abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juli 2024 @ 00:26:05 #91
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214411795
quote:
88s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Recent de doos van mijn grote technisch lego vrachtwagen opgehaald bij mijn moeder maar de blokjes zaten er niet in. Dat betekent dat het ding nog ergens in elkaar is, maar ik weet echt niet waar. :')

Ik dacht dat ik hem ooit afgebroken had en weer in de doos had gedaan, maar nu denk ik dat hij ergens in een doos op een zolder staat! Ik hoop maar dat ik hem niet bij een verhuizing heb laten staan :X

[ afbeelding ]

Blijf hem leuk vinden :)

Leuk om te zien dat ze er hier http://www.technicopedia.com/8868.html enthausiast over zijn :D
Dat is ook gewoon een fantastische set O+ . 1 van de eerste (na de 8880) die ik op de kop heb getikt na mijn dark age... lang lang geleden.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 12:37:14 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214414686
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 23:22 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, dat setje is tof! Ik heb 'm via Vinted gekocht, ook vanwege de baby en babydrager. O+

Later heb ik die camper omgebouwd tot ambulance, destijds ook gedeeld hier. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah wat cool! :D

Ik heb net op WeBrick nog even wat losse steentjes besteld om dat met die bagageruimte te fiksen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214415634
quote:
88s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Recent de doos van mijn grote technisch lego vrachtwagen opgehaald bij mijn moeder maar de blokjes zaten er niet in. Dat betekent dat het ding nog ergens in elkaar is, maar ik weet echt niet waar. :')

Ik dacht dat ik hem ooit afgebroken had en weer in de doos had gedaan, maar nu denk ik dat hij ergens in een doos op een zolder staat! Ik hoop maar dat ik hem niet bij een verhuizing heb laten staan :X

[ afbeelding ]

Die heb ik ook nog ergens!! Mijn eerste tchnic set

Blijf hem leuk vinden :)

Leuk om te zien dat ze er hier http://www.technicopedia.com/8868.html enthausiast over zijn :D
Vici, Vidi, Veni!
pi_214541514
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ah wat cool! :D

Ik heb net op WeBrick nog even wat losse steentjes besteld om dat met die bagageruimte te fiksen :D
Nou dat was uitermate teleurstellend. Een bestelde 4x1 plate was niet geleverd dus die heb ik uit de T1 bus moeten slopen. Bestelde brick separator is ook niet geleverd. En de frictie van die hinge bricks is veel te sterk dus het werkt totaal niet zoals ik wilde. Vuile kutchinezen.
pi_214541528
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou dat was uitermate teleurstellend. Een bestelde 4x1 plate was niet geleverd dus die heb ik uit de T1 bus moeten slopen. Bestelde brick separator is ook niet geleverd. En de frictie van die hinge bricks is veel te sterk dus het werkt totaal niet zoals ik wilde. Vuile kutchinezen.
goeie reden om voortaan je losse stukjes gewoon via bricklink te bestellen :!
pi_214541570
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:56 schreef mschol het volgende:

[..]
goeie reden om voortaan je losse stukjes gewoon via bricklink te bestellen :!
Ja dat probeerde ik eerst en toen kreeg ik bericht dat die site al een paar jaar out of business was.

Maar nu ik weer kijk bestaat het ineens weer wel :?
pi_214541605
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja dat probeerde ik eerst en toen kreeg ik bericht dat die site al een paar jaar out of business was.

Maar nu ik weer kijk bestaat het ineens weer wel :?
huh :?

bricklink is notabene paar jaar geleden opgekocht door lego zelf :D
pi_214541668
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 15:01 schreef mschol het volgende:

[..]
huh :?

bricklink is notabene paar jaar geleden opgekocht door lego zelf :D
Ja geen idee. Misschien had ik nog een oud adres in de cache zitten of zo :? zonder https of met .nl Nou ja. Maakt ook niet uit verder.
pi_214541699
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja geen idee. Misschien had ik nog een oud adres in de cache zitten of zo :? zonder https of met .nl Nou ja. Maakt ook niet uit verder.
ah, bricklink.nl linkt door naar een handelaar op bricklink.com die ermee gekapt is, dat zal et zijn

slecht dat lego die domeinnaam nog niet geclaimd heeft
pi_214541858
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 15:05 schreef mschol het volgende:

[..]
ah, bricklink.nl linkt door naar een handelaar op bricklink.com die ermee gekapt is, dat zal et zijn

slecht dat lego die domeinnaam nog niet geclaimd heeft
Volgende keer toch maar weer bricklink dus ^O^

Nou ja, heb ook wel wat attributen voor LegoFles en LegoBar erbij gekocht. Die kunnen wel gewoon.
pi_214560590
Op mijn verlanglijstje :9~

We're gonna need a bigger boat :o :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_214690333
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 16:11 schreef TLC het volgende:

[ afbeelding ]

Ben bijna klaar :)
pi_214691417
Crosspost vanuit OUD:

Hoe bergen jullie de bouwboekjes bij de Legosets op? Ik heb ze nu allemaal net in een ordner gedaan (in insteekhoezen), maar daardoor is de onderkant van de ordner enorm dik en de bovenkant niet, waardoor de ordner niet 'dicht' kan. Mooiste zou zijn als er ook bovenin wat boekjes komen, maar dat gaat niet met de insteekhoezen.

Andere tips?
pi_214694370
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Crosspost vanuit OUD:

Hoe bergen jullie de bouwboekjes bij de Legosets op? Ik heb ze nu allemaal net in een ordner gedaan (in insteekhoezen), maar daardoor is de onderkant van de ordner enorm dik en de bovenkant niet, waardoor de ordner niet 'dicht' kan. Mooiste zou zijn als er ook bovenin wat boekjes komen, maar dat gaat niet met de insteekhoezen.

Andere tips?
in plastic hoezen had ik ze, met een metalen randje maar het werden er zoveel dat ik overgestapt ben op archiefdozen
pi_214695064
Ik heb de boekjes van de kinderen in zo'n plastic ladekastje liggen maar L bouwt meestal met de tablet waar ik de pdf bestanden op heb gezet (met de app kan ook maar die werkt niet zonder internet)
pi_214706031
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 14:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Crosspost vanuit OUD:

Andere tips?
Ik heb ze in een bak allemaal bij elkaar. En heb een bak waar ik sets als de uit elkaar zijn weer in plastic zak doe met het boekje zodat je ze ook makkelijker weer op kan bouwen. Ik ben nog aan het bij elkaar zoeken. Iets met kinderen ofzo
pi_214707134
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 16:11 schreef TLC het volgende:

[ afbeelding ]

Deze is leip
Hallo
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:53:23 #108
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214728483
Vandaag mn eerste setje bouwen die komt in papieren zakjes (3 in 1 astronaut).
Stom eigenlijk dat ze dat niet eerder hadden, maar dat is vast omdat papier duurder is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214728659
Maar de boekjes 2 keer dunner maken, of de dozen 2 keer kleiner maken, of sowieso minder zakjes, wat makkelijk gaat allemaal, ho maar.
pi_214824638
Heeft hier iemand ervaring met Light my Bricks?
pi_214824826
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:19 schreef Faxie het volgende:
Maar de boekjes 2 keer dunner maken, of de dozen 2 keer kleiner maken, of sowieso minder zakjes, wat makkelijk gaat allemaal, ho maar.
minder zakjes en dunnere boekjes betekent een ingewikkelder bouwproces.

voor de afols en mensen met genoeg concentratie geen probleem, helaas zijn een hoop kinderen zo hun concentratie kwijt
pi_214825253
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 14:31 schreef mschol het volgende:

[..]

voor de afols en mensen met genoeg concentratie geen probleem, helaas zijn een hoop kinderen zo hun concentratie kwijt
Ik vond pas nog wat oude boekjes uit grote dozen. Die waren toen (jaren 80) een heel stuk dunner he.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_214825637
quote:

[..]

Voor de 16/18+ sets kan dat makkelijk, kindersetjes zijn een ander verhaal. Maar vanaf 12+ kunnen ze best een beknopte versie meeleveren, en een gedetailleerde versie digitaal.

Bij de Super Mario Lego is alles al 100% digitaal. Werkt ook voor jonge kinderen prima.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:11:25 #114
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214825639
quote:

[..]

Vergeet niet dat de sets tegenwoordig ook significant lastiger zijn met alle bouwtechnieken en hoge variatie in blokjes. Waar wij vroeger gewoon 1 keer een set bouwden en daarna zelf aan de gang gingen, is dat nu amper te doen. Probeer zelf maar eens iets te MOCcen. Dat is echt lastig.
pi_214825661
quote:

[..]

Onzin.
pi_214892218
Deze is onderweg:

Weet iemand trouwens wanneer meestal het nieuwe christmas village wordt aangekondigd?
pi_214892408
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Voor de 16/18+ sets kan dat makkelijk, kindersetjes zijn een ander verhaal. Maar vanaf 12+ kunnen ze best een beknopte versie meeleveren, en een gedetailleerde versie digitaal.

Bij de Super Mario Lego is alles al 100% digitaal. Werkt ook voor jonge kinderen prima.
Als ouder zie ik dat anders. Zou het echt jammer vinden als mijn kinderen ook met lego schermtijd hebben.
pi_214893162
quote:
13s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:13 schreef Faxie het volgende:

[..]
Onzin.
goed argument :W
pi_214893167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ik vond pas nog wat oude boekjes uit grote dozen. Die waren toen (jaren 80) een heel stuk dunner he.
de sets waren ook een heel stuk makkelijker toen: simpeler, minder variatie in stukjes, meer stukjes per stap
pi_214893202
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vergeet niet dat de sets tegenwoordig ook significant lastiger zijn met alle bouwtechnieken en hoge variatie in blokjes. Waar wij vroeger gewoon 1 keer een set bouwden en daarna zelf aan de gang gingen, is dat nu amper te doen. Probeer zelf maar eens iets te MOCcen. Dat is echt lastig.
absoluut, maar de "een stukje per plaatje" waren er voor mijn gevoel niet of nauwelijks, terwijl dat tegenwoordig echt veel voorkomt.

De handleidingen zijn ook flink verduidelijkt tov vroeger, met delen dikdrukken en omlijnen waar iets moet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')