Wij hebben op het werk zelfgemaakte appelcrumble met amaretto, krijg je dan uit de oven met veel slagroom.quote:Op donderdag 11 april 2024 16:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik zag gister op een menukaart appel-kruimeltaart staan. Dan weet je toch ook dat je je de moeite kunt besparen![]()
Warme griesmeelpapmisschien moet ik mezelf en gezin daar vanavond eens mee verwennen
Andere fase realiseer ik me net. Zeker doen dusquote:Op donderdag 11 april 2024 21:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Tuurlijk, doen! If it makes you happy
Niks mis met appelcrumblequote:Op donderdag 11 april 2024 23:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij hebben op het werk zelfgemaakte appelcrumble met amaretto, krijg je dan uit de oven met veel slagroom.
Daar zeg ik dan weer geen nee tegen
of het meestal een vlaai is verschilt denk ik per regio. ik ken appelkruimeltaart als de appeltaart met kruimeldeeg bovenop.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:52 schreef FlyingFish het volgende:
Appel kruimel is daarentegen meestal vlaai, maar kan ook een taart van gemaakt worden. Heb ik thuis ook wel eens gemaakt, gewoon als een soort appeltaart maar dan met kruimeldeeg bovenop.
Kruisbessen is mijn favorietquote:Op vrijdag 12 april 2024 08:26 schreef Troel het volgende:
Ik heb tijdens het paasweekend voor het eerst kruisbessenvlaai gehad. Echte, uit Limburg, van Vries uit Weert. Ik weet niet of ik het heerlijk moet noemen of goddelijk.
Ik ken het als beide, maar ik vind jouw variant lekker, de andere altijd een teleurstelling.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:02 schreef Elleska het volgende:
[..]
of het meestal een vlaai is verschilt denk ik per regio. ik ken appelkruimeltaart als de appeltaart met kruimeldeeg bovenop.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind dat de term an sich verboten zou moeten worden. Appelkruimel is vlaai. Als je zo nodig appeltaart wil verkopen, noem je het maar appeltaart met kruimeltopping oid.
Hollanders!![]()
Ik heb van die geluidsoordoppen op maat laten maken, dat was zo gepiept. De gel die ze gebruiken is een beetje koud, maar komt vast goed!quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Het kan bij appelkruimel allebei, maar ik ken ook mensen die rijste-, kruisbessen (of beter kroosjele) of kersenvlaai taart noemen![]()
Mijn kinderen krijgen vanmiddag allebei oordoppen aangemeten. Ik heb echt geen idee hoe dat gaat, dus ben benieuwd...
Wat zit er allemaal in die kratten?quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:54 schreef exode het volgende:
B gaat maandag op schoolkamp en volgende week vrijdag op Welpenkamp. Dus ik ging op zolder even zijn slaapzakken en matje halen.
Nu staat de halve woonkamer vol met spullen die weg mogen (Marktplaats/Kringloop/stort). Ik vind het toch steeds weer knap hoeveel wij kunnen verzamelen in zo'n klein huis. De score is nu heel veel boeken, mijn massagestoel, de gitaar van verloofde terwijl ze niet kan gitaar spelen, 100 duizend kilo Duplo, ontelbaar veel schaduwdoeken, campinstoeltjes voor peuters, 5 kratten vol campingspullen, 3 boodschappentassen vol kleding 'voorals ik nog eens 20 kilo afval'.
Het varieert van opvouwbare teiltje tot een prullenbakding (een soort bouwpakket). Maar ook een electrisch kacheltje en een waterkoker. Oh en zo'n jerrycan ding. Allemaal dingen dus.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:18 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat zit er allemaal in die kratten?Wij gaan in juni voor het eerst met de tent kamperen, dus....
Geen idee of we nog wat missen, dit wordt de eerste keer..quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:21 schreef exode het volgende:
[..]
Het varieert van opvouwbare teiltje tot een prullenbakding (een soort bouwpakket). Maar ook een electrisch kacheltje en een waterkoker. Oh en zo'n jerrycan ding. Allemaal dingen dus.
Mis je nog specifieke dingen? Dan kan ik even kijken. Het enige wat we niet de aanbieding hebben is servies, dat is nog van mijn ouders![]()
Ik neem op vakantie altijd deze mee (ook toen we nog met de vouwwagen kampeerden)quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:28 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Geen idee of we nog wat missen, dit wordt de eerste keer..We moeten sowieso nog een luchtbed kopen.
Maar we hebben de afgelopen 3 jaar wel een caravan gehad op een jaarplek en hebben we aardig wat spullen, maar dat is toch anders.
Wat is bv wijsheid qua koffie. Ik heb vanuit de caravan een Dolce Gusto, maar is dat handig met tentkamperen. Ik heb ook nog een perculator, maar dan moet ik een bonenmaler hebben.
Servies hebben we, kachel hebben we ook.
Oeh die bonenmaler! Is die dan op batterij ofzo of moet je handmatig malen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:34 schreef exode het volgende:
[..]
Ik neem op vakantie altijd deze mee (ook toen we nog met de vouwwagen kampeerden)
[ afbeelding ]
En een 3 kops cafetiere. Ideaal voor ons.
Ik heb wel zo'n 'boot'luchtbed, zo'n kinderluchtbed met opstaande randen zodat ze er niet af rollen. Daar past B niet meer in en Juul heeft geen luchtbed nodig tot ze er te groot voor is. Van Coleman is die.
Wij hebben een percolator en kopen bij Simon Levelt gemalen bonen. Dan geef ik aan dat het voor een percolator is en dan malen zij het op de juiste grofheid. Die gaat dan mee in een afsluitbare plastic vershoudbak.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:28 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Geen idee of we nog wat missen, dit wordt de eerste keer..We moeten sowieso nog een luchtbed kopen.
Maar we hebben de afgelopen 3 jaar wel een caravan gehad op een jaarplek en hebben we aardig wat spullen, maar dat is toch anders.
Wat is bv wijsheid qua koffie. Ik heb vanuit de caravan een Dolce Gusto, maar is dat handig met tentkamperen. Ik heb ook nog een perculator, maar dan moet ik een bonenmaler hebben.
Servies hebben we, kachel hebben we ook.
En afgelopen week via marktplaats zo'n opvouwbaar kastje gekocht waar een kookstelletje opgezet kan worden
In een cafetiere moet grofgemalen koffie, ik hou zelf niet zo van vooraf gemalen koffie maar ik ben een koffiesnobquote:Op vrijdag 12 april 2024 11:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Oeh die bonenmaler! Is die dan op batterij ofzo of moet je handmatig malen?
Heb je voor een cafetiere ook zelf gemalen bonen nodig of kan dat ook bv met filterkoffie?
Voor Thomas hebben we zo'n opvouwbare logeermatras, zoiets:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben een percolator en kopen bij Simon Levelt gemalen bonen. Dan geef ik aan dat het voor een percolator is en dan malen zij het op de juiste grofheid. Die gaat dan mee in een afsluitbare plastic vershoudbak.
In een tent vind ik het wel handig om een opvouwbaar kastje te hebben waar je je servies kan neerzetten en andere handige items. En wij hebben een ophangding met vakjes die je aan een tentstok kan bevestigen. Daar kunnen telefoons in bijvoorbeeld of een boekje.
Zonder opbergmogelijkheden wordt de binnentent al snel een warboel van losliggende spullen en kleding. Persoonlijk trek ik dat erg slecht.
Oh dat is ook nog een idee, ik heb hier nog zo'n ouderwetse Douwe Egberts wandkoffiemolen liggen, dan zou ik eventueel ook nog zelf vooraf een voorraad kunnen malen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:56 schreef exode het volgende:
[..]
In een cafetiere moet grofgemalen koffie, ik hou zelf niet zo van vooraf gemalen koffie maar ik ben een koffiesnob![]()
Het is op electriciteit, dus stekker erin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |