abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213166167
Lekker strak
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213166407
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 23:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb ook een afkeer van die kunstmatig zoete aardbeiensmaak. Ik had op jeugdkamp in Frankrijk een giek tegen mn neus gekregen die gekneusd was daardoor, en ik moest voor elke maaltijd langs de dokterspost om daar zo'n smerig vettig drankje op te drinken. Ik denk dat het iets van paracetamol was oid? Ik drink graag fruitthee, maar alle aardbeienthee uit van die mixdoosjes geef ik aan gasten die geen voorkeur voor een smaakje hebben :D
Datzelfde heb ik met kunstmatige bananensmaak. Ooit eens antibiotica (denk ik) gehad met die smaak, ik neem ook nooit een bananenmilkshake (tenzij verse banaan) of bananensnoepjes.

Volgens mij weet ik nog hoe die wormentabletjes smaken van vroeger, maar ik ga ze niet weer proeven om het te checken ;)
Fake it till you make it...
  donderdag 11 april 2024 @ 09:09:18 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213166862
Ik werd pas om 8:15 uur wakker en M. zat beneden (al hoelang?) te Minecraften, wel aangekleed en gevoed.

Wie komt daar overheen? :D

We kwamen op het nippertje binnen in de klas. Vraag niet hoe ik eruit zag. Het bleek inloop. Konden we lekker gaan begrijpend lezen :D

Nu koffie }:|
pi_213167021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 07:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Datzelfde heb ik met kunstmatige bananensmaak. Ooit eens antibiotica (denk ik) gehad met die smaak, ik neem ook nooit een bananenmilkshake (tenzij verse banaan) of bananensnoepjes.

Volgens mij weet ik nog hoe die wormentabletjes smaken van vroeger, maar ik ga ze niet weer proeven om het te checken ;)
De spray die ik soms gebruik om huid te verdoven met hechten ruikt ook naar die bananensnoepjes.

Forever ruined. :')
:)
pi_213167046
Jaren geleden had ik wat maagproblemen. De dokter raadde munt- en venkelthee aan. Sindsdien ben ik constant misselijk als ik dat ruik :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator donderdag 11 april 2024 @ 09:35:11 #6
382129 crew  Donna
pi_213167059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 07:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Er was vroeger een wormendrankje met die chemische banaansmaak.
pi_213167422
Hier ook regelmatig wormenkuurtjes, de jongens vinden ze daadwerkelijk lekker.
Ik slik ze gewoon heel door.

Ik heb nu steeds dat ik mijn oogdruppels proef als ik die gebruikt heb en dat is zó vies bitter. Dan merk je ineens wel heel goed dat alles in de je hoofd in verbinding staat :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 11 april 2024 @ 10:33:59 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_213167630
Geen idee of Omeprazol de eerste keuze is. Is me jaaaaaren geleden voorgeschreven.

Hier heeft oudste afkeer tegen framboos, inderdaad om de smaak.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213167800
Jaaa, kunstmatige aardbei- en bananensmaak (ook framboos) :r :r :r
Ik vind verse banaan, aardbei en framboos heerlijk, maar verder eet ik niets waar een dergelijk smaakje aan zit.

Vroeger maakte mijn moeder vaak op zondag van die instantpudding, melk gemengd met poeder. Daar had je ook van die vreselijke neppe bananensmaak of aardbei :r Ik word alweer misselijk als ik eraan denk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213168076
Mijn neus is stuk, ik vind zoveel vies ruiken. Man heeft nu een geurtje waar ik echt kotsmisselijk van word dus die mag hij niet meer gebruiken en had ie laatst, uiteraard de verkeerde op gedaan :') :r
Laatst kreeg ik van iemand een geurtje, van Gucci, en die stinkt ook heel erg. Zelfs te erg om die als plee verfrisser te gebruiken :')
Maar toen ik gister buiten fietste was er net gemaaid en die geur O+ Als ze dat in een flesje konden stoppen...

Doen waar jij je het beste bij voelt @TolstoiFan :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 11 april 2024 @ 11:22:34 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_213168096
Ik ben gisteren begonnen aan Liebeskind. Verfilming van een boek gebaseerd op Fritzl/Kampusch enzo. Bingewaardig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213168262
Wat goed Tolstoi! Yeaaaah.

Ik heb last van FOMO, nog nooit een wormentablet in huis gehad.
pi_213168316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:38 schreef exode het volgende:
Wat goed Tolstoi! Yeaaaah.

Ik heb last van FOMO, nog nooit een wormentablet in huis gehad.
Je mist er iig niks aan :P
If they say
pi_213168590
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn neus is stuk, ik vind zoveel vies ruiken. Man heeft nu een geurtje waar ik echt kotsmisselijk van word dus die mag hij niet meer gebruiken en had ie laatst, uiteraard de verkeerde op gedaan :') :r
Laatst kreeg ik van iemand een geurtje, van Gucci, en die stinkt ook heel erg. Zelfs te erg om die als plee verfrisser te gebruiken :')
Maar toen ik gister buiten fietste was er net gemaaid en die geur O+ Als ze dat in een flesje konden stoppen...

Doen waar jij je het beste bij voelt @:TolstoiFan :)
Ik vond Noa van Cacharel ontzettend ruiken tot ik m bij mezelf op spoot.. gadverdamme wat was ie toen smerig..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213168764
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 12:16 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik vond Noa van Cacharel ontzettend ruiken tot ik m bij mezelf op spoot.. gadverdamme wat was ie toen smerig..
Die ruikt idd lekker, krijg daar alleen hoofdpijn van :')
Maar het klopt hoor, heeft met je huid te maken. Een geurtje ruikt bij iedereen anders. Daarom zijn die papieren testers ook niet handig, ruik je niet wat het op je huid doet.
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 13:11:31 #16
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213169082
Dat is waarom ik echt fan ben van parfumado. Dan kan je het goed uittesten voor een klein prijsje en je kan het makkelijk mee in je tas nemen.
pi_213169419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:31 schreef mignonne het volgende:

[..]
De spray die ik soms gebruik om huid te verdoven met hechten ruikt ook naar die bananensnoepjes.

Forever ruined. :')
Oh ja, dat spul ruikt ook zo ;)

@Donna, misschien was het een wormendrankje dan. het was in elk geval een of ander medicijn achtig iets.

@LeSage, getsie, ik heb ze nog niet geproefd gelukkig...

@TolstoiFan, van die saroma pudding toetjes? :r mijn man vind die dingen heerlijk, rare vent 8)7
Gefeliciteerd met het opzeggen van je baan, kan je dat zo zeggen? Klinkt als een opluchting dat je die keuze hebt gemaakt :*

Ik ben helemaal geen fan van geurtjes. Alhoewel ik sommigen wel kan waarderen, mits niet te sterk.
Maar van dat overdadige opgespoten spul... :r . Sommige mensen hebben echt zo'n wolk op zich heen hangen, ik vermijd ook altijd winkels als douglas e.d. verschrikkelijk.
Het beneemt me de adem en ik krijg er koppijn van.
Fake it till you make it...
pi_213169607
quote:
17s.gif Op donderdag 11 april 2024 13:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
Dat is waarom ik echt fan ben van parfumado. Dan kan je het goed uittesten voor een klein prijsje en je kan het makkelijk mee in je tas nemen.
Was nieuwsgierig dus even geloerd. Tis een abo en ziet er wel goed uit. Hebben ze mn favo merk niet. Dior :')
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 14:04:38 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213169623
Nou update over de pillen dan maar! Man kon ze nog scoren bij de kruidvat tien minuten voor ze om 19 uur dicht gingen. Na een heleboel gehuil, drama, mama en papa en broertje moesten het eerst voordoen en nog meer paniek enz enz heeft ze met een flinke beker yoghurt het pilletje weggewerkt.

Nu nog even heel streng op de hygiëne en elke dag schone handdoeken enzo en dan zijn we er hopelijk vanaf.

Er was hier iemand die zei 'geen keuze geven, gewoon 'je gaat dit nu nemen''. Dat zou bij mij dochter écht niet werken. Die spuugt het gewoon weer uit, zelfs na doorslikken zou ze nog kunnen overgeven als ze echt paniek heeft of het pilletje echt heel vies vond... -O- Extra fijn dat het met veel sojayoghurt met een scheut ranja erin uiteindelijk wel gelukt is.

Ik vond die pilletjes trouwens zelf ook wel echt heel goor en ook de jongste stond heel vies te kijken en vroeg instant om ranja.

@TolstoiFan: klinkt als een goede keuze! Van harte O+

En van die kloppudding lust ik graag! Alleen zijn ze lastig melkvrij te maken, plantaardige melk stijft niet op... toch eens een oplossing zoeken.

En over gruwelen van kunstmatige aardbeien: ooit al eens de oreo strawberry cheesecake geprobeerd? GAD-VER-DAMME. Soort mix van chocolade en fruitella's. En dan knapperig. Echt niet te doen :{w
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213169948
Saroma pudding.. In het studentenhuis mikten we het gewoon door de yoghurt :o
Bij mijn ouders hadden we vaak warme custard pudding als toetje (met melk direct uit de melktank). Dat was echt lekker, vooral het vel. Nu was ik de enige die het vel lekker vond, dus die mocht ik altijd O+

wurmpies hebben we nooit gehad, bij mijn weten. In ieder geval nooit pillen voor gehad.

Geurtjes kan is tegenwoordig slecht tegen. Ik vermoed dat het de overgang is, want de laatste keer dat ik last had van geuren was ik net zwanger. Was bij allebei de eerste kwaal. Maar zwanger ben ik niet. Mijn man wilde graag geurtjes proberen, maar die moet nu weer au naturel :D
  donderdag 11 april 2024 @ 14:54:06 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_213170071
Om nog even terug te komen op geluiden. Ik zit achter mijn laptop, koptelefoon op een serie te kijken en tegelijkertijd een spelletje te doen. Maar het gitaargepingel van de puber boven komt er doorheen. Maarja, een gitaar kan ook niet zachter ofzo, zit geen knop op.
Dus zo de boel maar afsluiten en mijn noisecancellingoortjes in (die krijg ik helaas niet aan de praat met mijn computer, dat zou DE oplossing zijn).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213170375
Vroeger hadden wij thuis ook nooit wormpjes, maar wij waren met 3 van die knutselende voorzichtige meisjes.
Ik heb nu 2 buiten-jongens die al-tijd vies zijn :')

Oudste is vandaag ziek (hopelijk morgen beter voor de sportdag), maar ging echt geen dutje doen.
Dus ik ben even bij hem gaan zitten en hij mocht ook rusten. Nog geen 2 minuten en hij lag heerlijk te snurken O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_213170647
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 14:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Saroma pudding.. In het studentenhuis mikten we het gewoon door de yoghurt :o
Bij mijn ouders hadden we vaak warme custard pudding als toetje (met melk direct uit de melktank). Dat was echt lekker, vooral het vel. Nu was ik de enige die het vel lekker vond, dus die mocht ik altijd O+

wurmpies hebben we nooit gehad, bij mijn weten. In ieder geval nooit pillen voor gehad.

Geurtjes kan is tegenwoordig slecht tegen. Ik vermoed dat het de overgang is, want de laatste keer dat ik last had van geuren was ik net zwanger. Was bij allebei de eerste kwaal. Maar zwanger ben ik niet. Mijn man wilde graag geurtjes proberen, maar die moet nu weer au naturel :D
Warme custard O+ net als warme griesmeelpap en havermoutpap. Maar mijn gezin houdt er niet van. Alleen zoon heb ik enthousiast voor koude griesmeel gekregen, maar nog niet vers. In Frankrijk haal ik ook altijd een flan, lekkerste gebakje ooit!

Hier in huis zijn de geurtjes praktisch afgeschaft sinds er kinderen zijn. Alleen als we uit gaan worden ze nog wel eens gebruikt, maar dat is dus hooguit eens per maand. Maar ik vind geurtjes bij anderen ook nooit zo fijn, maar vooral omdat veel mensen geen maat kunnen houden.

Ik had vroeger wel vaak wormpjes, maar was een buitenspeelkind met altijd vieze handen. Mijn dochters zijn net zo, maar zijn verrassend genoeg tot nu toe wormvrij gebleven.
pi_213170727
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:57 schreef FlyingFish het volgende:
Warme custard net als warme griesmeelpap en havermoutpap. Maar mijn gezin houdt er niet van. Alleen zoon heb ik enthousiast voor koude griesmeel gekregen, maar nog niet vers. In Frankrijk haal ik ook altijd een flan, lekkerste gebakje ooit!
Jaah!
Havermout eet ik tegenwoordig vaak in de ochtend. Griesmeel kreeg ik bij mijn schoonvader. Ik heb niet veel warme herinneringen aan hem, maar die pan griesmeel was van ons samen :D

Rijstevlaai is ook zo eentje die niet veel mensen om me heen kunnen waarderen.
pi_213170818
Ik zag gister op een menukaart appel-kruimeltaart staan. Dan weet je toch ook dat je je de moeite kunt besparen :')

Warme griesmeelpap O+ misschien moet ik mezelf en gezin daar vanavond eens mee verwennen
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213170892
De laatste keer dat ik wormpjes had was toen ik thuiskwam uit het ziekenhuis na een (buik)operatie. In het ziekenhuis zelf had ik ook buikgriep opgelopen (auw).
Zo makkelijk gaat het dus :P

Ik kan niet wachten tot ze hier met koptelefoon naar hun meuk kunnen luisteren. Voor ik kinderen had wist ik niet eens wie monique smit was :(

Andersom kunnen ze mijn muziek (jaren 90 alternatieve) ook niet echt waarderen.
pi_213171799
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Warme custard O+
Wij hebben in de buurt een automaat gevonden waar je eieren, aardbeien en soms dus ook verse vla kan kopen. Het zijn producten van locale boerderijen. De vla is echt goddelijk. Smaakt precies als zelfgemaakte creme anglaise :9~ :9~ . Het kán niet gezond zijn, zo romig is het. Maar de zonde meer dan waard O+.

Wormpjes hebben wij best vaak gehad. Twee buitenspeeljongens die niet zo nadenken over handen wassen }:|. Ik heb standaard die pilletjes in huis. De oudste doet er wel moeilijk over, maar het lukt uiteindelijk wel. De jongste kauwt ze zo weg. Ik vind ze ook echt vies.

@TolstoiFan wat fijn dat het hoge woord eruit is en dat je vooral opgelucht bent. Dan heb je echt de goede keuze gemaakt!

Gister heeft onze oudste gehoord dat hij is ingeloot op de school van zijn eerste keuze *O* *O* *O*. Zo fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 11 april 2024 @ 18:33:56 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213172136
Ik heb al zo ontelbaar vaak wormpjes gehad! :o Ook als volwassene nog regelmatig.
Even afkloppen maar ik kreeg het ook heel makkelijk van filet americain, maar dat is al even geleden.
Maar ik heb wormenkuurtjes hier sws altijd op voorraad dus. Mijn gezin heeft er nooit last van.
  donderdag 11 april 2024 @ 18:42:30 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213172205
Ik heb echt een wormpjes-blinde-vlek. Nooit gehad en ook nooit gezien bij M. Afkloppennnn O-)
pi_213172435
Wormpjes nog nooit gezien. Gelukkig. En eigenlijk ook wonderlijk, gezien het handen wassen van J.

Vandaag wel de eerste teek in m'n leven verwijderd, J kwam ermee thuis van de bso -O- Zal wel loslopen, maar het idee van een teek vind ik toch spannend.
pi_213172695
Je moet die tabletjes wel na 2 weken herhalen geloof ik..hopelijk accepteert ze ze dan ook weer

En herkenbaar BE, die filet werkt niet zo goed mee…
pi_213173279
Ik eet geen filet om die reden :')
Mn moeder waarschuwde er vroeger altijd voor. Die en rauw gehakt. Nooit gegeten.
pi_213173526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:50 schreef Phaidra het volgende:
Gister heeft onze oudste gehoord dat hij is ingeloot op de school van zijn eerste keuze . Zo fijn!
Wat fijn! *G* gefeliciteerd!
pi_213173564
Er is iets héél érg mis bij ah. AL het pleepapier is uitverkocht/niet leverbaar :? Gelukkig heb ik nog, maar toch 8)7
If they say
pi_213173620
Oh god moeten we weer pleepapier hamsteren? :o
Die memo had ik gemist
pi_213173650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:31 schreef mignonne het volgende:
Oh god moeten we weer pleepapier hamsteren? :o
Die memo had ik gemist
Dat heb ik dan ook gemist :')
Niet alleen pleepapier maar ook de tissues die ik altijd bestel, zijn uitverkocht. Dan weet ik iig wat er als alternatief wordt gebruikt :')

Edit: net weer ingelogd en ze hebben 1 pak tissues op voorraad. Das nu: hadden 1 pak tissues op voorraad O-)
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 20:37:58 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_213173702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Er is iets héél érg mis bij ah. AL het pleepapier is uitverkocht/niet leverbaar :? Gelukkig heb ik nog, maar toch 8)7
Afgelopen week ook al. Komt omdat ze de verpakkingen gaan wijzigen ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213173718
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:37 schreef Troel het volgende:

[..]
Afgelopen week ook al. Komt omdat ze de verpakkingen gaan wijzigen ofzo.
Ooooh, ze gaan de prijzen verhogen :')
Man er morgen maar op uit sturen. Gelukkig heb ik nog.
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 20:44:30 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213173758
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat viel mij ook op van de week. Ik heb een xl pak gekocht bij de Lidl.
  donderdag 11 april 2024 @ 20:45:11 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213173762
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:03 schreef mignonne het volgende:
Mn moeder waarschuwde er vroeger altijd voor. Die en rauw gehakt. Nooit gegeten.
Mijn moeder zei dat je wormen kreeg van snoepen en suiker eten.
pi_213173772
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat had die van mij misschien beter ook kunnen doen :s)
  donderdag 11 april 2024 @ 20:46:24 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213173774
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ook dat je vierkante ogen kon krijgen gok ik :D
pi_213173778
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ah, dat wordt dan jumbo want de lidl zit niet waar man werkt. Thanx, stuur ik hem iig niet voor noppes naar ah :)
If they say
  donderdag 11 april 2024 @ 20:50:42 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_213173816
I
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik vind het tp van de Lidl veel stugger en minder zacht dan dat van de andere winkels.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213174000
Ik vind lidl helemaal niet fijn. Wij hebben Hoogvliet eigen merk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 april 2024 @ 21:16:39 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213174102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:46 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ook dat je vierkante ogen kon krijgen gok ik :D
Van te dicht op de tv zitten ja
pi_213174119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 20:03 schreef mignonne het volgende:
Nog noooooit een worm gezien van filet of rauw gehakt. En ik ben groot fan van filet, ossenworst, rauwe steak, broodjes Mett.

Ga ik (hopelijk) deze zomer naar een hotel in Duitsland waar ze die dingen bij het ontbijt serveren. Maar ik denk dat ik nu niet mag -O- Ga ik navragen. O+ Mett O+
  donderdag 11 april 2024 @ 21:21:19 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213174153
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog noooooit een worm gezien van filet of rauw gehakt. En ik ben groot fan van filet, ossenworst, rauwe steak, broodjes Mett.

Ga ik (hopelijk) deze zomer naar een hotel in Duitsland waar ze die dingen bij het ontbijt serveren. Maar ik denk dat ik nu niet mag -O- Ga ik navragen. O+ Mett O+
Tuurlijk, doen! If it makes you happy :)
  donderdag 11 april 2024 @ 21:23:50 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213174171
Zien is nog tot daar aan toe, maar voelen!!! :X ;( :X
pi_213175247
Jongste heeft eerst buikpijn, en dan 1 of 2 dagen later start de jeuk. En dan gaat bij ons het lampje branden dat we de buikpijn weer kunnen verklaren..
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')