Dit had ook een quote uit de Statenvertaling kunnen zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:26 schreef Strani het volgende:
@:ijs_beer hier een willekeurig stukje uit Van den vos Reynaerde, in middelnederlands. Prachtig hè. Grotendeels onbegrijpelijk ook.
Daer si niet meer of ne weten
Dan ic doe, hoe datsi heeten
Die nu in Babilonien leven.
Daden si wel, si soudens begheven.
Dat en segghic niet dor minen wille:
Mijns dichtens ware een ghestille,
Ne hads mi eene niet ghebeden
Die in groeter hovesscheden
Gherne keert hare saken.
Hoewel er toch nog een eeuw of vier tussen zat, als ik het zo snel goed begrijp.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:30 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dit had ook een quote uit de Statenvertaling kunnen zijn.
Moet je nagaan, de Statenvertaling was toen 'ie uitkwam al ouderwets!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoewel er toch nog een eeuw of vier tussen zat, als ik het zo snel goed begrijp.
@Arizona dat zou nog eens een mooie gelegenheid zijn geweest om binnen te lopen met een 'This could have been an e-mail'-shirt.quote:De Synode van Dordrecht (ook wel de Synode van Dordt genoemd) was een door de Nederduits Gereformeerde Kerk belegde kerkvergadering die van 13 november 1618 tot 29 mei 1619 duurde en uit 180 zittingen bestond.
Het is alsnog korter dan dat Piere Kartner erover deed om voor Sieneke te kiezen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:33 schreef Strani het volgende:
En van de Statenvertaling kom ik dan weer hier terecht:
[..]
@:Arizona dat zou nog eens een mooie gelegenheid zijn geweest om binnen te lopen met een 'This could have been an e-mail'-shirt.
"Doe dan maar Luther"quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is alsnog korter dan dat Piere Kartner erover deed om voor Sieneke te kiezen.
Dan begin je voor kerst, ben je met pasen nog bezig en ga je zelfs pinksteren voorbijquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:33 schreef Strani het volgende:
[..]
@:Arizona dat zou nog eens een mooie gelegenheid zijn geweest om binnen te lopen met een 'This could have been an e-mail'-shirt.
Met Sha-la-la-religiequote:
Wel mooi op tijd klaar voor de zomer.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Dan begin je voor kerst, ben je met pasen nog bezig en ga je zelfs pinksteren voorbij
Wat kort voor een synode. 'Onze' laatste synode begon in 2019 en eindigde in 2022quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Jullie hebben echt een gebrek aan doortastendheid als ik het zo hoor.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:40 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Wat kort voor een synode. 'Onze' laatste synode begon in 2019 en eindigde in 2022
Het schijnt dat er wel iets tussendoor is gekomen wat het vergaderen in grote groepen een beetje verhinderde!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Jullie hebben echt een gebrek aan doortastendheid als ik het zo hoor.
Wat men ook als teken had kúnnen zien.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:42 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het schijnt dat er wel iets tussendoor is gekomen wat het vergaderen in grote groepen een beetje verhinderde!
Des te kleiner de groep, des te sneller jullie eruit hadden kunnen zijnquote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:42 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het schijnt dat er wel iets tussendoor is gekomen wat het vergaderen in grote groepen een beetje verhinderde!
Ik geef je geen ongelijk!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat men ook als teken had kúnnen zien.
Strani komt weer in Nederland wonenquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:05 schreef Strani het volgende:
Nou spannend, vanavond weten we of St. Pedro er goed voor staat in Spanje. Als ze zaterdag niet winnen dan kom ik weer in Nederland wonen.
Zegt ze 33 seconden nadat hij gestopt is met jarig zijn.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:00 schreef NailQueen het volgende:
@:Luctor.et.Emergo wakker worden jongen. Op naar de kroeg. We hebben flink wat te zuipen na de debacle in Spanje!
Dit is natuurlijk de afterpartyquote:Op zondag 4 februari 2024 00:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Zegt ze 33 seconden nadat hij gestopt is met jarig zijn.
quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:05 schreef Strani het volgende:
Nou spannend, vanavond weten we of St. Pedro er goed voor staat in Spanje. Als ze zaterdag niet winnen dan kom ik weer in Nederland wonen.
Nou Strani, gefeliciteerd dan maar denk ik?quote:Op donderdag 1 februari 2024 16:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik hoor iemand wild tekeer gaan op een toetsenbord, ik denk dat @Em31 bezig is het stemsysteem te hacken zodat ze zaterdag zeker gaan winnen.![]()
En als ze zaterdag niet winnen dan heeft ze blijkbaar het systeem gehackt om jou naar Nederland te krijgen, doe met die info wat je wil.![]()
![]()
Je specialiteit!quote:
Ja, dat is dan wel weer hartverwarmend.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:02 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Nou Strani, gefeliciteerd dan maar denk ik?
Ik voel wel dat we allemaal weer dichter bij elkaar staan na wat we vanavond hebben meegemaakt.quote:
Vandaar ook dat je meteen naar huizen in Friesland zat te zoeken natuurlijk, je wil toch niet te ver weg gaan wonen nadat ze zoveel moeite heeft gedaan je naar hier te krijgen.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, dat is dan wel weer hartverwarmend.
Nee dit is wel het moment om echt door te pakkenquote:Op zondag 4 februari 2024 00:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Vandaar ook dat je meteen naar huizen in Friesland zat te zoeken natuurlijk, je wil toch niet te ver weg gaan wonen nadat ze zoveel moeite heeft gedaan je naar hier te krijgen.
Misschien heeft ze wel een logeerkamer waar je tijdelijk in kan terwijl je naar een geschikt huis zoekt.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee dit is wel het moment om echt door te pakken
Strani komt terug naar Nederlandquote:Op zondag 4 februari 2024 00:02 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Nou Strani, gefeliciteerd dan maar denk ik?
Tijdelijk moeten we dan lezen als in een jaar of twaalf.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:12 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien heeft ze wel een logeerkamer waar je tijdelijk in kan terwijl je naar een geschikt huis zoekt.
Ik zou dat iig even vragen, je weet maar nooit.
Ja maar niet nu, ze is moe denk ik. Je moet zulke dingen wel goed timen.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:12 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien heeft ze wel een logeerkamer waar je tijdelijk in kan terwijl je naar een geschikt huis zoekt.
Ik zou dat iig even vragen, je weet maar nooit.
De eerstvolgende meet wordt helemaal lijppppp!!!!quote:Op zondag 4 februari 2024 00:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Strani komt terug naar Nederland![]()
[ afbeelding ]
Oh zeker, morgenochtend maar beginnen met koffie voor haar te zetten oid.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar niet nu, ze is moe denk ik. Je moet zulke dingen wel goed timen.
Party like there's no tomorrow.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:16 schreef Strani het volgende:
[..]
De eerstvolgende meet wordt helemaal lijppppp!!!!
Ik ga ook een eitje bakken denk ikquote:Op zondag 4 februari 2024 00:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh zeker, morgenochtend maar beginnen met koffie voor haar te zetten oid.
Dan daarna kijken hoe eea ervoor staat.
Goed idee, compleet ontbijtje klaarmaken. Toast erbij, misschien zo'n miniflesje champagne.quote:
Hem kennende zal dat eerder een rijstwafel met olijfolie worden.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Goed idee, compleet ontbijtje klaarmaken. Toast erbij, misschien zo'n miniflesje champagne.
En de roos naast het bord niet vergeten.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Goed idee, compleet ontbijtje klaarmaken. Toast erbij, misschien zo'n miniflesje champagne.
Misschien een cadeautje erbij nog? Ik denk aan een mooie trui van het ESF in Rotterdam.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh goeie! En kaas ja.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hem kennende zal dat eerder een rijstwafel met olijfolie worden.
Ik weet het niet, olijfolie schijnt erg duur te zijn tegenwoordig.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hem kennende zal dat eerder een rijstwafel met olijfolie worden.
Ik ga eerst bij @H_T langs om een klein potje olijfolie op te halen.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik weet het niet, olijfolie schijnt erg duur te zijn tegenwoordig.
Met zo'n kek Eurovision mondkapje erbij, is echt een unieke herinnering natuurlijk.quote:Op zondag 4 februari 2024 00:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Misschien een cadeautje erbij nog? Ik denk aan een mooie trui van het ESF in Rotterdam.
SPOILER: WIDMOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Suspilne is de omroep, Oekraïne moet nog kiezen, daar ging iets mis.quote:Op zondag 4 februari 2024 03:03 schreef BillDauterive het volgende:
Owja, ik zie dat Oekraïne voor Suspline gegaan is en niet voor die twee laffe zangeressen. HEEL GOED NIEUWS!! Dat was echt niets aan. Geen idee wie Suspline is, maar dat is sowieso beter
quote:Op zondag 4 februari 2024 00:00 schreef NailQueen het volgende:
@:Luctor.et.Emergo wakker worden jongen. Op naar de kroeg. We hebben flink wat te zuipen na de debacle in Spanje!
Dan moet je niet op je zij liggenquote:Op zondag 4 februari 2024 08:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als ik om mijn rug lig, heb ik nergens pijn. Als ik op mijn zij ga liggen, doet mijn knie pijn.
quote:Op zondag 4 februari 2024 08:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan moet je niet op je zij liggen![]()
Dankje.quote:Verder beterschap
Dit is waarschijnlijk de reden waarom ie niet meer bestaat.quote:Op zondag 4 februari 2024 08:55 schreef H_T het volgende:
Lief dagboek,
Vannacht droomde ik over werk. In mijn droom besefte ik dat ik al een tijdje niet gewerkt had en dat ik ook niet zeker wist wanneer ik weer moest werken, maar het kon wel eens die dag zijn. Dus werkkleding aan, naar werk, gewoon beginnen en stiekem tussendoor maar eens naar het rooster kijken. Dat stiekem kijken ging helaas niet, want er was een overleg bezig in het magazijn.
Eenmaal wakker besefte ik dat ik al 20 jaar geen vakkenvuller meer ben en dat Super de Boer niet meer bestaat. Goedemorgen
Rustig aan Billie. De uitslag is nog niet bekend. Die 'laffe zangeressen' hebben nog steeds een grote kans om te winnen.quote:Op zondag 4 februari 2024 03:03 schreef BillDauterive het volgende:
Owja, ik zie dat Oekraïne voor Suspline gegaan is en niet voor die twee laffe zangeressen. HEEL GOED NIEUWS!! Dat was echt niets aan. Geen idee wie Suspline is, maar dat is sowieso beter
Ja, jammer hoor. Hopelijk denken de Oekraïners na en zenden ze gewoon iets beters in. Ik begrijp niet waarom iedereen met die twee zangeressen wegloopt, wat een matig lied.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Rustig aan Billie. De uitslag is nog niet bekend. Die 'laffe zangeressen' hebben nog steeds een grote kans om te winnen.
Hetzelfde kan je zeggen over Melovin.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, jammer hoor. Hopelijk denken de Oekraïners na en zenden ze gewoon iets beters in. Ik begrijp niet waarom iedereen met die twee zangeressen wegloopt, wat een matig lied.
Ze zijn in principe nu favoriet om het hele songfestival te winnen, maar waarom zijn ze laf dan?quote:Op zondag 4 februari 2024 11:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, jammer hoor. Hopelijk denken de Oekraïners na en zenden ze gewoon iets beters in. Ik begrijp niet waarom iedereen met die twee zangeressen wegloopt, wat een matig lied.
Ik hoop ook dat ze voor een ander nummer gaan, maar ik weiger dan ook gewoon voor moeder teresa te juichen.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ze zijn niet laf, ik vind er gewoon niets aan, Momo. Op zaterdagnacht gebruik je dan andere woorden en 'laf' valt dan nog best meequote:Op zondag 4 februari 2024 11:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zijn in principe nu favoriet om het hele songfestival te winnen, maar waarom zijn ze laf dan?
Mijn gok is ook dat het winnende lied in Italie of Zweden zit. Heel misschien nog UK of Zwitserland. (Ik heb een raar goed gevoel over Zwitserlandquote:Op zondag 4 februari 2024 08:30 schreef TheVulture het volgende:
Goedemorgen, zeg ik heb nog niet het idee dat we ergens een ESF-winnaar hebben gehoord, dus ik begin mijn geld toch langzaam weer richting Italië, Zweden of NL te schuiven.
Het zou leuk zijn als Zwitserland een keer wintquote:Op zondag 4 februari 2024 12:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mijn gok is ook dat het winnende lied in Italie of Zweden zit. Heel misschien nog UK of Zwitserland. (Ik heb een raar goed gevoel over Zwitserland)
Bij thuiskomst heb ik van mijn ouders een pyjama gekregen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:07 schreef Arizona het volgende:
@:Luctor.et.emergo heb je nog kadootjes gekregen en zo ja, wat?
SPOILER: openen op eigen risicoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwitserland voor het eerst sinds Céline zou wel leuk zijn. Eigenlijk alles behalve Israël of IJsland (of Azerbeidzjan) zou ik wel toejuichen, maar bij voorkeur een land dat al een tijdje wacht.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mijn gok is ook dat het winnende lied in Italie of Zweden zit. Heel misschien nog UK of Zwitserland. (Ik heb een raar goed gevoel over Zwitserland)
Ohja er was wel een rumor over de artiest in Zwitserland, maar dat maakte mij niet direct enthousiast, zal wel even plaatsen in topic daar.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
IJsland mag wat mij betreft best winnen als ze deze sturen:quote:Op zondag 4 februari 2024 13:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zwitserland voor het eerst sinds Céline zou wel leuk zijn. Eigenlijk alles behalve Israël of IJsland (of Azerbeidzjan) zou ik wel toejuichen, maar bij voorkeur een land dat al een tijdje wacht.
Leuk liedjequote:Op zondag 4 februari 2024 14:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
IJsland mag wat mij betreft best winnen als ze deze sturen:
Gelukkig heeft YouTube de optie om iets vaker af te spelen.quote:Op zondag 4 februari 2024 14:09 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Leuk liedjeIk ken dit niet, maar wil het vaker horen.
Welke veganistische vrienden?quote:Op zondag 4 februari 2024 13:20 schreef NailQueen het volgende:
Ik was Letland gisteren compleet vergeten. En als ik de recap zie begrijp ik weer waarom. Ik mis onze veganiste vrienden
quote:Op zondag 4 februari 2024 14:26 schreef Momo het volgende:
WK veldrijden zo met Mathieu (zonder Wout)
Ja, dat hàd ik ook kunnen doenquote:
Da's wel heel langquote:Op zondag 4 februari 2024 18:33 schreef Cyan9 het volgende:
Ik wilde weer eens een pokebowl + extra's bestellen, en nu zie ik dat m'n gebruikelijke restaurant z'n bezorgtijd indicatie heeft verhoogd tot 80-100 minuten. Dan verhonger ik, als ik zo lang op m'n eten moet wachten.
De laatste twee keren dat ik er besteld heb moest ik ook echt heel lang op de bezorging wachten. De laatste keer viel nog enigszins mee, maar die keer daarvoor heb ik ruim twee uur zitten wachten.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Da's wel heel langDrukke avond dan.
Nou da's ook niet de moeite danquote:Op zondag 4 februari 2024 18:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De laatste twee keren dat ik er besteld heb moest ik ook echt heel lang op de bezorging wachten. De laatste keer viel nog enigszins mee, maar die keer daarvoor heb ik ruim twee uur zitten wachten.
Hier was het ook een rustige zondagmiddag ja. We zijn even naar het tuincentrum geweest en verder heb ik voor de tv gehangen met dochter. Dochter is ziek en ik was moe omdat ik vannacht en vanmorgen hoofdpijn had.quote:
Altijd fijn, een lekkere pyjamaquote:Op zondag 4 februari 2024 12:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij thuiskomst heb ik van mijn ouders een pyjama gekregen.
Pfff dat is toch niet grappig meer.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:33 schreef Cyan9 het volgende:
Ik wilde weer eens een pokebowl + extra's bestellen, en nu zie ik dat m'n gebruikelijke restaurant z'n bezorgtijd indicatie heeft verhoogd tot 80-100 minuten. Dan verhonger ik, als ik zo lang op m'n eten moet wachten.
Lekker om half 9 eten.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou da's ook niet de moeite danTenzij je echt opzettelijk vroeg bestelt.
Klinkt niet verkeerd! Ik heb nu saté besteld, moet er over ongeveer een half uur zijn.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Pfff dat is toch niet grappig meer.
Wij hebben een pureersoepje gegeten met een (afbak-)baguette gezond erbij.
Zouden ze daar veel bestellingen krijgen om 4 uur?quote:Op zondag 4 februari 2024 18:33 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen een dag van te voren bestellen.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zouden ze daar veel bestellingen krijgen om 4 uur?
wie zijn die mensenquote:Op zondag 4 februari 2024 19:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen een dag van te voren bestellen.
Ik vind een pyjama ook heel fijn.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:45 schreef Arizona het volgende:
Goedenavond allen!
Om even terug te komen op de TT: ik vond Middelnederlands machtig interessant op de middelbare. Ik heb VRIJWILLIG Van den vos Reynaerde en drie van de vier Abele Spelen gelezen in het Middelnederlands
[..]
Hier was het ook een rustige zondagmiddag ja. We zijn even naar het tuincentrum geweest en verder heb ik voor de tv gehangen met dochter. Dochter is ziek en ik was moe omdat ik vannacht en vanmorgen hoofdpijn had.
[..]
Altijd fijn, een lekkere pyjama(Ik ben echt dol op pyjama's)
80-100 minutenquote:Op zondag 4 februari 2024 18:33 schreef Cyan9 het volgende:
Ja, het is wel lekker dat Noorwegen en Oekraïne gewoon netjes goed gekozen hebben dit weekend, want ik wil met wat nu gekozen is en bekend is aan voorrondes toch voorzichtig ongeveer de helft van het deelnemersveld afschrijven als het om een (potentieel) leuke inzending gaat. Er ligt dus wat druk op de rest.quote:Op zondag 4 februari 2024 20:06 schreef NailQueen het volgende:
Hebben jullie al een inzending van dit jaar dat jullie beter vinden dan vorig jaar? Ik kom eigenlijk alleen uit bij Oekraine en Spanje.
(Ja sorry ik kan nog steeds niets met Blanca Paloma. Het is nummer van dit jaar zou ik misschien nog op repeat zetten)
(Noorwegen en Frankrijk zijn me even lief)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |