quote:Op maandag 12 februari 2024 19:34 schreef -XOR- het volgende:
Vaak is voor de racisten de economische paragraaf vooral een lokkertje. Die hele PVV-'elite' die het nu zo goed voor heeft met het gewone volk liep tien jaar geleden op meervrijheid.nl nog de John Galt uit te hangen.
Ook mooi, de man die zo van de toren blies over de vermeende rijkdom van Timmermans loopt zelf met een horloge rond dat zijn achterban nooit zou kunnen betalen:quote:Op maandag 12 februari 2024 19:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Sociaal economisch zijn ze erg links hoor. Henk en Ingrid die moeite hebben met rondkomen moeten op allerlei manieren maximaal gepamperd worden. Het is niet voor niks dat een groot deel van hun electoraat zich in de sociale onderklasse bevinden.
quote:Op maandag 12 februari 2024 19:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Ook mooi, de man die zo van de toren blies over de vermeende rijkdom van Timmermans loopt zelf met een horloge rond dat zijn achterban nooit zou kunnen betalen:
[ afbeelding ]
(Dit is ook weer wel zo'n merk en model dat je koopt om te patsen, niet om te laten zien dat je een groot liefhebber van mooie klokjes bent)
Die staat in de openingspost.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:44 schreef Vallon het volgende:
Even voor FYI het verslag: https://www.kabinetsforma(...)rmateur+Plasterk.pdf
Aangevuld met ... bijlagen ?quote:
De link waar ik naar heb verwezen staan het verslag en de bijlagen.quote:
Dank je, altijd interessant om het origineel te lezen ipv de afgeleide nieuwsartikelen.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:44 schreef Vallon het volgende:
Het gaat daar niet om de rationele werkelijkheid, maar om wat waar voelt.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Ook mooi, de man die zo van de toren blies over de vermeende rijkdom van Timmermans loopt zelf met een horloge rond dat zijn achterban nooit zou kunnen betalen:
[ afbeelding ]
(Dit is ook weer wel zo'n merk en model dat je koopt om te patsen, niet om te laten zien dat je een groot liefhebber van mooie klokjes bent)
Dat is helaas waar.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:55 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het gaat daar niet om de rationele werkelijkheid, maar om wat waar voelt.
Prima, de bijlage lijkt mij hier een stuk interessanter omdat die namens Rutte, de staat van de Staat weergeven.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
De link waar ik naar heb verwezen staan het verslag en de bijlagen.
Gastquote:Op maandag 12 februari 2024 19:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Dat is omdat dat grotendeels beveiligingskosten zijn.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima, de bijlage lijkt mij hier een stuk interessanter omdat die namens Rutte, de staat van de Staat weergeven.
Grappig hier, dat de verbouwingskosten van het Binnenhof bv zijn bestempeld als staatsgeheim.
Verslag staat al in de OPquote:Op maandag 12 februari 2024 19:44 schreef Vallon het volgende:
Met wie het nog interesseert, de bijlage (van Rutte) inzake de status omtrent tegenvallers waarop Omtzigt kennelijk in schommelstoel is gaan zitten.
https://www.kabinetsforma(...)Ble+tegenvallers.pdf
Ik gok dat Dilan het allemaal wel prima vindt.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:45 schreef Hanca het volgende:
De bal ligt bij de VVD. Advies is om snel naar de vorm te kijken, de VVD moet dus heel snel doorgeven of ze in een minderheidskabinet met PVV en BBB willen stappen. Ben benieuwd.
Wat precies? Alle opties?quote:Op maandag 12 februari 2024 20:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik gok dat Dilan het allemaal wel prima vindt.
Maar daar gaat Yeşilgz niet in haar eentje over, ze heeft ook een fractie die er mee in moet stemmen. En volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) aan het eind ook nog een ledenraad die het moet goedkeuren.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik gok dat Dilan het allemaal wel prima vindt.
De sleutel ligt nu bij de VVD. Als de VVD in een kabinet met de PVV en BBB wil stappen zonder gedoogakkoord met NSC of met hooguit een gedoogakkoord op hoofdlijnen, dan komt dan minderheidskabinet er gewoon. Al moet ik nog zien waar die ministers dan vandaan komen.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:36 schreef Lichtloper het volgende:
Uiteindelijk ligt de sleutel gewoon bij NSC, voor zo’n beetje elke optie. En Pieter Omtzigt wil hl graag een extraparlementair kabinet. Dat zal er dan ook wel komen.
Het lijkt me heel sterk dat de VVD vrijwillig in een bootje wil stappen met deze twee wappie-partijen zonder dat ze de gedoogsteun van NSC hebben.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
De sleutel ligt nu bij de VVD. Als de VVD in een kabinet met de PVV en BBB wil stappen zonder gedoogakkoord met NSC of met hooguit een gedoogakkoord op hoofdlijnen, dan komt dan minderheidskabinet er gewoon. Al moet ik nog zien waar die ministers dan vandaan komen.
Als de VVD dat niet wil, dan moeten ze verder kijken en komt het extraparlementair kabinet in beeld. Maar dan is het ook kijken welke partijen daar aan mee willen doen. Wil PvdAGL een extraparlementair kabinet steunen die ook door de PVV wordt gesteund? En wat als FvD wil, kunnen ze die dan weigeren omdat anders de rest weg loopt?
Ik zie niet goed hoe missers een geheim zouden moeten zijn.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is omdat dat grotendeels beveiligingskosten zijn.
Wat we wensen of wat we denken dat realistisch is of wat we verwachten dat er gaat gebeuren?quote:
Tja, Yeşilgz lijkt er wel erg veel zin in te hebben...quote:Op maandag 12 februari 2024 20:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het lijkt me heel sterk dat de VVD vrijwillig in een bootje wil stappen met deze twee wappie-partijen zonder dat ze de gedoogsteun van NSC hebben.
Dat is echt wachten tot een van de twee iets doms doet, gevolgd door een slachting in een kamer waar je geen meerderheid hebt.
De ruikt het premierschap.quote:Op maandag 12 februari 2024 20:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, Yeşilgz lijkt er wel erg veel zin in te hebben...
hihihi wappie-partijen!quote:Op maandag 12 februari 2024 20:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het lijkt me heel sterk dat de VVD vrijwillig in een bootje wil stappen met deze twee wappie-partijen zonder dat ze de gedoogsteun van NSC hebben.
Dat is echt wachten tot een van de twee iets doms doet, gevolgd door een slachting in een kamer waar je geen meerderheid hebt.
Nee, lijkt me niet. Ze is gewoon fan van Wilders. Dat is ze al langer trouwens, echt zo'n rechtervleugel VVDer die de rechtsstaat maar lastig vindt.quote:
kabinet vol met mensen die de surveillancestaat willen zsm willen uitbreidenquote:Op maandag 12 februari 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet. Ze is gewoon fan van Wilders. Dat is ze al langer trouwens, echt zo'n rechtervleugel VVDer die de rechtsstaat maar lastig vindt.
[ twitter ]
De kiezer heeft gesproken inderdaad, en 7.5 miljoen kiezers van de 10.5 miljoen kiezers hebben niet op de pvv gestemdquote:Op maandag 12 februari 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet. Ze is gewoon fan van Wilders. Dat is ze al langer trouwens, echt zo'n rechtervleugel VVDer die de rechtsstaat maar lastig vindt.
[ twitter ]
Ja, geweldig. Niemand meer veilig want ze willen de rechtsstaat afbreken. Tusk merkt nu dat het lastig is om dat te repareren als het eenmaal in gang is gezet. Gelukkig hebben die gevaarlijke idioten nog geen meerderheid, maar ik vrees het moment dat dat wel gaat gebeuren.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
kabinet vol met mensen die de surveillancestaat willen zsm willen uitbreiden
eerst om die stomme buitenlanders aan te pakken, en daarna langzaam inwaarts laten keren
dat wordt genieten!
Mooi zij breekt de VVD nog verder afquote:Op maandag 12 februari 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ten faveure van de PVV, dat lijkt me dan weer niet de goede kant op.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mooi zij breekt de VVD nog verder af
PVV is de grootste partij. Kun je nagaan hoe groot het deel van de kiezers in Nederland is dat helemaal niet het beleid van <insert iedere andere partij> wil. Zo kunnen we nog wel wat conclusies blijven trekken.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De kiezer heeft gesproken inderdaad, en 7.5 miljoen kiezers van de 10.5 miljoen kiezers hebben niet op de pvv gestemd
Conclusie is dat de overgrote deel van de kiezers in Nederland helemaal niet het beleid van de pvv wil
Meestal als dat riedeltje naar voren komt, wordt de gehele stemgerechtigde bevolking als noemer genomen om het nog wat extra cachet te geven, dat valt me dan weer mee.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
PVV is de grootste partij. Kun je nagaan hoe groot het deel van de kiezers in Nederland is dat helemaal niet het beleid van <insert iedere andere partij> wil. Zo kunnen we nog wel wat conclusies blijven trekken.
Zie Polen. Dat is gewoon een duidelijk bewijs van wat er gebeurt als je zulke partijen de macht geeft.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:15 schreef nostra het volgende:
Niemand meer veilig ook, het doemdenken neemt weer enorme proporties aan.
De praktijk bewijst dat als je de grootste bent met maar 36 zetels je niet automatische het recht geeft om te regeren.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
PVV is de grootste partij. Kun je nagaan hoe groot het deel van de kiezers in Nederland is dat helemaal niet het beleid van <insert iedere andere partij> wil. Zo kunnen we nog wel wat conclusies blijven trekken.
Dat is wel een ander niveautje rechts-conservatisme dan een Yesilgoz. Of Wilders for that matter.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zie Polen. Dat is gewoon een duidelijk bewijs van wat er gebeurt als je zulke partijen de macht geeft.
PiS is echt hetzelfde niveau als Wilders. Doen alsof dat niet zo is, dat is nu juist het gevaar.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is wel een ander niveautje rechts-conservatisme dan een Yesilgoz. Of Wilders for that matter.
Mee eensquote:Op maandag 12 februari 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ten faveure van de PVV, dat lijkt me dan weer niet de goede kant op.
BBB en CDAquote:Op maandag 12 februari 2024 21:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De praktijk bewijst dat als je de grootste bent met maar 36 zetels je niet automatische het recht geeft om te regeren.
36 van de 150 is relatief heel laag. De praktijk wijst dat nu uit.
Stel dat de NSC niet was opgericht met wie had de PVV dan een coalitie kunnen vormen?
Dan was het bijna onmogelijk geweest dat PVV een regering had kunnen vormen.
CDA gaat echt nooit meer met de PVV. Of in elk geval niet zolang Wilders er zit.quote:
Denk jij dat er ooit een PVV zonder Wilders gaat zijn?quote:Op maandag 12 februari 2024 21:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
CDA gaat echt nooit meer met de PVV. Of in elk geval niet zolang Wilders er zit.
Geen idee. Vind het nu onwaarschijnlijk, maar Wilders heeft afgelopen verkiezingen toch ook wel door laten schemeren dat '65 is 65' ook voor hem zou moeten gelden, dat is al over 5 jaar.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Denk jij dat er ooit een PVV zonder Wilders gaat zijn?
Als je ziet de afgelopen tien jaar hoe oppositie (Omtzigt functie elders), onschuldige burgers (Toeslagenaffaire), demonstranten (lockdowns) zijn tegengewerkt en corruptie bewindslieden als Grapperhaus die zijn eigen 1,5 meter overtrad in het zadel mochten blijven gaat het niet goed met de rechtsstaat.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:15 schreef nostra het volgende:
Niemand meer veilig ook, het doemdenken neemt weer enorme proporties aan.
Het moment dat ie stopt is niet echt van invloed op de vraag of hij het iemand laat overnemen, lijkt me. De PVV is altijd een eenmansbedrijf geweest, en ook het (electorale) succes leunt compleet op die ene persoon. Als hij andere mensen graag een rol had willen geven dan had ie dat inmiddels wel gedaan lijkt me. Hij zal een Mat Herbenscenario toch willen voorkomen lijkt me.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee. Vind het nu onwaarschijnlijk, maar Wilders heeft afgelopen verkiezingen toch ook wel door laten schemeren dat '65 is 65' ook voor hem zou moeten gelden, dat is al over 5 jaar.
Hij was voor de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:36 schreef Confetti het volgende:
De term 'katholieke gluiperd' was misschien toch niet zo verkeerd. Hij heeft duidelijk niet te goeder trouw onderhandeld...
quote:Op maandag 12 februari 2024 21:36 schreef Confetti het volgende:
De term 'katholieke gluiperd' was misschien toch niet zo verkeerd. Hij heeft duidelijk niet te goeder trouw onderhandeld, want zijn CDA-fractie zou in geen geval meedoen.
Het blijft grappig om te zien dat de Christenen nog steeds denken dat de samenwerking met de PVV het CDA deed imploderen, en niet de kleurloze lijsttrekkers.
Dat zei de VVD ook. Of D66 over Rutte.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
CDA gaat echt nooit meer met de PVV. Of in elk geval niet zolang Wilders er zit.
Zou kunnen, maar dan richten vast een paar ex-pvvers (Agema, Bosma?) een vervolgpartij op met vergelijkbare standpunten.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het moment dat ie stopt is niet echt van invloed op de vraag of hij het iemand laat overnemen, lijkt me. De PVV is altijd een eenmansbedrijf geweest, en ook het (electorale) succes leunt compleet op die ene persoon. Als hij andere mensen graag een rol had willen geven dan had ie dat inmiddels wel gedaan lijkt me. Hij zal een Mat Herbenscenario toch willen voorkomen lijkt me.
Ik verwacht dat ie over een paar jaar de boel uitschrijft bij de KvK en naar Hongarije emigreert.
Ik vind dit geen beste voorbeeldenquote:Op maandag 12 februari 2024 21:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als je ziet de afgelopen tien jaar hoe oppositie (Omtzigt functie elders), onschuldige burgers (Toeslagenaffaire), demonstranten (lockdowns) zijn tegengewerkt en corruptie bewindslieden als Grapperhaus die zijn eigen 1,5 meter overtrad in het zadel mochten blijven gaat het niet goed met de rechtsstaat.
dan moet je niet aan tafel zitten, Timmermans deed het ook nietquote:Op maandag 12 februari 2024 21:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij was voor de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was na de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was tegen de verkenner duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was in het debat toen duidelijk: niet met de PVV in zee.
En nu blijkt hij in januari ook al duidelijk te zijn geweest tegen de informateur en de andere onderhandelaars: niet met de PVV in zee.
Wie is er nu de gluiperd? De leugenaars die doen alsof Omtzigt draait, of de man die altijd duidelijk is geweest en nooit van mening is veranderd?
Dat zou wel kunnen, ja.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan richten vast een paar ex-pvvers (Agema, Bosma?) een vervolgpartij op met vergelijkbare standpunten.
Waarom niet? Hij heeft nooit een normaal meerderheidskabinet gewild. Dat heeft hij ook duidelijk gecommuniceerd. Ook aan de informateur.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
dan moet je niet aan tafel zitten, Timmermans deed het ook niet
Hij voelde de druk om het uit landsbelang toch te proberen. Dat is misschien een vergissing geweest, maar dat maakt je geen gluiperd. Hooguit naef, omdat hij even dacht dat met een verschrikkelijke partij als de PVV een redelijke regering viel te vormen. Maar ook bij deze gesprekken ging het nooit om een meerderheidskabinet.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Was die uitgenodigd dan?quote:Op maandag 12 februari 2024 21:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Alsof hij dan niet alsnog een hele berg drek over zich heen had gekregen van het volksdeel dat in de illusie verkeerd dat Omtzigt hen een rechts kabinet is verschuldigdquote:Op maandag 12 februari 2024 21:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als je een paar decennia lang in de politiek zit en voor alles en door iedereen bent uitgemaakt voor van alles kan ik je niet naief meer noemenquote:Op maandag 12 februari 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij voelde de druk om het uit landsbelang toch te proberen. Dat is misschien een vergissing geweest, maar dat maakt je geen gluiperd. Hooguit naef, omdat hij even dacht dat met een verschrikkelijke partij als de PVV een redelijke regering viel te vormen. Maar ook bij deze gesprekken ging het nooit om een meerderheidskabinet.
?quote:
Dat sowieso jaquote:Op maandag 12 februari 2024 21:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alsof hij dan niet alsnog een hele berg drek over zich heen had gekregen van het volksdeel dat in de illusie verkeerd dat Omtzigt hen een rechts kabinet is verschuldigd.
Omtzigt was uitgenodigd, Timmermans niet.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als je een paar decennia lang in de politiek zit en voor alles en door iedereen bent uitgemaakt voor van alles kan ik je niet naief meer noemen
[..]
?
Ja, maar 5 minuten na het sluiten van de stembussen liet hij dat 65 blijft 65 vallen als een hete aardappel, dus ik zie geen enkele reden waarom hij dat nu niet weer zou doen, zeker nu het op zijn eigen heilige zelf betrekking zou hebben.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee. Vind het nu onwaarschijnlijk, maar Wilders heeft afgelopen verkiezingen toch ook wel door laten schemeren dat '65 is 65' ook voor hem zou moeten gelden, dat is al over 5 jaar.
Klopt, VVD ook niet. denk dat er hele kleine kans is, als omtzicht in een formatie stapt de VVD het ook doet.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij heeft nooit een normaal meerderheidskabinet gewild. Dat heeft hij ook duidelijk gecommuniceerd. Ook aan de informateur.
Dat klopt. Althans, tijdens het programma over de uitslagen.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar 5 minuten na het sluiten van de stembussen liet hij dat 65 blijft 65 vallen als een hete aardappel, dus ik zie geen enkele reden warom hij dat nu niet weer zou doen, zeker nu het op zijn eigen heilige zelf betrekking zou hebben.
Je kunt iemand die altijd eerlijk is geweest over zijn doel, ook tijdens alle onderhandelingen naar binnen en naar buiten, in elk geval geen gluiperd noemen omdat hij nog steeds hetzelfde doel heeft.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als je een paar decennia lang in de politiek zit en voor alles en door iedereen bent uitgemaakt voor van alles kan ik je niet naief meer noemen
[..]
NSC die meer doet dan gedogen gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Klopt, VVD ook niet. denk dat er hele kleine kans is, als omtzicht in een formatie stapt de VVD het ook doet.
Maar vVD in de formatie en NSC in de kamer, gaat niet gebeuren....
Als hij weer oppositie was geworden was hij denk ik wel gestopt met 65 of misschien wel eerder, nu ligt de zaak natuurlijk anders.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar 5 minuten na het sluiten van de stembussen liet hij dat 65 blijft 65 vallen als een hete aardappel, dus ik zie geen enkele reden waarom hij dat nu niet weer zou doen, zeker nu het op zijn eigen heilige zelf betrekking zou hebben.
Ik pieker er niet overquote:Op maandag 12 februari 2024 21:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Klopt, VVD ook niet. denk dat er hele kleine kans is, als omtzicht in een formatie stapt de VVD het ook doet.
Maar vVD in de formatie en NSC in de kamer, gaat niet gebeuren en andersom dus ook niet...
Omtzicht wilde alleen een gedoog constructie met de PVV.
Denk toch dat CDA en VVD samen met CU toch mijn voorkeur krijgt.... dus NL volgende keer op die 3 partijen stemmen!!!!😉
klopt, dit vul ik later ook aan. NSC baalde ook dat de VVD die kaart gelijk op tafel legde. maar er was tijdje de zwarte piet naar VVD, want die wilde vanuit de Kamer gedogen. Maar iedereen kon op zijn klompen aanvoelen, dat Omtzicht ook die rol wilde.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NSC die meer doet dan gedogen gaat niet gebeuren.
Sterker: Omtzigt zei dat gewoon. In het openbaar en tegen de verkenner. Hij wilde nooit meer dan gedogen (en gedogen is al een compromis, het liefst wil hij een extraparlementair kabinet).quote:Op maandag 12 februari 2024 21:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
klopt, dit vul ik later ook aan. NSC baalde ook dat de VVD die kaart gelijk op tafel legde. maar er was tijdje de zwarte piet naar VVD, want die wilde vanuit de Kamer gedogen. Maar iedereen kon op zijn klompen aanvoelen, dat Omtzicht ook die rol wilde.
En zijn kans om in de geschiedenisboeken te komen als de eerste ultra rechtse premier van dit land om zeep helpen? Nee hoor. Deze narcist wil zo lang mogelijk actief blijven en zijn stempel drukken op de Nederlandse politiek en (God forbid) samenleving.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt. Althans, tijdens het programma over de uitslagen.
Ik zie het hem eerder op zichzelf toepassen dan voor heel Nederland regelen hoor
Rest voegt weinig waarde toe.quote:
Over 5 jaar (4,5) zijn er al weer nwe TK-verkiezingen geweest hoorquote:Op maandag 12 februari 2024 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En zijn kans om in de geschiedenisboeken te komen als de eerste ultra rechtse premier van dit land om zeep helpen? Nee hoor. Deze narcist wil zo lang mogelijk actief blijven en zijn stempel drukken op de Nederlandse politiek en (God forbid) samenleving.
Wederom volslagen onzin. Hij heeft nooit echt keihard nee gezegd, hij heeft wel de deur op een kiertje gelaten. Een kleine, dat wel. Nooit is het een nee geweest alszijnde een 'absoluut never nooit niet'. Kijk alles maar een keertje terug.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij was voor de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was na de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was tegen de verkenner duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was in het debat toen duidelijk: niet met de PVV in zee.
En nu blijkt hij in januari ook al duidelijk te zijn geweest tegen de informateur en de andere onderhandelaars: niet met de PVV in zee.
Wie is er nu de gluiperd? De leugenaars die doen alsof Omtzigt draait, of de man die altijd duidelijk is geweest en nooit van mening is veranderd?
In januari in ieder geval wel. Volgens de NSC.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wederom volslagen onzin. Hij heeft nooit echt keihard nee gezegd, hij heeft wel de deur op een kiertje gelaten. Een kleine, dat wel. Nooit is het een nee geweest alszijnde een 'absoluut never nooit niet'. Kijk alles maar een keertje terug.
Het is altijd een keihard 'nee' tegen een meerderheidskabinet geweest en het is altijd een keihard 'nee' tegen regeren met de PVV en in het bijzonder Wilders geweest. Dat jij dat niet hebt willen horen is niet zijn probleem.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wederom volslagen onzin. Hij heeft nooit echt keihard nee gezegd, hij heeft wel de deur op een kiertje gelaten. Een kleine, dat wel. Nooit is het een nee geweest alszijnde een 'absoluut never nooit niet'. Kijk alles maar een keertje terug.
Andere partijen dan de PVV voegen weinig waarde toe?quote:
Een extraparlementair kabinet, gaat wilders nooit mee akkord, want dan krijgt hij nooit een kamer meerderheid voor bepaalde rechtse stokpaartjes.....quote:Op maandag 12 februari 2024 21:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sterker: Omtzigt zei dat gewoon. In het openbaar en tegen de verkenner. Hij wilde nooit meer dan gedogen (en gedogen is al een compromis, het liefst wil hij een extraparlementair kabinet).
De PVV (lees: Wilders) roept wat hen op dat moment het beste uitkomt.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een extraparlementair kabinet, gaat wilders nooit mee akkord, want dan krijgt hij nooit een kamer meerderheid voor bepaalde rechtse stokpaartjes.....
Ik vindt het ergens ook wel begrijpelijk / wenselijk als er gewoon nieuwe verkiezingen komen, al is het alleen om een debat te voeren over dat wilders dus in zee wil met Yesilgoz, terwijl hij tot voorkort vond dat mensen als zij geen plaats horen te hebben in de 2e kamer. Hier zou toch gewoon een gesprek over moeten komen en juist niet in de achterkamers, wat er nu gebeurt. PVV was altijd tegen die achterkamertjes politiek???
Wat moet ie ook met twee stokken?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een extraparlementair kabinet, gaat wilders nooit mee akkord, want dan krijgt hij nooit een kamer meerderheid voor bepaalde rechtse stokpaartjes.....
Yep, ik zie geen enkele nuttig voordeel voor een PVV om serieus aan een EPK mee te werken.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vindt het ergens ook wel begrijpelijk / wenselijk als er gewoon nieuwe verkiezingen komen, al is het alleen om een debat te voeren over dat wilders dus in zee wil met Yesilgoz, terwijl hij tot voorkort vond dat mensen als zij geen plaats horen te hebben in de 2e kamer. Hier zou toch gewoon een gesprek over moeten komen en juist niet in de achterkamers, wat er nu gebeurt. PVV was altijd tegen die achterkamertjes politiek???
Begrijp ik goed dat jij het persoonlijk wel ziet zitten als de PVV gaat regeren?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, ik zie geen enkele nuttig voordeel voor een PVV om serieus aan een EPK mee te werken.
Dat er een paar weken over gesproken gaat worden is dan vooral voor de bhne zodat niet gezegd gaat worden dat men het niet zag zitten. Sws is een EPK, politiek gezien, je reinste waanzin.
Ook een MinderheidsKabinet maak weinig kans omdat die nooit kan doorpakken, op welk cruciaal thema dan ook.
Ik hoop dat snel het inzicht indaalt dat men zsm nieuwe verkiezingen moet hebben en dan die uitslag volgt.
Ik vermoed dat de VVD/NSC daarin signficant gaan inleveren zodat dan een PVV aan n coalitie-partner genoeg heeft.
De PVV heeft al laten blijken dat haar hard uitgesproken stellingen, boterzacht zijn te maken en dus daar prima zaken te doen zijn.
Dat andere partijen en de meerderheid in Kamer dat (nieuwe verkiezingen) niet zal gaan zien zitten is vooral omdat zij "plche" & "angst" gebruiken om zo hun lijf&leden aan zich te blijven binden.
NB: Ik vrees wel dat een PVV kabinet geen al te lang leven zal hebben omdat de poppetjes in de kippenren, eenmaal op hun stokje zittend, zichzelf zullen gaan bevliegen. Maar goed, dan zijn we weer wat dichter bij de EK verkiezingen.
Wat en zelfs hoe ik het hier zeg, zegt niets over wat ik zou willen.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat jij het persoonlijk wel ziet zitten als de PVV gaat regeren?
Het is ook nog eens het feit dat de PVV niet kan regeren: ze kunnen geen ministers leveren. Zelfs Wilders wil dus misschien niet eens een regering vormen. En de rest op BBB na iig niet met hem.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Deze formatie gaat nog langer duren dan de vorige denk ik. Het is een mix van het verleden van Wilders waardoor weinigen er heil in zien om met hem in zee te gaan, en de kaste van elitaire politici die maling hebben aan een verkiezingsuitslag. Ik geef het toe, ik heb op Omtzigt gestemd. Dat zou ik nu niet meer doen.
Grappig. Het is wel vaker voorgekomen dat de grootste partij niet in een kabinet zat.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Deze formatie gaat nog langer duren dan de vorige denk ik. Het is een mix van het verleden van Wilders waardoor weinigen er heil in zien om met hem in zee te gaan, en de kaste van elitaire politici die maling hebben aan een verkiezingsuitslag. Ik geef het toe, ik heb op Omtzigt gestemd. Dat zou ik nu niet meer doen.
waarom stemde je op hem? was toch wel te verwachten dat hij moeilijk zou doen rondom de PVV?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij was daar vrij duidelijk over:quote:Op maandag 12 februari 2024 22:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom stemde je op hem? was toch wel te verwachten dat hij moeilijk zou doen rondom de PVV?
wilders is een elitaire politici en een die graag op twitter de trump nadoet.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
muh trumpfquote:Op maandag 12 februari 2024 22:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
wilders is een elitaire politici en een die graag op twitter de trump nadoet.
Ik heb op Omtzigt gestemd omdat ik hem als kamerlid wel hoog heb zitten. NSC kwam op nr 1 toen ik de Stemwijzer invulde. Het gedachtegoed van NSC kan ik mij grotendeels wel in vinden. Hoewel ik economisch meer links dan rechts ben en ook de natuur en biodiversiteit belangrijk vind, is mijns inziens immigratie het belangrijkste thema, en daarna de woningnood. Ik had gehoopt dat Omtzigt zijn verantwoordelijkheid zou nemen en een coalitie over rechts een kans zou geven. Wat hij zelf voor ogen heeft zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mag ik vragen wie je dan wel zou stemmen, ipv Omtzigt? En waarom je op hem bent afgeknapt?
Of je zegt ff wat Timmermans precies gezegd heeft. We zijn niet allemaal Humberto ah kijken nu..quote:Op maandag 12 februari 2024 22:39 schreef matthijst het volgende:
Wat zit die Timmerfrans nou te zeiken over Wilders dan bij Humberto, Omtzigt loopt weg, valt weinig meer te doen dan.
Vooropgesteld: iedereen heeft het volste recht te stemmen hoe hij/zij wil.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb op Omtzigt gestemd omdat ik hem als kamerlid wel hoog heb zitten. NSC kwam op nr 1 toen ik de Stemwijzer invulde. Het gedachtegoed van NSC kan ik mij grotendeels wel in vinden. Hoewel ik economisch meer links dan rechts ben en ook de natuur en biodiversiteit belangrijk vind, is mijns inziens immigratie het belangrijkste thema, en daarna de woningnood. Ik had gehoopt dat Omtzigt zijn verantwoordelijkheid zou nemen en een coalitie over rechts een kans zou geven. Wat hij zelf voor ogen heeft zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Tja, hij neemt zijn verantwoordelijkheid door juist niet blind dat kabinet in te stappen met mensen die niks gelegen laten liggen aan de rechtsstaat, die over aangenomen wetten lachen 'die voeren we toch niet uit' en zo kan ik nog wel even door gaan.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb op Omtzigt gestemd omdat ik hem als kamerlid wel hoog heb zitten. NSC kwam op nr 1 toen ik de Stemwijzer invulde. Het gedachtegoed van NSC kan ik mij grotendeels wel in vinden. Hoewel ik economisch meer links dan rechts ben en ook de natuur en biodiversiteit belangrijk vind, is mijns inziens immigratie het belangrijkste thema, en daarna de woningnood. Ik had gehoopt dat Omtzigt zijn verantwoordelijkheid zou nemen en een coalitie over rechts een kans zou geven. Wat hij zelf voor ogen heeft zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Dat. Ik ben juist erg blij met mijn stem om NSC de laatste dagen. Ik vind het alleen PR-matig wel een ongekend drama.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, hij neemt zijn verantwoordelijkheid door juist niet blind dat kabinet in te stappen met mensen die niks gelegen laten liggen aan de rechtsstaat, die over aangenomen wetten lachen 'die voeren we toch niet uit' en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ja, klopt. Maar dat is Omtzigt zijn sterke punt nooit geweest.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Ik ben juist erg blij met mijn stem om NSC de laatste dagen. Ik vind het alleen PR-matig wel een ongekend drama.
Dan begrijp ik niet goed, waarom je dan op NSC stemt. Stel omtzicht was de grootste geworden, welke partijen had Omtzicht zelf uitgenodigd. Hanca heeft meerdere bronnen laten zien, dat de kans heel klein is dat de PVV of een andere anit migratie partij daarbij zou zitten.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom ben je er blij mee?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Ik ben juist erg blij met mijn stem om NSC de laatste dagen. Ik vind het alleen PR-matig wel een ongekend drama.
Als je 10 januari aangeeft van een meerderheidskabinet wordt het niet en er zijn 4 partijen PVV, BBB, VVD en “premier Plasterk” je dan steeds onder druk zetten (lekken telegraaf, via twitter druk zetten met zijn allen) dan ben je toch voor een deel ook verantwoordelijk dat het niet lukt matthijst?quote:
Dat weet ik niet? Van de niet altijd doortastende Plasterk zijn we af. Daarnaast heeft Omtzigt de volgende informateur gereedschap gegeven om wat strenger te zijn op dat kinderachtige getwitter, geetter en getreiter.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom ben je er blij mee?
Behalve Rutte heeft helemaal niemand hier wat aan
Kijk anders even naar de post waar hij op reageerde.quote:
Omdat Omtzigt de rechtsstaat beschermd gok ik zo.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Nou ja, ik vraag me ook af van veel NSC stemmers, hoe kan deze stap je nu als een verassing overvallen?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooropgesteld: iedereen heeft het volste recht te stemmen hoe hij/zij wil.
Maar ben je het opvoeren van de nepgetuige bij MH17 en het zelf mede veroorzaken vd Toeslagenaffaire ecen vergeten?
Of -mocht je voorstaande hem allemaal hebben vergeven- was je vergeten wat zijn karakter is? En dat een "goed" Kamerlid nog geen goede bestuurder hoeft te zijn?
En bij voorbaat excuses, het staat er wat aanvallender dan ik bedoel. Maar weet het even niet anders te formuleren op het moment.
Omdat ik voor goed bestuur ben en dus tegen racisten met facistische trekjes, kneuzen met trekkers en rechtstaatslopers ben. Omtzigt cs hebben de juiste balans gevonden tussen enerzijds noodzakelijke verandering op het vlak van goed bestuur en bestaanszekerheid en anderzijds het buiten de deur houden van gekkies en extremisten.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Pas op dat je de grote geblondeerde leider niet aanvalt. Dat is blijkbaar de redder van Nederland.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je 10 januari aangeeft van een meerderheidskabinet wordt het niet en er zijn 4 partijen PVV, BBB, VVD en “premier Plasterk” je dan steeds onder druk zetten (lekken telegraaf, via twitter druk zetten met zijn allen) dan ben je toch voor een deel ook verantwoordelijk dat het niet lukt matthijst?
Het feit dat NSC daarna met brakke statements komt neemt dit eerdere toch niet weg?
Die meerderheid krijgt hij met de huidige onderhandelingen ook niet. Deze coalitievorm heeft geen meerderheid in de Eerste Kamer en kan over rechts ook geen meerderheid krijgen, zelfs niet als JA21, de SGP, FVD allemaal aanhaken.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
bij de partij, die aansluit bij jou idealen en niet bij de partij waarvan je hoopt dat die de partij gaat steunen met jou idealen?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
Stel dat ik, met terugwerkende kracht, had willen stemmen op iemand met enig gevoel voor urgentie, bij wie had ik dan moeten zijn denken jullie?
Als je alleen voor urgentie gaat, geen idee. Lijkt me nogal een zwak argument. Een paar weken/maanden lijken me niet het meest essentieel, niet belangrijker dan de richting. Maar ik denk dat Timmermans graag snel een kabinet in elkaar had willen zetten als hij de grootste was. Zelfs met Yeşilgz als grootste was het sneller gegaan dan met Wilders.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
Stel dat ik, met terugwerkende kracht, had willen stemmen op iemand met enig gevoel voor urgentie, bij wie had ik dan moeten zijn denken jullie?
Urgentie m.b.t. wat precies?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
eerste kamer is niet zoals bij huis van afgevaardigden, ze keuren wetten goed, op basis van kwaliteit van de wetten en niet zozeer op basis van ideologie.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:06 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Die meerderheid krijgt hij met de huidige onderhandelingen ook niet. Deze coalitievorm heeft geen meerderheid in de Eerste Kamer en kan over rechts ook geen meerderheid krijgen, zelfs niet als JA21, de SGP, FVD allemaal aanhaken.
Dan moet hij zijn rechtse stokpaardje dus aan het CDA gaan verkopen, succes daarmee.
Daarom zijn nieuwe Tweede Kamer verkiezingen ook totaal onnozel: het lost het probleem van deze formatie niet op.
Ja kaheemsaid, maar daar kan ie nu weinig meer mee heh. Omtzigt zit thuis te janken.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je 10 januari aangeeft van een meerderheidskabinet wordt het niet en er zijn 4 partijen PVV, BBB, VVD en “premier Plasterk” je dan steeds onder druk zetten (lekken telegraaf, via twitter druk zetten met zijn allen) dan ben je toch voor een deel ook verantwoordelijk dat het niet lukt matthijst?
Mijn username heeft reeds dit effect op de PVV stemmer, je weet wel hetzelfde effect wat tofu meebrengen naar een barbecue van Farmers Defence Force heeft.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Pas op dat je de grote geblondeerde leider niet aanvalt. Dat is blijkbaar de redder van Nederland.
Omtzigt heeft natuurlijk zelf k gelekt naar de Telegraaf; algemeen wordt aangenomen dat de verhalen over het beperkte financile inzicht van BBB uit de NSC-hoek kwamen.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het feit dat NSC daarna met brakke statements komt neemt dit eerdere toch niet weg?
Zou zo moeten zijn ja. Is echter al lang niet meer zo zuiver.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
eerste kamer is niet zoals bij huis van afgevaardigden, ze keuren wetten goed, op basis van kwaliteit van de wetten en niet zozeer op basis van ideologie.
Dat zit hij niet. Hij was vandaag in Den Haag.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja kaheemsaid, maar daar kan ie nu weinig meer mee heh. Omtzigt zit thuis te janken.
Was het maar zo'n feest, de Eerste Kamer is de laatste jaren net zo politiek als de Tweede Kamer.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
eerste kamer is niet zoals bij huis van afgevaardigden, ze keuren wetten goed, op basis van kwaliteit van de wetten en niet zozeer op basis van ideologie.
Met wie dan? Met CDA, VVD, D66 en de CUquote:Op maandag 12 februari 2024 22:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet goed, waarom je dan op NSC stemt. Stel omtzicht was de grootste geworden, welke partijen had Omtzicht zelf uitgenodigd. Hanca heeft meerdere bronnen laten zien, dat de kans heel klein is dat de PVV of een andere anit migratie partij daarbij zou zitten.
Dat klopt niet: de Eerste Kamer is een politiek instituut en fracties stemmen vrijwel altijd ongeveer hetzelfde als de Tweedequote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Blanco.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
Nu nog ja? Heb je een lijntje met hem?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zit hij niet. Hij was vandaag in Den Haag.
We gaan het zien matthijst. De uitvoering was belabberd maar mogelijk heeft Omtzigt de gedoog bal of misschien wel de extraparlementaire kabinet bal toch weer terug gepakt van Yesilguz.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja kaheemsaid, maar daar kan ie nu weinig meer mee heh. Omtzigt zit thuis te janken.
Waar staat dat precies?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Omtzigt staat niet zo dicht bij de Telegraaf, die zou naar andere kranten lekken. Yeşilgz (VVD) maar vooral Plasterk staan dicht bij de Telegraaf.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:12 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Omtzigt heeft natuurlijk zelf k gelekt naar de Telegraaf; algemeen wordt aangenomen dat de verhalen over het beperkte financile inzicht van BBB uit de NSC-hoek kwamen.
Maar hij is helemaal geen nobele strijderquote:Op maandag 12 februari 2024 23:12 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Omtzigt heeft natuurlijk zelf k gelekt naar de Telegraaf; algemeen wordt aangenomen dat de verhalen over het beperkte financile inzicht van BBB uit de NSC-hoek kwamen.
Dit zijn van die kleine hypocriete dingen die we Omtzigt de laatste tijd vaker zien doen. Net als de waardeloze communicatie van vorige week, eerder journalisten inlichten dan informateur en gesprekspartners. Dat verwacht je niet van de nobele strijder voor transparantie, tijdlijn en feitenrelaas.
Ik vind 'algemeen wordt aangenomen' wel een hele dunne onderbouwing voor dit soort beschuldigingen...quote:Op maandag 12 februari 2024 23:12 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dit zijn van die kleine hypocriete dingen die we Omtzigt de laatste tijd vaker zien doen. Net als de waardeloze communicatie van vorige week, eerder journalisten inlichten dan informateur en gesprekspartners. Dat verwacht je niet van de nobele strijder voor transparantie, tijdlijn en feitenrelaas.
Ja, dat lijkt een waarschijnlijke combo voor als NSC op 1 was gekomen. Heel misschien de BBB er nog bij omdat de boer ook ooit een CDA-tak had.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met wie dan? Met CDA, VVD, D66 en de CU
Het is misschien een wat flauwe vraagstelling, maar ik zet hem neer omdat het me opvalt dat alle spelers momenteel opereren alsof ze alle tijd van de wereld hebben om hun eigen issues eens lekker op te gaan lossen. Terwijl de situatie in het land volgens mij toch om iets meer daadkracht vraagt.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je alleen voor urgentie gaat, geen idee. Lijkt me nogal een zwak argument. Een paar weken/maanden lijken me niet het meest essentieel, niet belangrijker dan de richting. Maar ik denk dat Timmermans graag snel een kabinet in elkaar had willen zetten als hij de grootste was. Zelfs met Yeşilgz als grootste was het sneller gegaan dan met Wilders.
De taak van de Eerste Kamer is nergens in de Grondwet omschreven. De leden van de Eerste Kamer kunnen dus helemaal zelf beslissen op grond van welke overwegingen ze wetten goedkeuren of afkeuren.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Typisch Omtzigt weer. Vage oelewapper.quote:Omtzigt:alleen af en toe meepraten
NSC-leider Omtzigt is niet van plan om weer met PVV,VVD en BBB te praten in
een nieuwe formatieronde.Volgens hem is het aan die drie partijen om over een
minderheidskabinet te onderhandelen.Als er dan voor NSC interessante plannen
liggen,wil hij best eens langskomen.
Bron: Teletekst
omtzigt die als enige staat tussen ons en een leven zonder ReChTsTaAtquote:Op maandag 12 februari 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat Omtzigt de rechtsstaat beschermd gok ik zo.
Al kwam hij dus wel met een nepgetuige aanzetten etc.
Dat klopt in oorsprong wl. Dat is hoe de EK bedoeld is en hoe het ook lange tijd heeft gefunctioneerd.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:15 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat klopt niet: de Eerste Kamer is een politiek instituut en fracties stemmen vrijwel altijd ongeveer hetzelfde als de Tweede
Daarnaast kun je natuurlijk vrij makkelijk beargumenteren dat de kwaliteit van de wetten die de VVD wil en waar ze een hard rechtse meerderheid voor nodig hebben om ze door de Tweede Kamer te krijgen niet bijster hoog zal zijn. Dat wordt dus een schiettent.
Oude wijn in nieuwe zakken dus.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt een waarschijnlijke combo voor als NSC op 1 was gekomen. Heel misschien de BBB er nog bij omdat de boer ook ooit een CDA-tak had.
Deze fase van de formatie is bijna altijd vervelend en frustrerend voor de volgers van de politiekquote:Op maandag 12 februari 2024 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is misschien een wat flauwe vraagstelling, maar ik zet hem neer omdat het me opvalt dat alle spelers momenteel opereren alsof ze alle tijd van de wereld hebben om hun eigen issues eens lekker op te gaan lossen. Terwijl de situatie in het land volgens mij toch om iets meer daadkracht vraagt.
Je bent m.i. wat erg ongeduldig. De meeste formaties duren wel even.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is misschien een wat flauwe vraagstelling, maar ik zet hem neer omdat het me opvalt dat alle spelers momenteel opereren alsof ze alle tijd van de wereld hebben om hun eigen issues eens lekker op te gaan lossen. Terwijl de situatie in het land volgens mij toch om iets meer daadkracht vraagt.
Klopt. We zijn ook nog niet zo bizar lang onderweg, alleen het feit dat er nog geen enkel zicht is op het begin van een werkbare oplossing baart wel zorgen.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent m.i. wat erg ongeduldig. De meeste formaties duren wel even.
quote:Op maandag 12 februari 2024 23:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Typisch Omtzigt weer. Vage oelewapper.
quote:Op maandag 12 februari 2024 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Omtzigt wil de volgende ronde niet meepraten: Omtzigt gaat volgende ronde niet meepraten - https://nos.nl/l/2508521#UPDATE-container-75384972
Maar dat is al vanaf de verkiezingsuitslag zo..quote:Op maandag 12 februari 2024 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. We zijn ook nog niet zo bizar lang onderweg, alleen het feit dat er nog geen enkel zicht is op het begin van een werkbare oplossing baart wel zorgen.
Ik vraag zou hij de PVV hebben uitgenodigd? Niet met wie dan wel?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met wie dan? Met CDA, VVD, D66 en de CU
Vast gekregen van een van z'n Russische vriendjes .quote:Op maandag 12 februari 2024 19:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Ach het klimaat en stikstofbeleid gaan gewoon door, er zijn dit jaar 73k woningen bijgebouwd, het minimumloon gaat omhoog en ook de steun naar Oekrane loopt gewoon.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omtzigt. Z moelijk is zijn naam nou ook weer nietquote:Op maandag 12 februari 2024 23:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag zou hij de PVV hebben uitgenodigd? Niet met wie dan wel?
ik denk dat al die partijen een kans maken, Omtzicht is gewoon een middengast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |