Hier ook heel lang gedaan. Maar sinds zoon 11 is ongeveer vind hij het verschrikkelijk om mij naakt te zien of in ondergoed. Andersom maakt het hem (nu 12) niet uit overigens, wellicht dat dat veranderd tegen de tijd dat zijn lichaam veranderd maar dat zien we dan wel weer.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
De school waar onze oudste heen gaat, heeft dit beleid ook sinds november. Ze zijn heel erg positief over de eerste periode. Kinderen houden zich er goed aan en zijn eigenlijk ook wel blij dat er in de pauzes weer gewoon gesprekken gevoerd worden of een balletje getrapt op het voetbalveld.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Over school gesproken, de school van mijn meiden gaat helemaal telefoonvrij. Kregen we gister bericht over. Tel moet in de ochtend in de kluis gestopt worden en mag er pas uit als ze naar huis gaan, dus ook niet in de pauzes, of hij moet thuis blijven. Wie wel met een telefoon op school rondloopt kan sancties verwachten.
Ik ben héél benieuwd hoe dit uit gaat pakken maar ben er wel blij mee.
Ja precies, daar hoop ik idd ook op.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De school waar onze oudste heen gaat, heeft dit beleid ook sinds november. Ze zijn heel erg positief over de eerste periode. Kinderen houden zich er goed aan en zijn eigenlijk ook wel blij dat er in de pauzes weer gewoon gesprekken gevoerd worden of een balletje getrapt op het voetbalveld.
Dat ging hier ook prima. Tot oudste met een jaar of 11/12 opeens preuts werd. Jongste begint het nu ook te krijgen, maar die is nog wat chiller.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende: Zien jullie elkaar niet naakt? Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
De school van mijnes gaat dat in het nieuwe schooljaar ook doen. En ze gaan van lesuren van 40 minuten naar lesuren van 60 minuten. Wordt dus een heleboel aanpassen voor de tieners volgend schooljaarquote:Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Over school gesproken, de school van mijn meiden gaat helemaal telefoonvrij. Kregen we gister bericht over. Tel moet in de ochtend in de kluis gestopt worden en mag er pas uit als ze naar huis gaan, dus ook niet in de pauzes, of hij moet thuis blijven. Wie wel met een telefoon op school rondloopt kan sancties verwachten.
De twee volwassenen hier lopen gewoon in hun nakie, maar de pubers vinden dat wat minder prettig. Overigens is dat vooral omdat samengesteld gezin. Mijn jongens zien mij wel gewoon naakt en ik hun ook wel zonder enig probleem.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
Geen idee hoor of ze dat nog doen, maar het lijkt me een verschrikking als die pubers de eerste 2 uur LO gehad hebben en nog de hele dag lopen stinken.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:51 schreef mignonne het volgende:
Doen ze dat nog ja? Verplicht douchen op school na gym? Dat het nodig is, is 1 dingmaar kan me voorstellen dat scholen daar tegenwoordig wat huiverig voor zijn.
Snap wel wat je bedoelt met dat de pubers dat onprettig vinden. Dat mag, maar ik ben er hier thuis wel duidelijk over dat ik hier ook woon en dat ik die 2 meter van mn slaapkamer naar de douche en weer terug gewoon in mn blote kont afleg.
Een heel ander iets is dat we wel echt duidelijke afspraken hebben moeten maken, juist ook in dit licht, over het eindeloze videobellen van de dames. Dat mogen ze alleen nog op hun kamer.
Hier is dat sinds de kerstvakantie. Maar ja, wat krijg je als je voor veel lessen een iPad nodig hebt, dan worden daar spellen op gespeeld in de pauze, dus het hele idee van met elkaar communiceren tijdens de pauze is alsnog weg. (We zitten dan bij elkaar en praten dan met elkaar tijdens het gamen. Uhm ja, ik hoor je ook wel eens bellen tijdens het gamen, dat valt bij mij niet onder de noemer praten met elkaar, maar roepen naar elkaar over wat er in het spel gebeurd).quote:Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Ik woon hier. De weg naar mijn wc is dan wel maar een paar meter, maar toevallig is de badkamer bij ons de trap af en nog niet misschien ga ik me aankleden daarvoor. Als iemand mij niet zou willen zien, mag ie wegkijken. Dat is uiteraard prima. Als het fatsoenlijk wordt aangegeven blijf ik ook best buiten douche en slaapkamer als dat wordt gewaardeerd ivm naaktheid, maar zo lang het niet wordt gevraagd, zal ik het ook niet initiëren.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:51 schreef mignonne het volgende:
Snap wel wat je bedoelt met dat de pubers dat onprettig vinden. Dat mag, maar ik ben er hier thuis wel duidelijk over dat ik hier ook woon en dat ik die 2 meter van mn slaapkamer naar de douche en weer terug gewoon in mn blote kont afleg.
Oeh!quote:Op woensdag 17 april 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Ik had net een Marktplaatskoper in huis voor de massagestoel. Normaal werk ik ze snel de deur uit maar onze woonkamer ligt bezaaid met Donald Ducks en de vrouw is jaren tekenaar voor de Donald Duck geweest. Geweldige verhalen had zeKan Marktplaats toch leuk zijn.
krijg je lekker doorrookt fruit van.quote:Op zondag 14 april 2024 20:57 schreef Vicky het volgende:
Er komen nog 2 bakken tegen de zijkant met fruitstruiken.
Dak is open aan 2 kanten. Rook kan er prima uit.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:51 schreef trui het volgende:
[..]
Oeh!dat zou onze Cato ook erg leuk vinden! (nog altijd helemaal fan van Donald Duck)
[..]
krijg je lekker doorrookt fruit van.(maar serieus, waar moet de rook naartoe met zo'n dakje er vlak boven? heb je 't al een keer getest in de praktijk?)
En beterschap voor je zoon, Troel, hopelijk verloopt het herstel voorspoedig!
ah fijn, ook als er straks aan 2 kanten fruitstruiken naast komen? nou ja, maakt misschien ook niet uit hoor, ik vond 't er alleen wat onlogisch uitzien.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dak is open aan 2 kanten. Rook kan er prima uit.
En er hangt al 2 jr een aardbeiplant naast de BBQ. Je proeft echt niks van rook
Welke verhalen dan? Nondeju!!quote:Op woensdag 17 april 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Ik had net een Marktplaatskoper in huis voor de massagestoel. Normaal werk ik ze snel de deur uit maar onze woonkamer ligt bezaaid met Donald Ducks en de vrouw is jaren tekenaar voor de Donald Duck geweest. Geweldige verhalen had zeKan Marktplaats toch leuk zijn.
Ja zeg, verkoop zelf lekker een massagestoelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons komt er links ook een doorgang en rechts een raam/Chinees doorgeefluik. Alleen die lage kasten links kunnen bij ons niet vanwege de kadastrale grenzen. (daar komt de muur van de buren ons huis binnen en 2 meter verderop maakt ons huis juist een knik hun huis in, daar zit een nis van 110 cm waar nu de koelkast oa ingebouwd is, gaan we weer doen)
En het mooie is, het zijn standaard maten, dus Ikea basis met deurtjes en blad van een van de goede tips hier kan.
quote:Op woensdag 17 april 2024 15:50 schreef exode het volgende:
Nou hehe, de aflevering van Kopen zonder Kijken van gisteren hadden wij dus vorige week al gezien op Videoland. Nu kon ik eindelijk de keuken en de afmetingen achterhalen en het past dus gewoon he.De kleur wordt het niet (roze) maar de indeling is eigenlijk precies wat wij zochten en het is zo fijn om in beeld te zien hoe dat dus past. Ik ben zo slecht in tekeningen en ontwerpen. Dus dank Kopen zonder kijken
![]()
Deze dusWelke kleur wel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons komt er links ook een doorgang en rechts een raam/Chinees doorgeefluik. Alleen die lage kasten links kunnen bij ons niet vanwege de kadastrale grenzen. (daar komt de muur van de buren ons huis binnen en 2 meter verderop maakt ons huis juist een knik hun huis in, daar zit een nis van 110 cm waar nu de koelkast oa ingebouwd is, gaan we weer doen)
En het mooie is, het zijn standaard maten, dus Ikea basis met deurtjes en blad van een van de goede tips hier kan.
Ik heb de aflevering gezien en vond het een prachtige keuken. Leuk en slim dat ze al die keukens online hebben gezet.
Daar zijn we nog niet uit, verloofde weet alleen dat ze geen witte keuken wil, ik neig naar Koningsblauw, iig voor de onderkasten.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:55 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Welke kleur wel?
Ik heb de aflevering gezien en vond het een prachtige keuken. Leuk en slim dat ze al die keukens online hebben gezet.
Ik zat laatst een live te kijken op TikTok. En die dame ging live vanaf haar bureau en achter haar zie je dan de slaapkamerdeur.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:51 schreef mignonne het volgende:
Doen ze dat nog ja? Verplicht douchen op school na gym? Dat het nodig is, is 1 dingmaar kan me voorstellen dat scholen daar tegenwoordig wat huiverig voor zijn.
Een heel ander iets is dat we wel echt duidelijke afspraken hebben moeten maken, juist ook in dit licht, over het eindeloze videobellen van de dames. Dat mogen ze alleen nog op hun kamer.
Bij mijn kinderen hangt overal in de school de slogan: thuis of in de kluis.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Whatsapp en webwhatsapp zijn op de schoolwifi geblokkeerd.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook geen wijzigingen gehoord op het telefoonbeleid. Maar bij jongste heeft iedereen whatsapp op de laptop staan en de halve klas ook een telefoon emulator voor suffe spelletjes.
Oudste gaat bij Engels een zak snoep krijgen als hij zo doorgaat. Hij is de enige braverik die consequent zijn telefoon in de telefoontas doet![]()
En oudste heeft gym op uur 1&2, dat is een stinkende kudde pubers de rest van de dag. Douchen kan daar niet op elke locatie.
quote:Op woensdag 17 april 2024 18:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Overigens was er laatst een nl alert en toen bleek hoeveel kinderen hun telefoon in hun tas hadden nog 🙈
Dat is wel handig dan. Maar dan gebruiken ze wel discord of een andere app toch?quote:Op woensdag 17 april 2024 18:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Whatsapp en webwhatsapp zijn op de schoolwifi geblokkeerd.
Wij hebben een dubbele douche en een bad. Heel soms zijn ze alledrie tegelijk in gebruik. Ook gezelligquote:Op woensdag 17 april 2024 17:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier wordt ook gewoon bloot rondgehuppeld in huis. Zowel door de volwassenen als de tieners. Zelfs de dochter van 14 met haar toch al wel volwassen lijf gaat gewoon nog samen in bad samen met haar broers. Vinden ze nog steeds prima en ik geniet soms stiekem vanachter de deur van de gezellige gesprekken die ze dan voeren.
Ik zat zelf vroeger vaak te kletsen met mijn vader terwijl hij stond te douchen en nu doen mijn kinderen dat bij ons ook. We hebben zelfs een krukje in de badkamer gezet om dat mogelijk te maken. Die gebruik ik zelf ook vaak om met mijn man te kletsen terwijl hij doucht.
Ja dat is raar.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:13 schreef amaranta het volgende:
Is dit raar? Ze heeft het toch cadeau gedaan aan mijn dochter?
En terecht. Er op terugkomen dat je iets hebt gegeven is al not done.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:54 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat 2/4 kleinkinderen geeneens van het bestaan afweten. Tenzij zij zelf verteld heeft dat mijn dochter dat horloge heeft. En haar kennende zal ze er dan ook bij vermelden dat dochter het gaat/moet verkopen.
Als het aan mij ligt verkoopt dochter het niet en blijft het tot in den eeuwigheid bij mij in de la liggen.
Ik ben dan super principieel.
Wij omzeilden de blokkades vroeger door een eigen forum te bouwen met vriendenquote:Op woensdag 17 april 2024 18:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Whatsapp en webwhatsapp zijn op de schoolwifi geblokkeerd.
Nou, ik ga het zeer zeker niet teruggeven.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:13 schreef livelink het volgende:
Ik zou het horloge direct teruggeven. "Hier, verkoop het zelf maar en kijk maar wat je met het geld doet". Ik zou me toch echt niet gek laten maken over een horloge waar je dochter zelf ook niks mee heeft.
Naar eigen zeggen was ze altijd al van plan om het horloge aan mijn dochter te geven.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:57 schreef BE het volgende:
Ik snap op zich wel dat oma het eerlijk wil verdelen. Het is alleen wel heel gek dat dat na zo veel jaar ineens op komt borrelen.
Zijn de andere kleinkinderen ook allemaal kleinkinderen van de ex-schoonmoeder van oma?
Dan zou ik zeggen 'vertel ze gerust over het horloge, het ligt bij ons achterin de kast en als jij overlijdt en de anderen willen dat, dan laten we het taxeren en dan kijken we dan wel wat we doen. Of het alsnog verkocht wordt, of dat dochter de anderen een evenredig deel geeft.'
Het kan natuurlijk best dat er nog meer te verdelen valt en dat het straks op een hele simpele manier 'rechtgetrokken' kan worden.
Ik zou oma zelf niks geven, want het horloge is nota bene van haar ex-schoonmoeder, dus daar heeft zij toch al helemaal niks mee van doen.
Stel nou dat het zou gaan om een streng parels van ikzegmaariets 2000 euro en er valt verder niks te erven, dan is het wel krom dat jouw dochter dat zou hebben en de rest dus niks, toch?
Tenzij de andere kleinderen niks van de ex-schoonmoeder zijn, maar dan hebben die sws nergens recht op.
Alleen ik zou het idd niet nu teruggeven en ook niet nu verkopen. Dat komt wel als oma eenmaal overleden is.
Dan hoeft ze nog maar twee kleinkinderen een cadeau te geven (als dat inderdaad niet ook al eens gedaan is). Of heeft ze dat andere kleinkind ook gevraagd de fiets te verkopen en het geld te verdelen tussen de kleinkinderen en haarzelfquote:Op donderdag 18 april 2024 07:43 schreef amaranta het volgende:
Ik bedacht ineens dat ze ook haar oude (elektrische) fiets aan een van de (andere)kleinkinderen heeft gegeven. Prima moet je doen hoor je mij ook niet over. En zo zal ze wel vaker cadeautjes hebben gegeven.
Gezellig mens!quote:Op donderdag 18 april 2024 07:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Naar eigen zeggen was ze altijd al van plan om het horloge aan mijn dochter te geven.
Het zijn allemaal kleinkinderen (4) van dezelfde kant.
Ik vind ook dat het horloge niet bij haar hoort.
Ik bedacht ineens dat ze ook haar oude (elektrische) fiets aan een van de (andere)kleinkinderen heeft gegeven. Prima moet je doen hoor je mij ook niet over. En zo zal ze wel vaker cadeautjes hebben gegeven.
Wat zij vergeet is dat ik niks vergeet. Mijn hoofd zit vol met “anekdotes”. Zo ook die ene keer dat we met z’n allen sinterklaas vierden. Mijn man woonde destijds in haar huis. Zij was gaan samenwonen met haar partner. En mijn man moest huur betalen. Helemaal prima. Maar mijn man liep wat achter.
Had ze voor iedereen cadeautje gekocht, behalve voor hem. Hij kreeg een kartonnetje waarop stond. Voor jou geen cadeau. Ik hou het geld voor het cadeau in op je huurschuld.
Naaaah, doe je toch niet. Desnoods geef je een flacon doucheschuim.
Hahaha zo doe ik het ookquote:Op woensdag 17 april 2024 16:07 schreef BE het volgende:
Mijn oudste wilde mij ook niet meer naakt zien zo rond zijn 12e. En ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ik loop wel gewoon in mijn blootje rond maar als ik hem dan de trap af hoor komen dan roep ik heel hard 'blote moeder!' en dan houdt hij even in. Werkt prima.
quote:Op donderdag 18 april 2024 07:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Naar eigen zeggen was ze altijd al van plan om het horloge aan mijn dochter te geven.
Het zijn allemaal kleinkinderen (4) van dezelfde kant.
Ik vind ook dat het horloge niet bij haar hoort.
Wat zij vergeet is dat ik niks vergeet. Mijn hoofd zit vol met “anekdotes”. Zo ook die ene keer dat we met z’n allen sinterklaas vierden. Mijn man woonde destijds in haar huis. Zij was gaan samenwonen met haar partner. En mijn man moest huur betalen. Helemaal prima. Maar mijn man liep wat achter.
Had ze voor iedereen cadeautje gekocht, behalve voor hem. Hij kreeg een kartonnetje waarop stond. Voor jou geen cadeau. Ik hou het geld voor het cadeau in op je huurschuld.
Naaaah, doe je toch niet. Desnoods geef je een flacon doucheschuim.
Inderdaad, dat hoop ik hier ook.quote:Op donderdag 18 april 2024 09:05 schreef exode het volgende:
Het lijkt me zo naar als het bij een erfenis misgaat, daar heeft BE vast een hoop van gezien van dichtbij. Families die ruzies hebben of krijgen.
Ik hoop dat mijn moeder gewoon alles opmaaktNiet dat ik ruzie verwacht, helemaal niet, maar maak het lekker zelf op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens heeft mijn schoonzus en geen kinderen en wil ze dan wel weer regelen dat onze kinderen ze erven als zij komt te overlijden en dat ze dus niet naar haar schoonfamilie gaan.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja, daar sta ik dus precies andersom in qua opmaken.quote:Op donderdag 18 april 2024 09:05 schreef exode het volgende:
Het lijkt me zo naar als het bij een erfenis misgaat, daar heeft BE vast een hoop van gezien van dichtbij. Families die ruzies hebben of krijgen.
Ik hoop dat mijn moeder gewoon alles opmaaktNiet dat ik ruzie verwacht, helemaal niet, maar maak het lekker zelf op.
Maar schoonmoeder heeft wel mogelijk gemaakt dat schoonvader hard kon werken. Waarom zou zij er nu niet van mogen genieten? Alles opmaken is echt heel lastig hoor, zeker voor mensen die altijd op hun geld gelet hebben. Mijn ouders hebben beide een goed pensioen en een afbetaald huis, maar hebben nog steeds die mindset van vroeger toen ze elk dubbeltje om moesten draaien. Aardbeien van ¤4? Dacht het niet, ook al hebben ze er trek in. Vorig jaar zijn ze naar de VS geweest, voor het eerst. Hebben ze uiteindelijk ook meerdere nachten in hun auto geslapen omdat ze de hotels te duur vondenquote:Op donderdag 18 april 2024 12:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, daar sta ik dus precies andersom in qua opmaken.
Mijn schoonvader heeft altijd mega hard gewerkt en daarmee een mooi huis afgelost. Mijn schoonmoeder zou het liefst nu gaan huren en dat geld gewoon ‘even’ opmaken, terwijl mijn schoonvader altijd als wens heeft uitgesproken om ons ook nog iets achter te laten.
Dan zou ik het dus eeuwig zonde vinden als het gewoon maar op gaat aan huur, terwijl je veel verstandiger kan kopen bijvoorbeeld.
Dat is dan geen hebberigheid, want wij redden het ook goed zonder erfenis. Maar wel dat het zonde is om na zoveel jaar hard werken voor je gezin het maar op te brassen om het opbrassen.
Gelukkig heeft schoonmoeder het geloof ik inmiddels zelf ook wel door dat dat zonde zou zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt het eventueel in het legotopic even vragen?quote:Op donderdag 18 april 2024 12:28 schreef Nijna het volgende:
Even heel andere vraag, was er nou een site of iets waar je legoblokjes op de foto kon zetten en dat ze dan zeggen welke set het zou kunnen zijn?
Ik heb alle lego uitgezocht, maar ik heb nog wat overwaar ook geen boekje van is en ik kan me niet voorstellen dat ik een boekje heb weggedaan...
En ik mis nog wat andere onderdelen, een aantal ben ik inmiddels tegengekomen, maar ik heb ook het vermoeden dat er met hoofdjes iets mis is gegaan... eigenlijk zou ik alle sets nog eens na moeten lopen... Ben er nog niet uit of ik daar zin in heb, maar eigenlijk wil ik het ook gewoon goed uitgezocht hebben (zei de perfectionist in mij).
Maar dan heb je denk ik niet gelezen wat ik schreef.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar schoonmoeder heeft wel mogelijk gemaakt dat schoonvader hard kon werken. Waarom zou zij er nu niet van mogen genieten? Alles opmaken is echt heel lastig hoor, zeker voor mensen die altijd op hun geld gelet hebben. Mijn ouders hebben beide een goed pensioen en een afbetaald huis, maar hebben nog steeds die mindset van vroeger toen ze elk dubbeltje om moesten draaien. Aardbeien van ¤4? Dacht het niet, ook al hebben ze er trek in. Vorig jaar zijn ze naar de VS geweest, voor het eerst. Hebben ze uiteindelijk ook meerdere nachten in hun auto geslapen omdat ze de hotels te duur vonden
Zo te lezen inderdaad een andere situatie, mijn moeder gaat niet meer volledig zelfstandig wonen bij deze stap. Mijn vader wilde ons ook geld nalaten, maar mijn moeder heeft haar hele leven superzuinig geleefd, hard gewerkt en altijd alles voor ons gedaan.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, daar sta ik dus precies andersom in qua opmaken.
Mijn schoonvader heeft altijd mega hard gewerkt en daarmee een mooi huis afgelost. Mijn schoonmoeder zou het liefst nu gaan huren en dat geld gewoon ‘even’ opmaken, terwijl mijn schoonvader altijd als wens heeft uitgesproken om ons ook nog iets achter te laten.
Dan zou ik het dus eeuwig zonde vinden als het gewoon maar op gaat aan huur, terwijl je veel verstandiger kan kopen bijvoorbeeld.
Dat is dan geen hebberigheid, want wij redden het ook goed zonder erfenis. Maar wel dat het zonde is om na zoveel jaar hard werken voor je gezin het maar op te brassen om het opbrassen.
Gelukkig heeft schoonmoeder het geloof ik inmiddels zelf ook wel door dat dat zonde zou zijn.
Dat snap ik heel goed. En als dat de situatie zou zijn zou ik dat ook vinden.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:04 schreef exode het volgende:
[..]
Zo te lezen inderdaad een andere situatie, mijn moeder gaat niet meer volledig zelfstandig wonen bij deze stap. Mijn vader wilde ons ook geld nalaten, maar mijn moeder heeft haar hele leven superzuinig geleefd, hard gewerkt en altijd alles voor ons gedaan.
Vebrassen lukt haar niet eens, maar we sporen haar wel aan om bijvoorbeeld eens een keer lekker uit eten te gaan, alle uitjes die ze wil doen met 2 de verenigingen waar ze lid van ons ook echt te gaan doen. Ze draaide alles nog steeds 100x om voordat ze het uitgaf.
Ik heb veel liever dat ze nu nog geniet dan dat ik dadelijk een paar duizend Euro krijg.
quote:Op donderdag 18 april 2024 12:22 schreef Amsel het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik zo blij met m'n broertjeWe hebben zonder enige wanklank alles heel eerlijk kunnen verdelen. Waarbij emotionele waarde belangrijker was dan de geldelijke waarde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vanaf geboorte is dat zo geweest, geen geld hebben, altijd hard werken dat krijg je er zomaar niet uit.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. En als dat de situatie zou zijn zou ik dat ook vinden.
Ik vind het altijd wel sneu om te lezen dat ouders zo weinig voor zichzelf doen.
Gelukkig zijn mijn ouders én schoonouders zo niet.
Maar als ze door te huren nu meer geld krijgt om leuke dingen te kunnen doen, is dat het toch gewoon waard voor haar? Dan gooit ze welliswaar geld weg door te huren, maar dat betekent wel dat ze nu wel meer geld tot haar beschikking heeft. Tenzij ze nu ook al tienduizenden euro's vrij te besteden heeft en die droomvakantie van ¤20.000 pp gewoon kan doen uiteraard, dan is er weinig winst aan verkopen en gaan huren (hoewel dat wel qua erven veel minder gedoe is dan een koophuis erven, dus daar zitten ook wel wat praktische voordelen voor jullie aan, nog afgezien van het 'opruimen' dat bij een verhuizing gebeurt, wat ook veel werk scheelt).quote:Op donderdag 18 april 2024 12:38 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar dan heb je denk ik niet gelezen wat ik schreef.
Ik zei nergens dat ze niet moesten genieten. Als het op gaat aan genieten van het leven, helemaal goed.
Als het op gaat aan huren, is dat gewoon hartstikke zonde. Zeker omdat schoonvader dat eigenlijk nooit wilde.
En geloof me, mijn schoonouders zijn bepaald niet van het zuinige soortdie leven (gelukkig) heel riant, zullen nooit een etentje voorbij laten gaan, borrelen bij het leven, gaan op alle vakanties die ze willen.
Dus nee, ik hoop echt van harte niet dat ze op een houtje gaan bijten.
Google kon me ook helpen, brick it is een app waar dat mee kan maar alleen op apple.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je kunt het eventueel in het legotopic even vragen?
Ik zou willen dat dat bij ons ook zo was. Maar ik weet nu al dat als ik bv een bepaald meubelstuk zou willen dat zij die dan ook wil (ook al past dat totaal niet in haar huis).quote:Op donderdag 18 april 2024 13:27 schreef BE het volgende:
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat mijn zus en ik ruzie zouden krijgen na het overlijden van onze ouders.
Mijn moeder heeft heel wat zilveren kettingen maar er zijn er niet echt bij waar ik bijzondere waarde aan hecht en ik denk mijn zus ook niet.
Ik kan me nu iig niet 1-2-3 iets bedenken wat ik echt per se zou willen hebben en ik geloof ook niet dat ik de meetlat qua waarde er naast zou gaan leggen. Er is er 1 die ik heel mooi vind en graag zou willen hebben en ik weet nagenoeg zeker dat mijn zus daar niet per se iets mee heeft dus ik zou het fijn vinden om die te krijgen maar mocht het een probleem zijn dan is het wmb ook echt prima om er van af te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou mijn hart vast als mijn vader komt te overlijden..![]()
Er is volgens mij niet zo’n hele gekke gedachte voor nodig om te bedenken dat huren geen voordeel heeft boven kopenquote:Op donderdag 18 april 2024 13:34 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar als ze door te huren nu meer geld krijgt om leuke dingen te kunnen doen, is dat het toch gewoon waard voor haar? Dan gooit ze welliswaar geld weg door te huren, maar dat betekent wel dat ze nu wel meer geld tot haar beschikking heeft. Tenzij ze nu ook al tienduizenden euro's vrij te besteden heeft en die droomvakantie van ¤20.000 pp gewoon kan doen uiteraard, dan is er weinig winst aan verkopen en gaan huren (hoewel dat wel qua erven veel minder gedoe is dan een koophuis erven, dus daar zitten ook wel wat praktische voordelen voor jullie aan, nog afgezien van het 'opruimen' dat bij een verhuizing gebeurt, wat ook veel werk scheelt).
Ik laat ook graag mijn kinderen tzt goed verzorgd achter, maar ik vind mijn eigen levensplezier wel veel meer prioriteit hebben dan mijn kinderen, er vanuitgaande dat zij er financieel gezond voor staan, te spekken. Dat doe ik sowieso bij voorkeur bij leven al omdat dat veel gunstiger is. Ook omdat 10.000 euro als je 20 bent veel meer impact heeft dan wanneer je 40+ bent. Wij hebben wel in de planning staan om als we rond de 65 zijn weer te gaan huren. Iets gelijkvloers zodat je daar ook geen gedoe meer mee hebt. En dan kopen we een camper ofzo voor de helft van het jaar.
Maar er zijn wel voordelen aan huren, een huis onderhouden kost veel geld.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:23 schreef LeSage het volgende:
Er is volgens mij niet zo’n hele gekke gedachte voor nodig om te bedenken dat huren geen voordeel heeft boven kopen
Als iemand de wens heeft om begraven te worden, zou ik er uit respect nooit voor kiezen om direct te cremeren. Na 10 jaar is dat anders. Mijn ouders zijn begraven in een algemeen graf, dat wordt per definitie na 10 jaar geruimd (in deze gemeente, dat is soms ook 15 of 20 jaar). Maar omdat zij gelovig waren, wilden ze pertinent niet gecremeerd worden. Wat ik beter vind, doet er mijns inziens niet toe.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat ik wel een ding vindt is het begraven van mijn schoonvader. Mijn schoonmoeder ligt in een koopgraf, daar wil hij ooit graag bij zegt hij, maar hij is op dit moment de enige die dat graf bezoekt. Kortom, ik zou het liefst als hij overlijdt mijn schoonmoeder op laten graven en ze samen laten cremeren. Stukken beter dan een graf hebben waar niemand naar omkijkt, want dat vind ik heel verdrietig. Eindstand zal de beste man denk ik gewoon het koopgraf in gaan voor een jaar of 10, want dat is zijn wens, maar daarna zijn man en ik zéker niet van plan om dat nog te verlengen, dat heb ik voor mijn eigen moeder ook niet gedaan omdat we gewoon niets vinden op een begraafplaats.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Phaidra op 18-04-2024 14:49:04 ]Venus in pocketformaat
© loveli
Dat zou kunnen, maar als ik naar de Randstad kijk, daar is een gemiddeld appartement duurder dan een (grotere) eengezinswoning. Iets anders kopen is dan dus niet voordeliger tenzij je echt een groot huis hebt om achter te laten.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:42 schreef Tink89 het volgende:
Maar als zij nu in een groot huis woont dat (rekenvoorbeeldje dit) verkocht wordt voor 6 ton. En ze koopt voor 4 ton hypotheekvrij een klein huisje gelijkvloers. Dan heeft ze dus geen hypotheeklasten en is er toch 2 ton vrijgekomen om de rest van haar leven riant van te leven. Tov van verkopen voor 6 ton en huren voor 600 per maand ofzo is dat dan toch helemaal niet gunstiger? Ik snap de logica van LeSage wel...
Oh echt, hou op, schei uit… die kunnen soms zo irritant dominant aanwezig zijn…quote:Op donderdag 18 april 2024 14:07 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons wil waarschijnlijk eentje het afbetaalde huis van mijn ouders, komt mooi uit want ik hoef dat echt niet een dat geeft ons mooi de uitkoopsom.
Voor de rest blijft er vast wel wat over, waarover ik niet denk dat wij onderling ruzie zouden krijgen. De enige die ik misschien wel moeilijk zie doen is een van mijn zwagers. Dat lijkt me nog wel ongemakkelijk.
Dit, met andere bedragen en geen huurprijs van 600 euro, maar meer richting de 2000 euro zeg maar.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:42 schreef Tink89 het volgende:
Maar als zij nu in een groot huis woont dat (rekenvoorbeeldje dit) verkocht wordt voor 6 ton. En ze koopt voor 4 ton hypotheekvrij een klein huisje gelijkvloers. Dan heeft ze dus geen hypotheeklasten en is er toch 2 ton vrijgekomen om de rest van haar leven riant van te leven. Tov van verkopen voor 6 ton en huren voor 600 per maand ofzo is dat dan toch helemaal niet gunstiger? Ik snap de logica van LeSage wel...
quote:Op donderdag 18 april 2024 14:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als iemand de wens heeft om begraven te worden, zou ik er uit respect nooit voor kiezen om direct te cremeren. Na 10 jaar is dat anders. Mijn ouders zijn begraven in een algemeen graf, dat wordt per definitie na 10 jaar geruimd (in deze gemeente, dat is soms ook 15 of 20 jaar). Maar omdat zij gelovig waren, wilden ze pertinent niet gecremeerd worden. Wat ik beter vind, doet er mijns inziens niet toe.Je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Mijn schoonouders zijn overigens nog niet echt oud. 67 en mijn schoonvader zou werkelijk wegkwijnen in een appartement.quote:Op donderdag 18 april 2024 15:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar als ik naar de Randstad kijk, daar is een gemiddeld appartement duurder dan een (grotere) eengezinswoning. Iets anders kopen is dan dus niet voordeliger tenzij je echt een groot huis hebt om achter te laten.
En huren is in principe geld weggooien maar daarvoor krijg je ook voordelen die zeker als oudere veel waard zijn. Geen gedoe met onderhoud, evt kans om naar gelijkvloers te gaan, je kinderen met minder gedoe achterlaten rondom het huis. Ik zou iedereen die dat kan aanraden om te kopen, met uitzondering van ouderen.
En ik zie je absoluut niet als geldwolf LeSage
Elke legoset heeft toch ook wat reservedingen? Misschien zijn dat wel de overgebleven blokjes. Ergens stond op mijn to-do-lijst ook om een keer al het lego uit te zoeken en wellicht te verkopen wat nog een geheel is. Maar ik moet dan eerst een keer langdurig uitvallen op mijn werk, want een fulltime baan en huishouden laat zich moeilijk combineren met alles wat ik nog wil doen. En langdurig uitvallen zie ik ook niet zitten, dus dan blijft de lego maar ongesorteerd.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:28 schreef Nijna het volgende:
Even heel andere vraag, was er nou een site of iets waar je legoblokjes op de foto kon zetten en dat ze dan zeggen welke set het zou kunnen zijn?
Ik heb alle lego uitgezocht, maar ik heb nog wat overwaar ook geen boekje van is en ik kan me niet voorstellen dat ik een boekje heb weggedaan...
En ik mis nog wat andere onderdelen, een aantal ben ik inmiddels tegengekomen, maar ik heb ook het vermoeden dat er met hoofdjes iets mis is gegaan... eigenlijk zou ik alle sets nog eens na moeten lopen... Ben er nog niet uit of ik daar zin in heb, maar eigenlijk wil ik het ook gewoon goed uitgezocht hebben (zei de perfectionist in mij).
Het ligt er maar net aan waar je in gelooftquote:Op donderdag 18 april 2024 16:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Je bent dan wel soort van samen, maar of dat nou echt zo werkt
Ik moet je uit de droom helpen, uitvallen helpt je ook geen steek verder in het sorteren van je Lego.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Elke legoset heeft toch ook wat reservedingen? Misschien zijn dat wel de overgebleven blokjes. Ergens stond op mijn to-do-lijst ook om een keer al het lego uit te zoeken en wellicht te verkopen wat nog een geheel is. Maar ik moet dan eerst een keer langdurig uitvallen op mijn werk, want een fulltime baan en huishouden laat zich moeilijk combineren met alles wat ik nog wil doen. En langdurig uitvallen zie ik ook niet zitten, dus dan blijft de lego maar ongesorteerd.
quote:Op donderdag 18 april 2024 17:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik moet je uit de droom helpen, uitvallen helpt je ook geen steek verder in het sorteren van je Lego.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |