abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213078048
Met Kletskoppen.
  woensdag 3 april 2024 @ 22:45:30 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213078069
Zeg, hou zelf je klep dicht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213078538
Lekker rustig zo ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 4 april 2024 @ 05:06:05 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213079075
Ik wil m'n klep niet dichthouden eigenlijk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213079186
GOEDEMORGEN!
  donderdag 4 april 2024 @ 07:14:30 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_213079237
:O
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213079743
Iemand bekend met dit park?
https://www.hetgrotezand.nl/

Is het wat, ervaringen?

We zijn nog op zoek naar iets voor de meivakantie (lekker op tijd :P ), maar zoeken een niet te grootschalig iets met voldoende vermaak voor kind van 6-7 jaar.
pi_213080025
AUCH Venco, dat klinkt echt heel naar!
  donderdag 4 april 2024 @ 09:38:53 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213080383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 08:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand bekend met dit park?
https://www.hetgrotezand.nl/

Is het wat, ervaringen?

We zijn nog op zoek naar iets voor de meivakantie (lekker op tijd :P ), maar zoeken een niet te grootschalig iets met voldoende vermaak voor kind van 6-7 jaar.
Ziet er wel leuk uit! Geen ervaring mee.
pi_213080396
Goedemorgen

Ik ben jarig vandaag en vanmiddag is de loting voor de middelbare school dus spannend naast de telefoon zitten wachten tot ze bellen. #eindexamenflashbacks
  donderdag 4 april 2024 @ 09:43:06 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213080433
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:39 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen

Ik ben jarig vandaag en vanmiddag is de loting voor de middelbare school dus spannend naast de telefoon zitten wachten tot ze bellen. #eindexamenflashbacks
Gefeliciteerd, en heel spannend inderdaad! Is de kans bij jullie om bij de school van je voorkeur ingeloot te worden een beetje redelijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 04-04-2024 10:10:18 ]
in de haak.
pi_213080505
Oeh, spannend @Kyara! Hier komt het 17 april, geloof ik, in het ouderportaal. Zoon hoopt dat een vriendje en vriendinnetje worden ingeloot op zijn school.
En, gefeliciteerd!🎈🎂

En ik hou niet van kletskoppen, zijn met pinda dus bestelde kletsmajoors :9
Bedankt Venco :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_213080583
@Kyara, gefeliciteerd! En spannend, wachten op zo'n telefoontje!
pi_213081040
Gefeliciteerd @Kyara !
En spannend zo'n telefoontje. Hopelijk lukt planA
pi_213081304
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:39 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen

Gefeliciteerd! Hopelijk vanmiddag nog meer reden voor een feestje. Mijn duimen draaien!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213081745
Gefeliciteerd Kyara! En hopelijk plek op de school naar keuze!
pi_213082090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:43 schreef trui het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, en heel spannend inderdaad! Is de kans bij jullie om bij de school van je voorkeur ingeloot te worden een beetje redelijk?
Geen idee! Het is zo afhankelijk van het aantal aanmeldingen maar ook van het aantal dat uitgesloten is van loting. Geen peil op te trekken. Ik heb wel het idee dat de loting toch wat meer afschrikt aangezien het de enige school met loting is.
pi_213082131
En dank voor de felicitaties *O* O+
  donderdag 4 april 2024 @ 12:22:16 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213082138
Hopelijk vandaag dubbel gefeliciteerd @Kyara ! Maar tot die tijd gefeliciteerd met je verjaardag ;)
  donderdag 4 april 2024 @ 12:24:10 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213082172
Heeft iemand ervaring met kustpark Texel? Reviews zijn zo bar slecht. Landal zal wel wat netter zijn, gok ik?
pi_213082960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 12:24 schreef Quoi het volgende:
Heeft iemand ervaring met kustpark Texel? Reviews zijn zo bar slecht. Landal zal wel wat netter zijn, gok ik?
Als ze unaniem echt slecht zijn, zou ik ervan uitgaan dat het tegenvalt. Zelf geen ervaring hier, wij zaten op Texel in huisjes via Texel.net volgens mij. En een keer op een boerencamping (aanrader!).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 4 april 2024 @ 14:37:33 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213083913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 12:24 schreef Quoi het volgende:
Ik zat er een paar jaar terug zonder kinderen in een chalet. Op zich best oke, maar het zwembad was ijskoud en het chaletje ietwat smoezelig. Het kostte destijds met carnaval 35 euro voor een midweek, maar ik zou er geen honderden euro's voor neertellen.

Landal op texel was wel echt dikke prima, de Sluftervallei zaten wij toen. Op (20 minuten) loopafstand van het strand, een klein maar fijn zwembad en ook nog een gezellig brasserietje/restaurantje. Huisje was schoon, de natuur prachtig.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213084649
*G* dubbel feest *G*
pi_213084861
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:43 schreef Kyara het volgende:
*G* dubbel feest *G*
Fijn!!! *O* *O*

En gefeliciteerd ook!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  donderdag 4 april 2024 @ 15:58:35 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213084865
quote:
*G* dubbel feest *G*
Jaaaaa wat goed! Van harte :D
pi_213085179
Dubbel gefeliciteerd Kyara!
pi_213085503
quote:
*G* dubbel feest *G*
Fantastisch!! Gefeliciteerd! *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 4 april 2024 @ 17:04:48 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213085713
quote:
*G* dubbel feest *G*
Hoera! Lekker vieren nu!
in de haak.
  donderdag 4 april 2024 @ 17:11:45 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_213085824
quote:
*G* dubbel feest *G*
Gaaf, gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 april 2024 @ 17:22:46 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213085904
quote:
*G* dubbel feest *G*
Hoera
  donderdag 4 april 2024 @ 17:31:51 #31
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213086000
Gefeliciteerd Kyara.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213086471
Fijn @Kyara! Stressfactor minder :)
If they say
pi_213086701
Jaaaa en ineens is het ook zo echt. Mijn baby naar de middelbare school :o
pi_213087030
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 18:26 schreef Kyara het volgende:
Dan gaat het opeens weer even heel hard
pi_213087279
Gefeliciteerd Kyara
pi_213088602
quote:
Ja, dit kan dus helemaal niet. }:|
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213088622
En natuurlijk gefeliciteerd!
pi_213090510
quote:
Proficiat!! En leuk nieuws ook over/voor je zoon!
T ergste is dat de babies volgende zomer naar de middelbare gaan. Kan mijn hoofd niet bij.
Met een meidenkwartet
pi_213090518
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:10 schreef vencodark het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Same! Niet te doen.
Met een meidenkwartet
pi_213090741
Ik had een verschrikkelijk tijd op de middelbare school en ik haat pubers. :')
Dat mijn zoon volgend jaar die kant op moet, is bijna onverdraaglijk. :')
pi_213091202
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:10 schreef vencodark het volgende:

[..]
SPOILER
ja, hier ook nog 2 in groep 7 8)7
pi_213091929
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2024 22:20 schreef Kyara het volgende:

[..]
ja, hier ook nog 2 in groep 7 8)7
Waar is onze 11 jaar gebleven? Je tweeling is van januari toch?
pi_213092178
De middelbare is fantastisch tot nu toe. Zelf was het voor mij ook verre van leuk. Gelukkig heel andere ervaring voor de kinderen en O+ pubers O+
Puur vermaak :)
Met een meidenkwartet
  vrijdag 5 april 2024 @ 00:35:34 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213092408
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 23:10 schreef vencodark het volgende:

[..]
Waar is onze 11 jaar gebleven? Je tweeling is van januari toch?
Klopt. Oudste trouwens ook van januari maar dan dus een jaartje ouder.
pi_213092844
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef vencodark het volgende:
Herkenbaar. Die onvoorspelbaarheid van die pubers. Rare stoerdoenerij en alle ellende die erachteraan komt..

De oudste had gelukkig snel een goede vriendengroep. En een chille klas.
De jongste leeft er helemaal op. Dus voor niks zorgen gemaakt *O*
pi_213093851
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef vencodark het volgende:
Same here.

Ik hou mijn hart vast voor Wiebke (ik ben haar tante)
Werewolf
  vrijdag 5 april 2024 @ 09:23:08 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213094014
Ik heb een applausje verdiend, was nummer 3 zit al in de machine (eerste gisterenavond met timer al aangezet en net opgehangen, twee zit al in de droger), ik heb twee vaatwassers uitgeruimd, we zijn allemaal aangekleed, hebben gegeten en gedronken, de oudste heeft al geoefend voor pianoles en nu zitten ze allebei met gelakte nagels én glitters te wachten het droog genoeg is om weer te gaan spelen... Nu alleen nog naar pianoles en m'n derde was ophangen zo en dan heb ik al m'n doelen voor vandaag bereikt 😎

Oh en de middelbare school was zowel de ergste tijd van m'n leven (de tweede en derde klas) als de beste (de brugklas en de 6e). Alles hangt af van de mensen om je heen...
pi_213094680
Ik vond de middelbare school dan weer geweldig, na die sociale ellende en eindeloze verveling op de basisschool.

Ook een hoop gedoe hoor, want pubermeisjes onder elkaar is volgens mij altijd gedoe, maar ik had daar wel echt mijn tribe gevonden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_213094906
Lekker bezig Tink, hier je applaus 👏🏻
I found myself alone,
pi_213095259
Fijn tink!

Middelbare school vond ik prima. Was gewoon wel gezellig, maar niet bijzonder of zo.

De oudste heeft het nu in de brugklas best prima naar z’n zin met z’n vrienden en ook wat nieuwe vrienden.

Ik merk alleen steeds meer dat hij op de basisschool nooit heeft leren leren. Dat was niet nodig want alles lukte gewoon met een paar keer oefenen of er over nadenken (als baby oefende hij al niks, hij deed het gewoon in een keer als hij wist dat hij het kon). Tja en dat gaat op het vwo niet meer blijkbaar. En nu na een aantal flinke onvoldoendes vind ik het toch wel tijd dat hij z’n leren wat beter aan gaat pakken. (Maar dat vind ik ook lastig om te sturen, want ik deed zelf niet meer dan alles een keer over lezen).

Dus heb nou met hem afgesproken om in ieder geval te zorgen voor minder afleiding (schermpjes beneden laten liggen als je boven huiswerk maakt, of juist beneden huiswerk maken zodat hij ‘laat zien’ dat ie iets doet (niet ter controle, maar dat hij minder in de verleiding komt om te lanterfanten).

Maar ook de tip gegeven om een samenvatting te maken van de stof. Zodat hij het ook zelf een keer opgeschreven of getypt heeft. Zo werkte spiekbriefjes maken bij mij altijd heel goed. Die had ik nooit nodig, omdat ik wist wat ik opgeschreven had ;) )

Hier net met de jongste naar de ortho geweest, die is nu de trotse bezitter van een plaatjesbeugel.
Dadelijk nog een paar kleine dingen doen en dan nestel ik me met een serie op de bank (mag het hele weekend weer in de weer zijn voor de kinderen, dus nu even me-time). De serie this is is op Videoland is trouwens een aanrader! Bij aflevering 1 had ik even wat twijfels, maar tegen het eind van aflevering 2 was ik zo nieuwsgierig wat er nog meer ging volgen.
pi_213095634
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:01 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn tink!

Middelbare school vond ik prima. Was gewoon wel gezellig, maar niet bijzonder of zo.

De oudste heeft het nu in de brugklas best prima naar z’n zin met z’n vrienden en ook wat nieuwe vrienden.

Ik merk alleen steeds meer dat hij op de basisschool nooit heeft leren leren. Dat was niet nodig want alles lukte gewoon met een paar keer oefenen of er over nadenken (als baby oefende hij al niks, hij deed het gewoon in een keer als hij wist dat hij het kon). Tja en dat gaat op het vwo niet meer blijkbaar. En nu na een aantal flinke onvoldoendes vind ik het toch wel tijd dat hij z’n leren wat beter aan gaat pakken. (Maar dat vind ik ook lastig om te sturen, want ik deed zelf niet meer dan alles een keer over lezen).

Dus heb nou met hem afgesproken om in ieder geval te zorgen voor minder afleiding (schermpjes beneden laten liggen als je boven huiswerk maakt, of juist beneden huiswerk maken zodat hij ‘laat zien’ dat ie iets doet (niet ter controle, maar dat hij minder in de verleiding komt om te lanterfanten).

Maar ook de tip gegeven om een samenvatting te maken van de stof. Zodat hij het ook zelf een keer opgeschreven of getypt heeft. Zo werkte spiekbriefjes maken bij mij altijd heel goed. Die had ik nooit nodig, omdat ik wist wat ik opgeschreven had ;) )

Hier net met de jongste naar de ortho geweest, die is nu de trotse bezitter van een plaatjesbeugel.
Dadelijk nog een paar kleine dingen doen en dan nestel ik me met een serie op de bank (mag het hele weekend weer in de weer zijn voor de kinderen, dus nu even me-time). De serie this is is op Videoland is trouwens een aanrader! Bij aflevering 1 had ik even wat twijfels, maar tegen het eind van aflevering 2 was ik zo nieuwsgierig wat er nog meer ging volgen.
Die 'angst' hebben wij hier ook. B leert zelden tot nooit als het aan hemzelf ligt. Hij let op in de klas en haalt daar 8en en 9s mee.
Hij moet van ons leren en plannen (samen met ons), niet omdat we willen dat hij een 10 haalt maar om dat leren leren onder de knie te krijgen.

Vanmiddag heeft B zijn kinderfeestje
SPOILER
pi_213095710
De brugklas was voor mij wel een struggle. Ik kwam in een klas waar ik nog niemand kende (bewuste keuze) maar door een vervelend laatste basisschooljaar was ik sociaal een beetje terughoudend. In de klas hadden de meeste wel een vriend(in) die ze al kenden van de basisschool, dus ik kwam er moeilijk tussen. Cognitief vond ik het wel heerlijk, eindelijk meer uitdaging. Vanaf de tweede kwam mijn beste vriendin ook op die school (zij was een jaar jonger) en vond ik meer aansluiting. Een groot deel van het vierde jaar lag mijn vader in het ziekenhuis en daarna overleed hij, dat was ook niet echt een topjaar. In de 5e en 6e voelde ik me steeds meer op mijn plek met leuke vriendinnen. Al vond ik op de universiteit pas echt gelijkgestemden.

Mijn kinderen zijn sociaal gelukkig een stuk minder onzeker. Ze maken tot nu toe altijd makkelijk contact en liggen goed in de groep. Dat scheelt al een hoop zorgen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213095839
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:25 schreef exode het volgende:

[..]
Die 'angst' hebben wij hier ook. B leert zelden tot nooit als het aan hemzelf ligt. Hij let op in de klas en haalt daar 8en en 9s mee.
Hij moet van ons leren en plannen (samen met ons), niet omdat we willen dat hij een 10 haalt maar om dat leren leren onder de knie te krijgen.

SPOILER
Hier op de basisschool hebben ze eigenlijk nooit dingen gehad waarvoor ze dingen mee naar huis kregen om te leren. En in de verdiepte groep zijn ze wel op bepaalde momenten ingegaan op het door komen van de leerkuil, maar niet over het leren zelf (en hij heeft niet het idee in de leerkuil te zitten, want hij had bij de meeste van deze lage punten het gevoel dat het heel goed gegaan was)

Jee, dat zou in mij ook niet opgekomen zijn hoor om te melden dat iemand niet op een kinderfeestje komt. Ook niet in geval van familie. Zeker omdat ze momenteel toch niet met elkaar om gaan zou ik er ook vanuit gaan dat de ander die verwachting ook niet zou hebben eigenlijk. Dus ik denk dat je je niet schuldig moet voelen.
Ik hoop dat nichtje zich gedraagt tegen B. Maar als dat niet zo is is dat echt aan haar te wijten en niet aan jou/jullie.

Zou wel heel vervelend zijn als ze zich om deze reden lullig zou gaan gedragen trouwens.

Wel veel plezier met het kinderfeestje verder!

[ Bericht 6% gewijzigd door hilliebillie op 05-04-2024 11:47:36 (Aanvulling) ]
pi_213095856
quote:

[..]

SPOILER
Het ligt vast aan mij, want ik ben echt extreem slecht in ongeschreven sociale regels, maar het is toch logisch dat je niet iemand uitnodigt waar je niet mee om gaat?
  vrijdag 5 april 2024 @ 11:50:38 #55
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213095908
Ik zou me daar geen loedermoeder door voelen Exode. Ik snap dat het vervelend voelt, zeker met familie, maar zij zullen zelf ook wel gemerkt hebben dat het contact er niet/minder meer was. Misschien viel het bij hen even koud op hun dak of vonden ze het confronterend maar dat is dan aan hen om te managen met hun kind, niet aan jullie.
pi_213095929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:45 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Het ligt vast aan mij, want ik ben echt extreem slecht in ongeschreven sociale regels, maar het is toch logisch dat je niet iemand uitnodigt waar je niet mee om gaat?
Ja....dat dus.
Het werd op familie gegooid en ik was echt heel boos toen ze het vertelde want de afgelopen jaren is de family firrst regel vrijwel altijd ten koste van mijn gezin gegaan. Er is een hoop gebeurd de afgelopen maanden en de relaties staan op scherp zeg maar.

Het liefste zou ik zeggen 'krijg toch de t^%$&ing', maar B zit wel met haar op school, gaat met haar op kamp en hopelijk zitten ze volgend jaar weer bij elkaar in de klas. En ik denk dat het even melden de kou uit de lucht had gehaald. Dus dat vind ik echt wel redelijk dom van mezelf. 1 Appje was genoeg geweest.
pi_213095988
Goh, als je je echt zo betrokken voelde bij ons gezin, had je wel geweten dat we zoveel aan ons hoofd hebben dat dit er zonder kwade bedoelingen best even bij ingeschoten kon zijn. Of had je zelf in de afgelopen 6 weken eens geïnformeerd hoe het met ons ging, agz we nooit zo lang tussen verjaardag en feestje hebben gelaten. Nu blijkt dat niet zo te zijn én de kinderen nooit contact te hebben.
Leg me nog eens uit, waar was je ook weer precies boos over?

Ta ta :W
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213096021
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:57 schreef Vanyel het volgende:
Goh, als je je echt zo betrokken voelde bij ons gezin, had je wel geweten dat we zoveel aan ons hoofd hebben dat dit er zonder kwade bedoelingen best even bij ingeschoten kon zijn. Of had je zelf in de afgelopen 6 weken eens geïnformeerd hoe het met ons ging, agz we nooit zo lang tussen verjaardag en feestje hebben gelaten. Nu blijkt dat niet zo te zijn én de kinderen nooit contact te hebben.
Leg me nog eens uit, waar was je ook weer precies boos over?

Ta ta :W
Het gesprek zou ook anders zijn geweest als ze mij had gebeld. Maar ja....dat wist ze zelf ook wel denk ik.

Ik ben nu vooral met B bezig wat zij verder van me vindt boeit me niet zoveel.
pi_213096022
quote:

[..]
Wel deels herkenbaar. Plannen leren ze bij ons wel op Montessori, maar de oudste is gewend dat alles wel zo'n beetje komt aanwaaien. De middelbare school waar hij heen wil, heeft veel ervaring met kinderen die nog nooit echt moeite hebben moeten doen voor school. Daar is gelukkig veel begeleiding op dit vlak aanwezig. Dus ik hoop heel erg dat hij daar terecht kan.

Oh en lees nu je spoiler. Ik zou me daar ook rot over voelen. Ik laat de keuze wie er op feestjes komen altijd bij de kinderen, maar dat er nu iemand boos is alleen omdat je simpelweg vergeten bent om even te communiceren zou ik vervelend vinden. Dat was niet je bedoeling. Maar soms loopt het zo, door drukte. Alsnog uitleggen en sorry en dan is hopelijk de kou uit de lucht? :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213096568
Zag net B even kort omdat ik Juul ging halen die om 12 uur al uit is. Hij straalde van oor tot oor en riep 'nog 2 uur mama!'

Dus of de commotie is echt langs hem heen gegaan of het boeit hem niet zo.

We gaan naar een indoor springkussen park dus vanavond ben ik KAPOT.
  vrijdag 5 april 2024 @ 12:47:03 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_213096609
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:43 schreef exode het volgende:
Zag net B even kort omdat ik Juul ging halen die om 12 uur al uit is. Hij straalde van oor tot oor en riep 'nog 2 uur mama!'

Dus of de commotie is echt langs hem heen gegaan of het boeit hem niet zo.

We gaan naar een indoor springkussen park dus vanavond ben ik KAPOT.
Mijn ervaring is dat je soms als ouder banger bent voor wat het met je kind doet, dan dat het daadwerkelijk met je kind doet. Been there, done that en heb een groothandel vol t-shirts :P

Succes vanmiddag!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213097211
Overigens zou ik het echt heel vervelend vinden als ons nichtje verdrietig is, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Dus ik ga nog wel even polsen hoe haar eigen reactie was.
pi_213097281
Ze had ook zelf even kunnen vragen waarom er zoveel tijd tussen zat? En nu ze het weet, had ze óók kunnen vragen of je misschien hulp nodig hebt en aanbieden dan mee te rijden, inclusief nichtje? Dat lange tenen gedoe, hou daar niet van.
Je bent iig géén loedermoeder :*
En sterkte vanmiddag! Voordeel is wel dat ze daarna uitgeput zijn :)
If they say
pi_213097618
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat je soms als ouder banger bent voor wat het met je kind doet, dan dat het daadwerkelijk met je kind doet. Been there, done that en heb een groothandel vol t-shirts :P

Succes vanmiddag!
Ja dit ook :)
Maar andersom ook. Dat ik denk “Waar maak jij je nu druk om?”
Rare wezens, kinderen.

Veel plezier Exode!

Ik heb momenteel twee ongeleide groep-drieërs alleen in de speeltuin tegenover ons huis bij een hele drukke weg. Ik zit mij toch een partij onrustig door de voordeurruit te gluren }:| ze zouden roepen wanneer ze naar huis komen, want alleen oversteken mag niet van mij….
Die weg wordt elke vrijdagmiddag drukker heb ik het idee.
pi_213097692
Ik had het net gepost en ze liepen weg. Nu zijn ze veilig binnen :@
Tot zover het loslaten
pi_213098625
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 14:12 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Ja dit ook :)
Maar andersom ook. Dat ik denk “Waar maak jij je nu druk om?”
Rare wezens, kinderen.

Veel plezier Exode!

Ik heb momenteel twee ongeleide groep-drieërs alleen in de speeltuin tegenover ons huis bij een hele drukke weg. Ik zit mij toch een partij onrustig door de voordeurruit te gluren }:| ze zouden roepen wanneer ze naar huis komen, want alleen oversteken mag niet van mij….
Die weg wordt elke vrijdagmiddag drukker heb ik het idee.
Die kinderproblemen idd... Em had woensdag ruzie met haar beste vriendin. Ze hadden aan het eind van de dansles tikkertje gedaan en zij had dat vriendinnetje heel snel getikt. En toen zei het vriendinnetje dat ze nooit meer met haar wilde spelen waardoor Em weer over de zeik was. Drama in de auto naar huis (met Lala die zich daar lekker mee gaat bemoeien). En de volgende dag na school was het weer gewoon dikke mik :')
pi_213098642
Rare dag. Kleinzoon is er niet, iets met slaapproblemen en afvallen. Dus ik mis dat kleine ventje om me heen.
Omdat zoon de laatste maanden elke vrijdag om 12 of 13u uit was vanwege uitval, had hij dat vandaag, uiteraard niet :') dus kunnen we ook niet even die kant op.
Rare dag dus :')
If they say
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:27:51 #68
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213099108
Oh @exode herkenbaar. Ik heb dit bij 2 jongens dit jaar nog een klein beetje gestuurd, maar als hij ze dit jaar niet noemt gaan ze niet meer mee. Kind mag zelf bepalen. Netjes gedaan gewoon? ^O^

Ook @Adrian4 herkenbaar. Alleen fietst M. prima, maar zodra hij met een (nogal losbandig) vriendje naar huis fietst, fiets ik er als een dolle achteraan, want die steekt geen hand uit en kijkt nergens naar. Kind valt dan wel beetje onder mijn verantwoording, tenminste, zo voelt het. Het is maar 500m naar huis, maar er moet maar net een gek de hoek om komen met de auto. Ik blijf ze er overigens op aanspreken voor dat kleine stukje: kijken, hand uitsteken, rechts blijven. Ze fietsen overigens ook met de BSO náár de BSO. Loslaten it is.

De losse(!) accommodaties zijn overigens geboekt mensen ;)
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:28:56 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213099125
Oh en ik mocht voor het eerst weer langs fysio voor allemaal testen. Schemaatje opgesteld en zo slecht stond ik er niet eens voor. Nu ga ik vanaf maandag gewoon minuutjes hardlopen *O* Word er gewoon emo van. Hardlopen voelt als 5 levens geleden.
  vrijdag 5 april 2024 @ 16:41:19 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213099321
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:28 schreef Quoi het volgende:
Oh en ik mocht voor het eerst weer langs fysio voor allemaal testen. Schemaatje opgesteld en zo slecht stond ik er niet eens voor. Nu ga ik vanaf maandag gewoon minuutjes hardlopen *O* Word er gewoon emo van. Hardlopen voelt als 5 levens geleden.
En de lente is ook nét begonnen, prima timing zo. Enjoy O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213100275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:28 schreef Quoi het volgende:
Wat fijn! Veel plezier!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213100486
Ik leef nog!

Wel een aanrader als je letterlijk spring in het veld kinderen hebt: Bounce valley.
B vond het fantastisch en zijn vriendjes/vriendinnetjes ook. Ze wilden nog laaaang niet naar huis, maar ja.

Ik vind het ook altijd zo gezellig om ze achterin de auto te hebben. Die gesprekjes O+
En nu even ontprikkelen want deze moeder sprong natuurlijk gewoon mee he, dat geluid van al die kinderen :o
pi_213100557
Yay @exode *O*

Zoon heeft een heel mooi rapport, de matig is weggewerkt. Zegt ie: goh, als ik leer voor een toets, krik ik mn cijfers op... :') :')
If they say
pi_213100827
Haha wat een druif @Mushanga71 :D

Leuk @exode! Onze jongste wil ook in bounce valley zijn partijtje doen. Hij was ook in februari jarig en we moeten het nog plannen :+. Er is recent een nieuwe vestiging geopend bij ons in de buurt.

Wij boekten wel een paar dagen Efteling in de meivakantie (prioriteiten hè?) *O* We zitten in het hotel bij het Loonsche Land. Zin in!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213100854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:25 schreef exode het volgende:
Ik leef nog!

Wel een aanrader als je letterlijk spring in het veld kinderen hebt: Bounce valley.
B vond het fantastisch en zijn vriendjes/vriendinnetjes ook. Ze wilden nog laaaang niet naar huis, maar ja.

Ik vind het ook altijd zo gezellig om ze achterin de auto te hebben. Die gesprekjes O+
En nu even ontprikkelen want deze moeder sprong natuurlijk gewoon mee he, dat geluid van al die kinderen :o
Ik wildecal vragen hoe je dat doet, trampolinespringen na twee kinderen :') :+

(Mijn vrouw kreeg vandaag weer eens de opmerking dat wel duidelijk is van wie onze zoon zijn donkere ogen heeft :+ we kozen dus in ieder geval de juiste donor ^O^)
pi_213101035
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik wildecal vragen hoe je dat doet, trampolinespringen na twee kinderen :') :+

(Mijn vrouw kreeg vandaag weer eens de opmerking dat wel duidelijk is van wie onze zoon zijn donkere ogen heeft :+ we kozen dus in ieder geval de juiste donor ^O^)
Hahaha, verloofde sprong een beetje mee ;)
pi_213101107
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:01 schreef Phaidra het volgende:
Haha wat een druif @:Mushanga71 :D

Leuk @:exode! Onze jongste wil ook in bounce valley zijn partijtje doen. Hij was ook in februari jarig en we moeten het nog plannen :+. Er is recent een nieuwe vestiging geopend bij ons in de buurt.

Wij boekten wel een paar dagen Efteling in de meivakantie (prioriteiten hè?) *O* We zitten in het hotel bij het Loonsche Land. Zin in!
Ik had er nog nooit van gehoord maar een vriendin die in Breda woont vertelde erover en toen zag ik deze vestiging in Houten. Grappig genoeg is de freerun school van B de eigenaar/bedrijfseigenaar/partner iets waardoor dat overal terugkomt in de ie hal en op de website.

[ Bericht 21% gewijzigd door exode op 05-04-2024 21:02:58 ]
pi_213101374
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 19:01 schreef Phaidra het volgende:
Haha wat een druif @:Mushanga71 :D

Leuk @:exode! Onze jongste wil ook in bounce valley zijn partijtje doen. Hij was ook in februari jarig en we moeten het nog plannen :+. Er is recent een nieuwe vestiging geopend bij ons in de buurt.

Echt he :D Wel fijn dat ie er in de 2e klas achterkomt en niet pas in de 6e ofzo :+

En Efteling O+ Geniet vast van de voorpret!
If they say
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:10:09 #79
37150 livelink
pi_213108447
Zijn hier ouders die hun kinderen op een fatbike laten rijden? Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar pas de laatste tijd zie ik overal kinderen in basisschoolleeftijd rijden op die dingen. Nog even los van de snelheid en het feit dat het gezonder is om zelf te trappen is het ook niet dat ze goedkoop zijn of zo.
pi_213108572
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:10 schreef livelink het volgende:
Zijn hier ouders die hun kinderen op een fatbike laten rijden? Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar pas de laatste tijd zie ik overal kinderen in basisschoolleeftijd rijden op die dingen. Nog even los van de snelheid en het feit dat het gezonder is om zelf te trappen is het ook niet dat ze goedkoop zijn of zo.
A heeft een elektrische fatbike die niet harder kan dan een normale flectrische fiets
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:39:44 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213108702
In dat kader… fietsexamen doen op een elektrische fiets of een fatbike.
Do of don’t?
pi_213108736
Als ze daarop altijd fietsen dan lijkt het me juist veiliger als ze daarop ook hun fietsexamen doen.

Maar wat mij betreft mogen ze snel met een helmplicht voor fatbikes en elektrische fietsen komen. Teveel mensen die te hard fietsen en hun fiets niet goed onder controle hebben (met name senioren overigens, maar dat onderscheid is in wetgeving niet zomaar te maken). Zodra er een helm op moet is de fatbike hype ook zo weer weg.
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:51:46 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_213108799
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:39 schreef amaranta het volgende:
Do of don’t?
Als duidelijk is dat de fatbike nog voldoet aan de regels voor een (elektrische) fiets, zie ik geen probleem. Maar als ik hier in de stad kijk, snap ik waarom je op de fatbike geen fietsexamen mag doen, want het is geen fiets meer. Je hoeft niet meer zelf te trappen en hij gaat veel harder qua ondersteuning dan 25. Sterker nog, ze halen regelmatig auto's in die echt niet richting de 50 rijden. Levensgevaarlijk.
Tijd voor helmplicht. Dat ik er dan zelf ook eentje op moet, neem ik voor lief.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:53:18 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_213108810
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:27 schreef Vicky het volgende:

[..]
A heeft een elektrische fatbike die niet harder kan dan een normale flectrische fiets
Dan is ze een van de weinigen dus. En dat is jammer, want zij is dus straks de dupe van de mensen die zich niet kunnen gedragen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213108824
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan is ze een van de weinigen dus. En dat is jammer, want zij is dus straks de dupe van de mensen die zich niet kunnen gedragen.
We gaan het zien. Fiets is gelukkig nog verzekerd.
Paar dagen later kon dat niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 6 april 2024 @ 13:55:25 #86
37150 livelink
pi_213108830
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2024 13:39 schreef amaranta het volgende:
Do of don’t?
Het gaat om het leren en toepassen van de verkeersregels. En juist voor elektrische fietsen waarbij je toch vaak wat harder gaat dan normaal lijkt me dat extra belangrijk. Dus ja, geen probleem.
pi_213108941
Met die fatbikes rijden ze iig nog op het fietspad/weg. Die elektrische steps echter... Werd laatst, op de stoep bij het winkelcentrum bijna uit mn schoenen gereden door een net geen kleuter meer die met een noodgang langs scheurde :X

Er komt iig een verbod op opvoersets voor e-bikes:
https://nos.nl/artikel/25(...)k-opvoersets-e-bikes

Helemaal prima.
Heb zelf al 10 jaar een gewone e-bike maar rij op een normaal tempo. Kom je ook overal en je ziet nog wat van de omgeving :)
If they say
pi_213109021
Electrische cargo bikes, electrische steps etc, die zullen er steeds meer komen. Steeds meer binnensteden worden afgesloten voor auto's en dus ook voor bedrijfsbusjes. Met van alles verbieden kom je er niet, ik ben benieuwd hoe ze dit allemaal veilig willen houden voor iedereen.
pi_213109446
Mijn zoon zeurt ook om één, nope. Het is 2/3 minuten fietsen naar school en 10 minuten naar z'n ''verste'' vriendje. Ook zijn toekomstige middelbare school is op een paar minuten fietsen, dus niet nodig hier.
Ik moest vroeger 12km door weer en wind, als zoon dat zou moeten had hij een degelijke elektrische fiets gekregen, maar geen fatbike. Ik vind het ook net brommers.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_213110137
Iedereen lekker aan het genieten van het prachtige weer?

Ik lig met een dikke pyjama en dik vest in bed en nog heb ik het koud. Ziek :'( Ik heb net een beschuitje gegeten, kijken hoe dat gaat vallen.
pi_213110290
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 16:39 schreef TolstoiFan het volgende:
Iedereen lekker aan het genieten van het prachtige weer?

Ik lig met een dikke pyjama en dik vest in bed en nog heb ik het koud. Ziek :'( Ik heb net een beschuitje gegeten, kijken hoe dat gaat vallen.
Ah nee wat een beroerde timing! Ik heb tussen het schoonmaken, de stenen in de achtertuin ontgroenen en de kinderen in een soort estafette naar en van Scouting brengen 13.000 stappen gezet. Hoppa!
pi_213110680
quote:
Nee mijn kinderen rijden niet op een fatbike en ook niet op een elektrische fiets.
Ze moeten een half uur fietsen naar school, als ze dat elektrisch willen doen, gaan ze er zelf maar voor sparen.
Als we in een van die dorpen hier verderop hadden gewoond, had ik er misschien anders over gedacht, dat weet ik niet. Maar het is prima te fietsen, krijgen ze niks van. En zo krijgt de oudste nog een beetje beweging, want die doet anders helemaal niks qua bewegen :+

@amaranta, ik begrijp uberhaupt niet dat basisscholieren op een elektrische fiets of fatbike zouden moeten rijden...
Ik denk dat het onpraktisch is examen met gewone fietsen en sneller rijdende elektrische fietsen/fatbikes er tussendoor. Want dan krijg je dat de een de ander gaat inhalen enzo. Ik zou zeggen, op een gewone fiets, allemaal.
Of het fietsexamen aanpassen.
Je mag niet op een brommer tot je 16 bent, maar je mag wel een al dan niet opgevoerde fatbike onder je kont. Beetje krom.

@TolstoiFan, beterschap :*
Fake it till you make it...
  zaterdag 6 april 2024 @ 17:52:32 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213111085
quote:
Het meest bijzondere vind ik nog dat die dingen (zie ook elektrische steppen, televisies op imax-formaat etc etc.) vaak als eerste op poppen bij die groep Nederlanders die het hardste schreeuwt dat ze het allemaal zo slecht hebben hier in het land. :’)
pi_213111373
quote:
Over goedkoop gesproken, toen ik een halfjaar geleden of zo keek, waren ze een stuk goedkoper dan een gemiddelde elektrische fiets. Zie dat ze nu ondertussen een stukje duurder zijn en een beetje vergelijkbaar zijn qua prijs met een elektrische fiets.

Maar hier absoluut niet. Vriendje van zoon heeft er een (12 jaar) en vind het zo niks. En gisteren toen ik dochter op kwam halen op school zag ik ook een jongen van een jaar of 12/13 z’n zusje achterop zo’n geval meenemen.

Elektrische fiets vind ik hier ook niet nodig. Tegen de tijd dat ze op mijn fiets passen zullen ze vast wel een keer mijn fiets mogen lenen als ze een keer wat verder weg moeten. Maar verder is dat niet nodig en gaan ze er geen krijgen.

Klasgenootje van dochter zagen we vorig jaar al op een elektrische fiets (was toen 9 of misschien net 10). Weet niet of die van hemzelf is hoor. En hij moet best een eindje fietsen naar de basisschool, maar toch, ik vind het zelf een bijzondere keuze.
pi_213111385
die fatbikes komen waarschijnlijk rechtstreeks uit china. daar zit geen keuring of iets op en zijn net zo duur als een nieuwe gewone fiets.

elektrische fietsen zijn niet toegestaan tijdens het verkeersexamen, daar zijn de regels al voor aangepast.
nu nog de wetgeving aanpassen.
pi_213111677
oudste van 12 leent zo af en toe de elektrische fiets als ze moet trainen of een wedstrijd heeft. Ze fietst dan met een hele grote keeperstas op haar rug en dat past niet op haar eigen fiets. Daar zit zo'n rekje achterop voor de schooltas.
Ze probeert wel eens vaker of ze de tas mee mag ,maar dat mag ze zelden.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaatjejannie op 06-04-2024 19:03:58 ]
*poef* nu is het weg
pi_213111702
Mijn oudste fietst sinds haar kinkhoest besmetting vaker op mijn oude elektrische fiets. Daarvoor een gewone fiets het is zo'n 8km fietsen.
pi_213120109
Hang met de hap aan de foon. Moet je na de piep je bsn intoetsen, ik zoeken, te laat met invoeren, 16 wachtenden voor me. Bel opnieuw, toets het in, wéér te laat, 17 wachtenden voor me. Bel nóg een keer, toets het met een koleregang in, alsnog te laat :') 16 voor me.
Nu nog 14 :{
If they say
  zondag 7 april 2024 @ 09:29:22 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213120365
Mijn jongste had gisterenochtend ineens koorts, de hele dag en nacht gloeiend heet gebleven en vanochtend is hij beginnen met spugen... En ik heb een paniekaanval. Ik weet het effe niet meer.
pi_213120483
@Tink89, sterkte en beterschap voor je kleine :* !

@Mushanga71, ook beterschap en succes aan de telefoon. Hopelijk ben je snel aan de beurt.

Met mij gaat het wat beter, wel slap als een vaatdoek (wat wil je na een hele dag niks eten) en duizelig. Maar wel net een boterham gegeten.
pi_213120602
Dat ging nog redelijk vlot bij de hap en we hoeven niet te komen.
Zoon heeft keelpijn, koorts, kan niet slikken maar hij hoest niet. Zat net een klodder bloed bij het slijm wat uit zn keel kwam dus vandaar dat mijn alarmbel afging. Keelontsteking maar moet het wel in de gaten houden. Meneer weigert pcm, al is het opgelost in water. Kan hem niet meer in de houdgreep nemen, helaas :')

Dank @TolstoiFan Fijn dat je een boterham naar binnen hebt gekregen. Jij ook beterschap!

Och @Tink89 ;( Is er iemand bij je?
Beterschap voor jongste :*
If they say
pi_213120835
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:29 schreef Tink89 het volgende:
Mijn jongste had gisterenochtend ineens koorts, de hele dag en nacht gloeiend heet gebleven en vanochtend is hij beginnen met spugen... En ik heb een paniekaanval. Ik weet het effe niet meer.
Oh wat klote @Tink89. Maak je je zorgen?
Dan zou je kunnen overleggen met de HAP :* beterschap en sterkte.

@Mushanga71 beterschap daar. Misschien waterijsjes? Wij hebben altijd van die dingen in zakjes in de vriezer liggen voor dit soort dingen.

@TolstoiFan, hopelijk blijft de boterham erin :*
  zondag 7 april 2024 @ 10:21:29 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213120868
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Hang met de hap aan de foon. Moet je na de piep je bsn intoetsen, ik zoeken, te laat met invoeren, 16 wachtenden voor me. Bel opnieuw, toets het in, wéér te laat, 17 wachtenden voor me. Bel nóg een keer, toets het met een koleregang in, alsnog te laat :') 16 voor me.
Nu nog 14 :{
Raar.
  zondag 7 april 2024 @ 10:25:13 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213120906
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft keelpijn, koorts, kan niet slikken maar hij hoest niet. Zat net een klodder bloed bij het slijm wat uit zn keel kwam dus vandaar dat mijn alarmbel afging. Keelontsteking maar moet het wel in de gaten houden. Meneer weigert pcm, al is het opgelost in water. Kan hem niet meer in de houdgreep nemen, helaas :')

Dank @:TolstoiFan Fijn dat je een boterham naar binnen hebt gekregen. Jij ook beterschap!

Och @:Tink89 ;( Is er iemand bij je?
Wel een beetje een prinsje die zoon van jou 😅. Gewoon dwingen hoor.

Mijn vriendin is gisteren ook bij de hap geweest voor dr keel en zij heeft antibiotica gekregen.

Wij zijn gisterenavond ook bij de hap geweest met dochter en kunnen zo weer terug.
Röntgenfoto’s maken van dr enkel. Begrijp niet helemaal waarom ze dat niet gisteren meteen hebben gedaan, maar soit.
  zondag 7 april 2024 @ 10:25:49 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213120912
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:29 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte.
pi_213121167
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 10:18 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oh wat klote @:Tink89. Maak je je zorgen?
Dan zou je kunnen overleggen met de HAP :* beterschap en sterkte.

@:Mushanga71 beterschap daar. Misschien waterijsjes? Wij hebben altijd van die dingen in zakjes in de vriezer liggen voor dit soort dingen.

@:TolstoiFan, hopelijk blijft de boterham erin :*
Goeie, ik heb ook nog van die vrieslollies in de schuur. En dank!

quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 10:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn vriendin is gisteren ook bij de hap geweest voor dr keel en zij heeft antibiotica gekregen.

Wij zijn gisterenavond ook bij de hap geweest met dochter en kunnen zo weer terug.
Röntgenfoto’s maken van dr enkel. Begrijp niet helemaal waarom ze dat niet gisteren meteen hebben gedaan, maar soit.
Zijn probleem hoor als ie het niet wil maar dan ook niet zeiken over pijn. Hij heeft nu wel eieren voor zn geld gekozen en de pcm naar binnen gewerkt :D

Dan is het wel ernstig dat ze ab gekregen heeft :{

En sterkte met dochter! Maf dat ze gister niet meteen de foto's gemaakt hebben. Met dochter (enkel) én zoon (gebroken hiel) moest ik toen ook naar de hap en werden er meteen foto's gemaakt. We zaten er wel een halve dag, dat dan weer wel :')
Misschien dat ze daarom vandaag pas de foto's nemen?
If they say
pi_213121199
Oei, wat een ziekenboeg allemaal! Beterschap.

Amaranta misschien een te grote zwelling? (Of te druk en wilde jullie gewoon afschepen :{ )

Tink, kan me voorstellen dat je het even niet meer weet. Altijd sneu zo’n ziek kindje.

Wellicht als je het niet vertrouwd even contact opnemen met de huisartsenpost.
  zondag 7 april 2024 @ 11:10:44 #108
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_213121282
Wat een zieken/gewonden.. Beterschap!
Ik heb een hekel aan ziektes bij kinderen. Wordt er zelf ook vaak beroerd van (spanningsbuikpijn).. Gelukkig gaat het beter nu ze groter worden. Maar bij die ukkies vind ik het niks.

Even wat anders: Hebben jullie nog de perfecte tip voor een hor? Achterdeur, standaard formaat, gaat naar buiten open. We hebben er nu een cheap-vliegengordijn hangen, maar de mugjes hadden gisteren vrij spel :P
Ik zit te denken aan die lamellen met magneetjes erin.
(iets in het kozijn plaatsen als een harmonicadeur is niet zo handig, het is een beetje een hoekje om daar naar buiten te lopen en dan lopen we het eruit, zeker als je een wasmand ofzo mee hebt)
pi_213121464
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 11:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb een hekel aan ziektes bij kinderen. Wordt er zelf ook vaak beroerd van (spanningsbuikpijn).. Gelukkig gaat het beter nu ze groter worden. Maar bij die ukkies vind ik het niks.

Even wat anders: Hebben jullie nog de perfecte tip voor een hor? Achterdeur, standaard formaat, gaat naar buiten open. We hebben er nu een cheap-vliegengordijn hangen, maar de mugjes hadden gisteren vrij spel :P
(iets in het kozijn plaatsen als een harmonicadeur is niet zo handig, het is een beetje een hoekje om daar naar buiten te lopen en dan lopen we het eruit, zeker als je een wasmand ofzo mee hebt)
Ik krijg altijd een benauwdheidsaanval als zoon ziek is :') Heeft met zn ziektegeschiedenis te maken.

Wij hebben al jaren een simpele rolhordeur in de tuindeur zitten. Werkt heel goed en je rolt hem zo open en weer dicht. Die lamellen loop je er zo uit, denk ik.
Buurvrouw heeft van die kattenstaarten hangen en volgens mij werkt dat wel. Ze heeft een hekel aan vliegen :D maar weet niet of het ook tegen muggen werkt, die zijn zo klein.
If they say
pi_213121491
Beterschap voor alle zieken! Hier alleen verschrikkelijk veel last van hooikoorts, ondanks pilletje en neusspray jeuken mijn ogen haast m’n hoofd uit en heb een giga loopneus -O-

Zo’n magneet lamellending werkt wel aardig geloof ik. Mijn zus heeft er eentje. Wij hebben sinds vorig jaar een harmonicadeur in het kozijn gezet. Ben er echt blij mee, ik voorzie met die zachte natte winter een invasie aan insecten.
I found myself alone,
  zondag 7 april 2024 @ 11:36:39 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213121627
quote:

Wij hebben vorig jaar eindelijk een duur plissehor genomen en geen seconde spijt van! Doet wat het moet doen en heel makkelijk in gebruik.
Onze katten kruipen er onderdoor en als ze hem er eens in een lompe bui uitlopen dan zet je hem zo weer terug.
Niet stuk te krijgen!

Bruynzeel hebben wij maar ze zijn er ook van huismerken dacht ik.
pi_213121664
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 11:27 schreef LeNeHe het volgende:
Beterschap voor alle zieken! Hier alleen verschrikkelijk veel last van hooikoorts, ondanks pilletje en neusspray jeuken mijn ogen haast m’n hoofd uit en heb een giga loopneus -O-

Zo’n magneet lamellending werkt wel aardig geloof ik. Mijn zus heeft er eentje. Wij hebben sinds vorig jaar een harmonicadeur in het kozijn gezet. Ben er echt blij mee, ik voorzie met die zachte natte winter een invasie aan insecten.
Hooikoorts is ook kut. Sterkte!
Zoon heeft daar ook last van gehad. Die pilletjes van de drogist werken mwah. Zelf heb ik levocetrizine vanwege allergie en die hielpen zoon beter. Maar zijn alleen op recept verkrijgbaar.
If they say
pi_213122000
quote:

[..]
Ik had ook lang zo'n prinsje.
Zeker niet dwingen wmb.
Wel kiezen. Pijnverlichting accepteren of stoppen met in mijn bijzijn jammeren over pijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213122949
Om 10 uur stond Juul haar vriendinnetje uit de straat aan de deur.

Mijn mantra vandaag is 'niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige'

Ik heb ze om 11 uur de speeltuin ingeschopt waar ze tussendoor wat tosti's hebben gehapt en nu met heel veel buurtkinderen rondrennen. Heerlijk dit weer, ik heb het alleen gejinxt, sorry. Ik zei vanochtend dat ons brandhout nog niet op is en dat dat zonde is.....volgende week kans op vorst en natte sneeuw.
pi_213122959
quote:

[..]

Kan zijn dat ze weinig mensen op de röntgen afdeling hebben 's avonds en je dan enorm lang moet wachten. Als een foto dan ook de volgende dag kan, dan heeft dat volgens mij de voorkeur.
Hoorde ik laatst in een podcast van een huisarts "de vragendokter".
Hopelijk valt het mee :*

@Deepfreeze, wij hebben zo'n gordijnachtig ding met kleine sliertjes, werkt wel aardig. Het is wel degelijke kwaliteit (intratuin), sliertjes zijn wat zwaarder waardoor ze aardig naar beneden blijven hangen.
Hangt er nu voor het 3e of 4e jaar volgens mij.

@LeNeHe, misschien ook nog oogdruppels halen, ik heb volgens mij pollival (weet niet of die vrij verkrijgbaar is).
Werkt best aardig hier icm tabletjes en neusspray.
Ik ben nu verkouden (denk ik), maar ben maar vast met de tabletjes en neusspray begonnen. Nies wel minder nu.
pi_213122971
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 13:09 schreef exode het volgende:
Om 10 uur stond Juul haar vriendinnetje uit de straat aan de deur.

Mijn mantra vandaag is 'niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige'

Ik heb ze om 11 uur de speeltuin ingeschopt waar ze tussendoor wat tosti's hebben gehapt en nu met heel veel buurtkinderen rondrennen. Heerlijk dit weer, ik heb het alleen gejinxt, sorry. Ik zei vanochtend dat ons brandhout nog niet op is en dat dat zonde is.....volgende week kans op vorst en natte sneeuw.
KANS... er kan nog vanalles gebeuren ;) . Ik hoop dat je het niet gejinxt had, ik keek in de buienradar app en zie daar geen vorst in de verwachting (of niet goed gekeken, mijn man had het er ook over).
  zondag 7 april 2024 @ 13:17:33 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213123037
Txs voor de lieve berichtjes! Spruit blijft af en aan spugen, maar vraagt ook om eten... Soms lacht ie, soms huiltie keihard. Ingewikkeld, maar hij heeft zojuist een crackertje gegeten en dat lijkt *rot op fokwet!* lijkt binnen te blijven. Nu maar heel hard duimen dat dit het begin van de omslag is. Ik kan iig morgen thuisblijven, da's al heel wat.

Nu ga ik 'm in de buggy leggen en een rondje wandelen in de hoop dattie even in slaap valt. Fingers crossed en anders hebben we iig een frisse neus gehaald.
  zondag 7 april 2024 @ 13:56:23 #118
37150 livelink
pi_213123667
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 13:17 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de lieve berichtjes! Spruit blijft af en aan spugen, maar vraagt ook om eten... Soms lacht ie, soms huiltie keihard. Ingewikkeld, maar hij heeft zojuist een crackertje gegeten en dat lijkt *rot op fokwet!* lijkt binnen te blijven. Nu maar heel hard duimen dat dit het begin van de omslag is. Ik kan iig morgen thuisblijven, da's al heel wat.

Nu ga ik 'm in de buggy leggen en een rondje wandelen in de hoop dattie even in slaap valt. Fingers crossed en anders hebben we iig een frisse neus gehaald.
Sterkte Tink! Eng is dat altijd en naar als je kind ziek is. Ik duim dat alles binnen blijft en dat hij zich snel beter voelt.
pi_213123705
Ik duim mee dat het binnen blijft Tink! En fijn, even wandelen, ook voor jezelf. Beetje ontspanning kan geen kwaad :*
If they say
  zondag 7 april 2024 @ 15:56:11 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_213125943
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:

Dank @:TolstoiFan Fijn dat je een boterham naar binnen hebt gekregen. Jij ook beterschap!

Och @:Tink89 ;( Is er iemand bij je?
Zetpil? Of ziet hij dat ook niet zitten. Tja en als hij het niet ziet zitten, je doet er weinig aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 april 2024 @ 16:08:59 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213126312
Dit is mss ook nog een suggestie?
Smelttablet met bessensmaak? Valt heel snel uiteen op de tong.

https://www.etos.nl/produ(...)etten-110762516.html

(Ik heb ze in de auto voor als ik eens koppijn heb en niet altijd een fles water bij de hand. ^O^)
pi_213126661
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2024 15:56 schreef Troel het volgende:

[..]
Zetpil? Of ziet hij dat ook niet zitten. Tja en als hij het niet ziet zitten, je doet er weinig aan.
Hij kauwt ze normaal zo op😖 maar hij heeft toch maar de in water opgeloste pcm gedronken. Snap dat het pijn doet, maar he, om er vanaf te komen :D Zetpil, denk niet dat ie dat nog accepteert ;)

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 16:08 schreef BE het volgende:
Dit is mss ook nog een suggestie?
Smelttablet met bessensmaak? Valt heel snel uiteen op de tong.

https://www.etos.nl/produ(...)etten-110762516.html

(Ik heb ze in de auto voor als ik eens koppijn heb en niet altijd een fles water bij de hand. ^O^)
Die heb ik tot vorig jaar nog gehad :Y maar toen die bijna op waren, bleek hij de gewone ook zo te nemen.
Wél een handige tip voor onderweg, thanx :)
If they say
pi_213127156
Heeft iemand recent een NPO Start kinderaccount gemaakt? Ze hebben een tijd terug die app helemaal vernieuwd dus ik heb nu maar een (gratis) account aangemaakt zodat we ook een kinderaccount kunnen maken en ze makkelijker klokhuis en jeugdjournaal bijvoorbeeld terug kunnen vinden (dat gaat nu alleen door zoeken op naam, maar ik kan nergens de optie hiervoor vinden. Linkjes voor uitleg die ik tegen kom verwijzen naar niet bestaande pagina's...
pi_213127431
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 16:54 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand recent een NPO Start kinderaccount gemaakt? Ze hebben een tijd terug die app helemaal vernieuwd dus ik heb nu maar een (gratis) account aangemaakt zodat we ook een kinderaccount kunnen maken en ze makkelijker klokhuis en jeugdjournaal bijvoorbeeld terug kunnen vinden (dat gaat nu alleen door zoeken op naam, maar ik kan nergens de optie hiervoor vinden. Linkjes voor uitleg die ik tegen kom verwijzen naar niet bestaande pagina's...
Als ik de NPO app open op m’n tv staat er, sinds de vernieuwing, onderin “Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar”. Dus kan al een tijdje niet…
pi_213127799
quote:
Wij doen mee :') J kregen gisteren een brandblaar op zijn hand bij het knutselen en had vandaag diezelfde hand tussen de poort (de wind waaide en hij hield vast aan de schutting).
pi_213127888
Neeeeee joh wat een pech, zieken en pijn allemaal. Beterschap!!

Voor ons geen pcm, pleisters etc, wel 2 vriendinnen in het ziekenhuis en een collega van verloofde waar ligt kritiek in het ziekenhuis. Hij ging donderdag door zijn rug en vecht nu voor zijn leven. Ze weet niet meer dan dat hij kritiek ligt.

Zelf nog onderzoeken gepland staan, B ook, maar daar verwacht ik niets spannends van.
pi_213128114
Beterschap voor alle zieken.
Jeetje @exode dat is wel schrikken. Hopelijk meer duidelijkheid en wordt hij snel beter.

Hier nog steeds in de lappenmand. Hoestdag nummer 111...
Daarbij nog steeds verkouden. Weerstand, wat is dat?

Gisteren en vandaag, waar mogelijk, in de tuin bezig geweest. Bakken opgehangen aan de schutting, nieuw katten net gespannen, schutting in de olie gezet, deel van de tuin met de hoge drukspuit gedaan.
Mijn rug wil niet meer.
Net met manlief moussaka gemaakt. Nog 15 minuten en dan eten :9
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 7 april 2024 @ 18:11:56 #128
37150 livelink
pi_213128190
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 18:06 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor alle zieken.
Jeetje @:exode dat is wel schrikken. Hopelijk meer duidelijkheid en wordt hij snel beter.

Hier nog steeds in de lappenmand. Hoestdag nummer 111...
Daarbij nog steeds verkouden. Weerstand, wat is dat?

Gisteren en vandaag, waar mogelijk, in de tuin bezig geweest. Bakken opgehangen aan de schutting, nieuw katten net gespannen, schutting in de olie gezet, deel van de tuin met de hoge drukspuit gedaan.
Mijn rug wil niet meer.
Net met manlief moussaka gemaakt. Nog 15 minuten en dan eten :9
Ben je eigenlijk wel aan het werk, Vicky? Of gaat dat ook niet?
  zondag 7 april 2024 @ 18:13:37 #129
37150 livelink
pi_213128208
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 17:49 schreef exode het volgende:
Neeeeee joh wat een pech, zieken en pijn allemaal. Beterschap!!

Voor ons geen pcm, pleisters etc, wel 2 vriendinnen in het ziekenhuis en een collega van verloofde waar ligt kritiek in het ziekenhuis. Hij ging donderdag door zijn rug en vecht nu voor zijn leven. Ze weet niet meer dan dat hij kritiek ligt.

Zelf nog onderzoeken gepland staan, B ook, maar daar verwacht ik niets spannends van.
Wat eng zeg. Door je rug gaan en dan kritiek zijn. Dat klinkt inderdaad heel ernstig.
pi_213128294
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:11 schreef livelink het volgende:

[..]
Ben je eigenlijk wel aan het werk, Vicky? Of gaat dat ook niet?
Jawel, maar vanuit huis.
Ik was weer 100% aan het werk maar toen floot de huisarts me terug. Dus morgen weer een paar uurtjes.
Baal er wel van hoor en ben het spuugzat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213128584
Auw @Hupje dat doet echt zeer :{ Beterschap voor J!

Mehn, wat duurt het lang @Vicky Snap dat je er echt genoeg van hebt nu.

Dat klinkt idd best heel eng @exode :{ Als ik bedenk hoe vaak mijn rug zegt: stik, doe het zelf... Nooit stil gestaan dat je door een rug kritiek kunt liggen :{

@amaranta is het nog gelukt met de foto's?

Moet nog die stinkkeuken in want zoon heeft wel trek in andijviestamppot met een bal gehakt. Maar omdat hij om 15u trek kreeg in noodles... :')
If they say
  zondag 7 april 2024 @ 18:58:47 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213128772
Ik moet altijd zo lachen om die verhalen over jouw zoon Mushanga. Een prinsje is het wel ja _O_

Ik ben zo moe na twee nachten amper slapen, vier spuugwassen vandaag (en de drie manden die er nog dingen om te vouwen zijn ook klaar) en m'n peuter die vooral continu alleen maar mama wil...en de paniek eigenlijk vooral. Ik ben m'n hoofd en de paniek die daarin zit, zo ontzettend beu. En therapie helpt wel, echt, maar op het moment zelf ben ik al m'n technieken kwijt en heb ik alleen nog maar buikpijn, doemscenario's in m'n hoofd en geen enkele realiteitszin meer. Ik therapie nog even door de komende maanden....

Andere vraag: ik was altijd heel tevreden over onze oorthermometer van de Lidl, maar gisteren bleek dat die de hele dag onterecht aangaf dat de jongste geen koorts had (batterij is niet leeg ofzo), dus nu vertrouw ik 'm niet meer. Iemand goede ervaringen met een betaalbare andere? Ik heb echt een broertje dood aan billenthermometers en m'n kinderen ook, die gebruik ik liever niet.
  FOK!fotograaf zondag 7 april 2024 @ 19:08:27 #133
148247 taxibabe
pi_213128919
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik moet altijd zo lachen om die verhalen over jouw zoon Mushanga. Een prinsje is het wel ja _O_

Ik ben zo moe na twee nachten amper slapen, vier spuugwassen vandaag (en de drie manden die er nog dingen om te vouwen zijn ook klaar) en m'n peuter die vooral continu alleen maar mama wil...en de paniek eigenlijk vooral. Ik ben m'n hoofd en de paniek die daarin zit, zo ontzettend beu. En therapie helpt wel, echt, maar op het moment zelf ben ik al m'n technieken kwijt en heb ik alleen nog maar buikpijn, doemscenario's in m'n hoofd en geen enkele realiteitszin meer. Ik therapie nog even door de komende maanden....

Andere vraag: ik was altijd heel tevreden over onze oorthermometer van de Lidl, maar gisteren bleek dat die de hele dag onterecht aangaf dat de jongste geen koorts had (batterij is niet leeg ofzo), dus nu vertrouw ik 'm niet meer. Iemand goede ervaringen met een betaalbare andere? Ik heb echt een broertje dood aan billenthermometers en m'n kinderen ook, die gebruik ik liever niet.
Poeh heftig Tink... Mijn man heeft nu intensieve therapie voor PTSS (doordeweeks intern). Dit is echt heel pittig, maar het geeft nu al zo ontzettend veel resultaat. Daar leert hij zijn angst/paniek juist te ondergaan, geen veiligheidsgedrag of technieken etc. 'Gewoon' er door heen gaan en ervaren dat er niks gebeurd en gaat vanzelf weg, een soort van 'omdenken'. (Ik weet het, het is supermakkelijk gezegd, maar als ik zie wat het bij mijn man doet, _O_ )
pi_213129184
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 17:11 schreef eponine het volgende:

[..]
Als ik de NPO app open op m’n tv staat er, sinds de vernieuwing, onderin “Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar”. Dus kan al een tijdje niet…
Bedankt! Dat zinnetje staat er bij mij niet, maar dat verklaart een hoop! Hopelijk voegen ze het snel weer toe.

Wat heftig exode... Hopelijk knapt hij nog op.

Beterschap allemaal!
pi_213130054
Exode, dat klinkt wel heel eng, hopelijk komt hij snel uit z’n kritieke toestand om daarna weer op te knappen. Heftig!

Tink, hier helaas geen positieve ervaring met oorthermometers. Die ik gehad heb zit er toch altijd wel wat vanaf. Geven 36,? Bij geen koorts of zelfs lager.
Dus als ik hier twijfelde of de koorts echt heel hoog was werd het toch de ouderwetse.
Maar als ik niet twijfelde of het te hoog zou zijn, dan hield ik het gewoon bij het voelen van het voorhoofd of de nek.

Ik heb geen idee welke merken ik gehad heb trouwens. Maar omdat ze beide niet accuraat waren heb ik er geen andere meer van gezocht.
  zondag 7 april 2024 @ 20:27:53 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213130138
Ik heb een voorhoofdsthermometer. Zal ook niet heel accuraat zijn, maar goed.

Foto’s zijn gelukt. De enkel is niet gebroken.
  zondag 7 april 2024 @ 20:51:45 #137
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_213130594
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 17:42 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wij doen mee :') J kregen gisteren een brandblaar op zijn hand bij het knutselen en had vandaag diezelfde hand tussen de poort (de wind waaide en hij hield vast aan de schutting).
Autsj. Dat is 2 keer gemene pijn..

Gelukkig @amaranta !
pi_213130620
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:58 schreef Tink89 het volgende:

Het is een nogal apart figuur jah :D
Moet ik eerlijk zeggen dat ik vaak ook best wel makkelijk ben. Zal wel met mijn ouderdom te maken hebben. Hoe ouder, hoe makkelijker. Zoiets :')
Maar we lachen wel veel samen, heb dagelijks buikpijn van het lachen.
Overigens heeft ie zn bord leeg maar is ie wel écht ziek. Heeft nog niet om lekkers gevraagd vandaag :+

Oi, klinkt niet goed meis. Moederschap is niet makkelijk en dat samen met een slaaptekort is funest. Fijn dat je therapie hebt en ook blijft gaan. De volgende keer kun je aangeven, dat je op zulke momenten alles kwijt bent?
Nu je het over de thermometer hebt, heeft dat vandaag niet meegespeeld dat je je zo voelt?
Het komt goed, echt waar, maar het kost tijd :*

Ik heb al eeuwenlang een oorthermometer van Braun. Werkt prima, voor zover ik weet.

Fijn @amaranta dat er niks gebroken is!

Edit: hij mag dan wel zn eetlust wat kwijt zijn, zn humor niet.
Ik ruim de tafel af, wat hij normaal doet maar ziek, dus doe ik het. Zegt ie: mam, je kijkt behoorlijk pissig of nee, poepig :') :D
If they say
pi_213130942
Klinkt erg heftig exode.

@Tink ik gebruik een gewone thermometer en meet onder de oksel en tel er dan 0.5 graad bij op. Nu zijn mijn kinderen niet meer zo heel jong dus ik themperatuur amper tot nooit ook niet echt toen ze nog een stuk jonger waren. Ik voel wel of ze koorts hebben of niet. Laatst wel een paar dagen gemonitord want toen had jongste 40 graden koorts.

Gelukkig geen gebroken enkel voor je dochter amaranta

En beterschap voor alle andere zieken/gewonden
  zondag 7 april 2024 @ 21:21:58 #140
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213131022
Wij hebben een oorthermometer van Braun. Bevalt goed, er zat ook weinig verschil tov de temperatuur die de huisarts heeft gemeten. Ik heb hem alleen per ongeluk op Fahrenheit staan en dat krijg ik niet gefikst. Dus we moeten nu eerst omrekenen }:|
pi_213131085
Hebben jullie de lucht gezien? De overbuurvrouw maakte deze foto, ons huis in een gloed.

Helaas, foto delen lukt niet :(
  zondag 7 april 2024 @ 21:36:58 #142
344469 Amsel
zonder t
pi_213131228
Ik kan onze thermometer nooit vinden. Hand tegen hun voorhoofd en dan een inschatting maken werkt meestal prima ;)

Sterkte aan alle zieken en gewonden! En een beetje extra voor @Tink89 :*

Ik ben vandaag naar een beurs voor tweedehands kinderkleding geweest. Doe ik elk half jaar. Hoop ingeslagen voor weinig geld, voelt altijd goed :)
  zondag 7 april 2024 @ 21:37:29 #143
344469 Amsel
zonder t
pi_213131236
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 21:27 schreef exode het volgende:
Hebben jullie de lucht gezien? De overbuurvrouw maakte deze foto, ons huis in een gloed.

Ja prachtig hè! Al is het nu alweer pikkedonker.
  zondag 7 april 2024 @ 21:37:56 #144
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_213131246
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 21:27 schreef exode het volgende:

Die was echt gaaf rood/oranje idd!

Thermometer gebruik ik zelden. Toen ze klein waren gewoon rectaal. En daarna gewoon op gevoel in de nek :D
We hebben we een oorthermometer gehad, naar die wisselde bijna een graad per meting direct na elkaar, dus dan kun je net zo goed gaan gokken.
De arts heeft ook nooit om een waarde gevraagd. In corona tijd weleens of er koorts was, maar dat ging wel op gevoel.

(Sinds ik een kind met 41,2 heb gehad valt alles onder de 40 wel mee. Stomme kinderziekte 5of6e)
pi_213133348
Wij hebben volgens mij een braun oorthermometer, hij lijkt wel redelijk constant over het algemeen.
Ik voel meestal met mn lippen het voorhoofd en kan redelijk onderscheid maken tussen koorts en niet koorts.

Beterschap voor de zieken!

Ik liep gisteren mijn eerste 4 mijl wedstrijd, finish gehaald *O*
  maandag 8 april 2024 @ 08:56:31 #146
344469 Amsel
zonder t
pi_213133757
Ik sta in de trein en een vriendelijke jongeman vroeg net of ik wilde zitten. En nu ben ik bang dat ik er heel zwanger en/of oud uitzie :@
  maandag 8 april 2024 @ 09:21:10 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213133943
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 08:56 schreef Amsel het volgende:
Ik sta in de trein en een vriendelijke jongeman vroeg net of ik wilde zitten. En nu ben ik bang dat ik er heel zwanger en/of oud uitzie :@
Misschien gewoon heel moe? Al weet ik niet of dat beter is...
  maandag 8 april 2024 @ 09:38:24 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_213134095
quote:
Of het was gewoon een keurig opgevoede jongeman :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213134113
quote:
En heb je er gebruik van gemaakt?

@Nijna stoer!
pi_213134572
quote:
Tja. Zie je er liever jong genoeg uit om zwanger te kunnen zijn of liever te oud en vást allang in de overgang? :P
  maandag 8 april 2024 @ 18:31:52 #151
344469 Amsel
zonder t
pi_213139319
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 10:31 schreef vencodark het volgende:

[..]
Tja. Zie je er liever jong genoeg uit om zwanger te kunnen zijn of liever te oud en vást allang in de overgang? :P
Ik ben 42, dus het kan alle kanten op :+

Stil hier vandaag! Hoe gaat het met alle zieken?
  maandag 8 april 2024 @ 19:25:35 #152
37150 livelink
pi_213139862
Ik heb vanmiddag weer 3 kwartier in een overvolle bus gestaan. Niemand heeft mij een zitplaats aangeboden (hoeft ook niet hoor). Ik gok dat mijn buik dik genoeg is om voor zwanger aan te zien, maar dat men tegelijkertijd door heeft dat ik daar inmiddels wel echt te oud voor ben.
pi_213141493
Hoe kom je aan goedkopere dierentuin kaartjes? Ik vraag dit voor een vriend :+
Wij zijn zelf echt al jaren niet meer in een dierentuin geweest _O- Maar ik zoek dus kaartjes die je zonder datum cadeau kunt geven en voor 2 volwassenen en een kind niet meteen een miljoen miljard kosten.
  maandag 8 april 2024 @ 21:31:53 #154
344469 Amsel
zonder t
pi_213141746
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:11 schreef Hupje het volgende:
Wij zijn zelf echt al jaren niet meer in een dierentuin geweest _O- Maar ik zoek dus kaartjes die je zonder datum cadeau kunt geven en voor 2 volwassenen en een kind niet meteen een miljoen miljard kosten.
Tripper? Bij sommige aanbiedingen moet je meteen een datum kiezen, maar bij andere kun je wel kaartjes zonder datum kopen. Misschien zit er iets tussen?
pi_213141841
Goeieavond.
Ik ging na heel lang afwezig eens spieken hoe het hier was. Wat leuk om nog veel dezelfde namen te zien!
Ik ga ns wat topics doorspitten.
:)
  maandag 8 april 2024 @ 21:41:29 #156
37150 livelink
pi_213141850
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:40 schreef mignonne het volgende:
Goeieavond.
Ik ging na heel lang afwezig eens spieken hoe het hier was. Wat leuk om nog veel dezelfde namen te zien!
Wat leuk om jou hier weer te zien! Hopelijk gaat alles goed?
pi_213141880
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 21:41 schreef livelink het volgende:

[..]
Wat leuk om jou hier weer te zien! Hopelijk gaat alles goed?
Hey!
Ja hoor. Niet stuk te krijgen haha. En de 3 minions gaan ook als een dolle. Oudste 2 op de middelbare inmiddels.
  maandag 8 april 2024 @ 21:46:49 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213141908
Hallo!!!!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213141917
Zo dan, dat is lang geleden :D
pi_213141920
Hooooi

Oh god jongens ik ben de smileys kwijt zo op mn telefoon. :')
Crisis

Edit
Gelukkig de belangrijkste codes weet ik nog *O*
pi_213141942
Volgens mij kan je die ergens aan zetten, maar ik weet even niet waar...
pi_213141965
quote:
De plus heeft een spaaractie voor korting op dagjes uit (incl aantal dierentuinen) momenteel. Misschien via mensen in je omgeving oid sneller sparen en via dat kopen?
Soms ook wel via vakantieveilingen bijvoorbeeld.
pi_213142039
quote:
Tripper of VakantieVeilingen? Dan heb je een ticket dat je kunt printen. Wij bestellen zelf ook vaak met kortingscodes van ing, of via Kruidvat oid (die hebben nu 2e kaartje gratis bij iets van wasmiddel), maar die moet je daarna op datum ‘echt’ bestellen.

Welkom terug Mignonne! Kom je in het vakantietopic vertellen over naar Japan reizen met kinderen?
pi_213142088
Haha dat kan zeker. Maar zou niet weten wat ik er over moet vertellen? Gewoon een reisverhaal? Denk dat een hoop al wel eea gezien hebben.
pi_213142095
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 21:49 schreef Aure het volgende:
Volgens mij kan je die ergens aan zetten, maar ik weet even niet waar...
Op je naam klikken rechtsboven, opties, en dan kan je ergens emoticons tonen bij reply oid op ja zetten!
@mignonne
pi_213142116
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Op je naam klikken rechtsboven, opties, en dan kan je ergens emoticons tonen bij reply oid op ja zetten!
@:mignonne
Aaaah danku danku, nu herken ik het weer!

:+ >:O
pi_213142335
quote:
Goeieavond.
:o :o :o :o :o
pi_213142550
quote:
Goeieavond.
Haai!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213142589
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 22:41 schreef Vicky het volgende:

[..]
Haai!!
Haaaai <3
pi_213142646
quote:
17s.gif Op maandag 8 april 2024 22:45 schreef mignonne het volgende:

[..]
Haaaai <3
T vond trainen met A heel gezellig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213142677
quote:
Goeieavond.
Ik ken je niet maar toch, hoi! :)

Zoons keel is nog steeds kaduuk en morgen blijft ie ook nog thuis, daarna kijk ik wel maar vrees dat het de hele week gekloot wordt.

Kreeg een zooi zakelijke shit te doen waar ik onverwacht heel de dag mee bezig was. Lang leve YouTube, tiktok en al die troep want had geen tijd voor zoon en hij lag dus foon kijkend op de bank :@
If they say
  maandag 8 april 2024 @ 23:14:39 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213142851
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik ken je niet maar toch, hoi! :)

Zoons keel is nog steeds kaduuk en morgen blijft ie ook nog thuis, daarna kijk ik wel maar vrees dat het de hele week gekloot wordt.

Kreeg een zooi zakelijke shit te doen waar ik onverwacht heel de dag mee bezig was. Lang leve YouTube, tiktok en al die troep want had geen tijd voor zoon en hij lag dus foon kijkend op de bank :@
Ik ken jou niet maar na die paar posts over je zoon ben ik wel benieuwd over welke leeftijd we het hebben :D :D
pi_213142863
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 23:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ken jou niet maar na die paar posts over je zoon ben ik wel benieuwd over welke leeftijd we het hebben :D :D
Ik ken jou vaag dus staan we zo ongeveer quitte :D
Zoon is 13 jaar, ik heb een dochter van 26 en een kleinzoon van 10 maanden :) Ik ben oud :'(
En jij?
If they say
  maandag 8 april 2024 @ 23:18:54 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213142874
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik ken jou vaag dus staan we zo ongeveer quitte :D
Zoon is 13 jaar, ik heb een dochter van 26 en een kleinzoon van 10 maanden :) Ik ben oud :'(
En jij?
Oh 13, dat lijkt me briljante leeftijd, en onmogelijk tegelijkertijd in die transitie tussen kind en volwassene O+

Hier kleine meid van bijna 8 die soms extreem lief en zorgzaam is, en geregeld denkt dat ze 20 is en de wereld overheerst gelijk de nieuwe Loekasjenko *)
pi_213142898
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 23:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh 13, dat lijkt me briljante leeftijd, en onmogelijk tegelijkertijd in die transitie tussen kind en volwassene O+

Hier kleine meid van bijna 8 die soms extreem lief en zorgzaam is, en geregeld denkt dat ze 20 is en de wereld overheerst gelijk de nieuwe Loekasjenko *)
Die komt er wel :7
  maandag 8 april 2024 @ 23:22:25 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213142911
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:21 schreef mignonne het volgende:

[..]
Die komt er wel :7
Ja nul zorgen daarom :D
pi_213142939
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 22:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
T vond trainen met A heel gezellig
Ja! A. zei zoiets op de app maar heb haar er verder nog niet over gesproken. Ze zijn niet bij mij deze week.
pi_213142941
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 23:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat klinkt super schattig :D O+ Die leeftijd is ook heel leuk, basisschool en leuke dingen doen enzo en nog niet op álles een weerwoord hebben :Y
Vraag me serieus af of zoon ooit volwassen gedrag zal vertonen, hij lijkt soms net een drie jarige :') Dus idd, onmogelijk :D
If they say
  dinsdag 9 april 2024 @ 06:51:20 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213143592
Mignonne! Heeej hallo!
pi_213143598
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat klinkt super schattig :D O+ Die leeftijd is ook heel leuk, basisschool en leuke dingen doen enzo en nog niet op álles een weerwoord hebben :Y
Vraag me serieus af of zoon ooit volwassen gedrag zal vertonen, hij lijkt soms net een drie jarige :') Dus idd, onmogelijk :D
Je mag mijn 8 jarige wel een dag in huis hebben :P
Overal een weerwoord op, hondsbrutaal, alles is “saaaaai” en hij denkt dat ie 20 is inderdaad, maar wel zitten janken als ie zijn zin niet krijgt :s)
Verder is ie wel lief hoor…
pi_213143654
Dat weerwoord hebben we hier al vanaf het moment dat er gepraat wordt :') het lijkt nu met 12 zelf mínder te worden (of is dat stilte voor de storm }:| ) de puberteit komt er wel echt aan, hij is ook zo bezig met kleding en zijn haar enzo en er wordt opeens uitgeslapen O+

de kleine is ook nogal een bijdehand exemplaar, het is dat ie nog geen 'nee' kan maar ik hou mijn hart vast *O*
pi_213144137
Bij mijn 12 jarige denk ik maar dat we inmiddels alles wel besproken hebben met zijn geklets. Dus dan hoeft dat niet meer in de puberteit :P
SPOILER
  dinsdag 9 april 2024 @ 08:43:36 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213144148
Wb Mignonne! :) Hoe gaat het?
in de haak.
  dinsdag 9 april 2024 @ 08:48:13 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213144188
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 21:47 schreef mignonne het volgende:
Hooooi

Hey! Bekende naam! Was jij nou niet ook verloskundige of is mijn brein stuk?
  dinsdag 9 april 2024 @ 08:49:54 #185
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213144202
Vannacht zo ongeveer de hele medicijnkast aan pijnstillers ingenomen. De fysio had me gister iets overschat, geloof ik. Na de training schoot dat hele lijf in de kramp. Nu lig ik met een cappuccino in mn bed een beetje te herstellen :')
pi_213144311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 08:48 schreef Quoi het volgende:

[..]
Hey! Bekende naam! Was jij nou niet ook verloskundige of is mijn brein stuk?
Haha dat heb je goed onthouden :)

Hai Trui! Alles best hier. Hopelijk bij jullie allemaal ook.
pi_213144338
Auuuuu Quoi! Even relaxt opstarten dus :*

Eej Mignonne!
pi_213144355
Wij kijken altijd Kopen zonder kijken vooruit, dus gisteren die van volgende week gekeken. En nu zijn we helemaal blij want daar werd een keuken geplaatst zoals wij de indeling ook willen dat volgens onze architect 'raar' zou zijn. Nou ja wij zijn ook best raar, maar om het in het 'echt' te zien en dat die indeling dus wel werkt is fijn.

Sterker nog onze keuken wordt groter dus dan zou het helemaal moeten passen.

De kleur is overigens juist niet wat we willen (roze), ik neig naar koningsblauw en verloofde naar iets met kleur. (maar dus geen roze :D )
  dinsdag 9 april 2024 @ 09:19:11 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_213144455
MIjn jongste puber was gisteren in tranen. Zijn telefoon was een paar weken geleden gereset vanwege een reparatie en hij bedacht zich dus gisteren dat hij alle foto's van de hont kwijt was. Ik blijf dat zo moeilijk vinden, die intense verdrietigheid die je niet op kunt lossen -O-
Gelukkig heeft hij veel foto's via whatsapp gedeeld en dergelijke, dus die zijn niet kwijt en natuurlijk hebben we allemaal foto's van de hont, dus er zijn zat foto's, maar ik snap zijn verdriet zo goed.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213144507
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:08 schreef exode het volgende:
Wij kijken altijd Kopen zonder kijken vooruit, dus gisteren die van volgende week gekeken. En nu zijn we helemaal blij want daar werd een keuken geplaatst zoals wij de indeling ook willen dat volgens onze architect 'raar' zou zijn. Nou ja wij zijn ook best raar, maar om het in het 'echt' te zien en dat die indeling dus wel werkt is fijn.

Sterker nog onze keuken wordt groter dus dan zou het helemaal moeten passen.

De kleur is overigens juist niet wat we willen (roze), ik neig naar koningsblauw en verloofde naar iets met kleur. (maar dus geen roze :D )
En toch was de beredenering: vrouwenhuis, dus roze.. :')
maar goed jullie hebben B nog dus goed excuus om geen roze te hoeven nemen.

Wat zou er volgens de architect raar zijn aan de indeling?

Hier had de architect toentertijd opmerkingen over de plek waar we de keuken wilde (aan de voorkant in het huis). Nou, als ik ergens blij mee ben is het wel dat we de keuken aan die kant geplaatst hebben. Dat is zo veel ruimtelijker voor de rest van het huis. Dus vooral gewoon op je eigen gevoel af gaan. (Weet ook niet meer wat hij toen als argument had, iets met lichtinval of naar buiten kunnen kijken oid).

En de keukenboer had eigenlijk de wasbak en de vaatwasser omgedraaid, dan hadden we dus links van de vaatwasser twee blokken om eten te bereiden en rechts ervan 1 (en een hoek) en dan de kookplaat, want anders zat je zo ver van de koelkast. Nou ik doe m’n bereiding altijd vlakbij de kookplaat en niet bij de koelkast ;).
pi_213144523
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:19 schreef Troel het volgende:
MIjn jongste puber was gisteren in tranen. Zijn telefoon was een paar weken geleden gereset vanwege een reparatie en hij bedacht zich dus gisteren dat hij alle foto's van de hont kwijt was. Ik blijf dat zo moeilijk vinden, die intense verdrietigheid die je niet op kunt lossen -O-
Gelukkig heeft hij veel foto's via whatsapp gedeeld en dergelijke, dus die zijn niet kwijt en natuurlijk hebben we allemaal foto's van de hont, dus er zijn zat foto's, maar ik snap zijn verdriet zo goed.
Ah dat is wel sneu 😞
pi_213144532
Ach Troel, dat is echt wel heel verdrietig. Niet per ongeluk wat in Clouds opgeslagen? Zoals die van Google?
  dinsdag 9 april 2024 @ 09:34:51 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_213144605
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:27 schreef exode het volgende:
Ach Troel, dat is echt wel heel verdrietig. Niet per ongeluk wat in Clouds opgeslagen? Zoals die van Google?
Toen hij de telefoon kreeg had ik wel alles zo ingesteld dat de foto's automatisch in de backup terecht kwamen, maar ik zou het vaker moeten controleren of het ook nog zo ingesteld staat ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213145565
Wat sneu Troel
Meteen een reminder voor mij dat ik dat ook moet doen. Mijn oude telefoon ging ineens kapot en ik was dus ook foto's kwijt.

Ik heb de was buiten hangen het waait best wel flink dus ik hoop dat het droog waait.
pi_213145707
@Troel intens verdriet is dat. Dat los je helaas niet op met een aai over de bol of een ijsje.
pi_213145964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 08:49 schreef Quoi het volgende:
Vannacht zo ongeveer de hele medicijnkast aan pijnstillers ingenomen. De fysio had me gister iets overschat, geloof ik. Na de training schoot dat hele lijf in de kramp. Nu lig ik met een cappuccino in mn bed een beetje te herstellen :')
Oei dat klinkt heftig.Vandaag maar rustig aan doen dan!

quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:19 schreef Troel het volgende:
Wat sneu zulk verdriet :*

@F_r als het net zulk weer is als hier, dan is het zo droog., als t niet regent tussendoor ;)
pi_213146044
Mijn tienjarige pubert geloof ik ook al zo'n beetje vanaf dat hij kan bewegen, tussen het poezelig knuffelen door. Ik ben heel benieuwd hoe dat de komende jaren gaat.
De eerste after shave is binnen, dus ik denk dat we op rand van de afgrond staan.
  dinsdag 9 april 2024 @ 12:35:47 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213146118
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 12:25 schreef Vanyel het volgende:
Mijn tienjarige pubert geloof ik ook al zo'n beetje vanaf dat hij kan bewegen, tussen het poezelig knuffelen door. Ik ben heel benieuwd hoe dat de komende jaren gaat.
De eerste after shave is binnen, dus ik denk dat we op rand van de afgrond staan.
Ik heb al meerdere jongens in gr3 die geparfumeerd naar school komen 😅
  dinsdag 9 april 2024 @ 12:36:12 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213146124
Wat verdrietig Troel
  dinsdag 9 april 2024 @ 12:36:30 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213146126
Welkom terug Mignonne
pi_213146138
Ik ga er bijna even van huperen :D
  dinsdag 9 april 2024 @ 12:58:55 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_213146381
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 12:25 schreef Vanyel het volgende:
Pfoe, doe een beetje van die knul deze kant op. Als ik die van mij niet vertel dat ze deo moeten gebruiken, doen ze dat gewoon niet. :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213146582
Juul heeft een Frozen geurtje die ze elke ochtend opspuit, B is enorm van de geur douchegel maar toen ik vroeg of hij ook een geurtje wilde zei hij 'Zo sjiek ben ik niet mam!'

Maar goed, onze net 10 jarige zit dus al in de puberteit, fysiek en qua buien. Gisteren had ie weer Freerun les en je ziet gewoon dat hij de 12 tot 14 jarige inhaalt qua lengte en spieropbouw. Dat vind ik toch wel enorm wennen. Gelukkig is ie ook nog gek op knuffelen.
pi_213146632
T is bijna 15 maar houdt ook nog steeds van knuffelen. Soms ligt ze nog in d'r bed, kijk ik om het hoekje en dan wil ze dat ik bij d'r kom liggen want ze wil knuffelen.
Ze komt ook regelmatig een kusje geven. ❤️

Vervolgens gaat ze met d'r vriendinnen shoppen en stuurt ze foto's van superleuke kleding en dan is ze echt weer een pubermeid ❤️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:27:07 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213146710
Die “aftershave” van die 6 jarigen bij mij is wel een enorme aanslag op mn reukvermogen. Vrij heftige en penetrante geur wel.
pi_213146856
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:27 schreef amaranta het volgende:
Die “aftershave” van die 6 jarigen bij mij is wel een enorme aanslag op mn reukvermogen. Vrij heftige en penetrante geur wel.
Zijn het echt van die zware geuren? Dat is leuk met al die 6jarige in 1 lokaal. >:)

Verloofde heeft altijd groep 7 of 8 en heeft meerdere deo spuiten klaar staan....en zegt dan subtiel tegen leerlingen 'Misschien is het handig dat je even naar het toilet loopt met een busje deo'.

B gebruikt al meer dan een jaar deo, redelijk geurloze van Nivea. En soms pakt ie 1 van de Loveli mini deo's van ons. Anders is het echt een stinkende beer.
pi_213147322
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:27 schreef amaranta het volgende:
Goooorrrr.
Deo doet mijne wel al een tijdje maar een geurtje mocht ie totnogtoe niet, behalve af en toe die van ons.
Lesbische gays die we zijn, hebben wij allebei een mannengeur, dus hij kon dan nog kiezen ook :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 09-04-2024 14:54:00 ]
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:39:18 #208
344469 Amsel
zonder t
pi_213147391
Ik kreeg laatst een loveli deo cadeau (als onderdeel van een relax-setje hè, niet als hint dat ik stink }:| ) en die bevalt me goed!

Hier is de 9-jarige thuis omdat ze helemaal kapot was van de emoties bij de hpv-prik vanochtend. Ze mocht in het speciale kamertje voor bange kinderen, ze hebben enorm de tijd genomen voor haar, maar alsnog grote paniek. Nu met een dekentje en een reep chocola op de bank bijkomen dus.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:45:02 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213147435
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:40 schreef exode het volgende:

[..]
Zijn het echt van die zware geuren? Dat is leuk met al die 6jarige in 1 lokaal. >:)

Verloofde heeft altijd groep 7 of 8 en heeft meerdere deo spuiten klaar staan....en zegt dan subtiel tegen leerlingen 'Misschien is het handig dat je even naar het toilet loopt met een busje deo'.

B gebruikt al meer dan een jaar deo, redelijk geurloze van Nivea. En soms pakt ie 1 van de Loveli mini deo's van ons. Anders is het echt een stinkende beer.
Een van de kinderen die gebruikt denk ik de aftershave van z’n vader. Echt niet te hachelen. En een ander kind heeft op zich wel een lekker kindergeurtje.
En verder zijn het meestal gewoon zeepgeurtjes. Bv Zwitsal of een ander zeepje. In ieder geval niet iets waarvan je het raam open wil zetten.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:45:33 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213147441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:39 schreef Amsel het volgende:
Ik kreeg laatst een loveli deo cadeau (als onderdeel van een relax-setje hè, niet als hint dat ik stink }:| ) en die bevalt me goed!

Hier is de 9-jarige thuis omdat ze helemaal kapot was van de emoties bij de hpv-prik vanochtend. Ze mocht in het speciale kamertje voor bange kinderen, ze hebben enorm de tijd genomen voor haar, maar alsnog grote paniek. Nu met een dekentje en een reep chocola op de bank bijkomen dus.
Aaaw, dat is niet leuk.
pi_213148519
Loveli deo, helpt goed tegen puberzweetlucht *O* (bij volwassenen werkt het ook trouwens :+ )

@Amsel wat sneu dat ze zo paniek had. Op de bank met chocolade helpt vast een beetje :*

Mijn puber maakt beneden aan de keukentafel haar huiswerk, heel gezellig wel... ware het niet dat er muziek aan gaat en dat ik na een half uur echt overprikkeld begin te raken.
Als ik er wat van zeg krijg ik een grote pubermond, afspraken geprobeerd te maken over koptelefoon oid opzetten, ze vertikt het gewoon.
Ik vraag me af of ik nou zo'n zeurouder ben...

Ze is sowieso niet zo heel erg voor rede vatbaar, hartstikke leuk pubers... :')
  dinsdag 9 april 2024 @ 17:00:06 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_213148712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 16:34 schreef Nijna het volgende:
Loveli deo, helpt goed tegen puberzweetlucht *O* (bij volwassenen werkt het ook trouwens :+ )

@:amsel wat sneu dat ze zo paniek had. Op de bank met chocolade helpt vast een beetje :*

Mijn puber maakt beneden aan de keukentafel haar huiswerk, heel gezellig wel... ware het niet dat er muziek aan gaat en dat ik na een half uur echt overprikkeld begin te raken.
Als ik er wat van zeg krijg ik een grote pubermond, afspraken geprobeerd te maken over koptelefoon oid opzetten, ze vertikt het gewoon.
Ik vraag me af of ik nou zo'n zeurouder ben...

Ze is sowieso niet zo heel erg voor rede vatbaar, hartstikke leuk pubers... :')
Ik kan me daar heel erg aan ergeren. Pubers snappen niet dat als je geen oortjes of koprelefoon gebruikt dat iedereen mee kan gebieten van datgene wat jij doet. Net zoals je telefoon niet op de hardste stand hoeft. Muziek hoeft ook niet aan als je onder de douche staat en de hele bovenverdieping verplicht is om mee te genieten. Je na 22 uur niet meer op discord meedoet met een gesprek omdat je als je gefrustreerd raakt vergeet dat er al mensen liggen te slapen. Rekening houden met een ander is gewoon lastig. Soms wil ik dan geen rekening meer houden met een puber, maar dat kan dan ook weer niet natuurlijk :{

(Maar hier beneden geen oortjes in krijg je gewoon commentaar van mij en dan is het of oortjes in of uit die telefoon. )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213149210
Oh daar heb ik hier helemaal geen last van gelukkig.
Beiden lopen regelmatig met koptelefoon/oortjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213149471
Ze weten hier dat beneden het geluid uit moet, dus zit de een met oortjes en de ander met een koptelefoon.
Oudste, 13, start nu met puberen, maar eigenlijk valt t wel mee * klopt af*. Meer dan wat rollende ogen, zuchten en een deur die iets harder dicht gedaan wordt dan wenselijk is het niet echt. Ze spuit wel rijkelijk met parfum/bodymist/deo. Ik heb daar zelf niet zo'n last van, want ik heb geen reukvermogen. Maar soms slaat t me wel op de keel.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 9 april 2024 @ 18:07:45 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213149576
Ik vind het ook wel ongezellig als iedereen met oortjes in moet lopen en er helemaal geen muziek aan mag staan. Is er geen muziek die op een redelijk volume aan kan die jullie allebei kunnen handelen?
pi_213149704
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 17:43 schreef Vicky het volgende:
Oh daar heb ik hier helemaal geen last van gelukkig.
Beiden lopen regelmatig met koptelefoon/oortjes.
Beide dames hier hebben vaak hun oortjes in.
Mijn huis is zo klein en gehorig, dat trek ik echt niet hoor om de hele dag door verschillende geluiden te horen :')
pi_213149717
Oh en hier ook fan van Loveli. Ik wil niks anders meer. Voor mezelf en voor de middelste.

De oudste heeft mazzel, die heeft Aziatische zweet-genen. Die heeft echt geen deo nodig om geur te maskeren of iets.
pi_213149930
Ik krijg rare okselbulten van Loveli. Dat hoop ik althans, anders kreeg ik om een onverklaarbare reden okselbulten :')
pi_213150110
Ik hou van Loveli, ik stink gewoon niet meer, zelfs niet na mijn sportsessies O-)

Maar ik vind het bewerkelijke dingen, B kan het niet zelf fatsoenlijk onder zijn oksels smeren. Dus altijd met hulp.
pi_213150368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:43 schreef exode het volgende:
Ik hou van Loveli, ik stink gewoon niet meer, zelfs niet na mijn sportsessies O-)

Ja same. Heel fijn
pi_213150379
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:14 schreef mignonne het volgende:

[..]
Beide dames hier hebben vaak hun oortjes in.
Mijn huis is zo klein en gehorig, dat trek ik echt niet hoor om de hele dag door verschillende geluiden te horen :')
Snap ik.
A heeft earbuds, T heeft een koptelefoon van Fresh 'n Rebel.
Ik gebruik alleen oortjes of buds als ik een podcast luister. De radio staat hier eigenlijk bijna nooit aan. Ik denk er vaak niet aan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 9 april 2024 @ 19:11:41 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_213150557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het ook wel ongezellig als iedereen met oortjes in moet lopen en er helemaal geen muziek aan mag staan. Is er geen muziek die op een redelijk volume aan kan die jullie allebei kunnen handelen?
Als het muziek zou zijn, vind ik het één ding. Vaak zijn het youtubeshorts of filmpjes.
Daarnaast is het hier zo gehorig dat ik vaak met mijn noisecancelling oortjes in zit zonder dat ik wat luister om te voorkomen dat ik de volledige gesprekken van de puber boven hoef te horen. Inclusief gehinnik van het lachen en gegil ;)
Maar ben zelf ook vrij snel overprikkeld en ik hoor ook echt alles :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213151253
Ik heb inmiddels de codeer-playlist van mijn oudste gejat. Daar zit zulke lekkere muziek in :D
En zij luisteren ook lekker naar onze 'oude' muziek.
Maar over het algemeen houden we aardig rekening met elkaar, dus weinig gedoe daarmee.
pi_213151817
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 19:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Als het muziek zou zijn, vind ik het één ding. Vaak zijn het youtubeshorts of filmpjes.
Daarnaast is het hier zo gehorig dat ik vaak met mijn noisecancelling oortjes in zit zonder dat ik wat luister om te voorkomen dat ik de volledige gesprekken van de puber boven hoef te horen. Inclusief gehinnik van het lachen en gegil ;)
Maar ben zelf ook vrij snel overprikkeld en ik hoor ook echt alles :@
Dat idd, tiktok, brawlstars, reels, youtube en youtubeshorts. En dan het liefst alles weer snel doorswipen en kort luisteren.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 9 april 2024 @ 21:04:45 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213152515
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:31 schreef Clubsoda het volgende:
Ik krijg rare okselbulten van Loveli. Dat hoop ik althans, anders kreeg ik om een onverklaarbare reden okselbulten :')
https://vm.tiktok.com/ZIJn4maRC/
  dinsdag 9 april 2024 @ 21:07:53 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213152563
Hier staat de radio aan vanaf het moment dat de eerste persoon opstaat totdat de laatste naar bed gaat
pi_213152674
Wij hebben echt vrijwel nooit muziek aan. Alleen in de auto naar werk soms, een als het danstijd is. Wel hebben we altijd de tv aan staan, behalve tijdens het eten.

Zoon vindt DJ-en wel geweldig. Op de BSO hebben ze een DJ set en daar staat hij dan als een echte DJ muziek op te draaien en mee te springen. Het is wel vooral Snappie de kleine krokodil en Automatisch, veel meer variatie heb ik hem nog niet horen draaien :D Ik heb gekeken om zo'n zelfde set op zijn verlanglijstje te zetten voor zijn verjaardag, maar dat ding viel heel dik buiten zijn verjaardagsbudget, zelfs als hij aan iedereen geld zou vragen :D
pi_213153242
quote:
Als ik zo de top 40 hoor of van collega’s-met-pubers meekrijg wat de muzieksmaak van de gemiddelde puber is, dan zou ik die oordopjes echt hélemaal prima vinden :')

Mijn oplossing is trouwens precies het tegenovergestelde. Ik doe zelf een noise-cancelling koptelefoon op en dan heb ik lekker geen last van alle filmpjes/liedjes/fluiten/irritante YouTube stemmetjes van de kinderen _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_213153349
Zoon is gek op jaren 80 muziek, geen idee hoe dát nou komt O-) Toto O+ ,Survivor, Bon Jovi, Michael Jackson, A-HA... En idd die stomme filmpjes :') Nu is er ook weer één met het nummer True faith van New Order erachter. En dan zet ik het origineel op :+
If they say
  dinsdag 9 april 2024 @ 21:56:29 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213153388
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is gek op jaren 80 muziek, geen idee hoe dát nou komt O-) Toto O+ ,Survivor, Bon Jovi, Michael Jackson, A-HA... En idd die stomme filmpjes :') Nu is er ook weer één met het nummer True faith van New Order erachter. En dan zet ik het origineel op :+
Goed opgevoed qua muzieksmaak :Y die jongen :D O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213153449
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:52 schreef Mushanga71 het volgende:
T ook!
Ze is gek op rock muziek. Favoriete nummer is Back in Black van AC/DC.
En op d'r uitvaart wil ze Highway to hell.
Ze houdt helemaal niet van de hedendaagse muziek.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213153565
Ik heb graag de radio aan op de achtergrond. Kind kan echt bepaalde liedjes eindeloos op repeat zetten, maar vindt de radio ook prima. En als vriend thuiskomt, gaat de radio uit, want die raakt er overprikkeld door. Helemaal prima wat mij betreft.
pi_213153996
Mijn zusje zong afgelopen weekend ‘Great gig in the sky’ tijdens een uitvoering van de volledige albums van The Wall en The Dark Side of the Moon van Pink Floyd.
Helaas weten mijn kinderen dat nog niet echt te waarderen -O-

De uitvoering was overigens zo prachtig dat ik de hele voorstelling kippenvel had en af en toe een traantje moest wegpinken. Goede muziek kan je echt raken O+
  dinsdag 9 april 2024 @ 23:09:58 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213154266
Muziek O+ M. weet de top 10 van de top 2000 op te noemen, zingt Piano Man van Billy Joel (fonetisch uiteraard) mee, alles van Son Mieux, herkent Freddy Mercury, George Michael en Keane. Ik zeg: opvoeding geslaagd.

Ook alles van KvK gaat er in als zoete koek trouwens. Vind ik zelf ook best leuk.
pi_213154317
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Goed opgevoed qua muzieksmaak :Y die jongen :D O+
Qua muziek wel :D
Dochter was net vier toen ze in de auto zat, al headbangend op Angela van Toto O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 22:01 schreef Vicky het volgende:

[..]
T ook!
Ze is gek op rock muziek. Favoriete nummer is Back in Black van AC/DC.
En op d'r uitvaart wil ze Highway to hell.
Ze houdt helemaal niet van de hedendaagse muziek.
Ook een goeie muzieksmaak :D
Muziek van nu is ook mwah. Hoewel Europapa nu soms ook door de kamer schalt :')
If they say
  dinsdag 9 april 2024 @ 23:27:17 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213154358
Ze worden gedrilld door Europapa :D Ik hoor zooveel kinderen dat zingen.

Ik vind huidige muziek wel echt leuk. Harry Styles, S10, Froukje, Goldband, Son Mieux. M. krijgt het ook allemaal mee. Maar ik heb ook een oude ziel qua muziek.

Afijn, ik kan niet stoppen over muziek. Doe ik toch nu :P
pi_213154394
B houdt van keiharde techno en Juul alles wat zoet is, al zingt ze nu al wekenlang 'I'm a barbie girl'.

Mijn muzieksmaak is niet in hokjes te plaatsen geloof ik, ja als ratjetoe met een toefje wansmaak. :)
pi_213154400
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 23:27 schreef Quoi het volgende:
Ze worden gedrilld door Europapa :D Ik hoor zooveel kinderen dat zingen.

Ik vind huidige muziek wel echt leuk. Harry Styles, S10, Froukje, Goldband, Son Mieux. M. krijgt het ook allemaal mee. Maar ik heb ook een oude ziel qua muziek.

Afijn, ik kan niet stoppen over muziek. Doe ik toch nu :P
Het is ook best wel een oorwurm :D Eerste keer dat ik het hoorde, vond ik het blegh, maar nu is het best te pruimen :D
Ik luister eigenlijk weinig muziek tegenwoordig dus de muziek van nu ontgaat me zo'n beetje.
If they say
pi_213154414
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 23:36 schreef exode het volgende:
B houdt van keiharde techno en Juul alles wat zoet is, al zingt ze nu al wekenlang 'I'm a barbie girl'.

Mijn muzieksmaak is niet in hokjes te plaatsen geloof ik, ja als ratjetoe met een toefje wansmaak. :)
Barbie girl! Ja, die kennen wij ook uit ons hoofd :'( _O-
If they say
pi_213155299
Dat een 2-jarige inde auto vanaf de achterbank 'hekje muziek' eist.

Dat wordt de map met Green Day, nirvana, Metallica etc aanzetten. Hekje=herrie

Al zijn 'who the f#ck is Alice' en 'ik ben een zeehond' ook favoriete meezingers in de auto :D

D probeert nu, met zijn pianoleraar, het liedje Natural van Imagine Dragons te spelen. Moet hij zelf noot voor noot uitzoeken wat de volgende is. En dan de akkoorden erbij. Dat is ook best een lekker nummer.

[ Bericht 12% gewijzigd door Deepfreeze op 10-04-2024 17:00:58 ]
  woensdag 10 april 2024 @ 08:19:51 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_213155519
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 07:39 schreef Deepfreeze het volgende:
'ik ben een zeehond'
Fijn dat meer mensen dat hoogstandje kunnen waarderen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf woensdag 10 april 2024 @ 08:34:36 #242
148247 taxibabe
pi_213155614
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 07:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat een 2-jarige inde auto vanaf de achterbank 'hekje muziek' eist.

Dat wordt de map met Green Day, nirvana, Metallica etc aanzetten.

Al zijn 'who the f#ck is Alice' en 'ik ben een zeehond' ook favoriete meezingers in de auto :D

D probeert nu, met zijn pianoleraar, het liedje Natural van Imagine Dragons te spelen. Moet hij zelf noot voor noot uitzoeken wat de volgende is. En dan de akkoorden erbij. Dat is ook best een lekker nummer.
Mijn 4 jarige is ook dol op muziek, vooral Imagine Dragons. Het begon met Believer, maar nu meerdere nummers. Natural vond hij ook mooi, tot hij per ongeluk een stukje van de clip zag. Nu vind hij dat liedje minder leuk, wat ik erg jammer vind.
  woensdag 10 april 2024 @ 08:34:53 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_213155620
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 21:43 schreef LeSage het volgende:

[..]
Als ik zo de top 40 hoor of van collega’s-met-pubers meekrijg wat de muzieksmaak van de gemiddelde puber is, dan zou ik die oordopjes echt hélemaal prima vinden :')

Mijn oplossing is trouwens precies het tegenovergestelde. Ik doe zelf een noise-cancelling koptelefoon op en dan heb ik lekker geen last van alle filmpjes/liedjes/fluiten/irritante YouTube stemmetjes van de kinderen _O_
Ik doe dat dus ook, maar desondanks ben ik van mening dat mijn pubers moeten leren dat je rekening houdt met anderen en dat je dus oortjes of een koptelefoon draagt. Net zoals je, als je buiten bent, geen muziek aan doet zodat de buren mee kunnen genieten en dergelijke ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213155660
De meeste muziek die de kinderen willen horen is van die vage shizzle. Met rare stemmen of geluiden er tussendoor. Met af en toe een fatsoenlijk nummer er tussendoor. Muziek gaat hier dus met de koptelefoon over het algemeen. In de auto een liedje opzetten mag, maar dan wel iets fatsoenlijks niet die vage shit. Dan kan ik me echt niet concentreren.

Ik heb sowieso niet veel muziek op, ik raak dan op een gegeven moment ook overprikkeld. In de auto zo meestal ook de radio aan, dat er tussendoor nog wat gezegd wordt ipv nummer achter nummer. Dat lukt me op een gegeven moment niet meer, word ik helemaal iebelig van, van alleen maar muziek.
pi_213155680
quote:
Het is deels het volume, maar ook vaak nummers op herhaling en na een half uur begint het op te lopen en als ik er dan in blijf zitten kom ik op een punt dat ik niet meer heel redelijk kan vragen of het nu dan echt uit mag.
Helemaal feest is als mijn man dan ook nog iets zit te kijken met ook het geluid aan.
Ik hoor alles en dan door elkaar versnelt het proces alleen maar :{ . En hoe meer ik richting overprikkeld ga, hoe minder ik kan hebben.
Ik ga ook zelf wel met mn koptelefoon met anc op zitten (helaas sneuvelde het ding afgelopen weekend, hebben de hoofdband gespalkt en geplakt, dus nog even testen of het afdoende werkt zo qua afsluiten), of ik vlucht maar naar de zolder.

Maar ik wil ook niet altijd maar weg moeten, omdat de rest met hun geluidjes zit.
Overigens heeft de oudste altijd oordopjes in ^O^

@Clubsoda, ik krijg bultjes als ik teveel smeer. Heel dun werkt beter hier.

Zelfde ervaring met loveli als @exode en @mignonne ik ruik mezelf gewoon niet meer. Zelfs zonder sporten kon ik een trui vaak maar een dag aan en dan moest 'ie echt gewassen.
Nu kan ik mn truien een dagje uithangen en dan kunnen ze zo nog een ronde (of meer) mee. Echt een uitkomst dat spul.
  woensdag 10 april 2024 @ 08:53:44 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_213155763
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:42 schreef Nijna het volgende:

Maar ik wil ook niet altijd maar weg moeten, omdat de rest met hun geluidjes zit.

Dit. Als ik niet in de woonkamer kan zitten, kan ik naar de keuken vluchten, het toilet of de badkamer bezet houden of in bed gaan liggen. Geen andere plekken dus waar je rustig en comfortabel kan zitten (nee, ook het toilet niet, want maar één aanwezig in huis :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 april 2024 @ 08:58:48 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213155793
Ahja, dan snap ik 't al beter. Hier staat de tv niet veel aan (bij het ontbijt in het weekend, als wij aan het koken zijn en voor onszelf 's avonds als de kinderen in bed leggen). Daar zou ik wel overprikkeld van raken, maar muziek maakt mij juist wat meer ontspannen en gefocust ofzo. Natuurlijk niet tiktokfilmpjes, youtube-geneuzel en steeds maar korte stukjes.

Mijn 5-jarige wil graag Frozen, K3, liedjes die ik op zangles deed (en die ik dus meezing, heb ik een playlistje van gemaakt) en alles wat vrolijk is. Ze houdt niet zo van zware muziek of dramatische dingen, maar een beetje gezellig rock kan ze goed hebben.

Mijn jongste wil alleen maar Gabby's poppenhuis' afspeellijst en europapa... -O-
  woensdag 10 april 2024 @ 09:03:18 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_213155828
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:58 schreef Tink89 het volgende:
Ahja, dan snap ik 't al beter. Hier staat de tv niet veel aan (bij het ontbijt in het weekend, als wij aan het koken zijn en voor onszelf 's avonds als de kinderen in bed leggen). Daar zou ik wel overprikkeld van raken, maar muziek maakt mij juist wat meer ontspannen en gefocust ofzo. Natuurlijk niet tiktokfilmpjes, youtube-geneuzel en steeds maar korte stukjes.

Mijn 5-jarige wil graag Frozen, K3, liedjes die ik op zangles deed (en die ik dus meezing, heb ik een playlistje van gemaakt) en alles wat vrolijk is. Ze houdt niet zo van zware muziek of dramatische dingen, maar een beetje gezellig rock kan ze goed hebben.

Mijn jongste wil alleen maar Gabby's poppenhuis' afspeellijst en europapa... -O-
In de auto heb ik bijna altijd muziek aan. Dat is of mijn eigen spotify of de playlist die ik samen met de jongens deel (en dan is er dus af en toe een liedje dat gewoon prut is, maar meestal valt het wel mee). Jongste wil nog wel eens een ABBA-playlist en we luisteren ook nog zeer regelmatig K3 en Kinderen voor Kinderen omdat als puber de teksten van K3 ineens veel interessanter worden en KvK, tja, is KvK. Overigens wel voornamelijk de liedjes uit mijn jeugd, want de huidige liedjes kan ik niet meezingen :D

Mijn credo is: als je samen in een huis leeft, moet je rekening met elkaar houden. Als ik op mijn computer of telefoon bezig ben en er zijn anderen in huis, dan heb ik dus ook gewoon een koptelefoon op. Enige uitzondering is als iemand echt televisie wil kijken, dan heeft de rest dat maar te slikken. Maar dan gaat het inderdaad om een serie of een film en vaak sluiten er dan meer mensen aan waardoor het al geen probleem meer is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213156197
De huidige KvK liedjes zijn wel echt een stuk leuker dan die van vroeger. Daar zitten liedjes tussen die echt lekker vrolijk zijn, minder kinderkoor maar gewoon muziek. Giga groen, reis mee en het hele Koningsspelen repertoire. Al is ochtendhumeur hier in huis ook heel populair :D
pi_213156245
Dochter is grote fan van Eurovisie-liedjes. Vooral Maneskin vond ze leuk, en Go_A. Europapa vond ze maar vreemd.
En veel Disney-filmliedjes zoals Encanto, Wish enz.

KvK hebben we laatst geluisterd, maar ze vond alle liedjes hetzelfde klinken (zijn ze ook wel qua ritme eigenlijk), en ze houdt niet van liedjes die over problemen gaan. Boeken ook niet, het moet spannend zijn met niet te veel geëmmer over ruzies en persoonlijke issues.

Man loopt hier de hele dag met oordoppen op, want die luistert eindeloos veel media (podcasts, maar ook heel veel 'grappige' Tiktoks enz.).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 10 april 2024 @ 10:09:00 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_213156326
Ik moest stiekem heel hard lachen naar aanleiding van het brugklastopic. Ik kreeg een van de leraren van oudste voorgesteld op mijn facebook om vrienden te worden, dus ik hoefde niet eens te zoeken ;)

(We hebben tegelijkertijd op de middelbare school gezeten, veel gemeenschappelijke vrienden en het is dus niet heel erg raar dat langs kwam, maar wel een frappant moment.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213156936
De geweldige smaak van mijn jongens:
Snollebollekes
René karst
Lamme Frans
Europapa
One Two Trio
De tekentovenaar (met de tophits “blote konten lied”, “poep van de buurman” en “poep op oma”)
Ik ben kachel
Noodgeval
Chachacha (de Finse Eurovisie inzending die eigenlijk had moeten winnen). Deze is wel leuk overigens.

Opvoeding mislukt :'(
  woensdag 10 april 2024 @ 11:27:23 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_213157265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 11:09 schreef Adrian4 het volgende:
Snollebollekes
René karst
Lamme Frans
Europapa
One Two Trio
De tekentovenaar (met de tophits “blote konten lied”, “poep van de buurman” en “poep op oma”)
Ik ben kachel
Noodgeval
Chachacha (de Finse Eurovisie inzending die eigenlijk had moeten winnen). Deze is wel leuk overigens.

Dit, plus 'ik heb een boot/ boten Anna' (klassiekertje voor de kenners ;)) en het volledige repertoire van de WC experience (met pareltjes als 'voile shitzooi' en 'pannenkoek in je onderbroek').

Ik geef de schuld aan de leiding van zijn scoutinggroep. Jammergenoeg voor de kinders heb ik zelf ook lang genoeg bij scouting gezeten om het mee te kunnen zingen (wat natuurlijk helemaal niet cool is, maar 'cringe')

[ Bericht 1% gewijzigd door mousemicky op 10-04-2024 11:38:28 ]
pi_213157310
Vriendinnetje van mijn dochter schreef in haar vriendenboekje bij 'favoriete muziek' Ik heb een toeter op mijn waterscooter :D Hoe komt ze daar überhaupt bij :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 10 april 2024 @ 11:55:57 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_213157544
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 11:27 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Dit, plus 'ik heb een boot/ boten Anna' (klassiekertje voor de kenners ;)) en het volledige repertoire van de WC experience (met pareltjes als 'voile shitzooi' en 'pannenkoek in je onderbroek').

Ik geef de schuld aan de leiding van zijn scoutinggroep. Jammergenoeg voor de kinders heb ik zelf ook lang genoeg bij scouting gezeten om het mee te kunnen zingen (wat natuurlijk helemaal niet cool is, maar 'cringe')
Boten Anna O+

Pannenkoek in je onderbroek is echt ook al heel oud. Komt uit dezelfde tijd als "deuk in de vangrail".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213157643
Sollicitatie tips?
SPOILER
Met een meidenkwartet
  woensdag 10 april 2024 @ 12:22:07 #257
208890 June.
Seriously?
pi_213157753
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 11:09 schreef Adrian4 het volgende:
Snollebollekes
René karst
Lamme Frans
Europapa
One Two Trio
Ik ben kachel
Noodgeval

Haha dat is hier ook. Europapa is favoriet, zelfs mijn 2-jarige zegt de heledag alleen maar "oopapa" ;(
Hier is nog wel hoop, 2-jarige vind Metallica leuker dan KvK :P
Shine bright like a diamond.
pi_213158369
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 12:07 schreef Cathmar het volgende:
Sollicitatie tips?
SPOILER
Geen tips, wel succes :*
pi_213158710
Mijn allereerste concert was van de WC experience :)

Ik heb niet zoveel met muziek, behalve als onderdeel van een herinnering. De feestvakanties in Lloret, de speellijsten voor in de auto bij langer autoritten, de uitvaart van mijn vader, Carnaval, soundtracks van films die veel indruk maakten, dat soort dingen.

Ik ben vandaag op kantoor en in de toiletten staat altijd muziek aan. Viel me nooit zo op, het was gewoon zo. Ik werkte ook ooit bij een bedrijf waar op de kantoorvloeren altijd de radio aan stond. Elke maand kon je stemmen op een radiozender. Ik vind alleen de Kerstperiode leuk :D
pi_213158776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 12:22 schreef June. het volgende:

[..]
Haha dat is hier ook. Europapa is favoriet, zelfs mijn 2-jarige zegt de heledag alleen maar "oopapa" ;(
Hier is nog wel hoop, 2-jarige vind Metallica leuker dan KvK :P
“Geef mij 1 euro, pa. Voor chips snacks en cola 1 euro, pa. 1 euro, pa”

Succes cathmar!
pi_213158805
O ja en als ik iets zeg wat ze niet aan staat:
“Dat interesseert mij echt geen ene reet”
Of
“Ja, ons moeder zeej nog.. doe da nou nie! Maar ik deej het toch enz”
pi_213159022
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik doe dat dus ook, maar desondanks ben ik van mening dat mijn pubers moeten leren dat je rekening houdt met anderen en dat je dus oortjes of een koptelefoon draagt. Net zoals je, als je buiten bent, geen muziek aan doet zodat de buren mee kunnen genieten en dergelijke ;)
Ook mee eens hoor. Maar soms is dat wel de fijnste oplossing vind ik :)
Buiten inderdaad geen harde muziek.
pi_213159106
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:51 schreef FlyingFish het volgende:
De huidige KvK liedjes zijn wel echt een stuk leuker dan die van vroeger. Daar zitten liedjes tussen die echt lekker vrolijk zijn, minder kinderkoor maar gewoon muziek. Giga groen, reis mee en het hele Koningsspelen repertoire. Al is ochtendhumeur hier in huis ook heel populair :D
Grappig, ik vind juist de onschuld en het simpele van de oude liedjes zoveel leuker. Tegenwoordig zijn het meer verkapte top 40 liedjes, helemaal gelikt.
Ik hou van de oude liedjes. Een paar jaar geleden zelfs een coverbandje mee gedaan. O+
pi_213159164
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:12 schreef Adrian4 het volgende:
O ja en als ik iets zeg wat ze niet aan staat:
“Dat interesseert mij echt geen ene reet”
Of
“Ja, ons moeder zeej nog.. doe da nou nie! Maar ik deej het toch enz”
Met de jouwese kun je straks gewoon heel goed carnaval gaan vieren O+

Bij ons thuis ook wel veel carnaval, en uiteraard alle PSV liedjes :')
pi_213159728
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 13:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Geen tips, wel succes :*
Dank! Vanavond even al eea voorbereiden. Zoals: wat doe ik aan? Haha. En ook nog eens goed wat lezen en wat aantekeningen maken. Heb ook nog even een collega gebeld.
Met een meidenkwartet
  woensdag 10 april 2024 @ 18:20:13 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213161570
Mijn kleuter heeft wormpjes, vond ze net in de poep voor het eerst. Zo'n tabletje, is dat nodig? Ze is echt, echt een drama met tabletjes en ik voorzie dwingen, weer uitkotsen etc... En Google zegt 'gaat vanzelf over'.
  woensdag 10 april 2024 @ 18:22:39 #267
37150 livelink
pi_213161594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:20 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kleuter heeft wormpjes, vond ze net in de poep voor het eerst. Zo'n tabletje, is dat nodig? Ze is echt, echt een drama met tabletjes en ik voorzie dwingen, weer uitkotsen etc... En Google zegt 'gaat vanzelf over'.
Ik zou er een pilletje induwen, voordat ze niet kan slapen van de jeuk.
pi_213161604
Ik zou het ook doen, want ze zijn erg besmettelijk.
pi_213161680
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:22 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik zou er een pilletje induwen, voordat ze niet kan slapen van de jeuk.
Dit.
En voordat je ze zelf ook hebt :')
  woensdag 10 april 2024 @ 18:30:54 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213161690
Ik denk dat ik het hele gezin maar ontworm dan. Man is net in de auto gestapt op zoek naar tabletjes...
pi_213161722
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:29 schreef mignonne het volgende:

[..]
Dit.
En voordat je ze zelf ook hebt :')
Tevens hoi (spuitelf) :W
  woensdag 10 april 2024 @ 18:33:35 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213161724
quote:
Mooi leermoment

Jeuk aan je gat, of een pilletje erin en ijsje erna als beloning *O*
pi_213161746
quote:
Volgens mij is het best besmettelijk, dus ik zou denk ik toch proberen... ik heb geen idee of wormpjes vanzelf over gaan.

Ja, ze gaan vanzelf over zegt ook thuisarts... na 4-6 weken als je geen nieuwe eitjes meer binnen krijgt...
  woensdag 10 april 2024 @ 18:45:12 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213161882
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Mooi leermoment

Jij kent mijn kleuter niet. Die heeft ook liever hele nachten oorpijn dan een paracetamol (en dan bied ik tablet, drankje en zetpil aan). Ze heeft echt een enorme aversie tegen pilletjes enzo.
pi_213161959
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:33 schreef Jentin het volgende:

[..]
Tevens hoi (spuitelf) :W
Haaaaaai! O+
Maar jou zie ik nog regelmatig voorbij komen als k fb lurk dus voelt anders hahaha
pi_213162016
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Jij kent mijn kleuter niet. Die heeft ook liever hele nachten oorpijn dan een paracetamol (en dan bied ik tablet, drankje en zetpil aan). Ze heeft echt een enorme aversie tegen pilletjes enzo.
Mijn 2e ook hoor. Nu ook nog. Ze is nu 13 ze vergaat soms van de pijn van haar beugel en kan dan 2 dagen niet eten maar ze vertikt het om paracetamol te nemen.
Enige wat ze wel doet sinds een jaartje ofzo is iets nemen tegen menstruatiepijn. Dat duurde ook een poos maar toen ze daar het effect van merkte wilde ze het wel.

Het pilletje is vrij klein. Kun je het in een lepel vla gooien ofzo? Of in een stukje banaan? Als ze er zo'n aversie tegen hebben zou ik dat geloof ik eerst proberen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 april 2024 @ 19:01:22 #277
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213162126
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:45 schreef Tink89 het volgende:

[..]
en gewoon geen keuze stellen? Je neemt dit nu en daarmee klaar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 april 2024 @ 19:03:38 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213162159
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:35 schreef Nijna het volgende:

[..]
Volgens mij is het best besmettelijk, dus ik zou denk ik toch proberen... ik heb geen idee of wormpjes vanzelf over gaan.

Ja, ze gaan vanzelf over zegt ook thuisarts... na 4-6 weken als je geen nieuwe eitjes meer binnen krijgt...

Ik zou iig die 4 tot 6 weken niet gaan afwachten of aanzien met de kans dat het hele gezin mag gaan meegenieten van die beesten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 10 april 2024 @ 19:46:41 #279
37150 livelink
pi_213162714
Mijn zoon heeft/had ook een enorme aversie tegen pilletjes, maar hij heeft ook regelmatig huilend 's nachts naast mijn bed gestaan omdat hij niet kon slapen van de jeuk en dan vroeg hij zelfs om een anti-worm-pilletje. En het pilletje is inderdaad heel erg klein. Niet vergelijkbaar met paracetemol. Dat scheelt echt enorm.
  woensdag 10 april 2024 @ 19:57:11 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213162887
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Mooi leermoment

Een pil in je kont en daarna een ijsje in je kont klinkt niet bepaald als een beloning.
  woensdag 10 april 2024 @ 19:58:50 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213162915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:30 schreef Tink89 het volgende:
Ik denk dat ik het hele gezin maar ontworm dan. Man is net in de auto gestapt op zoek naar tabletjes...
Dat is of was sowieso het advies bij wormen. Het hele gezin een kuur.
pi_213163400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:46 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon heeft/had ook een enorme aversie tegen pilletjes, maar hij heeft ook regelmatig huilend 's nachts naast mijn bed gestaan omdat hij niet kon slapen van de jeuk en dan vroeg hij zelfs om een anti-worm-pilletje. En het pilletje is inderdaad heel erg klein. Niet vergelijkbaar met paracetemol. Dat scheelt echt enorm.
Wat voor pillen hadden jullie? Standaard mebendazol is hier gewoon ongeveer paracetamolgrootte. Nogal regelmatig nodig met een kind dat overal speelt en ontzettend weinig zijn handen wast.
  woensdag 10 april 2024 @ 20:31:01 #283
37150 livelink
pi_213163438
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 20:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat voor pillen hadden jullie? Standaard mebendazol is hier gewoon ongeveer paracetamolgrootte. Nogal regelmatig nodig met een kind dat overal speelt en ontzettend weinig zijn handen wast.
Gewoon die anti-worm van de trekpleister/kruidvat. Maar net even gechecked (ook standaard in huis). Ze zijn inderdaad minder klein dan ik dacht, maar toch net wel kleiner dan paracetamol. Kennelijk was het verschil net groot genoeg om minder problemen te geven.
pi_213163649
Van Kruidvat. Is kleiner dan pcm toch?
Hier ook standaard in huis.
pi_213163874
Wij maakten ze klein tussen 2 lepels en deden ze dan in een hap vla.
*poef* nu is het weg
pi_213163941
Kan me de smaak van die pilletjes nog herinneren. Zoon moest toen een kuur en wij ook :') Ze smaken zoetig.
Vroeger ook dramaaa met alle soorten van geneesmiddelen bij zoon. Was voor mij traumatischer dan voor hem blijkbaar, want nu jopt ie zo alle pillen en drankjes naar binnen. Behalve met keelpijn dan :') maar dat doet ie inmiddels wél.
If they say
  woensdag 10 april 2024 @ 21:45:37 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213164620
Jacob zei gisteren zelfs ‘volgens mij hebben we al best lang geen wormenpil gehad, mag ik er een?’ De laatste kuur was 3 weken geleden :') . Hij heeft er keurig ook een in zijn peuterbroertje gepraat ^O^ . Ze kauwen erop trouwens. Dus ze hoeven niet heel doorgeslikt (toch??? Ik lees nooit bijsluiters).
  woensdag 10 april 2024 @ 21:46:26 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213164633
Afwachten kost je zoveel nachtrust. Dat zou ik echt nooit kiezen.
pi_213164698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Ze kauwen erop trouwens. Dus ze hoeven niet heel doorgeslikt (toch??? Ik lees nooit bijsluiters).
foei! :)
in de bijsluiter staat kauwen of geheel doorslikken. ene merk zei met water andere mocht ook met iets anders. geen idee meer welke welke was maar het komt blijkbaar niet zo precies.
pi_213165182
Ik heb ze nog nooit in huis hoeven halen. :D

Ik heb weer een ab. Kuurtje en die moet ik in water oplossen. Gadver wat is dat goor. Ik slik liever 4 paardepillen tegelijk dan 1 bekertje opgeloste zooi..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213165233
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:32 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ze nog nooit in huis hoeven halen. :D

Ik heb weer een ab. Kuurtje en die moet ik in water oplossen. Gadver wat is dat goor. Ik slik liever 4 paardepillen tegelijk dan 1 bekertje opgeloste zooi..
Als het doxycycline is: die mocht ik innemen met een ruime hoeveelheid water. Ik hoefde hem niet op te lossen in water ondanks dat het een dispertablet was. Juist omdat het een vieze pil is, dit advies kreeg ik van de apothekersassistent.
pi_213165297
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 22:36 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Als het doxycycline is: die mocht ik innemen met een ruime hoeveelheid water. Ik hoefde hem niet op te lossen in water ondanks dat het een dispertablet was. Juist omdat het een vieze pil is, dit advies kreeg ik van de apothekersassistent.
Idd Doxy.
Mooi dan ga ik m morgen niet oplossen. Thnx
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213165448
Ik moest laatst even pantoprazol slikken, een maagbeschermer. Dat is goor :r Dan heb je al last van je maag krijg je pillen met een gek geurtje dat in je neus kruipt. Ril
pi_213165497
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 23:03 schreef Vanyel het volgende:
Ik moest laatst even pantoprazol slikken, een maagbeschermer. Dat is goor :r Dan heb je al last van je maag krijg je pillen met een gek geurtje dat in je neus kruipt. Ril
Ik heb nu een ontstekingsremmende neusspray en die ruikt naar hyacinten.. zo smerig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213165503
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 23:10 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik heb nu een ontstekingsremmende neusspray en die ruikt naar hyacinten.. zo smerig
:r
Dat moet toch bedacht zijn door een sadist.
pi_213165612
Ik heb ook een afkeer van die kunstmatig zoete aardbeiensmaak. Ik had op jeugdkamp in Frankrijk een giek tegen mn neus gekregen die gekneusd was daardoor, en ik moest voor elke maaltijd langs de dokterspost om daar zo'n smerig vettig drankje op te drinken. Ik denk dat het iets van paracetamol was oid? Ik drink graag fruitthee, maar alle aardbeienthee uit van die mixdoosjes geef ik aan gasten die geen voorkeur voor een smaakje hebben :D
pi_213166117
Oh , pantoprazol heb ik ook een tijd moeten slikken, maar daar vond ik toch geen geur of zo aan zitten. Vond ik fijne kleine pilletjes. Maar misschien is dat ook wel merkafhankelijk?

Ik had het ooit geweten maar was het weer vergeten tot ik laatst een filmpje zag, als je moeite hebt met het doorslikken van pilletjes dan kun je tijdens het doorslikken beter een beetje naar beneden kijken ipv omhoog. Het werkt echt. Ik had de laatste tijd ineens wat moeite met het doorslikken van m’n vitaminen (capsules). En ik keek naar beneden tijdens het doorslikken (met water) en het gleed zo naar binnen, zonder dat ik het voelde.

Oh ja geurende medicijnen, er is een snoepje (weet niet welke want lang geleden dat ik het geroken heb ondertussen) die ruikt naar medicatie (antibiotica?) die ik vroeger als kind een keer had, ik krijg daar helemaal een naar gevoel van als ik dat ruik.
pi_213166148
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 06:28 schreef hilliebillie het volgende:
Oh , pantoprazol heb ik ook een tijd moeten slikken, maar daar vond ik toch geen geur of zo aan zitten. Vond ik fijne kleine pilletjes. Maar misschien is dat ook wel merkafhankelijk?
Beetje wiebertjesvorm hebben deze. Maar ik ruik ook bizar goed. Het versterkt geurvermogen van de zwangerschap is niks bij hoe geurgevoelig de chemo me maakt. Al
  donderdag 11 april 2024 @ 06:45:47 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_213166154
Is dat omdat de omeprazol slecht verkrijgbaar is? Ik heb die als maagbeschermer en vanwege reflux en heb gelukkig nog het een en ander :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213166163
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 06:45 schreef Troel het volgende:
Is dat omdat de omeprazol slecht verkrijgbaar is? Ik heb die als maagbeschermer en vanwege reflux en heb gelukkig nog het een en ander :@
Ik heb geen idee, is omeprazol eerste keus?
pi_213166164
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')