abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2024 @ 21:39:54 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212405785
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee. Vind het nu onwaarschijnlijk, maar Wilders heeft afgelopen verkiezingen toch ook wel door laten schemeren dat '65 is 65' ook voor hem zou moeten gelden, dat is al over 5 jaar.
Het moment dat ie stopt is niet echt van invloed op de vraag of hij het iemand laat overnemen, lijkt me. De PVV is altijd een eenmansbedrijf geweest, en ook het (electorale) succes leunt compleet op die ene persoon. Als hij andere mensen graag een rol had willen geven dan had ie dat inmiddels wel gedaan lijkt me. Hij zal een Mat Herbenscenario toch willen voorkomen lijkt me.

Ik verwacht dat ie over een paar jaar de boel uitschrijft bij de KvK en naar Hongarije emigreert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212405792
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:36 schreef Confetti het volgende:
De term 'katholieke gluiperd' was misschien toch niet zo verkeerd. Hij heeft duidelijk niet te goeder trouw onderhandeld...
Hij was voor de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was na de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was tegen de verkenner duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was in het debat toen duidelijk: niet met de PVV in zee.
En nu blijkt hij in januari ook al duidelijk te zijn geweest tegen de informateur en de andere onderhandelaars: niet met de PVV in zee.

Wie is er nu de gluiperd? De leugenaars die doen alsof Omtzigt draait, of de man die altijd duidelijk is geweest en nooit van mening is veranderd?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 12 februari 2024 @ 21:40:15 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212405794
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:36 schreef Confetti het volgende:
De term 'katholieke gluiperd' was misschien toch niet zo verkeerd. Hij heeft duidelijk niet te goeder trouw onderhandeld, want zijn CDA-fractie zou in geen geval meedoen.

Het blijft grappig om te zien dat de Christenen nog steeds denken dat de samenwerking met de PVV het CDA deed imploderen, en niet de kleurloze lijsttrekkers.
:?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_212405800
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
CDA gaat echt nooit meer met de PVV. Of in elk geval niet zolang Wilders er zit.
Dat zei de VVD ook. Of D66 over Rutte.
pi_212405803
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het moment dat ie stopt is niet echt van invloed op de vraag of hij het iemand laat overnemen, lijkt me. De PVV is altijd een eenmansbedrijf geweest, en ook het (electorale) succes leunt compleet op die ene persoon. Als hij andere mensen graag een rol had willen geven dan had ie dat inmiddels wel gedaan lijkt me. Hij zal een Mat Herbenscenario toch willen voorkomen lijkt me.

Ik verwacht dat ie over een paar jaar de boel uitschrijft bij de KvK en naar Hongarije emigreert.
Zou kunnen, maar dan richten vast een paar ex-pvvers (Agema, Bosma?) een vervolgpartij op met vergelijkbare standpunten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 12 februari 2024 @ 21:41:43 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212405808
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:39 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Als je ziet de afgelopen tien jaar hoe oppositie (Omtzigt functie elders), onschuldige burgers (Toeslagenaffaire), demonstranten (lockdowns) zijn tegengewerkt en corruptie bewindslieden als Grapperhaus die zijn eigen 1,5 meter overtrad in het zadel mochten blijven gaat het niet goed met de rechtsstaat.
Ik vind dit geen beste voorbeelden :N
pi_212405809
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij was voor de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was na de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was tegen de verkenner duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was in het debat toen duidelijk: niet met de PVV in zee.
En nu blijkt hij in januari ook al duidelijk te zijn geweest tegen de informateur en de andere onderhandelaars: niet met de PVV in zee.

Wie is er nu de gluiperd? De leugenaars die doen alsof Omtzigt draait, of de man die altijd duidelijk is geweest en nooit van mening is veranderd?
dan moet je niet aan tafel zitten, Timmermans deed het ook niet
  maandag 12 februari 2024 @ 21:42:50 #58
346939 Janneke141
pi_212405818
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zou kunnen, maar dan richten vast een paar ex-pvvers (Agema, Bosma?) een vervolgpartij op met vergelijkbare standpunten.
Dat zou wel kunnen, ja.
  maandag 12 februari 2024 @ 21:43:20 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212405822
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Waarom niet? Hij heeft nooit een normaal meerderheidskabinet gewild. Dat heeft hij ook duidelijk gecommuniceerd. Ook aan de informateur.
pi_212405827
quote:

[..]
Hij voelde de druk om het uit landsbelang toch te proberen. Dat is misschien een vergissing geweest, maar dat maakt je geen gluiperd. Hooguit naïef, omdat hij even dacht dat met een verschrikkelijke partij als de PVV een redelijke regering viel te vormen. Maar ook bij deze gesprekken ging het nooit om een meerderheidskabinet.
  maandag 12 februari 2024 @ 21:43:40 #61
346939 Janneke141
pi_212405829
quote:

[..]
Was die uitgenodigd dan?
pi_212405835
quote:

[..]
Alsof hij dan niet alsnog een hele berg drek over zich heen had gekregen van het volksdeel dat in de illusie verkeerd dat Omtzigt hen een rechts kabinet is verschuldigd :').
pi_212405840
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij voelde de druk om het uit landsbelang toch te proberen. Dat is misschien een vergissing geweest, maar dat maakt je geen gluiperd. Hooguit naïef, omdat hij even dacht dat met een verschrikkelijke partij als de PVV een redelijke regering viel te vormen. Maar ook bij deze gesprekken ging het nooit om een meerderheidskabinet.
Als je een paar decennia lang in de politiek zit en voor alles en door iedereen bent uitgemaakt voor van alles kan ik je niet naief meer noemen
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Was die uitgenodigd dan?
?
  maandag 12 februari 2024 @ 21:45:47 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212405842
Vind de voorlopige uitslag vd poll wel geestig :D
  maandag 12 februari 2024 @ 21:46:03 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212405844
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alsof hij dan niet alsnog een hele berg drek over zich heen had gekregen van het volksdeel dat in de illusie verkeerd dat Omtzigt hen een rechts kabinet is verschuldigd :').
Dat sowieso ja
  maandag 12 februari 2024 @ 21:46:35 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212405850
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:45 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Als je een paar decennia lang in de politiek zit en voor alles en door iedereen bent uitgemaakt voor van alles kan ik je niet naief meer noemen
[..]
?
Omtzigt was uitgenodigd, Timmermans niet.
  maandag 12 februari 2024 @ 21:46:39 #67
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_212405851
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee. Vind het nu onwaarschijnlijk, maar Wilders heeft afgelopen verkiezingen toch ook wel door laten schemeren dat '65 is 65' ook voor hem zou moeten gelden, dat is al over 5 jaar.
Ja, maar 5 minuten na het sluiten van de stembussen liet hij dat 65 blijft 65 vallen als een hete aardappel, dus ik zie geen enkele reden waarom hij dat nu niet weer zou doen, zeker nu het op zijn eigen heilige zelf betrekking zou hebben.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_212405869
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom niet? Hij heeft nooit een normaal meerderheidskabinet gewild. Dat heeft hij ook duidelijk gecommuniceerd. Ook aan de informateur.
Klopt, VVD ook niet. denk dat er hele kleine kans is, als omtzicht in een formatie stapt de VVD het ook doet.

Maar vVD in de formatie en NSC in de kamer, gaat niet gebeuren en andersom dus ook niet...

Omtzicht wilde alleen een gedoog constructie met de PVV.

Denk toch dat CDA en VVD samen met CU toch mijn voorkeur krijgt.... dus NL volgende keer op die 3 partijen stemmen!!!!😉
  maandag 12 februari 2024 @ 21:48:31 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212405878
quote:
18s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, maar 5 minuten na het sluiten van de stembussen liet hij dat 65 blijft 65 vallen als een hete aardappel, dus ik zie geen enkele reden warom hij dat nu niet weer zou doen, zeker nu het op zijn eigen heilige zelf betrekking zou hebben.
Dat klopt. Althans, tijdens het programma over de uitslagen.

Ik zie het hem eerder op zichzelf toepassen dan voor heel Nederland regelen hoor :P
pi_212405897
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:45 schreef Origami94 het volgende:

[..]
[..]
Je kunt iemand die altijd eerlijk is geweest over zijn doel, ook tijdens alle onderhandelingen naar binnen en naar buiten, in elk geval geen gluiperd noemen omdat hij nog steeds hetzelfde doel heeft.

De gluiperds zijn de mensen die doen alsof hij afgelopen week van mening is veranderd. Die via een vooropgezet twitter 1-2-3-tje hem wilden dwingen van mening te veranderen of de boel te laten ploffen, zodat ze een zondebok hadden. Als je nu nog niet door hebt dat je de afgelopen week door Wilders, Yeşilgöz en Van der Plas belazerd bent, ga je waarschijnlijk nooit door hebben wanneer je belazerd wordt.
  maandag 12 februari 2024 @ 21:49:49 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212405901
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt, VVD ook niet. denk dat er hele kleine kans is, als omtzicht in een formatie stapt de VVD het ook doet.

Maar vVD in de formatie en NSC in de kamer, gaat niet gebeuren....
NSC die meer doet dan gedogen gaat niet gebeuren.
pi_212405912
quote:
18s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, maar 5 minuten na het sluiten van de stembussen liet hij dat 65 blijft 65 vallen als een hete aardappel, dus ik zie geen enkele reden waarom hij dat nu niet weer zou doen, zeker nu het op zijn eigen heilige zelf betrekking zou hebben.
Als hij weer oppositie was geworden was hij denk ik wel gestopt met 65 of misschien wel eerder, nu ligt de zaak natuurlijk anders.
  maandag 12 februari 2024 @ 21:51:11 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212405918
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Maar vVD in de formatie en NSC in de kamer, gaat niet gebeuren en andersom dus ook niet...

Omtzicht wilde alleen een gedoog constructie met de PVV.

Denk toch dat CDA en VVD samen met CU toch mijn voorkeur krijgt.... dus NL volgende keer op die 3 partijen stemmen!!!!😉

Ik pieker er niet over :P
pi_212405930
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
NSC die meer doet dan gedogen gaat niet gebeuren.
klopt, dit vul ik later ook aan. NSC baalde ook dat de VVD die kaart gelijk op tafel legde. maar er was tijdje de zwarte piet naar VVD, want die wilde vanuit de Kamer gedogen. Maar iedereen kon op zijn klompen aanvoelen, dat Omtzicht ook die rol wilde.
pi_212405958
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 21:51 schreef Korenfok het volgende:

[..]
klopt, dit vul ik later ook aan. NSC baalde ook dat de VVD die kaart gelijk op tafel legde. maar er was tijdje de zwarte piet naar VVD, want die wilde vanuit de Kamer gedogen. Maar iedereen kon op zijn klompen aanvoelen, dat Omtzicht ook die rol wilde.
Sterker: Omtzigt zei dat gewoon. In het openbaar en tegen de verkenner. Hij wilde nooit meer dan gedogen (en gedogen is al een compromis, het liefst wil hij een extraparlementair kabinet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')