Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
Heb ook met veel verbazing naar de reacties gekeken. Triest.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:06 schreef huxley84 het volgende:
Onvoorstelbaar hoe sommigen de koelbloedige executie van twee slachtoffers waaronder een weerloze vluchtende moeder recht proberen te praten. Het zegt veel over de huidige staat en niveau van Nederland. En ook nog donaties voor een dubbele moordenaar organiseren die net zijn gebrekkige overgewaardeerde woning voor 750.000 heeft verkocht. Gelukkig is niet iedereen gisteren geboren.
De dader en z'n gezin werden zwaar bedreigd en belaagd dus snap ik wel dat je tot een wanhoopsdaad kunt komen, maar naar hun huis gaan, zien dat het zoontje open doet en dan alsnog naar binnen gaan en de vader ombrengen en dan ook een vluchtende vrouw vermoorden, dat is echt extreem, ja. Dit kun je niet als zelfverdediging zien. Als die kopers hem ter plekke hadden aangevallen en hij had dat pistool op zak en zou dat als noodweer gebruikt hebben, is het wat anders. Of als hij het wapen had laten zien als waarschuwing of zo.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb ook met veel verbazing naar de reacties gekeken. Triest.
Ach, het is in elk geval niet saai hier.
wel 'n beetje 'n tokkie situatiequote:Op donderdag 18 januari 2024 15:45 schreef ToT het volgende:
[..]
De dader en z'n gezin werden zwaar bedreigd en belaagd dus snap ik wel dat je tot een wanhoopsdaad kunt komen, maar naar hun huis gaan, zien dat het zoontje open doet en dan alsnog naar binnen gaan en de vader ombrengen en dan ook een vluchtende vrouw vermoorden, dat is echt extreem, ja. Dit kun je niet als zelfverdediging zien. Als die kopers hem ter plekke hadden aangevallen en hij had dat pistool op zak en zou dat als noodweer gebruikt hebben, is het wat anders. Of als hij het wapen had laten zien als waarschuwing of zo.
Maar dit?
Hij heeft 'm blijkbaar over de grens gehaald, in Duitsland. Blijkbaar kun je daar er makkelijk aan komen en ik ga er van uit dat dat ook wel in dit soort grensdorpjes bekend is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wel 'n beetje 'n tokkie situatie
ook 't bezit van 'n wapen, waar haal je ff snel 'n wapen vandaan ?
ik heb geen netwerk dat even snel 'n wapen kan regelen, als je dat wel hebt, dan zit je echt fout, of niet, is 't hebben van wapen tegenwoordig in NL doodnormaal omdat iedere scholier aan 'n wapen weet te komen tegenwoordig ? ik weet 't niet, als ik wapen had dan had ik mezelf op 'n depressief moment al door de kop geschoten, maar dat terzijde, mensen in 't bezit van 'n wapen zijn doorgaans tokkie imo
Of dader en z'n gezin daadwerkelijk 'zwaar werden bedreigd' is nog maar de vraag. Dat is inderdaad wat onze Richard beweert, maar uit nieuwe info die naar buitenkomt ontstaat het beeld dat die K. niet helemaal goed bij z'n paasei is en zelf ook heftige dreigementen uitte.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:45 schreef ToT het volgende:
[..]
De dader en z'n gezin werden zwaar bedreigd en belaagd dus snap ik wel dat je tot een wanhoopsdaad kunt komen, maar naar hun huis gaan, zien dat het zoontje open doet en dan alsnog naar binnen gaan en de vader ombrengen en dan ook een vluchtende vrouw vermoorden, dat is echt extreem, ja. Dit kun je niet als zelfverdediging zien. Als die kopers hem ter plekke hadden aangevallen en hij had dat pistool op zak en zou dat als noodweer gebruikt hebben, is het wat anders. Of als hij het wapen had laten zien als waarschuwing of zo.
Maar dit?
Hmmmm okee.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of dader en z'n gezin daadwerkelijk 'zwaar werden bedreigd' is nog maar de vraag. Dat is inderdaad wat onze Richard beweert, maar uit nieuwe info die naar buitenkomt ontstaat het beeld dat die K. niet helemaal goed bij z'n paasei is en zelf ook heftige dreigementen uitte.
Geen idee.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmmm okee.
En is al meer bekend over de glasscherven bij de paarden in de wei en in de voerbakken enzo?
Dat hep tot nu toe alleen maar op feesboek gestaanquote:Op donderdag 18 januari 2024 15:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmmm okee.
En is al meer bekend over de glasscherven bij de paarden in de wei en in de voerbakken enzo?
Een vuurwerkpistool is ook relatief makkelijk om te batterijen naar bruikbare gun.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wel 'n beetje 'n tokkie situatie
ook 't bezit van 'n wapen, waar haal je ff snel 'n wapen vandaan ?
ik heb geen netwerk dat even snel 'n wapen kan regelen, als je dat wel hebt, dan zit je echt fout, of niet, is 't hebben van wapen tegenwoordig in NL doodnormaal omdat iedere scholier aan 'n wapen weet te komen tegenwoordig ? ik weet 't niet, als ik wapen had dan had ik mezelf op 'n depressief moment al door de kop geschoten, maar dat terzijde, mensen in 't bezit van 'n wapen zijn doorgaans tokkie imo
Okee dan, staat dus haaks op hoe de dorpsgenoten hem omschrijven.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee.
Heb mij niet verdiept in elk aspect van deze zaak. Las vanochtend alleen een artikel van het Dagblad van het Noorden en daarin wordt een nogal schokkend beeld geschetst van die Richard.
Blijkbaar?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij heeft 'm blijkbaar over de grens gehaald, in Duitsland. Blijkbaar kun je daar er makkelijk aan komen en ik ga er van uit dat dat ook wel in dit soort grensdorpjes bekend is.
Dat is dan nog altijd schijnbaar, of er wordt gesuggereerd dat.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja althans dat werd hier een paar keer gezegd.
Wie weet houden de verstandige dorpsgenoten gewoon hun bek en vertellen die hun verhaal alleen aan de politie.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee dan, staat dus haaks op hoe de dorpsgenoten hem omschrijven.
Misschien beschermen die mensen dan toch hun eigen volk, ongeacht wat ze gedaan hebben?
Of misschien kenden de dorpsgenoten inderdaad alleen zijn kant van het verhaal, zoals hier ook geopperd werd?
De Poolse meneer en die Ineke zijn ineens volledig onschuldig en hebben totaal geen aandeel meer in dit conflict, dus dit zal ook wel nooit aan de hand zijn geweest en een grote grove gore leugen. Richard heeft zelf dat glas in die bak gelegd denk ik.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmmm okee.
Nee, wat die Poolse meneer heeft gedaan is vooral totaal irrelevant in het vermoord worden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
De Poolse meneer en die Ineke zijn ineens volledig onschuldig en hebben totaal geen aandeel meer in dit conflict, dus dit zal ook wel nooit aan de hand zijn geweest en een grote grove gore leugen
Jazeker knul. Je wordt zonder reden samen met je vrouw geëxecuteerd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee, wat die Poolse meneer heeft gedaan is vooral totaal irrelevant in het vermoord worden.
Ik hoop het niet, maar ik ben toch bang dat je het in die richting moet zoeken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:54 schreef ToT het volgende:
Misschien beschermen die mensen dan toch hun eigen volk, ongeacht wat ze gedaan hebben?
Dat beweert toch niemand? Er is nog heel veel onduidelijk. Maar die Richard neer blijven zetten als een of ander radeloos slachtoffer, zoals de afgelopen dagen gebeurde, is wat mij betreft grote onzin. Zeker gezien de nieuwe informatie die naar buiten is gekomen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De Poolse meneer en die Ineke zijn ineens volledig onschuldig en hebben totaal geen aandeel meer in dit conflict, dus dit zal ook wel nooit aan de hand zijn geweest en een grote grove gore leugen. Richard heeft zelf dat glas in die bak gelegd denk ik.
Maar zijn wel vermoord in het bijzijn van diens kroost.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweert toch niemand? Er is nog heel veel onduidelijk. Maar die Richard neer blijven zetten als een of ander radeloos slachtoffer, zoals de afgelopen dagen gebeurde, is wat mij betreft grote onzin. Zeker gezien de nieuwe informatie die naar buiten is gekomen.
En die Poolse kerel en zijn vrouw kunnen inderdaad grafmensen zijn. Maar zij hebben in elk geval niemand vermoord in het bijzijn van diens kroost.
Dat zegt toch niemand? Ook in het nieuws komt voorbij dat beide partijen zich schuldig maakten aan het een en ander. Die mensen waren zelf paardenliefhebber, het zou absoluut niet logisch zijn als zij daar iets mee te maken hebben gehad. En echt dat laatste.. Dus het zijn de slachtoffers geweest of Richard zelf? Er zit niks tussenin? Goed om te weten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De Poolse meneer en die Ineke zijn ineens volledig onschuldig en hebben totaal geen aandeel meer in dit conflict, dus dit zal ook wel nooit aan de hand zijn geweest en een grote grove gore leugen. Richard heeft zelf dat glas in die bak gelegd denk ik.
duitsland heeft toch ook wapenwet ?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij heeft 'm blijkbaar over de grens gehaald, in Duitsland. Blijkbaar kun je daar er makkelijk aan komen en ik ga er van uit dat dat ook wel in dit soort grensdorpjes bekend is.
Laat me raden: jij zit in het 'hup Richard'-kamp?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar zijn wel vermoord in het bijzijn van diens kroost.
Grootse prestatie.
Je kan daar niet zomaar een vuurwapen komen. Bij enkele winkels kan je wel gewoon luchtdruk wapens en dergelijke halen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is dan nog altijd schijnbaar, of er wordt gesuggereerd dat.
@ToTquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je kan daar niet zomaar een vuurwapen komen. Bij enkele winkels kan je wel gewoon luchtdruk wapens en dergelijke halen.
source: woon aan de grens met Duitsland
Absoluut niet. Richard gaat terecht voor lange tijd de cel in.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat me raden: jij zit in het 'hup Richard'-kamp?
Jij vindt Richard sympathiek overkomen in dat filmpje?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Absoluut niet. Richard gaat terecht voor lange tijd de cel in.
Maar het is wel een prestatie om door een, op het oog sympathieke, Weitevener kapot geschoten te worden.
Het is zoverre relevant dat die Richard daarin een rechtvaardiging zag voor zijn afschuwelijke daden, hoe verknipt dan ook.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee, wat die Poolse meneer heeft gedaan is vooral totaal irrelevant in het vermoord worden.
Want dat filmpje is het enige waarop je dat kan baserenquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij vindt Richard sympathiek overkomen in dat filmpje?
Nee, daar zag ik een mens in shock en/of halve psychose.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij vindt Richard sympathiek overkomen in dat filmpje?
Trekt wel de meeste aandacht.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want dat filmpje is het enige waarop je dat kan baseren
Dat zeggen mensen uit de buurt wel vaker, het leek een aardige man.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, daar zag ik een mens in shock en/of halve psychose.
Dat beeld krijg ik met name van verhalen van dorpsgenoten en andere randzaken. Die komen echt niet 'op' voor de doorsnee dorpsidioot.
Eerlijk? Het is veenvolk. Iedereen die vanuit het westen naar het oosten van Emmen wil verhuizen zal ik dat ten zeerste afraden tenzij je daar volk kent vanuit familie. De meeste houden het ook niet lang vol. Ten westen van Emmen is anders dat is zand.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen uit de buurt wel vaker, het leek een aardige man.
Nee, maar dat beweer ik toch ook niet?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweert toch niemand? Er is nog heel veel onduidelijk. Maar die Richard neer blijven zetten als een of ander radeloos slachtoffer, zoals de afgelopen dagen gebeurde, is wat mij betreft grote onzin. Zeker gezien de nieuwe informatie die naar buiten is gekomen.
En die Poolse kerel en zijn vrouw kunnen inderdaad grafmensen zijn. Maar zij hebben in elk geval niemand vermoord in het bijzijn van diens kroost.
Het is blijkbaar dus een hele aardige man tenzij je al jaren een conflict met hem hebt en domme spelletjes speelt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen uit de buurt wel vaker, het leek een aardige man.
Dat zeg ik toch niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:05 schreef MegaKonijn het volgende:
Dat zegt toch niemand?
…
het geeft niemand het recht een ander dan maar af te knallen.
Ik hou er niet zo van om mensen categorie te veroordelen op waar ze vandaan komen, of het nu Wassenaar, de Bijlmer of Klazienaveen is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Eerlijk? Het is veenvolk. Iedereen die vanuit het westen naar het oosten van Emmen wil verhuizen zal ik dat ten zeerste afraden tenzij je daar volk kent vanuit familie. De meeste houden het ook niet lang vol. Ten westen van Emmen is anders dat is zand.
Zeker, maar dat is ook een momentopname natuurlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Trekt wel de meeste aandacht.
Ter Apel ligt ook ten oosten van Emmen en dat is toch ook veel zandvolk.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Eerlijk? Het is veenvolk. Iedereen die vanuit het westen naar het oosten van Emmen wil verhuizen zal ik dat ten zeerste afraden tenzij je daar volk kent vanuit familie. De meeste houden het ook niet lang vol. Ten westen van Emmen is anders dat is zand.
Klopt. Maar Ter Apel heeft dan ook een veel oudere oorsprong en dus van oorsprong hele andere bevolking.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ter Apel ligt ook ten oosten van Emmen en dat is toch ook veel zandvolk.
ok, hoop dat het andersom ook zo isquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik hou er niet zo van om mensen categorie te veroordelen op waar ze vandaan komen, of het nu Wassenaar, de Bijlmer of Klazienaveen is.
"Richard K. 'intimideerde' zoontje van doodgeschoten ouders met motor, dit weekend ruzie 'met kopstoot'quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Met de nieuwe spreidingswet zou dat MINDER MINDER MINDER moeten worden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ter Apel ligt ook ten oosten van Emmen en dat is toch ook veel zandvolk.
Ja, dat lijkt me een zeer betrouwbare bron.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat zei de vrouw van de dader. Dus niks zonder bron.
Ik zit in het gerechtigheid kamp en als die vader en moeder de doodstraf zonder rechtzaak en jury verdienden zal het onderzoek dat uitwijzen..quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat me raden: jij zit in het 'hup Richard'-kamp?
Hoe weet je dat hij een wapenvergunning had? Is dat ondertussen bevestigd door de politie?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
Richard heeft gewoon een wapenvergunning. Hij is daarnaast ook een jager. Hij heeft helemaal geen illegaal spul uit Duitsland nodig gehad.
Je kunt je 50 jaar gedragen, het moment dat je met een vuurwapen 2 mensen bewust dood ben je een moordenaar. Al het andere doet er dan allemaal niet meer toe. Op basis van misschien 10 minuten in je leven wordt je toekomst voor je bepaald, hoe voorbeeldig je je daarvoor ook hebt gedragen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is ook een momentopname natuurlijk.
Excuus, dat van de wapenvergunning heb ik gehoord van iemand die hem goed kent. Dat zegt niets, want dat kan net zo goed een jachtvergunning zijn, bedenk ik mij nu. Die jachtvergunning had hij in ieder geval.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij een wapenvergunning had? Is dat ondertussen bevestigd door de politie?
Ze hadden dat huis pas een jaar verkocht dus dat jaren conflict is onzin net als die beweringen van jarenlange eenzijdige bedreigingen in die facebook huil videos. Dat ze hun eigen straatje aan het schoonvegen zijn en tot zulke overdrijvingen toevlucht moeten zoeken is veelzeggend. Zal mij niets verbazen als blijkt dat die K zelf de kinderen van die slachtoffers bedreigd heeft zoals beweert word en dat er vanuit beide kanten over en weer strafbare feiten zijn gepleegd. Maar dat rechtvaardigd niet direct een dubbele executie zoals sommige tokkies willen doen voorkomen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is blijkbaar dus een hele aardige man tenzij je al jaren een conflict met hem hebt en domme spelletjes speelt.
Goeie les voor eenieder.
Precies, zo gaat dat in een dorp, ze kennen hem van kleins af aan en het zal vast een hele aardige man zijn geweest. Maar ook hele aardige mensen kunnen wel eens mentale problemen krijgen (dat is ook meteen de reden waarom een open wapenverkoop geen goed idee zou zijn). Maar dan hoort men nog steeds de verhalen van een kant, vaak dan wel dingen er niet bij vertellen wat ie zelf allemaal doet. En dat hele dorp vertelt dat ook weer tegen elkaar. Niemand die dan vraagt: 'wat heeft ie zelf allemaal gedaan dan'. Ga daar maar eens tegen in.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee dan, staat dus haaks op hoe de dorpsgenoten hem omschrijven.
Of misschien kenden de dorpsgenoten inderdaad alleen zijn kant van het verhaal, zoals hier ook geopperd werd?
Pas op dat je niet doordraait want dan hebben ze het voor mekaar.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:12 schreef xzaz het volgende:
Ik woon er dus 10 minuten vanaf en heb al 't een end ander geheurd. Vanavond club dan heur ik meer. Geruchtn draaien op volle toern.
Zullen we dit soort dingen even overlaten aan een tot daartoe bevoegde rechter?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je kunt je 50 jaar gedragen, het moment dat je met een vuurwapen 2 mensen bewust dood ben je een moordenaar. Al het andere doet er dan allemaal niet meer toe. Op basis van misschien 10 minuten in je leven wordt je toekomst voor je bepaald, hoe voorbeeldig je je daarvoor ook hebt gedragen.
Donder jij eens even heel snel op met je onzin. Hij heeft toch gewoon toegegeven 2 mensen te hebben dood geschoten. Daar mag en kan ik als inwoner van dit land van alles van vinden maar hij is gewoon een moordenaar, daar hebben we geen rechter voor nodig.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zullen we dit soort dingen even overlaten aan een tot daartoe bevoegde rechter?
En zo is het.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je kunt je 50 jaar gedragen, het moment dat je met een vuurwapen 2 mensen bewust dood ben je een moordenaar. Al het andere doet er dan allemaal niet meer toe. Op basis van misschien 10 minuten in je leven wordt je toekomst voor je bepaald, hoe voorbeeldig je je daarvoor ook hebt gedragen.
Ook netjes, iemand van 50 in 1 jaar tijd doordraaien tot moordenaar.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:51 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Ze hadden dat huis pas een jaar verkocht dus dat jaren conflict is onzin net als die beweringen van jarenlange eenzijdige bedreigingen in die facebook huil videos. Dat ze hun eigen straatje aan het schoonvegen zijn en tot zulke overdrijvingen toevlucht moeten zoeken is veelzeggend. Zal mij niets verbazen als blijkt dat die K zelf de kinderen van die slachtoffers bedreigd heeft zoals beweert word en dat er vanuit beide kanten over en weer strafbare feiten zijn gepleegd. Maar dat rechtvaardigd niet direct een dubbele executie zoals sommige tokkies willen doen voorkomen.
zit vaak 'n psychisch verhaal aan vastquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:55 schreef skrn het volgende:
Iedereen kan doordraaien, iedereen kan een moord plegen of iemand doden, en het kan overal gebeuren.
Hij is verdachte.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Donder jij eens even heel snel op met je onzin. Hij heeft toch gewoon toegegeven 2 mensen te hebben dood geschoten. Daar mag en kan ik als inwoner van dit land van alles van vinden maar hij is gewoon een moordenaar, daar hebben we geen rechter voor nodig.
Ja, ik lees ook allemaal, 'ja, die instanties hadden moeten ingrijpen'.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:51 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Ze hadden dat huis pas een jaar verkocht dus dat jaren conflict is onzin net als die beweringen van jarenlange eenzijdige bedreigingen in die facebook huil videos. Dat ze hun eigen straatje aan het schoonvegen zijn en tot zulke overdrijvingen toevlucht moeten zoeken is veelzeggend. Zal mij niets verbazen als blijkt dat die K zelf de kinderen van die slachtoffers bedreigd heeft zoals beweert word en dat er vanuit beide kanten over en weer strafbare feiten zijn gepleegd. Maar dat rechtvaardigd niet direct een dubbele executie zoals sommige tokkies willen doen voorkomen.
Dat kan in een paar seconden al.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook netjes, iemand van 50 in 1 jaar tijd doordraaien tot moordenaar.
quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij is verdachte.
Welke juridische kwalificatie er opgeplakt wordt is toch echt aan de rechter.
Laat onverlet dat jij jouw onderbuikje heerlijk mag laten leegstromen.
Precies zo werkt dat in de grote mensen wereld van volwassenen die de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden dragen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zei dan ook niks over betrouwbaarheidquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me een zeer betrouwbare bron.
The greatest show on earthquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat kan in een paar seconden al.
Richard K. lijkt dat 5 minuten na het vermoorden van 2 mensen een stuk beter te begrijpen dan user inslagenreuring van FOK!quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:00 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Precies zo werkt dat in de grote mensen wereld van volwassenen die de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden dragen.
Lekkere windowshopper ben je als je een filmpje van "die moordenaar" naar hartelust boven of onder (net hoe het JOU uitkomt) de rechtspraak prioriteert.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Richard K. lijkt dat 5 minuten na het vermoorden van 2 mensen een stuk beter te begrijpen dan user inslagenreuring van FOK!
Weet niet precies wat men verwacht weet alleen dat als je met een doorgeladen wapen opzoek gaat naar mensen om te vermoorden dat je een heel groot probleem hebt en niet alleen juridisch, hoeveel huil videos en rechtvaardigingen voor je dubbele moord je ook maakt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:57 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, ik lees ook allemaal, 'ja, die instanties hadden moeten ingrijpen'.
Maar wat wil men precies dan? Ze waren geen buren van elkaar, dus getreiter gaat niet 24/7. Rechtzaak liep nog. En ja, een jaar is zo voorbij he, ik vind het ook wel meevallen, als je de tijdsduur niet weet, zou je verwachten dat dit conflict al een decennium speelt.
Als je iemand bewust vermoord ben je toch een moordenaar of is mijn woordenboek kapot?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lekkere windowshopper ben je als je een filmpje van "die moordenaar" naar hartelust boven of onder (net hoe het JOU uitkomt) de rechtspraak prioriteert.
Leeg met dat onderbuikje
Dat doet volgens mij niemand hier meerquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar die Richard neer blijven zetten als een of ander radeloos slachtoffer, zoals de afgelopen dagen gebeurde, is wat mij betreft grote onzin. Zeker gezien de nieuwe informatie die naar buiten is gekomen.
Als de rechter je veroordeelt voor moord, dan ben je inderdaad een moordenaar. In dat proces zal er ook gekeken worden naar schulduitsluitingsgronden en rechtvaardigingsgronden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je iemand bewust vermoord ben je toch een moordenaar of is mijn woordenboek kapot?
Want de kans dat het zelfverdediging is, is gezien de bekentenis Eén reële optie vindt je?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als de rechter je veroordeelt voor moord, dan ben je inderdaad een moordenaar. In dat proces zal er ook gekeken worden naar schulduitsluitingsgronden en rechtvaardigingsgronden.
Kijk je naar de bijbelse definitie, thou shalt not kill, dan wel. Welke definitie gebruik je?
De kans dat in deze beide overlijdens als doodslag gekwalificeerd worden is vrij klein.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als de rechter je veroordeelt voor moord, dan ben je inderdaad een moordenaar. In dat proces zal er ook gekeken worden naar schulduitsluitingsgronden en rechtvaardigingsgronden.
Kijk je naar de bijbelse definitie, thou shalt not kill, dan wel. Welke definitie gebruik je?
Je suggereert hier zelf al een paar keer dat de slachtoffers de verdachte wel tot het uiterste gedreven moeten hebben, maar als iemand benoemt dat de verdachte mogelijk moord op zijn geweten heeft, begin je ineens over ‘zijn onderbuikje’.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij is verdachte.
Welke juridische kwalificatie er opgeplakt wordt is toch echt aan de rechter.
Laat onverlet dat jij jouw onderbuikje heerlijk mag laten leegstromen.
Wil niet allerlei aannames doen maar zou het eerder op ontoerekeningsvatbaar o.i.d. gooien. We kennen lang niet alle feiten. Noodweerexces is bijvoorbeeld ook een vreemde.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Want de kans dat het zelfverdediging is, is gezien de bekentenis Eén reële optie vindt je?
Voorbedachte rade moet aangetoond worden. Nu lijkt me dat bij executie van die vrouw niet zo'n punt, maar wie zegt mij dat hij erheen ging om ze allebei de kogel te doen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kans dat in deze beide overlijdens als doodslag gekwalificeerd worden is vrij klein.
Ja dat is even zonder het juridische brilletje.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je suggereert hier zelf al een paar keer dat de slachtoffers de verdachte wel tot het uiterste gedreven moeten hebben, maar als iemand benoemt dat de verdachte mogelijk moord op zijn geweten heeft, begin je ineens over ‘zijn onderbuikje’.
Die speelt semantiek maar heeft wel gelijk dat niet elke moordenaar hetzelfde is. Deze van dubbele moord verdachte was dom om met jachtvergunning op zak zijn slachtoffers als loslopend wild af te schieten en vervolgens Facebook livestreams te maken waar hij aantoont dat hij exact wist wat hij bewust aangericht had met zijn volle verstand.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je iemand bewust vermoord ben je toch een moordenaar of is mijn woordenboek kapot?
Normaal gesproken ben ik net als jij ook voorzichtig met conclusies trekken en benoemingen, maar over de daad valt niet te twisten in deze zaak.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het feit dat hij er met een doorgeladen vuurwapen op af gaat? Het is zomaar een wilde gok hoor, maar dat doe je dus met voorbedachte rade. In Nederland is het ook verboden om een geladen wapen op zak te hebben.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wil niet allerlei aannames doen maar zou het eerder op ontoerekeningsvatbaar o.i.d. gooien. We kennen lang niet alle feiten. Noodweerexces is bijvoorbeeld ook een vreemde.
[..]
Voorbedachte rade moet aangetoond worden. Nu lijkt me dat bij executie van die vrouw niet zo'n punt, maar wie zegt mij dat hij erheen ging om ze allebei de kogel te doen.
"Hey vriend Sem, ik kom je voor de gezelligheid mijn nieuwe vuurwapen tonen"quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wil niet allerlei aannames doen maar zou het eerder op ontoerekeningsvatbaar o.i.d. gooien. We kennen lang niet alle feiten. Noodweerexces is bijvoorbeeld ook een vreemde.
[..]
Voorbedachte rade moet aangetoond worden. Nu lijkt me dat bij executie van die vrouw niet zo'n punt, maar wie zegt mij dat hij erheen ging om ze allebei de kogel te doen.
We weten het niet. Misschien is er wel een handgemeen geweest eerst, wilde hij spierballentaal bezigen, heeft hij zijn pistool uit de auto gepakt etc. Zoveel variabelen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het feit dat hij er met een doorgeladen vuurwapen op af gaat? Het is zomaar een wilde gok hoor, maar dat doe je dus met voorbedachte rade. In Nederland is het ook verboden om een geladen wapen op zak te hebben.
De kans dat deze man vrijspraak krijgt kunnen we gewoon vaststellen op 0. Noodweer kun je plakken of een zelfverdedigende actie waarbij je iemand met 1 verkeerde klap dood slaat. Iemand met meerdere kogels doorzeven en een ander in zijn eigen huis doodschieten maakt je, ongeacht toerekeningsvatbaarheid, een moordenaar. Daar hebben we echt geen rechter voor nodig.
Hij heeft het bewijs zelf geleverd. Plus zijn vrouw daarna.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja dat is even zonder het juridische brilletje.
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen
Minder dan doodslag zal het niet worden. Dan is het juridisch geen moordenaar, maar in de volksmond wordt hij wel zo genoemd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We weten het niet. Misschien is er wel een handgemeen geweest eerst, wilde hij spierballentaal bezigen, heeft hij zijn pistool uit de auto gepakt etc. Zoveel variabelen.
Gaat mij er meer om dat er nog heel wat zit tussen stonecold killer en een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden en 2 doden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:37 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hij heeft het bewijs zelf geleverd. Plus zijn vrouw daarna.
"Jaren de bak in"
"Doorgedraaid"
"Hij is er naartoe gegaan"
"Neergeschoten"
Wat zie je in dezen als een mogelijke samenloop van omstandigheden?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gaat mij er meer om dat er nog heel wat zit tussen stonecold killer en een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden en 2 doden.
In Duitsland kun je een bepaald type alarmpistool vrij kopen wat je vervolgens vrij eenvoudig om kunt bouwen naar een echt pistool.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Linkje?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:42 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
In Duitsland kun je een bepaald type alarmpistool vrij kopen wat je vervolgens vrij eenvoudig om kunt bouwen naar een echt pistool.
Die ongelukkige samenloop kun je wel vergeten. Je mag om zeer goede redenen geen vuurwapen op zak hebben, ook niet met een wapen vergunning of jachtvergunning. Sterker nog die mensen worden geacht te weten wat de gevolgen (kunnen) zijn. De kans op doodslag is na het vermoorden van 2 personen met een vuurwapen ook vrijwel nihil. Over de toedracht en het voortraject valt nog genoeg te leren. Het is echter wel een feit dat Richard 2 mensen heeft vermoord en dat maakt hem een moordenaar. Na het zien van beide filmpjes wordt dat beeld alleen maar bevestigd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gaat mij er meer om dat er nog heel wat zit tussen stonecold killer en een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden en 2 doden.
Geborgen gebreken.quote:
Wat een rare kop. Filmpje bekeken. Het ging helemaal niet om die geïsoleerde kap, dat zegt die man in dat filmpje helemaal niet.quote:
Het is allemaal speculatie. Maar het kan zich ontwikkeld hebben tot schietpartij, worsteling, handgemeen, Pool wilde Richard neersteken, aliens.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zie je in dezen als een mogelijke samenloop van omstandigheden?
Mooi filmpje, helaas wachten to de rechtszaak voor het hele verhaalquote:
En als het klopt dat hij eerst de vrouw klemreed en doodschoot, kun je daar dan ook nog een ‘ongelukkige samenloop van omstandigheden’ van fabriceren?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is allemaal speculatie. Maar het kan zich ontwikkeld hebben tot schietpartij, worsteling, handgemeen, Pool wilde Richard neersteken, aliens.
Etc.
Misschien begon het wel met verhaal halen, beetje intimideren. Je bent wel heel stellig in de intentie.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die ongelukkige samenloop kun je wel vergeten. Je mag om zeer goede redenen geen vuurwapen op zak hebben, ook niet met een wapen vergunning of jachtvergunning. Sterker nog die mensen worden geacht te weten wat de gevolgen (kunnen) zijn. De kans op doodslag is na het vermoorden van 2 personen met een vuurwapen ook vrijwel nihil. Over de toedracht en het voortraject valt nog genoeg te leren. Het is echter wel een feit dat Richard 2 mensen heeft vermoord en dat maakt hem een moordenaar. Na het zien van beide filmpjes wordt dat beeld alleen maar bevestigd.
Er zit mi wel een verschil tussen verhaal halen waarbij je iemand een verkeerde klap verkoopt en overlijdt, het het doodschieten van 2 mensen, op 2 verschillende locaties met een vuurwapen.
Ja dan is t inderdaad wel logisch dat je de vrouw ook maar even doorzeefd want je weet immers maar nooit natuurlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is allemaal speculatie. Maar het kan zich ontwikkeld hebben tot schietpartij, worsteling, handgemeen, Pool wilde Richard neersteken, aliens.
Etc.
Misschien hadden ze wel onenigheid bij het invullen van het Europese schadeformulier.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als het klopt dat hij eerst de vrouw klemreed en doodschoot, kun je daar dan ook nog een ‘ongelukkige samenloop van omstandigheden’ van fabriceren?
Grapjas.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien hadden ze wel onenigheid bij het invullen van het Europese schadeformulier.
Tjah, sorry als het antwoord je niet zo bevalt maar ik was er niet bij ouwe reus.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja dan is t inderdaad wel logisch dat je de vrouw ook maar even doorzeefd want je weet immers maar nooit natuurlijk.
Want het is normaal dat je met een vuurwapen en een paar kogels op zak verhaal gaat halen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien begon het wel met verhaal halen, beetje intimideren. Je bent wel heel stellig in de intentie.
quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Want het is normaal dat je met een vuurwapen en een paar kogels op zak verhaal gaat halen?
quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:58 schreef matthijst het volgende:
Het is nog niet eens zeker dat 't z'n eigen wapen was.
Maar de fok detectives weten al hoe alles in elkaar zit
Als hij een pistool op zak heeft dan kan het eigenlijk toch al geen " ongelukkige samenloop van omstandigheden"quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als het klopt dat hij eerst de vrouw klemreed en doodschoot, kun je daar dan ook nog een ‘ongelukkige samenloop van omstandigheden’ van fabriceren?
Stel even dat het het wapen van die Sam was, dan schiet je natuurlijk ook maar gelijk zijn vrouw dood en zet je meteen een livestream op Facebook?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:58 schreef matthijst het volgende:
Dat zeg ik ook niet?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Stel even dat het het wapen van die Sam was, dan schiet je natuurlijk ook maar gelijk zijn vrouw dood en zet je meteen een livestream op Facebook?
Hier valt zeer weinig aan recht te lullen hoor.
Ik vind het genoeg over jou zeggen dat je dit niet als moord wil beschouwen voordat de rechter dit uitspreekt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah, sorry als het antwoord je niet zo bevalt maar ik was er niet bij ouwe reus.
Bron?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Als hij een pistool op zak heeft dan kan het eigenlijk toch al geen " ongelukkige samenloop van omstandigheden"
meer zijn?
Dat pistool pak je echt zelf en doe je zelf in je zak.
Ja maar dan zie ik mij ook al bij de politie zitten "ja ik pakte het pistool van Sam en ik schoot ze allebei dood, maar dat was een ongelukkig samenloop van omstandigheden. Dus ik ga nu weer. Dahaaaag!"quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Stel even dat het het wapen van die Sam was, dan schiet je natuurlijk ook maar gelijk zijn vrouw dood en zet je meteen een livestream op Facebook?
Hier valt zeer weinig aan recht te lullen hoor.
Ja, vaag. Die gast heeft ze afgeknald en zelf de politie gebeld. Stond zich praktisch te warmen aan het lijk aan de weg.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind het genoeg over jou zeggen dat je dit niet als moord wil beschouwen voordat de rechter dit uitspreekt.
De vrouw is eerst klemgereden en doodgeschoten terwijl ze in haar auto zat.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:58 schreef matthijst het volgende:
Ik verzin niks. Als je, door welke onstandigheid dan ook, 2 mensen met een vuurwapen, op 2 verschillende locaties omlegt heb ik daar maar 1 woord voor. Het feit dat je dat zelf niet wil zeggen is prima verder, ieder zijn mening maar ik vind het gewoonweg walgelijk.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet?
Maar vrolijk iedereen de maat nemen en zelf ook de helft erbij verzinnen is ook vrij kansloos.
En wat zegt dat precies?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind het genoeg over jou zeggen dat je dit niet als moord wil beschouwen voordat de rechter dit uitspreekt.
De reden dat wij geen rechter nodig hebben om bepaalde conclusies te trekken is dat hij zelf al live op facebook bekent heeft direct na zijn monsterlijke daad. Ze moeten het op overdrijvingen en smoesjes gooien dat zij al jarenlang eenzijdig bedreigd werden en dat rechtvaardigd deze dubbele moord met voorbedachte rade zogenaamd. Dan weet je sowieso al dat hij daar bewust met slechte bedoelingen heen ging en het zelf heeft opgezocht ongeacht wat er in het verleden is gebeurt. Die twee vermoorde slachtoffers waren zelfs van plan te verhuizen wat ik ervan begreep dus hij had ook even kunnen wachten in plaats van helemaal door het lint gaan en voor eigen rechter spelen. Als deze moordenaar ook nog dat kind van die slachtoffers stalkte he en dan het heilige slachtoffer spelen na je brute daad oh oh oh.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het feit dat hij er met een doorgeladen vuurwapen op af gaat? Het is zomaar een wilde gok hoor, maar dat doe je dus met voorbedachte rade. In Nederland is het ook verboden om een geladen wapen op zak te hebben.
De kans dat deze man vrijspraak krijgt kunnen we gewoon vaststellen op 0. Noodweer kun je plakken of een zelfverdedigende actie waarbij je iemand met 1 verkeerde klap dood slaat. Iemand met meerdere kogels doorzeven en een ander in zijn eigen huis doodschieten maakt je, ongeacht toerekeningsvatbaarheid, een moordenaar. Daar hebben we echt geen rechter voor nodig.
"van horen zeggen" toch?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De vrouw is eerst klemgereden en doodgeschoten terwijl ze in haar auto zat.
De man is daarna in zijn eigen huis dood gestoken en lag dood op het erf. Hun 12 jarige zoon deed de deur open voor Richard.
Alleen een mentaal kind die zelf geen enkele verantwoordelijkheid wilt nemen zou zijn moord slachtoffers die hij zelf doelbewust heeft opgejaagd de schuld geven voor zijn eigen labiele daad.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dagblad van het noorden heeft dat bericht.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
"van horen zeggen" toch?
Of heb je al een persbericht van de politie gezien?
Jaja, barbertje moet hangen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:10 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Alleen een mentaal kind die zelf geen enkele verantwoordelijkheid wilt nemen zou zijn moord slachtoffers die hij zelf doelbewust heeft opgejaagd de schuld geven voor zijn eigen labiele daad.
quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Je kan maar beter tot god op je blote knieën gaan bidden dat hij zelf niet met doorgeladen wapen en voorbedachte rade met zijn jachtvergunning op zak "verhaal kwam halen" want dan ziet het er alleen maar slechter uit voor die "held".
Dat een dubbele moord voor jou ok is mits de omstandigheden daar recht aan doen. Walgelijkquote:Op donderdag 18 januari 2024 18:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En wat zegt dat precies?
Neu, dat vind ik niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dagblad van het noorden heeft dat bericht.
En het AD.
Maar goed, je vind het aannemelijker dat Richard het pistool van hen heeft afgepakt? Want dat draag jij wel aan.
quote:Daar heb ik nergens iets over gelezen, behalve als mening op Twitter van mensen die eerst riepen om een lintje voor Richard en nu moeite hebben met informatie die binnendruppelt die hun theorieën onderuit haalt.
Eigen paarden eerst! Horse Lives Matter!quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar die paarden kwamen van elders 😉
Iedereen die deze dubbele koelbloedige liquidatie probeert recht te praten verklaard zichzelf ook vogelvrij.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat een dubbele moord voor jou ok is mits de omstandigheden daar recht aan doen. Walgelijk
Vreemde conclusie, maar oordelende a.d.h.v. dit topic kom je vaker vroegtijdig tot conclusies.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat een dubbele moord voor jou ok is mits de omstandigheden daar recht aan doen. Walgelijk
Misschien reed ze wel op Richard in, klapte tegen de boom en pakte hij het pistool uit d'r handschoenenvakje.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
De vrouw is als eerste doodgeschoten, dan heb je toch dat pistool al op zak en niet van Sam ontfutseld? Die is nameliijk later pas vermoord.
Het ziet er met de huidige kennis gewoon niet heel best voor 'm uit straks in de rechtbank. Een vuurwapen dat twee keer los van elkaar in iemands handen terecht weet te komen met dodelijke afloop, waaronder in de woning van het tweede slachtoffer, met een kind er bij. Z'n advocaat zal van goeden huize moeten komen om hier minder dan vijftien jaar van te maken, of ze moeten het compleet weten te verprutsen met de bewijslast (a la die zaak waarin 120 uur taakstraf werd gegeven voor het met harder dan toegestane snelheid doodrijden van opa, oma en kleindochter van vier op de fiets).quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is een uitzonderlijk geval. Sorry dat ik niet per ommegaande op de shame!train spring.
Voor mij staat vast dat hij twee mensen heeft doodgeschoten, dat bekend hij zelf op de video en dat zijn de feiten zoals ze gepresenteerd worden. Het interesseer mij dan verder niet zoveel of er überhaupt verzachtende omstandigheden zijn waardoor een straf mogelijk lager uitvalt, hij heeft 2 mensen vermoord = feit. Logisch gevolg is dat je een moordenaar wordt genoemd. Het is dezelfde logica als dat wanneer je een een auto rijdt, je een automobilist wordt genoemd. En als je dan te hard rijdt wordt je een hardrijder genoemd. Feiten en logica.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vreemde conclusie, maar oordelende a.d.h.v. dit topic kom je vaker vroegtijdig tot conclusies.
Dit is een uitzonderlijk geval. Sorry dat ik niet per ommegaande op de shame!train spring.
En dan schiet je vervolgens de man van die vrouw uit voorzorg maar even dood?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
Misschien reed ze wel op Richard in, klapte tegen de boom en pakte hij het pistool uit d'r handschoenenvakje.
Kan ook. Geloofwaardig? Neu niet echt.
quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zullen we dit soort dingen even overlaten aan een tot daartoe bevoegde rechter?
Alles beter dan wat hij nu heeft gedaan inderdaad. Hij geeft ook zijn naasten en de naasten van het dode paar levenslang. Bij beide partijen zal wel een steekje loszitten vermoed ik zo, maar als het waar is dat het vermoorde paar sowieso weg wilde uit het dorp..dan was het uiteindelijk ook goed gekomen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:39 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Iedereen die deze dubbele koelbloedige liquidatie probeert recht te praten verklaard zichzelf ook vogelvrij.
Die man had gewoon zijn 7 ton voor zijn overgewaardeerde gebrekkige huis moeten pakken, wat volgens verhalen van sommigen veel meer was dan hij had verwacht ervoor te vangen, en zijn eigen weg moeten gaan in plaats van mensen bewust gaan opzoeken om een dubbele liquidatie op ze te plegen omdat hij het niet met ze eens was. Als klopt dat hij zelf het kind van die slachtoffers stalkte dan voelde hij zich kennelijk ook niet zo bedreigd want dan ben je gewoon moedwillig de boel verder aan het escaleren. Een fatsoenlijk mens had gewoon geduldig op de uitspraak van de rechter gewacht want die zaak liep ook nog, in plaats van voor eigen rechter spelen en een vader en moeder als beesten afschieten mogelijk voor de ogen van hun kind.
Die filmpjes van een moordenaar en zijn vrouw waar ze beweren dat ze al jarenlang eenzijdig bedreigd worden en proberen de dubbele liquidatie te rechtvaardigen, terwijl de politie duidelijk aangeeft dat er over en weer meldingen van strafbare feiten zijn?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:22 schreef matthijst het volgende:
[..]
Neu, dat vind ik niet.
Maar schijnbaar zijn geruchten op basis van de filmpjes van Richard en z'n vrouw, en van dorpsgenoten uit de krant not done, maar verhalen uit de krant die passen in 't plaatje wel.
Of werkt dat "wachten op de feiten" maar 1 kant op?
[..]![]()
Z'n vrouw zei het volgens mij. Maar blijf lekker janken over Twitteraars.
Ik wil niet advocaat van de duivel spelen maar schietles op eigen terrein met luchtdrukwapen is legaal ?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:56 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Die filmpjes van een moordenaar en zijn vrouw waar ze beweren dat ze al jarenlang eenzijdig bedreigd worden en proberen de dubbele liquidatie te rechtvaardigen, terwijl de politie duidelijk aangeeft dat er over en weer meldingen van strafbare feiten zijn?
Zijn vrouw speculeert dat hij misschien een pistool van die pool heeft afgepakt, maar er circuleren fotos van hem uit 2018 waar hij zijn zoontje schietles geeft en hij had zelf een jachtvergunning dus denk niet dat hij zijn slachtoffers nodig had om een vuurwapen te bemachtigen. Naar schijnt heeft hij ook eerst die vrouw opgejaagd klemgereden en geëxecuteerd. Alles wijst naar een geplande dubbele liquidatie mogelijk voor de ogen van die slachtoffers hun kind.
Janken? Doe eens normaal. Ik reken je toch niet persoonlijk af op je mening.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:22 schreef matthijst het volgende:
[..]
Neu, dat vind ik niet.
Maar schijnbaar zijn geruchten op basis van de filmpjes van Richard en z'n vrouw, en van dorpsgenoten uit de krant not done, maar verhalen uit de krant die passen in 't plaatje wel.
Of werkt dat "wachten op de feiten" maar 1 kant op?
[..]![]()
Z'n vrouw zei het volgens mij. Maar blijf lekker janken over Twitteraars.
Dat is ook zoiets. Je legt 2 mensen om en gaat hysterisch jankend je verhaal doen. En dan zijn vrouw ook nog even. Waarom toch.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]![]()
Hij zegt notabene zelf dat hij ze heeft omgelegd.
Met een luchtdrukwapen moet je wel heel erg je best doen om iemand dood te schieten. Ik zou zelfs zeggen dat het nagenoeg onmogelijk isquote:Op donderdag 18 januari 2024 18:57 schreef jigggy het volgende:
[..]
Ik wil niet advocaat van de duivel spelen maar schietles op eigen terrein met luchtdrukwapen is legaal ?
Met een pompbuks kom je denk ik een heel eind, ik weet niet of hier ook pistoolvarianten van zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Met een luchtdrukwapen moet je wel heel erg je best doen om iemand dood te schieten. Ik zou zelfs zeggen dat het nagenoeg onmogelijk is
quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lekkere windowshopper ben je als je een filmpje van "die moordenaar" naar hartelust boven of onder (net hoe het JOU uitkomt) de rechtspraak prioriteert.
Leeg met dat onderbuikje
En daarom begon je vanaf dag 1 met 'gaaf land'.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:16 schreef inslagenreuring het volgende:
De arme man is doorgedraaid. Hoe wanhopig moet je zijn om tot zulke daden over te gaan.
Gaaf land.
Om mijn Bingokaart vol te hebben mis ik alleen nog 'WEF'. Alles wordt op een hoop gegooid, omdat een man in een filmpje zegt dat ie werd bedreigt. Maar het ligt vooral aan de rest, niet aan de depressieve gedachtegang van iemand die net effe teveel dingen op een hoop gooit.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:30 schreef Tekaschi het volgende:
Weet niet wat gaande is, beetje aan het volgen op GS. Ik zal nooit geweld goedpraten, maar ergens heb ik er wel begrip voor (even vanuit gaande dat het verhaal klopt). De politie en de rechtsstaat staat totaal niet in dienst van de samenleving, nu kunnen ze dat al jaren onder de pet houden door vooral te schreeuwen dat mensen met een ander kleurtje gediscrimineerd worden, maar als je in de mindere wijken woont en dus heel wat vaker de politie nodig hebt dan in de betere wijken dan merk je gewoon dat ze werkelijk niets doen aan de criminaliteit.
Drugsdealers, geweldplegers, mensen die jaren gestalkt/bedreigd worden die worden gewoon niet aangepakt, of je moet al uit de betere kringen komen. Dus mensen worden wanhopig, en die wanhopigheid heb ik enkele jaren geleden nog ondervonden. Ook een criminele doorgedraaide gast, die jarenlang hier mensen heeft lopen te bedreigen, vernielingen heeft aangebracht, en ronduit agressief was terwijl hij zwaar onder invloed was van drugs. Jarenlang heeft de politie en de buurt lopen klooien met die gast, maar rechters veroordeelden hem niet, lieten hem vrij en dan was het gewoon weer het probleem van de buurt. Tot de dag dat ze hem oppakte omdat hij een hoop openstaande rekeningen had, vervolgens krijgt hij een gebiedsverbod terwijl ze met hem het traject ingaan van begeleid wonen en hij binnen enkele weken liep hij hier weer rond met zelf een wanhopige politie die niets kan doen. De wanhoop nam toe omdat ook mijn ouders al meermaals bedreigd werden, en dan houd je je in, scheld wat op de politie, maar ik kan niet ontkennen dat ik hele nare gedachtes heb gehad dat als het zou misgaan en je achteraf weer leest "was in het vizier van de politie" ik mij niet meer zou inhouden en het recht in eigen hand zou nemen. En dat voelde op dat moment als rechtvaardigheid omdat de rechtstaat maar blijft falen, mijn persoonlijke voorbeelden zijn oneindig. Niet ingrijpen bij drugsdeals, zelfs niet die dagelijks bij het AZC staan, niet ingrijpen bij geweldsexplosies waar groepen een jongen kopschoppen, niks doen aan inbraken of diefstal waarbij recent bij de gemeente na 1 vernieling op het parkeerterrein vanwege één of ander vrouwenrecht project in Afrika een poster beklad was en er wel meteen camera's geplaatst konden worden, want dat was weer een prestige project van zo'n elitair geval. Dat is het niveau van onze rechtstaat, en dat er dan mensen zijn die knakken is helaas maar wel volledig te begrijpen. De grootste excessen worden met moeite aangepakt, en voor de rest tiert de criminaliteit gewoon in de samenleving zonder gevolgen, helaas geen politieposten of camera's voor de deur bij die mensen, die worden aan hun lot overgelaten en moeten maar hopen dat het goed afloopt want zelf ingrijpen mag dan weer niet.
Als je dan leest dat mensen een half jaar de cel invliegen omdat ze met een fakkel voor een deur staan bij een politicus dan is de rechtsstaat zeer krom en zeer selectief. Maar zo zien we ook dat de ene snelwegblokkeerder de andere snelwegblokkeerder niet is. Maar als je in de betere wijken woont van NL kan ik mij indenken dat je nog volledig de illusie hebt dat het onzin is, dat de politie onze rechtstaat dient en de burgers beschermt, want die zullen de politie een stuk minder nodig hebben en dus niet merken hoe de werkelijke wereld in elkaar zit.
Klopt is heel onschuldig op zichzelf staand maar in de context van wat er voorgevallen is maakt het wel even wat anders. Helemaal als blijkt dat deze man alleen sociaal was als dingen naar zijn zin gingen. Want hij heeft zeker een makkelijke no nonsense aanpak gekozen boven nog langer moeilijk gaan doen met die slachtoffers.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:57 schreef jigggy het volgende:
[..]
Ik wil niet advocaat van de duivel spelen maar schietles op eigen terrein met luchtdrukwapen is legaal ?
En eerder beschuldigde je nog een heel land...quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tot nu toe wijst daar niets op en het lijkt nogal alsof je er op hoopt. Gave gozert.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Etc.
Naja. Dat deed ik zojuistquote:Op donderdag 18 januari 2024 18:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En dan schiet je vervolgens de man van die vrouw uit voorzorg maar even dood?
Over verzinsels gesproken. Je kunt het op geen enkele manier spinnen dat dit geen moord is.
Sommigen denken dat dit een populariteit wedstrijd is en je emotioneel partij moet kiezen alsof we sport kijken en het voetbal elftallen zijn. Maar zakelijk gezien is het heel erg simpel als je een dubbele liquidatie pleegt en je niet kan beroepen op zelfverdediging, directe dreiging of noodweer.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tot nu toe wijst daar niets op en het lijkt nogal alsof je er op hoopt. Gave gozert.
Nee? Hoe bedoel je dit dan?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Janken? Doe eens normaal. Ik reken je toch niet persoonlijk af op je mening.
Of ze moeten je allebei tegelijk aanvallen. Toch blijf ik het vreemd vinden dat er zoveel mensen meteen partij kozen en het mij niets verbazen als dat de NOS=Fake News en Vaccine is murder-bende is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:21 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Sommigen denken dat dit een populariteit wedstrijd is en je emotioneel partij moet kiezen alsof we sport kijken en het voetbal elftallen zijn. Maar zakelijk gezien is het heel erg simpel als je een dubbele liquidatie pleegt en je niet kan beroepen op zelfverdediging, directe dreiging of noodweer.
Echt een reden om een ander voor jankerd uit te maken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:22 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee? Hoe bedoel je dit dan?
Want dat draag jij wel aan. Daar heb ik nergens iets over gelezen, behalve als mening op Twitter van mensen die eerst riepen om een lintje voor Richard en nu moeite hebben met informatie die binnendruppelt die hun theorieën onderuit haalt.
Dus?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:56 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Die filmpjes van een moordenaar en zijn vrouw waar ze beweren dat ze al jarenlang eenzijdig bedreigd worden en proberen de dubbele liquidatie te rechtvaardigen, terwijl de politie duidelijk aangeeft dat er over en weer meldingen van strafbare feiten zijn?
Zijn vrouw speculeert dat hij misschien een pistool van die pool heeft afgepakt.
Roethof weleens gehoord? Die verdient er goed mee.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Bij kinderen noemen we dat fantasie.
Sorry hoor. Als jankerd kwetsend was.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Echt een reden om een ander voor jankerd uit te maken.![]()
Ik zeg niks over jou hoor.
Pfffff gaat weer nergens over hier.
En dat om een burenruzie.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:35 schreef westwoodblvd het volgende:
Het ergste is het voor het zoontje. Op het filmpje zie je dat pas na de aanhouding de politie naar het huis rent, waarschijnlijk nadat de verdachte hen heeft verteld dat er nog iemand binnen ligt. Die heeft dus waarschijnlijk nog enige tijd bij zijn stervende/overleden vader gezeten, misschien niet eens wetende dat zijn moeder al dood was.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-slaap-er-slecht-vanquote:Bewoners Bargerweg nog steeds in schok: 'Ik slaap er slecht van'
Het over de weg gespannen lint halverwege de weg is weggehaald. De schermen en de vele politiebusjes en agenten zijn er ook niet meer. De Bargerweg in Weiteveen lijkt weer op een 'normale' straat. Bijna althans.
Het laatste stukje weg, helemaal aan het einde, is nog steeds afgezet. Bij het huis zijn bloemen en kaarsen neergelegd. Twee beveiligers houden er de wacht en spreken iedereen aan die in de buurt komt.
Zij beveiligen het huis waar de 38-jarige man en 44-jarige vrouw dinsdag de dood vonden. Hij werd gevonden in de buurt van de woning, zij in een auto die verderop tegen een boom is gebotst. De auto is inmiddels weggesleept. Een bosje rozen is er voor in de plaats gekomen.
Buurman
Wat er precies is gebeurd, is nog niet officieel bevestigd. Er was in ieder geval sprake van een langlopend conflict tussen de twee slachtoffers en de dinsdag opgepakte verdachte Richard K. uit Weiteveen. K. verkocht de woning een jaar geleden aan de man en de vrouw. Al snel ontstond er een hoogoplopende ruzie over de staat van het huis. Mogelijk heeft de verdachte de twee slachtoffers neergeschoten of neergestoken.
De straat is nog steeds geschokt door het drama dat zich bij hen in de straat heeft afgespeeld. Dat de verdachte en de twee slachtoffers geen vrienden van elkaar waren, was glashelder voor een buurman. Het conflict over achterstallig onderhoud en verborgen gebreken liep zo hoog op dat er een rechtszaak in de planning stond.
Deze buurman ving wel eens wat op in de sporadische gesprekken die hij met Richard en de slachtoffers had. "Maar ik hield me er liever zo ver mogelijk buiten." Het is zijn indruk dat het geschil vooral lag tussen de twee mannen. "De woning was het ouderlijk huis van Richard. Hij heeft er veel aan lopen klussen."
'Lag gevoelig'
Meerdere buren bevestigen dat Richard er met zijn familie en zijn moeder woonde. Hij verhuisde uiteindelijk naar een andere plek in Weiteveen, de moeder naar Klazienaveen. Vervolgens kwamen de twee nieuwe mensen er wonen, die stevige kritiek uitten op de staat van de woning. "Ze hadden die woning niet moeten afkraken. Het was zijn trots. Het lag gevoelig."
Wat er exact die ochtend is voorgevallen, kan niemand vertellen. Een omwonende heeft het een en ander gezien, maar wil niet praten. Andere buren zijn de stoet aan journalisten langs de huizen meer dan zat. Een man breekt het gesprek meteen af na het aanbellen. "Ik ben hier om mijn vrouw te ondersteunen. Ze wordt helemaal gek van al die vragen."
Slecht slapen
Een andere man wil ook niet praten. Als reden geeft hij onder meer aan geen partij te willen kiezen. Het enige wat hij kwijt wil, is dat hij sinds het drama van dinsdag slecht slaapt. Meerdere bewoners laten weten schoten te hebben gehoord: twee of drie. Een buurtbewoner heeft de tegen de boom gebotste auto gezien, waarin de vrouw werd gevonden. Hij meent een kogelgat te hebben gezien, maar helemaal zeker weten doet hij dat niet.
De meeste buurtbewoners hebben niet echt een beeld van de slachtoffers. Veel contact was er niet. De man had Poolse roots en kon volgens een van de buurtbewoners wat direct zijn.
Niet pluis
De vrouw wordt omschreven als aardig, intelligent en sociaal. Maar over de vloer komen bij het gezin, dat deed niemand. Een buurvrouw kreeg te horen dat het beter was om uit de buurt te blijven van het gezin. Want er zou iets niet pluis zijn. Van wie ze die boodschap meekreeg, wil ze niet zeggen.
Wat betreft het treiteren en pesten: dat ging volgens de buurt over en weer. Strobalen van Richard die in de sloot werden gekieperd, glasscherven en vuurwerk in de weide waar Richard paarden hield.
Volgens een buurman zou de man nog door het weiland hebben getijgerd om die zaken daar neer te leggen. Dat zou op beeld staan, want Richard heeft camera's geïnstalleerd, zegt hij. Volgens een ander zouden de slachtoffers puin in de tuin van de moeder van Richard hebben gedumpt.
Doodsbang
Maar ook van de kant van Richard zou er sprake zijn geweest van pesterijen en intimidatie. Het vrouwelijke slachtoffer plaatste afgelopen zomer op sociale media een bericht. Ze had haar zoontje van de plaatselijke voetbalclub, Weiteveense Boys, gehaald.
Richard zou de jongen, terwijl hij naar het sportpark fietste, hebben lastig gevallen. Hij achtervolgde de jongen op een motor, haalde hem in en sprak hem aan. Dat zou hij een paar keer herhaald hebben. Volgens de vrouw was haar zoontje doodsbang.
Een buurvrouw weet te melden dat er maandag, een dag voor de fatale gebeurtenissen, nog politie in de straat was. Achteraf begreep ze dat het om een fysieke confrontatie tussen de twee mannen zou zijn gegaan.
'Praat je niet goed'
Een andere buurvrouw verbaast zich over de massale steun die op sociale media richting Richard is uitgesproken. "Elk verhaal heeft twee kanten. Er zijn twee kinderen die nu geen ouders meer hebben. Dat praat je niet goed. Nee, niet iedereen staat achter wat er gebeurd is."
Bij een ander gaan de zorgen uit naar de kinderen van de verdachte. Wat voor een impact heeft dit alles op hen? Wat bij de meesten blijft hangen is de onwerkelijkheid van de gehele situatie. Amerikaanse praktijken, maar dan in Weiteveen. "Ik kan er nog steeds niet bij: hoe heeft dit kunnen gebeuren?"
Veel reageren op die emotionele live streams van de dader en zijn vrouw waar ze zichzelf en hun eigen aandeel uiteraard in het meest positieve licht schetsen. Daar komt nog vooroordelen bij tegen buitenlanders/immigranten en dat de dader zogenaamd een heilige blanke bbb stemmende boer was. Weet dat het verontrustend is maar de mening van velen is gebasseerd op het na papegaaien van populaire opinie wat ze op 8 uur journaal en jinek tv programmering verteld is. Hun hebben nog de illusie dat de linker en rechter vleugels niet op dezelfde adelaar zitten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of ze moeten je allebei tegelijk aanvallen. Toch blijf ik het vreemd vinden dat er zoveel mensen meteen partij kozen en het mij niets verbazen als dat de NOS=Fake News en Vaccine is murder-bende is.
Klinkt als een soort 'Help, mijn man is klusser', het ging het recht tegen het hart dat er kritiek was op zijn 'werk'. Althans zo komt het over. Daar zijn wel meer figuren te zien die niet tegen kritiek kunnen en al jaren maar wat aankloten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-slaap-er-slecht-van
Die is waarschijnlijk verpest voor het leven.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:35 schreef westwoodblvd het volgende:
Het ergste is het voor het zoontje. Op het filmpje zie je dat pas na de aanhouding de politie naar het huis rent, waarschijnlijk nadat de verdachte hen heeft verteld dat er nog iemand binnen ligt. Die heeft dus waarschijnlijk nog enige tijd bij zijn stervende/overleden vader gezeten, misschien niet eens wetende dat zijn moeder al dood was.
We hebben 2 filmpjes en 2 lijken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tot nu toe wijst daar niets op en het lijkt nogal alsof je er op hoopt. Gave gozert.
Prima, gozert! Toegeven is ook weer zo'n gedoe, dan maar zo.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben 2 filmpjes en 2 lijken.
Meer weet ik niet, jij niet en dit gave land ook niet.
Dat gaaf land-gedeelte had betrekking op falende instanties. Dat begrijp je wel? Of kun je dat ook niet genuanceerd beschouwen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Prima, gozert! Toegeven is ook weer zo'n gedoe, dan maar zo.
Ja, mits instructeur en leerling beide meerderjarig zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:57 schreef jigggy het volgende:
[..]
En dat was dan niet een te snelle conclusie, zeker?quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat gaaf land-gedeelte had betrekking op falende instanties. Dat begrijp je wel? Of kun je dat ook niet genuanceerd beschouwen?
Wel snel idd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat was dan niet een te snelle conclusie, zeker?
Netjes.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:
De doneeractie is gesloten.
[ twitter ]
Zou ook gek worden van het feit dat ik daar zou wonen. Man, wat moet dat een vervelend gevoel geven. Ik zou dan iets hebben van ik verhuis weer. Altijd zit "dat dorp" dan in je hoofd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan me voorstellen dat als je in het dorp woont je helemaal gek wordt van de nieuwsgierige mensen en journalisten nu.
Als ze het volle jaar op de hoogte zijn van het geouwehoer heen en weer. En het heeft geleid tot 2 lijken, hoe zou jij het dan noemen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat was dan niet een te snelle conclusie, zeker?
"Ze hadden die woning niet moeten afkraken. Het was zijn trots. Het lag gevoelig."quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Klinkt als een soort 'Help, mijn man is klusser', het ging het recht tegen het hart dat er kritiek was op zijn 'werk'. Althans zo komt het over. Daar zijn wel meer figuren te zien die niet tegen kritiek kunnen en al jaren maar wat aankloten.
En dan de omgeving die ineens toch niets meer wil zeggen, eerst nog staand achter de dader.
Dat vuurwerk bleek jeugd te zijn en die kunnen net zo goed terugkomen en uit woede strobalen in de sloot gooien.
Wie begon met verhaal halen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien begon het wel met verhaal halen, beetje intimideren. Je bent wel heel stellig in de intentie.
Dat van die verloren rechtszaak lijkt in Velsen te spelen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:54 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.hartvannederl(...)rhaal-nooit-verwacht
Hier inderdaad ook een verhaal over de slachtoffers, ze hadden een rechtszaak aangespannen en zelfs verloren. Ze hadden kritiek op zijn werk. En er zat dus een nieuwe rechtszaak aan te komen.
Ik vind het niet echt duidelijk beschreven.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat van die verloren rechtszaak lijkt in Velsen te spelen.
Als ze wist dat hij daadwerkelijk van plan was om de slachtoffers te vermoorden en ze toen niet heeft ingegrepen of de politie heeft gebeld wel. Maar zoals ik het filmpje bekijk wist ze dat haar man die kant op ging om verhaal te halen, maar had ze niet verwacht dat hij dit zou doen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou die Ingrid nog vervolgd kunnen worden? Ze was mee met Richard om te gaan filmen bij hun huis en wist van zijn plannen zei ze in haar filmpje. Ze had het nog uit zijn hoofd proberen te praten zei ze.
Als het zo escaleert, moet je dat dan melden?
Ze leek ook nog steeds achter haar man te staan trouwens. Maar goed, dat was meteen erna.
Niemand heeft gefaald, ja misschien Richard door twee mensen te vermoorden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wel snel idd.
Andersom is nog niet bekend of er niet gefaald is. Neem aan dat "de instanties" niet binnen 2 dagen hun onderzoek hebben afgerond.
Was in Velsen zuid. Waren niet tevreden over het nieuwe voegwerk.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt duidelijk beschreven.
Jij denkt dat het de taak van de politie is dit soort incidenten te voorkomen? Het ligt wel wat gecompliceerder dan dat. Als je iets naar boven scrolt leg ik het nog uit ook.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als ze het volle jaar op de hoogte zijn van het geouwehoer heen en weer. En het heeft geleid tot 2 lijken, hoe zou jij het dan noemen?
Vlag en wimpel geslaagd ofzo?
Dat zal ook wel als getreiter gezien worden, ondanks dat je in Nederland die mogelijkheden hebt en kan benutten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Hier inderdaad ook een verhaal over de slachtoffers, ze hadden een rechtszaak aangespannen en zelfs verloren. Ze hadden kritiek op zijn werk. En er zat dus een nieuwe rechtszaak aan te komen.
Nee Richard natuurlijk. Wellicht was hij helemaal niet voornemens om te gaan schieten. Beetje dreigen, intimideren. Uiteraard niet geoorloofd maar wel andere kost dan moord met voorbedachte rade.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie begon met verhaal halen?
Sam? In zijn eigen huis nadat Richard zich naar binnen had gewerkt nadat hij de vrouw van Sam van de weg gereden en geëxecuteerd had?
Ja... dat klinkt echt als verhaal halen, in je eigen huis, richting een binnendringer.
Civiele zaken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:16 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Was in Velsen zuid. Waren niet tevreden over het nieuwe voegwerk.
Bij jou kan politie niks fout doen nee, dat is inmiddels wel bekend.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niemand heeft gefaald, ja misschien Richard door twee mensen te vermoorden.
Misselijk, misschien. Menselijk, helaas ook.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:23 schreef CocoinColorado het volgende:
Echt to-taal bizar al die steunbetuigingen voor deze kerel en als kers op de taart wordt er ook nog een doneeractie voor hem opgezet. Echt WTF?
Dit verhaal komt op mij over als '2 vechten, 2 schuld'. Ze zullen allemaal niet zuiver op de graat zijn maar je gaat geen mensen vermoorden. Punt! Je gaat niet beslissen over het leven van andere mensen.
En nu? Nu heeft hij 2 kinderen wees gemaakt en zijn er 2 gezinnen verscheurd. Daar mag deze meneer flink voor gaan boeten.
Ik vind het beschamend wat al die dorpelingen zeggen want 'Oh oh oh, Richard is zo'n leuke en fijne man'. En 'oh wat vinden ze het toch erg voor Ingrid en de kinderen'. Het komt vast door het ons-kent-ons-gehalte. Als dit andersom was geweest (Pool vermoord Richard), dan had je ze moeten horen. Misselijk volk.
Gaan we weer, niets tussen 0-100. Of politie is held of politie heeft gefaald, niets ertussen!quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Bij jou kan politie niks fout doen nee, dat is inmiddels wel bekend.
Geloof het niet ? Ik zat als 15 jarig jochie bij een jeugdschutterijquote:Op donderdag 18 januari 2024 19:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja, mits instructeur en leerling beide meerderjarig zijn.
Was dat thuis of bij de schietvereniging?quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:34 schreef jigggy het volgende:
[..]
Geloof het niet ? Ik zat als 15 jarig jochie bij een jeugdschutterij
Hij rijdt een vrouw klem, heeft tussen moment van uitstappen en neerschieten de tijd om zich te bezinnen. Hij schiet deze vrouw dan toch dood en loopt vervolgens naar het huis om een praatje te gaan houden met de man?quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee Richard natuurlijk. Wellicht was hij helemaal niet voornemens om te gaan schieten. Beetje dreigen, intimideren. Uiteraard niet geoorloofd maar wel andere kost dan moord met voorbedachte rade.
Wie zal het zeggen.
Lekker op sloopauto's schieten op op het kamp telt nietquote:Op donderdag 18 januari 2024 21:34 schreef jigggy het volgende:
[..]
Geloof het niet ? Ik zat als 15 jarig jochie bij een jeugdschutterij
Wat lul je manquote:Op donderdag 18 januari 2024 21:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gaan we weer, niets tussen 0-100. Of politie is held of politie heeft gefaald, niets ertussen!
Dat falen werd dan ook beweert door de user waarop ik reageerde.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wat lul je man![]()
Jij zegt: er heeft niemand gefaald (dat is dus 0 of 100).
Ik zeg alleen: wacht het onderzoek eens af.
Zegt hij niet hetzelfde?quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:37 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wat lul je man![]()
Jij zegt: er heeft niemand gefaald (dat is dus 0 of 100).
Ik zeg alleen: wacht het onderzoek eens af (dat kan alles van 0 tot 100 zijn).
Kiek eens in de spiegel.
Vraag me af wat de makelaar precies erover zegt, niet dat kleine artikel waar hij alleen aangeeft dat de gebreken niet zo groot waren. Als namelijk blijkt dat meerdere verschillende rechtzaken strategisch zijn geweest om achteraf proberen af te dingen en een slaatje uit te slaan dan kunnen ze dat spelletje weleens met de verkeerde hebben gespeeld die als 50 jarige weer thuis bij zijn moeder woonde en met huwelijks problemen kampte en ontplofte. Uiteraard rechtvaardigd dat nog geen dubbele liquidatie maar kan meer licht op de zaak schijnen hoe het zover heeft kunnen komen. De toekomst zal uitwijzen in hoeverre de dader geprovoceerd is en zelf geprovoceerd heeft.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Hij zei: niemand heeft gefaald.quote:
Dan moet je mij niet quotenquote:Op donderdag 18 januari 2024 21:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat falen werd dan ook beweert door de user waarop ik reageerde.
Maak je niet zo druk. Het is niet zo belangrijk allemaal.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hij zei: niemand heeft gefaald.
En daarna: gaan we weer, 0 tot 100, niks ertussen.
Dus ja: als 2e zegt hij inderdaad dat er meer is dan 0 of 100, maar z'n eerste reactie is dat er niemand gefaald heeft
Nee.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Richard woonde weer bij zijn moeder en kampte met huwelijkse problemen?
Druk? Ik vermaak mequote:Op donderdag 18 januari 2024 21:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk. Het is niet zo belangrijk allemaal.
Maar dan is het hele verhaal toch gespeculeer met de dikke duim?quote:
Hij wordt morgen voorgeleid aan de rechter commissaris die beslist of hij 14 dagen langer vast blijft zitten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Druk? Ik vermaak me![]()
Iemand al gehoord wanneer de rechtszaak begint?
Maand of 6 wachten zeker.
Welke users praten dat goed dan?quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar dan is het hele verhaal toch gespeculeer met de dikke duim?
Dat hij niet zo lekker zat in zijn vel zal best, ik heb ook wel eens tijden gehad in mijn leven dat meerdere dingen tegenzaten. Meeste mensen beheersen zich toch. Het valt niet goed te praten dat er nu twee doden zijn gevallen.
Het slachtoffer had een rechtszaak aangespannen tegen iemand die voor hem had gewerkt. Staat los van de rechtszaak tegen de buren.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Als je Facebook goed bestudeert, dan kan je eruit opmaken dat ze een tijdje uit elkaar zijn geweest.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja daar hebben we rechters voor, gelukkig. Uiteindelijk zul je het daarmee moeten doen en als er een partij door blijft gaan wordt het lastiger en zal er juridisch iets kunnen gebeuren en dan kan bijvoorbeeld een agent een vonnis handhaven. Het is niet gebruikelijk dat iemand in de tussentijd de andere partij vermoordt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:40 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Vraag me af wat de makelaar precies erover zegt, niet dat kleine artikel waar hij alleen aangeeft dat de gebreken niet zo groot waren. Als namelijk blijkt dat meerdere verschillende rechtzaken strategisch zijn geweest om achteraf proberen af te dingen en een slaatje uit te slaan dan kunnen ze dat spelletje weleens met de verkeerde hebben gespeeld die als 50 jarige weer thuis bij zijn moeder woonde en met huwelijks problemen kampte en ontplofte. Uiteraard rechtvaardigd dat nog geen dubbele liquidatie maar kan meer licht op de zaak schijnen hoe het zover heeft kunnen komen. De toekomst zal uitwijzen in hoeverre de dader geprovoceerd is en zelf geprovoceerd heeft.
Ik heb weer gelezen dat die wond die Richard op zijn filmpje op het voorhoofd heeft, nog van die kopstoot is van die Poolse man.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja daar hebben we rechters voor, gelukkig. Uiteindelijk zul je het daarmee moeten doen en als er een partij door blijft gaan wordt het lastiger en zal er juridisch iets kunnen gebeuren en dan kan bijvoorbeeld een agent een vonnis handhaven. Het is niet gebruikelijk dat iemand in de tussentijd de andere partij vermoordt.
De vraag is inderdaad wat er geprovoceerd is en wat iemand als provocatie kan hebben ervaren. Als je dan iemand zijn zoon gaat achtervolgen op een motor (uiteraard als dat waar is) dan kan het best zijn dat de Pool naar hem is toegegaan om hem te laten weten dat ie dat niet moet doen.
Natuurlijk niet op een nette manier, zijn kind is er immers bij betrokken (dan nog moet ie niet gaan lopen schelden). Om even helemaal de Poirot te spelen, als wij schelden gebruiken we vaak ziektes, maar ik weet niet wat Polen gebruiken als ze schelden. Ook ziektes? Of iets over je moeder, zus of andere familieleden?
Vervolgens is het de vraag of de Pool een kopstoot gaf (beide partijen zeggen wat anders, weet jij veel wat er gebeurd is), Kan zomaar dat ie dat wel gedaan heeft en fysiek iets gedaan heeft, terecht dat ie toen was meegenomen door politie. Volgens verhalen zegt zijn vrouw dat K. ineens neerviel terwijl er geen fysiek contact was, soort schwalbe zullen we maar zeggen. Vreemd natuurlijk, maar ja twee mensen neerschieten is sowieso vreemd dus zou ook zomaar kunnen. Dat ie eerst het eruit wilde laten zien dat die Pool fysiek gevaarlijk is.
Dat lukt even de eerste keer, de Pool werd meegenomen, geeft aan dat ie niets heeft gedaan en voor een kopstoot ga je sowieso al niet weken zitten. Zeker niet zonder strafblad. Pool komt weer thuis en K. wil verder gaan en doet weer een poging om het eruit te laten zien als dat het verhaal anders is. Het kon zogenaamd niet anders, de Pool had immers iets gescholden over zijn dochter of vrouw de vorige keer. Of wat Polen dan ook gebruiken voor scheldwoorden vertaald naar Nederlands. Eerder in die week lukt hem het ook om de aandacht op de Pool te krijgen en dus nu helemaal.
K. had eerder wel een van de kinderen achterna gezeten met een motor en was zijn mindset 'Ja, nu is het de beurt van die Pool om iets met mijn kinderen te doen, er is geen weg terug' en begon bij vrijlating (want ja vrijlating was niet op basis van de wet, maar bewijs dat de politie en justitie hem lieten vallen) te denken dat ie wel moest overgaan op de daad, want hij was zelf te ver gegaan met een van zijn kinderen. Dat zou uitkomen ergens en tegen hem werken en dat kon ie niet gebruiken. Dit was zijn kans.
'Mademoiselle can I have some coffee please'.
Even serieus, het is maar een schets, neem het met twee vaten zout.
Overigens opgezocht, Polen gebruiken doorgaans ziektes als scheldwoord, volgen Google. Maar toch zou er zomaar geroepen kunnen zijn 'ik ga je dochter, dit, ik ga je zoon dat'. Sowieso is ie die avond meegenomen. Houd rekening met dat zijn zoon is achterna gezeten (als dat klopt) en dat kan elk mensen die opkwam voor Richard als vader zich wel voorstellen denk ik, maar dan zonder moord. Ook dat vind ik niet oké, maar als er dan mensen zijn die het over 'ik kan mij voorstellen dat je flipt als iets met je kind gedaan wordt', dan begrijpen ze dit ook. Er zijn mensen met zulke taal al aan het flippen zijn. Maar goed, ook speculatie.
Is ook zeker niet uit te sluiten. Maar als ie eerder ook al vanuit het niets is neergevallen, is niets uit te sluiten. Nogmaals dat is uiteraard een zeer vreemd verhaal, maar als stap voordat je jezelf neer wil zetten als slachtoffer in zo'n daad kun je best creatief zijn, Ik weet het, dat klinkt niet reëel, net als twee mensen neerschieten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:10 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik heb weer gelezen dat die wond die Richard op zijn filmpje op het voorhoofd heeft, nog van die kopstoot is van die Poolse man.
Is dat zo? Nou, ik had het mis, wie had dat gedacht!quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:14 schreef Lienekien het volgende:
@:Vis1980 Alleen was dat intimideren op de motor al in juli 2023.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dat zo? Nou, ik had het mis, wie had dat gedacht!
Ik trek mijn sollicitatie als freelance detective weer in, bij deze.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
Dit zijn allemaal dingen die helemaal niet onomstotelijk vaststaan. Stop ermee.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hij rijdt een vrouw klem, heeft tussen moment van uitstappen en neerschieten de tijd om zich te bezinnen. Hij schiet deze vrouw dan toch dood en loopt vervolgens naar het huis om een praatje te gaan houden met de man?
Want hij wilde wellicht alleen een beetje dreigen en intimideren of zeggen "ik heb net je vrouw afgeknald, maar dat was niet de intentie hoor".
quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dat zo? Nou, ik had het mis, wie had dat gedacht!
Ik trek mijn sollicitatie als freelance detective weer in, bij deze.Het is best koud, hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat ik ervan begreep waren hij en z'n vrouw een tijdje uit mekaar en woonde die bij zijn moeder toen. Denk ook dat er veel meer speelde want die Poolse man had ook een familie conflict schijnbaar. De meest concrete dingen wat je leest is dat die dader kennelijk last had van afval in zijn weiland en die slachtoffers had de dader het kind van bedreigd en die slachtoffers deden moeilijk met een rechtzaak. Maar ja het is zinloos het proberen te rationaliseren want als je denkt dat dodelijk geweld je enigste optie is om zo een onbenullig conflict op te lossen dan ben je het stadium van rationaliteit allang gepasseerd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vraag me af hoe je dit voor je ziet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als ze het volle jaar op de hoogte zijn van het geouwehoer heen en weer. En het heeft geleid tot 2 lijken, hoe zou jij het dan noemen?
Vlag en wimpel geslaagd ofzo?
Sowieso zijn burenruzies de meest trieste gebeurtenissen ooit. Volwassen mensen, die elkaar het leven zuur maken om een schutting of de kleur van een muur. Als je de rijdende rechter kijkt dan zie wat voor emoties dat bij die mensen soms losmaakt, wat het doet met familie en wat het doet met een dorp. Zouden hun (klein)kinderen moeten leren dat je het met elkaar moet oplossen, maar laten zich enorm gaan om de kleinste dingen. Heel sneu eigenlijk en ben blij dat ik dat nooit met buren gehad heb. Wel met familie, ook zoiets waarbij al snel de gekste emoties los kunnen komen. Jezelf staande houden en vooral niets fysieks gaan doen is de beste keuze die je maar kan maken, want als je zelf ook mee gaat doen met treiteren en bedreigen dan is het lastig voor politie en rechters om verschil te zien. Achteraf prijs je jezelf de hemel in voor die keuze, want anders ziet je toekomst er totaal anders uit en ook voor iedereen die betrokken is in je leven.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:33 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Wat ik ervan begreep waren hij en z'n vrouw een tijdje uit mekaar en woonde die bij zijn moeder toen. Denk ook dat er veel meer speelde want die Poolse man had ook een familie conflict schijnbaar. De meest concrete dingen wat je leest is dat die dader kennelijk last had van afval in zijn weiland en die slachtoffers had de dader het kind van bedreigd en die slachtoffers deden moeilijk met een rechtzaak. Maar ja het is zinloos het proberen te rationaliseren want als je denkt dat dodelijk geweld je enigste optie is om zo een onbenullig conflict op te lossen dan ben je het stadium van rationaliteit allang gepasseerd.
Er werd gemeld dat afgelopen weekend ofzo een fysieke confrontatie tussen de dader en slachtoffer was waar de politie aan te pas moest komen. Het kan best dat het daardoor helemaal geëscaleerd is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja daar hebben we rechters voor, gelukkig. Uiteindelijk zul je het daarmee moeten doen en als er een partij door blijft gaan wordt het lastiger en zal er juridisch iets kunnen gebeuren en dan kan bijvoorbeeld een agent een vonnis handhaven. Het is niet gebruikelijk dat iemand in de tussentijd de andere partij vermoordt.
De vraag is inderdaad wat er geprovoceerd is en wat iemand als provocatie kan hebben ervaren. Als je dan iemand zijn zoon gaat achtervolgen op een motor (uiteraard als dat waar is) dan kan het best zijn dat de Pool naar hem is toegegaan om hem te laten weten dat ie dat niet moet doen.
Natuurlijk niet op een nette manier, zijn kind is er immers bij betrokken (dan nog moet ie niet gaan lopen schelden). Om even helemaal de Poirot te spelen, als wij schelden gebruiken we vaak ziektes, maar ik weet niet wat Polen gebruiken als ze schelden. Ook ziektes? Of iets over je moeder, zus of andere familieleden?
Vervolgens is het de vraag of de Pool een kopstoot gaf (beide partijen zeggen wat anders, weet jij veel wat er gebeurd is), Kan zomaar dat ie dat wel gedaan heeft en fysiek iets gedaan heeft, terecht dat ie toen was meegenomen door politie. Volgens verhalen zegt zijn vrouw dat K. ineens neerviel terwijl er geen fysiek contact was, soort schwalbe zullen we maar zeggen. Vreemd natuurlijk, maar ja twee mensen neerschieten is sowieso vreemd dus zou ook zomaar kunnen. Dat ie eerst het eruit wilde laten zien dat die Pool fysiek gevaarlijk is.
Dat lukt even de eerste keer, de Pool werd meegenomen, geeft aan dat ie niets heeft gedaan en voor een kopstoot ga je sowieso al niet weken zitten. Zeker niet zonder strafblad. Pool komt weer thuis en K. wil verder gaan en doet weer een poging om het eruit te laten zien als dat het verhaal anders is. Het kon zogenaamd niet anders, de Pool had immers iets gescholden over zijn dochter of vrouw de vorige keer. Of wat Polen dan ook gebruiken voor scheldwoorden vertaald naar Nederlands. Eerder in die week lukt hem het ook om de aandacht op de Pool te krijgen en dus nu helemaal.
K. had eerder wel een van de kinderen achterna gezeten met een motor en was zijn mindset 'Ja, nu is het de beurt van die Pool om iets met mijn kinderen te doen, er is geen weg terug' en begon bij vrijlating (want ja vrijlating was niet op basis van de wet, maar bewijs dat de politie en justitie hem lieten vallen) te denken dat ie wel moest overgaan op de daad, want hij was zelf te ver gegaan met een van zijn kinderen. Dat zou uitkomen ergens en tegen hem werken en dat kon ie niet gebruiken. Dit was zijn kans.
'Mademoiselle can I have some coffee please'.
Even serieus, het is maar een schets, neem het met twee vaten zout.
Overigens opgezocht, Polen gebruiken doorgaans ziektes als scheldwoord, volgen Google. Maar toch zou er zomaar geroepen kunnen zijn 'ik ga je dochter, dit, ik ga je zoon dat'. Sowieso is ie die avond meegenomen. Houd rekening met dat zijn zoon is achterna gezeten (als dat klopt) en dat kan elk mensen die opkwam voor Richard als vader zich wel voorstellen denk ik, maar dan zonder moord. Ook dat vind ik niet oké, maar als er dan mensen zijn die het over 'ik kan mij voorstellen dat je flipt als iets met je kind gedaan wordt', dan begrijpen ze dit ook. Er zijn mensen met zulke taal al aan het flippen zijn. Maar goed, ook speculatie.
Nou, spannend.quote:Op donderdag 18 januari 2024 21:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij wordt morgen voorgeleid aan de rechter commissaris die beslist of hij 14 dagen langer vast blijft zitten.
I
Het duurt een leven lang om een reputatie op te bouwen en maar een seconde om het compleet te verwoesten. Dit zijn van die zaken dan geeft in een impuls aan je reptielen brein instincten toegeven misschien een kort moment van genoegdoening maar dit zijn geen dingen waar je even terug naar de winkel in het dorp kan gaan om een nieuwe kans te kopen wanneer je een foute beslissing maakt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sowieso zijn burenruzies de meest trieste gebeurtenissen ooit. Volwassen mensen, die elkaar het leven zuur maken om een schutting of de kleur van een muur. Als je de rijdende rechter kijkt dan zie wat voor emoties dat bij die mensen soms losmaakt, wat het doet met familie en wat het doet met een dorp. Zouden hun (klein)kinderen moeten leren dat je het met elkaar moet oplossen, maar laten zich enorm gaan om de kleinste dingen. Heel sneu eigenlijk en ben blij dat ik dat nooit met buren gehad heb. Wel met familie, ook zoiets waarbij al snel de gekste emoties los kunnen komen. Jezelf staande houden en vooral niets fysieks gaan doen is de beste keuze die je maar kan maken, want als je zelf ook mee gaat doen met treiteren en bedreigen dan is het lastig voor politie en rechters om verschil te zien. Achteraf prijs je jezelf de hemel in voor die keuze, want anders ziet je toekomst er totaal anders uit en ook voor iedereen die betrokken is in je leven.
Ze waren toch geen buren? Ja, er was een wei tegenover het huis van de slachtoffers waar de verdachte nog paarden had. Maar de bron van het conflict was het huis dat verdachte aan de slachtoffers had verkocht, de onenigheid over vermeende verborgen gebreken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sowieso zijn burenruzies de meest trieste gebeurtenissen ooit. Volwassen mensen, die elkaar het leven zuur maken om een schutting of de kleur van een muur. Als je de rijdende rechter kijkt dan zie wat voor emoties dat bij die mensen soms losmaakt, wat het doet met familie en wat het doet met een dorp. Zouden hun (klein)kinderen moeten leren dat je het met elkaar moet oplossen, maar laten zich enorm gaan om de kleinste dingen. Heel sneu eigenlijk en ben blij dat ik dat nooit met buren gehad heb. Wel met familie, ook zoiets waarbij al snel de gekste emoties los kunnen komen. Jezelf staande houden en vooral niets fysieks gaan doen is de beste keuze die je maar kan maken, want als je zelf ook mee gaat doen met treiteren en bedreigen dan is het lastig voor politie en rechters om verschil te zien. Achteraf prijs je jezelf de hemel in voor die keuze, want anders ziet je toekomst er totaal anders uit en ook voor iedereen die betrokken is in je leven.
Eens. Als je jezelf in de hand houdt in donkere tijden, ben je later enorm blij dat je die keuze hebt gemaakt, hoe erg iets op een moment ook lijkt. Dat specifieke gevoel zou ik iedereen willen toewensen in het leven. Uiteindelijk krijg je niets meer voor elkaar als je daadwerkelijk eigen rechter gaat spelen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:51 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Er werd gemeld dat afgelopen weekend ofzo een fysieke confrontatie tussen de dader en slachtoffer was waar de politie aan te pas moest komen. Het kan best dat het daardoor helemaal geëscaleerd is.
Wat ik niet begrijp is dat iemand denkt dat het verstandig is om zijn mooie leventje weg te gooien en meerdere personen preventief liquideren boven zijn eigen vrouw en kinderen verkiest. Want hij heeft zijn gezin daar geen dienst mee bewezen en het ging puur om aan zijn eigen wraakzucht en vergelding drang te voldoen en niemand anders.
Dat is waar, al had het verder alles wat zo'n typische zaak bij de rijdende rechter had kunnen zijn. Het typeert het wel een beetje, zeker met die tuin, dat getreiter en twee eikels die niets toegeven.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze waren toch geen buren? Ja, er was een wei tegenover het huis van de slachtoffers waar de verdachte nog paarden had. Maar de bron van het conflict was het huis dat verdachte aan de slachtoffers had verkocht, de onenigheid over vermeende verborgen gebreken.
Zeker, het getreiter en het escaleren daarvan (de dodelijke afloop nog buiten beschouwing gelaten).quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is waar, al had het verder alles wat zo'n typische zaak bij de rijdende rechter had kunnen zijn. Het typeert het wel een beetje, zeker met die tuin, dat getreiter en twee eikels die niets toegeven.
De dader bezitten een stuk grond naast het huis dat ze hadden verkocht dus in zekere zin waren ze buren. Dit is ook uit de hand gelopen als een of andere ordinaire buren ruzie over de verkoop van een stuk grond waar over en weer strafbare feiten en overlast word gepleegd. Waar de zaak steeds verder escaleert en de dader en slachtoffer beveiligings cameras ophangen en de slachtoffers hun kind van de voetbal vereniging halen uit veiligheids overwegingen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze waren toch geen buren? Ja, er was een wei tegenover het huis van de slachtoffers waar de verdachte nog paarden had. Maar de bron van het conflict was het huis dat verdachte aan de slachtoffers had verkocht, de onenigheid over vermeende verborgen gebreken.
Hoeveel zaken zouden zo gaan elk jaar?quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:21 schreef huxley84 het volgende:
[..]
De dader bezitten een stuk grond naast het huis dat ze hadden verkocht dus in zekere zin waren ze buren. Dit is ook uit de hand gelopen als een of andere ordinaire buren ruzie over de verkoop van een stuk grond waar over en weer strafbare feiten en overlast word gepleegd. Waar de zaak steeds verder escaleert en de dader en slachtoffer beveiligings cameras ophangen en de slachtoffers hun kind van de voetbal vereniging halen uit veiligheids overwegingen.
Ja je kan dan beter voor je gezinnetje kiezen en je zak geld pakken en oprotten naar een ander land en nog lang en gelukkig leven.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eens. Als je jezelf in de hand houdt in donkere tijden, ben je later enorm blij dat je die keuze hebt gemaakt, hoe erg iets op een moment ook lijkt. Dat specifieke gevoel zou ik iedereen willen toewensen in het leven. Uiteindelijk krijg je niets meer voor elkaar als je daadwerkelijk eigen rechter gaat spelen.
Ondanks wat je ervaart als treiterijen, waar nooit iemand levenslang voor gaat krijgen. Als je echt gelijk hebt in de zaak komt er die uiteindelijke uitspraak van de rechter, ook na een hoger beroep. Heb je ongelijk in een civiele zaak moet je hooguit wat betalen. Verschrikkelijk, maar niet te vergelijken met levenslang. Een zaak gaat er niet makkelijker op worden als je zelf strafbare zaken gaat doen, wie het ook is.
Staat in dit bericht, maar dat zijn alleen nog maar de zaken waar rechtsbijstand wordt aangevraagd, kun je nagaan.quote:Terwijl het aantal hulpvragen om rechtsbijstand in het algemeen afnam vorig jaar, kreeg de juridisch dienstverlener juist méér verzoeken om juridische bijstand bij een burenruzie: 4062 keer.
Hoe is dit nou een reactie op wat ik zeg?quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:21 schreef huxley84 het volgende:
[..]
De dader bezitten een stuk grond naast het huis dat ze hadden verkocht dus in zekere zin waren ze buren. Dit is ook uit de hand gelopen als een of andere ordinaire buren ruzie over de verkoop van een stuk grond waar over en weer strafbare feiten en overlast word gepleegd. Waar de zaak steeds verder escaleert en de dader en slachtoffer beveiligings cameras ophangen en de slachtoffers hun kind van de voetbal vereniging halen uit veiligheids overwegingen.
In Nederland niet zoveel denk ik ook omdat hier een verbod op vrije vuurwapen bezit is waarschijnlijk, anders zouden veel meer labiele tokkies over de schreef gaan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoeveel zaken zouden zo gaan elk jaar?
Je zei dat hun geen buren waren maar ze bezitten dus een stuk grond naast mekaar dus zijn ze wel degelijk buren.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe is dit nou een reactie op wat ik zeg?
Jeugdschutterij in beekquote:Op donderdag 18 januari 2024 21:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Was dat thuis of bij de schietvereniging?
quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik dacht, ik ga ook eens kijken op de facebook van die vrouw van die Richard en eindelijk vond ik dat profiel. Daarop stond een foto met daaronder een hele discussie vol steunbetuigingen, en eerlijk is eerlijk, ook een hoop mensen die die kerel veroordelen.
Maar goed, na een paar van die reacties kort bekeken te hebben staat er dus een screenshot van nota bene dit topic tussen, van dat verhaal dat die moeder haar zoontje van de voetbalclub afgehaald zou hebben vanwege dreigementen oid. Zo van kijk eens wat ik op feesboekfok heb gevonden...
![]()
![]()
Genoeg internet vandaag
Heb je de rest van dat bericht ook gelezen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:36 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Je zei dat hun geen buren waren maar ze bezitten dus een stuk grond naast mekaar dus zijn ze wel degelijk buren.
Op facebook is 'Hep op Vok gestaan' een ding! Wordt wel een soort inception zo.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik dacht, ik ga ook eens kijken op de facebook van die vrouw van die Richard en eindelijk vond ik dat profiel. Daarop stond een foto met daaronder een hele discussie vol steunbetuigingen, en eerlijk is eerlijk, ook een hoop mensen die die kerel veroordelen.
Maar goed, na een paar van die reacties kort bekeken te hebben staat er dus een screenshot van nota bene dit topic tussen, van dat verhaal dat die moeder haar zoontje van de voetbalclub afgehaald zou hebben vanwege dreigementen oid. Zo van kijk eens wat ik op feesboekfok heb gevonden...
![]()
![]()
Genoeg internet vandaag
Dat is wel een leuke ervaring als 15-jarige, doe je het nog steeds?quote:
Ja en als je daar een probleem mee hebt moet je bij de mods gaan huilen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je de rest van dat bericht ook gelezen?
Reageer dan niet op mij als je mijn bericht verder niet leest.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:58 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Ja en als je daar een probleem mee hebt moet je bij de mods gaan huilen.
Niveautje "vrouwen die verkracht worden lokken het zelf uit".quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat wel onomstotelijk vaststaat is dat Richard 2 mensen van het leven heeft beroofd. Desondanks wil jij iemand die twee mensen om het leven legt niet bij voorbaat bestempelen als moordenaar.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit zijn allemaal dingen die helemaal niet onomstotelijk vaststaan. Stop ermee.
Maar jij hebt zelf ondertussen wel je oordeel klaar dat het de slachtoffers zijn die Richard zo gek hebben gekregen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Fok had het van twitter waar een screenshot van Facebook was gepostquote:Op donderdag 18 januari 2024 23:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Op facebook is 'Hep op Vok gestaan' een ding! Wordt wel een soort inception zo.
Met wat? Het nieuws overnemen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Had de beste aflevering van De Rijdende Rechter ooit kunnen zijn.quote:
Heb je tegenwoordig geen bouwtechnische keuring meer nodig voor de hypotheek? Beide partijen waren zo gek als een deur inderdaad, wtf.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 05:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Had de beste aflevering van De Rijdende Rechter ooit kunnen zijn.
Klinkt als over en weer debielen. Met Ineke aan de ene kant en Richard aan de andere kant als grootste mafketels. Richard bleek uiteindelijk de gekste.
Dreigen om iemands bejaarde moeder te verkrachten had Mr Visser flink geshockeerd![]()
Blijft een bizar verhaal dat iemand met wat meubels kan verhullen dat de vloer een paar centimeter is verzakt. Dan ben je echt blind. Helemaal als klusser.
Tenzij ze 't wel wisten en er via een zaak wat geld uit dachten te kunnen slepen. Vergelijkbaar met het aanklagen van "de beste voeger uit de regio".
Dat laatste stukje leest ook wel wat suf: proberen de zaak te winnen. De boel op te knappen en met wat winst te verkopen.
Wel apart dat die Richard het ouderlijk huis waar schijnbaar weinig aan gedaan was, op een nieuwe geïsoleerde kap 10 jaar terug na, voor 50k boven de vraagprijs verkocht. Maar zich daarna druk bleef maken over alle klachten.
Had ook kunnen zeggen: hier heb je 50k en nou opflikkeren. Schijnbaar was dat in zijn ogen niet eerlijk ofzo.
Ook raar dat de makelaar zo nonchalant doet over een verzakte vloer en volgepurde leidingen.
Hopelijk zit Sakia Belleman erbij als die zaak uiteindelijk voorkomt. Nieuwsgierig naar de verhalen.
Het ontbreken aan informatie over het bouwkundig rapport in dit verhaal is wel bijzonder te noemen ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heb je tegenwoordig geen bouwtechnische keuring meer nodig voor de hypotheek? Beide partijen waren zo gek als een deur inderdaad, wtf.
Het begint er steeds meer op te lijken dat Richard een nietsontziende psychopaat is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Richard in zijn tenenkrommende jankfilmpje: 'Ik heb nooit iets teruggedaan' 😭😭
Blijkt echter iedere dag bij de slachtoffers aan de deur te hebben gestaan.
Welke diagnose je erop kan plakken zou ik niet durven zeggen, maar vooralsnog houd ik het bij 'knettergek'. En die vrouw van hem is ook wat merkwaardig. Handig voor het onderzoek die vlogjes, maar wat bezielt die halve zolen om zichzelf überhaupt te gaan filmen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het begint er steeds meer op te lijken dat Richard een nietsontziende psychopaat is.
Net alsof hij de mensen die hij kende maar niet goed wisten van dit conflict wou inlichten. Straks denken ze dat ik echt een moordenaar ben "Ja het lijkt wat extreem, maar het een heel logische keuze hoor!". En zeg zelf zoveel mensen zijn ook nog eens ingetrapt, volgens mensen was hij een held, was de schuld van al die kutbuitenlanders.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Welke diagnose je erop kan plakken zou ik niet durven zeggen, maar vooralsnog houd ik het bij 'knettergek'. En die vrouw van hem is ook wat merkwaardig. Handig voor het onderzoek die vlogjes, maar wat bezielt die halve zolen om zichzelf überhaupt te gaan filmen.
En zijn vrouw in haar jankfilmpje: 'Waarschijnlijk is Richard bedreigd en heeft hij het pistool afgepakt' 😭😭😭quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Net alsof hij de mensen die hij kende maar niet goed wisten van dit conflict wou inlichten. Straks denken ze dat ik echt een moordenaar ben "Ja het lijkt wat extreem, maar het een heel logische keuze hoor!". En zeg zelf zoveel mensen zijn ook nog eens ingetrapt, volgens mensen was hij een held, was de schuld van al die kutbuitenlanders.
Waarschijnlijk denkt hij nog steeds dat dit compleet logisch was om te doen.
Deze verkoop is hoe langer hoe raarder lijkt het. Meubels die weg zijn waardoor je pas ziet dat de vloer verzakt is? Pur in rioolleidingen? Wtfquote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het ontbreken aan informatie over het bouwkundig rapport in dit verhaal is wel bijzonder te noemen ja.
Ja dom wijf, dit wilde ze nog even naar hun vrienden streamen. Het stond op haar afgesloten Facebook maar iemand had het toch naar buiten gedeeld.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En zijn vrouw in haar jankfilmpje: 'Waarschijnlijk is Richard bedreigd en heeft hij het pistool afgepakt' 😭😭😭
Nou, nee Ingrid. Je man is een koelbloedige moordenaar.
Dat had veel ellende kunnen voorkomen. Een verzakte vloer verhullen met wat meubels, nou daar kom je bij een bouwtechnisch rapport niet mee weg. Dan hadden ze dit huis waarschijnlijk ook niet gekocht en was dit hele drama niet aan de hand geweest. Alhoewel… ik snap niet hoe naief en blind kopers soms kunnen zijn bij de koop van hun woning. OH ER IS EEN MOOIE WEI BIJ VOOR HET PAARD EN HEEL VEEL RUIMTE TOV ONS POSTZEGELHUIS IN DE RANDSTAD, DAT MOETEN WE KOSTE WAT KOST HEBBEN!!!!! Kopers hebben onderzoeksplicht bij de koop van een huis. Deze naieve mensen hebben de pech gehad dat ze een huis hebben gekocht van één of andere psychopatische lompe boer met een kort lontje. Ach, waar twee vechten zijn er twee schuld. Maar de uiteindelijke actie van debiel Richard was nogal overtrokken ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het ontbreken aan informatie over het bouwkundig rapport in dit verhaal is wel bijzonder te noemen ja.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Richard in zijn tenenkrommende jankfilmpje: 'Ik heb nooit iets teruggedaan' 😭😭
Blijkt echter iedere dag bij de slachtoffers aan de deur te hebben gestaan.
Komt wel erg dichtbij zo. Dodged a bulletquote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:35 schreef Confetti het volgende:
Had laatst ook een tegelzetter uit zo'n gebied. Hele vriendelijke man totdat ik aangaf dat het aantoonbaar niet goed was. Toen werd hij een soort Richard en zat ie net niet hardop te huilen.
Wie is "Wij?"quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:35 schreef Confetti het volgende:
Iedereen uit het Westen en andere beschaafde regio's is wel eens zo'n 'stugge' dorpeling uit het achterland tegengekomen. Je kent het wel, iemand die recht door zee is, 'eerlijk' etc. Wat wij een randdebiel zouden noemen die niet zakelijk kan handelen als iemand hem een keer tegenspreekt.
Had laatst ook een tegelzetter uit zo'n gebied. Hele vriendelijke man totdat ik aangaf dat het aantoonbaar niet goed was. Toen werd hij een soort Richard en zat ie net niet hardop te huilen.
Ja, vooroordelen en generalisaties maar de meesten zullen dit soort types wel herkennen.
Deze komt de komende decennia gelukkig niet meer vrij, maar heb niet het idee dat die achterlijken daar hiermee een lesje hebben geleerd om rustig te blijven.
Zeikende Randstedelingen die op elke slak zout leggen en mensen uit andere regio’s ‘randdebielen’ noemen.quote:
Mensen die niet in de emotionele kramp schieten als ze een keer tegenslag hebben. Mensen die juridische bijstand inschakelen in plaats van te keer gaan als je kopers klagen.quote:
De verhevenheid ten opzichte van andere regio’s spat er vanaf. Zielig hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen die niet in de emotionele kramp schieten als ze een keer tegenslag hebben. Mensen die juridische bijstand inschakelen in plaats van te keer gaan als je kopers klagen.
Natuurlijk zijn er ook genoeg gekken in het Westen maar dit soort 'gewone, nuchtere' mensen zijn wel het ergste soort. Gespeelde vriendelijkheid die binnen een seconde kan omslaan. Zijn nooit volwassen geworden.
Die voorbeelden die je aanhaalt zijn juist van emotioneel labiele mensen, dat zijn toch wel tegenpolen van nuchtere mensen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen die niet in de emotionele kramp schieten als ze een keer tegenslag hebben. Mensen die juridische bijstand inschakelen in plaats van te keer gaan als je kopers klagen.
Natuurlijk zijn er ook genoeg gekken in het Westen maar dit soort 'gewone, nuchtere' mensen zijn wel het ergste soort. Gespeelde vriendelijkheid die binnen een seconde kan omslaan. Zijn nooit volwassen geworden.
Nouja veel die zeggen dat ze zo nuchter zijn hoeven dat natuurlijk niet echt te zijn. Verder herken ik mij niet in dat dit gedrag iets uit de provincie is, overal heb je gekken met een kort lontje.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die voorbeelden die je aanhaalt zijn juist van emotioneel labiele mensen, dat zijn toch wel tegenpolen van nuchtere mensen.
Ok, dus de steden zijn 'beschaafde regio's' en de 'achterlijken', die elke 'beschaafde' wel eens tegenkomt wonen in de dorpjes?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:35 schreef Confetti het volgende:
Iedereen uit het Westen en andere beschaafde regio's is wel eens zo'n 'stugge' dorpeling uit het achterland tegengekomen. Je kent het wel, iemand die recht door zee is, 'eerlijk' etc. Wat wij een randdebiel zouden noemen die niet zakelijk kan handelen als iemand hem een keer tegenspreekt.
Ja, vooroordelen en generalisaties maar de meesten zullen dit soort types wel herkennen.
Deze komt de komende decennia gelukkig niet meer vrij, maar heb niet het idee dat die achterlijken daar hiermee een lesje hebben geleerd om rustig te blijven.
En blijkbaar had die Ineke er een handje van om overal over te klagen en rechtszaken aan te spannen (aldus vroegere buurtbewoners in het artikel in het AD).quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat had veel ellende kunnen voorkomen. Een verzakte vloer verhullen met wat meubels, nou daar kom je bij een bouwtechnisch rapport niet mee weg. Dan hadden ze dit huis waarschijnlijk ook niet gekocht en was dit hele drama niet aan de hand geweest. Alhoewel… ik snap niet hoe naief en blind kopers soms kunnen zijn bij de koop van hun woning. OH ER IS EEN MOOIE WEI BIJ VOOR HET PAARD EN HEEL VEEL RUIMTE TOV ONS POSTZEGELHUIS IN DE RANDSTAD, DAT MOETEN WE KOSTE WAT KOST HEBBEN!!!!! Kopers hebben onderzoeksplicht bij de koop van een huis. Deze naieve mensen hebben de pech gehad dat ze een huis hebben gekocht van één of andere psychopatische lompe boer met een kort lontje. Ach, waar twee vechten zijn er twee schuld. Maar de uiteindelijke actie van debiel Richard was nogal overtrokken ja.
Met een moordzaak gaat de strafrechtrechter zich heus niet verdiepen over futiliteiten of geschillen wat voor een burgerrechter zou moeten worden voorgelegd.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 05:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Had de beste aflevering van De Rijdende Rechter ooit kunnen zijn.
Klinkt als over en weer debielen. Met Ineke aan de ene kant en Richard aan de andere kant als grootste mafketels. Richard bleek uiteindelijk de gekste.
Dreigen om iemands bejaarde moeder te verkrachten had Mr Visser flink geshockeerd![]()
Blijft een bizar verhaal dat iemand met wat meubels kan verhullen dat de vloer een paar centimeter is verzakt. Dan ben je echt blind. Helemaal als klusser.
Tenzij ze 't wel wisten en er via een zaak wat geld uit dachten te kunnen slepen. Vergelijkbaar met het aanklagen van "de beste voeger uit de regio".
Dat laatste stukje leest ook wel wat suf: proberen de zaak te winnen. De boel op te knappen en met wat winst te verkopen.
Wel apart dat die Richard het ouderlijk huis waar schijnbaar weinig aan gedaan was, op een nieuwe geïsoleerde kap 10 jaar terug na, voor 50k boven de vraagprijs verkocht. Maar zich daarna druk bleef maken over alle klachten.
Had ook kunnen zeggen: hier heb je 50k en nou opflikkeren. Schijnbaar was dat in zijn ogen niet eerlijk ofzo.
Ook raar dat de makelaar zo nonchalant doet over een verzakte vloer en volgepurde leidingen.
Hopelijk zit Sakia Belleman erbij als die zaak uiteindelijk voorkomt. Nieuwsgierig naar de verhalen.
Waar baseer je op dat er geen bouwkundig rapport was?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
En blijkbaar had die Ineke er een handje van om overal over te klagen en rechtszaken aan te spannen (aldus vroegere buurtbewoners in het artikel in de AD).
Nou, dan kon ze zich met de koop van dit huis naar hartenlust uitleven. Het ontbreken van een bouwkundig rapport had (in die zin) voor haar (hobby) dan ook zijn voordelen. Tot ze deze Richard tegenover zich kreeg....
Kaag, ben jij het?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:13 schreef Confetti het volgende:
Je denkt dat Richard in zn verdediging niet even laat weten wat de reden van zn flippen was?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Met een moordzaak gaat de strafrechtrechter zich heus niet verdiepen over futiliteiten of geschillen wat voor een burgerrechter zou moeten worden voorgelegd.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja veel die zeggen dat ze zo nuchter zijn hoeven dat natuurlijk niet echt te zijn. Verder herken ik mij niet in dat dit gedrag iets uit de provincie is, overal heb je gekken met een kort lontje.
Zou wel heel slecht zijn: bouwkundige keuring laten doen en dat die dan niet gezien hebben dat de vloer centimeters verzakt was, en de garage lek was.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:22 schreef Lienekien het volgende:
Waar baseer je op dat er geen bouwkundig rapport was?
Geen bouwkundige keuring laten doen zou nog slechter zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zou wel heel slecht zijn: bouwkundige keuring laten doen en dat die dan niet gezien hebben dat de vloer centimeters verzakt was, en de garage lek was.
MissButterfly fladdert overal rond.quote:Op donderdag 18 januari 2024 23:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
. Zo van kijk eens wat ik op feesboekfok heb gevonden...
![]()
![]()
Ligt eraan wat zijn advocaat straks zal voorleggen aan hem hoe hij het beste kan reageren.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je denkt dat Richard in zn verdediging niet even laat weten wat de reden van zn flippen was?
Aanname. Dat was ik niet. Ik ga niet op profielen van mensen die ik helemaal niet ken vanalles posten.quote:
Ja en nee.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat had veel ellende kunnen voorkomen.
Al die gebreken? Na een bouwtechnisch onderzoek zouden die vrijwel allemaal boven water zijn gekomen. Dan hadden ze ervoor kunnen kiezen om het huis niet te kopen. Bovendien, als die bouwtechnisch inspecteur al deze gebreken niet gezien / gerapporteerd had, dan hadden ze (meer) een zaak tegen de bouwtechnisch inspecteur ipv tegen de verkoper.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat er geen bouwkundig rapport was?
Ik ga er vanuit dat dat de makelaar was van die Richard. Die dient, los van de moord, in principe dan alleen de verkopende partij (en zichzelf).quote:Op vrijdag 19 januari 2024 05:58 schreef matthijst het volgende:
Ah was het zo iemand. Nou leuk als die bij je in de buurt komt wonen. Zacht van de buitenkant, keihard van binnen. Is vaak met Hollanders die dan met overwaardegeld een huis met veel grond gaan kopen in één of ander boerenhol: die menen dan gelijk dat die simpele boertjes maar naar hun pijpen gaan dansen. En maar klagen bij gemeente en overheid. Ik heb last van de mestlucht. Ik heb last van de tractoren door de straat. Mijn buurman zijn kinderen rijden met crossmotoren door de tuin. Etc. Etc. Over het algemeen genomen gewoon vervelend volk. Maar los daarvan: wat Richard heeft gedaan was compleet overtrokken! Mensen vermoorden doe je maar op je PC bij Warzone ofzo.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
En blijkbaar had die Ineke er een handje van om overal over te klagen en rechtszaken aan te spannen (aldus vroegere buurtbewoners in het artikel in het AD).
Nou, dan kon ze zich met de koop van dit huis naar hartenlust uitleven. Het ontbreken van een bouwkundig rapport had (in die zin) voor haar (hobby) dan ook zijn voordelen. Tot ze deze Richard tegenover zich kreeg....
Zit jij een een psychose, of copy paste je nu facebook posts hierheen?quote:
Het gaat mij niet om deze discussie. Het gaat mij erom dat mensen op de loop gaan met ‘er was geen bouwtechnisch onderzoek gedaan’ omdat andere mensen dingen roepen die ze nergens op baseren.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Al die gebreken? Na een bouwtechnisch onderzoek zouden die vrijwel allemaal boven water zijn gekomen. Dan hadden ze ervoor kunnen kiezen om het huis niet te kopen. Bovendien, als die bouwtechnisch inspecteur al deze gebreken niet gezien / gerapporteerd had, dan hadden ze (meer) een zaak tegen de bouwtechnisch inspecteur ipv tegen de verkoper.
Tuurlijk, maar wat jij ook zegt: waarom ueberhaupt iets zeggen in de media, maar als ie dan wat zegt, waarom dan zo nonchalant doen over een verzakte vloer en een lekkende garage.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik ga er vanuit dat dat de makelaar was van die Richard. Die dient, los van de moord, in principe dan alleen de verkopende partij (en zichzelf).
Ik neem wat de makelaar hierover zegt dus niet echt serieus, sterker nog, het komt op mij nogal onprofessioneel over dat die zich over deze kwestie publiekelijk uit laat. Of deze makelaar van de verkopende of aankopende partij was doet er zelfs niet eens zoveel toe, waarom gaat een zakelijke partij zich hierover überhaupt uitlaten in de media?
Makelaar kan moeilijk zeggen dat de koper inderdaad wel gelijk had, dan zegtie impliciet dat hij zelf ook rommel verkoopt.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat dat de makelaar was van die Richard. Die dient, los van de moord, in principe dan alleen de verkopende partij (en zichzelf).
Ik neem wat de makelaar hierover zegt dus niet echt serieus, sterker nog, het komt op mij nogal onprofessioneel over dat die zich over deze kwestie publiekelijk uitlaat. Of deze makelaar van de verkopende of aankopende partij was doet er zelfs niet eens zoveel toe, waarom gaat een zakelijke partij zich hierover überhaupt uitlaten in de media?
Heb je speciaal voor deze reactie een account aangemaakt om tekst van facebook hier te plakken?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:36 schreef huxley84 het volgende:
"Jezus ff serieus!!!!
Ik zie hier sterkte en respect bla bla bla tering onzin!!!! Gaat er hier nog iemand eerlijk wezen of wat? Hij is geen held ! Hij is een fucking lozer die z'n eigen gezin faliekant in de steek laat nu en doelbewust 2 kinderen wees heeft gemaakt!!! Z'n eigen kinderen wou ie zogenaamd beschermen maar die andere 2 kinderen doen er niet toe ofzo?
Dat ie het getreiter zat was oké dat zal, kan ik inkomen, dat ie zover door draait dat ie die man aanpakt oké kan ik ook nog inkomen al valt een moord niet goed te praten, maar doel bewust op de vrouw richten om dr vervolgens het genade schot te geven terwijl ze uit paniek al tegen een boom aan geknald was nee sorry pik dan handel je niet meer uit paniek maar dan handel je doel bewust!!! En dan nog bewust wezen van Facebook live zo van ik doe even m'n verhaaltje voordat de politie er is dan heb ik m'n eigen vast ingedekt en vrouw lief komt ook nog eventjes live direct achter d'r man aan ff serieus live gaan terwijl je net 2 mensen vermoord heb en 2 kinderen wees gemaakt heb hoe dan???
Krokodillen tranen eruit persen en hopen dat iedereen je zielig vindt hou toch op joh figuranten! Hij verdient bajes en niet zo zuinig ook klaar dapper genoeg om 2 kleine kinderen wees te maken omdat je zogenaamd zo bang bent dan ook dapper genoeg wezen om de bak in te draaien succes maat! Beetje geluk scoor je een telefoontje daar kan je live vanuit je cel!"
"Hoi allemaal, Igor is gisteren lastig gevallen toen hij op weg was alleen op zijn fietsje van ons huis Bargerweg naar de Wiekslag voor de zwem 4 daagse. Richard Kosse heeft hem bijna de hele weg lastig gevallen op zijn motor (achter Igor rijden, naast en voor Igor rijden en dan een dot gas geven en Igor weer opwachten om vervolgens alles te herhalen etc. Igor was volgens zijn eigen woorden doodsbang!
Ongeacht wat er speelt tussen volwassenen (zaak gespannen tegen Richard Kosse ivm verborgen gebreken in de woning die wij van hem gekocht hebben) van kinderen blijf je gewoon af! Zoals begrijpelijk heeft dit een enorme impact op Igor, maar ook op ons als gezin. Voor Igor zijn veiligheid gaan wij een voetbalvereniging uitzoeken welke vlakbij het werk is van Sam, zodat hij voortaan gebracht kan worden. Igor vindt het enorm jammer dat hij niet meer bij de Weiteveense boys kan voetballen, maar het is helaas niet anders. Groetjes Ineke"
Laat maar zien waar de kinderen van die 50 jarige psychopatische loser die nog bij zijn moeder woont worden bedreigd behalve in zijn huilie video om zichzelf in te dekken. Janken dat zijn moeder en kinderen vermoord gaan worden en zijn vrouw verkracht en ondertussen zelf kinderen van de slachtoffers stalken. Kinderen stalken en een weerloze vluchtende vrouw vermoorden wat een "held" zeg! Neem die loser maar als je voorbeeld.
Zo ook goeiemorgen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:36 schreef huxley84 het volgende:
"Jezus ff serieus!!!!
Ik zie hier sterkte en respect bla bla bla tering onzin!!!! Gaat er hier nog iemand eerlijk wezen of wat? Hij is geen held ! Hij is een fucking lozer die z'n eigen gezin faliekant in de steek laat nu en doelbewust 2 kinderen wees heeft gemaakt!!! Z'n eigen kinderen wou ie zogenaamd beschermen maar die andere 2 kinderen doen er niet toe ofzo?
Dat ie het getreiter zat was oké dat zal, kan ik inkomen, dat ie zover door draait dat ie die man aanpakt oké kan ik ook nog inkomen al valt een moord niet goed te praten, maar doel bewust op de vrouw richten om dr vervolgens het genade schot te geven terwijl ze uit paniek al tegen een boom aan geknald was nee sorry pik dan handel je niet meer uit paniek maar dan handel je doel bewust!!! En dan nog bewust wezen van Facebook live zo van ik doe even m'n verhaaltje voordat de politie er is dan heb ik m'n eigen vast ingedekt en vrouw lief komt ook nog eventjes live direct achter d'r man aan ff serieus live gaan terwijl je net 2 mensen vermoord heb en 2 kinderen wees gemaakt heb hoe dan???
Krokodillen tranen eruit persen en hopen dat iedereen je zielig vindt hou toch op joh figuranten! Hij verdient bajes en niet zo zuinig ook klaar dapper genoeg om 2 kleine kinderen wees te maken omdat je zogenaamd zo bang bent dan ook dapper genoeg wezen om de bak in te draaien succes maat! Beetje geluk scoor je een telefoontje daar kan je live vanuit je cel!"
"Hoi allemaal, Igor is gisteren lastig gevallen toen hij op weg was alleen op zijn fietsje van ons huis Bargerweg naar de Wiekslag voor de zwem 4 daagse. Richard Kosse heeft hem bijna de hele weg lastig gevallen op zijn motor (achter Igor rijden, naast en voor Igor rijden en dan een dot gas geven en Igor weer opwachten om vervolgens alles te herhalen etc. Igor was volgens zijn eigen woorden doodsbang!
Ongeacht wat er speelt tussen volwassenen (zaak gespannen tegen Richard Kosse ivm verborgen gebreken in de woning die wij van hem gekocht hebben) van kinderen blijf je gewoon af! Zoals begrijpelijk heeft dit een enorme impact op Igor, maar ook op ons als gezin. Voor Igor zijn veiligheid gaan wij een voetbalvereniging uitzoeken welke vlakbij het werk is van Sam, zodat hij voortaan gebracht kan worden. Igor vindt het enorm jammer dat hij niet meer bij de Weiteveense boys kan voetballen, maar het is helaas niet anders. Groetjes Ineke"
Laat maar zien waar de kinderen van die 50 jarige psychopatische loser die nog bij zijn moeder woont worden bedreigd behalve in zijn huilie video om zichzelf in te dekken. Janken dat zijn moeder en kinderen vermoord gaan worden en zijn vrouw verkracht en ondertussen zelf kinderen van de slachtoffers stalken. Kinderen stalken en een weerloze vluchtende vrouw vermoorden wat een "held" zeg! Neem die loser maar als je voorbeeld.
Was de WOZ waarde van dat huis niet minder dan de helft van de verkoop prijs?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:38 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik neem wat de makelaar hierover zegt dus niet echt serieus, sterker nog, het komt op mij nogal onprofessioneel over dat die zich over deze kwestie publiekelijk uitlaat. Of deze makelaar van de verkopende of aankopende partij was doet er zelfs niet eens zoveel toe, waarom gaat een zakelijke partij zich hierover überhaupt uitlaten in de media?
Nou ja, ik heb ook al gehoord dat een significant deel van de aankoopsom contant is voldaan...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heb je tegenwoordig geen bouwtechnische keuring meer nodig voor de hypotheek? Beide partijen waren zo gek als een deur inderdaad, wtf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |