abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212926261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:36 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)politieachtervolging

Mooi he die ouderen zorg , goed geregeld hoor
lekker fijn thuis blijven wonen tot je dood gaat van ellende
[..]

Er is gewoon te weinig zorgzaam volk in ons land.
pi_212926637
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Er is gewoon te weinig zorgzaam volk in ons land.
Zolang volkssport nr1. is zichzelf in een slachtofferrol te wentelen, zal er nooit en te nimmer genoeg zorgpersoneel en geld zijn om aan de schier oneindige vraag te voldoen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Digi2 op 23-03-2024 13:33:15 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212926956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 13:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zolang volkssport nr1. is zichzelf in een slachtofferrol te wentelen, zal er nooit en te nimmer genoeg zorgpersoneel en geld zijn om aan de schier oneindige vraag te voldoen.

[ afbeelding ]
Klopt, je hoort de oma's nooit klagen over het gebrek aan zorgzaam volk. Meestal zijn het de opa's die zichzelf in een slachtofferrol wentelen.
pi_212926979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zelfs voor jouw doen is het echt absurd om te suggereren dat bejaarden beter naar een verzorgingstehuis kunnen zodat ze in ieder geval niet thuis overvallen kunnen worden.
pi_212927049
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Klopt, je hoort de oma's nooit klagen over het gebrek aan zorgzaam volk. Meestal zijn het de opa's die zichzelf in een slachtofferrol wentelen.
Vrouwen zijn vermoedelijk zelfredzamer en hebben een hogere pijngrens. Mannen zijn watjes :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 23 maart 2024 @ 14:37:57 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212927120
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zelfs voor jouw doen is het echt absurd om te suggereren dat bejaarden beter naar een verzorgingstehuis kunnen zodat ze in ieder geval niet thuis overvallen kunnen worden.
dat zeg ik niet, dat zeg jij
het is ieders keuze om ergens heen te gaan waar men wil, dat kan nooit opgelegd worden , we zeggen ook niet waar jij heen moet
maar wel dat er de mogelijkheid moet komen om naar een meer beschermde omgeving te gaan, bijkomend voordeel is dat er dan veel grote woningen vrij komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212927127
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat zeg ik niet, dat zeg jij
het is ieders keuze om ergens heen te gaan waar men wil, dat kan nooit opgelegd worden , we zeggen ook niet waar jij heen moet
maar wel dat er de mogelijkheid moet komen om naar een meer beschermde omgeving te gaan, bijkomend voordeel is dat er dan veel grote woningen vrij komen
Ach kom toch. Je zegt het niet letterlijk, maar impliceert het wel overduidelijk.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 14:43:40 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212927160
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ach kom toch. Je zegt het niet letterlijk, maar impliceert het wel overduidelijk.
nee ik impliceer niet dat men ergens heen moet , dat kan niet in Nederland en mag nooit zo zijn
dat kan alleen als men zwaar dement is en ze een gevaar voor zichzelf zijn

wel dat oude mensen die alleen wonen, een gemakkelijke prooi zijn voor oplichters en ook voor snuffelende mensen van thuiszorgorganisaties

alleen men kan niet meer ergens heen , die weg is afgesloten door de VVD in 2013

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2024 14:51:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212927222
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee ik impliceer niet dat men ergens heen moet , dat kan niet in Nederland en mag nooit zo zijn

wel dat oude mensen een gemakkelijke prooi zijn voor oplichters en ook voor snuffelende mensen van thuiszorgorganisaties
Ah oke, dus als je in een topic dat je vooral hebt geopend om lekker rond te kunnen rijden op je bejaardenhuizen-stokpaardje een link post over een gewelddadige woningoverval, en daaronder als commentaar schrijft:

quote:
... dan wil je daarmee eigenlijk helemaal niets suggereren? Jaja.
pi_212927578
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Doodvermoeiend is het wat TS hier en elders predikt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 23 maart 2024 @ 15:46:06 #236
3542 Gia
User under construction
pi_212927647
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wel dat oude mensen die alleen wonen, een gemakkelijke prooi zijn voor oplichters en ook voor snuffelende mensen van thuiszorgorganisaties

alleen men kan niet meer ergens heen , die weg is afgesloten door de VVD in 2013
Klopt. Zodra een van de echtelieden komt de overlijden, zie je dat de overgebleven oudere niet meer zo goed voor zichzelf zorgt, vaak ook vereenzaamt. In het begin komt er nog wel aanloop, als troost, maar dat wordt snel minder. Deze alleenstaande ouderen willen vaak niks liever dan in een bejaardenwoning/aanleunwoning, maar als ze lichamelijk en geestelijk nog in principe in staat zijn voor zichzelf te zorgen, krijgen ze geen indicatie. En die heb je daar toch echt voor nodig.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 15:48:06 #237
3542 Gia
User under construction
pi_212927667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ah oke, dus als je in een topic dat je vooral hebt geopend om lekker rond te kunnen rijden op je bejaardenhuizen-stokpaardje een link post over een gewelddadige woningoverval, en daaronder als commentaar schrijft:
[..]
Hij suggereert hooguit dat het best een risico is om als 75-jarige vrouw alleen te blijven wonen in een gezinswoning. Het is zonder meer veiliger om in een bejaardenhuis te wonen. Alleen die KEUZE is er niet.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 15:52:24 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212927709
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt. Zodra een van de echtelieden komt de overlijden, zie je dat de overgebleven oudere niet meer zo goed voor zichzelf zorgt, vaak ook vereenzaamt. In het begin komt er nog wel aanloop, als troost, maar dat wordt snel minder. Deze alleenstaande ouderen willen vaak niks liever dan in een bejaardenwoning/aanleunwoning, maar als ze lichamelijk en geestelijk nog in principe in staat zijn voor zichzelf te zorgen, krijgen ze geen indicatie. En die heb je daar toch echt voor nodig.
dus zoeken ze een praatje, met een energie verkoper of een idioot die hun pinpas komt halen

Dat is ook eerlijk gezegd de reden dat ik nog 5 dagen per week werk , financieel hoeft het totaal niet
maar hoe velen kunnen dat niet, vanwege de fysieke beperkingen

Ik ben nu nog in goede gezondheid in mijn veel te grote 6 kamer eengezinswoning

ik zou graag mijn leeftijdgenoten die een slechte conditie hebben in een verzorgingstehuis helpen, maar die zijn weg gesaneerd door Stef Blok van de VVD

Mijn kinderen hebben het druk , de kinderen van mijn broer ook, ouderen moeten elkaar weer kunnen helpen, net als vroeger

Mijn broer was vorige week gevallen en heeft de hele nacht op de vloer gelegen , met zijn mobiel op tafel , tot de ZZP thuiszorg juffie kwam

marktwerking is niet altijd het beste

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2024 16:42:00 ]
pi_212928673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Doodvermoeiend is het wat TS hier en elders predikt.
Valt best wel mee.
pi_212933239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja zeg wat is het nou. Willen ze nou zo lang mogelijk thuis blijven wonen of niet
  zaterdag 23 maart 2024 @ 22:40:50 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212933407
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 22:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ja zeg wat is het nou. Willen ze nou zo lang mogelijk thuis blijven wonen of niet
vraag het ze

mijn moeder heeft 20 jaar in een ouderen centrum gewoond met bijzonder veel plezier , nadat mijn vader was overleden
Ze is 96 geworden tot het einde toe in goede gezondheid

we vierden haar verjaardag altijd in de kantine , en met kerst en oud en nieuw , gingen we de volgende dag altijd daarheen allemaal
toen werden de maaltijden centraal aangeleverd na 17:00 uur, en kon je daar als buitenstaander ook eten , ik ging er een keer per week eten , was niet duur , keuze uit twee , ja of nee :P , beetje luxe gaarkeuken
Maar ze ging ook wel eens een patatje kopen met de scootmobiel met anderen , was een mooie tuin bij, die hielden ze zelf bij .

waren ongeveer 220 bewoners en een zeer dikke wachtlijst , was toen ook al niet eenvoudig om daar in te komen

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 24-03-2024 10:44:56 ]
pi_212933494
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Vrouwen zijn vermoedelijk zelfredzamer en hebben een hogere pijngrens. Mannen zijn watjes :Y
Nope, vrouwen hebben een lagere pijngrens. In ieder geval is het een fabel dat ze een hogere pijngrens zouden hebben dan mannen volgens de huidige stand van wetenschap.

https://www.quest.nl/mens(...)-5575752154461819371
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_212933764
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 14:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Heeft allemaal geen zin joh, die user betrekt alles op zichzelf.

Ik wil m'n oude dag in Afrika slijten, dus dat kan iedereen doen. Ik kan vervroegd stoppen, dus anderen ook. Ik zou het wel leuk vinden om met andere bejaarden in een soort commune te wonen, dus dat is de oplossing. Enzovoort.
Zijn de termen "koeienstront" en "strontweiland" al in zijn posts voorbij gekomen in dit topic?
  zaterdag 23 maart 2024 @ 23:35:08 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212933968
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 23:12 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Zijn de termen "koeienstront" en "strontweiland" al in zijn posts voorbij gekomen in dit topic?
Jij moet later de billen van je moeder wassen

overigens gaat men van de stront kunstmest maken , dan weet je dat ook weer
https://www.telegraaf.nl/(...)r-duurzame-innovatie

[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2024 23:42:12 ]
  zaterdag 23 maart 2024 @ 23:44:39 #245
3542 Gia
User under construction
pi_212934047
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 22:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Echtparen vaak wel. Maar zodra er één wegvalt, heeft de ander wel behoefte aan een plek bij leeftijdsgenoten.
pi_212946492
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 23:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Echtparen vaak wel. Maar zodra er één wegvalt, heeft de ander wel behoefte aan een plek bij leeftijdsgenoten.
Tja jongeren hebben ook niets te kiezen qua wonen. Inschikken dus maar
  zondag 31 maart 2024 @ 12:25:25 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213033858
Iedereen is het er nu over eens, Politiek, verzekeraars , ouderen

maar het gebeurt niet, nog niet , ja stikstof he , en waterberging , zulke zaken, dat maakt het moeilijk

https://www.telegraaf.nl/(...)rk-het-recht-op-zorg
quote:
Ondertussen hebben we wel te maken met schrijnende situaties waarbij ouderen eenzaam en vervuild thuis zitten...

,,Ja die situaties ken ik ook helaas.
We zien daarbij een toename van ouderen op de spoedeisende hulp omdat ze niet goed in beeld zijn of omdat ze op een wachtlijst staan voor verpleegzorg.

Om dat te voorkomen moet er geïnvesteerd worden in betere woonvormen,
quote:
In Den Haag klinkt steeds vaker de roep om terugkeer van het bejaardenhuis. Wat vindt u daarvan?

„Je kunt niet terug in de tijd.
Maar er moeten zeker nieuwe woonvormen komen voor de fase tussen het zelfstandig thuis wonen en het verpleeghuis.

In een verpleeghuis kom je écht pas als je veel zorg nodig hebt.
Fitte, sjoelende ouderen, zie je daar niet.
Wil je die nieuwe woonvormen een bejaardenhuis noemen, prima, geef het een naam.
Maar er moet vooral haast mee gemaakt worden.;

Hadden die woningen er niet al moeten zijn?

;Ja, de urgentie neemt heel hard toe.

Natuurlijk duurt het jaren voordat je van een bouwplan naar een realisatie gaat.

Maar er is gewoon veel te laat begonnen.”

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 31-03-2024 13:31:17 ]
pi_213034924
quote:
14s.gif Op donderdag 29 februari 2024 23:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Mijn hart zegt me dat ik een speedboot moet kopen om gewoon weg te varen van /snip/ rare voedselverpakkingen die zogenaamd hersluitbaar zijn maar in werkelijkheid altijd scheuren
Dit idd. En niemand heeft het erover omdat hij denkt dat het aan hem/haar/hen ligt. Geen enkele hersluitbare verpakking is hersluitbaar. Ze maken mensen stapelgek!
  zondag 31 maart 2024 @ 14:59:26 #249
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213035955
Onze hoop voor de toekomst ligt in ter Apel.
Trek je eigen conclusies.
  zondag 31 maart 2024 @ 16:20:37 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213037488
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:59 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Onze hoop voor de toekomst ligt in ter Apel.
Trek je eigen conclusies.
maar dat zijn mensen die willen een beter leven door te werken en dat mag niet van D66 en Groen Links , ze moeten zielig zijn ,
homofiele gehandicapten uit een oorlogsgebied in een rolstoel zonder moeder of zoiets

homo of gehendicapt of uit een oorlogsgebied ergens aan de andere kant van de wereld , dat is prima , zo zielig mogelijk en achtervolgd ook graag

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2024 13:37:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')