abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212081710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tot nu toe wijst daar niets op en het lijkt nogal alsof je er op hoopt. Gave gozert.
Sommigen denken dat dit een populariteit wedstrijd is en je emotioneel partij moet kiezen alsof we sport kijken en het voetbal elftallen zijn. Maar zakelijk gezien is het heel erg simpel als je een dubbele liquidatie pleegt en je niet kan beroepen op zelfverdediging, directe dreiging of noodweer.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:22:18 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212081731
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Janken? Doe eens normaal. Ik reken je toch niet persoonlijk af op je mening.
Nee? Hoe bedoel je dit dan?

Want dat draag jij wel aan. Daar heb ik nergens iets over gelezen, behalve als mening op Twitter van mensen die eerst riepen om een lintje voor Richard en nu moeite hebben met informatie die binnendruppelt die hun theorien onderuit haalt.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:25:08 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212081783
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:21 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Sommigen denken dat dit een populariteit wedstrijd is en je emotioneel partij moet kiezen alsof we sport kijken en het voetbal elftallen zijn. Maar zakelijk gezien is het heel erg simpel als je een dubbele liquidatie pleegt en je niet kan beroepen op zelfverdediging, directe dreiging of noodweer.
Of ze moeten je allebei tegelijk aanvallen. Toch blijf ik het vreemd vinden dat er zoveel mensen meteen partij kozen en het mij niets verbazen als dat de NOS=Fake News en Vaccine is murder-bende is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212081814
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:21 schreef matthijst het volgende:

[..]
Naja. Dat deed ik zojuist :Y
Bij kinderen noemen we dat fantasie.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:27:06 #155
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212081822
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:22 schreef matthijst het volgende:

[..]
Nee? Hoe bedoel je dit dan?

Want dat draag jij wel aan. Daar heb ik nergens iets over gelezen, behalve als mening op Twitter van mensen die eerst riepen om een lintje voor Richard en nu moeite hebben met informatie die binnendruppelt die hun theorien onderuit haalt.

Echt een reden om een ander voor jankerd uit te maken. :')
Ik zeg niks over jou hoor.

Pfffff gaat weer nergens over hier.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:28:12 #156
28167 matthijst
pi_212081844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:56 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Die filmpjes van een moordenaar en zijn vrouw waar ze beweren dat ze al jarenlang eenzijdig bedreigd worden en proberen de dubbele liquidatie te rechtvaardigen, terwijl de politie duidelijk aangeeft dat er over en weer meldingen van strafbare feiten zijn?

Zijn vrouw speculeert dat hij misschien een pistool van die pool heeft afgepakt.
Dus?
Ik zeg toch nergens dat het waar is wat die vrouw beweert?
Ik zei dat de bron van dat verhaal z'n vrouw was (en niet de hier zo gehate Twitteraars).

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 18-01-2024 19:33:35 ]
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:31:10 #157
28167 matthijst
pi_212081910
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Bij kinderen noemen we dat fantasie.
Roethof weleens gehoord? Die verdient er goed mee.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:31:43 #158
28167 matthijst
pi_212081921
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Echt een reden om een ander voor jankerd uit te maken. :')
Ik zeg niks over jou hoor.

Pfffff gaat weer nergens over hier.
Sorry hoor. Als jankerd kwetsend was.
Je eigen toontje was natuurlijk prima ^O^
pi_212082041
Het ergste is het voor het zoontje. Op het filmpje zie je dat pas na de aanhouding de politie naar het huis rent, waarschijnlijk nadat de verdachte hen heeft verteld dat er nog iemand binnen ligt. Die heeft dus waarschijnlijk nog enige tijd bij zijn stervende/overleden vader gezeten, misschien niet eens wetende dat zijn moeder al dood was.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:40:20 #160
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212082166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:35 schreef westwoodblvd het volgende:
Het ergste is het voor het zoontje. Op het filmpje zie je dat pas na de aanhouding de politie naar het huis rent, waarschijnlijk nadat de verdachte hen heeft verteld dat er nog iemand binnen ligt. Die heeft dus waarschijnlijk nog enige tijd bij zijn stervende/overleden vader gezeten, misschien niet eens wetende dat zijn moeder al dood was.
En dat om een burenruzie.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:41:17 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212082210
quote:
Bewoners Bargerweg nog steeds in schok: 'Ik slaap er slecht van'

Het over de weg gespannen lint halverwege de weg is weggehaald. De schermen en de vele politiebusjes en agenten zijn er ook niet meer. De Bargerweg in Weiteveen lijkt weer op een 'normale' straat. Bijna althans.
Het laatste stukje weg, helemaal aan het einde, is nog steeds afgezet. Bij het huis zijn bloemen en kaarsen neergelegd. Twee beveiligers houden er de wacht en spreken iedereen aan die in de buurt komt.

Zij beveiligen het huis waar de 38-jarige man en 44-jarige vrouw dinsdag de dood vonden. Hij werd gevonden in de buurt van de woning, zij in een auto die verderop tegen een boom is gebotst. De auto is inmiddels weggesleept. Een bosje rozen is er voor in de plaats gekomen.

Buurman
Wat er precies is gebeurd, is nog niet officieel bevestigd. Er was in ieder geval sprake van een langlopend conflict tussen de twee slachtoffers en de dinsdag opgepakte verdachte Richard K. uit Weiteveen. K. verkocht de woning een jaar geleden aan de man en de vrouw. Al snel ontstond er een hoogoplopende ruzie over de staat van het huis. Mogelijk heeft de verdachte de twee slachtoffers neergeschoten of neergestoken.
De straat is nog steeds geschokt door het drama dat zich bij hen in de straat heeft afgespeeld. Dat de verdachte en de twee slachtoffers geen vrienden van elkaar waren, was glashelder voor een buurman. Het conflict over achterstallig onderhoud en verborgen gebreken liep zo hoog op dat er een rechtszaak in de planning stond.

Deze buurman ving wel eens wat op in de sporadische gesprekken die hij met Richard en de slachtoffers had. "Maar ik hield me er liever zo ver mogelijk buiten." Het is zijn indruk dat het geschil vooral lag tussen de twee mannen. "De woning was het ouderlijk huis van Richard. Hij heeft er veel aan lopen klussen."

'Lag gevoelig'
Meerdere buren bevestigen dat Richard er met zijn familie en zijn moeder woonde. Hij verhuisde uiteindelijk naar een andere plek in Weiteveen, de moeder naar Klazienaveen. Vervolgens kwamen de twee nieuwe mensen er wonen, die stevige kritiek uitten op de staat van de woning. "Ze hadden die woning niet moeten afkraken. Het was zijn trots. Het lag gevoelig."
Wat er exact die ochtend is voorgevallen, kan niemand vertellen. Een omwonende heeft het een en ander gezien, maar wil niet praten. Andere buren zijn de stoet aan journalisten langs de huizen meer dan zat. Een man breekt het gesprek meteen af na het aanbellen. "Ik ben hier om mijn vrouw te ondersteunen. Ze wordt helemaal gek van al die vragen."

Slecht slapen
Een andere man wil ook niet praten. Als reden geeft hij onder meer aan geen partij te willen kiezen. Het enige wat hij kwijt wil, is dat hij sinds het drama van dinsdag slecht slaapt. Meerdere bewoners laten weten schoten te hebben gehoord: twee of drie. Een buurtbewoner heeft de tegen de boom gebotste auto gezien, waarin de vrouw werd gevonden. Hij meent een kogelgat te hebben gezien, maar helemaal zeker weten doet hij dat niet.
De meeste buurtbewoners hebben niet echt een beeld van de slachtoffers. Veel contact was er niet. De man had Poolse roots en kon volgens een van de buurtbewoners wat direct zijn.

Niet pluis
De vrouw wordt omschreven als aardig, intelligent en sociaal. Maar over de vloer komen bij het gezin, dat deed niemand. Een buurvrouw kreeg te horen dat het beter was om uit de buurt te blijven van het gezin. Want er zou iets niet pluis zijn. Van wie ze die boodschap meekreeg, wil ze niet zeggen.
Wat betreft het treiteren en pesten: dat ging volgens de buurt over en weer. Strobalen van Richard die in de sloot werden gekieperd, glasscherven en vuurwerk in de weide waar Richard paarden hield.

Volgens een buurman zou de man nog door het weiland hebben getijgerd om die zaken daar neer te leggen. Dat zou op beeld staan, want Richard heeft camera's genstalleerd, zegt hij. Volgens een ander zouden de slachtoffers puin in de tuin van de moeder van Richard hebben gedumpt.

Doodsbang
Maar ook van de kant van Richard zou er sprake zijn geweest van pesterijen en intimidatie. Het vrouwelijke slachtoffer plaatste afgelopen zomer op sociale media een bericht. Ze had haar zoontje van de plaatselijke voetbalclub, Weiteveense Boys, gehaald.
Richard zou de jongen, terwijl hij naar het sportpark fietste, hebben lastig gevallen. Hij achtervolgde de jongen op een motor, haalde hem in en sprak hem aan. Dat zou hij een paar keer herhaald hebben. Volgens de vrouw was haar zoontje doodsbang.

Een buurvrouw weet te melden dat er maandag, een dag voor de fatale gebeurtenissen, nog politie in de straat was. Achteraf begreep ze dat het om een fysieke confrontatie tussen de twee mannen zou zijn gegaan.

'Praat je niet goed'
Een andere buurvrouw verbaast zich over de massale steun die op sociale media richting Richard is uitgesproken. "Elk verhaal heeft twee kanten. Er zijn twee kinderen die nu geen ouders meer hebben. Dat praat je niet goed. Nee, niet iedereen staat achter wat er gebeurd is."
Bij een ander gaan de zorgen uit naar de kinderen van de verdachte. Wat voor een impact heeft dit alles op hen? Wat bij de meesten blijft hangen is de onwerkelijkheid van de gehele situatie. Amerikaanse praktijken, maar dan in Weiteveen. "Ik kan er nog steeds niet bij: hoe heeft dit kunnen gebeuren?"

https://www.rtvdrenthe.nl(...)-slaap-er-slecht-van
The love you take is equal to the love you make.
pi_212082250
Als moordenaar Richard eerst de vrouw heeft doodgeschoten, kan de fabel dat hij het pistool van de Pool heeft afgepakt meteen de kliko in, toch? Het zal best dat de slachtoffers ook zo hun streken hadden, maar niets rechtvaardigt wat die halve zool heeft gedaan. Achterlijk volk met hun labiele kutfilmpjes.
pi_212082318
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Of ze moeten je allebei tegelijk aanvallen. Toch blijf ik het vreemd vinden dat er zoveel mensen meteen partij kozen en het mij niets verbazen als dat de NOS=Fake News en Vaccine is murder-bende is.
Veel reageren op die emotionele live streams van de dader en zijn vrouw waar ze zichzelf en hun eigen aandeel uiteraard in het meest positieve licht schetsen. Daar komt nog vooroordelen bij tegen buitenlanders/immigranten en dat de dader zogenaamd een heilige blanke bbb stemmende boer was. Weet dat het verontrustend is maar de mening van velen is gebasseerd op het na papegaaien van populaire opinie wat ze op 8 uur journaal en jinek tv programmering verteld is. Hun hebben nog de illusie dat de linker en rechter vleugels niet op dezelfde adelaar zitten.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:46:42 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212082338
quote:
Klinkt als een soort 'Help, mijn man is klusser', het ging het recht tegen het hart dat er kritiek was op zijn 'werk'. Althans zo komt het over. Daar zijn wel meer figuren te zien die niet tegen kritiek kunnen en al jaren maar wat aankloten.

En dan de omgeving die ineens toch niets meer wil zeggen, eerst nog staand achter de dader.

Dat vuurwerk bleek jeugd te zijn en die kunnen net zo goed terugkomen en uit woede strobalen in de sloot gooien.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:48:09 #165
438527 MissButterflyy
pi_212082364
Kan me voorstellen dat als je in het dorp woont je helemaal gek wordt van de nieuwsgierige mensen en journalisten nu. :{
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:48:15 #166
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212082366
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:35 schreef westwoodblvd het volgende:
Die is waarschijnlijk verpest voor het leven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:50:48 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212082420
Dat bedoel ik dus. Zeggen dat ie het op beeld heeft (dat vuurwerk), maar dat bleek dus om jeugd te gaan en dat vertelt hij dan weer niet tegen de buurt. Ik ben bang dat deze meneer het een en ander verzwegen heeft over zijn eigen daden en vermoedens heeft uitgelegd als daden.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:50:54 #168
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212082423
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tot nu toe wijst daar niets op en het lijkt nogal alsof je er op hoopt. Gave gozert.
We hebben 2 filmpjes en 2 lijken.

Meer weet ik niet, jij niet en dit gave land ook niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:52:20 #169
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212082450
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We hebben 2 filmpjes en 2 lijken.

Meer weet ik niet, jij niet en dit gave land ook niet.
Prima, gozert! Toegeven is ook weer zo'n gedoe, dan maar zo.
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:54:25 #170
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212082491
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Prima, gozert! Toegeven is ook weer zo'n gedoe, dan maar zo.
Dat gaaf land-gedeelte had betrekking op falende instanties. Dat begrijp je wel? Of kun je dat ook niet genuanceerd beschouwen?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:54:34 #171
28167 matthijst
pi_212082498
Tis maar wat je wilt lezen. Vind deze wel bijzonder: "Er zijn twee kinderen die nu geen ouders meer hebben. Dat praat je niet goed. Nee, niet iedereen staat achter wat er gebeurd is."

Slechte woordkeus wellicht, of nog steeds fans in 't dorp.
pi_212082549
De doneeractie is gesloten.

twitter
pi_212082559
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:57 schreef jigggy het volgende:

[..]
Ik wil niet advocaat van de duivel spelen maar schietles op eigen terrein met luchtdrukwapen is legaal ?
Ja, mits instructeur en leerling beide meerderjarig zijn.
-
  donderdag 18 januari 2024 @ 19:58:57 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212082604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat gaaf land-gedeelte had betrekking op falende instanties. Dat begrijp je wel? Of kun je dat ook niet genuanceerd beschouwen?
En dat was dan niet een te snelle conclusie, zeker?
  donderdag 18 januari 2024 @ 20:00:21 #175
28167 matthijst
pi_212082630
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wel snel idd.
Andersom is nog niet bekend of er niet gefaald is. Neem aan dat "de instanties" niet binnen 2 dagen hun onderzoek hebben afgerond.
  donderdag 18 januari 2024 @ 20:05:50 #176
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212082723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:56 schreef Jacy-Jacy het volgende:
De doneeractie is gesloten.

[ twitter ]
Netjes.
Ook nog geld geven aan die mongool. Wat een idioten lopen er rond.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212082787
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan me voorstellen dat als je in het dorp woont je helemaal gek wordt van de nieuwsgierige mensen en journalisten nu. :{
Zou ook gek worden van het feit dat ik daar zou wonen. Man, wat moet dat een vervelend gevoel geven. Ik zou dan iets hebben van ik verhuis weer. Altijd zit "dat dorp" dan in je hoofd.

Het is echt diep en diep triest wat er gebeurd is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 18 januari 2024 @ 20:17:03 #178
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212082934
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als ze het volle jaar op de hoogte zijn van het geouwehoer heen en weer. En het heeft geleid tot 2 lijken, hoe zou jij het dan noemen?

Vlag en wimpel geslaagd ofzo?
pi_212082984
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Klinkt als een soort 'Help, mijn man is klusser', het ging het recht tegen het hart dat er kritiek was op zijn 'werk'. Althans zo komt het over. Daar zijn wel meer figuren te zien die niet tegen kritiek kunnen en al jaren maar wat aankloten.

En dan de omgeving die ineens toch niets meer wil zeggen, eerst nog staand achter de dader.

Dat vuurwerk bleek jeugd te zijn en die kunnen net zo goed terugkomen en uit woede strobalen in de sloot gooien.
"Ze hadden die woning niet moeten afkraken. Het was zijn trots. Het lag gevoelig."

We zijn snel klaar als dat de verdediging gaat worden.
  donderdag 18 januari 2024 @ 20:54:07 #180
438527 MissButterflyy
pi_212083603
https://www.hartvannederl(...)rhaal-nooit-verwacht

Hier inderdaad ook een verhaal over de slachtoffers, ze hadden een rechtszaak aangespannen en zelfs verloren. Ze hadden kritiek op zijn werk. En er zat dus een nieuwe rechtszaak aan te komen.
  donderdag 18 januari 2024 @ 20:57:21 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212083671
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 17:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Misschien begon het wel met verhaal halen, beetje intimideren. Je bent wel heel stellig in de intentie.
Wie begon met verhaal halen?
Sam? In zijn eigen huis nadat Richard zich naar binnen had gewerkt nadat hij de vrouw van Sam van de weg gereden en gexecuteerd had?

Ja... dat klinkt echt als verhaal halen, in je eigen huis, richting een binnendringer.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:11:10 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212083871
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:54 schreef MissButterflyy het volgende:

Hier inderdaad ook een verhaal over de slachtoffers, ze hadden een rechtszaak aangespannen en zelfs verloren. Ze hadden kritiek op zijn werk. En er zat dus een nieuwe rechtszaak aan te komen.
Dat van die verloren rechtszaak lijkt in Velsen te spelen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:12:56 #183
438527 MissButterflyy
pi_212083894
Zou die Ingrid nog vervolgd kunnen worden? Ze was mee met Richard om te gaan filmen bij hun huis en wist van zijn plannen zei ze in haar filmpje. Ze had het nog uit zijn hoofd proberen te praten zei ze.
Als het zo escaleert, moet je dat dan melden?
Ze leek ook nog steeds achter haar man te staan trouwens. Maar goed, dat was meteen erna.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:15:27 #184
438527 MissButterflyy
pi_212083932
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat van die verloren rechtszaak lijkt in Velsen te spelen.
Ik vind het niet echt duidelijk beschreven.
pi_212083935
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou die Ingrid nog vervolgd kunnen worden? Ze was mee met Richard om te gaan filmen bij hun huis en wist van zijn plannen zei ze in haar filmpje. Ze had het nog uit zijn hoofd proberen te praten zei ze.
Als het zo escaleert, moet je dat dan melden?
Ze leek ook nog steeds achter haar man te staan trouwens. Maar goed, dat was meteen erna.
Als ze wist dat hij daadwerkelijk van plan was om de slachtoffers te vermoorden en ze toen niet heeft ingegrepen of de politie heeft gebeld wel. Maar zoals ik het filmpje bekijk wist ze dat haar man die kant op ging om verhaal te halen, maar had ze niet verwacht dat hij dit zou doen.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:16:43 #186
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212083948
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:00 schreef matthijst het volgende:

[..]
Wel snel idd.
Andersom is nog niet bekend of er niet gefaald is. Neem aan dat "de instanties" niet binnen 2 dagen hun onderzoek hebben afgerond.
Niemand heeft gefaald, ja misschien Richard door twee mensen te vermoorden.
pi_212083950
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vind het niet echt duidelijk beschreven.
Was in Velsen zuid. Waren niet tevreden over het nieuwe voegwerk.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:18:00 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212083968
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als ze het volle jaar op de hoogte zijn van het geouwehoer heen en weer. En het heeft geleid tot 2 lijken, hoe zou jij het dan noemen?

Vlag en wimpel geslaagd ofzo?
Jij denkt dat het de taak van de politie is dit soort incidenten te voorkomen? Het ligt wel wat gecompliceerder dan dat. Als je iets naar boven scrolt leg ik het nog uit ook.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:18:56 #189
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212083987
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:54 schreef MissButterflyy het volgende:

Dat zal ook wel als getreiter gezien worden, ondanks dat je in Nederland die mogelijkheden hebt en kan benutten.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:19:27 #190
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212083995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 20:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wie begon met verhaal halen?
Sam? In zijn eigen huis nadat Richard zich naar binnen had gewerkt nadat hij de vrouw van Sam van de weg gereden en gexecuteerd had?

Ja... dat klinkt echt als verhaal halen, in je eigen huis, richting een binnendringer.
Nee Richard natuurlijk. Wellicht was hij helemaal niet voornemens om te gaan schieten. Beetje dreigen, intimideren. Uiteraard niet geoorloofd maar wel andere kost dan moord met voorbedachte rade.

Wie zal het zeggen.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:19:58 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212084003
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:16 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Was in Velsen zuid. Waren niet tevreden over het nieuwe voegwerk.
Civiele zaken.
pi_212084063
Echt to-taal bizar al die steunbetuigingen voor deze kerel en als kers op de taart wordt er ook nog een doneeractie voor hem opgezet. Echt WTF?

Dit verhaal komt op mij over als '2 vechten, 2 schuld'. Ze zullen allemaal niet zuiver op de graat zijn maar je gaat geen mensen vermoorden. Punt! Je gaat niet beslissen over het leven van andere mensen.
En nu? Nu heeft hij 2 kinderen wees gemaakt en zijn er 2 gezinnen verscheurd. Daar mag deze meneer flink voor gaan boeten.

Ik vind het beschamend wat al die dorpelingen zeggen want 'Oh oh oh, Richard is zo'n leuke en fijne man'. En 'oh wat vinden ze het toch erg voor Ingrid en de kinderen'. Het komt vast door het ons-kent-ons-gehalte. Als dit andersom was geweest (Pool vermoord Richard), dan had je ze moeten horen. Misselijk volk.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:28:57 #193
28167 matthijst
pi_212084141
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Niemand heeft gefaald, ja misschien Richard door twee mensen te vermoorden.
Bij jou kan politie niks fout doen nee, dat is inmiddels wel bekend.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:29:01 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212084143
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:23 schreef CocoinColorado het volgende:
Echt to-taal bizar al die steunbetuigingen voor deze kerel en als kers op de taart wordt er ook nog een doneeractie voor hem opgezet. Echt WTF?

Dit verhaal komt op mij over als '2 vechten, 2 schuld'. Ze zullen allemaal niet zuiver op de graat zijn maar je gaat geen mensen vermoorden. Punt! Je gaat niet beslissen over het leven van andere mensen.
En nu? Nu heeft hij 2 kinderen wees gemaakt en zijn er 2 gezinnen verscheurd. Daar mag deze meneer flink voor gaan boeten.

Ik vind het beschamend wat al die dorpelingen zeggen want 'Oh oh oh, Richard is zo'n leuke en fijne man'. En 'oh wat vinden ze het toch erg voor Ingrid en de kinderen'. Het komt vast door het ons-kent-ons-gehalte. Als dit andersom was geweest (Pool vermoord Richard), dan had je ze moeten horen. Misselijk volk.
Misselijk, misschien. Menselijk, helaas ook.
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:29:41 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212084151
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:28 schreef matthijst het volgende:

[..]
Bij jou kan politie niks fout doen nee, dat is inmiddels wel bekend.
Gaan we weer, niets tussen 0-100. Of politie is held of politie heeft gefaald, niets ertussen!
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:34:11 #196
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_212084204
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:56 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ja, mits instructeur en leerling beide meerderjarig zijn.
Geloof het niet ? Ik zat als 15 jarig jochie bij een jeugdschutterij
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:35:30 #197
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212084226
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:34 schreef jigggy het volgende:

[..]
Was dat thuis of bij de schietvereniging?
pi_212084239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee Richard natuurlijk. Wellicht was hij helemaal niet voornemens om te gaan schieten. Beetje dreigen, intimideren. Uiteraard niet geoorloofd maar wel andere kost dan moord met voorbedachte rade.

Wie zal het zeggen.
Hij rijdt een vrouw klem, heeft tussen moment van uitstappen en neerschieten de tijd om zich te bezinnen. Hij schiet deze vrouw dan toch dood en loopt vervolgens naar het huis om een praatje te gaan houden met de man?
Want hij wilde wellicht alleen een beetje dreigen en intimideren of zeggen "ik heb net je vrouw afgeknald, maar dat was niet de intentie hoor". :{w
pi_212084241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:34 schreef jigggy het volgende:

[..]
Lekker op sloopauto's schieten op op het kamp telt niet
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  donderdag 18 januari 2024 @ 21:37:00 #200
28167 matthijst
pi_212084247
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Gaan we weer, niets tussen 0-100. Of politie is held of politie heeft gefaald, niets ertussen!
Wat lul je man :')
Jij zegt: er heeft niemand gefaald (dat is dus 0 of 100).
Ik zeg alleen: wacht het onderzoek eens af (dat kan alles van 0 tot 100 zijn).

Kiek eens in de spiegel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')