Ja, het zit allemaal een "beetje" vast.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moet de overheid gaan bouwen en dat kan om de een of andere reden niet meer , wegens stikstof of spoorverbindingen of straling van lichtmasten
die zijn gesloten dus je kunt het ook niet laten zien aan ze , er zijn wel verpleeghuizen en daar kom je alleen in als in afzienbare tijd dood gaatquote:Op zondag 3 maart 2024 18:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ze willen ook niet meer naar een bejaardenhuis, alleen als het echt nodig is.
Die bestaan niet meer, al een tijdje.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ze willen ook niet meer naar een bejaardenhuis, alleen als het echt nodig is.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dreigt-te-verdwijnenquote:Op zondag 3 maart 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die bestaan niet meer, al een tijdje.
Weet je nog, 2012? Ouderen moesten zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen
https://www.cda.nl/frysla(...)et-verzorgingshuizenquote:In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg.
Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.20 Feb 2013
quote:Waarom zijn de bejaardentehuizen afgeschaft?
De bejaardenhuizen zijn gesloten omdat veel ouderen, al dan niet met een lichte zorgvraag, prima zelfstandig kunnen wonen en leven.3 Nov 2022
quote:Op zondag 3 maart 2024 19:31 schreef Managarm het volgende:
[..]
Oudere mensen houden niet van verandering, ik heb hetzelfde met mijn ouders meegemaakt. Van alles geprobeerd te regelen maar ze wilden niets.
Of een indicatie hebt, mijn moeder zit op een gesloten afdeling (Alzheimer), het was niet meer verantwoord om thuis te blijven wonen na het overlijden van mijn vader.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die zijn gesloten dus je kunt het ook niet laten zien aan ze , er zijn wel verpleeghuizen en daar kom je alleen in als in afzienbare tijd dood gaat
Zeker. Daarom nu nodig om gesprekken met elkaar aan te gaan. Maar ik zie het de politiek ook niet doen hoor. Dus ja, aan alle kanten klemquote:Op zondag 3 maart 2024 19:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat betreft de verzorgingsstaat zouden ze iets andere beslissingen moeten gaan nemen, hoe? Ik zou het niet weten.
Inderdaad zouden mooiere ouderencentra een stuk leuker zijn. Er valt best iets moois van te maken, maar dan zijn we ook tien jaar verder denk ik.
men moet ouderen communities gaan bouwen en dat mag best in een weilandquote:Op zondag 3 maart 2024 19:53 schreef Managarm het volgende:
[..]
Of een indicatie hebt, mijn moeder zit op een gesloten afdeling (Alzheimer), het was niet meer verantwoord om thuis te blijven wonen na het overlijden van mijn vader.
Koeienknuffelen is een supertherapie, hebben ze ook gelijk mest voor de moestuin.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet ouderen communities gaan bouwen en dat mag best in een weiland
bijvoorbeeld jaquote:Op zondag 3 maart 2024 19:58 schreef Managarm het volgende:
[..]
Koeienknuffelen is een supertherapie, hebben ze ook gelijk mest voor de moestuin.
quote:]Handeling
Datum publicatie Organisatie Vergaderjaar Vergadernummer Datum vergadering
08-05-2014 Tweede Kamer der Staten-Generaal 2013-2014 nr. 57, item 28 20-02-2014
Mevrouw Agema (PVV):
Voorzitter. Ons land vergrijst in pijlsnel tempo en het aantal plekken in verzorgings- en verpleeghuizen daalt in tegengestelde richting. Dramatisch! Het is volkomen logisch dat het ergens spaak zal gaan lopen met die twee tegengestelde trends.
Een staatssecretaris die slechts het mantra herhaalt dat het afnemen van het aantal plekken een trend is die sinds de jaren tachtig plaatsvindt en denkt dat er geen catastrofe gaat plaatsvinden, mist intuïtie en kan ook niet rekenen.
Dat zou nog geen al te groot gemis hoeven te zijn als hij onderzoek zou hebben gedaan naar het sluiten van de verzorgingshuizen en de gevolgen daarvan, maar dat is ook al niet het geval.
De enige rapporten die wij vinden zijn kleine rapporten, die eigenlijk duidelijk maken dat het onverstandig is om op deze weg door te gaan. .
Daarom heb ik het voorliggende rapport laten agenderen.
Een rekensom. Vóór het sluiten van de verzorgingshuizen hadden zo'n 200.000 mensen een indicatie voor een verzorgings- of verpleeghuis, terwijl er toen al slechts 160.000 plekken waren.
Met het sluiten van de verzorgingshuizen zijn er aan het einde van het jaar nog zo'n 85.000 plekken over. Dat is een gat van 115.000, en dat terwijl het aantal hoogbejaarden dat niet langer thuis kan wonen, gestaag doorgroeit.
Als we alleen de verzorgingshuizen nemen, is het plaatje werkelijk dramatisch.
Ik heb het op A3-formaat laten afdrukken. We zien het aantal plaatsen in verzorgingshuizen:
in 2015 zijn dat er nul. Het aantal 80-plussers vertoont een sterk stijgende lijn.
Dit is natuurlijk een schande. De schade is uiteindelijk ook niet terug te draaien.
Verzorgingshuizen die sluiten, daar gaat de hamer in; soms zelfs in spiksplinternieuwe.
En ze worden echt niet allemaal ineens romantischerwijs omgebouwd tot gezellige huurhuisjes hoor, want een bordje met een huisnummertje is nog wel op de deur te schroeven, maar daarna wordt het heel ingewikkeld.
Het rapport leert ons wat we eigenlijk wel weten: we worden ouder, blijven langer gezond, maar aan het einde hebben we allemaal zorg nodig.
Verweduwing, verhuizing, een slechter wordende gezondheid zijn daar de voornaamste redenen van. Dat was vroeger zo en dat zal zo blijven.
quote:Mevrouw Agema (PVV):
Mevrouw Bergkamp herkent dus niet de problemen die zij net zelf uit het onderzoek heeft geëxtraheerd?
Dat vind ik heel bijzonder. Wat betreft die verzorgingshuizen, daar gaat momenteel gewoon de hamer in.
Dat is over en klaar.
Die 115.000 zeer kwetsbare mensen waar mevrouw Bergkamp oog voor wil houden, kunnen straks nergens meer terecht.
Zij vereenzamen en verpieteren. Ze zitten in huizen en zijn kwetsbaar. Een weduwe vereenzaamt.
Dat is het gevolg van het beleid van D66.
Ik hoop dat D66 op enig moment zal inzien dat zij het zelf heeft veroorzaakt.
Ik wilde er eigenlijk wolven loslaten.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:58 schreef Managarm het volgende:
[..]
Koeienknuffelen is een supertherapie, hebben ze ook gelijk mest voor de moestuin.
Scheelt ook weer bouwenquote:Op zondag 3 maart 2024 20:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik wilde er eigenlijk wolven loslaten.
Overigens wil dat niet zeggen dat het aantal ouderen dan weer gaat dalen , integendeel , de 85 jarigen zullen juist sterk in aantal toenemenquote:In 2040 bereikt de vergrijzing in Nederland zijn hoogtepunt.
Tegen die tijd is een kwart van de Nederlanders ouder dan 65 jaar.
Bovendien is het aantal tachtigplussers dan verdubbeld ten opzichte van nu.
De meeste ouderen houden niet van mooie landen, voor mooie landen doen zij niks.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
Misschien moeten ouderen voor elkaar gaan zorgen, dan maar stoppen met de marktwerking van de VVD
Geloof ik niks vanquote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:14 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik wil geen kostenpost zijn. Dus zodra ik geld ga trekken spring ik van de brug af. Ik gun mijn kinderen een toekomst dat ze niet voor alle ouderen hoeven krom te liggen.
https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigtquote:In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg.
Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.20 Feb 2013
men ( Onze Hugo ) is deze beproefde formule wel aan alle kanten aan het ( her) onderzoekenquote:Op zondag 3 maart 2024 19:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wat betreft de verzorgingsstaat zouden ze iets andere beslissingen moeten gaan nemen, hoe? Ik zou het niet weten.
Inderdaad zouden mooiere ouderencentra een stuk leuker zijn. Er valt best iets moois van te maken, maar dan zijn we ook tien jaar verder denk ik.
Wat toevallig! Is een kennis van mij!quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
5 miljoen ouderen die allemaal thuis op 3 hoog moeten blijven wonen ,
omdat de politiek zegt dat ze dat zelf graag willen en allemaal zorg nodig hebben
Deze mensen bezetten dan 4 miljoen woningen en er zijn een miljoen ZZP ers met leaseauto in de running
https://janrotmans.nl/
Deze man heeft een zeer goed verhaal , ouderen kunnen voor ouderen zorgen in een ouderencentrum
Dat lost 5 problemen op
We zitten nu naar 5 afzonderlijke problemen te staren
[..]
I rest my case…quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
Vanavond op Ned 2 in Nieuwsuur om 21:30 over de enorme aantallen ouderen in het ziekenhuis die de zorg blokkeren terwijl hun huis leegstaat,
Ze donderen van de trap , vergeten het gas uit te doen, komen de trap niet meer op of poepen in de broek
Ze kunnen nergens heen , de ouderen centra zijn allemaal gesloten in 2013 door Rutte 2
En de kinderen ?? Die nemen de telefoon niet op als het ziekenhuis belt, anders komen ze pa brengen
https://www.vmszorg.nl/kwetsbare-ouderen/
[..]
https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigt
Dus of massaal woningbouw met een collectief verzorgings karakter of de zorg loopt vast
wel premie, geen zorg
ook een varkens boer weet dat 300 varkens in een hok veel efficiënter is dan 10 hokken met 30 varkens voor de kosten
quote:Op zondag 3 maart 2024 19:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
In eerste instantie een open gesprek, verder niets. Ik merk zelfs daarin al weerstand. Irriteert me echt mateloos, ook van m’n eigen ouders
Mensen zullen moeten inzien dat dit linksom of rechtsom geregeld moet worden. Wacht maar wat ons de komende decennia staat te wachten in de gezondheidszorg
was er in 2013 een referendum geweest dat ouderen voortaan thuis moesten blijven wonen , ja of nee, dan had men die gezellige verzorgingstehuizen voor ouderen nooit geslotenquote:
er zou een parlementaire enquête moeten komenquote:In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
geloof je nog steeds niet dat een rijtjeshuis in 1963 slechts 16.000 gulden koste en een rijtjeshuis met betonnen vloeren en gegoten betonnen binnenmuren 24.000 gulden ??quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet je eens je posts terug gaan lezen. Er klopt echt helemaal niks meer van met je tegenstrijdige verhalen...![]()
De mobiliteit van de vitale ouderen is toch zodanig dat zij gemakkelijk naar een café of wijkhuis kunnen om samen te spelen?quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was er in 2013 een referendum geweest dat ouderen voortaan thuis moesten blijven wonen , ja of nee, dan had men die gezellige verzorgingstehuizen voor ouderen nooit gesloten
https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigt
[..]
er zou een parlementaire enquête moeten komen
quote:Bejaarde thuis mishandeld door overvaller in Naarden: verdachte opgepakt na politieachtervolging
1 min geledenin BINNENLAND
NAARDEN - Een 80-jarige man uit Naarden (Noord-Holland) is vrijdagavond laat in zijn huis overvallen en zwaar mishandeld.
De overvaller sloeg op de vlucht met de auto van de man, maar werd een paar uur later bij Rotterdam aangehouden. De bewoner is naar het ziekenhuis gebracht en opgevangen door familie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |