quote:Sanremo 2024 – 1st night
City Sanremo
Hosts Amadeus
Marco Mengoni
Voting 100% press jury (TV, online media)
All 26 artists will perform their songs
2nd night
Host Amadeus + ?
Voting 50% radio jury + 50% televoting
First half (13 artists) will perform their songs again
3rd night
Host Amadeus + ?
Voting 50% radio jury + 50% televoting
Second half (13 artists) will perform their songs again
4th night
Host Amadeus + ?
Voting 33% press jury (TV, online media) + 33% radio jury + 34% televoting
Cover night: Each of the 26 artists will perform a cover of another song.
The artists can perform the song solo or together with an acclaimed Italian or international guest artist.
5th night
Host Amadeus + ?
First round: All 26 songs will be performed again. Televoting from the 5th night combined with the results from the previous nights will select 5 songs for the second round.
Second round: Top-5 songs will be performed again. The result of the second round – and the winner of Sanremo 2024 – will be decided by 33% press jury, 33% radio jury and 34% televoting.
quote:Running order first night
CLARA (20:52)
SANGIOVANNI
FIORELLA MANNOIA
LA SAD
IRAMA (21:39)
GHALI
NEGRAMARO
ANNALISA (22:10)
MAHMOOD (22:35)
DIODATO (22:43)
LOREDANA BERTÈ (23:08)
GEOLIER
ALESSANDRA AMOROSO
THE KOLORS (23:43)
ANGELINA MANGO
IL VOLO (00:16)
BIGMAMA
RICCHI E POVERI
EMMA (00:40)
FRANCESCO RENGA & NEK
MR. RAIN (00:56)
BNKR44
GAZZELLE (01:10)
DARGEN D'AMICO
ROSE VILLAIN
SANTI FRANCESI (01:42)
FRED DE PALMA
MANINNI
ALFA
IL TRE (02:16)
quote:
Nee maar ze doen zo alle liedjes snel zodat je lekker naar bed kuntquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hebben we al een winnaar?
Ik ben al best moe namelijk.
Loredana Bertequote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ja moeten we dit nog uitleggen in een simpel liedje met een klein pianootje?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:41 schreef Strani het volgende:
Zijn er nog mensen die dit jaar voor het eerst meekijken?
Over 5 uur en 45 minuten moet het klaar zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:40 schreef Roger_Epiales het volgende:
Was vorig jaar ook al?quote:
San Remo in één minuutquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja moeten we dit nog uitleggen in een simpel liedje met een klein pianootje?
Keer 5quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Over 5 uur en 45 minuten moet het klaar zijn.
Mooi, in het Italiaans betekent dit dat de laatste zal optreden als ik al naar werk rij geloof ik?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar ze doen zo alle liedjes snel zodat je lekker naar bed kunt
Ik ben voorquote:
Ik had wel tiramisuquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:42 schreef H_T het volgende:
Heeft iedereen een heerlijk bord spaghetti bolognese met ketchup en geraspte Goudse fijngesneden, opgepeuzeld en weggespoeld met een cappuccino?
Ik heb ananas-tiramisu toe!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:42 schreef H_T het volgende:
Heeft iedereen een heerlijk bord spaghetti bolognese met ketchup en geraspte Goudse fijngesneden, opgepeuzeld en weggespoeld met een cappuccino?
Ja, eerste keer dat ik de eerste avond kijk. Normaal kijk alleen een deel van de finalequote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:41 schreef Strani het volgende:
Zijn er nog mensen die dit jaar voor het eerst meekijken?
Oké! Heb je hoge verwachtingen?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:43 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ja, eerste keer dat ik de eerste avond kijk. Normaal kijk alleen een deel van de finale
Twee keer in 5 dagen een soort mentale martelingquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:43 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ja, eerste keer dat ik de eerste avond kijk. Normaal kijk alleen een deel van de finale
quote:
Ik heb een pizza Hawaï op.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:42 schreef H_T het volgende:
Nu pas hierquote:
Ik begin wel.quote:
Hier ongeveer op hetzelfde moment. Maar da's handig want dan kunnen anderen ons waarschuwen dat we wakker moeten schrikken als er iets interessants gebeurt.quote:
Ja, eigenlijk wel. Ook omdat we de nummers voor eerst te horen krijgen. De hele show er omheen ga ik wel zien, heb hier en daar al wat overgelezen.quote:
En soms denk je "Oh ja, nu snap ik het weer" en dan valt er een wit konijn in pak van de trap en begint een liedje te zingen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik begin wel.
Soms denk je van "Wooo! De draad ben ik kwijt" en dan denk "he?" en dan zie de dingen allemaal even niet zo scherp.
Zelf maken is ook leuk om te doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:43 schreef Momo het volgende:
Ik wou tiramisu bestellen voor vandaag gisteren bij picnic maar die was al op
Oké. Ik vind je dapper. En als je het over een uur of twee of drie allemaal niet meer ziet zitten: Bedenk dan: Je hebt een mooi leven gehad vóór San Remo.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:46 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Ook omdat we de nummers voor eerst te horen krijgen. De hele show er omheen ga ik wel zien, heb hier en daar al wat overgelezen.
Ja, of dat het geluid even zacht moet als er een valse uithaal komt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier ongeveer op hetzelfde moment. Maar da's handig want dan kunnen anderen ons waarschuwen dat we wakker moeten schrikken als er iets interessants gebeurt.
Maar ze zijn nu wel Sanremo knollenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:47 schreef H_T het volgende:
Goed dat die band op paarden GEEN METER op die dieren gereden heeft
Kun je het volgen?quote:
Ik kon letterlijk wat volgenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:48 schreef Strani het volgende:
Italiaans is normaal ook een snelle taal maar tijdens San Remo praten ze allemaal expres trager zodat het langer duurt.
Niet Linda, Roos & Jessica? Was ook een enorme hit in Italië.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:48 schreef Fred_B het volgende:
Adem in, adem uit. Een Lisa, Amy en Shelley-referentie.
Met zulke werktijden zou ik het op een gegeven moment ook voor gezien houden.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:49 schreef Strani het volgende:
Dit jaar voor de laatste keer las ik, Amadeus?
Dat heeft hij vaker gezegd toch?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:49 schreef Strani het volgende:
Dit jaar voor de laatste keer las ik, Amadeus?
Nou, die deden het niet. En zongen over de gevolgen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet Linda, Roos & Jessica? Was ook een enorme hit in Italië.
Ho dovuto bussare perché il campanello non funzionava.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:49 schreef H_T het volgende:
Amadeus doet me nog steeds aan Gertje denken
DIe hoeven we niet door de translate te gooien.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Ho dovuto bussare perché il campanello non funzionava.
Nee hèquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
DIe hoeven we niet door de translate te gooien.
Nou dat denk ik ook steeds, ze hadden nog beter zoiets kunnen doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:51 schreef FlyingEagle het volgende:
Toch wel knap dat ze toen geen werkend podium voor elkaar konden krijgen, als je dit ziet
Onze Soldaat van Oranje.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:50 schreef Em31 het volgende:
Amadeus die al 100 keer zou stoppen is er weer
all'inizio lo è Albertooooooquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Ho dovuto bussare perché il campanello non funzionava.
San Remo >>> Eurovisie in Italiëquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:51 schreef FlyingEagle het volgende:
Toch wel knap dat ze toen geen werkend podium voor elkaar konden krijgen, als je dit ziet
Je merkt waar de prioriteiten liggenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:51 schreef FlyingEagle het volgende:
Achter de schermen gieren ze omdat ze ons hiermee nog wat misplaatste hoop geven dat het echt rond half drie klaar is. "Let maar op ze trappen er wéér in".quote:
Nu al zeeziek.quote:
Dit eerste liedje is al beter dan alles van Spanje.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:54 schreef Strani het volgende:
Ik sprak net m'n ex aan de telefoon en ze zei te hopen dat San Remo beter wordt dan Benidorm Fest. Ik zei dat het onmogelijk niet beter kan worden.
Op St. Pedro na, eens!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dit eerste liedje is al beter dan alles van Spanje.
Zelfs een zingende Erica Terpstra slaand op een Tamboerijn zou daar nog winnen.quote:
Ik vind 'r helemaal niet zo bang kijkenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:56 schreef NailQueen het volgende:
Niet zo bang meisje. Je doet het goed
Het kan niet meer. Maar ik had St. Pedro ook wel hier willen zien.quote:
Zaten in het begin wel wat zenuwen op de stem, maar intussen niks meer van te merken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind 'r helemaal niet zo bang kijken
Wat is er mis met Erica Terpstra met een tamboerijn?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:56 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zelfs een zingende Erica Terpstra slaand op een Tamboerijn zou daar nog winnen.
Mwah, heel Nederland heeft kunnen zien waar Irene Moors met een sjoelbak toe in staat isquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:56 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zelfs een zingende Erica Terpstra slaand op een Tamboerijn zou daar nog winnen.
Ja ik gok omdat de helft anders een dag streams enzo mistquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:57 schreef Strani het volgende:
Ahh oké ik begrijp nu dat ze de donderdag eigenlijk gewoon met de dinsdag hebben verwisseld qua programma?
Foute dingen die mannen zeggen, deel 247.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind 'r helemaal niet zo bang kijken
Dat zou een hele logische reden zijnquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik gok omdat de helft anders een dag streams enzo mist
* ijs_beer noteert om het stemrecht van Sjors te ontnemenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:57 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Wat is er mis met Erica Terpstra met een tamboerijn?![]()
Plus nog wat intervalacts en leuke Italiaanse humor en zo.quote:
Ja geen ramp zo inderdaadquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zou een hele logische reden zijn
(En staat mij ook toe om de woensdag en donderdag te skippen)
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
* ijs_beer noteert om het stemrecht van Sjors te ontnemen
Welke, die eerste link of die tweede?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:59 schreef Strani het volgende:
Ondertussen begint de stream hier aardig irritant te doen.
De eerste. Maar ik hem nu via m'n semi-legale (sommigen vinden het illegaal, ik vind het legaal, dus semi) IPTV gedaan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Welke, die eerste link of die tweede?
Ik heb met die eerste nog geen problemen iig.
Oh ja, het duurt ook vijf dagenquote:
Greys is van alles aan het liken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:59 schreef NailQueen het volgende:
Waar zijn @:Cee en @:greys gebleven?
Ons leven in een notendop, Emquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:02 schreef Em31 het volgende:
Misschien is de betekenis mooi, maar verder
Nu je het zegt. Ik heb nog popcorn in de kast liggenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:03 schreef ijs_beer het volgende:
Ben wel benieuwd wanneer hier de popcornmachine binnen komt gereden.
‘t-is net een huwelijkquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:02 schreef Em31 het volgende:
Misschien is de betekenis mooi, maar verder
Ik ben er heur! Maar ik ga pas vanaf Mengoni en daarna Irama actief meeposten want anders heb ik na een half uur al vierkante ogen en het duurt allemaal nogal even.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:59 schreef NailQueen het volgende:
Waar zijn @:Cee en @:greys gebleven?
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:03 schreef FlyingEagle het volgende:
Gaan we de hele tijd ouwehoeren met de dirigent?
Natuurlijk. Dat is Sanremoquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:03 schreef FlyingEagle het volgende:
Ze gaan de hele tijd ouwehoeren.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:03 schreef FlyingEagle het volgende:
Ahh Irama, mijn eerste en enige man-crush ooit. Laatste ook, denk ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben er heur! Maar ik ga pas vanaf Mengoni en daarna Irama actief meeposten want anders heb ik na een half uur al vierkante ogen en het duurt allemaal nogal even.
Ik kijk nu even rustig en lees hier mee!
Met alles en iedereen.quote:
Krees!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb KPN dus ik kan het op tv zien
Ben zo godvergeten dol op die intense stem. Hoop dat hij echt een goed lied heeft.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ahh Irama, mijn eerste en enige man-crush ooit. Laatste ook, denk ik.
Ik heb Ovunque Sarai ook steevast bij m'n Spotify-favorietenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben zo godvergeten dol op die intense stem. Hoop dat hij echt een goed lied heeft.
Nee hoor, morgen komt John Travolta voor een babbeltjequote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:03 schreef FlyingEagle het volgende:
Komt-ie morgen?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Nee hoor, morgen komt John Travolta voor een babbeltje
plz niet te veel hypen hoor, anders wint ie weer niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:06 schreef NailQueen het volgende:
Over 2 liedjes komt Irama. Ik herhaal, nog 2 liedjes!
En 3 intervalacts.
Niet je vroeg juichen. Maar wel fijn dat de favorieten na elkaar zijn..quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:05 schreef FlyingEagle het volgende:
Eigenlijk ergens ook wel fijn dat er zoveel artiesten zijn, volgt elkaar tot nu toe wel rap op
Is ze een zorra?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:06 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat ze zingt over dat ze een enorme slet is en dat men het er maar mee te doen heeft.
Ze ziet er wel jonger uit!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:06 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat ze zingt over dat ze een enorme slet is en dat men het er maar mee te doen heeft.
John Travolta? Wat heeft hij met San Remoquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Nee hoor, morgen komt John Travolta voor een babbeltje
*Sjors gaat gauw plassen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:06 schreef NailQueen het volgende:
Over 2 liedjes komt Irama. Ik herhaal, nog 2 liedjes!
En 3 intervalacts.
Ik wilde woedend reageren maar het is gewoon waar.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:07 schreef ijs_beer het volgende:
Toch iets meer klasse dan Spanje, zullen we maar zeggen.
Oh daar komt nog wel verandering inquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:05 schreef FlyingEagle het volgende:
Eigenlijk ergens ook wel fijn dat er zoveel artiesten zijn, volgt elkaar tot nu toe wel rap op
69!quote:
Vorig jaar was Zlatan erquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:07 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
John Travolta? Wat heeft hij met San Remo
Italiaanse roots hè.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:07 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Nou niksquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:07 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ja helpt inderdaad dat de nummers van aardig niveau zijn en het Italiaans blijf mooiquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:07 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Niet je vroeg juichen. Maar wel fijn dat de favorieten na elkaar zijn..
Irama
Dacht het welquote:
Een waarschijnlijk lucratieve overeenkomstquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:07 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ik nu al bijna, maar het was toch leuk het gehoord te hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Jawel. Maar ik ben het over vijf minuutjes denk ik wel weer vergeten.
Ik word er nu al melig vanquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:09 schreef GeorgeM het volgende:
Waar slaat dat steeds op met die dirigent?
Ik begin jou te verdenken van een lichte crush op Nattekatquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:Nattekat San Remo
De moeder van alle ESF voorrondes
De Mans onder de voetballersquote:
Waar hadden we het ook al weer over?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik nu al bijna, maar het was toch leuk het gehoord te hebben.
Speaking of whichquote:
Helpt het als wij hem ook allemaal even roepen?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
@Nattekat San Remo
De moeder van alle ESF voorrondes
Die gaf vorig jaar aan ESF voorrondes te kijken en nu probeer ik hem elke keer hier heen te lokken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik begin jou te verdenken van een lichte crush op Nattekat
NailQueen spreekt Italiaans. Zij weet het vastquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:09 schreef GeorgeM het volgende:
Waar slaat dat steeds op met die dirigent?
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Helpt het als wij hem ook allemaal even roepen?
Een oude vrouw geloof ik, en iets met 69.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Waar hadden we het ook al weer over?
Hoax, dat was zeker om half 8 al!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:12 schreef NailQueen het volgende:
Ondertussen is de kabinetsformatie mislukt. Slechte timing Omzigt!
En heeft het met Sylvie gedaan tijdens haar huwelijk met Rafquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:11 schreef Strani het volgende:
Zlatan is een tegen-het-ritme-in-klapper.
Ja maar toch. Je kan ook mensen proberen te lokken die je vaker ziet in de ESC SC.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die gaf vorig jaar aan ESF voorrondes te kijken en nu probeer ik hem elke keer hier heen te lokken.
Zeker met Amadeus nog wel, ik hoop dat ze zijn weg een beetje volgen als hij er idd me op zou houden.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:12 schreef ijs_beer het volgende:
Misschien moeten we San Remo meer zien als een conference met wat liedjes tussendoor?
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:13 schreef Strani het volgende:
[..]
"A big thank you to the best public ever"
Sjors, met zulke zwartmakerij houden we ons niet bezigquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:13 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
En heeft het met Sylvie gedaan tijdens haar huwelijk met Raf![]()
Schijnt.
Dat roep ik ook elk jaarquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:13 schreef ijs_beer het volgende:
Toch maar Italiaans leren komend jaarrrr
Alleen de materiaalman niet, volgens mij.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:13 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
En heeft het met Sylvie gedaan tijdens haar huwelijk met Raf![]()
Schijnt.
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Alleen de materiaalman niet, volgens mij.
Ja @Luctor.et.Emergo en @Redefine komen jullie ook eens hier heen!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:13 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ja maar toch. Je kan ook mensen proberen te lokken die je vaker ziet in de ESC SC.
Niet?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Sjors, met zulke zwartmakerij houden we ons niet bezig
Wij zijn nette mensen, Rogerquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Niet?
*Stopt met notities maken.
Waarom vertelt niemand mij dit soort dingen, moet ik een beetje van jou vernemen dat ik ook netjes ben.quote:
Oh nee sorryquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Sjors, met zulke zwartmakerij houden we ons niet bezig
Ik denk op je zei, anders zie ik het niet gebeuren.quote:
Hele brave poppunk.quote:
Op je zijquote:
quote:
Daar moet je niet naast gaan liggenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 21:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik denk op je zei, anders zie ik het niet gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |