abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212681210
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 19:58 schreef Managarm het volgende:

[..]
Koeienknuffelen is een supertherapie, hebben ze ook gelijk mest voor de moestuin.
Ik wilde er eigenlijk wolven loslaten.
  zondag 3 maart 2024 @ 20:28:10 #212
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212681259
x

[ Bericht 28% gewijzigd door michaelmoore op 03-03-2024 20:32:30 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212681591
quote:
11s.gif Op zondag 3 maart 2024 20:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik wilde er eigenlijk wolven loslaten.
Scheelt ook weer bouwen ^O^ .
  maandag 4 maart 2024 @ 02:41:47 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212684005
quote:
In 2040 bereikt de vergrijzing in Nederland zijn hoogtepunt.

Tegen die tijd is een kwart van de Nederlanders ouder dan 65 jaar.
Bovendien is het aantal tachtigplussers dan verdubbeld ten opzichte van nu.
Overigens wil dat niet zeggen dat het aantal ouderen dan weer gaat dalen , integendeel , de 85 jarigen zullen juist sterk in aantal toenemen
Moeten die echt allemaal in hun eentje in een grote eengezinswoning verspreid over Nederland, blijven wonen, zonder dat ze andere bejaarden leren kennen , of elkaar kunnen helpen ?

de verwachting is dat door AI , betere levensstijl en betere digitale controles de gemiddelde leeftijd blijft stijgen tot boven de 90

Ook dat men langer gezond zal blijven en langer doorgaat met werken

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 06-03-2024 17:18:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 5 maart 2024 @ 18:38:51 #215
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212705590
Misschien moeten ouderen voor elkaar gaan zorgen, dan maar stoppen met de marktwerking van de VVD

[ Bericht 33% gewijzigd door michaelmoore op 05-03-2024 18:44:40 ]
pi_212705904
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
Misschien moeten ouderen voor elkaar gaan zorgen, dan maar stoppen met de marktwerking van de VVD
De meeste ouderen houden niet van mooie landen, voor mooie landen doen zij niks.
pi_212706137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 18:14 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Ik wil geen kostenpost zijn. Dus zodra ik geld ga trekken spring ik van de brug af. Ik gun mijn kinderen een toekomst dat ze niet voor alle ouderen hoeven krom te liggen.
Geloof ik niks van
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:30:20 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212746386
Vanavond op Ned 2 in Nieuwsuur om 21:30 over de enorme aantallen ouderen in het ziekenhuis die de zorg blokkeren terwijl hun huis leegstaat,

Ze donderen van de trap , vergeten het gas uit te doen, komen de trap niet meer op of poepen in de broek

Ze kunnen nergens heen , de ouderen centra zijn allemaal gesloten in 2013 door Rutte 2
En de kinderen ?? Die nemen de telefoon niet op als het ziekenhuis belt, anders komen ze pa brengen
https://www.vmszorg.nl/kwetsbare-ouderen/

quote:
In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg.
Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.20 Feb 2013
https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigt

Dus of massaal woningbouw met een collectief verzorgings karakter of de zorg loopt vast
wel premie, geen zorg

ook een varkens boer weet dat 300 varkens in een hok veel efficiënter is dan 10 hokken met 30 varkens voor de kosten

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 12-03-2024 18:51:39 ]
  dinsdag 12 maart 2024 @ 18:57:16 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212801404
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 19:30 schreef Managarm het volgende:

[..]
Wat betreft de verzorgingsstaat zouden ze iets andere beslissingen moeten gaan nemen, hoe? Ik zou het niet weten.

Inderdaad zouden mooiere ouderencentra een stuk leuker zijn. Er valt best iets moois van te maken, maar dan zijn we ook tien jaar verder denk ik.
men ( Onze Hugo ) is deze beproefde formule wel aan alle kanten aan het ( her) onderzoeken
het wiel opnieuw uitvinden , heet dat dacht ik

duurwoningen , meer generaties woningen, wijk-kliniek , wijk bezigheidslokaal, uiteindelijk zal alles wel op een hoop gegooid worden en zal de naam gewoon ouderencentra worden

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-03-2024 23:38:40 ]
pi_212802481
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
5 miljoen ouderen die allemaal thuis op 3 hoog moeten blijven wonen ,
omdat de politiek zegt dat ze dat zelf graag willen en allemaal zorg nodig hebben

Deze mensen bezetten dan 4 miljoen woningen en er zijn een miljoen ZZP ers met leaseauto in de running

https://janrotmans.nl/

Deze man heeft een zeer goed verhaal , ouderen kunnen voor ouderen zorgen in een ouderencentrum
Dat lost 5 problemen op
We zitten nu naar 5 afzonderlijke problemen te staren
[..]

Wat toevallig! Is een kennis van mij!
pi_212805375
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
Vanavond op Ned 2 in Nieuwsuur om 21:30 over de enorme aantallen ouderen in het ziekenhuis die de zorg blokkeren terwijl hun huis leegstaat,

Ze donderen van de trap , vergeten het gas uit te doen, komen de trap niet meer op of poepen in de broek

Ze kunnen nergens heen , de ouderen centra zijn allemaal gesloten in 2013 door Rutte 2
En de kinderen ?? Die nemen de telefoon niet op als het ziekenhuis belt, anders komen ze pa brengen
https://www.vmszorg.nl/kwetsbare-ouderen/
[..]

Dus of massaal woningbouw met een collectief verzorgings karakter of de zorg loopt vast
wel premie, geen zorg

ook een varkens boer weet dat 300 varkens in een hok veel efficiënter is dan 10 hokken met 30 varkens voor de kosten

I rest my case…

quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 19:24 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
In eerste instantie een open gesprek, verder niets. Ik merk zelfs daarin al weerstand. Irriteert me echt mateloos, ook van m’n eigen ouders

Mensen zullen moeten inzien dat dit linksom of rechtsom geregeld moet worden. Wacht maar wat ons de komende decennia staat te wachten in de gezondheidszorg
  woensdag 13 maart 2024 @ 17:56:03 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212812401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 00:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
I rest my case…
[..]

was er in 2013 een referendum geweest dat ouderen voortaan thuis moesten blijven wonen , ja of nee, dan had men die gezellige verzorgingstehuizen voor ouderen nooit gesloten
quote:
In 2020 zullen volgens Bureau Berenschot 800 verzorgingshuizen hun deuren gesloten hebben.
Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg.
Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.20 Feb 2013
er zou een parlementaire enquête moeten komen

[ Bericht 39% gewijzigd door michaelmoore op 13-03-2024 19:27:57 ]
  donderdag 14 maart 2024 @ 17:17:35 #223
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212825817
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien moet je eens je posts terug gaan lezen. Er klopt echt helemaal niks meer van met je tegenstrijdige verhalen... :') _O-
geloof je nog steeds niet dat een rijtjeshuis in 1963 slechts 16.000 gulden koste en een rijtjeshuis met betonnen vloeren en gegoten betonnen binnenmuren 24.000 gulden ??

:W ;)

ik begrijp het lijkt ongelofelijk
10 jaar verder kostte een rijtjeshuis met betonnen vloeren en gegoten betonnen muren al 89.000 gulden ,daar kreeg je dan wel 30.000 gulden subsidie op

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 14-03-2024 18:04:58 ]
pi_212826341
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
was er in 2013 een referendum geweest dat ouderen voortaan thuis moesten blijven wonen , ja of nee, dan had men die gezellige verzorgingstehuizen voor ouderen nooit gesloten
[..]
er zou een parlementaire enquête moeten komen
De mobiliteit van de vitale ouderen is toch zodanig dat zij gemakkelijk naar een café of wijkhuis kunnen om samen te spelen?
Dan heeft men toch gezelligheid genoeg?
  zaterdag 23 maart 2024 @ 12:36:57 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212926205
https://www.telegraaf.nl/(...)politieachtervolging

Mooi he die ouderen zorg , goed geregeld hoor
lekker fijn thuis blijven wonen tot je dood gaat van ellende
quote:
Bejaarde thuis mishandeld door overvaller in Naarden: verdachte opgepakt na politieachtervolging
1 min geledenin BINNENLAND

NAARDEN - Een 80-jarige man uit Naarden (Noord-Holland) is vrijdagavond laat in zijn huis overvallen en zwaar mishandeld.

De overvaller sloeg op de vlucht met de auto van de man, maar werd een paar uur later bij Rotterdam aangehouden. De bewoner is naar het ziekenhuis gebracht en opgevangen door familie.

pi_212926261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is gewoon te weinig zorgzaam volk in ons land.
pi_212926637
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Er is gewoon te weinig zorgzaam volk in ons land.
Zolang volkssport nr1. is zichzelf in een slachtofferrol te wentelen, zal er nooit en te nimmer genoeg zorgpersoneel en geld zijn om aan de schier oneindige vraag te voldoen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Digi2 op 23-03-2024 13:33:15 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212926956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 13:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zolang volkssport nr1. is zichzelf in een slachtofferrol te wentelen, zal er nooit en te nimmer genoeg zorgpersoneel en geld zijn om aan de schier oneindige vraag te voldoen.

[ afbeelding ]
Klopt, je hoort de oma's nooit klagen over het gebrek aan zorgzaam volk. Meestal zijn het de opa's die zichzelf in een slachtofferrol wentelen.
pi_212926979
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 12:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zelfs voor jouw doen is het echt absurd om te suggereren dat bejaarden beter naar een verzorgingstehuis kunnen zodat ze in ieder geval niet thuis overvallen kunnen worden.
pi_212927049
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Klopt, je hoort de oma's nooit klagen over het gebrek aan zorgzaam volk. Meestal zijn het de opa's die zichzelf in een slachtofferrol wentelen.
Vrouwen zijn vermoedelijk zelfredzamer en hebben een hogere pijngrens. Mannen zijn watjes :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 23 maart 2024 @ 14:37:57 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212927120
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zelfs voor jouw doen is het echt absurd om te suggereren dat bejaarden beter naar een verzorgingstehuis kunnen zodat ze in ieder geval niet thuis overvallen kunnen worden.
dat zeg ik niet, dat zeg jij
het is ieders keuze om ergens heen te gaan waar men wil, dat kan nooit opgelegd worden , we zeggen ook niet waar jij heen moet
maar wel dat er de mogelijkheid moet komen om naar een meer beschermde omgeving te gaan, bijkomend voordeel is dat er dan veel grote woningen vrij komen
pi_212927127
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat zeg ik niet, dat zeg jij
het is ieders keuze om ergens heen te gaan waar men wil, dat kan nooit opgelegd worden , we zeggen ook niet waar jij heen moet
maar wel dat er de mogelijkheid moet komen om naar een meer beschermde omgeving te gaan, bijkomend voordeel is dat er dan veel grote woningen vrij komen
Ach kom toch. Je zegt het niet letterlijk, maar impliceert het wel overduidelijk.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 14:43:40 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212927160
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ach kom toch. Je zegt het niet letterlijk, maar impliceert het wel overduidelijk.
nee ik impliceer niet dat men ergens heen moet , dat kan niet in Nederland en mag nooit zo zijn
dat kan alleen als men zwaar dement is en ze een gevaar voor zichzelf zijn

wel dat oude mensen die alleen wonen, een gemakkelijke prooi zijn voor oplichters en ook voor snuffelende mensen van thuiszorgorganisaties

alleen men kan niet meer ergens heen , die weg is afgesloten door de VVD in 2013

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2024 14:51:25 ]
pi_212927222
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee ik impliceer niet dat men ergens heen moet , dat kan niet in Nederland en mag nooit zo zijn

wel dat oude mensen een gemakkelijke prooi zijn voor oplichters en ook voor snuffelende mensen van thuiszorgorganisaties
Ah oke, dus als je in een topic dat je vooral hebt geopend om lekker rond te kunnen rijden op je bejaardenhuizen-stokpaardje een link post over een gewelddadige woningoverval, en daaronder als commentaar schrijft:

quote:
... dan wil je daarmee eigenlijk helemaal niets suggereren? Jaja.
pi_212927578
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Doodvermoeiend is het wat TS hier en elders predikt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 23 maart 2024 @ 15:46:06 #236
3542 Gia
User under construction
pi_212927647
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wel dat oude mensen die alleen wonen, een gemakkelijke prooi zijn voor oplichters en ook voor snuffelende mensen van thuiszorgorganisaties

alleen men kan niet meer ergens heen , die weg is afgesloten door de VVD in 2013
Klopt. Zodra een van de echtelieden komt de overlijden, zie je dat de overgebleven oudere niet meer zo goed voor zichzelf zorgt, vaak ook vereenzaamt. In het begin komt er nog wel aanloop, als troost, maar dat wordt snel minder. Deze alleenstaande ouderen willen vaak niks liever dan in een bejaardenwoning/aanleunwoning, maar als ze lichamelijk en geestelijk nog in principe in staat zijn voor zichzelf te zorgen, krijgen ze geen indicatie. En die heb je daar toch echt voor nodig.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 15:48:06 #237
3542 Gia
User under construction
pi_212927667
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ah oke, dus als je in een topic dat je vooral hebt geopend om lekker rond te kunnen rijden op je bejaardenhuizen-stokpaardje een link post over een gewelddadige woningoverval, en daaronder als commentaar schrijft:
[..]
Hij suggereert hooguit dat het best een risico is om als 75-jarige vrouw alleen te blijven wonen in een gezinswoning. Het is zonder meer veiliger om in een bejaardenhuis te wonen. Alleen die KEUZE is er niet.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 15:52:24 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212927709
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt. Zodra een van de echtelieden komt de overlijden, zie je dat de overgebleven oudere niet meer zo goed voor zichzelf zorgt, vaak ook vereenzaamt. In het begin komt er nog wel aanloop, als troost, maar dat wordt snel minder. Deze alleenstaande ouderen willen vaak niks liever dan in een bejaardenwoning/aanleunwoning, maar als ze lichamelijk en geestelijk nog in principe in staat zijn voor zichzelf te zorgen, krijgen ze geen indicatie. En die heb je daar toch echt voor nodig.
dus zoeken ze een praatje, met een energie verkoper of een idioot die hun pinpas komt halen

Dat is ook eerlijk gezegd de reden dat ik nog 5 dagen per week werk , financieel hoeft het totaal niet
maar hoe velen kunnen dat niet, vanwege de fysieke beperkingen

Ik ben nu nog in goede gezondheid in mijn veel te grote 6 kamer eengezinswoning

ik zou graag mijn leeftijdgenoten die een slechte conditie hebben in een verzorgingstehuis helpen, maar die zijn weg gesaneerd door Stef Blok van de VVD

Mijn kinderen hebben het druk , de kinderen van mijn broer ook, ouderen moeten elkaar weer kunnen helpen, net als vroeger

Mijn broer was vorige week gevallen en heeft de hele nacht op de vloer gelegen , met zijn mobiel op tafel , tot de ZZP thuiszorg juffie kwam

marktwerking is niet altijd het beste

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2024 16:42:00 ]
pi_212928673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Doodvermoeiend is het wat TS hier en elders predikt.
Valt best wel mee.
pi_212933239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja zeg wat is het nou. Willen ze nou zo lang mogelijk thuis blijven wonen of niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')