SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legendarisch AJAX schrijft HISTORIE 💥 | Real Madrid vs Ajax |Champions League 2018/19| Samenvatting![]()
Dat is toch niet fair. Hij zou überhaupt nog niet zoveel minuten moeten maken maar in jong moeten spelen.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:01 schreef byah het volgende:
[..]
In ieder geval een of twee kansen ja. Maar het aantal minuten dat hij heeft gemaakt is wel krap ja.
Al leit de stad verwoest, en wil daer van niet yzen:quote:Op zondag 25 februari 2024 19:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wanbeleid aan de top. Dan kan het snel gaan he. Komt wel weer goed, alleen niet al te snel.
nu iets verwachten van rijkhoff is wel erg onrealistisch. Zeker als je ook nog eens de minuten erbij pakt in Ajax 1.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is toch niet fair. Hij zou überhaupt nog niet zoveel minuten moeten maken maar in jong moeten spelen.
In het ene geval gingen ze naar Ajax en in het andere geval kwamen ze er vandaan.quote:Op zondag 25 februari 2024 19:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In beide gevallen is er een fortuin uitgegeven aan kutspelers.
Alleen bij Man Utd doen ze echt al jaren miskopenquote:Op zondag 25 februari 2024 20:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In het ene geval gingen ze naar Ajax en in het andere geval kwamen ze er vandaan.
Chelski? En zo ken ik er nog wel wat hoor.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Alleen bij Man Utd doen ze echt al jaren miskopen
Dit verdient niemand. Net zoals Taylor het niet verdiende vorige week.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:28 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Ondanks dat ik best goed ga op dit leedvermaak vind ik dit toch wel een beetje zielig voor die jongen
Ja, ze waren daar drukker mee dan met de wedstrijd.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:28 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Ondanks dat ik best goed ga op dit leedvermaak vind ik dit toch wel een beetje zielig voor die jongen
https://www.ad.nl/nederla(...)ijne-gozer~a9c5a47c/quote:Anton Gaaei (21) verwijderde nog voor het laatste fluitsignaal van het duel tussen Ajax en AZ (2-0) al zijn berichten op Instagram.
lang leve social media. Lekker anoniem. Kansloos.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
De spelers hebben eerder steun nodig dan dom gescheld. Het is een donkere tijd, het lijkt nergens op week in week uit.
Wie is dit en waarom is dit relevant?quote:Op zondag 25 februari 2024 20:28 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Is dit satire? Dat staat er toch duidelijk.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie is dit en waarom is dit relevant?
Vroeg ik jou wat?quote:Op zondag 25 februari 2024 20:35 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Is dit satire? Dat staat er toch duidelijk.
Je kan toch lezenquote:Op zondag 25 februari 2024 20:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie is dit en waarom is dit relevant?
Beter dan deze persoon kan spellen maar daar gaat het niet om.quote:
Dat ben ik nog niet eens.quote:
Met je zelfkennis is weinig misquote:Op zondag 25 februari 2024 20:41 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet te reageren.
Ik verbaasde me slechts erover dat je de vrij duidelijke strekking van de post van @Caland ter discussie stelde. En dan kom jij met een zure ondertoon terug.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met je zelfkennis is weinig mis.
Helaas lukt het ze op basis van naam toch altijd nog om de conciërge met een rollator te verkopen voor 17 miljoen. Exclusief de rollator.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Weet je wat het mooiste van dit allemaal is?
ajax gaat de komende 6 jaar niet uit deze ellende komen
geen geld
de selectie is bedroevend
cruijff is er niet meer
Oh de strekking van de post van @Caland is me volkomen duidelijk hoorquote:Op zondag 25 februari 2024 20:43 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik verbaasde me slechts erover dat je de vrij duidelijke strekking van de post van @:Caland ter discussie stelde. En dan kom jij met een zure ondertoon terug.
Van het schip is de weg kwijtquote:Op zondag 25 februari 2024 20:28 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Hij kwam voor de prijzen hequote:Op zondag 25 februari 2024 20:59 schreef Da_Sandman het volgende:
berughuis nooit wat gevonden eerlijk gezegd
gaai ook niet
Klaas?quote:
Gvd heb Cruijff vandaag nog zien lopen in de stad. Wat lul jij nou domquote:Op zondag 25 februari 2024 20:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Weet je wat het mooiste van dit allemaal is?
ajax gaat de komende 6 jaar niet uit deze ellende komen
geen geld
de selectie is bedroevend
cruijff is er niet meer
Dan doe je werk eens vriendquote:Op zondag 25 februari 2024 20:45 schreef GGMM het volgende:
Pittig sfeertje hier.
Toen het zo goed ging met Ajax was dit topic altijd zo gezellig
Als je de posts (en de reacties daarop) van een paar kneusjes negeert; is er in de topic best een goede sfeer met goede inhoudelijke discussies.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:45 schreef GGMM het volgende:
Pittig sfeertje hier.
Ergens is het ook wel weer goed voor de mensheid als het slecht met Ajax gaat toch?quote:Op zondag 25 februari 2024 20:45 schreef GGMM het volgende:
Pittig sfeertje hier.
Godverdomme. Deze post moet ik liken en dat vind ik niet leukquote:Op zondag 25 februari 2024 21:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ergens is het ook wel weer goed voor de mensheid als het slecht met Ajax gaat toch?Zelden zoveel gelachen als dit seizoen.
Denk dat heel wat mensen hun levensgeluk hebben zien toenemen door de mooie prestaties van Ajax.
Sportief.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:42 schreef Divje het volgende:
[..]
Godverdomme. Deze post moet ik liken en dat vind ik niet leuk
best triest wel toch als dat jouw geluk bepaald? Mag hopen dat jouw levensgeluk bepaald wordt door andere zakenquote:Op zondag 25 februari 2024 21:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ergens is het ook wel weer goed voor de mensheid als het slecht met Ajax gaat toch?Zelden zoveel gelachen als dit seizoen.
Denk dat heel wat mensen hun levensgeluk hebben zien toenemen door de mooie prestaties van Ajax.
Is die niet gewoon niet 100% fit? Want anders is het wel heel triest.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:44 schreef Parafernalia het volgende:
Henderson krijgt 6 miljoen en staat in het slechtste ajax in decennia reserve
weet je ook de reden?quote:Op zondag 25 februari 2024 21:44 schreef Parafernalia het volgende:
Dat is precies de redenquote:Op zondag 25 februari 2024 21:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is die niet gewoon niet 100% fit? Want anders is het wel heel triest.
Hier zo'n trol, denkt schijtlollig te zijn, maar zijn grapje faalt hard.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:44 schreef Parafernalia het volgende:
Jup weer beginnen aan wat in de periode van Frank de Boer is gestart, solide basis die elk jaar kan meedoen in de titelstrijd en zo weer verder gaan bouwen... Hopelijk wel met iets leuker voetbal...quote:Op zondag 25 februari 2024 21:49 schreef borisz het volgende:
Kroes kan over drie weken beginnen. In 2027 is de Schaal weer van ons. Ja ik ga er vanuit dat er tijd nodig is om de boel weer op te bouwen. Hopelijk krijgt hij de tijd ook.
En wellicht dan ook maar een jaar niet Europees. Zie niet hoe we de nacompetitie door gaan komen. Begin dan maar helemaal bij een solide basis.
Kan allemaal he, de forum admin doet vrolijk meequote:Op zondag 25 februari 2024 21:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hier zo'n trol, denkt schijtlollig te zijn, maar zijn grapje faalt hard.
Zo'n GGMM dat kan toch nietquote:Op zondag 25 februari 2024 21:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kan allemaal he, de forum admin doet vrolijk mee
Toen was Ajax de minst slechte van allemaal. Ajax werd kampioen ondanks Frank en niet dankzij. Enige wat Frank goed deed is ten alle tijden voor zijn team staan en de bestuurlijke perikelen van toen buiten het elftal wist te parkeren.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jup weer beginnen aan wat in de periode van Frank de Boer is gestart, solide basis die elk jaar kan meedoen in de titelstrijd en zo weer verder gaan bouwen... Hopelijk wel met iets leuker voetbal...
Wel te triest voor woorden ja als je ook de tweets van DBB leest.quote:
Je kan er vanuit gaan dat het Pascal Jansen wordt. Maar persoonlijk vind ik dat Ron Jans bij een topclub de kans moet krijgen.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wie zou de trainer volgend jaar worden? En wie gaat er over de aanstelling?
Drank de Boer lijkt me wel wat.
drank de boer, hoe oud ben je?quote:Op zondag 25 februari 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wie zou de trainer volgend jaar worden? En wie gaat er over de aanstelling?
Drank de Boer lijkt me wel wat.
Bij Ron krijg je degelijke resultaten en misschien een tweede plek ofzo. Niet veel bijzonders maar ook niet het lachwekkende onderpresteren van de laatste 2 jaar.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan dat het Pascal Jansen wordt. Maar persoonlijk vind ik dat Ron Jans bij een topclub de kans moet krijgen.
Dat dachten ze bij Maurice Steijn ook.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Bij Ron krijg je degelijke resultaten en misschien een tweede plek ofzo. Niet veel bijzonders maar ook niet het lachwekkende onderpresteren van de laatste 2 jaar.
Het zou me echt verbazen als het iemand anders wordt dan Pascal Jansen.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat dachten ze bij Maurice Steijn ook.
Laat het dan maar een andere topclub zijn.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je kan er vanuit gaan dat het Pascal Jansen wordt. Maar persoonlijk vind ik dat Ron Jans bij een topclub de kans moet krijgen.
Wel iemand die het maximale uit een selectie kan halen, en met onze selectie is dat hard nodigquote:Op zondag 25 februari 2024 22:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Laat het dan maar een andere topclub zijn.
Ik vind ook dat PSV hem had moeten halen, het moment was er ooit al weet ik niet meer precies wanneer. Zijn speelstijl past niet bij Ajax tenzij hij er met PEC Zwolle tegen speelt.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
Kom op man, alsjeblieft.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:13 schreef Wotte het volgende:
Maar persoonlijk vind ik dat Ron Jans bij een topclub de kans moet krijgen.
Jansen? Die man heeft pas 1 club gehad. Je wil iemand met amper ervaring voor de groep zetten? Bij Ajax zit er veel meer druk op dan bij een AZ.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
We hebben een andere selectie nodig maar zo'n trainer die het beste uit de selectie haalt waren we dit seizoen toch al mee begonnen, de druk bij Ajax is groot en die wordt alleen maar groter.quote:Op zondag 25 februari 2024 22:40 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Wel iemand die het maximale uit een selectie kan halen, en met onze selectie is dat hard nodig
Het ligt gewoon voor de hand dat Pascal Jansen op pole position ligt. Gezien de aanstelling van Kroes. Daarbij staat er hij goed op bij van Gaal.quote:Op zondag 25 februari 2024 23:00 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jansen? Die man heeft pas 1 club gehad. Je wil iemand met amper ervaring voor de groep zetten? Bij Ajax zit er veel meer druk op dan bij een AZ.
Lijkt me niet zo verstandig maar goed ze nemen wel vaker beslissingen die me niet zo verstandig lijken.quote:Op zondag 25 februari 2024 23:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het ligt gewoon voor de hand dat Pascal Jansen op pole position ligt. Gezien de aanstelling van Kroes. Daarbij staat er hij goed op bij van Gaal.
Maar wie dat dan zou moeten zijnquote:Op zondag 25 februari 2024 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Buitenlandse trainer halen. Er is geen andere optie.
Ja, maar dan heb je wederom een lichtgewicht voor een groep die echt wel een ervaren iemand nodig heeft.quote:Op zondag 25 februari 2024 23:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het ligt gewoon voor de hand dat Pascal Jansen op pole position ligt. Gezien de aanstelling van Kroes. Daarbij staat er hij goed op bij van Gaal.
Nee is opquote:Op zondag 25 februari 2024 23:46 schreef Middelpunt het volgende:
Ik zou bij Ajax na een mislukte transferperiode wel verwachten dat het (hetzij noodgedwongen) wat exceptionele jeugdspelers zouden doorbreken maar dat lijkt er ook niet in te zitten. Het scheelt dat er vast nog wel wat geld over is en ze vaak zelfs hele slechte spelers nog goed weten te verkopen waardoor het vast niet heel lang zal duren voordat ze er weer bovenop zijn.
zidane, klopp of tuchel?quote:Op maandag 26 februari 2024 07:27 schreef Scorpie het volgende:
Jansen en Jans zijn natuurlijk geen ideale kandidaten. Sowieso is de Nederlandse vijver vrij klein en ga je geen trainer vinden die een bewezen track record heeft om het hele zooitje uit het slop te halen.
Dan blijven er twee opties over; je gaat naar buitenlandse trainers kijken of je geeft een wat minder ervaren trainer de kans.
Als je voor optie 2 gaat moet je wel een heel goed profiel voor ogen hebben waaraan zo’n trainer moet voldoen. Aanvallend spel, jeugd inpassen, spelers beter maken, etc etc.
Ik kan eigenlijk geen Nederlandse trainer bedenken die nu in dat profiel zou passen en bij Ajax onder de druk gaat presteren eerlijk gezegd.
Dat zijn meer managers die overweg kunnen met wereldspelers en ze ook nog op de goede plek zetten. Zidane kan van Gaai echt geen redelijke speler maken; Ron Jans zie ik dat wel doen, hij is gewend om te werken met brandhoutquote:
de oudere en lievere versie van Steijnquote:Op maandag 26 februari 2024 08:40 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Dat zijn meer managers die overweg kunnen met wereldspelers en ze ook nog op de goede plek zetten. Zidane kan van Gaai echt geen redelijke speler maken; Ron Jans zie ik dat wel doen, hij is gewend om te werken met brandhout
Iedereen in de voetbalwereld weet dat Ajax miskopen heeft gedaan. Dus dat snel er bovenop… dat lijkt mij wensdenken.quote:Op zondag 25 februari 2024 23:46 schreef Middelpunt het volgende:
Ik zou bij Ajax na een mislukte transferperiode wel verwachten dat het (hetzij noodgedwongen) wat exceptionele jeugdspelers zouden doorbreken maar dat lijkt er ook niet in te zitten. Het scheelt dat er vast nog wel wat geld over is en ze vaak zelfs hele slechte spelers nog goed weten te verkopen waardoor het vast niet heel lang zal duren voordat ze er weer bovenop zijn.
Met een lege kas en geen uitzicht op champions League gaat het minimaal 3 jaar duren. Ik denk dat een paar spelers hun 5-jarig contract lekker uitzitten als een Bogarde. Denk aan Avilla die totaal niet bruikbaar is.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:44 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben het wel eens met René van der Gijp dat dit 3, 4 of 5 jaar gaat duren voordat Ajax er weer bovenop is. Ze moeten eerst al die miskopen van de hand doen en dat kan niet allemaal tegelijk. Dan telkens betere spelers aantrekken. Maar dat gaat echt een paar jaar duren.
Nee zo snel als het afgegleden is zo snel kun je ook wel weer een elftal neerzetten dat om de titel mee kan strijden.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:44 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben het wel eens met René van der Gijp dat dit 3, 4 of 5 jaar gaat duren voordat Ajax er weer bovenop is. Ze moeten eerst al die miskopen van de hand doen en dat kan niet allemaal tegelijk. Dan telkens betere spelers aantrekken. Maar dat gaat echt een paar jaar duren.
Wijndal? Rensch en Taylor? Gaat hem echt niet worden, leuke spelers voor NECquote:Op maandag 26 februari 2024 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee zo snel als het afgegleden is zo snel kun je ook wel weer een elftal neerzetten dat om de titel mee kan strijden.
Een goede trainer kan van een kern met Ramaj, Hato, Rensch, Wijndal, Boomen, Taylor, Hlynsson, Berghuis, Brobbey en eventueel Kaplan en Mannsverk waar we nog te weinig van gezien hebben aangevuld met gerichte versterkingen wel een elftal maken dat mee kan strijden om de bovenste plekken.
Als Van der Gijp bedoelt dat het 3,4 of 5 jaar gaat duren voordat Ajax weer op het niveau 2019/2020 is dan ben ik ook dat met hem oneens wat dat is iets wat een keer in de twintig jaar gebeurt.
Lijnders bij NEC was echt een geweldig leuke rubriek.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Geen idee verder wie die goede trainer moet zijn. Jansen onterecht ontslagen bij AZ maar of hij het heeft om in de top te werken, ik weet het niet. Jans lijkt me uberhaupt geen optie. Lijnders misschien. Klopp zweert bij hem dus moet wel iets kunnen maar een goede assistent is nog lang geen toptrainer. En anders een buitenlander. Geloof wel dat die Knutsen van zo'n geknakte groep iets kan maken.
er staat een jeugdspeler op zijn plek, dat is wel een probleem voor die kaplanquote:Op maandag 26 februari 2024 08:54 schreef StevenHyde het volgende:
Echt dik tevreden met hoe Kaplan inviel en dat dit precies hetzelfde was als dat we hem al in Jong Ajax zagen spelen. Progressieve passing, rust en fysiek goed in de duels. Wanneer je met 5 achterin blijft spelen dan is hij een heerlijke toevoeging.
Wel schrijnend dat je dan met 2 wingbacks speelt wat ideaal zou moeten zijn voor onze vriendelijke vrienden Gaaei en Sosa en juist deze 2 er niks van bakken. Sosa echt wel voldoende momenten de bal gekregen aanvallend dat hij de ruimte had voor een voorzet of wat anders. Het was weer om te janken. Gaaei gewoon onkunde.
Wijze les geleerd ja.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijnders bij NEC was echt een geweldig leuke rubriek.
Die Sosa doet gewoon aan werkweigering, dat kan niet anders. Hoe hij ook terug verdedigt en zich zo simpel laat passeren aan de binnenkant, het is echt om te janken.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:54 schreef StevenHyde het volgende:
Echt dik tevreden met hoe Kaplan inviel en dat dit precies hetzelfde was als dat we hem al in Jong Ajax zagen spelen. Progressieve passing, rust en fysiek goed in de duels. Wanneer je met 5 achterin blijft spelen dan is hij een heerlijke toevoeging.
Wel schrijnend dat je dan met 2 wingbacks speelt wat ideaal zou moeten zijn voor onze vriendelijke vrienden Gaaei en Sosa en juist deze 2 er niks van bakken. Sosa echt wel voldoende momenten de bal gekregen aanvallend dat hij de ruimte had voor een voorzet of wat anders. Het was weer om te janken. Gaaei gewoon onkunde.
Het lijkt inderdaad heel erg op een jongetje die met tegenzin mee moet doen met voetbal tijdens schoolgym en maar hoopt dat de bal niet tegen hem aangeschopt wordt of dat hij de bal moet koppen.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die Sosa doet gewoon aan werkweigering, dat kan niet anders. Hoe hij ook terug verdedigt en zich zo simpel laat passeren aan de binnenkant, het is echt om te janken.
Je zou die Sosa bijna linksbuiten zetten kijken of hij wat voorzetten kan geven. Verdedigen kan hij niet.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:14 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad heel erg op een jongetje die met tegenzin mee moet doen met voetbal tijdens schoolgym en maar hoopt dat de bal niet tegen hem aangeschopt wordt of dat hij de bal moet koppen.
Heel erg frustrerend om te zien aangezien ik hem bij Kroatië altijd prima vond renderen. In balbezit dan. Misschien moeten we Vida halen om Sutalo en Sosa vertrouwen te geven. Ownee laat maar gvd.
Wie kan er wel verdedigen eigenlijk bij Ajax?quote:Op maandag 26 februari 2024 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zou die Sosa bijna linksbuiten zetten kijken of hij wat voorzetten kan geven. Verdedigen kan hij niet.
Tsja, bij VI lijken ze ook te zeggen dat Van 't Schip weliswaar een solide trainer is, maar geen trainer die van niets iets kan maken. Dus hij is leuk om Ajax in het linker rijtje te houden, maar kampioen gaat hij niet worden met de club. Misschien ben ik het daar wel mee eens. Het is wel vreemd dat de resultaten in het begin zoveel beter waren dan de laatste weken. Wellicht toch een zekere initiële opleving bij de spelers na het vertrek van Steijn en het aanstellen van een nieuwe trainer, en dat effect is nu weer uitgewerkt.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee zo snel als het afgegleden is zo snel kun je ook wel weer een elftal neerzetten dat om de titel mee kan strijden.
Een goede trainer kan van een kern met Ramaj, Hato, Rensch, Wijndal, Boomen, Taylor, Hlynsson, Berghuis, Brobbey en eventueel Kaplan en Mannsverk waar we nog te weinig van gezien hebben aangevuld met gerichte versterkingen wel een elftal maken dat mee kan strijden om de bovenste plekken.
Als Van der Gijp bedoelt dat het 3,4 of 5 jaar gaat duren voordat Ajax weer op het niveau 2019/2020 is dan ben ik ook dat met hem oneens wat dat is iets wat een keer in de twintig jaar gebeurt.
Ook wel wat geluk met het schema natuurlijk. En wat pech nu met blessures.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja, bij VI lijken ze ook te zeggen dat Van 't Schip weliswaar een solide trainer is, maar geen trainer die van niets iets kan maken. Dus hij is leuk om Ajax in het linker rijtje te houden, maar kampioen gaat hij niet worden met de club. Misschien ben ik het daar wel mee eens. Het is wel vreemd dat de resultaten in het begin zoveel beter waren dan de laatste weken. Wellicht toch een zekere initiële opleving bij de spelers na het vertrek van Steijn en het aanstellen van een nieuwe trainer, en dat effect is nu weer uitgewerkt.
Het is m.u.v. van RKC en PSV toch al sinds half december gewoon dramatisch, zowel het spel als de resultaten.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja, bij VI lijken ze ook te zeggen dat Van 't Schip weliswaar een solide trainer is, maar geen trainer die van niets iets kan maken. Dus hij is leuk om Ajax in het linker rijtje te houden, maar kampioen gaat hij niet worden met de club. Misschien ben ik het daar wel mee eens. Het is wel vreemd dat de resultaten in het begin zoveel beter waren dan de laatste weken. Wellicht toch een zekere initiële opleving bij de spelers na het vertrek van Steijn en het aanstellen van een nieuwe trainer, en dat effect is nu weer uitgewerkt.
Nee dat denk ik echt niet. Ook omdat de spelers klaar waren met hem en hij zijn spelers openlijk afviel.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:59 schreef Caland het volgende:
Ik vind het wel echt knap hoe je vanaf Schreuder eigenlijk steeds een slechtere coach weet aan te stellen. Ik denk dat zelfs Steijn het beter had gedaan als je hem gewoon had laten zitten.
Een beetje zoals Sjon ook na elke verliespartij doet momenteel?quote:Op maandag 26 februari 2024 10:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee dat denk ik echt niet. Ook omdat de spelers klaar waren met hem en hij zijn spelers openlijk afviel.
Ik moet zeggen dat ik de interviews nu weinig zie omdat ik al een tijd uit principe het nieuws niet meer volg en niet meer op NOS.nl kijk, maar wellicht is dat ook een reden dat het nu minder goed gaat. Vertrouwen en mentaliteit is belangrijker in de sport dan men denkt. Kijk maar naar Van Gaal. Die is er ook meerdere malen in geslaagd om met een matig team ongekende resultaten neer te zetten, alleen maar omdat hij arrogant is en zijn spelers ook een stukje van die arrogantie meegeeft.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Een beetje zoals Sjon ook na elke verliespartij doet momenteel?
En we weten allemaal wat er met ratten gebeurt.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
Sjon heeft nog een soort van knuffelgehalte. Die Steijn is echt een rat.
Sjon heeft ook wel dat typische oud-topvoetballer gehalte van obligate oneliners maar geen enkel dieper voetbalinhoudelijk inzicht.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
Sjon heeft nog een soort van knuffelgehalte. Die Steijn is echt een rat.
Tjah hij is 17. Komt beter over dan Bergwijn die 10 jaar ouder is.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit is toch ook helemaal niks.Welke debiel heeft bedacht om hem tijdens dit seizoen aanvoerder te maken?
De wedstrijden tegen Italie en Frankrijk op Euro 2008 waren wel ultiem genot. Maar dat was eerder ondanks dan dankzij deze drie.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Sjon heeft ook wel dat typische oud-topvoetballer gehalte van obligate oneliners maar geen enkel dieper voetbalinhoudelijk inzicht.
Leuk voor de analistentafels naast Van der Vaart en Pierre maar natuurlijk allesbehalve een goede trainer.
Achteraf ook belachelijk dat de KNVB in 2004 drie van dat soort types aanstelde maar dat is ook wel weer typisch Amsterdams/Nederlands.![]()
[ afbeelding ]
Dat was absoluut meer ondanks dan dankzij ja. De kansenverhouding tegen Italië en Frankrijk was overigens ook gewoon in evenwicht dus had ook in 3-3 en 4-4 kunnen eindigen. Meer geluk dan wijsheid.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De wedstrijden tegen Italie en Frankrijk op Euro 2008 waren wel ultiem genot. Maar dat was eerder ondanks dan dankzij deze drie.
Het is ook wat anders werken als coach van topspelers dan een groep die je op moet leiden en enkelen zelfs wat basis begrippen van voetbal bijbrengen.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De wedstrijden tegen Italie en Frankrijk op Euro 2008 waren wel ultiem genot. Maar dat was eerder ondanks dan dankzij deze drie.
Eens. "Gedoseerd druk zetten", "proberen aan te vallen waar het kan", "we moeten ze pijn doen waar ze kwetsbaar zijn".quote:Op maandag 26 februari 2024 10:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Sjon heeft ook wel dat typische oud-topvoetballer gehalte van obligate oneliners maar geen enkel dieper voetbalinhoudelijk inzicht.
Leuk voor de analistentafels naast Van der Vaart en Pierre maar natuurlijk allesbehalve een goede trainer.
Achteraf ook belachelijk dat de KNVB in 2004 drie van dat soort types aanstelde maar dat is ook wel weer typisch Amsterdams/Nederlands.![]()
[ afbeelding ]
Ach die spelersgroep (met inderdaad alle topspelers) zei achteraf toch ook dat Marco en John niet veel meer zeiden dan: Jongens doe je best vandaag, we kunnen ze hebben en jullie zijn beter.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook wat anders werken als coach van topspelers dan een groep die je op moet leiden en enkelen zelfs wat basis begrippen van voetbal bijbrengen.
Dat heb ik een speler nooit horen zeggen over Van Basten maar zou kunnen, hij had wel als speler al moeite met de mindere goden en het scheelt al een slok als je er dan niet of nauwelijks mee hoeft te werken, al was zijn selectiebeleid af en toe ook dubieus.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach die spelersgroep (met inderdaad alle topspelers) zei achteraf toch ook dat Marco en John niet veel meer zeiden dan: Jongens doe je best vandaag, we kunnen ze hebben en jullie zijn beter.
(Wat vaak nog klopte ook in die tijd, want in die tijd was er ook nog veel meer minder aandacht voor ingewikkelde tactische concepten en gegenpressing enzo)
Dat zeiden Van der Vaart en Van Persie in interviews.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heb ik een speler nooit horen zeggen over Van Basten maar zou kunnen, hij had wel als speler al moeite met de mindere goden en het scheelt al een slok als je er dan niet of nauwelijks mee hoeft te werken, al was zijn selectiebeleid af en toe ook dubieus.
Dat laatste denk ik zeker niet. Steijn had Ajax laten degraderen.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:59 schreef Caland het volgende:
Ik vind het wel echt knap hoe je vanaf Schreuder eigenlijk steeds een slechtere coach weet aan te stellen. Ik denk dat zelfs Steijn het beter had gedaan als je hem gewoon had laten zitten.
Kan best hoor, ik heb het alleen nooit gezien.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zeiden Van der Vaart en Van Persie in interviews.
Qua eigen vermogen staat Ajax er nog steeds goed voor maar dat is geen cash.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:23 schreef Wotte het volgende:
Hoezo menen jullie allemaal eigenlijk dat het geld op is? :-)
Het verschil tussen clubvoetbal en landenvoetbal is ook gewoon steeds groter geworden. John deed het nog wel redelijk als peoplemanager bij Griekenland maar als clubcoach is het helemaal niks.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan best hoor, ik heb het alleen nooit gezien.
Wat vreemd is, want Steijn is lang geen slechte trainer.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:28 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik zeker niet. Steijn had Ajax laten degraderen.
Je hebt dan ook geen cash nodig om spelers te kopen.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Qua eigen vermogen staat Ajax er nog steeds goed voor maar dat is geen cash.
Ik heb dat eigenlijk nauwelijks gevolgd, verder een prima gozer maar je hebt eigenlijk een obsessieve trainer nodig zoals Ten Hag was en Van Gaal in z'n toptijd, voor John is het meer afleiding van ander leed. Ik sprak toevallig een ex speler over Ajax en die zei me noem 1 aanvaller die een goeie trainer is geworden buiten Cruijff, de enige die we nog konden noemen was Heynckes, er zullen er nog wel een paar zijn maar wel zeldzaam dus.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het verschil tussen clubvoetbal en landenvoetbal is ook gewoon steeds groter geworden. John deed het nog wel redelijk als peoplemanager bij Griekenland maar als clubcoach is het helemaal niks.
Als Steijn het hele seizoen 5-4-1 had mogen spelen dan was hij keurig derde geworden. Die worstelde duidelijk met het verwachtingspatroon dat hij aanvallend zou moeten spelen.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat vreemd is, want Steijn is lang geen slechte trainer.
Opzich wel logisch juiste momenten diepgaan en afronden vergt weinig spelinzicht. Lijkt me.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk nauwelijks gevolgd, verder een prima gozer maar je hebt eigenlijk een obsessieve trainer nodig zoals Ten Hag was en Van Gaal in z'n toptijd, voor John is het meer afleiding van ander leed. Ik sprak toevallig een ex speler over Ajax en die zei me noem 1 aanvaller die een goeie trainer is geworden buiten Cruijff, de enige die we nog konden noemen was Heynckes, er zullen er nog wel een paar zijn maar wel zeldzaam dus.
Van wie mocht hij dat niet dan? Wat me bij hem maar ook Van t Schip opvalt is gebrek aan pragmatisme en wat ik Steijn daar bovenop kwalijk neem is dat hij een vete via de spelers aan uitvechten was, dan ben je gewoon af.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als Steijn het hele seizoen 5-4-1 had mogen spelen dan was hij keurig derde geworden. Die worstelde duidelijk met het verwachtingspatroon dat hij aanvallend zou moeten spelen.
Nu Schip inmiddels ook om is naar dat systeem vraag je jezelf af of het allemaal zinvol is geweest al die trainerswissels.
Ik zou tegenwoordig ook maar eens gaan kijken of mensen enige basisintelligentie hebben. Hoeveel laagopgeleide hoofdtrainers ken jij nog die met een Mavo-diploma alleen heel succesvol zijn geweest de laatste 10 jaar?quote:Op maandag 26 februari 2024 12:46 schreef Wotte het volgende:
[..]
Opzich wel logisch juiste momenten diepgaan en afronden vergt weinig spelinzicht. Lijkt me.
Ik heb overigens het idee dat veel hedendaagse toptrainers helemaal geen spannend voetbalverleden hebben.
Kapitaal staat op het veld.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Qua eigen vermogen staat Ajax er nog steeds goed voor maar dat is geen cash.
Ja lekekr iq testjes gaan afnemen? Waar ligt de grens?quote:Op maandag 26 februari 2024 12:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zou tegenwoordig ook maar eens gaan kijken of mensen enige basisintelligentie hebben. Hoeveel laagopgeleide hoofdtrainers ken jij nog die met een Mavo-diploma alleen heel succesvol zijn geweest de laatste 10 jaar?
Slot, Ten Hag en Bosz zijn niet voor niets intelligente gasten met een hoge sociale en algemene intelligentie.
Met lachebekjes als de broertjes Witschge of de Boertjes, Van der Vaart, Sneijder en al dat soort types win je het echt niet meer.
Vroeger kwam je met alleen wat grote sociale intelligentie (Beenhakker, Hiddink) al een heel eind maar dat is wel voorbij.
Dat is wel een interessante vaststelling. Het zijn inderdaad bijna nooit oud-aanvallers die uitgroeien tot goede coaches. Middenvelders daarentegen, daar lijkt het tegengestelde het geval te zijn: Simeone, Guardiola, De Zerbi, Spaletti, Arteta, Emery, Mancini, Conte, Deschamps, etc.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb dat eigenlijk nauwelijks gevolgd, verder een prima gozer maar je hebt eigenlijk een obsessieve trainer nodig zoals Ten Hag was en Van Gaal in z'n toptijd, voor John is het meer afleiding van ander leed. Ik sprak toevallig een ex speler over Ajax en die zei me noem 1 aanvaller die een goeie trainer is geworden buiten Cruijff, de enige die we nog konden noemen was Heynckes, er zullen er nog wel een paar zijn maar wel zeldzaam dus.
Je hebt voor bepaalde normale functies in het dagelijks leven toch ook gewoon diploma's en intelligentie nodig? Zou niet weten waarom dat voor trainers ineens niet geldt.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:51 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ja lekekr iq testjes gaan afnemen? Waar ligt de grens?
De soep wordt nooit zo heet gegeten als opgediend maar ik denk dat het Ajax zo'n 100 miljoen kost dit en het afgelopen seizoen, aan inkomstenderving en eventuele verliezen op spelers.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kapitaal staat op het veld.
[ afbeelding ]
Reken je dan de gemiste CL-tickets nog mee?quote:Op maandag 26 februari 2024 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
De soep wordt nooit zo heet gegeten als opgediend maar ik denk dat het Ajax zo'n 100 miljoen kost dit en het afgelopen seizoen, aan inkomstenderving en eventuele verliezen op spelers.
die zijn als speler al vaak bezig met tactieken, overzicht behouden over het hele team als schakel. Ergens wel logisch als je er over nadenkt iddquote:Op maandag 26 februari 2024 12:51 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Dat is wel een interessante vaststelling. Het zijn inderdaad bijna nooit oud-aanvallers die uitgroeien tot goede coaches. Middenvelders daarentegen, daar lijkt het tegengestelde het geval te zijn: Simeone, Guardiola, De Zerbi, Spaletti, Arteta, Emery, Mancini, Conte, Deschamps, etc.
Jaquote:Op maandag 26 februari 2024 12:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Reken je dan de gemiste CL-tickets nog mee?
elke trainer heeft toch een diploma? Jij hebt het opeens over intelligentie en nu over papiertjesquote:Op maandag 26 februari 2024 12:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je hebt voor bepaalde normale functies in het dagelijks leven toch ook gewoon diploma's en intelligentie nodig? Zou niet weten waarom dat voor trainers ineens niet geldt.
Dat hangt met elkaar samen en volgens mij weet je ook heel goed wat ik bedoel.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:56 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
elke trainer heeft toch een diploma? Jij hebt het opeens over intelligentie en nu over papiertjes
benieuwd hoeveel we bespaard hebben op salaris, was ook een target voor onze duitse freund toch?quote:Op maandag 26 februari 2024 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
De soep wordt nooit zo heet gegeten als opgediend maar ik denk dat het Ajax zo'n 100 miljoen kost dit en het afgelopen seizoen, aan inkomstenderving en eventuele verliezen op spelers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik kies nergens voorquote:Op maandag 26 februari 2024 12:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat hangt met elkaar samen en volgens mij weet je ook heel goed wat ik bedoel.
Maar kies vooral weer voor een De Boer volgend seizoen.
quote:Op maandag 26 februari 2024 12:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
benieuwd hoeveel we bespaard hebben op salaris, was ook een target voor onze duitse freund toch?Zal best wel wat bespaard zijn maar wat heb je daar uiteindelijk aan als je 70 miljoen misloopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks idd.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal best wel wat bespaard zijn maar wat heb je daar uiteindelijk aan als je 70 miljoen misloopt.
Minimale schedelomtrek invoerenquote:Op maandag 26 februari 2024 12:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zou tegenwoordig ook maar eens gaan kijken of mensen enige basisintelligentie hebben. Hoeveel laagopgeleide hoofdtrainers ken jij nog die met een Mavo-diploma alleen heel succesvol zijn geweest de laatste 10 jaar?
Slot, Ten Hag en Bosz zijn niet voor niets intelligente gasten met een hoge sociale en algemene intelligentie.
Met lachebekjes als de broertjes Witschge of de Boertjes, Van der Vaart, Sneijder en al dat soort types win je het echt niet meer.
Vroeger kwam je met alleen wat grote sociale intelligentie (Beenhakker, Hiddink) al een heel eind maar dat is wel voorbij.
Ja leuk. Je snapt mijn punt prima, ik noem alleen maar witte trainers overigens dus waar dit weer naartoe gaat weet niemand.quote:
Onzin, Steijn heeft de relatie met bepaalde spelers totaal verziekt. Kijk eens wat ie met Brobbey aan het doen was...quote:Op maandag 26 februari 2024 12:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als Steijn het hele seizoen 5-4-1 had mogen spelen dan was hij keurig derde geworden. Die worstelde duidelijk met het verwachtingspatroon dat hij aanvallend zou moeten spelen.
Nu Schip inmiddels ook om is naar dat systeem vraag je jezelf af of het allemaal zinvol is geweest al die trainerswissels.
Asjeblieft niet zegquote:Op maandag 26 februari 2024 15:06 schreef M.Melandri het volgende:
Is de verlosser al gesignaleerd in de Arena?
[ afbeelding ]
Maar waarom danquote:Op maandag 26 februari 2024 15:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Het zal geen breed gedragen mening zijn maar van mij mag het.
Gewonnen van Bodø/Glimt.quote:
Dan Sjon maar houden.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Van 't Schip ook en met veel minder materiaal ook nog
Wordt nog best wel moeilijk een trainer voor volgend seizoen, ik hoop dat Kroes met een goeie komt en dan niet met een usual suspect als Jansen.quote:
De staat van Ajax kan best een positief effect op potentiële trainers hebben. Slechter kan niet en als je het op de rit krijgt ben je de trainer die Ajax er weer bovenop heeft geholpen. Ik geloof ook niet dat er geen versterkingen kunnen komen van de zomer. Van de 12 Mislintat aankopen gaat minstens de helft weer voor net zoveel miljoenen weg. Bergwijn zal ook wel gaan.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt nog best wel moeilijk een trainer voor volgend seizoen, ik hoop dat Kroes met een goeie komt en dan niet met een usual suspect als Jansen.
Wat Scorpie al zegt. Je hebt een trainer nodig die de beste kwaliteiten van elke speler goed weet te benutten. Sosa rendeert alleen als een wingback en niet als een linksback in 4-3-3 systeem. Sutalo doet het prima bij Kroatie en bij Ajax niet. Dan zal je toch moeten bekijken waarom niet. Ligt dat aan communicatie of snapt hij Ajax-speelstijl niet?quote:Op maandag 26 februari 2024 15:51 schreef Wotte het volgende:
Het zou in ieder geval al een flinke slok schelen als Sosa en Sutalo er wel wat van kunnen. Dan hoef je alleen maar zo'n beetje een hele rechterflank ergens op te scharrelen.
Maar, dan kom je uit bij Slot? Ik kan er verder niet veel opnoemen die namelijk zo overkomen/zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:55 schreef Scorpie het volgende:
Je moet gewoon hopen op zo'n Ten Hag-type vakidioot die volkomen gedisciplineerd in wil stappen om het zooitje weer op de rit te krijgen.
De rest sneuvelt allemaal.
Dit ja maar die zie ik in NL niet momenteel, op Slot na dan. Nou ja misschien die van Twente maar voor hem lijkt me de stap echt te groot.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:55 schreef Scorpie het volgende:
Je moet gewoon hopen op zo'n Ten Hag-type vakidioot die volkomen gedisciplineerd in wil stappen om het zooitje weer op de rit te krijgen.
De rest sneuvelt allemaal.
zie ik niet echt gebeurenquote:Op maandag 26 februari 2024 16:16 schreef Wotte het volgende:
Graham Potter zou misschien nog wel haalbaar kunnen zijn.
Die zat op 10 miljoen of zo bij Chelsea dus dat lijkt me niet, denk ook niet dat zo'n man zelf interesse heeft, als je al iets uit de PL kan halen zijn het eerder assistenten zoals een Lijnders of Van der Gaag.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:16 schreef Wotte het volgende:
Graham Potter zou misschien nog wel haalbaar kunnen zijn.
Zou het wel een goede match vinden.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die zat op 10 miljoen of zo bij Chelsea dus dat lijkt me niet, denk ook niet dat zo'n man zelf interesse heeft, als je al iets uit de PL kan halen zijn het eerder assistenten zoals een Lijnders of Van der Gaag.
Ik denk dat je de PL wat onderschat of Ajax en de eredivisie wat overschat, ook zal het falen bij Chelsea hem niet zo enorm kwalijk genomen worden want die falen nog steeds.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:37 schreef Wotte het volgende:
[..]
Zou het wel een goede match vinden.
Brighton betaalde hem dat natuurlijk niet en gezien de resultaten bij Chelsea zie ik de top PL niet zo snel meer komen.
Als hij nog wat wil zal het hoogstens middenmoot Premier League worden. Dan acht ik Ajax ook niet geheel onwaarschijnlijk.
Dat zou heel goed kunnen hoor. Tunnelvisie is mij niet vreemd.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat je de PL wat onderschat of Ajax en de eredivisie wat overschat, ook zal het falen bij Chelsea hem niet zo enorm kwalijk genomen worden want die falen nog steeds.
quote:Op maandag 26 februari 2024 16:46 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen hoor. Tunnelvisie is mij niet vreemd.
Ik mis eigenlijk Giovanni van Bronckhorst in het rijtje Nederlandse trainers.
Dan weet ik het niet meer, jij nog suggesties. Wie weet lezen ze mee. Je weet het niet.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]Laat die maar bondscoach worden als Koeman stopt.
Dan heb ik nog liever Frank terug, oogstrelend was het niet maar hij wel hoe je het defensief neer moet zetten, achteraf gezien waarschijnlijk de betere tussenpaus dan Heitinga.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:52 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dan weet ik het niet meer, jij nog suggesties. Wie weet lezen ze mee. Je weet het niet.
De Boer is voor Nederlandse begrippen gewoon een prima trainer waar je je geen buil aan valt. De schamperheid die hem altijd ten deel valt omdat Mourinho ooit eens iets pseudololligs over hem zei is zeker in eredivisiecontext onterecht.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan heb ik nog liever Frank terug, oogstrelend was het niet maar hij wel hoe je het defensief neer moet zetten, achteraf gezien waarschijnlijk de betere tussenpaus dan Heitinga.
Ik vond het voetbal onder hem z'n laatste 2 jaar wel matig, al waren de omstandigheden ook wat moeilijker qua verkoop vs inkoop.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Boer is voor Nederlandse begrippen gewoon een prima trainer waar je je geen buil aan valt. De schamperheid die hem altijd ten deel valt omdat Mourinho ooit eens iets pseudololligs over hem zei is zeker in eredivisiecontext onterecht.
Er zat altijd een soort van statische stroperigheid in, het typische Hollandse School-voetbal.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het voetbal onder hem z'n laatste 2 jaar wel matig, al waren de omstandigheden ook wat moeilijker qua verkoop vs inkoop.
Om dat nou typisch Hollandse school te noemen is wat overdreven, Ten Hag, Slot en Bos spelen ook volgens de Hollandse school en dat was/is toch een stuk aangenamer om naar te kijken in de regel.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zat altijd een soort van statische stroperigheid in, het typische Hollandse School-voetbal.
Dat zijn doorontwikkelde versies, uitgedacht door trainers die de moderne ontwikkelingen hebben bestudeerd. Drank is ergens blijven hangen.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Om dat nou typisch Hollandse school te noemen is wat overdreven, Ten Hag, Slot en Bos spelen ook volgens de Hollandse school en dat was/is toch een stuk aangenamer om naar te kijken in de regel.
ja springt ie dan daar beneden uit je Ajax pyjama?quote:Op maandag 26 februari 2024 17:21 schreef Caland het volgende:
Ik zou Frank de Boer echt een geweldige keuze vinden (zelfs nog beter dan Pascal Jansen of John van den Brom)
Cruijff en Van Gaal waren voor De Boer maar die speelden moderner voetbal, ik denk meer dat het de aard van het beestje is.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zijn doorontwikkelde versies van trainers die over moderne ontwikkelingen hebben nagedacht. Drank is ergens blijven hangen.
quote:Op maandag 26 februari 2024 16:52 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dan weet ik het niet meer, jij nog suggesties. Wie weet lezen ze mee. Je weet het niet.
Ander tijdperk, het voetbal is veel dynamischer geworden. Overigens verviel de Hollandse School gedurende de jaren ook al steeds meer en meer tot balbezit om het balbezit. Van Gaal is natuurlijk het laatste decennium helemaal veranderd in een verdedigende, mourinho-achtige coach.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Cruijff en Van Gaal waren voor De Boer maar die speelden moderner voetbal, ik denk meer dat het de aard van het beestje is.
Hij tikt op zijn minst wel even het bureau aan. Heerlijk dat teruggrijpen op clubjongens die er geen reet van kunnen, en herkenbaar helaas.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ja springt ie dan daar beneden uit je Ajax pyjama?
de selectie zal ook worden aangepakt hans. Denken moet je trouwens maar aan een paard overlaten.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:31 schreef klaasweetalles het volgende:
Het maakt echt geen reet uit wie je voor deze selectie gaat zetten
dit is gewoon een middenmoot selectie
en ook volgend seizoen zal dat zo zijn
Ik denk zelfs de komende 6 jaar
goh, verrassendquote:Op maandag 26 februari 2024 17:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij tikt op zijn minst wel even het bureau aan. Heerlijk dat teruggrijpen op clubjongens die er geen reet van kunnen, en herkenbaar helaas.
'clubjongens' zijn dan ook niet het antwoord. Het was alleen logisch om na het vertrek van Steijn iemand voor de rest van het seizoen aan te stellen die de club goed kende omdat iemand zich staande moest kunnen houden (dus krediet/sympathie hebben en iets weten van hoe de interne krachten werken).quote:Op maandag 26 februari 2024 17:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij tikt op zijn minst wel even het bureau aan. Heerlijk dat teruggrijpen op clubjongens die er geen reet van kunnen, en herkenbaar helaas.
Het voetbal is verdedigend beter geworden dus de ruimtes zijn wat kleiner, Hollandse school zegt me ook verder weinig want dat gaat eigenlijk meer over de veldbezetting, dat balbezit om balbezit, is dat Hollandse school?quote:Op maandag 26 februari 2024 17:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ander tijdperk, het voetbal is veel dynamischer geworden. Overigens verviel de Hollandse School gedurende de jaren ook al steeds meer en meer tot balbezit om het balbezit. Van Gaal is natuurlijk het laatste decennium helemaal veranderd in een verdedigende, mourinho-achtige coach.
deze info is kennelijk te hoog gegrepen voor sommigen, maar dit is wel de strekking idd.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'clubjongens' zijn dan ook niet het antwoord. Het was alleen logisch om na het vertrek van Steijn iemand voor de rest van het seizoen aan te stellen die de club goed kende omdat iemand zich staande moest kunnen houden (dus krediet/sympathie hebben en iets weten van hoe de interne krachten werken).
met watquote:Op maandag 26 februari 2024 17:32 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
de selectie zal ook worden aangepakt hans. .
Bal in de ploeg houden is wel een van de kernkenmerken van de Hollandse School (de tegenstander kan dan niet scoren en het moest blijkbaar dominantie uitstralen).quote:Op maandag 26 februari 2024 17:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het voetbal is verdedigend beter geworden dus de ruimtes zijn wat kleiner, Hollandse school zegt me ook verder weinig want dat gaat eigenlijk meer over de veldbezetting, dat balbezit om balbezit, is dat Hollandse school?
Van Gaal is veranderd van een idealist in een realist, al had ik hem wel nog eem jaartje als Ajax coach willen zien.
Dat denk ik niet, de Boer verneukt het altijd op de communicatie. Heb je weer iemand die voortdurend zijn domme beslissingen verdedigt met slechte argumenten en anderen voor de bus gooit. Die wedstrijd tegen Tsjechië was wel een perfect brevet van zijn onvermogen.quote:Op maandag 26 februari 2024 16:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan heb ik nog liever Frank terug, oogstrelend was het niet maar hij wel hoe je het defensief neer moet zetten, achteraf gezien waarschijnlijk de betere tussenpaus dan Heitinga.
Van Bronckhorst was toch een prima trainer voor Feyenoord?quote:Op maandag 26 februari 2024 17:32 schreef Caland het volgende:
[..]
We hadden het over De Boer als tussenpaus in de periode na Schreuder, niet zozeer als nieuwe trainer voor de langere termijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de Boer verneukt het altijd op de communicatie. Heb je weer iemand die voortdurend zijn domme beslissingen verdedigt met slechte argumenten en anderen voor de bus gooit. Die wedstrijd tegen Tsjechië was wel een perfect brevet van zijn onvermogen.
En ja, leuk dat ie het defensief goed neerzette, maar dat lukte Steijn ook bij Sparta. Één op één, dichtgooien en lange bal kan iedere trainer, het feit dat het zowel Steijn als tSchip hiermee niet lukt laat wel zien hoe slecht deze selectie defensief is.
Dat was in die 95 ploeg wel erg goed, dat spel verleggen van links naar rechts tot er gaatjes kwamen en dan diep, dat was echt domineren.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bal in de ploeg houden is wel een van de kernkenmerken van de Hollandse School (de tegenstander kan dan niet scoren en het moest blijkbaar dominantie uitstralen).
Frank of Gio bij Ajax lijkt me een no brainer.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, de Boer verneukt het altijd op de communicatie. Heb je weer iemand die voortdurend zijn domme beslissingen verdedigt met slechte argumenten en anderen voor de bus gooit. Die wedstrijd tegen Tsjechië was wel een perfect brevet van zijn onvermogen.
En ja, leuk dat ie het defensief goed neerzette, maar dat lukte Steijn ook bij Sparta. Één op één, dichtgooien en lange bal kan iedere trainer, het feit dat het zowel Steijn als tSchip hiermee niet lukt laat wel zien hoe slecht deze selectie defensief is.
Klopt, dat ging ook via een zorgvuldige opbouw. Overigens stond Van Gaal zich er ook toen al op voor een bovengemiddeld pragmatische coach te zijn (in het grote interview na zijn CL-overwinning vertelde hij trots dat hij ook wedstrijden met een verkapte 4-4-2 had gespeeld). EK 2021 was eigenlijk een verwording van dat systeem met een opbouw die nooit ergens toe leidde.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was in die 95 ploeg wel erg goed, dat spel verleggen van links naar rechts tot er gaatjes kwamen en dan diep, dat was echt domineren.
ok hansquote:Op maandag 26 februari 2024 17:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
met wat
met nog meer middelmatige spelers als Henderson?
Van het schip is beetje de weg kwijtquote:
Poetischquote:Op maandag 26 februari 2024 18:01 schreef klaasweetalles het volgende:
je ziet het aan de kop van het schip
Wat ik mooi aan Van Gaal vond tijdens zijn 2e periode als bondscoach. Was dat het spel op papier heel verdedigend leek en garant voor saai voetbal. Maar ik vond dat elftal leuker om naar te kijken dan oranje onder van Marwijk.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, dat ging ook via een zorgvuldige opbouw. Overigens stond Van Gaal zich er ook toen al op voor een bovengemiddeld pragmatische coach te zijn (in het grote interview na zijn CL-overwinning vertelde hij trots dat hij ook wedstrijden met een verkapte 4-4-2 had gespeeld). EK 2021 was eigenlijk een verwording van dat systeem met een opbouw die nooit ergens toe leidde.
Dat was ook vaak niet best natuurlijk, Chili en de eerste helft Mexico waren erbarmelijk, tegen Australie en Costa Rica was het ook niet goed, tegen Argentinie geloof ik 0 schoten op goal. De wedstrijd tegen Spanje was natuurlijk wel geweldig.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat ik mooi aan Van Gaal vond tijdens zijn 2e periode als bondscoach. Was dat het spel op papier heel verdedigend leek en garant voor saai voetbal. Maar ik vond dat elftal leuker om naar te kijken dan oranje onder van Marwijk.
Check je toetsenbord eens.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Van het schip is beetje de weg kwijt
Ik denk dat sommige niet beseffen welke gigantische druk nu op schip word gelegd
er MOET europees voetbal gehaald worden anders worden de financiële problemen nog groter
failliet gaan zou zomaar komen
vandaar ook de actie om ineens met 5 verdedigers te gaan spelen terwijl van het schip de afgelopen maanden goed bezig was
van het schip ging gisteren doen wat steijn zijn ondergang was ...zwaar defensief voetballen
je ziet het aan de kop van het schip
heel de ontspannen uitstraling wat hij bij zijn aanstelling had is helemaal weg
Eens, maar heb genoeg mensen die me voor gek verklaren dat ik het Oranje van Louis leuker vond voetballen. Mensen zijn een beetje verblind door die finale..quote:Op maandag 26 februari 2024 18:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat was ook vaak niet best natuurlijk, tegen Chili en de eerste helft Mexico waren erbarmelijk, tegen Australie en Costa Rica was het ook niet goed, tegen Argentinie geloof ik 0 schoten op goal. De wedstrijd tegen Spanje was natuurlijk wel geweldig.
Een dubbele 6 was min of meer gemeengoed in de tijd van Van Marwijk, al was zijn implementatie daarvan wel heel verdedigend. Er werd destijds gewezen dat dat nodig was vanwege de zwakke verdediging, maar Heitinga-Mathijsen klinkt achteraf toch wel solide.
Fixed.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:32 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
even langs de huisarts (poh) ggz kan anders ook geen kwaad denk ik.
en jij hebt het allemaal goed gezienquote:Op maandag 26 februari 2024 18:30 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Eens, maar heb genoeg mensen die me voor gek verklaren dat ik het Oranje van Louis leuker vond voetballen. Mensen zijn een beetje verblind door die finale..
Ze moeten eens bij the special one in de leer, hij doet het tegenovergestelde, altijd voor zijn spelers staan.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:43 schreef aTypisch het volgende:
ik vind het wel grappig dat Van ´t Schip ook zijn selectie af mag branden als hoofdverantwoordelijke
nieuwe trend bij ajaxtrainers
check jij jezelf isquote:
Vraag dat Karsdorp eens overigens is Mourinho beschikbaar. Atypische Ajax trainer maar lijkt me wel lachen.quote:Op maandag 26 februari 2024 18:43 schreef aTypisch het volgende:
ik vind het wel grappig dat Van ´t Schip ook zijn selectie af mag branden als hoofdverantwoordelijke
Ik zou wel graag je onderbouwing van aankomende faillissement van Ajax willen zien. Niet met oneliners maar een diepgaande analyse aan de hand van de jaarrekening.quote:
Een jaarrekening geeft alleen financiële feiten weer op een bepaald moment.quote:Op maandag 26 februari 2024 19:42 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zou wel graag je onderbouwing van aankomende faillissement van Ajax willen zien. Niet met oneliners maar een diepgaande analyse aan de hand van de jaarrekening.
En uit welk deel blijkt nu het aankomende faillissement van Ajax?quote:Op maandag 26 februari 2024 19:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Een jaarrekening geeft alleen financiële feiten weer op een bepaald moment.
Een feit bijvoorbeeld is dat ajax dit seizoen geen Champions L inkomsten heeft terwijl de begroting van de club wel gebaseerd is op CL
Dat betekent gewoon dat je financiële reserves moet gaan aanspreken om kosten te gaan dekken omdat je deze inkomsten mist.
Een gevolg daaropvolgend kan zijn als je meerdere jaren geen Cl speelt dat je uiteindelijk je begroting naar beneden moet gaan halen.
ik snap heel je vraag trouwens niet. Er moesten dit seizoen al spelers verkocht worden voor grote bedragen om nieuwe spelers te kunnen halen.
De vraag is hoe lang kan ajax met een begroting gebaseerd op CL blijven opereren?
Ik denk dat ajax komend seizoen 50 tot 80 miljoen moet gaan bezuinigen.
Kan je deze post bewaren?
Een jaarrekening zegt dus helemaal niets......
[ afbeelding ]
Je kunt toch rekenen? Paar jaar geen CL en je staat paar honderd miljoen in de min. Wie gaat dat betalen met een lege rekening? Zelfs een modale speler als VD Boomen ontvangt een gigantisch salarisquote:Op maandag 26 februari 2024 20:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
En uit welk deel blijkt nu het aankomende faillissement van Ajax?
quote:Op maandag 26 februari 2024 20:13 schreef Wotte het volgende:
[..]
En uit welk deel blijkt nu het aankomende faillissement van Ajax?
Ik kan rekenen ja. Als je voor de grap eens die jaarrekening bekijkt van 22/23.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:14 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Je kunt toch rekenen? Paar jaar geen CL en je staat paar honderd miljoen in de min. Wie gaat dat betalen met een lege rekening? Zelfs een modale speler als VD Boomen ontvangt een gigantisch salaris
Staan posten op die niet inbaar zijn zoals Traore en Promes. Maar zal best dat er nog wat geld zit, maar zoals eerder gezegd wordt er begroot met CL en een transfer. Als je dat een paar jaar niet hebt kom je direct in de problemen omdat transferinkomsten over vele jaren zijn uitgesmeerd. Dan moet je leningen afsluiten voor salarissen zoals nu ook al gebeurtquote:Op maandag 26 februari 2024 20:24 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik kan rekenen ja. Als je voor de grap eens die jaarrekening bekijkt van 22/23.
Als je dan eens kijkt naar de langlopende vorderingen en vervolgens naar de vlottende activa. Dan kom je uit op een bedrag van 240 miljoen.
quote:Op maandag 26 februari 2024 20:24 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik kan rekenen ja. Als je voor de grap eens die jaarrekening bekijkt van 22/23.
Als je dan eens kijkt naar de langlopende vorderingen en vervolgens naar de vlottende activa. Dan kom je uit op een bedrag van 240 miljoen.
https://ajax.supporters.n(...)o-op-de-begroting%27quote:In een uitgebreide analyse heeft Voetbal International uitgerekend dat Ajax komend seizoen begint met een tekort van 100 miljoen euro op de begroting. Omdat de gegarandeerde UEFA premies met ongeveer 30 miljoen euro kelderen aangezien Ajax niet actief zal zijn in de Champions League zal het operationele tekort oplopen naar 40 miljoen euro. Daarnaast kent Ajax voor 60 miljoen euro aan transferafschrijvingen.
Ajax zal komend seizoen echter niet op de rem stampen aangezien het over het huidige boekjaar een winst van enkele tientallen miljoenen heeft gemaakt en het al een eigen vermogen heeft van 200 miljoen euro. De club kan daardoor een stootje hebben. Risico's op structurele verliezen zijn bovendien te overzien omdat vanaf het seizoen 2024/25 de Europese gelden omhoog gaan en een jaar later het nieuwe televisiecontract zal ingaan.
quote:Risico's op structurele verliezen zijn bovendien te overzien omdat vanaf het seizoen 2024/25 de Europese gelden omhoog gaan en een jaar later het nieuwe televisiecontract zal ingaan
De beerput moet leeg.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jong Ajax ook alweer 0-2 achter tegen Telstar
Een kredietlijn is nou niet zo bijzonder voor een miljoenenbedrijf. Het is eerder opmerkelijk dat Ajax dat schijnbaar niet nodig had. Los daarvan zijn vrijwel alle transfers van afgelopen jaar na 1 juli gedaan. Dat betrof een positief transfer resultaat van 40 miljoen.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:30 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Staan posten op die niet inbaar zijn zoals Traore en Promes. Maar zal best dat er nog wat geld zit, maar zoals eerder gezegd wordt er begroot met CL en een transfer. Als je dat een paar jaar niet hebt kom je direct in de problemen omdat transferinkomsten over vele jaren zijn uitgesmeerd. Dan moet je leningen afsluiten voor salarissen zoals nu ook al gebeurt
gewoon wachten op de volgende jaarrekeningquote:Op maandag 26 februari 2024 20:56 schreef Wotte het volgende:
[..]
Een kredietlijn is nou niet zo bijzonder voor een miljoenenbedrijf. Het is eerder opmerkelijk dat Ajax dat schijnbaar niet nodig had. Los daarvan zijn vrijwel alle transfers van afgelopen jaar na 1 juli gedaan. Dat betrof een positief transfer resultaat van 40 miljoen.
Maar bovenal zie ik nog steeds niet steekhoudende argumenten voor het aankomende faillissement van Ajax.
Zeker niet, goed is het uiteraard niet maar failliet gaat Ajax voorlopig niet, eigen vermogen was laatste jaarcijfers 235 miljoen meen ik.quote:Op maandag 26 februari 2024 20:56 schreef Wotte het volgende:
[..]
Een kredietlijn is nou niet zo bijzonder voor een miljoenenbedrijf. Het is eerder opmerkelijk dat Ajax dat schijnbaar niet nodig had. Los daarvan zijn vrijwel alle transfers van afgelopen jaar na 1 juli gedaan. Dat betrof een positief transfer resultaat van 40 miljoen.
Maar bovenal zie ik nog steeds niet steekhoudende argumenten voor het aankomende faillissement van Ajax.
quote:Op maandag 26 februari 2024 21:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jong Ajax, het is maar net hoe je ze treft qua wissels van het eerste, MVV had laatst pech.
De jeugd blijft maar op de toekomstquote:Jong Ajax liet zich maandagavond verrassen door Telstar. De Amsterdamse beloften hadden een sterke startopstelling met spelers als Julian Rijkhoff, Jaydon Banel, Amourricho van Axel Dongen, Silvano Vos, Kian Fitz-Jim en Ar‘Jany Martha. Binnen een halfuur stond het echter al 0-2 voor de bezoekers. Nadat Nick Verschuren een handje op de schouder van Danzell Gravenberch had gelegd, maakte de spits de 0-1 vanaf de stip. De tweede treffer kwam op naam van Tim van de Loo en Youssef El Kachati maakte op prachtige wijze de 0-3.
De eerste stap is dat de volgende trainer gaat erkennen dat het verdedigend dramatisch slecht is. Steijn deed dat niet, want hij heeft de verdedigers in de selectie geaccepteerd en wilde alleen nog een spits en rechtsbuiten er bij.quote:Op maandag 26 februari 2024 17:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Das wat te makkelijk wel he, Steijn had ook geen keus. Geloof dat hij het alleen met Sutalo eens was.quote:Op maandag 26 februari 2024 22:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De eerste stap is dat de volgende trainer gaat erkennen dat het verdedigend dramatisch slecht is. Steijn deed dat niet, want hij heeft de verdedigers in de selectie geaccepteerd en wilde alleen nog een spits en rechtsbuiten er bij.
Secundaire arbeidsvoorwaarde waarvoor je bijna trainert van die toko zou willen wordenquote:Op maandag 26 februari 2024 18:43 schreef aTypisch het volgende:
Je zou al op de fiets zitten om te tekenen voordat je het woord arbeidsvoorwaarden volledig uit kan spreken. Als ze daadwerkelijk zouden bellen.quote:Op maandag 26 februari 2024 23:21 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Secundaire arbeidsvoorwaarde waarvoor je bijna trainert van die toko zou willen worden
Sow, aan de voetbaljournalistiek is me toch de nodige beleidsmaker verlorengegaan. Wat een analyse.quote:Gouka stelt dat er kritisch moet gekeken worden naar de huidige selectie, maar weet ook dat dit niet mee zal vallen. “Het is moeilijk om te zeggen, ‘die kan echt niet.’ Het kan ook zomaar zo zijn dat je nu een bepalende speler bent en volgend seizoen de nummer veertien of vijftien van de selectie.” De voetbajournalist wijs vervolgens naar PSV. “PSV was vorig jaar niet zo slecht als dat Ajax nu is. Daar is misschien wel een basis geweest waardoor ze met een paar aankopen verder konden, dit ontbreekt nu bij Ajax. Maar PSV heeft wel bewezen dat als je de knip trekt voor de juiste spelers je snel stappen vooruit kan zetten.”bron
En ik maar denken dat PSV vorig jaar tweede is geworden met minder verliespunten over het gehele seizoen dan Ajax (5e, vechtend om plaatsing voor Europees voetbal) nu al heeft…quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sow, aan de voetbaljournalistiek is me toch de nodige beleidsmaker verlorengegaan. Wat een analyse.
gEwOoN gOeDe SpElErS hAlEn!1quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat PSV vorig jaar tweede is geworden met minder verliespunten over het gehele seizoen dan Ajax (5e, vechtend om plaatsing voor Europees voetbal) nu al heeft…
Een goede trainer helpt al iets. Of zoals een aantal wijze users al wisten te voorspellenquote:
quote:Op maandag 12 juni 2023 21:27 schreef GwaiLow het volgende:
Met Steijn zit je de komende jaren wel gebakken. Dat is echt wel een ander kaliber dan Slot of Bosz. Gewoon een zeer goede keuze van Ajax.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zit nog wel wat tussen ook hè, niet dat ik wat namen heb maar ik ben dan ook de TD niet, maar als je naar NL trainers kijkt die ook nog beschikbaar zijn/waren kom je bij Steijn, Bosz of Jans uit, dan denk ik toch dat Steijn de beste keus is.
Dit valt me tegen van Taradoquote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Een goede trainer helpt al iets. Of zoals een aantal wijze users al wisten te voorspellen
[..]
[..]
Dit is wel een pijnlijke uitglijder van hem ja.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit valt me tegen van Tarado.
Of heb je nog iets uit het archief dat tegen mij spreekt?
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is wel een pijnlijke uitglijder van hem ja.
Dan was dit toch accurater.quote:Op maandag 12 juni 2023 13:18 schreef Scorpie het volgende:
En dat moet dan Ajax gaan leiden
Deze man haalt Februari niet.
Ik denk dat iedereen cynisch was.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik lees mijn archief terug. Ik was cynisch over Steijn, maar was wel zo menselijk om hem een kans te geven. Goed hart, brave heart.
Wat Tarado zegt is toch niet raar. Bosz was gewoon gênant en Jansquote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Een goede trainer helpt al iets. Of zoals een aantal wijze users al wisten te voorspellen
[..]
[..]
Maar goed, Steijn is een ongelooflijke kuttrainer maar met die ploeg van vorig seizoen was hij ook wel minimaal makkelijk derde geworden. Gewoon met ouderwetse Dickieball. En de verdediging van dit Ajax hoort misschien wel bij de onderste drie van de Eredivisie. Iedere trainer had het met deze zooi slecht gedaan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een beetje anti Bosz was ik wel ja en Jans vind ik een mislukte schoolmeester, maar ja kan niet alles goed hebben hè.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit valt me tegen van Tarado.
Of heb je nog iets uit het archief dat tegen mij spreekt?
Waarom zou Bosz genant zijn, die gast lacht zich nu de ballen uit zijn broek bij PSV en toont iedereen het ongelijk aan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat Tarado zegt is toch niet raar. Bosz was gewoon gênant en Jans
Ik vond hem bij Ajax het toen wel heel aardig doen maar dat het gedoe met Bergkamp op de spits drijven vond ik wat kinderachtig en dan laatst dat openlijk solliciteren van hem gewoon genant.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou Bosz genant zijn, die gast lacht zich nu de ballen uit zijn broek bij PSV en toont iedereen het ongelijk aan.
Bosz was vóór dit seizoen ook bepaald geen succesvolle trainer hè. Pakte geen prijzen en als hij al z'n team aan de praat kreeg dan zakte het altijd na een aantal maanden weer in elkaar. Dit lijkt pas het eerste echte volledig succesvolle seizoen van Bosz te worden als trainer. Achteraf is makkelijk praten.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou Bosz genant zijn, die gast lacht zich nu de ballen uit zijn broek bij PSV en toont iedereen het ongelijk aan.
Dit klopt toch juist niet? Bij Ajax bijvoorbeeld was het precies andersom.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Bosz was vóór dit seizoen ook bepaald geen succesvolle trainer hè. Pakte geen prijzen en als hij al z'n team aan de praat kreeg dan zakte het altijd na een aantal maanden weer in elkaar.
Met de kennis van nu had ik hem ook liever gehad en dan was Feyenoord waarschijnlijk kampioen geworden, wat ik al eerder zei, vd Sar heeft toen bemiddeld in dat akkefietje met Bergkamp maar toen wilde/eiste Bosz teveel en dan is het gewoon klaar wat mij betreft. En erna heeft hij niet laten zien dat hij een toptrainer is.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit klopt toch juist niet? Bij Ajax bijvoorbeeld was het precies andersom.
Ah ja, er was geen eer aan te behalen voor deze man. Bosz en Slot hadden het ook erg lastig gehad met deze selectie. Gelukkig voor Schip dat hij een paar wedstrijden wat mazzel had waarin er gewonnen werd, en dat hij Ajax mocht gaan trainen op het moment dat de verwachtingen extreem laag gespannen waren. Maar je ziet nu ook weer dat dit gewoon een hele matige selectie is die het zelfvertrouwen verliest als het heel even minder loopt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bij Ajax deed hij het inderdaad wel goed, maar toen was het verdedigend ook wel gatenkaas in mijn herinnering hoor. Dacht dat we toen gemiddeld ook wel 1 goal per wedstrijd tegen kregen, met een betere verdediging. Gelukkig had Ajax toen wel de stootkracht voorin om meestal meer goals te maken dan de tegenstander.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Die hele lobby van hemzelf om weer bij Ajax te komen was gênant. Maar we moeten hem feliciteren inderdaad met zijn eerste prijs van zijn carrière gok ik zo.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik had meer van we gaan het wel zien, wie weet verrast ie ons net zoals ten Hag deed.. Heeft ook nog best lang de kans gekregen van de supporters in het algemeen.. Eerst natuurlijk met "Maar de selectie was pas na de oefen periode op orde" achteraf was dat (iig in mijn geval) ijdele hoop..quote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen cynisch was.
Hij is vooral niet iemand die het omkeert bij tegenslag, maar dat heeft PSV nog nauwelijks gehad behalve uit bij ons. En toen ging hij al ontzettend tekeer.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Steijn kreeg terecht aan het begin van het seizoen het voordeel van de twijfel, maar na 2 maandjes kon je wel zien dat hij en de groep niet kon managen en tactisch gewoon niet zo best was. Pragmatisch als hij was gingen we dan opeens heel opportuun spelen met een 18e plaats als gevolg. Toen was het wel duidelijk dat ook al was het een matige selectie, Steijn er niet alles uit haalde wat erin zat.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik had meer van we gaan het wel zien, wie weet verrast ie ons net zoals ten Hag deed.. Heeft ook nog best lang de kans gekregen van de supporters in het algemeen.. Eerst natuurlijk met "Maar de selectie was pas na de oefen periode op orde" achteraf was dat (iig in mijn geval) ijdele hoop..
Mwa toen ging hij wel tekeer om een andere reden dus dat is niet heel erg representatief, op de restverdediging was in zijn ploegen altijd veel aan te merken maar dat heeft hij bij PSV wel aardig onder controle en dat met nagenoeg dezelfde verdedigers als vorig seizoen dus hij zet het wel goed neer.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij is vooral niet iemand die het omkeert bij tegenslag, maar dat heeft PSV nog nauwelijks gehad behalve uit bij ons. En toen ging hij al ontzettend tekeer.
Dest is daarin toch wel een hele belangrijke schakel, met name qua intensiteit en aanvallende input. Nog zo'n poppetje waar hier een beetje lacherig om werd gedaan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa toen ging hij wel tekeer om een andere reden dus dat is niet heel erg representatief, op de restverdediging was in zijn ploegen altijd veel aan te merken maar dat heeft hij bij PSV wel aardig onder controle en dat met nagenoeg dezelfde verdedigers als vorig seizoen dus hij zet het wel goed neer.
Om een andere reden inderdaad. Volgens mij heeft hij na Arsenal uit, wat toen toch wel een vrij harde klap was, weinig tot niets fouts gezegd.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij is vooral niet iemand die het omkeert bij tegenslag, maar dat heeft PSV nog nauwelijks gehad behalve uit bij ons. En toen ging hij al ontzettend tekeer.
Ik zou eerder jezelf als club opheffen als de toppers voorrang hebben op de hoofdbespeler.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:03 schreef GGMM het volgende:
Als we geen play-off's mogen spelen vanwege de Toppers dan zou ik gewoon helemaal niet spelen. We hebben toch niks in de Confetti-league te zoeken.
Het is dat alle andere Nederlandse clubs afhankelijk zijn van ons anders had ik dat ook geopperd.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou eerder jezelf als club opheffen als de toppers voorrang hebben op de hoofdbespeler.
Natuurlijk het ligt allemaal aan Dest, moet je dan niet op z'n minst glimlachen als je zulke onzin typt?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Dest is daarin toch wel een hele belangrijke schakel, met name qua intensiteit en aanvallende input. Nog zo'n poppetje waar hier een beetje lacherig om werd gedaan.
Hij en met name Boscagli die eindelijk eens fit is zijn zijn wel gewoon hele goede spelers en vooral heel belangrijk in het spelletje dat Bosz speelt. Grotendeels dezelfde defensie is dan ook nogal onzin, moet je niet op zijn minst glimlachen als je zulke onzin typt?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk het ligt allemaal aan Dest, moet je dan niet op z'n minst glimlachen als je zulke onzin typt?
Het heeft natuurlijk niks mee te maken dat het middenveld beter staat.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij en met name Boscagli die eindelijk eens fit is zijn zijn wel gewoon hele goede spelers en vooral heel belangrijk in het spelletje dat Bosz speelt. Grotendeels dezelfde defensie is dan ook nogal onzin, moet je niet op zijn minst glimlachen als je zulke onzin typt?
Het was wel een debiele reactie, representatief is het zeker want Bosz heeft hier wel een flinke historie mee. Hij is een slechte verliezer. Echter als hij zijn apparaat aan de praat krijgt is het vaak ook héél erg goed.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa toen ging hij wel tekeer om een andere reden dus dat is niet heel erg representatief, op de restverdediging was in zijn ploegen altijd veel aan te merken maar dat heeft hij bij PSV wel aardig onder controle en dat met nagenoeg dezelfde verdedigers als vorig seizoen dus hij zet het wel goed neer.
Het had jullie wel een kampioenschap gescheeld waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het was wel een debiele reactie, representatief is het zeker want Bosz heeft hier wel een flinke historie mee. Hij is een slechte verliezer. Echter als hij zijn apparaat aan de praat krijgt is het vaak ook héél erg goed.
Denk trouwens niet dat hij dit Ajax aan de praat had gekregen of nog voor de start van het seizoen was weggegaan, want deze verdediging is heel slecht en voor mijn gevoel was die Duitser onbereikbaar voor suggesties van de trainer.
Het is een mooie optelsom wat dat betreft, maar als 50% van je verdediging al door andere poppetjes wordt ingevuld zou ik zelf niet zo snel spreken van nagenoeg dezelfde verdediging, that's allquote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk niks mee te maken dat het middenveld beter staat.
3 van de 4?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is een mooie optelsom wat dat betreft, maar als 50% van je verdediging al door andere poppetjes wordt ingevuld zou ik zelf niet zo snel spreken van nagenoeg dezelfde verdediging, that's all
Op de domme rode kaart van Ocampos na zitten er weinig gelukjes bij. PSV doet het gewoon heel goed dit seizoen. Uiteindelijk heeft PSV maar twee keer verloren dit seizoen, één keer zo kansloos dat je er weinig van kan zeggen en de andere keer sloegen direct de stoppen door. En ja daar had hij een punt, maar de manier waarop was niet bijster professioneel. En das wel een bekend dingetje bij Bosz.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:05 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Om een andere reden inderdaad. Volgens mij heeft hij na Arsenal uit, wat toen toch wel een vrij harde klap was, weinig tot niets fouts gezegd.
Als je PSV in de Europa hebt gezien dan zou je overigens ook zien dat het bij tegenslag best om te keren valt. Rangers uit bijv, of na een afstraffing tegen Arsenal, of beide wedstrijden tegen Sevilla. Zitten ook gelukjes bij in de laatste minuten (al heb ik gisteren geleerd dat dit gewoon klasse is), maar ook echt wel momenten dat de selectie het gewoon goed oppakt.
Boscagli speelde vorig seizoen niet, Dest niet en dan speelde volgens mij zelfs Van Aanholt meestal nog aan de andere kant en Teze op een andere positie, maar dat weet @GotenSSJ wellicht beter.quote:
Dat weet ik niet. Ik zoek het verschil er vooral in dat PSV voornamelijk flinke kwaliteit heeft ingekocht en wij 30 miljoen aan middelmaat voor de bank hebben gekocht.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het had jullie wel een kampioenschap gescheeld waarschijnlijk.
We zullen het nooit weten maar die serie die zij neerzetten is wel uniek.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik zoek het verschil er vooral in dat PSV voornamelijk flinke kwaliteit heeft ingekocht en wij 30 miljoen aan middelmaat voor de bank hebben gekocht.
En als Nieuwkoop niet binnen twintig minuten die speler van Sittard had neergetrapt hadden wij dat wellicht ook gedaan. Je weet het gewoon niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten maar die serie die zij neerzetten is wel uniek.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat je wel weet is dat het bij voorbaat gedoemd te mislukken was toen Mislintat TD werd
Wat ik bedoel is dat je (met de kennis van nu) weet dat het bij voorbaat al gedoemd was om te mislukken, niet per definitie dat je dat toen al kon weten.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]Dat het mislukt is weten we nu wel maar bij voorbaat, ook jij niet Brutus.
Ook dat was vooraf niet bekend Hans.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef Caland het volgende:
Nouja één of andere scout die eruit ziet als een zwerver alle sleutels van de club in handen geven, ik denk dat zelfs klaas daar vooraf zijn vraagtekens bij wist te plaatsen.
Als hij vervolgens alle sleutelspelers laat vertrekken, 100 miljoen uitgeeft aan onbewezen spelers uit alle uithoeken van de wereld op basis van moneyball om vervolgens 'dit is een Nederlandse club' Maurice Steijn voor de ploeg te zetten die de lange bal geen taboe meer wil maken, dat is het punt dat je toch wel gaat denken dat het mis kan gaan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef Caland het volgende:
Nouja één of andere scout die eruit ziet als een zwerver alle sleutels van de club in handen geven, ik denk dat zelfs klaas daar vooraf zijn vraagtekens bij wist te plaatsen.
Dat is inmiddels ook al 100 keer gezegd tochquote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als hij vervolgens alle sleutelspelers laat vertrekken, 100 miljoen uitgeeft aan onbewezen spelers uit alle uithoeken van de wereld op basis van moneyball om vervolgens 'dit is een Nederlandse club' Maurice Steijn voor de ploeg te zetten die de lange bal geen taboe meer wil maken, dat is het punt dat je toch wel gaat denken dat het mis kan gaan.
Klopt.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat is inmiddels ook al 100 keer gezegd toch
Vorig seizoen was janken met de pet op. Aanholt - Branthwaite - Ramalho - Teze vaak, tot dat Boscagli terug was van z’n knie blessure. Obispo speelde ook veel aan het begin van het seizoen ipv Branthwaite, die was wel mokerslecht.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Boscagli speelde vorig seizoen niet, Dest niet en dan speelde volgens mij zelfs Van Aanholt meestal nog aan de andere kant en Teze op een andere positie, maar dat weet @:gotenssj wellicht beter.
Als jij dat al 'sloegen de stoppen door' noemt dan heb je weinig meegemaakt in je leventje.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Op de domme rode kaart van Ocampos na zitten er weinig gelukjes bij. PSV doet het gewoon heel goed dit seizoen. Uiteindelijk heeft PSV maar twee keer verloren dit seizoen, één keer zo kansloos dat je er weinig van kan zeggen en de andere keer sloegen direct de stoppen door. En ja daar had hij een punt, maar de manier waarop was niet bijster professioneel. En das wel een bekend dingetje bij Bosz.
De structuur deugde simpelweg niet. Al heel lang niet, als een piemel ervoor zorgt dat een club zo kan erupteren.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:49 schreef Caland het volgende:
Nouja één of andere scout die eruit ziet als een zwerver alle sleutels van de club in handen geven
Het was ook wel wat vreemd van vd Sar om vlak na de aanstelling van Mislintat te vertrekken, maar dat is niet het enige wat er fout is gegaan.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De structuur deugde simpelweg niet. Al heel lang niet, als een piemel ervoor zorgt dat een club zo kan erupteren.
Daardoor is die man achter de piemel uiteindelijk de hoofdschuldige, en dat kan ook de keerzijde van succes zijn, dat er niet meer gekeken wordt naar de risico's die het meebrengt. Als het zo waanzinnig goed gaat zoals in 2019 en 2021 zo was heeft niemand zin in die ene persoon die zegt dat het toch wel heel gevaarlijk kan zijn.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De structuur deugde simpelweg niet. Al heel lang niet, als een piemel ervoor zorgt dat een club zo kan erupteren.
Ome Mart? Muntenman was een andere situatie, ondanks alles is Ajax financieel nog steeds gezond.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Daardoor is die man achter de piemel uiteindelijk de hoofdschuldige, en dat kan ook de keerzijde van succes zijn, dat er niet meer gekeken wordt naar de risico's die het meebrengt. Als het zo waanzinnig goed gaat zoals in 2019 en 2021 zo was heeft niemand zin in die ene persoon die zegt dat het toch wel heel gevaarlijk kan zijn.
Twente (met Joop) en Feyenoord (met ome Mart) gingen jullie na een kampioenschap voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |