Datzelfde heb ik met kunstmatige bananensmaak. Ooit eens antibiotica (denk ik) gehad met die smaak, ik neem ook nooit een bananenmilkshake (tenzij verse banaan) of bananensnoepjes.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb ook een afkeer van die kunstmatig zoete aardbeiensmaak. Ik had op jeugdkamp in Frankrijk een giek tegen mn neus gekregen die gekneusd was daardoor, en ik moest voor elke maaltijd langs de dokterspost om daar zo'n smerig vettig drankje op te drinken. Ik denk dat het iets van paracetamol was oid? Ik drink graag fruitthee, maar alle aardbeienthee uit van die mixdoosjes geef ik aan gasten die geen voorkeur voor een smaakje hebben
De spray die ik soms gebruik om huid te verdoven met hechten ruikt ook naar die bananensnoepjes.quote:Op donderdag 11 april 2024 07:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Datzelfde heb ik met kunstmatige bananensmaak. Ooit eens antibiotica (denk ik) gehad met die smaak, ik neem ook nooit een bananenmilkshake (tenzij verse banaan) of bananensnoepjes.
Volgens mij weet ik nog hoe die wormentabletjes smaken van vroeger, maar ik ga ze niet weer proeven om het te checken
Er was vroeger een wormendrankje met die chemische banaansmaak.quote:Op donderdag 11 april 2024 07:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Datzelfde heb ik met kunstmatige bananensmaak. Ooit eens antibiotica (denk ik) gehad met die smaak, ik neem ook nooit een bananenmilkshake (tenzij verse banaan) of bananensnoepjes.
Volgens mij weet ik nog hoe die wormentabletjes smaken van vroeger, maar ik ga ze niet weer proeven om het te checken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je mist er iig niks aanquote:Op donderdag 11 april 2024 11:38 schreef exode het volgende:
Wat goed Tolstoi! Yeaaaah.
Ik heb last van FOMO, nog nooit een wormentablet in huis gehad.
Ik vond Noa van Cacharel ontzettend ruiken tot ik m bij mezelf op spoot.. gadverdamme wat was ie toen smerig..quote:Op donderdag 11 april 2024 11:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn neus is stuk, ik vind zoveel vies ruiken. Man heeft nu een geurtje waar ik echt kotsmisselijk van word dus die mag hij niet meer gebruiken en had ie laatst, uiteraard de verkeerde op gedaan![]()
![]()
Laatst kreeg ik van iemand een geurtje, van Gucci, en die stinkt ook heel erg. Zelfs te erg om die als plee verfrisser te gebruiken
Maar toen ik gister buiten fietste was er net gemaaid en die geurAls ze dat in een flesje konden stoppen...
Doen waar jij je het beste bij voelt @:TolstoiFan
Die ruikt idd lekker, krijg daar alleen hoofdpijn vanquote:Op donderdag 11 april 2024 12:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik vond Noa van Cacharel ontzettend ruiken tot ik m bij mezelf op spoot.. gadverdamme wat was ie toen smerig..
Oh ja, dat spul ruikt ook zoquote:Op donderdag 11 april 2024 09:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
De spray die ik soms gebruik om huid te verdoven met hechten ruikt ook naar die bananensnoepjes.
Forever ruined.
Was nieuwsgierig dus even geloerd. Tis een abo en ziet er wel goed uit. Hebben ze mn favo merk niet. Diorquote:Op donderdag 11 april 2024 13:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dat is waarom ik echt fan ben van parfumado. Dan kan je het goed uittesten voor een klein prijsje en je kan het makkelijk mee in je tas nemen.
Warme custardquote:Op donderdag 11 april 2024 14:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Saroma pudding.. In het studentenhuis mikten we het gewoon door de yoghurt![]()
Bij mijn ouders hadden we vaak warme custard pudding als toetje (met melk direct uit de melktank). Dat was echt lekker, vooral het vel. Nu was ik de enige die het vel lekker vond, dus die mocht ik altijd![]()
wurmpies hebben we nooit gehad, bij mijn weten. In ieder geval nooit pillen voor gehad.
Geurtjes kan is tegenwoordig slecht tegen. Ik vermoed dat het de overgang is, want de laatste keer dat ik last had van geuren was ik net zwanger. Was bij allebei de eerste kwaal. Maar zwanger ben ik niet. Mijn man wilde graag geurtjes proberen, maar die moet nu weer au naturel
Jaah!quote:Op donderdag 11 april 2024 15:57 schreef FlyingFish het volgende:
Warme custard net als warme griesmeelpap en havermoutpap. Maar mijn gezin houdt er niet van. Alleen zoon heb ik enthousiast voor koude griesmeel gekregen, maar nog niet vers. In Frankrijk haal ik ook altijd een flan, lekkerste gebakje ooit!
Wij hebben in de buurt een automaat gevonden waar je eieren, aardbeien en soms dus ook verse vla kan kopen. Het zijn producten van locale boerderijen. De vla is echt goddelijk. Smaakt precies als zelfgemaakte creme anglaisequote:
Wat fijn!quote:Op donderdag 11 april 2024 17:50 schreef Phaidra het volgende:
Gister heeft onze oudste gehoord dat hij is ingeloot op de school van zijn eerste keuze . Zo fijn!
Dat heb ik dan ook gemistquote:Op donderdag 11 april 2024 20:31 schreef mignonne het volgende:
Oh god moeten we weer pleepapier hamsteren?![]()
Die memo had ik gemist
Afgelopen week ook al. Komt omdat ze de verpakkingen gaan wijzigen ofzo.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Er is iets héél érg mis bij ah. AL het pleepapier is uitverkocht/niet leverbaarGelukkig heb ik nog, maar toch
Ooooh, ze gaan de prijzen verhogenquote:Op donderdag 11 april 2024 20:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Afgelopen week ook al. Komt omdat ze de verpakkingen gaan wijzigen ofzo.
Dat viel mij ook op van de week. Ik heb een xl pak gekocht bij de Lidl.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Er is iets héél érg mis bij ah. AL het pleepapier is uitverkocht/niet leverbaarGelukkig heb ik nog, maar toch
Mijn moeder zei dat je wormen kreeg van snoepen en suiker eten.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:03 schreef mignonne het volgende:
Ik eet geen filet om die reden
Mn moeder waarschuwde er vroeger altijd voor. Die en rauw gehakt. Nooit gegeten.
Dat had die van mij misschien beter ook kunnen doenquote:Op donderdag 11 april 2024 20:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn moeder zei dat je wormen kreeg van snoepen en suiker eten.
Ook dat je vierkante ogen kon krijgen gok ikquote:Op donderdag 11 april 2024 20:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn moeder zei dat je wormen kreeg van snoepen en suiker eten.
Ah, dat wordt dan jumbo want de lidl zit niet waar man werkt. Thanx, stuur ik hem iig niet voor noppes naar ahquote:Op donderdag 11 april 2024 20:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op van de week. Ik heb een xl pak gekocht bij de Lidl.
Ik vind het tp van de Lidl veel stugger en minder zacht dan dat van de andere winkels.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op van de week. Ik heb een xl pak gekocht bij de Lidl.
Van te dicht op de tv zitten jaquote:Op donderdag 11 april 2024 20:46 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ook dat je vierkante ogen kon krijgen gok ik
Nog noooooit een worm gezien van filet of rauw gehakt. En ik ben groot fan van filet, ossenworst, rauwe steak, broodjes Mett.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:03 schreef mignonne het volgende:
Ik eet geen filet om die reden
Mn moeder waarschuwde er vroeger altijd voor. Die en rauw gehakt. Nooit gegeten.
Tuurlijk, doen! If it makes you happyquote:Op donderdag 11 april 2024 21:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog noooooit een worm gezien van filet of rauw gehakt. En ik ben groot fan van filet, ossenworst, rauwe steak, broodjes Mett.
Ga ik (hopelijk) deze zomer naar een hotel in Duitsland waar ze die dingen bij het ontbijt serveren. Maar ik denk dat ik nu niet magGa ik navragen.
Mett
Wij hebben op het werk zelfgemaakte appelcrumble met amaretto, krijg je dan uit de oven met veel slagroom.quote:Op donderdag 11 april 2024 16:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag gister op een menukaart appel-kruimeltaart staan. Dan weet je toch ook dat je je de moeite kunt besparen![]()
Warme griesmeelpapmisschien moet ik mezelf en gezin daar vanavond eens mee verwennen
Andere fase realiseer ik me net. Zeker doen dusquote:Op donderdag 11 april 2024 21:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Tuurlijk, doen! If it makes you happy
Niks mis met appelcrumblequote:Op donderdag 11 april 2024 23:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij hebben op het werk zelfgemaakte appelcrumble met amaretto, krijg je dan uit de oven met veel slagroom.
Daar zeg ik dan weer geen nee tegen
of het meestal een vlaai is verschilt denk ik per regio. ik ken appelkruimeltaart als de appeltaart met kruimeldeeg bovenop.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:52 schreef FlyingFish het volgende:
Appel kruimel is daarentegen meestal vlaai, maar kan ook een taart van gemaakt worden. Heb ik thuis ook wel eens gemaakt, gewoon als een soort appeltaart maar dan met kruimeldeeg bovenop.
Kruisbessen is mijn favorietquote:Op vrijdag 12 april 2024 08:26 schreef Troel het volgende:
Ik heb tijdens het paasweekend voor het eerst kruisbessenvlaai gehad. Echte, uit Limburg, van Vries uit Weert. Ik weet niet of ik het heerlijk moet noemen of goddelijk.
Ik ken het als beide, maar ik vind jouw variant lekker, de andere altijd een teleurstelling.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:02 schreef Elleska het volgende:
[..]
of het meestal een vlaai is verschilt denk ik per regio. ik ken appelkruimeltaart als de appeltaart met kruimeldeeg bovenop.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind dat de term an sich verboten zou moeten worden. Appelkruimel is vlaai. Als je zo nodig appeltaart wil verkopen, noem je het maar appeltaart met kruimeltopping oid.
Hollanders!![]()
Ik heb van die geluidsoordoppen op maat laten maken, dat was zo gepiept. De gel die ze gebruiken is een beetje koud, maar komt vast goed!quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Het kan bij appelkruimel allebei, maar ik ken ook mensen die rijste-, kruisbessen (of beter kroosjele) of kersenvlaai taart noemen![]()
Mijn kinderen krijgen vanmiddag allebei oordoppen aangemeten. Ik heb echt geen idee hoe dat gaat, dus ben benieuwd...
Wat zit er allemaal in die kratten?quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:54 schreef exode het volgende:
B gaat maandag op schoolkamp en volgende week vrijdag op Welpenkamp. Dus ik ging op zolder even zijn slaapzakken en matje halen.
Nu staat de halve woonkamer vol met spullen die weg mogen (Marktplaats/Kringloop/stort). Ik vind het toch steeds weer knap hoeveel wij kunnen verzamelen in zo'n klein huis. De score is nu heel veel boeken, mijn massagestoel, de gitaar van verloofde terwijl ze niet kan gitaar spelen, 100 duizend kilo Duplo, ontelbaar veel schaduwdoeken, campinstoeltjes voor peuters, 5 kratten vol campingspullen, 3 boodschappentassen vol kleding 'voorals ik nog eens 20 kilo afval'.
Het varieert van opvouwbare teiltje tot een prullenbakding (een soort bouwpakket). Maar ook een electrisch kacheltje en een waterkoker. Oh en zo'n jerrycan ding. Allemaal dingen dus.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:18 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat zit er allemaal in die kratten?Wij gaan in juni voor het eerst met de tent kamperen, dus....
Geen idee of we nog wat missen, dit wordt de eerste keer..quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:21 schreef exode het volgende:
[..]
Het varieert van opvouwbare teiltje tot een prullenbakding (een soort bouwpakket). Maar ook een electrisch kacheltje en een waterkoker. Oh en zo'n jerrycan ding. Allemaal dingen dus.
Mis je nog specifieke dingen? Dan kan ik even kijken. Het enige wat we niet de aanbieding hebben is servies, dat is nog van mijn ouders![]()
Ik neem op vakantie altijd deze mee (ook toen we nog met de vouwwagen kampeerden)quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:28 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Geen idee of we nog wat missen, dit wordt de eerste keer..We moeten sowieso nog een luchtbed kopen.
Maar we hebben de afgelopen 3 jaar wel een caravan gehad op een jaarplek en hebben we aardig wat spullen, maar dat is toch anders.
Wat is bv wijsheid qua koffie. Ik heb vanuit de caravan een Dolce Gusto, maar is dat handig met tentkamperen. Ik heb ook nog een perculator, maar dan moet ik een bonenmaler hebben.
Servies hebben we, kachel hebben we ook.
Oeh die bonenmaler! Is die dan op batterij ofzo of moet je handmatig malen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:34 schreef exode het volgende:
[..]
Ik neem op vakantie altijd deze mee (ook toen we nog met de vouwwagen kampeerden)
[ afbeelding ]
En een 3 kops cafetiere. Ideaal voor ons.
Ik heb wel zo'n 'boot'luchtbed, zo'n kinderluchtbed met opstaande randen zodat ze er niet af rollen. Daar past B niet meer in en Juul heeft geen luchtbed nodig tot ze er te groot voor is. Van Coleman is die.
Wij hebben een percolator en kopen bij Simon Levelt gemalen bonen. Dan geef ik aan dat het voor een percolator is en dan malen zij het op de juiste grofheid. Die gaat dan mee in een afsluitbare plastic vershoudbak.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:28 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Geen idee of we nog wat missen, dit wordt de eerste keer..We moeten sowieso nog een luchtbed kopen.
Maar we hebben de afgelopen 3 jaar wel een caravan gehad op een jaarplek en hebben we aardig wat spullen, maar dat is toch anders.
Wat is bv wijsheid qua koffie. Ik heb vanuit de caravan een Dolce Gusto, maar is dat handig met tentkamperen. Ik heb ook nog een perculator, maar dan moet ik een bonenmaler hebben.
Servies hebben we, kachel hebben we ook.
En afgelopen week via marktplaats zo'n opvouwbaar kastje gekocht waar een kookstelletje opgezet kan worden
In een cafetiere moet grofgemalen koffie, ik hou zelf niet zo van vooraf gemalen koffie maar ik ben een koffiesnobquote:Op vrijdag 12 april 2024 11:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oeh die bonenmaler! Is die dan op batterij ofzo of moet je handmatig malen?
Heb je voor een cafetiere ook zelf gemalen bonen nodig of kan dat ook bv met filterkoffie?
Voor Thomas hebben we zo'n opvouwbare logeermatras, zoiets:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben een percolator en kopen bij Simon Levelt gemalen bonen. Dan geef ik aan dat het voor een percolator is en dan malen zij het op de juiste grofheid. Die gaat dan mee in een afsluitbare plastic vershoudbak.
In een tent vind ik het wel handig om een opvouwbaar kastje te hebben waar je je servies kan neerzetten en andere handige items. En wij hebben een ophangding met vakjes die je aan een tentstok kan bevestigen. Daar kunnen telefoons in bijvoorbeeld of een boekje.
Zonder opbergmogelijkheden wordt de binnentent al snel een warboel van losliggende spullen en kleding. Persoonlijk trek ik dat erg slecht.
Oh dat is ook nog een idee, ik heb hier nog zo'n ouderwetse Douwe Egberts wandkoffiemolen liggen, dan zou ik eventueel ook nog zelf vooraf een voorraad kunnen malen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:56 schreef exode het volgende:
[..]
In een cafetiere moet grofgemalen koffie, ik hou zelf niet zo van vooraf gemalen koffie maar ik ben een koffiesnob![]()
Het is op electriciteit, dus stekker erin.
Rilquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zweer het je, vroeger hadden ze een versie waarbij er een zakje gedroogde appelstukjes bijzaten die je eerst moest wellen.
Albert Heijn is landelijk, en die hebben alleen appelkruimelvlaaien. Jumbo idem dito.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:02 schreef Elleska het volgende:
[..]
of het meestal een vlaai is verschilt denk ik per regio. ik ken appelkruimeltaart als de appeltaart met kruimeldeeg bovenop.
je wil toch niet de vlaaien van de AH en Jumbo vergelijken met een echte Limburgse?quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Albert Heijn is landelijk, en die hebben alleen appelkruimelvlaaien. Jumbo idem dito.
We bleken 3 cafetieres te hebben, 1 gaat naar de kringloop want die is niet echt nieuw te noemen. 1 is echt puntgaaf, mocht je interesse hebben, mag je hem zo ophalen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:06 schreef taxibabe het volgende:
[..]
[..]
Oh dat is ook nog een idee, ik heb hier nog zo'n ouderwetse Douwe Egberts wandkoffiemolen liggen, dan zou ik eventueel ook nog zelf vooraf een voorraad kunnen malen.
Ik zat ook al te denken om 2 kratten met spullen die we daar uitpakken (zoals het servies etc) als 'nachtkastje' naast het luchtbed te gaan gebruiken, en daar dan ook bv de kleren in te doen. Dan is dat ook opgeruimd.
Oeh, je woont toch ergens rond Utrecht?quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:28 schreef exode het volgende:
[..]
We bleken 3 cafetieres te hebben, 1 gaat naar de kringloop want die is niet echt nieuw te noemen. 1 is echt puntgaaf, mocht je interesse hebben, mag je hem zo ophalen.
Het is deze, maar dan in 8 kopjes variant dus groter.
[ afbeelding ]
Yes!quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:59 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oeh, je woont toch ergens rond Utrecht?
Klopt, maar dan vind ik het nog niet de meest handige of comfortabele oplossing. Het neemt veel plek in, is zwaar, ligt niet zo lekker en gaat relatief snel lek. Doe mij m'n mat maar.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:26 schreef Troel het volgende:
Je hebt van die alu matjes voor onder je luchtbed, dat haalt de kou er wel af
Ai.. wij wonen in de Achterhoek, om helemaal voor een cafetiere naar Utrecht te rijden is ook al zo watquote:
We hebben ook nog in de aanbieding: een opvouwbare fluitketel.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:27 schreef taxibabe het volgende:
Goeie tips! Dit wordt voor het eerst dat we gaan tentkamperen, dus we weten ook nog niet of het gaat bevallen. Dus we wilden niet zo heel veel geld er aan uitgeven om dingen aan te schaffen. Maar zo'n matje voor onder de matras van de kleine is wel een idee.
Zo'n opbergzak kan ik bij de kringloop wel eens naar kijken!
[..]
Ai.. wij wonen in de Achterhoek, om helemaal voor een cafetiere naar Utrecht te rijden is ook al zo wat![]()
Zijn er voor jou mogelijkheden om het op te sturen (dat betaal ik natuurlijk!)
Hoezo is appel-kruimeltaart niet lekker? Ik lust pas sinds 2 jaar appeltaart dus ik ben een newbie op dit vlak. Wel jammer dat ik niet meer kan claimen dat ik de enige in Nederland ben die geen appeltaart lustquote:Op donderdag 11 april 2024 16:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag gister op een menukaart appel-kruimeltaart staan. Dan weet je toch ook dat je je de moeite kunt besparen![]()
Warme griesmeelpapmisschien moet ik mezelf en gezin daar vanavond eens mee verwennen
Kon je sowieso al niet claimen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoezo is appel-kruimeltaart niet lekker? Ik lust pas sinds 2 jaar appeltaart dus ik ben een newbie op dit vlak. Wel jammer dat ik niet meer kan claimen dat ik de enige in Nederland ben die geen appeltaart lust
Principe.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoezo is appel-kruimeltaart niet lekker? Ik lust pas sinds 2 jaar appeltaart dus ik ben een newbie op dit vlak. Wel jammer dat ik niet meer kan claimen dat ik de enige in Nederland ben die geen appeltaart lust
quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:46 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Kon je sowieso al niet claimen.![]()
De snelste manier om gebak te verpesten is er appels in stoppen. Eigenlijk alle soorten fruit.
Kruimelvlaai is lekkerder met roomquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:18 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
![]()
Als ik niet weet wat ik moet halen dan eigenlijk altijd een appelkruimelvlaai want dat is zo'n allemansvriend. Blijkbaar toch niet haha.
Sowiesoquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:09 schreef mignonne het volgende:
Als je in de mooiste stad van Nederland woont dan ja![]()
Bij de cpc kwam ik meer dood dan levend over de finishde oudste liep hem in iets meer dan een uur. Ze wil deze nu liefst onder het uur lopen maar weet niet of dat gaat lukken want het is wel een pietsje langer.
Don't care. Het is een feitquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:22 schreef Aure het volgende:
[..]
Sowieso![]()
hoewel velen het daar niet mee eens zullen zijn denk ik
![]()
Zal es kijken want ik heb de blauwe en daar nog 1 verpakking van.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:40 schreef Vanyel het volgende:
50% meer vellen op een rol.
Ik heb mijn kassabonnen digitaal, ik zal dat eens haarfijn voor jullie opsnorren.
Voor de roze dan, ik koop nooit blauwe.
Now we're talking!quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:48 schreef Vanyel het volgende:
Nu
6 rollen 240 vel 4,45 = 0,3 cent per vel
12 rollen 240 vel 8,89 ook zoiets
19 maart
9 rollen 160 vel 4,49 = 0,31 cent per vel
Oud pak van 9 rollen had evenveel vellen als een nieuw pak van 6 rollen.
Prijsstijging van 4 cent per pak dus.
Haha nice!quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:48 schreef Vanyel het volgende:
Nu
6 rollen 240 vel 4,45 = 0,3 cent per vel
12 rollen 240 vel 8,89 ook zoiets
19 maart
9 rollen 160 vel 4,49 = 0,31 cent per vel
Oud pak van 9 rollen had evenveel vellen als een nieuw pak van 6 rollen.
Prijsstijging van 4 cent per pak dus.
Sowieso. Goed voor de billetjes zorgen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:40 schreef Vanyel het volgende:
50% meer vellen op een rol.
Ik heb mijn kassabonnen digitaal, ik zal dat eens haarfijn voor jullie opsnorren.
Voor de roze dan, ik koop nooit blauwe.
SQ is er niet meer om ons te stoppenquote:Op zaterdag 13 april 2024 08:53 schreef Aure het volgende:
Hier ook roze AH, nooit geen problemen mee. Deze opsomming hebben we een tijdje terug ook nog besproken toch?
Maar toen hadden we geen mooie berekeningen van Vanyel.quote:Op zaterdag 13 april 2024 08:53 schreef Aure het volgende:
Hier ook roze AH, nooit geen problemen mee. Deze opsomming hebben we een tijdje terug ook nog besproken toch?
Ja zo jammer dit, maar ze mist ons niet eensquote:Op zaterdag 13 april 2024 08:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
SQ is er niet meer om ons te stoppen![]()
Team AH blauw!
Niet hip genoeg?quote:
Correct.quote:Op zaterdag 13 april 2024 08:53 schreef Aure het volgende:
De breiclub is er niets bij!quote:
Team blauw en sorry, mijn schuldquote:Op zaterdag 13 april 2024 08:53 schreef Aure het volgende:
Ha dan kan ik nu claimen dat ik de enige ben.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jammer. Ik wilde al vragen wat het laatste seksspeeltje was dat je had aangeschaft. Voor de hippere opsomquote:Op zaterdag 13 april 2024 10:24 schreef Quoi het volgende:
Ik ben verre van hip. Maar ik weet al die prijzen niet. Ik ben van het type graai de grootse verpakking voor weinig![]()
Ik heb een marathon startbewijs
In de tuinquote:Op zaterdag 13 april 2024 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij gaan zo film kijken en tegen de avond haal ik wat bij de Javaan, nemen dat mee en eten we in het park
Edit: en er zijn weer aspergesWel duur, 7,99 voor 400 gram geschilde maar ze zijn zo kort verkrijgbaar. Dus, wij eten komende week asperges
![]()
Heb je dat gehoord ja? Geen kans dus dat ze met opgeheven hoofd of hangende pootjes terugkomt? Ik mis haar, geef maar door als je nog een lijntje hebt ergens.quote:Op zaterdag 13 april 2024 08:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja zo jammer dit, maar ze mist ons niet eens
Doe ikquote:Op zaterdag 13 april 2024 11:26 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Heb je dat gehoord ja? Geen kans dus dat ze met opgeheven hoofd of hangende pootjes terugkomt? Ik mis haar, geef maar door als je nog een lijntje hebt ergens.
Oooh wowquote:
Wauw! Nice! Ik dacht te lezen dat je het hardlopen pas net weer op aan het pakken was, maar ik verwar je dan waarschijnlijk met iemand anders.quote:
Waaaaaaat!! Wat super!quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:24 schreef Quoi het volgende:
Ik ben verre van hip. Maar ik weet al die prijzen niet. Ik ben van het type graai de grootse verpakking voor weinig![]()
Ik heb een marathon startbewijs
Wij kregen zojuist een mail van school. Hierin wordt vermeld dat er gegevens gehackt zijn, dat nog niet bekend is welke gegevens gehackt zijn, dat ze bezig zijn met een onderzoek en zodra er meer bekend is wij ook weer geïnformeerd worden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef Mushanga71 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)antengegevens-gelekt
Iddink gehackt... Wij hebben iig niks te horen gekregen, misschien komt dat nog.
Hier een mailtje van beide scholen. Ene heeft idd de boeken/leermiddelen van Iddink. Het is afwachten wat er is buitgemaakt aan data.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef Mushanga71 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)antengegevens-gelekt
Iddink gehackt... Wij hebben iig niks te horen gekregen, misschien komt dat nog.
Nee, aardbeien seizoen is al begonnen. Ze zijn al ¤2,99 per bakje en in de aanbieding 2,49. Gisteren op de markt 2 voor ¤3.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:59 schreef exode het volgende:
Voor aardbeien is toch veel te vroeg? Dan krijg je dure kasaardbeien.
Volgende week eens bij onze favoriete aspergeboer langs om te gaan halen.
Wat dat betreft komen er heerlijke eetmaanden aan
quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:11 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Wij kregen zojuist een mail van school. Hierin wordt vermeld dat er gegevens gehackt zijn, dat nog niet bekend is welke gegevens gehackt zijn, dat ze bezig zijn met een onderzoek en zodra er meer bekend is wij ook weer geïnformeerd worden.
Dank voor jullie update. Hier nog steeds niets, ook niet in de schoolmail van zoon. We wachten het maar even af dan.quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:52 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier een mailtje van beide scholen. Ene heeft idd de boeken/leermiddelen van Iddink. Het is afwachten wat er is buitgemaakt aan data.
De andere heeft geen boeken van Iddink, maar kreeg blijkbaar zoveel berichten dat ze toch maar een mail de deur uit hebben gedaan. Magister is ook van Iddink blijkbaar, maar dat deel is niet gehackt.
Hier in de buurt stond er vorige week al een file bij de aardbeien drive inquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:59 schreef exode het volgende:
Voor aardbeien is toch veel te vroeg? Dan krijg je dure kasaardbeien.
Normaalgesproken is onze school vrij vlot met dingen. Ik ga er van uit dat ze even wachten tot ze ietsje meer weten voor ze ons informeren.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Onze scholen zijn dus lekker traaag
quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nee, aardbeien seizoen is al begonnen. Ze zijn al ¤2,99 per bakje en in de aanbieding 2,49. Gisteren op de markt 2 voor ¤3.
Kan idd ook.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Normaalgesproken is onze school vrij vlot met dingen. Ik ga er van uit dat ze even wachten tot ze ietsje meer weten voor ze ons informeren.
Ja, ik weet het, ik gebruik altijd https://haveibeenpwned.com/quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:46 schreef Mushanga71 het volgende:
Jup, ik dus ook. Laatst al mijn mailadressen, inclusief zakelijk, nog gecheckt en er was er geen gelekt. Nu waarschijnlijk wel![]()
https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html
Hier kan je checken, maar voor deze hack zal het nog te vroeg zijn.
