Mijn 2e ook hoor. Nu ook nog. Ze is nu 13 ze vergaat soms van de pijn van haar beugel en kan dan 2 dagen niet eten maar ze vertikt het om paracetamol te nemen.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jij kent mijn kleuter niet. Die heeft ook liever hele nachten oorpijn dan een paracetamol (en dan bied ik tablet, drankje en zetpil aan). Ze heeft echt een enorme aversie tegen pilletjes enzo.
en gewoon geen keuze stellen? Je neemt dit nu en daarmee klaarquote:Op woensdag 10 april 2024 18:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jij kent mijn kleuter niet. Die heeft ook liever hele nachten oorpijn dan een paracetamol (en dan bied ik tablet, drankje en zetpil aan). Ze heeft echt een enorme aversie tegen pilletjes enzo.
Ik zou iig die 4 tot 6 weken niet gaan afwachten of aanzien met de kans dat het hele gezin mag gaan meegenieten van die beestenquote:Op woensdag 10 april 2024 18:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Volgens mij is het best besmettelijk, dus ik zou denk ik toch proberen... ik heb geen idee of wormpjes vanzelf over gaan.
Ja, ze gaan vanzelf over zegt ook thuisarts... na 4-6 weken als je geen nieuwe eitjes meer binnen krijgt...
Een pil in je kont en daarna een ijsje in je kont klinkt niet bepaald als een beloning.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi leermoment
Jeuk aan je gat, of een pilletje erin en ijsje erna als beloning
Dat is of was sowieso het advies bij wormen. Het hele gezin een kuur.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:30 schreef Tink89 het volgende:
Ik denk dat ik het hele gezin maar ontworm dan. Man is net in de auto gestapt op zoek naar tabletjes...
Wat voor pillen hadden jullie? Standaard mebendazol is hier gewoon ongeveer paracetamolgrootte. Nogal regelmatig nodig met een kind dat overal speelt en ontzettend weinig zijn handen wast.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:46 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon heeft/had ook een enorme aversie tegen pilletjes, maar hij heeft ook regelmatig huilend 's nachts naast mijn bed gestaan omdat hij niet kon slapen van de jeuk en dan vroeg hij zelfs om een anti-worm-pilletje. En het pilletje is inderdaad heel erg klein. Niet vergelijkbaar met paracetemol. Dat scheelt echt enorm.
Gewoon die anti-worm van de trekpleister/kruidvat. Maar net even gechecked (ook standaard in huis). Ze zijn inderdaad minder klein dan ik dacht, maar toch net wel kleiner dan paracetamol. Kennelijk was het verschil net groot genoeg om minder problemen te geven.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat voor pillen hadden jullie? Standaard mebendazol is hier gewoon ongeveer paracetamolgrootte. Nogal regelmatig nodig met een kind dat overal speelt en ontzettend weinig zijn handen wast.
foei!quote:Op woensdag 10 april 2024 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Ze kauwen erop trouwens. Dus ze hoeven niet heel doorgeslikt (toch??? Ik lees nooit bijsluiters).
Als het doxycycline is: die mocht ik innemen met een ruime hoeveelheid water. Ik hoefde hem niet op te lossen in water ondanks dat het een dispertablet was. Juist omdat het een vieze pil is, dit advies kreeg ik van de apothekersassistent.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:32 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ze nog nooit in huis hoeven halen.
Ik heb weer een ab. Kuurtje en die moet ik in water oplossen. Gadver wat is dat goor. Ik slik liever 4 paardepillen tegelijk dan 1 bekertje opgeloste zooi..
Idd Doxy.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Als het doxycycline is: die mocht ik innemen met een ruime hoeveelheid water. Ik hoefde hem niet op te lossen in water ondanks dat het een dispertablet was. Juist omdat het een vieze pil is, dit advies kreeg ik van de apothekersassistent.
Ik heb nu een ontstekingsremmende neusspray en die ruikt naar hyacinten.. zo smerigquote:Op woensdag 10 april 2024 23:03 schreef Vanyel het volgende:
Ik moest laatst even pantoprazol slikken, een maagbeschermer. Dat is goorDan heb je al last van je maag krijg je pillen met een gek geurtje dat in je neus kruipt. Ril
quote:Op woensdag 10 april 2024 23:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb nu een ontstekingsremmende neusspray en die ruikt naar hyacinten.. zo smerig
Beetje wiebertjesvorm hebben deze. Maar ik ruik ook bizar goed. Het versterkt geurvermogen van de zwangerschap is niks bij hoe geurgevoelig de chemo me maakt. Alquote:Op donderdag 11 april 2024 06:28 schreef hilliebillie het volgende:
Oh , pantoprazol heb ik ook een tijd moeten slikken, maar daar vond ik toch geen geur of zo aan zitten. Vond ik fijne kleine pilletjes. Maar misschien is dat ook wel merkafhankelijk?
Ik heb geen idee, is omeprazol eerste keus?quote:Op donderdag 11 april 2024 06:45 schreef Troel het volgende:
Is dat omdat de omeprazol slecht verkrijgbaar is? Ik heb die als maagbeschermer en vanwege reflux en heb gelukkig nog het een en ander
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |