abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:19:39 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212640413
https://www.tvgids.nl/informatief/de-toekomst-is-grijs

Vanavond de afsluitende uitzending van de discussie de toekomst is grijs

quote:
De serie De Toekomst Is Grijs toonde wat de gevolgen van de vergrijzing zijn. In dit afsluitende debat bespreken Carrie ten Napel en Elles de Bruin wat er moet gebeuren om te voorkomen dat Nederland vastloopt door het groeiend aantal ouderen.
In 2040 bereikt de vergrijzing in Nederland zijn hoogtepunt.

Tegen die tijd is een kwart van de Nederlanders ouder dan 65 jaar.
Bovendien is het aantal tachtigplussers dan verdubbeld ten opzichte van nu.

De Toekomst Is Grijs
De afgelopen weken was in De Toekomst Is Grijs te zien wat de gevolgen van de vergrijzing nu al zijn op onder meer de woningmarkt en de zorg. In dit afsluitende debat bespreken Carrie ten Napel en Elles de Bruin wat er moet gebeuren om te voorkomen dat Nederland vastloopt door het groeiend aantal ouderen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 29 februari 2024 @ 22:53:13 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212640738
5 miljoen ouderen die allemaal thuis op 3 hoog moeten blijven wonen ,
omdat de politiek zegt dat ze dat zelf graag willen en allemaal zorg nodig hebben

Deze mensen bezetten dan 4 miljoen woningen en er zijn een miljoen ZZP ers met leaseauto in de running

https://janrotmans.nl/

Deze man heeft een zeer goed verhaal , ouderen kunnen voor ouderen zorgen in een ouderencentrum
Dat lost 5 problemen op
We zitten nu naar 5 afzonderlijke problemen te staren
quote:
Prof. Dr. Ir. Jan Rotmans, een internationale autoriteit op het gebied van transities en duurzaamheid, biedt overheden, bedrijven en bovenal jou - het individu - de oplossing voor de chaos en crises die wij allemaal voelen.

Hij pleit voor 11 transities om onze maatschappij en zo de wereld leefbaar te houden. Voorbij de angst voor verandering.

Hij laat zien wat juist wél kan en wat het oplevert. Niet alleen met je hoofd, maar ook met je hart.


[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 29-02-2024 23:00:52 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212641162
quote:
maar ook met je hart.
Mijn hart zegt me dat ik een speedboot moet kopen om gewoon weg te varen van vergrijzing, straatcriminalteit, files, rare voedselverpakkingen die zogenaamd hersluitbaar zijn maar in werkelijkheid altijd scheuren, en alle andere grote problemen van deze tijd die we waarschijnlijk helemaal niet gaan oplossen. Ook niet door zo'n professor die vooral een verhaaltje lijkt te willen verkopen, en al helemaal niet door michaelmoore en z'n stal vol lamgereden stokpaardjes.
pi_212641176
Het heden ook
Oh dit is geen WKN-topic
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:50:36 #5
3542 Gia
User under construction
pi_212644931
Gisteren kwam op tv iets voorbij over het oplossen van vereenzaming achter de voordeur. Vooral bij alleenstaande ouderen.

Bejaardenhuizen terug!? Dan hebben ze gezelschap aan elkaar, levert woningen op. Win - win.

Het was overigens een idee van een PvdA-er dat mensen langer zelfstandig 'willen' blijven wonen.

https://www.parlement.com/id/vj46fcrjfu8n/m_j_martin_van_rijn
quote:
7.
Activiteiten als bewindspersoon (beleidsmatig) (3/5)

Gaf in juni 2014 via een beleidsbrief uitwerking aan het kabinetsdoel om de langdurige zorg te hervormen. Het moet mogelijk worden gemaakt om langer thuis te blijven wonen door onder meer betere organisatie van de ondersteuning.
pi_212645746
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
5 miljoen ouderen die allemaal thuis op 3 hoog moeten blijven wonen ,
omdat de politiek zegt dat ze dat zelf graag willen en allemaal zorg nodig hebben

Deze mensen bezetten dan 4 miljoen woningen en er zijn een miljoen ZZP ers met leaseauto in de running

https://janrotmans.nl/

Deze man heeft een zeer goed verhaal , ouderen kunnen voor ouderen zorgen in een ouderencentrum
Dat lost 5 problemen op
We zitten nu naar 5 afzonderlijke problemen te staren
[..]

Men zou eigenlijk voor de zwakkere ouderen een flink aantal 'blijf van mijn lijf af huizen' moeten bouwen. Want de vijand is sterk en nooit alleen.
pi_212645787
Past mooi bij het van de afgelopen 4-5 maanden :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212647445
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 11:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Men zou eigenlijk voor de zwakkere ouderen een flink aantal 'blijf van mijn lijf af huizen' moeten bouwen. Want de vijand is sterk en nooit alleen.
De russen ruimen dat zooitje wel op :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212647624
We zijn rap op weg naar een onhoudbare situatie qua zorgkosten voor ouderen. Iedereen ziet het aankomen, niemand durft er iets aan te doen. Maar de wal gaat vanzelf een keer het schip keren.
pi_212647708
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:21 schreef Lichtloper het volgende:
We zijn rap op weg naar een onhoudbare situatie qua zorgkosten voor ouderen. Iedereen ziet het aankomen, niemand durft er iets aan te doen. Maar de wal gaat vanzelf een keer het schip keren.
Het zijn niet alleen de directe kosten. Het leidt zeer waarschijnlijk ook tot stijgende looninflatie vanwege een toenemende krappe arbeidsmarkt. Ook de leger moet vanwege de dreiging meer goed geschoold personeel krijgen. Alles vist uit dezelfde kleiner wordende pool.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212648703
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het zijn niet alleen de directe kosten. Het leidt zeer waarschijnlijk ook tot stijgende looninflatie vanwege een toenemende krappe arbeidsmarkt. Ook de leger moet vanwege de dreiging meer goed geschoold personeel krijgen. Alles vist uit dezelfde kleiner wordende pool.
Ja, dat komt er nog eens bovenop. We zullen goed moeten nadenken wat we hier nog willen uitvoeren en dan tekorten proberen op te lossen met gerichte arbeidsmigratie. Maar de politieke wind waait anders.

En zelfs dan gaan de zorgkosten alsnog onhoudbaar worden en moeten we pijnlijke keuzes gaan maken in de kwaliteit van zorg. Met name tijdens de laatste levensjaren. Maar ook op dit onderwerp waait de politieke wind anders.
pi_212648712
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 15:50 schreef Lichtloper het volgende:
Maar ook op dit onderwerp waait de politieke wind anders.
Die wind waait al jaren anders hoor. De bezuinigingen in de zorg en het afbrokkelen van "het bejaardenhuis" is al dik 10-20 jaar aan de gang.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212648767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die wind waait al jaren anders hoor. De bezuinigingen in de zorg en het afbrokkelen van "het bejaardenhuis" is al dik 10-20 jaar aan de gang.
Bezuinigingen?
pi_212648784
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 15:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Bezuinigingen?
[ afbeelding ]
Jouw grafiekje heeft daar niets mee te maken. Het gaat om het uitkleden van de zorg: minder personeel op meer mensen die zorg nodig hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 1 maart 2024 @ 16:01:28 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212648809
Boomers zijn gratis rijk geworden, wonen gratis, hebben altijd gewerkt en hebben straks allemaal zorg nodig.

Laten we in de herfst van hun leven NOGMAALS de maatschappij op laten draaien voor hun belang. Hebben we immers altijd al gedaan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 1 maart 2024 @ 16:18:48 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212649034
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:50 schreef Gia het volgende:
Gisteren kwam op tv iets voorbij over het oplossen van vereenzaming achter de voordeur. Vooral bij alleenstaande ouderen.

Bejaardenhuizen terug!? Dan hebben ze gezelschap aan elkaar, levert woningen op. Win - win.

Het was overigens een idee van een PvdA-er dat mensen langer zelfstandig 'willen' blijven wonen.

https://www.parlement.com/id/vj46fcrjfu8n/m_j_martin_van_rijn
[..]

als we ouderen centra bouwen , dan hoeven er geen woningen meer gebouwd te worden ,
sterker nog ouderen centra zijn nodig, zodat ouderen voor elkaar kunnen zorgen en elkaar gezelschap houden

Eigenlijk zijn alle problemen in Nederland te linken aan ouderen huisvesting
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212649046
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:01 schreef inslagenreuring het volgende:
Boomers zijn gratis rijk geworden, wonen gratis, hebben altijd gewerkt en hebben straks allemaal zorg nodig.

Laten we in de herfst van hun leven NOGMAALS de maatschappij op laten draaien voor hun belang. Hebben we immers altijd al gedaan.
En altijd dat geneuzel dat ze het land hebben opgebouwd. Alsof ik niet werk ofzo. Opdonderen naar Spanje of ga anders dood. In ieder geval niet mij voor de voeten rijden in de supermarkt.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 16:21:12 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212649066
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:21 schreef Lichtloper het volgende:
We zijn rap op weg naar een onhoudbare situatie qua zorgkosten voor ouderen. Iedereen ziet het aankomen, niemand durft er iets aan te doen. Maar de wal gaat vanzelf een keer het schip keren.
klopt,
Als we nu ouderen huisvesting gaan bouwen en de uitstroom of doorstroom weer in beweging krijgen
Die zijn ook nog eens goed binnenstedelijk te bouwen, als dat dan perse moet , maar ik voor mij woon liever in een bosrijke omgeving

Ouderen hebben geen grote stad nodig , wel een bosrijke omgeving en twee bejaardenhulpen per gebouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212649096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jouw grafiekje heeft daar niets mee te maken. Het gaat om het uitkleden van de zorg: minder personeel op meer mensen die zorg nodig hebben.
Ja, een keer gaat de wal het schip keren. Is het niet op geld, dan is het wel op personeelsgebrek. Maar het is onzin om te roepen dat er bezuinigd is, want elk jaar gaan er gigantische hoeveelheden geld éxtra naar de zorg.

Prognose voor de verpleeghuizen bijvoorbeeld:
pi_212649160
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
Ouderen hebben geen grote stad nodig , wel een bosrijke omgeving en twee bejaardenhulpen per gebouw
Wat? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 1 maart 2024 @ 16:29:12 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212649163
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En altijd dat geneuzel dat ze het land hebben opgebouwd. Alsof ik niet werk ofzo. Opdonderen naar Spanje of ga anders dood. In ieder geval niet mij voor de voeten rijden in de supermarkt.
Vooral zo opgebouwd dat iedereen betaalt voor die generatie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 1 maart 2024 @ 16:32:06 #22
3542 Gia
User under construction
pi_212649199
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als we ouderen centra bouwen , dan hoeven er geen woningen meer gebouwd te worden ,
sterker nog ouderen centra zijn nodig, zodat ouderen voor elkaar kunnen zorgen en elkaar gezelschap houden

Eigenlijk zijn alle problemen in Nederland te linken aan ouderen huisvesting
Klopt, als er ouderencentra gebouwd worden, met gezamenlijke ontmoetingsruimte/eetzaal, dan helpt dat tegen de eenzaamheid. De zorg voor deze mensen hoeft geen uren meer onderweg te zijn van woning naar woning.
De woningen, vaak seniorenwoningen, maar ook gezinswoningen, komen dan vrij, waardoor meer doorstroming is.

Er is vanuit de overheid bepaald dat mensen graag tot hun 80ste of langer, zelfstandig willen blijven wonen. Dat geldt echt niet voor iedereen! Bij lange na niet. Maar men heeft geen keus meer. Je moet maar alleen in een grote sociale huurwoning blijven zitten, verhuizen is ongunstig. Aansluiting bij de buurt is er nauwelijks, want dat zijn allemaal jonge mensen. Eenzaamheid ligt op de loer. Naar een verzorgingstehuis mag je niet. Sowieso zijn er lange wachtlijsten en je moet er ook nog maar een indicatie voor krijgen. En dan heb je je hele leven gezond geleefd, nooit gerookt, matig gedronken, je bent nog goed ter been en kunt nog je huishouden doen, ook al ben je 84. Nee, dan krijg je geen indicatie. Dat je man overleden is, is vervelend, maar geen reden om naar een verzorgingshuis te mogen.

Absurd!!!
pi_212649200
Kijken wanneer men gaat beginnen met het uitkloppen van de werkende jongeren. Nu houden ze een eigen huis tegen voor de jongeren, nu nog het inkomen afpakken :D
  vrijdag 1 maart 2024 @ 16:42:58 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212649357
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat? :')
goed onderbouwde post
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212649497
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:32 schreef Gia het volgende:
Er is vanuit de overheid bepaald dat mensen graag tot hun 80ste of langer, zelfstandig willen blijven wonen.
Dit is natuurlijk niet waar, dat weet je zelf ook wel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212649551
Minder Nederlands, minder saamhorigheid en heel erg multicultureel zijn ze er vergeten bij te vermelden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 16:57:21 #27
3542 Gia
User under construction
pi_212649628
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet waar, dat weet je zelf ook wel.
Jij wilt beweren dat bejaardenhuizen zijn gesloten omdat bejaarden liever eenzaam in een grote gezinswoning willen blijven wonen?
Mijn oma is 96 geworden. Zij heeft ervoor gekozen naar een bejaardenhuis te verhuizen nadat opa overleden was. Ze was toen 79 jaar oud en helemaal gezond, zowel van lichaam als van geest. Zij zou in deze tijd absoluut geen indicatie gekregen hebben, tot aan haar dood niet.

Laat mensen toch de keuze! Vooral na het overlijden van een partner zie je vaak vereenzaming en dat ze slechter voor zichzelf gaan zorgen.

Mijn moeder van 84 heeft 'gelukkig' wel een indicatie. Boffen dat ze niet zo gezond is.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 16:58:11 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212649650
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet waar, dat weet je zelf ook wel.
https://eenvandaag.avrotr(...)dood-achter-de-deur/

quote:
Langer zelfstandig wonen klinkt rooskleuriger dan het is: 'We vinden mensen dood achter de deur'
29-10-2018 18:15
quote:
Volgens Huis in 't Veld zijn het aantal gevallen van eenzaamheid en hulpbehoevenden sterk gestegen sinds het sluiten van verzorgingshuizen als gevolg van de bezuinigingen op de zorg door Rutte II. "

Mensen die eigenlijk in een verzorgingshuis moeten wonen, wonen nu nog op zichzelf terwijl zij dit eigenlijk niet meer kunnen. Er is simpelweg geen plek en de wachtlijsten zijn erg lang.

Er zijn mensen die slecht ter been zijn en nog zes trappen op moeten elke dag", zegt de bewonersconsulent. "

Dat kunnen veel ouderen simpelweg niet, maar er is geen alternatief voor ze."

Eigenlijk wordt verwacht dat mantelzorgers een groot deel van de zorg op zich nemen, maar volgens de bewonersconsulent lukt dit in de realiteit vaak niet.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 1 maart 2024 @ 17:01:09 #29
3542 Gia
User under construction
pi_212649718
quote:
Maar, dat gebeurt ook in aanleunwoningen. Kennis van ons is zo gevonden. Lag met de onderbroek op de enkels, dood, in de badkamer. Zorg had even gekeken, hem laten liggen en de kinderen gebeld. Die hebben hem schoongemaakt en op bed gelegd, nog voor de arts er was.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 17:08:35 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212649821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 17:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar, dat gebeurt ook in aanleunwoningen. Kennis van ons is zo gevonden. Lag met de onderbroek op de enkels, dood, in de badkamer. Zorg had even gekeken, hem laten liggen en de kinderen gebeld. Die hebben hem schoongemaakt en op bed gelegd, nog voor de arts er was.
iemand die zeer slecht is, die hoort niet meer in een aanleunwoning, maar moet naar de meerzorg afdeling
Dat was zo met mijn moeder
De kamertje zijn daar kleiner maar de bejaardenhulpen konden zo binnenlopen

helaas is dat verzorgingshuis ook gesloten

tegenwoordig zitten zulke mensen gewoon ergens op zichzelf in de 3 atjehstraat 6b achter , en komt er eens per week een ZZP mens, wat ze eten dat weet niemand

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-03-2024 18:09:09 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212649927
Voer een kindkrijgbonus in, of voer migratie op uit vruchtbare landen, dan is het gratis.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_212650789
De topic-titel klinkt als een toekomstige hit van grijze Marco Borsato.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212650822
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
5 miljoen ouderen die allemaal thuis op 3 hoog moeten blijven wonen ,
omdat de politiek zegt dat ze dat zelf graag willen en allemaal zorg nodig hebben

Deze mensen bezetten dan 4 miljoen woningen en er zijn een miljoen ZZP ers met leaseauto in de running

https://janrotmans.nl/

Deze man heeft een zeer goed verhaal , ouderen kunnen voor ouderen zorgen in een ouderencentrum
Dat lost 5 problemen op
We zitten nu naar 5 afzonderlijke problemen te staren
[..]

Verplichte euthanasie op je 75e, dan is dat allemaal niet nodig joh.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 1 maart 2024 @ 18:12:34 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212650867
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 18:09 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Verplichte euthanasie op je 75e, dan is dat allemaal niet nodig joh.
Dan heb ik dus nog maar drie jaar? -O- -O- :@ :'( en ik werk nog 5 dagen per week ,
ga jij voor mij een gezellig bejaarden huis bouwen ??
waar ik kan kaarten en biljarten ?
+=============================
hoe oud ga jij worden , rook je
beweeg je
ontspan je goed?

dan ga jij 100 worden , en alleenstaand
quote:
Van de naar verwachting bijna 18,5 miljoen inwoners in 2060 zullen er 4,8 miljoen 65 jaar of ouder zijn (1,5 miljoen meer dan nu), waarvan 2 miljoen zelfs 80 jaar of ouder (1,2 miljoen meer dan nu).29 Jun 2018


[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 01-03-2024 20:05:55 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212650895
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 18:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hoe oud ga jij worden , rook je
beweeg je
ontspan je goed?

dan ga jij 100 worden , en alleenstaande
[..]

Ik wil geen kostenpost zijn. Dus zodra ik geld ga trekken spring ik van de brug af. Ik gun mijn kinderen een toekomst dat ze niet voor alle ouderen hoeven krom te liggen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 1 maart 2024 @ 18:16:21 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212650922
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 18:14 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Ik wil geen kostenpost zijn. Dus zodra ik geld ga trekken spring ik van de brug af. Ik gun mijn kinderen een toekomst dat ze niet voor alle ouderen hoeven krom te liggen.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- :W
*O*

wat een zelfopoffering , wedden om een fles jagermeister dat jij dat niet doet ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212650944
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 18:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- :W
*O*

wat een zelfopoffering , wedden om een fles jagermeister dat jij dat niet doet ??
Ik zit te stangen.

Maar ik maak mij wel ernstig zorgen over de toekomst. Ik denk niet dat de samenleving er klaar voor is.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212650962
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 18:14 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Ik wil geen kostenpost zijn. Dus zodra ik geld ga trekken spring ik van de brug af. Ik gun mijn kinderen een toekomst dat ze niet voor alle ouderen hoeven krom te liggen.
Kostenpost vind ik wat minder interessant. Alhoewel ik wel bedacht heb dat als ik ooit een ziekte krijg met lage overlevingskans en een dure behandeling, ik niet voor behandeling ga. Idem op het moment dat ik niet meer voor mezelf kan zorgen of niet meer aan de maatschappij mee kan doen: dan ga ik een paar pillen naar binnen werken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 1 maart 2024 @ 18:20:47 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212650991
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 18:18 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Kostenpost vind ik wat minder interessant. Alhoewel ik wel bedacht heb dat als ik ooit een ziekte krijg met lage overlevingskans en een dure behandeling, ik niet voor behandeling ga. Idem op het moment dat ik niet meer voor mezelf kan zorgen of niet meer aan de maatschappij mee kan doen: dan ga ik een paar pillen naar binnen werken.
nee hoor, dan ga jij lekker in de zon zitten bij het bejaarden huis , met je maatjes in je scootmobiel en slik je zoveel morfine tot de pijn niet meer te houden is en dan vraag je de dokter om een spuitje

en dan ga je lekker onder applaus slapen , net als ome Dries en Eugenie


quote:
Dries van Agt/Cause of death
Voluntary euthanasia
Van Agt stierf op 5 februari 2024, drie dagen na zijn 93-ste verjaardag, samen en hand in hand met zijn echtgenote door middel van duo-euthanasie.


[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 01-03-2024 18:27:35 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212651207
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En altijd dat geneuzel dat ze het land hebben opgebouwd. Alsof ik niet werk ofzo. Opdonderen naar Spanje of ga anders dood. In ieder geval niet mij voor de voeten rijden in de supermarkt.
Papa en mama van de boomers hebben het land opgebouwd.
pi_212652118
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 18:09 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Verplichte euthanasie op je 75e, dan is dat allemaal niet nodig joh.
Maar dan wel slechts voor de eigen rechter spelende betweters.
pi_212652156
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 19:58 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar dan wel slechts voor de eigen rechter spelende betweters.
Dan sta jij wel vooraan _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 1 maart 2024 @ 21:10:48 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212652935
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 14:21 schreef Lichtloper het volgende:
We zijn rap op weg naar een onhoudbare situatie qua zorgkosten voor ouderen. Iedereen ziet het aankomen, niemand durft er iets aan te doen. Maar de wal gaat vanzelf een keer het schip keren.
En iedereen weet dat het probleem steeds groter en maar groter wordt

en niemand doet iets

quote:
14s.gif Op donderdag 29 februari 2024 23:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
en al helemaal niet door michaelmoore en z'n stal vol lamgereden stokpaardjes.
Het gaat jouw ook aan , en misschien wel meer dan mij

jij wordt ook oud en wie gaat jou helpen als er nog 5 miljoen van jouw leeftijd zijn

iedereen denkt dat het hem of haar niet aangaat , maar we worden allemaal oud toch

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 01-03-2024 21:44:59 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_212652972
Die generatie mag het van mij lekker uitzoeken straks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_212653010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
En iedereen weet dat het probleem steeds groter en maar groter wordt

en niemand doet iets
En dat in Nederland :P

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212653028
Oplossing: wil je asiel hier? Dan verplicht in de zorg gaan werken
  vrijdag 1 maart 2024 @ 23:08:00 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212654305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:01 schreef inslagenreuring het volgende:
Boomers zijn gratis rijk geworden, wonen gratis, hebben altijd gewerkt en hebben straks allemaal zorg nodig.

Laten we in de herfst van hun leven NOGMAALS de maatschappij op laten draaien voor hun belang. Hebben we immers altijd al gedaan.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 1 maart 2024 @ 23:08:39 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212654311
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 16:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En altijd dat geneuzel dat ze het land hebben opgebouwd. Alsof ik niet werk ofzo. Opdonderen naar Spanje of ga anders dood. In ieder geval niet mij voor de voeten rijden in de supermarkt.
:') :')

'Leeftijd' heb je nog niet helemaal onder de knie in je gewoel met de intersectionele diversiteitscirkel ter inclusie, diversiteit en tolerantie zie ik. Niet erg, zijn cursussen voor.

[ Bericht 10% gewijzigd door EttovanBelgie op 01-03-2024 23:58:41 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 1 maart 2024 @ 23:10:51 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212654330
Blijft fascinerend hoeveel mensen hun eigen ouders haten.

Zegt wel iets hoever we in onze beschaving zijn afgegleden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212654406
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijft fascinerend hoeveel mensen hun eigen ouders haten.

Zegt wel iets hoever we in onze beschaving zijn afgegleden.
Als je nu 20 of 30 bent heb je helemaal geen boomers meer als ouders natuurlijk. Dan zijn je ouders van generatie X of misschien al de patatgeneratie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')