Al die M'en ook in de teamnamen.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:33 schreef potjecreme het volgende:
Er is een fout bij mclaren en AM @:pino112 . Verkeerde coureurs bij de teams.
Nu je het zegt .. naar goed dat die nog buiten ieders budget zijnquote:Op maandag 26 februari 2024 18:33 schreef potjecreme het volgende:
Er is een fout bij mclaren en AM @:pino112 . Verkeerde coureurs bij de teams.
Omdat dat dev capaciteit vereist die er niet is. De huidige oplossing is ook prima, verschilt niet heel erg van een alternatief.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:42 schreef Sodemieters het volgende:
Wederom dus geen oplossing voor de sprintraces? Hoe komt het toch dat jullie daar jaar op jaar niets mee doen, terwijl het belang wel ieder jaar toeneemt?
We zouden kunnen kijken naar het aanpassen van de waarden van de 'bonuspunten'. Maar ja, sprint race troep.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat dat dev capaciteit vereist die er niet is. De huidige oplossing is ook prima, verschilt niet heel erg van een alternatief.
Diner en meet & greet met onze F1 modjes volgens mij. Of je daarvoor wilt strijden tot het bittere eind is aan jou natuurlijk.quote:
Moet dit niet tot donderdag 29 februari 2024 13:29 uur zijn in verband dat de kwalificatie vrijdag is en niet op zaterdag?quote:Rondemelding
De volgende ronde is de GP van Bahrein.
Je hebt nog tot vrijdag 1 maart 2024 13:29 uur om je team aan te passen voor de komende ronde.
Dat is tot de start van de 3e vrije training, geen probleem toch?quote:Op maandag 26 februari 2024 20:03 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Moet dit niet tot donderdag 29 februari 2024 13:29 uur zijn in verband dat de kwalificatie vrijdag is en niet op zaterdag?
Los van je eigen mening over de sprintraces; het worden er steeds meer en er zijn ook meer kampioenschapspunten mee te verdienen. De invloed ervan op het 'echte' kampioenschap wordt dus groter en groter. Als er ondertussen niks verandert in het spel, geeft het spel dus een steeds verder vertekend beeld. De resultaten in het spel reflecteren dan dus steeds minder de resultaten in de F1.quote:Op maandag 26 februari 2024 19:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We zouden kunnen kijken naar het aanpassen van de waarden van de 'bonuspunten'. Maar ja, sprint race troep.
You are the boss!quote:Op maandag 26 februari 2024 20:08 schreef D. het volgende:
[..]
Dat is tot de start van de 3e vrije training, geen probleem toch?
Hmm...met alle respect voor de mods, ik race wel weer mee voor de eer (alles hoger dan plek 400 is al eerquote:Op maandag 26 februari 2024 20:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Diner en meet & greet met onze F1 modjes volgens mij. Of je daarvoor wilt strijden tot het bittere eind is aan jou natuurlijk.
Nee hoor, in F1 ben ik gewoon een userquote:
Ik wil wel gokken, maar da's off-topic, anders had ik het vast goedquote:Trouwens, ik zie jouw naam nu pas, wij kennen elkaar heeeeeeel lang hiero. alleen niet met deze profiel van mij
Ja, ook hier wordt volgens mij bezuinigd of de inflatie is hoog. Prijzen gaan omhoog maar het budget is al jaren lang 150 milquote:Op maandag 26 februari 2024 20:35 schreef Speklap3000 het volgende:
Dat budget is wel ebola-laag(of de prijzen SARS-hoog)
Als je van alles het laagste kiest, kom je al uit op 143,7 van de mogelijke 150 miljoen
Weinig variatie mogelijk zo helaas. Maar goed, we gaan het meemakenquote:Op maandag 26 februari 2024 20:36 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Ja, ook hier wordt volgens mij bezuinigd of de inflatie is hoog. Prijzen gaan omhoog maar het budget is al jaren lang 150 mil.
Voor mij geldt: Meedoen is belangrijker dan winnen, al is dat ook een keer leuk om mee te maken.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:37 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Weinig variatie mogelijk zo helaas. Maar goed, we gaan het meemaken
Zeker, heb me ook ingeschrevenquote:Op maandag 26 februari 2024 20:45 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Voor mij geldt: Meedoen is belangrijker dan winnen, al is dat ook een keer leuk om mee te maken.
Ja dit. Had niet verwacht om Max in een Ferrari te proppen, maar dit is vrij karigquote:Op maandag 26 februari 2024 21:17 schreef reteppd het volgende:
Ja, moeilijk dit seizoen. Echt alleen maar onderdelen van de 3 onderste teams te kiezen. Had het leuker gevonden om met alleen maar Haas onderdelen toch nog een bijvoorbeeld McLaren onderdeel erbij te kunnen kiezen. Nu is het een beetje gokken op welk achterhoede team 14e wordt en dan langzaam sparen voor een iets beter team.
Ja wie het eerst de Ferrari heeft, wint dit seizoen.quote:Op maandag 26 februari 2024 21:26 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ja dit. Had niet verwacht om Max in een Ferrari te proppen, maar dit is vrij karig
@Pino112quote:Op maandag 26 februari 2024 20:00 schreef WillemsJ het volgende:
Hallo allemaal, waarom is de F1 manager 2024 op de frontpage nog niet aangepast? Als ik via de dropdown menu navigeer zie ik alleen 2023 en niet die van 2024!
Ik ben erg blij dat je Max niet in een Ferrari kan proppenquote:Op maandag 26 februari 2024 21:26 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Ja dit. Had niet verwacht om Max in een Ferrari te proppen, maar dit is vrij karig
Dacht al dat het aan mij lag, echt bijna geen opties. Begrijp dat we niet meteen RB en Max kunnen kiezen, maar als je alle goedkoopste coureurs en onderdelen pakt heb je 8 miljoen over. Nu hebben ook veel mensen dezelfde teams., had 10 miljoen meer budget moeten zijn zodat je in ieder geval één item kon pakken van een middenmoter team.quote:Op maandag 26 februari 2024 21:17 schreef reteppd het volgende:
Ja, moeilijk dit seizoen. Echt alleen maar onderdelen van de 3 onderste teams te kiezen. Had het leuker gevonden om met alleen maar Haas onderdelen toch nog een bijvoorbeeld McLaren onderdeel erbij te kunnen kiezen. Nu is het een beetje gokken op welk achterhoede team 14e wordt en dan langzaam sparen voor een iets beter team.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:41 schreef Patrickske het volgende:
Bij mij wijst de link achter Sport -> Managerspelen -> Formule 1-manager nog naar de 2023 editie.
Vorig jaar kwam je ook niet verder dan AM plus 3x troep, en toen was dat gewoon een team dat veel beter ging dan gedacht.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:16 schreef Tim_G het volgende:
Dacht dat we in eerdere jaren wel 1 top onderdeel konden kiezen aangevuld met bagger. Nu houd je amper budget over als je 4 x het laagste item pakt.
Klopt dat wel?
Ehm. Yeah.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
... en je opties dus elke race heel snel groter worden.
Je onderschat hoe veel punten achterhoedeteams opleverenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Ehm. Yeah.
Met achterhoedeteams die nauwelijks punten opleveren? En dus ook nauwelijks nieuw budget?
Maar geen klagen hier, ik weet hoe dit spel is
Winnen zal ik niet, en zelfs áls ik hoog genoeg kom voor een prijs, mag ik die niet krijgen
Ach, als iedereen in hetzelfde schuitje zit.....quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je onderschat hoe veel punten achterhoedeteams opleveren
De 3x troep plus één toponderdeel die hier zo gemist wordt is altijd één van de slechtste keuzes die je kan maken.
Een date met @ESF1Gamerquote:Op maandag 26 februari 2024 20:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Diner en meet & greet met onze F1 modjes volgens mij. Of je daarvoor wilt strijden tot het bittere eind is aan jou natuurlijk.
Ik ben ook gezelligquote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
Een date met @:Esf1gamer![]()
Ik doe mee
Ow jij ookquote:
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ow jij ook
* greysbones heroverweegt deelname
Dan kan ik niet meedoenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
Een date met @:Esf1gamer![]()
Ik doe mee
Tuurlijk wel, crew is niet uitgezonderd van deelname hoorquote:
Mss verduidelijken dat het 'het linkje [in het menu]' op de FP betreft?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Staat in de OP.
Ik kan dat niet wijzigen.
Diner met mezelfquote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, crew is niet uitgezonderd van deelname hoor![]()
![]()
Ik weet niet of jij prijzen mag winnen, lolquote:
Bwoah, itsthesameforeveryone.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:56 schreef Sally het volgende:
[..]
Ach, als iedereen in hetzelfde schuitje zit.....
Weet je ook eens hoe het voelt om Ayao Komatsu of James Vowles te zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:30 schreef nils7 het volgende:
sorry maar wat is dit voor budget?
Je kan niks anders kiezen dan iets van Haas of Stake met een beetje wild doen kan je iets van Williams erbij doen maar dat is het.
Niet eens iets van RB of Alpine of zo.
Dit is erg limiterend als je het mij vraagt.
Ik kon een Alpine onderdeel indien ik had gewildquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:30 schreef nils7 het volgende:
Je kan niks anders kiezen dan iets van Haas of Stake met een beetje wild doen kan je iets van Williams erbij doen maar dat is het.
Ja maar dat is iedereen die mee doet, er is niet echt variatie mogelijk.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet je ook eens hoe het voelt om Ayao Komatsu of James Vowles te zijn.
Niet alleen limiterend het hele systeem is gewoon fout. Ik zal kort uitleggen waarom. Het startbudget is al jaren 150 miljoen. Prima zou je denken. Probleem is alleen dat de kosten van coureurs worden berekend naar onder andere het aantal punten dat ze vorig seizoen hebben behaald. En daar gaat het nu juist fout. We hebben namelijk ook 6 extra sprintraces erbij gekregen en ik dacht zo uit mijn hoofd een paar extra races per jaar. Hierdoor stijgen de prijzen van de coureurs. Om het goed te doen zou het initiële startgeld op 180 miljoen moeten worden gezet. Maar ja dat gebeurt dus niet waardoor we nu met een flutcompetitie zitten.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:30 schreef nils7 het volgende:
Dit klopt niet. Als er een vast systeem aan vast zou zitten, zou alles veel duurder zijn dan het nu is. Er zit nog gewoon mensenwerk achter.quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:29 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Niet alleen limiterend het hele systeem is gewoon fout. Ik zal kort uitleggen waarom. Het startbudget is al jaren 150 miljoen. Prima zou je denken. Probleem is alleen dat de kosten van coureurs worden berekend naar onder andere het aantal punten dat ze vorig seizoen hebben behaald. En daar gaat het nu juist fout. We hebben namelijk ook 6 extra sprintraces erbij gekregen en ik dacht zo uit mijn hoofd een paar extra races per jaar. Hierdoor stijgen de prijzen van de coureurs. Om het goed te doen zou het initiële startgeld op 180 miljoen moeten worden gezet. Maar ja dat gebeurt dus niet waardoor we nu met een flutcompetitie zitten.
Maar ergens heeft men gelijk als men zegt dat met hogere prijzen van alle onderdelen, óók het budget "geïndexeerd" hoort te worden.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Als er een vast systeem aan vast zou zitten, zou alles veel duurder zijn dan het nu is. Er zit nog gewoon mensenwerk achter.
Als de competitie groter is aan de onderkant is het logisch dat de teams daar dichter bij elkaar zitten.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar ergens heeft men gelijk als men zegt dat met hogere prijzen van alle onderdelen, óók het budget "geïndexeerd" hoort te worden.
Vergelijk het huidige gemopper van iedereen over meer salaris.
Minder kunnen kopen want het startbedrag blijft hetzelfde, maar de prijzen zijn gestegen.
Dan nog blijft het feit dat de onderdelen wèl duurder zijn geworden, maar het budget níét is gestegen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de competitie groter is aan de onderkant is het logisch dat de teams daar dichter bij elkaar zitten.
Dat maakt het ook leuk dat er niet meteen een groep is die een vette voorsprong heeft. Zo blijft het iets langer voor de meeste een uitdaging met zicht op de top 10.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan nog blijft het feit dat de onderdelen wèl duurder zijn geworden, maar het budget níét is gestegen.
Het is nog net niet dat je maar 3 onderdelen kan kopen nu
Maar de diversiteit van de userteams is wel behoorlijk ingeperkt nu
Meer mensen met hetzelfde.
Dat is ook weer zo.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat maakt het ook leuk dat er niet meteen een groep is die een vette voorsprong heeft. Zo blijft het iets langer voor de meeste een uitdaging met zicht op de top 10.
We gaan het zien.quote:Niks mis met een jaar het eens op deze manier proberen.
Waa vorig jaar ook geen probleem. Ik stond na race 1 op positie 250, na race 7 op p6quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat maakt het ook leuk dat er niet meteen een groep is die een vette voorsprong heeft. Zo blijft het iets langer voor de meeste een uitdaging met zicht op de top 10.
Niks mis met een jaar het eens op deze manier proberen.
Wellicht heb ik het over meer dan 250 mensen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waa vorig jaar ook geen probleem. Ik stond na race 1 op positie 250, na race 7 op p6
Yep, zelfde hier. Net als waarschijnlijk 25% van de deelnemers.quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:38 schreef Questular het volgende:
Ocon, Magnussen en de rest ook Haas. Ik gok op 650 punten in de 1e ronde.
Ik ook. Maar toch alvast iets opgeslagen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik ga rustig de trainingen afwachten, Williams was vorig jaar goed in Bahrain en daar kan je ook nog flink wat mee puzzelen.
Uiteindelijk gaat ook dit jaar weer iemand de manager winnen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:57 schreef Knut het volgende:
Williams auto, hulkenberg en Zhou.
Gaat niet veel worden denk ik
big if truequote:Op woensdag 28 februari 2024 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat ook dit jaar weer iemand de manager winnen.
Niet iedereen doet dat..................quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Iedereen neemt Williams, de Hulk zit er leuk bij in FP2, maar de racepace van Haas is dramatisch. Dus de enige keuze die je hebt is Sargeant en dan heb je net genoeg geld over voor Magnussen.
Dus na race 1 heeft iedereen dezelfde punten. Echt heel spannend. Zit op het puntje van mijn stoel.
Williams is te goedkoop schijnbaar.quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet iedereen doet dat..................
Helemaal nietquote:Op donderdag 29 februari 2024 23:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Williams is te goedkoop schijnbaar.
Dan speel je toch lekker 1 van de tientallen andere Fantasy F1's.quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Iedereen neemt Williams, de Hulk zit er leuk bij in FP2, maar de racepace van Haas is dramatisch. Dus de enige keuze die je hebt is Sargeant en dan heb je net genoeg geld over voor Magnussen.
Dus na race 1 heeft iedereen dezelfde punten. Echt heel spannend. Zit op het puntje van mijn stoel.
Vorig seizoen had je het ook al moeilijk met het budget en de kosten van onderdelen in de manager.quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet meerquote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:58 schreef D_A het volgende:
Het AM & Mclaren logo zijn omgedraaid bij de motoren.
Ik had het hier ook maar als ik de cache van m'n browser ververs is het goed.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:58 schreef D_A het volgende:
Het AM & Mclaren logo zijn omgedraaid bij de motoren.
Ja, dat viel me net op. Top!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:48 schreef Pino112 het volgende:
Heb ook tijd gehad voor het Stake-logootje. Volgens mij klopt alles nu helemaal.
Volgende ronde kan je gewoon instappen hoorquote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:39 schreef Bayswater het volgende:
Oeps te laat. Jaartje wachten maarBij Scorito gelukkig nog wel 1,5 uur.
Technisch gezien is dat mogelijk ja.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Volgende ronde kan je gewoon instappen hoor
Als deze race voorbij is (maandagavond worden punten uitgedeeld).
Je verwacht veel punten/budget de 1e ronde?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 15:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Technisch gezien is dat mogelijk ja.
Een sneeuwbaleffect vooral.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 16:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Je verwacht veel punten/budget de 1e ronde?
Zo ben ik vorig jaar begonnen, uiteindelijk niet eens in de top 100 geëindigdquote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:15 schreef tothierennietverder het volgende:
Krijg nou wat. Dat ik na zoveel jaar nog een keertje (heel eventjes) op nr1 mag staan! Tof!
Morgen zal de race daar wel het een en ander aan veranderen, maar toch!
Een kwali zegt zelden wat over de race(pace). Zeker bij Haas, bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:22 schreef Nattekat het volgende:
Maar 12 users met de beste keus, valt nog mee als je dit topic mocht geloven
Ik ga het maar niet over m'n eigen prestaties hebben
4x Haas jaquote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Een kwali zegt zelden wat over de race(pace). Zeker bij Haas, bijvoorbeeld
En laten de 1e 12 nu een compleet HAAS team hebben...?! (ik ga uit van Allemaal aangezien er wat op Dicht staan).
Gewoon de race afwachtenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:03 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb weer eens het verkeerde gekozen
Met 2x Williams 'maar' 16 punten achter en de race voor de boeg kan ik wel mee leven.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
4x Haas ja
Daarachter elke mogelijke combinatie met 1 of 2 Sauber-onderdelen, en her en der een Williams onderdeel
Tijd voor Albonoquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met 2x Williams 'maar' 16 punten achter en de race voor de boeg kan ik wel mee leven.
Het kan nog alle kanten op ja! Vorig jaar begonnen op 270 en uiteindelijk nog 61e. Maar wel een leuk begin even zo!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 21:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo ben ik vorig jaar begonnen, uiteindelijk niet eens in de top 100 geëindigd
Als iedereen finisht maakt het allemaal nog niet zoveel uitquote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het is weer klaar voor een jaar
Fixed.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 20:22 schreef Nattekat het volgende:
Maar 12 users met de beste keus gok, valt nog mee als je dit topic mocht geloven
quote:
Wees dan in ieder geval consequent met je gezeur...quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat jij 'consequent' niet herkent is niet mijn probleem.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Wees dan in ieder geval consequent met je gezeur...
quote:
quote:Op maandag 4 maart 2024 11:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Het mooie is dat dat één van de slechtst presterende combinaties isquote:Op maandag 4 maart 2024 11:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:16 schreef tothierennietverder het volgende:
De race is op zaterdag in SA komend weekend toch? Kan de manager tot na de kwali ingevuld worden? Of mis ik iets?
quote:Rondemelding
De volgende ronde is de GP van Saoedi-Arabië.
Je hebt nog tot vrijdag 8 maart 2024 13:29 uur om je team aan te passen voor de komende ronde.
Volgens mij is de wisseling alleen mogelijk nog op de dag dat de eerste en tweede vrije training verreden worden.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:16 schreef tothierennietverder het volgende:
De race is op zaterdag in SA komend weekend toch? Kan de manager tot na de kwali ingevuld worden? Of mis ik iets?
Nee, want die zijn vandaag.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:49 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Volgens mij is de wisseling alleen mogelijk nog op de dag dat de eerste en tweede vrije training verreden worden.
Dat is het nooit geweest, altijd ofwel vrijdag voor 23:59 ofwel voor de derde VT.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:45 schreef D. het volgende:
Waarom niet, zoals eerder, wisselen tot de start van de kwali’s?
Ja i know dat de trainingen vandaag beginnen. Ga vandaag mijn eerste berichten voor Fok! sport regelen <3quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:03 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, want die zijn vandaag.
Wisselen kan tot morgen, 1 uur voor aanvang VT3
Ik kan me herinneren dat het wel besproken is in een vorig deel.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is het nooit geweest, altijd ofwel vrijdag voor 23:59 ofwel voor de derde VT.
De argumentatie was dat VT3 vaak al een redelijk idee geeft van wie waar staat, en dat zou het toch wat minder leuk maken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:16 schreef D. het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat het wel besproken is in een vorig deel.
Ik pleit er dan alsnog voor
Het is iig al juist opgeschoven naar "vlak vóór VT3", ivm mensen die niet midden in de nacht nog wilden - of konden want werk en dus slaap en zo - wisselen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is het nooit geweest, altijd ofwel vrijdag voor 23:59 ofwel voor de derde VT.
1 minuutquote:Op donderdag 7 maart 2024 11:03 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, want die zijn vandaag.
Wisselen kan tot morgen, 1 uur voor aanvang VT3
603 hebben meegedaan aan het eerste weekend, 14 dappere strijders doen nu voor het eerst mee.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:02 schreef Bierscheet het volgende:
Hoeveel deelnemers zijn er eigenlijk? Het begin was weer vrij rampzalig, maar ben benieuwd hoeveel er eigenlijk meedoen.
Mss niet genoeg (dev-)tijd gehad om het in te voegen?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:52 schreef D. het volgende:
Omdat ie toch te duur zou zijn is Carlos’ vervanger niet aan de manager toegevoegd?
Kan ook! Misschien allebei welquote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Mss niet genoeg (dev-)tijd gehad om het in te voegen?
Hup Biermanquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:19 schreef WillemsJ het volgende:
Succes allemaal straks met de kwali! Hopen op een wonder!
Tijd ja. En niemand kon hem toch kopen dus maakte ook niet uitquote:Op vrijdag 8 maart 2024 16:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Mss niet genoeg (dev-)tijd gehad om het in te voegen?
Goede vraag, durf ik zo niet te zeggen. Ga het even navragen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:33 schreef D. het volgende:
Hoe wordt de ranking verdeeld bij mensen met hetzelfde puntaantal?
Ik ben een van de dappere strijdersquote:Op donderdag 7 maart 2024 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
603 hebben meegedaan aan het eerste weekend, 14 dappere strijders doen nu voor het eerst mee.
Kan je zelf ook zien in het userklassement
budget en wie wanneer het huidige team heeft gekocht. hoe eerder hoe hoger dacht ik. Zo lijkt het te werken bij de start. Wanneer we allemaal op nul beginnen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Goede vraag, durf ik zo niet te zeggen. Ga het even navragen.
Meeste budget over, dacht ik.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:33 schreef D. het volgende:
Hoe wordt de ranking verdeeld bij mensen met hetzelfde puntaantal?
Het correcte antwoord is dat het willekeurig is.quote:Op zondag 10 maart 2024 09:44 schreef D. het volgende:
Daarnaast pakt ie de gegevens van verschillende bronnen
https://managers.fok.nl/f1/f1-2024/
Hier sta ik in de top 10 op 5
https://managers.fok.nl/f(...)rder/score/sort/desc
Hier sta ik op 11
Mensen met alleen maar HAAS hadden de vorige race echter welde meeste puntenquote:Op zondag 10 maart 2024 13:38 schreef _UserName_ het volgende:
180 > 136, helaas wederom niet genoeg voor Albon, had wel verwacht dat met Hulk in het team er wat meer bij kwam, maar ik had Bottas er ook in staan. Full HAAS vind ik te riskant dus we spreiden de kansen maar met HULK, SAR, Williams chassis en HAAS motor, stake zit er gewoon niet bij en Alpine, tsja..
Dat is zo, maar als ik zo naar KMAG kijk gister kan het ook in een tranendal eindigen dus ja, wat is wijsheidquote:Op zondag 10 maart 2024 13:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Mensen met alleen maar HAAS hadden de vorige race echter welde meeste punten
Ik zei ook... vorige race, bedoelde Bahreinquote:Op zondag 10 maart 2024 13:48 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat is zo, maar als ik zo naar KMAG kijk gister kan het ook in een tranendal eindigen dus ja, wat is wijsheid
Ik weet dat je daar naar refereerde maar ben nooit zo van het all in gaan. Hoewel, vorig jaar met McLaren heb ik dat wel gedaan.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:08 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zei ook... vorige race, bedoelde Bahrein
Gestegen met Mag als 1 van mijn coureurs, had verwacht te kelderenquote:Op zondag 10 maart 2024 13:48 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat is zo, maar als ik zo naar KMAG kijk gister kan het ook in een tranendal eindigen dus ja, wat is wijsheid
gestegen met Gasly in mijn team...quote:Op zondag 10 maart 2024 15:35 schreef Questular het volgende:
[..]
Gestegen met Mag als 1 van mijn coureurs, had verwacht te kelderen
Dat is een leuke, zal Albon niet gemiddeld meer punten scoren?quote:Op zondag 10 maart 2024 17:00 schreef AmenhotepIV het volgende:
De volgende stap zou Albon naar Stroll moeten zijn ... ik ga daar eens goed over nadenken want Stroll is veel te wisselvallig.
Stroll zal veel meer punten halen, maar een uitvalbeurt (van je duurste coureur) is dodelijk in de manager.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:17 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dat is een leuke, zal Albon niet gemiddeld meer punten scoren?
ik zou het inderdaad net meldenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:37 schreef WillemsJ het volgende:
Iedereen die Williams en Sargeant hebben, flinke klus! Wat ik begrijp is dat Sargeant dit weekend niet meer meedoet omdat zijn chassis naar de auto van Albon gaat!!
Hier nog 1, ben maar vol voor de RB gegaan.quote:
Heb nu Williams motor eruit, voor VCARBquote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb hem net in mijn manager gedaan. Living on the edge
Ik had een motor van Williams, met een rijder minder verlies je sowieso punten. Dus nu maar de gok genomen voor RB. Ricciardo en Tsunoda verraste me in FP1 en FP2. Maar morgen zullen ze weer uiteraard teleurstellen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:59 schreef Managarm het volgende:
Ik had Albon erin gezet, ik hou hem, die rijdt morgen gewoon dik in de punten![]()
.
Ik heb nog de rest van Haas en Magnusson.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:04 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Ik had een motor van Williams, met een rijder minder verlies je sowieso punten. Dus nu maar de gok genomen voor RB. Ricciardo en Tsunoda verraste me in FP1 en FP2. Maar morgen zullen ze weer uiteraard teleurstellen.
Even quotenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weer een verloren manager seizoen
Had niks verloren als dat kuthaas niet plots sterk was op de zondagquote:
Yup, hier ook. Hopelijk lukt Piastri al voor de volgende ronde, want Haas laat ik lekker staan voorlopig.quote:Op zondag 24 maart 2024 06:38 schreef Thornado het volgende:
Stroll en de rest Haas was vandaag een gouden combi!
en wordt nog beter met de penalty van Alonso, wel de vraag hoe lang je het geluk met Stroll wil blijven testen.quote:Op zondag 24 maart 2024 06:38 schreef Thornado het volgende:
Stroll en de rest Haas was vandaag een gouden combi!
Ik weet nog dat ik voor Stroll koos, tegen al mijn principes in. Ach...soms moet je principes laten varen. 😀quote:Op zondag 24 maart 2024 10:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en wordt nog beter met de penalty van Alonso, wel de vraag hoe lang je het geluk met Stroll wil blijven testen.![]()
Haas.quote:
Bidden dat het een toevalstreffer was.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bidden dat Stroll 2 wedstrijden op rij niet crasht.
Ik ook, alleen heb ik twee hazen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:48 schreef Sally het volgende:
Ik ben maar voor het dure onderdeel gegaan:
[ afbeelding ]
Hup Stroll.
Ik kon niet meer dan dit - zoals je zietquote:
Ik nietquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:11 schreef Nattekat het volgende:
Het zou voor mij tactisch heel stom zijn om nu met de meute mee te doen, dus ik duim nog even dat ie in het grind belandt
Aangezien je maar kunt aanpassen tot de start van VT3 denk ik dat dat ook weinig zin heeft.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:17 schreef Thornado het volgende:
Argh, hoe moet ik nu op basis van VT1 en een verregende VT2 een keuze maken? Ik ga niet vannacht de wekker zetten voor VT3 en vlak voor sluitingstijd nog even mijn manager aanpassen
En wat heb je dan als motor & chassis? Haas dan?quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:41 schreef AmenhotepIV het volgende:
Ik heb er maar eens een hele berekening op losgelaten.
Conclusie: als ik nu wissel (heb Stroll+Magnussen) dan kan ik niet naar Piastri of Alonso de volgende race.
Moet minimaal 300 punten halen. Wat te doen is als beide hazen en Stroll finishen
Had graag Tsunoda en Hulk gehad, maar dan geen Piastri in China.
Yep Haas Haas, sta nu in de top10.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:51 schreef Sally het volgende:
[..]
En wat heb je dan als motor & chassis? Haas dan?
Tsunoda en Hulk heb ik inderdaad. Hopen dat ze goed scoren.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:41 schreef AmenhotepIV het volgende:
Ik heb er maar eens een hele berekening op losgelaten.
Conclusie: als ik nu wissel (heb Stroll+Magnussen) dan kan ik niet naar Piastri of Alonso de volgende race.
Moet minimaal 300 punten halen. Wat te doen is als beide hazen en Stroll finishen
Had graag Tsunoda en Hulk gehad, maar dan geen Piastri in China.
Tsunoda > Albon > Strollquote:
Ik ook, maar dan heb ik gelukkig nog Alonso nogquote:
Wrijf het er maar in.quote:Op zondag 7 april 2024 00:19 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan heb ik gelukkig nog Alonso nog
Nouw ehm - ik had beter niet kunnen wisselen geloof ikquote:
Mijn refresh-knop is oververhitquote:Op zondag 7 april 2024 21:57 schreef potjecreme het volgende:
Wanneer kunnen we de punten verwachten?
Nuquote:Op zondag 7 april 2024 21:57 schreef potjecreme het volgende:
Wanneer kunnen we de punten verwachten?
Waar ligt nou de grens...?quote:Je hebt nog tot zaterdag 20 april 2024 00:00 uur om je team aan te passen voor de komende ronde.
Als ik de start van de verschillende sessies nog niet weet (of opgezocht heb) staat de tijd op 0 uur.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:22 schreef Sally het volgende:
Hm, verwarrend.
[..]
Waar ligt nou de grens...?
Is dat op de vrijdag? Denk het nl wel. Maar eerder stond het gewoon als 23:59 uur in de tekst.
Ah zoquote:Op dinsdag 9 april 2024 10:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als ik de start van de verschillende sessies nog niet weet (of opgezocht heb) staat de tijd op 0 uur.
Dus het moet nog worden aangepast.
Plek 68, met net genoeg budget voor Alonso als ik Hulkenberg inruil voor Magnussen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:28 schreef Rnie het volgende:
Plek 65, maar niet genoeg budget voor Alonso
Ik kom 600k tekort en met Piastri 300k. De verkoopkosten van 2% nekt me.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Plek 68, met net genoeg budget voor Alonso als ik Hulkenberg inruil voor Magnussen.
zijn de prijsbepaling niet een beetje afwijkend van de resultaten?quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik kom 600k tekort en met Piastri 300k. De verkoopkosten van 2% nekt me.
Volgende race juichen voor Stroll ... Nieuwe ervaring i guess.
De prijs van de onderdelen is gebaseerd op de resultaten van vorig seizoen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:10 schreef MrNiles het volgende:
[..]
zijn de prijsbepaling niet een beetje afwijkend van de resultaten?
Waarom is Piastra 9M duurder dan Tsunoda...misschien is de onderliggende verhouding wel groot, maar het gaat naar een upgrade is gigantisch.
Gelukkig maar dat Haas goed scoort voor dat bedrag...en hoezo staat Alpine nog zo hoog in de prijslijst??
Een seizoen duurt 24 races maar we hebben het nog steeds over die ene race aan het begin van het seizoen. Wat is er nou zo leuk aan alles en iedereen 3x Haas + het duurste resterende onderdeel?quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:19 schreef Sally het volgende:
Wat wél wat bezwaarlijker was dit jaar (imHo), is dat de onderdelen wel duurder zijn geworden dan vorige Mangerseizoenstarts. Zeg maar alsof er een inflatiecorrectie plaats had gevonden.
Maar het startbudget was nog wel steeds hetzelfde als wat het al jaren is...
Daardoor kon je in het begin veel minder 'leuks' kopen.
Ik zei In My Humble Opinion.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een seizoen duurt 24 races maar we hebben het nog steeds over die ene race aan het begin van het seizoen. Wat is er nou zo leuk aan alles en iedereen 3x Haas + het duurste resterende onderdeel?
Nee, maar wel iemand die vreselijk slecht tegen mensen kan die continu zitten te zeiken over een spel dat voor iedereen hetzelfde is.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zei In My Humble Opinion.
En ik blijf dit punt gewoon herhalen.
Wellicht iets voor aankomend jaar om mee te nemen?
Ben jij overigens FOK! F1-managercrew?
maar doordat er zo weinig mogelijk is, is het voor iedereen gelijk, en kun je ook niet echt lekker gokken op een out-sider.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, maar wel iemand die vreselijk slecht tegen mensen kan die continu zitten te zeiken over een spel dat voor iedereen hetzelfde is.
Snotver, en dat van iemand die er ook wel wat van kan, maar dan andere onderwerpenquote:Op dinsdag 9 april 2024 13:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, maar wel iemand die vreselijk slecht tegen mensen kan die continu zitten te zeiken over een spel dat voor iedereen hetzelfde is.
Moet je eens voorstellenquote:Op dinsdag 9 april 2024 13:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Snotver, en dat van iemand die er ook wel wat van kan, maar dan andere onderwerpen
Hé, wie de schoen past...quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:08 schreef Sally het volgende:
Ik kan me overigens niet herinneren dat ik hierover meer dan alleen in het begin van dit seizoen, en zojuist heb gezegd.
Dus.
Tja.
'Continu' lijkt me in dezen een beetje misplaatst.
Maar denk vooral wat je wil denken.
Dan zeg ik wel wat ik wil zeggen.
Uhuhm.quote:
je spreekt haar persoonlijk aan, das dan niet zo vreemd he dat die schoen past als jij hem zo hard door ramt om die voet van drquote:
Zoiets zou ik nooit doen, ben poesliefquote:Op dinsdag 9 april 2024 14:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
je spreekt haar persoonlijk aan, das dan niet zo vreemd he dat die schoen past als jij hem zo hard door ramt om die voet van dr
Dat het voor iedereen hetzelfde is, betekent niet dat het niet ruk is.....quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als iedereen halverwege het seizoen twee RedBull onderdelen heeft is het pas ruk.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat het voor iedereen hetzelfde is, betekent niet dat het niet ruk is.....
In het casino heb je ook uitdaging....quote:Op woensdag 10 april 2024 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als iedereen halverwege het seizoen twee RedBull onderdelen heeft is het pas ruk.
Nu is er nog wat uitdaging.
Hoe hoog of laag het budget ook is, het is altijd een gok.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In het casino heb je ook uitdaging....
Als je daarvan houdt is het spel prima, alleen de naam klopt dan niet. F1-Gokker 2024 is wel toepasselijk.
Dat. En dat is in het verleden ook wel vaak genoeg gebeurd.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:31 schreef AmenhotepIV het volgende:
Opzet van de manger is goed. Het blijft altijd een gok.
Als er een Haas ploft zal nu 95% van de top een dure prijs betalen.
Degene die dan wel de juiste onderdelen heeft zal daarvoor beloond worden.
Als dit tweemaal gebeurt staat het hele klassement weer op z'n kop.
Hm, ik mag er niet meer over beginnen, maar ik heb vooraf - net als meer mensen - al iets gezegd over de verhoging van de waarden van de coureurs en de gelijk gebleven hoogte van het startbudget.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Oh god deze discussie weer. Sparrow die slecht is in het spelletje en denkt dat het aan de spelregels ligt.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:51 schreef MrNiles het volgende:
<knip>
Voor nu heeft iedereen Haas..met 50M extra budget had je al veel meer spreiding van de Team indeling gehad
Pffft, ik hoop dat jij geen manager bent in het normale bedrijfsleven....quote:Op woensdag 10 april 2024 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is toch altijd een gok? Dat is het hele idee van de manager.
Het seizoen is wel steeds langer dus daar mag ook wel voor gecorrigeerd worden.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zei In My Humble Opinion.
En ik blijf dit punt gewoon herhalen.
Wellicht iets voor aankomend jaar om mee te nemen?
Ben jij overigens FOK! F1-managercrew?
Twee seizoenen geleden eindigde ik 9de. Jij?quote:Op woensdag 10 april 2024 15:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Oh god deze discussie weer. Sparrow die slecht is in het spelletje en denkt dat het aan de spelregels ligt.
Waar kijk ik eigenlijk naar?quote:Op vrijdag 19 april 2024 16:24 schreef Oezie Woezie het volgende:
Misschien kan dit mensen helpen met het wisselen van onderdelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij neemt het spelletje wel heel letterlijk he?quote:Op vrijdag 19 april 2024 16:24 schreef Oezie Woezie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee waar ik naar zit te kijkenquote:Op vrijdag 19 april 2024 16:24 schreef Oezie Woezie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hoorquote:Op zondag 21 april 2024 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Nou, het duurde even, maar Stroll heeft eindelijk z'n ding gedaan.
Jammer dat ie gefinisht is.
Ja, maar de mensen die hoog staan hebben Alonso of Piastri al, dus je gaat er alleen het middenveld mee op een gat zettenquote:Op zondag 21 april 2024 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Nou, het duurde even, maar Stroll heeft eindelijk z'n ding gedaan.
Jammer dat ie gefinisht is.
Waar sta jij nu?quote:Op zondag 21 april 2024 17:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar de mensen die hoog staan hebben Alonso of Piastri al, dus je gaat er alleen het middenveld mee op een gat zetten
Ja, ik doe niet meer mee zullen we maar zeggenquote:
Ik doe ook niet meer mee. Top 250 is nieuwe doel.quote:Op zondag 21 april 2024 17:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, ik doe niet meer mee zullen we maar zeggen
Ik had geen geld voor een van de top dogs omdat ik in het begin voor Williams ben gegaan
Shhhhquote:Op zondag 21 april 2024 17:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar de mensen die hoog staan hebben Alonso of Piastri al, dus je gaat er alleen het middenveld mee op een gat zetten
Dat had ik ook gedaan maar door dat ze niet konden rijden met 2 auto's heb ik ze er uit gegooid en Haas genomen.quote:Op zondag 21 april 2024 17:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, ik doe niet meer mee zullen we maar zeggen
Ik had geen geld voor een van de top dogs omdat ik in het begin voor Williams ben gegaan
Ja ik had Sargeant en 2x Williams volgens mijquote:Op dinsdag 23 april 2024 14:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat had ik ook gedaan maar door dat ze niet konden rijden met 2 auto's heb ik ze er uit gegooid en Haas genomen.
Sta toch op plek 34 met McLaren chassis erbij nu.