Ja, het zit allemaal een "beetje" vast.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moet de overheid gaan bouwen en dat kan om de een of andere reden niet meer , wegens stikstof of spoorverbindingen of straling van lichtmasten
die zijn gesloten dus je kunt het ook niet laten zien aan ze , er zijn wel verpleeghuizen en daar kom je alleen in als in afzienbare tijd dood gaatquote:Op zondag 3 maart 2024 18:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ze willen ook niet meer naar een bejaardenhuis, alleen als het echt nodig is.
Die bestaan niet meer, al een tijdje.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ze willen ook niet meer naar een bejaardenhuis, alleen als het echt nodig is.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dreigt-te-verdwijnenquote:Op zondag 3 maart 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die bestaan niet meer, al een tijdje.
Weet je nog, 2012? Ouderen moesten zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen
https://www.cda.nl/frysla(...)et-verzorgingshuizenquote:In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg.
Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.20 Feb 2013
quote:Waarom zijn de bejaardentehuizen afgeschaft?
De bejaardenhuizen zijn gesloten omdat veel ouderen, al dan niet met een lichte zorgvraag, prima zelfstandig kunnen wonen en leven.3 Nov 2022
quote:Op zondag 3 maart 2024 19:31 schreef Managarm het volgende:
[..]
Oudere mensen houden niet van verandering, ik heb hetzelfde met mijn ouders meegemaakt. Van alles geprobeerd te regelen maar ze wilden niets.
Of een indicatie hebt, mijn moeder zit op een gesloten afdeling (Alzheimer), het was niet meer verantwoord om thuis te blijven wonen na het overlijden van mijn vader.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die zijn gesloten dus je kunt het ook niet laten zien aan ze , er zijn wel verpleeghuizen en daar kom je alleen in als in afzienbare tijd dood gaat
Zeker. Daarom nu nodig om gesprekken met elkaar aan te gaan. Maar ik zie het de politiek ook niet doen hoor. Dus ja, aan alle kanten klemquote:Op zondag 3 maart 2024 19:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat betreft de verzorgingsstaat zouden ze iets andere beslissingen moeten gaan nemen, hoe? Ik zou het niet weten.
Inderdaad zouden mooiere ouderencentra een stuk leuker zijn. Er valt best iets moois van te maken, maar dan zijn we ook tien jaar verder denk ik.
men moet ouderen communities gaan bouwen en dat mag best in een weilandquote:Op zondag 3 maart 2024 19:53 schreef Managarm het volgende:
[..]
Of een indicatie hebt, mijn moeder zit op een gesloten afdeling (Alzheimer), het was niet meer verantwoord om thuis te blijven wonen na het overlijden van mijn vader.
Koeienknuffelen is een supertherapie, hebben ze ook gelijk mest voor de moestuin.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet ouderen communities gaan bouwen en dat mag best in een weiland
bijvoorbeeld jaquote:Op zondag 3 maart 2024 19:58 schreef Managarm het volgende:
[..]
Koeienknuffelen is een supertherapie, hebben ze ook gelijk mest voor de moestuin.
quote:]Handeling
Datum publicatie Organisatie Vergaderjaar Vergadernummer Datum vergadering
08-05-2014 Tweede Kamer der Staten-Generaal 2013-2014 nr. 57, item 28 20-02-2014
Mevrouw Agema (PVV):
Voorzitter. Ons land vergrijst in pijlsnel tempo en het aantal plekken in verzorgings- en verpleeghuizen daalt in tegengestelde richting. Dramatisch! Het is volkomen logisch dat het ergens spaak zal gaan lopen met die twee tegengestelde trends.
Een staatssecretaris die slechts het mantra herhaalt dat het afnemen van het aantal plekken een trend is die sinds de jaren tachtig plaatsvindt en denkt dat er geen catastrofe gaat plaatsvinden, mist intuïtie en kan ook niet rekenen.
Dat zou nog geen al te groot gemis hoeven te zijn als hij onderzoek zou hebben gedaan naar het sluiten van de verzorgingshuizen en de gevolgen daarvan, maar dat is ook al niet het geval.
De enige rapporten die wij vinden zijn kleine rapporten, die eigenlijk duidelijk maken dat het onverstandig is om op deze weg door te gaan. .
Daarom heb ik het voorliggende rapport laten agenderen.
Een rekensom. Vóór het sluiten van de verzorgingshuizen hadden zo'n 200.000 mensen een indicatie voor een verzorgings- of verpleeghuis, terwijl er toen al slechts 160.000 plekken waren.
Met het sluiten van de verzorgingshuizen zijn er aan het einde van het jaar nog zo'n 85.000 plekken over. Dat is een gat van 115.000, en dat terwijl het aantal hoogbejaarden dat niet langer thuis kan wonen, gestaag doorgroeit.
Als we alleen de verzorgingshuizen nemen, is het plaatje werkelijk dramatisch.
Ik heb het op A3-formaat laten afdrukken. We zien het aantal plaatsen in verzorgingshuizen:
in 2015 zijn dat er nul. Het aantal 80-plussers vertoont een sterk stijgende lijn.
Dit is natuurlijk een schande. De schade is uiteindelijk ook niet terug te draaien.
Verzorgingshuizen die sluiten, daar gaat de hamer in; soms zelfs in spiksplinternieuwe.
En ze worden echt niet allemaal ineens romantischerwijs omgebouwd tot gezellige huurhuisjes hoor, want een bordje met een huisnummertje is nog wel op de deur te schroeven, maar daarna wordt het heel ingewikkeld.
Het rapport leert ons wat we eigenlijk wel weten: we worden ouder, blijven langer gezond, maar aan het einde hebben we allemaal zorg nodig.
Verweduwing, verhuizing, een slechter wordende gezondheid zijn daar de voornaamste redenen van. Dat was vroeger zo en dat zal zo blijven.
quote:Mevrouw Agema (PVV):
Mevrouw Bergkamp herkent dus niet de problemen die zij net zelf uit het onderzoek heeft geëxtraheerd?
Dat vind ik heel bijzonder. Wat betreft die verzorgingshuizen, daar gaat momenteel gewoon de hamer in.
Dat is over en klaar.
Die 115.000 zeer kwetsbare mensen waar mevrouw Bergkamp oog voor wil houden, kunnen straks nergens meer terecht.
Zij vereenzamen en verpieteren. Ze zitten in huizen en zijn kwetsbaar. Een weduwe vereenzaamt.
Dat is het gevolg van het beleid van D66.
Ik hoop dat D66 op enig moment zal inzien dat zij het zelf heeft veroorzaakt.
Ik wilde er eigenlijk wolven loslaten.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:58 schreef Managarm het volgende:
[..]
Koeienknuffelen is een supertherapie, hebben ze ook gelijk mest voor de moestuin.
Scheelt ook weer bouwenquote:Op zondag 3 maart 2024 20:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik wilde er eigenlijk wolven loslaten.
Overigens wil dat niet zeggen dat het aantal ouderen dan weer gaat dalen , integendeel , de 85 jarigen zullen juist sterk in aantal toenemenquote:In 2040 bereikt de vergrijzing in Nederland zijn hoogtepunt.
Tegen die tijd is een kwart van de Nederlanders ouder dan 65 jaar.
Bovendien is het aantal tachtigplussers dan verdubbeld ten opzichte van nu.
De meeste ouderen houden niet van mooie landen, voor mooie landen doen zij niks.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
Misschien moeten ouderen voor elkaar gaan zorgen, dan maar stoppen met de marktwerking van de VVD
Geloof ik niks vanquote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik wil geen kostenpost zijn. Dus zodra ik geld ga trekken spring ik van de brug af. Ik gun mijn kinderen een toekomst dat ze niet voor alle ouderen hoeven krom te liggen.
https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigtquote:In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg.
Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.20 Feb 2013
men ( Onze Hugo ) is deze beproefde formule wel aan alle kanten aan het ( her) onderzoekenquote:Op zondag 3 maart 2024 19:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat betreft de verzorgingsstaat zouden ze iets andere beslissingen moeten gaan nemen, hoe? Ik zou het niet weten.
Inderdaad zouden mooiere ouderencentra een stuk leuker zijn. Er valt best iets moois van te maken, maar dan zijn we ook tien jaar verder denk ik.
Wat toevallig! Is een kennis van mij!quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
5 miljoen ouderen die allemaal thuis op 3 hoog moeten blijven wonen ,
omdat de politiek zegt dat ze dat zelf graag willen en allemaal zorg nodig hebben
Deze mensen bezetten dan 4 miljoen woningen en er zijn een miljoen ZZP ers met leaseauto in de running
https://janrotmans.nl/
Deze man heeft een zeer goed verhaal , ouderen kunnen voor ouderen zorgen in een ouderencentrum
Dat lost 5 problemen op
We zitten nu naar 5 afzonderlijke problemen te staren
[..]
I rest my case…quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
Vanavond op Ned 2 in Nieuwsuur om 21:30 over de enorme aantallen ouderen in het ziekenhuis die de zorg blokkeren terwijl hun huis leegstaat,
Ze donderen van de trap , vergeten het gas uit te doen, komen de trap niet meer op of poepen in de broek
Ze kunnen nergens heen , de ouderen centra zijn allemaal gesloten in 2013 door Rutte 2
En de kinderen ?? Die nemen de telefoon niet op als het ziekenhuis belt, anders komen ze pa brengen
https://www.vmszorg.nl/kwetsbare-ouderen/
[..]
https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigt
Dus of massaal woningbouw met een collectief verzorgings karakter of de zorg loopt vast
wel premie, geen zorg
ook een varkens boer weet dat 300 varkens in een hok veel efficiënter is dan 10 hokken met 30 varkens voor de kosten
quote:Op zondag 3 maart 2024 19:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
In eerste instantie een open gesprek, verder niets. Ik merk zelfs daarin al weerstand. Irriteert me echt mateloos, ook van m’n eigen ouders
Mensen zullen moeten inzien dat dit linksom of rechtsom geregeld moet worden. Wacht maar wat ons de komende decennia staat te wachten in de gezondheidszorg
was er in 2013 een referendum geweest dat ouderen voortaan thuis moesten blijven wonen , ja of nee, dan had men die gezellige verzorgingstehuizen voor ouderen nooit geslotenquote:
er zou een parlementaire enquête moeten komenquote:In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
geloof je nog steeds niet dat een rijtjeshuis in 1963 slechts 16.000 gulden koste en een rijtjeshuis met betonnen vloeren en gegoten betonnen binnenmuren 24.000 gulden ??quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet je eens je posts terug gaan lezen. Er klopt echt helemaal niks meer van met je tegenstrijdige verhalen...![]()
De mobiliteit van de vitale ouderen is toch zodanig dat zij gemakkelijk naar een café of wijkhuis kunnen om samen te spelen?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was er in 2013 een referendum geweest dat ouderen voortaan thuis moesten blijven wonen , ja of nee, dan had men die gezellige verzorgingstehuizen voor ouderen nooit gesloten
https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigt
[..]
er zou een parlementaire enquête moeten komen
quote:Bejaarde thuis mishandeld door overvaller in Naarden: verdachte opgepakt na politieachtervolging
1 min geledenin BINNENLAND
NAARDEN - Een 80-jarige man uit Naarden (Noord-Holland) is vrijdagavond laat in zijn huis overvallen en zwaar mishandeld.
De overvaller sloeg op de vlucht met de auto van de man, maar werd een paar uur later bij Rotterdam aangehouden. De bewoner is naar het ziekenhuis gebracht en opgevangen door familie.
Er is gewoon te weinig zorgzaam volk in ons land.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:36 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)politieachtervolging
Mooi he die ouderen zorg , goed geregeld hoor
lekker fijn thuis blijven wonen tot je dood gaat van ellende
[..]
Zolang volkssport nr1. is zichzelf in een slachtofferrol te wentelen, zal er nooit en te nimmer genoeg zorgpersoneel en geld zijn om aan de schier oneindige vraag te voldoen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Er is gewoon te weinig zorgzaam volk in ons land.
Klopt, je hoort de oma's nooit klagen over het gebrek aan zorgzaam volk. Meestal zijn het de opa's die zichzelf in een slachtofferrol wentelen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 13:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zolang volkssport nr1. is zichzelf in een slachtofferrol te wentelen, zal er nooit en te nimmer genoeg zorgpersoneel en geld zijn om aan de schier oneindige vraag te voldoen.
[ afbeelding ]
Zelfs voor jouw doen is het echt absurd om te suggereren dat bejaarden beter naar een verzorgingstehuis kunnen zodat ze in ieder geval niet thuis overvallen kunnen worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:36 schreef michaelmoore het volgende:
Mooi he die ouderen zorg , goed geregeld hoor
[..]
Vrouwen zijn vermoedelijk zelfredzamer en hebben een hogere pijngrens. Mannen zijn watjesquote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Klopt, je hoort de oma's nooit klagen over het gebrek aan zorgzaam volk. Meestal zijn het de opa's die zichzelf in een slachtofferrol wentelen.
dat zeg ik niet, dat zeg jijquote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zelfs voor jouw doen is het echt absurd om te suggereren dat bejaarden beter naar een verzorgingstehuis kunnen zodat ze in ieder geval niet thuis overvallen kunnen worden.
Ach kom toch. Je zegt het niet letterlijk, maar impliceert het wel overduidelijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, dat zeg jij
het is ieders keuze om ergens heen te gaan waar men wil, dat kan nooit opgelegd worden , we zeggen ook niet waar jij heen moet
maar wel dat er de mogelijkheid moet komen om naar een meer beschermde omgeving te gaan, bijkomend voordeel is dat er dan veel grote woningen vrij komen
nee ik impliceer niet dat men ergens heen moet , dat kan niet in Nederland en mag nooit zo zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach kom toch. Je zegt het niet letterlijk, maar impliceert het wel overduidelijk.
Ah oke, dus als je in een topic dat je vooral hebt geopend om lekker rond te kunnen rijden op je bejaardenhuizen-stokpaardje een link post over een gewelddadige woningoverval, en daaronder als commentaar schrijft:quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik impliceer niet dat men ergens heen moet , dat kan niet in Nederland en mag nooit zo zijn
dat kan alleen als men zwaar dement is en ze een gevaar voor zichzelf zijn
wel dat oude mensen een gemakkelijke prooi zijn voor oplichters en ook voor snuffelende mensen van thuiszorgorganisaties
... dan wil je daarmee eigenlijk helemaal niets suggereren? Jaja.quote:Mooi he die ouderen zorg , goed geregeld hoor
Doodvermoeiend is het wat TS hier en elders predikt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
... dan wil je daarmee eigenlijk helemaal niets suggereren? Jaja.
Klopt. Zodra een van de echtelieden komt de overlijden, zie je dat de overgebleven oudere niet meer zo goed voor zichzelf zorgt, vaak ook vereenzaamt. In het begin komt er nog wel aanloop, als troost, maar dat wordt snel minder. Deze alleenstaande ouderen willen vaak niks liever dan in een bejaardenwoning/aanleunwoning, maar als ze lichamelijk en geestelijk nog in principe in staat zijn voor zichzelf te zorgen, krijgen ze geen indicatie. En die heb je daar toch echt voor nodig.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik impliceer niet dat men ergens heen moet , dat kan niet in Nederland en mag nooit zo zijn
dat kan alleen als men zwaar dement is en ze een gevaar voor zichzelf zijn
wel dat oude mensen die alleen wonen, een gemakkelijke prooi zijn voor oplichters en ook voor snuffelende mensen van thuiszorgorganisaties
alleen men kan niet meer ergens heen , die weg is afgesloten door de VVD in 2013
Hij suggereert hooguit dat het best een risico is om als 75-jarige vrouw alleen te blijven wonen in een gezinswoning. Het is zonder meer veiliger om in een bejaardenhuis te wonen. Alleen die KEUZE is er niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah oke, dus als je in een topic dat je vooral hebt geopend om lekker rond te kunnen rijden op je bejaardenhuizen-stokpaardje een link post over een gewelddadige woningoverval, en daaronder als commentaar schrijft:
[..]
... dan wil je daarmee eigenlijk helemaal niets suggereren? Jaja.
dus zoeken ze een praatje, met een energie verkoper of een idioot die hun pinpas komt halenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. Zodra een van de echtelieden komt de overlijden, zie je dat de overgebleven oudere niet meer zo goed voor zichzelf zorgt, vaak ook vereenzaamt. In het begin komt er nog wel aanloop, als troost, maar dat wordt snel minder. Deze alleenstaande ouderen willen vaak niks liever dan in een bejaardenwoning/aanleunwoning, maar als ze lichamelijk en geestelijk nog in principe in staat zijn voor zichzelf te zorgen, krijgen ze geen indicatie. En die heb je daar toch echt voor nodig.
Valt best wel mee.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Doodvermoeiend is het wat TS hier en elders predikt.
Ja zeg wat is het nou. Willen ze nou zo lang mogelijk thuis blijven wonen of nietquote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. Zodra een van de echtelieden komt de overlijden, zie je dat de overgebleven oudere niet meer zo goed voor zichzelf zorgt, vaak ook vereenzaamt. In het begin komt er nog wel aanloop, als troost, maar dat wordt snel minder. Deze alleenstaande ouderen willen vaak niks liever dan in een bejaardenwoning/aanleunwoning, maar als ze lichamelijk en geestelijk nog in principe in staat zijn voor zichzelf te zorgen, krijgen ze geen indicatie. En die heb je daar toch echt voor nodig.
vraag het zequote:Op zaterdag 23 maart 2024 22:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja zeg wat is het nou. Willen ze nou zo lang mogelijk thuis blijven wonen of niet
Nope, vrouwen hebben een lagere pijngrens. In ieder geval is het een fabel dat ze een hogere pijngrens zouden hebben dan mannen volgens de huidige stand van wetenschap.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Vrouwen zijn vermoedelijk zelfredzamer en hebben een hogere pijngrens. Mannen zijn watjes
Zijn de termen "koeienstront" en "strontweiland" al in zijn posts voorbij gekomen in dit topic?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Heeft allemaal geen zin joh, die user betrekt alles op zichzelf.
Ik wil m'n oude dag in Afrika slijten, dus dat kan iedereen doen. Ik kan vervroegd stoppen, dus anderen ook. Ik zou het wel leuk vinden om met andere bejaarden in een soort commune te wonen, dus dat is de oplossing. Enzovoort.
Jij moet later de billen van je moeder wassenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 23:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Zijn de termen "koeienstront" en "strontweiland" al in zijn posts voorbij gekomen in dit topic?
Echtparen vaak wel. Maar zodra er één wegvalt, heeft de ander wel behoefte aan een plek bij leeftijdsgenoten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 22:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja zeg wat is het nou. Willen ze nou zo lang mogelijk thuis blijven wonen of niet
Tja jongeren hebben ook niets te kiezen qua wonen. Inschikken dus maarquote:Op zaterdag 23 maart 2024 23:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Echtparen vaak wel. Maar zodra er één wegvalt, heeft de ander wel behoefte aan een plek bij leeftijdsgenoten.
quote:Ondertussen hebben we wel te maken met schrijnende situaties waarbij ouderen eenzaam en vervuild thuis zitten...
,,Ja die situaties ken ik ook helaas.
We zien daarbij een toename van ouderen op de spoedeisende hulp omdat ze niet goed in beeld zijn of omdat ze op een wachtlijst staan voor verpleegzorg.
Om dat te voorkomen moet er geïnvesteerd worden in betere woonvormen,
quote:In Den Haag klinkt steeds vaker de roep om terugkeer van het bejaardenhuis. Wat vindt u daarvan?
„Je kunt niet terug in de tijd.
Maar er moeten zeker nieuwe woonvormen komen voor de fase tussen het zelfstandig thuis wonen en het verpleeghuis.
In een verpleeghuis kom je écht pas als je veel zorg nodig hebt.
Fitte, sjoelende ouderen, zie je daar niet.
Wil je die nieuwe woonvormen een bejaardenhuis noemen, prima, geef het een naam.
Maar er moet vooral haast mee gemaakt worden.;
Hadden die woningen er niet al moeten zijn?
;Ja, de urgentie neemt heel hard toe.
Natuurlijk duurt het jaren voordat je van een bouwplan naar een realisatie gaat.
Maar er is gewoon veel te laat begonnen.”
Dit idd. En niemand heeft het erover omdat hij denkt dat het aan hem/haar/hen ligt. Geen enkele hersluitbare verpakking is hersluitbaar. Ze maken mensen stapelgek!quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mijn hart zegt me dat ik een speedboot moet kopen om gewoon weg te varen van /snip/ rare voedselverpakkingen die zogenaamd hersluitbaar zijn maar in werkelijkheid altijd scheuren
maar dat zijn mensen die willen een beter leven door te werken en dat mag niet van D66 en Groen Links , ze moeten zielig zijn ,quote:Op zondag 31 maart 2024 14:59 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Onze hoop voor de toekomst ligt in ter Apel.
Trek je eigen conclusies.
quote:Vrouw (84) bang door intimiderende brief van buren: 'Wordt het niet eens tijd dat u naar het bejaardentehuis gaat?'
GERTJAN VAN GEEN
LEIDEN - Een 84-jarige vrouw uit het Haagwegkwartier in Leiden is deze week 'overvallen' door een anonieme brief, waarin haar dringend gevraagd wordt te verhuizen.
De vrouw in kwestie zou 'asociaal' zijn, omdat ze in haar eentje een eengezinswoning bezet houdt.
quote:Haar buurman Wim van Dam, die namens haar het woord voert, spreekt er schande van. ,,Ze zit thuis te trillen op de bank, is bang dat haar straks wat wordt aangedaan."
De vrouw in kwestie verloor twee jaar geleden haar echtgenoot aan corona.
Volgens haar buurman wil ze best naar een verzorgingshuis. ,,Maar ze is er te goed voor.
Ze doet veel alleen en schakelt nauwelijks hulp in.
Ze is werkelijk niemand tot last en dan ga je haar een beetje lastig vallen.
Ze is echt bang dat ze weg wordt gejaagd."
Ouderen moesten thuis blijven wonen, doen ze dat is het weer niet goed. Zwalkend beleid van een onbetrouwbare overheid. Voor de rest vind ik dit soort briefjes redelijk onbeschoft, het is weer duidelijk dat de zwarte piet aan de ouderen toespelen goed heeft gewerkt.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:48 schreef michaelmoore het volgende:
Zulke brielfjes krijgen ouderen in de brievenbus, en ik begrijp dat , want hun kinderen zouden dolgraag zo een woning wilen , maar de VVD ( Stef Blok ) heeft die bejaardenhuizen gesloten in 2012
En heeft daarmee de uitstroom uit de "woningmarkt" bewust gestopt
Deze buren begrijpen niet dat er geen bejaarden huis meer is , echt niet .
Ze zou heel graag willen
[ afbeelding ]
[..]
en dat er in 2040 ruim 5 miljoen ouderen zijn en de ZZPer s dit onmogelijk kunnen bolwerken dat maakt niemand iets uitquote:Op donderdag 18 april 2024 16:53 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ouderen moesten thuis blijven wonen, doen ze dat is het weer niet goed. Zwalkend beleid van een onbetrouwbare overheid. Voor de rest vind ik dit soort briefjes redelijk onbeschoft, het is weer duidelijk dat de zwarte piet aan de ouderen toespelen goed heeft gewerkt.
Langetermijnvisie is een verboden woord in de politiekquote:Op donderdag 18 april 2024 17:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dat er in 2040 5 miljoen ouderen zijn en de ZZPer s dit onmogelijk kunnen bolwerken dat maakt niemand iets uit
als er maar geen woningen worden gebouwd in de weilanden dat is het enige dat de politiek interesseert , en waarom ? Joost mag het weten , er is ruimte zat
het gevolg van 20 jaar VVD beleid, van laat maar waaien , en denk om de veelverdieners en veel vermogendenquote:Op donderdag 18 april 2024 17:11 schreef Managarm het volgende:
[..]
Langetermijnvisie is een verboden woord in de politiek.
quote:Hoe oud moet je zijn om in een bejaardentehuis te wonen?
De minimale leeftijd is meestal 55+ of 65+ .
U moet redelijk goed kunnen lopen en zelfstandig zijn.
Vaak is een inschrijving nodig bij de gemeente waar de woning staat.
Ach welnee.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:48 schreef michaelmoore het volgende:
Zulke brielfjes krijgen ouderen in de brievenbus, en ik begrijp dat , want hun kinderen zouden dolgraag zo een woning wilen , maar de VVD ( Stef Blok ) heeft die bejaardenhuizen gesloten in 2012
En heeft daarmee de uitstroom uit de "woningmarkt" bewust gestopt
Deze buren begrijpen niet dat er geen bejaarden huis meer is , echt niet .
Ze zou heel graag willen
[ afbeelding ]
[..]
[..]
de pik op een vrouw van 84 , waarvan de buurman zegt dat het een lieve vrouw is?quote:Op donderdag 18 april 2024 21:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach welnee.
Lijkt me veel waarschijnlijker dat iemand de pik heeft op specifiek deze mevrouw en haar op stang wil jagen. Hoog Jip en Janneke-taalgehalte, en dat er een soort geheim buurtoverleg bestaat waarbij iedereen het erover eens was dat ouderen niet alleen ergens mogen wonen geloof ik niet.
quote:Haar buurman Wim van Dam, die namens haar het woord voert, spreekt er schande van. ,,Ze zit thuis te trillen op de bank, is bang dat haar straks wat wordt aangedaan."
De vrouw in kwestie verloor twee jaar geleden haar echtgenoot aan corona.
Volgens haar buurman wil ze best naar een verzorgingshuis. ,,Maar ze is er te goed voor.
Iemand aldaar vindt blijkbaar van niet.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op een vrouw van 84 , waarvan de buurman zegt dat het een lieve vrouw is?
er zijn waarschijnlijk kinderen van de buren die heel erg graag in haar woning zouden willen om een gezin te starten en sommige ouders zijn het thuiszitten van hun 30 jarige kinderen ook spuug en spuugzatquote:Op donderdag 18 april 2024 21:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Iemand aldaar vindt blijkbaar van niet.
Vind je het andere scenario (het is een breder verspreid fenomeen, waar dan heel gek amper over bericht wordt) waarschijnlijker?
quote:Vrouw (84) bang door intimiderende brief van buren: 'Wordt het niet eens tijd dat u naar het bejaardentehuis gaat?'
GERTJAN VAN GEEN
LEIDEN - Een 84-jarige vrouw uit het Haagwegkwartier in Leiden is deze week 'overvallen' door een anonieme brief, waarin haar dringend gevraagd wordt te verhuizen.
De vrouw in kwestie zou 'asociaal' zijn, omdat ze in haar eentje een eengezinswoning bezet houdt.
quote:Massaal bloemen en kaartjes voor Leidse (86) die anoniem briefje kreeg met de vraag ’wordt het niet eens tijd dat u naar het bejaardenhuis gaat?’
MARIETA KROFT
LEIDEN - Kaartjes, bloemen, chocolaatjes, geluksbeertjes: de 86-jarige vrouw uit Leiden die afgelopen week een anonieme brief kreeg met de vraag: ’wordt het niet eens tijd dat u naar het bejaardenhuis gaat?’, krijgt massaal steun.
Ze is geroerd: „Vanochtend zei ik nog tegen de foto van Piet (haar overleden man): was je hier maar bij.”
quote:De 86-jarige Leidse kreeg afgelopen week de schrik van haar leven toen ze een anoniem getypt briefje kreeg. Ze zou 'asociaal zijn' omdat ze in haar eentje een eengezinswoning bezet houdt
Volgens haar buurman wil ze best naar een bejaardenhuis. ,
De ouderen die alleen AOW ontvangen , of daarbij slecht een klein pensioen ontvangen komen dan in problemen. Het is ook bizar dat 45 jaar AOW premie afdragen niet voldoende blijkt. Geleidelijk verhogen van de AOW premie lijkt mij een betere optie.quote:Om de overheidsfinanciën op orde te houden, moet het volgende kabinet elk jaar 7 miljard euro besparen. Prioriteit ligt daarbij bij maatregelen in de zorg en de AOW. Dit blijkt uit een advies van een groep hoge ambtenaren aan de toekomstige regeringscoalitie.
Het is een traditie dat de ambtelijke top van ministeries vlak voor de verkiezingen met een advies komt. Hierin wordt de financiële ruimte voor de volgende regeerperiode geschetst. Net als bij eerdere edities luidt de aanbeveling van de Studiegroep Begrotingsruimte: 'Hand op de knip.'
De ambtenaren hebben ook goed nieuws: twee jaar geleden vonden zij nog dat er 17 miljard euro aan besparingen nodig was, nu is dat bedrag 10 miljard euro lager. Deze meevaller komt doordat het inmiddels demissionaire kabinet al 5 miljard euro aan besparingen heeft doorgevoerd. Daarnaast is de economie de afgelopen jaren sterker gegroeid dan verwacht.
Als het volgende kabinet nog eens 7 miljard euro weet te besparen, blijft het overheidstekort rond een 'veilige grens' van 2 procent, stellen de ambtenaren. Dat is 1 procent lager dan de Europese regels voorschrijven, maar zo wordt er een veiligheidsmarge ingebouwd.
Tegelijkertijd zal dan de staatsschuld stabiliseren. Zonder maatregelen zal die namelijk oplopen tot 126 procent in 2060, heeft het Centraal Planbureau berekend.
Kleiner basispakket en fiscaliseren AOW
Waar precies bezuinigd moet worden, is en blijft aan de politiek, benadrukt de Studiegroep. Tegelijkertijd doet zij wel de aanbeveling om eerst de oplopende kosten van de vergrijzing aan te pakken. Omdat Nederland steeds meer ouderen telt, stijgen de uitgaven aan zorg en AOW het meest.
De Studiegroep stelt voor om hogere eigen bijdragen in de zorg te vragen of het basispakket te verkleinen. En om de AOW betaalbaar te houden, zou de overheid van ouderen kunnen verlangen dat zij voortaan AOW-premie betalen. Nu wordt die premie alleen door werkenden gedragen.
Typisch VVD, die vind dat je hoogstens recht hebt op twee maanden WW en dat alle andere uitkeringen afgeschaft moeten worden. Ze doen dat met de kaasschaaf manier: ieder jaar een beetje er af, of die mensen meer laten betalen. Werken moet lonen. Pensioen, dat is zo'n achterhaald begrip. Zorg maar dat je tegen die tijd zelf genoeg geld op je spaarrekening hebt staan. En anders blijf je maar werken tot je omvalt.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 06:20 schreef Digi2 het volgende:
Frontpage: Advies: nieuwe regering moet 7 miljard bezuinigen, het mes in zorg en AOW
[..]
De ouderen die alleen AOW ontvangen , of daarbij slecht een klein pensioen ontvangen komen dan in problemen. Het is ook bizar dat 45 jaar AOW premie afdragen niet voldoende blijkt. Geleidelijk verhogen van de AOW premie lijkt mij een betere optie.
Het advies komt van ambtenaren, niet van de VVD. Dat de vergrijzing en dientengevolge hogere kosten voor AOW en zorg onontkoombaar zijn, weten we al minstens sinds de 90er jaren. De verhoging van de pensioenleeftijd is 1 van de maatregelen geweest, mogelijk is dit onvoldoende.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 08:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Typisch VVD, die vind dat je hoogstens recht hebt op twee maanden WW en dat alle andere uitkeringen afgeschaft moeten worden. Ze doen dat met de kaasschaaf manier: ieder jaar een beetje er af, of die mensen meer laten betalen. Werken moet lonen. Pensioen, dat is zo'n achterhaald begrip. Zorg maar dat je tegen die tijd zelf genoeg geld op je spaarrekening hebt staan. En anders blijf je maar werken tot je omvalt.
Oostenrijk heeft geen probleem met een russische invasie, zijn dan ook geen NAVO lid. De duitsers konden er ook zo binnenwandelenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 08:11 schreef hondonspain het volgende:
Minder bezuinigen, zijn de extra uitgaven al meegerekend want de Russen zijn al bijna in Oostenrijk
Ah, ok, het is niet de VVD maar het neoliberalisme. De zelfredzame burger moet niet denken dat de rijken er voor gaan betalen! Dat doen ze zelf maar.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 08:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het advies komt van ambtenaren, niet van de VVD. Dat de vergrijzing en dientengevolge hogere kosten voor AOW en zorg onontkoombaar zijn, weten we al minstens sinds de 90er jaren. De verhoging van de pensioenleeftijd is 1 van de maatregelen geweest, mogelijk is dit onvoldoende.
Ligt wel op de routequote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:01 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Oostenrijk heeft geen probleem met een russische invasie, zijn dan ook geen NAVO lid. De duitsers konden er ook zo binnenwandelen![]()
Anschluss
De echt rijken spelen geen rol. Hun kapitaal en mobiliteit zijn zodanig dat die al 1000den jaren vrijwel altijd buitenspel staan, want geen wereldregering. De lasten zullen dan ook ten alle tijden bij de wat meer welvarenden komen te liggen die niet zo makkelijk kunnen verkassen. Met name de middenstand en die koe kan je niet onbeperkt melken. De UK(ultrarijken) en Duitsland(middenstand) zijn hedendaagse voorbeelden van de illusie dat je dat wel zou kunnen. Dan ga je echt keihard op je bekquote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ok, het is niet de VVD maar het neoliberalisme. De zelfredzame burger moet niet denken dat de rijken er voor gaan betalen! Dat doen ze zelf maar.
AOW is geen pensioen he, AOW is een omslagstelsel. Daar is dus niets gespaard en omdat elke oudere een uitkering krijgt drukt dat nogal op de begroting. De ouderen van nun hebben waarschijnlijk minder afgedragen voor een kleinere groep ouderen destijds.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 06:20 schreef Digi2 het volgende:
Frontpage: Advies: nieuwe regering moet 7 miljard bezuinigen, het mes in zorg en AOW
[..]
De ouderen die alleen AOW ontvangen , of daarbij slecht een klein pensioen ontvangen komen dan in problemen. Het is ook bizar dat 45 jaar AOW premie afdragen niet voldoende blijkt. Geleidelijk verhogen van de AOW premie lijkt mij een betere optie.
We zouden natuurlijk ook de belasting voor rijken en bedrijven kunnen verhogen. Dat is altijd ook een mogelijkheid, in plaats van de arme mensen meer af te pakken. Zo kun je ook de huizencrisis oplossen door ze er minder aan te laten verdienen. Het is maar voor wie de regering er moet zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:14 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
AOW is geen pensioen he, AOW is een omslagstelsel. Daar is dus niets gespaard en omdat elke oudere een uitkering krijgt drukt dat nogal op de begroting. De ouderen van nun hebben waarschijnlijk minder afgedragen voor een kleinere groep ouderen destijds.
Maar dit is een optie, eventueel zou men die premie nog inkomensafhankelijk kunnen doen om de groep die jij schetst te ontzien, of de leeftijd omhoog.
Of de AOW inkomens/vermogens afhankelijk, want de vraag of John de Mol nou daadwerkelijk een sociale uitkering nodig heeft is ook best legitiem.
Bij de opbouw van je pensioen wordt echter wel degelijk uitgegaan van inkomen uit AOW, de zogenoemde 'Franchise'.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:14 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
AOW is geen pensioen he, AOW is een omslagstelsel. Daar is dus niets gespaard en omdat elke oudere een uitkering krijgt drukt dat nogal op de begroting. De ouderen van nun hebben waarschijnlijk minder afgedragen voor een kleinere groep ouderen destijds.
De pensioenleeftijd is al afhankelijk gemaakt van de gemiddelde levensverwachting.quote:Maar dit is een optie, eventueel zou men die premie nog inkomensafhankelijk kunnen doen om de groep die jij schetst te ontzien, of de leeftijd omhoog.
Het uitsluiten van de 1% echt rijken lijkt mij weinig zoden aan de dijk te zetten, lijkt me vooral symboolpolitiek.quote:Of de AOW inkomens/vermogens afhankelijk, want de vraag of John de Mol nou daadwerkelijk een sociale uitkering nodig heeft is ook best legitiem.
Zoveel wordt er niet verdiend aan de huizenbouw.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zo kun je ook de huizencrisis oplossen door ze er minder aan te laten verdienen. Het is maar voor wie de regering er moet zijn.
quote:Mkb worstelt met hoge kosten en ziet winst amper groeien
Een belangrijke reden voor de beperkte winsten is dat ondernemers hun kosten steeds verder zien oplopen. Zo groeiden de uitgaven afgelopen jaar met 7,9 procent. Vooral de personeelskosten stegen vorig jaar flink door hogere lonen. Bijna een kwart van de omzet gaat hieraan op.
De verschillen tussen de bedrijfstakken zijn groot. Zo zagen bedrijven in de zorg en auto-industrie hun omzet en winst wel stevig groeien, terwijl de industrie, de bouw en de horeca het juist een stuk lastiger hebben.
De bouw zelf niet, nee.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zoveel wordt er niet verdiend aan de huizenbouw.
[..]
Denk dat veel jongeren nooit meer een goede baan krijgen door AI, robots en goedkopere mensen uit andere landen. Zal een groter probleem worden al die uitkeringenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 09:46 schreef theunderdog het volgende:
Vergrijzing gaat en moet door technologische innovaties worden opgelost. Er blijven altijd kinderen geboren worden (dus voor een soort vaag 'we sterven uit' theorie hoef je niet bang te zijn), maar als dit doorzet en we het niet kunnen counteren krijg je wel grote maatschappelijke problemen.
Gelukkig heb je nu al dat heel wat banen overgenomen kunnen worden door AI
Met alle respect maar deze redenering laat een oud-brein zien. We hebben doorheen de geschiedenis allerlei aanpassingen moeten maken, maar bij AI is het hek van de dam?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:01 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Denk dat veel jongeren nooit meer een goede baan krijgen door AI, robots en goedkopere mensen uit andere landen. Zal een groter probleem worden al die uitkeringen
Daar ga je het dus niet mee redden.quote:
De snelheid van veranderingen was nog nooit zo groot. Dat er meer banen komen door AI dan er verdwijnen is onzin, misschien tijdelijk en de mensen die AI kunnen aansturen zijn er te weinig en dat leer je ook niet zomaar en AI gaat natuurlijk zichzelf aansturen, dus dan weer mensen overbodig.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met alle respect maar deze redenering laat een oud-brein zien. We hebben doorheen de geschiedenis allerlei aanpassingen moeten maken, maar bij AI is het hek van de dam?
Snelheid? AI bestaat al sinds 1955.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:18 schreef hondonspain het volgende:
[..]
De snelheid van veranderingen was nog nooit zo groot. Dat er meer banen komen door AI dan er verdwijnen is onzin, misschien tijdelijk en de mensen die AI kunnen aansturen zijn er te weinig en dat leer je ook niet zomaar en AI gaat natuurlijk zichzelf aansturen, dus dan weer mensen overbodig.
Inplaats van echte bejaardentehuizen kunnen ze ook appartementen complexen bouwen specifiek voor zeg 65+ers.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:50 schreef Gia het volgende:
Gisteren kwam op tv iets voorbij over het oplossen van vereenzaming achter de voordeur. Vooral bij alleenstaande ouderen.
Bejaardenhuizen terug!? Dan hebben ze gezelschap aan elkaar, levert woningen op. Win - win.
Het was overigens een idee van een PvdA-er dat mensen langer zelfstandig 'willen' blijven wonen.
https://www.parlement.com/id/vj46fcrjfu8n/m_j_martin_van_rijn
[..]
The Economic Agency Paradox: Why Making Everything Cheaper Will Destroy the Economyquote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:18 schreef hondonspain het volgende:
[..]
De snelheid van veranderingen was nog nooit zo groot. Dat er meer banen komen door AI dan er verdwijnen is onzin, misschien tijdelijk en de mensen die AI kunnen aansturen zijn er te weinig en dat leer je ook niet zomaar en AI gaat natuurlijk zichzelf aansturen, dus dan weer mensen overbodig.
quote:• AI makes everything cheaper to produce
• But destroys the income needed to buy those cheaper things
• Economic suicide wrapped in technological progress
• The complete restructuring of human civilization
⚡ The Three Pillars Under Attack:
🔹 Labor Rights - Your ability to work and quit
🔹 Property Rights - Ownership that generates income
🔹 Democratic Influence - Political power through economic participation
💡 The Uncomfortable Truth:
When businesses can replace entire workforces with AI and robots, workers lose their most powerful bargaining chip - the ability to withhold their labor.
quote:De nepmiljarden van het Spaarfonds AOW
23 januari 2014
Politiek Den Haag weet al decennia dat de vergrijzing een probleem gaat opleveren voor de AOW. In de jaren ’90 werd het Spaarfonds AOW opgericht om dat probleem het hoofd te bieden. Maar in 2011 werd dat Spaarfonds, op dat moment leeg, opgedoekt. Wat is er gebeurd?
Ongeveer waar ik voor waarschuw, een groot gevaarquote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
The Economic Agency Paradox: Why Making Everything Cheaper Will Destroy the Economy
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Hopelijk valt het mee en verloopt het toch anders. Als de technologische singulariteit ook een 'event horizon' heeft, waar ik vanuit ga, dan is het moeilijk betrouwbare voorspellingen te doenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:46 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Ongeveer waar ik voor waarschuw, een groot gevaar
Dus, als je bedrijven hoger dan 15% belast gaan ze weg? Of alleen het hoofdkantoor van de hele grote bedrijven? Die Laffer Curve is een theoretisch iets, het is een verkooppraatje. Hoe meer geld, hoe minder belasting. En dat geldt niet alleen voor bedrijven.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:07 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daar ga je het dus niet mee redden.
Het MKB nog meer belasten, kom je waarschijnlijk al snel aan de verkeerde kant van de Laffer Curve terecht.
Multinationals, die moeten sinds enkele jaren nu minimaal 15% effectief aan belasting afdragen binnen de gehele EU en dat zal niet snel veranderen.
Effective-tax-rate
Dat nep spaarfonds AOW is nu precies het gevolg van "Elk land krijgt de regering die het verdiend"quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:42 schreef Digi2 het volgende:
De nepmiljarden van het Spaarfonds AOW
23 januari 2014
Politiek Den Haag weet al decennia dat de vergrijzing een probleem gaat opleveren voor de AOW. In de jaren '90 werd het Spaarfonds AOW opgericht om dat probleem het hoofd te bieden. Maar in 2011 werd dat Spaarfonds, op dat moment leeg, opgedoekt. Wat is er gebeurd?
Tja. Als 1 bedrijf het doet is het meer geld voor hun. Als iedereen het doet, verdienen ze niets meer. Maar daar kijken de aandeelhouders niet naar, dat is de ver van hun bed show. Dan investeren ze wel weer ergens anders in.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
The Economic Agency Paradox: Why Making Everything Cheaper Will Destroy the Economy
[..]
De laffer curve is eens 'real life' getest door minister Gerrit Zalm mbt alcohol accijns en het werktequote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, als je bedrijven hoger dan 15% belast gaan ze weg? Of alleen het hoofdkantoor van de hele grote bedrijven? Die Laffer Curve is een theoretisch iets, het is een verkooppraatje. Hoe meer geld, hoe minder belasting. En dat geldt niet alleen voor bedrijven.
Dank zij de hoge huizenprijzen moet je steeds meer geld lenen bij de bank en kun je ook steeds hogere huren vragen. Dat maakt vastgoed een goede investering, waardoor de prijs (en de hypotheek) verder omhoog gaan.
De duurste onderdelen van een nieuw huis zijn het bestemmingsplan en de grondprijs. Alle milieueisen helpen ook niet mee. Waarom moet je nog steeds verplicht zonnepanelen hebben?
Een grote pot geld waar politici bij kunnen. Misschien als ze allemaal links zijn, maar anders moet dat uitgedeeld worden.quote:
Het wordt tijd dat we de EU federaliseren en dat zij de belastingen gaan heffen. Maar de alcohol accijns lijkt me nu niet zo'n degelijke test.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 10:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De laffer curve is eens 'real life' getest door minister Gerrit Zalm mbt alcohol accijns en het werkte![]()
Yep, Unilever en Shell zijn al verkast, hadden hier blijkbaar nog onvoldoende aftrekposten om op 15% uit te komen. ASML betaalt ook circa 15%, die hebben blijkbaar nog veel mogelijkheden mbt aftrekposten
Dan gaat het sociaal stelsel hier zodanig op de helling naar beneden, geen/nauwelijks bijstand meer, alleen nog WW. Ben ik niet tegen, maar veel noord-europeanen zullen het niet zien zitten en er niet voor gaan. De sociale cohesie zal erger dan nu al in de VS 'verdampen'.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat we de EU federaliseren en dat zij de belastingen gaan heffen.
Het enige wat het stelt is dat je belastingen/premie druk niet oneindig kan verhogen omdat het uiteindelijk tot vraaguitval leidt en dus minder belastingen/premie oplevert. Dat het zelfs met alcohol lukt lijkt me een duidelijk bewijs. Hoe zo'n curve eruit ziet kan natuurlijk per behoefte verschillen.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar de alcohol accijns lijkt me nu niet zo'n degelijke test.
Ze hebben zelfs in Italië een werkloosheidsuitkering. 50 tot 80% van het laatstverdiende inkomen, voor 2 tot 5 jaar. Ze hebben zelfs en soort bijstand, maar er staat niet bij hoeveel. En in de Scandinavische landen hebben ze het beter geregeld dan hier. Wij hebben het ondertussen voor het grootste deel afgebroken.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:06 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan gaat het sociaal stelsel hier zodanig op de helling naar beneden, geen/nauwelijks bijstand meer, alleen nog WW. Ben ik niet tegen, maar veel noord-europeanen zullen het niet zien zitten en er niet voor gaan. De sociale cohesie zal erger dan nu al in de VS 'verdampen'.
Dat is allemaal Appelen met Eieren vergelijken, in Nederland is WW sowieso gewoon een verkapte belasting.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs in Italië een werkloosheidsuitkering. 50 tot 80% van het laatstverdiende inkomen, voor 2 tot 5 jaar. Ze hebben zelfs en soort bijstand, maar er staat niet bij hoeveel. En in de Scandinavische landen hebben ze het beter geregeld dan hier. Wij hebben het ondertussen voor het grootste deel afgebroken.
9 EU landen doen het beter dan wij:
[ afbeelding ]
Veel mensen denken nog steeds dat het hier voor werklozen een paradijs is: je houd je hand op en krijgt zo ruim 3000 Euro per maand. Ik moet het als alleenstaande doen met minder dan 1500 Euro per maand, als ik alles meereken. En ja, daar moet ik ook van sparen voor als mijn koelkast kapot gaat. En Nederland is een heel duur land om in te leven. Dus die zeer luxueuze welvaartsstaat is een sprookje.
Nope, de bijstand is vergeleken veel landen een welvaartsstaat sprookje en sprookjes bestaan niet. Of het vol te houden is op deze wijze en voor hoelang, daar durf ik geen gokje op te wagenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs in Italië een werkloosheidsuitkering. 50 tot 80% van het laatstverdiende inkomen, voor 2 tot 5 jaar. Ze hebben zelfs en soort bijstand, maar er staat niet bij hoeveel. En in de Scandinavische landen hebben ze het beter geregeld dan hier. Wij hebben het ondertussen voor het grootste deel afgebroken.
9 EU landen doen het beter dan wij:
[ afbeelding ]
Veel mensen denken nog steeds dat het hier voor werklozen een paradijs is: je houd je hand op en krijgt zo ruim 3000 Euro per maand. Ik moet het als alleenstaande doen met minder dan 1500 Euro per maand, als ik alles meereken. En ja, daar moet ik ook van sparen voor als mijn koelkast kapot gaat. En Nederland is een heel duur land om in te leven. Dus die zeer luxueuze welvaartsstaat is een sprookje.
In zuid Korea heb je de granny sex , die spelen de hoer op hun 75 levensjaarquote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nope, de bijstand is vergeleken veel landen een welvaartsstaat sprookje en sprookjes bestaan niet. Of het vol te houden is op deze wijze en voor hoelang, daar durf ik geen gokje op te wagen![]()
Veel landen hebben geen of geen noemenswaardige bijstand, na de WW ben je op je familie en de gaarkeukens aangewezen als je geen baan krijgt. In andere landen zoals Luxemburg is het extreem moeilijk om in aanmerking te kunnen komen voor bijstand.
Luxembourg: Poverty in Europe's wealthiest country
Tsja, je vak laten vullen betaalt misschien beter dan vakkenvullenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In zuid Korea heb je de granny sex , die spelen de hoer op hun 75 levensjaar
De Bacchus ladys
https://en.wikipedia.org/wiki/Bacchus_Ladies
het is het enig dat ze nog kunnen laten vullenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, je vak laten vullen betaalt misschien beter dan vakkenvullen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |