abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213216256
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 12:16 schreef exode het volgende:
Ik denk juist dat schoolkamp een mooie laagdrempelige vorm is. Maar ik heb makkelijk lullen met een kind die het vooral leuk vindt.
Het ligt ook wel aan je klas en hoe je kind in het vel zit. Mijn oudste vond het niet zo leuk, was/is echt een huismus. Maar omdat vriendjes meegaan en juf zo enthousiast was, ging hij toch wel makkelijk mee.
  maandag 15 april 2024 @ 12:33:32 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_213216296
Ik ben niet anders gewend dan dat alleen de kleuters niet op kamp gingen en vanaf groep 3 alle kinderen wel. :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213216345
Vanaf groep 3 op kamp met school zou ik wel erg vroeg vinden :o Vroeger gingen we zelf in groep 7 voor het eerst op kamp en bij N's school is dat ook zo. Ze zit nu in groep 5 en ik weet dat een aantal kinderen uit haar klas het echt niet zouden durven.
Zelf is ze vorig jaar op kamp geweest met de dansvereniging (2 nachten) en met de IVN Natuurontdekkers, 3 nachten. Dat was wel ver weg, dus ik sliep daar toen zelf in een hotel in de buurt. Leuk excuus om zelf ook vakantie te nemen :P Niet dat ze me nodig had tussendoor.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 15 april 2024 @ 12:39:09 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_213216363
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 12:37 schreef SaskiaR het volgende:
Vanaf groep 3 op kamp met school zou ik wel erg vroeg vinden :o Vroeger gingen we zelf in groep 7 voor het eerst op kamp en bij N's school is dat ook zo. Ze zit nu in groep 5 en ik weet dat een aantal kinderen uit haar klas het echt niet zouden durven.
Zelf is ze vorig jaar op kamp geweest met de dansvereniging (2 nachten) en met de IVN Natuurontdekkers, 3 nachten. Dat was wel ver weg, dus ik sliep daar toen zelf in een hotel in de buurt. Leuk excuus om zelf ook vakantie te nemen :P Niet dat ze me nodig had tussendoor.
Hier ging dat eigenlijk wel prima over het algemeen. Het was wel een kamp waar groep 3 tot 8 allemaal samen was. Dat in combinatie met montessori maakt dat het goed te doen was. Er waren maar een paar kinderen die niet bleven overnachten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213216658
Ik ken kamp ook alleen vanaf groep 8. Groep 3 vind ik ook eigenlijk wel heel jong.
pi_213216778
Ik kende het ook alleen van groep 8, maar op deze school gaan ze dus vanaf groep 5. Groep 5 en 6 gaan samen, in de buurt, 1 nachtje. Groep 7 en 8 gaan ook samen, 3 nachten, verder weg.

Ze zijn er in de klas mee bezig, regels doornemen, hoe ziet het dagprogramma eruit etc. Ze maken gezamelijk de kamerindelingen.

B is ook echt een huismus en houdt niet van geen controle hebben. Hij wil altijd weten hoe en wat. Zo heeft ie gisteren uitgebreide berekeningen gemaakt hoeveel kinderen hij kent en hoeveel niet. Dat geeft hem rust. We pakken samen zijn spullen in, zodat ie exact weet wat hij mee heeft.

Juul zit sinds kort ook bij de Scouting en gaat dit jaar niet mee op kamp. Het is 1 nacht in hun eigen clubgebouw. We hoefden er niet over na te denken want ze is dat weekend jarig. Anders zou ik het denk ik ook niet doen, ze is 5 en zit in een groep 2. Volgend jaar zien we wel weer verder.
pi_213216818
Hier gingen ze vanaf groep 3. Dochter vond t fantastisch, maar die was ook al op scoutingkamp geweest. Ze was nog maar 5 toen ze op kamp ging. Om die reden is het voor de middenbouw afgeschaft, teveel kinderen van 5 vonden de juffen wat te jong.
Zoon vond scoutingkamp met 5 jaar enorm spannend. Als hij de oudste was was hij niet gehaan. Maar nu ging zijn zus hem mee brengen en die was zó jaloers dat hij mocht en zij niet dat hij bedacht dat t misschien dan toch wel leuk was. Sindsdien vindt hij bij ons weg nog steeds spannend, maar kamp is zo leuk dat dat t waard is.
Met pasen had hij het ultieme kamp. Een ouder-kind scoutingkamp. Je moeder meeop kamp wat wil je nog meer! (Mijn dochter zou er niet aan moeten denken, die wil alleen of met vriendinnen)
pi_213216868
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:35 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier gingen ze vanaf groep 3. Dochter vond t fantastisch, maar die was ook al op scoutingkamp geweest. Ze was nog maar 5 toen ze op kamp ging. Om die reden is het voor de middenbouw afgeschaft, teveel kinderen van 5 vonden de juffen wat te jong.
Zoon vond scoutingkamp met 5 jaar enorm spannend. Als hij de oudste was was hij niet gehaan. Maar nu ging zijn zus hem mee brengen en die was zó jaloers dat hij mocht en zij niet dat hij bedacht dat t misschien dan toch wel leuk was. Sindsdien vindt hij bij ons weg nog steeds spannend, maar kamp is zo leuk dat dat t waard is.
Met pasen had hij het ultieme kamp. Een ouder-kind scoutingkamp. Je moeder meeop kamp wat wil je nog meer! (Mijn dochter zou er niet aan moeten denken, die wil alleen of met vriendinnen)
Welke hebben jullie gedaan? Ik wilde dit jaar ook met B maar het kwam helaas niet uit. Volgend jaar willen we wel echt gaan samen.
pi_213216974
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:42 schreef exode het volgende:

[..]
Welke hebben jullie gedaan? Ik wilde dit jaar ook met B maar het kwam helaas niet uit. Volgend jaar willen we wel echt gaan samen.
avond(t)uur van Heerenveen (in Ommen dit jaar). Was leuk!
Dochter deed de junior zwerfhike in Dwingelo, die heeft het ook erg naar haar zin gehad!
  maandag 15 april 2024 @ 13:59:38 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213217009
Ik ging vroeger vanaf groep 6 op kamp. Op school nu is het alleen groep 8. Oudste zit ook op scouting dus doe gaat al jaren op kamp en is nu dus ook vraagbaak op school. Mijn meiden hebben nu al buikpijn dat ze volgend jaar op kamp moeten. :{
pi_213217099
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:59 schreef Kyara het volgende:
Ik ging vroeger vanaf groep 6 op kamp. Op school nu is het alleen groep 8. Oudste zit ook op scouting dus doe gaat al jaren op kamp en is nu dus ook vraagbaak op school. Mijn meiden hebben nu al buikpijn dat ze volgend jaar op kamp moeten. :{
Mijn zoon ziet al jaren op tegen de schoolmusical in groep 8. Hij heeft podiumvrees. Volgend jaar is het zover. :D
pi_213217106
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
avond(t)uur van Heerenveen (in Ommen dit jaar). Was leuk!
Dochter deed de junior zwerfhike in Dwingelo, die heeft het ook erg naar haar zin gehad!
Wat leuk!
Het is altijd het Paasweekend, toch? Volgend jaar start het Paasweekend ook de meivakantie. Dat is gunstig en ongunstig, maar goed de kans is klein dat we op vakantie kunnen door de verbouwing die dan hopelijk in volle gang is.
  maandag 15 april 2024 @ 14:19:58 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213217169
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 14:11 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn zoon ziet al jaren op tegen de schoolmusical in groep 8. Hij heeft podiumvrees. Volgend jaar is het zover. :D
Oh ja dat vinden ze hier ook minder. Maar dan is een kleine rol ook nog mogelijk dus dat kunnen ze beter overzien
pi_213217223
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 14:13 schreef exode het volgende:

[..]
Wat leuk!
Het is altijd het Paasweekend, toch? Volgend jaar start het Paasweekend ook de meivakantie. Dat is gunstig en ongunstig, maar goed de kans is klein dat we op vakantie kunnen door de verbouwing die dan hopelijk in volle gang is.
Ja, altijd met pasen idd..
O valt dat damen met de meivakantie.. hmmm
  maandag 15 april 2024 @ 14:29:56 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213217253
#teamnavelstreng

De andere kant van mijn navelstreng is ook “op kamp” alleen heet kamp nu eindexamenreis en zit ze niet in een boshuisje in de buurt maar in stad ver over de grens.
  maandag 15 april 2024 @ 14:31:41 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213217268
quote:

[..]
Mijn zoon had denk ik 2 regels tekst;
“Ik ben Theo van de EHBO”.
De andere zin ben ik alweer vergeten 😅
pi_213217360
Misschien is het juist minder spannend omdat ze al in groep 5 gaan, groep 8 is zo'n ding, groep 8 is al zo druk en zo bijzonder. Ik vond het zelf echt vreselijk weet ik nog.
Juul heeft haar kamerindeling al gemaakt voor als ze over 3 jaar op groep 5 kamp gaat. We hebben haar niet uit de droom geholpen dat ze niet met jongens op 1 kamer mag.

Juul heeft het tegenovergestelde van podiumvrees, ze staat in juni ook op een podium in een theater met haar dansgroep. Ze heeft er nu al veel zin in. 'Dan kijkt iedereen naar MIJ!' en dan een grote glimlach er achteraan.
  maandag 15 april 2024 @ 14:44:23 #243
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213217371
quote:

[..]
Als dat zo heftig is zou ik dat gewoon bij school aangeven er zijn vaak rollen met amper tekst.of zelfs zonder., desnoods doet hij alleen mee met de liedjes die de hele klas gezamenlijk doet ergens anders in een hoekje. Die stress zou imho helemaal niet nodig hoeven zijn voor een musical.

Hier gaat de oudste binnenkort op werkweek naar Italie, ze gaan door heel italie heen reizen ze vertrekken op vrijdag en blijven tot de zondag de week erna. Ik heb echt 0 informatie anders dan de paklijsts :o
  maandag 15 april 2024 @ 14:50:52 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213217417
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2024 14:44 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Als dat zo heftig is zou ik dat gewoon bij school aangeven er zijn vaak rollen met amper tekst.of zelfs zonder., desnoods doet hij alleen mee met de liedjes die de hele klas gezamenlijk doet ergens anders in een hoekje. Die stress zou imho helemaal niet nodig hoeven zijn voor een musical.

Hier gaat de oudste binnenkort op werkweek naar Italie, ze gaan door heel italie heen reizen ze vertrekken op vrijdag en blijven tot de zondag de week erna. Ik heb echt 0 informatie anders dan de paklijsts :o
Das vrij summier. Wii hebben nog een informatie avond gehad voorafgaand aan deze reis. En ook meermaals via de mail.

Met name de: ‘jullie mogen niet drinken’ viel zowel bij pubers als ouders verkeerd 🙈
Of misschien interpreteerde ik de ouder verkeerd en was hij er juist wel blij mee
pi_213217487
Met de zwemclub gingen we vroeger vanaf 8 jaar op kamp. Altijd superleuk.
Maar in mijn schoolklas voelde ik me niet veilig, dus het groep 8 kamp was een verschrikking.
Bij J op school hebben ze kamp in groep 8. Mijn SO school doet niet aan kamp.
pi_213217591
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn zoon had denk ik 2 regels tekst;
“Ik ben Theo van de EHBO”.
De andere zin ben ik alweer vergeten 😅
Zo kwam de mijne er ook vanaf. Hij was geluidsman, dus kon achter de cameraman aan hobbelen. :D

Hier hadden ze op kamp van groep 6/7/8 4 kamers. De drukke meiden, drukke jongens, rustige meiden en rustige jongens. De meeste groep 6-ers belanden op een rustige kamer. Alleen mijn groep 6-er van 8 besloot bij de drukke kamer te willen. En die drukke jongens van 10-12 adopteerden hem helemaal en maakten samen geweldig drukte 8)7

Andere jaren in groep 6/7/8 waren het grotere zalen, dus alles dwars door elkaar. Laatste jaar ook de ouders ertussen, dat hoorde er ook bij. (Hapskamp, terug in de oertijd met een ouder als stam papa/mama
pi_213217646
Ik ben wel blij met de opzet van dit kamphuis, kamers voor 2, kamers voor 3 en kamers voor 4 kinderen. Hoe de ouders en leerkrachten liggen weet ik niet eigenlijk.
Groep 7 en 8 was altijd kamperen op Texel maar sinds vorig jaar wisselen ze de locatie geloof ik. Ze gaan ook wat later, mooier weer hopelijk voor ze. Dit kamp is ook een maand eerder dan normaal, zal wal beter uit zijn gekomen denk ik.

B gaat met de Scouting komend weekend in het andere clubhuis slapen, ze hebben er 2, 1 kleine die bedoeld is voor de Bevers en Welpen en de andere grotere die voor alle groepen vanaf de welpen is.
Zomerkamp is in Utrecht dus ook lekker dichtbij. Bij een waterScout groep, dus dat wordt veel zwemmen/varen etc.
  maandag 15 april 2024 @ 17:09:09 #248
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213218716
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2024 14:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Das vrij summier. Wii hebben nog een informatie avond gehad voorafgaand aan deze reis. En ook meermaals via de mail.

Met name de: ‘jullie mogen niet drinken’ viel zowel bij pubers als ouders verkeerd 🙈
Of misschien interpreteerde ik de ouder verkeerd en was hij er juist wel blij mee
Ja we hebben wel een ongeveer schema met welke plaatsen ze aan gaan doen, ik weet dat ze gaan slapen in caravans, welke leraren er mee gaan en wat andere snippets maar verder niet veel.
Maar er was niet een bijeenkomst ofzo die zijn alleen voor de kinderen.
pi_213218782
quote:
17s.gif Op maandag 15 april 2024 14:44 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nou, dat zien we tegen die tijd wel. Ik neem aan dat ze hem niet de hoofdrol geven hoor. ;)
Ik ben altijd intens verlegen geweest en was ooit ridder op het podium. Een gevecht van 3 tellen en ik moest ‘dood’ spelen. Daarna werd ik van het podium gesleept. :D
Iets proberen of iets durven is ook om trots op te zijn.
We zien wel.
  maandag 15 april 2024 @ 17:52:42 #250
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213219157
quote:

[..]
Heel begrijpelijk. In de praktijk weet ik dat je ergens in het koor achterin kan worden gezet en dat niemand je dan ziet (tenzij je zoon uitzonderlijk lang is). En ook dat er kinderen kunnen worden aangewezen om te helpen met dingen klaarzetten en het hele podium uberhaupt niet op hoeven. Ik was jouw zoon wat dat betreft, maar heb het ook gezien bij de musical van mijn dochter. Mijn zoon hoefde godzijdank geen musical.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')