Serieus? Maar dat zijn kasaardbeien neem ik aan.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:04 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hier in de buurt stond er vorige week al een file bij de aardbeien drive in
Ik weet niet beter dan dat het pas eind mei/juni is. Uit de volle grondquote:Op zaterdag 13 april 2024 17:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Tot ze in mijn tuin verschijnen, is het nog geen seizoen
Volgens mij uit de kas inderdaad. Maar ze komen van heinde en verre om daar aardbeien te kopen, het zullen dus wel smakelijke zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:48 schreef exode het volgende:
[..]
Serieus? Maar dat zijn kasaardbeien neem ik aan.
Goeie. Site van Iddink ligt er uit maar als ik bij mijn wachtwoorden kijk, is het er één die ik nooit eerder heb gebruikt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:53 schreef exode het volgende:
Die hack is wel een nare zeg, met bankgegevens. Hebben jullie vast al gedaan, maar ik zou even je wachtwoord die je als inlog daar gebruikte niet bij andere bedrijven als inlog gebruiken. Kortom even rondje, wachtwoorden wijzigen doen.
En de komende tijd extra alert zijn op spam, ook via je telefoon.
Ik ken een aardbeien drive het zijn wel zelf gekweekte aardbeien alleen geen idee of het kasaardbeien zijnquote:Op zaterdag 13 april 2024 19:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
Volgens mij uit de kas inderdaad. Maar ze komen van heinde en verre om daar aardbeien te kopen, het zullen dus wel smakelijke zijn.
Ik lust het wel, maar ben er niet echt gek op, appeltaartquote:Op vrijdag 12 april 2024 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh lekker, hier thuis lusten ze ze allemaal niet. Maar als mn ouders binnenkort een keer komen dan gaan we asperges eten, heerlijkquote:Op zaterdag 13 april 2024 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij gaan zo film kijken en tegen de avond haal ik wat bij de Javaan, nemen dat mee en eten we in het park
Edit: en er zijn weer aspergesWel duur, 7,99 voor 400 gram geschilde maar ze zijn zo kort verkrijgbaar. Dus, wij eten komende week asperges
![]()
Zoon lustte ze eerst niet dus maakte ik ze voor mezelfquote:Op zaterdag 13 april 2024 21:34 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik lust het wel, maar ben er niet echt gek op, appeltaarten zeker niet lauwwarm
![]()
@:mignonne, 10 km heldin! Heel veel succes en plezier.
Ik heb vorige week de 4 mijl gelopen hier, was ver genoeg wat mij betreft voor nu.
[..]
Oh lekker, hier thuis lusten ze ze allemaal niet. Maar als mn ouders binnenkort een keer komen dan gaan we asperges eten, heerlijkmet ham en ei en boterjus.
Ik heb geen idee waar de boeken van het ene kind vandaan komen, want die komen altijd via school... Andere kind heeft de boeken niet via Iddink in elk geval.
Wat is er mis met kasaardbeien?quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:48 schreef exode het volgende:
[..]
Serieus? Maar dat zijn kasaardbeien neem ik aan.
Die zoon van jou is maf, het bovenste stuk vind ik het lekkerst.quote:Op zaterdag 13 april 2024 22:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zoon lustte ze eerst niet dus maakte ik ze voor mezelfNu lust hij ze wel maar vindt de kopjes niet lekker. Nou, ik wél
![]()
Ze zijn bij appie trouwens niet 7,99 maar 6,99 voor 400 gram. Geschild dus kunnen zo in de pan. En onder de streep met al dat afval met zelf schillen vind ik dat wel prima.
Mazzel met Iddink dan want dan hebben ze iig je bankgegevens niet
Dat zeg ik ook steeds tegen hem: je spoort niet, das het lekkerste van heel die asperge! Maar neuh, hij eet ze niet. Krijg ik de kopjes van hem en hij een onthoofde van mij. Primaquote:Op zondag 14 april 2024 07:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Die zoon van jou is maf, het bovenste stuk vind ik het lekkerst.
Ik haal ze hier bij de aspergeboerderij, zijn echt lekkerder dan die van de AH en ook geschild. Kost iets meer, maar zo vaak eten we ze nou ook weer niet.
Net mail van school, tot vorig jaar bestelden ze boeken via Iddink, maar toen zat dochter daar nog niet op school
Ja maar Lee Towersquote:Op zondag 14 april 2024 11:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind dat toch een beetje raar klinken. Plezier icm een (halve) marathon lopen… zijn twee tegenovergestelden in mijn hoofd
Maar veel succes lopers!
Abo is goud waard op Fokquote:Op zondag 14 april 2024 11:36 schreef Elleska het volgende:
Ik heb een andere laptop met een net wat breder scherm en jeetje wat heeft FOK ineens veel reclame. Ik had eerder alleen die wegklikbare balk onderaan en soms wat tussen de posten door, dat was prima te doen.
nu boven, links, rechts, tussendoor + die wegklikbare balk onder en nog een extra venstertje rechtsonder met een flimpje die ik eerst moet wegklikken voordat ik de onderste balk kan wegklikken. Met wat pech is het ook nog eens allemaal bewegende reclame.
Een beetje reclame is noodzakelijk maar dit trek ik echt niet.
Nieuwe layout? Kun je veel bij aanpassenquote:Op zondag 14 april 2024 11:36 schreef Elleska het volgende:
Ik heb een andere laptop met een net wat breder scherm en jeetje wat heeft FOK ineens veel reclame. Ik had eerder alleen die wegklikbare balk onderaan en soms wat tussen de posten door, dat was prima te doen.
nu boven, links, rechts, tussendoor + die wegklikbare balk onder en nog een extra venstertje rechtsonder met een flimpje die ik eerst moet wegklikken voordat ik de onderste balk kan wegklikken. Met wat pech is het ook nog eens allemaal bewegende reclame.
Een beetje reclame is noodzakelijk maar dit trek ik echt niet.
Dit! Ik geef aan geen enkele ander site geld uit, maar ik kom hier als sinds ik een puber was dus die paar euro betaal ik er graag voorquote:
Hier ook, ik hang hier al zo lang rond dat ik idd met liefde een beetje bijdraag en als exta benefit geen advertenties!quote:Op zondag 14 april 2024 13:28 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dit! Ik geef aan geen enkele ander site geld uit, maar ik kom hier als sinds ik een puber was dus die paar euro betaal ik er graag voor![]()
En je bent idd meteen van die mega-irritante ads af
+1quote:Op zondag 14 april 2024 14:04 schreef BE het volgende:
[..]
Hier ook, ik hang hier al zo lang rond dat ik idd met liefde een beetje bijdraag en als exta benefit geen advertenties!
Oh ik wel, wat ik belangrijk vind. Wikipedia, GeenStijl enzo doneer ik allemaal regelmatig aan.quote:Op zondag 14 april 2024 13:28 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dit! Ik geef aan geen enkele ander site geld uit, maar ik kom hier als sinds ik een puber was dus die paar euro betaal ik er graag voor![]()
En je bent idd meteen van die mega-irritante ads af
Ik betaal ook wel als ik het de moeite waard vind. Wikipedia inderdaad en MijnAlbum en Fok!quote:Op zondag 14 april 2024 17:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ik wel, wat ik belangrijk vind. Wikipedia, GeenStijl enzo doneer ik allemaal regelmatig aan.
Tevens net enorme bak aardbeien gehaald bij de AH. Roken heerlijk
Cocktail in de tuin nu hier, zalig zalig
Maak het konijnenhok schoon LiveLink.quote:Op zondag 14 april 2024 19:17 schreef livelink het volgende:
Ik moet mezelf even een schop geven om het konijnenhok schoon te maken. Ben eigenlijk blij dat ik even zit, maar morgen gaat het regenen en dan heb ik weer spijt als ik het niet gedaan heb.
Jullie mogen ook schoppen overigens.
*schop!*quote:Op zondag 14 april 2024 19:17 schreef livelink het volgende:
Ik moet mezelf even een schop geven om het konijnenhok schoon te maken. Ben eigenlijk blij dat ik even zit, maar morgen gaat het regenen en dan heb ik weer spijt als ik het niet gedaan heb.
Gedaan. Dank jullie voor de schoppen. Het is wel eens grondiger/schoner geweest, maar voor nu is het een schoon hok om code geel te doorstaan.quote:Op zondag 14 april 2024 19:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maak het konijnenhok schoon LiveLink.
Is het hok al schoon?quote:Op zondag 14 april 2024 19:17 schreef livelink het volgende:
Kan ook wel, tenzij je een basisabonnement hebt.quote:Op zondag 14 april 2024 19:26 schreef hilliebillie het volgende:
Asperges vind ik lekker. Maar ik vergeet het vaak en als ik dan denk, ik moet ze echt een keer maken, is het seizoen (bijna) voorbij.
Online abo’s alleen fok en eindhovens dagblad. Las zoveel premium artikelen dat ik het wel de moeite vond. (Jammer dat ze het profileren als een dpg media abo, maar je bijvoorbeeld niet de artikelen van het ad kan lezen terwijl ik dacht dat dat ook zou kunnen, maar goed kan ook niet alles hebben).
Oh, dat is vreemd inderdaad. Ik heb ook een dpg media abo (volkskrant), maar kan er ook alle premium-berichten van het ad mee lezen. En reageren op nu.nl bijvoorbeeld, wat ik heel soms ook doe.quote:Op zondag 14 april 2024 19:26 schreef hilliebillie het volgende:
Asperges vind ik lekker. Maar ik vergeet het vaak en als ik dan denk, ik moet ze echt een keer maken, is het seizoen (bijna) voorbij.
Online abo’s alleen fok en eindhovens dagblad. Las zoveel premium artikelen dat ik het wel de moeite vond. (Jammer dat ze het profileren als een dpg media abo, maar je bijvoorbeeld niet de artikelen van het ad kan lezen terwijl ik dacht dat dat ook zou kunnen, maar goed kan ook niet alles hebben).
Ik heb inderdaad een basisabonnement. Even denken of het me waard is. Is het dubbele. Maar als het goed is zou man dan ook in moeten kunnen loggen met m’n abo (nu kan er maar 1 tegelijkertijd ingelogd zijn). Dus misschien is het het ook wel gewoon waard.quote:Op zondag 14 april 2024 20:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kan ook wel, tenzij je een basisabonnement hebt.
Dan is het indd alleen beperkt tot ED.
https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/uit-andere-media
Jah, hier een wapperende schutting. De elektrakabel houdt de boel nog bij elkaarquote:Op maandag 15 april 2024 09:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Het wordt nog spannend deze middag. Hier waren toch nog mensen met wapperende schuttingen? Onze is gisteren weer vastgezet, maar het hout heeft de consistentie van zachte boter dus hoeveel dat gaat helpen weet ik niet.
Hij moet nog een paar maanden blijven staan, dan komt er een nieuwe. Hopelijk krijgen we de buren aan de andere kant ook mee. Maar die hebben dan ook weer dezelfde schutting aan de andere kant dus zo blijf je bezig. Met buur 1 gaat het al makkelijk, we blijken dezelfde smaak te hebben.
Deze ochtend een belangrijk werkgesprek. Ik moet blijkbaar gaan uitleggen hoe je iets moet aanpakken en nu is het imposter syndrome to the max
Das het belangrijkste toch, die grote glimlachquote:Op maandag 15 april 2024 10:56 schreef exode het volgende:
Nou, B ging met een enorme glimlach op kamp. Hij vindt het ook spannend, maar zoals ie zelf zegt 'leuk spannend'.
Maar....er was dit jaar al gedoe of groep 5 en 6 wel op kamp zouden gaan. Ouders moesten erover stemmen voor het eerst in de geschiedenis van deze school.
Er waren meerdere huilende kinderen en ook kinderen die niet blijven slapen.....die worden vanavond dus opgehaald en morgenochtend weer teruggebracht.
Het zou me niets verbazen als ze volgend jaar niet meer gaan met deze groepen. Zonde want vorig jaar was het uiteindelijk 1 groot succes met allemaal vermoeide, blije koppies bij terugkomst.
Morgenmiddag komt ie weer thuis, kan hij even bijkomen want vrijdag gaat ie 2 nachten op Scoutingkamp
Ziet er sjiek uit!quote:Op zondag 14 april 2024 20:57 schreef Vicky het volgende:
Geen FOK ab. hier.
Beterschap @:Exode. Hopelijk werkt de kippensoep.
Hopelijk valt die storm mee morgen!
Hoop dat ons bouwwerk blijft staan
[ afbeelding ]
Er komen nog 2 bakken tegen de zijkant met fruitstruiken.
Ja en zodat de bbq droger staat al zal dat weinig doen als de regen schuin valt 🤣🤣quote:Op maandag 15 april 2024 11:19 schreef BE het volgende:
[..]
Ziet er sjiek uit!
Is het dakje zodat je droog kunt bakken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oudste is in groep 3&4 op kamp geweest. En nu pas weer komende schooljaar met eindexamenreis naar Londen.
Jongste kamp in 6/7/8 en ik geloof vanaf klas 3 weer.
Hier prutsweer volgens buienradar rond half 4-4 uur. Precies de tijd dat jongste van school naar piano moet fietsen. Het is maar 5 minuten fietsen, maar genoeg om goed nat te worden![]()
Het ligt ook wel aan je klas en hoe je kind in het vel zit. Mijn oudste vond het niet zo leuk, was/is echt een huismus. Maar omdat vriendjes meegaan en juf zo enthousiast was, ging hij toch wel makkelijk mee.quote:Op maandag 15 april 2024 12:16 schreef exode het volgende:
Ik denk juist dat schoolkamp een mooie laagdrempelige vorm is. Maar ik heb makkelijk lullen met een kind die het vooral leuk vindt.
Hier ging dat eigenlijk wel prima over het algemeen. Het was wel een kamp waar groep 3 tot 8 allemaal samen was. Dat in combinatie met montessori maakt dat het goed te doen was. Er waren maar een paar kinderen die niet bleven overnachten.quote:Op maandag 15 april 2024 12:37 schreef SaskiaR het volgende:
Vanaf groep 3 op kamp met school zou ik wel erg vroeg vindenVroeger gingen we zelf in groep 7 voor het eerst op kamp en bij N's school is dat ook zo. Ze zit nu in groep 5 en ik weet dat een aantal kinderen uit haar klas het echt niet zouden durven.
Zelf is ze vorig jaar op kamp geweest met de dansvereniging (2 nachten) en met de IVN Natuurontdekkers, 3 nachten. Dat was wel ver weg, dus ik sliep daar toen zelf in een hotel in de buurt. Leuk excuus om zelf ook vakantie te nemenNiet dat ze me nodig had tussendoor.
Welke hebben jullie gedaan? Ik wilde dit jaar ook met B maar het kwam helaas niet uit. Volgend jaar willen we wel echt gaan samen.quote:Op maandag 15 april 2024 13:35 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier gingen ze vanaf groep 3. Dochter vond t fantastisch, maar die was ook al op scoutingkamp geweest. Ze was nog maar 5 toen ze op kamp ging. Om die reden is het voor de middenbouw afgeschaft, teveel kinderen van 5 vonden de juffen wat te jong.
Zoon vond scoutingkamp met 5 jaar enorm spannend. Als hij de oudste was was hij niet gehaan. Maar nu ging zijn zus hem mee brengen en die was zó jaloers dat hij mocht en zij niet dat hij bedacht dat t misschien dan toch wel leuk was. Sindsdien vindt hij bij ons weg nog steeds spannend, maar kamp is zo leuk dat dat t waard is.
Met pasen had hij het ultieme kamp. Een ouder-kind scoutingkamp. Je moeder meeop kamp wat wil je nog meer! (Mijn dochter zou er niet aan moeten denken, die wil alleen of met vriendinnen)
avond(t)uur van Heerenveen (in Ommen dit jaar). Was leuk!quote:Op maandag 15 april 2024 13:42 schreef exode het volgende:
[..]
Welke hebben jullie gedaan? Ik wilde dit jaar ook met B maar het kwam helaas niet uit. Volgend jaar willen we wel echt gaan samen.
Mijn zoon ziet al jaren op tegen de schoolmusical in groep 8. Hij heeft podiumvrees. Volgend jaar is het zover.quote:Op maandag 15 april 2024 13:59 schreef Kyara het volgende:
Ik ging vroeger vanaf groep 6 op kamp. Op school nu is het alleen groep 8. Oudste zit ook op scouting dus doe gaat al jaren op kamp en is nu dus ook vraagbaak op school. Mijn meiden hebben nu al buikpijn dat ze volgend jaar op kamp moeten.
Wat leuk!quote:Op maandag 15 april 2024 13:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
avond(t)uur van Heerenveen (in Ommen dit jaar). Was leuk!
Dochter deed de junior zwerfhike in Dwingelo, die heeft het ook erg naar haar zin gehad!
Oh ja dat vinden ze hier ook minder. Maar dan is een kleine rol ook nog mogelijk dus dat kunnen ze beter overzienquote:Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn zoon ziet al jaren op tegen de schoolmusical in groep 8. Hij heeft podiumvrees. Volgend jaar is het zover.
Ja, altijd met pasen idd..quote:Op maandag 15 april 2024 14:13 schreef exode het volgende:
[..]
Wat leuk!
Het is altijd het Paasweekend, toch? Volgend jaar start het Paasweekend ook de meivakantie. Dat is gunstig en ongunstig, maar goed de kans is klein dat we op vakantie kunnen door de verbouwing die dan hopelijk in volle gang is.
Mijn zoon had denk ik 2 regels tekst;quote:Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn zoon ziet al jaren op tegen de schoolmusical in groep 8. Hij heeft podiumvrees. Volgend jaar is het zover.
Als dat zo heftig is zou ik dat gewoon bij school aangeven er zijn vaak rollen met amper tekst.of zelfs zonder., desnoods doet hij alleen mee met de liedjes die de hele klas gezamenlijk doet ergens anders in een hoekje. Die stress zou imho helemaal niet nodig hoeven zijn voor een musical.quote:Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Das vrij summier. Wii hebben nog een informatie avond gehad voorafgaand aan deze reis. En ook meermaals via de mail.quote:Op maandag 15 april 2024 14:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Als dat zo heftig is zou ik dat gewoon bij school aangeven er zijn vaak rollen met amper tekst.of zelfs zonder., desnoods doet hij alleen mee met de liedjes die de hele klas gezamenlijk doet ergens anders in een hoekje. Die stress zou imho helemaal niet nodig hoeven zijn voor een musical.
Hier gaat de oudste binnenkort op werkweek naar Italie, ze gaan door heel italie heen reizen ze vertrekken op vrijdag en blijven tot de zondag de week erna. Ik heb echt 0 informatie anders dan de paklijsts
Zo kwam de mijne er ook vanaf. Hij was geluidsman, dus kon achter de cameraman aan hobbelen.quote:Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn zoon had denk ik 2 regels tekst;
“Ik ben Theo van de EHBO”.
De andere zin ben ik alweer vergeten 😅
Ja we hebben wel een ongeveer schema met welke plaatsen ze aan gaan doen, ik weet dat ze gaan slapen in caravans, welke leraren er mee gaan en wat andere snippets maar verder niet veel.quote:Op maandag 15 april 2024 14:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Das vrij summier. Wii hebben nog een informatie avond gehad voorafgaand aan deze reis. En ook meermaals via de mail.
Met name de: ‘jullie mogen niet drinken’ viel zowel bij pubers als ouders verkeerd 🙈
Of misschien interpreteerde ik de ouder verkeerd en was hij er juist wel blij mee
Nou, dat zien we tegen die tijd wel. Ik neem aan dat ze hem niet de hoofdrol geven hoor.quote:Op maandag 15 april 2024 14:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Als dat zo heftig is zou ik dat gewoon bij school aangeven er zijn vaak rollen met amper tekst.of zelfs zonder., desnoods doet hij alleen mee met de liedjes die de hele klas gezamenlijk doet ergens anders in een hoekje. Die stress zou imho helemaal niet nodig hoeven zijn voor een musical.
Hier gaat de oudste binnenkort op werkweek naar Italie, ze gaan door heel italie heen reizen ze vertrekken op vrijdag en blijven tot de zondag de week erna. Ik heb echt 0 informatie anders dan de paklijsts
Heel begrijpelijk. In de praktijk weet ik dat je ergens in het koor achterin kan worden gezet en dat niemand je dan ziet (tenzij je zoon uitzonderlijk lang is). En ook dat er kinderen kunnen worden aangewezen om te helpen met dingen klaarzetten en het hele podium uberhaupt niet op hoeven. Ik was jouw zoon wat dat betreft, maar heb het ook gezien bij de musical van mijn dochter. Mijn zoon hoefde godzijdank geen musical.quote:Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yay, heb je voorlopig genoegquote:Op maandag 15 april 2024 18:40 schreef livelink het volgende:
Oh, er was trouwens weer toiletpapier verkrijgbaar bij de AH. Meteen twee pakken van 16 rollen meegenomen
ENERGETICONquote:Op dinsdag 16 april 2024 07:46 schreef Tink89 het volgende:
Studiedag... Dus: wat te doen in de regen met een 5-jarige en een 3-jarige dat niet de hoofdprijs kost?? Limburg of zuid-oost Brabant.
Of dat jaquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:02 schreef Hupje het volgende:
Ik zou met dit weer lekker thuisblijven; koekjes bakken en spelletjes spelen ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het verklaart wel de enorme buikpijn van de afgelopen dagen.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Hahaquote:Op dinsdag 16 april 2024 10:56 schreef Troel het volgende:
Operatie geslaagd, niets afgestorven![]()
Kind meteen even verteld dat als je drugs gebruikt dat je je ook zo voelt alsof je net uit narcose komt
Fijn dat het geslaagd is!quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:56 schreef Troel het volgende:
Kind meteen even verteld dat als je drugs gebruikt dat je je ook zo voelt alsof je net uit narcose komt
quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:56 schreef Troel het volgende:
Ja en dan mag je vier weken niet fietsen of zwaar tillen en dan moet je moeder je folderwijk lopenquote:Op dinsdag 16 april 2024 13:15 schreef amaranta het volgende:
Ik ben even aan het bedenken hoe ik mijn zoon ook deze angst kan inboezemen 😅
Kijk maar uit! Straks zit je bal verkeerd en dan moet je een spoedoperatie. En dan heb je narcose. En als je drugs gebruikt dan voelt dat ook zo. DON’T DO DRUGS
Gewoon allebei niet doenquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:22 schreef Vanyel het volgende:
Beter af en toe een klein beetje (van sommige) drugs dan je elke week de tering zuipen
Dat is een mooie nacht, mijn jongste puber had een vriendinnetje te logeren en om 3.00u ben ik gaan vragen of het zachter kon. En de tip gegeven om te gaan slapen omdat ze zelf ook nog naar school moesten, laat weliswaar maar toch... Dat hebben ze ter harte genomen, uiteindelijkquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:12 schreef exode het volgende:
Onze tiener is weer thuis van kamp en ligt als een kleine brombeer op de bank. De score: geslapen van 12 tot half 7 en tig pannekoeken en boterhammen jam opHij vond het wederom geweldig.
Dat is inderdaad een kort nachtje....quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:49 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat is een mooie nacht, mijn jongste puber had een vriendinnetje te logeren en om 3.00u ben ik gaan vragen of het zachter kon. En de tip gegeven om te gaan slapen omdat ze zelf ook nog naar school moesten, laat weliswaar maar toch... Dat hebben ze ter harte genomen, uiteindelijk
Maar was een kort nachtje.
Krantenwijk heeft hij niet. 4 wk niet fietsen zou hij wel zien zitten denk ik.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja en dan mag je vier weken niet fietsen of zwaar tillen en dan moet je moeder je folderwijk lopen
quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:27 schreef Troel het volgende:
Wij begonnen de dag op de spoedpost en zitten inmiddels verderop in het ziekenhuis.
Oh shit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het verklaart wel de enorme buikpijn van de afgelopen dagen.
Nee want je bent wel naar de arts gegaan, en soms presenteren dingen zich gewoon net anders dan "normaal" dus geen kapotte onderbuik maar ook doodgewoon een mens en moederquote:Op dinsdag 16 april 2024 17:42 schreef Troel het volgende:
Ik zit mijzelf in de weg![]()
De what if de spoedhuisarts gewoon antibiotica gegeven had en niet de kinderarts gebeld had. Of als die niet had gezegd dat de uroloog gebeld moest worden.
Normaalgesproken helpt mijn onderbuik bij dat soort dingen. En die zei vanochtend wel 'gedraaide bal', maar het zag er echt anders uit dan bij de oudste dus ik had ook geen twijfels toen de arts zei dat het wat anders was.
Is mijn onderbuik kapot?
Nee hoor, die is niet kapot. Logisch dat je ook in eerste instantie afgaat op de expertise van de dienstdoende arts.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:42 schreef Troel het volgende:
Ik zit mijzelf in de weg![]()
De what if de spoedhuisarts gewoon antibiotica gegeven had en niet de kinderarts gebeld had. Of als die niet had gezegd dat de uroloog gebeld moest worden.
Normaalgesproken helpt mijn onderbuik bij dat soort dingen. En die zei vanochtend wel 'gedraaide bal', maar het zag er echt anders uit dan bij de oudste dus ik had ook geen twijfels toen de arts zei dat het wat anders was.
Is mijn onderbuik kapot?
Check eens je dm of dat de juiste is?quote:Op woensdag 17 april 2024 07:57 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor je zoon @:Troel
Brutale vraag.
Heeft er iemand een abonnement op de Telegraaf? Ik wil 1 artikel lezen maar dat is premium. Gaat over de geschrapte vluchten van Transavia
Hij zit behoorlijk onder de pijnstillers, dus het valt gelukkig wel mee. Hij voelt het wel. Vandaag wil ik wel het verbandje verschonen en eventueel een nieuw gaasje aanbrengen als hij dat fijn vindt, maar dat hoeft niet. En maar eens even goed nadenken over hoe we bepaalde dingen gaan aanpakken. Denk dat ik vandaag namelijk ook het beddengoed in de was wil doen en dat we het toilet wat vaker schoon moeten maken. En misschien hoeft dat wel niet, maar het klinkt wel logisch (tenslotte was dat na een bevalling ook van belang en ik gok dat een volwassen vrouw wellicht meer oppast dan een puberale 14-jarigequote:Op woensdag 17 april 2024 08:06 schreef mignonne het volgende:
Hoe is de nacht gegaan Troel? Heeft hij nog veel pijn of valt het mee?
Ik ook hoor. Hoppa in mn blote arie. Mijn huis, beslis ik zelf wel. Mijn meiden zijn nu wel op de leeftijd dat ze preuts worden en de kleinste loopt wel bloot bij mij, maar zn zussen mogen hem niet meer bloot zien van hem.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
Gelukkig dat het meevalt.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij zit behoorlijk onder de pijnstillers, dus het valt gelukkig wel mee. Hij voelt het wel. Vandaag wil ik wel het verbandje verschonen en eventueel een nieuw gaasje aanbrengen als hij dat fijn vindt, maar dat hoeft niet. En maar eens even goed nadenken over hoe we bepaalde dingen gaan aanpakken. Denk dat ik vandaag namelijk ook het beddengoed in de was wil doen en dat we het toilet wat vaker schoon moeten maken. En misschien hoeft dat wel niet, maar het klinkt wel logisch (tenslotte was dat na een bevalling ook van belang en ik gok dat een volwassen vrouw wellicht meer oppast dan een puberale 14-jarige).
Met een 14-jarige? Ik had dat écht niet gewild als tiener. En ook nu mogen mijn kinderen het aangeven als ze het niet (meer) prettig vinden om ons naakt te zien. Zo ver zijn we nog lang niet, maar ik vind dat wel belangrijk...quote:Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
Wij zijn ook team bloot, maar B steeds minder. En dat is prima.quote:Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |