abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213120602
Dat ging nog redelijk vlot bij de hap en we hoeven niet te komen.
Zoon heeft keelpijn, koorts, kan niet slikken maar hij hoest niet. Zat net een klodder bloed bij het slijm wat uit zn keel kwam dus vandaar dat mijn alarmbel afging. Keelontsteking maar moet het wel in de gaten houden. Meneer weigert pcm, al is het opgelost in water. Kan hem niet meer in de houdgreep nemen, helaas :')

Dank @TolstoiFan Fijn dat je een boterham naar binnen hebt gekregen. Jij ook beterschap!

Och @Tink89 ;( Is er iemand bij je?
Beterschap voor jongste :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_213120835
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:29 schreef Tink89 het volgende:
Mijn jongste had gisterenochtend ineens koorts, de hele dag en nacht gloeiend heet gebleven en vanochtend is hij beginnen met spugen... En ik heb een paniekaanval. Ik weet het effe niet meer.
Oh wat klote @Tink89. Maak je je zorgen?
Dan zou je kunnen overleggen met de HAP :* beterschap en sterkte.

@Mushanga71 beterschap daar. Misschien waterijsjes? Wij hebben altijd van die dingen in zakjes in de vriezer liggen voor dit soort dingen.

@TolstoiFan, hopelijk blijft de boterham erin :*
Fake it till you make it...
  zondag 7 april 2024 @ 10:21:29 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213120868
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Hang met de hap aan de foon. Moet je na de piep je bsn intoetsen, ik zoeken, te laat met invoeren, 16 wachtenden voor me. Bel opnieuw, toets het in, wéér te laat, 17 wachtenden voor me. Bel nóg een keer, toets het met een koleregang in, alsnog te laat :') 16 voor me.
Nu nog 14 :{
Raar.
  zondag 7 april 2024 @ 10:25:13 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213120906
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft keelpijn, koorts, kan niet slikken maar hij hoest niet. Zat net een klodder bloed bij het slijm wat uit zn keel kwam dus vandaar dat mijn alarmbel afging. Keelontsteking maar moet het wel in de gaten houden. Meneer weigert pcm, al is het opgelost in water. Kan hem niet meer in de houdgreep nemen, helaas :')

Dank @:TolstoiFan Fijn dat je een boterham naar binnen hebt gekregen. Jij ook beterschap!

Och @:Tink89 ;( Is er iemand bij je?
Wel een beetje een prinsje die zoon van jou 😅. Gewoon dwingen hoor.

Mijn vriendin is gisteren ook bij de hap geweest voor dr keel en zij heeft antibiotica gekregen.

Wij zijn gisterenavond ook bij de hap geweest met dochter en kunnen zo weer terug.
Röntgenfoto’s maken van dr enkel. Begrijp niet helemaal waarom ze dat niet gisteren meteen hebben gedaan, maar soit.
  zondag 7 april 2024 @ 10:25:49 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213120912
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:29 schreef Tink89 het volgende:
Mijn jongste had gisterenochtend ineens koorts, de hele dag en nacht gloeiend heet gebleven en vanochtend is hij beginnen met spugen... En ik heb een paniekaanval. Ik weet het effe niet meer.
Sterkte.
pi_213121167
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 10:18 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oh wat klote @:Tink89. Maak je je zorgen?
Dan zou je kunnen overleggen met de HAP :* beterschap en sterkte.

@:Mushanga71 beterschap daar. Misschien waterijsjes? Wij hebben altijd van die dingen in zakjes in de vriezer liggen voor dit soort dingen.

@:TolstoiFan, hopelijk blijft de boterham erin :*
Goeie, ik heb ook nog van die vrieslollies in de schuur. En dank!

quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 10:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn vriendin is gisteren ook bij de hap geweest voor dr keel en zij heeft antibiotica gekregen.

Wij zijn gisterenavond ook bij de hap geweest met dochter en kunnen zo weer terug.
Röntgenfoto’s maken van dr enkel. Begrijp niet helemaal waarom ze dat niet gisteren meteen hebben gedaan, maar soit.
Zijn probleem hoor als ie het niet wil maar dan ook niet zeiken over pijn. Hij heeft nu wel eieren voor zn geld gekozen en de pcm naar binnen gewerkt :D

Dan is het wel ernstig dat ze ab gekregen heeft :{

En sterkte met dochter! Maf dat ze gister niet meteen de foto's gemaakt hebben. Met dochter (enkel) én zoon (gebroken hiel) moest ik toen ook naar de hap en werden er meteen foto's gemaakt. We zaten er wel een halve dag, dat dan weer wel :')
Misschien dat ze daarom vandaag pas de foto's nemen?
If they say
pi_213121199
Oei, wat een ziekenboeg allemaal! Beterschap.

Amaranta misschien een te grote zwelling? (Of te druk en wilde jullie gewoon afschepen :{ )

Tink, kan me voorstellen dat je het even niet meer weet. Altijd sneu zo’n ziek kindje.

Wellicht als je het niet vertrouwd even contact opnemen met de huisartsenpost.
  zondag 7 april 2024 @ 11:10:44 #108
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_213121282
Wat een zieken/gewonden.. Beterschap!
Ik heb een hekel aan ziektes bij kinderen. Wordt er zelf ook vaak beroerd van (spanningsbuikpijn).. Gelukkig gaat het beter nu ze groter worden. Maar bij die ukkies vind ik het niks.

Even wat anders: Hebben jullie nog de perfecte tip voor een hor? Achterdeur, standaard formaat, gaat naar buiten open. We hebben er nu een cheap-vliegengordijn hangen, maar de mugjes hadden gisteren vrij spel :P
Ik zit te denken aan die lamellen met magneetjes erin.
(iets in het kozijn plaatsen als een harmonicadeur is niet zo handig, het is een beetje een hoekje om daar naar buiten te lopen en dan lopen we het eruit, zeker als je een wasmand ofzo mee hebt)
pi_213121464
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 11:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb een hekel aan ziektes bij kinderen. Wordt er zelf ook vaak beroerd van (spanningsbuikpijn).. Gelukkig gaat het beter nu ze groter worden. Maar bij die ukkies vind ik het niks.

Even wat anders: Hebben jullie nog de perfecte tip voor een hor? Achterdeur, standaard formaat, gaat naar buiten open. We hebben er nu een cheap-vliegengordijn hangen, maar de mugjes hadden gisteren vrij spel :P
(iets in het kozijn plaatsen als een harmonicadeur is niet zo handig, het is een beetje een hoekje om daar naar buiten te lopen en dan lopen we het eruit, zeker als je een wasmand ofzo mee hebt)
Ik krijg altijd een benauwdheidsaanval als zoon ziek is :') Heeft met zn ziektegeschiedenis te maken.

Wij hebben al jaren een simpele rolhordeur in de tuindeur zitten. Werkt heel goed en je rolt hem zo open en weer dicht. Die lamellen loop je er zo uit, denk ik.
Buurvrouw heeft van die kattenstaarten hangen en volgens mij werkt dat wel. Ze heeft een hekel aan vliegen :D maar weet niet of het ook tegen muggen werkt, die zijn zo klein.
If they say
pi_213121491
Beterschap voor alle zieken! Hier alleen verschrikkelijk veel last van hooikoorts, ondanks pilletje en neusspray jeuken mijn ogen haast m’n hoofd uit en heb een giga loopneus -O-

Zo’n magneet lamellending werkt wel aardig geloof ik. Mijn zus heeft er eentje. Wij hebben sinds vorig jaar een harmonicadeur in het kozijn gezet. Ben er echt blij mee, ik voorzie met die zachte natte winter een invasie aan insecten.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  zondag 7 april 2024 @ 11:36:39 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213121627
quote:

Wij hebben vorig jaar eindelijk een duur plissehor genomen en geen seconde spijt van! Doet wat het moet doen en heel makkelijk in gebruik.
Onze katten kruipen er onderdoor en als ze hem er eens in een lompe bui uitlopen dan zet je hem zo weer terug.
Niet stuk te krijgen!

Bruynzeel hebben wij maar ze zijn er ook van huismerken dacht ik.
pi_213121664
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 11:27 schreef LeNeHe het volgende:
Beterschap voor alle zieken! Hier alleen verschrikkelijk veel last van hooikoorts, ondanks pilletje en neusspray jeuken mijn ogen haast m’n hoofd uit en heb een giga loopneus -O-

Zo’n magneet lamellending werkt wel aardig geloof ik. Mijn zus heeft er eentje. Wij hebben sinds vorig jaar een harmonicadeur in het kozijn gezet. Ben er echt blij mee, ik voorzie met die zachte natte winter een invasie aan insecten.
Hooikoorts is ook kut. Sterkte!
Zoon heeft daar ook last van gehad. Die pilletjes van de drogist werken mwah. Zelf heb ik levocetrizine vanwege allergie en die hielpen zoon beter. Maar zijn alleen op recept verkrijgbaar.
If they say
pi_213122000
quote:

[..]
Ik had ook lang zo'n prinsje.
Zeker niet dwingen wmb.
Wel kiezen. Pijnverlichting accepteren of stoppen met in mijn bijzijn jammeren over pijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213122949
Om 10 uur stond Juul haar vriendinnetje uit de straat aan de deur.

Mijn mantra vandaag is 'niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige'

Ik heb ze om 11 uur de speeltuin ingeschopt waar ze tussendoor wat tosti's hebben gehapt en nu met heel veel buurtkinderen rondrennen. Heerlijk dit weer, ik heb het alleen gejinxt, sorry. Ik zei vanochtend dat ons brandhout nog niet op is en dat dat zonde is.....volgende week kans op vorst en natte sneeuw.
pi_213122959
quote:

[..]

Kan zijn dat ze weinig mensen op de röntgen afdeling hebben 's avonds en je dan enorm lang moet wachten. Als een foto dan ook de volgende dag kan, dan heeft dat volgens mij de voorkeur.
Hoorde ik laatst in een podcast van een huisarts "de vragendokter".
Hopelijk valt het mee :*

@Deepfreeze, wij hebben zo'n gordijnachtig ding met kleine sliertjes, werkt wel aardig. Het is wel degelijke kwaliteit (intratuin), sliertjes zijn wat zwaarder waardoor ze aardig naar beneden blijven hangen.
Hangt er nu voor het 3e of 4e jaar volgens mij.

@LeNeHe, misschien ook nog oogdruppels halen, ik heb volgens mij pollival (weet niet of die vrij verkrijgbaar is).
Werkt best aardig hier icm tabletjes en neusspray.
Ik ben nu verkouden (denk ik), maar ben maar vast met de tabletjes en neusspray begonnen. Nies wel minder nu.
pi_213122971
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 13:09 schreef exode het volgende:
Om 10 uur stond Juul haar vriendinnetje uit de straat aan de deur.

Mijn mantra vandaag is 'niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige, niet in discussie gaan met een 6jarige'

Ik heb ze om 11 uur de speeltuin ingeschopt waar ze tussendoor wat tosti's hebben gehapt en nu met heel veel buurtkinderen rondrennen. Heerlijk dit weer, ik heb het alleen gejinxt, sorry. Ik zei vanochtend dat ons brandhout nog niet op is en dat dat zonde is.....volgende week kans op vorst en natte sneeuw.
KANS... er kan nog vanalles gebeuren ;) . Ik hoop dat je het niet gejinxt had, ik keek in de buienradar app en zie daar geen vorst in de verwachting (of niet goed gekeken, mijn man had het er ook over).
  zondag 7 april 2024 @ 13:17:33 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213123037
Txs voor de lieve berichtjes! Spruit blijft af en aan spugen, maar vraagt ook om eten... Soms lacht ie, soms huiltie keihard. Ingewikkeld, maar hij heeft zojuist een crackertje gegeten en dat lijkt *rot op fokwet!* lijkt binnen te blijven. Nu maar heel hard duimen dat dit het begin van de omslag is. Ik kan iig morgen thuisblijven, da's al heel wat.

Nu ga ik 'm in de buggy leggen en een rondje wandelen in de hoop dattie even in slaap valt. Fingers crossed en anders hebben we iig een frisse neus gehaald.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 7 april 2024 @ 13:56:23 #118
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213123667
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 13:17 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de lieve berichtjes! Spruit blijft af en aan spugen, maar vraagt ook om eten... Soms lacht ie, soms huiltie keihard. Ingewikkeld, maar hij heeft zojuist een crackertje gegeten en dat lijkt *rot op fokwet!* lijkt binnen te blijven. Nu maar heel hard duimen dat dit het begin van de omslag is. Ik kan iig morgen thuisblijven, da's al heel wat.

Nu ga ik 'm in de buggy leggen en een rondje wandelen in de hoop dattie even in slaap valt. Fingers crossed en anders hebben we iig een frisse neus gehaald.
Sterkte Tink! Eng is dat altijd en naar als je kind ziek is. Ik duim dat alles binnen blijft en dat hij zich snel beter voelt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213123705
Ik duim mee dat het binnen blijft Tink! En fijn, even wandelen, ook voor jezelf. Beetje ontspanning kan geen kwaad :*
If they say
  zondag 7 april 2024 @ 15:56:11 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_213125943
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:

Dank @:TolstoiFan Fijn dat je een boterham naar binnen hebt gekregen. Jij ook beterschap!

Och @:Tink89 ;( Is er iemand bij je?
Zetpil? Of ziet hij dat ook niet zitten. Tja en als hij het niet ziet zitten, je doet er weinig aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 7 april 2024 @ 16:08:59 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213126312
Dit is mss ook nog een suggestie?
Smelttablet met bessensmaak? Valt heel snel uiteen op de tong.

https://www.etos.nl/produ(...)etten-110762516.html

(Ik heb ze in de auto voor als ik eens koppijn heb en niet altijd een fles water bij de hand. ^O^)
pi_213126661
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2024 15:56 schreef Troel het volgende:

[..]
Zetpil? Of ziet hij dat ook niet zitten. Tja en als hij het niet ziet zitten, je doet er weinig aan.
Hij kauwt ze normaal zo op😖 maar hij heeft toch maar de in water opgeloste pcm gedronken. Snap dat het pijn doet, maar he, om er vanaf te komen :D Zetpil, denk niet dat ie dat nog accepteert ;)

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 16:08 schreef BE het volgende:
Dit is mss ook nog een suggestie?
Smelttablet met bessensmaak? Valt heel snel uiteen op de tong.

https://www.etos.nl/produ(...)etten-110762516.html

(Ik heb ze in de auto voor als ik eens koppijn heb en niet altijd een fles water bij de hand. ^O^)
Die heb ik tot vorig jaar nog gehad :Y maar toen die bijna op waren, bleek hij de gewone ook zo te nemen.
Wél een handige tip voor onderweg, thanx :)
If they say
pi_213127156
Heeft iemand recent een NPO Start kinderaccount gemaakt? Ze hebben een tijd terug die app helemaal vernieuwd dus ik heb nu maar een (gratis) account aangemaakt zodat we ook een kinderaccount kunnen maken en ze makkelijker klokhuis en jeugdjournaal bijvoorbeeld terug kunnen vinden (dat gaat nu alleen door zoeken op naam, maar ik kan nergens de optie hiervoor vinden. Linkjes voor uitleg die ik tegen kom verwijzen naar niet bestaande pagina's...
pi_213127431
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 16:54 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand recent een NPO Start kinderaccount gemaakt? Ze hebben een tijd terug die app helemaal vernieuwd dus ik heb nu maar een (gratis) account aangemaakt zodat we ook een kinderaccount kunnen maken en ze makkelijker klokhuis en jeugdjournaal bijvoorbeeld terug kunnen vinden (dat gaat nu alleen door zoeken op naam, maar ik kan nergens de optie hiervoor vinden. Linkjes voor uitleg die ik tegen kom verwijzen naar niet bestaande pagina's...
Als ik de NPO app open op m’n tv staat er, sinds de vernieuwing, onderin “Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar”. Dus kan al een tijdje niet…
pi_213127799
quote:
Wij doen mee :') J kregen gisteren een brandblaar op zijn hand bij het knutselen en had vandaag diezelfde hand tussen de poort (de wind waaide en hij hield vast aan de schutting).
pi_213127888
Neeeeee joh wat een pech, zieken en pijn allemaal. Beterschap!!

Voor ons geen pcm, pleisters etc, wel 2 vriendinnen in het ziekenhuis en een collega van verloofde waar ligt kritiek in het ziekenhuis. Hij ging donderdag door zijn rug en vecht nu voor zijn leven. Ze weet niet meer dan dat hij kritiek ligt.

Zelf nog onderzoeken gepland staan, B ook, maar daar verwacht ik niets spannends van.
pi_213128114
Beterschap voor alle zieken.
Jeetje @exode dat is wel schrikken. Hopelijk meer duidelijkheid en wordt hij snel beter.

Hier nog steeds in de lappenmand. Hoestdag nummer 111...
Daarbij nog steeds verkouden. Weerstand, wat is dat?

Gisteren en vandaag, waar mogelijk, in de tuin bezig geweest. Bakken opgehangen aan de schutting, nieuw katten net gespannen, schutting in de olie gezet, deel van de tuin met de hoge drukspuit gedaan.
Mijn rug wil niet meer.
Net met manlief moussaka gemaakt. Nog 15 minuten en dan eten :9
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 7 april 2024 @ 18:11:56 #128
37150 livelink
pi_213128190
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 18:06 schreef Vicky het volgende:
Beterschap voor alle zieken.
Jeetje @:exode dat is wel schrikken. Hopelijk meer duidelijkheid en wordt hij snel beter.

Hier nog steeds in de lappenmand. Hoestdag nummer 111...
Daarbij nog steeds verkouden. Weerstand, wat is dat?

Gisteren en vandaag, waar mogelijk, in de tuin bezig geweest. Bakken opgehangen aan de schutting, nieuw katten net gespannen, schutting in de olie gezet, deel van de tuin met de hoge drukspuit gedaan.
Mijn rug wil niet meer.
Net met manlief moussaka gemaakt. Nog 15 minuten en dan eten :9
Ben je eigenlijk wel aan het werk, Vicky? Of gaat dat ook niet?
  zondag 7 april 2024 @ 18:13:37 #129
37150 livelink
pi_213128208
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 17:49 schreef exode het volgende:
Neeeeee joh wat een pech, zieken en pijn allemaal. Beterschap!!

Voor ons geen pcm, pleisters etc, wel 2 vriendinnen in het ziekenhuis en een collega van verloofde waar ligt kritiek in het ziekenhuis. Hij ging donderdag door zijn rug en vecht nu voor zijn leven. Ze weet niet meer dan dat hij kritiek ligt.

Zelf nog onderzoeken gepland staan, B ook, maar daar verwacht ik niets spannends van.
Wat eng zeg. Door je rug gaan en dan kritiek zijn. Dat klinkt inderdaad heel ernstig.
pi_213128294
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:11 schreef livelink het volgende:

[..]
Ben je eigenlijk wel aan het werk, Vicky? Of gaat dat ook niet?
Jawel, maar vanuit huis.
Ik was weer 100% aan het werk maar toen floot de huisarts me terug. Dus morgen weer een paar uurtjes.
Baal er wel van hoor en ben het spuugzat
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213128584
Auw @Hupje dat doet echt zeer :{ Beterschap voor J!

Mehn, wat duurt het lang @Vicky Snap dat je er echt genoeg van hebt nu.

Dat klinkt idd best heel eng @exode :{ Als ik bedenk hoe vaak mijn rug zegt: stik, doe het zelf... Nooit stil gestaan dat je door een rug kritiek kunt liggen :{

@amaranta is het nog gelukt met de foto's?

Moet nog die stinkkeuken in want zoon heeft wel trek in andijviestamppot met een bal gehakt. Maar omdat hij om 15u trek kreeg in noodles... :')
If they say
  zondag 7 april 2024 @ 18:58:47 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213128772
Ik moet altijd zo lachen om die verhalen over jouw zoon Mushanga. Een prinsje is het wel ja _O_

Ik ben zo moe na twee nachten amper slapen, vier spuugwassen vandaag (en de drie manden die er nog dingen om te vouwen zijn ook klaar) en m'n peuter die vooral continu alleen maar mama wil...en de paniek eigenlijk vooral. Ik ben m'n hoofd en de paniek die daarin zit, zo ontzettend beu. En therapie helpt wel, echt, maar op het moment zelf ben ik al m'n technieken kwijt en heb ik alleen nog maar buikpijn, doemscenario's in m'n hoofd en geen enkele realiteitszin meer. Ik therapie nog even door de komende maanden....

Andere vraag: ik was altijd heel tevreden over onze oorthermometer van de Lidl, maar gisteren bleek dat die de hele dag onterecht aangaf dat de jongste geen koorts had (batterij is niet leeg ofzo), dus nu vertrouw ik 'm niet meer. Iemand goede ervaringen met een betaalbare andere? Ik heb echt een broertje dood aan billenthermometers en m'n kinderen ook, die gebruik ik liever niet.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf zondag 7 april 2024 @ 19:08:27 #133
148247 taxibabe
pi_213128919
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik moet altijd zo lachen om die verhalen over jouw zoon Mushanga. Een prinsje is het wel ja _O_

Ik ben zo moe na twee nachten amper slapen, vier spuugwassen vandaag (en de drie manden die er nog dingen om te vouwen zijn ook klaar) en m'n peuter die vooral continu alleen maar mama wil...en de paniek eigenlijk vooral. Ik ben m'n hoofd en de paniek die daarin zit, zo ontzettend beu. En therapie helpt wel, echt, maar op het moment zelf ben ik al m'n technieken kwijt en heb ik alleen nog maar buikpijn, doemscenario's in m'n hoofd en geen enkele realiteitszin meer. Ik therapie nog even door de komende maanden....

Andere vraag: ik was altijd heel tevreden over onze oorthermometer van de Lidl, maar gisteren bleek dat die de hele dag onterecht aangaf dat de jongste geen koorts had (batterij is niet leeg ofzo), dus nu vertrouw ik 'm niet meer. Iemand goede ervaringen met een betaalbare andere? Ik heb echt een broertje dood aan billenthermometers en m'n kinderen ook, die gebruik ik liever niet.
Poeh heftig Tink... Mijn man heeft nu intensieve therapie voor PTSS (doordeweeks intern). Dit is echt heel pittig, maar het geeft nu al zo ontzettend veel resultaat. Daar leert hij zijn angst/paniek juist te ondergaan, geen veiligheidsgedrag of technieken etc. 'Gewoon' er door heen gaan en ervaren dat er niks gebeurd en gaat vanzelf weg, een soort van 'omdenken'. (Ik weet het, het is supermakkelijk gezegd, maar als ik zie wat het bij mijn man doet, _O_ )
pi_213129184
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 17:11 schreef eponine het volgende:

[..]
Als ik de NPO app open op m’n tv staat er, sinds de vernieuwing, onderin “Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar”. Dus kan al een tijdje niet…
Bedankt! Dat zinnetje staat er bij mij niet, maar dat verklaart een hoop! Hopelijk voegen ze het snel weer toe.

Wat heftig exode... Hopelijk knapt hij nog op.

Beterschap allemaal!
pi_213130054
Exode, dat klinkt wel heel eng, hopelijk komt hij snel uit z’n kritieke toestand om daarna weer op te knappen. Heftig!

Tink, hier helaas geen positieve ervaring met oorthermometers. Die ik gehad heb zit er toch altijd wel wat vanaf. Geven 36,? Bij geen koorts of zelfs lager.
Dus als ik hier twijfelde of de koorts echt heel hoog was werd het toch de ouderwetse.
Maar als ik niet twijfelde of het te hoog zou zijn, dan hield ik het gewoon bij het voelen van het voorhoofd of de nek.

Ik heb geen idee welke merken ik gehad heb trouwens. Maar omdat ze beide niet accuraat waren heb ik er geen andere meer van gezocht.
  zondag 7 april 2024 @ 20:27:53 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_213130138
Ik heb een voorhoofdsthermometer. Zal ook niet heel accuraat zijn, maar goed.

Foto’s zijn gelukt. De enkel is niet gebroken.
  zondag 7 april 2024 @ 20:51:45 #137
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_213130594
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 17:42 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wij doen mee :') J kregen gisteren een brandblaar op zijn hand bij het knutselen en had vandaag diezelfde hand tussen de poort (de wind waaide en hij hield vast aan de schutting).
Autsj. Dat is 2 keer gemene pijn..

Gelukkig @amaranta !
pi_213130620
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 18:58 schreef Tink89 het volgende:

Het is een nogal apart figuur jah :D
Moet ik eerlijk zeggen dat ik vaak ook best wel makkelijk ben. Zal wel met mijn ouderdom te maken hebben. Hoe ouder, hoe makkelijker. Zoiets :')
Maar we lachen wel veel samen, heb dagelijks buikpijn van het lachen.
Overigens heeft ie zn bord leeg maar is ie wel écht ziek. Heeft nog niet om lekkers gevraagd vandaag :+

Oi, klinkt niet goed meis. Moederschap is niet makkelijk en dat samen met een slaaptekort is funest. Fijn dat je therapie hebt en ook blijft gaan. De volgende keer kun je aangeven, dat je op zulke momenten alles kwijt bent?
Nu je het over de thermometer hebt, heeft dat vandaag niet meegespeeld dat je je zo voelt?
Het komt goed, echt waar, maar het kost tijd :*

Ik heb al eeuwenlang een oorthermometer van Braun. Werkt prima, voor zover ik weet.

Fijn @amaranta dat er niks gebroken is!

Edit: hij mag dan wel zn eetlust wat kwijt zijn, zn humor niet.
Ik ruim de tafel af, wat hij normaal doet maar ziek, dus doe ik het. Zegt ie: mam, je kijkt behoorlijk pissig of nee, poepig :') :D
If they say
pi_213130942
Klinkt erg heftig exode.

@Tink ik gebruik een gewone thermometer en meet onder de oksel en tel er dan 0.5 graad bij op. Nu zijn mijn kinderen niet meer zo heel jong dus ik themperatuur amper tot nooit ook niet echt toen ze nog een stuk jonger waren. Ik voel wel of ze koorts hebben of niet. Laatst wel een paar dagen gemonitord want toen had jongste 40 graden koorts.

Gelukkig geen gebroken enkel voor je dochter amaranta

En beterschap voor alle andere zieken/gewonden
  zondag 7 april 2024 @ 21:21:58 #140
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213131022
Wij hebben een oorthermometer van Braun. Bevalt goed, er zat ook weinig verschil tov de temperatuur die de huisarts heeft gemeten. Ik heb hem alleen per ongeluk op Fahrenheit staan en dat krijg ik niet gefikst. Dus we moeten nu eerst omrekenen }:|
pi_213131085
Hebben jullie de lucht gezien? De overbuurvrouw maakte deze foto, ons huis in een gloed.

Helaas, foto delen lukt niet :(
  zondag 7 april 2024 @ 21:36:58 #142
344469 Amsel
zonder t
pi_213131228
Ik kan onze thermometer nooit vinden. Hand tegen hun voorhoofd en dan een inschatting maken werkt meestal prima ;)

Sterkte aan alle zieken en gewonden! En een beetje extra voor @Tink89 :*

Ik ben vandaag naar een beurs voor tweedehands kinderkleding geweest. Doe ik elk half jaar. Hoop ingeslagen voor weinig geld, voelt altijd goed :)
  zondag 7 april 2024 @ 21:37:29 #143
344469 Amsel
zonder t
pi_213131236
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 21:27 schreef exode het volgende:
Hebben jullie de lucht gezien? De overbuurvrouw maakte deze foto, ons huis in een gloed.

Ja prachtig hè! Al is het nu alweer pikkedonker.
  zondag 7 april 2024 @ 21:37:56 #144
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_213131246
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 21:27 schreef exode het volgende:

Die was echt gaaf rood/oranje idd!

Thermometer gebruik ik zelden. Toen ze klein waren gewoon rectaal. En daarna gewoon op gevoel in de nek :D
We hebben we een oorthermometer gehad, naar die wisselde bijna een graad per meting direct na elkaar, dus dan kun je net zo goed gaan gokken.
De arts heeft ook nooit om een waarde gevraagd. In corona tijd weleens of er koorts was, maar dat ging wel op gevoel.

(Sinds ik een kind met 41,2 heb gehad valt alles onder de 40 wel mee. Stomme kinderziekte 5of6e)
pi_213133348
Wij hebben volgens mij een braun oorthermometer, hij lijkt wel redelijk constant over het algemeen.
Ik voel meestal met mn lippen het voorhoofd en kan redelijk onderscheid maken tussen koorts en niet koorts.

Beterschap voor de zieken!

Ik liep gisteren mijn eerste 4 mijl wedstrijd, finish gehaald *O*
  maandag 8 april 2024 @ 08:56:31 #146
344469 Amsel
zonder t
pi_213133757
Ik sta in de trein en een vriendelijke jongeman vroeg net of ik wilde zitten. En nu ben ik bang dat ik er heel zwanger en/of oud uitzie :@
  maandag 8 april 2024 @ 09:21:10 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213133943
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 08:56 schreef Amsel het volgende:
Ik sta in de trein en een vriendelijke jongeman vroeg net of ik wilde zitten. En nu ben ik bang dat ik er heel zwanger en/of oud uitzie :@
Misschien gewoon heel moe? Al weet ik niet of dat beter is...
  maandag 8 april 2024 @ 09:38:24 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_213134095
quote:
Of het was gewoon een keurig opgevoede jongeman :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213134113
quote:
En heb je er gebruik van gemaakt?

@Nijna stoer!
pi_213134572
quote:
Tja. Zie je er liever jong genoeg uit om zwanger te kunnen zijn of liever te oud en vást allang in de overgang? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')