Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
Heb ook met veel verbazing naar de reacties gekeken. Triest.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:06 schreef huxley84 het volgende:
Onvoorstelbaar hoe sommigen de koelbloedige executie van twee slachtoffers waaronder een weerloze vluchtende moeder recht proberen te praten. Het zegt veel over de huidige staat en niveau van Nederland. En ook nog donaties voor een dubbele moordenaar organiseren die net zijn gebrekkige overgewaardeerde woning voor 750.000 heeft verkocht. Gelukkig is niet iedereen gisteren geboren.
De dader en z'n gezin werden zwaar bedreigd en belaagd dus snap ik wel dat je tot een wanhoopsdaad kunt komen, maar naar hun huis gaan, zien dat het zoontje open doet en dan alsnog naar binnen gaan en de vader ombrengen en dan ook een vluchtende vrouw vermoorden, dat is echt extreem, ja. Dit kun je niet als zelfverdediging zien. Als die kopers hem ter plekke hadden aangevallen en hij had dat pistool op zak en zou dat als noodweer gebruikt hebben, is het wat anders. Of als hij het wapen had laten zien als waarschuwing of zo.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb ook met veel verbazing naar de reacties gekeken. Triest.
Ach, het is in elk geval niet saai hier.
wel 'n beetje 'n tokkie situatiequote:Op donderdag 18 januari 2024 15:45 schreef ToT het volgende:
[..]
De dader en z'n gezin werden zwaar bedreigd en belaagd dus snap ik wel dat je tot een wanhoopsdaad kunt komen, maar naar hun huis gaan, zien dat het zoontje open doet en dan alsnog naar binnen gaan en de vader ombrengen en dan ook een vluchtende vrouw vermoorden, dat is echt extreem, ja. Dit kun je niet als zelfverdediging zien. Als die kopers hem ter plekke hadden aangevallen en hij had dat pistool op zak en zou dat als noodweer gebruikt hebben, is het wat anders. Of als hij het wapen had laten zien als waarschuwing of zo.
Maar dit?
Hij heeft 'm blijkbaar over de grens gehaald, in Duitsland. Blijkbaar kun je daar er makkelijk aan komen en ik ga er van uit dat dat ook wel in dit soort grensdorpjes bekend is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wel 'n beetje 'n tokkie situatie
ook 't bezit van 'n wapen, waar haal je ff snel 'n wapen vandaan ?
ik heb geen netwerk dat even snel 'n wapen kan regelen, als je dat wel hebt, dan zit je echt fout, of niet, is 't hebben van wapen tegenwoordig in NL doodnormaal omdat iedere scholier aan 'n wapen weet te komen tegenwoordig ? ik weet 't niet, als ik wapen had dan had ik mezelf op 'n depressief moment al door de kop geschoten, maar dat terzijde, mensen in 't bezit van 'n wapen zijn doorgaans tokkie imo
Of dader en z'n gezin daadwerkelijk 'zwaar werden bedreigd' is nog maar de vraag. Dat is inderdaad wat onze Richard beweert, maar uit nieuwe info die naar buitenkomt ontstaat het beeld dat die K. niet helemaal goed bij z'n paasei is en zelf ook heftige dreigementen uitte.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:45 schreef ToT het volgende:
[..]
De dader en z'n gezin werden zwaar bedreigd en belaagd dus snap ik wel dat je tot een wanhoopsdaad kunt komen, maar naar hun huis gaan, zien dat het zoontje open doet en dan alsnog naar binnen gaan en de vader ombrengen en dan ook een vluchtende vrouw vermoorden, dat is echt extreem, ja. Dit kun je niet als zelfverdediging zien. Als die kopers hem ter plekke hadden aangevallen en hij had dat pistool op zak en zou dat als noodweer gebruikt hebben, is het wat anders. Of als hij het wapen had laten zien als waarschuwing of zo.
Maar dit?
Hmmmm okee.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of dader en z'n gezin daadwerkelijk 'zwaar werden bedreigd' is nog maar de vraag. Dat is inderdaad wat onze Richard beweert, maar uit nieuwe info die naar buitenkomt ontstaat het beeld dat die K. niet helemaal goed bij z'n paasei is en zelf ook heftige dreigementen uitte.
Geen idee.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmmm okee.
En is al meer bekend over de glasscherven bij de paarden in de wei en in de voerbakken enzo?
Dat hep tot nu toe alleen maar op feesboek gestaanquote:Op donderdag 18 januari 2024 15:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmmm okee.
En is al meer bekend over de glasscherven bij de paarden in de wei en in de voerbakken enzo?
Een vuurwerkpistool is ook relatief makkelijk om te batterijen naar bruikbare gun.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wel 'n beetje 'n tokkie situatie
ook 't bezit van 'n wapen, waar haal je ff snel 'n wapen vandaan ?
ik heb geen netwerk dat even snel 'n wapen kan regelen, als je dat wel hebt, dan zit je echt fout, of niet, is 't hebben van wapen tegenwoordig in NL doodnormaal omdat iedere scholier aan 'n wapen weet te komen tegenwoordig ? ik weet 't niet, als ik wapen had dan had ik mezelf op 'n depressief moment al door de kop geschoten, maar dat terzijde, mensen in 't bezit van 'n wapen zijn doorgaans tokkie imo
Okee dan, staat dus haaks op hoe de dorpsgenoten hem omschrijven.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee.
Heb mij niet verdiept in elk aspect van deze zaak. Las vanochtend alleen een artikel van het Dagblad van het Noorden en daarin wordt een nogal schokkend beeld geschetst van die Richard.
Blijkbaar?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij heeft 'm blijkbaar over de grens gehaald, in Duitsland. Blijkbaar kun je daar er makkelijk aan komen en ik ga er van uit dat dat ook wel in dit soort grensdorpjes bekend is.
Dat is dan nog altijd schijnbaar, of er wordt gesuggereerd dat.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja althans dat werd hier een paar keer gezegd.
Wie weet houden de verstandige dorpsgenoten gewoon hun bek en vertellen die hun verhaal alleen aan de politie.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee dan, staat dus haaks op hoe de dorpsgenoten hem omschrijven.
Misschien beschermen die mensen dan toch hun eigen volk, ongeacht wat ze gedaan hebben?
Of misschien kenden de dorpsgenoten inderdaad alleen zijn kant van het verhaal, zoals hier ook geopperd werd?
De Poolse meneer en die Ineke zijn ineens volledig onschuldig en hebben totaal geen aandeel meer in dit conflict, dus dit zal ook wel nooit aan de hand zijn geweest en een grote grove gore leugen. Richard heeft zelf dat glas in die bak gelegd denk ik.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmmm okee.
Nee, wat die Poolse meneer heeft gedaan is vooral totaal irrelevant in het vermoord worden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
De Poolse meneer en die Ineke zijn ineens volledig onschuldig en hebben totaal geen aandeel meer in dit conflict, dus dit zal ook wel nooit aan de hand zijn geweest en een grote grove gore leugen
Jazeker knul. Je wordt zonder reden samen met je vrouw ge๋xecuteerd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee, wat die Poolse meneer heeft gedaan is vooral totaal irrelevant in het vermoord worden.
Ik hoop het niet, maar ik ben toch bang dat je het in die richting moet zoeken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:54 schreef ToT het volgende:
Misschien beschermen die mensen dan toch hun eigen volk, ongeacht wat ze gedaan hebben?
Dat beweert toch niemand? Er is nog heel veel onduidelijk. Maar die Richard neer blijven zetten als een of ander radeloos slachtoffer, zoals de afgelopen dagen gebeurde, is wat mij betreft grote onzin. Zeker gezien de nieuwe informatie die naar buiten is gekomen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De Poolse meneer en die Ineke zijn ineens volledig onschuldig en hebben totaal geen aandeel meer in dit conflict, dus dit zal ook wel nooit aan de hand zijn geweest en een grote grove gore leugen. Richard heeft zelf dat glas in die bak gelegd denk ik.
Maar zijn wel vermoord in het bijzijn van diens kroost.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweert toch niemand? Er is nog heel veel onduidelijk. Maar die Richard neer blijven zetten als een of ander radeloos slachtoffer, zoals de afgelopen dagen gebeurde, is wat mij betreft grote onzin. Zeker gezien de nieuwe informatie die naar buiten is gekomen.
En die Poolse kerel en zijn vrouw kunnen inderdaad grafmensen zijn. Maar zij hebben in elk geval niemand vermoord in het bijzijn van diens kroost.
Dat zegt toch niemand? Ook in het nieuws komt voorbij dat beide partijen zich schuldig maakten aan het een en ander. Die mensen waren zelf paardenliefhebber, het zou absoluut niet logisch zijn als zij daar iets mee te maken hebben gehad. En echt dat laatste.. Dus het zijn de slachtoffers geweest of Richard zelf? Er zit niks tussenin? Goed om te weten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De Poolse meneer en die Ineke zijn ineens volledig onschuldig en hebben totaal geen aandeel meer in dit conflict, dus dit zal ook wel nooit aan de hand zijn geweest en een grote grove gore leugen. Richard heeft zelf dat glas in die bak gelegd denk ik.
duitsland heeft toch ook wapenwet ?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij heeft 'm blijkbaar over de grens gehaald, in Duitsland. Blijkbaar kun je daar er makkelijk aan komen en ik ga er van uit dat dat ook wel in dit soort grensdorpjes bekend is.
Laat me raden: jij zit in het 'hup Richard'-kamp?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar zijn wel vermoord in het bijzijn van diens kroost.
Grootse prestatie.
Je kan daar niet zomaar een vuurwapen komen. Bij enkele winkels kan je wel gewoon luchtdruk wapens en dergelijke halen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is dan nog altijd schijnbaar, of er wordt gesuggereerd dat.
@ToTquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je kan daar niet zomaar een vuurwapen komen. Bij enkele winkels kan je wel gewoon luchtdruk wapens en dergelijke halen.
source: woon aan de grens met Duitsland
Absoluut niet. Richard gaat terecht voor lange tijd de cel in.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat me raden: jij zit in het 'hup Richard'-kamp?
Jij vindt Richard sympathiek overkomen in dat filmpje?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Absoluut niet. Richard gaat terecht voor lange tijd de cel in.
Maar het is wel een prestatie om door een, op het oog sympathieke, Weitevener kapot geschoten te worden.
Het is zoverre relevant dat die Richard daarin een rechtvaardiging zag voor zijn afschuwelijke daden, hoe verknipt dan ook.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee, wat die Poolse meneer heeft gedaan is vooral totaal irrelevant in het vermoord worden.
Want dat filmpje is het enige waarop je dat kan baserenquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij vindt Richard sympathiek overkomen in dat filmpje?
Nee, daar zag ik een mens in shock en/of halve psychose.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij vindt Richard sympathiek overkomen in dat filmpje?
Trekt wel de meeste aandacht.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want dat filmpje is het enige waarop je dat kan baseren
Dat zeggen mensen uit de buurt wel vaker, het leek een aardige man.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, daar zag ik een mens in shock en/of halve psychose.
Dat beeld krijg ik met name van verhalen van dorpsgenoten en andere randzaken. Die komen echt niet 'op' voor de doorsnee dorpsidioot.
Eerlijk? Het is veenvolk. Iedereen die vanuit het westen naar het oosten van Emmen wil verhuizen zal ik dat ten zeerste afraden tenzij je daar volk kent vanuit familie. De meeste houden het ook niet lang vol. Ten westen van Emmen is anders dat is zand.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen uit de buurt wel vaker, het leek een aardige man.
Nee, maar dat beweer ik toch ook niet?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweert toch niemand? Er is nog heel veel onduidelijk. Maar die Richard neer blijven zetten als een of ander radeloos slachtoffer, zoals de afgelopen dagen gebeurde, is wat mij betreft grote onzin. Zeker gezien de nieuwe informatie die naar buiten is gekomen.
En die Poolse kerel en zijn vrouw kunnen inderdaad grafmensen zijn. Maar zij hebben in elk geval niemand vermoord in het bijzijn van diens kroost.
Het is blijkbaar dus een hele aardige man tenzij je al jaren een conflict met hem hebt en domme spelletjes speelt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen uit de buurt wel vaker, het leek een aardige man.
Dat zeg ik toch niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:05 schreef MegaKonijn het volgende:
Dat zegt toch niemand?
…
het geeft niemand het recht een ander dan maar af te knallen.
Ik hou er niet zo van om mensen categorie te veroordelen op waar ze vandaan komen, of het nu Wassenaar, de Bijlmer of Klazienaveen is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Eerlijk? Het is veenvolk. Iedereen die vanuit het westen naar het oosten van Emmen wil verhuizen zal ik dat ten zeerste afraden tenzij je daar volk kent vanuit familie. De meeste houden het ook niet lang vol. Ten westen van Emmen is anders dat is zand.
Zeker, maar dat is ook een momentopname natuurlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Trekt wel de meeste aandacht.
Ter Apel ligt ook ten oosten van Emmen en dat is toch ook veel zandvolk.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Eerlijk? Het is veenvolk. Iedereen die vanuit het westen naar het oosten van Emmen wil verhuizen zal ik dat ten zeerste afraden tenzij je daar volk kent vanuit familie. De meeste houden het ook niet lang vol. Ten westen van Emmen is anders dat is zand.
Klopt. Maar Ter Apel heeft dan ook een veel oudere oorsprong en dus van oorsprong hele andere bevolking.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ter Apel ligt ook ten oosten van Emmen en dat is toch ook veel zandvolk.
ok, hoop dat het andersom ook zo isquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik hou er niet zo van om mensen categorie te veroordelen op waar ze vandaan komen, of het nu Wassenaar, de Bijlmer of Klazienaveen is.
"Richard K. 'intimideerde' zoontje van doodgeschoten ouders met motor, dit weekend ruzie 'met kopstoot'quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Met de nieuwe spreidingswet zou dat MINDER MINDER MINDER moeten worden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ter Apel ligt ook ten oosten van Emmen en dat is toch ook veel zandvolk.
Ja, dat lijkt me een zeer betrouwbare bron.quote:Op woensdag 17 januari 2024 21:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat zei de vrouw van de dader. Dus niks zonder bron.
Ik zit in het gerechtigheid kamp en als die vader en moeder de doodstraf zonder rechtzaak en jury verdienden zal het onderzoek dat uitwijzen..quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat me raden: jij zit in het 'hup Richard'-kamp?
Hoe weet je dat hij een wapenvergunning had? Is dat ondertussen bevestigd door de politie?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
Richard heeft gewoon een wapenvergunning. Hij is daarnaast ook een jager. Hij heeft helemaal geen illegaal spul uit Duitsland nodig gehad.
Je kunt je 50 jaar gedragen, het moment dat je met een vuurwapen 2 mensen bewust dood ben je een moordenaar. Al het andere doet er dan allemaal niet meer toe. Op basis van misschien 10 minuten in je leven wordt je toekomst voor je bepaald, hoe voorbeeldig je je daarvoor ook hebt gedragen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is ook een momentopname natuurlijk.
Excuus, dat van de wapenvergunning heb ik gehoord van iemand die hem goed kent. Dat zegt niets, want dat kan net zo goed een jachtvergunning zijn, bedenk ik mij nu. Die jachtvergunning had hij in ieder geval.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij een wapenvergunning had? Is dat ondertussen bevestigd door de politie?
Ze hadden dat huis pas een jaar verkocht dus dat jaren conflict is onzin net als die beweringen van jarenlange eenzijdige bedreigingen in die facebook huil videos. Dat ze hun eigen straatje aan het schoonvegen zijn en tot zulke overdrijvingen toevlucht moeten zoeken is veelzeggend. Zal mij niets verbazen als blijkt dat die K zelf de kinderen van die slachtoffers bedreigd heeft zoals beweert word en dat er vanuit beide kanten over en weer strafbare feiten zijn gepleegd. Maar dat rechtvaardigd niet direct een dubbele executie zoals sommige tokkies willen doen voorkomen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is blijkbaar dus een hele aardige man tenzij je al jaren een conflict met hem hebt en domme spelletjes speelt.
Goeie les voor eenieder.
Precies, zo gaat dat in een dorp, ze kennen hem van kleins af aan en het zal vast een hele aardige man zijn geweest. Maar ook hele aardige mensen kunnen wel eens mentale problemen krijgen (dat is ook meteen de reden waarom een open wapenverkoop geen goed idee zou zijn). Maar dan hoort men nog steeds de verhalen van een kant, vaak dan wel dingen er niet bij vertellen wat ie zelf allemaal doet. En dat hele dorp vertelt dat ook weer tegen elkaar. Niemand die dan vraagt: 'wat heeft ie zelf allemaal gedaan dan'. Ga daar maar eens tegen in.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee dan, staat dus haaks op hoe de dorpsgenoten hem omschrijven.
Of misschien kenden de dorpsgenoten inderdaad alleen zijn kant van het verhaal, zoals hier ook geopperd werd?
Pas op dat je niet doordraait want dan hebben ze het voor mekaar.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:12 schreef xzaz het volgende:
Ik woon er dus 10 minuten vanaf en heb al 't een end ander geheurd. Vanavond club dan heur ik meer. Geruchtn draaien op volle toern.
Zullen we dit soort dingen even overlaten aan een tot daartoe bevoegde rechter?quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je kunt je 50 jaar gedragen, het moment dat je met een vuurwapen 2 mensen bewust dood ben je een moordenaar. Al het andere doet er dan allemaal niet meer toe. Op basis van misschien 10 minuten in je leven wordt je toekomst voor je bepaald, hoe voorbeeldig je je daarvoor ook hebt gedragen.
Donder jij eens even heel snel op met je onzin. Hij heeft toch gewoon toegegeven 2 mensen te hebben dood geschoten. Daar mag en kan ik als inwoner van dit land van alles van vinden maar hij is gewoon een moordenaar, daar hebben we geen rechter voor nodig.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zullen we dit soort dingen even overlaten aan een tot daartoe bevoegde rechter?
En zo is het.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je kunt je 50 jaar gedragen, het moment dat je met een vuurwapen 2 mensen bewust dood ben je een moordenaar. Al het andere doet er dan allemaal niet meer toe. Op basis van misschien 10 minuten in je leven wordt je toekomst voor je bepaald, hoe voorbeeldig je je daarvoor ook hebt gedragen.
Ook netjes, iemand van 50 in 1 jaar tijd doordraaien tot moordenaar.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:51 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Ze hadden dat huis pas een jaar verkocht dus dat jaren conflict is onzin net als die beweringen van jarenlange eenzijdige bedreigingen in die facebook huil videos. Dat ze hun eigen straatje aan het schoonvegen zijn en tot zulke overdrijvingen toevlucht moeten zoeken is veelzeggend. Zal mij niets verbazen als blijkt dat die K zelf de kinderen van die slachtoffers bedreigd heeft zoals beweert word en dat er vanuit beide kanten over en weer strafbare feiten zijn gepleegd. Maar dat rechtvaardigd niet direct een dubbele executie zoals sommige tokkies willen doen voorkomen.
zit vaak 'n psychisch verhaal aan vastquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:55 schreef skrn het volgende:
Iedereen kan doordraaien, iedereen kan een moord plegen of iemand doden, en het kan overal gebeuren.
Hij is verdachte.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Donder jij eens even heel snel op met je onzin. Hij heeft toch gewoon toegegeven 2 mensen te hebben dood geschoten. Daar mag en kan ik als inwoner van dit land van alles van vinden maar hij is gewoon een moordenaar, daar hebben we geen rechter voor nodig.
Ja, ik lees ook allemaal, 'ja, die instanties hadden moeten ingrijpen'.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:51 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Ze hadden dat huis pas een jaar verkocht dus dat jaren conflict is onzin net als die beweringen van jarenlange eenzijdige bedreigingen in die facebook huil videos. Dat ze hun eigen straatje aan het schoonvegen zijn en tot zulke overdrijvingen toevlucht moeten zoeken is veelzeggend. Zal mij niets verbazen als blijkt dat die K zelf de kinderen van die slachtoffers bedreigd heeft zoals beweert word en dat er vanuit beide kanten over en weer strafbare feiten zijn gepleegd. Maar dat rechtvaardigd niet direct een dubbele executie zoals sommige tokkies willen doen voorkomen.
Dat kan in een paar seconden al.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook netjes, iemand van 50 in 1 jaar tijd doordraaien tot moordenaar.
quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij is verdachte.
Welke juridische kwalificatie er opgeplakt wordt is toch echt aan de rechter.
Laat onverlet dat jij jouw onderbuikje heerlijk mag laten leegstromen.
Precies zo werkt dat in de grote mensen wereld van volwassenen die de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden dragen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zei dan ook niks over betrouwbaarheidquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me een zeer betrouwbare bron.
The greatest show on earthquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat kan in een paar seconden al.
Richard K. lijkt dat 5 minuten na het vermoorden van 2 mensen een stuk beter te begrijpen dan user inslagenreuring van FOK!quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:00 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Precies zo werkt dat in de grote mensen wereld van volwassenen die de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden dragen.
Lekkere windowshopper ben je als je een filmpje van "die moordenaar" naar hartelust boven of onder (net hoe het JOU uitkomt) de rechtspraak prioriteert.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Richard K. lijkt dat 5 minuten na het vermoorden van 2 mensen een stuk beter te begrijpen dan user inslagenreuring van FOK!
Weet niet precies wat men verwacht weet alleen dat als je met een doorgeladen wapen opzoek gaat naar mensen om te vermoorden dat je een heel groot probleem hebt en niet alleen juridisch, hoeveel huil videos en rechtvaardigingen voor je dubbele moord je ook maakt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:57 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, ik lees ook allemaal, 'ja, die instanties hadden moeten ingrijpen'.
Maar wat wil men precies dan? Ze waren geen buren van elkaar, dus getreiter gaat niet 24/7. Rechtzaak liep nog. En ja, een jaar is zo voorbij he, ik vind het ook wel meevallen, als je de tijdsduur niet weet, zou je verwachten dat dit conflict al een decennium speelt.
Als je iemand bewust vermoord ben je toch een moordenaar of is mijn woordenboek kapot?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lekkere windowshopper ben je als je een filmpje van "die moordenaar" naar hartelust boven of onder (net hoe het JOU uitkomt) de rechtspraak prioriteert.
Leeg met dat onderbuikje
Dat doet volgens mij niemand hier meerquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar die Richard neer blijven zetten als een of ander radeloos slachtoffer, zoals de afgelopen dagen gebeurde, is wat mij betreft grote onzin. Zeker gezien de nieuwe informatie die naar buiten is gekomen.
Als de rechter je veroordeelt voor moord, dan ben je inderdaad een moordenaar. In dat proces zal er ook gekeken worden naar schulduitsluitingsgronden en rechtvaardigingsgronden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je iemand bewust vermoord ben je toch een moordenaar of is mijn woordenboek kapot?
Want de kans dat het zelfverdediging is, is gezien de bekentenis E้n re๋le optie vindt je?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als de rechter je veroordeelt voor moord, dan ben je inderdaad een moordenaar. In dat proces zal er ook gekeken worden naar schulduitsluitingsgronden en rechtvaardigingsgronden.
Kijk je naar de bijbelse definitie, thou shalt not kill, dan wel. Welke definitie gebruik je?
De kans dat in deze beide overlijdens als doodslag gekwalificeerd worden is vrij klein.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als de rechter je veroordeelt voor moord, dan ben je inderdaad een moordenaar. In dat proces zal er ook gekeken worden naar schulduitsluitingsgronden en rechtvaardigingsgronden.
Kijk je naar de bijbelse definitie, thou shalt not kill, dan wel. Welke definitie gebruik je?
Je suggereert hier zelf al een paar keer dat de slachtoffers de verdachte wel tot het uiterste gedreven moeten hebben, maar als iemand benoemt dat de verdachte mogelijk moord op zijn geweten heeft, begin je ineens over ‘zijn onderbuikje’.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hij is verdachte.
Welke juridische kwalificatie er opgeplakt wordt is toch echt aan de rechter.
Laat onverlet dat jij jouw onderbuikje heerlijk mag laten leegstromen.
Wil niet allerlei aannames doen maar zou het eerder op ontoerekeningsvatbaar o.i.d. gooien. We kennen lang niet alle feiten. Noodweerexces is bijvoorbeeld ook een vreemde.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Want de kans dat het zelfverdediging is, is gezien de bekentenis E้n re๋le optie vindt je?
Voorbedachte rade moet aangetoond worden. Nu lijkt me dat bij executie van die vrouw niet zo'n punt, maar wie zegt mij dat hij erheen ging om ze allebei de kogel te doen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kans dat in deze beide overlijdens als doodslag gekwalificeerd worden is vrij klein.
Ja dat is even zonder het juridische brilletje.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je suggereert hier zelf al een paar keer dat de slachtoffers de verdachte wel tot het uiterste gedreven moeten hebben, maar als iemand benoemt dat de verdachte mogelijk moord op zijn geweten heeft, begin je ineens over ‘zijn onderbuikje’.
Die speelt semantiek maar heeft wel gelijk dat niet elke moordenaar hetzelfde is. Deze van dubbele moord verdachte was dom om met jachtvergunning op zak zijn slachtoffers als loslopend wild af te schieten en vervolgens Facebook livestreams te maken waar hij aantoont dat hij exact wist wat hij bewust aangericht had met zijn volle verstand.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je iemand bewust vermoord ben je toch een moordenaar of is mijn woordenboek kapot?
Normaal gesproken ben ik net als jij ook voorzichtig met conclusies trekken en benoemingen, maar over de daad valt niet te twisten in deze zaak.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het feit dat hij er met een doorgeladen vuurwapen op af gaat? Het is zomaar een wilde gok hoor, maar dat doe je dus met voorbedachte rade. In Nederland is het ook verboden om een geladen wapen op zak te hebben.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wil niet allerlei aannames doen maar zou het eerder op ontoerekeningsvatbaar o.i.d. gooien. We kennen lang niet alle feiten. Noodweerexces is bijvoorbeeld ook een vreemde.
[..]
Voorbedachte rade moet aangetoond worden. Nu lijkt me dat bij executie van die vrouw niet zo'n punt, maar wie zegt mij dat hij erheen ging om ze allebei de kogel te doen.
"Hey vriend Sem, ik kom je voor de gezelligheid mijn nieuwe vuurwapen tonen"quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wil niet allerlei aannames doen maar zou het eerder op ontoerekeningsvatbaar o.i.d. gooien. We kennen lang niet alle feiten. Noodweerexces is bijvoorbeeld ook een vreemde.
[..]
Voorbedachte rade moet aangetoond worden. Nu lijkt me dat bij executie van die vrouw niet zo'n punt, maar wie zegt mij dat hij erheen ging om ze allebei de kogel te doen.
We weten het niet. Misschien is er wel een handgemeen geweest eerst, wilde hij spierballentaal bezigen, heeft hij zijn pistool uit de auto gepakt etc. Zoveel variabelen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het feit dat hij er met een doorgeladen vuurwapen op af gaat? Het is zomaar een wilde gok hoor, maar dat doe je dus met voorbedachte rade. In Nederland is het ook verboden om een geladen wapen op zak te hebben.
De kans dat deze man vrijspraak krijgt kunnen we gewoon vaststellen op 0. Noodweer kun je plakken of een zelfverdedigende actie waarbij je iemand met 1 verkeerde klap dood slaat. Iemand met meerdere kogels doorzeven en een ander in zijn eigen huis doodschieten maakt je, ongeacht toerekeningsvatbaarheid, een moordenaar. Daar hebben we echt geen rechter voor nodig.
Hij heeft het bewijs zelf geleverd. Plus zijn vrouw daarna.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja dat is even zonder het juridische brilletje.
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen
Minder dan doodslag zal het niet worden. Dan is het juridisch geen moordenaar, maar in de volksmond wordt hij wel zo genoemd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We weten het niet. Misschien is er wel een handgemeen geweest eerst, wilde hij spierballentaal bezigen, heeft hij zijn pistool uit de auto gepakt etc. Zoveel variabelen.
Gaat mij er meer om dat er nog heel wat zit tussen stonecold killer en een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden en 2 doden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:37 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hij heeft het bewijs zelf geleverd. Plus zijn vrouw daarna.
"Jaren de bak in"
"Doorgedraaid"
"Hij is er naartoe gegaan"
"Neergeschoten"
Wat zie je in dezen als een mogelijke samenloop van omstandigheden?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gaat mij er meer om dat er nog heel wat zit tussen stonecold killer en een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden en 2 doden.
In Duitsland kun je een bepaald type alarmpistool vrij kopen wat je vervolgens vrij eenvoudig om kunt bouwen naar een echt pistool.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Linkje?quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:42 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
In Duitsland kun je een bepaald type alarmpistool vrij kopen wat je vervolgens vrij eenvoudig om kunt bouwen naar een echt pistool.
Die ongelukkige samenloop kun je wel vergeten. Je mag om zeer goede redenen geen vuurwapen op zak hebben, ook niet met een wapen vergunning of jachtvergunning. Sterker nog die mensen worden geacht te weten wat de gevolgen (kunnen) zijn. De kans op doodslag is na het vermoorden van 2 personen met een vuurwapen ook vrijwel nihil. Over de toedracht en het voortraject valt nog genoeg te leren. Het is echter wel een feit dat Richard 2 mensen heeft vermoord en dat maakt hem een moordenaar. Na het zien van beide filmpjes wordt dat beeld alleen maar bevestigd.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gaat mij er meer om dat er nog heel wat zit tussen stonecold killer en een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden en 2 doden.
Geborgen gebreken.quote:
Wat een rare kop. Filmpje bekeken. Het ging helemaal niet om die ge๏soleerde kap, dat zegt die man in dat filmpje helemaal niet.quote:
Het is allemaal speculatie. Maar het kan zich ontwikkeld hebben tot schietpartij, worsteling, handgemeen, Pool wilde Richard neersteken, aliens.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zie je in dezen als een mogelijke samenloop van omstandigheden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |