abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212155587
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 17:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hopelijk kun je dat volhouden. Ik heb in de praktijk gezien dat dat toch verwatert.
Ik weet het. Ik ga er mijn best voor doen. Het broertje zit nog wel hier op school, dus ouders komen we nog wel tegen op het schoolplein. Dat scheelt nog iets.
pi_212155653
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 17:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je kreeg toch in de zwangerschap juist de hele dktp omdat geïsoleerd kinkhoest niet bestaat? Ik kreeg in ieder geval de uitleg dat ik geen tetanus meer zou hoeven als ik zou vallen oid.
Oh dat zou ook goed kunnen. Ik heb niet zoveel toelichting gekregen/onthouden. :D
pi_212156630
Beterschap Vicky! Lijkt me echt naar.
pi_212158294
Hier op t dorp ook een aantal met kinkhoest... en roodvonk... ipv vergeten groenten doen wij vergeten ziektes :')
S. 2014
J. 2016
pi_212158398
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 21:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier op t dorp ook een aantal met kinkhoest... en roodvonk... ipv vergeten groenten doen wij vergeten ziektes :')
Roodvonk :X Ik dacht dat ik dood ging, zo vreselijk beangstigend was dat 5 jaar terug.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_212159637
Ah nee Vicky, wat verevelend! Beterschap!
pi_212161444
Beterschap voor alle zieken :*

Bij zoon dachten ze 12 jaar geleden in eerste instantie ook dat het roodvonk was. Bleek de ziekte van Kawasaki te zijn :X
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 25 januari 2024 @ 08:29:25 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212161565
Jeetje, wat een exotische ziektes heersen hier. Ik bemerk wel weer een nieuwe virus-ronde. Kinderen ziek, zelf weer aan de snotter en hoest. Elk jaar maar weer wachten tot het voorjaar wordt }:| :P
  donderdag 25 januari 2024 @ 09:27:11 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212162053
Hier ook weer een zooi collega's met griep. Ik duim even heel hard dat wij een ronde overslaan, ik heb het echt gehad met ziek zijn en zieke kinderen. Maar extra vaak handen wassen vandaag, niet aan mijn mond/neus/gezicht zitten en een frisse neus halen vanmiddag. Meer kan ik toch niet doen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212165248
Wat heerst er weer veel zeg! Beterschap voor alle zieken :*

Hier dinsdag beide kinderen ziek(ig). Woensdag weer naar school, maar werd na 1,5 uur binnen een tijdsbestek van een half uur door beide juffen gebeld dat het toch niet lekker ging. En vandaag dus ook beide maar thuis gehouden. Morgen studiedag dus volgende week hopelijk weer een frisse start.

Kleuter wilde gisteravond wel naar zwemles, verrassend genoeg. Ze mocht/moest van de badmeester extra zwemlessen volgen omdat ze onvoldoende meekomt met de rest (vooral ook op kracht, wat ik snap want voor een 5 jarige is ze echt wel klein). Gisteren dus de extra zwemles en vandaag haar eigen zwemles. En over 2 weken begint zeemeerminzwemles voor de 7 jarige, dus 3 keer per week naar zwemles, ik kan niet wachten tot de jongste haar B of C heeft gehaald :') Maar on the brighter side, ondanks dat ze gisteren nog maar de 1e keer kneusenclubje had mag ze vandaag met kleding aanzwemmen als volgende stap voor diploma A. Er zit dus wel eindelijk wat progressie in *O*
pi_212172918
Beterschap voor alle zieken!

Ik zoek inspiratie voor een leuk boek/verhaal om voor te lezen in groep 3. Het liefst een grappig boek of een beetje spannend. Er is zoveel keuze, dat ik eigenlijk door het bos het boek niet meer zie :P
pi_212172948
Een verhaal uit ‘de eekhoorn legt een ei en andere fabels’? Of een hoofdstuk uit ‘kinderen van de grote beer - groep 3? Of zoek je meer prentenboeken?
pi_212172973
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 08:54 schreef FlyingFish het volgende:
Een verhaal uit ‘de eekhoorn legt een ei en andere fabels’? Of een hoofdstuk uit ‘kinderen van de grote beer - groep 3? Of zoek je meer prentenboeken?
Die ga ik zo eens opzoeken. Nee, deze keer eens geen prentenboek :)
  vrijdag 26 januari 2024 @ 09:01:40 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_212172987
Ik hoorde in groep 3 Karlsson van het dak van Astrid Lindgren. Maar dat is misschien te oud qua taal?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212173102
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:

Ik zoek inspiratie voor een leuk boek/verhaal om voor te lezen in groep 3. Het liefst een grappig boek of een beetje spannend. Er is zoveel keuze, dat ik eigenlijk door het bos het boek niet meer zie :P
Hanna Kraan vind ik leuk schrijven, bijvoorbeeld de boeken over Krik of De Boze Heks.
Rintje van Sieb Posthuma
Allemaal Onzin van Paul van Loon
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 26 januari 2024 @ 09:22:07 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212173112
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 09:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hanna Kraan vind ik leuk schrijven, bijvoorbeeld de boeken over Krik of De Boze Heks.
Rintje van Sieb Posthuma
Allemaal Onzin van Paul van Loon
Rijtje wilde ik ook zeggen, ja. En Vos en Haas was ook wel een hit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_212173167
De boeken van Vinnie en Flos kan ik ook aanraden :Y. Zit ook nog een boodschap in over doorzetten en dingen doen die je spannend vindt. Maar dan wel allemaal op een leuke, beetje absurde manier. Nieuwe vrienden is het eerste deel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212173374
O, wat een leuke tips allemaal!!! Superbedankt! Ik ga ze allemaal opzoeken en er eentje kiezen om volgende week voor te lezen in de klas!
  vrijdag 26 januari 2024 @ 11:48:02 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212174579
quote:

Veel plezier! En er is ook een kinderboekentopic, das echt leuk om een keer door te lezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212175597
Mijn man heeft van de week bij zijn zus (juf in groep 2) in de klas het boek zonder tekeningen voorgelezen.
*poef* nu is het weg
pi_212176400
quote:

Deze vond ik heel grappig. :Y
https://www.bol.com/nl/nl(...)A.2_6.7.ProductImage
pi_212177340
quote:
Ja, die lijkt me ook erg grappig, maar ik weet niet of ik het in me heb om hem ook op de juiste manier voor te lezen :@
pi_212177404
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:36 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Ja, die lijkt me ook erg grappig, maar ik weet niet of ik het in me heb om hem ook op de juiste manier voor te lezen :@
Dat soort boeken weiger ik voor te lezen. Ik vind het helemaal niks. Maar ik snap de aantrekkingskracht wel, kunnen ze mooi zelf lezen (hoewel de gehusselde letters voor ons dyslectische kind dan weer niet echt handig zijn).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212177564
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:36 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik. Zeker voor een hele klas.
Je moet er een beetje komisch gevoel voor hebben, I guess?
Sowieso een tip voor thuis dan. ;)
pi_212178034
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 17:00 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik. Zeker voor een hele klas.
Je moet er een beetje komisch gevoel voor hebben, I guess?
Sowieso een tip voor thuis dan. ;)
Ja, thuis maakt het niet uit hoe gek je doet, dat is iets makkelijker om die drempel over te gaan dan bij een klas met 27 kids :)
Boek gaat wel op het lijstje, dus dank voor de tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')