SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze openingspost is te vinden in de FoK!Wiki: klik
Slicks in LEGO is echt nice. Ook in de BMW SC set, goede vooruitgang.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:33 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Klaar voor het nieuwe seizoen. Mooie build, soms wat lastig te klikken en zitten wel paar pittige onderdelen in.
Veel mooier dan de McLaren qua details.
Eigenlijk zou je hem met dat voorvleugel debacle van een paar jaar terug moeten krijgen.quote:Op [
url=https://forum.fok.nl/topic/2703855/1/50#p212635081]donderdag 29 februari 2024 16:33[/url] schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Klaar voor het nieuwe seizoen. Mooie build, soms wat lastig te klikken en zitten wel paar pittige onderdelen in.
Veel mooier dan de McLaren qua details.
Besteldquote:Op maandag 25 maart 2024 13:23 schreef Joran-Joran het volgende:
De 3–in-1 camera is momenteel in de aanbieding bij Bol.com voor ¤ 13,99:
Bekijk LEGO Creator 3in1 Retro fotocamera - 31147 op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Shit te laat, nu weer 23. Wel de Dune Ornithopter van bol binnen gekregen met 30 euro korting of zoquote:Op maandag 25 maart 2024 13:23 schreef Joran-Joran het volgende:
De 3–in-1 camera is momenteel in de aanbieding bij Bol.com voor ¤ 13,99:
Bekijk LEGO Creator 3in1 Retro fotocamera - 31147 op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Deze week ook bij de Kruidvat te koop met 25% korting, dus met korting Euro 13,50:quote:Op donderdag 28 maart 2024 23:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Shit te laat, nu weer 23. Wel de Dune Ornithopter van bol binnen gekregen met 30 euro korting of zo
Goeie 1 april grap welquote:Op zondag 31 maart 2024 14:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
https://bouwsteentjes.info/joost-klein-europapa-minifigure/
[ afbeelding ]
Nu snap ik de prijs 14,24quote:
Zo heb ik afgelopen winter het Home Alone huis geleend van m'n zus en sinsdien ook aangestoken met het virus. Wat een fijne (en tevens dure) bezigheid is het.quote:Op vrijdag 26 april 2024 14:48 schreef ashardalan het volgende:
Gegroet u allenIvm D&D laatst een Lego set gekocht. Uiteraard is het heel leuk, dat bouwen. Aangezien we nog geen Lego Insiders account hadden, kon ik het bijbehorende avontuur later pas kopen, meteen maar een Dobby er bij gekocht. Nu zijn de Mimic & Dobby gebouwd en zijn m'n vrouw en ik bezig met de D&D set.
Wss ben ik nu wel gebeten door het virus... Heb via MP Hogwarts ook maar "ff" gekocht. Hopelijk komt die begin volgende week binnen
Nah ja, blij dat we begin mei 2 weken vakantie hebben
Gelukkig kan je ook sets hurenquote:Op zaterdag 27 april 2024 06:54 schreef Irrem het volgende:
[..]
Zo heb ik afgelopen winter het Home Alone huis geleend van m'n zus en sinsdien ook aangestoken met het virus. Wat een fijne (en tevens dure) bezigheid is het.
Moet je wel op de lego site kunnen. Sinds vannacht 0100 is het een drama. Kom steeds in een virtuele wachtrij die iedere 20 seconden refreshed en af en toe klapt het er helemaal uit waarna je weer helemaal achteraan komt te staan. Blijf ik ook een keer op om meteen vanaf 0100 de Tie Interceptor te kopen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 06:12 schreef Irrem het volgende:
Vanaf morgen korting voor insiders op enkele Star Wars sets waaronder de AT-AT
https://www.lego.com/nl-n(...)ual-OC-SW-WTWKJX3DDW
Ik denk dat ik oa. voor de Ghost ga.
Gisterochtend half 6 geen problemen meequote:Op woensdag 1 mei 2024 07:49 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Moet je wel op de lego site kunnen. Sinds vannacht 0100 is het een drama. Kom steeds in een virtuele wachtrij die iedere 20 seconden refreshed en af en toe klapt het er helemaal uit waarna je weer helemaal achteraan komt te staan. Blijf ik ook een keer op om meteen vanaf 0100 de Tie Interceptor te kopen.
En nu nog steeds ellende.
Edit: Het is me uiteindelijk toch gelukt![]()
Heb altijd wel respect voor dit soort mensen. Heel knap.quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:51 schreef onlogisch het volgende:
Marco bouwde zeven jaar lang aan megaschip van Lego: ‘Zit tussen 50.000 en 70.000 euro aan stenen in’
Marco uit het Friese Oudega deed er liefst zeven jaar over om met Legoblokjes een bekend Rotterdams schip na te bouwen. Het is de Thialf, een gigantisch kraanschip van de firma Heerema. Veel Rotterdammers kennen het schip omdat Rozenburg zijn thuishaven is. Wat bezielde deze man die voor zijn project alle bouwtekeningen kreeg?
https://www.ad.nl/rotterd(...)-stenen-in~a3c72e82/
[ afbeelding ]
Cool ding.quote:Op donderdag 2 mei 2024 08:51 schreef onlogisch het volgende:
Marco bouwde zeven jaar lang aan megaschip van Lego: ‘Zit tussen 50.000 en 70.000 euro aan stenen in’
Marco uit het Friese Oudega deed er liefst zeven jaar over om met Legoblokjes een bekend Rotterdams schip na te bouwen. Het is de Thialf, een gigantisch kraanschip van de firma Heerema. Veel Rotterdammers kennen het schip omdat Rozenburg zijn thuishaven is. Wat bezielde deze man die voor zijn project alle bouwtekeningen kreeg?
https://www.ad.nl/rotterd(...)-stenen-in~a3c72e82/
[ afbeelding ]
Ja alleen al gaaf om langs te rijden richting landtong en even te stoppen en gewoon te kijken!quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Cool ding.
Ben wel een paar keer op de echte geweest en dat ding is groooooooooooooooot.
Ik weet het nog niet, het is een zwarte toren... Vind 'm erg donker (logisch) en hoog. Rivendell vind ik een veel leukere set denk ik.quote:
de achterkant is wel jammerquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:38 schreef D_A het volgende:
Meer foto's hier https://www.lego.com/nl-n(...)ings-barad-dur-10333
Ik vind 'm wel heel tof hoor.
[ afbeelding ]
Tof ja,quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:38 schreef D_A het volgende:
Meer foto's hier https://www.lego.com/nl-n(...)ings-barad-dur-10333
Ik vind 'm wel heel tof hoor.
[ afbeelding ]
Tja, set is ook behoorlijk groot... De D&D set was zo'n 2000 steentjes minder, met 100 euro minder. 71043 is een paar honderd meer en 10 euro extra.quote:
dat klopt ook wel maar de bedragen worden wel erg serieus.quote:
Hier ook, erg benieuwd. Hopelijk een mooi displaymodel naast de Discovery space shuttlequote:Op woensdag 15 mei 2024 07:42 schreef Starhopper het volgende:
Net deze besteld![]()
![]()
[ afbeelding ]
https://www.lego.com/nl-n(...)-launch-system-10341
Ik ben benieuwd naar het hele verhaal?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:09 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)p-treinreplicas.html
Ja ik ben ook heel erg nieuwsgierigquote:Op woensdag 15 mei 2024 21:43 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hier ook, erg benieuwd. Hopelijk een mooi displaymodel naast de Discovery space shuttle
Vandaag toevallig gezien in de lego winkel in Utrecht, ik was verre van "onder de indruk".quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:13 schreef Elvi het volgende:
Ik vind deze echt heel mooi, maar het lijkt me zo kut om op te bouwen
https://www.lego.com/nl-nl/product/the-milky-way-galaxy-31212
Ik moet nog beginnenquote:
300 fucking euro's. Hoe duur moet die licentie wel niet zijn voor Lego om zo'n prijs te rechtvaardigen?quote:
Dit vind ik wel mooie dingen.quote:
Als de licentie 1 euro is, is de doos even duur. Mensen betalen toch wel.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:35 schreef ashardalan het volgende:
[..]
300 fucking euro's. Hoe duur moet die licentie wel niet zijn voor Lego om zo'n prijs te rechtvaardigen?
12 cent per steentje. Dat vind ik in de huidige tijd nog wel meevallen. Ik herinner me dat het 10 jaar geleden oid ca 10 cent per steentje was.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:35 schreef ashardalan het volgende:
[..]
300 fucking euro's. Hoe duur moet die licentie wel niet zijn voor Lego om zo'n prijs te rechtvaardigen?
Zit nog steeds ergens tussen de 7 en de 10cent per steentje. Bij grote niet gelicenseerde sets waar geen gekke dingen in zitten als motoren, achtbaanonderdelen enz.quote:Op woensdag 29 mei 2024 10:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
12 cent per steentje. Dat vind ik in de huidige tijd nog wel meevallen. Ik herinner me dat het 10 jaar geleden oid ca 10 cent per steentje was.
Misschien komt het doordat ik vrijwel alleen maar gelicentieerde sets koop. Star Wars, F1, etc.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zit nog steeds ergens tussen de 7 en de 10cent per steentje. Bij grote niet gelicenseerde sets waar geen gekke dingen in zitten als motoren, achtbaanonderdelen enz.
Star Wars & F1 licentie lijken me idd ook voorbeelden van duurdere licenties.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien komt het doordat ik vrijwel alleen maar gelicentieerde sets koop. Star Wars, F1, etc.
quote:Op woensdag 29 mei 2024 14:31 schreef Faxie het volgende:
Ik ga alles wat ik nog over heb verkopen:
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2120335697
Vraagprijs is volgens mij wel redelijk, gezien een aantal sets niet meer verkrijgbaar zijn en nieuw in doos een stuk duurder zijn nu. Bij m'n vorige verkoop ging alles in principe ook voor de originele nieuwprijs weg.quote:
Geld nodig?quote:Op woensdag 29 mei 2024 14:31 schreef Faxie het volgende:
Ik ga alles wat ik nog over heb verkopen:
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2120335697
denk dat je voor 200 euro extra nog niet klaar bent eigenlijkquote:Op woensdag 29 mei 2024 19:54 schreef Faxie het volgende:
[..]
Vraagprijs is volgens mij wel redelijk, gezien een aantal sets niet meer verkrijgbaar zijn en nieuw in doos een stuk duurder zijn nu. Bij m'n vorige verkoop ging alles in principe ook voor de originele nieuwprijs weg.
Iemand vroeg al waarom hij niet gewoon voor 200,- extra alles nieuw zou kopen... Heb het 'm even uitgelegd. Hij snapte het wel, maar bood alsnog 1500,-
Ik heb er geen haast mee ofzo verder. Hoe meer sets niet meer leverbaar worden, hoe beter de prijs
Nee dat zei ik ook tegen 'm. Als je alles nieuw voor de huidige marktprijs zou kopen, zit je al zo over 4000,-quote:Op woensdag 29 mei 2024 20:25 schreef mschol het volgende:
[..]
denk dat je voor 200 euro extra nog niet klaar bent eigenlijk
ik heb er net een besteldquote:
Heb je iets met Boo? Die wil mijn zoon graag hebben maar kwam hij pas mee toen het niet meer in omloop wasquote:Op vrijdag 31 mei 2024 08:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik had wat Mario Lego op Marktplaats gezet, blijkt dat sommige al best prijzig zijn geworden. En dan nog gaan mensen onder mijn originele vraagprijs zitten.
Gelukkig valt het wel op als je iets te goedkoop online zet, dan zijn er ineens tien reacties in een uur.
Nee, die gaat zo te zien ook al voor 50 euro op Vinted en Marktplaats.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Heb je iets met Boo? Die wil mijn zoon graag hebben maar kwam hij pas mee toen het niet meer in omloop was71377 om precies te zijn.
Mario lego wordt hier thuis overigens heel veel mee gespeeld, door alle kinderen. Niet zozeer dat ze echt Mario levels bouwen en met de app gaan spelen, maar vooral dat ze zelf fantasielevels maken met wat ze maar kunnen vinden en daar met die poppetjes (en vooral de andere poppetjes als goomba’s en Yoshi enzo) mee kan spelen.
Jammer! Ik koop alleen (niet nieuw) 2e hands van onbekenden tot 50% van de nieuwprijs ivm het risico van incompleet, en dat is bij lego vrij onmogelijk te vinden.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, die gaat zo te zien ook al voor 50 euro op Vinted en Marktplaats.
https://store.bricklink.com/wsmit99?itemID=391048781#/shop voor de legoprijs nieuw in doos op bricklinkquote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:25 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Jammer! Ik koop alleen (niet nieuw) 2e hands van onbekenden tot 50% van de nieuwprijs ivm het risico van incompleet, en dat is bij lego vrij onmogelijk te vinden.
Nee ik had zelfs nooit van Boost gehoord maar het klinkt als een toffe introductie tot programmeren.quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:08 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand ervaring met dit Lego Boost boek? Of een ander boek met meer ideeen rondom Lego Boost?
https://www.amazon.nl/gp/(...)_26924151_1014464911
Het is ook een erg leuke set met meerdere bouwmogelijkheden, maar wordt sinds vorig jaar (of het jaar ervoor) niet meer nieuw gemaakt.quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee ik had zelfs nooit van Boost gehoord maar het klinkt als een toffe introductie tot programmeren.
Ja, dat setje is tof! Ik heb 'm via Vinted gekocht, ook vanwege de baby en babydrager.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ohai![]()
Setje 60283 - City vakantiecamper. ¤ 16,95 bij BOL.com.
Kijk dan hoe leuk. Spullenboel op het gras.
[ afbeelding ]
Bovenin kunnen de baby en één ouder slapen.
[ afbeelding ]
Als het regent kunnen ze ook binnen zitten.
[ afbeelding ]
En er is (eigenlijk) een bagageruimte voor alle overgebleven knipperlichten, donuts en spiegeleieren, maar die is vrij slecht toegankelijk. Hadden ze beter met tiles dan met plates kunnen doen. Maar ja. Hoort blijkbaar niet bij het ontwerp. Gemiste kans.
Dat is ook gewoon een fantastische setquote:Op donderdag 25 juli 2024 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Recent de doos van mijn grote technisch lego vrachtwagen opgehaald bij mijn moeder maar de blokjes zaten er niet in. Dat betekent dat het ding nog ergens in elkaar is, maar ik weet echt niet waar.
Ik dacht dat ik hem ooit afgebroken had en weer in de doos had gedaan, maar nu denk ik dat hij ergens in een doos op een zolder staat! Ik hoop maar dat ik hem niet bij een verhuizing heb laten staan
[ afbeelding ]
Blijf hem leuk vinden
Leuk om te zien dat ze er hier http://www.technicopedia.com/8868.html enthausiast over zijn
Ah wat cool!quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, dat setje is tof! Ik heb 'm via Vinted gekocht, ook vanwege de baby en babydrager.![]()
Later heb ik die camper omgebouwd tot ambulance, destijds ook gedeeld hier.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Recent de doos van mijn grote technisch lego vrachtwagen opgehaald bij mijn moeder maar de blokjes zaten er niet in. Dat betekent dat het ding nog ergens in elkaar is, maar ik weet echt niet waar.
Ik dacht dat ik hem ooit afgebroken had en weer in de doos had gedaan, maar nu denk ik dat hij ergens in een doos op een zolder staat! Ik hoop maar dat ik hem niet bij een verhuizing heb laten staan
[ afbeelding ]
Die heb ik ook nog ergens!! Mijn eerste tchnic set
Blijf hem leuk vinden
Leuk om te zien dat ze er hier http://www.technicopedia.com/8868.html enthausiast over zijn
Nou dat was uitermate teleurstellend. Een bestelde 4x1 plate was niet geleverd dus die heb ik uit de T1 bus moeten slopen. Bestelde brick separator is ook niet geleverd. En de frictie van die hinge bricks is veel te sterk dus het werkt totaal niet zoals ik wilde. Vuile kutchinezen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah wat cool!![]()
Ik heb net op WeBrick nog even wat losse steentjes besteld om dat met die bagageruimte te fiksen
goeie reden om voortaan je losse stukjes gewoon via bricklink te bestellenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat was uitermate teleurstellend. Een bestelde 4x1 plate was niet geleverd dus die heb ik uit de T1 bus moeten slopen. Bestelde brick separator is ook niet geleverd. En de frictie van die hinge bricks is veel te sterk dus het werkt totaal niet zoals ik wilde. Vuile kutchinezen.
Ja dat probeerde ik eerst en toen kreeg ik bericht dat die site al een paar jaar out of business was.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:56 schreef mschol het volgende:
[..]
goeie reden om voortaan je losse stukjes gewoon via bricklink te bestellen
huhquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat probeerde ik eerst en toen kreeg ik bericht dat die site al een paar jaar out of business was.
Maar nu ik weer kijk bestaat het ineens weer wel
Ja geen idee. Misschien had ik nog een oud adres in de cache zitten of zoquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:01 schreef mschol het volgende:
[..]
huh![]()
bricklink is notabene paar jaar geleden opgekocht door lego zelf
ah, bricklink.nl linkt door naar een handelaar op bricklink.com die ermee gekapt is, dat zal et zijnquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja geen idee. Misschien had ik nog een oud adres in de cache zitten of zozonder https of met .nl Nou ja. Maakt ook niet uit verder.
Volgende keer toch maar weer bricklink dusquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 15:05 schreef mschol het volgende:
[..]
ah, bricklink.nl linkt door naar een handelaar op bricklink.com die ermee gekapt is, dat zal et zijn
slecht dat lego die domeinnaam nog niet geclaimd heeft
Ben bijna klaarquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:11 schreef TLC het volgende:
Op mijn verlanglijstje![]()
[ afbeelding ]
We're gonna need a bigger boat![]()
in plastic hoezen had ik ze, met een metalen randje maar het werden er zoveel dat ik overgestapt ben op archiefdozenquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Crosspost vanuit OUD:
Hoe bergen jullie de bouwboekjes bij de Legosets op? Ik heb ze nu allemaal net in een ordner gedaan (in insteekhoezen), maar daardoor is de onderkant van de ordner enorm dik en de bovenkant niet, waardoor de ordner niet 'dicht' kan. Mooiste zou zijn als er ook bovenin wat boekjes komen, maar dat gaat niet met de insteekhoezen.
Andere tips?
Ik heb ze in een bak allemaal bij elkaar. En heb een bak waar ik sets als de uit elkaar zijn weer in plastic zak doe met het boekje zodat je ze ook makkelijker weer op kan bouwen. Ik ben nog aan het bij elkaar zoeken. Iets met kinderen ofzoquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Crosspost vanuit OUD:
Hoe bergen jullie de bouwboekjes bij de Legosets op? Ik heb ze nu allemaal net in een ordner gedaan (in insteekhoezen), maar daardoor is de onderkant van de ordner enorm dik en de bovenkant niet, waardoor de ordner niet 'dicht' kan. Mooiste zou zijn als er ook bovenin wat boekjes komen, maar dat gaat niet met de insteekhoezen.
Andere tips?
Deze is leipquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:11 schreef TLC het volgende:
Op mijn verlanglijstje![]()
[ afbeelding ]
We're gonna need a bigger boat![]()
minder zakjes en dunnere boekjes betekent een ingewikkelder bouwproces.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:19 schreef Faxie het volgende:
Maar de boekjes 2 keer dunner maken, of de dozen 2 keer kleiner maken, of sowieso minder zakjes, wat makkelijk gaat allemaal, ho maar.
Ik vond pas nog wat oude boekjes uit grote dozen. Die waren toen (jaren 80) een heel stuk dunner he.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
minder zakjes en dunnere boekjes betekent een ingewikkelder bouwproces.
voor de afols en mensen met genoeg concentratie geen probleem, helaas zijn een hoop kinderen zo hun concentratie kwijt
Voor de 16/18+ sets kan dat makkelijk, kindersetjes zijn een ander verhaal. Maar vanaf 12+ kunnen ze best een beknopte versie meeleveren, en een gedetailleerde versie digitaal.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
voor de afols en mensen met genoeg concentratie geen probleem, helaas zijn een hoop kinderen zo hun concentratie kwijt
Vergeet niet dat de sets tegenwoordig ook significant lastiger zijn met alle bouwtechnieken en hoge variatie in blokjes. Waar wij vroeger gewoon 1 keer een set bouwden en daarna zelf aan de gang gingen, is dat nu amper te doen. Probeer zelf maar eens iets te MOCcen. Dat is echt lastig.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:31 schreef mschol het volgende:
[..]
Als ouder zie ik dat anders. Zou het echt jammer vinden als mijn kinderen ook met lego schermtijd hebben.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Voor de 16/18+ sets kan dat makkelijk, kindersetjes zijn een ander verhaal. Maar vanaf 12+ kunnen ze best een beknopte versie meeleveren, en een gedetailleerde versie digitaal.
Bij de Super Mario Lego is alles al 100% digitaal. Werkt ook voor jonge kinderen prima.
de sets waren ook een heel stuk makkelijker toen: simpeler, minder variatie in stukjes, meer stukjes per stapquote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik vond pas nog wat oude boekjes uit grote dozen. Die waren toen (jaren 80) een heel stuk dunner he.
absoluut, maar de "een stukje per plaatje" waren er voor mijn gevoel niet of nauwelijks, terwijl dat tegenwoordig echt veel voorkomt.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de sets tegenwoordig ook significant lastiger zijn met alle bouwtechnieken en hoge variatie in blokjes. Waar wij vroeger gewoon 1 keer een set bouwden en daarna zelf aan de gang gingen, is dat nu amper te doen. Probeer zelf maar eens iets te MOCcen. Dat is echt lastig.
Net als de jouwe ja. Hoe kom je erbij dat kinderen zich dusdanig niet zouden kunnen concentreren dat het te lastig is om 2 of 3 steentjes per stap te pakken ipv 1 steentje?quote:
Ik weet niet welke sets jij bouwt maar steeds 1 steentje per (getekende) hand pakken is alleen bij de eerste stap na Duplo.quote:
Heb je al een afbeelding gezien? Ik zag toevallig vandaag wat nieuwe kerstsets voorbij komen (adventkaars, kerstster en kersthangers), maar de grote set kon ik (buiten de aankondiging) nog niet vinden.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:26 schreef exode het volgende:
Vooral jammer dat de minifig series nu in doosjes zitten.
Wij hebben light my bricks voor meerdere sets Sarabi. Op zich tevreden maar erg fragiel.
De Christmas set komt 1 oktober uit, een hot air balloon. Niet heel enthousiast maar wie weet verrassen ze.
Waardoor je niet meer kan voelen welke het is? Dat doe ik toch al niet, ik koop gewoon tweedehands precies welke ik wil.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:26 schreef exode het volgende:
Vooral jammer dat de minifig series nu in doosjes zitten.
Hier is zojuist een Mari-set gemaakt met het boekje?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Voor de 16/18+ sets kan dat makkelijk, kindersetjes zijn een ander verhaal. Maar vanaf 12+ kunnen ze best een beknopte versie meeleveren, en een gedetailleerde versie digitaal.
Bij de Super Mario Lego is alles al 100% digitaal. Werkt ook voor jonge kinderen prima.
Tegenwoordig hebben ze ook sets met boekje, maar in eerste instantie was alles zonder. Mijn zoon heeft zaterdag o.a. de Bowser auto gehad en daar zat een boekje bij idd. Maar bij de startersets zaten geen boekjes, en bij Bowsers luchtschip ook niet. Ze zullen wel teveel klachten hebben gehad.quote:Op woensdag 4 september 2024 23:39 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hier is zojuist een Mari-set gemaakt met het boekje?
Waardoor de medewerkers in de Lego winkel dat precies wisten en ik dus gericht minifigs kochtquote:Op woensdag 4 september 2024 23:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Waardoor je niet meer kan voelen welke het is? Dat doe ik toch al niet, ik koop gewoon tweedehands precies welke ik wil.
Nee, nog niet, dat komt de komende weken denk ik. Het is in ieder geval een set van 1444 steentjes en 4 of 6 minifigs.quote:Op woensdag 4 september 2024 23:28 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Heb je al een afbeelding gezien? Ik zag toevallig vandaag wat nieuwe kerstsets voorbij komen (adventkaars, kerstster en kersthangers), maar de grote set kon ik (buiten de aankondiging) nog niet vinden.
Dat kan nu nog steeds. De code op het doosje is uniek.quote:Op donderdag 5 september 2024 08:45 schreef exode het volgende:
[..]
Waardoor de medewerkers in de Lego winkel dat precies wisten en ik dus gericht minifigs kocht
Ik vind em ook wel leuk. Die luchtballon is wel een grappige toevoeging:quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:52 schreef Sarabi het volgende:
Ik ga denk ik de nieuwe van dit jaar kopenhij ziet er leuk uit.
Ik twijfel alleen of ik ook nog een oude ga kopen (en zoja welke).
Vorig jaar was het Elf Club huis het eerste van de serie die ik kocht.
Ik vind het wel erg jammer dat ze voor een ander soort sneeuw hebben gekozen. Past wat dat betreft niet echt bij de eerdere sets. De luchtballon is wel een leuke toevoeging zo.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vind em ook wel leuk. Die luchtballon is wel een grappige toevoeging:
[ afbeelding ]
Jaaa hij is leukquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vind em ook wel leuk. Die luchtballon is wel een grappige toevoeging:
[ afbeelding ]
Die is ook wel heel gaaf. Maarja keuzes.....quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:54 schreef Ama het volgende:
Ik vind die nieuwe kerstset leuk maar mijn wishlist is al veel te lang.Moet eerst de nightmare before christmas set nog kopen.
Ik ben groot fan van de film dus voor mij is de keuze heel makkelijk.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jaaa hij is leuk
[..]
Die is ook wel heel gaaf. Maarja keuzes.....
alweer?quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:32 schreef Ama het volgende:
Ik heb bijna mijn Harry Potter LEGO set af met Hedwig en de boeken enz maar er ontbreken twee steentjes om het laatste zakje af te maken.
(Verwacht ze morgen wel in de brievenbus)
Dit zijn twee dezelfde dus dit keer was het mijn schuld niet.quote:
Ja, dat hebben ze eerder gedaan. Geswitched van sneeuwsoort. Het irritante is dat als je dan de boel om bouwt naar zelfde soort sneeuw, klopt het toch ergens niet (eerste serie huisjes hadden deels witte daken, latere huisjes helemaal witte daken).quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:03 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg jammer dat ze voor een ander soort sneeuw hebben gekozen. Past wat dat betreft niet echt bij de eerdere sets. De luchtballon is wel een leuke toevoeging zo.
Maar goed, ik mag toch geen nieuwe kerstsets meer kopen…
Ben wel benieuwd naar de gratis kerstsetjes bij X euro aan lego van dit jaar. Die zijn nog niet aangekondigd, toch?
Ik heb ook een paar sets van AE, maar het 'echte' werk is mijns inziens nog leuker. Alles past gewoon net beter in elkaar etc waardoor er een stuk minder frustatie is omdat iets constant uit elkaar flikkert als je een groter stuk op een ander groot stuk wilt klikkenquote:Op zaterdag 28 september 2024 13:13 schreef KoningWouter het volgende:
Ben ook maar eens gaan oriënteren of ik Lego nog leuk vind en heb wat sets op Ali Express gekocht. Ben nu bezig met mijn eerste in elkaar aan het zetten en het is top!
Ik zal straks eens wat foto's plaatsen.
Ja dat is me voor het inkomen van de hobby me nog even wat te veel aan de prijs. Ben nu een Lego technic auto van 1200 stukjes in elkaar aan het zetten en alles past prima. De kwaliteit is goed.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:37 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik heb ook een paar sets van AE, maar het 'echte' werk is mijns inziens nog leuker. Alles past gewoon net beter in elkaar etc waardoor er een stuk minder frustatie is omdat iets constant uit elkaar flikkert als je een groter stuk op een ander groot stuk wilt klikken![]()
Natuurlijk kun je een discussie houden of dat 3 a 4x de prijs waard is
Oh ja absoluut, als je er net mee begint of wil zien of het uberhaupt iets voor je is snap ik dat volkomen. Ik ben er een jaar of 3 geleden mee begonnen, ook met een Technic auto (800+ delen, de Senna GTR). Die was in de aanbieding oid destijds en de prijs viel reuze mee, dan is het geen probleem.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat is me voor het inkomen van de hobby me nog even wat te veel aan de prijs. Ben nu een Lego technic auto van 1200 stukjes in elkaar aan het zetten en alles past prima. De kwaliteit is goed.
Maar ik heb 8 sets besteld of zo waaronder de Millenium Falcon dus we gaan zien of ik zo blij blijf met mijn aankopen.
Maar die set is dus bij Lego 850 euro. Dat gaat me op dit moment een beetje te ver.
Maar ik kan begrijpen dat het echte werk nog leuker is hoor. Maar als ik dus de dingen die ik nu heb besteld bij Lego zou doen zou ik duizenden euros kwijt zijn geweest. Nu heb ik er 500 euro in geïnvesteerd en heb, tot nu toe, nog een hoop plezier er mee.
Maar noem het asjeblieft geen Legoquote:Op zaterdag 28 september 2024 19:13 schreef KoningWouter het volgende:
Hij is af!
[ afbeelding ]
Super tof om te doen. In totaal iets langer dan 24 uur mee bezig geweest. Ik kan niet wachten op mijn andere sets. De Millenium Falcon ligt bij de douane hier in Nederland dus die zal maandag of dinsdag wel binnen zijn.
Heb ook de moeilijkheidsgraad van deze wat opgeschroefd door alle zakjes in een keer te legen in plaats van het per zakje te doen.
Maar ik heb er een nieuwe hobby bij. Echt geweldig leuk en ben erg tevreden met het resultaat.
Hoe moet ik het dan noemen? Ik geef toch aan dat het van AE is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maar noem het asjeblieft geen Lego.
En dan? Dan zit ik alleen in dat topic...quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Namaaklego heeft eigen topic toch?
Thanks. Zal wel even vragen of er nog iemand is daar.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:11 schreef Elleska het volgende:
Alstu
HOB / Het enige neppe Lego-topic: BlueBrixx, Mould King, etc
incl pot, das wel leukquote:Op zondag 29 september 2024 14:14 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Ik ben helemaal weg van deze kerstster.
https://www.lego.com/nl-n(...)RIORITY&gad_source=1
Ik vind bijna alle bloemen/planten geweldig.
Een vriend van mij heeft de Millennium Falcon ook van Ali en hij zei laatst dat er af en toe kleurverschil kan zitten in de steentjes en de kleuren vervagen door de zon veel sneller (wat op den duur ook met echte LEGO zo is). En idd sommige stukjes passen soms net niet even lekker.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:13 schreef KoningWouter het volgende:
Ben ook maar eens gaan oriënteren of ik Lego nog leuk vind en heb wat sets op Ali Express gekocht. Ben nu bezig met mijn eerste in elkaar aan het zetten en het is top!
Ik zal straks eens wat foto's plaatsen.
Thanks! Ja ik ga het zien. Voor de prijs waar ik hem voor gekocht heb accepteer ik dat maar hoor. De originele gaat 5x over de kop.quote:Op zondag 29 september 2024 14:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft de Millennium Falcon ook van Ali en hij zei laatst dat er af en toe kleurverschil kan zitten in de steentjes en de kleuren vervagen door de zon veel sneller (wat op den duur ook met echte LEGO zo is). En idd sommige stukjes passen soms net niet even lekker.
Die is ook wel cute! Have fun!quote:Op zondag 29 september 2024 14:39 schreef Ama het volgende:
Ik heb dit weekend mijn eerste en (voorlopig) mijn laatste LEGO plantje gekregen.
Ik vind de meeste uit die serie niet heel leuk of het past hier gewoon niet in mijn huisje maar deze wou ik toevallig toch hebben haha.
[ afbeelding ]
Deze is ook tof ja maar past hier ook niet en van de grote sets zal ik zelf denk ik vooral Harry Potter kopen.quote:Op zondag 29 september 2024 15:48 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Thanks! Ja ik ga het zien. Voor de prijs waar ik hem voor gekocht heb accepteer ik dat maar hoor. De originele gaat 5x over de kop.
Maar ik vind het echt geweldig. Dus ik ga zeker ook wat echte sets bestellen in de toekomst. Maar nu eerst deze sets maar in elkaar zetten. Heb ook de Barad Dur set gekocht:
[ afbeelding ]
Alleen komt die pas over een maand
niet perse door de zon, door uv lichtquote:Op zondag 29 september 2024 14:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft de Millennium Falcon ook van Ali en hij zei laatst dat er af en toe kleurverschil kan zitten in de steentjes en de kleuren vervagen door de zon veel sneller (wat op den duur ook met echte LEGO zo is). En idd sommige stukjes passen soms net niet even lekker.
Ohja dat bedoelde ik. Hoe is dat om te draaien dan?quote:Op zondag 29 september 2024 16:39 schreef mschol het volgende:
[..]
niet perse door de zon, door uv licht
dat proces is om te draaien maar dat is lastig
Harry Potter is ook leuk ja! Ben ik ook een fan van! Ben alleen op AE nog geen Harry Potter set tegen gekomen. Ik zal me eens bij Lego zelf oriënteren.quote:Op zondag 29 september 2024 15:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Deze is ook tof ja maar past hier ook niet en van de grote sets zal ik zelf denk ik vooral Harry Potter kopen.![]()
Ik vind Star Wars LEGO ook leuk maar daar heb je gelukkig ook wel veel betaalbare kleinere sets van.
Daar zit inderdaad ook wat in. De Millenium Falcon heeft ook wel 8500 steentjesquote:Op zondag 29 september 2024 15:57 schreef Ama het volgende:
@:koningwouter Het is trouwens wel zo dat de dure sets vaak heel duur lijken maar als je dan prijs per steentje vergelijkt met die van kleinere sets dan is de prijs vaak niet eens zo gek.
Er zijn uitzonderingen zoals de nieuwe Jabba Sail Barge set want die is helaas echt te duur voor wat je krijgt.
Kan beter in het andere topic idd.quote:Op zondag 29 september 2024 17:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Harry Potter is ook leuk ja! Ben ik ook een fan van! Ben alleen op AE nog geen Harry Potter set tegen gekomen. Ik zal me eens bij Lego zelf oriënteren.
Ja qua Star Wars heb ik 4 sets gekochtR2D2, Millenium Falcon, en twee wat kleinere schepen (toch een van 52 cm maar dat is klein in vergelijking met de Millenium Falcon
)
Ik zal wel foto's posten als ik ze heb. Komen waarschijnlijk deze week binnen. Maar ik weet niet of ik dat hier mag posten omdat het toch nep Lego is. Anders mention ik je wel vanuit het neplego topic.
Ik heb het boeket rozen in een vaas voor me staan op tafel, ik vind ze erg mooiquote:Op zondag 29 september 2024 14:39 schreef Ama het volgende:
Ik heb dit weekend mijn eerste en (voorlopig) mijn laatste LEGO plantje gekregen.
Ik vind de meeste uit die serie niet heel leuk of het past hier gewoon niet in mijn huisje maar deze wou ik toevallig toch hebben haha.
[ afbeelding ]
Die heb ik als laatste gemaakt, en hij was lastiger dan ik gedacht had, nu maar hopen dat ie geluk brengtquote:
lego stukjes in waterstof peroxide en dan weer met UV bestralenquote:Op zondag 29 september 2024 17:20 schreef Ama het volgende:
[..]
Ohja dat bedoelde ik. Hoe is dat om te draaien dan?
ik mis bij die losse bloemen een soort van lego vaasquote:Op zondag 29 september 2024 23:35 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb het boeket rozen in een vaas voor me staan op tafel, ik vind ze erg mooi
Omdat de marges die bol.com op het doorsturen van externe leveranciers gooit tamelijk absurde vormen aan beginnen te nemen. Laatst zocht ik een boek dat zo'n beetje overal 34 euro kostte, maar bij bol 52.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:46 schreef TLC het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd, de herfst krans.. op de site van Lego is ie 50 Euro goedkoper dan op bol.com (149 om 99 Euro), vanwaar dit bizarre prijsverschil ?
is het op bol een wederverkoper?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:46 schreef TLC het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd, de herfst krans.. op de site van Lego is ie 50 Euro goedkoper dan op bol.com (149 om 99 Euro), vanwaar dit bizarre prijsverschil ?
Jep.quote:
mja, dan is het niet bol die er wat voor vraagt maar een of andere webshop die via bol verkoopt, klein maar zeer belangrijk verschil..quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Jep.
Die Geluksdraak heb ik via Lego zelf besteld, daar kostte het 79 Euro en bol vroeg er 129 Euro voor
Deze wil ik ook nog graag.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:29 schreef KoningWouter het volgende:
Net R2D2 afgemaakt!
[ afbeelding ]
Maar dan moet ik C-3PO ook hebben.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja hij is echt super gaaf. Niet te groot, 1000 stukjes en de kwaliteit is top!
https://www.lego.com/nl-nl/product/c-3po-75398quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Bestaat die ook ja? Ga ik ook eens naar op zoek!
En dat is allemaal van Ali?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:45 schreef KoningWouter het volgende:
Weer een set af. 800 stukjes dit keer. Was moeilijker dan de twee vorigen. Vooral omdat bijna alles zwart was. (En ik heb natuurlijk alles meteen door elkaar gegooid voor een extra moeilijkheidsgraad)
[ afbeelding ]
Die is tofquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:08 schreef mschol het volgende:
ik twijfel momenteel of ik het eldorado fort bestel
ik sla deze ronde van bricklink denk ik over, ben niet over-enthousiast voor de sets icm met de prijzen inderdaadquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die is tof.
Ik zit heel hard te denken of ik dat Robin Hood kasteel en die Chocolade winkel ga kopen van de Bricklink series.... Tis alleen weer zoveel geld.
YES, we hebben iemand gevonden voor het openen van het volgende topicquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 01:01 schreef Ama het volgende:
Waarom staat LEGO niet met hoofdletters in de TT?
Ja dit.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:12 schreef Starflyer het volgende:
Maar het hoort hier niet. Daar is een apart topic voor waar hij dit ook in heeft gepost.
Tja, dat is zo jammer aan die Chinese kopiemeuk. Je krijg 't hetzelfde qua looks, maar betaald niet voor de ontwikkeling van de modellen en de kwaliteit. En zo helpen we de innovatie & lokale economie naar de knoppen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:09 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja maar als die het er niet bij had gezegd had niemand het gemerkt.
Kan je hier wat mee?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:47 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand enig idee of Harry Potter Hogsmeade (76388) past bij de kerstsets qua schaal?
Ik ga voor de Camping Adventure. Leuk voor bij de Treehouse en A-frame cabinquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 07:13 schreef mschol het volgende:
[..]
ik sla deze ronde van bricklink denk ik over, ben niet over-enthousiast voor de sets icm met de prijzen inderdaad
Zeker!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:47 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand enig idee of Harry Potter Hogsmeade (76388) past bij de kerstsets qua schaal?
Oh wat tof dit.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:02 schreef exode het volgende:
[..]
Zeker!
Staat elk jaar in ons Kerstdorp
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pics?quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:12 schreef TLC het volgende:
Ik heb Santa's visit, de winterse koetstocht en de Charles Dickens tribute gekregen voor mijn verjaardag![]()
![]()
Dat topic wordt natuurlijk ook nooit actief als alle nep lego hier gepost wordt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:35 schreef KoningWouter het volgende:
Ja dit is nep LEGO en ik post dat ook in het andere topic maar daar is niemand en ben ik de enige die post... maar goed...
Ik postte het op twee plekken. Ook in het nep lego topic. Alleen krijg ik daar dus nul respons. Maar goed ik discussieer hier wel en post daar mijn foto's.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat topic wordt natuurlijk ook nooit actief als alle nep lego hier gepost wordt.
Ik denk dat de conclusie dan dus is dat er weinig interesse is in nep legoquote:Op maandag 7 oktober 2024 15:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik postte het op twee plekken. Ook in het nep lego topic. Alleen krijg ik daar dus nul respons. Maar goed ik discussieer hier wel en post daar mijn foto's.
Dat topic is ook voornamelijk gemaakt voor sets die niet exacte kopieën van lego sets zijn volgens mij. Wat ik hier heb gepost zijn gewoon lego sets maar dan Chinees.
Maar goed ik zal me wel inhouden.
ALLESquote:Op maandag 7 oktober 2024 14:07 schreef Ama het volgende:
Ben erg benieuwd wat ik in de LEGO winkel ga kopen.
Ik vind het ook een beetje overdreven hoor. Het forum is nagenoeg uitgestorven en dan gaat men moeilijk doen omdat het nep Lego zou zijn. Dat zie je op de fotos niet eensquote:Op maandag 7 oktober 2024 15:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik postte het op twee plekken. Ook in het nep lego topic. Alleen krijg ik daar dus nul respons. Maar goed ik discussieer hier wel en post daar mijn foto's.
Dat topic is ook voornamelijk gemaakt voor sets die niet exacte kopieën van lego sets zijn volgens mij. Wat ik hier heb gepost zijn gewoon lego sets maar dan Chinees.
Maar goed ik zal me wel inhouden.
Tja dat vind ik dus ook. Maar als men het overwegend niet wil dan zoek ik wel elders. Reddit heeft ook een nep lego sub zag ik.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje overdreven hoor. Het forum is nagenoeg uitgestorven en dan gaat men moeilijk doen omdat het nep Lego zou zijn. Dat zie je op de fotos niet eens
Wat mij betreft plaats je alles hier gewoon hoor.
Ik had vanalles getypt maar ik zal het kort houden. Het is geen Lego. Het is neppe gejatte zooi. En een beetje liefhebber moet er gewoon niets van weten. Zo simpel is het.quote:Op maandag 7 oktober 2024 15:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje overdreven hoor. Het forum is nagenoeg uitgestorven en dan gaat men moeilijk doen omdat het nep Lego zou zijn. Dat zie je op de fotos niet eens
Koop gewoon echte Legoquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:00 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Tja dat vind ik dus ook. Maar als men het overwegend niet wil dan zoek ik wel elders. Reddit heeft ook een nep lego sub zag ik.
Mijn dochter van 12 is dus nu opeens weer helemaal into lego. Vanwege die bloemen. Ze heeft die jij nu post en de orchidee.quote:
Voor aanbiedingen is brickwatch een goeie! Kan je invullen op welke set je aast en krijg je bericht als ie ergens in de aanbieding komtquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn dochter van 12 is dus nu opeens weer helemaal into lego. Vanwege die bloemen. Ze heeft die jij nu post en de orchidee.
Schitterend.![]()
Maar best wel prijzig helaas.
Mocht er een aanbieding zijn, houden we elkaar op de hoogte hier, okay?
Persoonlijk hoef ik zelf niet meer van de LEGO planten te hebben die op dit moment uit zijn maar ik weet dat de Kruidvat ze regelmatig heeft. Deze ook.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn dochter van 12 is dus nu opeens weer helemaal into lego. Vanwege die bloemen. Ze heeft die jij nu post en de orchidee.
Schitterend.![]()
Ik heb een Swiffer gekocht laatst.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:28 schreef VKV het volgende:
Hoe houden jullie je LEGO eigenlijk stofvrij? Ben nog op zoek naar de meest efficiënte manier
Wil ik ook wel maar wilde eerst kijken of ik het überhaupt nog leuk vind. Verder ben ik niet zo gigantisch rijk en is lego wel behoorlijk aan de prijs.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:15 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Koop gewoon echte Lego.
Dan zorg je ervoor dat het blijft bestaan.
Ik denk er aan een plumeau te kopen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:28 schreef VKV het volgende:
Hoe houden jullie je LEGO eigenlijk stofvrij? Ben nog op zoek naar de meest efficiënte manier
Nou, het allermooiste van Lego (of "Lego-compatible bouwblokken"quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wil ik ook wel maar wilde eerst kijken of ik het überhaupt nog leuk vind. Verder ben ik niet zo gigantisch rijk en is lego wel behoorlijk aan de prijs.
Ben samen met mijn broertje met een software project bezig, als dat gaat lopen ga ik zeker echte lego kopen. Tot die tijd babbel ik wel lekker mee en post mijn projectjes in het nep topic. Even goede vrienden en ik begrijp het ook wel hoor.
Toetsenbord stofzuiger, ideaal! Wij hebben altijd wel Lego staan en vanaf november bouwen we het winterdorp op. Dat is echt veel. Met 2 personen in huis (including me) met huisstofmijtallergie gaat dat ding 2 keer per week door de Lego heen. Let wel op dat je alles vastklikt van de Legoquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:28 schreef VKV het volgende:
Zo'n spuitbus met luchtquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:28 schreef VKV het volgende:
stofzuiger met panty en een makeup kwast voor kleinere hoeken en gaten enzoquote:Op maandag 7 oktober 2024 16:28 schreef VKV het volgende:
Is dat een zelfde soort ding wat je bij al die lego accounts op insta voorbij zie komen?quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:45 schreef exode het volgende:
[..]
Toetsenbord stofzuiger, ideaal! Wij hebben altijd wel Lego staan en vanaf november bouwen we het winterdorp op. Dat is echt veel. Met 2 personen in huis (including me) met huisstofmijtallergie gaat dat ding 2 keer per week door de Lego heen. Let wel op dat je alles vastklikt van de Lego
Geen idee, ik volg geen Lego accounts. Paar jaar geleden bij de Action gekocht.quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:39 schreef Irrem het volgende:
[..]
Is dat een zelfde soort ding wat je bij al die lego accounts op insta voorbij zie komen?
Bedankt!quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:40 schreef exode het volgende:
[..]
Geen idee, ik volg geen Lego accounts. Paar jaar geleden bij de Action gekocht.
Hier lijkt ie op: https://www.amazon.nl/Min(...)adbaar/dp/B08HVMDQYX
Goed verjaardagscadeau! Die Charles Dickens is een paar jaar geleden alleen als GWP verkrijgbaar geweest dacht ik, dus iemand heeft erg z’n best gedaan! Die koets ken ik niet, maar is ook leuk!quote:
Ik ben erg ook erg blij meequote:Op maandag 7 oktober 2024 22:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Goed verjaardagscadeau! Die Charles Dickens is een paar jaar geleden alleen als GWP verkrijgbaar geweest dacht ik, dus iemand heeft erg z’n best gedaan! Die koets ken ik niet, maar is ook leuk!
Ik heb The Art of Chocolat en de Forest Stronghold besteldquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:39 schreef Irrem het volgende:
Camping adventure besteld, betalen met cc lukte niet dus op rekening besteld. Bevestiging is binnen!
Dure grap.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb The Art of Chocolat en de Forest Stronghold besteld![]()
.
Ben benieuwd!! Ik zat trouwens door de 300 inzendingen te scrollen van de 6de ronde te scrollen. Daar zit dus écht nix leuks tussen.
nice.. ik heb mij tot nu toe ingehouden..quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
.
Ben benieuwd!! Ik zat trouwens door de 300 inzendingen te scrollen van de 6de ronde te scrollen. Daar zit dus écht nix leuks tussen.
ik dacht eind oktober begin november toch?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 06:44 schreef Irrem het volgende:
Iemand trouwens een idee wanneer de Series 2 ongeveer worden verzonden?
Vond die A-frame best leuk er uit zien. Leuk design, fijne sfeer.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:58 schreef Irrem het volgende:
Wow, behoorlijke FOMO gehad voor Aframe cabin en Mos Eisley Cantina.
Voor de cabin mijn insiderspunten gebruikt en bij Lego gekocht, zie ik nu dat hij met korting bij Bol is te krijgen.
De cantina was uitverkocht bij Lego dus besteld bij Mister Bricks (goede levering trouwens). Zie ik hem nu toch weer gewoon bij de Lego site staan, had ik er gewoon insiders punten mee kunnen verdienen.
Zucht.....
Qua ruimtegebrek of thema? Ik ben namelijk hard op weg naar gebrek aan ruimte.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:01 schreef mschol het volgende:
Aframe cabin is een leuke om te zien, maar ik zou niet weten waar hij past tussen al mn andere sets
Nu 2e halve prijs bij Kruidvat, dat is wel een leuke aanbieding volgens mij. Ook de Botanicals zitten daar bij.quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Schitterend.![]()
Ik zie veel kastelen, bruggen, veel Wolfpack. Vind ik wel leukquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
.
qua thema vooralquote:Op donderdag 10 oktober 2024 06:18 schreef Irrem het volgende:
[..]
Qua ruimtegebrek of thema? Ik ben namelijk hard op weg naar gebrek aan ruimte.
Ah, ja ik heb voornamelijk Star Wars, maar ik vind de Tree House en A frame cabin dusdanig leuk dat ik die nu ook heb.quote:
ook nog een set die ik wel mooi vind maarja..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben bezig deze aan het maken.
Met 0 ervaring
Zakjes 1 gingen goed, redelijk vlot
Zakjes 2 was behoorlijk moeizaam en paar keer de fout ingegaan waardoor ik weer paar dingen moest afbreken . Maar het goed gekomen
[ afbeelding ]
Beginnen met lego door een goede vriend
Lego is jammer genoeg prijzigquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 14:48 schreef mschol het volgende:
[..]
ook nog een set die ik wel mooi vind maarja..
Mijn ideequote:Op maandag 7 oktober 2024 15:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Misschien leuk voor mensen die actief met Lego bezig zijn, een paar gratis stenen in opvallende vormen en kleuren. Voor de gemiddelde volwassen koper zal het weinig interessant zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die heb ik meteen aan de dochter van een vriendin gegeven.
Zelf heb ik er niets mee.
De kleuren waren wel heel mooiquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Misschien leuk voor mensen die actief met Lego bezig zijn, een paar gratis stenen in opvallende vormen en kleuren. Voor de gemiddelde volwassen koper zal het weinig interessant zijn.
De vrouw des huizes vindt die ook wel leuk ja. Goeie samenvatting van de gamequote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_39.47.ProductTitle
Vind deze wel grappig.
Dit heeft me overtuigd!quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 21:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De vrouw des huizes vindt die ook wel leuk ja. Goeie samenvatting van de game
Heb hem ook op de kast staan. Naast een Halloweensetje van vorig jaar. Die met de kat en de muis.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:36 schreef Ama het volgende:
Grappig.Leuk zo voor Halloween.
[ link | afbeelding ]
ja die bestaan, moet ik even gaan zoeken welke ik ooit gezien hebquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Bestaat er ook een site of iets dergelijks waar je bijv. kunt invullen welke nummers aan bouwsets je hebt en dat er dan soort van automatisch een nieuw bouwwerk wordt bedacht met de stenen uit die specifieke sets?
Of klinkt dit iets te mooi om waar te zijn?
Voor mijn zoon zoek ik iets dergelijks en andere sites waar je voorbeelden incl. instructies voor het bouwen kunt vinden.
in de wasmachine. Je hebt van die waszakken met een rits die ook weleens gebruikt worden om BH's te wassen zonder dat de baleinen voor problemen zorgen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:29 schreef Ama het volgende:
Ik wil toch even iets zeggen. Leuk van die losse steentjes om dingen op te vullen zoals die put of de bloempot van die plant die ik had gemaakt maar hoe the fuck maak je dat ooit weer schoon zonder allemaal kwijt te raken?
Zo'n waszak heb ik liggen ja. Zou dat de oplossing zijn? Gewoon afstoffen is geen optie.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de wasmachine. Je hebt van die waszakken met een rits die ook weleens gebruikt worden om BH's te wassen zonder dat de baleinen voor problemen zorgen.
#omaweetraad
Ja waarom niet? Wel uitkijken met bedrukte of bestickerde steentjes.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:57 schreef Ama het volgende:
[..]
Zo'n waszak heb ik liggen ja. Zou dat de oplossing zijn? Gewoon afstoffen is geen optie.
Oh nee dit zijn allemaal van die losse kleine steentjes zonder stickers enz. Opvulling zooi.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja waarom niet? Wel uitkijken met bedrukte of bestickerde steentjes.
Dank voor deze tip! Dat ziet er erg goed uit!quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 09:54 schreef mschol het volgende:
[..]
ja die bestaan, moet ik even gaan zoeken welke ik ooit gezien heb
-edit- gevonden:
https://rebrickable.com/
meestal wel ja, maar dat is, gelukkig, niet de hoofdprijsquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:17 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dank voor deze tip! Dat ziet er erg goed uit!
Maar de bijbehorende instructies moet je dus kopen als ik het goed zie?
Dit of gewoon in een kussensloop.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de wasmachine. Je hebt van die waszakken met een rits die ook weleens gebruikt worden om BH's te wassen zonder dat de baleinen voor problemen zorgen.
#omaweetraad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |