Dat rijtje zit er bij mij ook nog in, maar ik heb dus geen idee meer wat ik ermee moet...quote:
Ik al bijna 3 jaar intussen, maar dan Zweedsquote:Op maandag 22 januari 2024 20:34 schreef LeSage het volgende:
Mijn vader vindt Frans ook verschrikkelijk. ‘Als je zoveel gekke fratsen nodig hebt om een taal te maken is er iets niet goed.’![]()
Ik ben niet zo’n talenmens eigenlijk. Maar al wel meer dan 2 jaar Duolingo. Inmiddels Spaans, en dat gaat me best goed af
Plus derde naamval.quote:Op maandag 22 januari 2024 20:38 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat rijtje zit er bij mij ook nog in, maar ik heb dus geen idee meer wat ik ermee moet...![]()
Ik heb alleen Engels examen gedaan, zowel Duits als Frans zo snel mogelijk laten vallen. Ik heb niet zo'n talenknobbel. Geen idee van wie mijn oudste het heeft...
Maar ik heb intussen wel een taal gevonden die op een of andere manier wel logisch voor me is en dat is zweeds.
Hoorde daar geen ausser bij?quote:
Dat rijtje stond aan de binnenkant van mijn etuiquote:
Dat was ook bijna mijn pakket, maar geen wisA maar wel Duits en Latijn. Ik vind zowel talen als exact tof.quote:Op maandag 22 januari 2024 20:55 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat rijtje stond aan de binnenkant van mijn etui![]()
En dan nog onvoldoendes.
Frans vind ik wel mooi. Daar haalde ik nog wel 6-jes op. Rijtjes woordjes leren was een drama, maar ik haalde dat altijd wel op met teksten/mondeling/luistertoetsen.
Allebei de talen heel hard laten vallen toen het kon.
Daarna pretpakket gekozen; ned, eng, wisA, wisB, na, sk en bio
Je deed geen Umlautquote:Op maandag 22 januari 2024 20:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
No?
Is het niet?
Mit, nach, bei,seit, von, zu, entgegen, gegenüber, aus, außer
Ik dacht nog, ze zal vast niet (naam)vallen over die puntjesquote:Op maandag 22 januari 2024 21:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je deed geen Umlautmijn rijtje had geen ausser en entgegen maar kan best zijn dat het er wel in hoort.
Ik zou willen dat ik het kon, maar rijtjes stampen is niks voor mij.quote:Op maandag 22 januari 2024 21:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat was ook bijna mijn pakket, maar geen wisA maar wel Duits en Latijn. Ik vind zowel talen als exact tof.
Hahahaha, dat zou zó niet mijn pretpakket zijn geweest.quote:Op maandag 22 januari 2024 20:55 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat rijtje stond aan de binnenkant van mijn etui![]()
En dan nog onvoldoendes.
Frans vind ik wel mooi. Daar haalde ik nog wel 6-jes op. Rijtjes woordjes leren was een drama, maar ik haalde dat altijd wel op met teksten/mondeling/luistertoetsen.
Allebei de talen heel hard laten vallen toen het kon.
Daarna pretpakket gekozen; ned, eng, wisA, wisB, na, sk en bio
De horrorquote:Op maandag 22 januari 2024 21:21 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hahahaha, dat zou zó niet mijn pretpakket zijn geweest.
Engels, Nederlands, Frans 1, WisA, geschiedenis, aardrijkskunde, economie en tekenen examen (inclusief kunstgeschiedenis)…
Was meer mijn pretpakket
Bedrijfseconomiequote:Op maandag 22 januari 2024 21:40 schreef livelink het volgende:
Ik vond de middelbare school echt niet leuk en ik ben gegaan voor een pretpakket en de makkelijkste weg.
Nederlands, Engels, Frans, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Economie I en Economie II (een soort boekhouden, ik weet niet of dat vak nog bestaat eigenlijk).
En nooit spijt van gehad. Ik zie het diploma van de middelbare school vooral iets wat je moet hebben en daarna komt het allemaal nog wel goed en is alles mogelijk. Mijn beeld hierover is door de jaren heen niet veranderd.
Langs. Den Fluss entlang.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik wist niet dat er zulke Franse rijtjes waren.
In mijn hoofd zit nog wel über unter vor zwischen ohne um entlang. Geen idee wat entlang is.
Ik vind het ook grappig dat die lijstjes bij iedereen in een andere volgorde staan. Ik ken:quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:06 schreef BE het volgende:
Ik sprak idd ook prima Frans dankzij alle vakanties (en vriendinnetjes en vriendjes) daar, ik had alleen niks met al die regeltjes en accenten dus dat leverde altijd onvoldoende bij toetsen, maar zo’n rijtje als uit de OP kan ik ook nog steeds:
Bon, grand, jolie, mauvais, beau, petit, gros, jeune, haute, autre, nouveau, vaste, vieux, premier, dernier, longue
(Geen idee of het klopt en wat ik er mee moet, maar ooit heeft zich dit wel in mijn hoofd vastgeklonken.)
Ja! Maar mijn Brabantse schoonfamilie doet het consequent fout. 'Die zit langs jou'.... brrt!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Langs. Den Fluss entlang.
Limburgers begrijpen hopelijk wel het verschil tussen langs en naast?
Uiteraard!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg dus hele rare visuals van 'langs iemand zitten'quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind het ook grappig dat die lijstjes bij iedereen in een andere volgorde staan. Ik ken:
beau bon joli
haut long petit
jeune vaste grand
vieux mauvaus méchant
nouveau autre gros
En dan nog twee rijtjes voor duits... even denken hoor.
mit nach bei zeit von zu aus
en
durch fur gegen ohne um
ofzoiets :-D
Maar goed, ik doorbreek de opsom even met het bericht dat mijn allerliefste collega net vertelt dat ze een andere baan heeft. Ik gun haar de wereld, maar damn, wat ga ik haar missen. En dan heb ik dus per 1-2 een nieuwe collega (die was al geworven, uitbreiding) en per 1-3 gaat zij weg en dan komt er daarna hopelijk snel nog een nieuwe. Voorlopig wordt het in de waan van de dag werken, denk ik. Zij doet zó veel kleine dingen...
[..]
Ja! Maar mijn Brabantse schoonfamilie doet het consequent fout. 'Die zit langs jou'.... brrt!
Heeft weinig met snappen te maken denk ik. Ik 'snap' ook niet waarom jullie je chips een voetomhulsel noemen als ze slap worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg dus hele rare visuals van 'langs iemand zitten'Mal hoe regionaal dat is, dat je het verschil niet lijkt te snappen.
Niet Limburgers ook.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ergens vermoedde ik dat het iets met een naamval te maken had...quote:Op maandag 22 januari 2024 20:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Plus derde naamval.
Aus dem Supermarkt, bei meiner Mutter, mit deinem Bruder, nach der Schule. Dat idee
Dat begrijp ik ook nietquote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heeft weinig met snappen te maken denk ik. Ik 'snap' ook niet waarom jullie je chips een voetomhulsel noemen als ze slap worden.
Gewoon ander gebruik van taal, woorden hebben niet overal dezelfde betekenis.
Is denk ik inderdaad redelijk lokaal.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:49 schreef exode het volgende:
Niemand in mijn Brabantse familie zegt 'langs zitten' is dat zo lokaal?
Klopt!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is denk ik inderdaad redelijk lokaal.
Ben ooit van Breda voor een paar jaar naar Veldhoven verhuisd. Moest toen echtwennen aan het andere taalgebruik![]()
En nog (noord)oostelijker is de taal weer anders. Richting BoZ ook.
Jij komt oorspronkelijk ook uit de regio Breda toch?
Mooi is dat, hoe dat zo verschillend kan zijnquote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:16 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt!
Het grappige is dat B boven de rivieren is geboren en 0 dagen in Brabant heeft gewoond maar hij heeft een Brabantse tongval. Juul niet, die heeft een keiharde G en rollende R.
Misschien heeft hun vader een wiskunde knobbelquote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb en geen wiskunde én geen talenknobbelGelukkig stam ik uit een tijd dat wiskunde nog geen verplicht vak was.
Ik kon daardoor helaas niet bij de bereden politie dus ben maar in een winkel gaan werkenMaar met wél wiskunde, had ik nu nog op school gezeten en ook dat beroep niet kunnen kiezen
![]()
Geen idee meer wat mijn vakkenpakket was. Iets met handelskennis, maar verder![]()
Geen idee ook hoe ik aan twee kinderen kom die en een talen én een wiskundeknobbel hebben. Heb ze met beide dus nooit kunnen helpen
Volgens mij is dat moeilijk als je niet weet dat het geen standaardtaal is. Zolang je in je bubbel zit, is langs het woord dat je normaal vindt voor waar de rest van NL naast zegt. Als je uit die bubbel komt, is het denk ik vooral afhankelijk van hoe makkelijk je taal aanpast denk ik. Al is het verschil tussen zij en hun volgens mij moeilijker en tussen langs en naast. Net als als en dan, dat is ook voor veel mensen gewoon niet te onderscheiden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet![]()
Standaard Nederlands heeft een duidelijk verschil tussen langs en naast (of tussen zij en hun for that matter). Je kan prima regionaal spreken en toch het verschil in de standaardtaal snappen toch? Ik heb het met niet-noorderlingen ook niet contextloos over sloffe chips. Of over mijn arms en beens
Nope, taal wel dus das verklaarbaarquote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien heeft hun vader een wiskunde knobbel
Daar kon bij mij op school nog voor gekozen worden, geloof ikquote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:34 schreef vencodark het volgende:
Dus niemand heeft Huishoudkunde gehad als examenvak?
Class of 1950.![]()
Dat ben ik waarschijnlijkquote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
We hebben in dit topic ook iemand die teksten doorspekt met brabantismes. Dat vind ik best lollig altijd![]()
Ja, dat doen mijn schoonouders ook. 'Zij doen dat ooit weleens ja'. SOMS!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ooit en soms verwisselen is ook Brabants geloof ik? Dat vind ik een lastige, want ik tegenstelling tot bij langs en naast en als en dan, merk ik in eerste instantie niet dat er iets anders bedoeld wordt en moet ik zinnen drie keer teruglezen.
Jaaaa zo ken ik het Franse rijtje ookquote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind het ook grappig dat die lijstjes bij iedereen in een andere volgorde staan. Ik ken:
beau bon joli
haut long petit
jeune vaste grand
vieux mauvaus méchant
nouveau autre gros
en
durch fur gegen ohne um
Maar goed, ik doorbreek de opsom even met het bericht dat mijn allerliefste collega net vertelt dat ze een andere baan heeft. Ik gun haar de wereld, maar damn, wat ga ik haar missen. En dan heb ik dus per 1-2 een nieuwe collega (die was al geworven, uitbreiding) en per 1-3 gaat zij weg en dan komt er daarna hopelijk snel nog een nieuwe. Voorlopig wordt het in de waan van de dag werken, denk ik. Zij doet zó veel kleine dingen...
[..]
Ja! Maar mijn Brabantse schoonfamilie doet het consequent fout. 'Die zit langs jou'.... brrt!
Goeiemiddei! grutskste Fries hjirrequote:
Oja!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kan alle Latijnse vervoegingen ook nog wel oplepen. Avus avi avo avum avo - avi avorum avis avos avis
Ja. Op mijn basisschool was 'ik zit langs jou' heel gewoonquote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:49 schreef exode het volgende:
Niemand in mijn Brabantse familie zegt 'langs zitten' is dat zo lokaal?
Jup. Al maakt west en oost voor mijn gevoel wel meer uit dan noord zuid. Ik heb tenminste wel de juiste tongval om hier niet op te vallen (40 km noordelijker).quote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is denk ik inderdaad redelijk lokaal.
Ben ooit van Breda voor een paar jaar naar Veldhoven verhuisd. Moest toen echt wennen aan het andere taalgebruik![]()
En nog (noord)oostelijker is de taal weer anders. Richting BoZ ook.
Dat is niet iets wat me hier op valt, maarr dat kan ook zijn dat hier hier zo is ingeburgerd dat het me niet op valt, al denk ik dat het hier niet zo speelt in de regio, misschien een ander deel van Brabant.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 11:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ooit en soms verwisselen is ook Brabants geloof ik? Dat vind ik een lastige, want ik tegenstelling tot bij langs en naast en als en dan, merk ik in eerste instantie niet dat er iets anders bedoeld wordt en moet ik zinnen drie keer teruglezen.
Vort en bekant hebben we hier ook, hullie wordt hier dan weer niet gebruikt (net als zullie, dat is ook niet van hier).quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, dat doen mijn schoonouders ook. 'Zij doen dat ooit weleens ja'. SOMS!
Maar goed, zij roepen ook vort en bekant en nog wat andere dingen waarvan ik de betekenis heb moeten leren. En 'jullie gaat' en 'hullie zijn'. Prachtig en zo lelijk tegelijk![]()
Toen ik ging studeren wist een klasgenootje zeker dat ik uit België kwam.quote:Raden uit welke regio een Brabander komt is een leuk spelletje
Volgens mij lees ik het nou juist regelmatig bij jouquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:43 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat is niet iets wat me hier op valt, maarr dat kan ook zijn dat hier hier zo is ingeburgerd dat het me niet op valt, al denk ik dat het hier niet zo speelt in de regio, misschien een ander deel van Brabant.
Aleee, Vlaams verstaade gij toch wel?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:48 schreef exode het volgende:
Wij zijn maar eens aan 'de Verhulstjes' begonnen en ik ben heel blij dat het ondertiteld wordt.
Oh ja dat franse rijtje... daar wist ik het begin nog van "beau bon jolie, haut long petit" en de rest kon ik niet meer reproduceren. Ook niet waarom dat rijtje er is...quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
beau bon joli
haut long petit
jeune vaste grand
vieux mauvaus méchant
nouveau autre gros
en
durch fur gegen ohne um
[..]
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:26 schreef Vicky het volgende:
Ik mocht vandaag weer bloedprikken. Word nu onderzocht op kinkhoest..
Het zijn de bijvoeglijke naamwoorden die voor het zelfstandig naamwoord komen. En dus niet erachter, zoals in het Frans gebruikelijk is.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh ja dat franse rijtje... daar wist ik het begin nog van "beau bon jolie, haut long petit" en de rest kon ik niet meer reproduceren. Ook niet waarom dat rijtje er is...
Balen als zo'n allerliefste collega weg gaat
[..]![]()
Hier in Drenthe blijf ik me verbazen over: Wat ben je nodig. Ik kan er niet aan wennen.
Dat een juf dan mailt: Ik ben nog ouders nodig voor dit en dat. Mijn jongste vond het heel raar dat juf het niet goed zei.
Begeleidster van de oudste zegt het ook altijd op zn drents. Ik probeer er maar omheen te luisteren
Gertje versta ik wel, Viktor ook nog wel maar die Ellen echt niet en die Martine al helemaal niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Aleee, Vlaams verstaade gij toch wel?
Gekunnen en gevragen doet - jullie raden het al - mijn schoonfamilie ook ja :-Dquote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:40 schreef Troel het volgende:
Mijn ex-schoonfamilie had het altijd over dat "had gekunnen" (en soortgelijke zinnen)
Zal wel Brabants zijn ook.
Ah, dan weet ik waar de mevrouw van de reanimatie cursus vandaan komt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hier in Drenthe blijf ik me verbazen over: Wat ben je nodig. Ik kan er niet aan wennen.
Dat een juf dan mailt: Ik ben nog ouders nodig voor dit en dat. Mijn jongste vond het heel raar dat juf het niet goed zei.
Begeleidster van de oudste zegt het ook altijd op zn drents. Ik probeer er maar omheen te luisteren
Hahaha, mijn man kan het ook niet zo goed negeren, die begint op een gegeven moment dan te lachen en dan weet ik wel waaromquote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:50 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ah, dan weet ik waar de mevrouw van de reanimatie cursus vandaan komt.
Die 2 uur was niet genoeg om eraan te wennen en het te kunnen negeren
Die zit er bij mij ook zo ingebakken dat ik er echt op moet letten.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:16 schreef Nijna het volgende:
Dat een juf dan mailt: Ik ben nog ouders nodig voor dit en dat. Mijn jongste vond het heel raar dat juf het niet goed zei .
In mijn regio wordt dat inderdaad vaak verkeerd gedaan. Ik weet het verschil prima, maar snap wel wat er bedoeld wordt.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg dus hele rare visuals van 'langs iemand zitten'Mal hoe regionaal dat is, dat je het verschil niet lijkt te snappen.
Dat vinden alle Vlaamse niet-West-Vlamen ookquote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind West-Vlaams uit Hent bijvoorbeeld echt niet te verstaan
Toch is het eigenlijk niet fout, deze ooit. Ze doen het niet nooit, dus doen ze het ooit.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar goed, zij roepen ook vort en bekant en nog wat andere dingen waarvan ik de betekenis heb moeten leren. En 'jullie gaat' en 'hullie zijn'. Prachtig en zo lelijk tegelijk![]()
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij lees ik het nou juist regelmatig bij jouga even zoeken naar een voorbeeld.
Gent is Oost-Vlaanderen. Brugge is westquote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind West-Vlaams uit Hent bijvoorbeeld echt niet te verstaan
Ah neeee wat sneuquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:38 schreef Hupje het volgende:
Oh jongens, het beste vriendje van J kwam hier spelen en vertelde dat hij binnenkort naar een andere school gaat. Ik zag J zijn tranen inslikken. En na speeltijd moest hij even heel hard huilen omdat hij zijn vriend gaat missen
Ah gosquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:38 schreef Hupje het volgende:
Oh jongens, het beste vriendje van J kwam hier spelen en vertelde dat hij binnenkort naar een andere school gaat. Ik zag J zijn tranen inslikken. En na speeltijd moest hij even heel hard huilen omdat hij zijn vriend gaat missen
Ge wit ooit nooit niequote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch is het eigenlijk niet fout, deze ooit. Ze doen het niet nooit, dus doen ze het ooit.
Oh jaquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:45 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Gent is Oost-Vlaanderen. Brugge is west
Maar ze bedoelen niet 'op een onbepaald moment in de toekomst (of het verleden)' wat voor mij de enige juiste betekenis van ooit is, maar 'af en toe'.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch is het eigenlijk niet fout, deze ooit. Ze doen het niet nooit, dus doen ze het ooit.
Hent (uut zaand) is hier de in the middle of nowhere disco waar de halve regio verkering krijgtquote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh jadat dialect waarin ze Hent zeggen bedoel ik in ieder geval.
En hoe noem je dan wat je met je verkering doet?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hent (uut zaand) is hier de in the middle of nowhere disco waar de halve regio verkering krijgt
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:38 schreef Hupje het volgende:
brommers kiek'nquote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
En hoe noem je dan wat je met je verkering doet?
Bekken?
Plekken?
Tongen?
Mijn puber zegt tongen of bekken (nog geen ervaring met deze praktijken denk ik).quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
En hoe noem je dan wat je met je verkering doet?
Bekken?
Plekken?
Tongen?
Die “zag” hij waarschijnlijk al een week ofzo niet meer joh, allang kerstmis geweestquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:52 schreef Leandra het volgende:
Ik gisteren dus de kerstboom afgetuigd, alle takjen weggekipt (met een enorme takkenknipper) zodat alleen de stam overbleef, want die paste niet meer in de kliko, heeft Soneal het niet eens door, ik moest hem 's avonds nog een keer naar beneden sturen om te kijken wat er anders was in de woonkamer
En mind you, het was een echte die onderaan een doorsnee van zeker 150 cm had en die minstens 230 cm hoog was (want ik had er een stuk af moeten knippen om de piek erop te kunnen zetten)
Gewoon niet gezien
2 keer thuisgekomen ook
Was je de maat der dingen, was dit net iets relevanterquote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ze bedoelen niet 'op een onbepaald moment in de toekomst (of het verleden)' wat voor mij de enige juiste betekenis van ooit is, maar 'af en toe'.
Dat heb ik echt nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:28 schreef Takkie88 het volgende:
1 van de eerste dingen die de zuid-Limburgse oma van mijn vriend tegen mij opmerkte was “jij trekt mooi af”….
Mannenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:52 schreef Leandra het volgende:
Ik gisteren dus de kerstboom afgetuigd, alle takjen weggekipt (met een enorme takkenknipper) zodat alleen de stam overbleef, want die paste niet meer in de kliko, heeft Soneal het niet eens door, ik moest hem 's avonds nog een keer naar beneden sturen om te kijken wat er anders was in de woonkamer
En mind you, het was een echte die onderaan een doorsnee van zeker 150 cm had en die minstens 230 cm hoog was (want ik had er een stuk af moeten knippen om de piek erop te kunnen zetten)
Gewoon niet gezien
2 keer thuisgekomen ook
Meneer van Dale is het met me eensquote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was je de maat der dingen, was dit net iets relevanter
Wullie binquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je zei voor jouquote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Meneer van Dale is het met me eens![]()
ooit
NL-NL
Betekenis 'ooit'
Je hebt gezocht op het woord: ooit.
ooit (bijwoord)
1
op enig moment, in de toekomst of in het verleden: de beste prestatie ooit aller tijden
Ik zie het nog steeds niet hoor. Als je zegt dat iemand iets ooit heeft gedaan is dat toch op enig moment in het verleden?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Meneer van Dale is het met me eens![]()
ooit
NL-NL
Betekenis 'ooit'
Je hebt gezocht op het woord: ooit.
ooit (bijwoord)
1
op enig moment, in de toekomst of in het verleden: de beste prestatie ooit aller tijden
De zin klopt wel, maar ze bedoelen niet ooit maar soms. Althans, dat denk ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds niet hoor. Als je zegt dat iemand iets ooit heeft gedaan is dat toch op enig moment in het verleden?
En jouw voorbeeld: Ze doen dit ooit wel eens, ja. Dan hebben ze het op enig moment in het verleden gedaan en of ze gaan het doen op enig moment in de toekomst.
Oh, ik zou zo'n zin inderdaad lezen dat er ooit een moment gaat komen dat hij taart lekker gaat vinden. Op enig moment in de toekomst dus.quote:Op woensdag 24 januari 2024 04:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De zin klopt wel, maar ze bedoelen niet ooit maar soms. Althans, dat denk ik.
'Mijn vader vindt ooit taart lekker'. Uit de context maak ik dan op dat het niet betekent dat je vader een training aan het doen is om op een dat van taart te gaan houden, maar dag hij op sommige momenten graag taart eet (en op andere niet).
Anders snap ik zulke zinnen niet@:Tink89 herkende het, dus ik zal wel niet helemaal spoken zin.
Ik zou bovenstaande zin zo niet zeggen maar zou hem wel interpreteren zoals bedoeld. Met de betekenis zoals jij hierboven neerzet zou ik de zin formuleren als: mijn vader gaat taart ooit lekker vinden.quote:Op woensdag 24 januari 2024 05:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, ik zou zo'n zin inderdaad lezen dat er ooit een moment gaat komen dat hij taart lekker gaat vinden. Op enig moment in de toekomst dus.
Ik ben een paar keer wakker geworden vannacht, ja. Ik ga het zo meemaken hoe het op de weg is. Ik verwacht dat het mee gaat vallen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 06:33 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik zou bovenstaande zin zo niet zeggen maar zou hem wel interpreteren zoals bedoeld. Met de betekenis zoals jij hierboven neerzet zou ik de zin formuleren als: mijn vader gaat taart ooit lekker vinden.
Maaruh, waait het bij jullie ook zo hard? Hier vannacht op een gegeven moment een hoop vogels die op het dak (onder de zonnepanelen?) flink herrie aan het maken waren, alsof ze dood aan het gaan waren. Wij slapen op zolder dus was echt goed te horen. Heb er wel een tijdje wakker van gelegen vannacht. Dus al bij al een kort nachtje geweest.
Hopelijk is het op de weg zo meteen een beetje te doen.
Wat ontzettend sneuquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:38 schreef Hupje het volgende:
Ooit wil hij geen taart en ooit toch wel.quote:Op woensdag 24 januari 2024 04:09 schreef Clubsoda het volgende:
'Mijn vader vindt ooit taart lekker'. Uit de context maak ik dan op dat het niet betekent dat je vader een training aan het doen is om op een dag van taart te gaan houden, maar dat hij op sommige momenten graag taart eet (en op andere niet).
Hij gaat naar het sbo. Dus woont gewoon nog in de buurt, maar heeft straks wel andere schooltijden en meer reistijd. We hebben al met zijn ouders afgesproken dat we ons blijven inzetten voor speelafspraakjes.quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat ontzettend sneu. Gaat hij verhuizen of is de andere school in de buurt?
Oudste hier ook. Beterschapquote:Op woensdag 24 januari 2024 14:18 schreef Vicky het volgende:
Deze zeehond weet waarom ze een zeehond is: ik heb kinkhoest... geen idee hoe ik daar nou weet aan kom
Oef, dat is wel heftig. Ik las net al dat het aantal gevallen van mazelen verdertigvoudigd is door lage vaccinatiegraad. Zoiets zal voor kinkhoest ook wel geldenquote:Op woensdag 24 januari 2024 14:18 schreef Vicky het volgende:
Deze zeehond weet waarom ze een zeehond is: ik heb kinkhoest... geen idee hoe ik daar nou weet aan kom
Oh bah! Beterschap!quote:
Volgens mij is iedereen in mijn omgeving gevaccineerd. Geen idee waar ik het vandaan heb.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oef, dat is wel heftig. Ik las net al dat het aantal gevallen van mazelen verdertigvoudigd is door lage vaccinatiegraad. Zoiets zal voor kinkhoest ook wel gelden. Kak zeg!
Thnxquote:
Zit kinkhoest nog in het vaccinatieprogramma? Ik dacht niet meer. Dat het tegenwoordig dtp is en geen dktp meer.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh bah! Beterschap!
[..]
Volgens mij is iedereen in mijn omgeving gevaccineerd. Geen idee waar ik het vandaan heb.
[..]
Thnx
Omdat ik al 4w onderweg ben krijg ik geen antibiotica
Volgens de site van het RIVM wel.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Zit kinkhoest nog in het vaccinatieprogramma? Ik dacht niet meer. Dat het tegenwoordig dtp is en geen dktp meer.
Ik heb met circa 22 weken zwangerschap een kinkhoest prik gehad zodat dochter met 3 ipv 2 maanden haar eerste prik kreeg. Dus volgens mij zit hij er nog in, alleen dan dus als losse prik.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Zit kinkhoest nog in het vaccinatieprogramma? Ik dacht niet meer. Dat het tegenwoordig dtp is en geen dktp meer.
Dat is de 9-jaars variant. De eerste paar zijn wel dktpquote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Zit er nog in (heb de oproepkaart hier liggen). Ik ben in mijn zwangerschap ook nog gevaccineerd tegen kinkhoest.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Je kreeg toch in de zwangerschap juist de hele dktp omdat geïsoleerd kinkhoest niet bestaat? Ik kreeg in ieder geval de uitleg dat ik geen tetanus meer zou hoeven als ik zou vallen oid.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:03 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik heb met circa 22 weken zwangerschap een kinkhoest prik gehad zodat dochter met 3 ipv 2 maanden haar eerste prik kreeg. Dus volgens mij zit hij er nog in, alleen dan dus als losse prik.
Hopelijk kun je dat volhouden. Ik heb in de praktijk gezien dat dat toch verwatert.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:10 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hij gaat naar het sbo. Dus woont gewoon nog in de buurt, maar heeft straks wel andere schooltijden en meer reistijd. We hebben al met zijn ouders afgesproken dat we ons blijven inzetten voor speelafspraakjes.
Als jullie dat als ouders echt proberen, moet dat wel lukken.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:10 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hij gaat naar het sbo. Dus woont gewoon nog in de buurt, maar heeft straks wel andere schooltijden en meer reistijd. We hebben al met zijn ouders afgesproken dat we ons blijven inzetten voor speelafspraakjes.
Begrijp ik goed dat je tijdens de zwangerschap dan weer nieuwe dktp krijgt?quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kreeg toch in de zwangerschap juist de hele dktp omdat geïsoleerd kinkhoest niet bestaat? Ik kreeg in ieder geval de uitleg dat ik geen tetanus meer zou hoeven als ik zou vallen oid.
Want niemand krijgt het meer?quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap is nieuw, om de baby de eerste maanden te beschermen (omdat ze juist dan nog niet krachtig kunnen hoesten). Je krijgt dan echter de hele cocktail. De eerste vaccinatie van de baby is dan ook een maand later.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je tijdens de zwangerschap dan weer nieuwe dktp krijgt?
Ik heb al weer twee keer tetanusinjecties gehaald omdat ze maar 10 jaar meegaan
Ik weet het. Ik ga er mijn best voor doen. Het broertje zit nog wel hier op school, dus ouders komen we nog wel tegen op het schoolplein. Dat scheelt nog iets.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hopelijk kun je dat volhouden. Ik heb in de praktijk gezien dat dat toch verwatert.
Oh dat zou ook goed kunnen. Ik heb niet zoveel toelichting gekregen/onthouden.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kreeg toch in de zwangerschap juist de hele dktp omdat geïsoleerd kinkhoest niet bestaat? Ik kreeg in ieder geval de uitleg dat ik geen tetanus meer zou hoeven als ik zou vallen oid.
Roodvonkquote:Op woensdag 24 januari 2024 21:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier op t dorp ook een aantal met kinkhoest... en roodvonk... ipv vergeten groenten doen wij vergeten ziektes
Die ga ik zo eens opzoeken. Nee, deze keer eens geen prentenboekquote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:54 schreef FlyingFish het volgende:
Een verhaal uit ‘de eekhoorn legt een ei en andere fabels’? Of een hoofdstuk uit ‘kinderen van de grote beer - groep 3? Of zoek je meer prentenboeken?
Hanna Kraan vind ik leuk schrijven, bijvoorbeeld de boeken over Krik of De Boze Heks.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Beterschap voor alle zieken!
Ik zoek inspiratie voor een leuk boek/verhaal om voor te lezen in groep 3. Het liefst een grappig boek of een beetje spannend. Er is zoveel keuze, dat ik eigenlijk door het bos het boek niet meer zie
Rijtje wilde ik ook zeggen, ja. En Vos en Haas was ook wel een hit.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hanna Kraan vind ik leuk schrijven, bijvoorbeeld de boeken over Krik of De Boze Heks.
Rintje van Sieb Posthuma
Allemaal Onzin van Paul van Loon
Veel plezier! En er is ook een kinderboekentopic, das echt leuk om een keer door te lezen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik zoek inspiratie voor een leuk boek/verhaal om voor te lezen in groep 3. Het liefst een grappig boek of een beetje spannend. Er is zoveel keuze, dat ik eigenlijk door het bos het boek niet meer zie
Deze vond ik heel grappig.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Ja, die lijkt me ook erg grappig, maar ik weet niet of ik het in me heb om hem ook op de juiste manier voor te lezenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Deze vond ik heel grappig.![]()
https://www.bol.com/nl/nl(...)A.2_6.7.ProductImage
Dat soort boeken weiger ik voor te lezen. Ik vind het helemaal niks. Maar ik snap de aantrekkingskracht wel, kunnen ze mooi zelf lezen (hoewel de gehusselde letters voor ons dyslectische kind dan weer niet echt handig zijn).quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:36 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ja, die lijkt me ook erg grappig, maar ik weet niet of ik het in me heb om hem ook op de juiste manier voor te lezen
Ja, dat snap ik. Zeker voor een hele klas.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:36 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ja, die lijkt me ook erg grappig, maar ik weet niet of ik het in me heb om hem ook op de juiste manier voor te lezen
Ja, thuis maakt het niet uit hoe gek je doet, dat is iets makkelijker om die drempel over te gaan dan bij een klas met 27 kidsquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Zeker voor een hele klas.
Je moet er een beetje komisch gevoel voor hebben, I guess?
Sowieso een tip voor thuis dan.
Ach, sterkte Vickyquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:53 schreef Vicky het volgende:
Weet je wat zeer doet? Hoesten met gekneusde ribben, maar dat lukt nog wel met enigszins ondersteuning.
Weet je wat echt fucking zeer doet?? Niesen met gekneusde ribben. Kan wel janken 😭
Heb je een parkje/speeltuintje in de buurt? Laserguns huren en dan een potje spelen in het donker vonden onze jongens erg leuk. Is gelijk ook even alle overtollige energie er uit 😉quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:12 schreef Loj het volgende:
Sterkte Vicky!
Ik gooi er ook maar weer eens een vraag in…
Iemand nog een idee voor een slaapfeestje voor jongens?
We hebben al gamen en een film gepland.
Zou dat genoeg zijn? Of is het verstandig om nog iets buiten te plannen? Speurtocht in het donker ofzo? En iemand daar dan een briljant idee bij?
Alternatief 'nachtspel'. Benodigdheden: 2 goede zaklampen, smokkelwaar (smarties, zakjes chips, zakjes popcorn etc.)evt reflecterende hesjes. Vertel de kinderen dat je aan de grens bent en dat ze medicijnen/snoepjes/ diamanten gaan smokkelen. Maar: de politie staat op de uitkijk, en als ze gepakt worden (=beschenen met de zaklamp) moeten ze hun smokkelwaar inleveren. Ze moeten dus van punt a naar B (niet te ver, paar honderd meter) zonder gezien te worden. Alles wat gesmokkeld wordt mogen ze houden voor bij de film?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:29 schreef Loj het volgende:
Klinkt leuk!
Het is alleen morgen al…
Iets met een heftige week gehad en dus slechte voorbereiding
Een BBQ in de tuin met vuurkorven was bij ons ooit een hit in januari.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:12 schreef Loj het volgende:
Sterkte Vicky!
Ik gooi er ook maar weer eens een vraag in…
Iemand nog een idee voor een slaapfeestje voor jongens?
We hebben al gamen en een film gepland.
Zou dat genoeg zijn? Of is het verstandig om nog iets buiten te plannen? Speurtocht in het donker ofzo? En iemand daar dan een briljant idee bij?
Och Vicky, dat is inderdaad heel erg pijnlijk!! Mijn man heeft dat ook gehad, hoest is inmiddels minder maar ribben moeten nog verder genezen. Hij schreeuwde het inderdaad bij niezen wel eens uit van de pijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:53 schreef Vicky het volgende:
Weet je wat zeer doet? Hoesten met gekneusde ribben, maar dat lukt nog wel enigszins met ondersteuning.
Weet je wat echt fucking zeer doet?? Niesen met gekneusde ribben. Kan wel janken 😭
Herkenbaar. Kreunen en tranen in mijn ogen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:54 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Och Vicky, dat is inderdaad heel erg pijnlijk!! Mijn man heeft dat ook gehad, hoest is inmiddels minder maar ribben moeten nog verder genezen. Hij schreeuwde het inderdaad bij niezen wel eens uit van de pijn.
Sterkte en beterschap!!!
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:53 schreef Vicky het volgende:
Weet je wat zeer doet? Hoesten met gekneusde ribben, maar dat lukt nog wel enigszins met ondersteuning.
+1 voor doorzettingsvermogen!quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:15 schreef Hupje het volgende:
Ik ging vanochtend naar mijn werk en dat ging niet bepaald vlekkeloos![]()
Ik ging extra vroeg, want ik moest omrijden door wegwerkzaamheden, dat wist ik. Kwam mijn auto niet van zijn plek... remmen vastgeplakt na het auto wassen van afgelopen week. Gelukkig kreeg mijn vriend hem uiteindelijk wel rollend. Ben ik halverwege naar mijn werk (gelukkig niet heel ver), gaat er een telefoon in de auto. MAAR NIET DE MIJNE.![]()
![]()
Was de telefoon van mijn vriend uit zijn zak gevallen tussen de stoel en de zijkant van de auto in, dus dat hadden we niet gezien. Kon ik dus een telefoon zoeken en terugrijden naar huis om hem zijn telefoon terug te geven (zonder kan hij niet inloggen voor zijn werk, dus was geen optie). En toen dus nog een keer heen, mét omleidingsroute. Ik hoef vast niet te zeggen dat ik dus niet op tijd was vandaag
Namens de feestcommissie bedanktquote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:26 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb net meegedaan met een spinning marathon. 12 uur spinning nu om geld op te halen voor kankeronderzoek. Ik heb twee uur fanatiek meegedaan en dat ging goed dankzij drie lieve supporters![]()
Nu zit ik in bad en ben ik leegFijn weekend allemaal!
quote:
Kanker is natuurlijk ook enorm breed en met tig verschillende varianten en daardoor kent iedereen wel iemand die een vorm er van heeft (gehad).quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
2nd
We hadden het er hier laatst nog over, best indrukwekkend hoeveel geld er in kanker zit eigenlijk, t.o.v. sommige andere dingen.
Ja dat is idd de bekendheid. Helpt bij geld.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:15 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Kanker is natuurlijk ook enorm breed en met tig verschillende varianten en daardoor kent iedereen wel iemand die een vorm er van heeft (gehad).
Ik vind het opvallender dat een ziekte zoals ALS zo’n hoop acties heeft als je ziet hoeveel mensen daaraan lijden. Wat goede mensen die de organisatie leiden heeft enorme invloed.
Maar goed bezig geweest Adrian4!
Helemaal ruk. Bij elke beweging lijkt er iets over elkaar te schuiven. Kan echt alleen maar jankenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:09 schreef F_r het volgende:
@:vicky hoe gaat het nu met je?
Goed bezig geweest adrian4
Dat was een begin met hindernissen Hupje. Gelukkig wel alles goed gekomen
Jeetje. Misschien toch weer naar de ha? Straks is er een rib gebroken. Hoewel ze daar waarschijnlijk ook niet veel mee kunnen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Helemaal ruk. Bij elke beweging lijkt er iets over elkaar te schuiven. Kan echt alleen maar janken
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Helemaal ruk. Bij elke beweging lijkt er iets over elkaar te schuiven. Kan echt alleen maar janken
Foto maken heeft geen nut zeggen ze, het klinkt alsof het spieren zijn en niet mijn ribben.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Jeetje. Misschien toch weer naar de ha? Straks is er een rib gebroken. Hoewel ze daar waarschijnlijk ook niet veel mee kunnen.
Hopelijk helpt dat. Moet je nog steeds zoveel hoesten?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
Foto maken heeft geen nut zeggen ze, het klinkt alsof het spieren zijn en niet mijn ribben.
Krijg andere pijnstillers
Met vlagen. Soms een uur niet, soms ineens meerdere keren per uur. Is geen pijl op te trekken.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Hopelijk helpt dat. Moet je nog steeds zoveel hoesten?
Helpt stomen ook? Dat hoorde je vroeger altijd; dat je met kinderen met kinkhoest in de badkamer moest gaan zitten met de douche heet aan.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
Met vlagen. Soms een uur niet, soms ineens meerdere keren per uur. Is geen pijl op te trekken.
Kun je dat zo vragen bij de fysio zelf dan?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Vicky Intapen via de fysiotherapeut!! Dat helpt vaak goed om de pijn te verlichten. Meteen maandag regelen, anders houd je het niet vol zo.
Ik zal maandag meteen een fysio bellen. Thnx voor de tip!quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Vicky Intapen via de fysiotherapeut!! Dat helpt vaak goed om de pijn te verlichten. Meteen maandag regelen, anders houd je het niet vol zo.
Ja hoor, je hebt sws geen verwijzing nodig voor een fysio.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Kun je dat zo vragen bij de fysio zelf dan?
Ja, daar heb je geen verwijzing voor nodig.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Kun je dat zo vragen bij de fysio zelf dan?
quote:Op zaterdag 27 januari 2024 22:41 schreef BE het volgende:
[..]
Ja hoor, je hebt sws geen verwijzing nodig voor een fysio.
Nooit geweten. Ik ben nog nooit bij een fyisotherapeut geweest.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 22:42 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ja, daar heb je geen verwijzing voor nodig.
Een horzel hornaar (bedoelde ik ook, haha dank Tink) misschien? Die kunnen akelig groot zijn.quote:Op zondag 28 januari 2024 20:29 schreef F_r het volgende:
Ik heb gisteravond 5 minuten met een vliegenmepper achter iets aangerend wat leek op een wesp maar dan wel een grote. De kat keek ook verbaasd waar dat harde gezoem vandaan kwam. En dat in de winter
Maar uiteindelijk heb ik gewonnen en het beestje dood
Hier ook nog steeds niet iedereen fit. Hoesten, vermoeid weinig conditie het schiet niet echt op hier.
Buiten meppen?quote:Op maandag 29 januari 2024 08:13 schreef Quoi het volgende:
Ik vind zo'n elektrische mepper echt zo'n onzin. Mijn schoonmoeder zit de hele vakantie op haar tuinstoel voor de tent te meppen. Leuk joh, kamperen. Buiten.
Maar goed, dit is mijn ding. Als je dit wil, lekker doen.
Wel typisch trouwens dat zon beest er (nog/al?) is!
Ik ben gek op Frans maar die taal blijft lastigquote:Op maandag 22 januari 2024 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind Frans dus echt heel lelijk en Frankrijk een heel onaantrekkelijk land. Maar daar sta ik vrij alleen in![]()
Jezus Jan, ga je die grapjes nu ook hier verkopenquote:Op maandag 29 januari 2024 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben gek op Frans maar die taal blijft lastig
SPOILER: hoornaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar durfde ik geen mepper op te zetten (was een nest aan het bouwen) maar heb ik een verdelger voor ingeschakeld.
Mega schrik, ik kon het beest niet vinden, glurend door de iets openstaande deur. Toen keek ik op, zat ie recht voor mijn gezicht aan de andere kant van het raam.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 29 januari 2024 08:38 schreef Vanyel het volgende:
Een nest hiervan😖😖. Goed dat je een prof inschakelde.SPOILER: hoornaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar durfde ik geen mepper op te zetten (was een nest aan het bouwen) maar heb ik een verdelger voor ingeschakeld.
Mega schrik, ik kon het beest niet vinden, glurend door de iets openstaande deur. Toen keek ik op, zat ie recht voor mijn gezicht aan de andere kant van het raam.
Maar dat beest zat toen op mn stuur en blééf zitten. Echt, die ogen😖
[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 29-01-2024 09:01:11 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Snap ikquote:Op maandag 29 januari 2024 09:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zou me over de ogen bij een hoornaar nou wel het minste zorgen maken
Kerstspullen in een kist op het dak? Ik probeer dit voor me te zien, maar dat lukt niet helemaal. Bedoel je echt aan de buitenkant?quote:Op maandag 29 januari 2024 10:40 schreef Vicky het volgende:
Wij hadden 3 mega grote slapende wespen tussen de kerstspullen. Onze kerstspullen liggen in een kist op het dak. Voor wespen in de winter een prima plek voor een winterslaap. Vorig jaar door 1 van die krengen gestoken.
Dit jaar de 3 slapende meteen uitgeschakeld 🤐
quote:Op maandag 29 januari 2024 10:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kerstspullen in een kist op het dak? Ik probeer dit voor me te zien, maar dat lukt niet helemaal. Bedoel je echt aan de buitenkant?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 29 januari 2024 12:33 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Ik ga volgende maand de overgang in. En dan staan mijn eierstokken ook in een keer uit dus lijkt me dat ik er behoorlijk snel doorheen ben
Best een prettige gedachte dat dat snel gedaan is eigenlijk. Beetje jammer alleen van de bijwerkingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat is helemaal geen leuke reden. sterkte!
in de haak.
quote:Op maandag 29 januari 2024 12:33 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Ik ga volgende maand de overgang in. En dan staan mijn eierstokken ook in een keer uit dus lijkt me dat ik er behoorlijk snel doorheen ben
Best een prettige gedachte dat dat snel gedaan is eigenlijk. Beetje jammer alleen van de bijwerkingen.Jezus, dat is kut. SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Huisarts zei vanmorgen hetzelfde. Het om 14.00 uur een afspraak om te tapen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hopelijk intussen stevig ingetapet, dat het maar verlichting mag geven!quote:Op maandag 29 januari 2024 13:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
Huisarts zei vanmorgen hetzelfde. Het om 14.00 uur een afspraak om te tapen.
Ja dat vind ik ook wel zuur. Aan de andere kant had dat niet 100% effect. Daar hoef ik nu niet meer bang voor te zijn.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:10 schreef Phaidra het volgende:
Heb je maar kort profijt gehad van de novasure-behandeling @:Vanyel … Maar kak joh, veel sterkte de komende tijd.Hoeveel keer staat er ingepland?
16 klinkt als veel, het lijkt me zo heftig en angstaanjagend om die trein op je af te zien denderenquote:Op maandag 29 januari 2024 17:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook wel zuur. Aan de andere kant had dat niet 100% effect. Daar hoef ik nu niet meer bang voor te zijn.
16
quote:Op maandag 29 januari 2024 20:49 schreef Leandra het volgende:
Zo, net de aller aller allerlaatste spullen uit mijn vaders appartement opgehaald.
Vanmiddag nog stofgezogen en gedweild en als laatste het modem verwijderd...
Nieuwbouw, dus slechte ontvangst dus wel internet nodig tot de laatste snik.
Maar goed, het appartement waar wij bijna 4 jaar geleden gingen wonen en mijn ouders vervolgens 14 maanden later gingen wonen.
Ik heb het hier moeilijker mee dan het huis dat we in 2020 verkochten, waar ik opgegroeid was nota bene
Het is zo'n leuk appartement
Maar ja, voor die ¤ 1.200 per maand kan ik ook een heel riante she-shed in de tuin zetten, lijkt me een beter idee
Dat verschilt, 1 tot 2 weken. Is ook niet allemaal hetzelfde spul.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:35 schreef BE het volgende:
Jeumig, da’s best veel toch? Om de hoe veel tijd?
In praktijk zelfs ookquote:Op maandag 29 januari 2024 21:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat verschilt, 1 tot 2 weken. Is ook niet allemaal hetzelfde spul.
Treintje rijdt vanzelf rustig door, nog geen idee hoe dat is. In theorie kan het ook meevallen
Mijn nichtje heeft de ene week een lange kuur met een cocktail, de week daarna een korte met één middel en dan een week niets en dan begint het schema weer met de cocktail.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat verschilt, 1 tot 2 weken. Is ook niet allemaal hetzelfde spul.
Treintje rijdt vanzelf rustig door, nog geen idee hoe dat is. In theorie kan het ook meevallen
Wat is het medische hieraan?quote:Op maandag 29 januari 2024 21:39 schreef vencodark het volgende:
Mag ik eens vragen of iemand hier ervaring heeft met een medische Daith piercing?![]()
Goeie dingen over gehoord maar wie weet heeft iemand hier er ook ervaringen mee.
Nou ja, dat er bepaalde klachten door verminderd kunnen worden?quote:
ha, dat vraag ik me ook af. Op een website lees ik dat het zorgt voor een constante stimulatie van een bepaalde zenuw. Dat klinkt mij al helemaal niet aanlokkelijk in de oren (huhhuh hij wordt ook in je oor geplaatst). Verder staat er "Door deze manier van stimulatie van de Nervus Vagus krijgt het zenuwstelsel de kans om te kalmeren."quote:
Het zijn van die nare definitieve dingen die ook horen bij rouw en afscheid nemenquote:Op maandag 29 januari 2024 20:49 schreef Leandra het volgende:
Zo, net de aller aller allerlaatste spullen uit mijn vaders appartement opgehaald.
Vanmiddag nog stofgezogen en gedweild en als laatste het modem verwijderd...
Nieuwbouw, dus slechte ontvangst dus wel internet nodig tot de laatste snik.
Maar goed, het appartement waar wij bijna 4 jaar geleden gingen wonen en mijn ouders vervolgens 14 maanden later gingen wonen.
Ik heb het hier moeilijker mee dan het huis dat we in 2020 verkochten, waar ik opgegroeid was nota bene
Het is zo'n leuk appartement
Maar ja, voor die ¤ 1.200 per maand kan ik ook een heel riante she-shed in de tuin zetten, lijkt me een beter idee
Een vriendin heeft er een laten zetten vanwege long covid-klachten. Heeft niks geholpen.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:39 schreef vencodark het volgende:
Mag ik eens vragen of iemand hier ervaring heeft met een medische Daith piercing?![]()
Goeie dingen over gehoord maar wie weet heeft iemand hier er ook ervaringen mee.
Ja ik bedoel meer wat lost het op. Wat voor klachten gaat het dan om.quote:Op maandag 29 januari 2024 22:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou ja, dat er bepaalde klachten door verminderd kunnen worden?
Ik wil het gerust gewoon een Daith piercing noemen.
Ik zelf niet maar wel mensen in mijn omgeving. Die hebben een Daith vanwege migraine. Ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:39 schreef vencodark het volgende:
Oh sorry, ik interpreteerde het totaal anders.quote:Op maandag 29 januari 2024 22:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja ik bedoel meer wat lost het op. Wat voor klachten gaat het dan om.
Maar daar was al wat over gezegd.
🤣quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:36 schreef amaranta het volgende:
Ik had de gaatjes denk ik 4 minuten nadat ik uit m’n moeder kwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |