abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:38:42 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212084272
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:37 schreef matthijst het volgende:

[..]
Wat lul je man :')
Jij zegt: er heeft niemand gefaald (dat is dus 0 of 100).
Ik zeg alleen: wacht het onderzoek eens af.
Dat falen werd dan ook beweert door de user waarop ik reageerde.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:39:06 #202
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212084277
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:37 schreef matthijst het volgende:

[..]
Wat lul je man :')
Jij zegt: er heeft niemand gefaald (dat is dus 0 of 100).
Ik zeg alleen: wacht het onderzoek eens af (dat kan alles van 0 tot 100 zijn).

Kiek eens in de spiegel.
Zegt hij niet hetzelfde?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212084290
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:54 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.hartvannederl(...)rhaal-nooit-verwacht

Hier inderdaad ook een verhaal over de slachtoffers, ze hadden een rechtszaak aangespannen en zelfs verloren. Ze hadden kritiek op zijn werk. En er zat dus een nieuwe rechtszaak aan te komen.
Vraag me af wat de makelaar precies erover zegt, niet dat kleine artikel waar hij alleen aangeeft dat de gebreken niet zo groot waren. Als namelijk blijkt dat meerdere verschillende rechtzaken strategisch zijn geweest om achteraf proberen af te dingen en een slaatje uit te slaan dan kunnen ze dat spelletje weleens met de verkeerde hebben gespeeld die als 50 jarige weer thuis bij zijn moeder woonde en met huwelijks problemen kampte en ontplofte. Uiteraard rechtvaardigd dat nog geen dubbele liquidatie maar kan meer licht op de zaak schijnen hoe het zover heeft kunnen komen. De toekomst zal uitwijzen in hoeverre de dader geprovoceerd is en zelf geprovoceerd heeft.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:41:59 #204
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212084311
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zegt hij niet hetzelfde?
Hij zei: niemand heeft gefaald.
En daarna: gaan we weer, 0 tot 100, niks ertussen.

Dus ja: als 2e zegt hij inderdaad dat er meer is dan 0 of 100, maar z'n eerste reactie is dat er niemand gefaald heeft 8)7
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:42:25 #205
28167 matthijst
pi_212084316
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat falen werd dan ook beweert door de user waarop ik reageerde.
Dan moet je mij niet quoten :)
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:42:51 #206
438527 MissButterflyy
pi_212084319
Richard woonde weer bij zijn moeder en kampte met huwelijkse problemen?
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:44:02 #207
438527 MissButterflyy
pi_212084333
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:41 schreef matthijst het volgende:

[..]
Hij zei: niemand heeft gefaald.
En daarna: gaan we weer, 0 tot 100, niks ertussen.

Dus ja: als 2e zegt hij inderdaad dat er meer is dan 0 of 100, maar z'n eerste reactie is dat er niemand gefaald heeft 8)7
Maak je niet zo druk. Het is niet zo belangrijk allemaal.
pi_212084359
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee.
U MAD?
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:47:12 #209
28167 matthijst
pi_212084370
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maak je niet zo druk. Het is niet zo belangrijk allemaal.
Druk? Ik vermaak me :D

Iemand al gehoord wanneer de rechtszaak begint?
Maand of 6 wachten zeker.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:48:48 #210
438527 MissButterflyy
pi_212084389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Nee.
Maar dan is het hele verhaal toch gespeculeer met de dikke duim?
Dat hij niet zo lekker zat in zijn vel zal best, ik heb ook wel eens tijden gehad in mijn leven dat meerdere dingen tegenzaten. Meeste mensen beheersen zich toch. Het valt niet goed te praten dat er nu twee doden zijn gevallen.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:49:36 #211
438527 MissButterflyy
pi_212084395
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:47 schreef matthijst het volgende:

[..]
Druk? Ik vermaak me :D

Iemand al gehoord wanneer de rechtszaak begint?
Maand of 6 wachten zeker.
Hij wordt morgen voorgeleid aan de rechter commissaris die beslist of hij 14 dagen langer vast blijft zitten.
I
pi_212084405
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar dan is het hele verhaal toch gespeculeer met de dikke duim?
Dat hij niet zo lekker zat in zijn vel zal best, ik heb ook wel eens tijden gehad in mijn leven dat meerdere dingen tegenzaten. Meeste mensen beheersen zich toch. Het valt niet goed te praten dat er nu twee doden zijn gevallen.
Welke users praten dat goed dan?
U MAD?
pi_212084440
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:54 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.hartvannederl(...)rhaal-nooit-verwacht

Hier inderdaad ook een verhaal over de slachtoffers, ze hadden een rechtszaak aangespannen en zelfs verloren. Ze hadden kritiek op zijn werk. En er zat dus een nieuwe rechtszaak aan te komen.
Het slachtoffer had een rechtszaak aangespannen tegen iemand die voor hem had gewerkt. Staat los van de rechtszaak tegen de buren.
pi_212084452
quote:
Als je Facebook goed bestudeert, dan kan je eruit opmaken dat ze een tijdje uit elkaar zijn geweest.

Tenminste, ik heb die conclusie getrokken.

Want bij Richard staat iets van 4 maart 2020 relatie met Ingrid Stellinga. Nou die kinderen zijn veel ouder, en er staat ook onder "joehoe weer verkering!" In een comment.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jacy-Jacy op 18-01-2024 22:01:31 ]
  donderdag 18 januari 2024 @ 22:02:33 #215
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212084547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:40 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Vraag me af wat de makelaar precies erover zegt, niet dat kleine artikel waar hij alleen aangeeft dat de gebreken niet zo groot waren. Als namelijk blijkt dat meerdere verschillende rechtzaken strategisch zijn geweest om achteraf proberen af te dingen en een slaatje uit te slaan dan kunnen ze dat spelletje weleens met de verkeerde hebben gespeeld die als 50 jarige weer thuis bij zijn moeder woonde en met huwelijks problemen kampte en ontplofte. Uiteraard rechtvaardigd dat nog geen dubbele liquidatie maar kan meer licht op de zaak schijnen hoe het zover heeft kunnen komen. De toekomst zal uitwijzen in hoeverre de dader geprovoceerd is en zelf geprovoceerd heeft.
Ja daar hebben we rechters voor, gelukkig. Uiteindelijk zul je het daarmee moeten doen en als er een partij door blijft gaan wordt het lastiger en zal er juridisch iets kunnen gebeuren en dan kan bijvoorbeeld een agent een vonnis handhaven. Het is niet gebruikelijk dat iemand in de tussentijd de andere partij vermoordt.

De vraag is inderdaad wat er geprovoceerd is en wat iemand als provocatie kan hebben ervaren. Als je dan iemand zijn zoon gaat achtervolgen op een motor (uiteraard als dat waar is) dan kan het best zijn dat de Pool naar hem is toegegaan om hem te laten weten dat ie dat niet moet doen.

Natuurlijk niet op een nette manier, zijn kind is er immers bij betrokken (dan nog moet ie niet gaan lopen schelden). Om even helemaal de Poirot te spelen, als wij schelden gebruiken we vaak ziektes, maar ik weet niet wat Polen gebruiken als ze schelden. Ook ziektes? Of iets over je moeder, zus of andere familieleden?

Vervolgens is het de vraag of de Pool een kopstoot gaf (beide partijen zeggen wat anders, weet jij veel wat er gebeurd is), Kan zomaar dat ie dat wel gedaan heeft en fysiek iets gedaan heeft, terecht dat ie toen was meegenomen door politie. Volgens verhalen zegt zijn vrouw dat K. ineens neerviel terwijl er geen fysiek contact was, soort schwalbe zullen we maar zeggen. Vreemd natuurlijk, maar ja twee mensen neerschieten is sowieso vreemd dus zou ook zomaar kunnen. Dat ie eerst het eruit wilde laten zien dat die Pool fysiek gevaarlijk is.

Dat lukt even de eerste keer, de Pool werd meegenomen, geeft aan dat ie niets heeft gedaan en voor een kopstoot ga je sowieso al niet weken zitten. Zeker niet zonder strafblad. Pool komt weer thuis en K. wil verder gaan en doet weer een poging om het eruit te laten zien als dat het verhaal anders is. Het kon zogenaamd niet anders, de Pool had immers iets gescholden over zijn dochter of vrouw de vorige keer. Of wat Polen dan ook gebruiken voor scheldwoorden vertaald naar Nederlands. Eerder in die week lukt hem het ook om de aandacht op de Pool te krijgen en dus nu helemaal.

K. had eerder wel een van de kinderen achterna gezeten met een motor en was zijn mindset 'Ja, nu is het de beurt van die Pool om iets met mijn kinderen te doen, er is geen weg terug' en begon bij vrijlating (want ja vrijlating was niet op basis van de wet, maar bewijs dat de politie en justitie hem lieten vallen) te denken dat ie wel moest overgaan op de daad, want hij was zelf te ver gegaan met een van zijn kinderen. Dat zou uitkomen ergens en tegen hem werken en dat kon ie niet gebruiken. Dit was zijn kans.

'Mademoiselle can I have some coffee please'.

Even serieus, het is maar een schets, neem het met twee vaten zout.

Overigens opgezocht, Polen gebruiken doorgaans ziektes als scheldwoord, volgen Google. Maar toch zou er zomaar geroepen kunnen zijn 'ik ga je dochter, dit, ik ga je zoon dat'. Sowieso is ie die avond meegenomen. Houd rekening met dat zijn zoon is achterna gezeten (als dat klopt) en dat kan elk mensen die opkwam voor Richard als vader zich wel voorstellen denk ik, maar dan zonder moord. Ook dat vind ik niet oké, maar als er dan mensen zijn die het over 'ik kan mij voorstellen dat je flipt als iets met je kind gedaan wordt', dan begrijpen ze dit ook. Er zijn mensen met zulke taal al aan het flippen zijn. Maar goed, ook speculatie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vis1980 op 18-01-2024 22:08:28 ]
pi_212084614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja daar hebben we rechters voor, gelukkig. Uiteindelijk zul je het daarmee moeten doen en als er een partij door blijft gaan wordt het lastiger en zal er juridisch iets kunnen gebeuren en dan kan bijvoorbeeld een agent een vonnis handhaven. Het is niet gebruikelijk dat iemand in de tussentijd de andere partij vermoordt.

De vraag is inderdaad wat er geprovoceerd is en wat iemand als provocatie kan hebben ervaren. Als je dan iemand zijn zoon gaat achtervolgen op een motor (uiteraard als dat waar is) dan kan het best zijn dat de Pool naar hem is toegegaan om hem te laten weten dat ie dat niet moet doen.

Natuurlijk niet op een nette manier, zijn kind is er immers bij betrokken (dan nog moet ie niet gaan lopen schelden). Om even helemaal de Poirot te spelen, als wij schelden gebruiken we vaak ziektes, maar ik weet niet wat Polen gebruiken als ze schelden. Ook ziektes? Of iets over je moeder, zus of andere familieleden?

Vervolgens is het de vraag of de Pool een kopstoot gaf (beide partijen zeggen wat anders, weet jij veel wat er gebeurd is), Kan zomaar dat ie dat wel gedaan heeft en fysiek iets gedaan heeft, terecht dat ie toen was meegenomen door politie. Volgens verhalen zegt zijn vrouw dat K. ineens neerviel terwijl er geen fysiek contact was, soort schwalbe zullen we maar zeggen. Vreemd natuurlijk, maar ja twee mensen neerschieten is sowieso vreemd dus zou ook zomaar kunnen. Dat ie eerst het eruit wilde laten zien dat die Pool fysiek gevaarlijk is.

Dat lukt even de eerste keer, de Pool werd meegenomen, geeft aan dat ie niets heeft gedaan en voor een kopstoot ga je sowieso al niet weken zitten. Zeker niet zonder strafblad. Pool komt weer thuis en K. wil verder gaan en doet weer een poging om het eruit te laten zien als dat het verhaal anders is. Het kon zogenaamd niet anders, de Pool had immers iets gescholden over zijn dochter of vrouw de vorige keer. Of wat Polen dan ook gebruiken voor scheldwoorden vertaald naar Nederlands. Eerder in die week lukt hem het ook om de aandacht op de Pool te krijgen en dus nu helemaal.

K. had eerder wel een van de kinderen achterna gezeten met een motor en was zijn mindset 'Ja, nu is het de beurt van die Pool om iets met mijn kinderen te doen, er is geen weg terug' en begon bij vrijlating (want ja vrijlating was niet op basis van de wet, maar bewijs dat de politie en justitie hem lieten vallen) te denken dat ie wel moest overgaan op de daad, want hij was zelf te ver gegaan met een van zijn kinderen. Dat zou uitkomen ergens en tegen hem werken en dat kon ie niet gebruiken. Dit was zijn kans.

Overigens opgezocht, Polen gebruiken doorgaans ziektes als scheldwoord, volgen Google. Maar toch zou er zomaar geroepen kunnen zijn 'ik ga je dochter, dit, ik ga je zoon dat'. Sowieso is ie die avond meegenomen. Houd rekening met dat zijn zoon is achterna gezeten (als dat klopt) en dat kan elk mensen die opkwam voor Richard als vader zich wel voorstellen denk ik, maar dan zonder moord. Ook dat vind ik niet oké, maar als er dan mensen zijn die het over 'ik kan mij voorstellen dat je flipt als iets met je kind gedaan wordt', dan begrijpen ze dit ook. Er zijn mensen met zulke taal al aan het flippen zijn. Maar goed, ook speculatie.
Ik heb weer gelezen dat die wond die Richard op zijn filmpje op het voorhoofd heeft, nog van die kopstoot is van die Poolse man.
  donderdag 18 januari 2024 @ 22:12:58 #217
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212084632
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:10 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ik heb weer gelezen dat die wond die Richard op zijn filmpje op het voorhoofd heeft, nog van die kopstoot is van die Poolse man.
Is ook zeker niet uit te sluiten. Maar als ie eerder ook al vanuit het niets is neergevallen, is niets uit te sluiten. Nogmaals dat is uiteraard een zeer vreemd verhaal, maar als stap voordat je jezelf neer wil zetten als slachtoffer in zo'n daad kun je best creatief zijn, Ik weet het, dat klinkt niet reëel, net als twee mensen neerschieten.
  donderdag 18 januari 2024 @ 22:14:17 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212084647
@Vis1980 Alleen was dat intimideren op de motor al in juli 2023.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 18 januari 2024 @ 22:16:07 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212084664
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:14 schreef Lienekien het volgende:
@:Vis1980 Alleen was dat intimideren op de motor al in juli 2023.
Is dat zo? Nou, ik had het mis, wie had dat gedacht! ;)

Ik trek mijn sollicitatie als freelance detective weer in, bij deze.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 18 januari 2024 @ 22:23:08 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212084724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{
  donderdag 18 januari 2024 @ 22:26:26 #221
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212084747
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:36 schreef FYazz het volgende:

[..]
Hij rijdt een vrouw klem, heeft tussen moment van uitstappen en neerschieten de tijd om zich te bezinnen. Hij schiet deze vrouw dan toch dood en loopt vervolgens naar het huis om een praatje te gaan houden met de man?
Want hij wilde wellicht alleen een beetje dreigen en intimideren of zeggen "ik heb net je vrouw afgeknald, maar dat was niet de intentie hoor". :{w
Dit zijn allemaal dingen die helemaal niet onomstotelijk vaststaan. Stop ermee.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212084782
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

SPOILER
Het is best koud, hoor ;)
pi_212084810
quote:
Wat ik ervan begreep waren hij en z'n vrouw een tijdje uit mekaar en woonde die bij zijn moeder toen. Denk ook dat er veel meer speelde want die Poolse man had ook een familie conflict schijnbaar. De meest concrete dingen wat je leest is dat die dader kennelijk last had van afval in zijn weiland en die slachtoffers had de dader het kind van bedreigd en die slachtoffers deden moeilijk met een rechtzaak. Maar ja het is zinloos het proberen te rationaliseren want als je denkt dat dodelijk geweld je enigste optie is om zo een onbenullig conflict op te lossen dan ben je het stadium van rationaliteit allang gepasseerd.
pi_212084827
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als ze het volle jaar op de hoogte zijn van het geouwehoer heen en weer. En het heeft geleid tot 2 lijken, hoe zou jij het dan noemen?

Vlag en wimpel geslaagd ofzo?
Ik vraag me af hoe je dit voor je ziet.

Dat instanties ingrijpen als het gaat om kinderen, of mishandeling thuis, dat snap ik. En dat moet gewoon snel gebeuren, dan telt elke week.

Maar wat moeten we allemaal in hemelsnaam wel niet gaan optuigen als we iedereen moeten beschermen omdat er soms toevalligerwijs iemand kan rondlopen die bij een zakelijk geschil de emoties niet meer in hand heeft?
  donderdag 18 januari 2024 @ 22:44:11 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212084885
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:33 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Wat ik ervan begreep waren hij en z'n vrouw een tijdje uit mekaar en woonde die bij zijn moeder toen. Denk ook dat er veel meer speelde want die Poolse man had ook een familie conflict schijnbaar. De meest concrete dingen wat je leest is dat die dader kennelijk last had van afval in zijn weiland en die slachtoffers had de dader het kind van bedreigd en die slachtoffers deden moeilijk met een rechtzaak. Maar ja het is zinloos het proberen te rationaliseren want als je denkt dat dodelijk geweld je enigste optie is om zo een onbenullig conflict op te lossen dan ben je het stadium van rationaliteit allang gepasseerd.
Sowieso zijn burenruzies de meest trieste gebeurtenissen ooit. Volwassen mensen, die elkaar het leven zuur maken om een schutting of de kleur van een muur. Als je de rijdende rechter kijkt dan zie wat voor emoties dat bij die mensen soms losmaakt, wat het doet met familie en wat het doet met een dorp. Zouden hun (klein)kinderen moeten leren dat je het met elkaar moet oplossen, maar laten zich enorm gaan om de kleinste dingen. Heel sneu eigenlijk en ben blij dat ik dat nooit met buren gehad heb. Wel met familie, ook zoiets waarbij al snel de gekste emoties los kunnen komen. Jezelf staande houden en vooral niets fysieks gaan doen is de beste keuze die je maar kan maken, want als je zelf ook mee gaat doen met treiteren en bedreigen dan is het lastig voor politie en rechters om verschil te zien. Achteraf prijs je jezelf de hemel in voor die keuze, want anders ziet je toekomst er totaal anders uit en ook voor iedereen die betrokken is in je leven.
pi_212084932
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Er werd gemeld dat afgelopen weekend ofzo een fysieke confrontatie tussen de dader en slachtoffer was waar de politie aan te pas moest komen. Het kan best dat het daardoor helemaal geëscaleerd is.

Wat ik niet begrijp is dat iemand denkt dat het verstandig is om zijn mooie leventje weg te gooien en meerdere personen preventief liquideren boven zijn eigen vrouw en kinderen verkiest. Want hij heeft zijn gezin daar geen dienst mee bewezen en het ging puur om aan zijn eigen wraakzucht en vergelding drang te voldoen en niemand anders.
  Vis een optie? donderdag 18 januari 2024 @ 22:56:10 #227
70532 loveli
N
pi_212084971
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hij wordt morgen voorgeleid aan de rechter commissaris die beslist of hij 14 dagen langer vast blijft zitten.
I
Nou, spannend.
crap in = crap out
pi_212084981
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Sowieso zijn burenruzies de meest trieste gebeurtenissen ooit. Volwassen mensen, die elkaar het leven zuur maken om een schutting of de kleur van een muur. Als je de rijdende rechter kijkt dan zie wat voor emoties dat bij die mensen soms losmaakt, wat het doet met familie en wat het doet met een dorp. Zouden hun (klein)kinderen moeten leren dat je het met elkaar moet oplossen, maar laten zich enorm gaan om de kleinste dingen. Heel sneu eigenlijk en ben blij dat ik dat nooit met buren gehad heb. Wel met familie, ook zoiets waarbij al snel de gekste emoties los kunnen komen. Jezelf staande houden en vooral niets fysieks gaan doen is de beste keuze die je maar kan maken, want als je zelf ook mee gaat doen met treiteren en bedreigen dan is het lastig voor politie en rechters om verschil te zien. Achteraf prijs je jezelf de hemel in voor die keuze, want anders ziet je toekomst er totaal anders uit en ook voor iedereen die betrokken is in je leven.
Het duurt een leven lang om een reputatie op te bouwen en maar een seconde om het compleet te verwoesten. Dit zijn van die zaken dan geeft in een impuls aan je reptielen brein instincten toegeven misschien een kort moment van genoegdoening maar dit zijn geen dingen waar je even terug naar de winkel in het dorp kan gaan om een nieuwe kans te kopen wanneer je een foute beslissing maakt.
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:00:07 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212084999
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ze waren toch geen buren? Ja, er was een wei tegenover het huis van de slachtoffers waar de verdachte nog paarden had. Maar de bron van het conflict was het huis dat verdachte aan de slachtoffers had verkocht, de onenigheid over vermeende verborgen gebreken.
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:02:13 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212085015
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:51 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Er werd gemeld dat afgelopen weekend ofzo een fysieke confrontatie tussen de dader en slachtoffer was waar de politie aan te pas moest komen. Het kan best dat het daardoor helemaal geëscaleerd is.

Wat ik niet begrijp is dat iemand denkt dat het verstandig is om zijn mooie leventje weg te gooien en meerdere personen preventief liquideren boven zijn eigen vrouw en kinderen verkiest. Want hij heeft zijn gezin daar geen dienst mee bewezen en het ging puur om aan zijn eigen wraakzucht en vergelding drang te voldoen en niemand anders.
Eens. Als je jezelf in de hand houdt in donkere tijden, ben je later enorm blij dat je die keuze hebt gemaakt, hoe erg iets op een moment ook lijkt. Dat specifieke gevoel zou ik iedereen willen toewensen in het leven. Uiteindelijk krijg je niets meer voor elkaar als je daadwerkelijk eigen rechter gaat spelen.

Ondanks wat je ervaart als treiterijen, waar nooit iemand levenslang voor gaat krijgen. Als je echt gelijk hebt in de zaak komt er die uiteindelijke uitspraak van de rechter, ook na een hoger beroep. Heb je ongelijk in een civiele zaak moet je hooguit wat betalen. Verschrikkelijk, maar niet te vergelijken met levenslang. Een zaak gaat er niet makkelijker op worden als je zelf strafbare zaken gaat doen, wie het ook is.
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:04:06 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212085034
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ze waren toch geen buren? Ja, er was een wei tegenover het huis van de slachtoffers waar de verdachte nog paarden had. Maar de bron van het conflict was het huis dat verdachte aan de slachtoffers had verkocht, de onenigheid over vermeende verborgen gebreken.
Dat is waar, al had het verder alles wat zo'n typische zaak bij de rijdende rechter had kunnen zijn. Het typeert het wel een beetje, zeker met die tuin, dat getreiter en twee eikels die niets toegeven.
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:10:50 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212085065
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is waar, al had het verder alles wat zo'n typische zaak bij de rijdende rechter had kunnen zijn. Het typeert het wel een beetje, zeker met die tuin, dat getreiter en twee eikels die niets toegeven.
Zeker, het getreiter en het escaleren daarvan (de dodelijke afloop nog buiten beschouwing gelaten).

In het kader van een rechter vragen om het geschil te beslechten, vind ik het een lastige kwestie dat R. niet de rechtszaak heeft afgewacht die in februari zou plaatsvinden. De slachtoffers hadden ook al plannen om weer te verhuizen, maar of R. dat wist is een vraag.
pi_212085111
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De dader bezitten een stuk grond naast het huis dat ze hadden verkocht dus in zekere zin waren ze buren. Dit is ook uit de hand gelopen als een of andere ordinaire buren ruzie over de verkoop van een stuk grond waar over en weer strafbare feiten en overlast word gepleegd. Waar de zaak steeds verder escaleert en de dader en slachtoffer beveiligings cameras ophangen en de slachtoffers hun kind van de voetbal vereniging halen uit veiligheids overwegingen.
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:25:11 #234
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212085137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:21 schreef huxley84 het volgende:

[..]
De dader bezitten een stuk grond naast het huis dat ze hadden verkocht dus in zekere zin waren ze buren. Dit is ook uit de hand gelopen als een of andere ordinaire buren ruzie over de verkoop van een stuk grond waar over en weer strafbare feiten en overlast word gepleegd. Waar de zaak steeds verder escaleert en de dader en slachtoffer beveiligings cameras ophangen en de slachtoffers hun kind van de voetbal vereniging halen uit veiligheids overwegingen.
Hoeveel zaken zouden zo gaan elk jaar?
pi_212085143
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Eens. Als je jezelf in de hand houdt in donkere tijden, ben je later enorm blij dat je die keuze hebt gemaakt, hoe erg iets op een moment ook lijkt. Dat specifieke gevoel zou ik iedereen willen toewensen in het leven. Uiteindelijk krijg je niets meer voor elkaar als je daadwerkelijk eigen rechter gaat spelen.

Ondanks wat je ervaart als treiterijen, waar nooit iemand levenslang voor gaat krijgen. Als je echt gelijk hebt in de zaak komt er die uiteindelijke uitspraak van de rechter, ook na een hoger beroep. Heb je ongelijk in een civiele zaak moet je hooguit wat betalen. Verschrikkelijk, maar niet te vergelijken met levenslang. Een zaak gaat er niet makkelijker op worden als je zelf strafbare zaken gaat doen, wie het ook is.
Ja je kan dan beter voor je gezinnetje kiezen en je zak geld pakken en oprotten naar een ander land en nog lang en gelukkig leven.

Wat een held zeg beide ouders van twee kinderen koelbloedig geëxecuteerd zonder rechtzaak, straks levenslang de bak in, en het leven van zijn vrouw en kinderen zal ook nooit meer hetzelfde zijn.

Daar doe je het voor een participatie lintje. Kan je wanneer je tussen 4 muren opgesloten zit jezelf op de borst kloppen dat je niet gezwicht bent. Het recht van de sterksten en de wetten van de jungle dus dan zit je in de gevangenis inderdaad op je plaats.
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:27:33 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212085146
quote:
Terwijl het aantal hulpvragen om rechtsbijstand in het algemeen afnam vorig jaar, kreeg de juridisch dienstverlener juist méér verzoeken om juridische bijstand bij een burenruzie: 4062 keer.
Staat in dit bericht, maar dat zijn alleen nog maar de zaken waar rechtsbijstand wordt aangevraagd, kun je nagaan.

Ja daar moet de politie allemaal twee drie agenten bij neer gaan zetten volgens sommigen. Das op zijn minst 8000 agenten.
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:31:58 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212085162
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:21 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Hoe is dit nou een reactie op wat ik zeg?
pi_212085173
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoeveel zaken zouden zo gaan elk jaar?
In Nederland niet zoveel denk ik ook omdat hier een verbod op vrije vuurwapen bezit is waarschijnlijk, anders zouden veel meer labiele tokkies over de schreef gaan.
Maar aan de andere kant van de oceaan bij onze grote Amerikaanse broers komt het vaker voor.
pi_212085176
Ik dacht, ik ga ook eens kijken op de facebook van die vrouw van die Richard en eindelijk vond ik dat profiel. Daarop stond een foto met daaronder een hele discussie vol steunbetuigingen, en eerlijk is eerlijk, ook een hoop mensen die die kerel veroordelen.

Maar goed, na een paar van die reacties kort bekeken te hebben staat er dus een screenshot van nota bene dit topic tussen, van dat verhaal dat die moeder haar zoontje van de voetbalclub afgehaald zou hebben vanwege dreigementen oid. Zo van kijk eens wat ik op feesboekfok heb gevonden...
_O- _O- _O-

Genoeg internet vandaag
pi_212085184
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe is dit nou een reactie op wat ik zeg?
Je zei dat hun geen buren waren maar ze bezitten dus een stuk grond naast mekaar dus zijn ze wel degelijk buren.
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:39:52 #241
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_212085208
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Was dat thuis of bij de schietvereniging?
Jeugdschutterij in beek
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:41:03 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212085218
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik dacht, ik ga ook eens kijken op de facebook van die vrouw van die Richard en eindelijk vond ik dat profiel. Daarop stond een foto met daaronder een hele discussie vol steunbetuigingen, en eerlijk is eerlijk, ook een hoop mensen die die kerel veroordelen.

Maar goed, na een paar van die reacties kort bekeken te hebben staat er dus een screenshot van nota bene dit topic tussen, van dat verhaal dat die moeder haar zoontje van de voetbalclub afgehaald zou hebben vanwege dreigementen oid. Zo van kijk eens wat ik op feesboekfok heb gevonden...
_O- _O- _O-

Genoeg internet vandaag
:o
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:41:39 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212085221
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:36 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Je zei dat hun geen buren waren maar ze bezitten dus een stuk grond naast mekaar dus zijn ze wel degelijk buren.
Heb je de rest van dat bericht ook gelezen?
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:41:55 #244
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212085223
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:35 schreef Hatseflats22 het volgende:

_O- _O- _O-

Genoeg internet vandaag
Op facebook is 'Hep op Vok gestaan' een ding! Wordt wel een soort inception zo.
  donderdag 18 januari 2024 @ 23:43:16 #245
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212085237
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:39 schreef jigggy het volgende:

[..]
Jeugdschutterij in beek
Dat is wel een leuke ervaring als 15-jarige, doe je het nog steeds?
pi_212085322
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heb je de rest van dat bericht ook gelezen?
Ja en als je daar een probleem mee hebt moet je bij de mods gaan huilen.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 00:00:36 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212085331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:58 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Ja en als je daar een probleem mee hebt moet je bij de mods gaan huilen.
Reageer dan niet op mij als je mijn bericht verder niet leest.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 00:04:50 #248
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212085351
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ook netjes, iemand van 50 in 1 jaar tijd doordraaien tot moordenaar.
Niveautje "vrouwen die verkracht worden lokken het zelf uit".

Man je hebt geen idee wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden en toch denk jij te kunnen weten dat de gek die 2 mensen heeft gedood eigenlijk slachtoffer is. Want hey, ze hebben het zelf uitlokt en Richard is heilig he?

Voor hetzelfde geld kwamen ze wel op hele nette wijze bij hem kenbaar maken dat de woning gebreken had, flipte Richard volledig en zijn ze vanaf dat moment beide partijen elkaar gaan treiteren.

Misschien had Richard wel een hoop andere frustraties en was hij, in geval je het niet met hem eens was, helemaal niet zo redelijk als sommigen het doen voorkomen.

Ik post deze speculaties puur om aan te geven dat het echt alle kanten op kan en toch maak jij, zonder enig feitelijk bewijs,de dader tot op zekere hoogte een soort van slachtoffer terwijl je de slachtoffers tot daders maakt: daders als on dat ZIJ eigenlijk schuldig zijn aan het feit dat Richard geflipt is. En niet het feit dat Richard gewoon een gestoorde gek is die lief en aardig doet wanneer je aan zijn kant staat, maar flipt wanneer je dit niet doet (wederom pure speculatie om aan te geven dat het dus ook totaal anders in elkaar kan steken).
Krekker is de bom!
pi_212085373
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat wel onomstotelijk vaststaat is dat Richard 2 mensen van het leven heeft beroofd. Desondanks wil jij iemand die twee mensen om het leven legt niet bij voorbaat bestempelen als moordenaar.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 00:09:45 #250
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212085375
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 22:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar jij hebt zelf ondertussen wel je oordeel klaar dat het de slachtoffers zijn die Richard zo gek hebben gekregen?
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')