1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Max Verstappen 77 2. Sergio Perez 64 3. Charles Leclerc 59 4. Carlos Sainz 55 5. Lando Norris 37 6. Oscar Piastri 32 7. George Russell 24 8. Fernando Alonso 24 9. Lewis Hamilton 10 10. Lance Stroll 9 11. Yuki Tsunoda 7 12. Oliver Bearman 6 13. Nico Hulkenberg 3 14. Kevin Magnussen 1 15. Alexander Albon 0 16. Zhou Guanyu 0 17. Daniel Ricciardo 0 18. Esteban Ocon 0 19. Pierre Gasly 0 20. Valtteri Bottas 0 21. Logan Sargeant 0 |
Dankquote:Op zondag 7 april 2024 09:30 schreef ESF1Gamer het volgende: [..] Ging slecht weg op de mediums enzo
Nee, alleen het woord 'Kerstkaart'quote:Op zondag 7 april 2024 09:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
daarvoor moet je bij @:iteejer zijn
denk niet dat die weg gaat
zou eerder worden dat er nog een extra bij zou komen
maar nee hoor blijf jij maar lekker vaste mod op F1... blijf ik lekker vast op TV en FHF
ja dat woord kerstkaart is belangrijk voor iteejerquote:
Dat zou betekenen dat Horner water bij de wijn doet en het weer aan Marko laat, wel interessant mocht dat gebeuren.quote:
Het zou wel gewoon terecht zijn.quote:Op zondag 7 april 2024 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat Horner water bij de wijn doet en het weer aan Marko laat, wel interessant mocht dat gebeuren.
Eens, maar dat Verstappen zei dat hij het vreemd zou vinden als Alonso zijn teammaat zou worden zie ik toch ook wel als een teken dat Horner nog niet zo ver is.quote:
'Gevaarlijk'.quote:Op zondag 7 april 2024 09:31 schreef Tijn het volgende:
Stand na 4 races:
[ code verwijderd ]
Sainz nog onder Leclerc, maar het gat krimpt. Lewis gevaarlijk dicht bij Stroll.
Als Perez gewoon z'n puntjes blijft pakken zoals hij nu doet, dan verwacht ik dat hij gewoon blijft.quote:Op zondag 7 april 2024 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens, maar dat Verstappen zei dat hij het vreemd zou vinden als Alonso zijn teammaat zou worden zie ik toch ook wel als een teken dat Horner nog niet zo ver is.
Ook dat al vraag ik me af of Alonso wel met Max zou strijden, maar het ging me er meer om dat Max het niet eens is met de richting waar Horner heen wil, maw het is nog steeds niet Marko die bepaalt wie er in welk stoeltje komt.quote:Op zondag 7 april 2024 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Perez gewoon z'n puntjes blijft pakken zoals hij nu doet, dan verwacht ik dat hij gewoon blijft.
Een rijder die wél strijd met Max daar schiet het team weinig mee op.
Hij stond er voor vandaag onderquote:Op zondag 7 april 2024 09:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, maar 1 puntje ertussen. Er hoeft niet veel te gebeuren en hij zakt eronder.
Wat meer in beeld had wel gemogen.quote:Op zondag 7 april 2024 09:55 schreef Red_85 het volgende:
Topper weer.
Snaarstrak en foutloos. Onzichtbaar, zoals we het willen.
Volgende keer vragen of Max even een 360 kan doen.quote:
Met weer veel ongepast gebruik van de 'royal we'? Valt me altijd op bij Ricciardo.quote:
quote:Op zondag 7 april 2024 10:17 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zie hier racisme in een notendop. Oh hij is zwart dus we lachen hem maar uit.
Zie hier de_boswachter in een notendop. Oh hij ziet is dus kan hij lekker trollen.quote:Op zondag 7 april 2024 10:17 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Op zondag 7 april 2024 10:17 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
18 is Stroll toch? Dan heeft hij Ricciardo geredquote:Op zondag 7 april 2024 10:22 schreef Nizno het volgende:
beslissing 3 vs 23 is gevallen, no further action
[ afbeelding ]
yup die zat eerst op zn linkerkantquote:Op zondag 7 april 2024 10:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
18 is Stroll toch? Dan heeft hij Ricciardo gered
omdat er anders niet zo lang over het besluit 81vs63 gedaan kon worden zonder dat t opvielquote:Op zondag 7 april 2024 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
Volkomen logisch besluit. Waarom dat er nog onderzoek naar gedaan is ...
Is toch logisch om er na de race gewoon even onderzoek naar te doen? Ook als dit volkomen logische besluit dan het resultaat is.quote:Op zondag 7 april 2024 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
Volkomen logisch besluit. Waarom dat er nog onderzoek naar gedaan is ...
Meer een soort test dan denk ik.quote:Op zondag 7 april 2024 10:38 schreef Nizno het volgende:
Volgens Newey zouden ze ook zonder de upgrades die ze voor deze race hebben gedaan wel gewonnen hebben. De updates waren eigenlijk voor Japan niet zo van belang.
Hij heeft er verstand van dus het zal wel kloppen.quote:Op zondag 7 april 2024 10:38 schreef Nizno het volgende:
Volgens Newey zouden ze ook zonder de upgrades die ze voor deze race hebben gedaan wel gewonnen hebben. De updates waren eigenlijk voor Japan niet zo van belang.
Voordeeltje van kijken naar Notebook.quote:Op zondag 7 april 2024 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft er verstand van dus het zal wel kloppen.
Startte van P4 hč, Leclerc van P8, dus al met al met al niet verkeerd met een P4 finish, ik had wat meer van McLaren verwacht hier.quote:Op zondag 7 april 2024 10:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Sainz is de echte alpha binnen het team. Leclerc is meer de cuck aan het worden zo. Lecuck?
https://www.autosport.com(...)apanese-gp/10596126/quote:Toto Wolff felt Mercedes “would’ve been racing for a podium” but endured “an atrocious first stint” that undid its pace in the Formula 1 Japanese Grand Prix.
realiteitsbesef van een kipfiletquote:Op zondag 7 april 2024 11:09 schreef Tarado het volgende:
Wolff: Mercedes podium possible but “atrocious first stint” costly in F1 Japanese GP
[..]
https://www.autosport.com(...)apanese-gp/10596126/
Toto blijft Toto
Volgens mij klopt dit niet. Hij had zeker niet dezelfde banden, die waren veel jonger.quote:Op zondag 7 april 2024 10:52 schreef THEFXR het volgende:
Sainz destroyed LEC, ging hem voorbij en reed weg op dezelfde banden
ALO in de nep merc voor de echte mercs
Is ook zo. Leclerc heeft nooit op podiumkoers gelegen.quote:Op zondag 7 april 2024 11:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet. Hij had zeker niet dezelfde banden, die waren veel jonger.
"He's doing that face again!"quote:
quote:Op zondag 7 april 2024 10:52 schreef THEFXR het volgende:
Sainz destroyed LEC, ging hem voorbij en reed weg op dezelfde banden
ALO in de nep merc voor de echte mercs
Jemig zeg. Wat lees ik allemaal weer voor bagger en haat hier. Helemaal salty en woedend op Leclerc voor welke reden eigenlijk?quote:Op zondag 7 april 2024 10:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Sainz is de echte alpha binnen het team. Leclerc is meer de cuck aan het worden zo. Lecuck?
Heeft een prima race gereden op een flinke fout na. Leclerc is op zijn best als hij zijn eigen race mag rijden.quote:Op zondag 7 april 2024 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Jemig zeg. Wat lees ik allemaal weer voor bagger en haat hier. Helemaal salty en woedend op Leclerc voor welke reden eigenlijk?
En nog onwaarheden ook, Leclerc had natuurlijk veel oudere banden want hij heeft gewoon een hele andere strategie gehad en een nette race gereden. Maar op een of andere manier moet Leclerc hier met alle macht door het slijk worden gehaald. Heel bijzonder.
Yuki had ook op het podium kunnen staan maar ja, die andere 9 auto's, he?quote:Op zondag 7 april 2024 11:09 schreef Tarado het volgende:
Wolff: Mercedes podium possible but “atrocious first stint” costly in F1 Japanese GP
[..]
https://www.autosport.com(...)apanese-gp/10596126/
Toto blijft Toto
Zoals Checo nu rijdt zou RBR dom zijn om hem te vervangen. Hij speelt nu de perfecte nummer 2.quote:Op zondag 7 april 2024 09:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens, maar dat Verstappen zei dat hij het vreemd zou vinden als Alonso zijn teammaat zou worden zie ik toch ook wel als een teken dat Horner nog niet zo ver is.
Maar realistisch gezien is Perez' carriere al beter dan van hem verwacht was voor zijn overstap naar RBR, ik zag hem geen 5 overwinningen en tig podiums meer behalen na zijn vertrek bij Force India en zijn carriere daarvoor gaf daar ook weinig aanleiding toe.quote:Op zondag 7 april 2024 11:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Zoals Checo nu rijdt zou RBR dom zijn om hem te vervangen. Hij speelt nu de perfecte nummer 2.
En als Checo zijnde... beter kan het niet. Elke andere auto is slechter. Pech dat zijn carriere door Max niet beter zal worden maar dat geldt voor elke andere rijder op de grid.
Als Max problemen kent kun je punten scoren maar als dat niet gebeurd is plek 1 zo goed als vergeven. En dat zal de komende jaren zo blijven.
Ach een fout kan iedereen overkomen. Kijk naar de bigger picture dan heeft Leclerc goed gereden. Maar goed het wordt hem hier in dit forum flink misgund zien we de laatste dagen dus hij moet maar worden uitgescholden blijkbaar.quote:Op zondag 7 april 2024 11:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Heeft een prima race gereden op een flinke fout na. Leclerc is op zijn best als hij zijn eigen race mag rijden.
Dat hij dan het enige moment dat hij onder druk komt te staan de bocht uit vliegt is dan wel weer kenmerkend, maar goed.
gewoon terecht. Russell haalt aan de binnenkant in en blijft op de baan. Zolang hij zelf maar op de baan blijft is er volgens de overtaking guidelines niets aan de hand. Dus ik snap Toto's reactie ook wel dat hier niet naar gekeken hoefde te worden.quote:Op zondag 7 april 2024 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb hier toch wel moeite mee, maar dat is denk ik vooral omdat het WEER Russell is.
Prima race, niets meer en niets minder.quote:Op zondag 7 april 2024 11:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach een fout kan iedereen overkomen. Kijk naar de bigger picture dan heeft Leclerc goed gereden. Maar goed het wordt hem hier in dit forum flink misgund zien we de laatste dagen dus hij moet maar worden uitgescholden blijkbaar.
ik denk niet dat in de regels staat dat dit niet mag.quote:
mee eensquote:Op zondag 7 april 2024 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar realistisch gezien is Perez' carriere al beter dan van hem verwacht was voor zijn overstap naar RBR, ik zag hem geen 5 overwinningen en tig podiums meer behalen na zijn vertrek bij Force India en zijn carriere daarvoor gaf daar ook weinig aanleiding toe.
Kan onder dezelfde regel vallen als waarvoor hij in Australië bestraft is. Hij hield nu in, hij hield toen in.quote:Op zondag 7 april 2024 12:03 schreef wdn het volgende:
[..]
ik denk niet dat in de regels staat dat dit niet mag.
quote:At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.
Kan, en is niet waarschijnlijk. Deze regel is namelijk zwaar onderhevig aan het inzicht van de stewards. Anders mocht Sainz ook niet hetzelfde doen op Singaporequote:Op zondag 7 april 2024 12:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kan onder dezelfde regel vallen als waarvoor hij in Australië bestraft is. Hij hield nu in, hij hield toen in.
[..]
Nou misschien dit jaar nog. Maar voor volgend jaar hoop ik toch echt dat hij in een auto zit waarmee hij meestal niet op de 1e rij staat bij de start.quote:Op zondag 7 april 2024 09:55 schreef Red_85 het volgende:
Topper weer.
Snaarstrak en foutloos. Onzichtbaar, zoals we het willen.
He's not wrong.quote:
Dat in één bocht doen of verdeeld over een volle ronde (waarvoor je niet per se hoeft te remmen of terugschakelen) maakt nogal verschil natuurlijkquote:Op zondag 7 april 2024 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
He's not wrong.
Als je het logisch bekijkt dan moet hij op punten waar hij in andere rondes niet remde of terugschakelde dat wel gedaan hebben om Piastri in DRS te houden, vorige race leverde hem dat een 20 seconden straf op, nu roept iedereen dat Alonso zo enorm goed en slim is.
Het gaat natuurlijk om de manier waarop en de intensiteit.quote:Op zondag 7 april 2024 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
He's not wrong.
Als je het logisch bekijkt dan moet hij op punten waar hij in andere rondes niet remde of terugschakelde dat wel gedaan hebben om Piastri in DRS te houden, vorige race leverde hem dat een 20 seconden straf op, nu roept iedereen dat Alonso zo enorm goed en slim is.
Waarom zou het volgend jaar anders zijn? Dan haalt-ie gewoon WK nummer 5 op, lijkt me.quote:Op zondag 7 april 2024 12:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou misschien dit jaar nog. Maar voor volgend jaar hoop ik toch echt dat hij in een auto zit waarmee hij meestal niet op de 1e rij staat bij de start.
Dat oordeel kun je alleen geven op basis van de telemetrie of hij gedurende de hele ronde gas terugnam, ik acht de kans klein dat dit het geval was.quote:Op zondag 7 april 2024 12:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat in één bocht doen of verdeeld over een volle ronde (waarvoor je niet per se hoeft te remmen of terugschakelen) maakt nogal verschil natuurlijk
Op naar de 8quote:Op zondag 7 april 2024 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het volgend jaar anders zijn? Dan haalt-ie gewoon WK nummer 5 op, lijkt me.
Nou nou zegquote:Op zondag 7 april 2024 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Jemig zeg. Wat lees ik allemaal weer voor bagger en haat hier. Helemaal salty en woedend op Leclerc voor welke reden eigenlijk?
En nog onwaarheden ook, Leclerc had natuurlijk veel oudere banden want hij heeft gewoon een hele andere strategie gehad en een nette race gereden. Maar op een of andere manier moet Leclerc hier met alle macht door het slijk worden gehaald. Heel bijzonder.
Checo zit bij RBR, mits hij goed presteert, tot zijn pensioen in die auto. Dat is wat ik denk.quote:Op zondag 7 april 2024 11:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Zoals Checo nu rijdt zou RBR dom zijn om hem te vervangen. Hij speelt nu de perfecte nummer 2.
En als Checo zijnde... beter kan het niet. Elke andere auto is slechter. Pech dat zijn carriere door Max niet beter zal worden maar dat geldt voor elke andere rijder op de grid.
Als Max problemen kent kun je punten scoren maar als dat niet gebeurd is plek 1 zo goed als vergeven. En dat zal de komende jaren zo blijven.
Dat wordt moeilijk, ik zie het niet voor 26 gebeuren, je kan wel op bepaalde circuits hebben dat ze voor racepace gaan ipv kwalificatie, wat we in het verleden ook wel gezien hebben in dit aerotijdperk maar vorig jaar won Verstappen met 19 seconden verschil en nu met 20 tov het beste andere team, dus het verschil is nog net zo groot.quote:Op zondag 7 april 2024 12:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou misschien dit jaar nog. Maar voor volgend jaar hoop ik toch echt dat hij in een auto zit waarmee hij meestal niet op de 1e rij staat bij de start.
Hallo, je doet onderzoek omdat je wil uitzoeken wat er gebeurd is, dat er niks aan de hand was en het onderzoek dus eigenlijk niet had gehoeven is altijd een mogelijke uitkomst van een onderzoek.quote:Op zondag 7 april 2024 11:09 schreef Nizno het volgende:
Wolff met stomheid geslagen door onderzoek naar Russell: "Volkomen belachelijk"
bijzonder, omdat er geen contact was geweest en geen winst is behaald hoeft het niet onderzocht te worden... euh... ja sure
Chuck Lecuck.quote:Op zondag 7 april 2024 10:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ja matig, dat Verstappen Russell voorbij ging hebben ook niet in een herhaling gezien toch? Kan het gemist hebben hoor.quote:Op zondag 7 april 2024 12:42 schreef Nober het volgende:
Verstappen die pal achter Russell zit na de stop en de regie gaat naar een inhaalmanoeuvre op het rechte stuk.![]()
RB mag trots zijn op de goede stop: Yuki als vierde erin, als eerste eruitquote:Op zondag 7 april 2024 12:34 schreef Zorro het volgende:
Vannacht pas om half drie thuis, dus live kijken zat er even niet in.
Net teruggekeken, DOTD was voor mij toch Sainz.
Dieptepunt regie: 5 man tegelijk de pits in en niks laten zien. Rondje daarna Ham de pits in en volledig in beeld
Weer een foutloze race Max en Perez goed gereden.
Leclerc reed netjes van P8 naar P4, maar als je eerlijk bent is Carlos de laatste 2 GP's beter in vorm dan Lec. En hij vliegt uit de bocht op het moment dat er eventjes druk op komt te staan. Dat is zo typisch Leclerc, die foutjes moeten er echt uit.quote:Op zondag 7 april 2024 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Ach Max had nieuwe band blijkbaar dus dat is een eenvoudige inhaalquote:Op zondag 7 april 2024 12:42 schreef Nober het volgende:
Verstappen die pal achter Russell zit na de stop en de regie gaat naar een inhaalmanoeuvre op het rechte stuk.![]()
Ik snap nog steeds niet waarom Leclerc DotD was.quote:Op zondag 7 april 2024 13:08 schreef Donderkonijn het volgende:
Dit was wel een vermakelijkere race dan australie. Daar viel ik bij in slaap.
Lec is DotD, maar eigenlijk zijn de helden van de dag Yuki's pitstop crew.
Ik viel hier juist bij in slaap. Maar dat lag niet aan de racequote:Op zondag 7 april 2024 13:08 schreef Donderkonijn het volgende:
Dit was wel een vermakelijkere race dan australie. Daar viel ik bij in slaap.
Lec is DotD, maar eigenlijk zijn de helden van de dag Yuki's pitstop crew.
Over het weekend was Carlos natuurlijk beter, zoals tot nu toe überhaupt dit seizoen, maar driver of de day was echt wel met verve Charles. Vanwege zijn alternatieve strat.quote:Op zondag 7 april 2024 12:49 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Leclerc reed netjes van P8 naar P4, maar als je eerlijk bent is Carlos de laatste 2 GP's beter in vorm dan Lec. En hij vliegt uit de bocht op het moment dat er eventjes druk op komt te staan. Dat is zo typisch Leclerc, die foutjes moeten er echt uit.
Ik denk zelfs dat Verstappen dat zelf wel leuk zou vinden.quote:Op zondag 7 april 2024 12:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat wil je volgens mij ook niet snappen, want blijkbaar is van P8 naar P4 nog niet goed genoegquote:Op zondag 7 april 2024 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom Leclerc DotD was.
Ik denk dat Verstappen dit nog wel even volhoudt zo, hoorquote:Op zondag 7 april 2024 13:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat Verstappen dat zelf wel leuk zou vinden.
Ik weet het ook niet, maar wellicht heeft het iets met Sky en Damon Hill te maken. Ik zag gisteren al allemaal boze tweets van mensen die kwaad waren over dingen die Hill blijkbaar over Leclerc gezegd had in de uitzending.quote:Op zondag 7 april 2024 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom Leclerc DotD was.
Dat is een hele, hele rare redenatie.quote:Op zondag 7 april 2024 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Over het weekend was Carlos natuurlijk beter, zoals tot nu toe überhaupt dit seizoen, maar driver of de day was echt wel met verve Charles. Vanwege zijn alternatieve strat.
Ik verwacht eigenlijk niet dat RB na de regelementswijziging nog steeds het beste team zal zijn. Zou op zich interessant zijn als hij volgend jaar naar Mercedes gaat, een jaar in de underdogrol geregeld wat leuks laat zien en dan vanaf 2026 weer vooraan meedoet om de WDC.quote:
Volgend jaar gaat natuurlijk nooit gebeuren. Als hij vertrekt is dat pas per 2026 met de nieuwe reglementen. Hij gaat echt geen vrijwel zekere titel weggooien.quote:Op zondag 7 april 2024 13:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk niet dat RB na de regelementswijziging nog steeds het beste team zal zijn. Zou op zich interessant zijn als hij volgend jaar naar Mercedes gaat, een jaar in de underdogrol geregeld wat leuks laat zien en dan vanaf 2026 weer vooraan meedoet om de WDC.
Regie was drama op dat moment. Ook tijdens de kwali met mindere goden laten zien terwijl iemand met zn snelle ronde bezig is.quote:Op zondag 7 april 2024 12:34 schreef Zorro het volgende:
Vannacht pas om half drie thuis, dus live kijken zat er even niet in.
Net teruggekeken, DOTD was voor mij toch Sainz.
Dieptepunt regie: 5 man tegelijk de pits in en niks laten zien. Rondje daarna Ham de pits in en volledig in beeld
Weer een foutloze race Max en Perez goed gereden.
Normaalgesproken niet, maar de sfeer binnen RB lijkt me momenteel niet geweldig.quote:Op zondag 7 april 2024 13:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgend jaar gaat natuurlijk nooit gebeuren. Als hij vertrekt is dat pas per 2026 met de nieuwe reglementen. Hij gaat echt geen vrijwel zekere titel weggooien.
Dat heb ik hier vaker gelezen. Zelf geen moment problemen gehad met de livetiming. Kwali live en race later, beiden probleemloos.quote:Op zondag 7 april 2024 13:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Regie was drama op dat moment. Ook tijdens de kwali met mindere goden laten zien terwijl iemand met zn snelle ronde bezig is.
En de tijdwaarneming dit weekend was over het algemeen echt een drama. Meerdere keren tijdens de kwali en tijdens de race 2x opnieuw moeten opstarten.
Nehquote:Op zondag 7 april 2024 13:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is een hele, hele rare redenatie.
Van P8 naar P3 was beter geweest.quote:Op zondag 7 april 2024 13:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat wil je volgens mij ook niet snappen, want blijkbaar is van P8 naar P4 nog niet goed genoeg
Dat is ook weer vergezochtquote:Op zondag 7 april 2024 13:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, maar wellicht heeft het iets met Sky en Damon Hill te maken. Ik zag gisteren al allemaal boze tweets van mensen die kwaad waren over dingen die Hill blijkbaar over Leclerc gezegd had in de uitzending.
Even een voorbeeld weggeplukt, maar er zijn er vele:
[ x ]
-edit- Deze gaat er ook over, geloof ik. En Matt heeft veel volgers.
[ x ]
Dus misschien dat Sky-kijkers Charles een hart onder de riem wilden steken?
En dit.quote:Op zondag 7 april 2024 13:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jeh.quote:
Stiekem is dat al een paar jaar zo, in mijn ogen. Alleen pre-Vasseur speelde Ferrari nog wel eens rare spelletjes om Leclerc (Il Predestinato) in de race vóór Sainz te krijgen, zonder teamorders uit te hoeven delen. Call me crazy, maar ik kan me meerdere gevallen herinneren waarin Leclerc achter reed en dat Sainz ineens een vreemd getimede of vreemd langzame pitstop kreeg. Natuurlijk riep dan iedereen dat Ferrari nu eenmaal clowns waren die fouten maakten, maar ik kon me toch niet aan de indruk onttrekken dat het soms opzettelijk was. Kun je nooit aantonen, maar wel hoe het op mij overkwam.quote:
Dank voor deze info. Geen idee waarom je dan ooit wel keek en waarom je niet veel eerder al gestopt bent met kijken.quote:Op zondag 7 april 2024 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kijk eigenlijk voor het eerst in 28 jaar geen F1 meer. Vind het zo saai geworden, niet doorheen te komen. Vroeger gingen we zelfs nog twee keer per jaar naar een raceweekend. Nu liever naar de MotoGP.
Gaat niet gebeuren. Tenzij hij met Newey mee kan, maar dan moet het wel gebeuren op een moment dat Newey nog wat kan doen aan de 2025 auto van het nieuwe team.quote:Op zondag 7 april 2024 13:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Normaalgesproken niet, maar de sfeer binnen RB lijkt me momenteel niet geweldig.
Ik denk niet dat Max er enige last van heeft, hoor. Die haalt lekker z'n prijzen op elk weekend en kruipt daarna achter z'n stuurtje om iRacing te spelen.quote:Op zondag 7 april 2024 13:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Normaalgesproken niet, maar de sfeer binnen RB lijkt me momenteel niet geweldig.
Ach we hebben dit jaar toevallig een paar keer een dominante winnaar gehad maar dat zal snel afgelopen zijn aangezien het een unicum is sinds het bestaan van de autosport.quote:Op zondag 7 april 2024 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kijk eigenlijk voor het eerst in 28 jaar geen F1 meer. Vind het zo saai geworden, niet doorheen te komen. Vroeger gingen we zelfs nog twee keer per jaar naar een raceweekend. Nu liever naar de MotoGP.
en het scheelt enorm dat hij zo goed als geen socials leestquote:Op zondag 7 april 2024 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Max er enige last van heeft, hoor. Die haalt lekker z'n prijzen op elk weekend en kruipt daarna achter z'n stuurtje om iRacing te spelen.
Tijd van z'n leven, die gozer.
Kijk even naar wie het gepost heeft, en besef dan dat het beter is het niet te voerenquote:Op zondag 7 april 2024 13:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daar geeft ie niks omquote:Op zondag 7 april 2024 14:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
en het scheelt enorm dat hij zo goed als geen socials leest
quote:
Newey gaat net als Max nergens heen.quote:Op zondag 7 april 2024 14:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Tenzij hij met Newey mee kan, maar dan moet het wel gebeuren op een moment dat Newey nog wat kan doen aan de 2025 auto van het nieuwe team.
nee. ik typ gewoon wat ik zie, jij haalt er allemaal onwaarheden bij.quote:Op zondag 7 april 2024 11:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Klopt, die gaan weer titels bijschrijven en Newey gaat de RB 17 afmaken.quote:Op zondag 7 april 2024 17:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. En zeker niet na dit jaar.
Bitch please. Dit was een topwedstrijd.quote:Op zondag 7 april 2024 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Je zegt dat Leclerc is “gedestroyd” op dezelfde band. Dat kan niet want leclerc reed met 10 ronden oudere banden.quote:Op zondag 7 april 2024 17:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee. ik typ gewoon wat ik zie, jij haalt er allemaal onwaarheden bij.
gast, zelfde kleur banden, ingehaald en weggereden. de rest moet je met de engineer van LEC oppakken!quote:Op zondag 7 april 2024 18:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zegt dat Leclerc is “gedestroyd” op dezelfde band. Dat kan niet want leclerc reed met 10 ronden oudere banden.
Ik dacht dat jij al wat langer F1 keek, maar je snapt er nog steeds geen drol van.quote:Op zondag 7 april 2024 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gast, zelfde kleur banden, ingehaald en weggereden. de rest moet je met de engineer van LEC oppakken!
mijn bewering over de banden overleefd het in elke rechtbank ter wereld.quote:Op zondag 7 april 2024 18:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij al wat langer F1 keek, maar je snapt er nog steeds geen drol van.
Misschien toch maar bij pijltjes gooien gaan kijken.
Overleefdquote:Op zondag 7 april 2024 18:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mijn bewering over de banden overleefd het in elke rechtbank ter wereld.
nee, ga zelf maar pijltjes kijken ofzo....
Ja. Gewoon.quote:Op zondag 7 april 2024 12:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zou het volgend jaar anders zijn? Dan haalt-ie gewoon WK nummer 5 op, lijkt me.
Zelfde kleur band betekent niet dezelfde performance als ze andere slijtage hebbenquote:Op zondag 7 april 2024 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gast, zelfde kleur banden, ingehaald en weggereden. de rest moet je met de engineer van LEC oppakken!
Het kan vriezen en het kan dooien. Als Ferrari zo door blijft gaan kunnen ze wellicht een bedreiging gaan worden volgend jaar.quote:Op zondag 7 april 2024 18:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja. Gewoon.
Ik zie dan liever een ongewoon kampioenschap.
En die mag Max gerust winnen, maar wat mij betreft ook iemand anders.
Hoe dat dan zou moeten, geen idee. Ferrari die sneller wordt of Jos die RBR opblaast? Een maand geleden leek alles mogelijk.
stond de slijtage in beeld?quote:Op zondag 7 april 2024 18:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zelfde kleur band betekent niet dezelfde performance als ze andere slijtage hebben
Nee staat nooit in beeld. Maar goed, jij denkt dus zelfde kleur band zelfde performance?quote:
quote:Op zondag 7 april 2024 18:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Leclerc rijdt goed.
Sainz rijdt beter.
Eh?quote:
Ik vind Leclerc eigenlijk niks (meer)quote:
Zijn grootste zwakte is dat hij niet met druk om kan gaan. Dan maakt hij snel een fout. Dus ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat als hij straks Hamilton als teamgenoot heeft.quote:
Ik ook.quote:Op zondag 7 april 2024 18:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zijn grootste zwakte is dat hij niet met druk om kan gaan. Dan maakt hij snel een fout. Dus ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat als hij straks Hamilton als teamgenoot heeft.
Eensquote:Maar een slechte rijder wil ik hem niet noemen; er zijn slechtere.
Tuurlijk. Maar dat is het verschil tussen een kijker en een sporter. De kijker wil spanning. De sporter wil gewoon winnen, liefst zo makkelijk mogelijk.quote:Op zondag 7 april 2024 18:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik zie dan liever een ongewoon kampioenschap.
Ik deck niet dat Leclerc met Hamilton naast zich meer druk heeft dan met Sainz naast zichquote:Op zondag 7 april 2024 18:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zijn grootste zwakte is dat hij niet met druk om kan gaan. Dan maakt hij snel een fout. Dus ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat als hij straks Hamilton als teamgenoot heeft.
Maar een slechte rijder wil ik hem niet noemen; er zijn slechtere.
Het was om Leclerc af te dekken, zodat-ie niet undercut werd.quote:Op zondag 7 april 2024 18:55 schreef Gremen het volgende:
Waarom was Norris 2de pitstop eigenlijk op zelfde moment als Leclerc 1ste. Had hij niet iets langer door moeten rijden?
Ik denk ook niet dat Hamilton het nu echt beter gaat doen dan Sainz, maar Lewis is wel veel meer van de mindgames. En insinuerende opmerkingen in de Britse pers, waardoor z'n cultvolgers weer helemaal los gaan op social media, enzo. Charles doet er goed aan om het voorbeeld van Max te volgen en social media voorlopig maar te laten voor wat het is.quote:Op zondag 7 april 2024 18:54 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ik deck niet dat Leclerc met Hamilton naast zich meer druk heeft dan met Sainz naast zich
is niet hetzelfdequote:Op zondag 7 april 2024 18:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De bandenleeftijd komt regelmatig in beeld ja.
Ik hoorde op de teamradio van LEC dat het was om RUS te coveren. Achteraf hadden ze zich niet zo druk om RUS moeten maken en hun eigen race moeten rijden. Ik zie dat echt wel als een strategisch foutje van het team.quote:Op zondag 7 april 2024 18:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was om Leclerc af te dekken, zodat-ie niet undercut werd.
Ah ja, dat was het. En ja, ik vond het ook wat vroeg. Norris ookquote:Op zondag 7 april 2024 19:09 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik hoorde op de teamradio van LEC dat het was om RUS te coveren. Achteraf hadden ze zich niet zo druk om RUS moeten maken en hun eigen race moeten rijden. Ik zie dat echt wel als een strategisch foutje van het team.
Denk meer psychologisch, als in 7-vouding WK als teamgenoot.quote:Op zondag 7 april 2024 18:54 schreef Gremen het volgende:
[..]
Ik deck niet dat Leclerc met Hamilton naast zich meer druk heeft dan met Sainz naast zich
En het verlies van z'n duidelijke #1 positie.quote:Op zondag 7 april 2024 19:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Denk meer psychologisch, als in 7-vouding WK als teamgenoot.
Dat moeten we nog maar afwachten. Zoals Hamilton nu rijd is Leclerc volgend jaar onbedreigd #1 bij Ferrari.quote:Op zondag 7 april 2024 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het verlies van z'n duidelijke #1 positie.
Daar ben ik niet heel zeker van.quote:Op zondag 7 april 2024 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moeten we nog maar afwachten. Zoals Hamilton nu rijd is Leclerc volgend jaar onbedreigd #1 bij Ferrari.
Dat is waar, maar je kunt moeilijk om de stats van Hamilton heen. Vergeleken daarmee is Leclerc duidelijk niet meer de grote man binnen het team.quote:Op zondag 7 april 2024 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moeten we nog maar afwachten. Zoals Hamilton nu rijd is Leclerc volgend jaar onbedreigd #1 bij Ferrari.
Dit bedoelde ik idd.quote:Op zondag 7 april 2024 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar, maar je kunt moeilijk om de stats van Hamilton heen. Vergeleken daarmee is Leclerc duidelijk niet meer de grote man binnen het team.
Misschien is het heel goed voor zijn zelfvertrouwen als hij niet meer de grote man is, maar wel de snelste blijkt.quote:Op zondag 7 april 2024 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar, maar je kunt moeilijk om de stats van Hamilton heen. Vergeleken daarmee is Leclerc duidelijk niet meer de grote man binnen het team.
Hij deed dat al in bocht 5 of 6 in sector 1. Misschien 15 sec achter Russell gezeten.quote:Op zondag 7 april 2024 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja matig, dat Verstappen Russell voorbij ging hebben ook niet in een herhaling gezien toch? Kan het gemist hebben hoor.
Ja, dat LECLERC CUCKK!!!!! roepen is heel gemoedelijk. Helemaal eens.quote:Op zondag 7 april 2024 11:47 schreef Nattekat het volgende:
Het werd hier iets te gemoedelijk volgens mij
Als Hamilton het niet kan in een Ferrari, dan Leclerc ook niet denk ik.quote:Op zondag 7 april 2024 19:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien is het heel goed voor zijn zelfvertrouwen als hij niet meer de grote man is, maar wel de snelste blijkt.
Al zou dat voor Ferrari betekenen dat ze nog steeds geen coureur hebben die kampioen kan worden.
Bedankt dat je even balans komt brengenquote:Op zondag 7 april 2024 20:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja, dat LECLERC CUCKK!!!!! roepen is heel gemoedelijk. Helemaal eens.
In zijn eerste seizoen bij Ferrari viervoudig wereldkampioen Vettel te grazen genomenquote:Op zondag 7 april 2024 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vettel was toen al wel een beetje de Riccardo van Ferrari.quote:Op zondag 7 april 2024 20:57 schreef Centric het volgende:
[..]
In zijn eerste seizoen bij Ferrari viervoudig wereldkampioen Vettel te grazen genomen
Dat is dan ook één van de meest overschatte coureurs van de afgelopen 30 jaar F1.quote:Op zondag 7 april 2024 20:57 schreef Centric het volgende:
[..]
In zijn eerste seizoen bij Ferrari viervoudig wereldkampioen Vettel te grazen genomen
Dat is ook verder geen probleem maar ik heb het niet gezien.quote:Op zondag 7 april 2024 20:38 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Hij deed dat al in bocht 5 of 6 in sector 1. Misschien 15 sec achter Russell gezeten.
Lec heeft vorige jaar een lang contract getekend, sainz heeft voor 2025 geen contract.quote:Op maandag 8 april 2024 09:49 schreef xzaz het volgende:
Waarom gaat Sainz weg eigenlijk en niet lec?
Waarom gaat überhaupt één van de twee weg?quote:Op maandag 8 april 2024 09:49 schreef xzaz het volgende:
Waarom gaat Sainz weg eigenlijk en niet lec?
Dit eigenlijk.quote:Op maandag 8 april 2024 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom gaat überhaupt één van de twee weg?
Toen ik dit zei aan het begin van 't seizoen werd ik nog net niet gestenigdquote:Op maandag 8 april 2024 10:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aantal coureurs mag nu wel echt wieberen uiterlijk na dit seizoen. Ricciardo,
Nu nog steedsquote:Op maandag 8 april 2024 10:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Toen ik dit zei aan het begin van 't seizoen werd ik nog net niet gestenigd
Probleem is dat je wel de mensen met potentie moet hebben om deze te vervangen en ik betwijfel of er 5 coureurs in de F2/F3 rondlopen die het niveau van Stroll/Magnussen zouden benaderen. Ik denk ook echt dat dat de reden is dat we nu al een paar jaar met min of meer dezelfde grid rijden, de aanwas is gewoon niet zo goed.quote:Op maandag 8 april 2024 10:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aantal coureurs mag nu wel echt wieberen uiterlijk na dit seizoen. Ricciardo, Stroll, Sargeant, Zhou, Magnussen om mee te beginnen.
Omdat dat niets te maken heeft met zijn contract maar met de nieuwe auto die hem gewoon beter ligt. Niet bepaald rocket science.quote:Op maandag 8 april 2024 10:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk ik zie mensen zich afvragen waarom Sainz weggaat. Waarom vraagt er niemand: waarom gaat Sainz nu ineens als de brandweer nadat hij weet dat die zijn stoeltje kwijtraakt ipv toen zijn toekomst nog niet in gevaar was?
Dit dus precies. Hooguit 2 of 3 talenten die een kans verdienen ten kosten van de onderkant van de huidige grid. En dan zijn Stroll en Magnussen zeker niet de eerste aangewezen rijders om te wieberen.quote:Op maandag 8 april 2024 10:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem is dat je wel de mensen met potentie moet hebben om deze te vervangen en ik betwijfel of er coureurs 5 coureurs in de F2/F3 rondlopen die het niveau van Stroll/Magnussen zouden benaderen. Ik denk ook echt dat dat de reden is dat we nu al een paar jaar met min of meer dezelfde grid rijden, de aanwas is gewoon niet zo goed, je mist zo'n 2017/2018 groep.
Omdat wat jij nu suggereert niet waar isquote:Op maandag 8 april 2024 10:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk ik zie mensen zich afvragen waarom Sainz weggaat. Waarom vraagt er niemand: waarom gaat Sainz nu ineens als de brandweer nadat hij weet dat die zijn stoeltje kwijtraakt ipv toen zijn toekomst nog niet in gevaar was?
Vorig jaar ging Sainz ook prima, hij eindigde op maar 6 punten achterstand van Leclerc, met 200 punten.quote:Op maandag 8 april 2024 10:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vorig jaar ging die prima, nu gaat die top. Ik denk had dat dan eerder gedaanquote:Op maandag 8 april 2024 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vorig jaar ging Sainz ook prima, hij eindigde op maar 6 punten achterstand van Leclerc, met 200 punten.
Het is een prima coureur die zeker een zitje verdient bij een goed team.
We hebben pas 4 races gehad waar Sainz er 3 van heeft meegedaan.quote:Op maandag 8 april 2024 10:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vorig jaar ging die prima, nu gaat die top. Ik denk had dat dan eerder gedaan
Klopt. Leclerc kan nog gewoon goed terugkomen natuurlijk in kwali dus het hoeft niet een probleem te zijnquote:Op maandag 8 april 2024 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben pas 4 races gehad waar Sainz er 3 van heeft meegedaan.
Het lijkt me wat vroeg om een conclusie te trekken.
Vorig jaar kreeg hij structureel de mindere strategie mee en moest hij Boy Wonder regelmatig voor laten.quote:Op maandag 8 april 2024 10:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vorig jaar ging die prima, nu gaat die top. Ik denk had dat dan eerder gedaan
Omdat Lewis blijkbaar weg wil bij Mercedes. Ik snap best dat Ferrari 'm wil hebben, ik denk dat dat voor zo'n beetje elk team behalve Red Bull wel geldt.quote:Op maandag 8 april 2024 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je ziet wat zelfvertrouwen kan doen, dat Sainz zelfs beter kwalificeert is daar wel een teken van, Leclerc schijnt momenteel problemen te hebben om de banden goed over 1 rondje te benutten, maar gisteren heeft hij er uitgehaald wat erin zat.quote:Op maandag 8 april 2024 10:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg hij structureel de mindere strategie mee en moest hij Boy Wonder regelmatig voor laten.
Mogelijk ligt de auto van dit jaar hem ook beter, maar hij ging vorig jaar ook al goed en ik vond hem toen al sterker ogen dan Leclerc.
Ik zie in elk geval niet dat hij ineens een wederopstanding heeft gedaan, maar dat hij misschien meer gedreven is vanwege lijfsbehoud in de F1 en daardoor wat meer risico neemt zou kunnen.
Maar hij kan niet met mindere wagens overweg. Kijk maar, Russel streeft hem voorbij in hetzelfde materiaal. Max kon winnen in de 3e snelste auto van het veld. Dat kan Hamilton niet, die is alleen goed als ie verreweg de beste auto heeft.quote:Op zondag 7 april 2024 20:51 schreef Kreator het volgende:
Je kunt van Hamilton zeggen wat je wil maar die knul kan best een stukje sturen.
Die auto is gewoon super kut nu. Ik denk overigens niet dat hij rondjes om Sainz of Leclerc zal rijden, die zijn ongeveer even snel in dezelfde auto en hebben meer ervaring in deze Ferrari.
Zit wel wat in maar is ook moeilijk vergelijken, als je 7 titels op zak hebt sta je er wat anders in als het om plek 7 of 8 gaat, de paar keren dat Mercedes nog meedeed om het podium was hij wel aanwezig.quote:Op maandag 8 april 2024 11:40 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Maar hij kan niet met mindere wagens overweg. Kijk maar, Russel streeft hem voorbij in hetzelfde materiaal. Max kon winnen in de 3e snelste auto van het veld. Dat kan Hamilton niet, die is alleen goed als ie verreweg de beste auto heeft.
Wat mij betreft vertrekt Bottas voordat Zhou van het toneel verdwijnt. Niet dat die laatste nou een supertalent is, maar Bottas bakt er echt bijzonder weinig van de laatste tijd. Beetje vergane glorie, net als Ricciardo.quote:
Wat dat betreft ook jammer dat er dit jaar geen enkele rookie bij zit.quote:Op maandag 8 april 2024 11:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft vertrekt Bottas voordat Zhou van het toneel verdwijnt. Niet dat die laatste nou een supertalent is, maar Bottas bakt er echt bijzonder weinig van de laatste tijd. Beetje vergane glorie, net als Ricciardo.
Hamilton naar Ferrari gaat een echte stragedy zijn.quote:Op maandag 8 april 2024 11:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Lewis blijkbaar weg wil bij Mercedes. Ik snap best dat Ferrari 'm wil hebben, ik denk dat dat voor zo'n beetje elk team behalve Red Bull wel geldt.
Je loopt dan het risico dat je er in één jaar ineens 3 krijgt en dat heeft vaak ook veel invloed op einduitslagen. Liever wat gedoseerd.quote:Op maandag 8 april 2024 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat dat betreft ook jammer dat er dit jaar geen enkele rookie bij zit.
Lawson is geen rookiequote:Op maandag 8 april 2024 12:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je loopt dan het risico dat je er in één jaar ineens 3 krijgt en dat heeft vaak ook veel invloed op einduitslagen. Liever wat gedoseerd.
Maar we gaan dit jaar de eerste rookie nog wel zien. RIC gaat echt dit seizoen niet afmaken, daar geloof ik helemaal niks van.
Wilde ik ook al zeggen. 5 GP's gereden, dus geen rookie meer.quote:
Niet volgens de officiële definitie. En ja, die bestaat. Om als rookie beschouwd te worden mag je niet meer dan 2 GP's gereden hebben.quote:Op maandag 8 april 2024 12:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jawel, natuurlijk is het wel een rookie. Geen debutant, maar wel een rookie.
Ja, prima. Maar het lijkt me helder dat als hij een stoeltje krijgt dat iedereen het zal zien als zijn rookie seizoen.quote:Op maandag 8 april 2024 12:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet volgens de officiële definitie. En ja, die bestaat. Om als rookie beschouwd te worden mag je niet meer dan 2 GP's gereden hebben.
Dat wist niet, ik dacht altijd dat je rookie af was na 1 volledig seizoen.quote:Op maandag 8 april 2024 12:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet volgens de officiële definitie. En ja, die bestaat. Om als rookie beschouwd te worden mag je niet meer dan 2 GP's gereden hebben.
Dus Nyck was een rookie toen hij bij AT begon, Bearman zou dat ook zijn als hij een zitje zou krijgen, maar Lawson wordt al als ouwe rot beschouwd.
Wat is deze onzin, jeweets.quote:Op maandag 8 april 2024 12:25 schreef Jane het volgende:
Je doet alsof ik het verzonnen heb.quote:
Ik wist niet dat @Jane artikelen schrijft voor Formula1.com coolquote:
Nouja, ze geven nu een andere definitie aan 'rookie' voor die FP testen, maar die was er natuurlijk nooit.quote:Op maandag 8 april 2024 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wist niet dat @:Jane artikelen schrijft voor Formula1.com cool
https://www.formula1.com/(...)YLvZshWifxAVqugsazFB
Ja, ik kan ook googlen dus dat had ik wel gezien maar dat is natuurlijk dikke vette onzin, om die definitie zomaar anders te stellen dan hoe hij bedoeld is. Ze kunnen alles wel beweren daar, dat maakt het nog geen feit. EN BOVENDIEN SNAPT IEDEREEN WEL WAT JE BEDOELT MET ROOKIE DAN HOEF JE NIET TE ZEGGEN: "HAHA OFFICIEEL IS HIJ GEEN ROOKIE HOOR, KIJK MAAR OP F1.COM HAHAHA"quote:Op maandag 8 april 2024 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wist niet dat @:Jane artikelen schrijft voor Formula1.com cool
https://www.formula1.com/(...)YLvZshWifxAVqugsazFB
Omdat ze nu regels hebben over het moeten introduceren van rookies in het team. Dan moet je logischerwijs ook een definitie van een rookie hebben.quote:Op maandag 8 april 2024 15:02 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Nouja, ze geven nu een andere definitie aan 'rookie' voor die FP testen, maar die was er natuurlijk nooit.
quote:Op maandag 8 april 2024 15:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook googlen dus dat had ik wel gezien maar dat is natuurlijk dikke vette onzin, om die definitie zomaar anders te stellen dan hoe hij bedoeld is. Ze kunnen alles wel beweren daar, dat maakt het nog geen feit. EN BOVENDIEN SNAPT IEDEREEN WEL WAT JE BEDOELT MET ROOKIE DAN HOEF JE NIET TE ZEGGEN: "HAHA OFFICIEEL IS HIJ GEEN ROOKIE HOOR, KIJK MAAR OP F1.COM HAHAHA"
Dan geil je gewoon op reacties willen uitlokken en ben je een beetje een aandachtshoertje.
Dat neemt niet weg dat er 'in de volksmond' meestal een andere definitie word bedoeld.quote:Op maandag 8 april 2024 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ze nu regels hebben over het moeten introduceren van rookies in het team. Dan moet je logischerwijs ook een definitie van een rookie hebben.
Daarom des te interessanter om het even te hebben over het feit dat er tegenwoordig regels verbonden zijn aan deze term, zou je denken, op nota bene het F1-forum. Al ben je dan volgens sommigen blijkbaar een 'aandachtshoer'.quote:Op maandag 8 april 2024 15:12 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er 'in de volksmond' meestal een andere definitie word bedoeld.
Ja, hallo. Ik kan er niks aan doen dat jij niet zit op te letten als er nieuwe regels/definities worden geďntroduceerd.quote:Op maandag 8 april 2024 15:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook googlen dus dat had ik wel gezien maar dat is natuurlijk dikke vette onzin, om die definitie zomaar anders te stellen dan hoe hij bedoeld is. Ze kunnen alles wel beweren daar, dat maakt het nog geen feit. EN BOVENDIEN SNAPT IEDEREEN WEL WAT JE BEDOELT MET ROOKIE DAN HOEF JE NIET TE ZEGGEN: "HAHA OFFICIEEL IS HIJ GEEN ROOKIE HOOR, KIJK MAAR OP F1.COM HAHAHA"
Dan geil je gewoon op reacties willen uitlokken en ben je een beetje een aandachtshoertje.
quote:Op maandag 8 april 2024 15:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kan iemand deze kutnewbie door een bushokje tiefen?quote:Op maandag 8 april 2024 15:21 schreef Tarado het volgende:
[..]Het kan ook wel wat minder hoor, groetjes, Tarado
Je kunt toch als een organisatie niet de betekenis van een algemeen woord claimen? Kan de RDW wel roepen dat een fiestbel midden op het stuur van een auto zit en een toet geluid maakt, dat neemt niet weg dat iedereen er een bel voor op de fiets mee bedoeld.quote:Op maandag 8 april 2024 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom des te interessanter om het even te hebben over het feit dat er tegenwoordig regels verbonden zijn aan deze term, zou je denken, op nota bene het F1-forum. Al ben je dan volgens sommigen blijkbaar een 'aandachtshoer'.
Kijk ik snap ook wel dat je nou eenmaalquote:Op maandag 8 april 2024 15:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit. Tevens is het stam+t, vriend.quote:Op maandag 8 april 2024 15:24 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Je kunt toch als een organisatie niet de betekenis van een algemeen woord claimen?
Je hebt wel een punt hoor, in principe gaat dit om wat een rookie is die in aanmerking kan komen voor een rookie test.quote:Op maandag 8 april 2024 15:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kan iemand deze kutnewbie door een bushokje tiefen?
Groetjes,
De enige échte formule 1 fan.
Nou ja, Alonso kwam ook in aanmerking voor een rookietest...quote:Op maandag 8 april 2024 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt hoor, in principe gaat dit om wat een rookie is die in aanmerking kan komen voor een rookie test.
Daarna is die regel bedacht.quote:Op maandag 8 april 2024 15:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Nou ja, Alonso kwam ook in aanmerking voor een rookietest...
Daarom.quote:Op maandag 8 april 2024 15:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Nou ja, Alonso kwam ook in aanmerking voor een rookietest...
Tja... dat kunnen ze dus welquote:Op maandag 8 april 2024 15:24 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Je kunt toch als een organisatie niet de betekenis van een algemeen woord claimen? Kan de RDW wel roepen dat een fiestbel midden op het stuur van een auto zit en een toet geluid maakt, dat neemt niet weg dat iedereen er een bel voor op de fiets mee bedoeld.
quote:Op maandag 8 april 2024 15:31 schreef Kreator het volgende:
Vroeger, toen formule 1 nog voor mensen met testikels was, werd de f1 race op Nurburgring nog gesponsord door een stripclub en kenden de vrouwen hun plaats nog, als pitspoes op de grid. De enige vrouwen op de tribune waren schoonmaaksters. Zoals het hoorde zeg maar.
Anyway, mijn dag zit er weer op. Prettige avond, fans.
Bijna allemaal waar trouwens. Ik was ergens begin 2000 op de ring voor f1 en echt gesponsord door 1 of andere hoerentent oid. Er was verder geen vrouw te bekennen daar. Was wel bijzonder. Pitspoezen waren ook een echt ding destijds.quote:
Niet anders dan in de IndyCar inderdaad, waar een rookie ook iemand is die minder dan 5 races gereden heeft in een seizoen of minder dan 9 in zijn/haar carričre.quote:Op maandag 8 april 2024 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ze nu regels hebben over het moeten introduceren van rookies in het team. Dan moet je logischerwijs ook een definitie van een rookie hebben.
Lewis Hamilton is marketing technisch van veel grotere waarde dan beide samen.quote:Op maandag 8 april 2024 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Proost hč?quote:Op maandag 8 april 2024 15:31 schreef Kreator het volgende:
Vroeger, toen formule 1 nog voor mensen met testikels was, werd de f1 race op Nurburgring nog gesponsord door een stripclub en kenden de vrouwen hun plaats nog, als pitspoes op de grid. De enige vrouwen op de tribune waren schoonmaaksters. Zoals het hoorde zeg maar.
Anyway, mijn dag zit er weer op. Prettige avond, fans.
Wat zijn eigenlijk de regels om een newbie genoemd te worden op Fok!?quote:[..]
Kan iemand deze kutnewbie door een bushokje tiefen?
Groetjes,
De enige échte formule 1 fan.
Minder dan twee keer door een bushokje te zijn getieft.quote:Op maandag 8 april 2024 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de regels om een newbie genoemd te worden op Fok!?
Het is Ferrari... die hebben LH echt niet nodig om merch te verkopen. Alles waar dat steigerende paardje op staat verkoopt als een malle.quote:Op maandag 8 april 2024 16:27 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Lewis Hamilton is marketing technisch van veel grotere waarde dan beide samen.
Dat Ferrari/Stellantis/John Elkann dat nodig acht te hebben is bijzonder.
Ja want dat zou interessant zijnquote:Op maandag 8 april 2024 15:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bijna allemaal waar trouwens. Ik was ergens begin 2000 op de ring voor f1 en echt gesponsord door 1 of andere hoerentent oid. Er was verder geen vrouw te bekennen daar. Was wel bijzonder. Pitspoezen waren ook een echt ding destijds.
De rest was een grapje, voordat iemand me weer doxt.
Gelukkig had lawson er 5quote:Op maandag 8 april 2024 16:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het houdt de gemoederen bezig. Voor mij is een rookie iemand die relatief nieuw is in wat hij doet zoals dat in vrijwel elke sport of zelfs breder in allerlei vakgebieden wordt gezien. Een rookie politieagent is ook niet rookie af na twee diensten.
Dat ze daar in de F1 twee races voor hanteren is een leuk afwijkend weetje, maar verder totaal irrelevant voor hoe ik de term gebruik.
Ik snap dat gedonder tegen pitspoezen niet. Die dames vonden het zelf dikke prima daar te zijn,maar er zullen wel weer van die niet uitziende schepsels met kort pittig blauw haar achter zitten die het niet konden hebben.quote:Op maandag 8 april 2024 15:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bijna allemaal waar trouwens. Ik was ergens begin 2000 op de ring voor f1 en echt gesponsord door 1 of andere hoerentent oid. Er was verder geen vrouw te bekennen daar. Was wel bijzonder. Pitspoezen waren ook een echt ding destijds.
De rest was een grapje, voordat iemand me weer doxt.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Zie sticky topic in feedback.quote:Op maandag 8 april 2024 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de regels om een newbie genoemd te worden op Fok!?
-w.quote:Op maandag 8 april 2024 18:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ja want dat zou interessant zijn
Jouw doxen![]()
Liberty heeft de vrijheid om gewoon te zeggen dat ze dat niet willen hebben. Prima tochquote:Op maandag 8 april 2024 18:18 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik snap dat gedonder tegen pitspoezen niet. Die dames vonden het zelf dikke prima daar te zijn,maar er zullen wel weer van die niet uitziende schepsels met kort pittig blauw haar achter zitten die het niet konden hebben.
Ik word soms echt moe van hoe kleinzerig de wereld allemaal is geworden. Jesus fucking christ, grow some backbone and let people have their fun.
Als ze er nu eens wat lekkere mannen bij zettenquote:Op maandag 8 april 2024 18:18 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik snap dat gedonder tegen pitspoezen niet. Die dames vonden het zelf dikke prima daar te zijn,maar er zullen wel weer van die niet uitziende schepsels met kort pittig blauw haar achter zitten die het niet konden hebben.
Ik word soms echt moe van hoe kleinzerig de wereld allemaal is geworden. Jesus fucking christ, grow some backbone and let people have their fun.
Nee dat is het niet als je begrijpt waar het uit voort komt. Pure angst om als vrouwonvriendelijk te worden gezien. We kunnen nergens meer tegen, zie het gezeik met Horner bv. Ze kunnen niks want de appjes zijn een beetje onhandig maar niet meer dan dat, maar toch is er een hele witch hunt aan de gang. Dat is deze tijdsgeest, niks mag meer, niks kan meer. Totaal geen ruggegraat, maar wel zeuren om alles wat ze niet aanstaat.quote:Op maandag 8 april 2024 18:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Liberty heeft de vrijheid om gewoon te zeggen dat ze dat niet willen hebben. Prima toch
F1 heeft wel relatief veel vrouwelijke fans, wie weet. Misschien is het praktischer om de coureurs in brandwerende lingerie te laten rijdenquote:Op maandag 8 april 2024 19:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als ze er nu eens wat lekkere mannen bij zetten
Die willen gewoon allemaal een piemel erin. Of twee.quote:Op maandag 8 april 2024 19:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
F1 heeft wel relatief veel vrouwelijke fans,
De primaten die dat roepen op een tribune verdienen een gratis lifetime circuitverbod.quote:Op maandag 8 april 2024 19:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Die willen gewoon allemaal een piemel erin. Of twee.
Komt gewoon omdat F1 er een familie evenement van wil makenquote:Op maandag 8 april 2024 19:24 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee dat is het niet als je begrijpt waar het uit voort komt. Pure angst om als vrouwonvriendelijk te worden gezien. We kunnen nergens meer tegen, zie het gezeik met Horner bv. Ze kunnen niks want de appjes zijn een beetje onhandig maar niet meer dan dat, maar toch is er een hele witch hunt aan de gang. Dat is deze tijdsgeest, niks mag meer, niks kan meer. Totaal geen ruggegraat, maar wel zeuren om alles wat ze niet aanstaat.
Serieus tegen een dame zeggen dat ze er goed uitziet kan je al problemen geven tegenwoordig. We zijn totaal doorgeschoten in die idioterie.
Beetje natte broekjes van Leclerc, Russels abs aflebberen en hopen op eye candy Lawson volgend jaar.quote:Op maandag 8 april 2024 19:39 schreef Nober het volgende:
[..]
En dat nadat een discussie over de term rookie volledig escaleertquote:Op maandag 8 april 2024 20:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Een discussie over Pitspoezen anno 2024
Maar das ook echt zo.quote:Op maandag 8 april 2024 19:39 schreef Nober het volgende:
[..]
En toch hebben ze hem daarvoor gecontracteerd.quote:Op maandag 8 april 2024 18:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Het is Ferrari... die hebben LH echt niet nodig om merch te verkopen. Alles waar dat steigerende paardje op staat verkoopt als een malle.
Gelukkig zijn de coureurs de eye candy's voor de vrouwelijk F1 fansquote:Op maandag 8 april 2024 20:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Beetje natte broekjes van Leclerc, Russels abs aflebberen en hopen op eye candy Lawson volgend jaar.
Het is allemaal zo voorspelbaar.
Nog steeds denken dat de kwestie Horner om appjes gaatquote:Op maandag 8 april 2024 19:24 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee dat is het niet als je begrijpt waar het uit voort komt. Pure angst om als vrouwonvriendelijk te worden gezien. We kunnen nergens meer tegen, zie het gezeik met Horner bv. Ze kunnen niks want de appjes zijn een beetje onhandig maar niet meer dan dat, maar toch is er een hele witch hunt aan de gang. Dat is deze tijdsgeest, niks mag meer, niks kan meer. Totaal geen ruggegraat, maar wel zeuren om alles wat ze niet aanstaat.
Serieus tegen een dame zeggen dat ze er goed uitziet kan je al problemen geven tegenwoordig. We zijn totaal doorgeschoten in die idioterie.
Nee ik weet ook wel van de machtsstrijd binnen RB, maar het is begonnen met appjes die geen ruk voorstellen. Daarom ook trial bij media, in een rechtszaak maken ze zo goed als 0 kans, en dat weten ze best.quote:Op maandag 8 april 2024 23:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nog steeds denken dat de kwestie Horner om appjes gaat
quote:Op maandag 8 april 2024 20:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Beetje natte broekjes van Leclerc, Russels abs aflebberen en hopen op eye candy Lawson volgend jaar.
Het is allemaal zo voorspelbaar.
zolang mensen op die clickbait verhalen blijven clicken en reageren gaat de media doorquote:Op maandag 8 april 2024 23:23 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee ik weet ook wel van de machtsstrijd binnen RB, maar het is begonnen met appjes die geen ruk voorstellen. Daarom ook trial bij media, in een rechtszaak maken ze zo goed als 0 kans, en dat weten ze best.
Nee daar is het niet mee begonnen, het is begonnen met de dood van Mateschitz sr.quote:Op maandag 8 april 2024 23:23 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee ik weet ook wel van de machtsstrijd binnen RB, maar het is begonnen met appjes die geen ruk voorstellen. Daarom ook trial bij media, in een rechtszaak maken ze zo goed als 0 kans, en dat weten ze best.
Ik krijg niet de indruk dat het met die appjes begonnen is. Die strijd is al veel langer aan de gang. Die appjes waren de stok die het kamp Oostenrijk vond om hem mee te slaan. Als die er niet geweest waren hadden ze iets anders moeten zoeken. Vanaf het moment dat Horner probeerde de macht naar zich toe te trekken en Marko te lozen stond dit in de sterren geschreven..quote:Op maandag 8 april 2024 23:23 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Schmidt van AMuS zei dat er nog steeds wel spanning is bij Red Bull tussen kamp Horner en kamp Marko om het maar eenvoudig te zeggen. Newey zit daar een beetje tussenin, niet qua politiek maar die vindt de sfeer vervelend om in te werken, maar die gaat zeker niet weg voor de RB17 is geintroduceerd en dat schijnt pas in het laatste kwartaal 25 te gebeuren.quote:Op dinsdag 9 april 2024 08:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik krijg niet de indruk dat het met die appjes begonnen is. Die strijd is al veel langer aan de gang. Die appjes waren de stok die het kamp Oostenrijk vond om hem mee te slaan. Als die er niet geweest waren hadden ze iets anders moeten zoeken. Vanaf het moment dat Horner probeerde de macht naar zich toe te trekken en Marko te lozen stond dit in de sterren geschreven..
Ja, wat is het nu?quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schmidt van AMuS zei dat er nog steeds wel spanning is bij Red Bull tussen kamp Horner en kamp Marko om het maar eenvoudig te zeggen. Newey zit daar een beetje tussenin, niet qua politiek maar die vindt de sfeer vervelend om in te werken, maar die gaat zeker niet weg voor de RB17 is geintroduceerd en dat schijnt pas in het laatste kwartaal 25 te gebeuren.
Verstappen heeft natuurlijk ook contractuele verplichten t/m 28 die kan ook niet zomaar weg, dus als Horner gewoon blijft zitten zal er weinig veranderen bij Red Bull in 25, behalve misschien de 2e rijder.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:56 schreef THEFXR het volgende:
Doornbos in "crashen in de keuken", Max heeft toestemming van Helmut om te praten met Merc.
Newey gaat weg bij RBR
Schmidt was in Suzuka en Doornbos in Hilversum of weet ik waar ziggo in NL zit, Doornbos zei ook nog dat Marko niet in Japan was, ook dat klopte niet.quote:
The only two drivers in history to win 3 times in a row in Suzuka.quote:
Toch best schattigquote:
Wanneer Max zo door gaat zijn het de enige coureurs die 5x op rij kampioen zijn geworden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |