Ziet er wel leuk uit! Geen ervaring mee.quote:Op donderdag 4 april 2024 08:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand bekend met dit park?
https://www.hetgrotezand.nl/
Is het wat, ervaringen?
We zijn nog op zoek naar iets voor de meivakantie (lekker op tijd), maar zoeken een niet te grootschalig iets met voldoende vermaak voor kind van 6-7 jaar.
Gefeliciteerd, en heel spannend inderdaad! Is de kans bij jullie om bij de school van je voorkeur ingeloot te worden een beetje redelijk?quote:Op donderdag 4 april 2024 09:39 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen
Ik ben jarig vandaag en vanmiddag is de loting voor de middelbare school dus spannend naast de telefoon zitten wachten tot ze bellen. #eindexamenflashbacks
Gefeliciteerd! Hopelijk vanmiddag nog meer reden voor een feestje. Mijn duimen draaien!quote:Op donderdag 4 april 2024 09:39 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen
Ik ben jarig vandaag en vanmiddag is de loting voor de middelbare school dus spannend naast de telefoon zitten wachten tot ze bellen. #eindexamenflashbacks
Geen idee! Het is zo afhankelijk van het aantal aanmeldingen maar ook van het aantal dat uitgesloten is van loting. Geen peil op te trekken. Ik heb wel het idee dat de loting toch wat meer afschrikt aangezien het de enige school met loting is.quote:Op donderdag 4 april 2024 09:43 schreef trui het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, en heel spannend inderdaad! Is de kans bij jullie om bij de school van je voorkeur ingeloot te worden een beetje redelijk?
Als ze unaniem echt slecht zijn, zou ik ervan uitgaan dat het tegenvalt. Zelf geen ervaring hier, wij zaten op Texel in huisjes via Texel.net volgens mij. En een keer op een boerencamping (aanrader!).quote:Op donderdag 4 april 2024 12:24 schreef Quoi het volgende:
Heeft iemand ervaring met kustpark Texel? Reviews zijn zo bar slecht. Landal zal wel wat netter zijn, gok ik?
Ik zat er een paar jaar terug zonder kinderen in een chalet. Op zich best oke, maar het zwembad was ijskoud en het chaletje ietwat smoezelig. Het kostte destijds met carnaval 35 euro voor een midweek, maar ik zou er geen honderden euro's voor neertellen.quote:Op donderdag 4 april 2024 12:24 schreef Quoi het volgende:
Heeft iemand ervaring met kustpark Texel? Reviews zijn zo bar slecht. Landal zal wel wat netter zijn, gok ik?
Fijn!!!quote:
Jaaaaa wat goed! Van hartequote:
Dan gaat het opeens weer even heel hardquote:Op donderdag 4 april 2024 18:26 schreef Kyara het volgende:
Jaaaa en ineens is het ook zo echt. Mijn baby naar de middelbare school
Ja, dit kan dus helemaal niet.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:26 schreef Kyara het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proficiat!! En leuk nieuws ook over/voor je zoon!quote:Op donderdag 4 april 2024 18:26 schreef Kyara het volgende:
quote:Op donderdag 4 april 2024 20:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dit kan dus helemaal niet.
Same! Niet te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
quote:Op donderdag 4 april 2024 20:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dit kan dus helemaal niet.
ja, hier ook nog 2 in groep 7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt. Oudste trouwens ook van januari maar dan dus een jaartje ouder.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar is onze 11 jaar gebleven? Je tweeling is van januari toch?
Herkenbaar. Die onvoorspelbaarheid van die pubers. Rare stoerdoenerij en alle ellende die erachteraan komt..quote:Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef vencodark het volgende:
Ik had een verschrikkelijk tijd op de middelbare school en ik haat pubers.![]()
Dat mijn zoon volgend jaar die kant op moet, is bijna onverdraaglijk.
Same here.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef vencodark het volgende:
Ik had een verschrikkelijk tijd op de middelbare school en ik haat pubers.![]()
Dat mijn zoon volgend jaar die kant op moet, is bijna onverdraaglijk.
Die 'angst' hebben wij hier ook. B leert zelden tot nooit als het aan hemzelf ligt. Hij let op in de klas en haalt daar 8en en 9s mee.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:01 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn tink!
Middelbare school vond ik prima. Was gewoon wel gezellig, maar niet bijzonder of zo.
De oudste heeft het nu in de brugklas best prima naar z’n zin met z’n vrienden en ook wat nieuwe vrienden.
Ik merk alleen steeds meer dat hij op de basisschool nooit heeft leren leren. Dat was niet nodig want alles lukte gewoon met een paar keer oefenen of er over nadenken (als baby oefende hij al niks, hij deed het gewoon in een keer als hij wist dat hij het kon). Tja en dat gaat op het vwo niet meer blijkbaar. En nu na een aantal flinke onvoldoendes vind ik het toch wel tijd dat hij z’n leren wat beter aan gaat pakken. (Maar dat vind ik ook lastig om te sturen, want ik deed zelf niet meer dan alles een keer over lezen).
Dus heb nou met hem afgesproken om in ieder geval te zorgen voor minder afleiding (schermpjes beneden laten liggen als je boven huiswerk maakt, of juist beneden huiswerk maken zodat hij ‘laat zien’ dat ie iets doet (niet ter controle, maar dat hij minder in de verleiding komt om te lanterfanten).
Maar ook de tip gegeven om een samenvatting te maken van de stof. Zodat hij het ook zelf een keer opgeschreven of getypt heeft. Zo werkte spiekbriefjes maken bij mij altijd heel goed. Die had ik nooit nodig, omdat ik wist wat ik opgeschreven had)
Hier net met de jongste naar de ortho geweest, die is nu de trotse bezitter van een plaatjesbeugel.
Dadelijk nog een paar kleine dingen doen en dan nestel ik me met een serie op de bank (mag het hele weekend weer in de weer zijn voor de kinderen, dus nu even me-time). De serie this is is op Videoland is trouwens een aanrader! Bij aflevering 1 had ik even wat twijfels, maar tegen het eind van aflevering 2 was ik zo nieuwsgierig wat er nog meer ging volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Die 'angst' hebben wij hier ook. B leert zelden tot nooit als het aan hemzelf ligt. Hij let op in de klas en haalt daar 8en en 9s mee.
Hij moet van ons leren en plannen (samen met ons), niet omdat we willen dat hij een 10 haalt maar om dat leren leren onder de knie te krijgen.
Vanmiddag heeft B zijn kinderfeestjeHier op de basisschool hebben ze eigenlijk nooit dingen gehad waarvoor ze dingen mee naar huis kregen om te leren. En in de verdiepte groep zijn ze wel op bepaalde momenten ingegaan op het door komen van de leerkuil, maar niet over het leren zelf (en hij heeft niet het idee in de leerkuil te zitten, want hij had bij de meeste van deze lage punten het gevoel dat het heel goed gegaan was)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jee, dat zou in mij ook niet opgekomen zijn hoor om te melden dat iemand niet op een kinderfeestje komt. Ook niet in geval van familie. Zeker omdat ze momenteel toch niet met elkaar om gaan zou ik er ook vanuit gaan dat de ander die verwachting ook niet zou hebben eigenlijk. Dus ik denk dat je je niet schuldig moet voelen.
Ik hoop dat nichtje zich gedraagt tegen B. Maar als dat niet zo is is dat echt aan haar te wijten en niet aan jou/jullie.
Zou wel heel vervelend zijn als ze zich om deze reden lullig zou gaan gedragen trouwens.
Wel veel plezier met het kinderfeestje verder!
[ Bericht 6% gewijzigd door hilliebillie op 05-04-2024 11:47:36 (Aanvulling) ]
quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Die 'angst' hebben wij hier ook. B leert zelden tot nooit als het aan hemzelf ligt. Hij let op in de klas en haalt daar 8en en 9s mee.
Hij moet van ons leren en plannen (samen met ons), niet omdat we willen dat hij een 10 haalt maar om dat leren leren onder de knie te krijgen.
Vanmiddag heeft B zijn kinderfeestjeHet ligt vast aan mij, want ik ben echt extreem slecht in ongeschreven sociale regels, maar het is toch logisch dat je niet iemand uitnodigt waar je niet mee om gaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja....dat dus.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:45 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Het ligt vast aan mij, want ik ben echt extreem slecht in ongeschreven sociale regels, maar het is toch logisch dat je niet iemand uitnodigt waar je niet mee om gaat?
Het gesprek zou ook anders zijn geweest als ze mij had gebeld. Maar ja....dat wist ze zelf ook wel denk ik.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:57 schreef Vanyel het volgende:
Goh, als je je echt zo betrokken voelde bij ons gezin, had je wel geweten dat we zoveel aan ons hoofd hebben dat dit er zonder kwade bedoelingen best even bij ingeschoten kon zijn. Of had je zelf in de afgelopen 6 weken eens geïnformeerd hoe het met ons ging, agz we nooit zo lang tussen verjaardag en feestje hebben gelaten. Nu blijkt dat niet zo te zijn én de kinderen nooit contact te hebben.
Leg me nog eens uit, waar was je ook weer precies boos over?
Ta ta
Wel deels herkenbaar. Plannen leren ze bij ons wel op Montessori, maar de oudste is gewend dat alles wel zo'n beetje komt aanwaaien. De middelbare school waar hij heen wil, heeft veel ervaring met kinderen die nog nooit echt moeite hebben moeten doen voor school. Daar is gelukkig veel begeleiding op dit vlak aanwezig. Dus ik hoop heel erg dat hij daar terecht kan.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je soms als ouder banger bent voor wat het met je kind doet, dan dat het daadwerkelijk met je kind doet. Been there, done that en heb een groothandel vol t-shirtsquote:Op vrijdag 5 april 2024 12:43 schreef exode het volgende:
Zag net B even kort omdat ik Juul ging halen die om 12 uur al uit is. Hij straalde van oor tot oor en riep 'nog 2 uur mama!'
Dus of de commotie is echt langs hem heen gegaan of het boeit hem niet zo.
We gaan naar een indoor springkussen park dus vanavond ben ik KAPOT.
Ja dit ookquote:Op vrijdag 5 april 2024 12:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je soms als ouder banger bent voor wat het met je kind doet, dan dat het daadwerkelijk met je kind doet. Been there, done that en heb een groothandel vol t-shirts
Succes vanmiddag!
Die kinderproblemen idd... Em had woensdag ruzie met haar beste vriendin. Ze hadden aan het eind van de dansles tikkertje gedaan en zij had dat vriendinnetje heel snel getikt. En toen zei het vriendinnetje dat ze nooit meer met haar wilde spelen waardoor Em weer over de zeik was. Drama in de auto naar huis (met Lala die zich daar lekker mee gaat bemoeien). En de volgende dag na school was het weer gewoon dikke mikquote:Op vrijdag 5 april 2024 14:12 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ja dit ook![]()
Maar andersom ook. Dat ik denk “Waar maak jij je nu druk om?”
Rare wezens, kinderen.
Veel plezier Exode!
Ik heb momenteel twee ongeleide groep-drieërs alleen in de speeltuin tegenover ons huis bij een hele drukke weg. Ik zit mij toch een partij onrustig door de voordeurruit te glurenze zouden roepen wanneer ze naar huis komen, want alleen oversteken mag niet van mij….
Die weg wordt elke vrijdagmiddag drukker heb ik het idee.
En de lente is ook nét begonnen, prima timing zo. Enjoyquote:Op vrijdag 5 april 2024 16:28 schreef Quoi het volgende:
Oh en ik mocht voor het eerst weer langs fysio voor allemaal testen. Schemaatje opgesteld en zo slecht stond ik er niet eens voor. Nu ga ik vanaf maandag gewoon minuutjes hardlopenWord er gewoon emo van. Hardlopen voelt als 5 levens geleden.
Wat fijn! Veel plezier!quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:28 schreef Quoi het volgende:
Oh en ik mocht voor het eerst weer langs fysio voor allemaal testen. Schemaatje opgesteld en zo slecht stond ik er niet eens voor. Nu ga ik vanaf maandag gewoon minuutjes hardlopenWord er gewoon emo van. Hardlopen voelt als 5 levens geleden.
Ik wildecal vragen hoe je dat doet, trampolinespringen na twee kinderenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:25 schreef exode het volgende:
Ik leef nog!
Wel een aanrader als je letterlijk spring in het veld kinderen hebt: Bounce valley.
B vond het fantastisch en zijn vriendjes/vriendinnetjes ook. Ze wilden nog laaaang niet naar huis, maar ja.
Ik vind het ook altijd zo gezellig om ze achterin de auto te hebben. Die gesprekjes![]()
En nu even ontprikkelen want deze moeder sprong natuurlijk gewoon mee he, dat geluid van al die kinderen
Hahaha, verloofde sprong een beetje meequote:Op vrijdag 5 april 2024 19:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wildecal vragen hoe je dat doet, trampolinespringen na twee kinderen![]()
![]()
(Mijn vrouw kreeg vandaag weer eens de opmerking dat wel duidelijk is van wie onze zoon zijn donkere ogen heeftwe kozen dus in ieder geval de juiste donor
)
Ik had er nog nooit van gehoord maar een vriendin die in Breda woont vertelde erover en toen zag ik deze vestiging in Houten. Grappig genoeg is de freerun school van B de eigenaar/bedrijfseigenaar/partner iets waardoor dat overal terugkomt in de ie hal en op de website.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:01 schreef Phaidra het volgende:
Haha wat een druif @:Mushanga71![]()
Leuk @:exode! Onze jongste wil ook in bounce valley zijn partijtje doen. Hij was ook in februari jarig en we moeten het nog plannen. Er is recent een nieuwe vestiging geopend bij ons in de buurt.
Wij boekten wel een paar dagen Efteling in de meivakantie (prioriteiten hè?)We zitten in het hotel bij het Loonsche Land. Zin in!
Echt hequote:Op vrijdag 5 april 2024 19:01 schreef Phaidra het volgende:
Haha wat een druif @:Mushanga71![]()
Leuk @:exode! Onze jongste wil ook in bounce valley zijn partijtje doen. Hij was ook in februari jarig en we moeten het nog plannen. Er is recent een nieuwe vestiging geopend bij ons in de buurt.
Wij boekten wel een paar dagen Efteling in de meivakantie (prioriteiten hè?)We zitten in het hotel bij het Loonsche Land. Zin in!
A heeft een elektrische fatbike die niet harder kan dan een normale flectrische fietsquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:10 schreef livelink het volgende:
Zijn hier ouders die hun kinderen op een fatbike laten rijden? Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar pas de laatste tijd zie ik overal kinderen in basisschoolleeftijd rijden op die dingen. Nog even los van de snelheid en het feit dat het gezonder is om zelf te trappen is het ook niet dat ze goedkoop zijn of zo.
Als duidelijk is dat de fatbike nog voldoet aan de regels voor een (elektrische) fiets, zie ik geen probleem. Maar als ik hier in de stad kijk, snap ik waarom je op de fatbike geen fietsexamen mag doen, want het is geen fiets meer. Je hoeft niet meer zelf te trappen en hij gaat veel harder qua ondersteuning dan 25. Sterker nog, ze halen regelmatig auto's in die echt niet richting de 50 rijden. Levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:39 schreef amaranta het volgende:
In dat kader… fietsexamen doen op een elektrische fiets of een fatbike.
Do of don’t?
Dan is ze een van de weinigen dus. En dat is jammer, want zij is dus straks de dupe van de mensen die zich niet kunnen gedragen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
A heeft een elektrische fatbike die niet harder kan dan een normale flectrische fiets
We gaan het zien. Fiets is gelukkig nog verzekerd.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan is ze een van de weinigen dus. En dat is jammer, want zij is dus straks de dupe van de mensen die zich niet kunnen gedragen.
Het gaat om het leren en toepassen van de verkeersregels. En juist voor elektrische fietsen waarbij je toch vaak wat harder gaat dan normaal lijkt me dat extra belangrijk. Dus ja, geen probleem.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:39 schreef amaranta het volgende:
In dat kader… fietsexamen doen op een elektrische fiets of een fatbike.
Do of don’t?
Ah nee wat een beroerde timing! Ik heb tussen het schoonmaken, de stenen in de achtertuin ontgroenen en de kinderen in een soort estafette naar en van Scouting brengen 13.000 stappen gezet. Hoppa!quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:39 schreef TolstoiFan het volgende:
Iedereen lekker aan het genieten van het prachtige weer?
Ik lig met een dikke pyjama en dik vest in bed en nog heb ik het koud. ZiekIk heb net een beschuitje gegeten, kijken hoe dat gaat vallen.
Nee mijn kinderen rijden niet op een fatbike en ook niet op een elektrische fiets.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:10 schreef livelink het volgende:
Zijn hier ouders die hun kinderen op een fatbike laten rijden? Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar pas de laatste tijd zie ik overal kinderen in basisschoolleeftijd rijden op die dingen. Nog even los van de snelheid en het feit dat het gezonder is om zelf te trappen is het ook niet dat ze goedkoop zijn of zo.
Het meest bijzondere vind ik nog dat die dingen (zie ook elektrische steppen, televisies op imax-formaat etc etc.) vaak als eerste op poppen bij die groep Nederlanders die het hardste schreeuwt dat ze het allemaal zo slecht hebben hier in het land. :’)quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:10 schreef livelink het volgende:
Over goedkoop gesproken, toen ik een halfjaar geleden of zo keek, waren ze een stuk goedkoper dan een gemiddelde elektrische fiets. Zie dat ze nu ondertussen een stukje duurder zijn en een beetje vergelijkbaar zijn qua prijs met een elektrische fiets.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:10 schreef livelink het volgende:
Oh wat klote @Tink89. Maak je je zorgen?quote:Op zondag 7 april 2024 09:29 schreef Tink89 het volgende:
Mijn jongste had gisterenochtend ineens koorts, de hele dag en nacht gloeiend heet gebleven en vanochtend is hij beginnen met spugen... En ik heb een paniekaanval. Ik weet het effe niet meer.
Raar.quote:Op zondag 7 april 2024 09:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Hang met de hap aan de foon. Moet je na de piep je bsn intoetsen, ik zoeken, te laat met invoeren, 16 wachtenden voor me. Bel opnieuw, toets het in, wéér te laat, 17 wachtenden voor me. Bel nóg een keer, toets het met een koleregang in, alsnog te laat16 voor me.
Nu nog 14
Wel een beetje een prinsje die zoon van jou 😅. Gewoon dwingen hoor.quote:Op zondag 7 april 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat ging nog redelijk vlot bij de hap en we hoeven niet te komen.
Zoon heeft keelpijn, koorts, kan niet slikken maar hij hoest niet. Zat net een klodder bloed bij het slijm wat uit zn keel kwam dus vandaar dat mijn alarmbel afging. Keelontsteking maar moet het wel in de gaten houden. Meneer weigert pcm, al is het opgelost in water. Kan hem niet meer in de houdgreep nemen, helaas![]()
Dank @:TolstoiFan Fijn dat je een boterham naar binnen hebt gekregen. Jij ook beterschap!
Och @:Tink89Is er iemand bij je?
Beterschap voor jongste
Sterkte.quote:Op zondag 7 april 2024 09:29 schreef Tink89 het volgende:
Mijn jongste had gisterenochtend ineens koorts, de hele dag en nacht gloeiend heet gebleven en vanochtend is hij beginnen met spugen... En ik heb een paniekaanval. Ik weet het effe niet meer.
Goeie, ik heb ook nog van die vrieslollies in de schuur. En dank!quote:Op zondag 7 april 2024 10:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh wat klote @:Tink89. Maak je je zorgen?
Dan zou je kunnen overleggen met de HAPbeterschap en sterkte.
@:Mushanga71 beterschap daar. Misschien waterijsjes? Wij hebben altijd van die dingen in zakjes in de vriezer liggen voor dit soort dingen.
@:TolstoiFan, hopelijk blijft de boterham erin
Zijn probleem hoor als ie het niet wil maar dan ook niet zeiken over pijn. Hij heeft nu wel eieren voor zn geld gekozen en de pcm naar binnen gewerktquote:Op zondag 7 april 2024 10:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wel een beetje een prinsje die zoon van jou 😅. Gewoon dwingen hoor.
Mijn vriendin is gisteren ook bij de hap geweest voor dr keel en zij heeft antibiotica gekregen.
Wij zijn gisterenavond ook bij de hap geweest met dochter en kunnen zo weer terug.
Röntgenfoto’s maken van dr enkel. Begrijp niet helemaal waarom ze dat niet gisteren meteen hebben gedaan, maar soit.
Ik krijg altijd een benauwdheidsaanval als zoon ziek isquote:Op zondag 7 april 2024 11:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een zieken/gewonden.. Beterschap!
Ik heb een hekel aan ziektes bij kinderen. Wordt er zelf ook vaak beroerd van (spanningsbuikpijn).. Gelukkig gaat het beter nu ze groter worden. Maar bij die ukkies vind ik het niks.
Even wat anders: Hebben jullie nog de perfecte tip voor een hor? Achterdeur, standaard formaat, gaat naar buiten open. We hebben er nu een cheap-vliegengordijn hangen, maar de mugjes hadden gisteren vrij spel![]()
Ik zit te denken aan die lamellen met magneetjes erin.
(iets in het kozijn plaatsen als een harmonicadeur is niet zo handig, het is een beetje een hoekje om daar naar buiten te lopen en dan lopen we het eruit, zeker als je een wasmand ofzo mee hebt)
Wij hebben vorig jaar eindelijk een duur plissehor genomen en geen seconde spijt van! Doet wat het moet doen en heel makkelijk in gebruik.quote:Op zondag 7 april 2024 11:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een zieken/gewonden.. Beterschap!
Ik heb een hekel aan ziektes bij kinderen. Wordt er zelf ook vaak beroerd van (spanningsbuikpijn).. Gelukkig gaat het beter nu ze groter worden. Maar bij die ukkies vind ik het niks.
Even wat anders: Hebben jullie nog de perfecte tip voor een hor? Achterdeur, standaard formaat, gaat naar buiten open. We hebben er nu een cheap-vliegengordijn hangen, maar de mugjes hadden gisteren vrij spel![]()
Ik zit te denken aan die lamellen met magneetjes erin.
(iets in het kozijn plaatsen als een harmonicadeur is niet zo handig, het is een beetje een hoekje om daar naar buiten te lopen en dan lopen we het eruit, zeker als je een wasmand ofzo mee hebt)
Hooikoorts is ook kut. Sterkte!quote:Op zondag 7 april 2024 11:27 schreef LeNeHe het volgende:
Beterschap voor alle zieken! Hier alleen verschrikkelijk veel last van hooikoorts, ondanks pilletje en neusspray jeuken mijn ogen haast m’n hoofd uit en heb een giga loopneus![]()
Zo’n magneet lamellending werkt wel aardig geloof ik. Mijn zus heeft er eentje. Wij hebben sinds vorig jaar een harmonicadeur in het kozijn gezet. Ben er echt blij mee, ik voorzie met die zachte natte winter een invasie aan insecten.
Ik had ook lang zo'n prinsje.quote:Op zondag 7 april 2024 10:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kan zijn dat ze weinig mensen op de röntgen afdeling hebben 's avonds en je dan enorm lang moet wachten. Als een foto dan ook de volgende dag kan, dan heeft dat volgens mij de voorkeur.quote:Op zondag 7 april 2024 10:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn vriendin is gisteren ook bij de hap geweest voor dr keel en zij heeft antibiotica gekregen.
Wij zijn gisterenavond ook bij de hap geweest met dochter en kunnen zo weer terug.
Röntgenfoto’s maken van dr enkel. Begrijp niet helemaal waarom ze dat niet gisteren meteen hebben gedaan, maar soit.
KANS... er kan nog vanalles gebeurenquote:Op zondag 7 april 2024 13:09 schreef exode het volgende:
Om 10 uur stond Juul haar vriendinnetje uit de straat aan de deur.
Mijn mantra vandaag is 'niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige'
Ik heb ze om 11 uur de speeltuin ingeschopt waar ze tussendoor wat tosti's hebben gehapt en nu met heel veel buurtkinderen rondrennen. Heerlijk dit weer, ik heb het alleen gejinxt, sorry. Ik zei vanochtend dat ons brandhout nog niet op is en dat dat zonde is.....volgende week kans op vorst en natte sneeuw.
Sterkte Tink! Eng is dat altijd en naar als je kind ziek is. Ik duim dat alles binnen blijft en dat hij zich snel beter voelt.quote:Op zondag 7 april 2024 13:17 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de lieve berichtjes! Spruit blijft af en aan spugen, maar vraagt ook om eten... Soms lacht ie, soms huiltie keihard. Ingewikkeld, maar hij heeft zojuist een crackertje gegeten en dat lijkt *rot op fokwet!* lijkt binnen te blijven. Nu maar heel hard duimen dat dit het begin van de omslag is. Ik kan iig morgen thuisblijven, da's al heel wat.
Nu ga ik 'm in de buggy leggen en een rondje wandelen in de hoop dattie even in slaap valt. Fingers crossed en anders hebben we iig een frisse neus gehaald.
Zetpil? Of ziet hij dat ook niet zitten. Tja en als hij het niet ziet zitten, je doet er weinig aan.quote:Op zondag 7 april 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Dat ging nog redelijk vlot bij de hap en we hoeven niet te komen.
Zoon heeft keelpijn, koorts, kan niet slikken maar hij hoest niet. Zat net een klodder bloed bij het slijm wat uit zn keel kwam dus vandaar dat mijn alarmbel afging. Keelontsteking maar moet het wel in de gaten houden. Meneer weigert pcm, al is het opgelost in water. Kan hem niet meer in de houdgreep nemen, helaas![]()
Dank @:TolstoiFan Fijn dat je een boterham naar binnen hebt gekregen. Jij ook beterschap!
Och @:Tink89Is er iemand bij je?
Beterschap voor jongste
Hij kauwt ze normaal zo op😖 maar hij heeft toch maar de in water opgeloste pcm gedronken. Snap dat het pijn doet, maar he, om er vanaf te komenquote:Op zondag 7 april 2024 15:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Zetpil? Of ziet hij dat ook niet zitten. Tja en als hij het niet ziet zitten, je doet er weinig aan.
Die heb ik tot vorig jaar nog gehadquote:Op zondag 7 april 2024 16:08 schreef BE het volgende:
Dit is mss ook nog een suggestie?
Smelttablet met bessensmaak? Valt heel snel uiteen op de tong.
https://www.etos.nl/produ(...)etten-110762516.html
(Ik heb ze in de auto voor als ik eens koppijn heb en niet altijd een fles water bij de hand.)
Als ik de NPO app open op m’n tv staat er, sinds de vernieuwing, onderin “Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar”. Dus kan al een tijdje niet…quote:Op zondag 7 april 2024 16:54 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand recent een NPO Start kinderaccount gemaakt? Ze hebben een tijd terug die app helemaal vernieuwd dus ik heb nu maar een (gratis) account aangemaakt zodat we ook een kinderaccount kunnen maken en ze makkelijker klokhuis en jeugdjournaal bijvoorbeeld terug kunnen vinden (dat gaat nu alleen door zoeken op naam, maar ik kan nergens de optie hiervoor vinden. Linkjes voor uitleg die ik tegen kom verwijzen naar niet bestaande pagina's...
Wij doen meequote:
Ben je eigenlijk wel aan het werk, Vicky? Of gaat dat ook niet?quote:Op zondag 7 april 2024 18:06 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor alle zieken.
Jeetje @:exode dat is wel schrikken. Hopelijk meer duidelijkheid en wordt hij snel beter.
Hier nog steeds in de lappenmand. Hoestdag nummer 111...
Daarbij nog steeds verkouden. Weerstand, wat is dat?
Gisteren en vandaag, waar mogelijk, in de tuin bezig geweest. Bakken opgehangen aan de schutting, nieuw katten net gespannen, schutting in de olie gezet, deel van de tuin met de hoge drukspuit gedaan.
Mijn rug wil niet meer.
Net met manlief moussaka gemaakt. Nog 15 minuten en dan eten
Wat eng zeg. Door je rug gaan en dan kritiek zijn. Dat klinkt inderdaad heel ernstig.quote:Op zondag 7 april 2024 17:49 schreef exode het volgende:
Neeeeee joh wat een pech, zieken en pijn allemaal. Beterschap!!
Voor ons geen pcm, pleisters etc, wel 2 vriendinnen in het ziekenhuis en een collega van verloofde waar ligt kritiek in het ziekenhuis. Hij ging donderdag door zijn rug en vecht nu voor zijn leven. Ze weet niet meer dan dat hij kritiek ligt.
Zelf nog onderzoeken gepland staan, B ook, maar daar verwacht ik niets spannends van.
Jawel, maar vanuit huis.quote:Op zondag 7 april 2024 18:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk wel aan het werk, Vicky? Of gaat dat ook niet?
Poeh heftig Tink... Mijn man heeft nu intensieve therapie voor PTSS (doordeweeks intern). Dit is echt heel pittig, maar het geeft nu al zo ontzettend veel resultaat. Daar leert hij zijn angst/paniek juist te ondergaan, geen veiligheidsgedrag of technieken etc. 'Gewoon' er door heen gaan en ervaren dat er niks gebeurd en gaat vanzelf weg, een soort van 'omdenken'. (Ik weet het, het is supermakkelijk gezegd, maar als ik zie wat het bij mijn man doet,quote:Op zondag 7 april 2024 18:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik moet altijd zo lachen om die verhalen over jouw zoon Mushanga. Een prinsje is het wel ja![]()
Ik ben zo moe na twee nachten amper slapen, vier spuugwassen vandaag (en de drie manden die er nog dingen om te vouwen zijn ook klaar) en m'n peuter die vooral continu alleen maar mama wil...en de paniek eigenlijk vooral. Ik ben m'n hoofd en de paniek die daarin zit, zo ontzettend beu. En therapie helpt wel, echt, maar op het moment zelf ben ik al m'n technieken kwijt en heb ik alleen nog maar buikpijn, doemscenario's in m'n hoofd en geen enkele realiteitszin meer. Ik therapie nog even door de komende maanden....
Andere vraag: ik was altijd heel tevreden over onze oorthermometer van de Lidl, maar gisteren bleek dat die de hele dag onterecht aangaf dat de jongste geen koorts had (batterij is niet leeg ofzo), dus nu vertrouw ik 'm niet meer. Iemand goede ervaringen met een betaalbare andere? Ik heb echt een broertje dood aan billenthermometers en m'n kinderen ook, die gebruik ik liever niet.
Bedankt! Dat zinnetje staat er bij mij niet, maar dat verklaart een hoop! Hopelijk voegen ze het snel weer toe.quote:Op zondag 7 april 2024 17:11 schreef eponine het volgende:
[..]
Als ik de NPO app open op m’n tv staat er, sinds de vernieuwing, onderin “Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar”. Dus kan al een tijdje niet…
Autsj. Dat is 2 keer gemene pijn..quote:Op zondag 7 april 2024 17:42 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij doen meeJ kregen gisteren een brandblaar op zijn hand bij het knutselen en had vandaag diezelfde hand tussen de poort (de wind waaide en hij hield vast aan de schutting).
Het is een nogal apart figuur jahquote:Op zondag 7 april 2024 18:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik moet altijd zo lachen om die verhalen over jouw zoon Mushanga. Een prinsje is het wel ja![]()
Ik ben zo moe na twee nachten amper slapen, vier spuugwassen vandaag (en de drie manden die er nog dingen om te vouwen zijn ook klaar) en m'n peuter die vooral continu alleen maar mama wil...en de paniek eigenlijk vooral. Ik ben m'n hoofd en de paniek die daarin zit, zo ontzettend beu. En therapie helpt wel, echt, maar op het moment zelf ben ik al m'n technieken kwijt en heb ik alleen nog maar buikpijn, doemscenario's in m'n hoofd en geen enkele realiteitszin meer. Ik therapie nog even door de komende maanden....
Andere vraag: ik was altijd heel tevreden over onze oorthermometer van de Lidl, maar gisteren bleek dat die de hele dag onterecht aangaf dat de jongste geen koorts had (batterij is niet leeg ofzo), dus nu vertrouw ik 'm niet meer. Iemand goede ervaringen met een betaalbare andere? Ik heb echt een broertje dood aan billenthermometers en m'n kinderen ook, die gebruik ik liever niet.
Ja prachtig hè! Al is het nu alweer pikkedonker.quote:Op zondag 7 april 2024 21:27 schreef exode het volgende:
Hebben jullie de lucht gezien? De overbuurvrouw maakte deze foto, ons huis in een gloed.
Helaas, foto delen lukt niet
Die was echt gaaf rood/oranje idd!quote:Op zondag 7 april 2024 21:27 schreef exode het volgende:
Hebben jullie de lucht gezien? De overbuurvrouw maakte deze foto, ons huis in een gloed.
Helaas, foto delen lukt niet
Misschien gewoon heel moe? Al weet ik niet of dat beter is...quote:Op maandag 8 april 2024 08:56 schreef Amsel het volgende:
Ik sta in de trein en een vriendelijke jongeman vroeg net of ik wilde zitten. En nu ben ik bang dat ik er heel zwanger en/of oud uitzie
Of het was gewoon een keurig opgevoede jongemanquote:Op maandag 8 april 2024 08:56 schreef Amsel het volgende:
Ik sta in de trein en een vriendelijke jongeman vroeg net of ik wilde zitten. En nu ben ik bang dat ik er heel zwanger en/of oud uitzie
En heb je er gebruik van gemaakt?quote:Op maandag 8 april 2024 08:56 schreef Amsel het volgende:
Tja. Zie je er liever jong genoeg uit om zwanger te kunnen zijn of liever te oud en vást allang in de overgang?quote:Op maandag 8 april 2024 08:56 schreef Amsel het volgende:
Ik ben 42, dus het kan alle kanten opquote:Op maandag 8 april 2024 10:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tja. Zie je er liever jong genoeg uit om zwanger te kunnen zijn of liever te oud en vást allang in de overgang?
Tripper? Bij sommige aanbiedingen moet je meteen een datum kiezen, maar bij andere kun je wel kaartjes zonder datum kopen. Misschien zit er iets tussen?quote:Op maandag 8 april 2024 21:11 schreef Hupje het volgende:
Hoe kom je aan goedkopere dierentuin kaartjes? Ik vraag dit voor een vriend![]()
Wij zijn zelf echt al jaren niet meer in een dierentuin geweestMaar ik zoek dus kaartjes die je zonder datum cadeau kunt geven en voor 2 volwassenen en een kind niet meteen een miljoen miljard kosten.
Wat leuk om jou hier weer te zien! Hopelijk gaat alles goed?quote:Op maandag 8 april 2024 21:40 schreef mignonne het volgende:
Goeieavond.
Ik ging na heel lang afwezig eens spieken hoe het hier was. Wat leuk om nog veel dezelfde namen te zien!
Ik ga ns wat topics doorspitten.
Hey!quote:Op maandag 8 april 2024 21:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat leuk om jou hier weer te zien! Hopelijk gaat alles goed?
De plus heeft een spaaractie voor korting op dagjes uit (incl aantal dierentuinen) momenteel. Misschien via mensen in je omgeving oid sneller sparen en via dat kopen?quote:Op maandag 8 april 2024 21:11 schreef Hupje het volgende:
Hoe kom je aan goedkopere dierentuin kaartjes? Ik vraag dit voor een vriend![]()
Wij zijn zelf echt al jaren niet meer in een dierentuin geweestMaar ik zoek dus kaartjes die je zonder datum cadeau kunt geven en voor 2 volwassenen en een kind niet meteen een miljoen miljard kosten.
Tripper of VakantieVeilingen? Dan heb je een ticket dat je kunt printen. Wij bestellen zelf ook vaak met kortingscodes van ing, of via Kruidvat oid (die hebben nu 2e kaartje gratis bij iets van wasmiddel), maar die moet je daarna op datum ‘echt’ bestellen.quote:Op maandag 8 april 2024 21:11 schreef Hupje het volgende:
Op je naam klikken rechtsboven, opties, en dan kan je ergens emoticons tonen bij reply oid op ja zetten!quote:Op maandag 8 april 2024 21:49 schreef Aure het volgende:
Volgens mij kan je die ergens aan zetten, maar ik weet even niet waar...
Aaaah danku danku, nu herken ik het weer!quote:Op maandag 8 april 2024 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Op je naam klikken rechtsboven, opties, en dan kan je ergens emoticons tonen bij reply oid op ja zetten!
@:mignonne
quote:Op maandag 8 april 2024 21:40 schreef mignonne het volgende:
Goeieavond.
Ik ging na heel lang afwezig eens spieken hoe het hier was. Wat leuk om nog veel dezelfde namen te zien!
Haai!!quote:Op maandag 8 april 2024 21:40 schreef mignonne het volgende:
Goeieavond.
T vond trainen met A heel gezelligquote:
Ik ken je niet maar toch, hoi!quote:Op maandag 8 april 2024 21:40 schreef mignonne het volgende:
Goeieavond.
Ik ken jou niet maar na die paar posts over je zoon ben ik wel benieuwd over welke leeftijd we het hebbenquote:Op maandag 8 april 2024 22:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik ken je niet maar toch, hoi!![]()
Zoons keel is nog steeds kaduuk en morgen blijft ie ook nog thuis, daarna kijk ik wel maar vrees dat het de hele week gekloot wordt.
Kreeg een zooi zakelijke shit te doen waar ik onverwacht heel de dag mee bezig was. Lang leve YouTube, tiktok en al die troep want had geen tijd voor zoon en hij lag dus foon kijkend op de bank
Ik ken jou vaag dus staan we zo ongeveer quittequote:Op maandag 8 april 2024 23:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken jou niet maar na die paar posts over je zoon ben ik wel benieuwd over welke leeftijd we het hebben![]()
Oh 13, dat lijkt me briljante leeftijd, en onmogelijk tegelijkertijd in die transitie tussen kind en volwassenequote:Op maandag 8 april 2024 23:17 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik ken jou vaag dus staan we zo ongeveer quitte![]()
Zoon is 13 jaar, ik heb een dochter van 26 en een kleinzoon van 10 maandenIk ben oud
![]()
En jij?
Die komt er welquote:Op maandag 8 april 2024 23:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh 13, dat lijkt me briljante leeftijd, en onmogelijk tegelijkertijd in die transitie tussen kind en volwassene![]()
Hier kleine meid van bijna 8 die soms extreem lief en zorgzaam is, en geregeld denkt dat ze 20 is en de wereld overheerst gelijk de nieuwe Loekasjenko
Ja! A. zei zoiets op de app maar heb haar er verder nog niet over gesproken. Ze zijn niet bij mij deze week.quote:
Dat klinkt super schattigquote:Op maandag 8 april 2024 23:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh 13, dat lijkt me briljante leeftijd, en onmogelijk tegelijkertijd in die transitie tussen kind en volwassene![]()
Hier kleine meid van bijna 8 die soms extreem lief en zorgzaam is, en geregeld denkt dat ze 20 is en de wereld overheerst gelijk de nieuwe Loekasjenko
Je mag mijn 8 jarige wel een dag in huis hebbenquote:Op maandag 8 april 2024 23:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat klinkt super schattig![]()
Die leeftijd is ook heel leuk, basisschool en leuke dingen doen enzo en nog niet op álles een weerwoord hebben
![]()
Vraag me serieus af of zoon ooit volwassen gedrag zal vertonen, hij lijkt soms net een drie jarigeDus idd, onmogelijk
Haha dat heb je goed onthoudenquote:Op dinsdag 9 april 2024 08:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey! Bekende naam! Was jij nou niet ook verloskundige of is mijn brein stuk?
En toch was de beredenering: vrouwenhuis, dus roze..quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:08 schreef exode het volgende:
Wij kijken altijd Kopen zonder kijken vooruit, dus gisteren die van volgende week gekeken. En nu zijn we helemaal blij want daar werd een keuken geplaatst zoals wij de indeling ook willen dat volgens onze architect 'raar' zou zijn. Nou ja wij zijn ook best raar, maar om het in het 'echt' te zien en dat die indeling dus wel werkt is fijn.
Sterker nog onze keuken wordt groter dus dan zou het helemaal moeten passen.
De kleur is overigens juist niet wat we willen (roze), ik neig naar koningsblauw en verloofde naar iets met kleur. (maar dus geen roze)
Ah dat is wel sneu 😞quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:19 schreef Troel het volgende:
MIjn jongste puber was gisteren in tranen. Zijn telefoon was een paar weken geleden gereset vanwege een reparatie en hij bedacht zich dus gisteren dat hij alle foto's van de hont kwijt was. Ik blijf dat zo moeilijk vinden, die intense verdrietigheid die je niet op kunt lossen
Gelukkig heeft hij veel foto's via whatsapp gedeeld en dergelijke, dus die zijn niet kwijt en natuurlijk hebben we allemaal foto's van de hont, dus er zijn zat foto's, maar ik snap zijn verdriet zo goed.
Toen hij de telefoon kreeg had ik wel alles zo ingesteld dat de foto's automatisch in de backup terecht kwamen, maar ik zou het vaker moeten controleren of het ook nog zo ingesteld staatquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:27 schreef exode het volgende:
Ach Troel, dat is echt wel heel verdrietig. Niet per ongeluk wat in Clouds opgeslagen? Zoals die van Google?
Oei dat klinkt heftig.Vandaag maar rustig aan doen dan!quote:Op dinsdag 9 april 2024 08:49 schreef Quoi het volgende:
Vannacht zo ongeveer de hele medicijnkast aan pijnstillers ingenomen. De fysio had me gister iets overschat, geloof ik. Na de training schoot dat hele lijf in de kramp. Nu lig ik met een cappuccino in mn bed een beetje te herstellen
Wat sneu zulk verdrietquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:19 schreef Troel het volgende:
MIjn jongste puber was gisteren in tranen. Zijn telefoon was een paar weken geleden gereset vanwege een reparatie en hij bedacht zich dus gisteren dat hij alle foto's van de hont kwijt was. Ik blijf dat zo moeilijk vinden, die intense verdrietigheid die je niet op kunt lossen
Gelukkig heeft hij veel foto's via whatsapp gedeeld en dergelijke, dus die zijn niet kwijt en natuurlijk hebben we allemaal foto's van de hont, dus er zijn zat foto's, maar ik snap zijn verdriet zo goed.
Ik heb al meerdere jongens in gr3 die geparfumeerd naar school komen 😅quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:25 schreef Vanyel het volgende:
Mijn tienjarige pubert geloof ik ook al zo'n beetje vanaf dat hij kan bewegen, tussen het poezelig knuffelen door. Ik ben heel benieuwd hoe dat de komende jaren gaat.
De eerste after shave is binnen, dus ik denk dat we op rand van de afgrond staan.
Pfoe, doe een beetje van die knul deze kant op. Als ik die van mij niet vertel dat ze deo moeten gebruiken, doen ze dat gewoon niet.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:25 schreef Vanyel het volgende:
Mijn tienjarige pubert geloof ik ook al zo'n beetje vanaf dat hij kan bewegen, tussen het poezelig knuffelen door. Ik ben heel benieuwd hoe dat de komende jaren gaat.
De eerste after shave is binnen, dus ik denk dat we op rand van de afgrond staan.
Zijn het echt van die zware geuren? Dat is leuk met al die 6jarige in 1 lokaal.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:27 schreef amaranta het volgende:
Die “aftershave” van die 6 jarigen bij mij is wel een enorme aanslag op mn reukvermogen. Vrij heftige en penetrante geur wel.
Goooorrrr.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:27 schreef amaranta het volgende:
Die “aftershave” van die 6 jarigen bij mij is wel een enorme aanslag op mn reukvermogen. Vrij heftige en penetrante geur wel.
Een van de kinderen die gebruikt denk ik de aftershave van z’n vader. Echt niet te hachelen. En een ander kind heeft op zich wel een lekker kindergeurtje.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:40 schreef exode het volgende:
[..]
Zijn het echt van die zware geuren? Dat is leuk met al die 6jarige in 1 lokaal.![]()
Verloofde heeft altijd groep 7 of 8 en heeft meerdere deo spuiten klaar staan....en zegt dan subtiel tegen leerlingen 'Misschien is het handig dat je even naar het toilet loopt met een busje deo'.
B gebruikt al meer dan een jaar deo, redelijk geurloze van Nivea. En soms pakt ie 1 van de Loveli mini deo's van ons. Anders is het echt een stinkende beer.
Aaaw, dat is niet leuk.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:39 schreef Amsel het volgende:
Ik kreeg laatst een loveli deo cadeau (als onderdeel van een relax-setje hè, niet als hint dat ik stink) en die bevalt me goed!
Hier is de 9-jarige thuis omdat ze helemaal kapot was van de emoties bij de hpv-prik vanochtend. Ze mocht in het speciale kamertje voor bange kinderen, ze hebben enorm de tijd genomen voor haar, maar alsnog grote paniek. Nu met een dekentje en een reep chocola op de bank bijkomen dus.
Ik kan me daar heel erg aan ergeren. Pubers snappen niet dat als je geen oortjes of koprelefoon gebruikt dat iedereen mee kan gebieten van datgene wat jij doet. Net zoals je telefoon niet op de hardste stand hoeft. Muziek hoeft ook niet aan als je onder de douche staat en de hele bovenverdieping verplicht is om mee te genieten. Je na 22 uur niet meer op discord meedoet met een gesprek omdat je als je gefrustreerd raakt vergeet dat er al mensen liggen te slapen. Rekening houden met een ander is gewoon lastig. Soms wil ik dan geen rekening meer houden met een puber, maar dat kan dan ook weer niet natuurlijkquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:34 schreef Nijna het volgende:
Loveli deo, helpt goed tegen puberzweetlucht(bij volwassenen werkt het ook trouwens
)
@:amsel wat sneu dat ze zo paniek had. Op de bank met chocolade helpt vast een beetje
Mijn puber maakt beneden aan de keukentafel haar huiswerk, heel gezellig wel... ware het niet dat er muziek aan gaat en dat ik na een half uur echt overprikkeld begin te raken.
Als ik er wat van zeg krijg ik een grote pubermond, afspraken geprobeerd te maken over koptelefoon oid opzetten, ze vertikt het gewoon.
Ik vraag me af of ik nou zo'n zeurouder ben...
Ze is sowieso niet zo heel erg voor rede vatbaar, hartstikke leuk pubers...
Beide dames hier hebben vaak hun oortjes in.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:43 schreef Vicky het volgende:
Oh daar heb ik hier helemaal geen last van gelukkig.
Beiden lopen regelmatig met koptelefoon/oortjes.
Ja same. Heel fijnquote:Op dinsdag 9 april 2024 18:43 schreef exode het volgende:
Ik hou van Loveli, ik stink gewoon niet meer, zelfs niet na mijn sportsessies![]()
Snap ik.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Beide dames hier hebben vaak hun oortjes in.
Mijn huis is zo klein en gehorig, dat trek ik echt niet hoor om de hele dag door verschillende geluiden te horen
Als het muziek zou zijn, vind ik het één ding. Vaak zijn het youtubeshorts of filmpjes.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het ook wel ongezellig als iedereen met oortjes in moet lopen en er helemaal geen muziek aan mag staan. Is er geen muziek die op een redelijk volume aan kan die jullie allebei kunnen handelen?
Dat idd, tiktok, brawlstars, reels, youtube en youtubeshorts. En dan het liefst alles weer snel doorswipen en kort luisteren.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Als het muziek zou zijn, vind ik het één ding. Vaak zijn het youtubeshorts of filmpjes.
Daarnaast is het hier zo gehorig dat ik vaak met mijn noisecancelling oortjes in zit zonder dat ik wat luister om te voorkomen dat ik de volledige gesprekken van de puber boven hoef te horen. Inclusief gehinnik van het lachen en gegil
Maar ben zelf ook vrij snel overprikkeld en ik hoor ook echt alles![]()
https://vm.tiktok.com/ZIJn4maRC/quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ik krijg rare okselbulten van Loveli. Dat hoop ik althans, anders kreeg ik om een onverklaarbare reden okselbulten
Als ik zo de top 40 hoor of van collega’s-met-pubers meekrijg wat de muzieksmaak van de gemiddelde puber is, dan zou ik die oordopjes echt hélemaal prima vindenquote:Op dinsdag 9 april 2024 18:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het ook wel ongezellig als iedereen met oortjes in moet lopen en er helemaal geen muziek aan mag staan. Is er geen muziek die op een redelijk volume aan kan die jullie allebei kunnen handelen?
Goed opgevoed qua muzieksmaakquote:Op dinsdag 9 april 2024 21:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is gek op jaren 80 muziek, geen idee hoe dát nou komtToto
,Survivor, Bon Jovi, Michael Jackson, A-HA... En idd die stomme filmpjes
Nu is er ook weer één met het nummer True faith van New Order erachter. En dan zet ik het origineel op
T ook!quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is gek op jaren 80 muziek, geen idee hoe dát nou komtToto
,Survivor, Bon Jovi, Michael Jackson, A-HA... En idd die stomme filmpjes
Nu is er ook weer één met het nummer True faith van New Order erachter. En dan zet ik het origineel op
Qua muziek welquote:Op dinsdag 9 april 2024 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goed opgevoed qua muzieksmaakdie jongen
![]()
Ook een goeie muzieksmaakquote:Op dinsdag 9 april 2024 22:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
T ook!
Ze is gek op rock muziek. Favoriete nummer is Back in Black van AC/DC.
En op d'r uitvaart wil ze Highway to hell.
Ze houdt helemaal niet van de hedendaagse muziek.
Het is ook best wel een oorwurmquote:Op dinsdag 9 april 2024 23:27 schreef Quoi het volgende:
Ze worden gedrilld door EuropapaIk hoor zooveel kinderen dat zingen.
Ik vind huidige muziek wel echt leuk. Harry Styles, S10, Froukje, Goldband, Son Mieux. M. krijgt het ook allemaal mee. Maar ik heb ook een oude ziel qua muziek.
Afijn, ik kan niet stoppen over muziek. Doe ik toch nu
Barbie girl! Ja, die kennen wij ook uit ons hoofdquote:Op dinsdag 9 april 2024 23:36 schreef exode het volgende:
B houdt van keiharde techno en Juul alles wat zoet is, al zingt ze nu al wekenlang 'I'm a barbie girl'.
Mijn muzieksmaak is niet in hokjes te plaatsen geloof ik, ja als ratjetoe met een toefje wansmaak.
Fijn dat meer mensen dat hoogstandje kunnen waarderenquote:
Mijn 4 jarige is ook dol op muziek, vooral Imagine Dragons. Het begon met Believer, maar nu meerdere nummers. Natural vond hij ook mooi, tot hij per ongeluk een stukje van de clip zag. Nu vind hij dat liedje minder leuk, wat ik erg jammer vind.quote:Op woensdag 10 april 2024 07:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat een 2-jarige inde auto vanaf de achterbank 'hekje muziek' eist.
Dat wordt de map met Green Day, nirvana, Metallica etc aanzetten.
Al zijn 'who the f#ck is Alice' en 'ik ben een zeehond' ook favoriete meezingers in de auto
D probeert nu, met zijn pianoleraar, het liedje Natural van Imagine Dragons te spelen. Moet hij zelf noot voor noot uitzoeken wat de volgende is. En dan de akkoorden erbij. Dat is ook best een lekker nummer.
Ik doe dat dus ook, maar desondanks ben ik van mening dat mijn pubers moeten leren dat je rekening houdt met anderen en dat je dus oortjes of een koptelefoon draagt. Net zoals je, als je buiten bent, geen muziek aan doet zodat de buren mee kunnen genieten en dergelijkequote:Op dinsdag 9 april 2024 21:43 schreef LeSage het volgende:
[..]
Als ik zo de top 40 hoor of van collega’s-met-pubers meekrijg wat de muzieksmaak van de gemiddelde puber is, dan zou ik die oordopjes echt hélemaal prima vinden![]()
Mijn oplossing is trouwens precies het tegenovergestelde. Ik doe zelf een noise-cancelling koptelefoon op en dan heb ik lekker geen last van alle filmpjes/liedjes/fluiten/irritante YouTube stemmetjes van de kinderen
Het is deels het volume, maar ook vaak nummers op herhaling en na een half uur begint het op te lopen en als ik er dan in blijf zitten kom ik op een punt dat ik niet meer heel redelijk kan vragen of het nu dan echt uit mag.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:07 schreef Tink89 het volgende:
Dit. Als ik niet in de woonkamer kan zitten, kan ik naar de keuken vluchten, het toilet of de badkamer bezet houden of in bed gaan liggen. Geen andere plekken dus waar je rustig en comfortabel kan zitten (nee, ook het toilet niet, want maar één aanwezig in huisquote:Op woensdag 10 april 2024 08:42 schreef Nijna het volgende:
Maar ik wil ook niet altijd maar weg moeten, omdat de rest met hun geluidjes zit.
In de auto heb ik bijna altijd muziek aan. Dat is of mijn eigen spotify of de playlist die ik samen met de jongens deel (en dan is er dus af en toe een liedje dat gewoon prut is, maar meestal valt het wel mee). Jongste wil nog wel eens een ABBA-playlist en we luisteren ook nog zeer regelmatig K3 en Kinderen voor Kinderen omdat als puber de teksten van K3 ineens veel interessanter worden en KvK, tja, is KvK. Overigens wel voornamelijk de liedjes uit mijn jeugd, want de huidige liedjes kan ik niet meezingenquote:Op woensdag 10 april 2024 08:58 schreef Tink89 het volgende:
Ahja, dan snap ik 't al beter. Hier staat de tv niet veel aan (bij het ontbijt in het weekend, als wij aan het koken zijn en voor onszelf 's avonds als de kinderen in bed leggen). Daar zou ik wel overprikkeld van raken, maar muziek maakt mij juist wat meer ontspannen en gefocust ofzo. Natuurlijk niet tiktokfilmpjes, youtube-geneuzel en steeds maar korte stukjes.
Mijn 5-jarige wil graag Frozen, K3, liedjes die ik op zangles deed (en die ik dus meezing, heb ik een playlistje van gemaakt) en alles wat vrolijk is. Ze houdt niet zo van zware muziek of dramatische dingen, maar een beetje gezellig rock kan ze goed hebben.
Mijn jongste wil alleen maar Gabby's poppenhuis' afspeellijst en europapa...
Dit, plus 'ik heb een boot/ boten Anna' (klassiekertje voor de kennersquote:Op woensdag 10 april 2024 11:09 schreef Adrian4 het volgende:
De geweldige smaak van mijn jongens:
Snollebollekes
René karst
Lamme Frans
Europapa
One Two Trio
De tekentovenaar (met de tophits “blote konten lied”, “poep van de buurman” en “poep op oma”)
Ik ben kachel
Noodgeval
Chachacha (de Finse Eurovisie inzending die eigenlijk had moeten winnen). Deze is wel leuk overigens.
Opvoeding mislukt
Boten Annaquote:Op woensdag 10 april 2024 11:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit, plus 'ik heb een boot/ boten Anna' (klassiekertje voor de kenners) en het volledige repertoire van de WC experience (met pareltjes als 'voile shitzooi' en 'pannenkoek in je onderbroek').
Ik geef de schuld aan de leiding van zijn scoutinggroep. Jammergenoeg voor de kinders heb ik zelf ook lang genoeg bij scouting gezeten om het mee te kunnen zingen (wat natuurlijk helemaal niet cool is, maar 'cringe')
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Haha dat is hier ook. Europapa is favoriet, zelfs mijn 2-jarige zegt de heledag alleen maar "oopapa"quote:Op woensdag 10 april 2024 11:09 schreef Adrian4 het volgende:
De geweldige smaak van mijn jongens:
Snollebollekes
René karst
Lamme Frans
Europapa
One Two Trio
De tekentovenaar (met de tophits “blote konten lied”, “poep van de buurman” en “poep op oma”)
Ik ben kachel
Noodgeval
Chachacha (de Finse Eurovisie inzending die eigenlijk had moeten winnen). Deze is wel leuk overigens.
Opvoeding mislukt
quote:Op woensdag 10 april 2024 12:07 schreef Cathmar het volgende:
Sollicitatie tips?Geen tips, wel succesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fake it till you make it...
“Geef mij 1 euro, pa. Voor chips snacks en cola 1 euro, pa. 1 euro, pa”quote:Op woensdag 10 april 2024 12:22 schreef June. het volgende:
[..]
Haha dat is hier ook. Europapa is favoriet, zelfs mijn 2-jarige zegt de heledag alleen maar "oopapa"![]()
Hier is nog wel hoop, 2-jarige vind Metallica leuker dan KvK
Ook mee eens hoor. Maar soms is dat wel de fijnste oplossing vind ikquote:Op woensdag 10 april 2024 08:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik doe dat dus ook, maar desondanks ben ik van mening dat mijn pubers moeten leren dat je rekening houdt met anderen en dat je dus oortjes of een koptelefoon draagt. Net zoals je, als je buiten bent, geen muziek aan doet zodat de buren mee kunnen genieten en dergelijke
Grappig, ik vind juist de onschuld en het simpele van de oude liedjes zoveel leuker. Tegenwoordig zijn het meer verkapte top 40 liedjes, helemaal gelikt.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:51 schreef FlyingFish het volgende:
De huidige KvK liedjes zijn wel echt een stuk leuker dan die van vroeger. Daar zitten liedjes tussen die echt lekker vrolijk zijn, minder kinderkoor maar gewoon muziek. Giga groen, reis mee en het hele Koningsspelen repertoire. Al is ochtendhumeur hier in huis ook heel populair
Met de jouwese kun je straks gewoon heel goed carnaval gaan vierenquote:Op woensdag 10 april 2024 14:12 schreef Adrian4 het volgende:
O ja en als ik iets zeg wat ze niet aan staat:
“Dat interesseert mij echt geen ene reet”
Of
“Ja, ons moeder zeej nog.. doe da nou nie! Maar ik deej het toch enz”
Dank! Vanavond even al eea voorbereiden. Zoals: wat doe ik aan? Haha. En ook nog eens goed wat lezen en wat aantekeningen maken. Heb ook nog even een collega gebeld.quote:
Ik zou er een pilletje induwen, voordat ze niet kan slapen van de jeuk.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:20 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kleuter heeft wormpjes, vond ze net in de poep voor het eerst. Zo'n tabletje, is dat nodig? Ze is echt, echt een drama met tabletjes en ik voorzie dwingen, weer uitkotsen etc... En Google zegt 'gaat vanzelf over'.
Dit.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zou er een pilletje induwen, voordat ze niet kan slapen van de jeuk.
Tevens hoi (spuitelf)quote:Op woensdag 10 april 2024 18:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dit.
En voordat je ze zelf ook hebt
Mooi leermomentquote:Op woensdag 10 april 2024 18:20 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kleuter heeft wormpjes, vond ze net in de poep voor het eerst. Zo'n tabletje, is dat nodig? Ze is echt, echt een drama met tabletjes en ik voorzie dwingen, weer uitkotsen etc... En Google zegt 'gaat vanzelf over'.
Volgens mij is het best besmettelijk, dus ik zou denk ik toch proberen... ik heb geen idee of wormpjes vanzelf over gaan.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:20 schreef Tink89 het volgende:
Jij kent mijn kleuter niet. Die heeft ook liever hele nachten oorpijn dan een paracetamol (en dan bied ik tablet, drankje en zetpil aan). Ze heeft echt een enorme aversie tegen pilletjes enzo.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi leermoment
Jeuk aan je gat, of een pilletje erin en ijsje erna als beloning
Haaaaaai!quote:
Mijn 2e ook hoor. Nu ook nog. Ze is nu 13 ze vergaat soms van de pijn van haar beugel en kan dan 2 dagen niet eten maar ze vertikt het om paracetamol te nemen.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jij kent mijn kleuter niet. Die heeft ook liever hele nachten oorpijn dan een paracetamol (en dan bied ik tablet, drankje en zetpil aan). Ze heeft echt een enorme aversie tegen pilletjes enzo.
en gewoon geen keuze stellen? Je neemt dit nu en daarmee klaarquote:Op woensdag 10 april 2024 18:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jij kent mijn kleuter niet. Die heeft ook liever hele nachten oorpijn dan een paracetamol (en dan bied ik tablet, drankje en zetpil aan). Ze heeft echt een enorme aversie tegen pilletjes enzo.
Ik zou iig die 4 tot 6 weken niet gaan afwachten of aanzien met de kans dat het hele gezin mag gaan meegenieten van die beestenquote:Op woensdag 10 april 2024 18:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Volgens mij is het best besmettelijk, dus ik zou denk ik toch proberen... ik heb geen idee of wormpjes vanzelf over gaan.
Ja, ze gaan vanzelf over zegt ook thuisarts... na 4-6 weken als je geen nieuwe eitjes meer binnen krijgt...
Een pil in je kont en daarna een ijsje in je kont klinkt niet bepaald als een beloning.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi leermoment
Jeuk aan je gat, of een pilletje erin en ijsje erna als beloning
Dat is of was sowieso het advies bij wormen. Het hele gezin een kuur.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:30 schreef Tink89 het volgende:
Ik denk dat ik het hele gezin maar ontworm dan. Man is net in de auto gestapt op zoek naar tabletjes...
Wat voor pillen hadden jullie? Standaard mebendazol is hier gewoon ongeveer paracetamolgrootte. Nogal regelmatig nodig met een kind dat overal speelt en ontzettend weinig zijn handen wast.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:46 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon heeft/had ook een enorme aversie tegen pilletjes, maar hij heeft ook regelmatig huilend 's nachts naast mijn bed gestaan omdat hij niet kon slapen van de jeuk en dan vroeg hij zelfs om een anti-worm-pilletje. En het pilletje is inderdaad heel erg klein. Niet vergelijkbaar met paracetemol. Dat scheelt echt enorm.
Gewoon die anti-worm van de trekpleister/kruidvat. Maar net even gechecked (ook standaard in huis). Ze zijn inderdaad minder klein dan ik dacht, maar toch net wel kleiner dan paracetamol. Kennelijk was het verschil net groot genoeg om minder problemen te geven.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat voor pillen hadden jullie? Standaard mebendazol is hier gewoon ongeveer paracetamolgrootte. Nogal regelmatig nodig met een kind dat overal speelt en ontzettend weinig zijn handen wast.
foei!quote:Op woensdag 10 april 2024 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Ze kauwen erop trouwens. Dus ze hoeven niet heel doorgeslikt (toch??? Ik lees nooit bijsluiters).
Als het doxycycline is: die mocht ik innemen met een ruime hoeveelheid water. Ik hoefde hem niet op te lossen in water ondanks dat het een dispertablet was. Juist omdat het een vieze pil is, dit advies kreeg ik van de apothekersassistent.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:32 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ze nog nooit in huis hoeven halen.
Ik heb weer een ab. Kuurtje en die moet ik in water oplossen. Gadver wat is dat goor. Ik slik liever 4 paardepillen tegelijk dan 1 bekertje opgeloste zooi..
Idd Doxy.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Als het doxycycline is: die mocht ik innemen met een ruime hoeveelheid water. Ik hoefde hem niet op te lossen in water ondanks dat het een dispertablet was. Juist omdat het een vieze pil is, dit advies kreeg ik van de apothekersassistent.
Ik heb nu een ontstekingsremmende neusspray en die ruikt naar hyacinten.. zo smerigquote:Op woensdag 10 april 2024 23:03 schreef Vanyel het volgende:
Ik moest laatst even pantoprazol slikken, een maagbeschermer. Dat is goorDan heb je al last van je maag krijg je pillen met een gek geurtje dat in je neus kruipt. Ril
quote:Op woensdag 10 april 2024 23:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb nu een ontstekingsremmende neusspray en die ruikt naar hyacinten.. zo smerig
Beetje wiebertjesvorm hebben deze. Maar ik ruik ook bizar goed. Het versterkt geurvermogen van de zwangerschap is niks bij hoe geurgevoelig de chemo me maakt. Alquote:Op donderdag 11 april 2024 06:28 schreef hilliebillie het volgende:
Oh , pantoprazol heb ik ook een tijd moeten slikken, maar daar vond ik toch geen geur of zo aan zitten. Vond ik fijne kleine pilletjes. Maar misschien is dat ook wel merkafhankelijk?
Ik heb geen idee, is omeprazol eerste keus?quote:Op donderdag 11 april 2024 06:45 schreef Troel het volgende:
Is dat omdat de omeprazol slecht verkrijgbaar is? Ik heb die als maagbeschermer en vanwege reflux en heb gelukkig nog het een en ander
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |