgens mij, maar ik heb me er maar niet mee bemoeid verder ;) .
  donderdag 18 april 2024 @ 10:54:14 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213246535
Nou @amaranta ik geloof dat ik helemaal meega in je aanpak "lekker in die la laten liggen" :D Wat een mens.
  donderdag 18 april 2024 @ 10:54:17 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213246536
Wij hebben in de schoonfamilie nu al wel wat gedoe. Mijn man heeft één zus en op zich valt straks de opbrengst van het huis en de auto enzo te verdelen. Geen probleem.

Wat wel een probleem is
SPOILER
Overigens heeft mijn schoonzus en geen kinderen en wil ze dan wel weer regelen dat onze kinderen ze erven als zij komt te overlijden en dat ze dus niet naar haar schoonfamilie gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 18 april 2024 @ 10:57:28 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213246568
Mijn oma heeft bij leven dingen aan ons gegeven, en is toen wel binnen een paar jaar overleden. Al zei ze op haar tachtigste al "DIT IS VAST MIJN LAATSTE KERST!" Ze werd 98 :D

Lijkt me bizar als iemand erop terugkomt of iemand anders tussen die afspraak komt.
pi_213246608
In beide families is er bij ons niet bijzonders te erven, geen sieraden etc.
Ik doe nu al de administratie en financien van mijn moeder, dus ik zie alles erin en eruit gaan en samen met mijn zus spoor ik vooral aan om meer uit te geven.
Mijn moeder is nu serieus voor een huurappartement aan het kijken, als dat een keer gaat lukken, krijgt ze een bak geld, we gaan dan wel gezamelijk de zaken weer doornemen. Ze wil graag schenken, met name aan de kleinkinderen.

B heeft mijn slippers al toegeeigend als wij doodgaan, daar loopt ie nu ook op in de tuin en hij meldde een tijd geleden dat hij ze wel wilde hebben als ik dood was. Het zijn gewoon Adidas badslippers, ik denk dat Juul wel akkoord gaat.
pi_213246626
Hier bij mijn oma geen gedoe, maar wel een notaris/financieel adviseur (weet niet meer met wie ze het besproken had) die vond dat het anders ‘moest’/hoorde. Gelukkig heeft m’n oma daar niet naar geluisterd en gewoon haar eigen gevoel gevolgd.

Zij wilde toen ze nog leefde alle kleinkinderen een bedrag geven. De notaris (of financieel adviseur of niet we ze ook om tafel gezeten had daar over) vond dat het verschil maakte of het gezin twee of drie kinderen had. Dus bij wijze van: gezin met twee kinderen kregen de kleinkinderen elk ¤1000 en gezin met drie kinderen kregen de kleinkinderen elk ¤666. Want dat zou de norm zijn. Elk kind een bedrag toekennen en dat weer verdelen onder het aantal kinderen dat die hebben.

Daarop zei m’n oma ‘daar kunnen mijn kleinkinderen toch niks aan doen hoeveel broers/zussen ze hebben, ik wil m’n kleinkinderen wat geven. Als ik m’n eigen kinderen wat geef krijgen ze ook even veel en dan is het aan hun wat ze er mee doen (zelf gebruiken of verdelen onder hun kinderen). Maar nu wil ik m’n kleinkinderen wat geven en die zijn me allemaal even veel waard en gaan dus allemaal even veel krijgen van mij.’

Vond het ook erg bijzonder dat de norm dus was om om te rekenen naar aantal kinderen in het gezin. Zou dat ten opzichte van m’n neefjes en nichtjes die met drie in het gezin zijn ook echt niet fair gevonden hebben.

Ik verwacht hier met m’n zus ook geen problemen tzt over de erfenis. Bij mijn man verwacht ik wellicht wel wat gedoe helaas ;(
Maar goed hopelijk duurt dat nog heel lang, en valt het mee.
pi_213246693
Mijn oma had alles op een briefje gezet. Tot aan de kleinste dingen toe. Scheelde dat ze naar een verzorgingshuis ging en toen al een deel 'moest' weggeven. Oma wist dat er anders toch heibel zou komen. Zelfs het kind waar destijds mot mee was kreeg een doos met spullen. Niemand werd overgeslagen.

Ik ben bezig om te kijken naar een week of 2 weg in zomervakantie. Ik kom er echt niet uit. Twijfel tussen Schotland, Denemarken of toch Nederland. Een weekje, of 2 of 3. En de pubers willen het liefst hier thuis blijven gamen, dus weinig inspiratie daarvandaan :D
Zo maar een kop koffie en hopen dat er een goede advertentie ergens voorbij komt :P
  FOK!fotograaf donderdag 18 april 2024 @ 11:51:18 #64
148247 taxibabe
pi_213247013
Mijn vader heeft een concept-testament op laten stellen, en heeft mij vorige week een kopie ervan gegeven om te lezen. Hij wil weten wat ik er van vind en of ik er wel of niet mee akkoord ga. Ik ben best goed in moeilijke teksten lezen, maar dit is wel andere koek. Ik snap er weinig van, maar hij wil echt weten wat ik er van vind. :@
pi_213247147
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 09:05 schreef exode het volgende:

Ja, daar sta ik dus precies andersom in qua opmaken.
Mijn schoonvader heeft altijd mega hard gewerkt en daarmee een mooi huis afgelost. Mijn schoonmoeder zou het liefst nu gaan huren en dat geld gewoon ‘even’ opmaken, terwijl mijn schoonvader altijd als wens heeft uitgesproken om ons ook nog iets achter te laten.
Dan zou ik het dus eeuwig zonde vinden als het gewoon maar op gaat aan huur, terwijl je veel verstandiger kan kopen bijvoorbeeld.

Dat is dan geen hebberigheid, want wij redden het ook goed zonder erfenis. Maar wel dat het zonde is om na zoveel jaar hard werken voor je gezin het maar op te brassen om het opbrassen.

Gelukkig heeft schoonmoeder het geloof ik inmiddels zelf ook wel door dat dat zonde zou zijn.
pi_213247180
Wij hebben binnenkort een “wat als ze dood gaan”-etentje met broer, zussen en m’n ouders. Ik verwacht hier wel gedoe eigenlijk, omdat we met 5 kinderen zijn (waarvan er 1 is onterfd om praktische redenen, maar wel sleutel van hun huis heeft en ik haar wel in staat zie om opeens allerlei waardevolle spullen gelijk weg te nemen, puur vanwege de geldwaarde). Minimaal een ander wil het huis tzt overkopen als opknapproject, dus dat gaat ook nog wat gedoe worden, want ik zie nog een ander dat ook wel willen doen. En verder laat niemand zich het kaas van het brood eten, dus ik verwacht wat dat daar nog wel gaat botsen. Het liefst zou ik m’n ouders ook alles lekker laten opmaken (en vooral opruimen), maar dan moeten ze eerst een leuk appartementje vinden die minder kost dan hun huidige woning.
pi_213247184
Haha, nu lijkt het trouwens helemaal het tegenovergestelde van wat ik schreef over erfenissen.
Ik hoef dus geen spullen, dat heeft voor mij niet zoveel waarde.
Ik hoef ook geen geld, maar de wens van mijn schoonvader om ons iets achter te laten vind ik wel heel lief.

Overigens hoop ik later mijn kinderen ook een afgelost huis achter te laten.
pi_213247246
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:03 schreef LeSage het volgende:

[..]
Mijn schoonvader heeft altijd mega hard gewerkt en daarmee een mooi huis afgelost. Mijn schoonmoeder zou het liefst nu gaan huren en dat geld gewoon ‘even’ opmaken, terwijl mijn schoonvader altijd als wens heeft uitgesproken om ons ook nog iets achter te laten.
Dan zou ik het dus eeuwig zonde vinden als het gewoon maar op gaat aan huur, terwijl je veel verstandiger kan kopen bijvoorbeeld.

Dat is dan geen hebberigheid, want wij redden het ook goed zonder erfenis. Maar wel dat het zonde is om na zoveel jaar hard werken voor je gezin het maar op te brassen om het opbrassen.

Gelukkig heeft schoonmoeder het geloof ik inmiddels zelf ook wel door dat dat zonde zou zijn.
Maar schoonmoeder heeft wel mogelijk gemaakt dat schoonvader hard kon werken. Waarom zou zij er nu niet van mogen genieten? Alles opmaken is echt heel lastig hoor, zeker voor mensen die altijd op hun geld gelet hebben. Mijn ouders hebben beide een goed pensioen en een afbetaald huis, maar hebben nog steeds die mindset van vroeger toen ze elk dubbeltje om moesten draaien. Aardbeien van ¤4? Dacht het niet, ook al hebben ze er trek in. Vorig jaar zijn ze naar de VS geweest, voor het eerst. Hebben ze uiteindelijk ook meerdere nachten in hun auto geslapen omdat ze de hotels te duur vonden :')
pi_213247304
Als ik dit allemaal zo lees ben ik zo blij met m'n broertje O+ We hebben zonder enige wanklank alles heel eerlijk kunnen verdelen. Waarbij emotionele waarde belangrijker was dan de geldelijke waarde.

SPOILER
pi_213247371
Even heel andere vraag, was er nou een site of iets waar je legoblokjes op de foto kon zetten en dat ze dan zeggen welke set het zou kunnen zijn?
Ik heb alle lego uitgezocht, maar ik heb nog wat over :? waar ook geen boekje van is en ik kan me niet voorstellen dat ik een boekje heb weggedaan...
En ik mis nog wat andere onderdelen, een aantal ben ik inmiddels tegengekomen, maar ik heb ook het vermoeden dat er met hoofdjes iets mis is gegaan... eigenlijk zou ik alle sets nog eens na moeten lopen... Ben er nog niet uit of ik daar zin in heb, maar eigenlijk wil ik het ook gewoon goed uitgezocht hebben (zei de perfectionist in mij).
  donderdag 18 april 2024 @ 12:34:07 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213247442
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:28 schreef Nijna het volgende:
Even heel andere vraag, was er nou een site of iets waar je legoblokjes op de foto kon zetten en dat ze dan zeggen welke set het zou kunnen zijn?
Ik heb alle lego uitgezocht, maar ik heb nog wat over :? waar ook geen boekje van is en ik kan me niet voorstellen dat ik een boekje heb weggedaan...
En ik mis nog wat andere onderdelen, een aantal ben ik inmiddels tegengekomen, maar ik heb ook het vermoeden dat er met hoofdjes iets mis is gegaan... eigenlijk zou ik alle sets nog eens na moeten lopen... Ben er nog niet uit of ik daar zin in heb, maar eigenlijk wil ik het ook gewoon goed uitgezocht hebben (zei de perfectionist in mij).
Je kunt het eventueel in het legotopic even vragen?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213247502
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar schoonmoeder heeft wel mogelijk gemaakt dat schoonvader hard kon werken. Waarom zou zij er nu niet van mogen genieten? Alles opmaken is echt heel lastig hoor, zeker voor mensen die altijd op hun geld gelet hebben. Mijn ouders hebben beide een goed pensioen en een afbetaald huis, maar hebben nog steeds die mindset van vroeger toen ze elk dubbeltje om moesten draaien. Aardbeien van ¤4? Dacht het niet, ook al hebben ze er trek in. Vorig jaar zijn ze naar de VS geweest, voor het eerst. Hebben ze uiteindelijk ook meerdere nachten in hun auto geslapen omdat ze de hotels te duur vonden :')
Maar dan heb je denk ik niet gelezen wat ik schreef.
Ik zei nergens dat ze niet moesten genieten. Als het op gaat aan genieten van het leven, helemaal goed.
Als het op gaat aan huren, is dat gewoon hartstikke zonde. Zeker omdat schoonvader dat eigenlijk nooit wilde.

En geloof me, mijn schoonouders zijn bepaald niet van het zuinige soort _O- die leven (gelukkig) heel riant, zullen nooit een etentje voorbij laten gaan, borrelen bij het leven, gaan op alle vakanties die ze willen.
Dus nee, ik hoop echt van harte niet dat ze op een houtje gaan bijten.
pi_213247831
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:03 schreef LeSage het volgende:

[..]

Zo te lezen inderdaad een andere situatie, mijn moeder gaat niet meer volledig zelfstandig wonen bij deze stap. Mijn vader wilde ons ook geld nalaten, maar mijn moeder heeft haar hele leven superzuinig geleefd, hard gewerkt en altijd alles voor ons gedaan.
Vebrassen lukt haar niet eens, maar we sporen haar wel aan om bijvoorbeeld eens een keer lekker uit eten te gaan, alle uitjes die ze wil doen met 2 de verenigingen waar ze lid van ons ook echt te gaan doen. Ze draaide alles nog steeds 100x om voordat ze het uitgaf.

Ik heb veel liever dat ze nu nog geniet dan dat ik dadelijk een paar duizend Euro krijg.
pi_213247892
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:04 schreef exode het volgende:

[..]
Zo te lezen inderdaad een andere situatie, mijn moeder gaat niet meer volledig zelfstandig wonen bij deze stap. Mijn vader wilde ons ook geld nalaten, maar mijn moeder heeft haar hele leven superzuinig geleefd, hard gewerkt en altijd alles voor ons gedaan.
Vebrassen lukt haar niet eens, maar we sporen haar wel aan om bijvoorbeeld eens een keer lekker uit eten te gaan, alle uitjes die ze wil doen met 2 de verenigingen waar ze lid van ons ook echt te gaan doen. Ze draaide alles nog steeds 100x om voordat ze het uitgaf.

Ik heb veel liever dat ze nu nog geniet dan dat ik dadelijk een paar duizend Euro krijg.
Dat snap ik heel goed. En als dat de situatie zou zijn zou ik dat ook vinden.
Ik vind het altijd wel sneu om te lezen dat ouders zo weinig voor zichzelf doen.
Gelukkig zijn mijn ouders én schoonouders zo niet.
  donderdag 18 april 2024 @ 13:22:30 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213248007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:22 schreef Amsel het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik zo blij met m'n broertje O+ We hebben zonder enige wanklank alles heel eerlijk kunnen verdelen. Waarbij emotionele waarde belangrijker was dan de geldelijke waarde.

SPOILER
O+ :Y
pi_213248026
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:11 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat snap ik heel goed. En als dat de situatie zou zijn zou ik dat ook vinden.
Ik vind het altijd wel sneu om te lezen dat ouders zo weinig voor zichzelf doen.
Gelukkig zijn mijn ouders én schoonouders zo niet.
Vanaf geboorte is dat zo geweest, geen geld hebben, altijd hard werken dat krijg je er zomaar niet uit.
Allebei mijn ouders zijn opgegroeid in gezinnen waar de kinderen vroeg moesten werken om bij te dragen.

Ze kan nu goed rondkomen maar het meeste geld zit in het huis. Nu ze het amper meer kan onderhouden of schoonhouden, is verkopen de beste oplossing ook al is het een erg lastige beslissing voor ons allemaal.
pi_213248042
En de stroom ligt er hier ineens uit.

Vanochtend internet een half uur maar nu echt alles.
  donderdag 18 april 2024 @ 13:27:28 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213248048
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat mijn zus en ik ruzie zouden krijgen na het overlijden van onze ouders.
Mijn moeder heeft heel wat zilveren kettingen maar er zijn er niet echt bij waar ik bijzondere waarde aan hecht en ik denk mijn zus ook niet.
Ik kan me nu iig niet 1-2-3 iets bedenken wat ik echt per se zou willen hebben en ik geloof ook niet dat ik de meetlat qua waarde er naast zou gaan leggen. Er is er 1 die ik heel mooi vind en graag zou willen hebben en ik weet nagenoeg zeker dat mijn zus daar niet per se iets mee heeft dus ik zou het fijn vinden om die te krijgen maar mocht het een probleem zijn dan is het wmb ook echt prima om er van af te zien.
pi_213248073
Ja ik ben dus onterfd, heb alleen recht op het kindsdeel. Ik ga er maar vanuit dat ik de dood via Mensenlinq moet horen, maar neemt zo'n notaris dan contact met mij op of moet ik er zelf achteraan?
Ik hoef niks, maar ik weet dat m'n biologische vader best vermogend is en als er toch recht is op iets dan wil ik dat voor m'n zoon aan de kant zetten.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_213248111
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:38 schreef LeSage het volgende:

[..]
Maar dan heb je denk ik niet gelezen wat ik schreef.
Ik zei nergens dat ze niet moesten genieten. Als het op gaat aan genieten van het leven, helemaal goed.
Als het op gaat aan huren, is dat gewoon hartstikke zonde. Zeker omdat schoonvader dat eigenlijk nooit wilde.

En geloof me, mijn schoonouders zijn bepaald niet van het zuinige soort _O- die leven (gelukkig) heel riant, zullen nooit een etentje voorbij laten gaan, borrelen bij het leven, gaan op alle vakanties die ze willen.
Dus nee, ik hoop echt van harte niet dat ze op een houtje gaan bijten.
Maar als ze door te huren nu meer geld krijgt om leuke dingen te kunnen doen, is dat het toch gewoon waard voor haar? Dan gooit ze welliswaar geld weg door te huren, maar dat betekent wel dat ze nu wel meer geld tot haar beschikking heeft. Tenzij ze nu ook al tienduizenden euro's vrij te besteden heeft en die droomvakantie van ¤20.000 pp gewoon kan doen uiteraard, dan is er weinig winst aan verkopen en gaan huren (hoewel dat wel qua erven veel minder gedoe is dan een koophuis erven, dus daar zitten ook wel wat praktische voordelen voor jullie aan, nog afgezien van het 'opruimen' dat bij een verhuizing gebeurt, wat ook veel werk scheelt).

Ik laat ook graag mijn kinderen tzt goed verzorgd achter, maar ik vind mijn eigen levensplezier wel veel meer prioriteit hebben dan mijn kinderen, er vanuitgaande dat zij er financieel gezond voor staan, te spekken. Dat doe ik sowieso bij voorkeur bij leven al omdat dat veel gunstiger is. Ook omdat 10.000 euro als je 20 bent veel meer impact heeft dan wanneer je 40+ bent. Wij hebben wel in de planning staan om als we rond de 65 zijn weer te gaan huren. Iets gelijkvloers zodat je daar ook geen gedoe meer mee hebt. En dan kopen we een camper ofzo voor de helft van het jaar.
pi_213248222
Over de erfenis zullen mijn zus en ik geen ruzie krijgen, want er is niet veel te verdelen. :) Bij mijn schoonvader hoop ik dat hij het e.e.a. gewoon nog lekker opmaakt voor hij sterft.

Wat ik wel een ding vindt is het begraven van mijn schoonvader. Mijn schoonmoeder ligt in een koopgraf, daar wil hij ooit graag bij zegt hij, maar hij is op dit moment de enige die dat graf bezoekt. Kortom, ik zou het liefst als hij overlijdt mijn schoonmoeder op laten graven en ze samen laten cremeren. Stukken beter dan een graf hebben waar niemand naar omkijkt, want dat vind ik heel verdrietig. Eindstand zal de beste man denk ik gewoon het koopgraf in gaan voor een jaar of 10, want dat is zijn wens, maar daarna zijn man en ik zéker niet van plan om dat nog te verlengen, dat heb ik voor mijn eigen moeder ook niet gedaan omdat we gewoon niets vinden op een begraafplaats.
pi_213248264
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Je kunt het eventueel in het legotopic even vragen?
Google kon me ook helpen, brick it is een app waar dat mee kan maar alleen op apple.

Ik heb wel een blokje met sticker kunnen traceren welke set die bij hoort gewoon met google lens. Dus als het goed is hoef ik die alleen om te wisselen en heb ik dan een ander blokje weer over :P

En ik kwam er net achter dat ik nog wat van die dingen vanuit zo'n magazin heb, blokjes die dan iets moesten voorstellen, dus dat ga ik nog even uitzoeken, dan heb ik ook minder over :P .
  FOK!fotograaf donderdag 18 april 2024 @ 13:49:53 #83
148247 taxibabe
pi_213248277
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:27 schreef BE het volgende:
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat mijn zus en ik ruzie zouden krijgen na het overlijden van onze ouders.
Mijn moeder heeft heel wat zilveren kettingen maar er zijn er niet echt bij waar ik bijzondere waarde aan hecht en ik denk mijn zus ook niet.
Ik kan me nu iig niet 1-2-3 iets bedenken wat ik echt per se zou willen hebben en ik geloof ook niet dat ik de meetlat qua waarde er naast zou gaan leggen. Er is er 1 die ik heel mooi vind en graag zou willen hebben en ik weet nagenoeg zeker dat mijn zus daar niet per se iets mee heeft dus ik zou het fijn vinden om die te krijgen maar mocht het een probleem zijn dan is het wmb ook echt prima om er van af te zien.
Ik zou willen dat dat bij ons ook zo was. Maar ik weet nu al dat als ik bv een bepaald meubelstuk zou willen dat zij die dan ook wil (ook al past dat totaal niet in haar huis).

Dat soort dingen doet zij nu ook al.
SPOILER
Ik hou mijn hart vast als mijn vader komt te overlijden.. :{
pi_213248442
Bij ons wil waarschijnlijk eentje het afbetaalde huis van mijn ouders, komt mooi uit want ik hoef dat echt niet een dat geeft ons mooi de uitkoopsom.

Voor de rest blijft er vast wel wat over, waarover ik niet denk dat wij onderling ruzie zouden krijgen. De enige die ik misschien wel moeilijk zie doen is een van mijn zwagers. Dat lijkt me nog wel ongemakkelijk.
pi_213248605
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:34 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar als ze door te huren nu meer geld krijgt om leuke dingen te kunnen doen, is dat het toch gewoon waard voor haar? Dan gooit ze welliswaar geld weg door te huren, maar dat betekent wel dat ze nu wel meer geld tot haar beschikking heeft. Tenzij ze nu ook al tienduizenden euro's vrij te besteden heeft en die droomvakantie van ¤20.000 pp gewoon kan doen uiteraard, dan is er weinig winst aan verkopen en gaan huren (hoewel dat wel qua erven veel minder gedoe is dan een koophuis erven, dus daar zitten ook wel wat praktische voordelen voor jullie aan, nog afgezien van het 'opruimen' dat bij een verhuizing gebeurt, wat ook veel werk scheelt).

Ik laat ook graag mijn kinderen tzt goed verzorgd achter, maar ik vind mijn eigen levensplezier wel veel meer prioriteit hebben dan mijn kinderen, er vanuitgaande dat zij er financieel gezond voor staan, te spekken. Dat doe ik sowieso bij voorkeur bij leven al omdat dat veel gunstiger is. Ook omdat 10.000 euro als je 20 bent veel meer impact heeft dan wanneer je 40+ bent. Wij hebben wel in de planning staan om als we rond de 65 zijn weer te gaan huren. Iets gelijkvloers zodat je daar ook geen gedoe meer mee hebt. En dan kopen we een camper ofzo voor de helft van het jaar.
Er is volgens mij niet zo’n hele gekke gedachte voor nodig om te bedenken dat huren geen voordeel heeft boven kopen :?
Daar komt dan ook een smak geld vrij die vrij te besteden is. Alleen hoef je dan geen huur te betalen iedere maand.
Het is misschien leuker om te denken dat ik een geldwolf ben ofzo, maar dat is niet zo.
Misschien ook moeilijk online uit te leggen.

Medelijden met mijn schoonouders is trouwens niet nodig hier. We zitten volgende week samen in hun vakantiehuis op vakantie. Zij blijven dan een maandje, gaan tussendoor met de caravan nog even weg en daarna weer een paar maanden naar het vakantiehuis :D
  donderdag 18 april 2024 @ 14:30:42 #86
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213248668
Ik heb dan geen broers of zussen en er is ook niets te halen bij mijn moeder en stiefvader dan troep.
Daar kan ik mij wel echt druk om maken als mijn moeder het langst leeft van hun 2 dan zal ik dat hoarder huis op mijn dak krijgen. (ik denk dat als mijn moeder eerder dood is mijn stiefpa wel bereid is om samen veel tripjes naar de stort te maken en zo orde op zaken te stellen)

quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:23 schreef LeSage het volgende:
Er is volgens mij niet zo’n hele gekke gedachte voor nodig om te bedenken dat huren geen voordeel heeft boven kopen
Maar er zijn wel voordelen aan huren, een huis onderhouden kost veel geld.
Iets kleiner huren kan dan prettig zijn ook veel dingen worden je uit handen genomen, veel minder stress en omkijken naar en nu is een goed moment om te verkopen.
  donderdag 18 april 2024 @ 14:42:28 #87
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213248785
Maar als zij nu in een groot huis woont dat (rekenvoorbeeldje dit) verkocht wordt voor 6 ton. En ze koopt voor 4 ton hypotheekvrij een klein huisje gelijkvloers. Dan heeft ze dus geen hypotheeklasten en is er toch 2 ton vrijgekomen om de rest van haar leven riant van te leven. Tov van verkopen voor 6 ton en huren voor 600 per maand ofzo is dat dan toch helemaal niet gunstiger? Ik snap de logica van LeSage wel...
pi_213248789
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat ik wel een ding vindt is het begraven van mijn schoonvader. Mijn schoonmoeder ligt in een koopgraf, daar wil hij ooit graag bij zegt hij, maar hij is op dit moment de enige die dat graf bezoekt. Kortom, ik zou het liefst als hij overlijdt mijn schoonmoeder op laten graven en ze samen laten cremeren. Stukken beter dan een graf hebben waar niemand naar omkijkt, want dat vind ik heel verdrietig. Eindstand zal de beste man denk ik gewoon het koopgraf in gaan voor een jaar of 10, want dat is zijn wens, maar daarna zijn man en ik zéker niet van plan om dat nog te verlengen, dat heb ik voor mijn eigen moeder ook niet gedaan omdat we gewoon niets vinden op een begraafplaats.
Als iemand de wens heeft om begraven te worden, zou ik er uit respect nooit voor kiezen om direct te cremeren. Na 10 jaar is dat anders. Mijn ouders zijn begraven in een algemeen graf, dat wordt per definitie na 10 jaar geruimd (in deze gemeente, dat is soms ook 15 of 20 jaar). Maar omdat zij gelovig waren, wilden ze pertinent niet gecremeerd worden. Wat ik beter vind, doet er mijns inziens niet toe.

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door Phaidra op 18-04-2024 14:49:04 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213249009
Dat huren altijd gunstiger is dan kopen is natuurlijk onzin, maar zo bedoelt LeSage het denk ik niet. Ze heeft het over de specifieke situatie van haar schoonouders.
Voor mijn moeder zou het sowieso heel onlogisch zijn om te kopen, een appartement kopen in haar huidige dorp is duurder dan de opbrengst van haar huis. Nog buiten alle extra kosten.

Ik ga me absoluut niet bemoeien met de schoonfamilie als het ooit zover komt. Dat doe ik nu ook al zo min mogelijk.

We hebben weer stroom :) bijna 3 uur zonder, heerlijk geluncht en gewandeld. Het hele dorp lag eruit en ik geloof ons buurdorp ook.
pi_213249090
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:42 schreef Tink89 het volgende:
Maar als zij nu in een groot huis woont dat (rekenvoorbeeldje dit) verkocht wordt voor 6 ton. En ze koopt voor 4 ton hypotheekvrij een klein huisje gelijkvloers. Dan heeft ze dus geen hypotheeklasten en is er toch 2 ton vrijgekomen om de rest van haar leven riant van te leven. Tov van verkopen voor 6 ton en huren voor 600 per maand ofzo is dat dan toch helemaal niet gunstiger? Ik snap de logica van LeSage wel...
Dat zou kunnen, maar als ik naar de Randstad kijk, daar is een gemiddeld appartement duurder dan een (grotere) eengezinswoning. Iets anders kopen is dan dus niet voordeliger tenzij je echt een groot huis hebt om achter te laten.

En huren is in principe geld weggooien maar daarvoor krijg je ook voordelen die zeker als oudere veel waard zijn. Geen gedoe met onderhoud, evt kans om naar gelijkvloers te gaan, je kinderen met minder gedoe achterlaten rondom het huis. Ik zou iedereen die dat kan aanraden om te kopen, met uitzondering van ouderen.

En ik zie je absoluut niet als geldwolf LeSage :)
  donderdag 18 april 2024 @ 16:15:34 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213249589
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:07 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons wil waarschijnlijk eentje het afbetaalde huis van mijn ouders, komt mooi uit want ik hoef dat echt niet een dat geeft ons mooi de uitkoopsom.

Voor de rest blijft er vast wel wat over, waarover ik niet denk dat wij onderling ruzie zouden krijgen. De enige die ik misschien wel moeilijk zie doen is een van mijn zwagers. Dat lijkt me nog wel ongemakkelijk.
Oh echt, hou op, schei uit… die kunnen soms zo irritant dominant aanwezig zijn… :{
pi_213249696
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:42 schreef Tink89 het volgende:
Dit, met andere bedragen en geen huurprijs van 600 euro, maar meer richting de 2000 euro zeg maar.
Het zijn overigens gewoon mijn schoonouders hè, inclusief schoonvader, maar die delft meestal een beetje het onderspit :D
pi_213249710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Als iemand de wens heeft om begraven te worden, zou ik er uit respect nooit voor kiezen om direct te cremeren. Na 10 jaar is dat anders. Mijn ouders zijn begraven in een algemeen graf, dat wordt per definitie na 10 jaar geruimd (in deze gemeente, dat is soms ook 15 of 20 jaar). Maar omdat zij gelovig waren, wilden ze pertinent niet gecremeerd worden. Wat ik beter vind, doet er mijns inziens niet toe.

SPOILER
Je spoiler :X _O-
pi_213249738
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, maar als ik naar de Randstad kijk, daar is een gemiddeld appartement duurder dan een (grotere) eengezinswoning. Iets anders kopen is dan dus niet voordeliger tenzij je echt een groot huis hebt om achter te laten.

En huren is in principe geld weggooien maar daarvoor krijg je ook voordelen die zeker als oudere veel waard zijn. Geen gedoe met onderhoud, evt kans om naar gelijkvloers te gaan, je kinderen met minder gedoe achterlaten rondom het huis. Ik zou iedereen die dat kan aanraden om te kopen, met uitzondering van ouderen.

En ik zie je absoluut niet als geldwolf LeSage :)
Mijn schoonouders zijn overigens nog niet echt oud. 67 en mijn schoonvader zou werkelijk wegkwijnen in een appartement.
Die is altijd aan het klussen, tuinieren, rommelen in en om huis.
Als ze 80 zijn en dan een appartement gaan huren voor het makkelijke zou ik dat ook veel beter begrijpen.
pi_213249791
Mijn ouders hebben de boel inmiddels aardig op orde. Wij/zij hadden echt geen overzicht toen ze hun bedrijf nog hadden(de boekhouder wel). Maar alles is verkocht, en ze hebben er een mooi huis van kunnen kopen op hun 70e. Met slaapkamer&badkamer beneden.
Tzt kwestie van verkopen/zus mij/ik haar laten uitkopen en het spul verdelen. Ik denk niet dat we veel dingen hebben waar we gedoe om gaan krijgen. We hechten waarde aan hele verschillende dingen. Ik vooral aan herinneringen, zij aan oude klokken of barometers :D

Soms hoor je van die gekke verhalen. Dat een echtpaar samen 1 graf hadden. Zij ging eerst en is begraven. Zijn urn staat op de grafsteen erbij. Je bent dan wel soort van samen, maar of dat nou echt zo werkt :P
  donderdag 18 april 2024 @ 17:07:21 #96
37150 livelink
pi_213250031
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:28 schreef Nijna het volgende:
Elke legoset heeft toch ook wat reservedingen? Misschien zijn dat wel de overgebleven blokjes. Ergens stond op mijn to-do-lijst ook om een keer al het lego uit te zoeken en wellicht te verkopen wat nog een geheel is. Maar ik moet dan eerst een keer langdurig uitvallen op mijn werk, want een fulltime baan en huishouden laat zich moeilijk combineren met alles wat ik nog wil doen. En langdurig uitvallen zie ik ook niet zitten, dus dan blijft de lego maar ongesorteerd.
  donderdag 18 april 2024 @ 17:16:10 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_213250100
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Je bent dan wel soort van samen, maar of dat nou echt zo werkt :P
Het ligt er maar net aan waar je in gelooft ;)

Zo heb ik jongste pas ook uitgelegd dat als je in de hemel komt, dat je dan mensen niet herkent als zijnde je partner en dergelijke (had ik tenminste nog iets aan mijn bijbelkennis)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213250125
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:07 schreef livelink het volgende:

[..]
Elke legoset heeft toch ook wat reservedingen? Misschien zijn dat wel de overgebleven blokjes. Ergens stond op mijn to-do-lijst ook om een keer al het lego uit te zoeken en wellicht te verkopen wat nog een geheel is. Maar ik moet dan eerst een keer langdurig uitvallen op mijn werk, want een fulltime baan en huishouden laat zich moeilijk combineren met alles wat ik nog wil doen. En langdurig uitvallen zie ik ook niet zitten, dus dan blijft de lego maar ongesorteerd.
Ik moet je uit de droom helpen, uitvallen helpt je ook geen steek verder in het sorteren van je Lego.
  donderdag 18 april 2024 @ 17:20:08 #99
37150 livelink
pi_213250136
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik moet je uit de droom helpen, uitvallen helpt je ook geen steek verder in het sorteren van je Lego.
-O- :*

Ik had ergens wel zo'n vermoeden ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')