abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213166167
Lekker strak
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213166407
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 23:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb ook een afkeer van die kunstmatig zoete aardbeiensmaak. Ik had op jeugdkamp in Frankrijk een giek tegen mn neus gekregen die gekneusd was daardoor, en ik moest voor elke maaltijd langs de dokterspost om daar zo'n smerig vettig drankje op te drinken. Ik denk dat het iets van paracetamol was oid? Ik drink graag fruitthee, maar alle aardbeienthee uit van die mixdoosjes geef ik aan gasten die geen voorkeur voor een smaakje hebben :D
Datzelfde heb ik met kunstmatige bananensmaak. Ooit eens antibiotica (denk ik) gehad met die smaak, ik neem ook nooit een bananenmilkshake (tenzij verse banaan) of bananensnoepjes.

Volgens mij weet ik nog hoe die wormentabletjes smaken van vroeger, maar ik ga ze niet weer proeven om het te checken ;)
Fake it till you make it...
  donderdag 11 april 2024 @ 09:09:18 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213166862
Ik werd pas om 8:15 uur wakker en M. zat beneden (al hoelang?) te Minecraften, wel aangekleed en gevoed.

Wie komt daar overheen? :D

We kwamen op het nippertje binnen in de klas. Vraag niet hoe ik eruit zag. Het bleek inloop. Konden we lekker gaan begrijpend lezen :D

Nu koffie }:|
pi_213167021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 07:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Datzelfde heb ik met kunstmatige bananensmaak. Ooit eens antibiotica (denk ik) gehad met die smaak, ik neem ook nooit een bananenmilkshake (tenzij verse banaan) of bananensnoepjes.

Volgens mij weet ik nog hoe die wormentabletjes smaken van vroeger, maar ik ga ze niet weer proeven om het te checken ;)
De spray die ik soms gebruik om huid te verdoven met hechten ruikt ook naar die bananensnoepjes.

Forever ruined. :')
:)
pi_213167046
Jaren geleden had ik wat maagproblemen. De dokter raadde munt- en venkelthee aan. Sindsdien ben ik constant misselijk als ik dat ruik :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 09:35:11 #6
382129 crew  Donna
pi_213167059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 07:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Er was vroeger een wormendrankje met die chemische banaansmaak.
pi_213167422
Hier ook regelmatig wormenkuurtjes, de jongens vinden ze daadwerkelijk lekker.
Ik slik ze gewoon heel door.

Ik heb nu steeds dat ik mijn oogdruppels proef als ik die gebruikt heb en dat is zó vies bitter. Dan merk je ineens wel heel goed dat alles in de je hoofd in verbinding staat :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 11 april 2024 @ 10:33:59 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_213167630
Geen idee of Omeprazol de eerste keuze is. Is me jaaaaaren geleden voorgeschreven.

Hier heeft oudste afkeer tegen framboos, inderdaad om de smaak.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213167800
Jaaa, kunstmatige aardbei- en bananensmaak (ook framboos) :r :r :r
Ik vind verse banaan, aardbei en framboos heerlijk, maar verder eet ik niets waar een dergelijk smaakje aan zit.

Vroeger maakte mijn moeder vaak op zondag van die instantpudding, melk gemengd met poeder. Daar had je ook van die vreselijke neppe bananensmaak of aardbei :r Ik word alweer misselijk als ik eraan denk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213168076
Mijn neus is stuk, ik vind zoveel vies ruiken. Man heeft nu een geurtje waar ik echt kotsmisselijk van word dus die mag hij niet meer gebruiken en had ie laatst, uiteraard de verkeerde op gedaan :') :r
Laatst kreeg ik van iemand een geurtje, van Gucci, en die stinkt ook heel erg. Zelfs te erg om die als plee verfrisser te gebruiken :')
Maar toen ik gister buiten fietste was er net gemaaid en die geur O+ Als ze dat in een flesje konden stoppen...

Doen waar jij je het beste bij voelt @TolstoiFan :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 11 april 2024 @ 11:22:34 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_213168096
Ik ben gisteren begonnen aan Liebeskind. Verfilming van een boek gebaseerd op Fritzl/Kampusch enzo. Bingewaardig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213168262
Wat goed Tolstoi! Yeaaaah.

Ik heb last van FOMO, nog nooit een wormentablet in huis gehad.
pi_213168316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:38 schreef exode het volgende:
Wat goed Tolstoi! Yeaaaah.

Ik heb last van FOMO, nog nooit een wormentablet in huis gehad.
Je mist er iig niks aan :P
If they say
pi_213168590
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn neus is stuk, ik vind zoveel vies ruiken. Man heeft nu een geurtje waar ik echt kotsmisselijk van word dus die mag hij niet meer gebruiken en had ie laatst, uiteraard de verkeerde op gedaan :') :r
Laatst kreeg ik van iemand een geurtje, van Gucci, en die stinkt ook heel erg. Zelfs te erg om die als plee verfrisser te gebruiken :')
Maar toen ik gister buiten fietste was er net gemaaid en die geur O+ Als ze dat in een flesje konden stoppen...

Doen waar jij je het beste bij voelt @:TolstoiFan :)
Ik vond Noa van Cacharel ontzettend ruiken tot ik m bij mezelf op spoot.. gadverdamme wat was ie toen smerig..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213168764
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik vond Noa van Cacharel ontzettend ruiken tot ik m bij mezelf op spoot.. gadverdamme wat was ie toen smerig..
Die ruikt idd lekker, krijg daar alleen hoofdpijn van :')
Maar het klopt hoor, heeft met je huid te maken. Een geurtje ruikt bij iedereen anders. Daarom zijn die papieren testers ook niet handig, ruik je niet wat het op je huid doet.
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 13:11:31 #16
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213169082
Dat is waarom ik echt fan ben van parfumado. Dan kan je het goed uittesten voor een klein prijsje en je kan het makkelijk mee in je tas nemen.
pi_213169419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:31 schreef mignonne het volgende:

[..]
De spray die ik soms gebruik om huid te verdoven met hechten ruikt ook naar die bananensnoepjes.

Forever ruined. :')
Oh ja, dat spul ruikt ook zo ;)

@Donna, misschien was het een wormendrankje dan. het was in elk geval een of ander medicijn achtig iets.

@LeSage, getsie, ik heb ze nog niet geproefd gelukkig...

@TolstoiFan, van die saroma pudding toetjes? :r mijn man vind die dingen heerlijk, rare vent 8)7
Gefeliciteerd met het opzeggen van je baan, kan je dat zo zeggen? Klinkt als een opluchting dat je die keuze hebt gemaakt :*

Ik ben helemaal geen fan van geurtjes. Alhoewel ik sommigen wel kan waarderen, mits niet te sterk.
Maar van dat overdadige opgespoten spul... :r . Sommige mensen hebben echt zo'n wolk op zich heen hangen, ik vermijd ook altijd winkels als douglas e.d. verschrikkelijk.
Het beneemt me de adem en ik krijg er koppijn van.
pi_213169607
quote:
17s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dat is waarom ik echt fan ben van parfumado. Dan kan je het goed uittesten voor een klein prijsje en je kan het makkelijk mee in je tas nemen.
Was nieuwsgierig dus even geloerd. Tis een abo en ziet er wel goed uit. Hebben ze mn favo merk niet. Dior :')
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 14:04:38 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213169623
Nou update over de pillen dan maar! Man kon ze nog scoren bij de kruidvat tien minuten voor ze om 19 uur dicht gingen. Na een heleboel gehuil, drama, mama en papa en broertje moesten het eerst voordoen en nog meer paniek enz enz heeft ze met een flinke beker yoghurt het pilletje weggewerkt.

Nu nog even heel streng op de hygiëne en elke dag schone handdoeken enzo en dan zijn we er hopelijk vanaf.

Er was hier iemand die zei 'geen keuze geven, gewoon 'je gaat dit nu nemen''. Dat zou bij mij dochter écht niet werken. Die spuugt het gewoon weer uit, zelfs na doorslikken zou ze nog kunnen overgeven als ze echt paniek heeft of het pilletje echt heel vies vond... -O- Extra fijn dat het met veel sojayoghurt met een scheut ranja erin uiteindelijk wel gelukt is.

Ik vond die pilletjes trouwens zelf ook wel echt heel goor en ook de jongste stond heel vies te kijken en vroeg instant om ranja.

@TolstoiFan: klinkt als een goede keuze! Van harte O+

En van die kloppudding lust ik graag! Alleen zijn ze lastig melkvrij te maken, plantaardige melk stijft niet op... toch eens een oplossing zoeken.

En over gruwelen van kunstmatige aardbeien: ooit al eens de oreo strawberry cheesecake geprobeerd? GAD-VER-DAMME. Soort mix van chocolade en fruitella's. En dan knapperig. Echt niet te doen :{w
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213169948
Saroma pudding.. In het studentenhuis mikten we het gewoon door de yoghurt :o
Bij mijn ouders hadden we vaak warme custard pudding als toetje (met melk direct uit de melktank). Dat was echt lekker, vooral het vel. Nu was ik de enige die het vel lekker vond, dus die mocht ik altijd O+

wurmpies hebben we nooit gehad, bij mijn weten. In ieder geval nooit pillen voor gehad.

Geurtjes kan is tegenwoordig slecht tegen. Ik vermoed dat het de overgang is, want de laatste keer dat ik last had van geuren was ik net zwanger. Was bij allebei de eerste kwaal. Maar zwanger ben ik niet. Mijn man wilde graag geurtjes proberen, maar die moet nu weer au naturel :D
  donderdag 11 april 2024 @ 14:54:06 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_213170071
Om nog even terug te komen op geluiden. Ik zit achter mijn laptop, koptelefoon op een serie te kijken en tegelijkertijd een spelletje te doen. Maar het gitaargepingel van de puber boven komt er doorheen. Maarja, een gitaar kan ook niet zachter ofzo, zit geen knop op.
Dus zo de boel maar afsluiten en mijn noisecancellingoortjes in (die krijg ik helaas niet aan de praat met mijn computer, dat zou DE oplossing zijn).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213170375
Vroeger hadden wij thuis ook nooit wormpjes, maar wij waren met 3 van die knutselende voorzichtige meisjes.
Ik heb nu 2 buiten-jongens die al-tijd vies zijn :')

Oudste is vandaag ziek (hopelijk morgen beter voor de sportdag), maar ging echt geen dutje doen.
Dus ik ben even bij hem gaan zitten en hij mocht ook rusten. Nog geen 2 minuten en hij lag heerlijk te snurken O+
pi_213170647
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 14:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Saroma pudding.. In het studentenhuis mikten we het gewoon door de yoghurt :o
Bij mijn ouders hadden we vaak warme custard pudding als toetje (met melk direct uit de melktank). Dat was echt lekker, vooral het vel. Nu was ik de enige die het vel lekker vond, dus die mocht ik altijd O+

wurmpies hebben we nooit gehad, bij mijn weten. In ieder geval nooit pillen voor gehad.

Geurtjes kan is tegenwoordig slecht tegen. Ik vermoed dat het de overgang is, want de laatste keer dat ik last had van geuren was ik net zwanger. Was bij allebei de eerste kwaal. Maar zwanger ben ik niet. Mijn man wilde graag geurtjes proberen, maar die moet nu weer au naturel :D
Warme custard O+ net als warme griesmeelpap en havermoutpap. Maar mijn gezin houdt er niet van. Alleen zoon heb ik enthousiast voor koude griesmeel gekregen, maar nog niet vers. In Frankrijk haal ik ook altijd een flan, lekkerste gebakje ooit!

Hier in huis zijn de geurtjes praktisch afgeschaft sinds er kinderen zijn. Alleen als we uit gaan worden ze nog wel eens gebruikt, maar dat is dus hooguit eens per maand. Maar ik vind geurtjes bij anderen ook nooit zo fijn, maar vooral omdat veel mensen geen maat kunnen houden.

Ik had vroeger wel vaak wormpjes, maar was een buitenspeelkind met altijd vieze handen. Mijn dochters zijn net zo, maar zijn verrassend genoeg tot nu toe wormvrij gebleven.
pi_213170727
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:57 schreef FlyingFish het volgende:
Warme custard net als warme griesmeelpap en havermoutpap. Maar mijn gezin houdt er niet van. Alleen zoon heb ik enthousiast voor koude griesmeel gekregen, maar nog niet vers. In Frankrijk haal ik ook altijd een flan, lekkerste gebakje ooit!
Jaah!
Havermout eet ik tegenwoordig vaak in de ochtend. Griesmeel kreeg ik bij mijn schoonvader. Ik heb niet veel warme herinneringen aan hem, maar die pan griesmeel was van ons samen :D

Rijstevlaai is ook zo eentje die niet veel mensen om me heen kunnen waarderen.
pi_213170818
Ik zag gister op een menukaart appel-kruimeltaart staan. Dan weet je toch ook dat je je de moeite kunt besparen :')

Warme griesmeelpap O+ misschien moet ik mezelf en gezin daar vanavond eens mee verwennen
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213170892
De laatste keer dat ik wormpjes had was toen ik thuiskwam uit het ziekenhuis na een (buik)operatie. In het ziekenhuis zelf had ik ook buikgriep opgelopen (auw).
Zo makkelijk gaat het dus :P

Ik kan niet wachten tot ze hier met koptelefoon naar hun meuk kunnen luisteren. Voor ik kinderen had wist ik niet eens wie monique smit was :(

Andersom kunnen ze mijn muziek (jaren 90 alternatieve) ook niet echt waarderen.
pi_213171799
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Warme custard O+
Wij hebben in de buurt een automaat gevonden waar je eieren, aardbeien en soms dus ook verse vla kan kopen. Het zijn producten van locale boerderijen. De vla is echt goddelijk. Smaakt precies als zelfgemaakte creme anglaise :9~ :9~ . Het kán niet gezond zijn, zo romig is het. Maar de zonde meer dan waard O+.

Wormpjes hebben wij best vaak gehad. Twee buitenspeeljongens die niet zo nadenken over handen wassen }:|. Ik heb standaard die pilletjes in huis. De oudste doet er wel moeilijk over, maar het lukt uiteindelijk wel. De jongste kauwt ze zo weg. Ik vind ze ook echt vies.

@TolstoiFan wat fijn dat het hoge woord eruit is en dat je vooral opgelucht bent. Dan heb je echt de goede keuze gemaakt!

Gister heeft onze oudste gehoord dat hij is ingeloot op de school van zijn eerste keuze *O* *O* *O*. Zo fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 april 2024 @ 18:33:56 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213172136
Ik heb al zo ontelbaar vaak wormpjes gehad! :o Ook als volwassene nog regelmatig.
Even afkloppen maar ik kreeg het ook heel makkelijk van filet americain, maar dat is al even geleden.
Maar ik heb wormenkuurtjes hier sws altijd op voorraad dus. Mijn gezin heeft er nooit last van.
  donderdag 11 april 2024 @ 18:42:30 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213172205
Ik heb echt een wormpjes-blinde-vlek. Nooit gehad en ook nooit gezien bij M. Afkloppennnn O-)
pi_213172435
Wormpjes nog nooit gezien. Gelukkig. En eigenlijk ook wonderlijk, gezien het handen wassen van J.

Vandaag wel de eerste teek in m'n leven verwijderd, J kwam ermee thuis van de bso -O- Zal wel loslopen, maar het idee van een teek vind ik toch spannend.
pi_213172695
Je moet die tabletjes wel na 2 weken herhalen geloof ik..hopelijk accepteert ze ze dan ook weer

En herkenbaar BE, die filet werkt niet zo goed mee…
pi_213173279
Ik eet geen filet om die reden :')
Mn moeder waarschuwde er vroeger altijd voor. Die en rauw gehakt. Nooit gegeten.
pi_213173526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:50 schreef Phaidra het volgende:
Gister heeft onze oudste gehoord dat hij is ingeloot op de school van zijn eerste keuze . Zo fijn!
Wat fijn! *G* gefeliciteerd!
pi_213173564
Er is iets héél érg mis bij ah. AL het pleepapier is uitverkocht/niet leverbaar :? Gelukkig heb ik nog, maar toch 8)7
If they say
pi_213173620
Oh god moeten we weer pleepapier hamsteren? :o
Die memo had ik gemist
pi_213173650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:31 schreef mignonne het volgende:
Oh god moeten we weer pleepapier hamsteren? :o
Die memo had ik gemist
Dat heb ik dan ook gemist :')
Niet alleen pleepapier maar ook de tissues die ik altijd bestel, zijn uitverkocht. Dan weet ik iig wat er als alternatief wordt gebruikt :')

Edit: net weer ingelogd en ze hebben 1 pak tissues op voorraad. Das nu: hadden 1 pak tissues op voorraad O-)
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 20:37:58 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_213173702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Er is iets héél érg mis bij ah. AL het pleepapier is uitverkocht/niet leverbaar :? Gelukkig heb ik nog, maar toch 8)7
Afgelopen week ook al. Komt omdat ze de verpakkingen gaan wijzigen ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213173718
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:37 schreef Troel het volgende:

[..]
Afgelopen week ook al. Komt omdat ze de verpakkingen gaan wijzigen ofzo.
Ooooh, ze gaan de prijzen verhogen :')
Man er morgen maar op uit sturen. Gelukkig heb ik nog.
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 20:44:30 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213173758
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat viel mij ook op van de week. Ik heb een xl pak gekocht bij de Lidl.
  donderdag 11 april 2024 @ 20:45:11 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213173762
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:03 schreef mignonne het volgende:
Mn moeder waarschuwde er vroeger altijd voor. Die en rauw gehakt. Nooit gegeten.
Mijn moeder zei dat je wormen kreeg van snoepen en suiker eten.
pi_213173772
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat had die van mij misschien beter ook kunnen doen :s)
  donderdag 11 april 2024 @ 20:46:24 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213173774
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ook dat je vierkante ogen kon krijgen gok ik :D
pi_213173778
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ah, dat wordt dan jumbo want de lidl zit niet waar man werkt. Thanx, stuur ik hem iig niet voor noppes naar ah :)
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 20:50:42 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_213173816
I
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik vind het tp van de Lidl veel stugger en minder zacht dan dat van de andere winkels.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213174000
Ik vind lidl helemaal niet fijn. Wij hebben Hoogvliet eigen merk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 april 2024 @ 21:16:39 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213174102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:46 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ook dat je vierkante ogen kon krijgen gok ik :D
Van te dicht op de tv zitten ja
pi_213174119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:03 schreef mignonne het volgende:
Nog noooooit een worm gezien van filet of rauw gehakt. En ik ben groot fan van filet, ossenworst, rauwe steak, broodjes Mett.

Ga ik (hopelijk) deze zomer naar een hotel in Duitsland waar ze die dingen bij het ontbijt serveren. Maar ik denk dat ik nu niet mag -O- Ga ik navragen. O+ Mett O+
  donderdag 11 april 2024 @ 21:21:19 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213174153
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog noooooit een worm gezien van filet of rauw gehakt. En ik ben groot fan van filet, ossenworst, rauwe steak, broodjes Mett.

Ga ik (hopelijk) deze zomer naar een hotel in Duitsland waar ze die dingen bij het ontbijt serveren. Maar ik denk dat ik nu niet mag -O- Ga ik navragen. O+ Mett O+
Tuurlijk, doen! If it makes you happy :)
  donderdag 11 april 2024 @ 21:23:50 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213174171
Zien is nog tot daar aan toe, maar voelen!!! :X ;( :X
pi_213175247
Jongste heeft eerst buikpijn, en dan 1 of 2 dagen later start de jeuk. En dan gaat bij ons het lampje branden dat we de buikpijn weer kunnen verklaren..
*poef* nu is het weg
pi_213175616
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag gister op een menukaart appel-kruimeltaart staan. Dan weet je toch ook dat je je de moeite kunt besparen :')

Warme griesmeelpap O+ misschien moet ik mezelf en gezin daar vanavond eens mee verwennen
Wij hebben op het werk zelfgemaakte appelcrumble met amaretto, krijg je dan uit de oven met veel slagroom.
Daar zeg ik dan weer geen nee tegen :)
pi_213176241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:21 schreef Quoi het volgende:

[..]
Tuurlijk, doen! If it makes you happy :)
Andere fase realiseer ik me net. Zeker doen dus :Y
pi_213176249
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:54 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wij hebben op het werk zelfgemaakte appelcrumble met amaretto, krijg je dan uit de oven met veel slagroom.
Daar zeg ik dan weer geen nee tegen :)
Niks mis met appelcrumble ^O^

Maar vlaai <> taart
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:40:50 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213176280
Oh dat ja Vanyel! Mensen die vlaai en taart door elkaar gebruiken. Dat is echt zo niet hetzelfde...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:26:30 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_213176651
Ik heb tijdens het paasweekend voor het eerst kruisbessenvlaai gehad. Echte, uit Limburg, van Vries uit Weert. Ik weet niet of ik het heerlijk moet noemen of goddelijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213176775
Apple crumble is toch ook geen taart? Ik vind dat onder de toetjes vallen. Bolletje ijs erbij enzo…

Appel kruimel is daarentegen meestal vlaai, maar kan ook een taart van gemaakt worden. Heb ik thuis ook wel eens gemaakt, gewoon als een soort appeltaart maar dan met kruimeldeeg bovenop.
pi_213176841
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:52 schreef FlyingFish het volgende:
Appel kruimel is daarentegen meestal vlaai, maar kan ook een taart van gemaakt worden. Heb ik thuis ook wel eens gemaakt, gewoon als een soort appeltaart maar dan met kruimeldeeg bovenop.
of het meestal een vlaai is verschilt denk ik per regio. ik ken appelkruimeltaart als de appeltaart met kruimeldeeg bovenop.
pi_213176857
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:26 schreef Troel het volgende:
Ik heb tijdens het paasweekend voor het eerst kruisbessenvlaai gehad. Echte, uit Limburg, van Vries uit Weert. Ik weet niet of ik het heerlijk moet noemen of goddelijk.
Kruisbessen is mijn favoriet O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213177006
Doe mij maar cheesecake :Y)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_213177020
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:02 schreef Elleska het volgende:

[..]
of het meestal een vlaai is verschilt denk ik per regio. ik ken appelkruimeltaart als de appeltaart met kruimeldeeg bovenop.
Ik ken het als beide, maar ik vind jouw variant lekker, de andere altijd een teleurstelling.
pi_213177171
Onze bakker verkoopt ontzettend lekkere appelkruimelTAART. We kopen voor feestjes altijd de hele voorraad bij ze op.
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:55:03 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213177268
Het kan bij appelkruimel allebei, maar ik ken ook mensen die rijste-, kruisbessen (of beter kroosjele) of kersenvlaai taart noemen :{w

Mijn kinderen krijgen vanmiddag allebei oordoppen aangemeten. Ik heb echt geen idee hoe dat gaat, dus ben benieuwd...
pi_213177626
Ik denk bij appelkruimeltaart aan taart ja, zou geen tel verwachten dan vlaai te krijgen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_213177741
Ik vind dat de term an sich verboten zou moeten worden. Appelkruimel is vlaai. Als je zo nodig appeltaart wil verkopen, noem je het maar appeltaart met kruimeltopping oid.
Hollanders! :{w }:|
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:47:12 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213177909
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind dat de term an sich verboten zou moeten worden. Appelkruimel is vlaai. Als je zo nodig appeltaart wil verkopen, noem je het maar appeltaart met kruimeltopping oid.
Hollanders! :{w }:|

Ik zweer het je, vroeger hadden ze een versie waarbij er een zakje gedroogde appelstukjes bijzaten die je eerst moest wellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213177985
B gaat maandag op schoolkamp en volgende week vrijdag op Welpenkamp. Dus ik ging op zolder even zijn slaapzakken en matje halen.

Nu staat de halve woonkamer vol met spullen die weg mogen (Marktplaats/Kringloop/stort). Ik vind het toch steeds weer knap hoeveel wij kunnen verzamelen in zo'n klein huis. De score is nu heel veel boeken, mijn massagestoel, de gitaar van verloofde terwijl ze niet kan gitaar spelen, 100 duizend kilo Duplo, ontelbaar veel schaduwdoeken, campinstoeltjes voor peuters, 5 kratten vol campingspullen, 3 boodschappentassen vol kleding 'voorals ik nog eens 20 kilo afval'.
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:00:56 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_213178049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Het kan bij appelkruimel allebei, maar ik ken ook mensen die rijste-, kruisbessen (of beter kroosjele) of kersenvlaai taart noemen :{w

Mijn kinderen krijgen vanmiddag allebei oordoppen aangemeten. Ik heb echt geen idee hoe dat gaat, dus ben benieuwd...
Ik heb van die geluidsoordoppen op maat laten maken, dat was zo gepiept. De gel die ze gebruiken is een beetje koud, maar komt vast goed!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf vrijdag 12 april 2024 @ 11:18:03 #68
148247 taxibabe
pi_213178238
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:54 schreef exode het volgende:
B gaat maandag op schoolkamp en volgende week vrijdag op Welpenkamp. Dus ik ging op zolder even zijn slaapzakken en matje halen.

Nu staat de halve woonkamer vol met spullen die weg mogen (Marktplaats/Kringloop/stort). Ik vind het toch steeds weer knap hoeveel wij kunnen verzamelen in zo'n klein huis. De score is nu heel veel boeken, mijn massagestoel, de gitaar van verloofde terwijl ze niet kan gitaar spelen, 100 duizend kilo Duplo, ontelbaar veel schaduwdoeken, campinstoeltjes voor peuters, 5 kratten vol campingspullen, 3 boodschappentassen vol kleding 'voorals ik nog eens 20 kilo afval'.
Wat zit er allemaal in die kratten? O-) Wij gaan in juni voor het eerst met de tent kamperen, dus....
pi_213178273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:18 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Wat zit er allemaal in die kratten? O-) Wij gaan in juni voor het eerst met de tent kamperen, dus....
Het varieert van opvouwbare teiltje tot een prullenbakding (een soort bouwpakket). Maar ook een electrisch kacheltje en een waterkoker. Oh en zo'n jerrycan ding. Allemaal dingen dus.

Mis je nog specifieke dingen? Dan kan ik even kijken. Het enige wat we niet de aanbieding hebben is servies, dat is nog van mijn ouders O+
  FOK!fotograaf vrijdag 12 april 2024 @ 11:28:30 #70
148247 taxibabe
pi_213178341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:21 schreef exode het volgende:

[..]
Het varieert van opvouwbare teiltje tot een prullenbakding (een soort bouwpakket). Maar ook een electrisch kacheltje en een waterkoker. Oh en zo'n jerrycan ding. Allemaal dingen dus.

Mis je nog specifieke dingen? Dan kan ik even kijken. Het enige wat we niet de aanbieding hebben is servies, dat is nog van mijn ouders O+
Geen idee of we nog wat missen, dit wordt de eerste keer.. :P We moeten sowieso nog een luchtbed kopen.
Maar we hebben de afgelopen 3 jaar wel een caravan gehad op een jaarplek en hebben we aardig wat spullen, maar dat is toch anders.
Wat is bv wijsheid qua koffie. Ik heb vanuit de caravan een Dolce Gusto, maar is dat handig met tentkamperen. Ik heb ook nog een perculator, maar dan moet ik een bonenmaler hebben.

Servies hebben we, kachel hebben we ook.
En afgelopen week via marktplaats zo'n opvouwbaar kastje gekocht waar een kookstelletje opgezet kan worden
pi_213178391
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:28 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Geen idee of we nog wat missen, dit wordt de eerste keer.. :P We moeten sowieso nog een luchtbed kopen.
Maar we hebben de afgelopen 3 jaar wel een caravan gehad op een jaarplek en hebben we aardig wat spullen, maar dat is toch anders.
Wat is bv wijsheid qua koffie. Ik heb vanuit de caravan een Dolce Gusto, maar is dat handig met tentkamperen. Ik heb ook nog een perculator, maar dan moet ik een bonenmaler hebben.

Ik neem op vakantie altijd deze mee (ook toen we nog met de vouwwagen kampeerden)

En een 3 kops cafetiere. Ideaal voor ons.

Ik heb wel zo'n 'boot'luchtbed, zo'n kinderluchtbed met opstaande randen zodat ze er niet af rollen. Daar past B niet meer in en Juul heeft geen luchtbed nodig tot ze er te groot voor is. Van Coleman is die.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 april 2024 @ 11:49:31 #72
148247 taxibabe
pi_213178510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:34 schreef exode het volgende:

[..]
Ik neem op vakantie altijd deze mee (ook toen we nog met de vouwwagen kampeerden)
[ afbeelding ]

En een 3 kops cafetiere. Ideaal voor ons.

Ik heb wel zo'n 'boot'luchtbed, zo'n kinderluchtbed met opstaande randen zodat ze er niet af rollen. Daar past B niet meer in en Juul heeft geen luchtbed nodig tot ze er te groot voor is. Van Coleman is die.
Oeh die bonenmaler! Is die dan op batterij ofzo of moet je handmatig malen?
Heb je voor een cafetiere ook zelf gemalen bonen nodig of kan dat ook bv met filterkoffie?
Voor Thomas hebben we zo'n opvouwbare logeermatras, zoiets:
pi_213178535
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:28 schreef taxibabe het volgende:

[..]

En afgelopen week via marktplaats zo'n opvouwbaar kastje gekocht waar een kookstelletje opgezet kan worden
Wij hebben een percolator en kopen bij Simon Levelt gemalen bonen. Dan geef ik aan dat het voor een percolator is en dan malen zij het op de juiste grofheid. Die gaat dan mee in een afsluitbare plastic vershoudbak.

In een tent vind ik het wel handig om een opvouwbaar kastje te hebben waar je je servies kan neerzetten en andere handige items. En wij hebben een ophangding met vakjes die je aan een tentstok kan bevestigen. Daar kunnen telefoons in bijvoorbeeld of een boekje.

Zonder opbergmogelijkheden wordt de binnentent al snel een warboel van losliggende spullen en kleding. Persoonlijk trek ik dat erg slecht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213178577
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:49 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Oeh die bonenmaler! Is die dan op batterij ofzo of moet je handmatig malen?
Heb je voor een cafetiere ook zelf gemalen bonen nodig of kan dat ook bv met filterkoffie?
Voor Thomas hebben we zo'n opvouwbare logeermatras, zoiets:
[ afbeelding ]
In een cafetiere moet grofgemalen koffie, ik hou zelf niet zo van vooraf gemalen koffie maar ik ben een koffiesnob O-)
Het is op electriciteit, dus stekker erin.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 april 2024 @ 12:06:06 #75
148247 taxibabe
pi_213178672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hebben een percolator en kopen bij Simon Levelt gemalen bonen. Dan geef ik aan dat het voor een percolator is en dan malen zij het op de juiste grofheid. Die gaat dan mee in een afsluitbare plastic vershoudbak.

In een tent vind ik het wel handig om een opvouwbaar kastje te hebben waar je je servies kan neerzetten en andere handige items. En wij hebben een ophangding met vakjes die je aan een tentstok kan bevestigen. Daar kunnen telefoons in bijvoorbeeld of een boekje.

Zonder opbergmogelijkheden wordt de binnentent al snel een warboel van losliggende spullen en kleding. Persoonlijk trek ik dat erg slecht.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:56 schreef exode het volgende:

[..]
In een cafetiere moet grofgemalen koffie, ik hou zelf niet zo van vooraf gemalen koffie maar ik ben een koffiesnob O-)
Het is op electriciteit, dus stekker erin.
Oh dat is ook nog een idee, ik heb hier nog zo'n ouderwetse Douwe Egberts wandkoffiemolen liggen, dan zou ik eventueel ook nog zelf vooraf een voorraad kunnen malen.

Ik zat ook al te denken om 2 kratten met spullen die we daar uitpakken (zoals het servies etc) als 'nachtkastje' naast het luchtbed te gaan gebruiken, en daar dan ook bv de kleren in te doen. Dan is dat ook opgeruimd.
pi_213179079
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ik zweer het je, vroeger hadden ze een versie waarbij er een zakje gedroogde appelstukjes bijzaten die je eerst moest wellen.
Ril
pi_213179447
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:02 schreef Elleska het volgende:

[..]
Albert Heijn is landelijk, en die hebben alleen appelkruimelvlaaien. Jumbo idem dito.

Wij nemen overigens gewoon van die kant en klare oploskoffie mee op vakantie. Mijn man neemt daar gelukkig genoegen mee. Maar die krijgt thuis ook alleen maar huismerk senseo koffie.
pi_213179625
Ik neem liefst mijn kleine elektrische maler, mokapot en op zonne-energie geroosterde bonen mee.
pi_213180087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Albert Heijn is landelijk, en die hebben alleen appelkruimelvlaaien. Jumbo idem dito.
je wil toch niet de vlaaien van de AH en Jumbo vergelijken met een echte Limburgse? ;)
Ze hebben wel beide de koopmansmix.
Hema is ook landelijk, die heeft een appelkruimeltaart en hema taarten liggen soms bij de jumbo.

Het bestaat gewoon beide, een appelkruimelvlaai en een appelkruimeltaart.
pi_213180275
Ik weet niet of er iemand nog wc papier paniek heeft maar bij de Dirk liggen bergen vol Page toiletpapier, in de aanbieding. ^O^

We hebben met zijn 2tjes geluncht in een gezellig restaurant. Dat was lang geleden en leuk en gezellig en O+
pi_213180909
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:06 schreef taxibabe het volgende:

[..]
[..]
Oh dat is ook nog een idee, ik heb hier nog zo'n ouderwetse Douwe Egberts wandkoffiemolen liggen, dan zou ik eventueel ook nog zelf vooraf een voorraad kunnen malen.

Ik zat ook al te denken om 2 kratten met spullen die we daar uitpakken (zoals het servies etc) als 'nachtkastje' naast het luchtbed te gaan gebruiken, en daar dan ook bv de kleren in te doen. Dan is dat ook opgeruimd.
We bleken 3 cafetieres te hebben, 1 gaat naar de kringloop want die is niet echt nieuw te noemen. 1 is echt puntgaaf, mocht je interesse hebben, mag je hem zo ophalen.

Het is deze, maar dan in 8 kopjes variant dus groter.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 april 2024 @ 15:59:44 #82
148247 taxibabe
pi_213181146
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 15:28 schreef exode het volgende:

[..]
We bleken 3 cafetieres te hebben, 1 gaat naar de kringloop want die is niet echt nieuw te noemen. 1 is echt puntgaaf, mocht je interesse hebben, mag je hem zo ophalen.

Het is deze, maar dan in 8 kopjes variant dus groter.
[ afbeelding ]
Oeh, je woont toch ergens rond Utrecht?
pi_213181349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 15:59 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Oeh, je woont toch ergens rond Utrecht?
Yes!
  vrijdag 12 april 2024 @ 16:24:56 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213181376
Oh en je wilt in een tent niet zo'n opklapmatras (dat wordt geheid klam/vochtig en dan dus echt koud en het droogt heel langzaam) en eigenlijk ook geen luchtbed, da's ook koud. Ik zou gaan voor goede zelfopblazende matjes met een serieuze isolatiewaarde of van die luchtmatrassen (da's dus iets anders dan een luchtbed). Anders heb je het echt koud als het 's nachts een graad of tien is...

Koffie doen wij op de camping met heet water uit de waterkoker en een cafetiere, nemen we gewoon voorgemalen mee. Is echt prima. En dan drinken we een kop en de rest gaat in de thermos van emsa. En dan nog een keer de waterkoker aan voor een grote thermoskan voorraadwater en mijn emsa thermos thee en dan kunnen we de halve dag vooruit. En dan halen we gerust tussendoor nog een cappuccino ofzo bij waarwedanooklangskomen. Werkt zo prima.

Wat ik niet zou willen missen, is een opbergzak om op te hangen voor telefoons, pennen, zaklampen, een boek, zonnebrillen etc. Die wil je niet steeds op tafel hebben liggen. En een waslijn is ook onmisbaar, je gebruikt nogal wat theedoeken en handdoeken. Oh en een badjas en slippers voor 's nachts plassen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 16:26:15 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_213181383
Je hebt van die alu matjes voor onder je luchtbed, dat haalt de kou er wel af :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 april 2024 @ 16:27:52 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213181396
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:26 schreef Troel het volgende:
Je hebt van die alu matjes voor onder je luchtbed, dat haalt de kou er wel af :P
Klopt, maar dan vind ik het nog niet de meest handige of comfortabele oplossing. Het neemt veel plek in, is zwaar, ligt niet zo lekker en gaat relatief snel lek. Doe mij m'n mat maar.
pi_213181467
Oja voor whoever ook de jumbo hoge pedaalemmerzakken mistte; bij ons lagen ze weer in de winkel. *O*

Verder heb ik hier eindelijk weer eens een goede nacht gehad (dreumes was alleen rond half 12 en 5 even wakker voor een voeding) en ik voel me een heel nieuw mens nu!
  FOK!fotograaf vrijdag 12 april 2024 @ 17:27:42 #88
148247 taxibabe
pi_213181914
Goeie tips! Dit wordt voor het eerst dat we gaan tentkamperen, dus we weten ook nog niet of het gaat bevallen. Dus we wilden niet zo heel veel geld er aan uitgeven om dingen aan te schaffen. Maar zo'n matje voor onder de matras van de kleine is wel een idee.

Zo'n opbergzak kan ik bij de kringloop wel eens naar kijken!

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 16:21 schreef exode het volgende:

[..]
Yes!
Ai.. wij wonen in de Achterhoek, om helemaal voor een cafetiere naar Utrecht te rijden is ook al zo wat :@
Zijn er voor jou mogelijkheden om het op te sturen (dat betaal ik natuurlijk!)
pi_213181945
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:27 schreef taxibabe het volgende:
Goeie tips! Dit wordt voor het eerst dat we gaan tentkamperen, dus we weten ook nog niet of het gaat bevallen. Dus we wilden niet zo heel veel geld er aan uitgeven om dingen aan te schaffen. Maar zo'n matje voor onder de matras van de kleine is wel een idee.

Zo'n opbergzak kan ik bij de kringloop wel eens naar kijken!
[..]
Ai.. wij wonen in de Achterhoek, om helemaal voor een cafetiere naar Utrecht te rijden is ook al zo wat :@
Zijn er voor jou mogelijkheden om het op te sturen (dat betaal ik natuurlijk!)
We hebben ook nog in de aanbieding: een opvouwbare fluitketel.
De stand nu: de cafetiere, de opvouwbare fluitketel, een opvouwbaar teiltje voor de afwas, een boot luchtbed.
  Moderator vrijdag 12 april 2024 @ 17:44:00 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213182065
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:18 schreef Vanyel het volgende:

Hoezo is appel-kruimeltaart niet lekker? Ik lust pas sinds 2 jaar appeltaart dus ik ben een newbie op dit vlak. Wel jammer dat ik niet meer kan claimen dat ik de enige in Nederland ben die geen appeltaart lust _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_213182715
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:44 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hoezo is appel-kruimeltaart niet lekker? Ik lust pas sinds 2 jaar appeltaart dus ik ben een newbie op dit vlak. Wel jammer dat ik niet meer kan claimen dat ik de enige in Nederland ben die geen appeltaart lust _O-
Kon je sowieso al niet claimen. :P
De snelste manier om gebak te verpesten is er appels in stoppen. Eigenlijk alle soorten fruit.
pi_213182793
quote:

[..]
Principe.
pi_213184757
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 18:46 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Kon je sowieso al niet claimen. :P
De snelste manier om gebak te verpesten is er appels in stoppen. Eigenlijk alle soorten fruit.
:D :D
Als ik niet weet wat ik moet halen dan eigenlijk altijd een appelkruimelvlaai want dat is zo'n allemansvriend. Blijkbaar toch niet haha.
pi_213184765
Man pff. Aanstaande zondag ga ik samen met mn oudste 10km hardlopen en de zenuwen beginnen nu wel weer een beetje in te kicken hoor. Het leek zo'n leuk plan van tevoren :|W
pi_213185417
Ohh hier in de stad zeker, knap hoor *O*
pi_213185429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 21:18 schreef mignonne het volgende:

[..]
:D :D
Als ik niet weet wat ik moet halen dan eigenlijk altijd een appelkruimelvlaai want dat is zo'n allemansvriend. Blijkbaar toch niet haha.
Kruimelvlaai is lekkerder met room :9
pi_213185430
Als je in de mooiste stad van Nederland woont dan ja :+
Bij de cpc kwam ik meer dood dan levend over de finish :') de oudste liep hem in iets meer dan een uur. Ze wil deze nu liefst onder het uur lopen maar weet niet of dat gaat lukken want het is wel een pietsje langer.
pi_213185538
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:09 schreef mignonne het volgende:
Als je in de mooiste stad van Nederland woont dan ja :+
Bij de cpc kwam ik meer dood dan levend over de finish :') de oudste liep hem in iets meer dan een uur. Ze wil deze nu liefst onder het uur lopen maar weet niet of dat gaat lukken want het is wel een pietsje langer.
Sowieso *) 8-) hoewel velen het daar niet mee eens zullen zijn denk ik :D :P
pi_213185564
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:22 schreef Aure het volgende:

[..]
Sowieso *) 8-) hoewel velen het daar niet mee eens zullen zijn denk ik :D :P
Don't care. Het is een feit 8-)
pi_213185573
Eens *O*
pi_213185664
Nou, appie heeft het pleepapier weer hoor, mét nieuwe verpakking én nieuwe prijs. Waren het 9 rollen voor 2,95 nu 12 rollen voor 5,89 :X Stelletje afzetters }:|
Oh, ze hebben ook 6 rollen voor...2,99 :') :')
If they say
pi_213185711
Huh das wel heel veel omhoog
pi_213185743
50% meer vellen op een rol.

Ik heb mijn kassabonnen digitaal, ik zal dat eens haarfijn voor jullie opsnorren.
Voor de roze dan, ik koop nooit blauwe.
pi_213185801
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:40 schreef Vanyel het volgende:

Ik heb mijn kassabonnen digitaal, ik zal dat eens haarfijn voor jullie opsnorren.
Zal es kijken want ik heb de blauwe en daar nog 1 verpakking van.
Die roze had ik laatst en gaat veel eerder op, lijkt het wel.

Edit: er staat op de verpakking wel: 6=9 rollen. Moet de schuur in om te kijken dus dat doe ik morgen wel.
If they say
pi_213185840
Ik had vandaag 20 rollen met 220 velletjes voor 5,99. Maar dat is 3-laags Lidl spul :P

De 4 laags daar is irritant zacht :D
pi_213185842
Nu
6 rollen 240 vel 4,45 = 0,3 cent per vel
12 rollen 240 vel 8,89 ook zoiets

19 maart
9 rollen 160 vel 4,49 = 0,31 cent per vel
Oud pak van 9 rollen had evenveel vellen als een nieuw pak van 6 rollen.

Prijsstijging van 4 cent per pak dus.
pi_213185934
Ik heb in de app mn facturen bekeken en daar stond de oude in, mét plaatje. En het was idd 200 vel per rol en nu 300. Nah, dan klopt het wel en hebben ze de prijs niét aangepast. Althans, nóg niet :P
If they say
  vrijdag 12 april 2024 @ 23:07:51 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213186068
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:48 schreef Vanyel het volgende:
Nu

19 maart

Now we're talking! _O_
pi_213186178
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:48 schreef Vanyel het volgende:
Nu

19 maart

Haha nice!
pi_213186366
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:40 schreef Vanyel het volgende:

Sowieso. Goed voor de billetjes zorgen.
  zaterdag 13 april 2024 @ 07:13:47 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_213187318
Ik vind die roze dan weer helemaal niets. Wij hebben twee wcrolhouders in het toilet. Eentje met 2 laags en eentje met 4 laags :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213187320
Ik zweer trouw aan Popla en het schijtpapier van de Adi.

:W btw
Werewolf
pi_213187589
Gisteren 12 rollen Page voor ¤2,99 bij Dirk. Meteen ingeslagen. Wij hadden altijd die roze van AH en kregen daar minstens 1x per jaar een verstopping gratis bij.
pi_213187734
Hier ook roze AH, nooit geen problemen mee. Deze opsomming hebben we een tijdje terug ook nog besproken toch? :D
pi_213187749
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 08:53 schreef Aure het volgende:
Hier ook roze AH, nooit geen problemen mee. Deze opsomming hebben we een tijdje terug ook nog besproken toch? :D
SQ is er niet meer om ons te stoppen >:)

Team AH blauw!
pi_213187769
quote:
Maar toen hadden we geen mooie berekeningen van Vanyel.

Ik sluit me aan bij de hoestenden, het zit goed vast bij mijn longen. Gisteren nog nergens last van.
  zaterdag 13 april 2024 @ 08:57:14 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213187779
Jongens, deze opsom kan echt niet hoor :X
pi_213187780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 08:54 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
SQ is er niet meer om ons te stoppen >:)

Team AH blauw!
Ja zo jammer dit, maar ze mist ons niet eens :'(
pi_213187803
Ik heb vannacht gewoon weer eens (eindelijk!) een nacht door kunnen slapen O+ omdat ik in m'n eentje in een hotel ergens in Duitsland zit :D moet zo wel weer terug naar Rotterdam, maar toch :P dan heb ik nog 5 uur rust in de trein :D
pi_213187871
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 08:57 schreef Quoi het volgende:
Niet hip genoeg?
  zaterdag 13 april 2024 @ 09:16:25 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_213187941
quote:
Correct.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213188206
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 08:57 schreef Quoi het volgende:
De breiclub is er niets bij! :D

Iets anders: mijn man had 2 weken terug een grote glazen snoeppot met deksel gekregen van een collega.
Gisteren liet mijn zoon de glazen deksel vallen, scherven all over.

Ben ik vannacht op werk, liet ik zelf ook een glazen soepdeksel vallen. Heel de vloer onder de scherven. }:|

Mijn zoon heeft het duidelijk niet van een vreemde. :P :')
pi_213188309
Ik mis de berekeningen bij de rest van de opsomming >:)

Ik doe niet mee met deze :P geen zin om te rekenen
  zaterdag 13 april 2024 @ 10:24:40 #124
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213188752
Ik ben verre van hip. Maar ik weet al die prijzen niet. Ik ben van het type graai de grootse verpakking voor weinig :D

Ik heb een marathon startbewijs :o
pi_213188867
Ik heb 2 kinderen die in slaapzak filmpjes kijken....de een zelfs in de winterslaapzak.
pi_213189005
quote:
Team blauw en sorry, mijn schuld :P Zie op dat kleine foonschermpje écht niet hoeveel vellen er op een rol zitten, wél het aantal rollen :')
En daarbij, wat zouden we zónder pleepapier moeten? O+
If they say
pi_213189020
Wij gaan zo film kijken en tegen de avond haal ik wat bij de Javaan, nemen dat mee en eten we in het park O+

Edit: en er zijn weer asperges O+ Wel duur, 7,99 voor 400 gram geschilde maar ze zijn zo kort verkrijgbaar. Dus, wij eten komende week asperges :)

[ Bericht 46% gewijzigd door Mushanga71 op 13-04-2024 11:05:20 ]
If they say
  zaterdag 13 april 2024 @ 11:07:56 #128
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213189142
quote:

[..]
Ha dan kan ik nu claimen dat ik de enige ben.
Ik lust het echt niet en ik heb al tientallen pogingen gedaan van appelflap tot appelkruimel
pi_213189242
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 10:24 schreef Quoi het volgende:
Ik ben verre van hip. Maar ik weet al die prijzen niet. Ik ben van het type graai de grootse verpakking voor weinig :D

Jammer. Ik wilde al vragen wat het laatste seksspeeltje was dat je had aangeschaft. Voor de hippere opsom *)
pi_213189244
Ik ben mn wereldreis naar huis weer begonnen. Wat heerlijk trouwens, treinreizen zonder de kinderen :P en ik heb alleen een rugzak mee, dat scheelt ook. Ik had gisteren één boek uitgelezen, kijken of dat vandaag ook lukt :D
pi_213189252
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij gaan zo film kijken en tegen de avond haal ik wat bij de Javaan, nemen dat mee en eten we in het park O+

Edit: en er zijn weer asperges O+ Wel duur, 7,99 voor 400 gram geschilde maar ze zijn zo kort verkrijgbaar. Dus, wij eten komende week asperges :)
In de tuin *) *)
  zaterdag 13 april 2024 @ 11:26:54 #132
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213189347
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 08:57 schreef Aure het volgende:

[..]
Ja zo jammer dit, maar ze mist ons niet eens :'(
Heb je dat gehoord ja? Geen kans dus dat ze met opgeheven hoofd of hangende pootjes terugkomt? Ik mis haar, geef maar door als je nog een lijntje hebt ergens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213189698
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 11:26 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Heb je dat gehoord ja? Geen kans dus dat ze met opgeheven hoofd of hangende pootjes terugkomt? Ik mis haar, geef maar door als je nog een lijntje hebt ergens.
Doe ik :P
pi_213189752
Ik zit op een of ander suf station vast in Duitsland en mn overstap gaat niet en de volgende gaat pas om 13.30 :')
pi_213189800
@Aure, dat klinkt alsof je dat boek wel uit gaat lezen vandaag. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_213189832
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 11:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In de tuin *) *)
Oooh wow :9~ Eet smakelijk alvast :Y)
Mijn tuin is daar te klein voor en ik vermoord elke plant waar iets eetbaars uit zou moeten groeien :')
Vriendin had me zelf gestekte tomatenplantjes gegeven en die hielp ik ook om zeep :') :'(
Maar echt, asperges O+
If they say
pi_213189835
Makkelijk. Ik zit toch nog in die overstap, met 3 kwartier vertraging. Dat betekent ook nog een hoop vertraging op de rest van mijn route geloof ik :P zal wel rond 17/18 thuis zijn vanavond :')
pi_213190216
quote:

Wauw! Nice! Ik dacht te lezen dat je het hardlopen pas net weer op aan het pakken was, maar ik verwar je dan waarschijnlijk met iemand anders.

Succes morgen! (Of vandaag? Zie dat het twee dagen is)
pi_213190405
Asperges zijn duur ja. Ik was gisteren voor een kilo geschilde en een bakje aardbeien 27.5 kwijt :X
Ik ga er straks maar extra van genieten.
pi_213190847
Voor aardbeien is toch veel te vroeg? Dan krijg je dure kasaardbeien.

Volgende week eens bij onze favoriete aspergeboer langs om te gaan halen.

Wat dat betreft komen er heerlijke eetmaanden aan :)
pi_213190877
quote:

Waaaaaaat!! Wat super!
Heel veel plezier morgen. Geniet er van. Mijn dochter en ik zijn er ook maar dan de 1/4. *O* feestje!
pi_213191297
https://nos.nl/artikel/25(...)antengegevens-gelekt
Iddink gehackt... Wij hebben iig niks te horen gekregen, misschien komt dat nog.
If they say
pi_213191748
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Iddink gehackt... Wij hebben iig niks te horen gekregen, misschien komt dat nog.
Wij kregen zojuist een mail van school. Hierin wordt vermeld dat er gegevens gehackt zijn, dat nog niet bekend is welke gegevens gehackt zijn, dat ze bezig zijn met een onderzoek en zodra er meer bekend is wij ook weer geïnformeerd worden.
pi_213191830
Wij nog niets gehoord.
pi_213192061
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier een mailtje van beide scholen. Ene heeft idd de boeken/leermiddelen van Iddink. Het is afwachten wat er is buitgemaakt aan data.
De andere heeft geen boeken van Iddink, maar kreeg blijkbaar zoveel berichten dat ze toch maar een mail de deur uit hebben gedaan. Magister is ook van Iddink blijkbaar, maar dat deel is niet gehackt.
pi_213192062
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 13:59 schreef exode het volgende:

Volgende week eens bij onze favoriete aspergeboer langs om te gaan halen.

Wat dat betreft komen er heerlijke eetmaanden aan :)
Nee, aardbeien seizoen is al begonnen. Ze zijn al ¤2,99 per bakje en in de aanbieding 2,49. Gisteren op de markt 2 voor ¤3.
pi_213192122
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:11 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Wij kregen zojuist een mail van school. Hierin wordt vermeld dat er gegevens gehackt zijn, dat nog niet bekend is welke gegevens gehackt zijn, dat ze bezig zijn met een onderzoek en zodra er meer bekend is wij ook weer geïnformeerd worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier een mailtje van beide scholen. Ene heeft idd de boeken/leermiddelen van Iddink. Het is afwachten wat er is buitgemaakt aan data.
De andere heeft geen boeken van Iddink, maar kreeg blijkbaar zoveel berichten dat ze toch maar een mail de deur uit hebben gedaan. Magister is ook van Iddink blijkbaar, maar dat deel is niet gehackt.
Dank voor jullie update. Hier nog steeds niets, ook niet in de schoolmail van zoon. We wachten het maar even af dan.

Magister is idd ook van Iddink, wist ik niet. Dat werkt iig nog steeds.

Zit ik met mn dikke togus op al mn gegevens, krijg je zoiets :N
Nou ben ik sowieso nogal argwanend maar krijg bijna nooit shit in mail/foon. Kijken wat dit brengt :')
Maar het is flink kut omdat Iddink ook de bankgegevens heeft.
If they say
pi_213192191
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 13:59 schreef exode het volgende:
Hier in de buurt stond er vorige week al een file bij de aardbeien drive in :')
pi_213192215
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:21 schreef mignonne het volgende:
Wij nog niets gehoord.
Onze scholen zijn dus lekker traaag :')
If they say
  zaterdag 13 april 2024 @ 17:16:43 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213192303
Hier een mail ontvangen van de middelbare school.
pi_213192328
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 17:07 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Onze scholen zijn dus lekker traaag :')
Normaalgesproken is onze school vrij vlot met dingen. Ik ga er van uit dat ze even wachten tot ze ietsje meer weten voor ze ons informeren.
pi_213192620
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 16:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Nee, aardbeien seizoen is al begonnen. Ze zijn al ¤2,99 per bakje en in de aanbieding 2,49. Gisteren op de markt 2 voor ¤3.
:{w
Tot ze in mijn tuin verschijnen, is het nog geen seizoen :{w
  zaterdag 13 april 2024 @ 18:28:57 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213193306
Hier ook nog niets van school of Iddink gehoord :{
Helaas ook mijn serieuze mailadres gebruikt en niet Iddink@mailvanleandra.nl
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213193540
Jup, ik dus ook. Laatst al mijn mailadressen, inclusief zakelijk, nog gecheckt en er was er geen gelekt. Nu waarschijnlijk wel :{

https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html
Hier kan je checken, maar voor deze hack zal het nog te vroeg zijn.
If they say
pi_213193574
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 17:18 schreef mignonne het volgende:

[..]
Normaalgesproken is onze school vrij vlot met dingen. Ik ga er van uit dat ze even wachten tot ze ietsje meer weten voor ze ons informeren.
Kan idd ook.
Geen idee hoe vlot onze school is. De mentoren zijn wél snel als er echt iets is. Zoals wanneer je kind ongevraagd op tiktok ofzo is gezet :{
If they say
pi_213193896
Mijn man heeft toevallig van de week een flinke emmer formidabele aardbeien gekregen van iemand. :9
  zaterdag 13 april 2024 @ 19:16:19 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213193963
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 18:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Jup, ik dus ook. Laatst al mijn mailadressen, inclusief zakelijk, nog gecheckt en er was er geen gelekt. Nu waarschijnlijk wel :{

https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html
Hier kan je checken, maar voor deze hack zal het nog te vroeg zijn.
Ja, ik weet het, ik gebruik altijd https://haveibeenpwned.com/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 13 april 2024 @ 19:16:26 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213193966
Mijn kinderen zijn natuurlijk al lang van school af, maar mijn gegevens zullen vast nog wel bij Iddink staan. Al was het maar omdat we in conflict met hen zijn geweest omdat ze aangaven dat we boeken niet ingeleverd hadden en ons een pittige factuur stuurden. Gelukkig had ik de boeken aangetekend verzonden, maar het heeft best een tijd geduurd voordat ze het crediteerden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213194511
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 17:04 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hier in de buurt stond er vorige week al een file bij de aardbeien drive in :')
Serieus? Maar dat zijn kasaardbeien neem ik aan.
pi_213194527
quote:
80s.gif Op zaterdag 13 april 2024 17:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w
Tot ze in mijn tuin verschijnen, is het nog geen seizoen :{w
Ik weet niet beter dan dat het pas eind mei/juni is. Uit de volle grond :) Heerlijk.

Dat ze er al zijn zegt natuurlijk niets, in december kan je ze ook kopen.
pi_213194596
Die hack is wel een nare zeg, met bankgegevens. Hebben jullie vast al gedaan, maar ik zou even je wachtwoord die je als inlog daar gebruikte niet bij andere bedrijven als inlog gebruiken. Kortom even rondje, wachtwoorden wijzigen doen.

En de komende tijd extra alert zijn op spam, ook via je telefoon.
pi_213194632
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 19:48 schreef exode het volgende:

[..]
Volgens mij uit de kas inderdaad. Maar ze komen van heinde en verre om daar aardbeien te kopen, het zullen dus wel smakelijke zijn.
pi_213195257
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 19:53 schreef exode het volgende:
Die hack is wel een nare zeg, met bankgegevens. Hebben jullie vast al gedaan, maar ik zou even je wachtwoord die je als inlog daar gebruikte niet bij andere bedrijven als inlog gebruiken. Kortom even rondje, wachtwoorden wijzigen doen.

En de komende tijd extra alert zijn op spam, ook via je telefoon.
Goeie. Site van Iddink ligt er uit maar als ik bij mijn wachtwoorden kijk, is het er één die ik nooit eerder heb gebruikt.
If they say
pi_213196077
En nu dan een infobrief van school. Maar afwachten hoe verder en wát er precies is buitgemaakt.
If they say
pi_213196251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 19:56 schreef Hupje het volgende:

[..]
Volgens mij uit de kas inderdaad. Maar ze komen van heinde en verre om daar aardbeien te kopen, het zullen dus wel smakelijke zijn.
Ik ken een aardbeien drive het zijn wel zelf gekweekte aardbeien alleen geen idee of het kasaardbeien zijn
pi_213196819
quote:

[..]
Ik lust het wel, maar ben er niet echt gek op, appeltaart *) en zeker niet lauwwarm :r

@mignonne, 10 km heldin! Heel veel succes en plezier *O* .
Ik heb vorige week de 4 mijl gelopen hier, was ver genoeg wat mij betreft voor nu.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:

Oh lekker, hier thuis lusten ze ze allemaal niet. Maar als mn ouders binnenkort een keer komen dan gaan we asperges eten, heerlijk :9~ met ham en ei en boterjus.

Ik heb geen idee waar de boeken van het ene kind vandaan komen, want die komen altijd via school... Andere kind heeft de boeken niet via Iddink in elk geval.
pi_213197061
Haha thanks!! O+
Het idee is om op te bouwen tijdens de zomer naar 16km/10mijl en dan deel te nemen aan de dam tot damloop. Alleen mn oudste mag daar nog niet aan mee doen omdat ze pas 14 is. Dus voor haar houden we het nog effe bij de 10kms en dan bouwen we gewoon wel die trainingen samen op.
pi_213197641
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 21:34 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik lust het wel, maar ben er niet echt gek op, appeltaart *) en zeker niet lauwwarm :r

@:mignonne, 10 km heldin! Heel veel succes en plezier *O* .
Ik heb vorige week de 4 mijl gelopen hier, was ver genoeg wat mij betreft voor nu.
[..]
Oh lekker, hier thuis lusten ze ze allemaal niet. Maar als mn ouders binnenkort een keer komen dan gaan we asperges eten, heerlijk :9~ met ham en ei en boterjus.

Ik heb geen idee waar de boeken van het ene kind vandaan komen, want die komen altijd via school... Andere kind heeft de boeken niet via Iddink in elk geval.
Zoon lustte ze eerst niet dus maakte ik ze voor mezelf :D Nu lust hij ze wel maar vindt de kopjes niet lekker. Nou, ik wél :D
Ze zijn bij appie trouwens niet 7,99 maar 6,99 voor 400 gram. Geschild dus kunnen zo in de pan. En onder de streep met al dat afval met zelf schillen vind ik dat wel prima.

Mazzel met Iddink dan want dan hebben ze iig je bankgegevens niet :)
If they say
  zondag 14 april 2024 @ 00:59:09 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213200596
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 19:48 schreef exode het volgende:

[..]
Wat is er mis met kasaardbeien?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213202010
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 22:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoon lustte ze eerst niet dus maakte ik ze voor mezelf :D Nu lust hij ze wel maar vindt de kopjes niet lekker. Nou, ik wél :D
Ze zijn bij appie trouwens niet 7,99 maar 6,99 voor 400 gram. Geschild dus kunnen zo in de pan. En onder de streep met al dat afval met zelf schillen vind ik dat wel prima.

Mazzel met Iddink dan want dan hebben ze iig je bankgegevens niet :)
Die zoon van jou is maf, het bovenste stuk vind ik het lekkerst.
Ik haal ze hier bij de aspergeboerderij, zijn echt lekkerder dan die van de AH en ook geschild. Kost iets meer, maar zo vaak eten we ze nou ook weer niet.

Net mail van school, tot vorig jaar bestelden ze boeken via Iddink, maar toen zat dochter daar nog niet op school *)
pi_213202426
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 07:56 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die zoon van jou is maf, het bovenste stuk vind ik het lekkerst.
Ik haal ze hier bij de aspergeboerderij, zijn echt lekkerder dan die van de AH en ook geschild. Kost iets meer, maar zo vaak eten we ze nou ook weer niet.

Net mail van school, tot vorig jaar bestelden ze boeken via Iddink, maar toen zat dochter daar nog niet op school *)
Dat zeg ik ook steeds tegen hem: je spoort niet, das het lekkerste van heel die asperge! Maar neuh, hij eet ze niet. Krijg ik de kopjes van hem en hij een onthoofde van mij. Prima :D
Heb net gekeken, er is een bedrijf dat asperges haalt uit Limburg en die verstuurd. Komt op ruim 25 euro de kilo, geschild. Misschien dat ik dat es doe.

Fijn, je gegevens liggen niet op straat :)
En uiteraard wordt zoiets in het weekend bekend dus nog geen update.
If they say
pi_213202674
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 00:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat is er mis met kasaardbeien?
Ik vind ze niet lekker.
pi_213203227
Veel succes aan de marathonlopers vandaag! *O*
pi_213203299
Jaaaa, veel succes vandaag en plezier natuurlijk :)
pi_213204283
Ik vind dat toch een beetje raar klinken. Plezier icm een (halve) marathon lopen… zijn twee tegenovergestelden in mijn hoofd :D

Maar veel succes lopers!
pi_213204332
Ik heb een andere laptop met een net wat breder scherm en jeetje wat heeft FOK ineens veel reclame. Ik had eerder alleen die wegklikbare balk onderaan en soms wat tussen de posten door, dat was prima te doen.

nu boven, links, rechts, tussendoor + die wegklikbare balk onder en nog een extra venstertje rechtsonder met een flimpje die ik eerst moet wegklikken voordat ik de onderste balk kan wegklikken. Met wat pech is het ook nog eens allemaal bewegende reclame.

Een beetje reclame is noodzakelijk maar dit trek ik echt niet.
  zondag 14 april 2024 @ 11:38:00 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213204348
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat toch een beetje raar klinken. Plezier icm een (halve) marathon lopen… zijn twee tegenovergestelden in mijn hoofd :D

Maar veel succes lopers!
Ja maar Lee Towers O+ O+ O+
  zondag 14 april 2024 @ 11:38:23 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213204353
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:36 schreef Elleska het volgende:
Ik heb een andere laptop met een net wat breder scherm en jeetje wat heeft FOK ineens veel reclame. Ik had eerder alleen die wegklikbare balk onderaan en soms wat tussen de posten door, dat was prima te doen.

nu boven, links, rechts, tussendoor + die wegklikbare balk onder en nog een extra venstertje rechtsonder met een flimpje die ik eerst moet wegklikken voordat ik de onderste balk kan wegklikken. Met wat pech is het ook nog eens allemaal bewegende reclame.

Abo is goud waard op Fok O+
pi_213204390
Misschien moet ik dat inderdaad maar weer doen.
Ik had ooit een abo maar niet verlengd omdat ik geen gebruik maakte van de extra dingen en de advertentie-inkomsten zouden hoger zijn dan de inkomsten van een abo. Zo erg was die reclame niet... dacht ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 14-04-2024 15:22:57 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 april 2024 @ 11:42:32 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213204394
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:36 schreef Elleska het volgende:

Nieuwe layout? Kun je veel bij aanpassen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 14 april 2024 @ 13:28:38 #181
344469 Amsel
zonder t
pi_213205761
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 11:38 schreef Molo het volgende:

Abo is goud waard op Fok O+
Dit! Ik geef aan geen enkele ander site geld uit, maar ik kom hier als sinds ik een puber was dus die paar euro betaal ik er graag voor O+

En je bent idd meteen van die mega-irritante ads af }:|
  zondag 14 april 2024 @ 14:04:45 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213206269
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 13:28 schreef Amsel het volgende:

[..]
Dit! Ik geef aan geen enkele ander site geld uit, maar ik kom hier als sinds ik een puber was dus die paar euro betaal ik er graag voor O+

Hier ook, ik hang hier al zo lang rond dat ik idd met liefde een beetje bijdraag en als exta benefit geen advertenties!
pi_213206353
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 14:04 schreef BE het volgende:

[..]
Hier ook, ik hang hier al zo lang rond dat ik idd met liefde een beetje bijdraag en als exta benefit geen advertenties!
+1
pi_213207271
Opgelost *O*
Blijft wel gek dat schermresolutie zoveel verschil kan maken in de hoeveelheid reclame.

[ Bericht 29% gewijzigd door Elleska op 14-04-2024 15:24:53 ]
  zondag 14 april 2024 @ 16:18:11 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213207964
25 euro per kilo voor asperges? Hell no... Ik houd het wel op de lokale boer/de markt/de Albert Heijn voor de helft van het geld ofzo. En lekker zelf schillen en dan soep maken van de schillen en kontjes O+ ik houd van asperges, alleen die lucht die je daarna uitplast, gadver!

Ik houd overigens ook van dit weer. Vandaag 30 km gefietst met de kinderen in de bakfiets en echt genoten. Vanavond eten we frietjes, want wel echt gaar.
pi_213208287
Ik was niet veel minder kwijt bij de lokale boer. Maar dan had ik dus netto een kilo geschild. Ik ben ook kieskeurig qua dikte.
Ik maak daar twee maaltijden mee. Nog altijd duur, maar het is maar een paar maanden per jaar en we gaan quasi nooit uit eten. Dat vind ik meestal maar matig voor de hoeveelheid geld.

Geen idee wat voor aardbeien het zijn maar ze vallen hier in de smaak.
  zondag 14 april 2024 @ 17:02:14 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213208617
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 13:28 schreef Amsel het volgende:

[..]

Oh ik wel, wat ik belangrijk vind. Wikipedia, GeenStijl enzo doneer ik allemaal regelmatig aan.

Tevens net enorme bak aardbeien gehaald bij de AH. Roken heerlijk

Cocktail in de tuin nu hier, zalig zalig
  zondag 14 april 2024 @ 17:32:36 #188
37150 livelink
pi_213208988
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 17:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh ik wel, wat ik belangrijk vind. Wikipedia, GeenStijl enzo doneer ik allemaal regelmatig aan.

Tevens net enorme bak aardbeien gehaald bij de AH. Roken heerlijk

Cocktail in de tuin nu hier, zalig zalig
Ik betaal ook wel als ik het de moeite waard vind. Wikipedia inderdaad en MijnAlbum en Fok!
pi_213209015
Jah, nou, ik woon in een stad en hier zijn nergens boeren die asperges verkopen. 17,70 voor een kilo geschild en de rest zijn bezorgkosten. Ik hou het idd wel bij appie :7
Verse eitjes en honing hebben we wel in de buurt. Hou alleen niet van honing :')

En een online abo/doneer opsom? :D
Fok! en Wikipedia. Nieuws lees ik wel gratis bij de NOS en RTL, ga ik geen abo op een krant voor afsluiten.
If they say
pi_213209044
Ik zit vol snot dus een heerlijke verse kippensoep gemaakt. Lekker pittig, de tissues vliegen er doorheen :)

Komende week eens asperges halen, inderdaad van het 'afval' soep maken. Mjammie. De kinderen vinden het vies dus extra veel voor ons.
pi_213209160
Meestal heeft mijn vader wel een portie voor ons, uit zijn eigen tuin O+
Om die reden vind ik asperges niet zo super lekker (meer), in het seizoen aten we dat vroeger dan 3 a 4 keer per week :')
Maar 1x aspergesoep en 1x als hoofdgerecht vind ik wel oke.
  zondag 14 april 2024 @ 17:48:54 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213209211
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 17:34 schreef Mushanga71 het volgende:

En een online abo/doneer opsom? :D

Nee :+
pi_213209296
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 17:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee :+
Die hebben we iig nog niet gehad :P
If they say
  zondag 14 april 2024 @ 18:14:26 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213209579
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 17:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Die hebben we iig nog niet gehad :P
Laten we dat zou houden aub :B
  zondag 14 april 2024 @ 18:43:53 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_213209958
Ik schil ze liever zelf. Van die schillen kun je prima soep maken O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 14 april 2024 @ 18:53:34 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213210066
Ik eet geen asperges. Behalve in soep en dan gepureerd.
  zondag 14 april 2024 @ 19:05:34 #197
37150 livelink
pi_213210213
Ik eet graag asperges. Ik heb inmiddels ook wel de groene asperges ontdekt als de net iets betaalbare variant. Vanavond ook groene asperges gegeten, gegrild op de bbq. Gewoon in een schaaltje met wat olijfolie en knoflook. Is echt lekker en zo klaar en je hoeft ze niet te schillen.
  zondag 14 april 2024 @ 19:17:31 #198
37150 livelink
pi_213210358
Ik moet mezelf even een schop geven om het konijnenhok schoon te maken. Ben eigenlijk blij dat ik even zit, maar morgen gaat het regenen en dan heb ik weer spijt als ik het niet gedaan heb.

Jullie mogen ook schoppen overigens.
  zondag 14 april 2024 @ 19:20:25 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213210396
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 19:17 schreef livelink het volgende:
Ik moet mezelf even een schop geven om het konijnenhok schoon te maken. Ben eigenlijk blij dat ik even zit, maar morgen gaat het regenen en dan heb ik weer spijt als ik het niet gedaan heb.

Maak het konijnenhok schoon LiveLink.
  zondag 14 april 2024 @ 19:20:58 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213210402
quote:

*schop!* :(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213210460
Asperges vind ik lekker. Maar ik vergeet het vaak en als ik dan denk, ik moet ze echt een keer maken, is het seizoen (bijna) voorbij.

Online abo’s alleen fok en eindhovens dagblad. Las zoveel premium artikelen dat ik het wel de moeite vond. (Jammer dat ze het profileren als een dpg media abo, maar je bijvoorbeeld niet de artikelen van het ad kan lezen terwijl ik dacht dat dat ook zou kunnen, maar goed kan ook niet alles hebben).
  zondag 14 april 2024 @ 20:15:25 #202
37150 livelink
pi_213211087
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 19:20 schreef amaranta het volgende:

[..]
Maak het konijnenhok schoon LiveLink.
Gedaan. Dank jullie voor de schoppen. Het is wel eens grondiger/schoner geweest, maar voor nu is het een schoon hok om code geel te doorstaan.
pi_213211097
quote:

Is het hok al schoon?
Zo niet dan bij deze een klein schopje :*

Al niet meer nodig zie ik, dan bij deze een schouderklopje ^O^ :*

Ik heb mn komende week mn agenda een beetje overboekt geloof ik...
Heus niet allemaal moeten dingen, ook leuke, maar wel een beetje vol. Nou ja, blijven ademen en door zullen wel maar zeggen.
Ik ga nu maar vast mn boodschappenlijstje maken, regeren is vooruitzien toch? :+
  zondag 14 april 2024 @ 20:16:43 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213211107
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 19:26 schreef hilliebillie het volgende:
Asperges vind ik lekker. Maar ik vergeet het vaak en als ik dan denk, ik moet ze echt een keer maken, is het seizoen (bijna) voorbij.

Online abo’s alleen fok en eindhovens dagblad. Las zoveel premium artikelen dat ik het wel de moeite vond. (Jammer dat ze het profileren als een dpg media abo, maar je bijvoorbeeld niet de artikelen van het ad kan lezen terwijl ik dacht dat dat ook zou kunnen, maar goed kan ook niet alles hebben).
Kan ook wel, tenzij je een basisabonnement hebt.
Dan is het indd alleen beperkt tot ED.
https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/uit-andere-media
  zondag 14 april 2024 @ 20:17:16 #205
37150 livelink
pi_213211115
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 19:26 schreef hilliebillie het volgende:

Oh, dat is vreemd inderdaad. Ik heb ook een dpg media abo (volkskrant), maar kan er ook alle premium-berichten van het ad mee lezen. En reageren op nu.nl bijvoorbeeld, wat ik heel soms ook doe.
  zondag 14 april 2024 @ 20:17:25 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213211117
Welke code geel?
  zondag 14 april 2024 @ 20:23:49 #207
37150 livelink
pi_213211195
Eigenlijk kan ik alleen de Telegraaf en de NRC niet lezen. Ik vind dat dpg-abonnement wel absoluut het geld waard. Plus dat beide kinderen ook via mijn account kranten-artikelen lezen en dat dat waarschijnlijk ook de enige manier is waarop ik mijn kinderen aan het kranten-lezen kan krijgen.
  zondag 14 april 2024 @ 20:24:07 #208
37150 livelink
pi_213211197
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 20:17 schreef amaranta het volgende:
Welke code geel?
Ik las morgen iets over code geel.
  zondag 14 april 2024 @ 20:30:09 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_213211270
Hoer hebben we ook regionale dpg, maar daar staat een halve pagina over mijn dorpje in en vaak zijn dat artikelen die ook twee weken terug of over twee weken gepubliceerd hadden kunnen worden. Dat is me geen 5.25 euro per week waard.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213211281
Ja KNMI zegt code geel morgenmiddag
pi_213211641
Geen FOK ab. hier.
Beterschap @Exode. Hopelijk werkt de kippensoep.

Hopelijk valt die storm mee morgen!
Hoop dat ons bouwwerk blijft staan :D

Er komen nog 2 bakken tegen de zijkant met fruitstruiken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213211688
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 20:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Kan ook wel, tenzij je een basisabonnement hebt.
Dan is het indd alleen beperkt tot ED.
https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/uit-andere-media

Ik heb inderdaad een basisabonnement. Even denken of het me waard is. Is het dubbele. Maar als het goed is zou man dan ook in moeten kunnen loggen met m’n abo (nu kan er maar 1 tegelijkertijd ingelogd zijn). Dus misschien is het het ook wel gewoon waard.
pi_213211764
B gaat morgen op kamp, gelukkig in een gebouw, maar ik denk niet dat ze de bossen in zullen gaan. Vorig jaar gingen ze 's avonds allerlei spellen in het bos doen.
Overdag lopen ze in de dierentuin, regenpak mee en vooral veel de binnenverblijven in denk ik.
pi_213214581
Het wordt nog spannend deze middag. Hier waren toch nog mensen met wapperende schuttingen? Onze is gisteren weer vastgezet, maar het hout heeft de consistentie van zachte boter dus hoeveel dat gaat helpen weet ik niet.
Hij moet nog een paar maanden blijven staan, dan komt er een nieuwe. Hopelijk krijgen we de buren aan de andere kant ook mee. Maar die hebben dan ook weer dezelfde schutting aan de andere kant dus zo blijf je bezig. Met buur 1 gaat het al makkelijk, we blijken dezelfde smaak te hebben.

Deze ochtend een belangrijk werkgesprek. Ik moet blijkbaar gaan uitleggen hoe je iets moet aanpakken en nu is het imposter syndrome to the max :X
pi_213215006
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 09:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Het wordt nog spannend deze middag. Hier waren toch nog mensen met wapperende schuttingen? Onze is gisteren weer vastgezet, maar het hout heeft de consistentie van zachte boter dus hoeveel dat gaat helpen weet ik niet.
Hij moet nog een paar maanden blijven staan, dan komt er een nieuwe. Hopelijk krijgen we de buren aan de andere kant ook mee. Maar die hebben dan ook weer dezelfde schutting aan de andere kant dus zo blijf je bezig. Met buur 1 gaat het al makkelijk, we blijken dezelfde smaak te hebben.

Deze ochtend een belangrijk werkgesprek. Ik moet blijkbaar gaan uitleggen hoe je iets moet aanpakken en nu is het imposter syndrome to the max :X
Jah, hier een wapperende schutting. De elektrakabel houdt de boel nog bij elkaar :') . Het kutte is dat de buren aan die kant, geen schutting hebben waardoor iedereen zo hun tuin, en dan ook mijn tuin, in kan.
De bedoeling is dat iemand dat ding gaat vervangen maar die iemand is op vakantie, nog steeds :')
Ik maak me er niet druk meer om. Als ie straks plat ligt, spijker ik wel een laken tegen de inkijk/loop 8-)
Maar, hopelijk valt het mee en blijven onze schuttingen vandaag staan.

Succes met je gesprek!

Oeh @exode Zullen wel binnen activiteiten worden dan.
If they say
pi_213215420
Nou, B ging met een enorme glimlach op kamp. Hij vindt het ook spannend, maar zoals ie zelf zegt 'leuk spannend'.

Maar....er was dit jaar al gedoe of groep 5 en 6 wel op kamp zouden gaan. Ouders moesten erover stemmen voor het eerst in de geschiedenis van deze school.
Er waren meerdere huilende kinderen en ook kinderen die niet blijven slapen.....die worden vanavond dus opgehaald en morgenochtend weer teruggebracht.

Het zou me niets verbazen als ze volgend jaar niet meer gaan met deze groepen. Zonde want vorig jaar was het uiteindelijk 1 groot succes met allemaal vermoeide, blije koppies bij terugkomst.

Morgenmiddag komt ie weer thuis, kan hij even bijkomen want vrijdag gaat ie 2 nachten op Scoutingkamp O-)
pi_213215543
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 10:56 schreef exode het volgende:
Nou, B ging met een enorme glimlach op kamp. Hij vindt het ook spannend, maar zoals ie zelf zegt 'leuk spannend'.

Maar....er was dit jaar al gedoe of groep 5 en 6 wel op kamp zouden gaan. Ouders moesten erover stemmen voor het eerst in de geschiedenis van deze school.
Er waren meerdere huilende kinderen en ook kinderen die niet blijven slapen.....die worden vanavond dus opgehaald en morgenochtend weer teruggebracht.

Het zou me niets verbazen als ze volgend jaar niet meer gaan met deze groepen. Zonde want vorig jaar was het uiteindelijk 1 groot succes met allemaal vermoeide, blije koppies bij terugkomst.

Morgenmiddag komt ie weer thuis, kan hij even bijkomen want vrijdag gaat ie 2 nachten op Scoutingkamp O-)
Das het belangrijkste toch, die grote glimlach :)
En hopelijk is het weer tijdens scoutingkamp beter.
Vind kamp in groep 5 of 6 ook best wel vroeg. Hier gingen ze pas in groep 8.
Ze mochten toen idd ook voor de nacht worden opgehaald maar zoon wilde toch blijven. Wel in een aparte kamer, naast de kamer van juf. Dit vanwege het gepest van zn halve groep ;(
If they say
  maandag 15 april 2024 @ 11:19:16 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213215565
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 20:57 schreef Vicky het volgende:
Geen FOK ab. hier.
Beterschap @:Exode. Hopelijk werkt de kippensoep.

Hopelijk valt die storm mee morgen!
Hoop dat ons bouwwerk blijft staan :D
[ afbeelding ]
Er komen nog 2 bakken tegen de zijkant met fruitstruiken.
Ziet er sjiek uit!
Is het dakje zodat je droog kunt bakken?
pi_213215656
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 11:19 schreef BE het volgende:

[..]
Ziet er sjiek uit!
Is het dakje zodat je droog kunt bakken?
Ja en zodat de bbq droger staat al zal dat weinig doen als de regen schuin valt 🤣🤣
In elkaar zetten was kut. Er was niks voorgeboord. Alles moest opgemeten worden. Het frame ging nog wel, maar het dak.. 🤐🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 15 april 2024 @ 11:34:25 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213215659
Wij gingen pas op kamp in de brugklas. Ik weet dat het bijv bij scouting normaler is om vroeger te gaan, maar ik zou dat lastig vinden. Maar ik heb dan ook een nog heel korte onzichtbare navelstreng, ben ik me van bewust :-D Mijn dan ruim 5,5-jarige dochter gaat bijv deze zomer ook niet naar de kindervakantieweek. Da's vijf dagen hier in het dorp, maar als ik dan lees dat ze begeleiding zoeken vanaf 15 jaar :{w We wachten nog wel een jaartje...Scheelt dat ze zelf ook niet wil, maakt het voor mij makkelijker. Als ze écht zou willen gaan, zou ik het wel serieus overwegen, maar dan zou ik toch elk half uur m'n telefoon checken de hele dag. Ik ben heel slecht in loslaten.
pi_213215721
Oudste ging begin groep 3 op kamp. 1 nacht. Dat was echt prima. Ik vond het spannender toen hij in groep 5 met zijn klas op een andere school op schoolreisje ging. Dat ongeleide gedoe in een pretpark vond ik toch spannender dan zo'n kamp waar meer toezicht en planning was.
Jongste ging vanaf groep 6 op kamp. Mijn guppie van 8 mee met de pubers uit zijn groep 6/7/8. Maar dat was ook helemaal prima.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oudste is in groep 3&4 op kamp geweest. En nu pas weer komende schooljaar met eindexamenreis naar Londen.
Jongste kamp in 6/7/8 en ik geloof vanaf klas 3 weer.

Hier prutsweer volgens buienradar rond half 4-4 uur. Precies de tijd dat jongste van school naar piano moet fietsen. Het is maar 5 minuten fietsen, maar genoeg om goed nat te worden })
pi_213215927
Ik ging op m’n zesde voor het eerst een week op kamp, en op m’n 9e twee weken op kamp in Frankrijk. Het is wat je gewend bent. De Franse kinderen daar gingen (vanaf 7 jaar) overigens altijd een maand op kamp, dat was daar de norm. Mijn zoon is met 7 jaar voor het eerst op voetbalkamp geweest (2 nachten), vond het geweldig!

Maar voor een schoolkamp vind ik groep 5/6 ook best vroeg, omdat dat geen geheel vrijwillige keuze is zoals bijvoorbeeld een scoutingkamp of voetbalkamp wel is. Genoeg kinderen die het ook in groep 7 nog heel spannend vinden.
  maandag 15 april 2024 @ 12:02:47 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213216004
Wij hadden als begeleiding van ponykamp ook genoeg kinderen die werden opgehaald en 's ochtends weer gebracht. En ik vond dat helemaal niet gek, voor die kleintjes is zo'n slaapzaal met een hoop anderen niet per definitie een heel geborgen plek... Uiteindelijk hebben we voor de jongere kinderen ook dagkampen georganiseerd, waarbij ze dus allemaal thuis sliepen. En dan kampen voor de oudere kinderen mét overnachtingen en kampvuren etc. Werkte prima op die manier.
pi_213216138
Ik denk juist dat schoolkamp een mooie laagdrempelige vorm is. Maar ik heb makkelijk lullen met een kind die het vooral leuk vindt. Hij ligt met zijn 2 maatjes op 1 kamer en hij is daar heel blij om.....omdat zij ook gewoon normaal gaan slapen. _O-
Op Scoutingkamp gaat hij ook altijd als eerste naar bed, leest ie in zijn duckie en gaat dan slapen. O+

Hij is nu natuurlijk ook al 10, dan gaat loslaten makkelijker misschien.

Bij Scouting mag eerder ophalen niet eens, maar dat is inderdaad vrijwillig, als je kind niet wil/kan dan gaat hij/zij sowieso niet mee.

Mijn neefje zit inmiddels in de brugklas en sliep altijd in een hotel in de buurt met zijn moeder (mijn schoonzus dus). Hij heeft epilepsie en met name slaaptekort is een trigger. Dus zo werd het fijn opgelost en kon hij toch vanaf groep 5 'op kamp'.
  maandag 15 april 2024 @ 12:28:18 #225
37150 livelink
pi_213216235
Bij mijn zoon ging de hele school 3 dagen op kamp om het jaar. Sommige kinderen dus direct in groep 3 al en mijn zoon in groep 4.

Speciaal onderwijs en veel autistische kinderen, maar juist daarom vond school het heel belangrijk voor hun ontwikkeling. Er werd niet echt de optie gegeven om niet te gaan of op te halen en ik ben duizend doden gestorven van de zenuwen op die dagen, maar af en toe moet je vertrouwen en inderdaad loslaten.
pi_213216256
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 12:16 schreef exode het volgende:
Ik denk juist dat schoolkamp een mooie laagdrempelige vorm is. Maar ik heb makkelijk lullen met een kind die het vooral leuk vindt.
Het ligt ook wel aan je klas en hoe je kind in het vel zit. Mijn oudste vond het niet zo leuk, was/is echt een huismus. Maar omdat vriendjes meegaan en juf zo enthousiast was, ging hij toch wel makkelijk mee.
  maandag 15 april 2024 @ 12:33:32 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_213216296
Ik ben niet anders gewend dan dat alleen de kleuters niet op kamp gingen en vanaf groep 3 alle kinderen wel. :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213216345
Vanaf groep 3 op kamp met school zou ik wel erg vroeg vinden :o Vroeger gingen we zelf in groep 7 voor het eerst op kamp en bij N's school is dat ook zo. Ze zit nu in groep 5 en ik weet dat een aantal kinderen uit haar klas het echt niet zouden durven.
Zelf is ze vorig jaar op kamp geweest met de dansvereniging (2 nachten) en met de IVN Natuurontdekkers, 3 nachten. Dat was wel ver weg, dus ik sliep daar toen zelf in een hotel in de buurt. Leuk excuus om zelf ook vakantie te nemen :P Niet dat ze me nodig had tussendoor.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 15 april 2024 @ 12:39:09 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_213216363
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 12:37 schreef SaskiaR het volgende:
Vanaf groep 3 op kamp met school zou ik wel erg vroeg vinden :o Vroeger gingen we zelf in groep 7 voor het eerst op kamp en bij N's school is dat ook zo. Ze zit nu in groep 5 en ik weet dat een aantal kinderen uit haar klas het echt niet zouden durven.
Zelf is ze vorig jaar op kamp geweest met de dansvereniging (2 nachten) en met de IVN Natuurontdekkers, 3 nachten. Dat was wel ver weg, dus ik sliep daar toen zelf in een hotel in de buurt. Leuk excuus om zelf ook vakantie te nemen :P Niet dat ze me nodig had tussendoor.
Hier ging dat eigenlijk wel prima over het algemeen. Het was wel een kamp waar groep 3 tot 8 allemaal samen was. Dat in combinatie met montessori maakt dat het goed te doen was. Er waren maar een paar kinderen die niet bleven overnachten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213216658
Ik ken kamp ook alleen vanaf groep 8. Groep 3 vind ik ook eigenlijk wel heel jong.
pi_213216778
Ik kende het ook alleen van groep 8, maar op deze school gaan ze dus vanaf groep 5. Groep 5 en 6 gaan samen, in de buurt, 1 nachtje. Groep 7 en 8 gaan ook samen, 3 nachten, verder weg.

Ze zijn er in de klas mee bezig, regels doornemen, hoe ziet het dagprogramma eruit etc. Ze maken gezamelijk de kamerindelingen.

B is ook echt een huismus en houdt niet van geen controle hebben. Hij wil altijd weten hoe en wat. Zo heeft ie gisteren uitgebreide berekeningen gemaakt hoeveel kinderen hij kent en hoeveel niet. Dat geeft hem rust. We pakken samen zijn spullen in, zodat ie exact weet wat hij mee heeft.

Juul zit sinds kort ook bij de Scouting en gaat dit jaar niet mee op kamp. Het is 1 nacht in hun eigen clubgebouw. We hoefden er niet over na te denken want ze is dat weekend jarig. Anders zou ik het denk ik ook niet doen, ze is 5 en zit in een groep 2. Volgend jaar zien we wel weer verder.
pi_213216818
Hier gingen ze vanaf groep 3. Dochter vond t fantastisch, maar die was ook al op scoutingkamp geweest. Ze was nog maar 5 toen ze op kamp ging. Om die reden is het voor de middenbouw afgeschaft, teveel kinderen van 5 vonden de juffen wat te jong.
Zoon vond scoutingkamp met 5 jaar enorm spannend. Als hij de oudste was was hij niet gehaan. Maar nu ging zijn zus hem mee brengen en die was zó jaloers dat hij mocht en zij niet dat hij bedacht dat t misschien dan toch wel leuk was. Sindsdien vindt hij bij ons weg nog steeds spannend, maar kamp is zo leuk dat dat t waard is.
Met pasen had hij het ultieme kamp. Een ouder-kind scoutingkamp. Je moeder meeop kamp wat wil je nog meer! (Mijn dochter zou er niet aan moeten denken, die wil alleen of met vriendinnen)
pi_213216868
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:35 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier gingen ze vanaf groep 3. Dochter vond t fantastisch, maar die was ook al op scoutingkamp geweest. Ze was nog maar 5 toen ze op kamp ging. Om die reden is het voor de middenbouw afgeschaft, teveel kinderen van 5 vonden de juffen wat te jong.
Zoon vond scoutingkamp met 5 jaar enorm spannend. Als hij de oudste was was hij niet gehaan. Maar nu ging zijn zus hem mee brengen en die was zó jaloers dat hij mocht en zij niet dat hij bedacht dat t misschien dan toch wel leuk was. Sindsdien vindt hij bij ons weg nog steeds spannend, maar kamp is zo leuk dat dat t waard is.
Met pasen had hij het ultieme kamp. Een ouder-kind scoutingkamp. Je moeder meeop kamp wat wil je nog meer! (Mijn dochter zou er niet aan moeten denken, die wil alleen of met vriendinnen)
Welke hebben jullie gedaan? Ik wilde dit jaar ook met B maar het kwam helaas niet uit. Volgend jaar willen we wel echt gaan samen.
pi_213216974
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:42 schreef exode het volgende:

[..]
Welke hebben jullie gedaan? Ik wilde dit jaar ook met B maar het kwam helaas niet uit. Volgend jaar willen we wel echt gaan samen.
avond(t)uur van Heerenveen (in Ommen dit jaar). Was leuk!
Dochter deed de junior zwerfhike in Dwingelo, die heeft het ook erg naar haar zin gehad!
  maandag 15 april 2024 @ 13:59:38 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213217009
Ik ging vroeger vanaf groep 6 op kamp. Op school nu is het alleen groep 8. Oudste zit ook op scouting dus doe gaat al jaren op kamp en is nu dus ook vraagbaak op school. Mijn meiden hebben nu al buikpijn dat ze volgend jaar op kamp moeten. :{
pi_213217099
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:59 schreef Kyara het volgende:
Ik ging vroeger vanaf groep 6 op kamp. Op school nu is het alleen groep 8. Oudste zit ook op scouting dus doe gaat al jaren op kamp en is nu dus ook vraagbaak op school. Mijn meiden hebben nu al buikpijn dat ze volgend jaar op kamp moeten. :{
Mijn zoon ziet al jaren op tegen de schoolmusical in groep 8. Hij heeft podiumvrees. Volgend jaar is het zover. :D
pi_213217106
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
avond(t)uur van Heerenveen (in Ommen dit jaar). Was leuk!
Dochter deed de junior zwerfhike in Dwingelo, die heeft het ook erg naar haar zin gehad!
Wat leuk!
Het is altijd het Paasweekend, toch? Volgend jaar start het Paasweekend ook de meivakantie. Dat is gunstig en ongunstig, maar goed de kans is klein dat we op vakantie kunnen door de verbouwing die dan hopelijk in volle gang is.
  maandag 15 april 2024 @ 14:19:58 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213217169
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn zoon ziet al jaren op tegen de schoolmusical in groep 8. Hij heeft podiumvrees. Volgend jaar is het zover. :D
Oh ja dat vinden ze hier ook minder. Maar dan is een kleine rol ook nog mogelijk dus dat kunnen ze beter overzien
pi_213217223
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:13 schreef exode het volgende:

[..]
Wat leuk!
Het is altijd het Paasweekend, toch? Volgend jaar start het Paasweekend ook de meivakantie. Dat is gunstig en ongunstig, maar goed de kans is klein dat we op vakantie kunnen door de verbouwing die dan hopelijk in volle gang is.
Ja, altijd met pasen idd..
O valt dat damen met de meivakantie.. hmmm
  maandag 15 april 2024 @ 14:29:56 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213217253
#teamnavelstreng

De andere kant van mijn navelstreng is ook “op kamp” alleen heet kamp nu eindexamenreis en zit ze niet in een boshuisje in de buurt maar in stad ver over de grens.
  maandag 15 april 2024 @ 14:31:41 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213217268
quote:

[..]
Mijn zoon had denk ik 2 regels tekst;
“Ik ben Theo van de EHBO”.
De andere zin ben ik alweer vergeten 😅
pi_213217360
Misschien is het juist minder spannend omdat ze al in groep 5 gaan, groep 8 is zo'n ding, groep 8 is al zo druk en zo bijzonder. Ik vond het zelf echt vreselijk weet ik nog.
Juul heeft haar kamerindeling al gemaakt voor als ze over 3 jaar op groep 5 kamp gaat. We hebben haar niet uit de droom geholpen dat ze niet met jongens op 1 kamer mag.

Juul heeft het tegenovergestelde van podiumvrees, ze staat in juni ook op een podium in een theater met haar dansgroep. Ze heeft er nu al veel zin in. 'Dan kijkt iedereen naar MIJ!' en dan een grote glimlach er achteraan.
  maandag 15 april 2024 @ 14:44:23 #243
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213217371
quote:

[..]
Als dat zo heftig is zou ik dat gewoon bij school aangeven er zijn vaak rollen met amper tekst.of zelfs zonder., desnoods doet hij alleen mee met de liedjes die de hele klas gezamenlijk doet ergens anders in een hoekje. Die stress zou imho helemaal niet nodig hoeven zijn voor een musical.

Hier gaat de oudste binnenkort op werkweek naar Italie, ze gaan door heel italie heen reizen ze vertrekken op vrijdag en blijven tot de zondag de week erna. Ik heb echt 0 informatie anders dan de paklijsts :o
  maandag 15 april 2024 @ 14:50:52 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213217417
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2024 14:44 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Als dat zo heftig is zou ik dat gewoon bij school aangeven er zijn vaak rollen met amper tekst.of zelfs zonder., desnoods doet hij alleen mee met de liedjes die de hele klas gezamenlijk doet ergens anders in een hoekje. Die stress zou imho helemaal niet nodig hoeven zijn voor een musical.

Hier gaat de oudste binnenkort op werkweek naar Italie, ze gaan door heel italie heen reizen ze vertrekken op vrijdag en blijven tot de zondag de week erna. Ik heb echt 0 informatie anders dan de paklijsts :o
Das vrij summier. Wii hebben nog een informatie avond gehad voorafgaand aan deze reis. En ook meermaals via de mail.

Met name de: ‘jullie mogen niet drinken’ viel zowel bij pubers als ouders verkeerd 🙈
Of misschien interpreteerde ik de ouder verkeerd en was hij er juist wel blij mee
pi_213217487
Met de zwemclub gingen we vroeger vanaf 8 jaar op kamp. Altijd superleuk.
Maar in mijn schoolklas voelde ik me niet veilig, dus het groep 8 kamp was een verschrikking.
Bij J op school hebben ze kamp in groep 8. Mijn SO school doet niet aan kamp.
pi_213217591
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn zoon had denk ik 2 regels tekst;
“Ik ben Theo van de EHBO”.
De andere zin ben ik alweer vergeten 😅
Zo kwam de mijne er ook vanaf. Hij was geluidsman, dus kon achter de cameraman aan hobbelen. :D

Hier hadden ze op kamp van groep 6/7/8 4 kamers. De drukke meiden, drukke jongens, rustige meiden en rustige jongens. De meeste groep 6-ers belanden op een rustige kamer. Alleen mijn groep 6-er van 8 besloot bij de drukke kamer te willen. En die drukke jongens van 10-12 adopteerden hem helemaal en maakten samen geweldig drukte 8)7

Andere jaren in groep 6/7/8 waren het grotere zalen, dus alles dwars door elkaar. Laatste jaar ook de ouders ertussen, dat hoorde er ook bij. (Hapskamp, terug in de oertijd met een ouder als stam papa/mama
pi_213217646
Ik ben wel blij met de opzet van dit kamphuis, kamers voor 2, kamers voor 3 en kamers voor 4 kinderen. Hoe de ouders en leerkrachten liggen weet ik niet eigenlijk.
Groep 7 en 8 was altijd kamperen op Texel maar sinds vorig jaar wisselen ze de locatie geloof ik. Ze gaan ook wat later, mooier weer hopelijk voor ze. Dit kamp is ook een maand eerder dan normaal, zal wal beter uit zijn gekomen denk ik.

B gaat met de Scouting komend weekend in het andere clubhuis slapen, ze hebben er 2, 1 kleine die bedoeld is voor de Bevers en Welpen en de andere grotere die voor alle groepen vanaf de welpen is.
Zomerkamp is in Utrecht dus ook lekker dichtbij. Bij een waterScout groep, dus dat wordt veel zwemmen/varen etc.
  maandag 15 april 2024 @ 17:09:09 #248
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213218716
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 14:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Das vrij summier. Wii hebben nog een informatie avond gehad voorafgaand aan deze reis. En ook meermaals via de mail.

Met name de: ‘jullie mogen niet drinken’ viel zowel bij pubers als ouders verkeerd 🙈
Of misschien interpreteerde ik de ouder verkeerd en was hij er juist wel blij mee
Ja we hebben wel een ongeveer schema met welke plaatsen ze aan gaan doen, ik weet dat ze gaan slapen in caravans, welke leraren er mee gaan en wat andere snippets maar verder niet veel.
Maar er was niet een bijeenkomst ofzo die zijn alleen voor de kinderen.
pi_213218782
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2024 14:44 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nou, dat zien we tegen die tijd wel. Ik neem aan dat ze hem niet de hoofdrol geven hoor. ;)
Ik ben altijd intens verlegen geweest en was ooit ridder op het podium. Een gevecht van 3 tellen en ik moest ‘dood’ spelen. Daarna werd ik van het podium gesleept. :D
Iets proberen of iets durven is ook om trots op te zijn.
We zien wel.
  maandag 15 april 2024 @ 17:52:42 #250
37150 livelink
pi_213219157
quote:

[..]
Heel begrijpelijk. In de praktijk weet ik dat je ergens in het koor achterin kan worden gezet en dat niemand je dan ziet (tenzij je zoon uitzonderlijk lang is). En ook dat er kinderen kunnen worden aangewezen om te helpen met dingen klaarzetten en het hele podium uberhaupt niet op hoeven. Ik was jouw zoon wat dat betreft, maar heb het ook gezien bij de musical van mijn dochter. Mijn zoon hoefde godzijdank geen musical.
  maandag 15 april 2024 @ 18:40:44 #251
37150 livelink
pi_213219892
Oh, er was trouwens weer toiletpapier verkrijgbaar bij de AH. Meteen twee pakken van 16 rollen meegenomen :D
pi_213222642
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 18:40 schreef livelink het volgende:
Oh, er was trouwens weer toiletpapier verkrijgbaar bij de AH. Meteen twee pakken van 16 rollen meegenomen :D
Yay, heb je voorlopig genoeg :D
Ik krijg morgen mn bestelling en had de 12 rol verpakking er in zitten. Melding: max 1 beschikbaar :') Dus 2 van 6 er in gedaan, afgerond, opnieuw de bestelling geopend en die van 12 er uit geflikkert. Niet dat ik voor afronden die van 12 eruit mik en dan nét voor afronden alsnog krijg: niet bestelbaar en die 1 van 12 dan ook pleite is.
Wat een moeite voor pleepapier :')
If they say
  dinsdag 16 april 2024 @ 07:46:33 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213224356
Studiedag... Dus: wat te doen in de regen met een 5-jarige en een 3-jarige dat niet de hoofdprijs kost?? Limburg of zuid-oost Brabant.
pi_213224451
Ik zou met dit weer lekker thuisblijven; koekjes bakken en spelletjes spelen ofzo.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 april 2024 @ 08:04:14 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213224465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 07:46 schreef Tink89 het volgende:
Studiedag... Dus: wat te doen in de regen met een 5-jarige en een 3-jarige dat niet de hoofdprijs kost?? Limburg of zuid-oost Brabant.
ENERGETICON
Aquana
Discovery Museum
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 april 2024 @ 08:05:29 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213224476
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:02 schreef Hupje het volgende:
Ik zou met dit weer lekker thuisblijven; koekjes bakken en spelletjes spelen ofzo.
Of dat ja
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 16 april 2024 @ 08:27:53 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_213224582
Wij begonnen de dag op de spoedpost en zitten inmiddels verderop in het ziekenhuis. :{

SPOILER
Het verklaart wel de enorme buikpijn van de afgelopen dagen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 16 april 2024 @ 08:29:53 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213224595
Sterkte Troel, en beterschap voor je jongste
pi_213224639
Sterkte Troel, dat klinkt heel pijnlijk.
pi_213224738
Troel, sterkte en beterschap voor hem! Klinkt pijnlijk

Tink, misschien een binnenspeeltuin of lekker ergens zwemmen? Geniet er van, wat het ook gaat worden!
pi_213225148
Auw :{ Sterkte en beterschap voor jongste @Troel

Zoon is vroeg vrij dus gaan wij straks naar kleinzoon. Bijna drie weken niet gezien en das best heel lang, voor een tien-maander.
If they say
  dinsdag 16 april 2024 @ 09:48:35 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_213225189
Nu naar ok. Ding is toch gedraaid.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213225290
Och Troel en miniTroel ;( sterkte!
pi_213225336
Au troel wat naar. Sterkte daar!
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 10:14:18 #265
382129 crew  Donna
pi_213225367
Och wat sneu @Troel sterkte!
pi_213225399
Ai Troel, klinkt heel pijnlijk en naar! Sterkte!!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:19:08 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213225400
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Nu naar ok. Ding is toch gedraaid.
He getsie! Nogmaals veel sterkte
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:30:43 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213225502
Sterkte voor hem en ook voor jou met wachten Troel! Hopelijk nog op tijd om het ding weer terug te draaien.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:56:23 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_213225742
Operatie geslaagd, niets afgestorven *O*

Kind meteen even verteld dat als je drugs gebruikt dat je je ook zo voelt alsof je net uit narcose komt >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213225898
Gelukkig goed nieuws @Troel! Hopelijk knapt hij nu ook snel op.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 16 april 2024 @ 11:18:52 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213225971
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:56 schreef Troel het volgende:

Kind meteen even verteld dat als je drugs gebruikt dat je je ook zo voelt alsof je net uit narcose komt >:)
Haha })
pi_213225979
quote:

Fijn dat het geslaagd is!

En mooie bijvangst :D
pi_213225981
quote:

:D
Gelukkig goed afgelopen! Beterschap!
If they say
pi_213225986
Fijn Troel!

En van de nood een deugd gemaakt :7
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_213226227
@Troel, fijn dat het goed is gegaan!
pi_213226502
Fijn dat het goed gegaan is Troel
  dinsdag 16 april 2024 @ 13:15:29 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213226840
Ik ben even aan het bedenken hoe ik mijn zoon ook deze angst kan inboezemen 😅
Kijk maar uit! Straks zit je bal verkeerd en dan moet je een spoedoperatie. En dan heb je narcose. En als je drugs gebruikt dan voelt dat ook zo. DON’T DO DRUGS
pi_213228599
Onze tiener is weer thuis van kamp en ligt als een kleine brombeer op de bank. De score: geslapen van 12 tot half 7 en tig pannekoeken en boterhammen jam op _O- Hij vond het wederom geweldig.
  dinsdag 16 april 2024 @ 16:18:03 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_213228636
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 13:15 schreef amaranta het volgende:
Ik ben even aan het bedenken hoe ik mijn zoon ook deze angst kan inboezemen 😅
Kijk maar uit! Straks zit je bal verkeerd en dan moet je een spoedoperatie. En dan heb je narcose. En als je drugs gebruikt dan voelt dat ook zo. DON’T DO DRUGS
Ja en dan mag je vier weken niet fietsen of zwaar tillen en dan moet je moeder je folderwijk lopen :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213228675
Beter af en toe een klein beetje (van sommige) drugs dan je elke week de tering zuipen
  dinsdag 16 april 2024 @ 16:28:46 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_213228727
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2024 16:22 schreef Vanyel het volgende:
Beter af en toe een klein beetje (van sommige) drugs dan je elke week de tering zuipen
Gewoon allebei niet doen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213228938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 16:12 schreef exode het volgende:
Onze tiener is weer thuis van kamp en ligt als een kleine brombeer op de bank. De score: geslapen van 12 tot half 7 en tig pannekoeken en boterhammen jam op _O- Hij vond het wederom geweldig.
Dat is een mooie nacht, mijn jongste puber had een vriendinnetje te logeren en om 3.00u ben ik gaan vragen of het zachter kon. En de tip gegeven om te gaan slapen omdat ze zelf ook nog naar school moesten, laat weliswaar maar toch... Dat hebben ze ter harte genomen, uiteindelijk ;)
Maar was een kort nachtje.
pi_213229164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 16:49 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat is een mooie nacht, mijn jongste puber had een vriendinnetje te logeren en om 3.00u ben ik gaan vragen of het zachter kon. En de tip gegeven om te gaan slapen omdat ze zelf ook nog naar school moesten, laat weliswaar maar toch... Dat hebben ze ter harte genomen, uiteindelijk ;)
Maar was een kort nachtje.
Dat is inderdaad een kort nachtje....

Kijken hoe B weer bijtrekt, vrijdag dus op Welpenkamp maar we hadden al gezegd dat we donderdag beslissen of hij echt meegaat.
Zijn juf zag er ook doodmoe uit maar gaf ook aan dat het geweldig was zonder wanklank ruzie of aanverwanten.
  dinsdag 16 april 2024 @ 17:42:11 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_213229407
Ik zit mijzelf in de weg :')

De what if de spoedhuisarts gewoon antibiotica gegeven had en niet de kinderarts gebeld had. Of als die niet had gezegd dat de uroloog gebeld moest worden.

Normaalgesproken helpt mijn onderbuik bij dat soort dingen. En die zei vanochtend wel 'gedraaide bal', maar het zag er echt anders uit dan bij de oudste dus ik had ook geen twijfels toen de arts zei dat het wat anders was.

Is mijn onderbuik kapot?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 16 april 2024 @ 17:55:09 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213229540
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 16:18 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja en dan mag je vier weken niet fietsen of zwaar tillen en dan moet je moeder je folderwijk lopen :')
Krantenwijk heeft hij niet. 4 wk niet fietsen zou hij wel zien zitten denk ik.
  dinsdag 16 april 2024 @ 18:12:44 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213229717
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 08:27 schreef Troel het volgende:
Wij begonnen de dag op de spoedpost en zitten inmiddels verderop in het ziekenhuis. :{

SPOILER
Het verklaart wel de enorme buikpijn van de afgelopen dagen.
Oh shit! :o
  dinsdag 16 april 2024 @ 18:18:30 #287
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213229769
Zo @Troel ! Dat was niet saai iig. En uiteindelijk heb je gehandeld naar je onderbuikgevoel, dus geen what-ifs!
  dinsdag 16 april 2024 @ 20:33:24 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213231302
Troel, je mag aan de bel trekken bij bijvoorbeeld de praktijkondersteuner ggz als je er echt last van hebt. Soms is één gesprekje genoeg om weer wat meer rust in je hoofd te krijgen.

Maar wel echt heel fijn dat het goed afgelopen is O+
pi_213231476
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:42 schreef Troel het volgende:

De what if de spoedhuisarts gewoon antibiotica gegeven had en niet de kinderarts gebeld had. Of als die niet had gezegd dat de uroloog gebeld moest worden.

Normaalgesproken helpt mijn onderbuik bij dat soort dingen. En die zei vanochtend wel 'gedraaide bal', maar het zag er echt anders uit dan bij de oudste dus ik had ook geen twijfels toen de arts zei dat het wat anders was.

Is mijn onderbuik kapot?
Nee want je bent wel naar de arts gegaan, en soms presenteren dingen zich gewoon net anders dan "normaal" dus geen kapotte onderbuik maar ook doodgewoon een mens en moeder :*

Beterschap voor je zoon en succes met de folders
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 april 2024 @ 22:04:33 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213232321
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:42 schreef Troel het volgende:

Is mijn onderbuik kapot?
Nee hoor, die is niet kapot. Logisch dat je ook in eerste instantie afgaat op de expertise van de dienstdoende arts.
  dinsdag 16 april 2024 @ 22:08:38 #291
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213232356
Het zou wat zijn als je onderbuik altijd precies de goede diagnose kon stellen! Relaxed voor dokters, dat wel. Maar je onderbuik zei er is iets loos en daarop ben je actie gaan ondernemen. Dat lijkt me goed. Vervolgens kwam op tijd de juiste conclusie. Daar zou ik me op focussen.
pi_213234007
Beterschap voor je zoon @Troel

Brutale vraag.
Heeft er iemand een abonnement op de Telegraaf? Ik wil 1 artikel lezen maar dat is premium. Gaat over de geschrapte vluchten van Transavia
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 april 2024 @ 08:04:29 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213234036
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 07:57 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor je zoon @:Troel

Brutale vraag.
Heeft er iemand een abonnement op de Telegraaf? Ik wil 1 artikel lezen maar dat is premium. Gaat over de geschrapte vluchten van Transavia
Check eens je dm of dat de juiste is?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_213234039
Hoe is de nacht gegaan Troel? Heeft hij nog veel pijn of valt het mee?
  woensdag 17 april 2024 @ 09:02:35 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_213234463
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:06 schreef mignonne het volgende:
Hoe is de nacht gegaan Troel? Heeft hij nog veel pijn of valt het mee?
Hij zit behoorlijk onder de pijnstillers, dus het valt gelukkig wel mee. Hij voelt het wel. Vandaag wil ik wel het verbandje verschonen en eventueel een nieuw gaasje aanbrengen als hij dat fijn vindt, maar dat hoeft niet. En maar eens even goed nadenken over hoe we bepaalde dingen gaan aanpakken. Denk dat ik vandaag namelijk ook het beddengoed in de was wil doen en dat we het toilet wat vaker schoon moeten maken. En misschien hoeft dat wel niet, maar het klinkt wel logisch (tenslotte was dat na een bevalling ook van belang en ik gok dat een volwassen vrouw wellicht meer oppast dan een puberale 14-jarige :P ).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213234766
Fijn dat hij er weinig last van heeft. Een beetje hygiene kan geen kwaad idd..
Dat gaasje vervangen had mijn zoon zelf gedaan. Tenzij het sneetje ergens zit waar je bij kunt terwijl je de rest kunt bedekken
pi_213234814
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
pi_213234935
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
Ik ook hoor. Hoppa in mn blote arie. Mijn huis, beslis ik zelf wel. Mijn meiden zijn nu wel op de leeftijd dat ze preuts worden en de kleinste loopt wel bloot bij mij, maar zn zussen mogen hem niet meer bloot zien van hem.
pi_213234944
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Hij zit behoorlijk onder de pijnstillers, dus het valt gelukkig wel mee. Hij voelt het wel. Vandaag wil ik wel het verbandje verschonen en eventueel een nieuw gaasje aanbrengen als hij dat fijn vindt, maar dat hoeft niet. En maar eens even goed nadenken over hoe we bepaalde dingen gaan aanpakken. Denk dat ik vandaag namelijk ook het beddengoed in de was wil doen en dat we het toilet wat vaker schoon moeten maken. En misschien hoeft dat wel niet, maar het klinkt wel logisch (tenslotte was dat na een bevalling ook van belang en ik gok dat een volwassen vrouw wellicht meer oppast dan een puberale 14-jarige :P ).
Gelukkig dat het meevalt.
Klinkt logisch inderdaad van de hygiëne. Kwaad kan het sowieso niet.
  woensdag 17 april 2024 @ 10:19:21 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213235052
quote:
Met een 14-jarige? Ik had dat écht niet gewild als tiener. En ook nu mogen mijn kinderen het aangeven als ze het niet (meer) prettig vinden om ons naakt te zien. Zo ver zijn we nog lang niet, maar ik vind dat wel belangrijk...
pi_213235108
quote:
Wij zijn ook team bloot, maar B steeds minder. En dat is prima.

Sterkte daar Troel vooral voor je zoon, hopelijk herstelt het snel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')