abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212134329
Aus bei mit nach seit von zu.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212134360
Ik vind Frans dus echt heel lelijk en Frankrijk een heel onaantrekkelijk land. Maar daar sta ik vrij alleen in :+
pi_212134646
Mijn vader vindt Frans ook verschrikkelijk. ‘Als je zoveel gekke fratsen nodig hebt om een taal te maken is er iets niet goed.’ :D

Ik ben niet zo’n talenmens eigenlijk. Maar al wel meer dan 2 jaar Duolingo. Inmiddels Spaans, en dat gaat me best goed af :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_212134692
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:18 schreef Clubsoda het volgende:
Gegenuber
pi_212134706
quote:
Dat rijtje zit er bij mij ook nog in, maar ik heb dus geen idee meer wat ik ermee moet... :?

Ik heb alleen Engels examen gedaan, zowel Duits als Frans zo snel mogelijk laten vallen. Ik heb niet zo'n talenknobbel. Geen idee van wie mijn oudste het heeft...
Maar ik heb intussen wel een taal gevonden die op een of andere manier wel logisch voor me is en dat is zweeds ;).
Fake it till you make it...
pi_212134725
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:34 schreef LeSage het volgende:
Mijn vader vindt Frans ook verschrikkelijk. ‘Als je zoveel gekke fratsen nodig hebt om een taal te maken is er iets niet goed.’ :D

Ik ben niet zo’n talenmens eigenlijk. Maar al wel meer dan 2 jaar Duolingo. Inmiddels Spaans, en dat gaat me best goed af :)
Ik al bijna 3 jaar intussen, maar dan Zweeds :) .
pi_212134730
Ik wil nog Italiaans leren. Frans vloeiend kunnen spreken en sinds vorige week heb ik bedacht dat ik ook Turks wil leren.
pi_212134869
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:38 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat rijtje zit er bij mij ook nog in, maar ik heb dus geen idee meer wat ik ermee moet... :?

Ik heb alleen Engels examen gedaan, zowel Duits als Frans zo snel mogelijk laten vallen. Ik heb niet zo'n talenknobbel. Geen idee van wie mijn oudste het heeft...
Maar ik heb intussen wel een taal gevonden die op een of andere manier wel logisch voor me is en dat is zweeds ;).
Plus derde naamval.

Aus dem Supermarkt, bei meiner Mutter, mit deinem Bruder, nach der Schule. Dat idee :s)
pi_212134894
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:37 schreef amaranta het volgende:

[..]
Gegenuber
No, señorita :P
pi_212134900
quote:
Hoorde daar geen ausser bij?

Tevens sta ik je graag bij wb Frans. Al vind ik die taal misschien wel vooral lelijk door die lelijke Fransen.
En Parijs :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212134947
quote:
Dat rijtje stond aan de binnenkant van mijn etui :D
En dan nog onvoldoendes.

Frans vind ik wel mooi. Daar haalde ik nog wel 6-jes op. Rijtjes woordjes leren was een drama, maar ik haalde dat altijd wel op met teksten/mondeling/luistertoetsen.

Allebei de talen heel hard laten vallen toen het kon.
Daarna pretpakket gekozen; ned, eng, wisA, wisB, na, sk en bio :D
pi_212134978
Frans vind ik ook niks behalve bij Stromae. O+
  maandag 22 januari 2024 @ 20:58:06 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212134989
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
No, señorita :P
No?
Is het niet?
Mit, nach, bei,seit, von, zu, entgegen, gegenüber, aus, außer
pi_212135025
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:55 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
En dan nog onvoldoendes.

Frans vind ik wel mooi. Daar haalde ik nog wel 6-jes op. Rijtjes woordjes leren was een drama, maar ik haalde dat altijd wel op met teksten/mondeling/luistertoetsen.

Dat was ook bijna mijn pakket, maar geen wisA maar wel Duits en Latijn. Ik vind zowel talen als exact tof.
pi_212135038
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
No?
Is het niet?
Mit, nach, bei,seit, von, zu, entgegen, gegenüber, aus, außer
Je deed geen Umlaut :P mijn rijtje had geen ausser en entgegen maar kan best zijn dat het er wel in hoort.
  maandag 22 januari 2024 @ 21:06:45 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212135101
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 21:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je deed geen Umlaut :P mijn rijtje had geen ausser en entgegen maar kan best zijn dat het er wel in hoort.
Ik dacht nog, ze zal vast niet (naam)vallen over die puntjes
pi_212135230
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 21:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat was ook bijna mijn pakket, maar geen wisA maar wel Duits en Latijn. Ik vind zowel talen als exact tof.
Ik zou willen dat ik het kon, maar rijtjes stampen is niks voor mij.

Ik heb zelfs ak nog ingeruild voor wisA omdat er teveel feitjes werden gevraagd.

En dan jongste die inmiddels 2 jaar Russisch en 2 jaar Chinees heeft gedaan. En nu met Frans is begonnen. Dat gaat hem zo makkelijk af, maar hij vindt het echt niet leuk. Zo jammer :P
pi_212135288
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:55 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
En dan nog onvoldoendes.

Hahahaha, dat zou zó niet mijn pretpakket zijn geweest.
Engels, Nederlands, Frans 1, WisA, geschiedenis, aardrijkskunde, economie en tekenen examen (inclusief kunstgeschiedenis)…
Was meer mijn pretpakket :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_212135380
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 21:21 schreef LeSage het volgende:

[..]
Hahahaha, dat zou zó niet mijn pretpakket zijn geweest.
Engels, Nederlands, Frans 1, WisA, geschiedenis, aardrijkskunde, economie en tekenen examen (inclusief kunstgeschiedenis)…
Was meer mijn pretpakket :D
De horror :D
  maandag 22 januari 2024 @ 21:36:49 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_212135507
Hahaha

Vakkenpakketopsom?

Nederlands, Engels, Frans, Wiskunde B, Natuurkunde, Scheikunde :P Havo 5 in 2000, laatste jaar oude lichting :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 januari 2024 @ 21:40:46 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212135575
Ik vond de middelbare school echt niet leuk en ik ben gegaan voor een pretpakket en de makkelijkste weg.

Nederlands, Engels, Frans, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Economie I en Economie II (een soort boekhouden, ik weet niet of dat vak nog bestaat eigenlijk).

En nooit spijt van gehad. Ik zie het diploma van de middelbare school vooral als iets wat je moet hebben en daarna komt het allemaal nog wel goed en is alles mogelijk. Mijn beeld hierover is door de jaren heen niet veranderd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 22 januari 2024 @ 21:41:23 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_212135581
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 21:40 schreef livelink het volgende:
Ik vond de middelbare school echt niet leuk en ik ben gegaan voor een pretpakket en de makkelijkste weg.

Nederlands, Engels, Frans, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Economie I en Economie II (een soort boekhouden, ik weet niet of dat vak nog bestaat eigenlijk).

En nooit spijt van gehad. Ik zie het diploma van de middelbare school vooral iets wat je moet hebben en daarna komt het allemaal nog wel goed en is alles mogelijk. Mijn beeld hierover is door de jaren heen niet veranderd.
Bedrijfseconomie :)

Bij ons heette het handelswetenschappen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212135669
Nederlands Engels wiskunde B natuurkunde economie biologie en geschiedenis

Opsoms O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 22 januari 2024 @ 21:51:59 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212135725
Ned, Eng, Geschiedenis, WisA, Handvaardigheid/kunstgeschiedenis, Economie I.

Ik moest serieus even graven wat mijn vakken waren.
Eerste keer 4H had ik nog Frans maar snel laten vallen, tweede keer 4H deed ik een poging Aardrijkskunde maar ook dat liet ik snel vallen. :D
pi_212135776
Ik deed Natuur en gezondheid met economie1,2 en Grieks en heb ook nog een poosje Duits erbij gedaan. Maar dat werd rooster technisch te lastig en toen ben ik daar mee gestopt.
pi_212135812
Nederlands, Engels, Frans, Latijn, Grieks, geschiedenis, aardrijkskunde, biologie en Wiskunde A :Y

Geen Duits gedaan, maar er moet nog gemass (met RingelS dan) in dat rijtje.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 22 januari 2024 @ 22:01:44 #27
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212135826
Nederlands, Engels, Duits, Frans, geschiedenis, aardrijkskunde, tekenen, wiskunde B. Ik was een alfa in de bèta klas, want die waren ingedeeld op de wiskunde die je koos.

Talen O+
pi_212135833
Ach die vakkenpakketten.
Nederlands, Engels, Frans, geschiedenis, aardrijkskunde en uhm uhm uhm ik denk economie, maar het kan ook Maatschappijleer zijn geweest. Of kon dat niet?

Ik was een kei in woordjes en teksten stampen. Het liefste last minute. Om het de dag daarna compleet te vergeten maar dan had ik mijn voldoende al gehaald. Ik vond de middelbare vreselijk, net als studeren. En toch aardig terechtgekomen met enkel een Havo diploma met ultra pretpakket.
pi_212135856
Nederland, Engels, Frans, Wiskunde B, Economie en Aardrijkskunde

Duits was echt niet mijn ding. Frans heb ik ook in vervolgopleiding nog 4 jaar gehad. Inclusief verkoopgesprekken en presentatie enzo. Nu ben ik al blij als ik een brood kan bestellen :')
pi_212136135
Vakkenpakket opsom, leuke O+
Eindexamen gedaan in Nederlands, Engels, Duits1,2, Grieks, Natuurkunde 1, Wiskunde B1, Biologie en Scheikunde 1,2. Tm de 5e deed ik Wiskunde B1,2 en Aardrijkskunde ook nog erbij, maar het wiskunde B2 deel miste ik net klein stukje inzicht waardoor ik voor het gecombineerde vak onvoldoende kwam te staan, en ik deed officieel N&G waarbij B1 hoorde dus mocht het B2 deel laten vallen. Aardrijkskunde laten vallen omdat ik vond dat ik al wel genoeg vakken had. Tm de 4e had ik ook nog Tekenen, Frans en Latijn erbij. Mocht pas na de 4e een vd klassieke talen laten vallen en Frans moest ook verplicht tm 4e. De horror, snapte daar echt niks van. Tekenen deed ik voor kunstgeschiedenis, want kon niet apart. Maar ik kan echt absoluut niet tekenen, dus ondanks hoge cijfers voor kunstgeschiedenis stond ik toch onvoldoende dus eruit gegooid. En ik heb ook in een soort honoursprogramma nog een jaartje filosofie gedaan, maar daar konden we geen eindexamen in doen.
pi_212136225
Ik heb Economie & Maatschappij gedaan omdat de rest simpelweg afviel :P. Exacte vakken liggen me niet, maar creatief ben ik evenmin dus bleef er maar 1 pakket over :D.
pi_212136268
Nederlands,Engels, Frans, Wiskunde A, biologie en Handelswetenschappen en recht.
NL en ENG omdat verplicht was. Frans omdat ik dat leuk vond. Ik deed eerst Wiskunde B maar daar snapte ik geen hol van dus halverwege H4 overgestapt. Bio omdat ik dat voor vervolgopleiding nodig had en Handel omdat me dat leuk leek en ik een schurfthekel had aan AK en GS..

Ik deed VWO maar gooide er een beetje met mijn pet naar dus toen haar de Havo. H5 2x gedaan want 1e keer gezakt. Was niet zo heel erg want vriendinnetje zakte ook 🤣

Toen opleiding verpleegkundige gaan doen maar auto-ongeluk gekregen en daar rugklachten aan overgehouden dus moeten stoppen ook omdat ik het niet zo leuk vond dat ik niet sneller kon/mocht leren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212136519
Hier N&T met Duits 1 en Frans 1 en LO2.
Absoluut geen talenknobbel en woordjes stampen kon ik ook echt niet. Maar toch beiden talen gehouden en geen spijt van gehad. Zou ze liefst beter spreken/verstaan. Maar nu geen zin om het op te pakken.

Had bedacht Frans weer op te pakken samen met zoon die nu in de eerste zit. Maar dat is er ook niet van gekomen 😅
  dinsdag 23 januari 2024 @ 00:04:52 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212136549
Ou làlà, j'aime le Fancais! O+ O+ O+

En ja, ik had 't ook in mijn pakket, samen met NL, EN, Duits, Biologie, Wiskunde-A, & Handvaardigheid/ unstgeschiedenis.

Met een vader die leraar Frans was gingen we natuurlijk ook vaak naar Frankrijk op vakantie. Maar mijn kennis van de Franse taal (en het vlot spreken) heb ik toch vooral geleerd van Franse vriendjes. :D
in de haak.
pi_212137055
Ik heb absoluut geen talenknobbel dus middelbare school was een geworstel. Vakken laten vallen bestond niet dus tot en met laatste jaar had ik nederlands, frans, engels en duits. Ondanks beta richting. Passief was en ben ik redelijk. Nu nog kan ik op vakantie in frankrijk of duitsland genoeg verstaan. Ik krijg het er alleen zelf niet uit.
Ik had de zwaarste wiskunde en dat was in het laatste jaar pittig. Maar scheikunde en biologie O+
  dinsdag 23 januari 2024 @ 08:06:03 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212137448
Ik sprak idd ook prima Frans dankzij alle vakanties (en vriendinnetjes en vriendjes) daar, ik had alleen niks met al die regeltjes en accenten dus dat leverde altijd onvoldoende bij toetsen, maar zo’n rijtje als uit de OP kan ik ook nog steeds:
Bon, grand, jolie, mauvais, beau, petit, gros, jeune, haute, autre, nouveau, vaste, vieux, premier, dernier, longue
(Geen idee of het klopt en wat ik er mee moet, maar ooit heeft zich dit wel in mijn hoofd vastgeklonken. :D )
pi_212137569
Ik wist niet dat er zulke Franse rijtjes waren.
In mijn hoofd zit nog wel über unter vor zwischen ohne um entlang. Geen idee wat entlang is.
pi_212137666
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik wist niet dat er zulke Franse rijtjes waren.
In mijn hoofd zit nog wel über unter vor zwischen ohne um entlang. Geen idee wat entlang is.
Langs. Den Fluss entlang.

Limburgers begrijpen hopelijk wel het verschil tussen langs en naast? :o
  dinsdag 23 januari 2024 @ 08:43:04 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212137669
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:06 schreef BE het volgende:
Ik sprak idd ook prima Frans dankzij alle vakanties (en vriendinnetjes en vriendjes) daar, ik had alleen niks met al die regeltjes en accenten dus dat leverde altijd onvoldoende bij toetsen, maar zo’n rijtje als uit de OP kan ik ook nog steeds:
Bon, grand, jolie, mauvais, beau, petit, gros, jeune, haute, autre, nouveau, vaste, vieux, premier, dernier, longue
(Geen idee of het klopt en wat ik er mee moet, maar ooit heeft zich dit wel in mijn hoofd vastgeklonken. :D )
Ik vind het ook grappig dat die lijstjes bij iedereen in een andere volgorde staan. Ik ken:
beau bon joli
haut long petit
jeune vaste grand
vieux mauvaus méchant
nouveau autre gros

En dan nog twee rijtjes voor duits... even denken hoor.

mit nach bei zeit von zu aus

en

durch fur gegen ohne um

ofzoiets :-D

Maar goed, ik doorbreek de opsom even met het bericht dat mijn allerliefste collega net vertelt dat ze een andere baan heeft. Ik gun haar de wereld, maar damn, wat ga ik haar missen. En dan heb ik dus per 1-2 een nieuwe collega (die was al geworven, uitbreiding) en per 1-3 gaat zij weg en dan komt er daarna hopelijk snel nog een nieuwe. Voorlopig wordt het in de waan van de dag werken, denk ik. Zij doet zó veel kleine dingen...

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja! Maar mijn Brabantse schoonfamilie doet het consequent fout. 'Die zit langs jou'.... brrt!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 23 januari 2024 @ 08:44:01 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212137674
O wow @BE dat je dat nog kunt oplepelen! Ik kickte op Frans met alle grammaticale regeltjes.

Ik was dus een alfa met een talenknobbel, veel interesse (maar matig talent) voor beta die heel goed kon tekenen. Ik koos: NL, EN, DU, WISA, NA, SK, GS. Geen idee waarom ik de oude afkortingen weer gebruik, maar vind ik leuk :9

Soms heb ik gedacht: hád ik maar geluisterd naar mijn talent. Maar anno nu ben ik zo blij met mijn opleiding, waar veel beta voor nodig was, omdat ik alles rond het menselijk lichaam zo machtig interessant vind. Maar wat ik het beste kan blijft schrijven en tekenen. Ik ben dan ook blij met waar ik terecht ben gekomen: ik schrijf en geef vorm over ..... medische onderwerpen O+
pi_212137687
quote:

[..]

Uiteraard!
pi_212137692
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind het ook grappig dat die lijstjes bij iedereen in een andere volgorde staan. Ik ken:
beau bon joli
haut long petit
jeune vaste grand
vieux mauvaus méchant
nouveau autre gros

En dan nog twee rijtjes voor duits... even denken hoor.

mit nach bei zeit von zu aus

en

durch fur gegen ohne um

ofzoiets :-D

Maar goed, ik doorbreek de opsom even met het bericht dat mijn allerliefste collega net vertelt dat ze een andere baan heeft. Ik gun haar de wereld, maar damn, wat ga ik haar missen. En dan heb ik dus per 1-2 een nieuwe collega (die was al geworven, uitbreiding) en per 1-3 gaat zij weg en dan komt er daarna hopelijk snel nog een nieuwe. Voorlopig wordt het in de waan van de dag werken, denk ik. Zij doet zó veel kleine dingen...
[..]
Ja! Maar mijn Brabantse schoonfamilie doet het consequent fout. 'Die zit langs jou'.... brrt!
Ik krijg dus hele rare visuals van 'langs iemand zitten' :') Mal hoe regionaal dat is, dat je het verschil niet lijkt te snappen.
pi_212137697
Ik kan alle Latijnse vervoegingen ook nog wel oplepen. Avus avi avo avum avo - avi avorum avis avos avis :+
pi_212137702
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik krijg dus hele rare visuals van 'langs iemand zitten' :') Mal hoe regionaal dat is, dat je het verschil niet lijkt te snappen.
Heeft weinig met snappen te maken denk ik. Ik 'snap' ook niet waarom jullie je chips een voetomhulsel noemen als ze slap worden.
Gewoon ander gebruik van taal, woorden hebben niet overal dezelfde betekenis.
pi_212137705
Niemand in mijn Brabantse familie zegt 'langs zitten' is dat zo lokaal?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 09:00:41 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212137796
quote:

[..]

Niet Limburgers ook.
Ik zit naast mijn moeder
Ik loop langs de rivier.
pi_212137803
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 20:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Plus derde naamval.

Aus dem Supermarkt, bei meiner Mutter, mit deinem Bruder, nach der Schule. Dat idee :s)
Ergens vermoedde ik dat het iets met een naamval te maken had... ;)

Vakkenpakket havo (1996): Nederlands, Engels, Wiskunde B, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie.
Ik had ook wiskunde A erbij gewild, maar dat mocht niet want ik kwam van de mavo en dat was te moeilijk (eigenlijk paste het roostertechnisch niet maar ze schoven het op de mavo).
pi_212137855
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heeft weinig met snappen te maken denk ik. Ik 'snap' ook niet waarom jullie je chips een voetomhulsel noemen als ze slap worden.
Gewoon ander gebruik van taal, woorden hebben niet overal dezelfde betekenis.
Dat begrijp ik ook niet :+

Standaard Nederlands heeft een duidelijk verschil tussen langs en naast (of tussen zij en hun for that matter). Je kan prima regionaal spreken en toch het verschil in de standaardtaal snappen toch? Ik heb het met niet-noorderlingen ook niet contextloos over sloffe chips. Of over mijn arms en beens :+
  dinsdag 23 januari 2024 @ 09:13:01 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212137876
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:49 schreef exode het volgende:
Niemand in mijn Brabantse familie zegt 'langs zitten' is dat zo lokaal?
Is denk ik inderdaad redelijk lokaal.

Ben ooit van Breda voor een paar jaar naar Veldhoven verhuisd. Moest toen echt wennen aan het andere taalgebruik :o _O- En nog (noord)oostelijker is de taal weer anders. Richting BoZ ook.

Jij komt oorspronkelijk ook uit de regio Breda toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 23-01-2024 09:18:13 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_212137898
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 09:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is denk ik inderdaad redelijk lokaal.

Ben ooit van Breda voor een paar jaar naar Veldhoven verhuisd. Moest toen echtwennen aan het andere taalgebruik :o _O- En nog (noord)oostelijker is de taal weer anders. Richting BoZ ook.

Jij komt oorspronkelijk ook uit de regio Breda toch?
Klopt!

Het grappige is dat B boven de rivieren is geboren en 0 dagen in Brabant heeft gewoond maar hij heeft een Brabantse tongval. Juul niet, die heeft een keiharde G en rollende R.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')