Lijkt me wel, gáán met die sprinklers!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
Nu Joost als laatste gaat, ga 1 van de props/podium in de fik?
Maar boeit niet heel erg eigenlijk, toch? Er twijfelt denk ik niemand aan dat Joost de finale haalt, vanaf welke plek dan ook.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja statistisch gezien is de laatste plek beste in semi
Aran kan goede muziek niet waarderenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:47 schreef Greys het volgende:
Aran vindt weer eens iets absurdistisch..
[ x ]
Ik zie Gover er wel voor aan dit zo bedacht te hebben eigenlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:45 schreef Greys het volgende:
Laatste startpositie![]()
Maar nog even over de Duolingo actie. Zou wel briljant zijn als er morgen ofzo nog een foto van een bus in Polen komt en hij dan de fish en chips en paella uit z'n lyrics ook met Duo-uil nog meepakt en toch nog heel laat wordt aangekondigd op die preparties in Londen en Madrid he? Dat dat allemaal al gepland en geregeld was. Dat zou me weer een goede marketing zijn zeg.
Baby Lasagna vond ie ook al zoiets geloof ik. Alles dat niet in z'n standaard straatje past is absurdistisch.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Aran kan goede muziek niet waarderen
Misschien moet hij gewoon naar een Coldplayconcert gaan. Lekker veiligquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Baby Lasagna vond ie ook al zoiets geloof ik. Alles dat niet in z'n standaard straatje past is absurdistisch.
Nee, maar hoe beter je scoort in de semi, des te gunstiger meestal je positie in de finale. En hoe later hoe beter in de semi.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar boeit niet heel erg eigenlijk, toch? Er twijfelt denk ik niemand aan dat Joost de finale haalt, vanaf welke plek dan ook.
Ik denk echt Joost zelf. Marketing King.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zie Gover er wel voor aan dit zo bedacht te hebben eigenlijk
Bij Domien Verschuren zei hij dat hij van te voren niet eens wist wat dit wasquote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:56 schreef Momo het volgende:
Bookies zijn trouwens wel echt een ding waar Joost mee bezig is he?
Denemarken vindt hij vast prachtigquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Baby Lasagna vond ie ook al zoiets geloof ik. Alles dat niet in z'n standaard straatje past is absurdistisch.
Misschien weet hij niet wat het woord "absurdistisch" betekent. Joost's muziek is bv. wel ten dele absurdistisch, maar niet omdat het raar klinkt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog maar afwachten hoe het straks gaat uitpakken. We (en niet alleen wij) zitten vol op de hypetrain, maar hij moet zich nog maar bewijzen straks in Malmö.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar hoe beter je scoort in de semi, des te gunstiger meestal je positie in de finale. En hoe later hoe beter in de semi.
Al is dat ook wel meteen het enige addertje, want als Joost nu ‘maar’ 4e ofzo wordt, maken we goede kans op iets van de 6e startpositie in de finale.
Dat bordje was mij ook nog niet opgevallenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk echt Joost zelf. Marketing King.
Kijk trouwens nog eens naar het bordje.zie nu pas dat hij in Berlijn wijst naar Warschau(er). Briljant allemaal weer dit.
[ x ]
Ik weet het niet wat het is, maar Aran lijkt dit jaar zo ongeveer alles dat geen ballad of girliebop is absurdistisch te vinden. Bizar en absurd en hardrock:quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Misschien weet hij niet wat het woord "absurdistisch" betekent. Joost's muziek is bv. wel ten dele absurdistisch, maar niet omdat het raar klinkt.
Meent hij dat nou echt of is het voor de bühne vraag ik me dan af. Of denkt hij dat zijn publiek vooral uit mensen bestaan die alleen maar de hele dag naar sky radio luisteren en dit absoluut een onbegrijpelijk gekke bijdrage gaan vinden. Of weet hij niet wat absurdistisch inhoudt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:47 schreef Greys het volgende:
Aran vindt weer eens iets absurdistisch..
[ x ]
Nee voor Joost niet. Maar het zou wel verschil tussen maken tussen plek 8 of plek 12 in de halve finale voor sommige landen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar boeit niet heel erg eigenlijk, toch? Er twijfelt denk ik niemand aan dat Joost de finale haalt, vanaf welke plek dan ook.
"In alles bizar"... deze man heeft echt geen smaak, en geen kennis van muziek. Het is zelfs behoorlijk tam, zeker als je het een hardrocknummer noemt (wat het niet echt is).quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet het niet wat het is, maar Aran lijkt dit jaar zo ongeveer alles dat geen ballad of girliebop is absurdistisch te vinden. Bizar en absurd en hardrock:
[ x ]
En dan nog hè... Als je opeens een 90's gabberplaat tijdens een hardrockconcert zou draaien, zou het juist enorm opvallenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet het niet wat het is, maar Aran lijkt dit jaar zo ongeveer alles dat geen ballad of girliebop is absurdistisch te vinden. Bizar en absurd en hardrock:
[ x ]
Misschien moet Aran eens keer naar Into the Grave dat is pas hardrock aka metalquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
"In alles bizar"... deze man heeft echt geen smaak, en geen kennis van muziek. Het is zelfs behoorlijk tam, zeker als je het een hardrocknummer noemt (wat het niet echt is).
Dat heeft iedereen momenteel wel geloof ik. Mede omdat we vrij recent nog wonnen en na het debacle van vorig jaar is dit het tegenovergestelde. Heerlijk. Het maakt mij ook allemaal niks uit (nou vooruit: als er geen finale gehaald gaat worden vind ik dat niet grappig, maar daar ga ik totaal niet vanuit).quote:Het maakt mij echter geen bal uit hoeveel punten hij daar gaat halen, ik kan me niet herinneren ooit zoveel lol om een inzending gehad te hebben en dat is ook wel eens fijn
Hardrock is ook typisch een term die mensen gebruiken die geen verstand hebben van hardere muzieksoortenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Misschien moet Aran eens keer naar Into the Grave dat is pas hardrock aka metal
Ik krijg steeds meer het idee dat het ook over onderbuikjes wrijven is van die mensen die songfestival een kermis vinden en alles kut eraan en dat we weer terug moeten naar de tijd van Frizzle Sizzle. Van die mensen die 50 boze tweets per dag sturen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:58 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Meent hij dat nou echt of is het voor de bühne vraag ik me dan af. Of denkt hij dat zijn publiek vooral uit mensen bestaan die alleen maar de hele dag naar sky radio luisteren en dit absoluut een onbegrijpelijk gekke bijdrage gaan vinden. Of weet hij niet wat absurdistisch inhoudt.
En dat noemt zichzelf songfestival liefhebber.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat het ook over onderbuikjes wrijven is van die mensen die songfestival een kermis vinden en alles kut eraan en dat we weer terug moeten naar de tijd van Frizzle Sizzle. Van die mensen die 50 boze tweets per dag sturen.
En dat dan uitgerekend hij een prijs kreeg voor het positieve nieuws brengen over het Songfestival.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
"In alles bizar"... deze man heeft echt geen smaak, en geen kennis van muziek. Het is zelfs behoorlijk tam, zeker als je het een hardrocknummer noemt (wat het niet echt is).
Hij schrijft voor BLVRD publiek, en het wijkt af van Suzan & Freek.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
[ x ]
Finale in Stockholm confirmedquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Lijkt me wel, gáán met die sprinklers!
Daarom verwacht ik ook dat niks in de fik gaat.quote:
Ja precies, dat opzichtig proberen te pleasen van zure 'vroeger was alles beter' mensen die het ESF en zo'n beetje alles kut vinden tegenwoordig. Zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat het ook over onderbuikjes wrijven is van die mensen die songfestival een kermis vinden en alles kut eraan en dat we weer terug moeten naar de tijd van Frizzle Sizzle. Van die mensen die 50 boze tweets per dag sturen.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:20 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Daarom verwacht ik ook dat niks in de fik gaat.
Ja gaat lekker!quote:
Nee dit kan nietquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:15 schreef blackswangreen het volgende:
Mijn god, daar gaan we weer hoor, met de Nederlandse songfestivalkenners...
[ x ]
Hij gaat Jan Smit achterna.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
[ x ]
Kenners of snabbel opportunisten?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:20 schreef Greys het volgende:
Heb er maar even vriendelijk op gereageerd. DIT KAN TOCH NIET MENSEN. Onze kenners.
Laatst ook al Aran Bade die even doodleuk meldt dat Zweden wel kans maakt op de finale. Kom op jongens, dit is echt the bare minimum qua kennis. Als je dat al niet weet, jezus christus.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:20 schreef Greys het volgende:
Heb er maar even vriendelijk op gereageerd. DIT KAN TOCH NIET MENSEN. Onze kenners.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Laatst ook al Aran Bade die even doodleuk meldt dat Zweden wel kans maakt op de finale. Kom op jongens, dit is echt the bare minimum qua kennis. Als je dat al niet weet, jezus christus.
En die zitten de komende tijd gewoon weer bij programma's aan tafel en dan staat er gewoon weer 'Songfestivalkenner' in beeld. Iedereen maakt weleens een foutje, ik en wij heus allemaal, maar van de zogenoemde kenners mag je inderdaad toch minimaal wat basiskennis verwachten. (En wat minder afzeikerij van muziekstijlen die de jouwe niet zijn).quote:
Als je teveel fouten maakt bij bijvoorbeeld studio voetbal, dan krijg je dat ook wel te horen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:25 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
En die zitten de komende tijd gewoon weer bij programma's aan tafel en dan staat er gewoon weer 'Songfestivalkenner' in beeld. Iedereen maakt weleens een foutje, ik en wij heus allemaal, maar van de zogenoemde kenners mag je inderdaad toch minimaal wat basiskennis verwachten. (En wat minder afzeikerij van muziekstijlen die de jouwe niet zijn).
Gierenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:31 schreef blackswangreen het volgende:
Hij is toch wel koning van de content he.
https://www.instagram.com/p/C4_TMXUrV_0/?img_index=1
Echt een marketing koning.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:31 schreef blackswangreen het volgende:
Hij is toch wel koning van de content he.
https://www.instagram.com/p/C4_TMXUrV_0/?img_index=1
Die zogenaamde eurovisie kenners bij tv-programma's vallen door de mandquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:55 schreef Greys het volgende:
Oké ja nee geen dank hoor Maurice.
[ afbeelding ]
Misschien is de Duolingo-uil wel z'n geheime troefquote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt een marketing koning.
Hij zei al dat dat z'n lust en z'n leven is maar hij maakt het helemaal waar.
En hopelijk krijgt ie een aardig centje van Duolingo, dan kan ie weer lekker wat duur vuur kopen voor z'n staging.🔥🔥🔥
Zou kunnen!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Misschien is de Duolingo-uil wel z'n geheime troefTake that, Windows95Man!
Vorig jaar hadden wij net als Noorwegen zo’n (draaiend?) platform, dat was ook nog wel een dingetje dat in elkaar en uit elkaar moest worden gezet maar daar had de grote krat van Käärijä daarna geen last van.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:27 schreef Em31 het volgende:
Bij Noorwegen staat trouwens wel aardig wat op het podium wat er weer af moet, voor zover dat iets zegt over wat er bij ons moet komen te staan.
Zou er nog een speciale reden zijn dat het muziekje van Rugrats eronder zit?quote:
Dat is sinds een paar uur hartstikke ontopic in het Joost topic hoor, Duo streaks!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:20 schreef TLC het volgende:
Totaal offtopic en ff op mijn eigen borst klopperij ; maar ik zag hier Duolingo genoemd worden en deze zaterdag heb ik n streak van 3650 dagen op die site, dus precies 10 jaar![]()
![]()
![]()
![]()
Enfin, hup Joost !
Ohjaquote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:20 schreef Cee het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden wij net als Noorwegen zo’n (draaiend?) platform, dat was ook nog wel een dingetje dat in elkaar en uit elkaar moest worden gezet maar daar had de grote krat van Käärijä daarna geen last van.
Ho eens, vergeet de schrikkeldagen niet!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:20 schreef TLC het volgende:
Totaal offtopic en ff op mijn eigen borst klopperij ; maar ik zag hier Duolingo genoemd worden en deze zaterdag heb ik n streak van 3650 dagen op die site, dus precies 10 jaar![]()
![]()
![]()
![]()
Enfin, hup Joost !
Niets is toeval bij Joost heb ik het idee maar ik kan het verband nog niet leggen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:21 schreef H_T het volgende:
[..]
Zou er nog een speciale reden zijn dat het muziekje van Rugrats eronder zit?
Z'n lang gekoesterde wens komt uit en zo te zien heeft hij alles onder controle.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:40 schreef Za het volgende:
Maakt iemand hier zich weleens zorgen om Joost?
De nieuwe Baby Sharkquote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:06 schreef Greys het volgende:
Ohhh. Een Fins kind vraagt op de daycare steeds om een bepaald lied en of moeder even kon helpen.![]()
[ x ]
Ahhquote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:06 schreef Greys het volgende:
Ohhh. Een Fins kind vraagt op de daycare steeds om een bepaald lied en of moeder even kon helpen.![]()
[ x ]
Ja dat is zo, maar kan hij het ook aan?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:47 schreef Greys het volgende:
Z'n lang gekoesterde wens komt uit en zo te zien heeft hij alles onder controle.
quote:
Niemand van ons kent hem persoonlijk dus geen idee, ik vind het een fijn idee dat hij zo'n fijne groep om zich heen heeft en die zullen vast goed voor hem zorgen. En tot nu toe komt hij toch heel enthousiast over? Heb nog geen reden tot zorgen.quote:
Ja, dat is Mark Forster, een bekende Duitse zanger. Op de insta van Forster staat dezelfde foto, maar dan ipv Joost Klein staat er Mark Forster op het shirtquote:
Welkom terug!quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:07 schreef silverevlis het volgende:
Dag mensen,
Ik kom al langer hier en ben eerder onder een andere naam actief geweest.
Ik heb alle topics over Joost gelezen en ben dus m.i. goed op de hoogte.
V.w.b. zijn 'verminderde' aanwezigheid in de media en afwezigheid op de pre-parties: zou het niet kunnen dat hij al zijn energie wil opsparen tot hij echt in Malmö aan de slag kan?
En daarom nu dus low-key blijft? AKA gaan voor "the real deal" waardoor hij de bijkomstigheden overslaat, ook al zou dat misschien goed zijn om goodwill/extra fans te kweken?
Hij moet het tenslotte toch hebben van de stemmers op 9 (en aannemende) 11 mei?
Joost is Joost en het zou, voor zover ik het zie, best kunnen dat hij het voortraject ook op z'n Joosts aanpakt.
En misschien horen we er morgen meer over in de podcast, want Twan ging toch vertellen over het werken met Joost?
Ben benieuwd!
Al denk ik dat het in het geval van Luxemburg ook een beetje een kwestie is van kadootje voor de terugkeer naar ESF.quote:One thing is for sure; Björkman and the production team know the staging and final studio cuts of the two closers are; every delegation’s staging plans were submitted in early March. There’s a reason why these two songs are being held up as the Big Damn Heroes of the night…
Elke maand heb je op de ESF youtubekanaal een video met top 20 most watched. Joost stond in februari al op plek 3. We mogen er wel vanuit gaan dat hij nu 1e wordt.quote:
Luxemburg willen ze uiteraard wel in de finale hebben. Dat het daarin dan 23e ofzo wordt, boeit niet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:13 schreef Greys het volgende:
Leuk stuk over de startvolgorde:
https://escinsight.com/20(...)final-running-order/
[..]
Al denk ik dat het in het geval van Luxemburg ook een beetje een kwestie is van kadootje voor de terugkeer naar ESF.
Ik vind het wel een aardig liedje hoor. Ze had het alleen helemaal in het Frans moeten doen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Luxemburg willen ze uiteraard wel in de finale hebben. Dat het daarin dan 23e ofzo wordt, boeit niet.
Ik vind het ook prima, maar zelfs met een “prima liedje” kan het verkeerd aflopen, zo weten we sinds vorig jaar. Zeker nu het ESF voor kleine landen toch steeds lastiger wordt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vind het wel een aardig liedje hoor. Ze had het alleen helemaal in het Frans moeten doen.
Leuk! Ik vind het wel moeilijk al té enthousiast te worden over de staging. Vorig jaar werd die enorm gehypte en dat was gewoon niet goed. Ik heb vertrouwen in Joost maar vind het moeilijk te vertrouwen op “geweldige stagingplannen”quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:13 schreef Greys het volgende:
Leuk stuk over de startvolgorde:
https://escinsight.com/20(...)final-running-order/
[..]
Al denk ik dat het in het geval van Luxemburg ook een beetje een kwestie is van kadootje voor de terugkeer naar ESF.
quote:Songfestival: ‘Anders heeft iedereen de hele show het nummer in zijn hoofd’
27 maart 2024 door Tom Baalbergen
Joost Klein mag de tweede halve finale van het Songfestival afsluiten. De Nederlandse inzending is helemaal op het eind geplaatst, omdat anders iedereen de hele show het nummer ‘Europapa’ in zijn hoofd zou hebben.
“Het is niet eerlijk tegenover andere landen om Joost aan het begin van de show te zetten. Dan zit het publiek in de zaal en thuis de rest van de show met ‘Europapa’ in zijn hoofd en kunnen ze niet meer normaal naar de andere nummers luisteren”, zegt een woordvoerder van het Songfestival. “Eerder kozen we voor dezelfde reden al om hem in de tweede halve finale te plaatsen.”
Songfestival-experts zeggen de keuze van de organisatie te begrijpen. “Het is ook fijn voor de artiesten zelf dat Joost niet voor hen zit. Stel je voor dat Eden Golan namens Israël in haar nummers ineens ‘JONGUH!’ achter een zin plakt. Dat zou heel raar overkomen.”
Joost Klein laat weten dat het hem niets uit maakt. “Iedereen heeft het nummer al in zijn hoofd.”
Dat hij naar Amsterdam gaat is waar, maar er waren wat mensen teleurgesteld (bij gebrek aan een beter woord?) dat hij niet ook al is bevestigd voor andere feesten. Ik vraag me af of het überhaupt mogelijk is dat hij nog komt opdagen in Madrid en Londen, nu de bezetting daar definitief is. Ik weet eigenlijk niks van hoe die pre-parties werken.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Welkom terug!
Ik vind hem niet weinig aanwezig eigenlijk. Nu weer met de Duolingo actie, hij is tig keer meer zichtbaar dan bv Mia en Dion en diverse anderen in de aanloop naar voor mijn gevoel.
En hij doet in elk geval één preparty (Amsterdam) dus daar komt ook weer leuke content van hem met medekandidaten.
Heb zelf de hoop op andere preparties nog steeds niet opgegeven. Londen en Madrid zouden namelijk goed in z'n Duolingo lyrics actie passen qua fish and chips en paëlla.
We have to trust the processss, zei hij.
Ik word hier zó gelukkig van!quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:46 schreef summer52 het volgende:
Van dit, waar ik als 14 jarig meisje helemaal gek op was.![]()
Naar dit, wat ik als oude muts ook heel erg leuk vind.![]()
We zouden voor de grap dit artikel als serieus artikel eens moeten plaatsen in de reacties bij Eurovisionworld (na de pols debacle) of bij Wiwiblogs, kunnen we direct een emmer popcorn erbij pakken haha.quote:Op woensdag 27 maart 2024 13:56 schreef Arizona het volgende:
De Speld heeft de juiste invalshoek over de startvolgorde!
https://speld.nl/2024/03/(...)ummer-in-zijn-hoofd/
[..]
Nah nee. Dat zou niet tof zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:45 schreef nik4ever het volgende:
[..]
We zouden voor de grap dit artikel als serieus artikel eens moeten plaatsen in de reacties bij Eurovisionworld (na de pols debacle) of bij Wiwiblogs, kunnen we direct een emmer popcorn erbij pakken haha.
quote:
Ik vertrek 7 mei, maar ik gok dat Joost er al iets eerder isquote:
Ik heb de eerste 4 bekeken en was niet bepaald onder de indruk. Alle 4 een 13 in dozijn nummer.quote:Op donderdag 28 maart 2024 00:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vertrek 7 mei, maar ik gok dat Joost er al iets eerder is
Bij de bookies kruipen we nu wel steeds meer naar Zwitserland toe... op naar plek 4
Nee, eerlijk gezegd omdat hij getraumatiseerd is, en zelfs de meest sterke mensen kunnen plotseling ongekend succes vaak niet aan.quote:Op woensdag 27 maart 2024 14:44 schreef silverevlis het volgende:
En ik las gisteravond de 'bezorgdheid' van user Za of hij het wel aankan. Komt dat dan voort uit zijn voortraject wat een soort van afwijkt van de rest en zeker van de andere NL'se deelnemers voor hem?
Met de trein naar Berlijn.quote:Nu gaat het dus een stuk beter met Joost. Hij kan weer in zijn eentje in de trein naar Berlijn, om muziek te maken met Teun.
Tantu woont in Berlijn. Europapa is waarschijnlijk ook in Berlijn opgenomen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 09:40 schreef Greys het volgende:
@:Za, het was een hele scroll.En weet je wat ik het mooist vond aan dit hele stuk? Dat het van oktober 2022 is en dat er toen stond:
[..]
Met de trein naar Berlijn.
Met Teun. (Tantu) Oktober 2022.
En dat hij gisteren met de trein naar Berlijn was. Met Teun. (Tantu) Maart 2024.![]()
Ah dat Tantu daar woont wist ik niet! Maar mooi toch dat in een interview van oktober 2022 al de zin stond 'met de trein naar Berlijn' en dat die zin nu in z'n lied zit. Ik hou ervan.quote:Op donderdag 28 maart 2024 09:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Tantu woont in Berlijn. Europapa is waarschijnlijk ook in Berlijn opgenomen.
Ik denk dat Joost wel degelijk een beetje in bescherming wordt genomen (of dat voor zichzelf doet) en dat hij daarom ook niet naar die pre parties gaat. Maar zolang ze daar rekening mee houden moet het wel goed komen, lijkt me. Voor sommigen komt hij misschien uit het niks maar hij is natuurlijk al jaren heel populair onder jongeren... en een nummer 1-hit in Duitsland en Oostenrijk is ook wel andere koek dan wat Europapa tot nu toe heeft gedaan.
Zwitserland een 13 in een dozijn nummer?!quote:Op donderdag 28 maart 2024 00:41 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb de eerste 4 bekeken en was niet bepaald onder de indruk. Alle 4 een 13 in dozijn nummer.
Behalve Joost Klein.![]()
Ik denk dat hij zal winnen
Je ziet ook dat Joost bij interviews waarin wél iets te vertellen is, best open, enthousiast en meewerkend is. Ook over zijn mentale gezondheid en zijn verleden vertelt hij openlijk. Bijvoorbeeld bij de bekendmaking van zijn deelname en nummer, en bijvoorbeeld het interview voor zijn destijds nieuwe album in 2022 (hierboven ergens gepost). Ik denk dan ook dat het een combinatie is van zelfbescherming, focus en inderdaad geen "onzin" interviews willen doen. Hij praat alleen als hij iets te melden heeft. Ik denk dat hij bij EIC en in Zweden ook gewoon met alle pers praat, zeker omdat hij echt wel graag over zijn werk wil praten. Ik vind hem in dat soort interviews ook ontzettend goed overkomen, dus ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:52 schreef Cee het volgende:
Je ziet nu ook al dat Gover het woord neemt als media dingen willen weten over de deelname. Dat Joost alleen dingen wil of kan vertellen als hij iets mág vertellen, want meestal willen mensen dingen weten over staging, plannen voor Malmö, maar die mogen nog niet openbaar of wil hij nog niet vertellen. En als er niets te vertellen is wil hij dat nog niet doen. Pas als er weer iets nieuws is. En dat is dus ook een bewuste keuze en part of the process waarmee hij - vermoed ik - niet alleen controle houdt over zijn ESF ervaring maar ook z’n eigen mentale gezondheid.
Wat is 'de winnaarsmarkt' precies want op Eurovisionworld Odds staat ie bij mij nog vijfde dus ik vraag het even netjes voordat ik voor m'n beurt gil in een hypertweet.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:15 schreef Fred_B het volgende:
Ondertussen is Nederland over Zwitserland heen gewipt naar de 4e plaats in de winnaarsmarkt.
Ik denk dat Fred Betfair bedoelt, dat is de belangrijkste heb ik begrepen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is 'de winnaarsmarkt' precies want op Eurovisionworld Odds staat ie bij mij nog vijfde dus ik vraag het even netjes voordat ik voor m'n beurt gil in een hypertweet.![]()
Dit vind ik wel een hele mooie samenvatting.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:12 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat het een combinatie is van zelfbescherming, focus en inderdaad geen "onzin" interviews willen doen. Hij praat alleen als hij iets te melden heeft. Ik denk dat hij bij EIC en in Zweden ook gewoon met alle pers praat, zeker omdat hij echt wel graag over zijn werk wil praten. Ik vind hem in dat soort interviews ook ontzettend goed overkomen, dus ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken.
Ook bekend als Fredfair.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:24 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik denk dat Fred Betfair bedoelt, dat is de belangrijkste heb ik begrepen.
Ik herinner me vooral de awkward stilte en de nude pic, maar hij zal vast ook naar pre-parties zijn geweest.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:30 schreef silverevlis het volgende:
Ik weet daar, behalve dat ik heb gelezen dat hij zich ter plaatse onderdompelde in de ervaring (pop up café), verder niets van, ging die naar alle pre-parties?
Douwe Bob wordt gewoon weleens als voorbeeld genoemd omdat die het daar ter plaatse heel leuk maakte voor de fans en z'n mededeelnemers. Er was echt iets om mee te beleven om de shows heen enzo. Hij deed alles heel positief en had er veel plezier in en dat café daar met die optredens gaf leuke extra content.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:30 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een hele mooie samenvatting.
Toch bekruipt me het gevoel dat sommigen hier een soort Douwe Bob 2.0 hadden gehoopt? Ik weet daar, behalve dat ik heb gelezen dat hij zich ter plaatse onderdompelde in de ervaring (pop up café), verder niets van, ging die naar alle pre-parties?
It’s happening.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:55 schreef TheVulture het volgende:
Hij gaat nu wel ineens erg hard bij de bookies
quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:55 schreef TheVulture het volgende:
Hij gaat nu wel ineens erg hard bij de bookies
Zat ie gister niet in Berlijn?quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]Maar waar komt het nu ineens vandaan?
Geen idee, maar hij blijft veruit het meest gedraaid dus dat zal ondertussen wel extra momentum gaan creeerenquote:Op donderdag 28 maart 2024 12:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]Maar waar komt het nu ineens vandaan?
can’t unsee this now.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Zag hem er ineens tussen staan.Was me eerder niet opgevallen.
Dat van Bambie Thug is walgelijk!!quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:06 schreef Momo het volgende:
Het is voor ons buitenstaanders natuurlijk ook lastig echt te zien wat er echt om gaat in het hoofd van de kandidaten. Een deelname aan het songfestival is ook niet niks. Deelnemer Finland (Windows95man) gaf al toe een therapeut te hebben gezocht voor alles wat op hem afkwam na het winnen van de nationale finale daar. Als ik zie wat Bambie Thug uit Ierland over zich heen krijgt op social media heb ik respect voor dat alles gewoon doorgaat, mensen die zelf doodsbedreigingen sturen. Behalve wat zure Nederlandse "ok boomer" posts zie ik vooral veel leuke reacties op Joost online. Hopelijk helpt het hoe leuk en enthousiast Nederland en België vooral reageren op hem. Al kan dat natuurlijk ook meer druk geven om het goed te doen op het ESF.
Zo grappig!! Ik vraag me echt af of ze zelf het DuoLingo uiltje ergens gescoord hebben of dat er een collab gaande is waarvan we nog niet helemaal weten hoe dat gaat uitpakken in Malmo?.!! Any ideas?quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:25 schreef Momo het volgende:
Apson is ook mee naar Berlijn -edit- op TikTok gevonden
[ tiktok ]
quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:33 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Zo grappig!! Ik vraag me echt af of ze zelf het DuoLingo uiltje ergens gescoord hebben of dat er een collab gaande is waarvan we nog niet helemaal weten hoe dat gaat uitpakken in Malmo?.!! Any ideas?
De schoorsteen moet roken... Joost is een independent artiest, een sponsor zal wel welkom zijn. Het Eurovisie-avontuur moet toch ergens van worden bekostigd.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:33 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Zo grappig!! Ik vraag me echt af of ze zelf het DuoLingo uiltje ergens gescoord hebben of dat er een collab gaande is waarvan we nog niet helemaal weten hoe dat gaat uitpakken in Malmo?.!! Any ideas?
Aha, kijk, dat wist ik niet en/of was mij niet duidelijk. Bedankt voor deze duiding!quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Douwe Bob wordt gewoon weleens als voorbeeld genoemd omdat die het daar ter plaatse heel leuk maakte voor de fans en z'n mededeelnemers. Er was echt iets om mee te beleven om de shows heen enzo. Hij deed alles heel positief en had er veel plezier in en dat café daar met die optredens gaf leuke extra content.
Dat had weer niets met preparties te maken maar er zijn jaren geweest dat de Nederlandse ESF fan het jammer vond dat wij geen deelnemer hadden die bv online leuke dingen deed vooraf óf preparties óf iets leuks ter plaatse ofzo.
Nu hebben we Joost en die heeft nú al meer gedaan online en qua leukigheid dan menig ander dus niks mis mee als hij alleen Amsterdam doet als preparty!
Komt denk ik ook omdat Joost maanden bezig is geweest met reclame voor zichzelf maken om dit jaar voor Nederland mee te doen. Door dat enthousiasme etc. kreeg ik in ieder het gevoel dat hij echt mee zou gaan doen aan álles. Maar goed, uiteindelijk moeten ze het zelf weten wat wel en niet goed voelt.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:30 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een hele mooie samenvatting.
Toch bekruipt me het gevoel dat sommigen hier een soort Douwe Bob 2.0 hadden gehoopt? Ik weet daar, behalve dat ik heb gelezen dat hij zich ter plaatse onderdompelde in de ervaring (pop up café), verder niets van, ging die naar alle pre-parties?
Ik zag overigens dat de nieuwe podcast uit is, ik hoop dat het stuk van Twan over werken met Joost erin zit want ik zie het niet staan in de samenvatting.
Wat is er gebeurdquote:Op donderdag 28 maart 2024 13:17 schreef GeorgeM het volgende:
Kiek dit dan![]()
[ afbeelding ]
Alleen Fred doetmoeilijk
Ik denk echt niet dat Joost ook maar iets aan dit proces (na door hen gekozen te zijn natuurlijk) laat afhangen van AvroTros.quote:Op donderdag 28 maart 2024 13:20 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop wel dat het zijn eigen keuze is en niet die van de AVROTROS. Af en toe vind ik het wel een beetje typisch dat zo’n 30 landen dit elk jaar zien als iets leuks, maar Nederland er meer naar lijkt te kijken naar ‘wat levert het ons op?’. Even los van Joost.
Dat heb ik met Italië.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik snap nog altijd niet hoe Kroatie zo hoog kan staan
Een dubbele wel..quote:Op donderdag 28 maart 2024 14:52 schreef Momo het volgende:
Volgens mij kan een bepaald gifje uit de kast komen
Die krijgen ze wel terug na dit weekend verwacht ik.quote:Op donderdag 28 maart 2024 14:58 schreef Nexum het volgende:
Ja Zwitserland is echt momentum aan het verliezen. Ik denk dat mensen nu ook wel doorhebben dat dat echt veel te chaotisch is om door genoeg mensen omarmt te worden
Ik hoop het wel, want ik vind Nemo en het nummer zo leukquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Die krijgen ze wel terug na dit weekend verwacht ik.
Dat idee heb ik ook, je moet echt na 3 minuten aan het zuurstof. Joost heeft wel een lage instap, het is instant vrolijkheid zonder dat het heel gecompliceerd is.quote:Op donderdag 28 maart 2024 14:58 schreef Nexum het volgende:
Ja Zwitserland is echt momentum aan het verliezen. Ik denk dat mensen nu ook wel doorhebben dat dat echt veel te chaotisch is om door genoeg mensen omarmt te worden
Geen idee.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:07 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
En 9% al(of was dat al?)
Denk dat de gunstige laatste startpositie in de semi ook wel weer iets heeft geholpen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:02 schreef Em31 het volgende:
Maar heeft het één wel met het andere te maken? Zwitserland blijft volgens mij aardig op hetzelfde staan, het is Nederland dat stijgt (dus zakt) volgens mij.
Zwitserland is iets omhoog van rond de 9 naar 9.7 in de quotering. Dat was op basis van wat beelden uit het publiek, waar Nemo nogal hysterisch tekeer leek te gaan. Dat is het liedje van zichzelf al voldoende, dus het is wel belangrijk dat de Zwitsers gewoon met een passende act komen, zonder dat Nemo zichzelf verliest in de uitvoering. Ik moet overigens zeggen dat filmpjes uit het publiek meestal een nogal vertekend beeld geven, en voor mij kan Zwitserland nog altijd elke uitslag tussen een Salvador Sobral en 12e ofzo halen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:02 schreef Em31 het volgende:
Maar heeft het één wel met het andere te maken? Zwitserland blijft volgens mij aardig op hetzelfde staan, het is Nederland dat stijgt (dus zakt) volgens mij.
BetFred.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland is iets omhoog van rond de 9 naar 9.7 in de quotering. Dat was op basis van wat beelden uit het publiek, waar Nemo nogal hysterisch tekeer leek te gaan. Dat is het liedje van zichzelf al voldoende, dus het is wel belangrijk dat de Zwitsers gewoon met een passende act komen, zonder dat Nemo zichzelf verliest in de uitvoering. Ik moet overigens zeggen dat filmpjes uit het publiek meestal een nogal vertekend beeld geven, en voor mij kan Zwitserland nog altijd elke uitslag tussen een Salvador Sobral en 12e ofzo halen.
Nederland pakt het overigens meer van Kroatië, dat van rond de 4 naar boven de 5 is gegaan.
Ik denk dat het risico op hysterie bij Zwitserland inderdaad wel bestaat. En het moet vooral pitch perfect zijn, als het dat niet is wordt het meteen een hoop gekrijs. Maar als ze het nailen kan het juist heel indrukwekkend zijn. High risk, high reward.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland is iets omhoog van rond de 9 naar 9.7 in de quotering. Dat was op basis van wat beelden uit het publiek, waar Nemo nogal hysterisch tekeer leek te gaan. Dat is het liedje van zichzelf al voldoende, dus het is wel belangrijk dat de Zwitsers gewoon met een passende act komen, zonder dat Nemo zichzelf verliest in de uitvoering. Ik moet overigens zeggen dat filmpjes uit het publiek meestal een nogal vertekend beeld geven, en voor mij kan Zwitserland nog altijd elke uitslag tussen een Salvador Sobral en 12e ofzo halen.
Nederland pakt het overigens meer van Kroatië, dat van rond de 4 naar boven de 5 is gegaan.
Kroatie, ik zou graag zien dat ze het goed doen nu eens een keer maar de Track Record is waardeloos. De Head of Delegation is zelf in zijn ego gekrenkt dat dit nu zo populair is terwijl het zelf in eerste instantie niet geselecteerd was überhaupt voor de selectieshow. Als Kroatie het goed wil doen moet het echt van Baby Lasagna zelf komen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk voor NL idd dat dat wel kan meespelenquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat hier vooral de plek van Nederland in de running order meespeelt. Blijkbaar is er iets goed aan de staging, anders word je niet op zo'n gunstige positie gezet (het tegenovergestelde geldt voor Zwitserland, overigens).
Van Zwitserland zeggen mensen dan weer dat Nemo daar is neergezet omdat de rest van die helft alleen maar vrouwen zijn. Maar alsnog wel raar en ook Griekenland als derde.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat het risico op hysterie bij Zwitserland inderdaad wel bestaat. En het moet vooral pitch perfect zijn, als het dat niet is wordt het meteen een hoop gekrijs. Maar als ze het nailen kan het juist heel indrukwekkend zijn. High risk, high reward.
Ik denk dat hier vooral de plek van Nederland in de running order meespeelt. Blijkbaar is er iets goed aan de staging, anders word je niet op zo'n gunstige positie gezet (het tegenovergestelde geldt voor Zwitserland, overigens).
Ik denk idd dat volgende week zowel NL als Zwitserland (de laatste afhankelijk van dit weekend) Oekraine voorbij gaan in de odds.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:15 schreef TheVulture het volgende:
Oekraine zakt langzaam aan ook steeds verder weg, denk dat daar vooral heel veel strategisch op in is gezet in de afgelopen weken, en nu de rook van alle topkandidaten is opgetrokken beginnen mensen toch ook op andere paarden te wedden.
Krumpers en een smokey plinth incoming.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:20 schreef Greys het volgende:
In Malmö weten ze al wat De Troef is natuurlijk. Oehhhhh.
quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:24 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Krumpers en een smokey plinth incoming.
Ik ben stiekem ook heel benieuwd naar De Troef.
Misschien gaan we op de LED op de achtergrond live schakelen en zwaaien naar vlagwapperende mensen uit heel Europa waarna de molen in de fik gaat en alle sprinklers in de zaal aan springen. Nu al zin an.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:24 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik ben stiekem ook heel benieuwd naar De Troef.
Mandyyyyyyquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:24 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ja sorry, maar dat trauma van tijgerpakken, krumpers en plinths is gewoon nog niet over bij mij.quote:
Jaaa.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien gaan we op de LED op de achtergrond live schakelen en zwaaien naar vlagwapperende mensen uit heel Europa waarna de molen in de fik gaat en alle sprinklers in de zaal aan springen. Nu al zin an.![]()
![]()
Ik wil niks spoileren, maar kijk die video van ESC Tom evenquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:34 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ja sorry, maar dat trauma van tijgerpakken, krumpers en plinths is gewoon nog niet over bij mij.![]()
Ik geloof pas dat we een vette staging hebben als ik het zie.
Terwijl ik aan de andere kant ook echt geloof dat het tof wordt. Hou op met me.![]()
We hebben zoveel kutstagings gehad dat de meesten hier wel een aardige slag om de arm houden, denk ik.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:31 schreef Bofjijff het volgende:
Dit kan alleen maar tegenvallen (tenzij die wint). Wel leuke voorpret hier
Die kunnen we vergeten wanr dat mag niet.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:36 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Jaaa.![]()
De Duolingo uil sluit ik ook nog niet uit.
Oh thank god.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Die kunnen we vergeten wanr dat mag niet.
Tenzij dat ja.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We hebben zoveel kutstagings gehad dat de meesten hier wel een aardige slag om de arm houden, denk ik.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Nederland ineens met een spectaculaire staging komt. Het zal toch weer goedkoop en "met de nadruk op de boodschap" moeten. Tenzij Duolingo een paar ton inlegt
Als je hem een snor opplakt welquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
In 2014 hadden we DE WENKBRAUW en nu hebben we DE TROEFquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:20 schreef Greys het volgende:
Hahahaha ik zie dit nu voor me. Maar ik denk dat het dan alnog niet mag. Misschien met een blauw jasje met puntschouders?quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als je hem een snor opplakt wel
Ik wil dat het nog lang niet voorbij isquote:
Het ziet er wel uit als een stage-outfit, misschien trekt ie nog een andere kleur aan.. lekker oranje ofzoquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:46 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Zou het blauwe jasje ook het podium opgaan?
Zelf denk ik van wel.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:46 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:46 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Had-ie niet bij Lubach gezegd dat het z'n podiumoutfit is? Hij heeft er daar iets over gezegd, tenzij hij er nog een uit de Europapa-hoed tovert.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelf denk ik van wel.
Weet niet waarom precies maar bv Käärijä kwam ook óveral in de aanloopperiode al in z'n herkenbare outfit die hij ook op het podium aan had en dat was best een goed idee vond ik.
Ja dat is zeker waarquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelf denk ik van wel.
Weet niet waarom precies maar bv Käärijä kwam ook óveral in de aanloopperiode al in z'n herkenbare outfit die hij ook op het podium aan had en dat was best een goed idee vond ik.
Mag Finland dus eigenlijk ook niet clippy gebruiken he?quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit zijn Taylor Swift praktijkenquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:59 schreef Greys het volgende:
Ho stop niemand de deur uit.
Joost heeft een héél korte instastory gepost net met als muziek 'Angelic Choir'.
Diezelfde muziek vind ik net in een filmpje van de St. Stephens Cathedral Vienna....
Toeval?
Dat is niet écht 'het logo van' en dit wel toch. Weet niet of daar nog verschil in zit?quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Mag Finland dus eigenlijk ook niet clippy gebruiken he?
Hahaha ja m'n inner Sherlock slaat misschien een beetje door want de beelden zijn nog Berlijn maar hij is onderweg! En de muziek die hij daarin gebruikt is...quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:05 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Dit zijn Taylor Swift praktijken
Meteen even opgezocht wat een Spatkauf is, een 24uur mini supermarktje lijkt het.
Ik mis wel de benen hierin, maar zou mij niets verbazenquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja m'n inner Sherlock slaat misschien een beetje door want de beelden zijn nog Berlijn maar hij is onderweg! En de muziek die hij daarin gebruikt is...
https://www.instagram.com(...)MWY0Z3l4d3gwN3ZsOA==
Deze muziek. In een kathedraal in Wenen.
Maar dat zal idd wel veel te ver gezocht zijn.
Is Joost de mol?!?quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:59 schreef Greys het volgende:
Joost heeft een héél korte instastory gepost net met als muziek 'Angelic Choir'.
Diezelfde muziek vind ik net in een filmpje van de St. Stephens Cathedral Vienna....
Toeval?
Da's te ver, die benen doet 'ie wel het laatste stukkie.quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ik mis wel de benen hierin, maar zou mij niets verbazen
Het feit dat jij met jouw user name hier nu komt posten zegt mij genoeg over dat we op het goede spoor zitten naar Wenen. NIETS IS TOEVALLIG, WIENERSCHNITZEL! 🕵️quote:
quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:34 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ja sorry, maar dat trauma van tijgerpakken, krumpers en plinths is gewoon nog niet over bij mij.![]()
Ik geloof pas dat we een vette staging hebben als ik het zie.
Terwijl ik aan de andere kant ook echt geloof dat het tof wordt. Hou op met me.![]()
Die is gewoon zijn lied aan het nareizenquote:Op donderdag 28 maart 2024 15:59 schreef Greys het volgende:
Toeval?
Ze scoorden wel ergensquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:23 schreef TheVulture het volgende:
De laatste die zo door Europa reisden en dachten te scoren waren trouwens de dames van Treble, dat was een doorslaand succes
Door slaan deden ze zekerquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:23 schreef TheVulture het volgende:
De laatste die zo door Europa reisden en dachten te scoren waren trouwens de dames van Treble, dat was een doorslaand succes
Deze Spätkauf speelt een rol in de video van Wachtmuziek. Is gewoon in Berlijnquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:05 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Dit zijn Taylor Swift praktijken
Meteen even opgezocht wat een Spatkauf is, een 24uur mini supermarktje lijkt het.
Maar ik denk nog steeds dat ze dat ene puntje uit IJsland te danken hebben aan die ha(r)telijke ontmoeting met Silvia Night in de IJslandse versie van Koffietijd 😅quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:23 schreef TheVulture het volgende:
Serieus?quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Kroatie, ik zou graag zien dat ze het goed doen nu eens een keer maar de Track Record is waardeloos. De Head of Delegation is zelf in zijn ego gekrenkt dat dit nu zo populair is terwijl het zelf in eerste instantie niet geselecteerd was überhaupt voor de selectieshow. Als Kroatie het goed wil doen moet het echt van Baby Lasagna zelf komen.
Vandaar ook de laatste startpositie, aldus ESC Tom.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:20 schreef Greys het volgende:
Zwitserland is ook een nummer dat je vaker moet horen. Maar daar krijg je op het ESF geen kans voor. Op het eerste gehoor is het idd te chaotisch en te druk.quote:Op donderdag 28 maart 2024 14:58 schreef Nexum het volgende:
Het lijkt Wie is de Mol? wel!quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:59 schreef Greys het volgende:
Toeval?
Ik heb daar dus nog nooit een seizoen van gezien. Misschien maar beter ook, voor iedereen.quote:
Wie is Elke Tiel?quote:Op donderdag 28 maart 2024 18:22 schreef Greys het volgende:
Aran gaat z'n expertlicht weer even laten schijnen.
(Samya!)
[ x ]
quote:
Klein stukje uit AD gekopieerd.quote:Nederlandse schreef mee aan Cypriotisch lied songfestival: ‘Europapa is gaaf, maar ik ben voor eigen werk’
Het liedje dat Cyprus in mei naar het Eurovisie Songfestival stuurt, is voor de helft van Nederlandse makelij. Voormalig proftennisster Elke Tiel (28) schreef het opzwepende poplied samen met de Griek Dimitris Kontopoulos, die al vaker Eurovisie-songs afleverde.
quote:
Ik zie een patroon...quote:Op donderdag 28 maart 2024 18:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Medeschrijfster ook aan deze parel:
Wie weet heeft ie geleerd de laatste tijd om dat net eens ietsje minder te doen. 🤞🏼quote:Op donderdag 28 maart 2024 18:41 schreef Momo het volgende:
Aran gaat even vertellen hoe absurd alle acts zijn dit jaar, behalve Joost natuurlijk.
Ik klik dat niet eens aan om te lezen. Hij en die rapper Kakvla zijn al zo lang de weg kwijt. Koekoek.quote:
Natuurlijk hoop ik het ook. Maar ik ben nog niet overtuigd dat het gaat lukken. Maar heel eerlijk, heel erg als "we" niet gaan winnen kan ik het niet vinden. Ik kan er mee leven. Dit nummer heeft al zoveel positieve vibes opgeleverd, dit kan voor mij, en ik denk vele anderen, al niet meer stuk.quote:Op donderdag 28 maart 2024 20:03 schreef Aguero het volgende:
Ik ben inmiddels volledig overtuigd. Ús Joost gaat winnen.
What in the Merol is dit nou weerquote:Op donderdag 28 maart 2024 18:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Medeschrijfster ook aan deze parel:
Het jaar voor Teach-In werd het ESF in het Verenigd Koninkrijk gehouden, dat de organisatie overnam van een land dat niet zelf kon organiseren. De winnaar was Zweden, met een lied dat eindigde op -oo, en later een wereldhit zou worden. Nederland deed mee met een duo van een man en een vrouw in dat jaar, terwijl voor België een solo-zanger de Top 10 haalde.quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:58 schreef TLC het volgende:
Teach-In won in Zweden, en bijna n halve eeuw later gaat Joost dat kunststukje herhalen![]()
![]()
Samya wil ik wel een kans geven.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:06 schreef TheVulture het volgende:
Aran zit zometeen bij Beau, samen met Samya Hafsoui over Joost en het ESF.... dat gaat weer tenenkrommende tv worden met het belachelijk maken van Kroatie, Finland en Estland
De Nederlandse dame die Cyprus heeft meegeschreven zit er ook
Die is volgens mij wel prima jaquote:Op donderdag 28 maart 2024 22:20 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Samya wil ik wel een kans geven.
Cyprus zullen ze dan wel de hemel in prijzen want geschreven door een Nederlander.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:06 schreef TheVulture het volgende:
Aran zit zometeen bij Beau, samen met Samya Hafsoui over Joost en het ESF.... dat gaat weer tenenkrommende tv worden met het belachelijk maken van Kroatie, Finland en Estland
"Als wij Maan/Emma Heesters gaan sturen met zo'n liedje winen we vast"quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Cyprus zullen ze dan wel de hemel in prijzen want geschreven door een Nederlander.
So far so good.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:57 schreef molloot200 het volgende:
De laatste keer dat Cyprus een ESF-week opende won Nederland, dit kan niet meer mis
En ook Duncan had startnummer 16 in semi 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat hij op de één of andere manier verwerkt wordt in de act. Een hakkende Käärija? Samen met Joost? Zie je het al voor je hoe die 2 los gaan?
![]()
Ik kwam dit gespeculeer gisteren namelijk ook al op een ander forum tegen en vandaag las ik het opnieuw op Twitter/X, gepost door iemand die eerder in dit subforum heeft gepost.
Slaan we nu door? Zou het kunnen overkomen als té goedkoop scoren of kan het juist werken?All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:12 schreef grazz het volgende:
Wat als...DE TROEF....Die heeft gewoon een concert staan op 4 mei met alle voorbereidingen van dien dus lijkt me zeer onwaarschijnlijk en tevens weinig toevoegen, vooral omdat hij niet eens uit Nederland komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat hij op de één of andere manier verwerkt wordt in de act. Een hakkende Käärija? Samen met Joost? Zie je het al voor je hoe die 2 los gaan?
![]()
Ik kwam dit gespeculeer gisteren namelijk ook al op een ander forum tegen en vandaag las ik het opnieuw op Twitter/X, gepost door iemand die eerder in dit subforum heeft gepost.
[ x ]
Slaan we nu door? Zou het kunnen overkomen als té goedkoop scoren of kan het juist werken?
Gewoon lekker meehyperen hier hoor!quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:16 schreef Blueberry. het volgende:
Ohhhhhh, WAT. EEN. JAAR.
Ik post weinig, maar lees en kijk alles!
Mijn favoriete jaar dit ooit. Echt.
Ben zo benieuwd naar de staging en de troef en z'n pak en de dansjes en of er anderen op het podium zijn en wat die gaan doen en of we toffe visuals hebben en blauw gele rook en of de hele zaal gaat hakken en of we een traantje wegpinken bij de outro.
------
Mijn lichaam zit zo vol enthousiasme,kan het bijna niet meer aan hahaha.
Dus post lekker door, en weet dat er mensen zijn zoals ik die lekker meelurken.
Meteen naar nummer 18 in de odds alles is voorbij.quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Volgens Aran maakt ie grote kans om te winnen... dus flikker alle toeters en bellen maar in de kliko
Heeft ie dat ook nog onderbouwd, denkt ie dat de jury hier ook vol voor gaat? (Denk dat dat best kan, maar had nou niet het gevoel de laatste weken dat hij dat ook dacht).quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Volgens Aran maakt ie grote kans om te winnen... dus flikker alle toeters en bellen maar in de kliko
Nee weinig onderbouwing, het blijft immers Aran... die steekt 's morgens zijn piemel uit het raam om te voelen hoe de wind staat en volgt de flowquote:Op donderdag 28 maart 2024 23:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft ie dat ook nog onderbouwd, denkt ie dat de jury hier ook vol voor gaat?
Ik zou het enorm graag willen hoor, méér dan enorm graag, onmetelijk graag. Maar wel een beetje vreemd dat Aran zich niet al te lang geleden nog afvroeg of Europapa überhaupt wel op zou vallen 'tussen al dat hardrockgeweld' en nu maakt ie ineens grote kans om te winnen?Beetje dezelfde ommekeer als hij had bij Käärijä.
[ x ]
Dat bericht is wel van voor het nummer uitgebracht is toch?quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft ie dat ook nog onderbouwd, denkt ie dat de jury hier ook vol voor gaat? (Denk dat dat best kan, maar had nou niet het gevoel de laatste weken dat hij dat ook dacht).
Ik zou het enorm graag willen hoor, méér dan enorm graag, onmetelijk graag. Maar wel een beetje vreemd dat Aran zich niet al te lang geleden nog afvroeg of Europapa überhaupt wel op zou vallen 'tussen al dat hardrockgeweld' en nu maakt ie ineens grote kans om te winnen?Beetje dezelfde ommekeer als hij had bij Käärijä.
[ x ]
Samya is blij met Joost en vindt vooral Israel lastig, ook omdat er zo patriotisch met die vlag wordt gedweept in de video.quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:25 schreef Greys het volgende:
![]()
En wat vond Samya?
Sorry voor deze ondervraging.
Heb op X gezocht maar zag toen bar weinig hierover.
Oh ja.quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:26 schreef engine het volgende:
[..]
Dat bericht is wel van voor het nummer uitgebracht is toch?
Hij noemde het net ook weer hardrock....nu heeft het wel wat invloeden en er zijn vlammen te zien, maar om het dan meteen hardrock te noemenquote:Op donderdag 28 maart 2024 23:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja.
Verkeerde gekozen.
Deze was als voorbeeld van dat hij Kroatië hardrock noemde.
Maar kreeg nou niet het idee van hem de laatste weken dat hij erin geloofde. Weinig hyper.
Ah thanks!quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Samya is blij met Joost en vindt vooral Israel lastig, ook omdat er zo patriotisch met die vlag wordt gedweept in de video.
Hoooiquote:Op donderdag 28 maart 2024 23:16 schreef Blueberry. het volgende:
Ohhhhhh, WAT. EEN. JAAR.
Ik post weinig, maar lees en kijk alles!
Mijn favoriete jaar dit ooit. Echt.
Ben zo benieuwd naar de staging en de troef en z'n pak en de dansjes en of er anderen op het podium zijn en wat die gaan doen en of we toffe visuals hebben en blauw gele rook en of de hele zaal gaat hakken en of we een traantje wegpinken bij de outro.
------
Mijn lichaam zit zo vol enthousiasme,kan het bijna niet meer aan hahaha.
Dus post lekker door, en weet dat er mensen zijn zoals ik die lekker meelurken.
Zo te zien was 2022 het eerste jaar dat het niet meer kon in NL:quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:33 schreef GeorgeM het volgende:
Was het in 2019 nog wel toegestaan om te wedden in Nederland op oa het esf?
Ik zie ons hier nóg mopperen dat het niks deed bij de bookies haha. Little did we know!quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:37 schreef BillDauterive het volgende:
Vier weken geleden hebben kenden we dit nummer pas 6 uur en waren de bookies nog niet zo onder de indruk. We bleven rond plek 21 staan. Wat is er de afgelopen maand toch veel veranderd. Heerlijk! En wat ben ik benieuwd wat er de komende tijd nog gaat veranderen
Van mij hoeft het ook zeker niet, nee. Het moet idd om Joost draaien. Maar ergens zie ik het nu gewoon wel voor me dat ie een soort van onherkenbaar op de achtergrond staat te hakkenquote:Op donderdag 28 maart 2024 23:15 schreef Greys het volgende:
Ik zou het persoonlijk totaal onnodig vinden. Hij kan dit op eigen kracht. Denk ook echt niet dat Joost dat zelf nodig zou vinden om z'n shine te gaan delen, dit is zíjn ding. Hoe enorm leuk ik Käärijä ook vind, ik zou het zonde vinden en het lijkt me totaal onwaarschijnlijk.
Ja dat heb ik ook wel een beetje. Al riepen we tien keer dat de uitslag niet zo veel meer uitmaakt na zo'n leuk voortraject... toch wel een beetje.quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:46 schreef Ama het volgende:
Ik begin langzaam wel wat zenuwachtig te worden. 🥲 Sinds 2019 niet meer zo spannend geweest.
quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:12 schreef grazz het volgende:
Wat als...DE TROEF....Aparte gast, die Gert Jan. Hij zeikt altijd eerst de Nederlandse kandidaat af in een uitgebreide analyse, en als het dan toch blijkt aan te slaan komt hij ineens met dit soort rare voorstellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat hij op de één of andere manier verwerkt wordt in de act. Een hakkende Käärija? Samen met Joost? Zie je het al voor je hoe die 2 los gaan?
![]()
[ x ]
Slaan we nu door? Zou het kunnen overkomen als té goedkoop scoren of kan het juist werken?Dat moet je natuurlijk niet doen, heeft Joost ook helemaal niet nodig. Een cameo zou nog kunnen, samen met bv. Daði Freyr en Il Volo die op z'n nummer staan te hakken, maar Käärijä op het podium... nee.
Iedereen die Kroatië belachelijk maakt kan ook gelijk ophoepelenquote:Op donderdag 28 maart 2024 22:06 schreef TheVulture het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |