Ziet er wel leuk uit! Geen ervaring mee.quote:Op donderdag 4 april 2024 08:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand bekend met dit park?
https://www.hetgrotezand.nl/
Is het wat, ervaringen?
We zijn nog op zoek naar iets voor de meivakantie (lekker op tijd), maar zoeken een niet te grootschalig iets met voldoende vermaak voor kind van 6-7 jaar.
Gefeliciteerd, en heel spannend inderdaad! Is de kans bij jullie om bij de school van je voorkeur ingeloot te worden een beetje redelijk?quote:Op donderdag 4 april 2024 09:39 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen
Ik ben jarig vandaag en vanmiddag is de loting voor de middelbare school dus spannend naast de telefoon zitten wachten tot ze bellen. #eindexamenflashbacks
Gefeliciteerd! Hopelijk vanmiddag nog meer reden voor een feestje. Mijn duimen draaien!quote:Op donderdag 4 april 2024 09:39 schreef Kyara het volgende:
Goedemorgen
Ik ben jarig vandaag en vanmiddag is de loting voor de middelbare school dus spannend naast de telefoon zitten wachten tot ze bellen. #eindexamenflashbacks
Geen idee! Het is zo afhankelijk van het aantal aanmeldingen maar ook van het aantal dat uitgesloten is van loting. Geen peil op te trekken. Ik heb wel het idee dat de loting toch wat meer afschrikt aangezien het de enige school met loting is.quote:Op donderdag 4 april 2024 09:43 schreef trui het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, en heel spannend inderdaad! Is de kans bij jullie om bij de school van je voorkeur ingeloot te worden een beetje redelijk?
Als ze unaniem echt slecht zijn, zou ik ervan uitgaan dat het tegenvalt. Zelf geen ervaring hier, wij zaten op Texel in huisjes via Texel.net volgens mij. En een keer op een boerencamping (aanrader!).quote:Op donderdag 4 april 2024 12:24 schreef Quoi het volgende:
Heeft iemand ervaring met kustpark Texel? Reviews zijn zo bar slecht. Landal zal wel wat netter zijn, gok ik?
Ik zat er een paar jaar terug zonder kinderen in een chalet. Op zich best oke, maar het zwembad was ijskoud en het chaletje ietwat smoezelig. Het kostte destijds met carnaval 35 euro voor een midweek, maar ik zou er geen honderden euro's voor neertellen.quote:Op donderdag 4 april 2024 12:24 schreef Quoi het volgende:
Heeft iemand ervaring met kustpark Texel? Reviews zijn zo bar slecht. Landal zal wel wat netter zijn, gok ik?
Fijn!!!quote:
Jaaaaa wat goed! Van hartequote:
Dan gaat het opeens weer even heel hardquote:Op donderdag 4 april 2024 18:26 schreef Kyara het volgende:
Jaaaa en ineens is het ook zo echt. Mijn baby naar de middelbare school
Ja, dit kan dus helemaal niet.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:26 schreef Kyara het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proficiat!! En leuk nieuws ook over/voor je zoon!quote:Op donderdag 4 april 2024 18:26 schreef Kyara het volgende:
quote:Op donderdag 4 april 2024 20:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dit kan dus helemaal niet.
Same! Niet te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
quote:Op donderdag 4 april 2024 20:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dit kan dus helemaal niet.
ja, hier ook nog 2 in groep 7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt. Oudste trouwens ook van januari maar dan dus een jaartje ouder.quote:Op donderdag 4 april 2024 23:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waar is onze 11 jaar gebleven? Je tweeling is van januari toch?
Herkenbaar. Die onvoorspelbaarheid van die pubers. Rare stoerdoenerij en alle ellende die erachteraan komt..quote:Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef vencodark het volgende:
Ik had een verschrikkelijk tijd op de middelbare school en ik haat pubers.![]()
Dat mijn zoon volgend jaar die kant op moet, is bijna onverdraaglijk.
Same here.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:52 schreef vencodark het volgende:
Ik had een verschrikkelijk tijd op de middelbare school en ik haat pubers.![]()
Dat mijn zoon volgend jaar die kant op moet, is bijna onverdraaglijk.
Die 'angst' hebben wij hier ook. B leert zelden tot nooit als het aan hemzelf ligt. Hij let op in de klas en haalt daar 8en en 9s mee.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:01 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn tink!
Middelbare school vond ik prima. Was gewoon wel gezellig, maar niet bijzonder of zo.
De oudste heeft het nu in de brugklas best prima naar z’n zin met z’n vrienden en ook wat nieuwe vrienden.
Ik merk alleen steeds meer dat hij op de basisschool nooit heeft leren leren. Dat was niet nodig want alles lukte gewoon met een paar keer oefenen of er over nadenken (als baby oefende hij al niks, hij deed het gewoon in een keer als hij wist dat hij het kon). Tja en dat gaat op het vwo niet meer blijkbaar. En nu na een aantal flinke onvoldoendes vind ik het toch wel tijd dat hij z’n leren wat beter aan gaat pakken. (Maar dat vind ik ook lastig om te sturen, want ik deed zelf niet meer dan alles een keer over lezen).
Dus heb nou met hem afgesproken om in ieder geval te zorgen voor minder afleiding (schermpjes beneden laten liggen als je boven huiswerk maakt, of juist beneden huiswerk maken zodat hij ‘laat zien’ dat ie iets doet (niet ter controle, maar dat hij minder in de verleiding komt om te lanterfanten).
Maar ook de tip gegeven om een samenvatting te maken van de stof. Zodat hij het ook zelf een keer opgeschreven of getypt heeft. Zo werkte spiekbriefjes maken bij mij altijd heel goed. Die had ik nooit nodig, omdat ik wist wat ik opgeschreven had)
Hier net met de jongste naar de ortho geweest, die is nu de trotse bezitter van een plaatjesbeugel.
Dadelijk nog een paar kleine dingen doen en dan nestel ik me met een serie op de bank (mag het hele weekend weer in de weer zijn voor de kinderen, dus nu even me-time). De serie this is is op Videoland is trouwens een aanrader! Bij aflevering 1 had ik even wat twijfels, maar tegen het eind van aflevering 2 was ik zo nieuwsgierig wat er nog meer ging volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Die 'angst' hebben wij hier ook. B leert zelden tot nooit als het aan hemzelf ligt. Hij let op in de klas en haalt daar 8en en 9s mee.
Hij moet van ons leren en plannen (samen met ons), niet omdat we willen dat hij een 10 haalt maar om dat leren leren onder de knie te krijgen.
Vanmiddag heeft B zijn kinderfeestjeHier op de basisschool hebben ze eigenlijk nooit dingen gehad waarvoor ze dingen mee naar huis kregen om te leren. En in de verdiepte groep zijn ze wel op bepaalde momenten ingegaan op het door komen van de leerkuil, maar niet over het leren zelf (en hij heeft niet het idee in de leerkuil te zitten, want hij had bij de meeste van deze lage punten het gevoel dat het heel goed gegaan was)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jee, dat zou in mij ook niet opgekomen zijn hoor om te melden dat iemand niet op een kinderfeestje komt. Ook niet in geval van familie. Zeker omdat ze momenteel toch niet met elkaar om gaan zou ik er ook vanuit gaan dat de ander die verwachting ook niet zou hebben eigenlijk. Dus ik denk dat je je niet schuldig moet voelen.
Ik hoop dat nichtje zich gedraagt tegen B. Maar als dat niet zo is is dat echt aan haar te wijten en niet aan jou/jullie.
Zou wel heel vervelend zijn als ze zich om deze reden lullig zou gaan gedragen trouwens.
Wel veel plezier met het kinderfeestje verder!
[ Bericht 6% gewijzigd door hilliebillie op 05-04-2024 11:47:36 (Aanvulling) ]
quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Die 'angst' hebben wij hier ook. B leert zelden tot nooit als het aan hemzelf ligt. Hij let op in de klas en haalt daar 8en en 9s mee.
Hij moet van ons leren en plannen (samen met ons), niet omdat we willen dat hij een 10 haalt maar om dat leren leren onder de knie te krijgen.
Vanmiddag heeft B zijn kinderfeestjeHet ligt vast aan mij, want ik ben echt extreem slecht in ongeschreven sociale regels, maar het is toch logisch dat je niet iemand uitnodigt waar je niet mee om gaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja....dat dus.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:45 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Het ligt vast aan mij, want ik ben echt extreem slecht in ongeschreven sociale regels, maar het is toch logisch dat je niet iemand uitnodigt waar je niet mee om gaat?
Het gesprek zou ook anders zijn geweest als ze mij had gebeld. Maar ja....dat wist ze zelf ook wel denk ik.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:57 schreef Vanyel het volgende:
Goh, als je je echt zo betrokken voelde bij ons gezin, had je wel geweten dat we zoveel aan ons hoofd hebben dat dit er zonder kwade bedoelingen best even bij ingeschoten kon zijn. Of had je zelf in de afgelopen 6 weken eens geïnformeerd hoe het met ons ging, agz we nooit zo lang tussen verjaardag en feestje hebben gelaten. Nu blijkt dat niet zo te zijn én de kinderen nooit contact te hebben.
Leg me nog eens uit, waar was je ook weer precies boos over?
Ta ta
Wel deels herkenbaar. Plannen leren ze bij ons wel op Montessori, maar de oudste is gewend dat alles wel zo'n beetje komt aanwaaien. De middelbare school waar hij heen wil, heeft veel ervaring met kinderen die nog nooit echt moeite hebben moeten doen voor school. Daar is gelukkig veel begeleiding op dit vlak aanwezig. Dus ik hoop heel erg dat hij daar terecht kan.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:25 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je soms als ouder banger bent voor wat het met je kind doet, dan dat het daadwerkelijk met je kind doet. Been there, done that en heb een groothandel vol t-shirtsquote:Op vrijdag 5 april 2024 12:43 schreef exode het volgende:
Zag net B even kort omdat ik Juul ging halen die om 12 uur al uit is. Hij straalde van oor tot oor en riep 'nog 2 uur mama!'
Dus of de commotie is echt langs hem heen gegaan of het boeit hem niet zo.
We gaan naar een indoor springkussen park dus vanavond ben ik KAPOT.
Ja dit ookquote:Op vrijdag 5 april 2024 12:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je soms als ouder banger bent voor wat het met je kind doet, dan dat het daadwerkelijk met je kind doet. Been there, done that en heb een groothandel vol t-shirts
Succes vanmiddag!
Die kinderproblemen idd... Em had woensdag ruzie met haar beste vriendin. Ze hadden aan het eind van de dansles tikkertje gedaan en zij had dat vriendinnetje heel snel getikt. En toen zei het vriendinnetje dat ze nooit meer met haar wilde spelen waardoor Em weer over de zeik was. Drama in de auto naar huis (met Lala die zich daar lekker mee gaat bemoeien). En de volgende dag na school was het weer gewoon dikke mikquote:Op vrijdag 5 april 2024 14:12 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ja dit ook![]()
Maar andersom ook. Dat ik denk “Waar maak jij je nu druk om?”
Rare wezens, kinderen.
Veel plezier Exode!
Ik heb momenteel twee ongeleide groep-drieërs alleen in de speeltuin tegenover ons huis bij een hele drukke weg. Ik zit mij toch een partij onrustig door de voordeurruit te glurenze zouden roepen wanneer ze naar huis komen, want alleen oversteken mag niet van mij….
Die weg wordt elke vrijdagmiddag drukker heb ik het idee.
En de lente is ook nét begonnen, prima timing zo. Enjoyquote:Op vrijdag 5 april 2024 16:28 schreef Quoi het volgende:
Oh en ik mocht voor het eerst weer langs fysio voor allemaal testen. Schemaatje opgesteld en zo slecht stond ik er niet eens voor. Nu ga ik vanaf maandag gewoon minuutjes hardlopenWord er gewoon emo van. Hardlopen voelt als 5 levens geleden.
Wat fijn! Veel plezier!quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:28 schreef Quoi het volgende:
Oh en ik mocht voor het eerst weer langs fysio voor allemaal testen. Schemaatje opgesteld en zo slecht stond ik er niet eens voor. Nu ga ik vanaf maandag gewoon minuutjes hardlopenWord er gewoon emo van. Hardlopen voelt als 5 levens geleden.
Ik wildecal vragen hoe je dat doet, trampolinespringen na twee kinderenquote:Op vrijdag 5 april 2024 18:25 schreef exode het volgende:
Ik leef nog!
Wel een aanrader als je letterlijk spring in het veld kinderen hebt: Bounce valley.
B vond het fantastisch en zijn vriendjes/vriendinnetjes ook. Ze wilden nog laaaang niet naar huis, maar ja.
Ik vind het ook altijd zo gezellig om ze achterin de auto te hebben. Die gesprekjes![]()
En nu even ontprikkelen want deze moeder sprong natuurlijk gewoon mee he, dat geluid van al die kinderen
Hahaha, verloofde sprong een beetje meequote:Op vrijdag 5 april 2024 19:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wildecal vragen hoe je dat doet, trampolinespringen na twee kinderen![]()
![]()
(Mijn vrouw kreeg vandaag weer eens de opmerking dat wel duidelijk is van wie onze zoon zijn donkere ogen heeftwe kozen dus in ieder geval de juiste donor
)
Ik had er nog nooit van gehoord maar een vriendin die in Breda woont vertelde erover en toen zag ik deze vestiging in Houten. Grappig genoeg is de freerun school van B de eigenaar/bedrijfseigenaar/partner iets waardoor dat overal terugkomt in de ie hal en op de website.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:01 schreef Phaidra het volgende:
Haha wat een druif @:Mushanga71![]()
Leuk @:exode! Onze jongste wil ook in bounce valley zijn partijtje doen. Hij was ook in februari jarig en we moeten het nog plannen. Er is recent een nieuwe vestiging geopend bij ons in de buurt.
Wij boekten wel een paar dagen Efteling in de meivakantie (prioriteiten hè?)We zitten in het hotel bij het Loonsche Land. Zin in!
Echt hequote:Op vrijdag 5 april 2024 19:01 schreef Phaidra het volgende:
Haha wat een druif @:Mushanga71![]()
Leuk @:exode! Onze jongste wil ook in bounce valley zijn partijtje doen. Hij was ook in februari jarig en we moeten het nog plannen. Er is recent een nieuwe vestiging geopend bij ons in de buurt.
Wij boekten wel een paar dagen Efteling in de meivakantie (prioriteiten hè?)We zitten in het hotel bij het Loonsche Land. Zin in!
A heeft een elektrische fatbike die niet harder kan dan een normale flectrische fietsquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:10 schreef livelink het volgende:
Zijn hier ouders die hun kinderen op een fatbike laten rijden? Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar pas de laatste tijd zie ik overal kinderen in basisschoolleeftijd rijden op die dingen. Nog even los van de snelheid en het feit dat het gezonder is om zelf te trappen is het ook niet dat ze goedkoop zijn of zo.
Als duidelijk is dat de fatbike nog voldoet aan de regels voor een (elektrische) fiets, zie ik geen probleem. Maar als ik hier in de stad kijk, snap ik waarom je op de fatbike geen fietsexamen mag doen, want het is geen fiets meer. Je hoeft niet meer zelf te trappen en hij gaat veel harder qua ondersteuning dan 25. Sterker nog, ze halen regelmatig auto's in die echt niet richting de 50 rijden. Levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:39 schreef amaranta het volgende:
In dat kader… fietsexamen doen op een elektrische fiets of een fatbike.
Do of don’t?
Dan is ze een van de weinigen dus. En dat is jammer, want zij is dus straks de dupe van de mensen die zich niet kunnen gedragen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
A heeft een elektrische fatbike die niet harder kan dan een normale flectrische fiets
We gaan het zien. Fiets is gelukkig nog verzekerd.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan is ze een van de weinigen dus. En dat is jammer, want zij is dus straks de dupe van de mensen die zich niet kunnen gedragen.
Het gaat om het leren en toepassen van de verkeersregels. En juist voor elektrische fietsen waarbij je toch vaak wat harder gaat dan normaal lijkt me dat extra belangrijk. Dus ja, geen probleem.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:39 schreef amaranta het volgende:
In dat kader… fietsexamen doen op een elektrische fiets of een fatbike.
Do of don’t?
Ah nee wat een beroerde timing! Ik heb tussen het schoonmaken, de stenen in de achtertuin ontgroenen en de kinderen in een soort estafette naar en van Scouting brengen 13.000 stappen gezet. Hoppa!quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:39 schreef TolstoiFan het volgende:
Iedereen lekker aan het genieten van het prachtige weer?
Ik lig met een dikke pyjama en dik vest in bed en nog heb ik het koud. ZiekIk heb net een beschuitje gegeten, kijken hoe dat gaat vallen.
Nee mijn kinderen rijden niet op een fatbike en ook niet op een elektrische fiets.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:10 schreef livelink het volgende:
Zijn hier ouders die hun kinderen op een fatbike laten rijden? Ik zal wel onder een steen geleefd hebben, maar pas de laatste tijd zie ik overal kinderen in basisschoolleeftijd rijden op die dingen. Nog even los van de snelheid en het feit dat het gezonder is om zelf te trappen is het ook niet dat ze goedkoop zijn of zo.
Het meest bijzondere vind ik nog dat die dingen (zie ook elektrische steppen, televisies op imax-formaat etc etc.) vaak als eerste op poppen bij die groep Nederlanders die het hardste schreeuwt dat ze het allemaal zo slecht hebben hier in het land. :’)quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:10 schreef livelink het volgende:
Over goedkoop gesproken, toen ik een halfjaar geleden of zo keek, waren ze een stuk goedkoper dan een gemiddelde elektrische fiets. Zie dat ze nu ondertussen een stukje duurder zijn en een beetje vergelijkbaar zijn qua prijs met een elektrische fiets.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:10 schreef livelink het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |