En zijn kans om in de geschiedenisboeken te komen als de eerste ultra rechtse premier van dit land om zeep helpen? Nee hoor. Deze narcist wil zo lang mogelijk actief blijven en zijn stempel drukken op de Nederlandse politiek en (God forbid) samenleving.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klopt. Althans, tijdens het programma over de uitslagen.
Ik zie het hem eerder op zichzelf toepassen dan voor heel Nederland regelen hoor
Rest voegt weinig waarde toe.quote:
Over 5 jaar (4,5) zijn er al weer nwe TK-verkiezingen geweest hoorquote:Op maandag 12 februari 2024 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En zijn kans om in de geschiedenisboeken te komen als de eerste ultra rechtse premier van dit land om zeep helpen? Nee hoor. Deze narcist wil zo lang mogelijk actief blijven en zijn stempel drukken op de Nederlandse politiek en (God forbid) samenleving.
Wederom volslagen onzin. Hij heeft nooit echt keihard nee gezegd, hij heeft wel de deur op een kiertje gelaten. Een kleine, dat wel. Nooit is het een nee geweest alszijnde een 'absoluut never nooit niet'. Kijk alles maar een keertje terug.quote:Op maandag 12 februari 2024 21:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij was voor de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was na de verkiezingen duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was tegen de verkenner duidelijk: niet met de PVV in zee.
Hij was in het debat toen duidelijk: niet met de PVV in zee.
En nu blijkt hij in januari ook al duidelijk te zijn geweest tegen de informateur en de andere onderhandelaars: niet met de PVV in zee.
Wie is er nu de gluiperd? De leugenaars die doen alsof Omtzigt draait, of de man die altijd duidelijk is geweest en nooit van mening is veranderd?
In januari in ieder geval wel. Volgens de NSC.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wederom volslagen onzin. Hij heeft nooit echt keihard nee gezegd, hij heeft wel de deur op een kiertje gelaten. Een kleine, dat wel. Nooit is het een nee geweest alszijnde een 'absoluut never nooit niet'. Kijk alles maar een keertje terug.
Het is altijd een keihard 'nee' tegen een meerderheidskabinet geweest en het is altijd een keihard 'nee' tegen regeren met de PVV en in het bijzonder Wilders geweest. Dat jij dat niet hebt willen horen is niet zijn probleem.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wederom volslagen onzin. Hij heeft nooit echt keihard nee gezegd, hij heeft wel de deur op een kiertje gelaten. Een kleine, dat wel. Nooit is het een nee geweest alszijnde een 'absoluut never nooit niet'. Kijk alles maar een keertje terug.
Andere partijen dan de PVV voegen weinig waarde toe?quote:
Een extraparlementair kabinet, gaat wilders nooit mee akkord, want dan krijgt hij nooit een kamer meerderheid voor bepaalde rechtse stokpaartjes.....quote:Op maandag 12 februari 2024 21:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sterker: Omtzigt zei dat gewoon. In het openbaar en tegen de verkenner. Hij wilde nooit meer dan gedogen (en gedogen is al een compromis, het liefst wil hij een extraparlementair kabinet).
De PVV (lees: Wilders) roept wat hen op dat moment het beste uitkomt.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een extraparlementair kabinet, gaat wilders nooit mee akkord, want dan krijgt hij nooit een kamer meerderheid voor bepaalde rechtse stokpaartjes.....
Ik vindt het ergens ook wel begrijpelijk / wenselijk als er gewoon nieuwe verkiezingen komen, al is het alleen om een debat te voeren over dat wilders dus in zee wil met Yesilgoz, terwijl hij tot voorkort vond dat mensen als zij geen plaats horen te hebben in de 2e kamer. Hier zou toch gewoon een gesprek over moeten komen en juist niet in de achterkamers, wat er nu gebeurt. PVV was altijd tegen die achterkamertjes politiek???
Wat moet ie ook met twee stokken?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een extraparlementair kabinet, gaat wilders nooit mee akkord, want dan krijgt hij nooit een kamer meerderheid voor bepaalde rechtse stokpaartjes.....
Yep, ik zie geen enkele nuttig voordeel voor een PVV om serieus aan een EPK mee te werken.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik vindt het ergens ook wel begrijpelijk / wenselijk als er gewoon nieuwe verkiezingen komen, al is het alleen om een debat te voeren over dat wilders dus in zee wil met Yesilgoz, terwijl hij tot voorkort vond dat mensen als zij geen plaats horen te hebben in de 2e kamer. Hier zou toch gewoon een gesprek over moeten komen en juist niet in de achterkamers, wat er nu gebeurt. PVV was altijd tegen die achterkamertjes politiek???
Begrijp ik goed dat jij het persoonlijk wel ziet zitten als de PVV gaat regeren?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, ik zie geen enkele nuttig voordeel voor een PVV om serieus aan een EPK mee te werken.
Dat er een paar weken over gesproken gaat worden is dan vooral voor de bühne zodat niet gezegd gaat worden dat men het niet zag zitten. Sws is een EPK, politiek gezien, je reinste waanzin.
Ook een MinderheidsKabinet maak weinig kans omdat die nooit kan doorpakken, op welk cruciaal thema dan ook.
Ik hoop dat snel het inzicht indaalt dat men zsm nieuwe verkiezingen moet hebben en dan die uitslag volgt.
Ik vermoed dat de VVD/NSC daarin signficant gaan inleveren zodat dan een PVV aan één coalitie-partner genoeg heeft.
De PVV heeft al laten blijken dat haar hard uitgesproken stellingen, boterzacht zijn te maken en dus daar prima zaken te doen zijn.
Dat andere partijen en de meerderheid in Kamer dat (nieuwe verkiezingen) niet zal gaan zien zitten is vooral omdat zij "plüche" & "angst" gebruiken om zo hun lijf&leden aan zich te blijven binden.
NB: Ik vrees wel dat een PVV kabinet geen al te lang leven zal hebben omdat de poppetjes in de kippenren, eenmaal op hun stokje zittend, zichzelf zullen gaan bevliegen. Maar goed, dan zijn we weer wat dichter bij de EK verkiezingen.
Wat en zelfs hoe ik het hier zeg, zegt niets over wat ik zou willen.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat jij het persoonlijk wel ziet zitten als de PVV gaat regeren?
Het is ook nog eens het feit dat de PVV niet kan regeren: ze kunnen geen ministers leveren. Zelfs Wilders wil dus misschien niet eens een regering vormen. En de rest op BBB na iig niet met hem.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Deze formatie gaat nog langer duren dan de vorige denk ik. Het is een mix van het verleden van Wilders waardoor weinigen er heil in zien om met hem in zee te gaan, en de kaste van elitaire politici die maling hebben aan een verkiezingsuitslag. Ik geef het toe, ik heb op Omtzigt gestemd. Dat zou ik nu niet meer doen.
Grappig. Het is wel vaker voorgekomen dat de grootste partij niet in een kabinet zat.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Deze formatie gaat nog langer duren dan de vorige denk ik. Het is een mix van het verleden van Wilders waardoor weinigen er heil in zien om met hem in zee te gaan, en de kaste van elitaire politici die maling hebben aan een verkiezingsuitslag. Ik geef het toe, ik heb op Omtzigt gestemd. Dat zou ik nu niet meer doen.
waarom stemde je op hem? was toch wel te verwachten dat hij moeilijk zou doen rondom de PVV?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij was daar vrij duidelijk over:quote:Op maandag 12 februari 2024 22:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom stemde je op hem? was toch wel te verwachten dat hij moeilijk zou doen rondom de PVV?
wilders is een elitaire politici en een die graag op twitter de trump nadoet.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:
muh trumpfquote:Op maandag 12 februari 2024 22:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
wilders is een elitaire politici en een die graag op twitter de trump nadoet.
Ik heb op Omtzigt gestemd omdat ik hem als kamerlid wel hoog heb zitten. NSC kwam op nr 1 toen ik de Stemwijzer invulde. Het gedachtegoed van NSC kan ik mij grotendeels wel in vinden. Hoewel ik economisch meer links dan rechts ben en ook de natuur en biodiversiteit belangrijk vind, is mijns inziens immigratie het belangrijkste thema, en daarna de woningnood. Ik had gehoopt dat Omtzigt zijn verantwoordelijkheid zou nemen en een coalitie over rechts een kans zou geven. Wat hij zelf voor ogen heeft zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mag ik vragen wie je dan wel zou stemmen, ipv Omtzigt? En waarom je op hem bent afgeknapt?
Of je zegt ff wat Timmermans precies gezegd heeft. We zijn niet allemaal Humberto ah kijken nu..quote:Op maandag 12 februari 2024 22:39 schreef matthijst het volgende:
Wat zit die Timmerfrans nou te zeiken over Wilders dan bij Humberto, Omtzigt loopt weg, valt weinig meer te doen dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |