Oh jaquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:45 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Gent is Oost-Vlaanderen. Brugge is west
Maar ze bedoelen niet 'op een onbepaald moment in de toekomst (of het verleden)' wat voor mij de enige juiste betekenis van ooit is, maar 'af en toe'.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 15:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch is het eigenlijk niet fout, deze ooit. Ze doen het niet nooit, dus doen ze het ooit.
Hent (uut zaand) is hier de in the middle of nowhere disco waar de halve regio verkering krijgtquote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh jadat dialect waarin ze Hent zeggen bedoel ik in ieder geval.
En hoe noem je dan wat je met je verkering doet?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hent (uut zaand) is hier de in the middle of nowhere disco waar de halve regio verkering krijgt
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:38 schreef Hupje het volgende:
Oh jongens, het beste vriendje van J kwam hier spelen en vertelde dat hij binnenkort naar een andere school gaat. Ik zag J zijn tranen inslikken. En na speeltijd moest hij even heel hard huilen omdat hij zijn vriend gaat missen
brommers kiek'nquote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
En hoe noem je dan wat je met je verkering doet?
Bekken?
Plekken?
Tongen?
Mijn puber zegt tongen of bekken (nog geen ervaring met deze praktijken denk ik).quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
En hoe noem je dan wat je met je verkering doet?
Bekken?
Plekken?
Tongen?
Die “zag” hij waarschijnlijk al een week ofzo niet meer joh, allang kerstmis geweestquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:52 schreef Leandra het volgende:
Ik gisteren dus de kerstboom afgetuigd, alle takjen weggekipt (met een enorme takkenknipper) zodat alleen de stam overbleef, want die paste niet meer in de kliko, heeft Soneal het niet eens door, ik moest hem 's avonds nog een keer naar beneden sturen om te kijken wat er anders was in de woonkamer
En mind you, het was een echte die onderaan een doorsnee van zeker 150 cm had en die minstens 230 cm hoog was (want ik had er een stuk af moeten knippen om de piek erop te kunnen zetten)
Gewoon niet gezien
2 keer thuisgekomen ook
Was je de maat der dingen, was dit net iets relevanterquote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ze bedoelen niet 'op een onbepaald moment in de toekomst (of het verleden)' wat voor mij de enige juiste betekenis van ooit is, maar 'af en toe'.
Dat heb ik echt nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:28 schreef Takkie88 het volgende:
1 van de eerste dingen die de zuid-Limburgse oma van mijn vriend tegen mij opmerkte was “jij trekt mooi af”….
Mannenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:52 schreef Leandra het volgende:
Ik gisteren dus de kerstboom afgetuigd, alle takjen weggekipt (met een enorme takkenknipper) zodat alleen de stam overbleef, want die paste niet meer in de kliko, heeft Soneal het niet eens door, ik moest hem 's avonds nog een keer naar beneden sturen om te kijken wat er anders was in de woonkamer
En mind you, het was een echte die onderaan een doorsnee van zeker 150 cm had en die minstens 230 cm hoog was (want ik had er een stuk af moeten knippen om de piek erop te kunnen zetten)
Gewoon niet gezien
2 keer thuisgekomen ook
Meneer van Dale is het met me eensquote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was je de maat der dingen, was dit net iets relevanter
Wullie binquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, dat doen mijn schoonouders ook. 'Zij doen dat ooit weleens ja'. SOMS!
Maar goed, zij roepen ook vort en bekant en nog wat andere dingen waarvan ik de betekenis heb moeten leren. En 'jullie gaat' en 'hullie zijn'. Prachtig en zo lelijk tegelijk![]()
Je zei voor jouquote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Meneer van Dale is het met me eens![]()
ooit
NL-NL
Betekenis 'ooit'
Je hebt gezocht op het woord: ooit.
ooit (bijwoord)
1
op enig moment, in de toekomst of in het verleden: de beste prestatie ooit aller tijden
Ik zie het nog steeds niet hoor. Als je zegt dat iemand iets ooit heeft gedaan is dat toch op enig moment in het verleden?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Meneer van Dale is het met me eens![]()
ooit
NL-NL
Betekenis 'ooit'
Je hebt gezocht op het woord: ooit.
ooit (bijwoord)
1
op enig moment, in de toekomst of in het verleden: de beste prestatie ooit aller tijden
De zin klopt wel, maar ze bedoelen niet ooit maar soms. Althans, dat denk ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds niet hoor. Als je zegt dat iemand iets ooit heeft gedaan is dat toch op enig moment in het verleden?
En jouw voorbeeld: Ze doen dit ooit wel eens, ja. Dan hebben ze het op enig moment in het verleden gedaan en of ze gaan het doen op enig moment in de toekomst.
Oh, ik zou zo'n zin inderdaad lezen dat er ooit een moment gaat komen dat hij taart lekker gaat vinden. Op enig moment in de toekomst dus.quote:Op woensdag 24 januari 2024 04:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De zin klopt wel, maar ze bedoelen niet ooit maar soms. Althans, dat denk ik.
'Mijn vader vindt ooit taart lekker'. Uit de context maak ik dan op dat het niet betekent dat je vader een training aan het doen is om op een dat van taart te gaan houden, maar dag hij op sommige momenten graag taart eet (en op andere niet).
Anders snap ik zulke zinnen niet@:Tink89 herkende het, dus ik zal wel niet helemaal spoken zin.
Ik zou bovenstaande zin zo niet zeggen maar zou hem wel interpreteren zoals bedoeld. Met de betekenis zoals jij hierboven neerzet zou ik de zin formuleren als: mijn vader gaat taart ooit lekker vinden.quote:Op woensdag 24 januari 2024 05:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, ik zou zo'n zin inderdaad lezen dat er ooit een moment gaat komen dat hij taart lekker gaat vinden. Op enig moment in de toekomst dus.
Ik ben een paar keer wakker geworden vannacht, ja. Ik ga het zo meemaken hoe het op de weg is. Ik verwacht dat het mee gaat vallen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 06:33 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik zou bovenstaande zin zo niet zeggen maar zou hem wel interpreteren zoals bedoeld. Met de betekenis zoals jij hierboven neerzet zou ik de zin formuleren als: mijn vader gaat taart ooit lekker vinden.
Maaruh, waait het bij jullie ook zo hard? Hier vannacht op een gegeven moment een hoop vogels die op het dak (onder de zonnepanelen?) flink herrie aan het maken waren, alsof ze dood aan het gaan waren. Wij slapen op zolder dus was echt goed te horen. Heb er wel een tijdje wakker van gelegen vannacht. Dus al bij al een kort nachtje geweest.
Hopelijk is het op de weg zo meteen een beetje te doen.
Wat ontzettend sneuquote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:38 schreef Hupje het volgende:
Oh jongens, het beste vriendje van J kwam hier spelen en vertelde dat hij binnenkort naar een andere school gaat. Ik zag J zijn tranen inslikken. En na speeltijd moest hij even heel hard huilen omdat hij zijn vriend gaat missen
Ooit wil hij geen taart en ooit toch wel.quote:Op woensdag 24 januari 2024 04:09 schreef Clubsoda het volgende:
'Mijn vader vindt ooit taart lekker'. Uit de context maak ik dan op dat het niet betekent dat je vader een training aan het doen is om op een dag van taart te gaan houden, maar dat hij op sommige momenten graag taart eet (en op andere niet).
Hij gaat naar het sbo. Dus woont gewoon nog in de buurt, maar heeft straks wel andere schooltijden en meer reistijd. We hebben al met zijn ouders afgesproken dat we ons blijven inzetten voor speelafspraakjes.quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat ontzettend sneu. Gaat hij verhuizen of is de andere school in de buurt?
Oudste hier ook. Beterschapquote:Op woensdag 24 januari 2024 14:18 schreef Vicky het volgende:
Deze zeehond weet waarom ze een zeehond is: ik heb kinkhoest... geen idee hoe ik daar nou weet aan kom
Oef, dat is wel heftig. Ik las net al dat het aantal gevallen van mazelen verdertigvoudigd is door lage vaccinatiegraad. Zoiets zal voor kinkhoest ook wel geldenquote:Op woensdag 24 januari 2024 14:18 schreef Vicky het volgende:
Deze zeehond weet waarom ze een zeehond is: ik heb kinkhoest... geen idee hoe ik daar nou weet aan kom
Oh bah! Beterschap!quote:
Volgens mij is iedereen in mijn omgeving gevaccineerd. Geen idee waar ik het vandaan heb.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oef, dat is wel heftig. Ik las net al dat het aantal gevallen van mazelen verdertigvoudigd is door lage vaccinatiegraad. Zoiets zal voor kinkhoest ook wel gelden. Kak zeg!
Thnxquote:
Zit kinkhoest nog in het vaccinatieprogramma? Ik dacht niet meer. Dat het tegenwoordig dtp is en geen dktp meer.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh bah! Beterschap!
[..]
Volgens mij is iedereen in mijn omgeving gevaccineerd. Geen idee waar ik het vandaan heb.
[..]
Thnx
Omdat ik al 4w onderweg ben krijg ik geen antibiotica
Volgens de site van het RIVM wel.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Zit kinkhoest nog in het vaccinatieprogramma? Ik dacht niet meer. Dat het tegenwoordig dtp is en geen dktp meer.
Ik heb met circa 22 weken zwangerschap een kinkhoest prik gehad zodat dochter met 3 ipv 2 maanden haar eerste prik kreeg. Dus volgens mij zit hij er nog in, alleen dan dus als losse prik.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Zit kinkhoest nog in het vaccinatieprogramma? Ik dacht niet meer. Dat het tegenwoordig dtp is en geen dktp meer.
Dat is de 9-jaars variant. De eerste paar zijn wel dktpquote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Zit er nog in (heb de oproepkaart hier liggen). Ik ben in mijn zwangerschap ook nog gevaccineerd tegen kinkhoest.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Je kreeg toch in de zwangerschap juist de hele dktp omdat geïsoleerd kinkhoest niet bestaat? Ik kreeg in ieder geval de uitleg dat ik geen tetanus meer zou hoeven als ik zou vallen oid.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:03 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik heb met circa 22 weken zwangerschap een kinkhoest prik gehad zodat dochter met 3 ipv 2 maanden haar eerste prik kreeg. Dus volgens mij zit hij er nog in, alleen dan dus als losse prik.
Hopelijk kun je dat volhouden. Ik heb in de praktijk gezien dat dat toch verwatert.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:10 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hij gaat naar het sbo. Dus woont gewoon nog in de buurt, maar heeft straks wel andere schooltijden en meer reistijd. We hebben al met zijn ouders afgesproken dat we ons blijven inzetten voor speelafspraakjes.
Als jullie dat als ouders echt proberen, moet dat wel lukken.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:10 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hij gaat naar het sbo. Dus woont gewoon nog in de buurt, maar heeft straks wel andere schooltijden en meer reistijd. We hebben al met zijn ouders afgesproken dat we ons blijven inzetten voor speelafspraakjes.
Begrijp ik goed dat je tijdens de zwangerschap dan weer nieuwe dktp krijgt?quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kreeg toch in de zwangerschap juist de hele dktp omdat geïsoleerd kinkhoest niet bestaat? Ik kreeg in ieder geval de uitleg dat ik geen tetanus meer zou hoeven als ik zou vallen oid.
Want niemand krijgt het meer?quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap is nieuw, om de baby de eerste maanden te beschermen (omdat ze juist dan nog niet krachtig kunnen hoesten). Je krijgt dan echter de hele cocktail. De eerste vaccinatie van de baby is dan ook een maand later.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je tijdens de zwangerschap dan weer nieuwe dktp krijgt?
Ik heb al weer twee keer tetanusinjecties gehaald omdat ze maar 10 jaar meegaan
Ik weet het. Ik ga er mijn best voor doen. Het broertje zit nog wel hier op school, dus ouders komen we nog wel tegen op het schoolplein. Dat scheelt nog iets.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hopelijk kun je dat volhouden. Ik heb in de praktijk gezien dat dat toch verwatert.
Oh dat zou ook goed kunnen. Ik heb niet zoveel toelichting gekregen/onthouden.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kreeg toch in de zwangerschap juist de hele dktp omdat geïsoleerd kinkhoest niet bestaat? Ik kreeg in ieder geval de uitleg dat ik geen tetanus meer zou hoeven als ik zou vallen oid.
Roodvonkquote:Op woensdag 24 januari 2024 21:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier op t dorp ook een aantal met kinkhoest... en roodvonk... ipv vergeten groenten doen wij vergeten ziektes
Die ga ik zo eens opzoeken. Nee, deze keer eens geen prentenboekquote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:54 schreef FlyingFish het volgende:
Een verhaal uit ‘de eekhoorn legt een ei en andere fabels’? Of een hoofdstuk uit ‘kinderen van de grote beer - groep 3? Of zoek je meer prentenboeken?
Hanna Kraan vind ik leuk schrijven, bijvoorbeeld de boeken over Krik of De Boze Heks.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Beterschap voor alle zieken!
Ik zoek inspiratie voor een leuk boek/verhaal om voor te lezen in groep 3. Het liefst een grappig boek of een beetje spannend. Er is zoveel keuze, dat ik eigenlijk door het bos het boek niet meer zie
Rijtje wilde ik ook zeggen, ja. En Vos en Haas was ook wel een hit.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hanna Kraan vind ik leuk schrijven, bijvoorbeeld de boeken over Krik of De Boze Heks.
Rintje van Sieb Posthuma
Allemaal Onzin van Paul van Loon
Veel plezier! En er is ook een kinderboekentopic, das echt leuk om een keer door te lezen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik zoek inspiratie voor een leuk boek/verhaal om voor te lezen in groep 3. Het liefst een grappig boek of een beetje spannend. Er is zoveel keuze, dat ik eigenlijk door het bos het boek niet meer zie
Deze vond ik heel grappig.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Ja, die lijkt me ook erg grappig, maar ik weet niet of ik het in me heb om hem ook op de juiste manier voor te lezenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Deze vond ik heel grappig.![]()
https://www.bol.com/nl/nl(...)A.2_6.7.ProductImage
Dat soort boeken weiger ik voor te lezen. Ik vind het helemaal niks. Maar ik snap de aantrekkingskracht wel, kunnen ze mooi zelf lezen (hoewel de gehusselde letters voor ons dyslectische kind dan weer niet echt handig zijn).quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:36 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ja, die lijkt me ook erg grappig, maar ik weet niet of ik het in me heb om hem ook op de juiste manier voor te lezen
Ja, dat snap ik. Zeker voor een hele klas.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:36 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ja, die lijkt me ook erg grappig, maar ik weet niet of ik het in me heb om hem ook op de juiste manier voor te lezen
Ja, thuis maakt het niet uit hoe gek je doet, dat is iets makkelijker om die drempel over te gaan dan bij een klas met 27 kidsquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Zeker voor een hele klas.
Je moet er een beetje komisch gevoel voor hebben, I guess?
Sowieso een tip voor thuis dan.
Ach, sterkte Vickyquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:53 schreef Vicky het volgende:
Weet je wat zeer doet? Hoesten met gekneusde ribben, maar dat lukt nog wel met enigszins ondersteuning.
Weet je wat echt fucking zeer doet?? Niesen met gekneusde ribben. Kan wel janken 😭
Heb je een parkje/speeltuintje in de buurt? Laserguns huren en dan een potje spelen in het donker vonden onze jongens erg leuk. Is gelijk ook even alle overtollige energie er uit 😉quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:12 schreef Loj het volgende:
Sterkte Vicky!
Ik gooi er ook maar weer eens een vraag in…
Iemand nog een idee voor een slaapfeestje voor jongens?
We hebben al gamen en een film gepland.
Zou dat genoeg zijn? Of is het verstandig om nog iets buiten te plannen? Speurtocht in het donker ofzo? En iemand daar dan een briljant idee bij?
Alternatief 'nachtspel'. Benodigdheden: 2 goede zaklampen, smokkelwaar (smarties, zakjes chips, zakjes popcorn etc.)evt reflecterende hesjes. Vertel de kinderen dat je aan de grens bent en dat ze medicijnen/snoepjes/ diamanten gaan smokkelen. Maar: de politie staat op de uitkijk, en als ze gepakt worden (=beschenen met de zaklamp) moeten ze hun smokkelwaar inleveren. Ze moeten dus van punt a naar B (niet te ver, paar honderd meter) zonder gezien te worden. Alles wat gesmokkeld wordt mogen ze houden voor bij de film?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:29 schreef Loj het volgende:
Klinkt leuk!
Het is alleen morgen al…
Iets met een heftige week gehad en dus slechte voorbereiding
Een BBQ in de tuin met vuurkorven was bij ons ooit een hit in januari.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:12 schreef Loj het volgende:
Sterkte Vicky!
Ik gooi er ook maar weer eens een vraag in…
Iemand nog een idee voor een slaapfeestje voor jongens?
We hebben al gamen en een film gepland.
Zou dat genoeg zijn? Of is het verstandig om nog iets buiten te plannen? Speurtocht in het donker ofzo? En iemand daar dan een briljant idee bij?
Och Vicky, dat is inderdaad heel erg pijnlijk!! Mijn man heeft dat ook gehad, hoest is inmiddels minder maar ribben moeten nog verder genezen. Hij schreeuwde het inderdaad bij niezen wel eens uit van de pijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:53 schreef Vicky het volgende:
Weet je wat zeer doet? Hoesten met gekneusde ribben, maar dat lukt nog wel enigszins met ondersteuning.
Weet je wat echt fucking zeer doet?? Niesen met gekneusde ribben. Kan wel janken 😭
Herkenbaar. Kreunen en tranen in mijn ogen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:54 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Och Vicky, dat is inderdaad heel erg pijnlijk!! Mijn man heeft dat ook gehad, hoest is inmiddels minder maar ribben moeten nog verder genezen. Hij schreeuwde het inderdaad bij niezen wel eens uit van de pijn.
Sterkte en beterschap!!!
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:53 schreef Vicky het volgende:
Weet je wat zeer doet? Hoesten met gekneusde ribben, maar dat lukt nog wel enigszins met ondersteuning.
+1 voor doorzettingsvermogen!quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:15 schreef Hupje het volgende:
Ik ging vanochtend naar mijn werk en dat ging niet bepaald vlekkeloos![]()
Ik ging extra vroeg, want ik moest omrijden door wegwerkzaamheden, dat wist ik. Kwam mijn auto niet van zijn plek... remmen vastgeplakt na het auto wassen van afgelopen week. Gelukkig kreeg mijn vriend hem uiteindelijk wel rollend. Ben ik halverwege naar mijn werk (gelukkig niet heel ver), gaat er een telefoon in de auto. MAAR NIET DE MIJNE.![]()
![]()
Was de telefoon van mijn vriend uit zijn zak gevallen tussen de stoel en de zijkant van de auto in, dus dat hadden we niet gezien. Kon ik dus een telefoon zoeken en terugrijden naar huis om hem zijn telefoon terug te geven (zonder kan hij niet inloggen voor zijn werk, dus was geen optie). En toen dus nog een keer heen, mét omleidingsroute. Ik hoef vast niet te zeggen dat ik dus niet op tijd was vandaag
Namens de feestcommissie bedanktquote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:26 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb net meegedaan met een spinning marathon. 12 uur spinning nu om geld op te halen voor kankeronderzoek. Ik heb twee uur fanatiek meegedaan en dat ging goed dankzij drie lieve supporters![]()
Nu zit ik in bad en ben ik leegFijn weekend allemaal!
quote:
Kanker is natuurlijk ook enorm breed en met tig verschillende varianten en daardoor kent iedereen wel iemand die een vorm er van heeft (gehad).quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
2nd
We hadden het er hier laatst nog over, best indrukwekkend hoeveel geld er in kanker zit eigenlijk, t.o.v. sommige andere dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |