Dat klopt niet: de Eerste Kamer is een politiek instituut en fracties stemmen vrijwel altijd ongeveer hetzelfde als de Tweedequote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
eerste kamer is niet zoals bij huis van afgevaardigden, ze keuren wetten goed, op basis van kwaliteit van de wetten en niet zozeer op basis van ideologie.
Blanco.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
Stel dat ik, met terugwerkende kracht, had willen stemmen op iemand met enig gevoel voor urgentie, bij wie had ik dan moeten zijn denken jullie?
Nu nog ja? Heb je een lijntje met hem?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zit hij niet. Hij was vandaag in Den Haag.
We gaan het zien matthijst. De uitvoering was belabberd maar mogelijk heeft Omtzigt de gedoog bal of misschien wel de extraparlementaire kabinet bal toch weer terug gepakt van Yesilguz.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja kaheemsaid, maar daar kan ie nu weinig meer mee heh. Omtzigt zit thuis te janken.
Waar staat dat precies?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
eerste kamer is niet zoals bij huis van afgevaardigden, ze keuren wetten goed, op basis van kwaliteit van de wetten en niet zozeer op basis van ideologie.
Omtzigt staat niet zo dicht bij de Telegraaf, die zou naar andere kranten lekken. Yeşilgöz (VVD) maar vooral Plasterk staan dicht bij de Telegraaf.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:12 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Omtzigt heeft natuurlijk zelf óók gelekt naar de Telegraaf; algemeen wordt aangenomen dat de verhalen over het beperkte financiële inzicht van BBB uit de NSC-hoek kwamen.
Maar hij is helemaal geen nobele strijderquote:Op maandag 12 februari 2024 23:12 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Omtzigt heeft natuurlijk zelf óók gelekt naar de Telegraaf; algemeen wordt aangenomen dat de verhalen over het beperkte financiële inzicht van BBB uit de NSC-hoek kwamen.
Dit zijn van die kleine hypocriete dingen die we Omtzigt de laatste tijd vaker zien doen. Net als de waardeloze communicatie van vorige week, eerder journalisten inlichten dan informateur en gesprekspartners. Dat verwacht je niet van de nobele strijder voor transparantie, tijdlijn en feitenrelaas.
Ik vind 'algemeen wordt aangenomen' wel een hele dunne onderbouwing voor dit soort beschuldigingen...quote:Op maandag 12 februari 2024 23:12 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dit zijn van die kleine hypocriete dingen die we Omtzigt de laatste tijd vaker zien doen. Net als de waardeloze communicatie van vorige week, eerder journalisten inlichten dan informateur en gesprekspartners. Dat verwacht je niet van de nobele strijder voor transparantie, tijdlijn en feitenrelaas.
Ja, dat lijkt een waarschijnlijke combo voor als NSC op 1 was gekomen. Heel misschien de BBB er nog bij omdat de boer ook ooit een CDA-tak had.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met wie dan? Met CDA, VVD, D66 en de CU
Het is misschien een wat flauwe vraagstelling, maar ik zet hem neer omdat het me opvalt dat alle spelers momenteel opereren alsof ze alle tijd van de wereld hebben om hun eigen issues eens lekker op te gaan lossen. Terwijl de situatie in het land volgens mij toch om iets meer daadkracht vraagt.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je alleen voor urgentie gaat, geen idee. Lijkt me nogal een zwak argument. Een paar weken/maanden lijken me niet het meest essentieel, niet belangrijker dan de richting. Maar ik denk dat Timmermans graag snel een kabinet in elkaar had willen zetten als hij de grootste was. Zelfs met Yeşilgöz als grootste was het sneller gegaan dan met Wilders.
De taak van de Eerste Kamer is nergens in de Grondwet omschreven. De leden van de Eerste Kamer kunnen dus helemaal zelf beslissen op grond van welke overwegingen ze wetten goedkeuren of afkeuren.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Typisch Omtzigt weer. Vage oelewapper.quote:Omtzigt:alleen af en toe meepraten
NSC-leider Omtzigt is niet van plan om weer met PVV,VVD en BBB te praten in
een nieuwe formatieronde.Volgens hem is het aan die drie partijen om over een
minderheidskabinet te onderhandelen.Als er dan voor NSC interessante plannen
liggen,wil hij best eens langskomen.
Bron: Teletekst
omtzigt die als enige staat tussen ons en een leven zonder ReChTsTaAtquote:Op maandag 12 februari 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat Omtzigt de rechtsstaat beschermd gok ik zo.
Al kwam hij dus wel met een nepgetuige aanzetten etc.
Dat klopt in oorsprong wél. Dat is hoe de EK bedoeld is en hoe het ook lange tijd heeft gefunctioneerd.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:15 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat klopt niet: de Eerste Kamer is een politiek instituut en fracties stemmen vrijwel altijd ongeveer hetzelfde als de Tweede
Daarnaast kun je natuurlijk vrij makkelijk beargumenteren dat de kwaliteit van de wetten die de VVD wil en waar ze een hard rechtse meerderheid voor nodig hebben om ze door de Tweede Kamer te krijgen niet bijster hoog zal zijn. Dat wordt dus een schiettent.
Oude wijn in nieuwe zakken dus.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt een waarschijnlijke combo voor als NSC op 1 was gekomen. Heel misschien de BBB er nog bij omdat de boer ook ooit een CDA-tak had.
Deze fase van de formatie is bijna altijd vervelend en frustrerend voor de volgers van de politiekquote:Op maandag 12 februari 2024 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is misschien een wat flauwe vraagstelling, maar ik zet hem neer omdat het me opvalt dat alle spelers momenteel opereren alsof ze alle tijd van de wereld hebben om hun eigen issues eens lekker op te gaan lossen. Terwijl de situatie in het land volgens mij toch om iets meer daadkracht vraagt.
Je bent m.i. wat erg ongeduldig. De meeste formaties duren wel even.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is misschien een wat flauwe vraagstelling, maar ik zet hem neer omdat het me opvalt dat alle spelers momenteel opereren alsof ze alle tijd van de wereld hebben om hun eigen issues eens lekker op te gaan lossen. Terwijl de situatie in het land volgens mij toch om iets meer daadkracht vraagt.
Klopt. We zijn ook nog niet zo bizar lang onderweg, alleen het feit dat er nog geen enkel zicht is op het begin van een werkbare oplossing baart wel zorgen.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent m.i. wat erg ongeduldig. De meeste formaties duren wel even.
quote:Op maandag 12 februari 2024 23:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Typisch Omtzigt weer. Vage oelewapper.
quote:Op maandag 12 februari 2024 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Omtzigt wil de volgende ronde niet meepraten: Omtzigt gaat volgende ronde niet meepraten - https://nos.nl/l/2508521#UPDATE-container-75384972
Maar dat is al vanaf de verkiezingsuitslag zo..quote:Op maandag 12 februari 2024 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. We zijn ook nog niet zo bizar lang onderweg, alleen het feit dat er nog geen enkel zicht is op het begin van een werkbare oplossing baart wel zorgen.
Ik vraag zou hij de PVV hebben uitgenodigd? Niet met wie dan wel?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met wie dan? Met CDA, VVD, D66 en de CU
Vast gekregen van een van z'n Russische vriendjes .quote:Op maandag 12 februari 2024 19:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Ook mooi, de man die zo van de toren blies over de vermeende rijkdom van Timmermans loopt zelf met een horloge rond dat zijn achterban nooit zou kunnen betalen:
[ afbeelding ]
(Dit is ook weer wel zo'n merk en model dat je koopt om te patsen, niet om te laten zien dat je een groot liefhebber van mooie klokjes bent)
Ach het klimaat en stikstofbeleid gaan gewoon door, er zijn dit jaar 73k woningen bijgebouwd, het minimumloon gaat omhoog en ook de steun naar Oekraïne loopt gewoon.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omtzigt. Zó moelijk is zijn naam nou ook weer nietquote:Op maandag 12 februari 2024 23:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vraag zou hij de PVV hebben uitgenodigd? Niet met wie dan wel?
ik denk dat al die partijen een kans maken, Omtzicht is gewoon een middengast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |