abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213278951
De avondvierdaagse, B kijkt er altijd naar uit en Juul kan niet wachten tot ze mee mag doen (volgend jaar). Ze doen met school mee wat het extra leuk en gezellig maakt.

Maar het is vermoeiend en laat. Ook vroeger eten, ik stop eerder met werken etc. Voordeel voor ons is dat ze starten en finishen 300 meter van ons huis. Ze komen ook 3 van de 4 avonden door onze straat dus als het echt niet gaat kunnen ze eerder afhaken.

Het valt hier in een drukke week met verschillende 'moetjes'. Maar al onze weken zijn tegenwoordig druk.

We zitten nu ook met een kind die zich echt niet lekker voelt. Hij zou op Scoutingkamp zijn vanaf vrijdag maar hij was nog zo moe van schoolkamp. Dus hij is thuisgebleven. Gisteren flink gespuugd maar hij eet weer dus ik denk dat ie er vanaf is.
  zondag 21 april 2024 @ 12:04:24 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213280252
Bij ons lopen kleuters al mee met de avondvierdaagse. Dat vond ik nog wat vroeg dus vanaf groep 3 lopen ze mee. Het is ook echt wel een feestje op/door school. Overigens moeten ze hier 3 vn de 4 keer meelopen voor een medaille dus dan kun je toch nog een beetje rust in de tent krijgen. Ik vond/vind het zelf vooral gedoe met op tijd eten en daarmee ook op tijd thuis zijn van werk enzo.

Sneu Exode. Goed dat ie dan in elk geval thuis is gebleven van kamp dit weekend.
  zondag 21 april 2024 @ 13:46:37 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213281510
Lekker gaan. Wat nou als 'ie het perfect trekt en het een superleuke ervaring wordt? :P
pi_213281694
Mijn kinderen liepen vorig jaar voor het eerst, vonden het geweldig, gezellig met vriendinnetjes. Ik vond het vooral heel druk. Dit jaar wilden ze weer heel graag mee doen.

Ze lopen er ongeveer 2 uur over, bij ons lagen ze rond 20:30 in bed. Wij slaan de 1e dag altijd over ivm zwemles, dat is geen probleem. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk de tien km doen, dat is veel rustiger waardoor je netto bijna net zo lang bezig bent. De afstand is hier voor de kinderen zelf geen probleem, bed tijd ook niet want ze slapen thuis vrijwel direct.
  zondag 21 april 2024 @ 14:27:31 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213282047
Wij gaan ook meedoen. 5 km, groep 3, te laat en zo maar Jacob wou het graag proberen dus we zien wel waar het schip strandt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 21 april 2024 @ 14:44:01 #131
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_213282314
wij hebben het ook kunnen ontwijken tot groep drie maar we gaan het dit jaar ook doen met onze zesjarige (die normaal elke avond om 19u als een blok in slaap valt 😅)

heb er geen zin in :X hele dag werken, haasten, snel eten en dan met zo'n sjokkende groep koters op pad, maar wie weet valt het mee :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 21 april 2024 @ 15:06:02 #132
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213282648
Met mijn jongste, die in een andere stad op school zat en wiens school niet mee deed met de Avondvierdaagse, heb ik me twee jaar individueel ingeschreven. Beide keren ging het vanwege de drukte al binnen een uur fout op de eerste dag, maar hebben we samen nog wel later de routes gelopen. Hem boeide zoiets als medaille of feestelijk inhalen op de laatste avond toch helemaal niks. Samen de route lopen was gewoon wel gezellig en ging ook een stuk sneller.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!fotograaf zondag 21 april 2024 @ 15:27:06 #133
148247 taxibabe
pi_213282913
Bij ons lopen de kleuters 'maar' 2,5 km. Ik heb goede herinneringen aan de avondvierdaagse, dus ik heb ons ook opgegeven! Bij de kleuters moet sowieso een ouder meelopen.
  zondag 21 april 2024 @ 15:58:06 #134
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213283341
Hier doet school er niets speciaals mee, en ik vind het echt niets dat kliekje lopen in de drukte ik vind ook de intocht waar de mega snoepzakken je om de oren vliegen echt verschrikkelijk.
Ik vind het echt een poppenkast dat niet bij mij past.

Plus de hoeveelheid organisatie dat er bij zou komen kijken is waarom wij nooit mee doen.

Ik zou wel overstag gaan als school er mee mee deed en ze bijvoorbeeld met de klas konden lopen maar ik loop het hele jaar al met mijn kinderen :D
pi_213283479
Er staat me zoiets bij dat er 1 keer bij zoon, óf dochter met school werd meegedaan aan de vierdaagse. We liepen iig niet mee want anders had ik me vast wel kunnen herinneren bij welke van de 2 dat was :')
Vroeg het net aan zoon maar die ziet er en het nut niet van in en heeft er geen zin in. En ik voel me ook niet geroepen om mee te doen :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 21 april 2024 @ 16:27:19 #136
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_213283664
ik moet me ook nog even voorbereiden op het zang gedeelte, is het hondje van de bakker nog cool? 8-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 21 april 2024 @ 16:33:45 #137
344469 Amsel
zonder t
pi_213283779
De oudste kan dit jaar voor het eerst geen 5 km meer lopen maar moet meedoen met de 10. Ze wist nog niet zeker of ze dat wel wilde, dus ik heb haar maar gewoon opgegeven en dan zien we op het laatste moment wel. De jongste wil nu voor het eerst meedoen, maar ook daarbij kijken we gewoon aan of hij het volhoudt. Die medaille interesseert ze toch niet.

Vandaag zijn we naar Pantropia geweest, wat vroeger de Orchideeënhoeve was. Was enorm leuk! Betaalbaar ook. Aanrader dus :) Nu nog bedenken hoe we de rest van de meivakantie gaan volplannen, want we worden allemaal heel onrustig van lege dagen. Ik wou dat mijn kinderen gewoon een beetje konden aanlummelen in en rond huis, maar daar worden ze alleen maar lamlendig en irritant van.
  zondag 21 april 2024 @ 16:36:16 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213283816
Zingen? Bij ons werd er niet gezongen, ouders liepen in kleine groepjes te kletsen, kinderen vaak een stukje vooruit of - de hele kleintjes - bij papa of mama aan de hand...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213284014
Vroeger toen ik op de basisschool zat was het wel iets heel normaals, avondvierdaagse.
Maar kleine plaats, dus misschien was het daardoor ook wel iets wat er gewoon bij hoorde.
Alle scholen liepen mee, dus opgeven ging ook via school.

Waar we nu wonen, leeft het veel minder heb ik het idee. De school waar mijn kinderen op zaten deed ook niet als school mee ofzo. Dus ik kwam er een keer achter dat het was doordat ik het had opgezocht.
Maar nooit vanuit school iets over gehoord volgens mij.

Ik vond het altijd wel gezellig. Kreeg een appel mee voor onderweg en dan hadden we van school uit limonade halverwege. En altijd bloemen de laatste dag. Mijn ouders deden niet mee aan de snoep-trend (vond ik toen stom, nu snap ik het wel ;) ).
Wij zongen heel veel, hondje van de slager en potje met vet en 1, 2, 3, 4, 5, 6, zeeeeeven, zo gaat ie goed, zo gaat ie beter alweer een kilometer van mijn schoenen af gesleten wat mijn moeder niet mag weten, want dan krijg ik niks te eten en dan moet ik vroeg naar bed ;). (geen idee of en wat ze nu zingen)

Met onze buren heb ik volgens mij ook een paar keer meegedaan met de fietsvierdaagse (ik heb foto's in mijn fotoboek waar ik doorweekt ben met een bosje bloemen in mn hand leunend op de fiets :') ).

Mijn kinderen zijn nu niet meer te porren voor avondvierdaagse. De oudste haat bewegen, de jongste zou alleen willen als bff ook mee zou lopen.
Fake it till you make it...
pi_213284693
Wij hadden vroeger in mijn geboortedorp de zwemvierdaagse in het dorpszwembad, geweldig!

B geniet nu ook echt van de avonden terwijl hij een hekel aan lopen heeft. En met de snoepoverdaad doen wij niet mee. Wel krijgt ie op de laatste avond van ons een lollie of zo.
Onderweg zijn er verschillende punten met drinken, een appel, etc etc. Geen snoep volgens mij. Inhalen doen zij ook op het schoolplein en niet bij de officiele finish.

Ik had zo'n gezellige middag :) verjaardag bij een vriendin in Brabant. Er waren meerdere gezamelijke vrienden en die had ik allemaal zo lang niet gezien. Het was ongedwongen gezellig, heerlijk.
B heeft vooral gehangen thuis begreep ik en Juul was met een vriendin mee naar het bos en heeft daar pannekoeken gegeten.
pi_213285223
Ohhh ik vond avondvierdaagse zo leuk. O+ Maar dat was idd met de hele school, dus als klas liep je ook samen en dan liedjes zingen, zwaaien naar je ouders, veel snoep in ontvangst nemen. Was top!

Hadden jullie ook een halve citroen met pepermuntjes erop en een zakdoek er overheen? :+
pi_213285236
Ik had een ongezellige man vanmiddag en ben zelf een beetje chagrijnig over onze zandbak die water met drijfzand is geworden terwijl het deksel er gewoon op zat, en waarvan ik geen idee heb hoe we dat moeten fixen.

Gelukkig is man weer opgevrolijkt en is Pukje altijd vrolijk ‘s avonds. O+
pi_213285251
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:27 schreef Bami het volgende:
Ohhh ik vond avondvierdaagse zo leuk. O+ Maar dat was idd met de hele school, dus als klas liep je ook samen en dan liedjes zingen, zwaaien naar je ouders, veel snoep in ontvangst nemen. Was top!

Hadden jullie ook een halve citroen met pepermuntjes erop en een zakdoek er overheen? :+
Nee dat hadden wij niet. Mijn moeder deed wel altijd een appel met de appelboor en daar dan een veter door zodat ik em kon omhangen.
Fake it till you make it...
pi_213285614
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 18:27 schreef Bami het volgende:

Ja hier ook de citroen traditie!
pi_213286053
Dank voor al jullie ervaringen. We hebben de keuze aan Simon gelaten, maar vandaag was het steeds stuivertje wisselen tussen wel en niet mee doen.

Vanmiddag een flinke wandeling met Simon gemaakt (op lege blikjesjacht). Na thuiskomst via afstandmeten eens gekeken hoeveel we gelopen hadden zo kris kras door de wijk en dat was zo'n 4,5 à 5 kilometer. Op het eind was ie wel moe, maar hij kan het wel (daar zat ook niet de twijfel).

Toen ik vroeg of ie morgen weer zo'n stuk wilde lopen en overmorgen en woensdag ook, zag ie dat echt niet zitten. Ondanks dat ie een medaille zou krijgen (want daar zou hij het dan voornamelijk voor doen) en laat naar bed (een andere reden om mee te doen *) ) , wil hij dit jaar toch echt niet meedoen met de A4D.
Prima, volgend jaar weer een nieuwe kans.
pi_213286071
Wat houdt die citroentraditie dan in :? ?
pi_213286426
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 19:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat houdt die citroentraditie dan in :? ?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nt-zakdoek-tradities
  Moderator/colorchick zondag 21 april 2024 @ 19:40:08 #148
382129 crew  Donna
pi_213286461
Wij lopen alleen de laatste avond mee. Met kleuter, net 6.
  zondag 21 april 2024 @ 20:13:21 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213287198
quote:
Maar hoe eet je dit? Moet je erop sabbelen? En hoe dan? Ik snap hier echt niks van...

@Bami: met mooi weer in de zon open laten staan, af en toe omscheppen als het begint te drogen en dan gaat het als het straks wat warmer is, vanzelf.

Ik ben even blij dat wij niet komende week op vakantie gaan, maar die erna. Het gaat gewoon vriezen! Vriezen! Arme bomen vol bloesem...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213287968
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:36 schreef Tink89 het volgende:
Zingen? Bij ons werd er niet gezongen, ouders liepen in kleine groepjes te kletsen, kinderen vaak een stukje vooruit of - de hele kleintjes - bij papa of mama aan de hand...
Dat is hier nu ook. In mijn dorp vroeger liepen er een paar hulpouders per schoolgroep mee en kon je als groep ook prijzen winnen door leuk te zingen enz :D

Ik was vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens in het Openluchtmuseum in Arnhem. Blijft tof O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')