Bij ons gaat het vooral om Lego Hero Factory. Daar heb ik het idee dat ze wel echt compleet moeten zijn. En misschien dat zoonlief ze zelf wel wil houden als ze weer in elkaar gezet zijn. Daar had hij toch het meeste plezier van. De overige lego heb ik inderdaad niet echt de behoefte om het bij elkaar te zoeken.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:39 schreef exode het volgende:
Mijn ervaring is dat als er 1 iemand thuis komt te zitten, de troep alleen maar toeneemt![]()
Ik zou Lego alleen volledig sorteren en compleet maken als het nog waarde heeft, anders wordt iemand er ook blij van als er 1 blokje ontbreekt. Dat geldt niet voor de duurdere/bijzondere sets maar voor gewoon de Lego City etc etc etc maakt 1 blokje meer of minder niet uit.
Voor zover ik weet geloofde de familie dat je begraven moest worden om in de hemel te komen. Maar er zaten wel wat ongelovigen tussen. De kerk heeft er bij mijn opa&oma te vaak een potje van gemaakt.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan waar je in gelooft
Zo heb ik jongste pas ook uitgelegd dat als je in de hemel komt, dat je dan mensen niet herkent als zijnde je partner en dergelijke (had ik tenminste nog iets aan mijn bijbelkennis)
Die reservedingen zijn vooral kleine blokjes, bloemblaadjes enzo. Niet van die grotere blokjes, maar ik kon ook alweer wat wegstrepen toen ik vond wat er voor die extra dingetjes nodig was. Ik denk dat ik het grotendeels heb opgelost zo. Die ene slinger planten, hoort denk ik nog bij een set die al in een zakje zit, verkeerd geteld waarschijnlijk en zo nog een paar dingen.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Elke legoset heeft toch ook wat reservedingen? Misschien zijn dat wel de overgebleven blokjes. Ergens stond op mijn to-do-lijst ook om een keer al het lego uit te zoeken en wellicht te verkopen wat nog een geheel is. Maar ik moet dan eerst een keer langdurig uitvallen op mijn werk, want een fulltime baan en huishouden laat zich moeilijk combineren met alles wat ik nog wil doen. En langdurig uitvallen zie ik ook niet zitten, dus dan blijft de lego maar ongesorteerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door _Ingrid_ op 18-04-2024 20:14:29 ]
Hij waggelt als een pinguin, maar is redelijk pijnvrij met een paracetamolspiegel. Niet volledig pijnvrij, dus dat is wel pech voor hem.quote:
Mag hij er niks anders bij? Als het echt zeer doet...quote:Op donderdag 18 april 2024 20:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij waggelt als een pinguin, maar is redelijk pijnvrij met een paracetamolspiegel. Niet volledig pijnvrij, dus dat is wel pech voor hem.
Nouja, ik denk dat het grootste probleem is dat hij niet zo heel erg netjes is met zijn paracetamol innemen en dat hij daar pas wat mee doet als het pijn doet. Ondanks dat ik het voor hem klaar leg, hem help herinneren en dergelijke. Ik kan nog diclofenac bijgeven, maar weet neit of het daar echt anders van wordt als hij telkens wacht totdat het echt veel pijn gaat doen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mag hij er niks anders bij? Als het echt zeer doet...
Ik ben zo moe. Man heeft straks vakantie, maar ik heb nog een week te gaan. En toen bleek vanochtend dat de biebboeken niet meer verlengd konden worden, dat er vandaag pianoles was voor de oudste en dat het brood op was. Alles geregeld nu, maar ik duik met een grote kop thee op de bank en de kinderen mogen 'bioscoopje spelen'.
Hij maakt het zichzelf onnodig lastig zo! Helpt het als je het hem zo uitlegt?quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het grootste probleem is dat hij niet zo heel erg netjes is met zijn paracetamol innemen en dat hij daar pas wat mee doet als het pijn doet. Ondanks dat ik het voor hem klaar leg, hem help herinneren en dergelijke. Ik kan nog diclofenac bijgeven, maar weet neit of het daar echt anders van wordt als hij telkens wacht totdat het echt veel pijn gaat doen.
Tot nu toe niet helaasquote:Op vrijdag 19 april 2024 15:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hij maakt het zichzelf onnodig lastig zo! Helpt het als je het hem zo uitlegt?
Eigenwijze puber?quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat het grootste probleem is dat hij niet zo heel erg netjes is met zijn paracetamol innemen en dat hij daar pas wat mee doet als het pijn doet. Ondanks dat ik het voor hem klaar leg, hem help herinneren en dergelijke. Ik kan nog diclofenac bijgeven, maar weet neit of het daar echt anders van wordt als hij telkens wacht totdat het echt veel pijn gaat doen.
Ahwquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:32 schreef TolstoiFan het volgende:
Diploma in the pocket![]()
![]()
Wat zijn we trots op Simon! Het zwembad had er echt een feestje van gemaakt, inclusief een dubbele ereronde om aan al het publiek de diploma's te showen
.
quote:Op zaterdag 20 april 2024 19:33 schreef Hupje het volgende:
De ergernis van de dag: 20 km omrijden vanwege wegwerkzaamheden die op het laatste moment afgelast blijken te zijn8 uur voor de start stonden de borden er nog en op internet was er geen informatie te vinden én Google Maps zei dat de weg dicht was. Maar dat was een grapje
Dat verschilt zo per kind. Ikzelf als kind en mijn kinderen hebben de Avondvierdaagse nooit echt leuk gevonden. De drukte en het massale van het gebeuren moet je liggen. Mijn dochter heeft hem een paar keer uitgelopen omdat de hele klas natuurlijk mee deed, maar echt leuk was het niet. In die tijd zat ik ook in de oudercommissie, dus was ik in die periode extra druk met koffie zetten vooraf en bij de bevoorradingsplekken staan. Het was echt een idiote week. En dan ook nog in juni, in de maand dat alles al zo enorm druk is met alles wat clubs en scholen kunnen verzinnen aan eindejaars-dingen.quote:Op zondag 21 april 2024 10:08 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Hupje, dat is flink balen!
Morgen sluit bij ons de inschrijving voor de avondvierdaagse. We waren het een beetje vergeten, hadden al een tijdje geleden een mailing erover gehad, maar afgelopen week tijdens mijn schoolbieb tijd hoorde ik er kinderen over praten en toen dacht ik "o, ja, sh*t helemaal vergeten".
We twijfelen een beetje of we Simon willen inschrijven. Hij zit nu in groep 3 en mag dus voor het eerst meedoen.
Start is altijd 's avonds 18 uur en groep 3 en 4 lopen 5 km. Geen idee hoe lang zo'n groep kinderen over 5 km. doet. Hij zegt de ene keer dat hij mee wil doen en de andere keer niet.
De reden dat we twijfelen (met name ik) is dat hij overdag natuurlijk gewoon naar school moet. Normaal ligt ie om 19 uur in bed, dat zal dan tijdens de Vierdaagse wel zo'n 1 - 1,5 uur later zijn. Afgelopen week hebben we ook een paar drukke dagen achter elkaar gehad en gisteravond toen we uit eten waren, was ie rond 19 uur zo moe dat ie naar huis wilde. En tijdens de Avondvierdaagse heeft ie ook nog 1 middag zwemles, dus extra vermoeiend.
Er doen redelijk wat kinderen uit zijn klas mee, dus dat is wel weer leuk om dan ook mee te doen (ik wil ook niet dat hij de enige is niet meedoet).
Stel ik me aan en moet ik niet zo moeilijk doen? Of is die Vierdaagse niet zo leuk/bijzonder?
Ik heb het zelf nooit meegemaakt (kom uit een heel klein dorpje,waar het nooit was), dus kan het moeilijk inschatten.
Nee dat hadden wij niet. Mijn moeder deed wel altijd een appel met de appelboor en daar dan een veter door zodat ik em kon omhangen.quote:Op zondag 21 april 2024 18:27 schreef Bami het volgende:
Ohhh ik vond avondvierdaagse zo leuk.Maar dat was idd met de hele school, dus als klas liep je ook samen en dan liedjes zingen, zwaaien naar je ouders, veel snoep in ontvangst nemen. Was top!
Hadden jullie ook een halve citroen met pepermuntjes erop en een zakdoek er overheen?
Ja hier ook de citroen traditie!quote:Op zondag 21 april 2024 18:27 schreef Bami het volgende:
Ohhh ik vond avondvierdaagse zo leuk.Maar dat was idd met de hele school, dus als klas liep je ook samen en dan liedjes zingen, zwaaien naar je ouders, veel snoep in ontvangst nemen. Was top!
Hadden jullie ook een halve citroen met pepermuntjes erop en een zakdoek er overheen?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nt-zakdoek-traditiesquote:Op zondag 21 april 2024 19:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat houdt die citroentraditie dan in?
Maar hoe eet je dit? Moet je erop sabbelen? En hoe dan? Ik snap hier echt niks van...quote:Op zondag 21 april 2024 19:37 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nt-zakdoek-tradities
Dat is hier nu ook. In mijn dorp vroeger liepen er een paar hulpouders per schoolgroep mee en kon je als groep ook prijzen winnen door leuk te zingen enzquote:Op zondag 21 april 2024 16:36 schreef Tink89 het volgende:
Zingen? Bij ons werd er niet gezongen, ouders liepen in kleine groepjes te kletsen, kinderen vaak een stukje vooruit of - de hele kleintjes - bij papa of mama aan de hand...
Ik woon in de fruitregio en daar is dit toch wel elk jaar aan de orde. Altijd wel een mooi gezicht om in de vroege ochtend de sproeiers aan te zien staan en dan het ijs aan de knoppen te zien hangen.quote:Op zondag 21 april 2024 20:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben even blij dat wij niet komende week op vakantie gaan, maar die erna. Het gaat gewoon vriezen! Vriezen! Arme bomen vol bloesem...
Wat leuk!!quote:Op zondag 21 april 2024 21:26 schreef Quoi het volgende:
Vanaf de kleuterklas wordt hier gelopen, vaak bijna met de hele klas. Ze hebben dan zo'n lol dat ze ongeveer 5x de afstand lopen, heen en weer. En juf maakt dat iets leuks voor ze bij binnenkomst de laatste avond, opa's en oma's langs de kant, drumband mee... ik krijg er altijd tranen van in mijn ogen, want zo herinner ik het me uit mijn eigen jeugd.
Vorig jaar was ik de chef route en liep voorop en liepen we dus per ongeluk de lange afstand met groep 3. Nooit aan iemand met een chemobrein overlaten
Knijpen en dan tegelijk sabbelen/likken. Plakzooi is wel gegarandeerd.quote:Op zondag 21 april 2024 20:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar hoe eet je dit? Moet je erop sabbelen? En hoe dan? Ik snap hier echt niks van...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 april 2024 22:31 schreef Donna het volgende:
Ik moet echt even iets kwijt. Sinds kort nieuwe liefde, helemaal in de 7de hemel.Oh sjezus Donna!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat tof zeg, hoteldebotel!
Maar wat een schrik zeg!![]()
Ik moet echt even iets kwijt. Sinds kort nieuwe liefde, helemaal in de 7de hemel.Och neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wel schrikken lijkt me! Maar inderdaad, dan merk je pas echt hoeveel je in korte tijd om iemand kan geven!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik moet echt even iets kwijt. Sinds kort nieuwe liefde, helemaal in de 7de hemel.Wat een schrik! Gelukkig is het oke!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker verder in de 7e hemel![]()
quote:Op maandag 22 april 2024 08:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Waarom zitten jullie naakt? Het is stervenskoud hier
Likken en zuigen.quote:Op zondag 21 april 2024 20:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar hoe eet je dit? Moet je erop sabbelen? En hoe dan? Ik snap hier echt niks van...
@:Bami: met mooi weer in de zon open laten staan, af en toe omscheppen als het begint te drogen en dan gaat het als het straks wat warmer is, vanzelf.
Ik ben even blij dat wij niet komende week op vakantie gaan, maar die erna. Het gaat gewoon vriezen! Vriezen! Arme bomen vol bloesem...
Wij hadden een bouwzeil over onze schelpzandbak gedaan en hij is droog gebleven deze winterquote:Op maandag 22 april 2024 10:51 schreef Bami het volgende:
[..]
Likken en zuigen.
Ja ik hoop dat dit water niveau geen terugkerend ding wordt, maar we gaan er wel gaten in boren ofzo.
We wilden jou hierheen lokken…quote:Op maandag 22 april 2024 08:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Waarom zitten jullie naakt? Het is stervenskoud hier
Ja, de schelp heeft wel extra afdekking nodig. Of gaten in de bodem, dat zou ook best nog kunnen werken, want het water kan natuurlijk nergens heen.quote:Op maandag 22 april 2024 12:54 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wij hadden een bouwzeil over onze schelpzandbak gedaan en hij is droog gebleven deze winter
Maar je hoeft toch niet naar de vierdaagse?quote:Op maandag 22 april 2024 13:18 schreef Clubsoda het volgende:
Bij onze avondvierdaagse is het zo stom dat ze een studiedag zouden hebben op vrijdag, dat klinkt mooi. Maar de avondvierdaagse is normaal ma-do maar is nu verschoven naar di-vr en daarmee kun je dus maar heel weinig met die studiedag want dingen met veel lopen of andere activiteit is niet handig en je moet ook op tijd weer thuis zijn. Wij zouden een lang weekend weg en dat gaat dus ook niet.
Is geen verplichting inderdaad toch?quote:Op maandag 22 april 2024 13:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch niet naar de vierdaagse?
Bedoel: afmelden is dan ook een optie, zou ik denken als je graag dat weekend weg gaat.
Spruit is oké. Ik heb een schram op m'n hand. En nu overal spierpijn. En ik ben nogal huilerig... Auto belt de verzekering nog over, maar we verwachten total loss.quote:Op maandag 22 april 2024 14:37 schreef exode het volgende:
Nou ja, wat waardeloos zeg Tink, wat een enorme schrik. Jullie hebben niets?
Let je wel op jezelf?! Die auto komt wel goed, maar wel even op je lichaam en je geestelijke gesteldheid letten.quote:Op maandag 22 april 2024 14:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Spruit is oké. Ik heb een schram op m'n hand. En nu overal spierpijn. En ik ben nogal huilerig... Auto belt de verzekering nog over, maar we verwachten total loss.
Tuurlijk, maar mijn kind vindt dit superleuk en het is de laatste keer, dus ik wil het hem ook niet ontnemen.quote:Op maandag 22 april 2024 13:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch niet naar de vierdaagse?
Bedoel: afmelden is dan ook een optie, zou ik denken als je graag dat weekend weg gaat.
Ah zo. Ik was benieuwd naar de oorsprong van het probleem.quote:Op maandag 22 april 2024 16:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar mijn kind vindt dit superleuk en het is de laatste keer, dus ik wil het hem ook niet ontnemen.
Het is vooral vrij dom dat de boel verschoven wordt (vanwege de Europese verkiezingen, allemaal heel begrijpelijk maar wel wat ondoordacht).
wat een schrik, Tink. Total loss, dat is dan best een klap geweest? Veel sterkte! En hopelijk lukt het toch nog om een (tijdelijke) auto te vinden voor jullie kampeerplan.quote:Op maandag 22 april 2024 14:35 schreef Tink89 het volgende:
Die nieuwe auto he, waar ik zo ongelooflijk blij mee was? Die reed ik vanochtend total loss met m'n kind achterin. Ik ben al jaren niet zo in paniek geweest als toen ik 'm er niet uit kon halen, omdat de deur niet meer open ging.
We zaten overigens allebei fout. Had m'n tegenligger niet gezien en sloeg linksaf, maar hij reed veel te hard... Ik zie wel wat de verzekering zegt, gelukkig all risk verzekerd. Maar toch. Tering.
En volgende week op vakantie met de caravan. Of niet, want geen auto die m kan trekken nu. En ook wrs niet op tijd uitsluitsel van de verzekering en een nieuwe gekocht.
Kutdag
Ik moet echt even iets kwijt. Sinds kort nieuwe liefde, helemaal in de 7de hemel.(sorry ik lees achterstevoren bij)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heftig. Super voor je dat je een nieuwe liefde gevonden hebt! Maar een hartinfarct.. wat ontzettend eng. Kunnen ze al iets zeggen over de ernst? Wat is zijn leeftijd? Sterkte ermee!in de haak.
hier wordt dat met sinaasappels gedaan. En dan likken dus.quote:Op zondag 21 april 2024 18:27 schreef Bami het volgende:
Ach Tinkquote:Op maandag 22 april 2024 14:35 schreef Tink89 het volgende:
Die nieuwe auto he, waar ik zo ongelooflijk blij mee was? Die reed ik vanochtend total loss met m'n kind achterin. Ik ben al jaren niet zo in paniek geweest als toen ik 'm er niet uit kon halen, omdat de deur niet meer open ging.
We zaten overigens allebei fout. Had m'n tegenligger niet gezien en sloeg linksaf, maar hij reed veel te hard... Ik zie wel wat de verzekering zegt, gelukkig all risk verzekerd. Maar toch. Tering.
En volgende week op vakantie met de caravan. Of niet, want geen auto die m kan trekken nu. En ook wrs niet op tijd uitsluitsel van de verzekering en een nieuwe gekocht.
Kutdag
43 en voor de derde keer in dezelfde ader, dus doodeng als je het mij vraagt.quote:Op maandag 22 april 2024 16:38 schreef trui het volgende:
[..]
(sorry ik lees achterstevoren bij)
Wat heftig. Super voor je dat je een nieuwe liefde gevonden hebt! Maar een hartinfarct.. wat ontzettend eng. Kunnen ze al iets zeggen over de ernst? Wat is zijn leeftijd? Sterkte ermee!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |