Vooropgesteld: iedereen heeft het volste recht te stemmen hoe hij/zij wil.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb op Omtzigt gestemd omdat ik hem als kamerlid wel hoog heb zitten. NSC kwam op nr 1 toen ik de Stemwijzer invulde. Het gedachtegoed van NSC kan ik mij grotendeels wel in vinden. Hoewel ik economisch meer links dan rechts ben en ook de natuur en biodiversiteit belangrijk vind, is mijns inziens immigratie het belangrijkste thema, en daarna de woningnood. Ik had gehoopt dat Omtzigt zijn verantwoordelijkheid zou nemen en een coalitie over rechts een kans zou geven. Wat hij zelf voor ogen heeft zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Tja, hij neemt zijn verantwoordelijkheid door juist niet blind dat kabinet in te stappen met mensen die niks gelegen laten liggen aan de rechtsstaat, die over aangenomen wetten lachen 'die voeren we toch niet uit' en zo kan ik nog wel even door gaan.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb op Omtzigt gestemd omdat ik hem als kamerlid wel hoog heb zitten. NSC kwam op nr 1 toen ik de Stemwijzer invulde. Het gedachtegoed van NSC kan ik mij grotendeels wel in vinden. Hoewel ik economisch meer links dan rechts ben en ook de natuur en biodiversiteit belangrijk vind, is mijns inziens immigratie het belangrijkste thema, en daarna de woningnood. Ik had gehoopt dat Omtzigt zijn verantwoordelijkheid zou nemen en een coalitie over rechts een kans zou geven. Wat hij zelf voor ogen heeft zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Dat. Ik ben juist erg blij met mijn stem om NSC de laatste dagen. Ik vind het alleen PR-matig wel een ongekend drama.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, hij neemt zijn verantwoordelijkheid door juist niet blind dat kabinet in te stappen met mensen die niks gelegen laten liggen aan de rechtsstaat, die over aangenomen wetten lachen 'die voeren we toch niet uit' en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ja, klopt. Maar dat is Omtzigt zijn sterke punt nooit geweest.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Ik ben juist erg blij met mijn stem om NSC de laatste dagen. Ik vind het alleen PR-matig wel een ongekend drama.
Dan begrijp ik niet goed, waarom je dan op NSC stemt. Stel omtzicht was de grootste geworden, welke partijen had Omtzicht zelf uitgenodigd. Hanca heeft meerdere bronnen laten zien, dat de kans heel klein is dat de PVV of een andere anit migratie partij daarbij zou zitten.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom ben je er blij mee?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat. Ik ben juist erg blij met mijn stem om NSC de laatste dagen. Ik vind het alleen PR-matig wel een ongekend drama.
Als je 10 januari aangeeft van een meerderheidskabinet wordt het niet en er zijn 4 partijen PVV, BBB, VVD en “premier Plasterk” je dan steeds onder druk zetten (lekken telegraaf, via twitter druk zetten met zijn allen) dan ben je toch voor een deel ook verantwoordelijk dat het niet lukt matthijst?quote:
Dat weet ik niet? Van de niet altijd doortastende Plasterk zijn we af. Daarnaast heeft Omtzigt de volgende informateur gereedschap gegeven om wat strenger te zijn op dat kinderachtige getwitter, geetter en getreiter.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom ben je er blij mee?
Behalve Rutte heeft helemaal niemand hier wat aan
Kijk anders even naar de post waar hij op reageerde.quote:
Omdat Omtzigt de rechtsstaat beschermd gok ik zo.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Nou ja, ik vraag me ook af van veel NSC stemmers, hoe kan deze stap je nu als een verassing overvallen?quote:Op maandag 12 februari 2024 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooropgesteld: iedereen heeft het volste recht te stemmen hoe hij/zij wil.
Maar ben je het opvoeren van de nepgetuige bij MH17 en het zelf mede veroorzaken vd Toeslagenaffaire ecen vergeten?
Of -mocht je voorstaande hem allemaal hebben vergeven- was je vergeten wat zijn karakter is? En dat een "goed" Kamerlid nog geen goede bestuurder hoeft te zijn?
En bij voorbaat excuses, het staat er wat aanvallender dan ik bedoel. Maar weet het even niet anders te formuleren op het moment.
Omdat ik voor goed bestuur ben en dus tegen racisten met facistische trekjes, kneuzen met trekkers en rechtstaatslopers ben. Omtzigt cs hebben de juiste balans gevonden tussen enerzijds noodzakelijke verandering op het vlak van goed bestuur en bestaanszekerheid en anderzijds het buiten de deur houden van gekkies en extremisten.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Pas op dat je de grote geblondeerde leider niet aanvalt. Dat is blijkbaar de redder van Nederland.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je 10 januari aangeeft van een meerderheidskabinet wordt het niet en er zijn 4 partijen PVV, BBB, VVD en “premier Plasterk” je dan steeds onder druk zetten (lekken telegraaf, via twitter druk zetten met zijn allen) dan ben je toch voor een deel ook verantwoordelijk dat het niet lukt matthijst?
Het feit dat NSC daarna met brakke statements komt neemt dit eerdere toch niet weg?
Die meerderheid krijgt hij met de huidige onderhandelingen ook niet. Deze coalitievorm heeft geen meerderheid in de Eerste Kamer en kan over rechts ook geen meerderheid krijgen, zelfs niet als JA21, de SGP, FVD allemaal aanhaken.quote:Op maandag 12 februari 2024 22:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een extraparlementair kabinet, gaat wilders nooit mee akkord, want dan krijgt hij nooit een kamer meerderheid voor bepaalde rechtse stokpaartjes.....
bij de partij, die aansluit bij jou idealen en niet bij de partij waarvan je hoopt dat die de partij gaat steunen met jou idealen?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
Stel dat ik, met terugwerkende kracht, had willen stemmen op iemand met enig gevoel voor urgentie, bij wie had ik dan moeten zijn denken jullie?
Als je alleen voor urgentie gaat, geen idee. Lijkt me nogal een zwak argument. Een paar weken/maanden lijken me niet het meest essentieel, niet belangrijker dan de richting. Maar ik denk dat Timmermans graag snel een kabinet in elkaar had willen zetten als hij de grootste was. Zelfs met Yeşilgöz als grootste was het sneller gegaan dan met Wilders.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
Stel dat ik, met terugwerkende kracht, had willen stemmen op iemand met enig gevoel voor urgentie, bij wie had ik dan moeten zijn denken jullie?
Urgentie m.b.t. wat precies?quote:Op maandag 12 februari 2024 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
eerste kamer is niet zoals bij huis van afgevaardigden, ze keuren wetten goed, op basis van kwaliteit van de wetten en niet zozeer op basis van ideologie.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:06 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Die meerderheid krijgt hij met de huidige onderhandelingen ook niet. Deze coalitievorm heeft geen meerderheid in de Eerste Kamer en kan over rechts ook geen meerderheid krijgen, zelfs niet als JA21, de SGP, FVD allemaal aanhaken.
Dan moet hij zijn rechtse stokpaardje dus aan het CDA gaan verkopen, succes daarmee.
Daarom zijn nieuwe Tweede Kamer verkiezingen ook totaal onnozel: het lost het probleem van deze formatie niet op.
Ja kaheemsaid, maar daar kan ie nu weinig meer mee heh. Omtzigt zit thuis te janken.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je 10 januari aangeeft van een meerderheidskabinet wordt het niet en er zijn 4 partijen PVV, BBB, VVD en “premier Plasterk” je dan steeds onder druk zetten (lekken telegraaf, via twitter druk zetten met zijn allen) dan ben je toch voor een deel ook verantwoordelijk dat het niet lukt matthijst?
Mijn username heeft reeds dit effect op de PVV stemmer, je weet wel hetzelfde effect wat tofu meebrengen naar een barbecue van Farmers Defence Force heeft.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Pas op dat je de grote geblondeerde leider niet aanvalt. Dat is blijkbaar de redder van Nederland.
Omtzigt heeft natuurlijk zelf óók gelekt naar de Telegraaf; algemeen wordt aangenomen dat de verhalen over het beperkte financiële inzicht van BBB uit de NSC-hoek kwamen.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het feit dat NSC daarna met brakke statements komt neemt dit eerdere toch niet weg?
Zou zo moeten zijn ja. Is echter al lang niet meer zo zuiver.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
eerste kamer is niet zoals bij huis van afgevaardigden, ze keuren wetten goed, op basis van kwaliteit van de wetten en niet zozeer op basis van ideologie.
Dat zit hij niet. Hij was vandaag in Den Haag.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja kaheemsaid, maar daar kan ie nu weinig meer mee heh. Omtzigt zit thuis te janken.
Was het maar zo'n feest, de Eerste Kamer is de laatste jaren net zo politiek als de Tweede Kamer.quote:Op maandag 12 februari 2024 23:11 schreef Korenfok het volgende:
[..]
eerste kamer is niet zoals bij huis van afgevaardigden, ze keuren wetten goed, op basis van kwaliteit van de wetten en niet zozeer op basis van ideologie.
Met wie dan? Met CDA, VVD, D66 en de CUquote:Op maandag 12 februari 2024 22:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet goed, waarom je dan op NSC stemt. Stel omtzicht was de grootste geworden, welke partijen had Omtzicht zelf uitgenodigd. Hanca heeft meerdere bronnen laten zien, dat de kans heel klein is dat de PVV of een andere anit migratie partij daarbij zou zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |