Nah, dat loopt wel los. Die laatste paar jaar zit je gewoon in de ziektewet omdat je oud en moe bent tegen salarisquote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Jij niet nee. Zo lust ik er nog wel een paar. Ik heb alle respect voor ouderen en kom er net voor op als voor jongeren want ik heb ook kinderen waarvan ik hoop dat ze het prima gaan hebben.
Maar als ouderen die zelf geprofiteerd hebben van hun aow, pensioen voorstander zijn om langer door te werken in combinatie met de aow leeftjdsverhoging dan ga ik met jongeren mee en kan ik mij de frustratie voorstellen.
Er is een groot verschil. Jij had dus met 65 jaar je aow en pensioen. En hoef je eigenlijk niets. Straks moeten jongeren wachten tot hun 70ste alvorens aow te krijgen dus moet je in principe.
Het gaat niet eens om werken,al werk je 80 uur per week op 80 jarige leeftijd. Mijn buurman ruim de 70 gepasseerd werkt ook nog. Maar sinds hij 65 werd gelijk aow, pensioen en salaris. Lekker lullen dan als je financieel de zekerheid hebt met aow en pensioen en je dus niet hoeft.
Dat het kwartje bij velen niet valt dat het niet om werken gaat maar financiële zekerheid op oudere leeftijd omdat je zwakker staat in de maatschappij als arbeider valt mij tegen.
Dit vind ik altijd best irritant. Tot op hoge leeftijd zelfstandig willen wonen en niet willen erkennen dat de leeftijd gaat tellen ookal ben je vitaal. Als je een vitale oudere ben en je wordt ziek loopt dat sneller spaak dan bij jongere mensen. En dan als je ziek wordt en hulpbehoevend moet er op stel en sprong iets geregeld worden terwijl de oudere nooit voorbereidingen heeft willen treffenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ja en dan ben jij directeur zeker
in de keuken ????????????? , we leven in een tijd van thuis afgehaald he , van internet en besteld krijgen wat je koopt
ouderen vinden het leuk om zelf de tuin te onderhouden
activiteiten kunnen we ook zelf , een gezamenlijke ruimte dat is wel nodig
alsjeblieft geen bemoeials meer
ouderen zijn niet zielig + De thuiszorg gaan we afbouwen
ik ben bijna 72 en kerngezond, steeds bellen uitzendburos me of ik wil komen werken maar als je in een ouderen communitie woont ben je dan opeens zielig ???
ik kan prima voor mijn medemensen zorgen
De hokjes cultuur in Nederland is om van te kotsen, als je 65 bent en je doet de vaat bij je buurvrouw dan ben je mantelzorger en niet zielig , doe je dat niet, dan ben je oud en dus zielig
Ik ben benieuwd hoe jij het dan voor je ziet?quote:Op zondag 3 maart 2024 17:12 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd best irritant. Tot op hoge leeftijd zelfstandig willen wonen en niet willen erkennen dat de leeftijd gaat tellen ookal ben je vitaal. Als je een vitale oudere ben en je wordt ziek loopt dat sneller spaak dan bij jongere mensen. En dan als je ziek wordt en hulpbehoevend moet er op stel en sprong iets geregeld worden terwijl de oudere nooit voorbereidingen heeft willen treffen
Krijg je ineens te horen: “maar ik kan het zo niet rooien in m’n eentje thuis”
En dan zorgverleners maar heksen om het voor elkaar te krijgen
Overheid heeft hier ook een rol. Meer bewustwording creeeren, verzorgingshuizen terug, stimuleren om in ieder geval gelijkvloers te gaan wonen. Meer verlofregelingen voor mantelzorg. En vanuit de maatschappij meer bereidwilligheid om meer en eerder in gesprek te gaan over optiesquote:Op zondag 3 maart 2024 17:43 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij het dan voor je ziet?
Ik denk dat je je vergist in hoe graag mensen in hun eigen huis willen blijven wonen, mijn ouders wilden ook niet naar een appartement, die zaten best vonden ze. Appartementen hebben geen tuin waar veel ouderen waarde aan hechten, die gaan niet in een appartementscomplex zitten. De meeste oudere mensen willen geen verandering, alleen als het echt nodig is.quote:Op zondag 3 maart 2024 17:56 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Overheid heeft hier ook een rol. Meer bewustwording creeeren, verzorgingshuizen terug, stimuleren om in ieder geval gelijkvloers te gaan wonen. Meer verlofregelingen voor mantelzorg. En vanuit de maatschappij meer bereidwilligheid om meer en eerder in gesprek te gaan over opties
Laatst hier om de hoek ook zo'n oud koppel. De man wilde uit trots niet naar een zorgwoning.quote:Op zondag 3 maart 2024 17:12 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd best irritant. Tot op hoge leeftijd zelfstandig willen wonen en niet willen erkennen dat de leeftijd gaat tellen ookal ben je vitaal. Als je een vitale oudere ben en je wordt ziek loopt dat sneller spaak dan bij jongere mensen. En dan als je ziek wordt en hulpbehoevend moet er op stel en sprong iets geregeld worden terwijl de oudere nooit voorbereidingen heeft willen treffen
Krijg je ineens te horen: “maar ik kan het zo niet rooien in m’n eentje thuis”
En dan zorgverleners maar heksen om het voor elkaar te krijgen
Met dank aan onze overheid die hier uitgebreid campagne voor heeft gevoerd?quote:Op zondag 3 maart 2024 18:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Laatst hier om de hoek ook zo'n oud koppel. De man wilde uit trots niet naar een zorgwoning.
Knalde met zijn hoofd op de tegelvloer nadat hij uit de badkuip stapte.
Je doelt op het sluiten van bejaardentehuizen?quote:Op zondag 3 maart 2024 18:18 schreef Managarm het volgende:
[..]
Met dank aan onze overheid die hier uitgebreid campagne voor heeft gevoerd?
Ja, het sluiten van de bejaardenhuizen. Zou jij zelf wel gegaan zijn dan? Van een woning met tuin naar een flatje?quote:Op zondag 3 maart 2024 18:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je doelt op het sluiten van bejaardentehuizen?
Dat koppel had de optie om in een flatje met zorgpersoneel te gaan wonen. Ook meteen een huisartsenpost in hetzelfde gebouw.
Maar met name die man wil absoluut niet weg uit hun huidige woning met 2 verdiepingen en tuin.
Nee, maar alsof een bejaardentehuis zoveel anders is. Dat waren ook (in elk geval in deze regio) flatjes met kleine slaapkamers en algemene ruimtes.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:35 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, het sluiten van de bejaardenhuizen. Zou jij zelf wel gegaan zijn dan? Van een woning met tuin naar een flatje?
Mijn vader zei letterlijk: ik ga alleen horizontaal uit deze woning (hij kreeg wel gelijk overigens, heup gebroken).
Ze willen ook niet meer naar een bejaardenhuis, alleen als het echt nodig is.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee, maar alsof een bejaardentehuis zoveel anders is. Dat waren ook (in elk geval in deze regio) flatjes met kleine slaapkamers en algemene ruimtes.
Ja we willen allemaal wel wat.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:17 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist in hoe graag mensen in hun eigen huis willen blijven wonen, mijn ouders wilden ook niet naar een appartement, die zaten best vonden ze. Appartementen hebben geen tuin waar veel ouderen waarde aan hechten, die gaan niet in een appartementscomplex zitten. De meeste oudere mensen willen geen verandering, alleen als het echt nodig is.
En hoe ga je het voor elkaar krijgen? Ik denk je je enorm vergist in hoe graag mensen thuis willen blijven wonen, die gaan echt niet weg omdat een overheid iets roept (ze hebben namelijk eerst geroepen dat ze thuis moesten blijven wonen). Je denkt heel erg simpel over zo'n moeilijk onderwerp.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja we willen allemaal wel wat.
Weet je hoe duur het is als het eenmaal spaak is gelopen. Ja of de familie moet het dan zelf oplossen als ze zelf ervoor hebben gekozen geen maatregelen te treffen
heb jij je ouders al ergens gedumptquote:Op zondag 3 maart 2024 19:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja we willen allemaal wel wat.
Weet je hoe duur het is als het eenmaal spaak is gelopen. Ja of de familie moet het dan zelf oplossen als ze zelf ervoor hebben gekozen geen maatregelen te treffen
Dit topic ging over een vergrijzende maatschappij die financieel niet meer te bekostigen is en waarbij er niet genoeg personeel is om zorg te leveren. En dan zeggen ouderen: maar ik wil ik wil ik wil?
Ik denk er niet simpel over en ik heb ook geen pasklare oplossing. Het enige wat ik weet is dat het helemaal spaak loopt wat betreft de verzorgingsstaat en de doelgroep die het treft is niet bereid om te praten.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:12 schreef Managarm het volgende:
[..]
En hoe ga je het voor elkaar krijgen? Ik denk je je enorm vergist in hoe graag mensen thuis willen blijven wonen, die gaan echt niet weg omdat een overheid iets roept (ze hebben namelijk eerst geroepen dat ze thuis moesten blijven wonen). Je denkt heel erg simpel over zo'n moeilijk onderwerp.
Heb t gesprek al wel met ze gevoerd. Ik vind dat niet meer dan normaal binnen een familie in de huidige tijd. Heb ze gevraagd hoe ze het voor zich zien en hoe we dit als familie gaan managen. Ik snap gewoon werkelijk niet dat men dat niet normaal vindt om te besprekenquote:Op zondag 3 maart 2024 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
heb jij je ouders al ergens gedumpt
en wat is de uitkomstquote:Op zondag 3 maart 2024 19:19 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Heb t gesprek al wel met ze gevoerd. Ik vind dat niet meer dan normaal binnen een familie in de huidige tijd. Heb ze gevraagd hoe ze het voor zich zien en hoe we dit als familie gaan managen. Ik snap gewoon werkelijk niet dat men dat niet normaal vind om te bespreken
Hetzelfde als overal. Gepruttel en weerstand. Ik vind t echt onacceptabel en heb dat ook gezegd. Heb ze erop gewezen waar ik mee te maken heb in mn dagelijkse werk (ik werk in de zorg). En dat ik als dochter het ZEER zou waarderen als ze hier de komende jaren over nadenken, met de nadruk op ZEER. Maar ik kan ze nu niet dwingen dus heb ik mn eigen regelingen getroffen just in case —> ruimte in mijn huis op de begane grond om ze evt in huis te nemen als het nodig wordt.quote:
Wat verwacht je precies van ze?quote:Op zondag 3 maart 2024 19:23 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hetzelfde als overal. Gepruttel en weerstand. Ik vind t echt onacceptabel en heb dat ook gezegd. Heb ze erop gewezen waar ik mee te maken heb in mn dagelijkse werk (ik werk in de zorg). Maar ik kan ze nu niet dwingen dus heb ik mn eigen regelingen getroffen just in case —> ruimte in mijn huis op de begane grond om ze evt in huis te nemen als het nodig wordt.
In eerste instantie een open gesprek, verder niets. Ik merk zelfs daarin al weerstand. Irriteert me echt mateloos, ook van m’n eigen oudersquote:
Wat betreft de verzorgingsstaat zouden ze iets andere beslissingen moeten gaan nemen, hoe? Ik zou het niet weten.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik denk er niet simpel over en ik heb ook geen pasklare oplossing. Het enige wat ik weet is dat het helemaal spaak loopt wat betreft de verzorgingsstaat en de doelgroep die het treft is niet bereid om te praten.
Dat is ronduit storend als je zelf nog geen 40 bent maar wel moet meehelpen om het op te lossen. Leg de verantwoordelijkheid dan maar bij de families zelf
Of maak verzorgingshuizen aantrekkelijker. Waarom moeten ze zo worden als vroeger? Maak er tuinen bij, winkeltjes, maar wél met de benodigde zorg zodat men niet op de kop hoeft te vallen tijdens het douchen.
Oudere mensen houden niet van verandering, ik heb hetzelfde met mijn ouders meegemaakt. Van alles geprobeerd te regelen maar ze wilden niets.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
In eerste instantie een open gesprek, verder niets. Ik merk zelfs daarin al weerstand. Irriteert me echt mateloos, ook van m’n eigen ouders
Mensen zullen moeten inzien dat dit linksom of rechtsom geregeld moet worden. Wacht maar wat ons de komende decennia staat te wachten in de gezondheidszorg
Als er en probleem is dan doet de politiek standaard ??quote:Op zondag 3 maart 2024 19:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
In eerste instantie een open gesprek, verder niets. Ik merk zelfs daarin al weerstand. Irriteert me echt mateloos, ook van m’n eigen ouders
Mensen zullen moeten inzien dat dit linksom of rechtsom geregeld moet worden. Wacht maar wat ons de komende decennia staat te wachten in de gezondheidszorg
Dan moet de overheid gaan bouwen en dat kan om de een of andere reden niet meer , wegens stikstof of spoorverbindingen of straling van lichtmastenquote:Op zondag 3 maart 2024 19:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat betreft de verzorgingsstaat zouden ze iets andere beslissingen moeten gaan nemen, hoe? Ik zou het niet weten.
Inderdaad zouden mooiere ouderencentra een stuk leuker zijn. Er valt best iets moois van te maken, maar dan zijn we ook tien jaar verder denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |