abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212219211
Mag ik eens vragen of iemand hier ervaring heeft met een medische Daith piercing? :)
Goeie dingen over gehoord maar wie weet heeft iemand hier er ook ervaringen mee.
pi_212219368
Beterschap Vanyel. Hopelijk slaat het goed aan en valt het mee qua bijwerkingen.
  maandag 29 januari 2024 @ 21:54:20 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212219371
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 21:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat verschilt, 1 tot 2 weken. Is ook niet allemaal hetzelfde spul.

Treintje rijdt vanzelf rustig door, nog geen idee hoe dat is. In theorie kan het ook meevallen ;)
In praktijk zelfs ook ;) Treintje rijdt vanzelf door is wel treffend, zo is het.
pi_212219476
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 29 januari 2024 @ 22:09:03 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212219484
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 21:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat verschilt, 1 tot 2 weken. Is ook niet allemaal hetzelfde spul.

Treintje rijdt vanzelf rustig door, nog geen idee hoe dat is. In theorie kan het ook meevallen ;)
Mijn nichtje heeft de ene week een lange kuur met een cocktail, de week daarna een korte met één middel en dan een week niets en dan begint het schema weer met de cocktail.
Vooral die korte met één middel hakt er iedere keer enorm in, daar is ze het beroerdst van.

Ik hoop dat het voor jou allemaal een beetje meevalt, van wat ik er van mee krijg is echt heel erg pittig :{
:*

Maar dat zij wordt behandeld voor borstkanker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212219491
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 21:39 schreef vencodark het volgende:
Mag ik eens vragen of iemand hier ervaring heeft met een medische Daith piercing? :)
Goeie dingen over gehoord maar wie weet heeft iemand hier er ook ervaringen mee.
Wat is het medische hieraan?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212219527
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 22:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nou ja, dat er bepaalde klachten door verminderd kunnen worden?
Ik wil het gerust gewoon een Daith piercing noemen.
  maandag 29 januari 2024 @ 22:18:43 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212219540
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 22:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
ha, dat vraag ik me ook af. Op een website lees ik dat het zorgt voor een constante stimulatie van een bepaalde zenuw. Dat klinkt mij al helemaal niet aanlokkelijk in de oren (huhhuh hij wordt ook in je oor geplaatst). Verder staat er "Door deze manier van stimulatie van de Nervus Vagus krijgt het zenuwstelsel de kans om te kalmeren."

Hoe het constant stimuleren van een zenuw ervoor zorgt dat het zenuwstelsel de kans krijgt om te kalmeren is voor mij ook niet meteen heel logisch te beredeneren.

Hoe kom jij zo bij dit idee, Venco? Ken je mensen die er baat bij zeggen te hebben?
in de haak.
  maandag 29 januari 2024 @ 22:21:08 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212219559
misschien interessant om te lezen:
https://radar.avrotros.nl(...)hten-werkt-het-54551

Bij 35% van de mensen treden complicaties op. En er is geen bewijs voor de werking.
in de haak.
pi_212219561
De moeder van een vriend van mijn zoon.
Als enige directe bron dus. En zij kent via via andere mensen.
Maar goed: daarom vraag ik het hier ook.
pi_212219585
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 20:49 schreef Leandra het volgende:
Zo, net de aller aller allerlaatste spullen uit mijn vaders appartement opgehaald.
Vanmiddag nog stofgezogen en gedweild en als laatste het modem verwijderd...
Nieuwbouw, dus slechte ontvangst dus wel internet nodig tot de laatste snik.

Maar goed, het appartement waar wij bijna 4 jaar geleden gingen wonen en mijn ouders vervolgens 14 maanden later gingen wonen.
Ik heb het hier moeilijker mee dan het huis dat we in 2020 verkochten, waar ik opgegroeid was nota bene :X
Het is zo'n leuk appartement O+
Maar ja, voor die ¤ 1.200 per maand kan ik ook een heel riante she-shed in de tuin zetten, lijkt me een beter idee ;)
Het zijn van die nare definitieve dingen die ook horen bij rouw en afscheid nemen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 januari 2024 @ 22:25:14 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212219595
Ik zou dan eerst op zoek gaan resultaten van onderzoek naar de effectiviteit ervan. En voor zover ik dat nu snel heb gescand lijkt er weinig bewijs voor de werkzaamheid te zijn gevonden. Het kan wel dat 't als een placebo werkt, dus als dat zo is kun je daar natuurlijk ook baat bij hebben. Maar of het dan echt van die stimulatie van die zenuw komt, is dus eigenlijk heel onwaarschijnlijk.
Tel daarbij op het risico op ontstekingen en dat soort narigheid, dat zouden voor mij redenen genoeg zijn om het niet te doen.
in de haak.
pi_212219616
Het is niet dat ik al een afspraak heb staan ofzo. :P
Ik vraag alleen of iemand toevallig ervaring hierin heeft of zelfs kennis erover.

Overigens kan je ook ontstekingen krijgen na het schieten van oorbellen of allerlei andere piercings.
You win some, you loose some.
Dat bedoel ik niet eens onaardig.
pi_212219843
quote:
Een vriendin heeft er een laten zetten vanwege long covid-klachten. Heeft niks geholpen.
pi_212219873
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 22:16 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nou ja, dat er bepaalde klachten door verminderd kunnen worden?
Ik wil het gerust gewoon een Daith piercing noemen.
Ja ik bedoel meer wat lost het op. Wat voor klachten gaat het dan om.

Maar daar was al wat over gezegd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212219947
quote:
Ik zelf niet maar wel mensen in mijn omgeving. Die hebben een Daith vanwege migraine. Ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212220603
Het idee van de nervus vagus stimuleren is minder gek dan het klinkt: het wordt in het UMCU toegepast om epileptische aanvallen te onderdrukken.

Wanneer de n. Vagus gestimuleerd wordt, treedt er vasodilatatie op (bloedvat verwijding). Je kunt er zelfs vagaal van worden; je bloeddruk daalt zodanig dat de toestroom van bloed naar je hart minder goed/vlot verloopt.

Nu durf ik niet te zeggen of en in hoeverre een piercing een zenuw kan stimuleren en in welke mate placebo meespeelt. Maar in theorie zou je zo dus invloed kunnen uitoefenen op de bloeddruk. Afhankelijk van de oorzaak van de migraine (gesimuleerde pijnreceptoren in de wanden van de bloedvaten is er mogelijk één) zou het wellicht kunnen helpen.

Ik ken zelf niemand die er één heeft, maar ik heb er wel over gelezen/gehoord en als mijn migraine aanvallen nog zo frequent waren als eerder, had ik het misschien wel overwogen om te proberen. Triptanen en bèta blokkers zijn natuurlijk ook niet zonder (soms fikse) bijwerkingen.
pi_212220636
Als je hartkloppingen hebt, is ook het eerte advies om vagale stimulatie toe te passen. Je kan het ook doen als je de hik hebt :+

Als ik een snelle literatuursearch doe dan zijn er wel case studies maar nog weinig gedegen onderzoek.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212220836
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 22:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ik bedoel meer wat lost het op. Wat voor klachten gaat het dan om.

Maar daar was al wat over gezegd.
Oh sorry, ik interpreteerde het totaal anders.
Wellicht reageerde ik wat kattig. :)
pi_212220935
Als ik geregeld uitgeschakeld zou zijn door migraine, zou ik het misschien wel willen proberen. Wat maakt het uit als het een placebo effect zou zijn? Minder migraine = minder migraine.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 januari 2024 @ 09:44:25 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_212221709
Zo mocht ik nooit gaatjes in mijn oren van mijn moeder omdat ze van een fysio gehoord had dat je daar pijn in je voeten van kon krijgen. Nog steeds hoop ik iemand tegen te komen die dat inderdaad heeft }:|
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212221793
:D
Ik mocht geen gaatjes in mn oren van mn moeder omdat ik er spijt van zou krijgen. Toen ik 10 was, ging ze overstag. En nu heb ik al heel lang spijt :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212221950
Ik mocht geen 3e gaatje.. ik deed het gewoon 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212222128
Ik wilde best gaatjes.. Alleen jammer dat die knopjes achterop ingroeiden, ondanks regelmatig draaien. Iets met overgevoeligheid op mijn huid waar ik later pas achter kwam (kan ook geen sieraden verdragen). Wat een hel was dat om die knopjes uit mijn huid te krijgen.. En nu 30 jaar later worden ze nog steeds heel soms wat dik en komt er prut uit :X
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:36:07 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212222180
Ik had de gaatjes denk ik 4 minuten nadat ik uit m’n moeder kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')