Fijn tink!
Middelbare school vond ik prima. Was gewoon wel gezellig, maar niet bijzonder of zo.
De oudste heeft het nu in de brugklas best prima naar z’n zin met z’n vrienden en ook wat nieuwe vrienden.
Ik merk alleen steeds meer dat hij op de basisschool nooit heeft leren leren. Dat was niet nodig want alles lukte gewoon met een paar keer oefenen of er over nadenken (als baby oefende hij al niks, hij deed het gewoon in een keer als hij wist dat hij het kon). Tja en dat gaat op het vwo niet meer blijkbaar. En nu na een aantal flinke onvoldoendes vind ik het toch wel tijd dat hij z’n leren wat beter aan gaat pakken. (Maar dat vind ik ook lastig om te sturen, want ik deed zelf niet meer dan alles een keer over lezen).
Dus heb nou met hem afgesproken om in ieder geval te zorgen voor minder afleiding (schermpjes beneden laten liggen als je boven huiswerk maakt, of juist beneden huiswerk maken zodat hij ‘laat zien’ dat ie iets doet (niet ter controle, maar dat hij minder in de verleiding komt om te lanterfanten).
Maar ook de tip gegeven om een samenvatting te maken van de stof. Zodat hij het ook zelf een keer opgeschreven of getypt heeft. Zo werkte spiekbriefjes maken bij mij altijd heel goed. Die had ik nooit nodig, omdat ik wist wat ik opgeschreven had

)
Hier net met de jongste naar de ortho geweest, die is nu de trotse bezitter van een plaatjesbeugel.
Dadelijk nog een paar kleine dingen doen en dan nestel ik me met een serie op de bank (mag het hele weekend weer in de weer zijn voor de kinderen, dus nu even me-time). De serie this is is op Videoland is trouwens een aanrader! Bij aflevering 1 had ik even wat twijfels, maar tegen het eind van aflevering 2 was ik zo nieuwsgierig wat er nog meer ging volgen.